Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 211 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 21:08
nyand schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 00:15:
[...]

Ik zie nu bij Wittebrug dat je ook de 2.4 update kan inplannen. Ik trek hem wel over de vakantietrip heen.
Ik gooi mezelf wel voor de leeuwen dan. Ik rijd toch al rond met een rotte 12V accu
3 augustus aangevraagd, kijken of het door kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IndyVS
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-09 11:25
Voor de ID.X rijders uit België, wij dienen zelf contact op te nemen met de dealer voor de 2.4 update, zie https://www.volkswagen.be.../software-update-2-4.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:46
Even nagevraagd bij Udenhout, het centraal regelapparaat (ICAS1) was gecrashed bij de 2.4 update op mijn ID3.
Klinkt niet goed.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-09 12:32
Bij Wittebrug kan inmiddels nu ook een afspraak maken voor 2.4 update. Echter wacht ik wel op het telefoontje en/of mailtje van Wittebrug zelf.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
ik222 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:51:
[...]

Update 2.4 gaat zo’n storing niet oplossen en gaat hoogstwaarschijnlijk zelfs niet eens uitgevoerd kunnen worden. Er is bij jou vermoed ik een centrale computer overleden (ICAS 1?) en die zal vervangen moeten worden.

Wellicht is het onderdeel lastig leverbaar maar als dat al sinds mei loopt zou ik toch echt de case heftig gaan escaleren via ze leasemaatschappij of als het privé is via rechtsbijstand. Dat je al sinds begin mei een auto in deze staat hebt is echt onacceptabel.
@x-RaY99

Update 2.4 heeft in mijn ID3 juist de ICAS1 laten crashen, dus klinkt niet echt alsof de update problemen op zal lossen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:22
FlowDesign schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:30:
Even nagevraagd bij Udenhout, het centraal regelapparaat (ICAS1) was gecrashed bij de 2.4 update op mijn ID3.
Klinkt niet goed.
Dan ben ik blij dat ik het niet vóór de vakantie hoef te doen. Ben overigens nog niet benaderd ook dus ik wacht tot over de zomervakantie. Dan zijn er al wat meer updates geweest misschien hebben ze dan wat meer ervaring. Ik combineer het dan denk ik ook met de winterbandenwissel.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Laatst online: 03-09 21:08
FlowDesign schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:13:
[...]

@x-RaY99

Update 2.4 heeft in mijn ID3 juist de ICAS1 laten crashen, dus klinkt niet echt alsof de update problemen op zal lossen :X
Dat was bij mij bij de 2.1 update al en die is vervangen, dus ik ga er van uit (aannames haha) dat dit niet nog een keer gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:17

Termy

valt er nog wat te fragge?

Klinkt niet goed.
Ik heb vandaag nog niks van Muntstad gehoord (behalve dat er blijkbaar een nieuwe afspraak is gepland voor vandaag, waar nu software 2.1/2.2 staat..?) terwijl ze het gisteren over overnacht updaten hadden. Ik gok dus dat het hem niet geworden is en ze nog een poging aan't doen zijn. Ik zal wanneer ze bellen vragen wat er precies mis gaat. Ok half 5 bel ik hen als ik nog niks gehoord heb.

Ik kon dit 'risico' makkelijk nemen want de auto is niet essentieel voor mij en we hebben ook geen vakantieplannen, maar ja. Ik heb ook geen vervangend vervoer gekregen (want niet gratis, behalve een fiets) maar als dit een weken-kwestie gaat worden dan ga ik daar wel op aandringen, kostenloos uiteraard.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:51
FlowDesign schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:13:
[...]

@x-RaY99

We gaan het mee maken aanstaande maandag... ik heb hoop, wie weet dat VW positief verrast. ;)

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-08 11:21
DonJunior schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:23:
[...]

Dan ben ik blij dat ik het niet vóór de vakantie hoef te doen. Ben overigens nog niet benaderd ook dus ik wacht tot over de zomervakantie. Dan zijn er al wat meer updates geweest misschien hebben ze dan wat meer ervaring. Ik combineer het dan denk ik ook met de winterbandenwissel.
Precies de reden dat ik rustig even afwacht…. Als ik na de zomervakantie nog niets heb gehoord ga ik wel een keer bellen. Tot nog toe kon ik altijd snel terecht bij Pouw.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
juanpabloo schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 00:35:
[...]

Niet gelukt na vele pogingen en het volgen van een YouTube filmpje. Heel onhandig omdat de stoelen niet plat gaan, naar voren noch naar achteren..
Ok dus ik ben niet de enige. Het is mij ook niet duidelijk waar je nu op moet drukken.
Inderdaad heel onhandig als je grote spullen mee wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Zojuist mijn ID4 teruggekregen met update 2.4. neem aan dat t nu gewoon wachten is op Air OTA Update 3.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pebbeles
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-01 07:49
Mijn update naar 2.4 op ID.3 Pro S staat er ook op, echter heeft wel een nachtje extra geduurd bij Van Udenhout. De update liep wat langzamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Net aan de telefoon met Muntstad en helaas is m'n ID3 1st Plus nog steeds niet klaar. De software van de airbag schoot, simpel gezegd, op '1' terwijl het op 0 moet blijven, dus nu weiger de update verder te gaan. Ze hebben het bij VW neergelegd maar nog geen oplossing gekregen. Er stond blijkbaar nog een ID3 met hetzelfde probleem. De ID4's die ze ook aan het updaten zijn hebben het probleem niet.

