Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan probeer ik die Soudal nog wel een keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
Boudewijn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:59:
Waarom is een accu zo handig bij een invalzaag?
Het uitrollen van een verlengsnoer is een extra drempeltje. Niet in de werkplaats met overal 220. Wel in het wild, of je moet een stofzuiger met geschakelde doorlus paraat hebben. Maar die staat vaak in de schuur en neem je niet mee voor een enkel zaagje op zolder als daar al een oude Miele staat. :P
Als je 24 platen op maat gaat zagen maakt het allemaal niet meer zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanley22_7
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-07 06:46
Jelte schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:51:
Dus mijn vraag: welk pur pistool kan ik wel meerdere malen gebruiken. En wat moet ik ervoor doen om dat voor elkaar te krijgen?
Ik heb een keer na een verstopping een Illbruck foam gun pro meebesteld met een doos bussen, die bevalt erg goed. Inderdaad wel altijd de knop op de achterkant dichtdraaien en de nozzle schoonspuiten. Deze draai je met diezelfde knop ook helemaal in losse onderdelen als je die een keer goed wil reinigen en de cleaner doodspuiten alleen niet voldoende blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-07 10:37
Jelte schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:11:
Zoals je leest zijn er diverse mensen met net zo veel manieren van opbergen.
Wat ik zelf doe is het pistool helemaal doorspuiten met guncleaner en dan zonder bus wegleggen. De bussen draai ik er daarna gewoon weer op. (moet ik wel even het schuim uit de opening halen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Je moet zo'n ding goed op je object klemmen via de liniaal, en je wil de boel ook wel even goed neerzetten. En zeker binnen zou ik er een stofzuiger aan hangen.

Dan is een netspanningsmodel toch niet zoveel onhandiger?
In mijn ogen juist handiger. Maar schijnt dat bij Festool de accu versie meer koppel heeft..
* Boudewijn is ook een beetje rond aan het kijken. Ik kan van een bekende een ts65 overnemen. Staat niet meer op de site maar is een oud model. Iemand een mening daarover? Wil wel voorkomen dat ik over 2 jaar geen zaagblad oid mee kan scoren.
TS65? Van welk merk? Festool? Er is nooit een TS65 geweest. Er was een TS 55, die is opgevolgd door de TS 55 R en er is een TS 75. Er is wel een AT 65 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmm dat verklaart wel waarom ik hem niet kon vinden. Ben inderdaad op zoek naar iets met functionaliteiten die overeenkomen met een TS55.

Vriendje van me die aannemer is eens zijn mening gevraagd, hij zegt " goh ik heb een oud model staan, een ts65". Ik kon die idd niet vinden. Vind een tweedehandsje prima maar vind marktplaats wel een beetje tricky. In dat maatje heb ik wel vertrouwen

Binnenkort maar eens bij hen langs fietsen om een bak koffie te doen :) .

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Jelte schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:11:
Kijk wel wat je koopt en niet per ongeluk een versie "Click & Fix" oid koopt (ipv met schroefdraad). Anders zit je aan die bussen vast (tenzij je een extra adapter etc koopt).

En je kan toch de meeste pistolen volledig demonteren om te reinigen? Dus knoppen achterop losdraaien, naald eruit halen / wrikken, schoonspuiten en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:38

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Boudewijn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:04:
Hmm dat verklaart wel waarom ik hem niet kon vinden. Ben inderdaad op zoek naar iets met functionaliteiten die overeenkomen met een TS55.

Vriendje van me die aannemer is eens zijn mening gevraagd, hij zegt " goh ik heb een oud model staan, een ts65". Ik kon die idd niet vinden. Vind een tweedehandsje prima maar vind marktplaats wel een beetje tricky. In dat maatje heb ik wel vertrouwen

Wederom hier maar weer even de waarschuwing: Festool spant de kroon op Marktplaats wat getreft frauduleuze advertenties!!!

Beter viavia een dealtje scoren voor een paar tientjes meer dan die topaanbieding die uiteindelijk toch niet opgestuurd wordt.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
En de Festools die wel opgestuurd worden zijn vaak gejat. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:47

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Ok.. Er komt een nieuwe heggenschaar.. Ben klaar met dat snoer..

Opties :

- bosch advancedhedgecut 36 body voor 139 (zelfde accu's als mijn grasmaaier)
- makita 18v
- makita 2x 18v

Voordeel van de bosch is natuurlijk het accuplatform, maar het lijkt erop dat bosch zelf die 36v accu's niet zo meer ziet zitten of zo.. Ze gaan vol voor de 18v, maar dan de consumenten versie en heb bosch blauw..

Voordeel van makita is er eigenlijk niet echt, maar met gratis accu is het ook weer niet zo'n probleem om in te stappen.

Wie heeft advies?!

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
jadjong schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:09:
En de Festools die wel opgestuurd worden zijn vaak gejat. :P
"Alleen machine, exclusief Plug-It cord en Systainer" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Boudewijn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:04:

AT 65 heeft volgens mij nog stalen zool ipv magnesium zoals de TS55 en TS75. Is serieus zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben ik hier ook aan het goede adres om info te vragen over een goede spade, of kan ik dt beter in het tuiniertopic doen?
Ik was gisteren een struik aan het uitdoen en toen brak de steel van mijn spade. Kan een nieuwe steel kopen, maar dan moet ik ook wat spijkers of schroeven gaan halen en das duurder dan een simpele nieuwe. Maar een simpele heb ik dus gesloopt, ergo, die kan niet tegen mijn krachten op ben ik bang :P
Wil dus iets fatsoenlijks, maar bouwmarkt en tuincentrum zijn reteduur.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
The Eagle schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:39:
Ben ik hier ook aan het goede adres om info te vragen over een goede spade, of kan ik dt beter in het tuiniertopic doen?
Ik was gisteren een struik aan het uitdoen en toen brak de steel van mijn spade. Kan een nieuwe steel kopen, maar dan moet ik ook wat spijkers of schroeven gaan halen en das duurder dan een simpele nieuwe. Maar een simpele heb ik dus gesloopt, ergo, die kan niet tegen mijn krachten op ben ik bang :P
Handspa of met SDS :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Ik ben wel content met die van Verachtert. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-07 10:37
Ik heb een tijd geleden die van fiskars gekocht.
Dat is deze en daar ben ik super tevreden over. Maar heb hem nog maar 2 jaar dus over duurzaamheid kan ik niks nuttigs zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
prein2 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:27:

Opties :

- makita 18v
- makita 2x 18v

Voordeel van de bosch is natuurlijk het accuplatform, maar het lijkt erop dat bosch zelf die 36v accu's niet zo meer ziet zitten of zo.. Ze gaan vol voor de 18v, maar dan de consumenten versie en heb bosch blauw..

Voordeel van makita is er eigenlijk niet echt, maar met gratis accu is het ook weer niet zo'n probleem om in te stappen.

Wie heeft advies?!
Ik ben een beetje biased, want ik heb ook alles Bosch Blauw en ben onlangs ook gegaan voor Makita 18v voor mijn kantenmaaier. Ik zag ook naar ander tuingereedschap te kijken, en ik vond het eigenlijk onzin om voor de Bosch Blauw 36v te gaan omdat ik nieuwe accu's nodig ben die je in principe alleen voor hun tuingereedschap gebruikt. Makita doet alles op 18v accu's, zowel normaal als tuingereedschap. Dan geeft Makita 18v me later meer flexibiliteit om daar ook andere machines van te kopen (zoals de 2x 18v machines). Makita heeft sommige producten toch net wat beter dan Bosch Blauw. Ik vind de bouwradio's van Makita iets betere prijs/feature verhouding hebben en wie wilt nou niet een 18v Makita koffiezetapparaat :9.

[ Voor 5% gewijzigd door Alsjemenou op 12-07-2020 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Fraggert schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:06:
[...]

Wederom hier maar weer even de waarschuwing: Festool spant de kroon op Marktplaats wat getreft frauduleuze advertenties!!!

Beter viavia een dealtje scoren voor een paar tientjes meer dan die topaanbieding die uiteindelijk toch niet opgestuurd wordt.
Zeker ik had hem hier ook al gelezen. Als ik iets niet-triviaals koop koop ik het of bij bekenden (of vrienden van vrienden) OF ga ik er fysiek langs. Festool is ongeveer de iphone qua dubieuze meuk op MP.
kabeltjekabel schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:35:
[...]

"Alleen machine, exclusief Plug-It cord en Systainer" :/
Ja dat hoef ik dus niet. Idem voor compleet afgeragde zooi.

De systainer wil ik erbij, anders moet ik die los kopen, en de powersnoer ook. Anders niet.

Wil het ding ook echt even zien lopen enzo.
kabeltjekabel schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:36:
[...]

AT 65 heeft volgens mij nog stalen zool ipv magnesium zoals de TS55 en TS75. Is serieus zwaarder.
Maar is het voor thuis/hobby gebruik gewoon nog goed te doen? Ik ben niet bob-de-bouwer die er elke dag mee klust, maar wil wel gewoon een degelijk ding.

Plan voor nu is schuttingplanken inkorten, laminaat (een gebruik zaagblad is dan volgens mij wel prima) en een kastenwand. Die laatste wordt wschl van MDF (en dan of buiten doen met stofmasker, of toch ook maar die stofzuiger roggelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Boudewijn wat is je budget voor een zaag, allicht weten wij een nieuw model waarbij je dus garantie hebt.

Voor je het weet ben je aan een nieuw zaagblad toe, dat zijn bij 2dehands vaak verborgen kosten.

[ Voor 31% gewijzigd door Fraggert op 12-07-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:13:

Maar is het voor thuis/hobby gebruik gewoon nog goed te doen? Ik ben niet bob-de-bouwer die er elke dag mee klust, maar wil wel gewoon een degelijk ding.

Plan voor nu is schuttingplanken inkorten, laminaat (een gebruik zaagblad is dan volgens mij wel prima) en een kastenwand. Die laatste wordt wschl van MDF (en dan of buiten doen met stofmasker, of toch ook maar die stofzuiger roggelen).
Koop een Makita, Bosch, Dewalt. Onzinnig om voor jou gebruik een Festool te kopen. Maar goed, aangezien je ook een Festool schroefmachine hebt weet ik wel welke kant het op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
@Boudewijn Die AT65 is waarschijnlijk al 15-20+ jaar oud? De 10-jaar onderdelen garantie is denk ook al voorbij. Not sure though.

Stalen zool werkt ook gewoon. Is alleen slapper en zwaarder dan de nieuwe van magnesium.

MDF altijd afzuigen. Dat stof komt uit de hel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou

Laat lekker die dure Festool liggen en ga voor iets als de Makita (ook al duur genoeg). Voor jouw gebruik meer dan voldoende kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 14:59

Opties :

- makita 18v
- makita 2x 18v

Wie heeft advies?!
Ik heb de Makita Duh551z, dat is de 2x18V variant. Qua heggenschaar zelf is hij fantastisch en doet ie echt niet onder voor de apparaten met snoer. Maar met 2x18V 5 Ah is het wel echt een serieus zwarte unit. Als jij je bedrade variant als zwaar ervaart dan is een draadloze mogelijk wel te zwaar.

Het mooie van de 551 is dat je het handvat kan draaien. Dat werkt wel heel fijn.

Even mijn use cases:
- Taxus
- Buxus
- Hedra
- Laurier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opties :

- makita 18v
- makita 2x 18v

Wie heeft advies?!
Zie het aanbiedingentopic. Bosch heeft op Amazon nueen actie met 2 apparaten kopen en dan krijg je het accupakket gratis. Wel Bosch groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52

MJV

Alsjemenou schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:11:
[...]

Laat lekker die dure Festool liggen en ga voor iets als de Makita (ook al duur genoeg). Voor jouw gebruik meer dan voldoende kwaliteit!
Zou ik ook doen @Boudewijn. En mijn tip voor laminaat blijft gewoon een (goedkope) decoupeerzaag met laminaatzaagjes. Goed laminaat (minder goed ook denk ik) is zo hard dat het (dure) circelzaagbladen snel doet slijten. Bovendien hoeft het allemaal niet kaarsrecht want het verdwijnt toch onder de plint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-07 07:29
Je moet zo'n ding goed op je object klemmen via de liniaal, en je wil de boel ook wel even goed neerzetten. En zeker binnen zou ik er een stofzuiger aan hangen.

Dan is een netspanningsmodel toch niet zoveel onhandiger?

* Boudewijn is ook een beetje rond aan het kijken. Ik kan van een bekende een ts65 overnemen. Staat niet meer op de site maar is een oud model. Iemand een mening daarover? Wil wel voorkomen dat ik over 2 jaar geen zaagblad oid mee kan scoren.
Ik vind persoonlijk elk snoer minder een vooruitgang. Het zit toch altijd in de weg en als je ergens anders wil zagen is het toch losmaken en aansluiten. Buiten zaag ik 9 van de 10 keer met een stofzak ipv stofzuiger. En de geleiderail kan je makkelijk zonder klemmen gebruiken.

Eentje op accu pak je, zet je op de geleiderail en je kan zagen.

En ook bij gebruik met stofzuiger vind ik een snoer minder handiger werken.
Alsjemenou schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:11:
[...]

Ook voor gebruik in de bouw meer dan voldoende kwaliteit he ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Framoes op 12-07-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Fraggert schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:19:
@Boudewijn wat is je budget voor een zaag, allicht weten wij een nieuw model waarbij je dus garantie hebt.

Voor je het weet ben je aan een nieuw zaagblad toe, dat zijn bij 2dehands vaak verborgen kosten.
Geen specifiek budget. Een ts55 kost 300-350€ op MP.
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:24:
[...]

Koop een Makita, Bosch, Dewalt. Onzinnig om voor jou gebruik een Festool te kopen. Maar goed, aangezien je ook een Festool schroefmachine hebt weet ik wel welke kant het op gaat.
Zeker. Festool master race ;) .Staat hij ook nog mooi naast de andere systainers.

Au serieux, wat hebben mensen aan een Porsche ipv een polo? Of een iPhone 13 (ofzo). Ik koop liever een 200e telefoon en goed gereedschap. Dat is over 5 jaar nog geld waard. Een videokaart van 800e vind ik ook niet nodig.

En nee ik heb het niet nodig, maar mijn Hasselblad is ook overkill, mijn Beretta is niet per se beter dan een Baikal, en mijn Fluke DMM is voor mij ook niet noodzakelijk. Ik sta gewoon met een lach op mijn mond te klussen en kan het redelijk betalen.
MJV schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:28:
[...]

Zou ik ook doen @Boudewijn. En mijn tip voor laminaat blijft gewoon een (goedkope) decoupeerzaag met laminaatzaagjes. Goed laminaat (minder goed ook denk ik) is zo hard dat het (dure) circelzaagbladen snel doet slijten. Bovendien hoeft het allemaal niet kaarsrecht want het verdwijnt toch onder de plint.
ja daarom wilde ik een oud of goedkoop blad pakken. Voor mijn kastproject wil ik niet met een decoupeerzaag aan de slag. Dat wil ik gewoon strak en recht hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
  • Laatst online: 27-07 07:29
Boudewijn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:14:
[...]

Zeker. Festool master race ;) .Staat hij ook nog mooi naast de andere systainers.

Au serieux, wat hebben mensen aan een Porsche ipv een polo? Of een iPhone 13 (ofzo). Ik koop liever een 200e telefoon en goed gereedschap. Dat is over 5 jaar nog geld waard. Een videokaart van 800e vind ik ook niet nodig.

En nee ik heb het niet nodig, maar mijn Hasselblad is ook overkill, mijn Beretta is niet per se beter dan een Baikal, en mijn Fluke DMM is voor mij ook niet noodzakelijk. Ik sta gewoon met een lach op mijn mond te klussen en kan het redelijk betalen.
Maar Festool is niet per se Porsche vs Polo tov andere grote namen als Bosch, Makita, DeWalt. Ze schroeven of zagen niet sneller.

Het is eerder een Porsche vs een Porsche met leren bekleding als extra optie. En dan is de Porsche met leren bekleding twee keer zo duur als de Porsche zonder.

Maar volgens mij heb ik mijn betoog over wel of niet Festool al eerder gehouden. Die kan in het archief bij 'slagschroevendraaier: snel schroeven of snel doof?'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 22:43
ja daarom wilde ik een oud of goedkoop blad pakken. Voor mijn kastproject wil ik niet met een decoupeerzaag aan de slag. Dat wil ik gewoon strak en recht hebben.
Een oud of goedkoop blad werkt niet met laminaat, dat geeft alleen maar brand. Je hebt juist een goed blad nodig, dat je elke 50m2 laat slijpen.

OF:
Je gebruikt een decoupeerzaag met laminaatzaagjes (die je elke 5-10 plankjes vernieuwd).

Ik heb ook m'n TS55 met een CMT zaagblad gebruikt voor laminaat (over de lengte zagen) en kon na minder dan 10m dat blad laten slijpen.

Laminaat is gewoon de pest voor zaagbladen.

Als je lekker wilt kunnen doorwerken, moet je meerdere zaagbladen hebben, zodat je niet zonder scherp blad komt te zitten. En ze snel laten slijpen.

Voordeel van decoupeerzaag vind ik ook dat het minder stuift en je dus makkelijker binnen kunt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hornbach FOR_Q spade met opstaprand FSC, 4 tientjes en heeft hier al 1 jaar zware mishandeling in kleigrond doorstaan.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Raymond schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:29:
[...]

Een oud of goedkoop blad werkt niet met laminaat, dat geeft alleen maar brand. Je hebt juist een goed blad nodig, dat je elke 50m2 laat slijpen.

OF:
Je gebruikt een decoupeerzaag met laminaatzaagjes (die je elke 5-10 plankjes vernieuwd).

Ik heb ook m'n TS55 met een CMT zaagblad gebruikt voor laminaat (over de lengte zagen) en kon na minder dan 10m dat blad laten slijpen.

Als je lekker wilt kunnen doorwerken, moet je meerdere zaagbladen hebben, zodat je niet zonder scherp blad komt te zitten. En ze snel laten slijpen.

Voordeel van decoupeerzaag vind ik ook dat het minder stuift en je dus makkelijker binnen kunt werken.
hmm fair enough. Dan moet er een decoupeerzaag bij. Die zaagjes zijn wat meer expendable dan een cirkelzaagblad.

Dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kabeltjekabel schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:28:
@Boudewijn Die AT65 is waarschijnlijk al 15-20+ jaar oud? De 10-jaar onderdelen garantie is denk ook al voorbij. Not sure though.
lijkt me wel ja. Wellicht niet doen dan. Je koopt zo'n ding wel omdat het gewoon leverbaar blijft etc.
MDF altijd afzuigen. Dat stof komt uit de hel!
Ja eigenlijk wel zo slim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Raymond schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:29:
[...]

OF:

Er zijn speciale bladen voor laminaat. Bijvoorbeeld Festool 496308 voor de TS-55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 30-07 22:43
Voor m'n vrouw zoek ik een mooi licht hamertje. Denk aan 12OZ/340gr. En aangezien ik gereedschap leuk vind, wil ik een wat beter hamertje voor haar zien te vinden.

Nu zie ik dat Fiskars echt iets grappigs heeft, maar dat is alleen in noord-amerika te krijgen natuurlijk:
https://www.amazon.de/Fis...%C3%9F-Grau/dp/B07MTFVJB9
(wel duitse amazon, maar wordt uit Amerika gehaald).

Nu heeft Stanley ook een 12oz model:
https://www.stanleyworks....ro+Ultralichte+Klauwhamer

Maar dat is niet echt een kleine lichte hamer. Dit is een lichte kop, op een lange steel om toch nog de hele dag door grote spijkers te kunnen rammen.

Dus nu overweeg ik om toch maar een timmermans hamertje te scoren voor haar:
https://www.fine-tools.com/ham4.html

Hebben jullie nog suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
Naar de bouwmarkt gaan en gewoon iets kopen?

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:39
@prein2
Ossi schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:13:
[...]
Maar met 2x18V 5 Ah is het wel echt een serieus zwarte unit. Als jij je bedraagt variant als zwaar ervaart dan is een draadloze mogelijk wel te zwaar.
Maar daarvoor heeft makita dan weer het ruggedragen accupack voor. Kan je die accu's makkelijker dragen, maar val je achterover van de prijs ;)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Geen specifiek budget. Een ts55 kost 300-350€ op MP.
Mocht je geen fatsoenlijke Festo kunnen vinden, in dit prijssegment is de Makita SP6000 invalzaag eigenlijk zo'n beetje de gedoodverfde winnaar.

Net ff iets meer dan 300 zonder rails.

edit: over laminaat....goede adviezen hier voor je al gelezen..ik dacht dat ook wel ff te zagen met mijn Mafell, was nog geen 50 cm verder en dat kneiterdure standaardblad was compleet verkloot. Koop een goed blad of pak de decoupeerzaag-route

[ Voor 25% gewijzigd door Fraggert op 13-07-2020 07:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raymond schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:55:
Voor m'n vrouw zoek ik een mooi licht hamertje. Denk aan 12OZ/340gr. En aangezien ik gereedschap leuk vind, wil ik een wat beter hamertje voor haar zien te vinden.

:P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4FuCP-kWM3k3M4IheayqM9JFsqc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rhTplI1SxyNmJMeYlxYw8oPX.jpg?f=user_large

[ Voor 49% gewijzigd door Fraggert op 13-07-2020 07:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tja, met houten steel breken bij mij altijd na verloop van tijd. Heb zelf sinds kort een Fiskars spade en schep. Heb ze nog niet lang, maar heb jaren geleden m'n moeder zo'n spade gegeven (en een riek), nadat ik het zat was om daar iedere keer door de gebroken stelen te moeten zoeken om eentje te vinden die wel heel was. En die doen het beide nog goed, ondanks behoorlijk wat (zwaar) gebruik.

Liep laatst een bouwmarkt binnen, en verbazingwekkend genoeg begonnen de gewone scheppen daar bij de prijs die ik voor die schep betaald heb. Ook de spade was daar nog aan de onderkant van de prijs.
Raymond schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:55:

Nu zie ik dat Fiskars echt iets grappigs heeft, maar dat is alleen in noord-amerika te krijgen natuurlijk:
https://www.amazon.de/Fis...%C3%9F-Grau/dp/B07MTFVJB9
(wel duitse amazon, maar wordt uit Amerika gehaald).

Nu heeft Stanley ook een 12oz model:
https://www.stanleyworks....ro+Ultralichte+Klauwhamer

Maar dat is niet echt een kleine lichte hamer. Dit is een lichte kop, op een lange steel om toch nog de hele dag door grote spijkers te kunnen rammen.

Dus nu overweeg ik om toch maar een timmermans hamertje te scoren voor haar:
https://www.fine-tools.com/ham4.html

Hangt af van de toepassing die ze ermee voor ogen heeft? Af en toe een spijker ofzo trekken, dan een klauwhamer. Als weinig ruimte, dan is een bolbankhamer wel fijn. Die laatste heb ik van Picard in 250 en 500 g (ongeveer, qua gewichten), en daar ben ik heel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Wikkel de houten stok in met wat laagjes tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:21
ThinkPadd schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:49:
[...]

Als ik bij EcoTools kijk bij een willekeurig zaagbladje dan staan de compatible machines genoemd: https://www.ecotools.nl/u...aagblad-hcs-type-nu011-c/
Top, tijdje niet meer bij ecotools besteld dus die machines eronder zijn me niet opgevallen :+

Multitool is besteld, komt uit Duitsland via Amazon
Nu maar even de nodige zaagjes bestellen dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

Framoes schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:24:
[...]

Maar Festool is niet per se Porsche vs Polo tov andere grote namen als Bosch, Makita, DeWalt. Ze schroeven of zagen niet sneller.

Het is eerder een Porsche vs een Porsche met leren bekleding als extra optie. En dan is de Porsche met leren bekleding twee keer zo duur als de Porsche zonder.
Goede vergelijking wel, als je dan toch een Maserati wil ga dan voor Mafell.

Wellicht is een uitgebreidere startpost met deze onderwerpen, inclusief boorhamer versus klopboor, welke cirkelzaag voor welke taak een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MJV schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:37:
[...]

Wellicht is een uitgebreidere startpost met deze onderwerpen, inclusief boorhamer versus klopboor, welke cirkelzaag voor welke taak een goed idee.
De Mafell invalzaag is een Bosch in andere kleuren. 1 op 1 copie. ;) Geleiderail is ook Bosch. En als je kijkt naar de Mafell decoupeerzaag dan doet die je ook ergens aan denken? Maar dan in de kleuren Festool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-07 16:42
Boudewijn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:37:
[...]
hmm fair enough. Dan moet er een decoupeerzaag bij. Die zaagjes zijn wat meer expendable dan een cirkelzaagblad.

Dank voor de tip
sommige merken (o.a. Bosch) hebben voor hun decoupeerzagen een adapter zodat ie op de geleiderail past. Kun je toch mooi recht zagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 15:15

lampie1979

Hoepla!

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:42:
[...]

De Mafell invalzaag is een Bosch in andere kleuren. 1 op 1 copie. ;) Geleiderail is ook Bosch. En als je kijkt naar de Mafell decoupeerzaag dan doet die je ook ergens aan denken? Maar dan in de kleuren Festool.
De rails ja.

De invalzaag zeer zeker niet een 1:1 kopie. Bekijk de side to side comparison maar. De Bosch is een beperkte Mafell met onder andere aandrijfmechanisme. Zeker geen 1:1. Ook schijnt de Quality Assurance een stuk minder te zijn (productie issues Bosch).

[ Voor 5% gewijzigd door lampie1979 op 13-07-2020 10:20 ]

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
MJV schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:37:

Klopboor vs boorhamer staat al in de startpost, wellicht een beetje verstopt, maar het staat er in. Wat uitgebreidere omschrijving voor cirkelzagen is een idee, maar ik ben daar niet de expert in, dus weet niet hoeveel waarde dat heeft als ik het ga schrijven ;)
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:42:
Mechanisch is het wel anders, hoor. De decoupeerzaag van Mafell heeft een aandrijfmechaniek dat volgens mij geen van de andere fabrikanten heeft. Of als ze dat wel hebben, dan hebben ze dat van Mafell gekopieerd, niet andersom. Mafell boren zijn volgens inderdaad wel re-branded Metabo boren.

Dat Bosch en Mafell zelfde railsysteem gebruiken is niet zo heel vreemd. Festool en Makita gebruiken ook zelfde systeem, maar dat wil niet zeggen dat een Festool invalzaag een kopie is van de Makita invalzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:03:

Dat Bosch en Mafell zelfde railsysteem gebruiken is niet zo heel vreemd. Festool en Makita gebruiken ook zelfde systeem, maar dat wil niet zeggen dat een Festool invalzaag een kopie is van de Makita invalzaag.
Dat snappen we allemaal. Ik zeg ook niet omdat de geleiderail hetzelfde is als Bosch dat het daarom een Bosch is he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 31-07 14:07

Ethirty

Who...me?

Arator schreef op maandag 13 juli 2020 @ 02:46:
@prein2

[...]

Maar daarvoor heeft makita dan weer het ruggedragen accupack voor. Kan je die accu's makkelijker dragen, maar val je achterover van de prijs ;)
Leuk voor als je die 100m lange heg achter op je landgoed van 40ha moet snoeien. :Y

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 14:59
@prein2

[...]

Nice, de prijs moet toch wel flink lager kunnen zonder accu's. Goed idee zeg ^^
Ethirty schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:47:
[...]

Leuk voor als je die 100m lange heg achter op je landgoed van 40ha moet snoeien. :Y
100 meter heg op 40 hectare? Volgens mij is op 40 hectare een 100 meter heg wel het minste van je problemen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Op een landgoed van 40 ha heb je waarschijnlijk ook wel een peloton aan onderhoudspersoneel om met accurugzakken rond te zeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:12:
Dat snappen we allemaal. Ik zeg ook niet omdat de geleiderail hetzelfde is als Bosch dat het daarom een Bosch is he.
Nee, maar het is niks nieuws dat ze dezelfde rail gebruiken. En de decoupeerzagen zijn bij mijn weten echt totaal verschillend. De decoupeerzagen van Bosch (GST 150 en 160) hebben er een handje van om gloeiend heet te worden, kennelijk. De Mafell aan de andere kant hebben een aandrijfing dat zulke opwarming juist voorkomt en daardoor zitten echt aan totaal het andere eind van het spectrum.

Ik heb het nog eens opgezocht van de Bosch, en de invalzaag is kennelijk inderdaad zeer dicht gebaseerd op de Mafell, behalve dat een aantal functies missen op de Bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

Zeker ik had hem hier ook al gelezen. Als ik iets niet-triviaals koop koop ik het of bij bekenden (of vrienden van vrienden) OF ga ik er fysiek langs. Festool is ongeveer de iphone qua dubieuze meuk op MP.

[...]

Ja dat hoef ik dus niet. Idem voor compleet afgeragde zooi.

De systainer wil ik erbij, anders moet ik die los kopen, en de powersnoer ook. Anders niet.

Wil het ding ook echt even zien lopen enzo.

[...]

https://www.festool.nl/pr...-hkc-55li-eb-basic-fsk420

Ik gebruik hem ook niet dermate vaak, maar Festool blijft Festool, en het gebruiksgemak is zo ontzettend prettig, die speciale geleiderail is echt een geniale uitvinding. Kwaliteit mag altijd wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
henkie196 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:19:
[...]

Nee, maar het is niks nieuws dat ze dezelfde rail gebruiken. En de decoupeerzagen zijn bij mijn weten echt totaal verschillend. De decoupeerzagen van Bosch (GST 150 en 160) hebben er een handje van om gloeiend heet te worden, kennelijk. De Mafell aan de andere kant hebben een aandrijfing dat zulke opwarming juist voorkomt en daardoor zitten echt aan totaal het andere eind van het spectrum.

Ik heb het nog eens opgezocht van de Bosch, en de invalzaag is kennelijk inderdaad zeer dicht gebaseerd op de Mafell, behalve dat een aantal functies missen op de Bosch.
Met de Makita deco merk ik ook warmteontwikkeling. Met een stress testje op een paar pallets, in het zonnetje, handschoentjes aan, dan merk je het wel.
edit: zou hier trouwens wel/geen koolborstels nog uitmaken op de warmteontwikkeling?

[ Voor 4% gewijzigd door checkdiz op 13-07-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:28
checkdiz schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:29:
[...]

Met de Makita deco merk ik ook warmteontwikkeling. Met een stress testje op een paar pallets, in het zonnetje, handschoentjes aan, dan merk je het wel.
edit: zou hier trouwens wel/geen koolborstels nog uitmaken op de warmteontwikkeling?
Jazeker. Koolborstelloze motoren zijn efficiënter en produceren dus minder warmte. Dat verschil merk ik duidelijk tussen mijn DDF470 (14.4V koolborstelloos) en mijn DDF482 (18V met koolborstels). Als ik met gatzagen aan de slag ga, wordt de 482 veel warmer dan de 470!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

@Alsjemenou @Verwijderd @Ossi @Arator Dank voor jullie tips.
Overwegende dat:
- ik al accus en lader heb van de Bosch 36V
- Ik de makita rugzak fantastisch vind, maar de prijs iets te gortig
- een Makita 2x18V body het dubbele kost van de bosch (en dan moet ik nog accus en oplader regelen)
- voor het geld van de Bosch koop ik ook een Makita 1x18V, maar dan lijkt de bosch me toch krachtiger

Denk ik toch dat de Bosch de betere optie is. Morgen maar bestellen..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zaphara schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:20:
[...]

https://www.festool.nl/pr...-hkc-55li-eb-basic-fsk420

Ik gebruik hem ook niet dermate vaak, maar Festool blijft Festool, en het gebruiksgemak is zo ontzettend prettig, die speciale geleiderail is echt een geniale uitvinding. Kwaliteit mag altijd wat kosten.
Dat dus. Ik ben meer overigens van bewust dat een mafell ook fijn is, maar wil straks gewoon 1 merk doos, 1 merk geleiders etc. Geleiders zijn ook niet bepaald gratis :/ Sommige merken zijn beter in 1 ding, andere in een ander ding. Soit.

Wat is de business case van een pendelkapzaag tov een invalzaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
prein2 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:47:
@Alsjemenou @Verwijderd @Ossi @Arator Dank voor jullie tips.
Overwegende dat:
- ik al accus en lader heb van de Bosch 36V
- Ik de makita rugzak fantastisch vind, maar de prijs iets te gortig
- een Makita 2x18V body het dubbele kost van de bosch (en dan moet ik nog accus en oplader regelen)
- voor het geld van de Bosch koop ik ook een Makita 1x18V, maar dan lijkt de bosch me toch krachtiger

Denk ik toch dat de Bosch de betere optie is. Morgen maar bestellen..
Als je al Bosch 36v accu's en lader hebt, snap ik absoluut je uiteindelijke keuze. Van harte alvast met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Boudewijn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:57:

Snel een dunne balk/plank afkorten omdat de Kapex afkortzaag niet in de buurt is. Met een invalzaag en losse rail heb je meerdere handen of klemmen nodig, bij een fixed circelzaag kan je uit de losse pols werken.

[ Voor 11% gewijzigd door jadjong op 13-07-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19

JB

Cédric roelt!

Meer mensen gezeur met Toolmax :? Laatst werd ToolNation hier helemaal afgeserveerd maar Toolmax kan er ook wat van zo lijkt... Besteld met 1-3 dagen levertijdindicatie maar nu zegt status; wachten op voorraad, verwachte levering week 31 :( De webshop geeft nog steeds 1-3 werkdagen bij product :z

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 13-07-2020 11:28 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Boudewijn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:57:
[...]

Dat dus. Ik ben meer overigens van bewust dat een mafell ook fijn is, maar wil straks gewoon 1 merk doos, 1 merk geleiders etc. Geleiders zijn ook niet bepaald gratis :/ Sommige merken zijn beter in 1 ding, andere in een ander ding. Soit.

De HKC55 bijvoorbeeld kun je ook als invalzaag gebruiken, zit een knop voor op het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
JB schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:28:
Meer mensen gezeur met Toolmax :? Laatst werd ToolNation hier helemaal afgeserveerd maar Toolmax kan er ook wat van zo lijkt... Besteld met 1-3 dagen levertijdindicatie maar nu zegt status; wachten op voorraad, verwachte levering week 31 :(
Exact dezelfde situatie met dezelfde leveringsdatum. Ook een kantenmaaier besteld? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Alsjemenou schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:29:
[...]

Exact dezelfde situatie met dezelfde leveringsdatum. Ook een kantenmaaier besteld? |:(
Nee bladblazer. Klantenservice kun je bellen maar na (te) lang wachten krijg je een bandje met erg druk en verbinding verbroken :Z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:12
Ja, wil je dat webshops de actuele voorraad en indicator van levering correct weergeven, dan zou je nu moeten annuleren. Anders is het accepteren dat deze info handmatig wordt bijgehouden en zou het zo maar kunnen zijn dat ze het expres zo laten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

henkie196 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:19:

het wordt nog gekker, Mafell produceert dat ding voor Bosch ;)

@Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
mgizmo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:35:
Ja, wil je dat webshops de actuele voorraad en indicator van levering correct weergeven, dan zou je nu moeten annuleren. Anders is het accepteren dat deze info handmatig wordt bijgehouden en zou het zo maar kunnen zijn dat ze het expres zo laten. ;)
Had ik graag gedaan, maar Toolmax was ca. 60 euro goedkoper dan concurrenten en de concurrenten hebben ook niets op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 17:46

Opties :

- makita 18v
- makita 2x 18v

Wie heeft advies?!
Had je al iets gekocht?

Ik heb een uitgebreide set Makita gereedschap, top spul. Maar voor de tuin ben ik gegaan voor Stihl accu gereedschap, heb een kantenmaaier, heggenschaar, heggenschaar op steel en bladblazer. Stihl heeft een mooi accu platform, snel weer opgeladen en gaan lang mee. En de balans van de machines is goed. Volgens mij heeft Stihl ook iets meer verschillende apparaten (zoals de heggenschaar op steel, die heeft makita alleen in benzine versie)

Misschien nog het overwegen waard? Niet voor niets dat hoveniers voornamelijk met Stihl werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 01:32

BrZ

@prein2

[...]

Op zich valt de prijs erg mee, aangezien het inclusief deze set is: https://www.makita.nl/artikel/197626-8.html

Als ze dat ding nou los zouden verkopen voor het verschil (30 euro ex btw) zou ik 'm meteen halen :p

Never mind, die inclusief accu pack is de PDC01X1 https://www.makita.nl/artikel/pdc01x1.html

[ Voor 8% gewijzigd door BrZ op 13-07-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s138
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 19:07
Ik ga instappen in de 18v accu's machines van Makita. Begonnen met een grastrimmer dus de eerste accu is al onderweg. Voor de tweede accu zal nog een bladblazer volgen.

Aankoopadvies:
Ga ik voor de Makita DDF482 of de DDF484?

Ik beschik nu over een makita 10,8v schroefmachine en slagschroevendraaier. Hiervan zijn de accu's op en de slagschroevendraaier heeft bijna geen kracht meer. Dus ik wil er een 18v schroefmachine bij. En ooit nog een slagschroevendraaier.

DDF482
https://www.makita.nl/artikel/ddf482zj.html

Pro:
Prijs, voor minder dan 75 euro in huis.
Sterk, max koppel. (zacht / hard) 36/62 Nm

Con:
Koolborstels?
Afmetingen (LxBxH) 185 x 79 x 248 mm

Makita DDF484
https://www.makita.nl/artikel/ddf484zj.html

Pro:
Koolborstelloos?
Afmetingen, 172x79x260 mm
Aluminium tandwielhuis

Con:
Prijs, rond de 110 euro
Minder sterk, 30 / 54 Nm

Is de 484 zijn meerprijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-07 08:03

WouterB

3680 Wp

Wel aan de prijs, maar nadat ik de bouwmarkt-spade(-steel) weer 's gesloopt had, heb ik er een bij de detuinheeren.nl gekocht (op een tuin-markt in de buurt stonden ze met een standje). Steel is van hickory, en een lang smeedijzeren blad wat erg scherp is. Deze gaat niet (zomaar) kapot, kan er makkelijk aan hangen en erg fijn om door dikke wortels heen te beuken.

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

WouterB schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:48:
en erg fijn om door dikke wortels heen te beuken.
Ik heb daar een oude bijl voor in de schuur, af en toe even met de slijptol erop om weer te scherpen.

Kost alleen wat weer moeite soms, even goed vrij graven en hakken maar.

Met mijn kettingzaag wil ik niet in de zandzooi, de reciprozaag is ook een prima tool voor wortels.

Scheelt je het slopen van je dure schep/schop/spade, die daar eigenlijk ook niet voor bedoelt zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 13-07-2020 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
Meer mensen gezeur met Toolmax :? Laatst werd ToolNation hier helemaal afgeserveerd maar Toolmax kan er ook wat van zo lijkt... Besteld met 1-3 dagen levertijdindicatie maar nu zegt status; wachten op voorraad, verwachte levering week 31 :( De webshop geeft nog steeds 1-3 werkdagen bij product :z
Een update vanuit mijn kant. Ik heb Toolmax een e-mail gestuurd en exact na 2 minuten al reactie (dacht eerst dat het een auto-reply was)
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw email.

Op dit moment verwachten wij uw order in de loop van komende week bij u te hebben aangeboden.
Hierover ontvangt u per mail nog een bevestiging met daarbij een track en trace code.

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.
Wellicht gaan zo tóch hun deadline halen. Ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Klassenoudste schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:41:
[...]

Had je al iets gekocht?

Ik heb een uitgebreide set Makita gereedschap, top spul. Maar voor de tuin ben ik gegaan voor Stihl accu gereedschap, heb een kantenmaaier, heggenschaar, heggenschaar op steel en bladblazer. Stihl heeft een mooi accu platform, snel weer opgeladen en gaan lang mee. En de balans van de machines is goed. Volgens mij heeft Stihl ook iets meer verschillende apparaten (zoals de heggenschaar op steel, die heeft makita alleen in benzine versie)

Misschien nog het overwegen waard? Niet voor niets dat hoveniers voornamelijk met Stihl werken.
Ga ik eens bekijken. Denk wel op voorhand dat de prijs zeer nadelig zal zijn, omdat ik al accus van bosch 36V heb..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

MJV schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:54:
Voor alle eigenaren van de Makita DMP180Z compressor die er regelmatig fietsbanden met Frans ventiel mee (willen) oppompen: ik heb deze pompnippel met stuk slang gekocht, die past weer precies op de aansluiting vanuit de Makita (=AV). En met dat stukje slang en die pompkop pomp je een Frans ventielband probleemloos tot de 7 bar. Zonder dat je dat bij de pomp geleverde nippeltje er telkens op en en af hoeft te draaien :).
Tevreden met die compressor?
Zit een beetje in dubio. Voor luchtvering en banden van de camper, en fietsbanden, leek het mij wel een handige unit. Maar overal 90-100€, en een Xiaomi is zo rond de 50€, handzaam, al met accu er in, te laden via USB. Die is wel praktischer, maar mechanisch lijkt mij de Makita beter en krachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggert schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:36:
[...]

het wordt nog gekker, Mafell produceert dat ding voor Bosch ;)

@Verwijderd
Kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-07 16:42
Alsjemenou schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:37:
[...]

en de concurrenten hebben ook niets op voorraad.
Maar die zijn daar dus eerlijk over. Eerlijkheid mag beloond worden. Daar bestellen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
_ferry_ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:08:
[...]

Zit een beetje in dubio. Voor luchtvering en banden van de camper, en fietsbanden, leek het mij wel een handige unit. Maar overal 90-100€, en een Xiaomi is zo rond de 50€, handzaam, al met accu er in, te laden via USB. Die is wel praktischer, maar mechanisch lijkt mij de Makita beter en krachtiger.
Briljant ding, maar zonder de gratis accu zou ik hem niet aangeschaft hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zelfde gedoe dus als met Amazon. Beloofd nog wat voor mijn ToolNation order. :-(

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Feest! Gsr 12v-35 FC binnen. Best nog ruimte in de doos voor een bitset! En zeker als je de oplader eruit haalt.

Oh ter info: 2 juli besteld, 13 juli in huis. Met 1 status wijziging van 10 naar 13 juli. Was Out-Of-Stock toen ik bestelde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dwO_KJQcMAUDpdCzwAi3hIL8sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jh8ZUU8eCY1D8n2L8dulytId.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door sheane op 13-07-2020 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:57:
Ik heb daar een oude bijl voor in de schuur, af en toe even met de slijptol erop om weer te scherpen.

Kost alleen wat weer moeite soms, even goed vrij graven en hakken maar.

Met mijn kettingzaag wil ik niet in de zandzooi, de reciprozaag is ook een prima tool voor wortels.

Scheelt je het slopen van je dure schep/schop/spade, die daar eigenlijk ook niet voor bedoelt zijn.
Klein boompje als je de wortels met een schep doorkrijgt. Ik zou ook een bijl gebruiken voor de wortels, denk ook niet dat je met een schep door een wortel van 10cm doorsnee heen komt. Of is in ieder geval veel makkelijker om met een bijl te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

sheane schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:59:
Feest! Gsr 12v-35 FC binnen. Best nog ruimte in de doos voor een bitset! En zeker als je de oplader eruit haalt.

Oh ter info: 2 juli besteld, 13 juli in huis. Met 1 status wijziging van 10 naar 13 juli. Was Out-Of-Stock toen ik bestelde.

[Afbeelding]
Was al benieuwd hoe de binnenkant eruit zou zien. Als ik die trays zo zie, hadden ze dat vast wel wat slimmer kunnen ontwikkelen...

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:21:
[...]

Was al benieuwd hoe de binnenkant eruit zou zien. Als ik die trays zo zie, hadden ze dat vast wel wat slimmer kunnen ontwikkelen...
Daar waar nu dat brushless logo clipje ligt zit de accu lader. Maar die andere kant is volledig leeg, nja plaats voor de handleiding. Voorlopig nog geen kaizen foam erin, eerst maar es kijken wat fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlkalineBug
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-07 08:29
Ik heb ook met allebei deze winkels bijzonder slechte ervaringen gehad. Er zijn een aantal winkels waar ik echt altijd goed geholpen wordt. Deze winkels krijgen tegenwoordig al mijn klandizie, ook al zijn ze soms een paar euro duurder (meestal scheelt het weinig). Ik weet niet in hoeverre het toegestaan is de namen te noemen in dit topic maar als het mag maak ik er ook graag reclame voor, zo groot is het verschil tussen de soms ronduit associale dozenschuivers en de winkels die mijns inzien nog wel weten hoe het moet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

sheane schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:24:
[...]

Daar waar nu dat brushless logo clipje ligt zit de accu lader. Maar die andere kant is volledig leeg, nja plaats voor de handleiding. Voorlopig nog geen kaizen foam erin, eerst maar es kijken wat fijn is.
Met een tray voor de GSR + accesoires en een aparte accu tray hadden ze wat mij betreft een veel logischere indeling gemaakt.

Mijn net geleverde GSS-160 viel me ook al op dat 50% van de koffer loze ruimte is, maar dan zo slecht ingedeeld dat je met die ruimte ook net niks kan.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AlkalineBug schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:29:
[...]

Ik heb ook met allebei deze winkels bijzonder slechte ervaringen gehad. Er zijn een aantal winkels waar ik echt altijd goed geholpen wordt. Deze winkels krijgen tegenwoordig al mijn klandizie, ook al zijn ze soms een paar euro duurder (meestal scheelt het weinig). Ik weet niet in hoeverre het toegestaan is de namen te noemen in dit topic maar als het mag maak ik er ook graag reclame voor, zo groot is het verschil tussen de soms ronduit associale dozenschuivers en de winkels die mijns inzien nog wel weten hoe het moet/
Waarom niet? Hier delen we ook ervaringen met het gereedschap en dat komt van al deze partijen. Of het moet in aanbiedingen topic maar beiden zijn beetje offtopic IMHO :) Beetje moet kunnen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

_ferry_ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:08:
[...]

Ik ben tevreden met die compressor van Makita, vanwege hele afwerkingsniveau (bijgeleverde verloopnippels, manometer, automatisch afslaan). Voor mij was het een prima investering (-/- €50 euro door verkoop accu); of je er zelf die 90-100 aan uit wil geven kan ik niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:24
MJV schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:28:
[...]

Ik heb dat nooit geweten eigenlijk van laminaat. Weer wat geleerd :)

Ik moet zeggen dat ik destijds m'n eerste eigen appartement vol had gelegd met Ikea laminaat. Toegegeven, dat was Slatten, zo'n beetje het goedkoopste wat ze daar hadden maar ik heb voor ongeveer 75m2 oppervlakte destijds heel de boel op maat gezaagd met m'n Metabo cirkelzaag en dat blad zaagt nog prima. Maar then again, dat laminaat was niet heel erg hard, relatief gevoelig voor butsjes dus zal dat ook wel de reden zijn dat m'n cirkelzaag er zonder pijn korte metten mee maakte.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Ethirty schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:29:
[...]

Met een tray voor de GSR + accesoires en een aparte accu tray hadden ze wat mij betreft een veel logischere indeling gemaakt.

Mijn net geleverde GSS-160 viel me ook al op dat 50% van de koffer loze ruimte is, maar dan zo slecht ingedeeld dat je met die ruimte ook net niks kan.
Af en toe is de loze ruimte teveel, maar vaak doen de fabrikanten dit expres om je accessoires te kunnen laten bewaren. De loze ruimte in de koffer van mijn boormachines worden goed benut door een snellader, extra accu's en bitsetjes. Maar daarentegen snap ik dat je bij een bedrade schuurmachine niet veel meer nodig hebt dan wat extra velletjes schuurpapier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Laatst online: 07-07-2024
@s138 Ikzelf heb de stap gemaakt naar allebei. En naast deze machines nog een DTD152; maar de raced mij iets te. Ik gebruik nu de DDF482 als licht en middelzwaar schroefwerk met bit en de DDF484 voor het boorwerk.
Koolborstels noem ik nog niet als minpunt. En wanneer jij die koolborstels gaat vervangen (of ikzelf) lig ik al op een miezerige 1 persoonskamer in een verpleegtehuis. Geen Makita's meer nodig .

[ Voor 4% gewijzigd door Sa.Tan op 13-07-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s138
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 19:07
Sa.Tan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:40:
@s138 Ikzelf heb de stap gemaakt naar allebei. En naast deze machines nog een DTD152; maar de raced mij iets te. Ik gebruik nu de DDF482 als licht en middelzwaar schroefwerk met bit en de DDF484 voor het boorwerk.
Koolborstels noem ik nog niet als minpunt, het kleine voordeel is het wat meer power. En wanneer jij die koolborstels gaat vervangen (of ikzelf) lig ik al op een miezerige 1 persoonskamer in een verpleegtehuis. Geen Makita's meer nodig .
Behalve dat hij iets compacter is en wat luxer is uitgevoerd met een aluminium tandwielhuis kan ik ook nog geen echt goede argumenten bedenken die de meerprijs van de 484 verwantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik had mijn accuboormachine vrij netjes binnen de termijn binnen. 3 werkdagen oid.
Keurig verpakt. Niets op aan te merken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Boudewijn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:05:
[...]

Ik had mijn accuboormachine vrij netjes binnen de termijn binnen. 3 werkdagen oid.
Keurig verpakt. Niets op aan te merken.
Ja omdat niemand een Festool boormachine koopt :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

JB schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:07:
[...]

Ja omdat niemand een Festool boormachine koopt :+
Ach ja iemand moet die overpriced crap afvoe kopen he :+

Ik ga er straks nog maar ff van genieten bij het demonteren, schuren, beitsen en monteren van een schutting.

Heb een mailtje gestuurd op MP voor een rs55 in mijn woonplaats trouwens. Kijken en meenemen, den is de kans op fraude relatief klein. Hoe scherp moet zo'n blad zijn? Ik ja prima naar de vorm van de tanden kijken, maar scherp is natuurlijk relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:09

sphere

Debian abuser

Boudewijn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:10:
[...]

Ach ja iemand moet die overpriced crap afvoe kopen he :+

Ik ga er straks nog maar ff van genieten bij het demonteren, schuren, beitsen en monteren van een schutting.

Heb een mailtje gestuurd op MP voor een rs55 in mijn woonplaats trouwens. Kijken en meenemen, den is de kans op fraude relatief klein. Hoe scherp moet zo'n blad zijn? Ik ja prima naar de vorm van de tanden kijken, maar scherp is natuurlijk relatief.
Een goed filter is ook hoe lang persoon in kwestie actief is op MP, alhoewel ze soms ook gehackte accounts gebruiken.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sphere schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Een goed filter is ook hoe lang persoon in kwestie actief is op MP, alhoewel ze soms ook gehackte accounts gebruiken.
Ja dat is sowieso gewoon een goed idee. Ik koop er al 10 jaar van alles en nog wat, dus loop niet zeven sloten tegelijk. Gewoon praten en kijken of iemand vragen normaal beantwoordt helpt vaak ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:24
Boudewijn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:20:
[...]

Ja dat is sowieso gewoon een goed idee. Ik koop er al 10 jaar van alles en nog wat, dus loop niet zeven sloten tegelijk. Gewoon praten en kijken of iemand vragen normaal beantwoordt helpt vaak ook al.
Dát, ik koop sowieso niks op MP als de verkoper minder dan pak em beet een jaar actief is.

MP is sowieso redelijk daadkrachtig in het afsluiten van accounts die net actief zijn en de boel in de sodemieter nemen.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:26
Misschien gewoon effe contact opnemen? Mijn ervaring met hen is zonder meer positief. En dat er wel eens iets fout zal gaan - tja, op internet is kritiek uiten zo makkelijk. Misschien is er wel een reden voor het verschil tussen website en voorraad.

Als alle webshops hetzelfde zouden werken zou er ook nooit meer een voordeeltje te behalen zijn. En ik verwacht dat je er iets besteld hebt omdat het goedkoper was dan ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DjoeC schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:44:
[...]

Misschien gewoon effe contact opnemen? Mijn ervaring met hen is zonder meer positief. En dat er wel eens iets fout zal gaan - tja, op internet is kritiek uiten zo makkelijk. Misschien is er wel een reden voor het verschil tussen website en voorraad.

Als alle webshops hetzelfde zouden werken zou er ook nooit meer een voordeeltje te behalen zijn. En ik verwacht dat je er iets besteld hebt omdat het goedkoper was dan ergens anders.
Misschien al lang gedaan? Behoorlijk wat aannames ;)
Zojuist hebben wij een nieuwe levertijd voor uw bestelling binnen gekregen.

Het spijt ons om u mee te moeten delen dat de levering langer op zich laat wachten dan reeds aangegeven.
Op dit moment verwachten wij uw bestelling binnen te krijgen op: 31-07
Daar is niets mis mee als het ook duidelijk op de webshop staat. Nu nog steeds 1-3 werkdagen. Dat is misleidend. Ik wil het snel hebben, de prijs maakt me dan minder uit vaak. De huidige tendens is dat bij heel veel webshops de levertijd niet rijmt na bestellen. Ik snap dat het druk is door de Corona.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:21
FabianGTI schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:36:
[...]

Top, tijdje niet meer bij ecotools besteld dus die machines eronder zijn me niet opgevallen :+

Multitool is besteld, komt uit Duitsland via Amazon
Nu maar even de nodige zaagjes bestellen dan
Toevallig had m'n pa nog zaagjes liggen met open aansluiting van Ecotools, blijkt het dat het juist die aansluiting die werkt met starlock |:(
Scheelt wel, assortiment is daarmee een stuk groter geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
FabianGTI schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:02:
[...]

Toevallig had m'n pa nog zaagjes liggen met open aansluiting van Ecotools, blijkt het dat het juist die aansluiting die werkt met starlock |:(
Scheelt wel, assortiment is daarmee een stuk groter geworden
Die open aansluiting werkt met het starlock systeem? Volgens hun eigen website namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Boudewijn schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:10:
[...]

Je weet het pas echt als je iets hebt gezaagd met de machine om te oordelen hoe goed de tanden zijn vind ik altijd. Als er nog een origineel blad op zit kan je de tanden altijd even laten slijpen.
Pagina: 1 ... 101 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic