Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 228 ... 391 Laatste
Acties:

• Naverion
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-10-2025
Vanochtend heb ik inderdaad met de settings van de kachel lopen klooien en voorverwarrming ook aangezet en ik had voor het eerst geen irritante bijgeluiden. Nu even uitzoeken waar dat precies aan lag, maar het was een heerlijke rustige rit :').

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
pietermx schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:32:
Ik heb afgelopen 2 weken 3x gehad dat het geluid in mijn ID4.1M niet goed werkt. Alleen de center speaker (achter het scherm) geeft geluid, wat erg blikkerig klinkt. Daarnaast hoor je ook geen knipperlichten of parkeersensoren, blijkbaar gaat dat enkel over de andere speakers.

Als de auto opnieuw ingeschakeld wordt kan het maar zo zijn dat het weer werkt.

Iemand dit al eens gehad en een suggestie? Naast bellen met de dealer uiteraard.
Waarschijnlijk heb ik niet exact hetzelfde, maar ik heb wel regelmatig dat ik het volume niet kan aanpassen. Niet via de slider onder het scherm, en ook niet via het stuur.

Wanneer dat gebeurt, hoor ik ook een specifieke toon uit de speaker links. Wellicht is dat geluid er rechts ook, maar mijn gehoor is rechts minder, dus dat hoor ik wellicht niet. Onder het rijden is die toon niet altijd te horen, maar bij stilstand wel.

Ik heb het nog niet op kunnen lossen, maar er eerlijk gezegd ook nog niet veel moeite voor gedaan. Ik laat het even voor wat het is tot de auto naar de dealer gaat voor 2.4.

Het gaat overigens over een ID4 Pro uit '22.

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Mitchell2.24v schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:21:
[...]

Waarschijnlijk heb ik niet exact hetzelfde, maar ik heb wel regelmatig dat ik het volume niet kan aanpassen. Niet via de slider onder het scherm, en ook niet via het stuur.

Wanneer dat gebeurt, hoor ik ook een specifieke toon uit de speaker links. Wellicht is dat geluid er rechts ook, maar mijn gehoor is rechts minder, dus dat hoor ik wellicht niet. Onder het rijden is die toon niet altijd te horen, maar bij stilstand wel.

Ik heb het nog niet op kunnen lossen, maar er eerlijk gezegd ook nog niet veel moeite voor gedaan. Ik laat het even voor wat het is tot de auto naar de dealer gaat voor 2.4.

Geluid niet kunnen aanpassen heb ik soms ook maar lijkt iets te zijn met geluid uit verschillende sources / spraakinstellingen waardoor systeem niet meer weet wat het moet doen. Als ik vervolgens een radiozender selecteer werkt alles weer.
Ik hoor dan overigens geen bijgeluiden uit de speakers.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:32
Mitchell2.24v schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:21:
[...]

De sliders werken tijdens dit probleem (wegvallen van het geluid) nog prima, dus het is inderdaad een ander issue. Heb wel een keer gehad dat de gehele "slider balk" het volume regelde, dus incl. de delen waarmee je de temperatuur regelt.

Heb het maar bij de dealer neergelegd, is er in ieder geval een notitie voor mocht het na het verlopen van de garantie echt stuk gaan.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Mitchell2.24v
Ro ofzo schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:47:
Geluid niet kunnen aanpassen heb ik soms ook maar lijkt iets te zijn met geluid uit verschillende sources / spraakinstellingen waardoor systeem niet meer weet wat het moet doen. Als ik vervolgens een radiozender selecteer werkt alles weer.
Dat zal ik eens proberen, dank je.

Nog een beetje beeld erbij: ik krijg dan dit te zien als ik de instellingen open:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rx1fcSpaMpnS38m3vK1ewMK-uIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYZluBQHS41ouciROGKSnjgs.jpg?f=fotoalbum_large
pietermx schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:06:
De sliders werken tijdens dit probleem (wegvallen van het geluid) nog prima, dus het is inderdaad een ander issue. Heb wel een keer gehad dat de gehele "slider balk" het volume regelde, dus incl. de delen waarmee je de temperatuur regelt.
Dat klinkt inderdaad als een ander probleem. Hopelijk wordt er een oplossing gevonden.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04

mr_obb

Lakse Perfectionist

Even een vraag:

Mijn auto is gisteren voor de 2.4 update en accu-recall gegaan. Maar tot mijn verbazing staat er in de systeeminformatie nog steeds versie 2.3. Daar heb ik over gebeld en nu zei degene aan de telefoon dat hij ' voorbereid is op de 2.4 en dat die in 2 fases OTA komt.

Dit klopt toch niet?

• initdebug
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-12-2025
mr_obb schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:58:
Even een vraag:

Mijn auto is gisteren voor de 2.4 update en accu-recall gegaan. Maar tot mijn verbazing staat er in de systeeminformatie nog steeds versie 2.3. Daar heb ik over gebeld en nu zei degene aan de telefoon dat hij ' voorbereid is op de 2.4 en dat die in 2 fases OTA komt.

Dit klopt toch niet?
2.4 is in 1 keer gedaan. Het klopt dat 2.3 er staat.
Als eronder versie 0912 staat klopt het helemaal. Dan heb je 2.4

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-01 11:53
BB72 schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:37:
Dealer zegt gewoon wat jij wil horen, om de order binnen te halen. Daarna begint de ellende. En als koper krijg je prijsverhoging na prijsverhoging, omdat zij de beloofde datum niet halen. Dit was voor mij de reden om op zoek te gaan naar een exemplaar (ID.4 of ID.5) dat al in bestelling stond en een definitief produktieslot had. Had al 2 bestellingen gedaan die na de definitieve bevestiging vanuit LM, geannuleerd moesten worden vanwege prijsverhogingen omdat de beloofde leverdatum niet gehaald kan worden en waardoor e.e.a. niet meer binnen budget viel.
https://gocar.be/nl/auton...prijsstijging-doorrekenen
Misschien in Nederland wel, maar in België niet...

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
In Nederland is het minder gunstig geregeld. Want ook al zit een een verkoper vast om je de optie te geven de overeenkomst te ontbinden, zitten de meeste mensen daar waarschijnlijk niet op te wachten. Zeker niet met de huidige levertijden
https://www.autoweek.nl/n...-bij-levering-duurder-is/

[ Voor 18% gewijzigd door SiNaga op 29-09-2022 23:04 ]

• Ro ofzo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Dit kan ook een incentive zijn voor VW om nieuwe productie eerst in Belgie uit te leveren...

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 13:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mitchell2.24v schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:02:
[...]

Dat zal ik eens proberen, dank je.

Nog een beetje beeld erbij: ik krijg dan dit te zien als ik de instellingen open:

[Afbeelding]

[...]

Dat klinkt inderdaad als een ander probleem. Hopelijk wordt er een oplossing gevonden.
Dit heb ik bijna wekelijks.

Radio doet het dan soms wel. Android Auto lijkt dan helemaal geen geluid te hebben. Auto uit zetten, even laten staan en weer terug in de auto heeft geen nut. Zeer irritant, ik heb meerdere lange ritten zonder geluid gezeten.

Heeft volgens mij inderdaad met meerdere geluidsbronnen te maken (DAB/Android Auto).

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-08-2025
BanDijk schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:28:
Zondagmiddag wil ik wegrijden, zie ik tot m'n schrik dat er een scheur in de voorruit van mijn ID.3 zit. Ik heb er zaterdag nog mee gereden en zover ik kan nagaan heb ik niets gehoord (steentje oid.). VW ziet dit niet als een garantiegeval, want constructiefouten openbaren zich binnen de1000 km na aanschaf, aldus VW. Als ik echter op diverse fora in NL en Duitsland en GB kijk, lees ik dat voorruiten van de ID.3 wel vaker spontaan scheuren.
Ik heb mijn garage (Bosch) er naar laten kijken en zij bevestigen dat het geen steenslag is maar waarschijnlijk een constructiefout of slecht glas.

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-01 20:48
Het nadeel is dat de meeste leaserijders zoals ik het gewoon laten repareren en er dus, voor de particuliere eigenaren, niet snel naar boven komt dat het inderdaad een constructieissue betreft (mocht dat zo zijn).

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:12
Toch maar even van me af schrijven:

ID.5 GTX besteld. Volgens de dealer zou die week 6 ongeveer geleverd worden. Bestelling geplaatst bij leasemaatschappij. Die lieten het een week of zes liggen en na 3 telefoontjes werd de auto besteld. Bevestiging in de bus: verwachte levertijd is week 33. Schrok ik nogal van, wist wel dat het uit zou lopen maar niet zoveel.

Had dus mogelijkheid om volgende week een Model Y te rijden. Kwam uit de voorraad van een andere LM en ik kreeg het voorstel dus helaas pas nadat ik de ID.5 al had besteld.

Afgelopen week 4 keer gebeld met de LM om te vragen of de ID.5 geannuleerd zou kunnen worden en wat de kosten daarvan zouden zijn. Eindelijk reactie: 15% van de totaalwaarde plus 2k afkoop huidige leasecontract. Oftewel: ongeveer 12k in totaal. Daar koop je een nieuwe auto voor..

Aan de ene kant denk ik: logisch dat er consequenties aan zitten. Aan de andere kant: die auto staat gewoon nog maanden in een bestelwachtrij zonder dat er kosten aan verbonden zitten.

Maargoed. Het idee van de Tesla maar uit mijn hoofd zetten en rustig blijven wachten. Ik ben qua auto tevreden met beide.

Vind bij de ID.5 de LED lichten heel vet, ook het uiterlijk toch wat stoerder dan een Model Y. De Y doet het qua laden, software en het zitten achterin net iets beter.

Keuze zou bij mij puur gegaan zijn om de levertijd. Achteraf gezien had ik niet moeten bestellen en gewoon door moeten zoeken naar een voorraad auto, maar ja. Had mijn zinnen gezet op de ID.5 en heb daardoor niet lang genoeg verder gekeken.

Hoe dan ook, volgens de dealer slaat week 33 levertijd nergens op en staat hij in het systeem voor week 10. Afwachten maar.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:56
@KaiseRRuby Wat een gedoe .. jammer om zo de voorpret van het nieuwe autorijden alweer een beetje kwijt te zijn. Die prijzen voor annuleren zijn ook echt buiten proportioneel, zeker gezien het feit letterlijke elke autofabrikant een wachtlijst heeft waar je u tegen zegt. Dan zouden ze makkelijk een auto tussen de bestellingen uit kunnen halen.
En mochten ze al wel aan het bouwen zijn.. dan duurt het dus echt niet tot week 10. Dus beiden is vaag.

Hoe dan ook.. dan maar heel lang wachten op je ID.5 GTX..

*sowieso

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:12
Ik kreeg van mijn ID.4 van de LM ook levering januari 2023 door, terwijl mijn dealer levering september 2022 al had bevestigd. Auto is ook netjes deze maand geleverd.

En in tegenstelling tot wat ik hier soms lees dat een dealer e.e.a. niet zou kunnen zien. Dat is echt onzin. Heb zelf meegekeken in de computer bij mijn dealer. Probleem op dit moment is wel dat (vermoedelijke) leverweek gewoon heel vaak veranderd en niet in positieve zin.

• KaiseRRuby
BB72 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:19:
Ik kreeg van mijn ID.4 van de LM ook levering januari 2023 door, terwijl mijn dealer levering september 2022 al had bevestigd. Auto is ook netjes deze maand geleverd.

En in tegenstelling tot wat ik hier soms lees dat een dealer e.e.a. niet zou kunnen zien. Dat is echt onzin. Heb zelf meegekeken in de computer bij mijn dealer. Probleem op dit moment is wel dat (vermoedelijke) leverweek gewoon heel vaak veranderd en niet in positieve zin.
Ik heb van de salesman van de dealer een screenshot gekregen waar mijn auto te zien is in de bestelling bij de fabriek. Hierbij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xB2wm4Xyvf3VtJ76O4A06sBMrI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dc5N7N5tihsfAw1aXJ2zHnQO.png?f=fotoalbum_large

Deze levertijd heb ik vantevoren ook geweten dus daar moet ik niet over zeuren. ALS deze levertijd gehaald gaat worden natuurlijk.. Het voelt een beetje als een teleurstelling nu omdat je opeens weet dat je binnen een week een andere auto zou kunnen rijden. Maar daar komen we wel overheen.

• BB72
Wachten is altijd lastig. Mijn auto is er, maar ik moet wachten op einde lease huidige auto.

• KaiseRRuby
BB72 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:25:
Wachten is altijd lastig. Mijn auto is er, maar ik moet wachten op einde lease huidige auto.
Ik heb gelukkig wel met de LM de deal kunnen maken dat ik geen afkoop hoef te betalen voor mijn huidige auto omdat ik bij hun blijf leasen.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:26

Tarin

Just plain weird.

KaiseRRuby schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:26:
[...]

Ik heb gelukkig wel met de LM de deal kunnen maken dat ik geen afkoop hoef te betalen voor mijn huidige auto omdat ik bij hun blijf leasen.
Wij bestellen pas een half jaar (aktueel een paar maanden eerder) voordat het huidige leasecontract afloopt, omdat er normaal gesproken 3 maanden uitloop toegestaan wordt op de einddatum en het natuurlijk handig is als de auto tegen einde looptijd (3 jaar overigens) geleverd wordt. Mocht het contract dan nog even verder lopen, belandt de auto in de pool en krijgt een nieuwe collega hem in plaats van een huurauto, tot hij/zij zelf wat uit mag zoeken (na de proeftijd).
Omdat de mogelijkheden (wat wordt überhaupt als tijdig leverbaar aangeboden) en prijzen (en configuratieopties) constant veranderen was ik deze keer flink moe van het auto uit moeten zoeken; als de ID.4 geleverd wordt (10,5 maanden geleden besteld, dus hopelijk dit jaar nog, ik kan zonder onze wagenparkbeheerder (die ook andere, nuttigere dingen te doen heeft) te storen niks navragen en eerlijk gezegd rijdt de huidige auto prima, dus ik laat me verrassen.

Ik moet er eerlijk gezegd op het moment niet aan denken in de huidige markt weer een auto uit te 'mogen' kiezen, hopelijk is het over 3 jaar weer wat leuker.

[ Voor 7% gewijzigd door Tarin op 30-09-2022 13:40 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• KaiseRRuby
Ps. In de screenshot van de dealer staat dat een ID.5 9 weken eerder geleverd zou worden dan een ID.4 als je ze op dezelfde dag zou bestellen.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:26

Tarin

Just plain weird.

KaiseRRuby schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:10:
Ps. In de screenshot van de dealer staat dat een ID.5 9 weken eerder geleverd zou worden dan een ID.4 als je ze op dezelfde dag zou bestellen.
Voor wat het waard is, ik kijk af en toe op het overzichtje van carwow.de, waar de VW's aktueel de volgende geschatte levertijd hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRnEsbzsSFvesyNIfhlLnFoSNC4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7Pf6Wu5UsFblWEezx8krCnZn.png?f=user_large

Maar aangezien ik een aantal opties aan heb gevinkt die op het moment niet in de configurator te vinden zijn (o.a. Area View, fatsoenlijke (ErgoActive) stoelen, HUD) kan het best nog even duren.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 11:16
Tukk schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:45:
[...]

Radio doet het dan soms wel. Android Auto lijkt dan helemaal geen geluid te hebben. Auto uit zetten, even laten staan en weer terug in de auto heeft geen nut. Zeer irritant, ik heb meerdere lange ritten zonder geluid gezeten.

Heeft volgens mij inderdaad met meerdere geluidsbronnen te maken (DAB/Android Auto).
Zelden, maar na auto-slaapje gelukkig wel weg.