Toch wel curieus dat deze dealer blijkbaar tegen dit probleem aan loopt en anderen het wel voor elkaar krijgen een ID3 te updaten..? Of zou dit specifiek voor 1st's zijn? Niet gevraagd naar welk type de andere was.

Maar goed, nog maar een beetje geduld dan. Hopelijk ben ik uiteindelijk wel sneller dan m'n oorspronkelijke afspraak op 10 oktober ;).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
IndyVS schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:40:
Voor de ID.X rijders uit België, wij dienen zelf contact op te nemen met de dealer voor de 2.4 update, zie https://www.volkswagen.be.../software-update-2-4.html
De normale gang zaken is dat de update wordt uitgevoerd tijdens het onderhoud, wat bij mij het geval is. Hierdoor heb ik geen recht op een vervangwagen, als je specifiek een afspraak maakt voor de update, krijg je er wel één 8)7

Mijn afspraak is op 23 september, vroeger kon niet. In de meeste vestigingen is er maar 1 HV technieker, waardoor het lang wachten kan zijn (ook dus voor gewoon onderhoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

IndyVS schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:35:
[...]

De normale gang zaken is dat de update wordt uitgevoerd tijdens het onderhoud, wat bij mij het geval is. Hierdoor heb ik geen recht op een vervangwagen, als je specifiek een afspraak maakt voor de update, krijg je er wel één 8)7

Mijn afspraak is op 23 september, vroeger kon niet. In de meeste vestigingen is er maar 1 HV technieker, waardoor het lang wachten kan zijn (ook dus voor gewoon onderhoud).
Rare redenering van de dealer, klantdenken valt blijkbaar direct in de achtergrond als het druk genoeg is in de zaak. Heb onlangs ook een afspraak voor de update gemaakt en wilde ook wat andere zaken (zakkende bestuurdersstoel, kier tussen achterklep en lichtbalk achter) laten oplossen. Zijn wel garantiedingen, dus misschien is daar nog een verschil. Krijg 'gewoon' een vervangende auto mee. Kreeg zelfs de opmerking dat ik goed op de hoogte was van de voorwaarden...

Ik zou nog even een keertje doorduwen, want dit is wel heel flauw. Volgens de officiële update pagina zit bij de update gratis vervangend vervoer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:39
Mijn ID.4 Pro zojuist weer opgehaald bij Van Udenhout in Eindhoven. 2.4 succesvol geïnstalleerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024

ik even verder testen... MY22 curve of 3.0 Curve... denk de eerste

EDIT: Betreft de my22 curve, iets eerder opgewarmd, auto neemt niet meer dan 126kw in, lader laad wel 130+ zien (laadverliezen). Wellicht maximaal 2minuten te winnen tov vorige curve. Niet zo spannend dus. Vooral voor de autos die al 2.3 fabrieksaf hebben is dit niks nieuws.

Voor de 58kwh id3. Dat is wel leuk want jullie hebben stukken waarbij je 20 to 25% hoger gaan laden scheelt wel harde minuten

[ Voor 59% gewijzigd door Simply1337 op 20-07-2022 21:43 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-08 23:05
Ik ben benieuwd of er hier leden zijn die de aircaire wel eens gebruiken. Heb hem bij een verkoudheid of hooikoorts gebruikt en moet zeggen dat mijn hoesten minder werd.
Dus de fijnstof en pollen worden naar mijn idee goed gefilterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

smirri schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:55:
Ik ben benieuwd of er hier leden zijn die de aircaire wel eens gebruiken. Heb hem bij een verkoudheid of hooikoorts gebruikt en moet zeggen dat mijn hoesten minder werd.
Ik gebruik het als in een file sta met mijn ramen open en er "ineens" veel vuile lucht binnen is. Dan klik ik het aan (ramen weer dicht ;) ) en, kan placebo zijn, ik denk goed te merken dat de lucht erna veel zuiverder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Simply1337 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:38:
Voor de 58kwh id3. Dat is wel leuk want jullie hebben stukken waarbij je 20 to 25% hoger gaan laden scheelt wel harde minuten
Mits ze de update er überhaupt opkrijgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Soeski schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:16:
[...]

Dat was bij mij bij de 2.1 update al en die is vervangen, dus ik ga er van uit (aannames haha) dat dit niet nog een keer gebeurt :)
Moest je toen lang op dat onderdeel en de reparatie wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
smirri schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:55:
Yup, helpt best goed als je het mij vraagt. Alleen jammer dat de auto de ingeschakelde functie niet onthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06-2024
ID3 was opgehaald en teruggebracht zonder versie 2.4 terwijl hij hiervoor opgehaald was....😤 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is dat niet dat rare versie nummer? Dat 2.4 eigenlijk versie 2.3 met build nummer <XXX> was? En dat je dan een OTA kreeg naar 2.4?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06-2024
_eLMo_ schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:25:
Is dat niet dat rare versie nummer? Dat 2.54 eigenlijk versie 2.3 met build nummer <XXX> was? En dat je dan een OTA kreeg naar 2.4?
Nee 2.4 doen ze in garage en 3.0 OTA. Heb wel versie 0912 wat 2.4 zou betekenen. Dat hij nog op 2.3.0 staat kan voorkomen heb ik net gelezen. Wel erg verwarrend.

