Anoniem: 93986

Het is een week lang oid. Tot nu toe waren er iedere dag andere aanbiedingen.

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:04
Twam schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:34:
[...]

De Bosch-dingen zijn pakweg 20 euro goedkoper dan normaal, voor de duurdere dingen, maar ik zie vooral dingen die vorige actieperioden goedkoper waren, eerlijk gezegd. Licht underwhelming, maar prima als je net wat nodig had. Ik wacht zelf voor meeste dingen wel even op Black Friday, denk ik...
Had zelf de 18V stofzuiger al langere tijd op het lijstje, die was laatst met Prime Day €78 dacht ik, nu voor €75 gescoord. Net als de 12v zaklamp, totaal niet nodig, maar voor €9,99 er maar bij gekocht, zal vast eens van pas komen, normaal kost die blijkbaar €35 :D Vind het over het algemeen best redelijke prijzen, ook andere dingen die ik niet direct zelf hoef te hebben zijn goed geprijsd imo.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:56

Vliegvlug

Flight Simple

Is inderdaad geen geld voor zo’n lampje maar aan de andere kant lijkt hij me ook niet ook niet heel veel toevoegen tov een gewone zaklamp dus heb ik ‘m overgeslagen. Ik heb al een Maglite en een led zaklamp.

De Bosch GLI DeciLED daarentegen lijkt me wel een erg fijn werklampje maar vind €50 dan weer te duur.

Afbeeldingslocatie: https://bosch-profi.com.ua/files/GLI_DeciLED_Professional.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

BrZ

Notna schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:50:
Over 3 weken sleutel van het nieuwe huis. En aangezien dat beton is, heb ik een boorhamer nodig (wat jammer nou :+ )

Dus deze net besteld bij Toolnation.nl:

DHR243ZJW Combihamer 18 Volt Body (met SDS en SDS snelspanboorkop)+ DX ingebouwde afzuiging + BL1850B. Totaal €346.74

Bewust voor een combihamer gegaan, zodat klein sloopwerk ook hiermee gedaan kan worden. Voor het echt grote forse werk huur ik wel wat :Y
Toevallig net precies dezelfde besteld. Overkill natuurlijk, maar ach O-)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vandaag maar een setje waterpassen besteld van Stabila. Noch ik noch de baasvrouw heeft wat in huis en ik lees dat Stabila wel prima is.
0.5mm per meter afwijking voldoet voor mij vast wel ;).

https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Wilde sowieso een kleine en een grote waterpas hebben en dit lijkt me best een nette deal. Zeker dit soort basisspul wil ik graag gewoon goed hebben.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-06 12:30
Geen idee of het een fout is,
Maar toch maar gewaagd.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0CnVtm1/Knipsel.png
afbeldingen

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37
Ja, dat lijkt wel op een prijsfout. :P

• Nock372
Bobmeister schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:08:
Ja, dat lijkt wel op een prijsfout. :P
Ben wel benieuwd wat dan gaat gebeuren, heb overal screenschots van genomen,
er stond lijst bij van de 64 meegeleverde onderdelen etc.

Zijn ze verplicht van te leveren? geen idee :p
BrZ schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:14:
[...]

Voor dat bedrag verwacht ik een lege koffer :p
Maar staat wel degelijk bij uitleg alle onderdelen alsook gewicht was +/- 20kg.

prijs stond ook geaficheerd als normaal 1300 euro, dus 1000 euro besparing.
(is exl btw besteld op zaak)

[ Voor 34% gewijzigd door Nock372 op 11-09-2019 20:15 ]

• BrZ
  • Laatst online: 01:49

BrZ

Nock372 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:50:
Maar toch maar gewaagd.

[Afbeelding]
afbeldingen
Voor dat bedrag verwacht ik een lege koffer :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:03
Boudewijn schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:52:
Vandaag maar een setje waterpassen besteld van Stabila. Noch ik noch de baasvrouw heeft wat in huis en ik lees dat Stabila wel prima is.
0.5mm per meter afwijking voldoet voor mij vast wel ;).

https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Wilde sowieso een kleine en een grote waterpas hebben en dit lijkt me best een nette deal. Zeker dit soort basisspul wil ik graag gewoon goed hebben.
Bedankt he. :/

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Huh waar komt dit vandaan? :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik denk dat je @jadjong 44 euro hebt gekost :+

K to the KillaZ

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aaah ok. Mooi klote ;)

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-06 21:21
Nock372 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:13:
[...]
Ben wel benieuwd wat dan gaat gebeuren
Was het een 1 stuks listing of meerdere beschikbaar?

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-06 20:56
Maar toch maar gewaagd.

[Afbeelding]
afbeldingen
Linkje misschien?

• Raymond
  • Laatst online: 24-06 19:15
Die prijs is al weg, zag ik :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Nieuwe gadget binnengekregen voor mijn haakse slijper, een invalstofkap:
Metabo CED 125 Plus

Hieronder een uitgebreide unboxing ;)

Helaas wel prijziger dan iets dergelijks voor Makita en Bosch maar kan moeilijk mijn haakse slijper er voor vervangen :P

Metabo CED 125 Plus stofafzuiging

In de doos zitten:
  • Stofkap
  • Voet met wieltjes en geleiderailsadapter
  • Afstandsbus
  • Spanmoer in zowel M14 als 5/8” schroefdraad
  • Spansleutel
Verschil tussen de normale en de plus variant is dat die laatste aan de voet wieltjes heeft en een geleiderailsadapter aan de zijkant zodat deze op een geleiderails kan worden gebruikt.
Deze adapter kan eraf maar de wieltjes niet, die zitten gelast aan de voet.

Montage op de haakse slijper gaat relatief eenvoudig maar helaas niet geheel gereedschaploos, er is een sleutel nodig om de slijpschijf vast en los te maken.

Montagestappen:
1. Verwijder eerst de standaard beschermkap van de slijper en monteer de kap van de CED 125, dit gebeurt door de nokjes op de slijper uit te lijnen met de inkepingen in de kap en dan een kwartslag te draaien.
De vergrendeling klikt er daarna in, dat is dat hendeltje wat onder aan de slijper zichtbaar is.

Er zit wel een stelschroef aan de andere kant van de kap om de boel wat strakker of losser te zetten naar gelang nodig maar wanneer eenmaal afgesteld op je slijper hoef je er daarna niet meer aan te zitten.

2. Het monteren van de slijpschijf (en natuurlijk demonteren na gebruik) is de enige stap die gereedschap nodig heeft.
Eerst moet de afstandsbus geplaatst worden gevolgd door de slijpschijf en tenslotte de spanmoer welke je met de bijgeleverde sleutel moet aandraaien.
Er worden twee spanmoeren bijgeleverd voor verschillende type schroefdraad afhankelijk van je slijper; M14 of 5/8”

Door de afstandsbus komt de schijf ver genoeg naar buiten zodat hij uiteindelijk precies naast de geleiderails valt wanneer je die gebruikt.

Hier is ook het extra handvat van de haakse slijper zichtbaar dat je op de kap moet monteren

3. Klik de kap in de voet en je kan aan de slag. :*)

Het rode schuifje bovenaan is trouwens om de kap op de voet te monteren en voorkomt dat deze twee van elkaar loskomen tijdens gebruik.

4. Het is erg fijn dat je niet perse een Metabo geleiderails nodig hebt, die van Makita kan ook gebruikt worden. De geleidingsadapter van de CED125 plus moet eenmalig worden afgesteld zodat hij zonder speling op de verhoging van geleiderails past.

Dat kan middels het verschuiven van de adapter tov de voet en te fixeren met de twee schroeven.
De adapter kan er ook helemaal af als je geen rails wilt gebruiken maar bijvoorbeeld een balk als geleider, je zal hem dan na hermontage wel weer opnieuw moeten afstellen maar dat is snel genoeg gedaan.

