Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
Ethirty schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:00:
[...]

Heel stomme vraag, maar hoe weet ik dat deze past op een Bosch GSS-160? Ik kan weinig nuttigs vinden over aansluit diameters. :$
Ik gebruik de VC2512L met een pricewatch: Bosch PEX 400 AE excenter en dat werkt prima. De rubber tuut van de Makita past over de aansluiting op de Bosch, bij mijn Parkside invalzaag past die rubber tuut juist weer in de aansluiting ipv erover :P De GSS-160 lijkt qua stofaansluiting wel aardig op mijn PEX400AE dus ik vermoed dat het wel gaat passen.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 08-07-2020 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-07 20:35

Ethirty

Who...me?

Niet dat ik kan vinden. Ik vind alles van 19-40mm afhankelijk van welk koppelstuk of slangnummer je vindt. :')
ThinkPadd schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:15:
[...]

De GSS-160 lijkt qua stofaansluiting wel aardig op mijn PEX400AE dus ik vermoed dat het wel gaat passen.
Dat klinkt hoopvol :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb een beetje ruzie met mijn Makita DTD152,
die jast de schroeven er in voor ik er erg in heb. Wil eigenlijk een beetje controle houden en hier las ik over de DTD155 waar dat wel gaat. Iemand eigenaar of gebruiker?

Heb inmiddels wel een DDF482 voor het schroeven erbij gekocht voor de kleinere maten tot pakweg 5cm. Deze wil ik puur voor het schroeven gebruiken en de DDF484 meer voor het boren.
Maar de slagschroevendraaier moet ik zeker nog leren mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Sa.Tan schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:00:
die jast de schroeven er in voor ik er erg in heb. Wil eigenlijk een beetje controle houden en hier las ik over de DTD155 waar dat wel gaat. Iemand eigenaar of gebruiker?

Heb inmiddels wel een DDF482 voor het schroeven erbij gekocht voor de kleinere maten tot pakweg 5cm. Deze wil ik puur voor het schroeven gebruiken en de DDF484 meer voor het boren.
Kwestie van wennen. Je hoeft de knop niet helemaal in te drukken natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Ethirty schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:00:
[...]

Heel stomme vraag, maar hoe weet ik dat deze past op een Bosch GSS-160? Ik kan weinig nuttigs vinden over aansluit diameters. :$
Ik gebruik exact deze combinatie. Werkt uitstekend. :)

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Ook weer waar, moet er aan wennen schijnbaar. Ben aan het uitproberen met stevige schroeven van 12 cm. en automatisch hou ik de machine steviger vast en knijp de knop ook steviger in. 8)7 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:57

woutur

Klauwtjes uit!

Hoewel niet alle onderdelen nog beschikbaar zijn (maar wel verrassend veel, waaronder de koolborstels en kogellagers) van mijn machine vond ik het wel puik dat ik binnen een dag een handleiding voor mijn machine uit 1989 van ze kon krijgen dmv een mailtje. Die stond niet op de website. Het is één of ander gescand documentje uit de kelders van Bosch :) Chapeau voor de service van Bosch.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-07 18:30

Ik heb een DTD171 en die gebruik ik op stand 1 zelfs om schroefjes in een ikea kastje te draaien en op stand 3 en 4 ramt hij 30cm x 8mm schroeven in 16x16 douglaspalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:36

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

deWit schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:14:
Ik heb nog even snel een heggenschaar besteld want nog gratis accu. Een DUH523 maar het lijkt erop dat er een rare speling op het blad zit, met snoeien flapt het mes heen en weer, op de foto's zie je de twee uiterste standen. Gevoelsmatig verwacht ik dat het blad stijf is tov het handvat en niet op en neer kan. Is er iemand die hetzelfde apparaat heeft en dit herkend of is deze gewoon stuk?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Iemand ervaringen met aftersales van Mastertools? Deze is dus retour gegaan, ik heb een creditfactuur gekregen, geen geld op de rekening gekregen, geen product meer en via de mail reageren ze eigenlijk niet en telefonisch zijn ze niet (meer) bereikbaar want druk... Ik dacht dat het een best ok toko was maar dit valt me wel een beetje tegen. Zou niet zo moeilijk moeten zijn zou je denken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 15-07 17:52
Raymond schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:36:
Ik zoek een nieuwe, kleine rolmaat (2-3m).

Ik heb een hultafors talmeter, een BMI rolstok, een 8m noname rolmaat en een hema 5m rolmaat van 2 euro uit de ramsjbak.

En die laatste is mijn favo rolmaat :+ En dat komt door hoe hij werkt: Je kan de band altijd uittrekken en door de knop in te drukken, rolt hij weer op.
[.....]

Hebben jullie tips voor een fijne compacte rolmaat?
3 maanden verder en ik heb de collectie wat uitgebreid :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Po06btlBb5wMZ5c_gN50pd3A7PU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jjK1px2TvFtvQWIoov0plqfH.jpg?f=user_large

Van links naar rechts:
BMI meter 3m: had ik al. Handig om lijnen langs te trekken.

Talmeter 2m: handig bij overnemen van maten.

Stanley tylon duallock 3m: ligt in bureaulade en de autolock is handig.

Sensys 3m: samen met dochtertje gekocht. Voldoet eigenlijk precies aan mijn oorspronkelijke vraag :D

Sola popular 3m: aan mn vrouw gegeven.

Hema 5m: mn favo rolmaat :D

Sola big-t 5m: verrekte handige broekclip. Kon wel eens de opvolger van mn Hema worden.

Milwaukee autolock 5m: werkt zoals gewenst. Maar is wel lomp. Mooie rolmaat voor buiten.

Milwaukee stud genII 8m: gekocht omdat'ie groot is :+ maar in de praktijk eigenlijk onbruikbaar: de band is zo enorm hol (om de geadverteerde "standout" mee te halen), dat het meten helemaal niet lekker gaat. Geen idee waarom die Amerikanen zo gek zijn op dit soort rolmaten.

Collectie is nu wel compleet :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 15:42
Natuurlijk niet. Je begint pas net. Vanaf nu ben je rolmaatverzamelaar. Over een paar jaar richt je een aparte kamer in met wandrekken vol rolmaten, is je vrouw bij je weg (Told my girl I had to forget her. Rather buy me a new Talmeter) en komt Man bijt Hond bij je filmen. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
@Raymond ik vind die Milwaukee ideaal. Maar dat komt misschien omdat ik lomp grote handen heb.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:18:
Kijk, dit zijn een beetje de gekste fratsen die ik uithaal met mijn invalzaag.

Om het mezelf makkelijk te maken zie je al dat ik geen stofzuiger heb gebruikt, domweg omdat het gewicht van de slang het me onnodig moeilijk maakt om de zaag op de rail te houden.

Dit gaat al helemaal op als ik op deze manier een deur- of raamkozijn horizontaal moet gaan zagen, dan kantelt de zaag al wel heel makkelijk van de rail.

Ook wil je hier gewoon rustig en gecontroleerd te werk gaan, want een invalzaag kent net zo goed het gevaar van kickback als het zagen van een stuk hout op een zaagtafel.
Ik moet me hier al in een bochtje wringen om met mijn hand de vergrendeling te bedienen en daarbij de zaag te laten invallen.

Maar op geen enkel moment heb ik hier nou gedacht "potverdikkie, wat had ik nu graag een accu-zaag gehad".
Moet wel zeggen als ik dat zo zie, de Festool HKC 55 met een FSK rail zou in die situatie echt goddelijk geweest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
KillaZ schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:00:
@Raymond ik vind die Milwaukee ideaal. Maar dat komt misschien omdat ik lomp grote handen heb.
Het formaat is het probleem niet. De vorm en afmetingen van de band (heel hol en 33mm breed) zijn dat wel. Die maken het voor mij een vervelende rolmaat.
Maar hij is wel cool. Op de foto zie je dat niet echt, maar hij is echt onbenullig groot.

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkHiFmfCqmL9e-dzicp4MdEdmMw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VTwSdqjKWJx7kMmKvF2EA22y.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Raymond op 08-07-2020 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Laatst online: 13-07 22:38
Sa.Tan schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:07:
Ook weer waar, moet er aan wennen schijnbaar. Ben aan het uitproberen met stevige schroeven van 12 cm. en automatisch hou ik de machine steviger vast en knijp de knop ook steviger in. 8)7 8)7
Dat is idd een kwestie van gewenning. Het toerental van een slagschroevendraaier is natuurlijk ook vrij hoog. Ik kan vast redenen bedenken om een DTD155 aan te raden, maar met een DTD152 kan je min of meer hetzelfde.
deWit schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:48:
[...]

Iemand ervaringen met aftersales van Mastertools? Deze is dus retour gegaan, ik heb een creditfactuur gekregen, geen geld op de rekening gekregen, geen product meer en via de mail reageren ze eigenlijk niet en telefonisch zijn ze niet (meer) bereikbaar want druk... Ik dacht dat het een best ok toko was maar dit valt me wel een beetje tegen. Zou niet zo moeilijk moeten zijn zou je denken...
Ik was recent m'n afkortzaag een maand kwijt en kreeg hem niet gerepareerd terug. Dit was mede door een fout van Mastertools. Tijdens dit hele proces waren ze niet bereikbaar via telefoon en slecht bereikbaar via mail. Reacties kwamen 4-5 dagen later.

Heb toen een nieuwe of geld terug gevraagd voor een bepaalde datum (had een afkortzaag nodig voor werk). Een dag na die datum belden ze me, maar kon ik helaas niet opnemen ivm werk. Later kreeg ik een mail dat wegens geen voorraad ik m'n geld terug zou krijgen. Dat geld had ik een dag of twee later al.

Op dit moment vind ik hun aftersales echt zwaar slecht. Mail kan dus makkelijk 5 dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-07 08:00

Ik heb zelf een DTD155, juist die gekocht vanwege de Auto-functie. Hierbij begint hij op een lager toerental tot er weerstand is en gaat dan los.

Ben er heel blij mee (laagste tijd een kleine 1000 schroeven mee in metalstud gedraaid) en zou voor geen goud meer een slagschroevendraaier willen missen.

Misschien is de auto-functie een optie die lang niet iedereen nodig zal hebben (of zelfs vervelend vindt), maar ik zou hem niet meer willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Framoes schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:04:
Op dit moment vind ik hun aftersales echt zwaar slecht. Mail kan dus makkelijk 5 dagen duren.
Mijn ervaring met ze stamt uit 2016 en die is heel positief. Jammer dat ze dat nu niet meer lijken waar te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Tja, dan heb ik mij toch iets te weinig ingelezen wat betreft de keuze in slagschroevendraaiers van Makita.
Zit nu naar de TDT155 en TDT177 (helemaal ideaal)te kijken en aan het inlezen. Ik heb zo,n machine wel nodig wanneer ik ga renoveren op het dak in september.
Iets te spontaan gekozen en teveel op de prijs gelet Kan hem (DTD152) ook niet meer ruilen door de testen.
Maar ik ben bang dat ik de goten straks uit moet pluizen naar gevallen schroeven. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 21:02

bonzz.netninja

Niente baffi

Raymond schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:36:
Ik zoek een nieuwe, kleine rolmaat (2-3m).

Ik heb een hultafors talmeter, een BMI rolstok, een 8m noname rolmaat en een hema 5m rolmaat van 2 euro uit de ramsjbak.

En die laatste is mijn favo rolmaat :+ En dat komt door hoe hij werkt: Je kan de band altijd uittrekken en door de knop in te drukken, rolt hij weer op. De 8m noname werkt hetzelfde.
De BMI is grappig, maar wel heel specifiek in gebruik. De Talmeter is leuk bedacht, maar de bediening is gewoon ruk. Je moet altijd die knop ingedrukt hebben, om de band in/uit te kunnen trekken.

Dus ik zoek een rolmaat met de afmetingen van m'n 2m talmeter, maar met de bediening van m'n hema rolmaat. Mag best geld kosten voor een goeie, maar ik zal eerlijk zijn: Als de hema een 2m model had gehad, had ik die gekocht en was ik klaar geweest :P

Maar hoe ik ook zoek online, ik zie met name rolmaten die werken met een vergrendelknop: Knopje vast, band vast. En knopje los: band los.

Ik zie wel rolmaten met een "automatische" rem, maar daarvan snap ik niet hoe dat precies werkt. Dat staat er dus ook niet bij :+

Hebben jullie tips voor een fijne compacte rolmaat?
Timmerman koost heeft wel een mening over rolmaten :P
YouTube: Timmertip 1016 Hultafors Talmeter 3m, beste rolmaat
YouTube: Timmertip 394 Een goedkope rolmaat en nog beter ook?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Raymond schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:10:

[Afbeelding]

Van links naar rechts:

Sensys 3m: samen met dochtertje gekocht. Voldoet eigenlijk precies aan mijn oorspronkelijke vraag :D

Sola big-t 5m: verrekte handige broekclip. Kon wel eens de opvolger van mn Hema worden.

Milwaukee autolock 5m: werkt zoals gewenst. Maar is wel lomp. Mooie rolmaat voor buiten.

Milwaukee stud genII 8m: gekocht omdat'ie groot is :+ maar in de praktijk eigenlijk onbruikbaar: de band is zo enorm hol (om de geadverteerde "standout" mee te halen), dat het meten helemaal niet lekker gaat. Geen idee waarom die Amerikanen zo gek zijn op dit soort rolmaten.

Is het compleet als je die laatste eigenlijk niet kunt gebruiken? :+

Qua uiterlijk lijkt die Milwaukee 8m wel wat op mijn BMI 8m, maar die is wel gewoon bruikbaar.

Of in ieder geval nu weer bruikbaar nadat ik 'em een keer open gehad heb en alle bouwstof eruit geschud heb. Rolmaten houden niet van op een kale betonnen vloer te liggen, zeker niet als die nog een beetje nat is. Heb daar nu maar een laser afstandsmeter voor bij gehaald.

Voor buiten is een rolmaat eigenlijk ook niet bijzonder geschikt, een meetband is daar beter geschikt voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja de omtrek-van-cirkel-meting lijkt mij stiekem niet eens zo onhandig.

In het kader van nuttige overpriced doch niet al te dure meuk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKijLcpbexrQhONS3buR-rceLF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0JtSwS8b7WkqDhPs3DHInPcw.jpg?f=fotoalbum_large

Grappig.

offtopic:
En hij is nog gifgroen met grijs ook. De kleur van echt gereedschap. * Boudewijn rent.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Raymond schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:19:
[...]

Mijn ervaring met ze stamt uit 2016 en die is heel positief. Jammer dat ze dat nu niet meer lijken waar te kunnen maken.
Tot nu toe ging alles prima hoor. Alles wat ik heb besteld zelfde avond bezorgd met red je pakketje. Maar door de drukte omdat mensen de afgelopen maanden veel klussen lees je wel meer klachten over verzendingen.

Maar Corona lijkt ook een beetje een excuus om langzaam te reageren op aftersales. Alles gericht op verkoop. Kan overigens niet achter de schermen kijken, dus zijn dit slechts aannames.
3m? Dat is toch gewoon te kort.
Boudewijn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:40:
[...]

Tsja de omtrek-van-cirkel-meting lijkt mij stiekem niet eens zo onhandig.

In het kader van nuttige overpriced doch niet al te dure meuk:

[Afbeelding]

Grappig.

offtopic:
En hij is nog gifgroen met grijs ook. De kleur van echt gereedschap. * Boudewijn rent.
Wel een goed potlood. Oprecht verbeterd tov de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Framoes schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:21:
Wel een goed potlood. Oprecht verbeterd tov de vorige versie.
Ik heb de vorige nog, wat is er anders/beter aan deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:01

Hoe ervaar jij dat het de ddf484? Ik moet nog steeds wennen. Bij mijn oude black en decker kon ik een kop koffie zetten voordat de schroef er in zat maar bij de ddf484 zit hij al door het gips voor ik er erg in heb. Voor mij eigenlijk iets té trigger happy.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zaphara schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:05:
[...]

Moet wel zeggen als ik dat zo zie, de Festool HKC 55 met een FSK rail zou in die situatie echt goddelijk geweest zijn
Die lineaal "vast" aan zool van die zaag is echt dikke prima d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Slonzo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:52:
[...]

Ik heb de vorige nog, wat is er anders/beter aan deze?
Zit beter in de dop, betere grip, loopt minder vast. Sowieso lijkt de hele handgreep beter, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
LED-Maniak schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:43:
[...]

Hoe ervaar jij dat het de ddf484? Ik moet nog steeds wennen. Bij mijn oude black en decker kon ik een kop koffie zetten voordat de schroef er in zat maar bij de ddf484 zit hij al door het gips voor ik er erg in heb. Voor mij eigenlijk iets té trigger happy.
Slipkoppeling en/of een gipsbitje gebruiken. Scheelt vloeken en schelden. En het is ook gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 21:20
Framoes schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:03:
[...]

Zit beter in de dop, betere grip, loopt minder vast. Sowieso lijkt de hele handgreep beter, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

[...]

Slipkoppeling en/of een gipsbitje gebruiken. Scheelt vloeken en schelden. En het is ook gewenning.
Zit ie nu wel écht geklikt/vast? Ik heb de oude, maar die klemde echt 0,0 in de dop. Alleen dat zou al reden voor mij zijn om 'm te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
@LED-Maniak
Ik ben nu veel bezig met RVS boren en vind de DDF daarmee juist heerlijk werken, stand 1 en langzaam boren.
Gek genoeg doseer ik dan prima. Ook de DDF482 van hetzelfde laken een pak.
Het is metname mijn geest zeker die zegt, de schroef stevig op het hout drukken en gaan bij lange dikke schroeven, ook ervaar ik de schroefmachine dat bij de knop indrukken, zeg maar na een mm. dat hij overgaat naar gelijk topsnelheid.
Wat ik niet heb bij de beide boormachines.
En ik moet er bij vermelden dat ik de laatste jaren nul ervaring heb met schroeven in gips, daar gebruikte ik een speciale bit voor met diepte aanslag en dat ging bij mij altijd goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Sa.Tan op 09-07-2020 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 16:50

Denko

|{ing Øf ßlitz

wheel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:21:
[...]

Zit ie nu wel écht geklikt/vast? Ik heb de oude, maar die klemde echt 0,0 in de dop. Alleen dat zou al reden voor mij zijn om 'm te vervangen.
Ik heb ook de nieuwe idd. En hij zit goed genoeg vast om hem op zijn kop te houden aan de buis zonder dat hij eruit valt.

Dit is wel overigens na een week gebruik pas. Geen idee of dat zo goed blijft uiteraard

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
[...]

Ik heb de nieuwe nu een maand in gebruik en die zit nog echt stevig in de dop. Voelt op een goede manier stroef ipv zo net niet.

Het lijkt dat deze vlakjes (ook voor de 'pengreep') daar aan bijdragen. Weet niet hoe dit over een jaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27YoOAoLQlo6hwXxR7nndS4Bqzk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhlRU9rsB0czitTzFLVzpPyv.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sa.Tan
Ik gebruik deze pen ook, goed klem in de koker, alleen bij terug plaatsen nijg ik op de kop te drukken en wordt de stift steeds langer. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 16:50

Denko

|{ing Øf ßlitz

Sa.Tan schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:43:
alleen bij terug plaatsen nijg ik op de kop te drukken en wordt de stift steeds langer. :+
Ik dacht dat dit aan mij lag, blijkbaar niet :P

Ze hadden die knop wel wat kleiner kunnen maken oid. Ach, versie 3.0 dan maar

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:07

dragonhaertt

@_'.'

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:11:
[...]

Beetje oude post maar ik ben naar een dergelijke combi aan het zoeken, kan echter niet in de buurt komen van deze prijs. Ik begrijp dat de actie eraf is maar dan nog.

Zit er trouwens veel verschil tussen de DTD153 en 155?

Ik begrijp trouwens ook van de verschillende posts dat je met de DDF484 ook redelijk eenvoudig door baksteen gaat dus ik vraag me af dat geen betere keuze is. Voor beton heb ik al een boorhamer liggen dus daarvoor is het niet nodig, een klopboor is dan misschien overkill.
Tja, zonder de accu's zijn de DTD153ZJ + DHP484ZJ nog steeds zo'n 270 euro samen. Elk nieuw jaar start makita een actie waarbij je bij de meeste apparaten een gratis 5Ah accu krijgt.

De 155 is wat minder krachtig en groter dan de 153. Ik heb zelf een 153, maar ik zou toch liever de 154 hebben gehad denk ik. Ik denk dat de toevoeging van de verschillende standen best nuttig kan zijn. Het gebruik van alléén de trigger voor het controleren van de toeren is toch wat gevoelig voor kleinere schroeven.

Wat betreft de DDF tegenover de DHP, daar zijn meermalen discussies over geweest.
Ik vind het bijzonder handig om een klopboor te hebben, die wat handzamer is dan de hamerboor om even snel in een bakstenen muurtje te kunnen boren. Of preciezer tussen tegeltjes kunnen boren.
Als je écht een handzame boor zou willen zou ik sowieso een kleinere boor pakken dan de 484. Ik zit zelf te denken om een 12V bosch flexiclick te kopen voor kleine schroef/boorwekzaamheden.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:24
dragonhaertt schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:54:
[...]

Tja, zonder de accu's zijn de DTD153ZJ + DHP484ZJ nog steeds zo'n 270 euro samen. Elk nieuw jaar start makita een actie waarbij je bij de meeste apparaten een gratis 5Ah accu krijgt.

De 155 is wat minder krachtig en groter dan de 153. Ik heb zelf een 153, maar ik zou toch liever de 154 hebben gehad denk ik. Ik denk dat de toevoeging van de verschillende standen best nuttig kan zijn. Het gebruik van alléén de trigger voor het controleren van de toeren is toch wat gevoelig voor kleinere schroeven.

Wat betreft de DDF tegenover de DHP, daar zijn meermalen discussies over geweest.
Ik vind het bijzonder handig om een klopboor te hebben, die wat handzamer is dan de hamerboor om even snel in een bakstenen muurtje te kunnen boren. Of preciezer tussen tegeltjes kunnen boren.
Als je écht een handzame boor zou willen zou ik sowieso een kleinere boor pakken dan de 484. Ik zit zelf te denken om een 12V bosch flexiclick te kopen voor kleine schroef/boorwekzaamheden.
155 en 484 inmiddels besteld :P

Ik had begrepen dat de 155 ook instelbaar was voor hoge en lage toeren? Misschien dat ik die dan toch upgrade naar een 153 of 154...

Budget-wise heb ik toch de keuze voor de DDF gemaakt; ik heb weinig baksteen boorklussen, alles in mijn huis is beton en daarvoor gebruik ik toch liever mijn 230V boorhamer.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011

dragonhaertt

@_'.'

Dr. Strangelove schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:37:
[...]

Ik had begrepen dat de 155 ook instelbaar was voor hoge en lage toeren? Misschien dat ik die dan toch upgrade naar een 153 of 154...

Budget-wise heb ik toch de keuze voor de DDF gemaakt; ik heb weinig baksteen boorklussen, alles in mijn huis is beton en daarvoor gebruik ik toch liever mijn 230V boorhamer.
De 155 heeft 2 standen + een S stand. Volgens mij een prima ding, maar net iets meer budget dan de 154.
DDF ga je geen spijt van krijgen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07 14:47
[...]

Dat is de reden waarom ik aan het kijken ben naar de Hultafors Markeerpotlood HDM.
Hoewel die ook niet geklikt lijkt te zitten...

(dat en de navul potloden zijn goedkoper :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
[...]