[ Voor 18% gewijzigd door hveck75 op 20-07-2022 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Hij heeft dus idd gewoon 2.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woertm000
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09 08:26
Sinds de update naar 2.4 geeft mijn ID.3 elke dag aan dat er een update is voor de "Digitale wagendocumentatie"
Deze update wordt elke dag gestart, maar ook vrij kort daarna gaat dat mis.
"Installatie Digitale wagendocumentatie geannuleerd" krijg ik dan als melding.
Zijn er meer die dit ondervinden ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Jakkie takkie schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:30:
Heeft iemand wel eens geprobeerd om de hoofdsteunen van de voorstoelen te verwijderen bij de ID3? Ik heb het geprobeerd volgens de instructies maar krijg het niet voor elkaar.
Ja geprobeerd en gelukt (uiteraard van passagiers stoel). Weet niet meer welk YouTube filmpje ik volgde maar kwam er op neer ergens in het midden van de bovenkant aan de achterzijde een knop in te drukken. Meerdere keren gedaan.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Jakkie takkie schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:28:
[...]

Ok dus ik ben niet de enige. Het is mij ook niet duidelijk waar je nu op moet drukken.
Inderdaad heel onhandig als je grote spullen mee wil nemen.
Kan dus wel, zie boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

juanpabloo schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 00:35:
[...]

Niet gelukt na vele pogingen en het volgen van een YouTube filmpje. Heel onhandig omdat de stoelen niet plat gaan, naar voren noch naar achteren..
Zie boven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
IndyVS schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:35:
[...]
[..]

De HV technieker is toch helemaal niet nodig voor deze update. Een 12V accu wissel moet een 'reguliere' monteur ook gewoon kunnen doen lijkt me. Dat is een kwestie van kabels los, oude accu eruit, nieuwe erin, kabels vast en eventueel inleren middels de OBD2.
Daar komt geen hoog voltage aan te pas.
Vreemd excuus dus van de garage.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
woertm000 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 06:50:
Sinds de update naar 2.4 geeft mijn ID.3 elke dag aan dat er een update is voor de "Digitale wagendocumentatie"
Deze update wordt elke dag gestart, maar ook vrij kort daarna gaat dat mis.
"Installatie Digitale wagendocumentatie geannuleerd" krijg ik dan als melding.
Zijn er meer die dit ondervinden ?
Dat was bij de 2.3 ook het geval bij sommige. Gewoon blijven proberen is het devies. Gaat vanzelf een keer goed. Probeer het ook eens ergens waar je goed bereik hebt (volle streepjes bij het wereldbolletje)

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
Volkswagen NL VW ID Software 3.0 Info Pagina
https://www.volkswagen.nl/software-updates/id-software-3-0

Staan toch weer wat nieuwe dingen wat interessant is om te weten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
@Jakkie takkie Gefeliciteerd met je verjaardag! 🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Laatst online: 06:12

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Zo dan. Na de vakantie op 8 september gaat het gebeuren (Pondealer Amersfoort). ID.4 1st.
Volgens de vriendelijke werkplaatsplanner wordt dit hun eerste update naar 2.4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mS8Kfr7ScOHsn9qwCYQ6G8n4Fks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lD2JIB71XhCbcGLHD2b1ES72.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-08 19:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

B@rt_d@_M@n schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:48:
Zo dan. Na de vakantie op 8 september gaat het gebeuren (Pondealer Amersfoort). ID.4 1st.

[Afbeelding]
begin september pas de eerste 2.4 update?
Benieuwd hoe lang ze verwachten bezig te zijn met al die updates én gratis vervangend vervoer.

m.i. mogen ze die van mij hebben zonder vervangend vervoer als in 9 maanden eerder aan de beurt ben :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndyVS
DonJunior schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:33:
[...]

De HV technieker is toch helemaal niet nodig voor deze update. Een 12V accu wissel moet een 'reguliere' monteur ook gewoon kunnen doen lijkt me. Dat is een kwestie van kabels los, oude accu eruit, nieuwe erin, kabels vast en eventueel inleren middels de OBD2.
Daar komt geen hoog voltage aan te pas.
Vreemd excuus dus van de garage.
Ik dacht precies hetzelfde, maar volgens mij mogen de andere techniekers niet werken aan de ID. modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat ik begrepen heb staat er voor sommige auto's nog een andere terugroepactie open, iets met de bevestiging van een hoogvoltage kabel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Freakie1NL schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 07:09:
[...]