Ik weet niet of het dezelfde fout was, maar ik heb ook ooit gehad dat de muziek (Android Auto, Spotify) in korte vlagen kwam en ging: namelijk in plaats van de gesproken Waze aanwijzingen. (Android Auto doet normaliter muziek over Wifi en de rest over BT, dus daar zat iets verkeerd om. 8)7 )

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 21:54
Vighu schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:06:
[...]

De afgelopen dagen is dit probleem weer terug voor mij. Het rijprofiel staat op Comfort, mijn persoonlijke rijprofiel is weer gereset. Ook krijg ik weer af en toe de pop up dat er ‘nieuwe gebruikersinstellingen beschikbaar zijn’.

Heeft iemand een idee waardoor dit getriggered wordt zodat ik het uit kan zetten?
ID.5 3.1 - Inmiddels bij de dealer langs geweest en die geeft aan dat zij het ook meemaken met hun auto’s. Geen oplossing vanuit de dealer dus…

Niemand van jullie die dit ook meemaakt? Dit keer was het instellingen menu voor rijprofielen ook ‘leeg’ en moest ik het multimedia systeem rebooten. Ook de sfeerverlichting wordt gereset naar fabrieksinstellingen bij deze ‘bug’.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNIuAsKVb_39q_9VkHdy6jBeSjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfVrfjDdgcN8AFPjFbPBd07B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Vighu op 30-09-2022 23:21 ]

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:35
Lijkt iets hardnekkigs in hoe VW met die profielen omgaat, want exact ditzelfde probleem ervaarde ik regelmatig in de Arteon.

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15:40
Vighu schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:19:
[...]

ID.5 3.1 - Inmiddels bij de dealer langs geweest en die geeft aan dat zij het ook meemaken met hun auto’s. Geen oplossing vanuit de dealer dus…

Niemand van jullie die dit ook meemaakt? Dit keer was het instellingen menu voor rijprofielen ook ‘leeg’ en moest ik het multimedia systeem rebooten. Ook de sfeerverlichting wordt gereset naar fabrieksinstellingen bij deze ‘bug’.

[Afbeelding]
Ik zit nog op 2.4 dus over een jaar mag je dit nog eens vragen :+

• Forumbezoeker
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
ID.4.1 afgelopen week heb ik mijn auto naar de dealer gebracht voor de 2.4 update (accu vervangen). Bij aankomst gaf de werkplaats aan dat ze een aantal terugroep acties moeten uitvoeren waardoor hij inschatten minimaal 2 dagen nodig te hebben. Ik reageerde verbaasd want bij het maken van de afspraak en de ervaringen die ik lees zou de update in 1 dag moeten kunnen. Daarnaast is mijn auto een aantal maanden geleden nog bij de dealer geweest waarbij ze een hele reeks terug roep acties hebben uitgevoerd. Ik kreeg een Id.3 mee. Krijg ik in de middag een telefoontje dat ze de werkzaamheden niet hebben kunnen uitvoeren omdat de onderdelen niet binnen zijn. Ik reageerde natuurlijk een beetje verbaasd en zeer teleurgesteld. Hoe kan dit nou weer en waarom begin je aan een klus als je de onderdelen niet binnen hebt. Blijkbaar krijgen ze de onderdelen normaal gedurende de dag binnen. Kortom ik kon de auto weer ophalen. Bij de werkplaats kon ik een nieuwe afspraak maken.. (tussen kerst en O&N…) ik reageerde weer een beetje gepikeerd. Hoezo zo lang wachten, ik wilde gewoon die update. De werkplaats ging even met de chef overleggen. Wat blijkt 2.4 hebben ze erop gezet, de accu vervangen. Echter is heel recent een nieuwe terug roepactie bijgekomen en er moeten een aantal cellen van het batterijpakket worden vervangen, waardoor het hele pakket onder de auto uit moet. Kortom een enorme klus en de batterijcellen zij dus voorlopig niet op voorraad. Voor nu dus eind goed al goed. Al zou de communicatie toch een tikkie beter kunnen. Houd er iemand een lijstje bij met alle terugroep acties?

• IndyVS
Forumbezoeker schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:29:
ID.4.1 afgelopen week heb ik mijn auto naar de dealer gebracht voor de 2.4 update (accu vervangen). Bij aankomst gaf de werkplaats aan dat ze een aantal terugroep acties moeten uitvoeren waardoor hij inschatten minimaal 2 dagen nodig te hebben. Ik reageerde verbaasd want bij het maken van de afspraak en de ervaringen die ik lees zou de update in 1 dag moeten kunnen. Daarnaast is mijn auto een aantal maanden geleden nog bij de dealer geweest waarbij ze een hele reeks terug roep acties hebben uitgevoerd. Ik kreeg een Id.3 mee. Krijg ik in de middag een telefoontje dat ze de werkzaamheden niet hebben kunnen uitvoeren omdat de onderdelen niet binnen zijn. Ik reageerde natuurlijk een beetje verbaasd en zeer teleurgesteld. Hoe kan dit nou weer en waarom begin je aan een klus als je de onderdelen niet binnen hebt. Blijkbaar krijgen ze de onderdelen normaal gedurende de dag binnen. Kortom ik kon de auto weer ophalen. Bij de werkplaats kon ik een nieuwe afspraak maken.. (tussen kerst en O&N…) ik reageerde weer een beetje gepikeerd. Hoezo zo lang wachten, ik wilde gewoon die update. De werkplaats ging even met de chef overleggen. Wat blijkt 2.4 hebben ze erop gezet, de accu vervangen. Echter is heel recent een nieuwe terug roepactie bijgekomen en er moeten een aantal cellen van het batterijpakket worden vervangen, waardoor het hele pakket onder de auto uit moet. Kortom een enorme klus en de batterijcellen zij dus voorlopig niet op voorraad. Voor nu dus eind goed al goed. Al zou de communicatie toch een tikkie beter kunnen. Houd er iemand een lijstje bij met alle terugroep acties?
Dit lijkt mij een goed idee, ook alle defecten die bij VW gekend zijn, maar niet per se via een terugroepactie lopen (vb. lichtstrip van ID.4 op koffer die loskomt).

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:29

MLLL

Palm Treo 650

Zou eerder blij zijn dat ze het hele accupakket vervangen in plaats van dat ze het op 'producteigenschap' gooien.
Een accupakket vervangen is geen goedkope aangelegenheid.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 12:50
IndyVS schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:43:
[...]

Dit lijkt mij een goed idee, ook alle defecten die bij VW gekend zijn, maar niet per se via een terugroepactie lopen (vb. lichtstrip van ID.4 op koffer die loskomt).
Dat van de lichtstrip is al bij VW bekend en je kunt bij de dealer nieuwe klemmetjes laten monteren volgens mij.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Termy

valt er nog wat te fragge?

Van wanneer is jouw ID.4 1st? Ik vroeg mijn dealer waar m'n ID.3 1+ al een paar maanden op een onderdeel wacht voor de 2.4 update of mijn auto ook last heeft van die hoogvoltbatterijterugroepactie maar kreeg daar als antwoord dat mijn "auto niet in het systeem aangegeven stond". Mijn auto is november 2020 in NL aangekomen, maar weet de productiedatum niet.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-01 20:24
Termy schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

Van wanneer is jouw ID.4 1st? Ik vroeg mijn dealer waar m'n ID.3 1+ al een paar maanden op een onderdeel wacht voor de 2.4 update of mijn auto ook last heeft van die hoogvoltbatterijterugroepactie maar kreeg daar als antwoord dat mijn "auto niet in het systeem aangegeven stond". Mijn auto is november 2020 in NL aangekomen, maar weet de productiedatum niet.
De productiedatum kun je volgens mij vinden in de EG -papieren.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-01 07:13
DonJunior schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:09:
@KaiseRRuby Wat een gedoe .. jammer om zo de voorpret van het nieuwe autorijden alweer een beetje kwijt te zijn. Die prijzen voor annuleren zijn ook echt buiten proportioneel, zeker gezien het feit letterlijke elke autofabrikant een wachtlijst heeft waar je u tegen zegt.
Ik rij nu een jaar rond in m'n ID.4, maar vorig jaar dreigde de uitlevering te worden uitgesteld tot na 1 januari. Dat betekent meer bijtelling. Ik had de auto gratis mogen annuleren, de mensen staan er voor in de rij!

• Forumbezoeker
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Termy schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

Ik heb er één uit de eerste serie die in Nederland aankwam. In december 2020 op kenteken gezet.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Termy

valt er nog wat te fragge?

Forumbezoeker schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:31:
[...]

Ik heb er één uit de eerste serie die in Nederland aankwam. In december 2020 op kenteken gezet.
Hm, dat geldt voor mijn ID.3 ook. Maar eens kijken of ik dat kan vinden in die EG papieren.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:51
Heb sinds zaterdag nu de SOS-storingsmelding. Terwijl een minuten geleden met een bekende die ook een ID.3 rijdt er nog over had, bij mij valt het nog wel mee met meldingen en storingen.. 8)7 8)7

ID.3 Pro S Limited Edition

• DonJunior
Had gisteren ineens een glitch. Zowel het mediasysteem als het dashboard zelf wilden niet aan. Het lampje D/B N R deden het wel. Voor de rest was alles zwart.
Uitstappen, auto op slot, auto weer open, auto weer 'starten'. Maakte geen verschil.. Uiteindelijk maar op GPS snelheid (Google Maps) naar huis gereden.
Denk een minuut of 5 tijdens de rit sprong ineens het scherm aan.. met de melding "Storing aandrijving, werktplaats opzoeken"
Uiteindelijk thuis de auto goed uit, en even gewacht .. auto weer open en alle problemen als sneeuw voor de zon weer weg.

.......
Heerlijk al die (electro)techniek </sarcasm>

*sowieso

• Naverion
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb dat probleem ook gehad en moest inderdaad de werkplaats opzoeken om het probleem te verhelpen. Zij hebben toen de software moeten resetten. Het had te maken met een update die wel gedownload was, maar niet geïnstalleerd. Echter heb ik nog steeds de 2.1 software... Heel vreemd!

Ik krijg vaak echter het gevoel alsof ze bij de VW maar gewoon wat zeggen en dat zij geen idee hebben wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn.

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-12-2025
Weet iemand wat voor scherm er in een ID.4 Pro standaard zit?

Op de website van VW zie ik staan dat de Navigatiesysteem Discover Pro op de Pro er standaard opzit. Maar wanneer je er een samenstelt kun je toch kiezen voor een Multimedia Pakket met de Navigatiesysteem 'Discover Pro' incl. Streaming & Internet. Deze snap ik niet zo..

• BB72
'Discover Pro' incl. Streaming & Internet heb je altijd. In ID.4 standaard met 10 inch scherm. In ID.5 standaard met 12 inch scherm.

Multimedia Pakket is dus standaard op alle uitvoeringen. Met Multimedia Pakket Plus bij ID.4 krijg je 12 inch + HeadUp Display + Soundsystem Plus.

Bron: VW Prijslijst ID.4

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7jU3NjZH2EDSzDgMxyKMKdHVWk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/urhqc7NqdploCuch49GCQXHw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door BB72 op 03-10-2022 15:32 ]

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-12-2025
BB72 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:04:
10 inch in ID.4. 12 inch in ID.5 Met Multimedia Plus bij ID.4 krijg je 12 inch + HeadUp Display + Soundsystem Plus.

Bron: VW Prijslijst ID.4
Wanneer ik op de i klik naast Discover Pro (wat er standaard op zou moeten zitten) zie ik: Met Discover Pro bedien je navigatie-, radio- en het multimediasysteem op het 25,4 centimer grote touchscreen. De slimme navigatie onthoudt bestemmingen en geeft zelf filemeldingen.

Dat is hetzelfde formaat als wanneer je de optie Multimedia Pakket kiest, dus wat krijg je extra? En als dit standaard is waarom moet je daar dan alsnog 1170,- voor betalen?

[ Voor 13% gewijzigd door Systemadmin op 03-10-2022 15:25 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:56

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heeft iemand van jullie ook issues met de achterklep?

Als ik naar mijn auto loop en ontgrendel de achterklep, dan lijkt hij van slot te gaan maar hij opent niet.
Moet dan nog een keer het openen triggeren voordat de klep daadwerkelijk opent.
Dit is zowel met de de knop bij het nummerbord als bij Easy open met mijn voet.

Het is zo in ongeveer 1/3e van de gevallen, maar kan zelf geen patroon ontdekken.
Alles is wel vrij/schoon. En het is ook niet zo dat het alleen is als de klep al een tijdje dicht is ofzo.

• IndyVS
Hier werd gisteren het infotainment scherm ineens zwart, waarbij de radio ook stopte met spelen. Aan het volgende kruispunt waar ik moest stoppen de auto uit en terug aangezet en het startte terug op.

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-01 20:53
IndyVS schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:13:
Hier werd gisteren het infotainment scherm ineens zwart, waarbij de radio ook stopte met spelen. Aan het volgende kruispunt waar ik moest stoppen de auto uit en terug aangezet en het startte terug op.
Had je de navigatie aan? Dan zit je namelijk waarschijnlijk op een plek met een corrupte kaart. Wachten tot de volgende update is het enige antwoord...

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-01 23:25
AndereKoekoek schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:08:

Als ik naar mijn auto loop en ontgrendel de achterklep, dan lijkt hij van slot te gaan maar hij opent niet.

Het is zo in ongeveer 1/3e van de gevallen, maar kan zelf geen patroon ontdekken.
Alles is wel vrij/schoon. En het is ook niet zo dat het alleen is als de klep al een tijdje dicht is ofzo.
Misschien de batterij van de autosleutel vervangen?

Een ander probleem dat ik heb maar dat zit schijnbaar in de software is dat het lang duurt voordat de achteruitrij camera inklapt nadat je achteruit bent gereden. Gevoelsmatig sta je 5 seconden te wachten totdat je de achterklep open kan doen.

Ook ontgrendelt de laadklep niet als ik de auto met sleutel ontgrendel. Ik moet een extra keer drukken voordat deze ontgrendeld. Echt heel irritant.

[ Voor 21% gewijzigd door Gecko123 op 03-10-2022 21:29 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
AndereKoekoek schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:08:

Ik heb dat ook wel eens maar dan wel veel minder vaak, ik denk hooguit 1 op de 20 keer ofzo.

Ik heb het gevoel dat het simpelweg een software bug is. Het lijkt namelijk als dat gebeurt net alsof de auto de klep motor al aanzet terwijl de klep nog niet uit het slot is en dan komt de motor tot de conclusie dat de klep nog vast zit…

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 15:56

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zoiets lijkt het wel inderdaad. Dacht eerst dat ie met het sluiten dan gewoon niet op slot ging en als je dan opent dat ie eigenlijk eerst op slot gaat.

Maar controleer het nu en slot gaat er wel echt altijd op.

Dan blijft idd over dat is de klep wil openen terwijl het slot er nog op zit en de beveiliging in werking treedt.

20 oktober gaat mijn auto voor de update naar de dealer. Zal dit ook even na laten kijken.
Alleen lastig te laten zien. Probeer het wel eens te filmen, maar dan gaat het gewoon elke keer goed.

• juanpabloo
Gecko123 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:21:
[...]
Een ander probleem dat ik heb maar dat zit schijnbaar in de software is dat het lang duurt voordat de achteruitrij camera inklapt nadat je achteruit bent gereden. Gevoelsmatig sta je 5 seconden te wachten totdat je de achterklep open kan doen.
Irritant, heel herkenbaar.

• Cardo
  • Laatst online: 06-01 21:20
Ik heb het idee dat de afgelopen tijd mijn range gigantisch is afgenomen, echter ook pas na de 2.4 update: dat kan toevallig zijn óf zou het echt zo zijn dat ik last heb van gigantische degradatie en/of kapotte cellen?

Nu heeft deze kerel het ook al over +- 10% degradatie bij 40k km-stand en 2 jaar oud.

Ik heb nog geen rangetest en/of degradatietest gedaan en alles wat ik doe is koffiedik kijken, maar het volgende ter illustratie.

Ik laad altijd tot 80% en de teller geeft dan +- 240 km range aan. Zodra ik hem start valt dat al terug naar +- 220 km. Als ik van een nieuwe accu uitga dan zou ik +- 80% van 56KW mogen rekenen, dat is dus 44,8KW. Dan zou ik dus 20,36 KW per 100 moeten gebruiken, echter ik zat vanochtend met +-8 graden ook al op 15KW/100KM. (ik ben een rustige chauffeur op de rechterbaan 8) )

Nog een berekening om over na te denken: teller staat nu op 165KM range bij 56%. Stel ik rij 15KW/100KM dan rij ik dus 24,75 KW bij 165KM. Als dat 56% is dan is de totale capaciteit +-44 KW ;w

Volgens mij kan dit twee dingen betekenen: of ik rij daadwerkelijk verder als ik ga rijden en de teller stelt zich bij, echter dat gebeurt al dagen niet. Of ik vermoed dat er veel minder capaciteit in de batterij zit.

Kan iemand hier iets over roepen?

[ Voor 7% gewijzigd door Cardo op 04-10-2022 09:00 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-01 23:25
Cardo schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:39:
Ik heb het idee dat de afgelopen tijd mijn range gigantisch is afgenomen, echter ook pas na de 2.4 update: dat kan toevallig zijn óf zou het echt zo zijn dat ik last heb van gigantische degradatie en/of kapotte cellen?

Nu heeft deze kerel het ook al over +- 10% degradatie bij 40k km-stand en 2 jaar oud.
[YouTube: Did my VW Id.3 really lose 10% battery in 2 years?]

Ik heb nog geen rangetest en/of degradatietest gedaan en alles wat ik doe is koffiedik kijken, maar het volgende ter illustratie.

Ik laad altijd tot 80% en de teller geeft dan +- 240 km range aan. Zodra ik hem start valt dat al terug naar +- 220 km. Als ik van een nieuwe accu uitga dan zou ik +- 80% van 56KW mogen rekenen, dat is dus 44,8KW. Dan zou ik dus 20,36 KW per 100 moeten gebruiken, echter ik zat vanochtend met +-8 graden ook al op 15KW/100KM. (ik ben een rustige chauffeur op de rechterbaan 8) )

Nog een berekening om over na te denken: teller staat nu op 165KM range bij 56%. Stel ik rij 15KW/100KM dan rij ik dus 24,75 KW bij 165KM. Als dat 56% is dan is de totale capaciteit +-44 KW ;w

Volgens mij kan dit twee dingen betekenen: of ik rij daadwerkelijk verder als ik ga rijden en de teller stelt zich bij, echter dat gebeurt al dagen niet. Of ik vermoed dat er veel minder capaciteit in de batterij zit.

Kan iemand hier iets over roepen?
Is dit je eerste herfst met deze auto?

In verreweg de meeste gevallen is wat je meemaakt normaal en heeft het enkel en alleen met de temperatuur te maken. Koude ochtenden helpen lekker mee om het scenario wat donkerder te schetsen. Ook ik maak een val in rijbereik en een stijging in het verbruik mee. Ik zou me niet zoveel zorgen maken. Maar als je twijfelt kun je altijd contact opnemen met de garage.

De MEB platform auto's staan er om bekend dat deze ontzettend zuinig zijn tijdens goed weer. Waardoor het extra merkbaar is als het buiten kouder word.

Ik weet eerlijk gezegd niet of software 2.4 nog verandering hierin heeft aangebracht. Behalve dat voor korte stukken de accu als het goed is nu met minder vermogen wordt verwarmd en daardoor het een stuk zuiniger is.

[ Voor 5% gewijzigd door Gecko123 op 04-10-2022 09:59 ]

• FlowDesign
  • Laatst online: 23:22
Gecko123 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:08:
[...]

In verreweg de meeste gevallen is wat je meemaakt normaal en heeft het enkel en alleen met de temperatuur te maken. Koude ochtenden helpen lekker mee om het scenario wat donkerder te schetsen. Ook ik maak een val in rijbereik en een stijging in het verbruik mee. Ik zou me niet zoveel zorgen maken. Maar als je twijfelt kun je altijd contact opnemen met de garage.

De MEB platform auto's staan er om bekend dat deze ontzettend zuinig zijn tijdens goed weer. Waardoor het extra merkbaar is als het buiten kouder word.

Ik weet eerlijk gezegd niet of software 2.4 nog verandering hierin heeft aangebracht. Behalve dat voor korte stukken de accu als het goed is nu met minder vermogen wordt verwarmd en daardoor het een stuk zuiniger is.
Auto's die van de fabriek uit met 2.3 geleverd zijn of reeds 2.4 hebben, zouden juist minder stroom voor verwarming van de batterij moeten verbruiken.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• IndyVS
Gideon_92 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:39:
[...]

Had je de navigatie aan? Dan zit je namelijk waarschijnlijk op een plek met een corrupte kaart. Wachten tot de volgende update is het enige antwoord...
De navigatie stond niet op.

• Cardo
Nee ik heb hem al onder koudere omstandigheden gebruikt, echter ik vraag me af of het verbruik per 100KM ook andere zaken meeneemt zoals verwarming interieur en/of de batterij of dit puur het verbruik van de motor? Dat zou al een deel verklaren.
Gecko123 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:08:
[...]

• Jakkie takkie
Cardo schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:44:
Nee ik heb hem al onder koudere omstandigheden gebruikt, echter ik vraag me af of het verbruik per 100KM ook andere zaken meeneemt zoals verwarming interieur en/of de batterij of dit puur het verbruik van de motor? Dat zou al een deel verklaren.

[...]
Volgens mij kijkt de auto naar het historische verbruiken en wordt dit zodra de auto ‘wakker wordt’ wanneer je instapt gecombineerd met de buitentemperatuur. Ik denk dat als je nu bijvoorbeeld instapt de range zal toenemen terwijl hij vanochtend vroeg afnam (koud).

Ik heb het al eerder gezegd maar als je je ‘lange tijd’ teller wat vaker op 0 zet heb je een wat actuelere weergave, daar kijkt hij nl. naar.

Overigens is jouw range sowieso vrij laag als je inderdaad geen snelle rijder bent. Bij ons stond hij vanmorgen op een dikke 300km bij 80%, nu op 211km bij 55%. Bij een van de Duitse YouTube vrienden is een topic over de defecte cellen, daar wordt gemeld dat de auto bij een defect zelf contact opneemt met de fabriek. Of dat verhaal klopt weet ik niet. Gaat in ieder geval om de oudere chassisnummer 11.xxx tm 17.xxx. Mijn auto is van oktober en zit daar al ruim buiten.

• IndyVS
Cardo schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:44:

[...]
Ik zou een verbruikstest eens uitvoeren. Minstens 100 km rijden tussen 2 laadbeurten en obv het gemiddeld verbruik sinds laatste laadbeurt berekenen hoeveel kWh je hebt verbruikt. Vergelijk dit met het verbruik obv de gedaalde accupercentage en de grootte van je accu. Indien hier een (noemenswaardige) afwijking op zit, weet je dat er iets mis is met je accu.

De GOM is echt wel heel laag. Dit zou je verwachten in winterse omstandigheden…

• Cardo
Wat ik hier en daar lees is het beste om hem van 100% naar 0% te rijden om een zo accuraat mogelijk beeld te krijgen. Volgens mij kan je dan over het aantal procent, de kilometers én het verbruik berekenen hoeveel KW er nog in de batterij zit, toch? Hoe meer je hem leeg rijdt hoe accurater je kan zijn. Ik lees hier en daar wel om het op max 90km/h te doen, geen airco, rustig optrekken om een zo accuraat mogelijk beeld te krijgen.

Een zondag in de auto denk ik zo.
IndyVS schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:33:
[...]

Ik zou een verbruikstest eens uitvoeren. Minstens 100 km rijden tussen 2 laadbeurten en obv het gemiddeld verbruik sinds laatste laadbeurt berekenen hoeveel kWh je hebt verbruikt. Vergelijk dit met het verbruik obv de gedaalde accupercentage en de grootte van je accu. Indien hier een (noemenswaardige) afwijking op zit, weet je dat er iets mis is met je accu.

De GOM is echt wel heel laag. Dit zou je verwachten in winterse omstandigheden…

• Jakkie takkie
Cardo schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:06:
Wat ik hier en daar lees is het beste om hem van 100% naar 0% te rijden om een zo accuraat mogelijk beeld te krijgen. Volgens mij kan je dan over het aantal procent, de kilometers én het verbruik berekenen hoeveel KW er nog in de batterij zit, toch? Hoe meer je hem leeg rijdt hoe accurater je kan zijn. Ik lees hier en daar wel om het op max 90km/h te doen, geen airco, rustig optrekken om een zo accuraat mogelijk beeld te krijgen.

[...]
Klopt, dat is de baardmans methode. Maar ik denk dat je dat net zo goed met 100km/h kunt doen, die 100…0% is volgens mij het belangrijkste.

Laat even weten hoe je vaart, is voor iedereen hier op het forum interessant denk ik. Tot op heden hebben we hier voor zover ik weet nog geen rijders met een defecte HV accu.

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:30
Joh de Heer schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:44:
[...]

Ik denk dat je de melding vandaag of morgen krijgt. Ik krijg de melding sinds een week en heb ook een id.3 uit oktober 2020 met pakweg 36k op de teller.
Twee weken verder en nog steeds geen melding voor 2 jaar check. Zou voor 26-10 aanstaande moeten zijn. Ik denk dat ik zelf maar een afspraak ga maken.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Jakkie takkie
mcmiles schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:21:
[...]

Twee weken verder en nog steeds geen melding voor 2 jaar check. Zou voor 26-10 aanstaande moeten zijn. Ik denk dat ik zelf maar een afspraak ga maken.
Ik vraag me af op basis waarvan die 2 jaar geteld wordt. Kun je dit ergens aflezen in het menu? Mijn auto en ik denk velen met mij is pas gaan rijden toen hij al geruime tijd op kenteken stond.

• DonJunior
Jakkie takkie schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:22:
[...]

Ik vraag me af op basis waarvan die 2 jaar geteld wordt. Kun je dit ergens aflezen in het menu? Mijn auto en ik denk velen met mij is pas gaan rijden toen hij al geruime tijd op kenteken stond.
Jup, mijn auto stond in december 2020 al op kenteken. Ben in augustus 2021 pas gaan rijden.

*sowieso

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
De 2 jaar garantie loopt vanaf moment eerste tenaamstelling. Volgens mijn dealer was het belangrijk om vlak voor die datum de eerste onderhoudsbeurt gedaan te hebben.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• mcmiles
Jakkie takkie schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:22:
[...]

Geen flauw idee hoe het werkt maar mijn dealer vertelde me na de 2.4 update en nieuwe accu dat ik vanzelf via mediasysteem een attendering krijg.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• mcmiles
RaymondD schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:17:
De 2 jaar garantie loopt vanaf moment eerste tenaamstelling. Volgens mijn dealer was het belangrijk om vlak voor die datum de eerste onderhoudsbeurt gedaan te hebben.
Dit is helder, als ik deze week nog geen bericht krijg ga ik zelf een afspraak inplannen voor 30-10.

• juanpabloo
Zeer waardeloze service bij A-Point in Amsterdam. De afspraak voor vandaag (de grote update..) waar ik 2 maanden op heb moeten wachten ging niet door, omdat ze geen 12 volt accu’s meer hebben. Dat waren ze alleen vergeten aan mij te vertellen, omdat de afspraak waar ik netjes een bevestiging van had gekregen niet meer in hun systeem stond.

Daar bovenop mag ik in december pas weer langskomen.

Ongelooflijk.

• IndyVS
Cardo schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:06:

[...]
Klopt, dit geeft zeker een accurater resultaat, mijn suggestie was meer om al snel een eerste inschatting te krijgen.

• Jakkie takkie
juanpabloo schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:17:
Zeer waardeloze service bij A-Point in Amsterdam. De afspraak voor vandaag (de grote update..) waar ik 2 maanden op heb moeten wachten ging niet door, omdat ze geen 12 volt accu’s meer hebben. Dat waren ze alleen vergeten aan mij te vertellen, omdat de afspraak waar ik netjes een bevestiging van had gekregen niet meer in hun systeem stond.

Daar bovenop mag ik in december pas weer langskomen.

Ongelooflijk.
Hier net zo. Ik heb vorige week maar eens een berichtje gedaan of de afspraak wel doorging ivm gebrek aan accu’s. Bericht terug, nee die afspraak gaat inderdaad niet door 🤨. Ook nieuwe afspraak in december trouwens.

• Jakkie takkie
RaymondD schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:17:
Klopt. Ik denk dat ik hem ga proberen te combineren met de update, zit maar paar dagen tussen.

• Annun
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:12
Er zijn trouwens zaken die wel meteen effect nemen op de GOM: De voorruit ontwasemer aanzetten bijvoorbeeld haalt bij altijd meteen zo'n 20km van het bereik af die ook gewoon weer terugkomen als de ontwasemer afzet.

• Jakkie takkie
Kwam deze toevallig tegen, wel geinig als je van een lederen interieur houdt:

https://www.facebook.com/...interie/3249128515187165/

[ Voor 9% gewijzigd door Jakkie takkie op 05-10-2022 13:20 ]

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-01 07:59
3.1 +
Weet u nog, het geprojecteerde logo op de grond met de "versplintering" erin, 2 weken terug bij de 2.4 update gevraagd te vervangen/repareren onder garantie. Helaas had de monteur het niet helemaal goed begrepen waardoor niet uitgevoerd. A.s. zaterdag (8-10) loopt mijn 2 jaar garantie af, de reparatie MOET binnen de 2 jaar uitgevoerd worden, melding is niet voldoende voor volledige vergoeding aldus dealer. Nu vrijdag poging 2.
Nog even gevraagd naar de hoogvolt cellen, die van mij stond(gelukkig) niet in het systeem.

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:32
vanderv schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:50:
...
A.s. zaterdag (8-10) loopt mijn 2 jaar garantie af, de reparatie MOET binnen de 2 jaar uitgevoerd worden, melding is niet voldoende voor volledige vergoeding aldus dealer.
...
Dat is onzin, als je melding doet binnen de garantieperiode is het aan de verkoper (lees: dealer) om het op te lossen. Dat hij er pas een maand later tijd voor heeft en dan het e.e.a. niet vergoed krijgt vanuit de fabrikant of importeur, is het probleem van de verkoper (dealer).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-01 11:14
Van de week is mijn id3 voor zijn eerste inspectie beurt geweest, blijkbaar zit er nog een terugroepactie (niet de 2.4 update die is al gedaan) op voor een laadcel van de batterij?
Ik heb gelijk een afspraak gemaakt en ben de auto een dag kwijt, heeft iemand deze terugroepactie ook al laten uitvoeren?

• robhuls
  • Laatst online: 13-01 15:26
densterdad2 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:45:
ID4.1
Update naar 2.4 (en de accu-wissel) zonder problemen door Autobedrijf Schueler Nijkerk uitgevoerd. Werkzaamheden door mij bij deze dealer laten uitvoeren omdat mijn huis-dealer van PON in Naarden niet zo snel de werkzaamheden ingepland kregen. Moet zeggen hele fijne klant-ervaring opgedaan bij Schueler. Alle instellingen zijn ook behouden gebleven, denk aan reisdoelen, persoonlijke instellingen rij-assistenten en koppelingen met 2x iPhone. Duidelijk een dealer/monteurs met ervaring. "We doen er zo 6 op een dag meneer".

Meteen ook de ruiterwisser-bladen laten vervangen. Heerlijk wissen zonder gepiep en gekraak.

Het hele systeem is merkbaar sneller, heel fijn. Nu is het wachten op de OTA-update naar 3.0(1).
Zo kan het ook (gaan)!
Afgelopen dinsdag dezelfde ervaring bij dezelfde dealer met mijn ID.3 update naar 2.4. Fijne garage, jammer dat het voor mij vanuit Zwolle zo ver weg is. Helpt een nieuw blad op de achterwisser tegen de herrie die de achterwisser altijd maakt, hoe nat de ruit ook is?

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
robhuls schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:03:
[...]Helpt een nieuw blad op de achterwisser tegen de herrie die de achterwisser altijd maakt, hoe nat de ruit ook is?
Herkenbaar probleem. Ben benieuwd naar het antwoord

• Jakkie takkie
darud schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:46:
Van de week is mijn id3 voor zijn eerste inspectie beurt geweest, blijkbaar zit er nog een terugroepactie (niet de 2.4 update die is al gedaan) op voor een laadcel van de batterij?
Ik heb gelijk een afspraak gemaakt en ben de auto een dag kwijt, heeft iemand deze terugroepactie ook al laten uitvoeren?
Klopt, bij de eerste serie kan daar een probleem mee zijn. Betreft dan een aantal cellen van de hoogvolt accu. Veel werk. Zou wel mooi zijn om te kunnen zien hoe ze dat doen.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:25
robhuls schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:03:
[...]

Afgelopen dinsdag dezelfde ervaring bij dezelfde dealer met mijn ID.3 update naar 2.4. Fijne garage, jammer dat het voor mij vanuit Zwolle zo ver weg is. Helpt een nieuw blad op de achterwisser tegen de herrie die de achterwisser altijd maakt, hoe nat de ruit ook is?
Ja, ik heb ze ook laten vervangen na 1 jaar. De dealer zei dat het komt door de wasstraat waar ze soms een middel gebruiken die het rubber aantast. Nja, waar of niet, de ruitenwisser achter was na vervanging weer stil.

• DonJunior
AMARONE schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 22:28:
[...]

Ja, ik heb ze ook laten vervangen na 1 jaar. De dealer zei dat het komt door de wasstraat waar ze soms een middel gebruiken die het rubber aantast. Nja, waar of niet, de ruitenwisser achter was na vervanging weer stil.
Dat is echt onzin. VW gebruikt gewoon goedkoop spul voor de ruitenwissers. Heb bij mij de ruitenwisserbladen binnen het jaar vervangen omdat deze zoveel herrie maakte. Idem bij mijn vorige Golf 7.5 Variant.
En waarom is het dan onzin? Ik was al mijn auto's met de hand met dezelfde shampoo en wax en bij de Alfa nog niet nodig geweest om de ruitenwisserbladen te vervangen.. terwijl ik bij zowel de Golf als de ID3 binnen een half jaar na aflevering er zelf maar goede Bosch ruitenwissers op heb gezet van ellende.

*sowieso

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:00
SiNaga schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:43:
[...]

Herkenbaar probleem. Ben benieuwd naar het antwoord
Dat helpt zeker. Ook na vervanging achter wist ie (nu weer) geluidsloos. Bij natte ramen en zelfs ook bij droge ramen heb ik getest.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:19

Boy

www.byoscoop.nl

initdebug schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:36:
Ja is erg leuk. Ik heb tot nu toe een aantal van de standaard apps gebruikt. Daarnaast heb ik Travel Assist geactiveerd. Als men nog meer interessante dingen hebben gevonden die via Long Coding aan te passen zijn hoor ik dat natuurlijk graag!
Ik wil graag Travel Assist aan zetten, welke van de dongles heb ik dan nodig: de NextGen, de pro pack? Of de first generation device voldoende? Ik gebruik Android als OS.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• snitch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-01 14:05
Boy schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:04:
[...]

Ik wil graag Travel Assist aan zetten, welke van de dongles heb ik dan nodig: de NextGen, de pro pack? Of de first generation device voldoende? Ik gebruik Android als OS.
Voor TA heb je het Pro Pack nodig, TA wordt namelijk niet aangeboden als app en moet via long coding.

• initdebug
Boy schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:04:
[...]

Maakt in principe niet uit welke hardware je hebt van OBDeleven, maar je moet volgens mij wel het pro abbonement hebben om de long coding aan te kunnen passen.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tukk schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:45:
[...]

Ik heb een work around gevonden denk ik. Op m'n telefoon, Wifi uit, BT uit. Even wachten en weer aanzetten. Daarna doet het geluid het weer correct.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14:55
Bij mij werkt het geluid vaak weer als ik even op het 'voice command" knopje druk (op het stuur) en dan weer annuleer. Soms moet ik dan weer het radiostation kiezen.

• Jakkie takkie
Als we het dan toch over vreemde bugs en work-arounds daarvoor hebben: bij mij wil jij af en toe niet koppelen met de iPhone XR. Lijkt er nu op dat als je de WiFi op de telefoon uit en weer aan zet hij wel weer wil koppelen.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Jakkie takkie schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:41:
Als we het dan toch over vreemde bugs en work-arounds daarvoor hebben: bij mij wil jij af en toe niet koppelen met de iPhone XR. Lijkt er nu op dat als je de WiFi op de telefoon uit en weer aan zet hij wel weer wil koppelen.
Ik herken dit half, zou dit te maken kunnen hebben in de volgorde van aansluiten van de oplaadkabel? Ik merk dat dat bij mijn GalaxyS20 invloed heeft.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:28

Freakie1NL

Grote Baas

initdebug schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:36:
Ja is erg leuk. Ik heb tot nu toe een aantal van de standaard apps gebruikt. Daarnaast heb ik Travel Assist geactiveerd. Als men nog meer interessante dingen hebben gevonden die via Long Coding aan te passen zijn hoor ik dat natuurlijk graag!
Dat kan je toch helemaal niet activeren met een OBD dongel? De Plus mist de dodehoek camera's die nodig zijn voor TA.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• initdebug
Freakie1NL schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:11:
[...]

Dat kan je toch helemaal niet activeren met een OBD dongel? De Plus mist de dodehoek camera's die nodig zijn voor TA.
Voor Travel Assist heb je die camera's niet nodig. Wat TA alleen doet is actief in het midden van de rijbaan sturen en gebruikt daarvoor dezelfde camera als voor standaard Lane Assist.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:28

Freakie1NL

Grote Baas

initdebug schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Voor Travel Assist heb je die camera's niet nodig. Wat TA alleen doet is actief in het midden van de rijbaan sturen en gebruikt daarvoor dezelfde camera als voor standaard Lane Assist.
Oh, het is dat ik mijn 1st Plus niet meer heb anders had ik vandaag nog zo'n dongle aangeschaft en dit geactiveerd. Zeker een no-brainer.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-01 07:42

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

onze ID.4 Life heeft een bijrijdersstoel die niet in hoogte kan worden versteld. Weet een van jullie of daar een ander (origineel) onderstel voor is te leveren zodat de stoel wel in hoogte verstelbaar is?

• jonas533
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-03-2025
Even een vraag over snelladen. Heb een ID4 pure met 52kW van augustus 2022 met versie 3.0 Wel de optie genomen voor snelladen tot 110 kW. Heb nu een paar keer een snellader gebruikt. De palen van 350 kW. Tijdens het laden kom ik niet boven de 80 kW. De batterij was steeds al onder de 20 %. De curve piek wel naar 80 kW en bij 60% lading gaat hij afvlakken. Is dit normaal of kan ik beter naar de dealer gaan om na te vragen.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:46
Hoelang duurt het ongeveer voor een ID.x in productie gaat na bestelling? Is dat een paar weken of praat je al gauw over maanden?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

jonas533 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:56:
Even een vraag over snelladen. Heb een ID4 pure met 52kW van augustus 2022 met versie 3.0 Wel de optie genomen voor snelladen tot 110 kW. Heb nu een paar keer een snellader gebruikt. De palen van 350 kW. Tijdens het laden kom ik niet boven de 80 kW. De batterij was steeds al onder de 20 %. De curve piek wel naar 80 kW en bij 60% lading gaat hij afvlakken. Is dit normaal of kan ik beter naar de dealer gaan om na te vragen.
Snelheid van laden is van veel afhankelijk, 80kW is iets dat ik als normaal zie bij m'n ID3.
Lees anders even terug in dit forum, de term laadcurve is wat je zoekt.

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

• Mitchell2.24v
initdebug schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Dat klopt, maar als je TA af fabriek hebt, zit er ook een stuur met aanraaksensoren in de auto. Zonder dat stuur werkt TA heel onhandig, omdat je elke vijf seconden (of iets in die richting) moet laten merken dat je de handen nog op het stuur hebt. In de praktijk komt dat neer op af en toe een rukje aan het stuur geven.

Ik had het aangezet, maar uiteindelijk ook weer uitgezet, want ik vond het niet praktisch werkbaar; het leverde geen winst op.

• initdebug
Mitchell2.24v schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:14:
[...]

Dat klopt, maar als je TA af fabriek hebt, zit er ook een stuur met aanraaksensoren in de auto. Zonder dat stuur werkt TA heel onhandig, omdat je elke vijf seconden (of iets in die richting) moet laten merken dat je de handen nog op het stuur hebt. In de praktijk komt dat neer op af en toe een rukje aan het stuur geven.

Ik had het aangezet, maar uiteindelijk ook weer uitgezet, want ik vond het niet praktisch werkbaar; het leverde geen winst op.
Yes klopt helemaal. Ik vind het ook niet top hoor. Het is leuk om af en toe even te doen maar dat rukje aan het stuur iedere 10 seconden is erg vervelend.

• AC te B
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-01 21:24

AC te B

ID.4 1st Max

In een aantal posts wordt gesproken over de Hoog-Volt accu terugroepactie. Op Youtube wordt, vanaf 15:33, verklaart wat er aan de hand is en aan welke kenmerken je kan herkennen of je accu problemen heeft.
YouTube: nextnews: VW Akku-Serienfehler ID.3+4, Preisschock Tesla Supercharge...

2.4 software update is bij prima verlopen. Nou ja, eerst werd om ca. 15:00 gebeld dat de voortgang van de update traag verliep, zodat ze niet verwachte dat het op dag 1 afgerond zou worden. Om 16:15 werd ik gebeld dat de auto helemaal geupdate klaar stond. Er werd mij verteld, dat zij er soms ook geen pijl op kunnen trekken, dat het update proces heel traag verliep (vandaar het belletje), maar vervolgens vloog het door het laatste deel van de update.

Ik heb met mijn ID.4 1st Max tot op heden geen (software) problemen gehad. Ik vind het een heerlijke auto om in te rijden.
In dit filmpje van "E for Electric" gaat hij los op VW over de software issues.
YouTube: VW Abandons ID.4 Drivers as Software Issues Grow
Wat ik wel bijzonder vind is dat de app in de USA op een aantal punten een ander uiterlijk lijkt te hebben, dan in Europa. Hoewel ook daar is maar weinig functies.
Zoals ik schreef vind ik mijn ID.4 een heerlijke auto, maar E-for-E heeft wel gelijk met z'n kritiek.

Wat in één keer perfect moet zijn, krijgt geen kans om te groeien.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:29

MLLL

Palm Treo 650

Hansoverdiep schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:42:
onze ID.4 Life heeft een bijrijdersstoel die niet in hoogte kan worden versteld. Weet een van jullie of daar een ander (origineel) onderstel voor is te leveren zodat de stoel wel in hoogte verstelbaar is?
Meest logische is in Engeland zoeken.
Daar is de bijrijdersstoel de bestuurdersstoel en zou dus in hoogte verstelbaar moeten zijn,

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

AC te B schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:12:
In een aantal posts wordt gesproken over de Hoog-Volt accu terugroepactie. Op Youtube wordt, vanaf 15:33, verklaart wat er aan de hand is en aan welke kenmerken je kan herkennen of je accu problemen heeft.
YouTube: nextnews: VW Akku-Serienfehler ID.3+4, Preisschock Tesla Supercharge...

2.4 software update is bij prima verlopen. Nou ja, eerst werd om ca. 15:00 gebeld dat de voortgang van de update traag verliep, zodat ze niet verwachte dat het op dag 1 afgerond zou worden. Om 16:15 werd ik gebeld dat de auto helemaal geupdate klaar stond. Er werd mij verteld, dat zij er soms ook geen pijl op kunnen trekken, dat het update proces heel traag verliep (vandaar het belletje), maar vervolgens vloog het door het laatste deel van de update.

Ik heb met mijn ID.4 1st Max tot op heden geen (software) problemen gehad. Ik vind het een heerlijke auto om in te rijden.
In dit filmpje van "E for Electric" gaat hij los op VW over de software issues.
YouTube: VW Abandons ID.4 Drivers as Software Issues Grow
Wat ik wel bijzonder vind is dat de app in de USA op een aantal punten een ander uiterlijk lijkt te hebben, dan in Europa. Hoewel ook daar is maar weinig functies.
Zoals ik schreef vind ik mijn ID.4 een heerlijke auto, maar E-for-E heeft wel gelijk met z'n kritiek.
Dat tweede filmpje is heerlijk om te kijken, gedeelde smartis halve smart. Ik zie niets waar ik niet mee eens ben. Thanks voor delen.

• KaiseRRuby
Tukk schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Ik heb een work around gevonden denk ik. Op m'n telefoon, Wifi uit, BT uit. Even wachten en weer aanzetten. Daarna doet het geluid het weer correct.
Dit heb ik in mijn Polo met Carplay ook. Geluid harder en zachter heeft dan geen nut, je hoort niks terwijl er wel iets afspeelt. Kabeltje erin en eruit lost het probleem bij mij altijd op.
Davidas schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:08:
Hoelang duurt het ongeveer voor een ID.x in productie gaat na bestelling? Is dat een paar weken of praat je al gauw over maanden?
Maanden. Mijn ID.5 is besteld op 20 september oid. Datum in productie staat nu op 06-2023 en geleverd bij de dealer staat op 08-2023. Effectief is zo'n auto dus met minder dan twee weken geproduceerd.

-------

Los van de quotes: had iemand dit al gezien of ervaren?

https://www.autoreview.nl...5-sinds-softwareversie-30

Schijnbaar laadt een ID.5 met 3.0 tien minuten sneller dan een ID.4 met oudere software. Ik vraag me af of het aan de software ligt of gewoon aan de paal, maar goed.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nee dat is een van de belangrijkste verbeteringen in 3.0, de hele laadcurve komt significant hoger te liggen. Na de 3.0 update gaat een ID.4 77 kWh in 29 minuten van 5 naar 80% aan een snellader met voldoende vermogen, dat was / is 38 minuten met oudere software.

De ID.5 is enkel met 3.0 / 3.1 uitgeleverd, dus die heeft sowieso al het snellere laden.

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 07-10-2022 18:33 ]

• Jakkie takkie
Tukk schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:51:
[...]

Ik herken dit half, zou dit te maken kunnen hebben in de volgorde van aansluiten van de oplaadkabel? Ik merk dat dat bij mijn GalaxyS20 invloed heeft.
Ik gebruik nooit een kabel. Eerlijk gezegd ook nooit gechecked of dat verschil maakt, kan ik wel eens een keer doen. Volgens mij maakt het ook uit of je op je telefoon al een route hebt ingesteld, dat doe ik nl. wel eens voor ik in de auto stap.

Pagina: 1 ... 228 ... 391 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.