5. In ruststand staat de kap in de bovenste stand in de voet vast. De rode hendel heft de blokkering op waarmee de kap en daarmee de schijf naar benden kan zakken. De hendel hoef je niet ingedrukt te houden tijdens gebruik.

6. Met de rode knop aan de achterkant van de kap kan je traploos de invaldiepte instellen door deze op de gewenste plek vast te draaien. Er staat een grove maatvoering op aangegeven.
Deze maatvoering gaat uit van de situatie zonder rails en gaat tot 25mm/1inch.

Metabo geeft zelf 3 maximale dieptes aan;
  1. 27mm: alleen de stofkap zonder voet
  2. 25mm: stofkap met voet zonder geleiderails
  3. 20mm: stofkap met voet en geleiderails

Op mijn Makita rails en een 125mm diamanschijf kom ik echter maar tot 19mm diep
Zonder rails meet ik bij mij 23,7mm.

Ik denk dat het verschil komt door een fout in de Metabo specs aangezien Metabo dezelfde waarden opgeeft bij zowel de standaard als de plus variant van de CED 125.
Bij de plus versie ligt de voet echter ongeveer 1mm hoger vanwege de wieltjes die de voet optillen en dat verklaart dat je die 1mm afwijking krijgt.
Het lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat de voet van de normale variant in dikker staal is uitgevoerd, zal dezelfde voet zijn maar dan met de wieltjes eraan gelast.

De juist specs voor de CED 125 Plus worden dan als volgt:
  1. 27mm: alleen de stofkap zonder voet
  2. 24mm: stofkap met voet zonder geleiderails
  3. 19mm: stofkap met voet en geleiderails
7. Ik heb de stofkap nog niet in de praktijk kunnen testen maar heb al wel gemerkt dat de aan/uit-knop van de slijper wat onhandig zit zo aan de onderkant.
Als je de slijper los gebruikt is wel handig dat hij links zit bij rechtshandig gebruik met je duim maar zou in combinatie met de kap handiger rechts zitten.

In de handleiding staat dat er enkel een diamant slijpschijf mag worden gebruikt en dat er tenminste een klasse M stofzuiger moet worden aangesloten.

Die laatste heb ik nog niet en dus een goed excuus. O-)

• Raymond
Doe er dan vooral eentje met auto-uitklopfunctie. Anders is het redelijk onwerkbaar zodra je in muren gaat slijpen :)

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

;) Dat is inderdaad al één van de dingen die op de must-have feature lijst staan. (y)

[ Voor 5% gewijzigd door Vliegvlug op 11-09-2019 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
BrZ schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:40:
[...]

Toevallig net precies dezelfde besteld. Overkill natuurlijk, maar ach O-)
Superonhandig. Ding is veel zwaarder en slapper dan een boorhamer met een draadje.

Als je wat groters gaat weghakken zit je ook telkens op de lader te wachten. Vorige week heb ik een schoorsteenmantel weggehakt. Paar uur mee bezig geweest; 230V combihamer werd op het motorhuis te warm om langdurig vast te houden... met handschoenen. Niet op de handvaten natuurlijk, dus niks aan de hand. Moet er niet aan denken dat ik al die tijd (50% langer waarschijnlijk...) ook nog een kilo extra had moeten vasthouden.

Naja, die accu is natuurlijk wel handig om wat wegonderhoud te doen op eigen initiatief, zoals Rutte graag ziet.

[ Voor 7% gewijzigd door kabeltjekabel op 12-09-2019 01:14 ]

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tja, deze accu boorhamer is inderdaad zwaarder en duurder dan mijn bedrade boorhamer, en ook minder krachtig. Maar het heeft natuurlijk als voordeel dat je geen stopcontact op hoeft te zoeken, en dat het werkt als je nog niet aangesloten bent. En, zoals @Notna zegt, voor het zwaardere werk kan je een echte breekhamer huren.

Ben wel benieuwd wat voor nieuw huis betonnen muren heeft. Meestal gebruiken ze dacht ik poriso of porotherm-achtige blokken, waar je juist geen boorhamer op wilt zetten. Voor ons nieuwe huis zal alleen de vloeren / plafonds beton zijn (heb je wel nog steeds een boorhamer nodig, maar die ga ik juist niet op de muren gebruiken).

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
henkie196 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:15:
Tja, deze accu boorhamer is inderdaad zwaarder en duurder dan mijn bedrade boorhamer, en ook minder krachtig. Maar het heeft natuurlijk als voordeel dat je geen stopcontact op hoeft te zoeken, en dat het werkt als je nog niet aangesloten bent. En, zoals @Notna zegt, voor het zwaardere werk kan je een echte breekhamer huren.

Ben wel benieuwd wat voor nieuw huis betonnen muren heeft. Meestal gebruiken ze dacht ik poriso of porotherm-achtige blokken, waar je juist geen boorhamer op wilt zetten. Voor ons nieuwe huis zal alleen de vloeren / plafonds beton zijn (heb je wel nog steeds een boorhamer nodig, maar die ga ik juist niet op de muren gebruiken).
Wellicht moet ik het iets specificeren; ik moet aardig wat in plafonds en de grond boren, welke kanaalplaten zijn en dus heb ik daarvoor een boorhamer nodig. De muren weet ik niet zeker wat het is; dat ga ik proefondervindelijk merken :+
kabeltjekabel schreef op donderdag 12 september 2019 @ 01:12:
[...]

Superonhandig. Ding is veel zwaarder en slapper dan een boorhamer met een draadje.

Als je wat groters gaat weghakken zit je ook telkens op de lader te wachten. Vorige week heb ik een schoorsteenmantel weggehakt. Paar uur mee bezig geweest; 230V combihamer werd op het motorhuis te warm om langdurig vast te houden... met handschoenen. Niet op de handvaten natuurlijk, dus niks aan de hand. Moet er niet aan denken dat ik al die tijd (50% langer waarschijnlijk...) ook nog een kilo extra had moeten vasthouden.

Naja, die accu is natuurlijk wel handig om wat wegonderhoud te doen op eigen initiatief, zoals Rutte graag ziet.
Het gaat om wat gaatjes boren om lampen wat andere meuk op te hangen. Ik hoef niet hele muren te slopen noch hoef ik er extreem grote gaten mee te boren. En voor wat licht sloopwerk (tegels uit een badkamer etc.) werkt dit prima. En aangezien mijn hele eco systeem van Makita is, heb ik accu's te over :+ . En ik hou van flexibiliteit, wat je met een draadje een stuk minder hebt.

En wederom; dan huur ik een lekker groot lomp ding bij de bouwmarkt voor die ene klus in het jaar (als het dat al is) dat ik meer power nodig heb.

Nu laat je het net lijken alsof het een Fisher Price speelgoed boortje is dat geen fuck kan uitvoeren :')

Xbox Live ID:Notna8310

Jij vind.

Met accu weegt het apparaat 300gr meer als een Bosch GBH2-28F. Dat valt dus wel mee. Daarnaast zijn zowel de bedrade als de accu versies niet bedeolt om schoorstenen mee te slopen. Ze zijn bedoelt voor klein, simpel hak en en breek werk. Jij gebruikt ze dus niet waar ze voor zijn bedoeld. Dan krijg je dus de problemen die je omschrijft.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 12-09-2019 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Notna schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:23:
Wellicht moet ik het iets specificeren; ik moet aardig wat in plafonds en de grond boren, welke kanaalplaten zijn en dus heb ik daarvoor een boorhamer nodig. De muren weet ik niet zeker wat het is; dat ga ik proefondervindelijk merken :+
Eerste proef wellicht het beste uit te voeren met een accutol en steenboor ;) Die porotherm blokken hebben luchtkanalen die je helemaal sloopt als je er een boorhamer op zet (klopboor is ook niet aan te raden).

Maar in NL is geloof ik poriso wat populairder om te gebruiken, wat meer op een soort gasbeton lijkt.

Aan de andere kant, ik heb ze hier ook wel eens een nieuwbouwwijk uit de grond zien stampen met allemaal prefab beton blokken (als in: 1 betonblok is de gehele muur van 1 verdieping), geen idee of dat echt beton is of wat anders.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
henkie196 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:45:
[...]