De 155 heeft lage toeren, hoge toeren en een automatische stand.
Die automatische stand is wel fijn voor zelftappers. Voor hout gebruik ik altijd de hoge toeren.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-07 21:21
Ik twijfel er over om naast mijn huidige schuurmachines een simpele 125mm excenter te kopen.
Vooral omdat ik niet steeds zin heb te wisselen tussen de 125 en 150 schijf op de gex125-150. (heb ook de gss160multi)

Hij hoeft niet super fancy te zijn, gewoon een beetje degelijk en zijn werk goed doen.
Nou kwam ik op 2 apparaten uit, de Makita BO5030 en de Makita DBO180Z (ik heb meer dan genoeg accus)
Meestal gebruik ik mijn machines met een stofzuiger, maar vooral met de snelle klusjes (buiten) laat ik dit wel eens achterwege.

Heeft iemand hier ervaring met deze machines, de types door de zoekmachine gaf niet zo veel hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

jichem schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:19:
Ik twijfel er over om naast mijn huidige schuurmachines een simpele 125mm excenter te kopen.
Vooral omdat ik niet steeds zin heb te wisselen tussen de 125 en 150 schijf op de gex125-150. (heb ook de gss160multi)

Hij hoeft niet super fancy te zijn, gewoon een beetje degelijk en zijn werk goed doen.
Nou kwam ik op 2 apparaten uit, de Makita BO5030 en de Makita DBO180Z (ik heb meer dan genoeg accus)
Meestal gebruik ik mijn machines met een stofzuiger, maar vooral met de snelle klusjes (buiten) laat ik dit wel eens achterwege.

Heeft iemand hier ervaring met deze machines, de types door de zoekmachine gaf niet zo veel hits.
Ik heb de BO5031, hetzelfde als de 5030, maar dan met regelbaar toerental. Die bevalt prima. Maar dat is ook de enige excenter waar ik ervaring mee heb, dus kan er verder niet heel veel over zeggen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Dr Pro schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Dat is de reden waarom ik aan het kijken ben naar de Hultafors Markeerpotlood HDM.
Hoewel die ook niet geklikt lijkt te zitten...

(dat en de navul potloden zijn goedkoper :))
Hultafors blijft ook goed zitten, maar die kan je na een tijdje ook constant laten zitten als hij niet meer werkt.

Die was bij mij namelijk binnen no time kapot. Het mechanisme kan niet tegen bouwstof. Best onpraktisch voor een bouwpotlood.

Op Instagram las ik overigens meer reacties van mensen die dit probleem hadden. Hultafors zegt zelf dat ze hem iets hebben aangepast. Maar ik vind zelf de nieuwe Pica beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Kapiteiniglo schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Ik gebruik exact deze combinatie. Werkt uitstekend. :)
GSS-160 is niet overal goed leverbaar momenteel, maar Amazon had hem dus de knoop maar doorgehakt.
Nu die stofzuiger nog en dan kunnen we aan de gang :)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 21:20
Ethirty schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:51:
[...]

GSS-160 is niet overal goed leverbaar momenteel, maar Amazon had hem dus de knoop maar doorgehakt.
Nu die stofzuiger nog en dan kunnen we aan de gang :)
Posts hierover eerder gevolgd? Niet zo heel lang geleden stond 'ie ook voorradig, maar duurde het toch 2+ maanden voor 'ie geleverd werd. Hoop niet dat je haast hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

* deepbass909 steekt z'n hand op

Ik heb de DTD155 al wat maanden nu en de A-stand werkt daarvoor bijzonder goed (en is hij ook voor bedoeld). Enige "risico" is dat hij rustig begint, maar als hij besluit harder te moeten, het ook heel snel heel hard gaat. Dit heeft mij wat afgedraaide koppen opgeleverd met 6mm houtdraaibouten (10mm kop). Voor ik het door had zaten die zo strak dat de kop eraf knapte :X
[...]

De 155 heeft een S(low), H(igh) en A-stand. Ik heb hem zelf eigenlijk altijd op de A-stand staan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wheel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Posts hierover eerder gevolgd? Niet zo heel lang geleden stond 'ie ook voorradig, maar duurde het toch 2+ maanden voor 'ie geleverd werd. Hoop niet dat je haast hebt.
Nope, nieuw in dit topic. Als hij er dit weekend niet is (zoals nu voorspeld), dan kan ik altijd nog annuleren.

Maar goed, de GSR 12V-35FC is bij Amazon ook al on-hold, dus ik heb denk ik ook gewoon pech dat ik precies nu spullen wil hebben.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Orion84 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:38:
[...]

Ik heb de BO5031, hetzelfde als de 5030, maar dan met regelbaar toerental. Die bevalt prima. Maar dat is ook de enige excenter waar ik ervaring mee heb, dus kan er verder niet heel veel over zeggen.
hmm 15euro voor een regelbaar toerental. de BO5031 it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-07 18:14
jichem schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:24:
[...]

hmm 15euro voor een regelbaar toerental. de BO5031 it is..
Ga dan gelijk voor de BO5041 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
BrtH schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:56:
[...]

Ga dan gelijk voor de BO5041 :P.
Zonder gekheid, wat is het voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
jichem schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:07:
[...]

Zonder gekheid, wat is het voordeel?
Ik wou je vooral plagen om nog eens je budget op te rekken, maar voor €10-15 meer krijg je een verstelbaar handvat aan de voorkant en een (vergrendelbare) triggerknop i.p.v. een aan-uitknop op de bovenkant. Technische specs zijn verder hetzelfde. Het ligt er vooral aan of je tevreden bent om altijd de eenhandige bovengreep van de BO5031 te gebruiken, of dat je ook wel een met twee handen wil werken.
Bijv. https://www.amazon.de/Mak...125-%C3%98/dp/B004GNFCK0/

Overigens is de DBO180Z ongeveer even duur te krijgen als de BO5031, dus als je toch voor een compacte machine gaat (en je genoeg accu's hebt) zou ik eigenlijk de accuvariant pakken.

[ Voor 12% gewijzigd door BrtH op 09-07-2020 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
BrtH schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:17:
[...]

Ik wou je vooral plagen om nog eens je budget op te rekken, maar voor €10-15 meer krijg je een verstelbaar handvat aan de voorkant en een (vergrendelbare) triggerknop i.p.v. een aan-uitknop op de bovenkant. Technische specs zijn verder hetzelfde. Het ligt er vooral aan of je tevreden bent om altijd de eenhandige bovengreep van de BO5031 te gebruiken, of dat je ook wel een met twee handen wil werken.
Bijv. https://www.amazon.de/Mak...125-%C3%98/dp/B004GNFCK0/

Overigens is de DBO180Z ongeveer even duur te krijgen als de BO5031, dus als je toch voor een compacte machine gaat (en je genoeg accu's hebt) zou ik eigenlijk de accuvariant pakken.
Mocht ik heel veel willen schuren op 125mm pak ik de bosch. Soms mis je iets heel handigs als je je budget niet bij stelt. Dat is in dit geval dan dus niet zo.

Hmm de DBO180Z heeft dus ook regelbaar toerental en is op amazon.nl zelfs goedkoper dan de draad versie met toerenregeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:12
Brutalsranan schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:41:
[...]

Je moet Een voorhamer regelmatig invetten. Dus een tube het kopen en in het schacht spuiten. Dat zal verbetering opleveren. Eigenlijk had dit al voor het slopen van de badkamer moeten gebeuren overigens.
Zoekfunctie kwam ik bij bovenstaande terecht, maar even kleine gerelateerde check. Ik zal van het weekend bij een vriend met m'n boorhamer wat tegels van een muur bikken (Bosch-boorhamer, Makita SDS-beitels, als dat maar goed gaat...).

Ik gok dat ik die beitel ook beter iets kan invetten voor ik die in die machine steken? Vorige keer niet gedaan, maar dat was maar klein stukje.

En is dat dan zoiets? : https://www.toolstation.n...se/p96676?searchstr=smeer
Staat dat die voor zo'n spuit is, maar zou natuurlijk wel makkelijk zijn om daar die beitel even met z'n kontje in te steken.

Of mag dat ook gewoon vaselinespray zijn ofzo? Dat heb ik gewoon in de schuur liggen, zou makkelijker wezen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Twam op 09-07-2020 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:29
Zolang het maar niet druipt als het heet wordt.
Makita heeft bv deze, ik heb zoiets van Hilti.

Ik denk dat Lithiumvet ook wel kan.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Inderdaad best altijd even een beetje vet aan de boor/beitel doen op het stuk dat in de boorkop steekt. Dus niet een kwak vet in de boorkop spuiten zoals die eerdere reactie suggereert.

Ik heb die flacon van Makita die Teijgetje linkt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 08:29
Orion84 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:18:
Dus niet een kwak vet in de boorkop spuiten zoals die eerdere reactie suggereert.

Ik heb die flacon van Makita die Teijgetje linkt.
Ik doe af en toe een druppie in de boorkop. Dan blijft het er in, als ik beitels en boren insmeer komt de helft buiten de kop te zitten.
Maar de kop volspuiten hoeft inderdaad niet.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik doe meestal een beetje in de ‘SDS gleuven’, dan blijft het niet aan de kraag van de boorkop hangen bij het insteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

Zit nu echt prima. Oude nooit gehad overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
jichem schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:19:

Dbo180z hier. Fijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Pak je hem ook makkelijker doordat hij op accu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-07 22:08

MLLL

Palm Treo 650

Raymond schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:10:
[...]

[Afbeelding]

Van links naar rechts:

Die Stanley tylons zijn superdingen kosten nog geen 5 euro en vind ze lekkerder werken dan de fatmax die 3 keer zoveel kost.

Vooral buiten in nat weer rollen die goedkope Tylons veel makkelijker in, alleen het lint is kwalitatief iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:12
Super, mensen, hartelijk dank.

Dan ga ik alleen nog even denken of ik morgen hier om de hoek bij toolstation m'n bestaande lijstje plus lithiumvet doe of dat ik mezelf ga blootstellen aan de Hornbach (alwaar ze die makita hebben), met alle gevaren dat dat voor m'n portemonnee te bieden heeft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
jichem schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:20:
[...]

Pak je hem ook makkelijker doordat hij op accu is?
Ik heb alles op accu dus weet het verschil niet :p. Vind hem soms wel zwaar zeker boven het hoofd, maar is ook goede fitness training..

Maar ik denk dat zo’n ding uitermate handig is op accu, net als een cirkelzaag oa

[ Voor 12% gewijzigd door mierenfokker op 10-07-2020 07:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een houtzaag waarmee ik wat kleinere zaken kan zagen zoals wat meubelpoten etc. Mijn grove zaag gebruik ik voor planken en platen maar die is dus te grof.

Ik zat naar deze te kijken: https://www.amazon.de/dp/...sc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it
Iemand ervaring met dat merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
Xavier schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:25:
Ik ben op zoek naar een houtzaag waarmee ik wat kleinere zaken kan zagen zoals wat meubelpoten etc. Mijn grove zaag gebruik ik voor planken en platen maar die is dus te grof.

Ik zat naar deze te kijken: https://www.amazon.de/dp/...sc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it
Ik heb die zaag langs zien komen op Youtube, zie YouTube: The best affordable joinery saw for hand-tool woodwork. en YouTube: Make a budget backsaw AWESOME. Total upgrade!. De conclusie was dacht ik dat als je er wat werk in steekt het een erg goede zaag kan zijn, maar dat je hem eigenlijk niet zonder aanpassingen moet gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door BrtH op 10-07-2020 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021

Ik ben een grotere fan van japanse trekzagen. Vooral de lip/rand aan de bovenkant van de zaag vind ik irritant als je bijvoorbeeld een deuvel gelijk wilt zagen met de rest van het oppervlak. Ook vind ik de trekbeweging fijner dan bij een normale zaag. Ook heeft een japanse trekzaag (Ryoba) vaak twee bladen: een blad voor het afkorten, maar ook voor het schulpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Alsjemenou op 10-07-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 11-07 18:58
Zijn er toevallig mensen die afgelopen week nog bij Toolstation 18V Bosch body's hebben gekocht en daar ook een ProCore ipv normale 4.0 Ah accu bij hebben gekregen?
Las dat @BounceMeister dat had, was benieuwd of ze wellicht door hun voorraad normale accu's heen zijn of dat het een gevalletje geluk is. Met 2 ProCore accu's zijn ze des te aantrekkelijker om toch maar de cirkelzaag en slagschroevendraaier te kopen :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:22
Had al een paar weken geleden een freestafel gekocht, maar nog niet hier geshowed :)
Bij dezen dus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2dO7X8gO8Z_dCumlMbOWgKdbz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMvxL211qdLJyjB9AY55A5ym.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVzV0IEoBC3bXEgu2x5NAdpOTZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ab51oRmcoplIC7biceXlwZWW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWGU4fRGdGNopX5BdpJSnAUYJGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OOoFYBM2LBBH3UCNR8qF2JDD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdXFeHUo8GBgawNAX8_eeqfC8qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YQz69dmdfJ0eSagwEJhglZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQ9u5AAQtCgXjt9SviIiO9XG0mU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLhmWSwayrKJqbfHm2aaaYY6.jpg?f=fotoalbum_large

NU al een paar dingen mee gefreest en de kwaliteit van de geleider is echt subliem. Tijd voor een zaagtafel met een dergelijke geleider!

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:11
s0ulmaster schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:06:
Had al een paar weken geleden een freestafel gekocht, maar nog niet hier geshowed :)
Bij dezen dus

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

NU al een paar dingen mee gefreest en de kwaliteit van de geleider is echt subliem. Tijd voor een zaagtafel met een dergelijke geleider!
Wauw, dat is een mooie tafel! Waar heb je hem vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
@s0ulmaster prachtig ding! Tweedehands gekocht (gezien combi Kreg + Incra)?
Wil zelf ook nog een freestafel gaan maken met die Triton, en zo'n Incra LS is echt prachtig, maar het is zo verschrikkelijk duur :( :( Ben er nog niet overuit of ik die prijs wel kan verantwoorden, hoewel je vanzelf genoeg projecten verzint waar het van pas zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Twijfels schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:04:
Zijn er toevallig mensen die afgelopen week nog bij Toolstation 18V Bosch body's hebben gekocht en daar ook een ProCore ipv normale 4.0 Ah accu bij hebben gekregen?
Las dat @BounceMeister dat had, was benieuwd of ze wellicht door hun voorraad normale accu's heen zijn of dat het een gevalletje geluk is. Met 2 ProCore accu's zijn ze des te aantrekkelijker om toch maar de cirkelzaag en slagschroevendraaier te kopen :+
2 acties
Gratis starterkit: Lader + 2 accu's

En de andere advertentie zegt letterlijk: "gratis ProCore accu"
Bij aankoop van Bosch Professional 18V-accugereedschap met een waarde van minimaal € 165,- excl. BTW ontvangt u een gratis ProCORE18V 4,0 Ah accu t.w.v. € 99,95 (excl. BTW).

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Ethirty schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:26:
[...]

2 acties
Gratis starterkit: Lader + 2 accu's

En de andere advertentie zegt letterlijk: "gratis ProCore accu"

[...]
Dat weet ik, maar BounceMeister kreeg dus 2x ProCore ipv 1x normale + 1x ProCore ;) Vandaar de vraag of toevallig meer mensen 2x ProCore hebben gekregen.

De "18V 4,0Ah Li-ion accu" uit de starterkit is normaliter geen ProCore

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Twijfels schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:04:
Om je kansen te vergroten: ik had besteld op de site en thuis laten bezorgen.
Het kan natuurlijk zijn dat ze bij afhalen nog een "gewone" in de winkel hebben liggen.

Edit voor de volledigheid:
Ik kreeg van Toolstation artikel 1600A01U7U, terwijl je in principe de 1600A01B9Y zou krijgen volgens het artikelnummer op de site van Toolstation.
Daarnaast krijg ik van Bosch een 4Ah Procore accu cadeau. De aanvraag is goedgekeurd, de accu moet nog verzonden worden.
Ik had de GSR 18V-60 C besteld met de twee acties.

[ Voor 19% gewijzigd door BounceMeister op 10-07-2020 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07 14:47
Twijfels schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:29:
[...]

Dat weet ik, maar BounceMeister kreeg dus 2x ProCore ipv 1x normale + 1x ProCore ;) Vandaar de vraag of toevallig meer mensen 2x ProCore hebben gekregen.

Bij mij ook 1x normaal met lader (vanuit ToolStation zelf) en 1x ProCore (vanuit de Bosch actie)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0ulmaster
Twijfels schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:15:
@s0ulmaster prachtig ding! Tweedehands gekocht (gezien combi Kreg + Incra)?
Wil zelf ook nog een freestafel gaan maken met die Triton, en zo'n Incra LS is echt prachtig, maar het is zo verschrikkelijk duur :( :( Ben er nog niet overuit of ik die prijs wel kan verantwoorden, hoewel je vanzelf genoeg projecten verzint waar het van pas zal komen.
@amauer 2e hands via het woodworking forum.

Heb 600 euro betaald inclusief 300 euro waarde aan freesjes en toebehoren. (O.a. wixey hoogte meter).

Geen idee waarom de originele koper een kreg plaat had gekocht ipv een incra, maar boeit verder ook weinig :p

Moet zeggen dat ik stiekem nu al wel graag de 25" variant had willen hebben :+ maar met 35cm van as tot fence kan ik al een heleboel :)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik heb eens gevraagd naar een zaagtip op het buurforum, zit nog te twijfelen wat ik neem overigens

https://www.woodworking.n...unctioneel-gebruik.28164/

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
s0ulmaster schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:12:
[...]

@amauer 2e hands via het woodworking forum.

Heb 600 euro betaald inclusief 300 euro waarde aan freesjes en toebehoren. (O.a. wixey hoogte meter).

Geen idee waarom de originele koper een kreg plaat had gekocht ipv een incra, maar boeit verder ook weinig :p

Moet zeggen dat ik stiekem nu al wel graag de 25" variant had willen hebben :+ maar met 35cm van as tot fence kan ik al een heleboel :)
Heb hem daar volgens mij wel voorbij zien komen, heb je echt een mooie koop aan voor dat geld. Je zou je er haast een oplichter door gaan voelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-07 10:02

Ik ken ze vooral van het tuingereedschap en vind het erg prettig spul. Mijn vader zweert er ook al bij sinds de jaren '60. Spear & Jackson bestaat al sinds 1830. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
Conclusie een ryoba en een tennon zaag en wellicht nog een paar zagen erbij :)
Ik heb er zelf iets van 5 zagen en allemaal hebben ze wel een favoriete functie.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Twam schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:39:
[...]

Zoekfunctie kwam ik bij bovenstaande terecht, maar even kleine gerelateerde check. Ik zal van het weekend bij een vriend met m'n boorhamer wat tegels van een muur bikken (Bosch-boorhamer, Makita SDS-beitels, als dat maar goed gaat...).

Ik gok dat ik die beitel ook beter iets kan invetten voor ik die in die machine steken? Vorige keer niet gedaan, maar dat was maar klein stukje.

En is dat dan zoiets? : https://www.toolstation.n...se/p96676?searchstr=smeer
Staat dat die voor zo'n spuit is, maar zou natuurlijk wel makkelijk zijn om daar die beitel even met z'n kontje in te steken.

Of mag dat ook gewoon vaselinespray zijn ofzo? Dat heb ik gewoon in de schuur liggen, zou makkelijker wezen :+
Bosch doet gewoon een vettube er bij... bij de SDS Max machines... bij de SDS plus machines niet... Heb zo'n tube van Metabo. Als je te dun spul hebt loopt het er snel
uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:02
kabeltjekabel schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:21:
[...]

Bosch doet gewoon een vettube er bij... bij de SDS Max machines... bij de SDS plus machines niet... Heb zo'n tube van Metabo. Als je te dun spul hebt loopt het er snel
uit.
Bij mijn GBH 3-28 DFR zat gewoon een tubetje vet :)

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-07 16:42
Any chance dat er al iemand ervaring heeft met de bosch GKT 18V-52 accu-invalzaag?
Of dat iemand hem al in zijn/haar handen heeft gehad? Qua specs lijkt het me een briljante zaag en zou ik m graag willen kopen, maar de ervaringen op de duitse bosch site weerhouden me er nog een beetje van. Wellicht toch maar de Festool TSC 55.

T mooie van de Bosch GKT 18V-52 is dat die met slechts 1 accu werkt, en met een 140mm zaagblad t.o.v. 165mm bij Festool toch slechts 3mm minder zaagdiepte heeft. M.a.w. een mooi compact apparaat met praktisch dezelfde zaagdiepte als de bekendere concurrenten. Verder vind ik het ook aantrekkelijk dat ie op 10mm van de muur kan zagen. Festool komt daar met 12mm nog het meest bij in de buurt. Bij Makita zit je al op 18mm.

Maarja als de early adopters bij onze oosterburen zich er zo negatief over uitlaten, EN Bosch niet inhoudelijk reageert op de genoemde verbeterpunten heb ik er weinig vertrouwen in dat er spoedig een v2.0 van de GKT 18V-52 verschijnt. Vandaar dat ik ook wel benieuwd ben naar Hollandse ervaringen/meningen.

reacties op het Duitse Bosch forum:
https://www.bosch-profess...18v-52-gc/15036080-t#main

of naar het Engels vertaald (je kan ook voor NL vertaling kiezen, maar meestal werkt naar EN vertalen beter)
https://translate.google....52-gc%2F15036080-t%23main

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
decipherer schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:03:
[...]

Bij mijn GBH 3-28 DFR zat gewoon een tubetje vet :)
:o Bij de 2-28 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wheel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:56:
[...]

De GSS-160 is toch vandaag al geleverd vanuit Duitsland. Best rap nog, aangezien ik woensdag besteld heb.

Nu de Flexi-click schroevendraaier set nog waarvan ze niet weten wanneer, maar die wel op voorraad is. :')

Vandaag ook de stofzuiger maar eens bestellen samen met een zwik aan schuurpapier.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Laatst online: 08:16

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Twijfels schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:29:
[...]

Toen ik deze week bij toolstation was zag ik in hun displays dat de starters set die ze nu hebben inderdaad een procore accu hebben. Dus denk inderdaad dat de oude voorraad op is.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Nou, ik heb tot noch toe erg weinig lol van de vreselijk dure metabo bank :(.

Ik zit nog stééds te wachten op de koerier die de kromme aanslag moet ophalen (week geleden) om deze om te ruilen. Na aandringen stuurt metabo dit onderdeel (waarschijnlijk) volgende week vooruit, zodat ik niet op de koerier hoef te wachten. Maar ondertussen word het verhaal nog mooier (lees: triester):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tYTzdurK1r8JcWZdrZbw5jAXrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FperoymgoDuq2JBP9SeY7H3b.jpg?f=fotoalbum_large

u kijkt hier naar de hoogteverstelling van de vandiktebank-tafel. En die werkt niet meer. De twee zwarte tandwielen worden aangedreven door de verstelhendel aan de buitenzijde, en drijven die schroef-as aan (aan één zijde van de tafel). Via het zilveren tandwiel en de ketting draaien de overige 3 assen mee. Maar nu dus niet meer, want in dat zilveren tandwiel hoort een spie te zitten die hem aan de as verbind, en die zit er niet meer in. De borgringen aan de as waarmee je de invoertafel verstelt (voor het vlakken) vallen er ook al steeds uit en vind ik dan los op de tafel eronder.

Contact met Metabo verloopt moeizaam. Ze hebben schijnbaar issues met een nieuwe telefooncentrale, maar ik heb nu een mailadres van een dame bij verkoop die ik de hele boel maar toegestuurd heb met verzoek om een oplossing.

Ik kan niet zeggen dat ik dit tot nu toe een A-merk ervaring vind :( misschien was ik tóch beter af geweest met een HBM. Dan had ik dit soort shit ook gehad, maar dan zonder de torenhoge prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
rbaidjoe schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:07:
Any chance dat er al iemand ervaring heeft met de bosch GKT 18V-52 accu-invalzaag?
Of dat iemand hem al in zijn/haar handen heeft gehad? Qua specs lijkt het me een briljante zaag en zou ik m graag willen kopen, maar de ervaringen op de duitse bosch site weerhouden me er nog een beetje van. Wellicht toch maar de Festool TSC 55.

T mooie van de Bosch GKT 18V-52 is dat die met slechts 1 accu werkt, en met een 140mm zaagblad t.o.v. 165mm bij Festool toch slechts 3mm minder zaagdiepte heeft. M.a.w. een mooi compact apparaat met praktisch dezelfde zaagdiepte als de bekendere concurrenten. Verder vind ik het ook aantrekkelijk dat ie op 10mm van de muur kan zagen. Festool komt daar met 12mm nog het meest bij in de buurt. Bij Makita zit je al op 18mm.

Maarja als de early adopters bij onze oosterburen zich er zo negatief over uitlaten, EN Bosch niet inhoudelijk reageert op de genoemde verbeterpunten heb ik er weinig vertrouwen in dat er spoedig een v2.0 van de GKT 18V-52 verschijnt. Vandaar dat ik ook wel benieuwd ben naar Hollandse ervaringen/meningen.

reacties op het Duitse Bosch forum:
https://www.bosch-profess...18v-52-gc/15036080-t#main

of naar het Engels vertaald (je kan ook voor NL vertaling kiezen, maar meestal werkt naar EN vertalen beter)
https://translate.google....52-gc%2F15036080-t%23main
Derde optie is de Makita. Heeft net als de Festool twee accu's, maar gebruikt ze als 2x18V ipv 2 losse 18V accu's.

Krijgt vooral lovende kritieken en wordt veelal ook gezien als beter dan de Festool op accu.

Of heb je al Bosch en Festool accu's en is Makita daarom geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BrtH schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:40:
[...]

Ik heb die zaag langs zien komen op Youtube, zie YouTube: The best affordable joinery saw for hand-tool woodwork. en YouTube: Make a budget backsaw AWESOME. Total upgrade!. De conclusie was dacht ik dat als je er wat werk in steekt het een erg goede zaag kan zijn, maar dat je hem eigenlijk niet zonder aanpassingen moet gebruiken.
Thanks voor de links. Naja bedankt...
Ja het geeft inzicht dat die Spear & Jackson hem niet gaat worden. Dat is fijn. Maar vervolgens zit ik alleen maar filmpjes van die beste man te bekijken... Ik had al genoeg kanalen om te volgen ;)
Alsjemenou schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:48:
[...]

Ik ben een grotere fan van japanse trekzagen. Vooral de lip/rand aan de bovenkant van de zaag vind ik irritant als je bijvoorbeeld een deuvel gelijk wilt zagen met de rest van het oppervlak. Ook vind ik de trekbeweging fijner dan bij een normale zaag. Ook heeft een japanse trekzaag (Ryoba) vaak twee bladen: een blad voor het afkorten, maar ook voor het schulpen.
Tja ergens staat het me tegen om in de aziatische houtbewerkingswereld te stappen. Ergens denk ik dan dat mijn vader ook 25 jaar timmerman is geweest (pensioen) en heb hem nog nooit met een japanse trekzaag gezien. Dus waarom hebben we geen westerse variant. Maar als ik dan Rex bekijke over dit onderwerp dan trekt (phun intended) mij wel aan. Ook omdat ik gewoon geen westerse optie kan vinden zonder een dikke rug.
Fraggert schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Ik heb eens gevraagd naar een zaagtip op het buurforum, zit nog te twijfelen wat ik neem overigens

https://www.woodworking.n...unctioneel-gebruik.28164/
Thanks, informatief!
RobNemoo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:00:
[...]

Ik ken ze vooral van het tuingereedschap en vind het erg prettig spul. Mijn vader zweert er ook al bij sinds de jaren '60. Spear & Jackson bestaat al sinds 1830. :o
Tja maar een beetje goede zaag kost veel knaken... Dat houdt me dan weer tegen. Immers ik koop ook geen Stahlwille of Makita/Festool/DeWalt.
s0ulmaster schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:05:
Conclusie een ryoba en een tennon zaag en wellicht nog een paar zagen erbij :)
Ik heb er zelf iets van 5 zagen en allemaal hebben ze wel een favoriete functie.
Eerst maar eens een ander huis met een fatsoenlijke schuur. Ik heb geen eens een werkbank/stofzuiger/Zaagtafel/Afkapzaag/etc owww was dat mijn verlanglijstje...

Al met al ben ik er nog niet uit. Ik twijfel toch over de Spear en Jackson of zo een https://www.amazon.de/dp/...sc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it (die Rex aanraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:50

Vliegvlug

Flight Simple

Balen zeg, dat is geen reclame voor Metabo. :|

Welk apparaat is het precies?
HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:54:
Nou, ik heb tot noch toe erg weinig lol van de vreselijk dure metabo bank :(.

Ik zit nog stééds te wachten op de koerier die de kromme aanslag moet ophalen (week geleden) om deze om te ruilen. Na aandringen stuurt metabo dit onderdeel (waarschijnlijk) volgende week vooruit, zodat ik niet op de koerier hoef te wachten. Maar ondertussen word het verhaal nog mooier (lees: triester):

[Afbeelding]

u kijkt hier naar de hoogteverstelling van de vandiktebank-tafel. En die werkt niet meer. De twee zwarte tandwielen worden aangedreven door de verstelhendel aan de buitenzijde, en drijven die schroef-as aan (aan één zijde van de tafel). Via het zilveren tandwiel en de ketting draaien de overige 3 assen mee. Maar nu dus niet meer, want in dat zilveren tandwiel hoort een spie te zitten die hem aan de as verbind, en die zit er niet meer in. De borgringen aan de as waarmee je de invoertafel verstelt (voor het vlakken) vallen er ook al steeds uit en vind ik dan los op de tafel eronder.

Contact met Metabo verloopt moeizaam. Ze hebben schijnbaar issues met een nieuwe telefooncentrale, maar ik heb nu een mailadres van een dame bij verkoop die ik de hele boel maar toegestuurd heb met verzoek om een oplossing.

Ik kan niet zeggen dat ik dit tot nu toe een A-merk ervaring vind :( misschien was ik tóch beter af geweest met een HBM. Dan had ik dit soort shit ook gehad, maar dan zonder de torenhoge prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
Xavier schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:06:

Tja ergens staat het me tegen om in de aziatische houtbewerkingswereld te stappen. Ergens denk ik dan dat mijn vader ook 25 jaar timmerman is geweest (pensioen) en heb hem nog nooit met een japanse trekzaag gezien. Dus waarom hebben we geen westerse variant. Maar als ik dan Rex bekijke over dit onderwerp dan trekt (phun intended) mij wel aan. Ook omdat ik gewoon geen westerse optie kan vinden zonder een dikke rug.
Tja, dat kan je ook zeggen van de Japanse timmerlieden. Die hebben altijd Japanse zagen gebruikt en die denken hetzelfde over onze zagen. Ik gebruikte ook altijd de normale zaag tot dat ik de Japanse zaag tegenkwam op YouTube; ik wist niet eens dat er zoveel verschil kon zijn in handzagen. Soms is men zo gewend om een gestandaardiseerd product te gebruiken dat je ook niet verder zoekt naar een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH

[...]

Al met al ben ik er nog niet uit. Ik twijfel toch over de Spear en Jackson of zo een https://www.amazon.de/dp/...sc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it (die Rex aanraad)
Ik heb er een tijdje terug eentje gekocht, op aanraden van iemand uit dit topic bij Baptist, deze. Even zoeken op 'Japanse' geeft wel wat resultaten in dit topic. Ben er erg tevreden over. Maar ik heb (nog) geen ervaring met Westerse tenon zagen, dus kan je met de keuze tussen die en een Japanse niet echt helpen, ik herinnerde me alleen dat Rex die filmpjes had.
Ik zit er nu juist over te denken om die S&J wél te kopen, tot jij de link postte wist ik niet dat hij voor maar €25 te krijgen is (ik dacht dat het meer richting het dubbele was), en ik vind het niet erg om er wat aan te klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes

[...]

Ik heb zelf een handzaag van Bahco en een van Hultafors met Japanse vertanding. Die Bahco ligt altijd in m'n bus omdat het daarbij niet erg is als ik een spijker of schroef raak. Die gebruik is dus voor werk. Een Japanse zaag heeft vaak naast die vertanding ook een heel dun blad. Die neem je niet mee naar een klus of bouwplaats.

Het is voor een werkplaats prima, maar ik snap dat een timmerman liever een handzaag heeft. Dat en de bouw is niet zo van dingen die ze niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-07 16:42
Framoes schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:09:
[...]

Derde optie is de Makita. Heeft net als de Festool twee accu's, maar gebruikt ze als 2x18V ipv 2 losse 18V accu's.

Krijgt vooral lovende kritieken en wordt veelal ook gezien als beter dan de Festool op accu.

Of heb je al Bosch en Festool accu's en is Makita daarom geen optie?
De kleinste afstand tot dicht bij de muur zagen is bij Makita 18mm, terwiijl dit bij Festool en Bosch respectievelijk12mm en 10mm is.

edit: Waarom wordt de Makita veelal als beter gezien dan de Festool? Tot nu toe heb ik vooral het prijsverschil in het voordeel van Makita gelezen / gezien (fora, youtube). Kwalitatief lijken ze niet voor elkaar onder te doen. Functioneel heeft Makita wel twee extra's: voorritsfunctie en kantelklem om niet om te vallen.
Twee zaken die ik minder belangrijk vind dan de 18mm vs 12mm. Zie ik wellicht nog andere functionaliteiten over het hoofd?

Overigens zit ik inderdaad wel in het Bosch accusysteem. Daarom was ik verheugd dat zij met een accu invalzaag komen. Maar als die qua specs (of in dit geval duitse reviews) niet gunsitg is, dan ga ik niet koppig aan het accu platform vasthouden.

[ Voor 29% gewijzigd door rbaidjoe op 12-07-2020 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
rbaidjoe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 06:31:
[...]

Overigens zit ik inderdaad wel in het Bosch accusysteem. Daarom was ik verheugd dat zij met een accu invalzaag komen. Maar als die qua specs (of in dit geval duitse reviews) niet gunsitg is, dan ga ik niet koppig aan het accu platform vasthouden.
Ik zit ook in het Bosch ecosysteem. Maar dat is ook de reden waarom ik gebruik heb gemaakt van de laatste Makita tuingereedschap accu actie. Ik ben bang vast de raken in één systeem. Ben blij dat ik zometeen te kiezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
rbaidjoe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 06:31:
[...]

De kleinste afstand tot dicht bij de muur zagen is bij Makita 18mm, terwiijl dit bij Festool en Bosch respectievelijk12mm en 10mm is.

edit: Waarom wordt de Makita veelal als beter gezien dan de Festool? Tot nu toe heb ik vooral het prijsverschil in het voordeel van Makita gelezen / gezien (fora, youtube). Kwalitatief lijken ze niet voor elkaar onder te doen. Functioneel heeft Makita wel twee extra's: voorritsfunctie en kantelklem om niet om te vallen.
Twee zaken die ik minder belangrijk vind dan de 18mm vs 12mm. Zie ik wellicht nog andere functionaliteiten over het hoofd?

Dat ik iets verder van de muur zit met zagen vind ik persoonlijk onbelangrijk. Zolang je niet strak langs muren kan zagen, hou je altijd een stuk over dat je niet raakt. Of dat nou 10, 12 of 18mm is maakt mij dan niet uit.

Door de 2x18V heeft hij meer kracht, dat schijnt makkelijker, sneller en fijner te zagen. Mijn persoonlijke ervaring is dat hij idd soepel zaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goed, er moet nog wat met pur worden gedaan. Hiervoor had ik een purpistoolz wat helaas vast was gelopen. Daarna een nieuwe gekocht met het idee dat ik die nog wel een paar keer kan gebruiken.
Helaas, volgende keer deed deze het al niet meer.
En purren met die plastic weggooi dingen is helemaal een ramp.

Dus mijn vraag: welk pur pistool kan ik wel meerdere malen gebruiken. En wat moet ik ervoor doen om dat voor elkaar te krijgen?

Als de bus met pur erop blijft, zou je hem niet door hoeven te spuiten is mij verteld. Of moet je dat toch doen? Zo vaak gebruik ik zo'n pistool niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom is een accu zo handig bij een invalzaag?
Je moet zo'n ding goed op je object klemmen via de liniaal, en je wil de boel ook wel even goed neerzetten. En zeker binnen zou ik er een stofzuiger aan hangen.

Dan is een netspanningsmodel toch niet zoveel onhandiger?

* Boudewijn is ook een beetje rond aan het kijken. Ik kan van een bekende een ts65 overnemen. Staat niet meer op de site maar is een oud model. Iemand een mening daarover? Wil wel voorkomen dat ik over 2 jaar geen zaagblad oid mee kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Boudewijn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:59:
Waarom is een accu zo handig bij een invalzaag?
Je moet zo'n ding goed op je object klemmen via de liniaal, en je wil de boel ook wel even goed neerzetten. En zeker binnen zou ik er een stofzuiger aan hangen.

Dan is een netspanningsmodel toch niet zoveel onhandiger?

* Boudewijn is ook een beetje rond aan het kijken. Ik kan van een bekende een ts65 overnemen. Staat niet meer op de site maar is een oud model. Iemand een mening daarover? Wil wel voorkomen dat ik over 2 jaar geen zaagblad oid mee kan scoren.
Zaagbladen zijn universeel. Onderdelen zijn rustig een jaar of 10, of langer, beschikbaar. Geen probleem. Voor de bekende merken is 2 jaar net nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Jelte schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:51:
Goed, er moet nog wat met pur worden gedaan. Hiervoor had ik een purpistoolz wat helaas vast was gelopen. Daarna een nieuwe gekocht met het idee dat ik die nog wel een paar keer kan gebruiken.
Helaas, volgende keer deed deze het al niet meer.
En purren met die plastic weggooi dingen is helemaal een ramp.

Dus mijn vraag: welk pur pistool kan ik wel meerdere malen gebruiken. En wat moet ik ervoor doen om dat voor elkaar te krijgen?

Als de bus met pur erop blijft, zou je hem niet door hoeven te spuiten is mij verteld. Of moet je dat toch doen? Zo vaak gebruik ik zo'n pistool niet.
Bus laten opzitten maar na gebruik de spuitmond reinigen met guncleaner. En het pistool toedraaien na gebruik.

Heb hier nu toch al een tijdje een soudal pistool in gebruik en slechts 1x verstopping gehad. Doorgespoten met guncleaner en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

@Jelte door goed dicht te draaien gaat 't lang goed. Maar als je hem een jaar laat liggen is het meer geluk dan wijsheid of hij nog werkt is mijn ervaring.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Matthis @prein2 met dicht/toedraaien, bedoelen jullie die schroef achterin aandraaien zodat je de trekker niet meer over kunt halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2

prein2

Ja
Jelte schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:06:
@Matthis @prein2 met dicht/toedraaien, bedoelen jullie die schroef achterin aandraaien zodat je de trekker niet meer over kunt halen?

PVoutput

Pagina: 1 ... 100 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic