Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 210 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-08 11:21
Exorcist schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:03:
[...]

Sure? Want mijn range verspringt altijd als ik mijn temp. aanpas, in welke omstandigheden dan ook. Dat kan +3 of -3KM zijn bij wijze van of zoals nu gelijk met sprongen van 20. Maar altijd als ik de binnentemp. aanpas.
Moet eerlijk bekennen dat ik dat niet weet want dat gebeurd zelden. Maar ik doe de airco meestal ook uit voor ik hem weg zet. Dus bij dit weer hoeft de auto bij het inschakelen geen extra energie te leveren mocht ik de temperatuur verzetten. Ik zal er eens op letten, nu tijdens het rijden gebeurd er niets als ik hem hoger of lager zet.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Md87 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:20:
[...]

Nooit met 2.3 gewerkt, maar as ik hem start krijg ik “welkom #bestuurder#” met de optie van bestuurder te wisselen

Edit: even snel gefilmd: YouTube: ID software 3.0 - webradio
Dat is we handig. Pakt ie alle instellingen van de individuele bestuurders mee? Stoelinstelling zal we niet….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:59
x-RaY99 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:56:
[...]

Gebeld:

"Hartelijk dank voor het meedenken, de 5F module is inderdaad bijzonder vaak de kern van het probleem bij deze storingen. Wij zien dit bij zowel de ID.3 als de ID.4 (en broertjes/zusjes). Helaas is dit bij uw auto niet de oplossing, de fabriek heeft expliciet aangegeven dat het vervangen van de module uw probleem niet zal oplossen. Wij en vooral u zitten met smart te wachten op een oplossing vanuit Volkswagen en zodra wij die hebben zullen wij die uitvoeren."

Ofwel de modules zijn toch een tikkie duur (of simpelweg niet voorradig) of het is daadwerkelijk een ander probleem bij mij ;w
Een update over mijn storing (infotainment scherm doet niets).

Uiteraard heb ik sinds 10 mei (storing sinds begin mei) nog meerdere keren gebeld met de dealer(s), maar tot op heden geen oplossing voor de problemen. Een anderhalve maand terug kwam er ook de SOS storing melding bij en het af en toe wegvallen van de HUD.

Wel kreeg ik 6 juli een mail van de dealer waar de auto door geleverd is over de accu wissel en 2.4 update, direct een afspraak ingepland (voor 25 juli). Nu dacht ik vandaag, zou die update überhaupt wel kunnen met deze storing(en)??

Dus de dealer waar de storing case loopt (die zit naast mijn werk) gebeld met in eerste instantie de vraag of er al een update was (phun intended) over de case. Geen bericht vanuit DLD over de case helaas. Maar hij vroeg wel of ik wellicht een afspraak wilde maken voor de 2.4 update, daarin zag hij toch wel een mogelijke oplossing voor mijn storingen... oké... en waarom ben ik dan niet actief gebeld?? :( Maar goed het word al warm genoeg de komende dagen ;)

Aangegeven dat ik die update reeds ingepland had bij de andere dealer maar gevraagd of zij wellicht eerder konden, september(!!)....... toen zei ik, dan laat ik de huidige afspraak op 25 juli wel staan...
Je zou toch verwachten dat iemand met een behoorlijk functioneel gebrek/storingen aan de auto iets meer prio heeft dan iemand die alleen voor de update komt. Laat staan dat diegene er dan ook nog zelf achteraan moet bellen voor deze mogelijke oplossing.

Erg benieuwd of de 2.4 update inderdaad mijn storingen kan oplossen, maar eerder actie (reparatie) ondernemen lijkt sowieso geen optie.

Ondanks dat ik al sinds begin mei geen radio, airco, navigatie etc. etc. etc. kan bedienen/heb rijdt de ID.4 nog steeds dikke prima :)

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:10:
[...]

Sorry, maar dat is echt geen toeval als het letterlijk iedere keer gebeurd. En het lijkt mij ook logisch verklaarbaar, de airco kost energie (zeker met dit weer) dus heeft het ook invloed op de range zodra je deze aanpast.
In het begin stoorde ik mij daar ook aan maar dat heb ik opgegeven :)

Waar ik me tot op vandaag wel nog een beetje aan stoor is de range bij het rijden zelf:
Ik verlaat de snelweg aan 99km range, daarna rij ik 18km aan 70km/u op een gewestweg om dan thuis te komen met 100km range.

45min later vertrek ik dan weer thuis met een range van 93km.
Het heeft vast allemaal met de temp. van de batterij te maken maar ik zie dit toch liever wat accurater.

(ID.4 Pure 52kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 11:34

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:58:
[...]

In het begin stoorde ik mij daar ook aan maar dat heb ik opgegeven :)

Waar ik me tot op vandaag wel nog een beetje aan stoor is de range bij het rijden zelf:
Ik verlaat de snelweg aan 99km range, daarna rij ik 18km aan 70km/u op een gewestweg om dan thuis te komen met 100km range.

45min later vertrek ik dan weer thuis met een range van 93km.
Het heeft vast allemaal met de temp. van de batterij te maken maar ik zie dit toch liever wat accurater.

(ID.4 Pure 52kWh)
Wat vraag je nou precies? Het is een estimate op basis van de -huidige- rijgedrag, accurater gaat het niet worden.

Net als de discussie over de range als je de temp gaat aanpassen - VW is gewoon slim genoeg om te beseffen dat als je een bestuurder bent die de temperatuur gaat aanpassen er gewoon wat range af te halen; aanpassingen kosten altijd meer energie dan een berijder die het gewoon constant houdt. Dat je uiteindelijk verder gaat komen is een mogelijkheid maar daar is die GoM niet voor.

Ik zou het op prijs stellen als er meer rijgegevens (soort van pro/tweakers dashboard) zou komen met details over gebruik etc. dan ben je niet afhankelijk deze algorithmes. Maar voor regulier gebruik is instappen, zien wat de GoM zegt en daar je de volgende laadstop op aanpassen nog niet echt tegen gevallen. Enkel bij overgang naar winters weer waarbij het harder gaat dan verwacht (paar dagen per jaar).

Hier staat wat

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H940SdpeTsf42DExUhEvbFruheA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JjIGBMSUUYBaN1uhvr4LQI1c.jpg?f=fotoalbum_large
Vouwwagen met 3 fietsen er bovenop, dakkoffer, 2 kids en bagage.
Cruisecontrol op 95kmpu, standje ECO, airco op 19grC. Viel mij eigenlijk niet tegen 🙂 met warm weer is de prestatie heel prima als je relaxed niet boven de 100 uitkomt, ook met al dit soort zooi aan en op de auto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmas9MRaRGNk9L9LUrHa1LXmpkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPSZf3YptK7eWjlCgyA3mTNH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1uzx5P_b3vhpcjnEAJGKW72jZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRR2tkUvq3hiPNBMIfHF7qUE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door aardbeix15 op 19-07-2022 10:31 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
x-RaY99 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:06:
[...]

Een update over mijn storing (infotainment scherm doet niets).

Uiteraard heb ik sinds 10 mei (storing sinds begin mei) nog meerdere keren gebeld met de dealer(s), maar tot op heden geen oplossing voor de problemen. Een anderhalve maand terug kwam er ook de SOS storing melding bij en het af en toe wegvallen van de HUD.

Wel kreeg ik 6 juli een mail van de dealer waar de auto door geleverd is over de accu wissel en 2.4 update, direct een afspraak ingepland (voor 25 juli). Nu dacht ik vandaag, zou die update überhaupt wel kunnen met deze storing(en)??

Dus de dealer waar de storing case loopt (die zit naast mijn werk) gebeld met in eerste instantie de vraag of er al een update was (phun intended) over de case. Geen bericht vanuit DLD over de case helaas. Maar hij vroeg wel of ik wellicht een afspraak wilde maken voor de 2.4 update, daarin zag hij toch wel een mogelijke oplossing voor mijn storingen... oké... en waarom ben ik dan niet actief gebeld?? :( Maar goed het word al warm genoeg de komende dagen ;)

Aangegeven dat ik die update reeds ingepland had bij de andere dealer maar gevraagd of zij wellicht eerder konden, september(!!)....... toen zei ik, dan laat ik de huidige afspraak op 25 juli wel staan...
Je zou toch verwachten dat iemand met een behoorlijk functioneel gebrek/storingen aan de auto iets meer prio heeft dan iemand die alleen voor de update komt. Laat staan dat diegene er dan ook nog zelf achteraan moet bellen voor deze mogelijke oplossing.

Erg benieuwd of de 2.4 update inderdaad mijn storingen kan oplossen, maar eerder actie (reparatie) ondernemen lijkt sowieso geen optie.

Ondanks dat ik al sinds begin mei geen radio, airco, navigatie etc. etc. etc. kan bedienen/heb rijdt de ID.4 nog steeds dikke prima :)
Update 2.4 gaat zo’n storing niet oplossen en gaat hoogstwaarschijnlijk zelfs niet eens uitgevoerd kunnen worden. Er is bij jou vermoed ik een centrale computer overleden (ICAS 1?) en die zal vervangen moeten worden.

Wellicht is het onderdeel lastig leverbaar maar als dat al sinds mei loopt zou ik toch echt de case heftig gaan escaleren via ze leasemaatschappij of als het privé is via rechtsbijstand. Dat je al sinds begin mei een auto in deze staat hebt is echt onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 23:09

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Er wordt veel gesproken over de kleine, onbelangrijke updates van de id software, of over de verbeterde efficiency bij koud weer maar er wordt er weinig gesproken over de verbeterde laadcurve:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkDxOy69Y6NhGMym3FxHDTMyhAk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cw1mgCYRd4eDmG5GZxHgeW4g.png?f=fotoalbum_large

Dit ziet er toch wel heel goed uit!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:43

Termy

valt er nog wat te fragge?

AkroBatik schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:35:
Er wordt veel gesproken over de kleine, onbelangrijke updates van de id software, of over de verbeterde efficiency bij koud weer maar er wordt er weinig gesproken over de verbeterde laadcurve:

[Afbeelding]

Dit ziet er toch wel heel goed uit!
Dit geldt toch alleen voor de nieuwe auto's en de oude 77 kWh auto's? Zover ik begreep geldt dit helaas voor mijn 58 kWh 1st plus niet.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:27
Md87 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:20:
[...]

Nooit met 2.3 gewerkt, maar as ik hem start krijg ik “welkom #bestuurder#” met de optie van bestuurder te wisselen

Edit: even snel gefilmd: YouTube: ID software 3.0 - webradio
Komt dan ook de stoel voor de geselecteerde bestuurder in de juiste stand te staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zornar
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-01 00:27
vanderv schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:38:
[...]

Welke vestiging van van den Brug was dat? Ik ben vorige week nog met onverrichte zaken weg gestuurd (3.1+). Inplannen was onmogelijk omdat hij nog niet op het chassisnummer was vrijgegeven (kon hem niet aanklikken in het systeem) ook nog geen mail gehad. (Nieuw aangeschaft 10-2020 op kenteken)
Dit was bij de vestiging in Heerenveen. Hij heeft wel gecontroleerd of de update vrijgegeven was op mijn auto, en dat was blijkbaar zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Termy schreef op zondag 17 juli 2022 @ 20:15:
[...]

Dit geldt toch alleen voor de nieuwe auto's en de oude 77 kWh auto's? Zover ik begreep geldt dit helaas voor mijn 58 kWh 1st plus niet.
oude ID.3's met 58kwh autos jumpen van 100kw naar 120kw (vaak genoeg ook 130 kw) laadcurve ;)

Blijkbaar al met 2.4... intentie was 3.0, maar zijn mensen die de MY22 auto curve hebben. dus als meer mensen die curve laten zien isVW weer lekker onduidelijk geweest -.-

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Simply1337 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:54:
[...]

oude ID.3's met 58kwh autos jumpen van 100kw naar 120kw (vaak genoeg ook 130 kw) laadcurve ;)

Blijkbaar al met 2.4... intentie was 3.0, maar zijn mensen die de MY22 auto curve hebben. dus als meer mensen die curve laten zien isVW weer lekker onduidelijk geweest -.-
Ja, de piek bij heel lage SoC is wat hoger (en idd met 2.4 al), maar dat is niet wat hij laat zien. Dat gaat over een consistent hoog laadvermogen en dat liet hij alleen zien bij de nieuwe ID4s en de oude met 77 kWh met 3.0. Niet helemaal zeker van die details behalve dat mijn auto het niet zal krijgen, die gedachte staat me iig bij en daarna interesseerde het me niet zo meer :p.

Wmb is VW dus niet vaag, jij zit er gewoon naast ;).

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tripje naar Leusden vandaag, toevallig kwam ik een plek tegen waar ik eerder ben geweest en gelijk wat foto's geschoten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1y3Y3fLH50bxbC1tGyDhiUQ_Tvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PM3bSYE6CRj7pnpCBpX547x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkxbM5bS3k0lDcIEWihWVVGZY3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sv6SRhIdahVdObaf5ajOalFi.jpg?f=fotoalbum_large

Rit viel mee, vertrok met 333KM actieradius (Steenbergen ri. Leusden) en had bij terugkomst nog 51KM over, met nog een extra ritje richting een McDonalds bij Barneveld.

Binnenkort een een weekje weg richting het noorden van NL vlakbij de DE grens, moet me nog even verdiepen in de laadmogelijkheden ter plaatse :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 09:44

_serial_

and there was silence

aardbeix15 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:36:
[Afbeelding]
Vouwwagen met 3 fietsen er bovenop, dakkoffer, 2 kids en bagage.
Cruisecontrol op 95kmpu, standje ECO, airco op 19grC. Viel mij eigenlijk niet tegen 🙂 met warm weer is de prestatie heel prima als je relaxed niet boven de 100 uitkomt, ook met al dit soort zooi aan en op de auto.
Waarom 95? 95 op de meter is vaak maar 90 of minder bij VW. Dat is mijn grootste irritatiefactor op de snelweg, mag je "maar" 100, gaan mensen ook nog eens nog zachter rijden. Rij gewoon 100 op GPS, en zet je airco op 21, is je overgang naar buiten ook nog een stuk aangenamer in de meest gevallen, grote kans dat je airco ook minder vermogen trekt.

somewhere there was silence

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

x-RaY99 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:06:
[...]

Dat je dat accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 08:47
_serial_ schreef op maandag 18 juli 2022 @ 01:52:
[...]

Waarom 95? 95 op de meter is vaak maar 90 of minder bij VW. Dat is mijn grootste irritatiefactor op de snelweg, mag je "maar" 100, gaan mensen ook nog eens nog zachter rijden. Rij gewoon 100 op GPS, en zet je airco op 21, is je overgang naar buiten ook nog een stuk aangenamer in de meest gevallen, grote kans dat je airco ook minder vermogen trekt.
In de regel ligt de max snelheid met een vouwwagen toch lager dan 100km/u? Wisselt in europa beetje tussen 80 en 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
ik222 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:51:
[...]

Update 2.4 gaat zo’n storing niet oplossen en gaat hoogstwaarschijnlijk zelfs niet eens uitgevoerd kunnen worden. Er is bij jou vermoed ik een centrale computer overleden (ICAS 1?) en die zal vervangen moeten worden.

Wellicht is het onderdeel lastig leverbaar maar als dat al sinds mei loopt zou ik toch echt de case heftig gaan escaleren via ze leasemaatschappij of als het privé is via rechtsbijstand. Dat je al sinds begin mei een auto in deze staat hebt is echt onacceptabel.
Een andere tweaker met een Enyaq gaf op mijn storing verhaal aan dat hij "exact" zo'n storing had en dat hier de controle unit die het geheel aanstuurt (5F module) niet meer aan de praat te krijgen was en is vervangen.
Dit heb ik uiteindelijk ook bij de dealer die mijn probleem in behandeling heeft gemeld, zij waren bekend met die reparatie methode maar gaven aan dat VW DLD expliciet aangegeven heeft dat dat _niet_ de oplossing gaat zijn bij mijn auto.
Bijkomend probleem daarbij is dat een dealer dus op eigen kosten zoiets zou moeten gaan "proberen", waar dit anders garantie zou zijn.

Of hier op de achtergrond iets anders speelt (tekorten, firmware update die een "bricked" module weer levend maakt en nu dus met 2.4 er (ook) is) geen idee.

Mijn dealer, waar de auto uitgeleverd is (andere dus dan waar het probleem nu ligt) geeft óók aan dat de 2.4 update hier een grote kans van slagen heeft. Of dat van 2 verschillende dealers allemaal wishful thinking is of dat VW DLD überhaupt nu zegt, probeer eerst dat maar, dan pas gaan we over tot vervanging van XYZ...

VW (private) lease ook gecontacteerd, die kunnen een case starten (en is gestart) maar voor een eventuele compensatie zal eerst het probleem opgelost moeten zijn (om te weten wat voor functionaliteiten er exact zijn weg gevallen). Aangezien dat VW vs VW is zeggen die ook vrij makkelijk, tja als VW DLD zegt dat er nog geen oplossing is, dan is dat zo.
Accepteren, tja, ik weet niet wát ik er zelf meer aan kan doen dan iedere dag bellen hoe het er mee staat... en nog bijvoorbeeld een derde dealer groep benaderen voor een third opinion. Dat doe ik dus ook gewoon niet, er zijn zat dingen om je druk over te maken en de auto rijdt (zonder snufjes) prima. Als ik er op ga staan krijg je misschien een vervangende auto (zelfde klasse maar vast een brandstof auto met andere stoelen etc..) of ik daar dan blij van wordt.

Ik ga er vanuit dat VWPFS (VW private lease) zich aan hun woord houdt en een vorm van compensatie geven als de problemen zijn opgelost. O-)

Dat dit overigens een rare smaak geeft is wel een feit (na 15 jaar BMW), een mogelijke nieuwe VW zal heel wat extra overtuiging moeten geven de resterende periode.

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 08:49
Dat was even een tegenvaller.. Hoera, een software-update *O* Bleek het een update van WeCharge te zijn :/

Wist ook dat het nooit 2.4 zou kunnen zijn, maar goed was nog niet helemaal wakker :)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 12:31

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

[...]

Waarom 95? 95 op de meter is vaak maar 90 of minder bij VW.
Niet dezelfde auto maar in mijn ID.3 is 95 op teller 92 km/h op de GPS.

Zelf rijd ik veel 105 op de teller, 102 GPS. Zelfs dan wordt ik nog regelmatig ingehaald...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
ID.X hanteert 4 kmh marge op/boven 100kmh in vergelijking met de GPS en 3kmh onder 95 kmh

[ Voor 12% gewijzigd door Simply1337 op 18-07-2022 08:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simply1337
Vandaag staat mijn auto bij de dealer voor update 2.4. Update in 1 dag konden ze niet beloven. We gaan het zien :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49
Vanochtend m'n ID3 Pro Performance naar de dealer (Udenhout Eindhoven) gebracht voor de 2.4 update. Mijne is de allereerste bij Udenhout die ze gaan updaten :D
No guts, no glory, zullen we maar zeggen :')

Kreeg een Enyaq mee als leenauto, dat is ook een fijne auto zeg. Mooi interieur ook :) Alleen verschrikkelijk irritant, dat het scherm in het midden niet een beetje naar de bestuurder gedraaid is.

Staat ook nog een 2020 ID3 1st Pro te koop met 2,5k op de teller voor deze prijs :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NseLlDNoUMZa9d4pdYPCUFMKYjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4HmfiSuvBMaZIYU1Qmfms1PR.jpg?f=fotoalbum_large

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
FlowDesign schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:43:
Vanochtend m'n ID3 Pro Performance naar de dealer (Udenhout Eindhoven) gebracht voor de 2.4 update. Mijne is de allereerste bij Udenhout die ze gaan updaten :D

Kreeg een Enyaq mee als leenauto, dat is ook een fijne auto zeg. Mooi interieur ook :) Alleen verschrikkelijk irritant, dat het scherm in het midden niet een beetje naar de bestuurder gedraaid is.

Staat ook nog een 2020 ID3 1st Pro te koop met 2,5k op de teller voor deze prijs :o

[Afbeelding]
Datum eerste deel: 10-08-2020 ?!?!?!?! Das vroeg

Eerste in NL was toch in september?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
Simply1337 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:01:
[...]

Demo auto? Schijnt dat de demo's van dealers ook voor bijzondere prijzen worden aangeboden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-08 10:53
Simply1337 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:01:
[...]

Datum eerste deel hoeft niet in NL te zijn, kan ook in het buitenland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983

Fiscale waarde voor de RDW: € 38515 ;) ID.3's zijn een goede belegging zo te zien :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
x-RaY99 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:08:
[...]

Demo auto? Schijnt dat de demo's van dealers ook voor bijzondere prijzen worden aangeboden... :X
sowieso een demo auto van een duitse fabriek in wolfsburg. Grappig om te zien

Leveringen van id.3 1st begon op 1 september in Duitsland voor Kopers.

https://www.volkswagen-ne...n-in-early-september-6122

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 18-07-2022 11:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlowDesign
Zojuist berichtje ontvangen van Van Udenhout:
"Goedemiddag, Helaas is uw auto nog niet klaar. Tijdens de update is er een regelapparaat gecrasht. We zijn in overleg met de importeur / fabriek om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Zodra er meer bekend is laat ik het u direct weten."

Dus ik denk dat we nog iets langer in de Enyaq blijven rijden :')

Ik heb overigens geen trekhaak.

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 18-07-2022 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
FlowDesign schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:12:
Zojuist berichtje ontvangen van Van Udenhout:
"Goedemiddag, Helaas is uw auto nog niet klaar. Tijdens de update is er een regelapparaat gecrasht. We zijn in overleg met de importeur / fabriek om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Zodra er meer bekend is laat ik het u direct weten."

Dus ik denk dat we nog iets langer in de Enyaq blijven rijden :')

Ik heb overigens geen trekhaak.
Balen. Maar de Enyaq is ook een mooie auto

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
Nou ik heb de andere kant van de munt te pakken *O*

"Beste klant, Uw auto is gereed en kan weer worden opgehaald. Onze vestigingen zijn tot 18.00 uur geopend"

Dus ongeveer 6 uur bezig geweest voor een ID.4 1st Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Stockbaard schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:09:
[...]

Datum eerste deel hoeft niet in NL te zijn, kan ook in het buitenland zijn.
Aan het kenteken te zien idd een geïmporteerde auto. Kan zeer interessant zijn, stond twee maanden geleden een nieuwe ID4 GTX te koop voor 49.900, eerste toelating 12/2021 met nog geen 1000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gappendaal
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-08 15:34
Iemand al wat vernomen van Auto Hoogenboom mbt 2.4?
Hier nog geen teken van leven, en staat ook niet in de keuzelijst bij het maken van een werkplaats-afspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Jakkie takkie schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:27:
[...]

Aan het kenteken te zien idd een geïmporteerde auto. Kan zeer interessant zijn, stond twee maanden geleden een nieuwe ID4 GTX te koop voor 49.900, eerste toelating 12/2021 met nog geen 1000km.
Interessant vanwege de Duitse subsidie inderdaad, daarom haal ik zeer binnenkort weer een EV uit Duitsland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
gappendaal schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:45:
Iemand al wat vernomen van Auto Hoogenboom mbt 2.4?
Hier nog geen teken van leven, en staat ook niet in de keuzelijst bij het maken van een werkplaats-afspraak.
Bij Wittebrug ook niet, ze mogen vanuit Pon nog geen brieven versturen. Lijkt wel of ze het per dealergroep doen, maar weet dat niet zeker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:25
edkreuk schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:46:
[...]

Bij Wittebrug ook niet, ze mogen vanuit Pon nog geen brieven versturen. Lijkt wel of ze het per dealergroep doen, maar weet dat niet zeker.
Één collega is bij ons uitgenodigd voor de update, maar dit lijkt een mail van VW zelf te zijn en niet Wittebrug waar onze auto's vandaan komen. Hij is de collega die veel later dan de rest de ID.3 heeft opgehaald. (half jaar later ofzo). Natuurlijk wordt hij als eerste uitgenodigd! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Simply1337 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:26:

"Beste klant, Uw auto is gereed en kan weer worden opgehaald. Onze vestigingen zijn tot 18.00 uur geopend"

Ik ben benieuwd naar de Youtube review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
SiNaga schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:54:
[...]

Ik ben benieuwd naar de Youtube review
"Uitmuntend" , "Fantastisch!" , "9.8/10"

even zonder gekkigheid, is gewoon 2.3 met veel modules unlocked voor ota en kou weer prestaties komt toch wel later. Camera ziet er wel wat scherper uit.. maar even verder "reviewen" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:42
Simply1337 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:56:
[...]

"Uitmuntend" , "Fantastisch!" , "9.8/10"

even zonder gekkigheid, is gewoon 2.3 met veel modules unlocked voor ota en kou weer prestaties komt toch wel later. Camera ziet er wel wat scherper uit.. maar even verder "reviewen" :P
Wellicht dat de snellaad-curve je/ons blij maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
densterdad2 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:00:
[...]

3.0 voor de grote batterijen, maar zal het voor je kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

[...]

euh? De max met een aanhanger is 90, mss daarom :? En 21 is mij echt te warm.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:48
Een te groot verschil tussen binnen en buiten is niet goed. 21 graden Celsius zou de laagste temperatuur mogen zijn die je instelt, (iets) hoger is beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:45:
[...]

Een te groot verschil tussen binnen en buiten is niet goed. 21 graden Celsius zou de laagste temperatuur mogen zijn die je instelt, (iets) hoger is beter.
Tja ik heb zelf ook geen enkele last van een groot verschil, ik heb het in huis en in de auto dus ook liever wat koeler. Gewoon doen wat je zelf prettig vindt zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ikweethetbeter schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:45:
[...]

Uhhh ja, dat hangt dus van de buitentemperatuur af hè ;)

Met deze hitte vind ik airco op 21 ook prima, maar als het buiten 20/22 graden is vind ik airo op 19 fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
@FlowDesign
Je moet mijn opmerking dan ook in de context van de huidige temperatuur zien! Lolbroek...

Ja, als het buiten koud is, dan staat de airco op 18-19 graden, bij extreme hitte op 21-22 graden, en "normaal" op 20 graden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:56
Yoow aangenaam allemaal. GTX full option besteld via de lease, silver scale + zwarte Narvik wheels. Met tevredenheid (behalve trage software) met de Tsjechische zuster gereden het voorbije jaar, maar na een jobwissel dus nu moeten switchen en geen Enyaq te leveren in 2023 volgens de dealer (BE). Nu nog tot mei rond rijden met een 1.6D Octavia ☹️🤯. My God dat is een marteling terug in een ice stappen! Afgewogen tegen een Mach E & een IX3 maar toch blij voor de ID.4 gegaan te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

aardbeix15 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:43:
[...]

euh? De max met een aanhanger is 90, mss daarom :? En 21 is mij echt te warm.
Sorry ik had even over vouwwagen heen gelezen, dan heb je helemaal gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JLC_NL
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-05 17:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxeyvvIdkwioBm_DhApg0MxYqN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cEQhD8Wj8sbSPcyuliH3K6AS.jpg?f=fotoalbum_large

Nederlanders zullen Nederlanders zijn.

Op mijn rit naar Italië meerdere ID3's en zelfs een Cupra Born met dakdragers met dakkoffer of fietsen gezien. Zag er allemaal veilig en stevig uit. Het verbruik zal wel lekker omhoog gaan, maar das met een ICE ook zo. Las in het enyaq forum dat het daarbij een aantal wel mee viel met dakkoffer.

Gaan er nog mensen op vakantie met de ID3 met dakdragers/ dakkoffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Nee. De mijne heeft wel al de hobbelparkeerterreinen van twee grote festivals en afgeladen met zooi overleefd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:34
JLC_NL schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:15:
[Afbeelding]

Op mijn rit naar Italië meerdere ID3's en zelfs een Cupra Born met dakdragers met dakkoffer of fietsen gezien. Zag er allemaal veilig en stevig uit. Het verbruik zal wel lekker omhoog gaan, maar das met een ICE ook zo. Las in het enyaq forum dat het daarbij een aantal wel mee viel met dakkoffer.

Veilig en stevig tot je een random ongeluk krijgt en de verzekering zijn handen er vanaf trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
densterdad2 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:00:
[...]

nope laad-software-versie is hetzelfde... batterijmaangement daarintegen is nieuwer dan 2.3 fabrieksaf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlowDesign
Niet op de man spelen

[ Voor 88% gewijzigd door Standeman op 19-07-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:30
Simply1337 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 23:29:
[...]

nope laad-software-versie is hetzelfde... batterijmaangement daarintegen is nieuwer dan 2.3 fabrieksaf
Merk je iets van de verbeterde Lane Assistent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:57

Wat bedoel je daarmee? Ik ga binnenkort ook richting mijn vakantiebestemming met dakkoffer op de ID.3.
Hoe moet ik anders al die spullen van de vrouw en kinderen meekrijgen? Dakkoffer lijkt me de enige logische oplossing.
Hier al gepast en gedaan. Ding zit muurvast op het dak.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
[Afbeelding]

Heb er ook nog een ID.3's met een dakdrager gezien. Nu ging het om een paar houten balken op het dak of een racefiets.. maar dit lijkt mij wel erg ambitieus..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:24
DonJunior schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:55:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Ik ga binnenkort ook richting mijn vakantiebestemming met dakkoffer op de ID.3.
Hoe moet ik anders al die spullen van de vrouw en kinderen meekrijgen? Dakkoffer lijkt me de enige logische oplossing.
Hier al gepast en gedaan. Ding zit muurvast op het dak.
Hij bedoelt ermee dat de maximale daklast 0kg is voor een ID.3. Officieel mag er dus niks op je dak, officieus kan er een hoop. Wat een verzekering er mee doet bij schade, geen idee 🤷🏼.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ik heb een uitnodiging gekregen van de dealer (Van den Udenhout) voor de 2.4 software update en het vervangen van de 12V accu voor mijn ID.4. Ik dacht dat mijn auto geen accu-probleem had... Gelukkig nooit iets van gemerkt!

Ik ben benieuwd hoe ik mijn auto zaterdag middag terugkrijg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
ikweethetbeter schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:58:
Ik heb een uitnodiging gekregen van de dealer (Van den Udenhout) voor de 2.4 software update en het vervangen van de 12V accu voor mijn ID.4. Ik dacht dat mijn auto geen accu-probleem had... Gelukkig nooit iets van gemerkt!

Ik ben benieuwd hoe ik mijn auto zaterdag middag terugkrijg!
met een afgezaagde kont! Ja meneer uw id.4 is veranderd in een id.5. Helaas. Kan ik iets anders voor uw betekenen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Simply1337 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:01:
[...]

met een afgezaagde kont! Ja meneer uw id.4 is veranderd in een id.5. Helaas. Kan ik iets anders voor uw betekenen?
@Simply1337 heeft zijn koffie alweer op zie ik. >:)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:46

Freakie1NL

Grote Baas

[Afbeelding]
Het is dan ook een 'one of a kind'
Er was namelijk een 1st, een 1st Plus en een 1st Max.

Deze 1st Pro is daarmee wel heel uniek en zijn prijs voor een auto van 2 jaar oud, dan ook zeker waard. :+

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
Ik zeur niet, als de daklast vanuit VW op 0kg staat... Wat snappen mensen dan niet aan 0=0?

Blijkbaar bevalt het je niet dat VW 0kg zegt maar als jij meer weet(hoe gaat de verzekering ermee om, etc.) dan kan je het delen *knip*. (Ja, ik snap ook wel dat de ID3 qua dakconstructie niets anders is dan elke andere auto dus het qua gewicht wel kan hebben, het gaat om de papieren.)

[ Voor 38% gewijzigd door Standeman op 19-07-2022 09:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
@AMARONE Maar hoezo wind jij je hier zo over op dan?

Dat VW beknibbeld heeft op de kosten en niet de daklast getest/onderzocht heeft en voor het gemak dan maar op 0kg gezet dat lijkt me los te staan van de daadwerkelijke daklast. De grotere ID.4 heeft een daklast van 75 kg, de kleinere e-Golf heeft ook een daklast van 75 kg. Lijkt me niet dat de ID.3 dan helemaal niets kan dragen ineens. Zelf houd ik uit voorzorg een max daklast van 50 kilogram aan.
Ik zet daarom een dakkoffer op het dak en pas mijn rijgedrag daarop aan. Ook qua inpakken gewoon goed nadenken, zware dingen in de auto, alleen licht volume spul, zoals handdoeken en kleding, in de koffer.
Dan moet het wel heel gek lopen mocht dat fout gaan.

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Amarone heeft simpelweg gelijk.

Als je auto op kenteken bij de RDW geen kilo's mag trekken, mag je niet trekken. Je bent dan onverzekerd.
Hetzelfde gaat op voor je daklast.

Als jij dus (theoretisch) met een dakkoffer zou rijden, en mij zou aanrijden, dan gaat jouw verzekering mijn schade niet dekken, en moet ik jou voor het gerecht slepen. Niemand heeft daar zin in. Dat is waarom we niet onverzekerd rondrijden in NL.

En aangezien het rondrijden met dakkoffers op een auto zonder toegestane daklast illegaal is, is de discussie dus ook bedenkelijk hier op Tweakers.net, zie de algemene voorwaarden.

[ Voor 59% gewijzigd door _eLMo_ op 19-07-2022 10:39 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:56
_eLMo_ schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:37:
Amarone heeft simpelweg gelijk.

Als je auto op kenteken bij de RDW geen kilo's mag trekken, mag je niet trekken. Je bent dan onverzekerd.
Hetzelfde gaat op voor je daklast.

Als jij dus (theoretisch) met een dakkoffer zou rijden, en mij zou aanrijden, dan gaat jouw verzekering mijn schade niet dekken, en moet ik jou voor het gerecht slepen. Niemand heeft daar zin in. Dat is waarom we niet onverzekerd rondrijden in NL.

En aangezien het rondrijden met dakkoffers op een auto zonder toegestane daklast illegaal is, is de discussie dus ook bedenkelijk hier op Tweakers.net, zie de algemene voorwaarden.
Nee daar sla je de bal totaal mis. Er moet een oorzakelijk verband zijn tussen fout en schade. Dat hij met een illegale dakkoffer rijdt doet helemaal niet ter zake, tenzij die natuurlijk van het dak vliegt door jouw achterruit 😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Freakie1NL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:20:
[...]

Het is dan ook een 'one of a kind'
Er was namelijk een 1st, een 1st Plus en een 1st Max.

Deze 1st Pro is daarmee wel heel uniek en zijn prijs voor een auto van 2 jaar oud, dan ook zeker waard. :+
Volgens het kenteken is mijn 1st Plus ook een ID.3 PRO (rubriek D.3 Handelsbenaming). Kennelijk weten ze het bij de RDW of bij VW zelf ook niet helemaal, en maken handelaren er weer een eigen interpretatie van.

Vanochtend trouwens al rijdend de update naar 2.3 gekregen.

[ Voor 11% gewijzigd door JB076 op 19-07-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
JB076 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Volgens het kenteken is mijn 1st Plus ook een ID.3 PRO (rubriek D.3 Handelsbenaming). Kennelijk weten ze het bij de RDW of bij VW zelf ook niet helemaal, en maken handelaren er weer een eigen interpretatie van.

Vanochtend trouwens al rijdend de update naar 2.3 gekregen.
Mijn ID.3 Business is volgens RDW ook een ID.3 Pro. :?

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Bij de RDW gaat het om een typegoedkeuring dat is iets anders dan de verschillende versies (die alleen verschillen op uitrustingsniveau)

De 58 kWh = Pro
De 77 kWh = Pro S
De 45 kWh = Pure

Laatste 2 zie ik overigens bar weinig in Nederland, de Pro S net iets meer. De Pure zie ik echt zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ah zo.. klinkt ook logisch inderdaad.
Een BMW 330 wordt bij RDW ook omschreven als 330, niet als bijvoorbeeld, 330 Luxury.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Laatst online: 01-07 14:41
Simply1337 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:26:

Mooi! De mijne gaat 16 augustus naar Den Bosch.... Maar ik blijf nieuwsgierig.... waarom heb je in het youtube filmpje je wielen geblurred? Heb je er nieuwe 25 inches onder liggen :9~

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2faag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 21:19
Vanmorgen ook de afspraak kunnen maken bij Zijm in Nijmegen voor de update. Dat is dan niet zo interesant meer, maar wat wel appart is, is dat er nog twee recalls openstaan voor onze ID.3 1st.

Waarvan een iets met een hefdak. Iemand enig idee wat dat is? We hebben namelijk geen glazendak ofzo

Laten we leuk blijven tegen elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
AMARONE schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:51:
[...]

Ik zeur niet, als de daklast vanuit VW op 0kg staat... Wat snappen mensen dan niet aan 0=0?

Blijkbaar bevalt het je niet dat VW 0kg zegt maar als jij meer weet(hoe gaat de verzekering ermee om, etc.) dan kan je het delen [mbr]*knip*[/]. (Ja, ik snap ook wel dat de ID3 qua dakconstructie niets anders is dan elke andere auto dus het qua gewicht wel kan hebben, het gaat om de papieren.)
@AMARONE en @_eLMo_, het is precies wat @Cloclo100 al zegt. Een verzekeraar kan op basis daarvan helemaal niet zeggen dat je op dat moment helemaal niet verzekerd bent. Dan moeten ze hard kunnen maken dat een dakkoffer op je dak de aanleiding van het ongeval is geweest. Dan wens ik ze veel succes daarmee.

Ga je illegaal met een aanhanger rijden aan je ID3 of een zwaar overbeladen aanhanger aan je ID4 ofzo, dan is het veel aannemelijker dat dat heeft bij kunnen dragen aan een ongeval, bijvoorbeeld door langere remweg of slingeren etc. Dat is totaal niet vergelijkbaar met iets op je dak vervoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Dezelfde discussie met dat mensen door een rood kruis rijden, ja er is niets te zien dus ik neem het heft in eigen handen en bepaal zelf wel of de weg veilig genoeg is. Of het dak het aan kan of niet, de officiele documenten zeggen dat de daklast 0kg is. Wat mensen er dan mee doen moeten ze misschien zelf weten maar ik vind het een bedenkelijke discussie hier op Tweakers.

Wat anders, wat blijft de ID.3 een heerlijke auto om te rijden :9~

[ Voor 42% gewijzigd door AMARONE op 19-07-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:28
Ik kreeg net een belletje vanuit de garage, mag maandag al komen voor de update. *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:28:
[...]

@AMARONE en @_eLMo_, het is precies wat @Cloclo100 al zegt. Een verzekeraar kan op basis daarvan helemaal niet zeggen dat je op dat moment helemaal niet verzekerd bent. Dan moeten ze hard kunnen maken dat een dakkoffer op je dak de aanleiding van het ongeval is geweest. Dan wens ik ze veel succes daarmee.

Ga je illegaal met een aanhanger rijden aan je ID3 of een zwaar overbeladen aanhanger aan je ID4 ofzo, dan is het veel aannemelijker dat dat heeft bij kunnen dragen aan een ongeval, bijvoorbeeld door langere remweg of slingeren etc. Dat is totaal niet vergelijkbaar met iets op je dak vervoeren.
De situatie dat om wat voor reden dan ook iets op je dak losraakt en een auto of motorrijder achter je raakt is natuurlijk wel iets aannemelijker. En ik denk dat je dan een heel groot probleem hebt... Dus nee verstandig is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
even verzekeringstechnisch buitengelaten.. als er, buiten een ongeluk, wat gebeurt met je dak of panoramaglas en de schade begint bij de kanten of is een gevolg van een object gedragen op het dak is het een makkelijk verhaal voor de expert om te zeggen dat garantie niet van toepassing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
ik222 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:47:
[...]

De situatie dat om wat voor reden dan ook iets op je dak losraakt en een auto of motorrijder achter je raakt is natuurlijk wel iets aannemelijker. En ik denk dat je dan een heel groot probleem hebt... Dus nee verstandig is het niet.
Maar dit heeft niks met dakLAST te maken. Dit heeft met gebrek aan bevestiging te maken.
Er zijn meer auto's zonder dakrails waar je gewoon een dakdrager op kunt bevestigen hoor.

Maar inderdaad.. we dwalen af. (nja niet echt, maar het heeft geen zin om hier over door te modderen denk ik)

[ Voor 9% gewijzigd door DonJunior op 19-07-2022 14:56 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
AMARONE schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:07:
Dezelfde discussie met dat mensen door een rood kruis rijden, ja er is niets te zien dus ik neem het heft in eigen handen en bepaal zelf wel of de weg veilig genoeg is.
Je haalt er telkens allerlei voorbeelden bij die echt geen fluit te maken hebben met iets op je dak. Jouw manier van discussiëren vind ik veel bedenkelijker wat dat betreft. Dalijk ga je nog roepen dat je gelijk hebt omdat we oostenwind hebben en de maan driekwart vol is :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:37
ID.3P first 2.3
Gisteren terug gekomen uit midden Frankrijk, 780 km. Daarvoor 100% vol geladen met een GOM op 458km, helemaal verrast. Onderweg kreeg ik bericht dat er een update gereed staat, die geaccepteerd en vervolgens op de achtergrond draaide. De update bevat:
WeCharge
- Nieuwe filteropties en zoeken naar speciale bestemmingen in de buurt van laadpunten;
- Zolang er niet wordt geüpdatet, zijn de nieuwe functies en verbeteringen niet zichtbaar.

ID.3 blijft ook op de lange afstand een heerlijk comfortabel rijdende auto. Op 10-8 naar de garage voor 2.4 update en nieuwe 12v accu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ry7Lc3CzkBpvqijYXegzGSNxu7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4uEa8EN8r0iWazZZ0cOFkL5.jpg?f=fotoalbum_large

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
Freakie1NL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:10:
Bij de RDW gaat het om een typegoedkeuring dat is iets anders dan de verschillende versies (die alleen verschillen op uitrustingsniveau)

De 58 kWh = Pro
De 77 kWh = Pro S
De 45 kWh = Pure

Laatste 2 zie ik overigens bar weinig in Nederland, de Pro S net iets meer. De Pure zie ik echt zelden.
Dat maakt weer het eea duidelijk. Is er nog een manier om de versie te achterhalen behalve dan door te redeneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:31
ID.4 Pro vanavond afgeleverd bij Van Den Udenhout in Eindhoven voor 2.4 update. Zelf afspraak gemaakt, geen bericht gehad van Volkswagen.

Als vervanging een E-up meegekregen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:13
Mooie auto review van de Id.5 door de humoristische jongens van Blik (Volkskrant)

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
Jazz37 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:30:
ID.4 Pro vanavond afgeleverd bij Van Den Udenhout in Eindhoven voor 2.4 update. Zelf afspraak gemaakt, geen bericht gehad van Volkswagen.

Als vervanging een E-up meegekregen
Waarschijnlijk hadden ze er niet op gerekend dat de update op mijn ID3 niet zou lukken, anders had je vermoed ik een Enyaq meegekregen, maar die staat dus nog steeds bij mij voor de deur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

SiNaga schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:34:
[...]

Dat maakt weer het eea duidelijk. Is er nog een manier om de versie te achterhalen behalve dan door te redeneren?
Je bedoelt bijvoorbeeld 1st Plus?
Staat denk ik op de formulieren die van VW krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkie takkie
SiNaga schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:34:
[...]

Bij mij staat dit op de EU-toelatingspapieren. Ik weet niet of je deze ook krijgt als je in NL een auto koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkie takkie
Heeft iemand wel eens geprobeerd om de hoofdsteunen van de voorstoelen te verwijderen bij de ID3? Ik heb het geprobeerd volgens de instructies maar krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
FlowDesign schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:17:
[...]

Waarschijnlijk hadden ze er niet op gerekend dat de update op mijn ID3 niet zou lukken, anders had je vermoed ik een Enyaq meegekregen, maar die staat dus nog steeds bij mij voor de deur :P
pff enyaq.. ik kreeg de goedkoopste golf 8 uit het assortiment met een handbak. En jawel 130 pk en alsnog trager naar de 100 met 800 kg minder ballast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Simply1337 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:39:
[...]

pff enyaq.. ik kreeg de goedkoopste golf 8 uit het assortiment met een handbak. En jawel 130 pk en alsnog trager naar de 100 met 800 kg minder ballast :+
iV 80 ook nog met vrij veel opties :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termy

Termy

Vandaag de auto naar Muntstad gebracht maar vanmiddag gebeld dat er iets vastgelopen was dus ze gaan het overnacht weer proberen. Hopen maar dat dit geen eindeloos verhaal gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
Jakkie takkie schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:29:
[...]

Bij mij staat dit op de EU-toelatingspapieren. Ik weet niet of je deze ook krijgt als je in NL een auto koopt.
Freakie1NL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:28:
[...]

Je bedoelt bijvoorbeeld 1st Plus?
Staat denk ik op de formulieren die van VW krijgt.
Ik heb een leasebak. Documenten van de LM zeggen enkel ID First, kentekenbewijs zegt ID Pro.
Beetje onduidelijk welke uitvoering het is.

[ Voor 21% gewijzigd door SiNaga op 19-07-2022 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

SiNaga schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:10:
[...]

[...]

Ik heb een leasebak. Documenten van de LM zeggen enkel ID First, kentekenbewijs zegt ID Pro.
1st is heel makkelijk; 3 smaken.
Heb je een achteruitrijcamera? Dan heb je minstens een Plus.
Heb je daarnaast een panoramadak en massage stoel dan heb je een Max.
Heb je niets van dit alle dan heb je de standaard 1st.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:42
SiNaga schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:10:
[...]

[...]

Check type-plaatje op voorste wielscherm. Staat of 1st- of PRO- op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNaga
Freakie1NL schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:14:
[...]

1st is heel makkelijk; 3 smaken.
Heb je een achteruitrijcamera? Dan heb je minstens een Plus.
Heb je daarnaast een panoramadak en massage stoel dan heb je een Max.
Heb je niets van dit alle dan heb je de standaard 1st.
Check, standaard dus. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Simply1337 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:39:
[...]

Moet je zelf ook vragen he. Deed ik ook, prima vervangend vervoer, maar wel electrisch.

Desnoods bedenk je er een smoes bij dat je niet gaat betalen voor bezine en je gratis kan laden

@mcmiles, dat zijn mooie waarden voor een ID.3 hoor.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Termy schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:10:
Vandaag de auto naar Muntstad gebracht maar vanmiddag gebeld dat er iets vastgelopen was dus ze gaan het overnacht weer proberen. Hopen maar dat dit geen eindeloos verhaal gaat worden.
Join the club :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-08 21:04
edkreuk schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:46:
[...]

Ik zie nu bij Wittebrug dat je ook de 2.4 update kan inplannen. Ik trek hem wel over de vakantietrip heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:33
Jakkie takkie schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:30:
Heeft iemand wel eens geprobeerd om de hoofdsteunen van de voorstoelen te verwijderen bij de ID3? Ik heb het geprobeerd volgens de instructies maar krijg het niet voor elkaar.
Niet gelukt na vele pogingen en het volgen van een YouTube filmpje. Heel onhandig omdat de stoelen niet plat gaan, naar voren noch naar achteren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
DonJunior schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:32:
[...]

Moet je zelf ook vragen he. Deed ik ook, prima vervangend vervoer, maar wel electrisch.

Desnoods bedenk je er een smoes bij dat je niet gaat betalen voor bezine en je gratis kan laden

@mcmiles, dat zijn mooie waarden voor een ID.3 hoor.
meestal wel dit keer niet. We blijven mobiel, daar gaat het om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTV
  • Laatst online: 17-08 20:59

TTV

Hoi allemaal. Ik rijd sinds een aantal maanden in een VW ID3 Pro S. Ben erg tevreden over de auto. Qua comfort, rij eigenschappen en ook qua actieradius.
Nu hebben wij het plan opgevat om met deze auto een rondrit door Wales, Ierland, Schotland te maken. Qua laadpunten zou dit volgens mij geen problemen moeten opleveren. Ik heb eea. uitgezocht via ABRP en heb een aantal passen besteld die in de UK en Ierland werken. Ook een Tesla account gemaakt want ik begrijp dat je in UK ook bij Tesla kunt laden.

Dus ben er wel grotendeels klaar voor en heb er wel zin in....

Nu zit ik echter met een vraagje waarop ik het antwoord niet kan vinden... In het verleden moest ik wanneer ik met mijn auto naar de UK ging de koplampinstelling wijzigen ofwel (nog langer geleden) stickers plakken op de koplampen. Nu heb ik gezocht op Google, in de help van de ID3, op Tweakers, bij de ANWB..... maar ik vind nergens hoe je dit in de ID3 doet. Kan iemand van jullie me de gouden tip geven?

En ja.. voor andere tips voor rijden met de ID en/of EV in het algemeen in de UK/Ierland hou ik me natuurlijk ook aanbevolen.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
TTV schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:00:
Nu zit ik echter met een vraagje waarop ik het antwoord niet kan vinden... In het verleden moest ik wanneer ik met mijn auto naar de UK ging de koplampinstelling wijzigen ofwel (nog langer geleden) stickers plakken op de koplampen. Nu heb ik gezocht op Google, in de help van de ID3, op Tweakers, bij de ANWB..... maar ik vind nergens hoe je dit in de ID3 doet. Kan iemand van jullie me de gouden tip geven?

En ja.. voor andere tips voor rijden met de ID en/of EV in het algemeen in de UK/Ierland hou ik me natuurlijk ook aanbevolen.
onder wagen -> wagen -> exterieur -> lichten heb je instelling voor links of rechts rijdend verkeer. (Wellicht alleen met matrix lampen)
TTV schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:00:
ander topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTV
  • Laatst online: 17-08 20:59

TTV

Simply1337 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:06:
[...]

onder wagen -> wagen -> exterieur -> lichten heb je instelling voor links of rechts rijdend verkeer. (Wellicht alleen met matrix lampen)

[...]

ander topic
Dank. Ik ga eens kijken. Heb daar gisteren wel gekeken maar kwam die instelling volgens mij niet tegen....

En excuus.... Maar welk topic bedoel je dan?

[ Voor 13% gewijzigd door TTV op 20-07-2022 10:28 ]

Pagina: 1 ... 210 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.