Ja geprobeerd en gelukt (uiteraard van passagiers stoel). Weet niet meer welk YouTube filmpje ik volgde maar kwam er op neer ergens in het midden van de bovenkant aan de achterzijde een knop in te drukken. Meerdere keren gedaan.
Mij nu ook gelukt. Het punt waar je moet drukken zit wat hoger dan ik had verwacht en je moet eigenlijk tegelijk aan de hoofdsteun trekken en op de betreffende positie drukken. Met z’n tweeën zal dat aanzienlijk gemakkelijker gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2QxTQ41y_7tCp948x0PMFVC5Oo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmNdjQoFrlnvp7I6nsvRxoRV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QU6v3lv40kmISu9UsRZSPCX1HCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NImX1VjMLFnRnCMCA47fnwbc.jpg?f=fotoalbum_large

Filmpje ook gevonden op YouTube:
YouTube: 2021 VW ID.4 Front Head Rest Removal.

[ Voor 4% gewijzigd door Jakkie takkie op 21-07-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

ik222 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:29:
Wat ik begrepen heb staat er voor sommige auto's nog een andere terugroepactie open, iets met de bevestiging van een hoogvoltage kabel.
Aha, dat klinkt als waarom mijn ID.3 morgen niet welkom is maar pas over twee weken.

Ik verstond de persoon die mij belde om de afspraak te verzetten niet goed. Wel begreep ik dat er een monteur voor nodig was en dat die er in verband met vakanties niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
Simply1337 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:52:
Volkswagen NL VW ID Software 3.0 Info Pagina
https://www.volkswagen.nl/software-updates/id-software-3-0

Staan toch weer wat nieuwe dingen wat interessant is om te weten
Dus nog een paar dagen wachten voor de OTA 3.0 bij je aankomt, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
edkreuk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:06:
[...]

Dus nog een paar dagen WEKEN wachten voor de OTA 3.0 bij je aankomt, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
Inderdaad tegenstrijdige berichten op de site tusen vraag 1 en 3

"Het duurt minstens zeven dagen voordat je op basis van je VIN (Vehicle Identification Number) aan de beurt bent in de ID. Software 3.0 update campagne.
"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
edkreuk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:32:
[...]

Inderdaad tegenstrijdige berichten op de site tusen vraag 1 en 3

"Het duurt minstens zeven dagen voordat je op basis van je VIN (Vehicle Identification Number) aan de beurt bent in de ID. Software 3.0 update campagne.
"
Gisteren update naar 2.4 vandaag al de update 3.0 binnen, en op moment nog steeds bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 20:25
B@rt_d@_M@n schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:48:

[Afbeelding]
Nice, iemand hier al gebeld door a point? Had ze vorige week aan de lijn maar niets meer gehoord. Ik stond op de lijst om gebeld te worden voor een afspraak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Klinkt niet goed.
Update van zojuist:

de ICAS1 is inderdaad besteld en vervangen, we zijn nu bezig met het uitvoeren van de update. Naar verwachting is de auto morgen einde van de dag gereed.

Zou mooi zijn als het meteen een verbeterde versie van de ICAS1 betreft. In de toekomst daardoor wellicht minder kans op problemen bij software updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
edkreuk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:06:
[...]

Dus nog een paar dagen wachten voor de OTA 3.0 bij je aankomt, ben benieuwd.
En de site is weer offline, was blijkbaar iets te snel gepubliceerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:51
FlowDesign schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:58:
[...]

Update van zojuist:

de ICAS1 is inderdaad besteld en vervangen, we zijn nu bezig met het uitvoeren van de update. Naar verwachting is de auto morgen einde van de dag gereed.

Zou mooi zijn als het meteen een verbeterde versie van de ICAS1 betreft. In de toekomst daardoor wellicht minder kans op problemen bij software updates :)
Goed om te horen dat die module er zo snel is, wellicht dat ze bij mij dan bij een "al defecte" ook snel een vervanger hebben ;) O-)

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naverion
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 14:48
Iedereen is erg enthousiast over 2.4, dus ik dacht ik kijk eens naar mijn versie. Ik zie staan dat ik 0792 heb, wat dus eigenlijk 2.1 is? Op internet vind ik dat 2.3 OTA had moeten zijn, maar ik heb geen updates klaar staan?

Wat doe ik verkeerd? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 13:43
ID.3 Pro MY22, gisteren gebeld met Huiskes Kokkler voor update 2.4. Over iets meer dan 1 maand aan de beurt. Ik wordt (1 van de) eerste klanten, tot nu toe hadden ze wel succesvol demo auto's geupdate. Updaten schijnt goed te lopen zeggen ze, duur is wel afhankelijk van software/type dat je nu hebt, varieerde tussen 4 en 8 uur. 's ochtend brengen, eind van de dag halen met gratis vervangend vervoer.

Ook interessant: Op bericht van de leasemaatschappij (Arval) had ik lang kunnen wachten: ze verwachten dat je zelf met de dealer contact opneemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
Naverion schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:47:
Iedereen is erg enthousiast over 2.4, dus ik dacht ik kijk eens naar mijn versie. Ik zie staan dat ik 0792 heb, wat dus eigenlijk 2.1 is? Op internet vind ik dat 2.3 OTA had moeten zijn, maar ik heb geen updates klaar staan?

Wat doe ik verkeerd? 😂
Wat ik er van heb begrepen was het een opt-in update waarvoor je een uitnodiging moest krijgen. Ik heb mijn ID3 later gekregen en zit ook nog op 2.1. VW stuurde mij onlangs het volgende antwoord toen ik vroeg om 2.3:

Uit uw schrijven begrijpen wij dat u graag wilt weten wanneer de 'over-the-air update' voor uw Volkswagen ID.3 beschikbaar zal zijn.

De laatste opt-in e-mails zijn op 13 januari 2022 verstuurd, dit betekent dat u helaas geen e-mail meer zult ontvangen om akkoord te kunnen gaan met de 'over-the air update'.

Helaas kan de ID. Software 2.3 om deze reden niet 'over-the-air' in uw Volkswagen ID.3 worden toegepast.

Overigens raar dat op websites van dealers uitleg staat alsof de app op je telefoon de updates download:

Download de We Connect ID. app voor uw smartphone. Dat kan gratis via de Google Play Store of Apple App Store.
Log in met uw Volkswagen ID en voeg uw auto toe.
Activeer uw We Connect Start contract. Volg hiervoor de instructie in de app.
De app downloadt vanaf nu automatisch nieuwe Over-the-Air updates tijdens uw rit.

Alsof je je telefoon als hotspot moet gebruiken. Je auto heeft toch zijn eigen directe 4G verbinding waarover data-verkeer loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naverion
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 14:48
Oh kijk! Ik heb inderdaad mijn id3 in februari gekregen. Alleen de dealer verzekerde mij dat meest nieuwe update er dan op moest staan, anders mochten ze hem niet meegeven. 11 augustus gaat de auto toch voor een dingetje naar de dealer, dan maar gelijk vragen hoe dat zit. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:35
FlowDesign schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:58:
[...]

Update van zojuist:

kon zweren dat Icas1 en 3 dezelfde fysieke module waren, maar logisch gesplitst in aparte virtuele modules. Als je nieuwere hardware hebt zou je na de upgrade ook H30 moeten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell2.24v
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 09:23
Ik kreeg vandaag in mijn ID.4 een update met blijkbaar alleen Juridische aspecten. Vorige week ook al de We Charge update gehad, dus dit is vast iets anders. Ik zit nog op 2.3 (af fabriek).

Iemand dit ook gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejpdieMXC1JjYZ7qip6dRYX-Fyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKx9Jhvec2ILCz9GjDY4ydHa.jpg?f=fotoalbum_large

ID.4 Pro Performance 2022 Kings Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Vandaag vertelde de dealer dat ze er achter zijn waarom de update niet werkte, nl dat het niet klopt dat de update gedraaid kan worden ongeacht de versie die er al op staat van alle onderdelen. Iets met de airbag moest blijkbaar apart geüpdatet worden. Helaas waren ze het nu met een andere ID.3 aan het proberen en is mijn auto morgen pas aan de beurt.

Ben benieuwd.. zou toch wel leuk zijn als het binnen de week gedaan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 21:24
Mitchell2.24v schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:02:
Ik kreeg vandaag in mijn ID.4 een update met blijkbaar alleen Juridische aspecten. Vorige week ook al de We Charge update gehad, dus dit is vast iets anders. Ik zit nog op 2.3 (af fabriek).

Iemand dit ook gezien?

[Afbeelding]
Hier idem deze week op een lange rit ontvangen in een ID.3P first met 2.3

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:24
Ik kreeg een aantal dagen geleden de update voor WeCharge (denk ik). Geen tijd dus weg geklikt, komt nu ook niet meer naar voren…iemand enig idee hoe nog uit te voeren? Staat niet in het update menu onder systeeminformatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borrelnootje11
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:25
FlowDesign schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:12:
[...]

Moet je ff het topic doorzoeken hoe je een Duits We ID account aanmaakt, dan kun je die pas wel bestellen. Je moet dan wel met je nieuwe Duitse account opnieuw je app in de auto via de QR koppelen (dus dat is automatisch een factory reset).
Gelukt. bedankt d:)b
Ik heb de We-Charge laadpas vandaag ontvangen uit Duitsland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Termy

Termy

Helaas, het lukt ze nog steeds niet om m'n ID3 te updaten dus ik krijg vervangend vervoer tot ze het wel voor elkaar krijgen.

Mijn offer om jullie updates soepeler te laten verlopen bij latere afspraken of zo dan maar.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 04-09 14:51

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Termy schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:38:
Helaas, het lukt ze nog steeds niet om m'n ID3 te updaten dus ik krijg vervangend vervoer tot ze het wel voor elkaar krijgen.

Mijn offer om jullie updates soepeler te laten verlopen bij latere afspraken of zo dan maar.. :P
M'n auto zou gisteren een update krijgen, maar de garage belde omdat de planning te krap stond.
Vermoed dat ik daar nu blij mee ben, ga over paar dagen met vakantie (met de auto).

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
@Termy Je bent een held.. dat je dit doet voor ons. hahaha
@Tukk Waarom zou je, met de history die VW heeft inzake updates op de ID.x series, nét voor je vakantie een update plannen??
Ik heb juist zoiets, de auto doet het nu.. die update komt na de vakantie wel. Mij iets teveel risico

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Termy schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:38:
Hebben ze je ook verteld waarom de update niet lukte?

Ben erg benieuwd of het ze vandaag gaat lukken met mijn ID3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 04-09 14:51

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

DonJunior schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:39:
@Termy Je bent een held.. dat je dit doet voor ons. hahaha
@Tukk Waarom zou je, met de history die VW heeft inzake updates op de ID.x series, nét voor je vakantie een update plannen??
Ik heb juist zoiets, de auto doet het nu.. die update komt na de vakantie wel. Mij iets teveel risico
Een afweging van dat argument en de tweaker in me die gewoon de laatste versie wil.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:52
ikweethetbeter schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:58:
Ik heb een uitnodiging gekregen van de dealer (Van den Udenhout) voor de 2.4 software update en het vervangen van de 12V accu voor mijn ID.4. Ik dacht dat mijn auto geen accu-probleem had... Gelukkig nooit iets van gemerkt!

Ik ben benieuwd hoe ik mijn auto zaterdag middag terugkrijg!
De dealer belde me net. Van de 5 auto's die ze deze week voor de update hadden gekregen, was er slechts bij 1 de update gelukt, en 1 auto (ID.3 of ID.4 hadden ze niet gezegd) was gebrickt, die kon niet meer vooruit of achteruit, die deed helemaal niks meer. Met andere woorden: de afspraak werd afgezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Tukk schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Een afweging van dat argument en de tweaker in me die gewoon de laatste versie wil.
Maar mag ik zeggen dat ik dat dan wel een klein beetje naief vind?

Zeker wil ik ook graag, als zogenaamde Tweaker, de laatste updates en nieuwste tech dingen.
Maar de updates van VW vertrouw ik, na jaren VW rijden, echt niet om deze vóór mijn vakantie in te plannen.
Dan maar een keertje niet eerste rang zitten qua laatste nieuws.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
ikweethetbeter schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:34:
[...]

De dealer belde me net. Van de 5 auto's die ze deze week voor de update hadden gekregen, was er slechts bij 1 de update gelukt, en 1 auto (ID.3 of ID.4 hadden ze niet gezegd) was gebrickt, die kon niet meer vooruit of achteruit, die deed helemaal niks meer. Met andere woorden: de afspraak werd afgezegd.
Udenhout Eindhoven? Die van mij is deze week geweest en geen problemen! (ID.4 Pro 77kW _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

FlowDesign schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:43:
[...]

Hebben ze je ook verteld waarom de update niet lukte?

Ben erg benieuwd of het ze vandaag gaat lukken met mijn ID3.
Niks nieuws tov wat ik eerder al zei: de software van de airbags die blijkbaar niet meewerkt met de update. Die gaat in een staat dat de update niet verder wil en schijnbaar kunnen ze dat nog niet fixen. De andere ID3 die er staat heeft hetzelfde probleem zover ik begreep.

Gelukkig nog niks zo ernstig dat de auto gebrickt is maar het is weer terug naar totaal onbekend wanneer het af is. Ik heb nu een vervangende Polo dus als ik een auto nodig heb dan kan dat tenminste, maar ideaal is het natuurlijk niet.

@DonJunior Voor mij is de auto niet essentieel dus kon ik dit risico makkelijk lopen. Held op sokken :+. Ik had het niet gedaan als ik deze week op vakantie zou gaan met de auto ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 04-09 11:40

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik ga zo eens bellen voor een paar verse sloffen op de achteras. Mogen ze meteen een update plannen wmb.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 22-07-2022 14:48 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Jazz37 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:04:
Udenhout Eindhoven? Die van mij is deze week geweest en geen problemen! (ID.4 Pro 77kW _/-\o_ )
Udenhout een paar dorpen verderop (Veghel), was snel beschikbaar. Maar mogelijk zijn niet alle monteurs van het bedrijf op hetzelfde niveau opgeleid voor EV's...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNaga
[...]

Ik vind dit toch wel heel bedenkelijk. Je zou verwachten dat een update die een half jaar geleden al aangekondigd is al voldoende uitontwikkeld en gedocumenteerd zou zijn. Dat een update de vereisten voor een succesvolle update verifiieert voordat de update start, dat de monteur vlot kan trekken wanneer dat niet het geval is (gebruik makend van documentatie en feedback van de update software in de vorm van meldingen). Het lijkt er op dat dat onvoldoende gebeurd. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat lopen wanneer OTA updates de standaard zijn geworden bij VW.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Laatst online: 06:12

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Kijk, geen frunk maar wel een mooie plek voor het restant ruitenwisservloeistof!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFMMmWtg3GpGVBqUvznEgGImJFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sge0Wp5BxYUhXD2W8RT5xyAl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Laatst online: 03-09 18:04
Voor degenen die al een nieuw setje banden hebben:
- na hoeveel km en welke (voor/achter)?

Benieuwd, want bij mij is er nog geen sprake van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
juanpabloo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:10:

Da's afhankelijk van je rechter voet, of je zelf direct moet opdraaien voor de kosten van het opladen, soort wegen en bandenspanning. Vooral van het eerste en tweede zijn daarbij van belang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Termy schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:06:
[...]
Ik had het niet gedaan als ik deze week op vakantie zou gaan met de auto ;).
Stel dat ik morgen op vakantie had willen gaan, dan had ik gewoon hun leenauto meegenomen ;) of ze hadden mijn ID3 terug mogen geven mits die wel met 2.3 te rijden valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Ik kreeg rond 16:15 ook een belletje van de dealer. Ze hadden dus de ICAS1 vervangen en vanaf gisteren opnieuw geprobeerd te updaten, maar de update liep halverwege gewoon vast. Misschien heeft 't bij de mijne ook met de airbag te maken. Heb nu nog steeds de Enyaq, dus vind 't niet zo erg. Scheelt weer op de kilometerteller van mijn auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

@FlowDesign Ja, als ik ook een Enyaq had gekregen als leenauto had ik er ook minder mee gezeten maar deze Polo voelt wel als een substantiële stap terug :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voordeel van een Polo is dan weer dat je lekker vaak plankgas mag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
Ultraman schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:32:
Voordeel van een Polo is dan weer dat je lekker vaak plankgas mag :D
Is ook nodig. Sinds ik mijn ID3 rijdt voelen ICE auto’s zo traaaag aan. En heb ik met die ID3 nog niet eens een EV met het grootste koppel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
Mitchell2.24v schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:02:

Iemand dit ook gezien?

[Afbeelding]
Deze loopt bij mij ook, zit op 2.4. Loopt al best lang, hoopte dat dit al 3.0 was…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
SiNaga schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:56:
Ik vind dit toch wel heel bedenkelijk. Je zou verwachten dat een update die een half jaar geleden al aangekondigd is al voldoende uitontwikkeld en gedocumenteerd zou zijn.
Ja dat zou je zeker verwachten. Is helaas niet het geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Poll: Mijn update naar 2.4 bij de dealer is binnen 24h geslaagd
ID.4: ja
ID.3: ja
Nee, maar wel binnen 48h
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404695&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:13:
[...]

Ja dat zou je zeker verwachten. Is helaas niet het geval.
Klopt ik dacht het namelijk ook. :(

Update naar 3.0 gaat in stappen:

2.4 moet worden geïnstalleerd.
3.0 moet überhaupt beschikbaar zijn voor de OTA-update. Volgens VW DE website gebeurt het na de zomer; of dit ook voor NL geldt is onduidelijk:
VW zal de ID's waarschijnlijk weer in fases uitrollen om het risico te minimaliseren; werkwijze niet bekend.
Voertuig moet zoeken naar de OTA. Vanaf 2.4 gebeurt dit dagelijks (in rijmodus) en niet meer alleen wekelijks.
Het duurt minstens zeven dagen na de update, voordat uw chassisnummer is opgenomen in de ID-software 3.0 Update door Volkswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-08 08:09
Ze hebben hem toch eruit gewipt: https://www.nu.nl/economi...we-topman-volkswagen.html

Dit voelt als slecht nieuws voor ons als id rijders met oude software en de 12 weken software update belofte. Volgens mij was Diess juist de aanjager ervan. Maar goed, we zullen zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
FlowDesign schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:39:
[...]

Vanaf fw 2.3 wordt de 12V accu bijgeladen door de grote accu, dus je kunt vrij lang filmen voordat ie leeg is ;)

Overigens zit er in de kofferbak nog een ouderwetse 12V sigarettenaansteker en bij de zekeringen linksonder het stuur kun je met één zekering bepalen of die altijd stroom krijgt, of alleen bij contact aan.
Kun je uitleggen hoe je dat precies doet met die zekering? Krijg nu mijn koelbox niet aan, omdat contact uit gaat zodra ik uit de auto stap.

Dankjewel (ook namens de rest van het gezin) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 23-07-2022 08:25 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Joris748 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:24:
[...]

Kun je uitleggen hoe je dat precies doet met die zekering? Krijg nu mijn koelbox niet aan, omdat contact uit gaat zodra ik uit de auto stap.

Dankjewel (ook namens de rest van het gezin) ;)
De zekering voor die 12V aansluiting kan in een andere stand geprikt kan worden. In welke stand hij zit bepaalt of de 12V geschakeld wordt met het contact of dat er continue stroom op staat. Standaard staat hij op geschakeld met contact en het is een kwestie van die een pin opschuiven. Zo heb ik het ooit gelezen in de handleiding.

Welke zekering het is is een kwestie van opzoeken.

[Edit]
Zekering (SC/F) 52 in het zekeringkastje linksonder het stuur volgens o.a. deze bron: https://vwts.ru/forum/topic/248724/ en ik vind er nog wel meer.
Herkenbaar door zijn verticale stand tussen zijn horizontaal liggende broertjes en zusjes. Die van positie veranderen.

Afbeeldingslocatie: https://www.speakev.com/attachments/fuse52-jpg.148727

[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 23-07-2022 19:35 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Ultraman schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:01:
[...]

De zekering voor die 12V aansluiting kan in een andere stand geprikt kan worden. In welke stand hij zit bepaald of de 12V geschakeld wordt met het contact of dat er continue stroom op staat. Standaard staat hij op geschakeld met contact en het is een kwestie van die een pin opschuiven. Zo heb ik het ooit gelezen in de handleiding.

Welke zekering het is is een kwestie van opzoeken.

[Edit]
Zekering SC52 in het zekeringkastje linksonder het stuur volgens deze bron: https://vwts.ru/forum/topic/248724/
Herkenbaar door zijn verticale stand tussen zijn horizontaal liggende broertjes en zusjes.
Thx, heb hem gevonden. Hij kan verticaal in twee standen. Bovenin is alleen 12v met contact aan, onderin met permanent 12v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
dfader schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 07:50:
Ze hebben hem toch eruit gewipt: https://www.nu.nl/economi...we-topman-volkswagen.html

Dit voelt als slecht nieuws voor ons als id rijders met oude software en de 12 weken software update belofte. Volgens mij was Diess juist de aanjager ervan. Maar goed, we zullen zien :)
Ik denk dat Diess wel een aanjager is van net als Tesla op OTA software inzetten, maar dan heeft ie wel jammerlijk gefaald bij het aantrekken en inzetten van de juiste mensen op de juiste posities.
Los daarvan zie je ook nu weer, tegen wat voor ellende je aanloopt wanneer je zelf geen hardware ontwikkelt maar alles inkoopt van verschillende partijen. Het is gewoon bijna niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
dfader schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 07:50:

Volgens mij maakt het weinig uit welk poppetje helemaal aan de top staat. Het gaat erom dat er goede mensen zitten die het inhoudelijke werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
ik222 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:25:
[...]

Volgens mij maakt het weinig uit welk poppetje helemaal aan de top staat. Het gaat erom dat er goede mensen zitten die het inhoudelijke werk doen.
De mensen aan de top van een bedrijf bepalen wel de koers en prioriteiten van een bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
ik222 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:25:
[...]

En wie bepaalt welk poppetje op welke plek zit? Juist.

Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan, VW is natuurlijk zo burocratisch als de pest en typisch Duits ouderwets, dus zie in zo'n organisatie maar eens iets gedaan te krijgen. Je bent vrijwel alleen maar met interne politiek bezig.
Wat dat betreft is het in een Amerikaans bedrijf veel makkelijker. We doen het zoals ik het wil en als dat je niet bevalt dan kun je opzouten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Punt is dat zo’n topman echt weinig invloed heeft op hoe software engineering uiteindelijk georganiseerd is. Daar zitten zoveel lagen management tussen in zo’n bureaucratische organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Tweede week van augustus mag de mijne langskomen voor nieuwe banden en de update naar 2.4. Vervangend vervoer zat er niet in of het werd verrekend... dat heeft VW dus mooi slecht geregeld.
Dan zorgen ze maar mooi dat het die dag af komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 23-07-2022 12:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowDesign
Ultraman schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:14:
Tweede week van augustus mag de mijne langskomen voor nieuwe banden en de update naar 2.4. Vervangend vervoer zat er niet in of het werd verrekend... dat heeft VW dus mooi slecht geregeld.
Dan zorgen ze maar mooi dat het die dag af komt.
Het is toch wel heel erg bijzonder dat VW zegt dat vervangend vervoer gratis is voor de 2.4 update, en dat sommige dealers daar dan vanaf wijken. Ben blij dat ik gratis vervangend vervoer heb gekregen bij Udenhout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Een gratis leenfiets kon ik krijgen :Y

De dealer maakt ontzettend het verschil. Bij een ander kreeg ik toen mij ID.3 een storing had een nette Audi A3 mee. En met de 2.1 update heb ik een up! meegekregen. Dat was bij twee andere dealers.
En natuurlijk net wat ze hebben staan.

Maar deze zal ik dus wat minder snel bellen dan die andere twee. Degene waar ik meestal als eerste contact mee leg zat dit keer helemaal vol tot eind augustus.

[ Voor 84% gewijzigd door Ultraman op 23-07-2022 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNaga
Op het meinID forum weet iemand te melden dat op maandagochtend tussen 3 en 9 uur er geen 2.4 updates doorgevoerd mogen worden vanwege een aanpassing van de update die dan doorgevoerd wordt.
Volgende screenshot werd gepost, zou van de dealer af komen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4On16YjehHkqITBWrJepX__H3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1Tb2yTvrel5y45fbfwnPPq2.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.meinid.com/th...onkrete-fragen/?pageNo=16

[ Voor 8% gewijzigd door SiNaga op 23-07-2022 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gugi101
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 14:31
juanpabloo schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:10:

Hier na 55000 km nog geen nieuwe banden. Er zitten de af fabriek zomerbanden op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gugi101 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:04:
[...]

Hier na 55000 km nog geen nieuwe banden. Er zitten de af fabriek zomerbanden op.
Wauw dat is bijzonder netjes. Veel snelweg en rustige voet?
Kun je misschien vermelden welke banden het betreft?

Mijn laatste twee 18" Bridgestone Turanza's zijn nu op. Teller staat iets over de 37300 km. Er is één winter op winterbanden gereden, zou het log in moeten duiken hoeveel precies, maar ik gok tussen de 5000-7000 km. De originele achterbanden zijn met de wissel naar winterbanden afgevoerd. Rond de 28000 km gok ik. Maar die waren nog niet helemaal op (2.2~2.3mm), hadden nog even gekund maar ik had gevraagd om nieuw want die terugleggen tja...

[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 23-07-2022 19:34 ]

Pagina: 1 ... 211 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.