Eerste proef wellicht het beste uit te voeren met een accutol en steenboor ;) Die porotherm blokken hebben luchtkanalen die je helemaal sloopt als je er een boorhamer op zet (klopboor is ook niet aan te raden).

Maar in NL is geloof ik poriso wat populairder om te gebruiken, wat meer op een soort gasbeton lijkt.

Aan de andere kant, ik heb ze hier ook wel eens een nieuwbouwwijk uit de grond zien stampen met allemaal prefab beton blokken (als in: 1 betonblok is de gehele muur van 1 verdieping), geen idee of dat echt beton is of wat anders.
Ik was juist van plan meteen een 17mm steenboor op boorhamer modus te zetten als test :+ :>

Maar ik heb werkelijk geen idee waar de muren van gemaakt zijn, maar ga het eerst eens rustig met mijn oude, vertrouwde accutol proberen. Merk ik het snel genoeg :P

Xbox Live ID:Notna8310

• KillaZ
  • Nu online
Vliegvlug schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:23:
[...]

Is niet enkel voor Bosch overigens maar onderdeel van de ”einde van de zomer” uitverkoop van 9 tm 16 september ;)

Helaas geen voorselecties voor andere merken dan Bosch en de categorie “Doe-het-zelf en gereedschappen” geeft nogal veel zooi die ik daar niet echt onder schaar. :?

Maar je kan bovenaan in de zoekbox wel je gewenste merk intypen ;)

Makita

Metabo

etc.

Zie nu dat er ook best veel niet-aanbiedingen tussen staan dus vraag me af of er echt alleen binnen de einde zomer deals wordt gezocht. Blijft altijd een beetje fuzzy dat zoeken in Amazon. :?
Ik open Makita en wat laten ze als eerst zien: De DTM51 voor 89 euro.... :O

K to the KillaZ

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:22
Notna schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:51:
[...]

Ik was juist van plan meteen een 17mm steenboor op boorhamer modus te zetten als test :+ :>

Maar ik heb werkelijk geen idee waar de muren van gemaakt zijn, maar ga het eerst eens rustig met mijn oude, vertrouwde accutol proberen. Merk ik het snel genoeg :P
Met wat kloppen hoor je gauw genoeg of het een massief betonnen draagmuur is of een gasbeton-achtig muurtje. Welke variant van het laatste natuurlijk niet.

Bedankt allen voor de suggesties :) Had m eigenlijk in het gereedschaptopic moeten posten, dus ik doe de respons even in dat topic. Mochten er verder nog ideeën zijn voor gereedschap must-haves rond de 15 euro?
Matthis schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:36:
Enkele Perel sorteerdoosjes
Degelijke schuifmaat
Starett schrijfhaak
cycloon om je stofafzuiging te verbeteren
Doosje schuurpapier
Toebehoren voor Dremel of multitool
...
De schuifmaat is inderdaad wel een optie :)
twain4me schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:02:
@Ossi

gereedschapslijn
veiligheidbril met zonwerende glazen
kraspen
centerpunt
drevel
Veiligheidsbril is inderdaad een goede :X
FabianGTI schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:10:
[...]
Een 10mm dop voor je dopsleutelset, die vervloekte dingen zijn altijd kwijt :X
Geen idee waar ik dat voor nodig heb :P
jeka schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 07:47:
[...]

Haha die vraag heb ik ook weleens gesteld in dit topic maar nog nooit zo vroeg :)
Ik lees alvast mee ;)

Hier alvast wat ideeën:
- bench dogs cookies
- Pica diepgatmarkeerpotlood.
- gehoorbescherming
- veiligheidsbril
Pica diepgatmarkeerpotlood is inderdaad wel interessant :)

[ Voor 57% gewijzigd door Ossi op 12-09-2019 10:43 ]

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-06 17:01

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

KillaZ schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:07:
[...]

Ik open Makita en wat laten ze als eerst zien: De DTM51 voor 89 euro.... :O
Ik heb nu een Makita accu bladblazer voor 89 euro... Toch niet slecht en daar zullen de buren vast blij mee zijn ipv de benzine variant.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Maar toch maar gewaagd.

[Afbeelding]
afbeldingen
https://www.amazon.de/Kni...erkze%2Caps%2C155&sr=8-15

€ 323,- ex 19,- verzendkosten.
Lijkt toch een normale prijs te zijn dan???

[Edit] https://www.amazon.de/gp/...new?ie=UTF8&condition=new
Toch apart een Fashion Store uit Italie die het verkoopt...

[ Voor 11% gewijzigd door Xavier op 12-09-2019 16:15 ]

• Nock372
Xavier schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:13:
[...]

Hmm mijne werd geanuleerd wegens geen stock dan maar eens opnieuw bestellen

• jadjong
Klinkt als verwisselde EAN codes.

• Xavier
  • Niet online
Nock372 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:34:
[...]

Waarschijnlijk weer? De prijs is opeens weg.

• kabeltjekabel
Notna schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:23:
[...]

Het gaat om wat gaatjes boren om lampen wat andere meuk op te hangen. Ik hoef niet hele muren te slopen noch hoef ik er extreem grote gaten mee te boren. En voor wat licht sloopwerk (tegels uit een badkamer etc.) werkt dit prima. En aangezien mijn hele eco systeem van Makita is, heb ik accu's te over :+ . En ik hou van flexibiliteit, wat je met een draadje een stuk minder hebt.

En wederom; dan huur ik een lekker groot lomp ding bij de bouwmarkt voor die ene klus in het jaar (als het dat al is) dat ik meer power nodig heb.

Nu laat je het net lijken alsof het een Fisher Price speelgoed boortje is dat geen fuck kan uitvoeren :')
Dat laatste zeker niet. Fisher Price is minder zwaar ;).

Die flexibiliteit betaal je dan wel flink voor; bij aanschaf, bij gebruik, en continue het extra gewicht. Persoonlijk vind ik dat alleen aantrekkelijk bij een schroefboormachine. De rest heb ik allemaal met draad. En dan nog heb ik wel eens overwogen een bedrade schroefmachine te kopen voor bv. gipsplaten.
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:26:
[...]

Jij vind.

Met accu weegt het apparaat 300gr meer als een Bosch GBH2-28F. Dat valt dus wel mee. Daarnaast zijn zowel de bedrade als de accu versies niet bedeolt om schoorstenen mee te slopen. Ze zijn bedoelt voor klein, simpel hak en en breek werk. Jij gebruikt ze dus niet waar ze voor zijn bedoeld. Dan krijg je dus de problemen die je omschrijft.
Gewicht is een feit, geen mening.

Had even gemist dat het inclusief accu opgegeven is, dat scheelt al een slok. Vraag me ook af of dat dan inclusief of exclusief die afzuiging is... exclusief zeker? Maar dan nog; de GBH2-28F mept ruim 50% harder...

Dingen zijn prima geschikt om een schoorsteen mee te slopen. Is ook prima gelukt. Was een Metabo UHE-20. Mept helaas ook niet zo hard. Met een GBH2-28 was het wel wat rapper gegaan.

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 21:38
[...]

Ze gebruiken ze in de betonbouw ook, dus zo slap zijn ze niet. Je boort met gemak gaten van 14mm. Dat zal je als particulier vrijwel nooit hoeven doen, dus dan is zo'n machine echt prima.

En ja, je hebt een hakfunctie, maar voor het hakken van een schoorsteen pak je toch een SDS max machine? Die heeft Makita trouwens op 2x18V, haha.
henkie196 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:45:
[...]

Ja, prefab wanden zijn (gewapend) beton. Ik heb die dingen een tijdje geplaatst. Dat was overigens wel in een appartementencomplex van 10 verdiepingen.

In m'n nieuwe (nieuwbouw)woning zijn veel binnenwanden weer gasbeston of iets dergelijks. Daar zie je ook vaker dat ze de wanden uit blokken opbouwen.

• Raymond
Nock372 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:34:
[...]

Als je bij die shop kijkt, staat er dan ook bij de shopomschrijving dat je buiten amazon om via mail contact moet opnemen?

Zijn vaak van die gehackte accounts heb ik gemerkt. Ik krijg regelmatig een prijsalert dat een bepaald artikel sterk in prijs is gedaald, maar da's bijna altijd fake.

• kabeltjekabel
Framoes schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:52:
[...]

Ze gebruiken ze in de betonbouw ook, dus zo slap zijn ze niet. Je boort met gemak gaten van 14mm. Dat zal je als particulier vrijwel nooit hoeven doen, dus dan is zo'n machine echt prima.

En ja, je hebt een hakfunctie, maar voor het hakken van een schoorsteen pak je toch een SDS max machine? Die heeft Makita trouwens op 2x18V, haha.

[...]
Als particulier gebruik je hem ook veel minder en heb je gewoon stopcontacten ;)

Tja, gaat natuurlijk wel sneller met een grote beitelhamer, maar het is een afweging van iets langer hakken vs nog weer een apparaat kopen wat 1x per jaar gebruikt wordt. We hebben wel nog een grotere SDS-Plus combihamer in de familie, maar wegens foutje in planning en logistiek was die niet op de goede plek, haha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:13
Xavier schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:13:
[...]

Elke keer als ik kijk kom ik op + €800,- uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
barry86 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:58:
[...]

Hij was gisteren rond de 330. Ik heb hem niet besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

barry86 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:58:
[...]

De prijs is later aangepast :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
En weeral geanuleerd inderdaad.

Jammer,
Maar nu zoek ik toch nog altijd een nieuwe set.
Vorige set (bizzline) kunnen verkopen voor een mooie prijs.
Hebben jullie aanraders? Liefst max 600 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:04
Nock372 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:15:
En weeral geanuleerd inderdaad.

Jammer,
Maar nu zoek ik toch nog altijd een nieuwe set.
Vorige set (bizzline) kunnen verkopen voor een mooie prijs.
Hebben jullie aanraders? Liefst max 600 euro
Ben je op zoek naar alleen een koffer of helemaal gevuld? Heb je al/nog eigen gereedschap? Verdien je je brood er mee (wat voor kwaliteit moet het zijn) en waarvoor ga je het dus gebruiken? Wat zijn je must-haves en wat zijn nice-to-haves?

[ Voor 4% gewijzigd door Twijfels op 13-09-2019 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
Twijfels schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 19:26:
[...]

Ben je op zoek naar alleen een koffer of helemaal gevuld? Heb je al/nog eigen gereedschap? Verdien je je brood er mee (wat voor kwaliteit moet het zijn) en waarvoor ga je het dus gebruiken?
Een koffer heb ik nog, die hoeft er dus inderdaad niet bij,
Mijn brood verdien ik er niet mee maar doe wel alles zelf.
Meestal wel elektra werk dus moet zowiezo wel VDE zijn
Mag zeker wel kwaliteit zijn
Bekabeld gereedschap is hier festool (buiten een boorhamer van bosch blauw)
18v = dewalt
12v = bosch blauw

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 13:03
Hopelijk lopen er hier wat mensen rond die me kunnen helpen om de juiste adapter te vinden om mijn Makita stofzuiger te kunnen gebruiken bij mijn boor.

Ik heb de Makita HR2631FTJ combiboor, hierbij zit onder andere een stofzuigadapter.
Nu heb ik ook de Makita VC2512L stofzuiger.

De standaard slangadapter die bij de stofzuiger zit is helaas te groot om op de stofzuigadapter van de boor aan te kunnen sluiten. Buitendiameter van die adapter (boor) is 22mm, binnendiameter van de adapter bij de stofzuiger is 25mm.

Ik ben dus op zoek naar de juiste adapter om ze samen te kunnen gebruiken, want nu moet ik alsnog mijn dochter vragen om de stofzuiger erbij te houden :X

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 20:36

MJV

L201 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:32:
Hopelijk lopen er hier wat mensen rond die me kunnen helpen om de juiste adapter te vinden om mijn Makita stofzuiger te kunnen gebruiken bij mijn boor.

Ik heb de Makita HR2631FTJ combiboor, hierbij zit onder andere een stofzuigadapter.

De standaard slangadapter die bij de stofzuiger zit is helaas te groot om op de stofzuigadapter van de boor aan te kunnen sluiten. Buitendiameter van die adapter (boor) is 22mm, binnendiameter van de adapter bij de stofzuiger is 25mm.

Ik ben dus op zoek naar de juiste adapter om ze samen te kunnen gebruiken, want nu moet ik alsnog mijn dochter vragen om de stofzuiger erbij te houden :X
De logica over wat waarop past is mij bij Makita ook nog niet duidelijk. Je gebruikt het rubberen opzetstuk neem ik aan?

Ik heb bij ali-express een aantal verloopstukken besteld, een beetje op goed geluk. Alternatief is wellicht om met isolatietape de adapter wat te verdikken zodat de stofzuiger er wel klemvast omheen zit.

• L201
Ik gebruik dan het rubberen opzetstuk inderdaad.

Bij mijn invalcirkelzaag past de stofzuigermond er wel direct op, maar bij mijn afkortzaag ook weer niet. Het rubberen opzetstuk krijg ik er dan met wat moeite wel iets in gestoken, waardoor het werkt, maar op de een of andere manier voelt dat toch alsof het net niet past en er eigenlijk een andere adapter zou moeten zijn

• MJV

MJV

Wat betreft die afkortzaag; dat heb ik ooit nagevraagd bij Makita:
Er is voor de VC2512L geen originele adapter, maar het is wel mogelijk om deze op de LS1018L aan te sluiten middels adapter W107418688. Deze adapter bestaat uit 2 delen die je van elkaar kunt draaien. Het voorste gedeelte schuif je dan over de slangadapter van de VC2512L en over de stofafzuigadapter van de LS1018L.

[ Voor 18% gewijzigd door MJV op 14-09-2019 14:47 ]

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-06 16:08
Ik heb vrij veel al wat ouder gereedschap wat nog perfect werkt, echter de weekmakers in de grips enzo zijn uitgewerkt/stuk of zoiets, wat alles een superplakkerige bende maakt. Sommige powertools moet je van je handen af 'pellen' na gebruik en daarna een half uur schrobben om de plakkerige troep van je handen te krijgen.

Hoe gaan jullie met zoiets om? Ik heb wat rondgezocht en zie mensen die het spul insmeren met nagelak remover of baking soda maar ik lees nergens echt ervaringen daarmee en eventuele resultaten. Ik zou het liefst niet erger maken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L201
MJV schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:46:
Wat betreft die afkortzaag; dat heb ik ooit nagevraagd bij Makita:

[...]
Dank je wel. Ik blijf het vreemd vinden dat ze op alle machines stofafzuiging aanbieden of hebben, maar dat ze dat zo divers maken dat je dan nog continue met adapters zit te klooien. Maak dan op zijn minst dat het op je eigen stofzuigers direct past, en je voor een huis-tuin-en-keuken zuiger nog een adapter nodig hebt ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 15:49
Noxious schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:43:
Ik heb vrij veel al wat ouder gereedschap wat nog perfect werkt, echter de weekmakers in de grips enzo zijn uitgewerkt/stuk of zoiets, wat alles een superplakkerige bende maakt. Sommige powertools moet je van je handen af 'pellen' na gebruik en daarna een half uur schrobben om de plakkerige troep van je handen te krijgen.

Hoe gaan jullie met zoiets om? Ik heb wat rondgezocht en zie mensen die het spul insmeren met nagelak remover of baking soda maar ik lees nergens echt ervaringen daarmee en eventuele resultaten. Ik zou het liefst niet erger maken :P
Herkenbaar, voor zover ik weet kun je het helaas niet ongedaan maken. De enige goede optie is om de rubber overmoulding in zijn geheel te verwijderen. Ik heb dit gehad met een tweetal draadloze muizen, die waren hierdoor totaal onbruikbaar geworden.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:22
Ossi schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:28:
Over Makita's tuingereedschap gesproken. Vandaag de DUH551z binnen gekregen. 50 of 55 cm blad. Te gebruiken met dubbele accu. Wat een unit zeg! De feel is erg goed in ieder geval. Nu alleen de gratis accu nog bestellen en ik kan los :)

Buxushaag, taxushaag, klimop en ik ga m ook zeker eens proberen op de laurierhaag.

Ik zal later ooit eens de praktijkervaring posten. Gaat nog wel even duren dus.
Sinds 15 juli zijn wij ouders geworden van Daniël en ik was m vandaag zo zat, dat het een uitstekend moment was om mijn Makita DUH551Z 36V heggenschaar uit te proberen. Bloed, zweet en tranen heeft het gekost en ik ben nog niet klaar hier met de rotzooi opruimen. Zo'n heggenschaar geeft toch altijd meer rotzooi dan je denkt :'(
De machine werkt echt fantastisch, maar hij is toch wel flink zwaar hoor. Ik weet niet of ik het volhoud om hier de hele laurierhaag mee te snoeien, maar op een kleintje is het geen probleem.
Daniël en ik liggen nu uit te rusten op de bank. De hedra/klimop ruim ik later wel op als ik weer ruimte heb in de groencontainer. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 04:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:42

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Inderdaad een hoogstirritant probleem waardoor je de machine nog amper kunt beetpakken. :(

Afhankelijk van de laagdikte van die plakkerige compound kun je 1 of 2 lagen kunststofprimer aanbrengen die het geheel blijvend lijkt te fixeren.
Ik heb een machine ruim een jaar geleden van zo'n primerlaag voorzien en het 'plakken' is niet meer teruggekomen. _/-\o_
zelfde oplossing hier, en ervaring voor 1,5 jaar. :)

voor stinkende uiteenvallende wera schroevendraaier werkte het bij mij niet.

(zoiets dus)
YouTube: BOLTR: Festool Track Saw TS 55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 08:38
Dag Tweakers,

Binnenkort verhuis ik en ga ik zelf mijn eigen gereedschap nodig hebben.
Het gereedschap zal gebruikt worden voor alle werken aan huis en voor IT zaken.
Aangezien ik nog helemaal van niks moet beginnen kan ik best een volledige koffer aankopen denk ik?

Ik denk aan de volgende zaken:
  • Schroefmachine incl bits
  • Schroevendraaier set
  • Moersleutels, doppen, ...
  • VDE set (incl kniptang, striptang, multimeter, ...)
Kan iemand me aub opweg helpen met wat ik het beste kan aankopen (Ik kan mijn plan trekken met de kleinere werken, maar ik ken totaal niets van de merken etc.)? Ik geef liever wat meer uit aan fatsoenlijk materiaal waar ik een tijd mee verder kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@stefve1 Doe eerst eens een zoekopdracht in dit topic. Hier is al zoveel over gesproken in dit topic dat dat een prima start kan zijn van je zoektocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
@stefve1 Qua merken wordt in de TS ook al wat genoemd, en welk merk waarin goed is. Maar budget is hier ook een belangrijke overweging.

Qua koffers, ik zou niet een gevulde koffer halen, al was het alleen maar omdat je niet alles van hetzelfde merk wilt hebben. Losse koffer, en die vullen met losse sets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Keiharde crosspost:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zdUPzrnPGnF8zgCC8WrBkKK4/medium.jpg
Eindelijk een paar fatsoenlijke waterpassen. Vanavond maar eens een plankje ophangen bij de baasvrouw.

Ik wil qua koffers een keer een paar systainers kopen. Heb nu zelf tangen van Knipex, schroevendraaiers Wera, multimeter Fluke, doppen Wera (tool check+ oid) en Facom (nano). Prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 24-06 15:25
Voor het ophangen van een plankje gebruik ik altijd de kruislijnlaser. Veel makkelijker dan een waterpas (als je een laser hebt :) )

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:17
hansvk schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:07:
Voor het ophangen van een plankje gebruik ik altijd de kruislijnlaser. Veel makkelijker dan een waterpas (als je een laser hebt :) )
Ik vind dat best tegenvallen. Toevallig vanmiddag 2 planken opgehangen in de keuken en het is een stuk eenvoudiger om gewoon een waterpas op zo'n plankje te leggen dan helemaal de laser in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitrip
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 22:07
L201 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:32:

Ik heb niet je exact zelfde type gevonden maar enkel de laatste cijfers verschillen (hopelijk is dat nu net niet het probleem ;) )

http://www.makita.be/machine/hr2631ft12-sds-combihamer-800w/

Je hebt blijkbaar nog een éxtra tussenstuk nodig, de 192108-5, volgens toolnation is het deze

https://www.toolnation.nl...500-mm.html?sqr=192108-5&

Als ik die code 192108-5 ingeef bij toolnation, komt deze er ook uit

https://www.toolnation.nl...hr2020.html?sqr=192108-5&

misschien best die eerst kopen, die is goedkoper?

Ik heb ondertussen al een mooie voorraad slangen en darmen van makita :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 117% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 24-06 15:25
Tja, als de batterijen uitgeput zijn is het waterpas alsnog snel gepakt :-)

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 17:23
Ik val maar gelijk met de deur in huis.

Sinds kort eigen huis gekocht, en 0 gereedschap. Altijd via ouders kunnen regelen, of de verhuurder lost het op. Natuurlijk moet daar verandering in komen.

Dus langzaam aan het opbouwen. Tangen set, sleutel set. etc etc

Alleen nu kom ik er langzaam achter dat ik zelf bepaalde dingen wil gaan verzagen om zelf meubels te maken. Denk hierbij aan kleine salon tafel, wat planken hout aan elkaar etc. Niet super dik, maar toch. Tijd om het goed aan te pakken.

Wat ik heb ik hierdoor op het oog? Een cirkelzaag. Ook omdat onze deuren ingekort moeten worden (hogere vloer, dus deuren passen niet meer).
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Budget: tot 150-160 euro
Merken: Van alles mag. Ik weet dat Festool erbuiten valt, een goede Makita ook.
Wat heb ik al gevonden: Praxis/Gamma hadden veel, echter zonder accu & lader.

Bosch vind ik mooi (de PKS66AF bijvoorbeeld), maar degene die we zagen waren voornamelijk plastic, terwijl de Worx of andere merken gewoon een aluminium/ijzeren/whatever omhuizing van het zaagblad hebben.

Is er in dit budget wel iets te vinden? of is het gewoon hopeloos.

Worx ken ik totaal niet als merk.
Powerplus ook totaal niet

Ik ben de draad compleet kwijt :-(

100 maal excuses als ik te weinig info geef. Maar ik ben de weg kwijt. Dus als je vragen hebt, stel ze gerust en ik doe mijn best.

[ Voor 5% gewijzigd door corset op 16-09-2019 09:47 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitrip
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 22:07
corset schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:44:

Sinds kort eigen huis gekocht, en 0 gereedschap. Altijd via ouders kunnen regelen, of de verhuurder lost het op. Natuurlijk moet daar verandering in komen.

Alleen nu kom ik er langzaam achter dat ik zelf bepaalde dingen wil gaan verzagen om zelf meubels te maken. Denk hierbij aan kleine salon tafel, wat planken hout aan elkaar etc. Niet super dik, maar toch. Tijd om het goed aan te pakken.

Wat ik heb ik hierdoor op het oog? Een cirkelzaag. Ook omdat onze deuren ingekort moeten worden (hogere vloer, dus deuren passen niet meer).

Ik had een Worx klopboormachine. Dat was redelijk prijzig voor dat merk maar was wel degelijk. Heb er veel mee kunnen boren.

Je kan ook kijken voor een tweedehandse merk cirkelzaag of even doorsparen? Degelijk materiaal kost wel wat geld.

Ik koop ook maar alleen wat ik echt kan gebruiken en kan betalen. Zo kijk ik al meer dan een jaar voor een zaagtafel maar andere toestellen worden dan eerst gekocht omdat het budget niet oneindig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@corset Zal wel een dooddoener zijn maar begin eens met een zoekactie in dit topic. Je bent niet de enige geweest met deze vraag.

Dan als tip,
https://www.amazon.de/Sch...ach&qid=1568620961&sr=8-4

Geleiderail is ook toepasbaar voor Makita mocht je willen uitbreiden/upgraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-06 08:59
Anoniem: 93986 schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:04:
@corset Zal wel een dooddoener zijn maar begin eens met een zoekactie in dit topic. Je bent niet de enige geweest met deze vraag.

Dan als tip,
https://www.amazon.de/Sch...ach&qid=1568620961&sr=8-4

Geleiderail is ook toepasbaar voor Makita mocht je willen uitbreiden/upgraden.
Of deze: https://www.lidl-shop.nl/...et-geleiderail/p100256636

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
In de tijden van duurzaam ondernemen valt Amazon wel buiten de boot:

Makita DTM51 gekocht, 95,99 incl. gratis verzenden. 6 euro duurder dan 2 dagen daarvoor, maar alsnog ruim 20 euro goedkoper dan in NL. Kijk ik vandaag: 89,99, terwijl hij nog niet binnen is.

Een nette mail naar Amazon verder, of ze de 6 euro willen crediteren zodat ik de DTM niet terug hoef te sturen en een nieuwe bestelling hoef te plaatsen wordt beantwoord met:
"We willen graag een prijsbeleid hanteren dat aantrekkelijk is voor u, en we proberen onze producten aan te bieden onder zeer gunstige voorwaarden.

De prijs die van toepassing is, is echter de prijs die op onze website wordt weergegeven op het moment dat u de bestelling plaatst. We hopen dat u begrijpt dat we de prijzen achteraf niet kunnen verlagen."
Die snapt het niet helemaal :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Laatst online: 21:00
corset schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:44:

Bosch vind ik mooi (de PKS66AF bijvoorbeeld), maar degene die we zagen waren voornamelijk plastic, terwijl de Worx of andere merken gewoon een aluminium/ijzeren/whatever omhuizing van het zaagblad hebben.

Is er in dit budget wel iets te vinden? of is het gewoon hopeloos.

Worx ken ik totaal niet als merk.
Powerplus ook totaal niet

Ik ben de draad compleet kwijt :-(

100 maal excuses als ik te weinig info geef. Maar ik ben de weg kwijt. Dus als je vragen hebt, stel ze gerust en ik doe mijn best.
Wat je bij de bouwmarkt kunt kopen is meestal te duur voor wat je er voor krijgt. Zowel omdat de bouwmarkt te hoge prijzen hanteert, als dat de bouwmarkt merken (B&D, Worx, Powerplus) vaak niet/nauwelijks beter zijn dan spullen van de Lidl, maar wel 3x zo duur.

Voor wat je wilt doen is in mijn ogen een invalzaag met zaagliniaal het beste. en dan kom ik op deze van de Lidl.

@g0ulash was me voor ;)

@KillaZ Ik begin ook een beetje klaar met Amazon te raken. Het gestalk met reclame tijdens het browsen terwijl DNT aan staat, vindt ik al bijzonder onbeschoft. Het gepush met prime is ronduit storend. En de klap op de vuurpijl is het retourbeleid. Als jouw reden voor retour ze niet aanstaat mag je € 13,- retour kosten betalen. Dikke kans dat "ik heb het ergens goedkoper gezien" er daar een van is.

[ Voor 10% gewijzigd door Nivado op 16-09-2019 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
@Nivado Dit is gewoon onzin, ook al gaat het om "maar" 6 euro hebben ze liever dat je een nieuwe bestelling plaatst en de oude ongeopend retourneerd :+

Uit principe laat ik het voor wat het is, maar als het om meer geld ging zoals een tweaker hier had met de kruislijn laser had ik het zeker overwogen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-06 15:05
KillaZ schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:48:

Uit principe laat ik het voor wat het is, maar als het om meer geld ging zoals een tweaker hier had met de kruislijn laser had ik het zeker overwogen.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik wel een goedkope laser heb bemachtigd en heb hem dit weekend ook al volop gebruikt, ik had dat ding al jaren eerder moeten kopen....

Nu komt alleen de volgende stap, ik ben op zoek naar een goed statief. De meeste die ik tegen kom gaan tot een hoogte van 150 cm (soms iets meer). Ik woon in een huis met plafond op 260cm, zo hoog hoeft mijn statief niet te komen maar 230/250 cm zou ik wel fijn vinden (of zijn de ervaringen anders?)

Daarnaast zou het ook fijn zijn als hij op 30 cm hoog kan staan (ivm wcd uitlijnen ;), maar dat kan natuurlijk ook wel op een kistje.

Heeft iemand de gouden tip voor een goed betaalbaar statief? (mag van alie komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 16:22

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Het volgende: 3 jaar geleden een Bosch accu boor gekocht bij Praxis; na anderhalf jaar doorgebrand > veel vonken + rook uit de motor;
Ok, naar Praxis, garantie uiteraard en een nieuwe gekregen; maar nu, vorige week, weer hetzelfde probleem, weer doorgebrand, weer naar Praxis, maar nu heb ik ineens geen garantie meer :(
want de garantie termijn gaat in vanaf de 1e aankoop, dus 3 jaar geleden, terwijl de boor nog maar anderhalf jaar oud was;
is dit niet vreemd of misschien toch wel normaal, volgens hun dan??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

JAN-B schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:52:
Het volgende: 3 jaar geleden een Bosch accu boor gekocht bij Praxis; na anderhalf jaar doorgebrand > veel vonken + rook uit de motor;
Ok, naar Praxis, garantie uiteraard en een nieuwe gekregen; maar nu, vorige week, weer hetzelfde probleem, weer doorgebrand, weer naar Praxis, maar nu heb ik ineens geen garantie meer :(
want de garantie termijn gaat in vanaf de 1e aankoop, dus 3 jaar geleden, terwijl de boor nog maar anderhalf jaar oud was;
Dat is heel normaal. Anders zou je tot in het oneindige door kunnen blijven gaan. Dat is bij iedere winkel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-06 00:09

Aapje

Opel-beun
Zo gaat 't vaker... je 'aankoop' is niet vernieuwd omdat je een nieuwe boormachine hebt gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
Ik begrijp je volkomen.
Als je nog nooit hebt verdiept in gereedschap kun je compleet de weg kwijt raken.

Hoe ik het zou aanpakken: Alles van de Parkside/lidl.
De prijs/kwaliteit verhouding is perfect, de service is perfect, en je hebt 3 maanden retour beleid!

Mocht vervolgens een bepaald stuk gereedschap kapot gaan. Dan kun je door inmiddels opgedane ervaring opzoek gaan naar een alternatief, of hetzelfde merk.
Op deze manier spaar je veel geld uit, kun je klussen, en waar nodig koop je bij veel gebruikte gereedschappen later een professionelere lijn (of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Bij mijn eerste ervaring was ik er ook kwaad over, maar dat is wel de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjummie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01-2020
Sammy_tukker schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:13:
[...]

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik wel een goedkope laser heb bemachtigd en heb hem dit weekend ook al volop gebruikt, ik had dat ding al jaren eerder moeten kopen....

Nu komt alleen de volgende stap, ik ben op zoek naar een goed statief. De meeste die ik tegen kom gaan tot een hoogte van 150 cm (soms iets meer). Ik woon in een huis met plafond op 260cm, zo hoog hoeft mijn statief niet te komen maar 230/250 cm zou ik wel fijn vinden (of zijn de ervaringen anders?)

Daarnaast zou het ook fijn zijn als hij op 30 cm hoog kan staan (ivm wcd uitlijnen ;), maar dat kan natuurlijk ook wel op een kistje.

Heeft iemand de gouden tip voor een goed betaalbaar statief? (mag van alie komen)
Ik had dezelfde uitdaging als jij. Kwam laatst op de rommelmarkt een luidsprekerstatief tegen dat ongeveer 2,5m hoog kwam, weliswaar met verkeerde schroefdraad, maar dat was snel opgelost met een schroefbusje. Uiteindelijk was ik klaar voor 4 euro voor het statief en een paar duppies voor de schroefbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
K&M statief met verlengbuis is stabiel tot +/- 280.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-06 15:47
Deze rails is echter slechts 70 cm, voor het inkorten van deuren is het veel makkelijker werken als je een rail hebt die een stukje langer is dan de deur zelf.

Van de Scheppach weet ik dat de zaag ook aangeboden wordt met linialen van 140 cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaKo1977
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:38
Oilman schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:43:
[...]

Deze rails is echter slechts 70 cm, voor het inkorten van deuren is het veel makkelijker werken als je een rail hebt die een stukje langer is dan de deur zelf.

Van de Scheppach weet ik dat de zaag ook aangeboden wordt met linialen van 140 cm.
Volgens mij zit er 2 maal een rail bij van 70 cm die te koppelen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

MaKo1977 schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:48:
[...]

Klopt!

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Anoniem: 93986 schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:54:

Dat is heel normaal. Anders zou je tot in het oneindige door kunnen blijven gaan. Dat is bij iedere winkel zo.
@ciris: Ok, ik begrijp dat ik hier verder niet uit kom en een nieuwe moet aanschaffen,
Maar, over oneindig, dat klopt niet, immers als een boor machine het gewoon minimaal 2 jaar doet - wat volgens mij redelijk is - heb je verder niets met oneindig te maken. bij mij stopt hij ermee na 18 maanden, dus is het redelijk te noemen als ze mij verder zouden willen helpen, maar helaas, net de filiaal manager gebeld en ze staan in hun recht.
( moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nu kinderachtig ga doen en er (voorlopig) niets meer zal kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
JAN-B schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:59:
[...]

@ciris: Ok, ik begrijp dat ik hier verder niet uit kom en een nieuwe moet aanschaffen,
Maar, over oneindig, dat klopt niet, immers als een boor machine het gewoon minimaal 2 jaar doet - wat volgens mij redelijk is - heb je verder niets met oneindig te maken. bij mij stopt hij ermee na 18 maanden, dus is het redelijk te noemen als ze mij verder zouden willen helpen, maar helaas, net de filiaal manager gebeld en ze staan in hun recht.
( moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nu kinderachtig ga doen en er (voorlopig) niets meer zal kopen)
Tuurlijk klopt dat wel: De boormachine is 18 maanden en 3 jaar na aanschaf kapot gegaan. Dat hij tussendoor is omgeruild, betekent niet dat je garantie met 2 jaar verlengd wordt vanaf het omruilmoment. Die geldt gewoon vanaf de aanschafdatum.
Als dat wel zo zou zijn, zou je inderdaad tot in den treure aanspraak kunnen maken op garantie, want bij elke omruilactie zou je garantie weer met 2 jaar verlengd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
[...]

Dan kun je nergens meer wat kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:52
MaKo1977 schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:48:
[...]

Exact. Ik heb met de betreffende invalzaag een aantal binnendeuren ingekort en dat ging prima met die twee rails aan elkaar gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
barry86 heeft wel een punt dat je dan nergens meer iets kunt kopen. Aan de andere kant, bij Praxis betaal je vaak toch meer dan nodig voor niet al te kwalitatief hoogwaardig spul.

Les die je hier vooral van zou kunnen leren is dat je niet meer die boormachine moet kopen, want de kwaliteit is klaarblijkelijk gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Raymond schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:15:

Tuurlijk klopt dat wel: De boormachine is 18 maanden en 3 jaar na aanschaf kapot gegaan. Dat hij tussendoor is omgeruild, betekent niet dat je garantie met 2 jaar verlengd wordt vanaf het omruilmoment. Die geldt gewoon vanaf de aanschafdatum.
Als dat wel zo zou zijn, zou je inderdaad tot in den treure aanspraak kunnen maken op garantie, want bij elke omruilactie zou je garantie weer met 2 jaar verlengd zijn.
@Raymond: Tuurlijk klopt dat niet :P zo kunnen we nog wel even duurgaan;
maar serieus: Juridisch zal je wel gelijk hebben, maar op een product zit 2 jaar garantie, dus ik vind dat ik daar recht op heb.
maar goed, ik heb blijkbaar de pech dat net 2x iets kapot gaat na 18 maanden, zullen we het daar op houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

KillaZ schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:27:
In de tijden van duurzaam ondernemen valt Amazon wel buiten de boot:

Makita DTM51 gekocht, 95,99 incl. gratis verzenden. 6 euro duurder dan 2 dagen daarvoor, maar alsnog ruim 20 euro goedkoper dan in NL. Kijk ik vandaag: 89,99, terwijl hij nog niet binnen is.

Een nette mail naar Amazon verder, of ze de 6 euro willen crediteren zodat ik de DTM niet terug hoef te sturen en een nieuwe bestelling hoef te plaatsen wordt beantwoord met:

[...]

Die snapt het niet helemaal :+
Jawel, die snapt het prima. Administratief proces is vele malen duurder dan logistiek proces. En logistiek is al door je betaald, inclusief evt terugsturen. Ik ken bedrijven waar de factuurverwerking ca 25 euro PER FACTUUR kost, en das best een reeel getal. Amazon zal er vast onder zitten, maar dan nog zijn het extra en onnodige kosten, en dus doen ze het niet.

@Sammy_tukker hoe klinkt een kerstboomstandaard, danwel een droogmolenstandaard, icm een ijzeren pijp of een stuk rondhout? Desnoods de oude telescoopsteel van een ramenwisser.

[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 16-09-2019 18:41 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik heb wat Makita gereedschap van m'n broer overgenomen. Heb nu 5 14v 4ah accu's in m'n bezit. Graag wil ik het gereedschap uitbreiden met bijvoorbeeld een multitool. De deal op amazon betreft de DTM51, een 18v model. Pas hierop ook een 14v 4ah accu, of moet het dezelfde voltage zijn? De 14v versie van de multitool (DTM41) is een stuk duurder..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 17:58
18v en 14v is echt compleet ander gereedschap. Daarbij nog de vraag of het interessant is om te investeren in 14v spullen aangezien dat uitlopend is, en ik weet niet wat de staat van je accu's nog is.
Waarschijnlijk kan je wel je lader gebruiken om 18c accu's te laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
MarcelP102 schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:03:
Ik heb wat Makita gereedschap van m'n broer overgenomen. Heb nu 5 14v 4ah accu's in m'n bezit. Graag wil ik het gereedschap uitbreiden met bijvoorbeeld een multitool. De deal op amazon betreft de DTM51, een 18v model. Pas hierop ook een 14v 4ah accu, of moet het dezelfde voltage zijn? De 14v versie van de multitool (DTM41) is een stuk duurder..
Ik ben 8 jaar geleden begonnen met Makita 14.4V gereedschap. Aan die accu's (3x 3Ah) merk ik nog niet dat ze ouder worden. 2 jaar geleden ben ik daar 18V machines bij gaan kopen. Inmiddels heb ik meer 18V (en 36V) machines dan 14.4V.

Ze De accu's kunnen inderdaad op dezelfde lader, maar zijn niet uitwisselbaar tussen machines van 14.4V en 18V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
JAN-B schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:33:
[...]

@Raymond: Tuurlijk klopt dat niet :P zo kunnen we nog wel even duurgaan;
maar serieus: Juridisch zal je wel gelijk hebben, maar op een product zit 2 jaar garantie, dus ik vind dat ik daar recht op heb.
Op een product zit geen twee jaar garantie.
Je hebt recht op een deugdelijk product tot een bepaalde tijd na aankoop.
Het is de aankoopdatum die geldt. Wat jij vindt, moet je naar het politiebureau brengen. Maar het heeft geen zin om zelf afwijkende regels te gaan lopen verzinnen en dan van de winkel te verwachten om zich daaraan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:38:
[...]

Jawel, die snapt het prima. Administratief proces is vele malen duurder dan logistiek proces. En logistiek is al door je betaald, inclusief evt terugsturen. Ik ken bedrijven waar de factuurverwerking ca 25 euro PER FACTUUR kost, en das best een reeel getal. Amazon zal er vast onder zitten, maar dan nog zijn het extra en onnodige kosten, en dus doen ze het niet.

@Sammy_tukker hoe klinkt een kerstboomstandaard, danwel een droogmolenstandaard, icm een ijzeren pijp of een stuk rondhout? Desnoods de oude telescoopsteel van een ramenwisser.
Mijn punt is dat je met de trend van "sustainability" als organisatie dit beleid niet moet aanmoedigen vind ik :) .

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

KillaZ schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:07:
[...]

Mijn punt is dat je met de trend van "sustainability" als organisatie dit beleid niet moet aanmoedigen vind ik :) .
Ik snap je punt wel. Heb ooit iets soortgelijks gehad bij een andere winkel. Spullen aangeschaft en dag later ontving ik een nieuwsbrief met datzelfde product in de aanbieding. Toen wel creditfactuur ontvangen.

Aan de andere kant zijn we misschien ook wel weer verwend door de wet kopen op afstand. Vroeger kocht je een product in de bouwmarkt/winkel, als het de week daarna in de aanbieding bleek had je ook gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
MJV schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:55:
[...]

Ik snap je punt wel. Heb ooit iets soortgelijks gehad bij een andere winkel. Spullen aangeschaft en dag later ontving ik een nieuwsbrief met datzelfde product in de aanbieding. Toen wel creditfactuur ontvangen.

Aan de andere kant zijn we misschien ook wel weer verwend door de wet kopen op afstand. Vroeger kocht je een product in de bouwmarkt/winkel, als het de week daarna in de aanbieding bleek had je ook gewoon pech.
Toen ik in 2005 bij de Gamma behang gekocht had op zaterdag, en deze op maandag in de aanbieding was, kreeg ik op vertoon van mijn bon alsnog de korting. Ik was er toch, en ik had het behang ook niet bij me, dat zat al op de muur.
Er was toen nog geen Hornbach dus ik kwam tijdens het klussen (eerste huurflat) regelmatig bij de Gamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Je werkt met grote online bedrijven als amazone vaak met geautomatiseerde systemen.
Zodra je afwijkende zaken gaat verlangen dan kost dit geld en wordt er alles behalve meegewerkt.
Op locatie bij een winkel korting vragen is dan ook een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Laatst online: 24-06 15:39

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Sammy_tukker schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:13:
[...]

Bij mijn LaserLiner zit een (ook weer stelbare) magneetvoet die zowel magnetisch (jaja) als met twee punaises is vast te zetten in de wand of op hout. Zo hoog gaan met een laser kan werken, maar in volgorde van wenselijkheid zou ik het volgende doen:
- Laser vastzetten aan de wand of magnetisch oppervlak (CV buis bv.)
- Gangbaar statief op tafel, keukentrap of vensterbank zetten. Dan heeft het een stevige basis.
- Kneiter-hoog statief uit de kast halen. Bedenk wel dat wanneer je dan ténzij het zware kwaliteit is, je met één onhandige stoot tegen een statiefpoot je laser ter aarde kan storten. Het zwaartepunt hangt immers op 2m hoogte. >:)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:42

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Anoniem: 639074 schreef op maandag 16 september 2019 @ 02:04:
[...]

Mmm..., de vele Wera handvatten uit deze groep gaan nog wat beleven de komende jaren. :P
Zij hebben een iets betere grip dan mijn oude rode en gele semi-transparante Gedore handvatten, maar die zijn na al die jaren nog als nieuw en zonder klef gekleef.
Mijn wera is (was) een VDE. Ik heb zelf old school gedore voor de meest gangbare normale schroevendraaiers, dat is een hard platic en de doorsnede van het handvat lijkt op een soort platgeslagen rondje , doordat het handvat niet uniform rond is heb je genoeg grip ondanks dat het hard platic is, ik heb echt een hekel aan al dat softgrip spul.
Ik vraag me eigenlijk altijd meer af waar iedereen al die schroevendraaiers nog voor gebruikt, ik mishandel ze eigenlijk alleen maar voor dingen waar ze niet voor zijn gemaakt. :+
De constructie van de Festool invalzaag komt er in zijn YouTube disassemble ook al niet zo goed vanaf.
Wel ontnuchterend wat hij laat zien.
Ook extreem leerzaam, die man weet echt heel erg veel over het maken van spuitgietmallen enzo, echt een wereld die voor ons stervelingen onzichtbaar is.
Met name de bijzonder slecht uitgevoerde kogellagering van de Festool lijkt een probleem in wording.
Voor dat geld moet dat beter kunnen, met name het ondermaatse glijlager van de rotor is aan de trieste kant.
Soortgelijke lageringen heb ik al eerder op machines zien falen.
Ik heb mijn holdzher, de opa van de invalzagen, nog nooit open gehad. Ik heb echt geen idee hoe die er van binnen uitziet. Maar ik ben door het zien van dat filmpje eigenlijk wel heel erg nieuwsgierig geworden. :+
( festool heeft holzher vooral vanwegen die zagenlijn gekocht, heb ik ooit begrepen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als dat festool apparaat zo'n drama is qua lageringen zou ik verwachten dat je relatief meer verhalen over gesloopte apparaten op internet zou lezen.
Ik denk nml wel dat de doelgroep van zo'n zaag hem veel/serieus gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32
Een glijlager is bij de juiste toepassing superieur aan een kogellager. Zonder gedegen onderzoek kun je niet één twee drie zeggen welk lager de beste keuze is. Bij apparaten die veel trillingen en klappen krijgen is een glijlager vaak een betere keuze. En ze zijn goedkoper, maken minder lawaai en zijn onderhoudsarm.

[ Voor 3% gewijzigd door Autonoesis op 17-09-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

Boudewijn schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:53:
Als dat festool apparaat zo'n drama is qua lageringen zou ik verwachten dat je relatief meer verhalen over gesloopte apparaten op internet zou lezen.
Ik denk nml wel dat de doelgroep van zo'n zaag hem veel/serieus gebruikt.
Daar heb je inderdaad wel een goed punt, en de doelgroep die zo'n apparaat heeft, gebruikt em vrijwel dagelijks. Hij is immers te duur om te kunnen verantwoorden voor hobbymatig gebruik (imho)

Maar even goed kan de garantie afhandeling prima zijn, ik heb em kapot, bel mn dealer en kan dezelfde dag nog een nieuwe ophalen. Ik ga dan niet direct klagen op internet,

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Raymond schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:55:

Op een product zit geen twee jaar garantie.
Je hebt recht op een deugdelijk product tot een bepaalde tijd na aankoop.
Het is de aankoopdatum die geldt. Wat jij vindt, moet je naar het politiebureau brengen. Maar het heeft geen zin om zelf afwijkende regels te gaan lopen verzinnen en dan van de winkel te verwachten om zich daaraan te houden.
OK @Raymond, excuus, je weet er blijkbaar veel vanaf :*)

Iets anders: ik was vorige week in een bouwmarkt en daar verkochten ze het merk Einhell; ik zie dit merk ook niet staan in de openingspost; iemand ervaring met dit merk :?
ze hadden een accu boor voor € 59, lijkt mij iets te goedkoop, maar misschien is het toch wel ok, (voor de eenvoudige klusjes)
Pagina: 1 ... 9 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic