Ossi schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:37:
Jongens, lekker snobistisch bezig. Voor de mensen die 3x per jaar een schroefje draaien en een keer een Ikea-kastje bouwen, heb je echt geen Bosch blauw nodig. Daar volstaat een Einhel of eigen merk prima voor.
Mwoah, Als jij 3x per jaar een schroefje aan moet draaien, doe je dat gewoon met een schroevendraaier. daarnaast zijn de tweakers die in dit subforum komen redelijk klussers/enthousiastelingen, aanschaf van een nieuw huis, dus breek of zware werkzaamheden... mensen die regelmatig voor vrienden/familie klussen... Ik vind de tendens hier altijd netjes, en vaak word er afgesloten met: wil je meer gebruik van machine a maken, kijk dan de huppeldepup variant.
Niet mee eens, ik heb een groene bosch (gaat vertrekken) en die heeft dezelfde zaag opname als de Makita, en met dezelfde zaagjes zaagt de Makita van mn broer een stuk vertikaler/haakser.
Het verschil tussen de scheppach invalzaag (ik heb em zelf, en gaat ook vertrekken) en een Makita SP6000 is ook overduidelijk merkbaar... De SP6000 heeft minder moeite met eiken dan mijn scheppach in douglas, Oke, mijn scheppach heeft geen aftermarket (beter) blad.
En wat @
Nivado ook aanhaalt, waarom mogen wij niet voor minder een beter product aanraden? Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat het B-merk Makita van de bouwmarkt, duurder is als het A-merk elders online.
Ook kan het een optie zijn om te investeren in 1 merk om dan te kunnen rouleren met de accu's.
(klein voorbeeldje: ik heb 10-15m beukenhaag en elke (elektrische) snoeischaar zou volstaan, maar gekozen voor de Makita versie (70 euro voor betaald) ik kreeg bij aanschaf een gratis 5Ah accu van Makita (aktie hebben ze elk eerste kwartaal van het jaar). Deze accu heeft een waarde van 70-80 euro en gaat dus mee op elke klus en kan worden gebruikt bij mn schroefmachine oid.)
tl:dr, snoeischaar voor niks/weinig
@
henkie196, dit kan ook gebeuren doordat een gebruiker em heeft laten stuiteren, zeker met een uitslag van 1cm is dit gewoon een gevalletje retour als deze nieuw uit de doos komt...
(ook zijn het vaak de boortjes die het doen, en dat zegt dan meer over de boren...)