Ik heb bij Conrad een Voltcraft gekocht. Die is wel okay. Stukken goedkoper dan een Fluke en goed genoeg voor in de keuken.
Afleessnelheid is prima, bereik ook (heb -50 tot +500 oid). Laserpointer erop is prima, 9V blokje is handig.
Enige nadeel is dat hij wat springerig is en je hem niet kunt ijken. Voor checken of je pizzasteen heet is voldoet hij prima.
Vraag mijnerzijds:
Bij mij thuis ligt al mijn gereedschap in een grote kast. Dat is prima maar ik ga mogelijk op termijn naar de baasvrouw verkassen. Een gereedschapskist is dan wel een goed idee. De action-plastic-fantastic kist die er staat gaat miraculeus verdwijnen.
Nu ligt een deel van mijn gereedschap daar in een linnentas en een AH shopper.
Enter gereedschapskist, wat moet er allemaal in:
- Stuk of 5 knipex-tangen
- Wera schroevendraaierset (11 stuks), 1/4" ratelsetjes (2x), bitsetje
- Rolletje Wera steeksleutels
- Paar doosjes boortjes
- Rolmaat
- Waterpas
- Bahco (stiekem soms handig)
- IJzerzaagje
- Multimeter
- Waterpomptang/sleuteltang
- Staalborsteltjes ed.
You know the drill. Veel klein spul, dat handig is. Ik hoef echt niet alles in 1x bij me te hebben, de adereindhulstang en de fietsspakenspantool, beitels en wapenschoonmaakartikelen mogen op hun eigen plekjes blijven.
Nu ben ik best een lompe gast en wil ik dus graag spullen in een stevig ding hebben. Buy once, cry once. Heb bij de bouwmarkt gekeken en werd niet per se heel blij van het plastic aanbod (flimsy) of het metaalaanbod dat meer gemaakt lijkt te zijn om vast in een werkplaats te staan. Die ik niet heb.
Gezien ik al wat systainers heb en ik best tevreden ben over de kwaliteit (vrij licht maar ook vrij stevig) zat ik te denken over zoiets:
https://www.toolnation.nl...550-sys-tb-2-toolbox.html
evt icm zoiets:
https://www.toolnation.nl/n-a-130.html
De grote meuk in die grote bak, want klein spul ligt altijd onderop en zit je weer te k*tten. De kleine bak is prima voor klein spul, en beiden stapelen mooi met de rest van de bakken. Op zich hoeft de boel niet dicht te kunnen, ik zie mezelf niet echt buiten klussen in baggerweer (en als ik het nu doe ligt het in een linnentas ook vochtig te worden

)
Mis ik hier een goed alternatief? Ik denk dat duidelijk is wat ik er grosso modo in wil gooien. Ik ben geen bouwvakker die altijd alles in zijn bus bij zich wil hebben, maar ben een beetje klaar met losse meuk in tassen ed.
Prijs is niet heel erg een issue, alhoewel bovenstaande opties wmb wel richting de grens van het budget gaan

.
Een gevulde koffer hoef ik ook niet omdat ik al aardig wat los spul heb en de dingen die ik niet gekocht heb op dit moment ook niet hoef.
[
Voor 70% gewijzigd door
Boudewijn op 05-07-2020 13:23
]