Xavier schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:20:
Topic zojuist doorgespit over steeksleutels. Maar de sets die ik voorbij zie komen zitten ver boven mijn budget...
Ik als DIYer die af een toe een zadel moet verzetten of de trucks van een skateboard moet aanpassen zoek ik een setje. Niet iets wat ik dagelijks gebruik eerder eens in de maand, maar als ik dan wat koop wel een slag beter dan het standaard Gamma spul..
Nu heb ik een incomplete set liggen, oftewel je mist altijd net die ene sleutel..
Ik zal dus te kijken naar:
https://www.toolnation.nl...sch-17-delig-3300994.html
Volgens mij zou dit wel voldoende zijn. Enige nadeel vind ik is dat ze in een houder zitten. Liever heb ik een rol of een koffer zodat ik het netjes kan opbergen. Maar een rol kan ik niet vinden bij toolnation... Dat kan ik wel navragen.
Maar is Gedore Red een beetje aardig? Tuurlijk het is geen Stahlwille.
Nou, als iemand die hier alleen maar Gedore Red en Stahlwille sleutels in de gereedschapskar heeft liggen durf ik te antwoorden
Voor wat af en toe gepruts en huis-tuin-keuken gebruik voldoen de Gedore Red sets opzich prima. Voelt allemaal wel degelijk aan. Heb me er zelf zo'n twee jaar mee gered hier in huis / met de motor sleutelen et cetera. Pasvorm is niet 100% en ik heb nou eenmaal een gereedschap fetish dus ben nu alles aan het vervangen voor Stahlwille

Pasvorm zit wel echt een duidelijk verschil in, zo lukte het met de Gedore Red sleutels om van een moer af te schieten als je de sleutel niet helemaal recht op de dop hield, lukte met de Stahlwille niet.
Denk dat je dat overigens met alle sleutels in die prijsklasse hebt, als je de sleutel gewoon goed ergens op doet zal je niet echt problemen ervaren. Het is vooral in de lastige hoekjes waar de Gedore Red dan wat makkelijker van een moer afschiet of een flink verroeste moer die je net iets sneller doldraait omdat de toleranties hoger(lager?) zijn. Klinkt nu wel lekker overdreven, ben van mening dat het voor de af-en-toe klusser echt volstaat hoor
@
Raymond WGB

Heb hier één 32mm dop ervan toevallig, die meet 32,4mm. Vergelijking met een Stahlwille steeksleutel (geen dop beschikbaar..), die meet 32,15mm. Ik zou m'n handen niet verder aan WGB branden.
En om dan de vergelijking tussen Gedore Red / Stahlwille te maken. Een 19mm steeksleutel. Gedore Red: 19,15mm. Stahlwille 19,10mm. Verschil valt dus wel mee
[
Voor 7% gewijzigd door
Twijfels op 06-07-2020 22:43
]