Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
einz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:11:
Hier ook mensen met digitale afstandsmeters? Lijkt me wel een handige tool om erbij te hebben, je mist hem pas als je hem ooit hebt gebruikt. Nu zie ik ze van 20 euro tot 120, kortom wat zijn de ervaringen hier erbij? En welke tips zijn er?
Ik heb de goedkoopste gekocht die ik kon vinden met goede reviews en aantallen verkopen:
https://a.aliexpress.com/_BfjWK3Lk

Destijds gekocht voor 15 dollar voor 40m bereik. Echt geweldige nauwkeurigheid, die van mij is op de mm nauwkeurig. Ik gebruik enkel de standaard functie van 1 afstand meten en af en toe het aantal m2. Zitten nog meer functies op, maar nog nooit gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
BounceMeister schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:28:
Ik kreeg net de Bosch GSR 18V-60C binnen van Toolstation. Het pakketje met lader en accu wat je erbij krijgt heeft een 4Ah ProCore accu. Ik had begrepen dat het een gewone 4Ah accu zou zijn, dus dat is een meevaller!
Nu nog de extra Accu bij Bosch aanvragen en ik heb een mooi setje bij elkaar. :)
Nice, normaliter krijg je er inderdaad een normale accu bij. Bij de drie machines die ik via Toolstation heb besteld wel. Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:30:
Tja. Ik heb vorige week een Metabo set gekocht en die kon meteen terug naar Toolstation. Vanmorgen achteraan gebeld en men heeft mij beloofd dat er een nieuwe gestuurd gaat worden maar hoe lang dat duurt?

Bij de Lidl had ik dezelfde dag het ding kunnen omruilen. Of terug kunnen sturen en mijn geld terug gehad. En ik was minder dan de helft kwijt geweest en ik vraag me dus af of ik dat verschil in performance en kwaliteit merk.
Ja, die Metabo's zijn gewoon een stuk beter bestand tegen langdurig gebruik en mishandeling.
Toolstation is webshop maar had je volgens mij ook bij een winkel kunnen ruilen. Dus je vergelijkt nu een beetje appels met peren geloof ik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanley22_7
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:37
einz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:11:Hier ook mensen met digitale afstandsmeters? Lijkt me wel een handige tool om erbij te hebben, je mist hem pas als je hem ooit hebt gebruikt. Nu zie ik ze van 20 euro tot 120, kortom wat zijn de ervaringen hier erbij? En welke tips zijn er?
Is maar net hoevaak je zo’n ding kunt gebruiken. Ik heb een Leica Disto D110 waarmee je meteen de maten op de foto’s van de app kunt zetten. Als je vaker iets in wil meten is dat wel makkelijk. Alleen voor thuisgebruikers waarschijnlijk iets overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 08:31
HTT-Thalan schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:42:
[...]
Wat betreft die afzekering: De wanddoos is een 32a type maar de stoppenkast heeft volgens mij alleen maar 16a (smelt)zekeringen. Waarom de wanddoos dan 32a is - mij een raadsel. Wellicht had hij alleen maar apparatuur met die stekkers eraan.

De alamat in de hoofdkast waar de hele garage op zit is sowieso een type Hager ADM466G C16 en dat is, zeggen mijn google-skills mij, een 16a trage zekering.
Is het dan niet logischer al het stekkermateriaal ook 16 A te maken? Dan denk je ten minste een tweede keer na als je probeert een 32 A stekker in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 19:42

Denko

|{ing Øf ßlitz

The Eagle schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:25:
[...]

Ja, die Metabo's zijn gewoon een stuk beter bestand tegen langdurig gebruik en mishandeling.
Toolstation is webshop maar had je volgens mij ook bij een winkel kunnen ruilen. Dus je vergelijkt nu een beetje appels met peren geloof ik.
Toolstation is in principe ook gewoon een fysieke winkel. Daar kan je uiteraard ook je kapotte Metabo omwisselen. Doen ze niet moeilijk over gok ik.

Maar LIDL is idd kwa garantie wel geweldig. 3 Jaar ongeacht hoe erg mishandeld is nieuw apparaat of volle centen terug. En er zullen meer Lidl's zijn dan toolstation.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:38
Teijgetje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:58:
[...]

En in je nette pak, ik zat met platen op balkjes op de grond. Met inderdaad genoeg geleiderails om niet dwars en in de lengte steeds alles in en uit elkaar te hoeven halen.
Daarnaast heb ik twee gatenrijgeleiderails(de eerste FS dan) voor dit setje (kan me niet herinneren dat dat zo duur was om wat gaatjes te kunnen maken, heb het setje al jaren :X , wel superhandig gebleken)
Dus rails genoeg. ;)

Maar een flexibele geleiderail? Die ken ik nog niet.
Zaag je daar bochten mee? :P
Ja dat vestje viel me ook al op. De directeur had z'n colbert even uitgedaan voor een promofilmpje.

Dat LR32 systeem was volgens mij ook goedkoper, maar weet het niet zeker. Een mooi systeem, maar voor deze prijs is het mij het niet waard.

Mafell heeft een flexibele geleiderail die je kan oprollen en in de systainer meenemen. Ik zie nu alleen dat hij dezelfde lengte als een standaardgeleiderail is (1400mm) is. Ik dacht dat hij 3m was. Dan is het enige voordeel dus dat je hem in de sytainer mee kan nemen. Naar mijn idee is het meenemen met een gewone geleiderail al niet echt een probleem.

Overigens zou een cirkelzaag voor bochten top zijn. Nu nog bedenken hoe zoiets fysiek mogelijk is. Een curve zagen is volgens mij wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:49

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Bacchus schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:02:
[...]

Is het dan niet logischer al het stekkermateriaal ook 16 A te maken? Dan denk je ten minste een tweede keer na als je probeert een 32 A stekker in te steken.
Absoluut, ik heb de oude stekker dan ook bewaard :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Blomminator schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:27:
Is er iemand die een idee heeft waar dat Parkside vandaan komt? Ook voor de Alibaba en Co lasermeters; maatje van mij kocht er eentje en het werkt prima. Parkside is voor de hobby/incidenten echt wel oké.

Ik ben zelf wel anders gaan denken nu ik toch steeds besef dat de Hornbach lekker winkelen is, goed personeel heeft én goed voor het personeel zorgt (voor zover ik weet).
Als ik dat vergelijk met een Amazon waar de verhalen toch tikje minder enthousiast zijn, koop ik liever mijn boor/zaag/hamer bij een 'lokale' winkel dan een giga-dozenschuiver die een race-to-the-bottom pleegt.
En ja, ik heb best wat gekocht bij Amazon.de. M'n pa wil nu enkele dingen hebben en heb gezegd dat ik wel na werk langs de Hornbach rijdt. Voor die "paar euro" meer heb ik een Nederlander met een baan, een prima winkelervaring en komt er geen gigantische kartonnen met lucht over de snelweg hierheen.

Dat effect is nog veel groter met Alibaba. Sure, je lasermeter is een tientje. Maar daar kan je pakketje toch niet voor reizen zonder dat er ergens iemand niets aan verdient. En dan nog de goedkeuring binnen de EU (veiligheid), productieveiligheid, milieu-eisen.

En dan komen we terug bij Parkside. Wordt dat allemaal mensonvriendelijk in China gemaakt in wat wellicht lichte dwangarbeid genoemd mag worden? Dat zegt niks over de prijs/kwaliteit, maar wel dat ik het niet in huis wil hebben. Boor je slechts 1x een gat? Er is genoeg te lenen of te huren. Het argument "Ja, ik klus weinig maar nu wil ik net even daar een gaatje boren.. dus koop ik een goedkope prutsboor.. blabla"

"Ik rijd weinig auto dus ja, waarom zou ik dan een veilige auto kopen? Ik hoef alleen maar even naar de supermarkt..." Dat gaat ook niet op.. dus waarom wel dit soort gereedschap als wegwerpartikel beschouwen?

Mijn Bosch/Metabo/etc spulletjes zijn duurder, maar ik heb Duitsland (als alles daadwerkelijk daar gemaakt wordt...) toch net hoger zitten dan o.a China.

Enfin, my two cents over al dat goedkope spul waarvan we allemaal wel weten dat er vermoedelijk iets niet klopt.. maar ach, het is zo lekker goedkoop he!
Bosch produceert volgens mij alles in China/Maleisië en Metabo produceert duurdere machines nog in Duitsland, maar de rest ook China (aldus de onderkant van de BS12 BL Q die ik hier heb).

Maar dat is wel veelal in eigen fabrieken met betere kwaliteitscontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
kabeltjekabel schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:08:
[...]

Gewoon van twee kanten zagen.
En dan het laatste stukje in het midden -omdat de cirkelzaag een schansje laat staan- met de decoupeerzaag of vijl.

[ Voor 10% gewijzigd door kabeltjekabel op 03-07-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:46
Denko schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:04:
[...]

Toolstation is in principe ook gewoon een fysieke winkel. Daar kan je uiteraard ook je kapotte Metabo omwisselen. Doen ze niet moeilijk over gok ik.

Maar LIDL is idd kwa garantie wel geweldig. 3 Jaar ongeacht hoe erg mishandeld is nieuw apparaat of volle centen terug. En er zullen meer Lidl's zijn dan toolstation.
Vooralsnog niet te spreken over de service van Toolstation. Vanmorgen gebeld over de status van mijn retourzending, beloofd dat ik per omgaand een nieuwe set krijg toegestuurd. Echter vanmiddag kreeg ik een mail dat hij voor reparatie teruggestuurd wordt naar Metabo en dat ik hem minimaal drie weken kwijt ben. Weer gebeld, verwarring alom, beloofd dat ze het zouden uitzoeken en me meteen terug zouden bellen. Dat gebeurde dus niet en toen ik om half vijf zelf belde waren ze gesloten. Tot nu toe dus erg matige service.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-06 14:33
Metabo is toch juist het enige gereedschapsmerk met een lijn voor professionals die nog een deel vd productie in europa heeft.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Jampot007 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:43:
Metabo is toch juist het enige gereedschapsmerk met een lijn voor professionals die nog een deel vd productie in europa heeft.
Vergeet Festool niet, of Mafell

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Mijn dewalt is ook gemaakt in Duitsland staat erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:41:
[...]

Vooralsnog niet te spreken over de service van Toolstation. Vanmorgen gebeld over de status van mijn retourzending, beloofd dat ik per omgaand een nieuwe set krijg toegestuurd. Echter vanmiddag kreeg ik een mail dat hij voor reparatie teruggestuurd wordt naar Metabo en dat ik hem minimaal drie weken kwijt ben. Weer gebeld, verwarring alom, beloofd dat ze het zouden uitzoeken en me meteen terug zouden bellen. Dat gebeurde dus niet en toen ik om half vijf zelf belde waren ze gesloten. Tot nu toe dus erg matige service.
Ik heb ook geen aandelen in de zaak oid ;) Maar de enige keer dat ik wat garantiewerk had kon ik erheen rijden en omruilen. Maar zoals ik al zei:

Klinkt raar, maar ik denk dat op gereedschap niveau Lidl de beste service heeft. Geen gemor, geen gezeur, wat er ook mee gebeurt is: "oh, kapot, wil je geld of een andere?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 16:43
(jarig!)
Denko schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:48:
Klinkt raar, maar ik denk dat op gereedschap niveau Lidl de beste service heeft. Geen gemor, geen gezeur, wat er ook mee gebeurt is: "oh, kapot, wil je geld of een andere?"
Geld terug krijgen is natuurlijk hartstikke netjes, maar dan heb je dat gereedschap niet meer. Omruilen in de winkel kan natuurlijk alleen maar de eerste paar dagen, want het zijn kortlopende acties.

Bij Aldi een keer zo'n issue gehad: haakse slijper gekocht en het ding werkte niet goed. Kreeg direct in de winkel een nieuwe. Toen hij een jaar later kapot ging, hadden ze natuurlijk geen slijper in de aanbieding, maar kreeg ik mijn volledige aankoopbedrag terug. Terwijl het ding zeker goed gebruikt was in dat jaar.

Maar goed, daarna heb je dus geen slijper. Gelukkig wilde ik sowieso al een sterkere variant, dus met een paar tientjes bijleggen was dat snel opgelost.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-06 16:43
Mijn Makita boormachine is made in Romania. Ik denk dat dat in Europa ligt ;).
De Makita schuurmachine in USA overigens, geen Europa, maar wel ontwikkelde wereld.

[ Voor 11% gewijzigd door BrtH op 03-07-2020 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 13-06 16:43
(jarig!)
BrtH schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:00:
In ieder geval dichter bij een Duits hoofdkantoor, dus de lijntjes tussen engineering en manufacturing zijn heel wat korter. Voor kwaliteitsissues geldt natuurlijk hetzelfde.

Ook productie in China of Maleisië hoeft natuurlijk niet slecht te zijn. Bosch (om maar een voorbeeld te noemen) maakt met zo'n fabrikant duidelijke en strenge afspraken, dus het is vast geen troep op Alibaba/Action-niveau. Denk bijvoorbeeld aan subliem geassembleerde en degelijke iPhones die gewoon in China worden gemaakt.

Zo'n pakket van eisen gaat behoorlijk ver, dus denk maar niet dat zo'n Chinese fabrikant er een potje van maakt.

Nou ja, wel van arbeidsomstandigheden, maar in ieder geval niet van de productiekwaliteit ...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:37
Framoes schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:40:
[...]

Overigens zou een cirkelzaag voor bochten top zijn. Nu nog bedenken hoe zoiets fysiek mogelijk is. Een curve zagen is volgens mij wel mogelijk.
Het begint denk ik met een krom blad op je zaag. >:)

@einz
Als je verder kijkt zie je ze ook wat duurder. ;)
Het is erg handig om te hebben en wat je koopt hangt idd af van wat je er mee gaat doen.
Ik heb een Leica D510, bluetooth is erg handig, de camerazoomfunctie, om in te zoomen waar je meet tot 200m verderop, op 1 mm nauwkeurig, ook. En er zitten nog een aantal fijne functies op.
Samen met een statief een topper en superveelzijdig.
Voor de hobbyist wellicht wat overkill, hij is wel een stuk goedkoper inmiddels als waar ik hem voor kocht.

Ik gebruik hem voornamelijk voor werk inmeten of na opleveren opmeten.
Voor veel werk gebruik ik gewoon een rolmaat.
Voor enkele dingen waar je niet gelijk bijkomt, bv even langs het plafond meten of de hoogte van de kamer overal, is het wel handig.

Als je het als gimmick gebruikt is het nutteloos, wil je er echt wat mee kunnen neem dan een nauwkeurige met bluetooth.
Alleen zal het je tegenvallen denk ik hoe vaak je hem werkelijk gebruikt/gebruiken kunt als hobbyist.

[ Voor 63% gewijzigd door Teijgetje op 03-07-2020 21:53 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Denko schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:47:
[...]

Mijn dewalt is ook gemaakt in Duitsland staat erop
Voor zover ik weet maakt DeWalt niks in Duitsland. Is dat dat "Idstein Germany" wat op alle DeWalt machines staat? Dat is het adres van hun Europese kantoor.
BrtH schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:00:
[...]

De Makita schuurmachine in USA overigens, geen Europa, maar wel ontwikkelde wereld.
M'n Makita excenter USA en Makita invalzaag met snoer UK. Meeste accugereedschap China.
Teijgetje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:29:
[...]

Het begint denk ik met een krom blad op je zaag. >:)
Ik zal zo eens een paar keer met een hamer tegen het blad slaan en morgen even zagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Twijfels schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:29:
[...]

Motedis is goedkoper met profielen, als je geen haast hebt ben je daar beter af dus. Zelf wel ruim 3 weken op een order moeten wachten vorige maand. Maar de vriendelijke mensen bij aluxprofiel antwoorden de mail geen eens dus of het daar nou beter is... :9

Anyhow, die festool railklemmen worden door meerdere mensen met ik dacht 4040 profielen ook gebruikt, genoeg ook oo YouTube te vinden. Zover ik weet altijd zonder aanpassingen. Als je zelf de klemmen hebt, schuifmaatje erbij? Die alu tekeningen kloppen 100% dus dan kan er weinig mis gaan.

8020inc levert inderdaad andere (inch) maten, waar 1010 dus eigenlijk circa 2525 is zoals je ze hier zou kennen. Daar dus terecht niet blind vanuit gaan ;)
Motedis komt iets duurder uit voor wat ik nodig heb, maar de Google reviews van Motedis zijn tegenwoordig om te huilen. Aluxprofiel heeft minder reviews, maar op zijn minst geen zo'n dramatische.
Cavalera125 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:52:
[...]

Heb hier even getest met een bessey (GTR30B6) geleiderail klem in een stukje 4040 van motedis, met 8mm sleuf. Lijkt prima te werken.
Hulde! Dit was exact wat ik nodig had! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harry_180
  • Laatst online: 20-07-2024
Even het blad van een kapzaag vervangen. Wat zit die vast zeg . . . . .
Inderdaad, daar zat links schroefdraad op.

[GoT]Gasoline#2396

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 19:20
Harry_180 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:20:
Even het blad van een kapzaag vervangen. Wat zit die vast zeg . . . . .
Inderdaad, daar zat links schroefdraad op.
Haha je bent niet alleen, been there done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 10:52
Mijn nieuwe aanwinst is gisteren binnen gekomen. Low noise compressor (24l) via HBM.

Nu valt me op dat er in handleiding word verwezen naar een veiligheidsring waarmee je de compressor kan legen (??). Echter zie ik die niet op mijn machine. Mist er iets belangrijks..?

Het betreft deze compressor. Met op de eerste afbeelding een mooi ringetje..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqS5MrcQwobeMiSiqKnN2FLfHWg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KXN40gCZyc1wULrYkZ0TTvKQ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjw25HfoFH8waaL4s08k63ueXMw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/J9rflEpJnjPXBsUa4NC0kwBK.png?f=fotoalbum_tile

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 22:00
Dat ding met het ringetje zorgt ervoor dat hij druk afblaast bij een vooraf ingestelde druk. Het gele ding op de foto heeft dezelfde functie, maar heeft geen ring :+.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:16
Ik wil mijn vrouw haar eigen setje schroevendraaiers geven. Ze wilde die vanmiddag bij de action kopen, dat heb ik gelukkig kunnen voorkomen.

Ik heb even gezocht naar een setje van wiha of wera, maar kan niet goed slagen. Ik zoek een setje met een stuk of 3 sleufschroevedraaiers, pz1, pz2 ph1 en ph2.
Maar die zie ik zo snel niet.

Nu zie ik bij toolstation toevallig dit setje:
https://www.toolstation.nl/bahco-schroevendraaierset/p12088
Zelfs inc 2 torx. Ik ben niet bekend met bahco schroevedraaiers. Is dat wat? Qua samenstelling is het iig top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:06

thijsco19

KTM 990 SMT

Die Bahco schroevendraaiers zullen beter zijn als de action schroevendraaiers.

Een snelle zoektocht naar een wera set:
https://www.toolnation.nl...ertip-houder-6-delig.html
2 ph, 2 pz en 2 sk schroevendraaiers.

Of een mooie etui setje met wissel bitjes; https://www.toolnation.nl...bitmagazijn-met-etui.html

Maar waarvoor is het?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heb je Basic Instinct gezien? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-06 16:43
@Raymond ik zie Bahco als solide middenmoot voor het meeste handgereedschap, maar heb geen persoonlijke ervaring met de schroevendraaiers. Set ziet er wel goed uit, je zou nog kunnen overwegen om een Torx 25 los toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ikea kastjes in elkaar zetten enzo. Dus niet al te veeleisend :)

Zo'n zesdelig setje met 1 of 2 extra schroevendraaiers is ook nog een optie.

Of ik doe deze, met een losse ph1 erbij:
https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_D.naFbTN7FA13

Dan is ze helemaal compleet :)

[ Voor 35% gewijzigd door Raymond op 04-07-2020 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 09-06 15:04
Raymond schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:58:
[...]

Ik vind Bahco over het algemeen een redelijk merk, maar m’n pa heeft een paar Bahco schroevendraaiers en dat zijn echt gigantische rotdingen die na vrij weinig gebruik al heel duidelijke slijtage vertonen. Wel andere dan uit je link overigens.

De Wera schroevendraaiers ben ik zelf erg tevreden over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
[...]

Die Wera dingen moeten je maar net lekker in de hand liggen. Ik haat ze ;)

Die hele kleintjes van Wera zijn trouwens wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 03:25
Raymond schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:12:
Ik wil mijn vrouw haar eigen setje schroevendraaiers geven. Ze wilde die vanmiddag bij de action kopen, dat heb ik gelukkig kunnen voorkomen.

Ik heb even gezocht naar een setje van wiha of wera, maar kan niet goed slagen. Ik zoek een setje met een stuk of 3 sleufschroevedraaiers, pz1, pz2 ph1 en ph2.

Zelfs inc 2 torx. Ik ben niet bekend met bahco schroevedraaiers. Is dat wat? Qua samenstelling is het iig top.
Een Big Pack van Wera, zoals https://www.weragereedsch...ge-set-4013288163622.html? Met 3 sleuf, PZ 1/2/3, PH 1/2/3 en 5 Torx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 15:01
Raymond schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:12:

Ik wilde een tijdje terug exact dezelfde set van Wera, en de Redbull versie uit die tijd was volgens mij de enige waar exact die 7 schroevendraaiers in zitten. Was toen niet eens heel veel duurder, maar volgens mij niet goed meer verkrijgbaar:
https://www.amazon.nl/Wer...rm-Lasertip/dp/B01N95R6LB

Deze mist alleen de grote sleuf ten opzichte van de Redbull:
https://www.amazon.de/dp/B000297UEI/ref=dp_cerb_1

[ Voor 5% gewijzigd door Pyramiden op 05-07-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Oogje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:29:
Ik heb ff gezocht maar kon zo niks vinden in dit topic over infrarood thermometers en Amazon staat er vol mee. Zijn er bepaalde merken die ik links moet laten liggen of heeft iemand een tip welke goed is voor weinig?
Blijf een Hollander natuurlijk :+
Niemand? Dan ga ik een gokje nemen :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Framoes schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:09:
[...]

Voor zover ik weet maakt DeWalt niks in Duitsland. Is dat dat "Idstein Germany" wat op alle DeWalt machines staat? Dat is het adres van hun Europese kantoor.

[...]

M'n Makita excenter USA en Makita invalzaag met snoer UK. Meeste accugereedschap China.

[...]

Ik zal zo eens een paar keer met een hamer tegen het blad slaan en morgen even zagen :+
Gelukkig is die in Tsjechië gemaakt. Was ook ooit deel van Duitsland :+

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Boudewijn schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:12:
[...]

Gelukkig is die in Tsjechië gemaakt. Was ook ooit deel van Duitsland :+
Of de Sovjet-Unie _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Oogje schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:00:
[...]

Niemand? Dan ga ik een gokje nemen :P
Ik heb bij Conrad een Voltcraft gekocht. Die is wel okay. Stukken goedkoper dan een Fluke en goed genoeg voor in de keuken.
Afleessnelheid is prima, bereik ook (heb -50 tot +500 oid). Laserpointer erop is prima, 9V blokje is handig.

Enige nadeel is dat hij wat springerig is en je hem niet kunt ijken. Voor checken of je pizzasteen heet is voldoet hij prima.

Vraag mijnerzijds:

Bij mij thuis ligt al mijn gereedschap in een grote kast. Dat is prima maar ik ga mogelijk op termijn naar de baasvrouw verkassen. Een gereedschapskist is dan wel een goed idee. De action-plastic-fantastic kist die er staat gaat miraculeus verdwijnen.
Nu ligt een deel van mijn gereedschap daar in een linnentas en een AH shopper.

Enter gereedschapskist, wat moet er allemaal in:

- Stuk of 5 knipex-tangen
- Wera schroevendraaierset (11 stuks), 1/4" ratelsetjes (2x), bitsetje
- Rolletje Wera steeksleutels
- Paar doosjes boortjes
- Rolmaat
- Waterpas
- Bahco (stiekem soms handig)
- IJzerzaagje
- Multimeter
- Waterpomptang/sleuteltang
- Staalborsteltjes ed.

You know the drill. Veel klein spul, dat handig is. Ik hoef echt niet alles in 1x bij me te hebben, de adereindhulstang en de fietsspakenspantool, beitels en wapenschoonmaakartikelen mogen op hun eigen plekjes blijven.

Nu ben ik best een lompe gast en wil ik dus graag spullen in een stevig ding hebben. Buy once, cry once. Heb bij de bouwmarkt gekeken en werd niet per se heel blij van het plastic aanbod (flimsy) of het metaalaanbod dat meer gemaakt lijkt te zijn om vast in een werkplaats te staan. Die ik niet heb.

Gezien ik al wat systainers heb en ik best tevreden ben over de kwaliteit (vrij licht maar ook vrij stevig) zat ik te denken over zoiets:

https://www.toolnation.nl...550-sys-tb-2-toolbox.html
evt icm zoiets:
https://www.toolnation.nl/n-a-130.html

De grote meuk in die grote bak, want klein spul ligt altijd onderop en zit je weer te k*tten. De kleine bak is prima voor klein spul, en beiden stapelen mooi met de rest van de bakken. Op zich hoeft de boel niet dicht te kunnen, ik zie mezelf niet echt buiten klussen in baggerweer (en als ik het nu doe ligt het in een linnentas ook vochtig te worden :z )

Mis ik hier een goed alternatief? Ik denk dat duidelijk is wat ik er grosso modo in wil gooien. Ik ben geen bouwvakker die altijd alles in zijn bus bij zich wil hebben, maar ben een beetje klaar met losse meuk in tassen ed.
Prijs is niet heel erg een issue, alhoewel bovenstaande opties wmb wel richting de grens van het budget gaan ;).

Een gevulde koffer hoef ik ook niet omdat ik al aardig wat los spul heb en de dingen die ik niet gekocht heb op dit moment ook niet hoef.

[ Voor 70% gewijzigd door Boudewijn op 05-07-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:06

thijsco19

KTM 990 SMT

Hoogstwaarschijnlijk te duur maar..
https://www.werkzeugkoffe...l-safe-moulded-tool-case/

Past meer dan genoeg in, makkelijk verrijdbaar, stevig en zeer degelijk, gaat makkelijk jaren mee.

Dit heb ik liever dan 2 losse kisten.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Boudewijn schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:30:
[...]

Ik heb bij Conrad een Voltcraft gekocht. Die is wel okay. Stukken goedkoper dan een Fluke en goed genoeg voor in de keuken.
Afleessnelheid is prima, bereik ook (heb -50 tot +500 oid). Laserpointer erop is prima, 9V blokje is handig.

Enige nadeel is dat hij wat springerig is en je hem niet kunt ijken. Voor checken of je pizzasteen heet is voldoet hij prima.

Vraag mijnerzijds:

Bij mij thuis ligt al mijn gereedschap in een grote kast. Dat is prima maar ik ga mogelijk op termijn naar de baasvrouw verkassen. Een gereedschapskist is dan wel een goed idee. De action-plastic-fantastic kist die er staat gaat miraculeus verdwijnen.

- Paar doosjes boortjes
- Rolmaat
- Waterpas
- IJzerzaagje
- Multimeter
- Staalborsteltjes ed.

You know the drill. Veel klein spul, dat handig is. Ik hoef echt niet alles in 1x bij me te hebben, de adereindhulstang en de fietsspakenspantool, beitels en wapenschoonmaakartikelen mogen op hun eigen plekjes blijven.

Nu ben ik best een lompe gast en wil ik dus graag spullen in een stevig ding hebben. Buy once, cry once. Heb bij de bouwmarkt gekeken en werd niet per se heel blij van het plastic aanbod (flimsy) of het metaalaanbod dat meer gemaakt lijkt te zijn om vast in een werkplaats te staan. Die ik niet heb.

Gezien ik al wat systainers heb en ik best tevreden ben over de kwaliteit (vrij licht maar ook vrij stevig) zat ik te denken over zoiets:

evt icm zoiets:

De grote meuk in die grote bak, want klein spul ligt altijd onderop en zit je weer te k*tten. De kleine bak is prima voor klein spul, en beiden stapelen mooi met de rest van de bakken. Op zich hoeft de boel niet dicht te kunnen, ik zie mezelf niet echt buiten klussen in baggerweer (en als ik het nu doe ligt het in een linnentas ook vochtig te worden :z )

Mis ik hier een goed alternatief? Ik denk dat duidelijk is wat ik er grosso modo in wil gooien. Ik ben geen bouwvakker die altijd alles in zijn bus bij zich wil hebben, maar ben een beetje klaar met losse meuk in tassen ed.
Prijs is niet heel erg een issue, alhoewel bovenstaande opties wmb wel richting de grens van het budget gaan ;).

Een gevulde koffer hoef ik ook niet omdat ik al aardig wat los spul heb en de dingen die ik niet gekocht heb op dit moment ook niet hoef.
Stanley heeft prima gereedschapstassen. Open en met ritssluiting. Genoeg vakken voor schroevendraaiers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

thijsco19 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:50:
Hoogstwaarschijnlijk te duur maar..
https://www.werkzeugkoffe...l-safe-moulded-tool-case/

Past meer dan genoeg in, makkelijk verrijdbaar, stevig en zeer degelijk, gaat makkelijk jaren mee.

Dit heb ik liever dan 2 losse kisten.
Uhh ja die vind ik echt te duur voor een gereedschapskist. Daarnaast niet stapelbaar.
Framoes schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:55:
[...]

Stanley heeft prima gereedschapstassen. Open en met ritssluiting. Genoeg vakken voor schroevendraaiers etc.
Ik vind een kist 10x fijner omdat het te stapelen valt en de spullen tegen klappen beschermt. Als ik daar een dure multimeter in gooi en laten we zeggen een mitutoyo schuifmaat (die er ook nog wel gaat komen) is dat wel fijn.

De koffers van stanley gisteren even bij Hornbach bekeken, en dat kan wellicht consumentenmodel zijn ... maar ik vond het er niet heel degelijk uitzien.

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 05-07-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Pyramiden schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:58:
[...]

Ik wilde een tijdje terug exact dezelfde set van Wera, en de Redbull versie uit die tijd was volgens mij de enige waar exact die 7 schroevendraaiers in zitten. Was toen niet eens heel veel duurder, maar volgens mij niet goed meer verkrijgbaar:
https://www.amazon.nl/Wer...rm-Lasertip/dp/B01N95R6LB
Oh, die is wel grappig. Ze heeft ook kaartjes voor de F1 in NL, dus past mooi. De prijs is wel wat hoger, voor hetzelfde geld koop ik die grote set.

Gereedschappelijk claimt hem "direct beschikbaar" te hebben. Morgen maar ff bellen of ze hem echt op voorraad hebben, want om eerlijk te zijn vertrouw ik die voorraadstatus niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 03:25
@Boudewijn een combinatie van enkele DeWalt (of Stanley) TSTAK-koffers? Stevig, stapelbaar, koppelbaar. Verschillende maten beschikbaar, ook met lades.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:42
Framoes schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:55:
[...]

Ik sluit me hierbij aan, van een kist overgestapt op stanley fatmax quick access (fmst1)
Echt een verademing, alles netjes voor het pakken en past heul veul in.

Ter illustratie: Dit zit allemaal in die van mij, en nog ruimte over...erg fijne tas:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dQjZJggK/20190924-144533.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZKmgdvfd/20200421-162610.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door breagor op 05-07-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Boudewijn schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Uhh ja die vind ik echt te duur voor een gereedschapskist. Daarnaast niet stapelbaar.

[...]
Ik vind een kist 10x fijner omdat het te stapelen valt en de spullen tegen klappen beschermt. Als ik daar een dure multimeter in gooi en laten we zeggen een mitutoyo schuifmaat (die er ook nog wel gaat komen) is dat wel fijn.

De koffers van stanley gisteren even bij Hornbach bekeken, en dat kan wellicht consumentenmodel zijn ... maar ik vond het er niet heel degelijk uitzien.
Zo'n Systainer kist kun je geen fullsize ijzerzaag in kwijt :P

En je kunt er netzogoed niks boven opzetten, behalve nog zo'n identieke kist.

Ik heb twee stalen kisten, een rits systainers en nog spul in een kast, wat dozen... Het is al snel dat niet alles er in past of het te groot wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04:06
Boudewijn schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:30:
[...]

Vraag mijnerzijds:

- Paar doosjes boortjes
- Rolmaat
- Waterpas
- IJzerzaagje
- Multimeter
- Staalborsteltjes ed.

evt icm zoiets:

Tanos heeft ook een aantal systainer opties in het assortiment voor handgereedschap:
- https://produktprogramm.t...Tool-Systainer-L-187.html
- https://produktprogramm.t...Tool-Systainer-M-337.html
- https://produktprogramm.t...ainer-SYS-Combi-III-.html
- https://produktprogramm.t...-systainer-T-Loc-III.html

De inzetstukken hiervan zijn soms ook los te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57
Met al die draadloze apparatuur 'vergeet' ik steeds vaker om de stofzuiger aan te zetten, zelfs als de slang er in zit. :X Voornaamste reden hier voor zit hem in luiheid... Sommige apparaten kan je via bluetooth koppelen met de stofzuiger, maar om nou een jaar oude lamellenfrees in te ruilen voor eentje met bluetooth-ondersteuning vind ik net iets te ver gaan. :P Ik kan in de huidige stofzuiger wel een 100W weerstand schakelen zodat het lijkt alsof er een apparaat met stekker aan hangt, maar dat is ook weer zo'n paardenmiddel. :D Welke merken hebben er een afstandsbediening voor hun stofzuiger? Festool heeft een bluetooth knop en verder heb ik nog niet iets gevonden wat daar op lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
jadjong schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:11:
Met al die draadloze apparatuur 'vergeet' ik steeds vaker om de stofzuiger aan te zetten, zelfs als de slang er in zit. :X Voornaamste reden hier voor zit hem in luiheid... Sommige apparaten kan je via bluetooth koppelen met de stofzuiger, maar om nou een jaar oude lamellenfrees in te ruilen voor eentje met bluetooth-ondersteuning vind ik net iets te ver gaan. :P Ik kan in de huidige stofzuiger wel een 100W weerstand schakelen zodat het lijkt alsof er een apparaat met stekker aan hangt, maar dat is ook weer zo'n paardenmiddel. :D Welke merken hebben er een afstandsbediening voor hun stofzuiger? Festool heeft een bluetooth knop en verder heb ik nog niet iets gevonden wat daar op lijkt.
Als je een 100W weerstand kunt schakelen kun je natuurlijk ook net wat zwaarders pakken en de hele stofzuiger schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Waarom zo moeilijk doen? Maste/slave stekkerdoos, stofzuiger op de slave en je apparaat op de master en gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-06 10:07
The Eagle schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:28:
[...]

Waarom zo moeilijk doen? Maste/slave stekkerdoos, stofzuiger op de slave en je apparaat op de master en gaan.
Volgens mij heb je gemist dat hij dit zoekt vanwege zijn draadloze (lees accu) apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
jadjong schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:11: Welke merken hebben er een afstandsbediening voor hun stofzuiger? Festool heeft een bluetooth knop en verder heb ik nog niet iets gevonden wat daar op lijkt.
Makita. Maar die werkt precies zoals jij omschrijft: door 100W te verstoken om de stofzuiger in te schakelen. Beetje onzinnig

https://www.makita.nl/ken...tart-wireless-system.html

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond op 05-07-2020 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Raymond schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:01:
[...]

Makita. Maar die werkt precies zoals jij omschrijft: door 100W te verstoken om de stofzuiger in te schakelen. Beetje onzinnig

https://www.makita.nl/ken...tart-wireless-system.html
Bijna, ze hebben geen losse knop waardoor de machine op accu compatible moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:27

sphere

Debian abuser

[...]

Een accu tol met hex bits lijkt me nuttiger, daar is 90% van dat spul mee dicht geschroefd.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
sphere schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:17:
[...]

Een accu tol met hex bits lijkt me nuttiger, daar is 90% van dat spul mee dicht geschroefd.
Een inbus setje heeft ze al gekregen en ze krijgt ook een 12V bosch machientje.

Dus nog een hamertje, paar tangen en een set schroevendraaiers en ze kan 95% van dat soort klusjes met eigen gereedschap doen.

Vandaar mijn vraag voor tips mbt schroevendraaiers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:51
Je zou voor de wera adventskalender van 2018 kunnen gaan: voor 58 te krijgen op de Duitse Amazon. Beetje overkill, maar heb je meteen iets in een etui.

Heb mijn eigen vriendin een proxxon koffer gegeven met alles erin wat ze nodig heeft. Fijn ding, alles goed genoeg (knipex tangen...) en in een handig draagbaar koffertje.

hoewel dat je waarschijnlijk met een simpel wera, wiha of zelfs een van de betere stanleys goed voort kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wallyberk
  • Laatst online: 10-06 22:34
Matthis schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:12:
Iemand hier toevallig de 4040 profielen van Alux (https://www.aluxprofiel.n...tructieprofiel-4040/a3619) gebruikt om een werkbank MFT-style te maken? Zo ja, passen de Festool / Makita / Bessey railklemmen in de slots?

Ik gok van wel op basis van wat ik kan opmeten en zie op hun technische tekening, maar je weet nooit. Online (FOG) is er vrij veel te vinden over de profielen van 8020 maar die lijken net een iets andere maatvoering te hebben...

Thanks!
Je kan het ook een paulk workbench maken met een t-track die je in frees. Die t-tracks zijn ook met meetlint te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Laatst online: 13-06 13:27
Ik ben opzoek naar een 230 mm haakse slijper van Bosch.
Hij moet in een kunststof doos zitten en een diamantblad erbij is wel handig.

Nu heb ik de volgende twee gevonden, alleen er zit een verschil in type waarvan ik niet echt kan vinden wat het inhoud.

Het heeft te maken met kickback en softstart denk ik na mijn zoektocht op Google, maar lijkt me toch niet dat de GWS22-230H geeft softstart heeft?

De GWS22-230H en de GWS22-230JH:

https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html voor € 145,15 (voordeel 5 jaar garantie en goedkoper)
https://www.amazon.de/dp/B006ZGV3BI voor € 160,- (voordeel die extra H J maar is dat interessant?)

Levertijd maakt niet uit.

[ Voor 0% gewijzigd door Goof2000 op 06-07-2020 08:58 . Reden: "extra H" moest zijn "extra J" ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:02
Die soft start is wel interessant. Met de oude haakse slijper van mijn vader knalt telkens de zekering uit als die start (tenzij je de schijf eerst ff een zetje geeft voor het starten). Die heeft dus geen soft start.

En inderdaad, het verschil tussen de twee lijkt de soft start en herstart beveiliging te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door decipherer op 05-07-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
[...]

Dat is het geworden :)

Lekker compleet, met wat vde, spanningzoeker, ph,pz, sleuf en torx.
Voor 45 euro klaar.

Die redbull heb ik ook serieus overwogen, maar prijs gaf toch de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Raymond schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:44:
[...]

Voor 45 euro klaar.

Voor de stopcontacten nog een TX-8 erbij doen :P

Tenzij je Attema dozen in je huis hebt, dan ben je de klos; die hebben alleen sleufschroeven :r . De huidige ABB dozen SL/TX combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 12-06 11:04

bonzz.netninja

Niente baffi

Raymond schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:44:
[...]

Voor 45 euro klaar.

hier is ie 35,67 op dezelfde link :?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Goof2000 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:56:
Ik ben opzoek naar een 230 mm haakse slijper van Bosch.
Hij moet in een kunststof doos zitten en een diamantblad erbij is wel handig.

Nu heb ik de volgende twee gevonden, alleen er zit een verschil in type waarvan ik niet echt kan vinden wat het inhoud.

Het heeft te maken met kickback en softstart denk ik na mijn zoektocht op Google, maar lijkt me toch niet dat de GWS22-230H geeft softstart heeft?

De GWS22-230H en de GWS22-230JH:

https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html voor € 145,15 (voordeel 5 jaar garantie en goedkoper)
https://www.amazon.de/dp/B006ZGV3BI voor € 160,- (voordeel die extra H maar is dat interessant?)

Levertijd maakt niet uit.
Extra H? extra J bedoel je?

Ondanks dat ik het niet precies weet, hier mijn 2 centjes:

De "JH" uitvoerig zit in de "Heavy Duty"-lijn van Bosch.

Op de slijper zelf zie je dan ook het rode "heavy duty" stickertje zitten.

De website van Bosch geeft dit wat lullig aan, want vroeger kon je dan op de website ook op de productpagina terugvinden dat het een HD-uitvoering betrof. Het HD-logo stond dan ook als icoontje bij de rest van de icoontje (zoals het brushless logo etc.)

Ik heb bij een aantal slagtollen even gekeken maar ook bij die staat HD er niet eens meer zo expliciet tussen.

Eerder (nu nog?) was er zelfs ook nog Lite, Dynamic en Robust, ik snapte er bij Bosch geen zak meer van op een gegeven moment.

Eerder kon ik bij bosch de uitleg vinden dat er bij die HD-lijn sprake zou zijn van iets betere onderdelen om een langere levensduur te verkrijgen bij zwaarder gebruik. Geen idee of dat nog van toepassing is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTHbMvDiXniEo98fT5yIQ06uoLw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OE8z9wgk6ErSeN3xWMF9AYEE.jpg?f=user_large

Hier nog van een Bosch Website:

https://www.bosch-profess...ions/18v-kit-revolution!/

Lightseries

Tools in our Lightseries kits are ideal for work that requires light weight and fast performance in a compact form.
We recommend these kits for ceiling and kitchen installation or construction when frequently holding tools above you for long periods.

Dynamicseries

Dynamicseries tools combine compact and light weight with high performance under longer-term applications.
These tools are great for a wide variety of mixed applications. We recommend these kits for when you need reliable and consistent results every day.

Robustseries

For heavy duty work, our Robustseries kits have tools which are optimised for tougher applications.

These kits are designed for heavy duty work, providing durability and thoughness. We recommend these for those working with heavy materials on tougher jobs.

staat geen woord over een "Heavy Duty"-modelijn. Terwijl bij de Dynamic-serie je op een plaatje ziet bij 2 boren dat er slechts 1 een HD-logo heeft. Wat dus impliceert (of Bosch loopt te kutten met verschillende modellen in een foto) dat de eigenschap "Heavy Duty" dus los staat van Light, Dynamic of Robust.

[ Voor 26% gewijzigd door Fraggert op 06-07-2020 08:03 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
Fraggert schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:55:
[...]

Ondanks dat ik het niet precies weet, hier mijn 2 centjes:

De "JH" uitvoerig zit in de "Heavy Duty"-lijn van Bosch.

Op de slijper zelf zie je dan ook het rode "heavy duty" stickertje zitten.

De website van Bosch geeft dit wat lullig aan, want vroeger kon je dan op de website ook op de productpagina terugvinden dat het een HD-uitvoering betrof. Het HD-logo stond dan ook als icoontje bij de rest van de icoontje (zoals het brushless logo etc.)

Ik heb bij een aantal slagtollen even gekeken maar ook bij die staat HD er niet eens meer zo expliciet tussen.

Eerder (nu nog?) was er zelfs ook nog Lite, Dynamic en Robust, ik snapte er bij Bosch geen zak meer van op een gegeven moment.

Eerder kon ik bij bosch de uitleg vinden dat er bij die HD-lijn sprake zou zijn van iets betere onderdelen om een langere levensduur te verkrijgen bij zwaarder gebruik. Geen idee of dat nog van toepassing is.

[Afbeelding]

Hier nog van een Bosch Website:

https://www.bosch-profess...ions/18v-kit-revolution!/

Lightseries

Tools in our Lightseries kits are ideal for work that requires light weight and fast performance in a compact form.
We recommend these kits for ceiling and kitchen installation or construction when frequently holding tools above you for long periods.

Dynamicseries

Dynamicseries tools combine compact and light weight with high performance under longer-term applications.
These tools are great for a wide variety of mixed applications. We recommend these kits for when you need reliable and consistent results every day.

Robustseries

For heavy duty work, our Robustseries kits have tools which are optimised for tougher applications.

These kits are designed for heavy duty work, providing durability and thoughness. We recommend these for those working with heavy materials on tougher jobs.

staat geen woord over een "Heavy Duty"-modelijn. Terwijl bij de Dynamic-serie je op een plaatje ziet bij 2 boren dat er slechts 1 een HD-logo heeft. Wat dus impliceert (of Bosch loopt te kutten met verschillende modellen in een foto) dat de eigenschap "Heavy Duty" dus los staat van Light, Dynamic of Robust.
Als ik de onderdelen van beide machines vergelijk op kruis.nl, dan is het enige verschil dat ik kan vinden dat de JH uitvoering een extra ‘EI.module’ (onderdeelnummer 1607233319) achter de schakelaar heeft zitten. Daar zit dan waarschijnlijk de soft start functie in. Beetje lastig vergelijken zo op de tablet, maar verder zie ik geen verschillen en lijkt er dus geen sprake te zijn van betere onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

decipherer schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:28:
[...]

Als ik de onderdelen van beide machines vergelijk op kruis.nl, dan is het enige verschil dat ik kan vinden dat de JH uitvoering een extra ‘EI.module’ (onderdeelnummer 1607233319) achter de schakelaar heeft zitten. Daar zit dan waarschijnlijk de soft start functie in. Beetje lastig vergelijken zo op de tablet, maar verder zie ik geen verschillen en lijkt er dus geen sprake te zijn van betere onderdelen.
Don't shoot the messenger ;)

met de uitleg die ik her en der heb aangetroffen is het me zo in elk geval uitgelegd, het is in dit topic (allicht een ouder deel) ook niet de eerste keer dat de verwarring door de verschillende lijnen worden besproken hier.

fraai stukje marketing:

Heavy Duty

Unmatched endurance coupled with reliability and class-leading performance. Our Heavy Duty products are powered by innovation and technology engineered to outlast.

bron:
https://www.bosch-pt.com.my/my/en/heavy-duty-226567-ocs-c/

Hier nog een fraaie:

"Every tool in the Bosch Heavy Duty Range comes with a one-year warranty."

the fuck :? en de rest niet ofzo? |:(

bron:
https://www.bosch-pt.com....ls/highlights/heavy-duty/

Als je bij de accuboren kijkt dan zie je ook amper verschil, hoe zwaarder de uitvoering, hoe meer onderdelen er in metaal zijn uitgevoerd. Ik kan op de body's niet terugvinden of er heel groot "light" of bijv "Robust" op staat.

Je kunt zelfs op Heavy Duty filteren op de website.

bron:
https://www.bosch-pt.com.my/my/en/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yz99KarZztoTPztVjX7R5h1Cd-c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AhmDSSH0Y9Ukkv4iZtjiES0Y.jpg?f=user_large

en zoals ik al zei, soms staat het HEAVY DUTY logo er bij een product bij zelfs:

https://www.bosch-pt.com....cts/gbh-2-28-d-06112670L1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkNxJmQcTxqDMdcuKQkcpWxEWyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXvuEVy3yR8Bvibr0UdSYjvL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Fraggert op 06-07-2020 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
Fraggert schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:41:
[...]

Don't shoot the messenger ;)

...
Dat was niet de bedoeling :)
Maar je post maakte me nieuwsgierig naar de werkelijke verschillen ivm die heavy duty aanduiding. Ik had verwacht dat de machines dan op meer punten verschillend zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Goof2000

check voor de zekerheid even of die JH nou wel of niet HeavyDuty is,

want op de productpagina ontbreekt het rode HD-logo dus. Terwijl op de eerste productfoto er wel een HDlogo staat op de machine, ontbreekt dit logo dus gewoon op de rest van de foto's op de Bosch website :F

prodcutpage https://www.bosch-profess.../gws-22-230-jh-0601882M03

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pdz-MNhYHikat-fa3qpIIjHfba8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5fbC1MWSHEurhqQTsusfZ9ws.jpg?f=fotoalbum_large
decipherer schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:52:
[...]

Dat was niet de bedoeling :)
Maar je post maakte me nieuwsgierig naar de werkelijke verschillen ivm die heavy duty aanduiding. Ik had verwacht dat de machines dan op meer punten verschillend zouden zijn.
i know, stond knipoogje achter :)

Zie mijn bovenstaande stukje nog, Bosch maakt het er zelf ook niet makkelijker op door zo verwarrend te zijn op hun productpagina's.

Ik kan daar slecht tegen, dat soort shit moet gewoon eenvoudig zijn te achterhalen als klant.

[ Voor 35% gewijzigd door Fraggert op 06-07-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
bonzz.netninja schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:48:
[...]

hier is ie 35,67 op dezelfde link :?
Da's de duitse prijs met 16% BTW. En ik heb er ook nog een PH1 schroevedraaiertje van ruim 6 euro bij besteld. Dus dan kom je in totaal op €46,76 uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 12-06 11:04

bonzz.netninja

Niente baffi

Raymond schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:11:
[...]

Da's de duitse prijs met 16% BTW. En ik heb er ook nog een PH1 schroevedraaiertje van ruim 6 euro bij besteld. Dus dan kom je in totaal op €46,76 uit :)
ah!

ik wil hem ook :+

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Fraggert schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:56:
@Goof2000

check voor de zekerheid even of die JH nou wel of niet HeavyDuty is,

want op de productpagina ontbreekt het rode HD-logo dus. Terwijl op de eerste productfoto er wel een HDlogo staat op de machine, ontbreekt dit logo dus gewoon op de rest van de foto's op de Bosch website :F

prodcutpage https://www.bosch-profess.../gws-22-230-jh-0601882M03

[Afbeelding]

[...]

i know, stond knipoogje achter :)

Zie mijn bovenstaande stukje nog, Bosch maakt het er zelf ook niet makkelijker op door zo verwarrend te zijn op hun productpagina's.

Ik kan daar slecht tegen, dat soort shit moet gewoon eenvoudig zijn te achterhalen als klant.
@Goof2000 Het verschilt ussen de H en JH is de softstart functie, de rest is hetzelfde. Kun je ook zien als je ze vergelijkt op https://www.bosch-profess...ijpmachines-101277-ocs-c/

Ik heb de JH vorige week aangeschaft via amazon, schijven moet je nog meebestellen dan, en mijne zat gewoon in een doos, niet in een koffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goof2000
  • Laatst online: 13-06 13:27
Ik begrijp dat ik niet de enige ben die de codering van Bosch niet kan volgen.

Bedankt allemaal voor de reacties.
Fraggert schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:55:
[...]
Inderdaad J, ik heb het even aangepast.
decipherer schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:28:
[...]
Dat is inderdaad een slim idee.
Na een aantal types bij Kruis naast elkaar te hebben gelegd lijkt inderdaad het 'enige' component pos 880 El.module, wat mij een softstarter lijkt.

Als ik verder zoek mbt de foto's van Heavy Duty, dan lijkt het erop dat op oude foto's Heavy Duty staat en recente foto's dat verdwenen is voor twee witte ronde picto's.

Bedankt alle Sherlock Holmes

Conclusie de GWS22-230H en de GWS22-230JH is het enige verschil (component pos 880) een softstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 12-06 12:49

woutur

Klauwtjes uit!

Bosch: mooi ezelsbruggetje. Voor mijn projectje had ik een frees nodig. Dat leken me uitstekende marktplaats dingen en voor een zacht prijsje heb ik een frees van Bosch uit (jawel!) 1989 gescoord. Motorisch klinkt ie prima alleen zit er wat roest hier en daar op (jarenlang niet gebruikt):
Afbeeldingslocatie: http://docserver.nl/freesroesttn.jpg

Heeft iemand een goede tip om dit soort glijdende onderdelen te ontroesten? WD40 hielp gisteravond niet zoveel en ik heb nog geen tijd gehad om iets anders te proberen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

woutur schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:37:
Bosch: mooi ezelsbruggetje. Voor mijn projectje had ik een frees nodig. Dat leken me uitstekende marktplaats dingen en voor een zacht prijsje heb ik een frees van Bosch uit (jawel!) 1989 gescoord. Motorisch klinkt ie prima alleen zit er wat roest hier en daar op (jarenlang niet gebruikt):
[Afbeelding]

Heeft iemand een goede tip om dit soort glijdende onderdelen te ontroesten? WD40 hielp gisteravond niet zoveel en ik heb nog geen tijd gehad om iets anders te proberen.
Messing borsteltje en wat wd40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
cola

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-05 20:41
[Afbeelding]

Voor ontroesten werkt Azijn als één van de beste middelen. Ff één of twee nachtjes in laten staan. Werkt stukken beter dan Cola / Ketchup / dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mark-k schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:35:
[...]

@Goof2000 Het verschilt ussen de H en JH is de softstart functie, de rest is hetzelfde. Kun je ook zien als je ze vergelijkt op https://www.bosch-profess...ijpmachines-101277-ocs-c/

Ik heb de JH vorige week aangeschaft via amazon, schijven moet je nog meebestellen dan, en mijne zat gewoon in een doos, niet in een koffer.
d:)b

blijf het raar vinden dat Bosch dan foto's gebruikt met het heavyduty logo terwijl hij in het heavy duty filter niet als machine naar voren komt

Is jouw slijpert voorzien van een HD-logo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Fraggert schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:46:
[...]

d:)b

blijf het raar vinden dat Bosch dan foto's gebruikt met het heavyduty logo terwijl hij in het heavy duty filter niet als machine naar voren komt

Is jouw slijpert voorzien van een HD-logo?
Mijne heeft idd dat rode HD logo erop zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mark-k schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:58:
[...]

Mijne heeft idd dat rode HD logo erop zitten.
top d:)b

@Goof2000

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 09:29
Ik gebruik zelf een klik aan klik uit schakelaar met deze zender:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0c1VfiYE5JwuUTOCq2r7OwkSMII=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vF1UghuO5lNJOaFV049jNSr9.png?f=user_large

Gezien het vermogen is het wachten totdat de relais vastbrand en hij permanent aanstaat 😂 maar tot nu toe werkt het prima.

Ik ben laatst bezig geweest om te kijken welke techniek Makita gebruikt voor de draadloze stofzuiger aansturing. Ze maken daarbij gebruik van een Lapis MK71251-01/MK71251-02 chip. Ik heb zelf helaas geen aws spul maar als iemand eens zou willen meten welke voltages er op die vier aansluitingen zit dan weten we weer wat meer 👍het zou mooi zijn als we er achter kunnen komen hoe het werkt zodat er zelf een clone kunnen bouwen. Ik kan mij niet voorstellen dat ze een of andere bijzonder protocol gebruiken namelijk.

CCAB17LP2400T7
Makita WUT01
Equipment Document No.1 Wireless Unit
https://fccid.io/NCC/CCAB17LP2400T7/ksh1y0H0wi8=

71251 Bluetooth LE Wireless Module User Manual ML674001/67Q4002/67Q4003 LAPIS Semiconductor.
https://fccid.io/2ACIJ712...sers-Manual-Rev-2-2918037

[ Voor 19% gewijzigd door amauer op 06-07-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
[Afbeelding]

HG heeft een roestoplosser, werkte bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:34
Raymond schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:43:
[...]

HG heeft een roestoplosser, werkte bij mij prima.
Hier ook idd. HG heeft sowieso veel spullen die erg goed werken.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 12-06 12:49

woutur

Klauwtjes uit!

Ok, wat ik dusver gedaan heb:
1. Een tip van internet gevolgd, het 'schuren' van de losse stangen met aluminium folie en wat water en zeep. Werkt snel en eigenlijk wel prima. Laat wel wat oneffenheden die door de roest zijn veroorzaakt achter.
2. De voet heb ik nu omgekeerd in twee flesjes met schoonmaakazijn staan. Na een uurtje had dit al behoorlijk resultaat (je kon een hele scherpe lijn zien tot waar de schacht in de azijn heeft gestaan). Die laat ik dus nog even lekker zitten. Ben wel benieuwd hoe glad ie eruit komt. Nu ja, wellicht nog even naschuren met een heel fijn schuurpapiertje.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 08:31
Waar het materiaal verdwijnt ligt er vooral aan waar het geroest is. Om de een of andere reden (meer vocht- en zuur-beïnvloed misschien?) lijkt ijzer veel minder gelijkmatig te oxideren dan andere metalen. Dus het zal wel een beetje hobbelig zijn, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:28

Ethirty

Who...me?

Ok, enorme gereedschapsnoob hier. Heb een groene Bosch schroef/boor NiCd machine (uit de vorige eeuw nog, gok ik). Altijd een kreng gevonden. Accu's leeg als je hem nodig hebt, na 2u laden kan je er 4 schroeven mee doen etc. Verkeerde keuze, je bent nog jong enzo.

Maar met redelijk wat binnen-schilderwerk in het vooruitzicht eens aan het kijken naar schuurmachines. Kozijnen op onhandige plekken etc, dus dan lijkt draadloos wel handig.

Van het een komt het ander en ik zit nu te denken om te beginnen met een flink betere basis set.
Mooiste zou natuurlijk zijn om zoveel mogelijk op hetzelfde accusysteem te krijgen, dan kom ik een beetje op de Bosch blauw 18v (achtige) producten.

Bijv:
- GSR18 schroef/boor
- GSS18 schuur

L-Boxx lijkt me wel handig om eea netjes opgeborgen te houden.

Met een verwachte verhuizing later dit jaar is goed gereedschap waarschijnlijk ook al het halve werk, dus beter gelijk goed dan half werk - en je blijft toch ook Tweaker :+

Van zoiets weet ik al dat dit 9 vd 10x genoeg is. Misschien zelfs wel handiger met alle opzetstukken, maar wel weer andere accu's.

Zag in ieder geval dat ik met de juiste keuze minimaal 1 tot wel 3 extra gratis accu's kan scoren met de huidige actie(s). Graag feedback op mijn keuze. Of is Makita veelzijdiger? Zag dat die accu's ook op hun grasmaaier passen bijv. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 19:52
Zo, ik heb me laatst een Stihl HSE70 heggenschaar gekocht om de beukenhagen hier te doen. Echt een fijn ding, maar m’n onderarmen jongen ;( :')

Misschien toch achteraf die 60 moeten pakken, maar met deze ben je wel sneller klaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 16:23

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb mijn vader voor vaderdag een boorhamer cadeau gedaan, een Einhell Herocco. Hij had al wat spul van Einhell en deze kreeg erg goede reviews. Wij hebben thuis alleen nooit SDS-boren gehad, dus echt iets er mee doen kan nu nog niet.

Welk merk SDS+ boren raden jullie aan? Ik lees goede dingen over Bosch Plus-7X boren, maar zijn er ook andere merken waar ik zeker even naar moet kijken?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kuusj schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:49:
Ik heb mijn vader voor vaderdag een boorhamer cadeau gedaan, een Einhell Herocco. Hij had al wat spul van Einhell en deze kreeg erg goede reviews. Wij hebben thuis alleen nooit SDS-boren gehad, dus echt iets er mee doen kan nu nog niet.

Welk merk SDS+ boren raden jullie aan? Ik lees goede dingen over Bosch Plus-7X boren, maar zijn er ook andere merken waar ik zeker even naar moet kijken?
Bekende merken zijn prima. Boortjes, bitjes zijn allemaal verbruiksartikelen. Slijten doet het toch wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 09-06 15:04
Ethirty schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:18:
Ok, enorme gereedschapsnoob hier. Heb een groene Bosch schroef/boor NiCd machine (uit de vorige eeuw nog, gok ik). Altijd een kreng gevonden. Accu's leeg als je hem nodig hebt, na 2u laden kan je er 4 schroeven mee doen etc. Verkeerde keuze, je bent nog jong enzo.

Maar met redelijk wat binnen-schilderwerk in het vooruitzicht eens aan het kijken naar schuurmachines. Kozijnen op onhandige plekken etc, dus dan lijkt draadloos wel handig.

Van het een komt het ander en ik zit nu te denken om te beginnen met een flink betere basis set.
Mooiste zou natuurlijk zijn om zoveel mogelijk op hetzelfde accusysteem te krijgen, dan kom ik een beetje op de Bosch blauw 18v (achtige) producten.

Bijv:
- GSR18 schroef/boor
- GSS18 schuur

L-Boxx lijkt me wel handig om eea netjes opgeborgen te houden.

Met een verwachte verhuizing later dit jaar is goed gereedschap waarschijnlijk ook al het halve werk, dus beter gelijk goed dan half werk - en je blijft toch ook Tweaker :+

Van zoiets weet ik al dat dit 9 vd 10x genoeg is. Misschien zelfs wel handiger met alle opzetstukken, maar wel weer andere accu's.

Zag in ieder geval dat ik met de juiste keuze minimaal 1 tot wel 3 extra gratis accu's kan scoren met de huidige actie(s). Graag feedback op mijn keuze. Of is Makita veelzijdiger? Zag dat die accu's ook op hun grasmaaier passen bijv. :)
Makita vs Bosch vs Milwaukee vs DeWalt vs.... het is allemaal persoonlijke voorkeur uiteindelijk. Geen van die merken is slecht. Elk merk heeft zo zijn paradepaartjes en mindere modellen. Zelf ben ik met Bosch begonnen en ben tevreden over die keuze. Was ik in het begin voor Makita of een ander merk gegaan, was ik ongetwijfeld ook tevreden geweest :) Zowel Makita als Bosch hebben een zeer uitgebreid 18V assortiment, waar Makita het voordeel van wat tuinmachines erbij heeft inderdaad.

GSR 18V heb je nogal wat verschillen in. Ik zou als enige machine voor een GSR 18V-60 C bij Toolstation gaan, heb je er gelijk twee accu's bij. Die machine is sterk zat voor vrijwel alles wat je doet, maar niet zo lomp als de -85 C.

Wat schuurmachine betreft, ik zou persoonlijk nooit schuren op accu, je wilt er toch stofafzuiging op hebben en schuren is vaak een klus die langer duurt. Zo'n accu is imo alleen maar nadeling dan. Voor die onhandige hoekjes dan maar even met de hand erlangs. De GSS 160-1-A Multi is wel een erg fijne machine die door veel mensen hier ook is gekocht. Met (grote) regelmaat bij Amazon in de aanbieding voor circa €90, en voor dat bedrag is het echt een onverslaanbare keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Om weer wat te stoken in de Bosch - Makita discussie >:)
Ik heb zelf Bosch maar was laatst aan het zoeken naar een compressor op accu voor de auto. Maar die is er niet bij Bosch..bij Makita wel.
Parkside (heb ik ook) heeft het wel maar die mag je niet voor autobanden gebruiken..

En Makita heeft wel het voordeel dat de tuin apparatuur er ook op werkt.
Anoniem: 93986 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:00:
[...]

Bekende merken zijn prima. Boortjes, bitjes zijn allemaal verbruiksartikelen. Slijten doet het toch wel.
Zijn er ook SDS boren met vier snijkanten? Heb met twee soms dat de boor wegloopt op het stukwerk

[ Voor 31% gewijzigd door Mr_gadget op 06-07-2020 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
Mr_gadget schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:07:
Ik heb zelf Bosch maar was laatst aan het zoeken naar een compressor op accu voor de auto. Maar die is er niet bij Bosch..bij Makita wel.
Parkside (heb ik ook) heeft het wel maar die mag je niet voor autobanden gebruiken..

Die makita is een (banden)pomp. Voor compressor met vat moet je naar Milwaukee of Dewalt. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Zijn er ook SDS boren met vier snijkanten? Heb met twee soms dat de boor wegloopt op het stukwerk
Jazeker.
https://www.amazon.de/ALP...alpen%2Caps%2C167&sr=8-19

Maar of dat gaat helpen....;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 17:54

Ik pak altijd een drevel en tik zachtjes op de markering, dan loopt je voor al aanzienlijk minder snel weg

Oh, voordat ik het vergeet
Makita is de beste! :X

[ Voor 8% gewijzigd door gekke-gerrit op 06-07-2020 19:25 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 23:37

Dat heten viersnijders........
Zou voor het Hilti setje gaan.
Hoewel er helemaal niets mis is met Alpen, is Hilti een stuk beter. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Makita of Bosch is mij om het even. Bij Bosch kan ik op de kleur afgaan, bij Makita weet ik niet het verschil te herkennen tussen het gewone en pro spul :P

Geen idee wat de Makita equivalent is van de GSR 18V 60 C?

Op zich een goed punt over schuren op een accu, al is het probleem eerder het afzuigen. Heb ik toch ook iets nodig van een goede stofzuiger met lange flexibele slang als ik bovenop een trap sta. En de deuren ga ik denk ik toch buiten de poort doen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:47
Makita VC2512L stofzuiger, kan ook wel op de bingokaart van dit topic :P Heb hem zelf ook, bevalt uitstekend :)

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 06-07-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ethirty schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:22:
Geen idee wat de Makita equivalent is van de GSR 18V 60 C?
Geen, want het Makita alternatief heeft geen kickback control :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
...
[...]

Ik zag er laatst toevallig een leuk filmpje over:
YouTube: 💡 Hammerbohren IN ARMIERTEN BETON - Vergleichstest BOSCH SDS-Plus 7X...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 09:55
Vandaag de Bosch GST 150 CE aangeschaft :) Nu nog op zoek naar wat extra houtzaagjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

kabeltjekabel schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:25:
[...]

Geen, want het Makita alternatief heeft geen kickback control :P
En ze hebben verder natuurlijk ook geen enkele 18V professionele schroevendraaier? :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Topic zojuist doorgespit over steeksleutels. Maar de sets die ik voorbij zie komen zitten ver boven mijn budget...
Ik als DIYer die af een toe een zadel moet verzetten of de trucks van een skateboard moet aanpassen zoek ik een setje. Niet iets wat ik dagelijks gebruik eerder eens in de maand, maar als ik dan wat koop wel een slag beter dan het standaard Gamma spul..
Nu heb ik een incomplete set liggen, oftewel je mist altijd net die ene sleutel..

Ik zal dus te kijken naar: https://www.toolnation.nl...sch-17-delig-3300994.html

Volgens mij zou dit wel voldoende zijn. Enige nadeel vind ik is dat ze in een houder zitten. Liever heb ik een rol of een koffer zodat ik het netjes kan opbergen. Maar een rol kan ik niet vinden bij toolnation... Dat kan ik wel navragen.
Maar is Gedore Red een beetje aardig? Tuurlijk het is geen Stahlwille.
Pagina: 1 ... 98 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic