Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
kabeltjekabel schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:08:
Ah thanks. Kun je ook reversed zoeken; dus nu al kijken welke dingen er in die lightning deal komen zonder alle producten stuk voor stuk af te gaan?
Nope, maar als je bij aanbiedingen filtert op doe-het-zelf en dan binnenkort, zie je wel het lijstje voor morgen. Heb het 2 posts boven je al gezet wat er in de aanbieding komt.

linkje, hoop dat het werkt, pagina 6/7

[ Voor 35% gewijzigd door Twijfels op 29-05-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Twijfels schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:10:
[...]

Nope, maar als je bij aanbiedingen filtert op doe-het-zelf en dan binnenkort, zie je wel het lijstje voor morgen. Heb het 2 posts boven je al gezet wat er in de aanbieding komt.

linkje, hoop dat het werkt, pagina 6/7
Nee, moet handmatig doorbladeren naar pagina 6. Op pagina 7 staat trouwens die kruislijnlaser, met het plaatje van de groene en tekst van de rode. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
kabeltjekabel schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:18:
[...]

Nee, moet handmatig doorbladeren naar pagina 6. Op pagina 7 staat trouwens die kruislijnlaser, met het plaatje van de groene en tekst van de rode. :?
Ja je kan meerdere varianten, waaronder de rode/groene, kiezen en Amazon heeft de titels wel vaker niet in orde. Maar het is wel zeker weten de groene die ook in de aanbieding komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
Rmanen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:56:
[...]

Daarvoor hebben ze bij Ali deze:
[Afbeelding]

Die is in dit topic geloof ik ook weleens langs gekomen, werkt echt prima. Ik gebruik hem niet professioneel, maar hij komt toch elke 2 maanden of iets dergelijks van pas.
Ik heb iets vergelijkbaars met wisselbare bekken van Knipex: https://www.knipex.com/in...&groupID=1320&artID=20541

Bij jouw exemplaar moet je die schroeven losdraaien om de bekken te wisselen? Dat zou me snel gaan vervelen denk ik. :P Maar ja, als je het maar incidenteel gebruikt maakt dat natuurlijk niet zoveel uit. :)

Voor adereindhulzen heb ik nog een aparte tang, daar grijp ik zovaak naar dat ik mijn tang met snel verwisselbare bekken al te omslachtig vind. ;)
Stelsol schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:16:
[...]

Kun je voor het vastzetten van kabels in die adereindhulzen of AMP verbinders niet gewoon een normale platbektang gebruiken? Of zie ik de echte meerwaarde over het hoofd?
:X de meerwaarde is dat je elektrische verbinding niet uitfikt als er een keer wat vermogen doorheen loopt?

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 29-05-2020 17:41 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Xander schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:40:
[...]

:X de meerwaarde is dat je elektrische verbinding niet uitfikt als er een keer wat vermogen doorheen loopt?
Dat. Tijdje geleden nog twee schoentjes gefixed die iemand in een testopstelling in een 100A dc circuit op die manier er aan geknepen had. Verlies daalde met 60W over 2 schoentjes nadat ik ze goed geknepen had. Oke, dat was dan wel met z'n 18V crimp apparaat, maar het principe is hetzelfde :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
kabeltjekabel schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:47:
[...]

Dat. Tijdje geleden nog twee schoentjes gefixed die iemand in een testopstelling in een 100A dc circuit op die manier er aan geknepen had. Verlies daalde met 60W over 2 schoentjes nadat ik ze goed geknepen had. Oke, dat was dan wel met z'n 18V crimp apparaat, maar het principe is hetzelfde :P
Krimpen met het correcte gereedschap is belangrijk. :) Als je zo'n kabelschoen met het juiste profiel en de juiste kracht krimpt is het contactoppervlak als het goed is ook luchtdicht van de omgeving afgesloten. Bij verkeerd krimpen is dat niet en kun je corrosie krijgen tussen de draad en de kabelschoen, wat op termijn ook weer overgangsweerstanden geeft.

En dat is niet zo erg, bij een luidspreker in de hoedenplank van je auto. Maar als je de MC4 stekkers van je in-dak zonnepanelen met een combinatietang gaat krimpen krijg je daar misschien toch spijt van @Stelsol. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Dr Pro schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:04:
[...]

BiTurbo model, zal ook wel een BiTurbo prijs aan hangen :P
Vond 150 euro wel even voldoende. Heb al te veel geld uitgegeven, vakantie centen gaan hard zo :D

Rond de 370 pond volgens een post op https://www.bosch-profess...-release/14455494-t#/main
En dan moet je ook nog de 8 of 12Ah Procore hebben voor de daadwerkelijke Biturbo kracht. Die accu's gaan voor €110.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Framoes schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:30:
[...]

En dan moet je ook nog de 8 of 12Ah Procore hebben voor de daadwerkelijke Biturbo kracht. Die accu's gaan voor €110.
Dan is zo'n netsnoer, zelfs van Festool, toch wel goedkoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Twijfels schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:02:
[...]

[Afbeelding]
Onder de grafiek :)

Edit:
Volgende items zijn morgen in de aanbieding:
  • 13:00 uur - GMS 120 multidetector
  • 13:10 uur - GLM 50 C laserafstandsmeter
  • 13:10 uur - GSS 160-1 A multi schuurmachine, maar iedereen heeft die nu al hier :o
  • 13:10 uur - GST 90 E decourpeerzaag
  • 13:35 uur - GCM 8 SJL afkortzaag
  • 13:35 uur - GLL 3-80 CG lijnlaser
Weet jij toevallig al wat de GCM 8 SJL gaat doen? Ik heb hem een week geleden bij de Hornbach gehaald dus heb nog recht op de laagste prijs garantie.

Never mind, is natuurlijk amazon.de :)

[ Voor 3% gewijzigd door Beun op 29-05-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
kabeltjekabel schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:31:
[...]

Dan is zo'n netsnoer, zelfs van Festool, toch wel goedkoop :P
Haha, dat was snel. Ik ben tevreden met m'n Makita die €289 was en met gewone accu's ook het maximale uit de motor haalt.

Maar die plug-it snoeren zijn tegenwoordig wel verdomd goedkoop. Zie ze voor <€25. In mijn herinnering was dat wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik ben ook wel geinteresseerd in de Bosch GCM8 sl - maar ik zit beetje met de opslag. Mijn invalzaag zit keurig in zijn L-Boxx. Dit zal voor deze zaag lastiger zijn neem ik aan? Past dit ergens in, of hoe doen jullie dit? Ik heb geen eigen opslag - dus moet iemand lief aankijken. En dan is een L-boxx makkelijk te stallen dan een losse zaagmachine. En ook voor transport. Voor werk sleepte ik weleens met de kleinere GCM SJ 800 en dat vond ik een onding steeds los in de auto en om te tillen.

Iemand daar een goed idee over ?!

(los daarvan valt of staat alles met de prijs natuurlijk...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mede door dit topic, en het feit dat ik een stuk of 10 binnenkozijnen, en de raamkozijnen moet schuren, maar een nieuwe Rupes tool aangeschaft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrnICPYOcLzWswmRraYh217f9XA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHmN7qlrTfQpF2W0Q2fAF336.jpg?f=fotoalbum_large

Pa had een Bosch Delta schuurmachine, heul veul lawaai, alsof hij afgevuld waa met knikkers in een bak. Maar heel weinig schuren. En de Festool orbit is toch echt te groot voor al dit soort hoekjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yS6wUpyV3_3D0MkiCQLMbjKO1xM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H02rq7jjs01S1et4YOTjjA6v.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dit werkt top. Alvast 1 kozijn aan 1 kant gedaan met korrel 80 om wat lagen oude verf te verwijderen. Schuurpad liep niet vol, en kan er nog best een tijdje mee vooruit. Vooral met de aantallen die ik nu heb :P

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 29-05-2020 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
Blomminator schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:50:
Ik ben ook wel geinteresseerd in de Bosch GCM8 sl - maar ik zit beetje met de opslag. Mijn invalzaag zit keurig in zijn L-Boxx. Dit zal voor deze zaag lastiger zijn neem ik aan? Past dit ergens in, of hoe doen jullie dit? Ik heb geen eigen opslag - dus moet iemand lief aankijken. En dan is een L-boxx makkelijk te stallen dan een losse zaagmachine. En ook voor transport. Voor werk sleepte ik weleens met de kleinere GCM SJ 800 en dat vond ik een onding steeds los in de auto en om te tillen.

Opgeborgen is de GCM 8 SJL ongeveer 83cm lang en 40cm hoog op het hoogste punt. Echt compact en makkelijk opslaan in een doos bijvoorbeeld zit er dus niet bij. Hier staat hij altijd op de grond in de garage, wanneer ik m'n werkbanken klaar heb komt hij daar in te staan. Het blijven hoe dan ook ondingen om te vervoeren / verplaatsen :(

En @Beun Amazon kennende uit het verleden zal de prijs denk ik ergens €260-€270 zijn, maarja dat weet je nooit van te voren.

edit:@Blomminator aanschouw mijn snelle photoshop kunsten. Een optie is waarschijnlijk wel om met een 80x60cm eurobox te werken. Daar past hij precies in, als ik goed heb gemeten... Versie van 42cm hoog kan je nog euroboxen van 60x40 bijvoorbeeld op plaatsen zodat je enigszins nuttig gebruik kunt maken van de ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LfEtOud.jpg
Witte vlak = binnenafmeting eurobox, rode deel is de rand.
Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend, de kans bestaat dat het dus toch net aan een cm te groot is ergens :9

[ Voor 21% gewijzigd door Twijfels op 29-05-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Beun schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:42:
[...]

Weet jij toevallig al wat de GCM 8 SJL gaat doen? Ik heb hem een week geleden bij de Hornbach gehaald dus heb nog recht op de laagste prijs garantie.

Never mind, is natuurlijk amazon.de :)
Op facturen van Amzon.de staat bij mij altijd een Nederlandse entiteit, Nederlands adres en een Nederlands BTW-nummer. Het is @exponential daarmee laatst gelukt, na enig aandringen. Zie exponential in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4". Voldoet volledig aan de voorwaarden voor de laagste prijsgarantie. Mocht ie onder Hornbach-prijs komen, profiteer ervan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
wheel schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:22:
[...]

Op facturen van Amzon.de staat bij mij altijd een Nederlandse entiteit, Nederlands adres en een Nederlands BTW-nummer. Het is @exponential daarmee laatst gelukt, na enig aandringen. Zie exponential in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4". Voldoet volledig aan de voorwaarden voor de laagste prijsgarantie. Mocht ie onder Hornbach-prijs komen, profiteer ervan :)
@Beun Laatste tijd heeft Amazon.nl dezelfde aanbiedingen als Amazon.de dus gok morgen ook, maakt het waarschijnlijk wat makkelijker. Moet je wel om 13:35 snel zijn met screenshotten, mijn ervaring is dat ze na een paar minuten al weg kunnen zijn en dan zie je de normale prijs weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Ja, @Twijfels dat ziet er goed uit. En dan bestellen en dan mis ik 1cm, dat zou top zijn. heb t ook eigenlijk niet nodig. Dit grenst aan pure hebzucht en troostcadeautjes voor mijzelf.
Maar goed, tomorrow is a brand new day. Dan weten we de prijs. En mn humeur. En dan zien we wel of het past of mijn ex een hele grote zaag in de oude schuur geparkeerd krijgt... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Blomminator schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:50:

Het heeft een snoer, dus kijk ook naar andere merken. Je zit niet aan een accusysteem vast.

Bijvoorbeeld de DeWalt DWS774. Deze kan dikkere balken zagen, kost min of meer hetzelfde en is compacter op te bergen door de armen die in de kast schuiven ipv naar achter.

Uitgaande van de genoemde 83cm, is de DWS774 25-30cm korter (lengte 49cm, diepte 55cm).

[ Voor 4% gewijzigd door Framoes op 29-05-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:43
Ff een simpele vraag over (kruis)lijnlasers: ik moet een aantal planken, schilderijen, haken etc. ophangen, en zo'n ding leek me altijd al handig.
Meest waarschijnlijke blijft dat dit uiteindelijk gewoon gedaan wordt met duimstok en waterpas ( wellicht is een laser wat overkill) maar om toch goed geinformeerd te zijn:

De meeste ophangpunten voor deze zaken komen op ca 180-200cm hoog. Betekent dat ik hiervoor ook een statief nodig zou hebben die die hoogte haalt? (valt me nl op dat de meest gangbare statieven die worden meegeleverd maar tot 150cm gaan, en dat bevreemd me wat, want meestal hang je spullen toch wel wat hoger.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rubert schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:25:
[...]

@Twijfels De zaagdiepte kan ik zelf vinden inderdaad. Het ging mij nu vooral om de beschikbare ruimte die je onder de zaag kwijt kunt, daar heb ik nog niks over kunnen vinden.

Als ik bijvoorbeeld bij die Ryobi kijk, lijkt er niet heel veel ruimte tussen de geleiders en de tafel te zitten. Ik kan niet zo goed inschatten hoe dik de balk kan zijn om nog onder de zaag te passen.
Met de metabo kgs254m lukt het om een "balk" van 15.6cm tot over de helft in te zagen als je de balk 7cm uit de kant legtAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pohyj2AeUqHD8P8zdVeZ8r2xOvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/da8OvOK61W5dz9BqUztgmCI0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@tijsco en @Framoes Ja, ook wel interessant. Ik vind DeWalt niet zo mooi. Da's smaak, maar in dit geval misschien niet de beste raadgever. De Metabo ziet er ook goed aan. Om een of andere reden valt Metabo bij mij altijd als een B-merk. Het is niet zo, maar om een of andere denk ik dat er wel bij. Of nou, niet B-merk maar meer een beetje als Bosch Groen.

En ja, ik heb het echt niet nodig. Dus misschien moet ik het niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
breagor schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:14:
Ff een simpele vraag over (kruis)lijnlasers: ik moet een aantal planken, schilderijen, haken etc. ophangen, en zo'n ding leek me altijd al handig.
Meest waarschijnlijke blijft dat dit uiteindelijk gewoon gedaan wordt met duimstok en waterpas ( wellicht is een laser wat overkill) maar om toch goed geinformeerd te zijn:

De meeste ophangpunten voor deze zaken komen op ca 180-200cm hoog. Betekent dat ik hiervoor ook een statief nodig zou hebben die die hoogte haalt? (valt me nl op dat de meest gangbare statieven die worden meegeleverd maar tot 150cm gaan, en dat bevreemd me wat, want meestal hang je spullen toch wel wat hoger.)
Als je een laser met magneet hebt, kan je die aan een veelvoud aan objecten bevestigen. Ik gebruik bijvoorbeeld vaak deze plafondsteun. Werkt prima.
Blomminator schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:23:
@tijsco en @Framoes Ja, ook wel interessant. Ik vind DeWalt niet zo mooi. Da's smaak, maar in dit geval misschien niet de beste raadgever. De Metabo ziet er ook goed aan. Om een of andere reden valt Metabo bij mij altijd als een B-merk. Het is niet zo, maar om een of andere denk ik dat er wel bij. Of nou, niet B-merk maar meer een beetje als Bosch Groen.

Knalgeel is ook niet mijn lievelingskleur, maar in dit geval ging praktisch nut voor. Metabo maakt natuurlijk die hele goedkope afkortzaag en die is vrij matig vergeleken bij duurdere machines. Maar Metabo maakt ook echt topkwaliteit gereedschap waarbij de onderdelen nog in eigen fabrieken worden geproduceerd. Ook nog veel Duits geproduceerde machines.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:11
Blomminator schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:23:

Ik ben altijd van mening dat als het goed werkt en doet wat je er van verwacht, je het ook niet hoeft te vervangen of duur hoeft te kopen. Sommige mensen zullen vast gruwelen van mn tools:

- Powerplus accu schroeftol
- Bosch haakse slijper uit 1990
- Makita klopboor uit 2000
- Metabo cirkelzaag
- Bosch decoupeerzaag uit het jaar prik (wel met snelkoppeling)

Enz enz.

Het werkt allemaal uitstekend, da’s voor mij belangrijk. Als het stuk gaat, vervang ik het wel.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:38
hammy87 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:24:
Heb de schuurvoet van de Bosch GSS 160 multi veranderd naar de vierkante zool ipv de rechthoekige, maar nu past hij met de inlay niet meer in de box. Klopt dat? Zou toch wel erg dom ontworpen zijn als dat zo is van Bosch.. Hij komt precies met de voet tegen de uitstulping van het handvat aan. Inlay eruit is natuurlijk een oplossing, maar dan ligt alles er zo los in..
Ik heb voor m'n gex 125 AE een inlay besteld (omdat hij niet in een koffer werd geleverd, maar in een doos).

En die inlay is voor een 238 lboxx, dus een maatje hoger dan de 136 waar m'n GSS160 in zit. En idd: De GEX past zonder inlay prima in een 138 lboxx, maar met inlay niet meer. Het schuurpapier past dan ook niet meer. Nu weet ik niet of ik wel zoveel zin heb om een 238 box voor deze machine te halen, da's wel een erg lompe boxx voor zo'n klein machientje. Erg inefficiënt . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Vandaag is er voor het eerst ook wat misgegaan met een amazon warehouse deal bij mij :(

Ik had een bosch GSR 12V-35 besteld, conditie "gut". En ik krijg vandaag keurig een bosch doos met opdruk gsr 12V-35, maar daarin zat een gsr 12V-15 :X
Blijkbaar heeft iemand die dus fout geretourneerd en heeft amazon dat niet gezien, oid.

En dan blijkt de klantenservice van Amazon toch ook echt niks te kunnen betekenen: Ik kan hem retour sturen en dan krijg ik geld terug. Ik heb nog gevraagd of ze gewoon het juiste artikel kunnen toesturen (er is nog een warehouse deal beschikbaar), of gedeeltelijk crediteren oid. Maar niets van dat alles, computer says no.
Maargoed, hij gaat idd gewoon terug en dan wacht ik wel weer op een nieuwe aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Raymond schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:35:
Vandaag is er voor het eerst ook wat misgegaan met een amazon warehouse deal bij mij :(

Ik had een bosch GSR 12V-35 besteld, conditie "gut". En ik krijg vandaag keurig een bosch doos met opdruk gsr 12V-35, maar daarin zat een gsr 12V-15 :X
Blijkbaar heeft iemand die dus fout geretourneerd en heeft amazon dat niet gezien, oid.

En dan blijkt de klantenservice van Amazon toch ook echt niks te kunnen betekenen: Ik kan hem retour sturen en dan krijg ik geld terug. Ik heb nog gevraagd of ze gewoon het juiste artikel kunnen toesturen (er is nog een warehouse deal beschikbaar), of gedeeltelijk crediteren oid. Maar niets van dat alles, computer says no.
Maargoed, hij gaat idd gewoon terug en dan wacht ik wel weer op een nieuwe aanbieding.
Daarom bestel ik nooit op Amazon. Nog ondoorzichtiger dan bol.com qua wie het levert, waar het vandaan komt etc. Dan maar een paar tientjes meer betalen bij gerenommeerde shops voor wat ik zoek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
1nsane schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:40:
[...]

Daarom bestel ik nooit op Amazon. Nog ondoorzichtiger dan bol.com qua wie het levert, waar het vandaan komt etc. Dan maar een paar tientjes meer betalen bij gerenommeerde shops voor wat ik zoek.
Wat een onzin.
Amazon is heel duidelijk in wie de verkoper is, dat staat in koeieletters op de site, als je besteld. En in dit geval was dat amazon warehouse. En daar is een fout gemaakt. Shit happens. Ik vind het alleen jammer dat de enige oplossing is om het retour te sturen voor geld terug. Ik stond open voor alternatieven, maar die zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
@Raymond
offtopic:
Hoe splits je je post? Heb die hele UBB FAQ doorgespit, maar kan 'm niet vinden. En geen achtergrond in IT...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Framoes schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:48:
@Raymond
offtopic:
Hoe splits je je post? Heb die hele UBB FAQ doorgespit, maar kan 'm niet vinden. En geen achtergrond in IT...
Gewoon 2x achter elkaar quoten / bericht plaatsen ;) Functionaliteit die Tweakers zelf heeft toegevoegd, is het dubbel / triple posten niet meer zo hinderlijk zal de gedachte zijn geweest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Twijfels schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:51:
[...]

Gewoon 2x achter elkaar quoten / bericht plaatsen ;) Functionaliteit die Tweakers zelf heeft toegevoegd, is het dubbel / triple posten niet meer zo hinderlijk zal de gedachte zijn geweest denk ik.
Vreemd, want bij mij lijkt dat tot nu toe niet te werken. Zie m'n post van 20:35 bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Framoes schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:52:
[...]

Vreemd, want bij mij lijkt dat tot nu toe niet te werken. Zie m'n post van 20:35 bijvoorbeeld.
Dat komt omdat je die post gewijzigd hebt in plaats van gewoon een nieuwe (tweede) reactie/quote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Twijfels schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:56:
[...]

Dat komt omdat je die post gewijzigd hebt in plaats van gewoon een nieuwe (tweede) reactie/quote :)
Deze toch niet?

Framoes in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21
Jij hebt daar heel netjes een tweede reactie in dezelfde post gezet. Hulde daarvoor. Veel mensen doen dat niet en reageren vlak na hun post op iemand anders. Dan gaan ze dubbelposten. Die twee posts worden nu samengevoegd met dat dunne lijntje ertussen. Hoef je niks voor te doen.

Maar: jouw manier.is nog steeds een stuk netter.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21
Framoes schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:48:
@Raymond
offtopic:
Kijk, zo dus. Ik heb gewoon iets later je andere post gequote.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
dreamscape schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:03:
[...]

Kijk, zo dus. Ik heb gewoon iets later je andere post gequote.
Kijk, duidelijk. Thanks!

En @Twijfels
Ik begreep het verkeerd. Dacht dat het ook gold voor twee quotes in één post zonder dubbelposten.

[ Voor 22% gewijzigd door Framoes op 29-05-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik zie steeds meer Rupes schuurmachines langskomen. Welke is voor jullie de topper: Rupes of Festool? Of niet te vergelijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
Alsjemenou schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:49:
Ik zie steeds meer Rupes schuurmachines langskomen. Welke is voor jullie de topper: Rupes of Festool? Of niet te vergelijken?
Wat is beter, Coca Cola of Pepsi? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Mirka.

Maar dat gaat ook mijn schuurbudget te boven :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 23:19
@Framoes
Als je hr tussen twee vierkante haakjes zet krijg je een lijntje. [ h r ] maar dan zonder spaties.

Dan krijg je dit

En is het gesplitst.

:)

[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 30-05-2020 01:54 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voor het geld waarschijnlijk de Rupes.
Heb dus een Rupes Delta schuurmachine, en een Festool 150mm orbit, de Delta schuurmachine van Festool was duurder, en minder qua stofafzuiging. Specs zoals vermogen en uitslag waren vergelijkbaar. Keuze is dan makkelijker. Beide liggen gewoon lekker stil in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
1nsane schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:40:
[...]

Er staat gewoon bij wie het levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
_ferry_ schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:55:
Mede door dit topic, en het feit dat ik een stuk of 10 binnenkozijnen, en de raamkozijnen moet schuren, maar een nieuwe Rupes tool aangeschaft:[...]
Wauw, die Rupes dingen lijken 1:1 op de Festools, maar dan met een luxer stofzakje er aan en geen Plug-It.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ze zijn praktisch hetzelfde, maar Rupes is volgens mij goedkoper. Schilders zie je met beide werken, dus zal allebei goed spul zijn.
Teijgetje schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 01:52:
@Framoes
Als je hr tussen twee vierkante haakjes zet krijg je een lijntje. [ h r ] maar dan zonder spaties.

Dan krijg je dit

En is het gesplitst.

:)
Maar kan je dan beide delen apart quoten, zoals bij de forumfunctie waar dubbelposts worden gekoppeld?

(we gaan het nu zien)

kabeltjekabel schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:21:
[...]

Wauw, die Rupes dingen lijken 1:1 op de Festools, maar dan met een luxer stofzakje er aan en geen Plug-It.
Flex maakt ook schuurmachines die uit dezelfde mal lijken te komen. Wie de oorspronkelijke producent is, is me niet helemaal duidelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Framoes op 30-05-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

JB

Cédric roelt!

deepbass909 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 00:17:
Ik zal vast niet de enige zijn die op een trap altijd loopt te kloten met beschikbare ruimte en waar je alles laat tijdens het klussen. Aangezien de machines een riemclip hebben en die van Makita relatief smal zijn , heb ik het volgende gedaan:
[Afbeelding]

Deze beugeltjes zijn precies de goede maat voor de riemclips en tijdens het klussen kan ik hier de machines aan hangen:
[Afbeelding]

Vanmiddag gelijk een uitgebreide test kunnen doen met het opnieuw aanleggen van elektra in m'n garage. Daarbij moest ik heel wat gaten boren en schroeven, dus continu van machine wisselen en dit werkte super.
Hoe heten die beugeltjes? Heb het een keer gezien, maar krijg de naam niet gevonden nu :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

De GST 90 E dikkepeer is momenteel in aanbieding. Is het verschil met de GST 150 CE erg groot? Die 150 lijkt echt gigantisch groot, en ik betwijfel dat ik ooit '150mm zaagdiepte' (met korrel zout) nodig zou hebben.

Mensen die ervaring hebben met de GST 90 en/of de 150?

Kom ik met de 90 ook vlot door bvb een (fineer/spaanplaat) werkblad van 4-5cm? Daar had mijn Makita JV101DZ toch best last mee. Of is meer sowieso beter? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Slonzo schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:26:
De GST 90 E dikkepeer is momenteel in aanbieding. Is het verschil met de GST 150 CE erg groot? Die 150 lijkt echt gigantisch groot, en ik betwijfel dat ik ooit '150mm zaagdiepte' (met korrel zout) nodig zou hebben.

Kom ik met de 90 ook vlot door bvb een (fineer/spaanplaat) werkblad van 4-5cm? Daar had mijn Makita JV101DZ toch best last mee. Of is meer sowieso beter? :+
Het probleem met lichtere machines is dat ze sneller scheef door het hout heen trekken. Als je heel rustig zaagt zal 5cm misschien nog wel gaan met de GST 90, maar kan me voorstellen dat hij daar moeite mee krijgt en de zaag scheef wil gaan (weg van de minste weerstand).

Hoe het zit met de geleiders tussen de modellen weet ik niet, de GST 160 heeft blijkbaar wel een betere zaagblad geleider dan de GST 150, waardoor die beter recht blijft zagen. Of de 150 en 90 dan hetzelfde zijn, of de 90 slechter is weet ik niet. Reviews checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
breagor schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 20:14:

Dat kun je op diverse manieren aanpakken. Statief op iets zetten, laser op een hh-trap en opvullen met iets tot gewenste hoogte etc.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:55

Tjark

DON'T PANIC

Niet slecht, 270 euro nu die Bosch 8 sjl op Amazon https://www.amazon.de/Bos...F&sprefix=Bosch+8+&sr=8-1

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:04
Voor €8 meer stond hij vorige week bij toolstation, niet echt denderend, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Welja, de Bosch GLL 3-80 CG maar gekocht. Erg duur, maar een vader die wat mee betaalt en de Amazon aanbieding nu heeft me toch over de streep getrokken. Veels te vaak geroepen de afgelopen tijd dat we een laser nodig hadden dus :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@Tjark nee..ik vind t tegenvallen en het meer verwacht. Maarja, zo spaar ik oneens een boel centen uit. En t geeft minder rommel in schuur.
Lekker opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Twijfels schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:39:
Welja, de Bosch GLL 3-80 CG maar gekocht. Erg duur, maar een vader die wat mee betaalt en de Amazon aanbieding nu heeft me toch over de streep getrokken. Veels te vaak geroepen de afgelopen tijd dat we een laser nodig hadden dus :+
Als ik zo bij Idealo kijk is die het afgelopen half jaar ook wel eens voor 100 euri minder in de aanbieding geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Mijn mam wil graag een bijzettafeltje van een plak boomstam. Zelf pootjes eronder en "dan staat het leuk". Das zeker waar, maar sneller gezegd dan gedacht.

Hier het formaat en de groeven die erin zitten;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sc8qM8D9C5aFkjT4-lfZApytoho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZTG5r5hnNuJhZ9RNkReQuwg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQXxoyBp8v_1_lI1jbdNnE-FbFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSHGdwMGcP4sij0ge3PCJ4Tn.jpg?f=fotoalbum_large

Maat van mij is hovenier en heeft een plakje hout geleverd. Dit is redelijk vlak maar nog niet glad.

Ik heb geen vlakbank en zulke grote vlakbanken zijn er niet veel.

Optie is een schaaf en ouderwets handwerk. Een (band)-schuurmachine of een constructie maken met een bovenfrees.

Ik heb geen schuurmachine en een hele occulte weird Chinese nep bovenfrees. Nog nooit gebruikt zelfs. Kan top zijn, kan meuk zijn.

Heeft er iemand een goed idee welk gereedschap er tegenaan gegooid moet worden om dit tot een strakke bijzettafel te krijgen?

Ik neig naar een bandschuurmachine..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
Bovenfrees met 'jig' is volgens mij de enige optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan altijd een CNC freestafel bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:38
Als het wel vlak maar niet glad is zou ik het toch eerst maar eens met een scherpe handschaaf proberen. Hij hoeft in principe niet dunner toch? Of moet die diepe groef van een halve cm in foto 1 ook helemaal weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe vlak moet het? Simpelweg de sporen van de kettingzaag er uit en vlak genoeg dat glazen niet omvallen moet met een schaaf en / of schuurmachine ook prima lukken?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Hoe oud is die plak? Heb iets vergelijkbaars liggen, maar die scheur werd bij mij uiteindelijk nog wel een keer zo groot nadat hij goed gedroogd was binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook zon plak in de woonkamer staan. Schors eraf geschuurd met een lamellenschijf en toen opgeschuurd. Juist de kettingzaagsporen en de scheefheid maakt het mooi naar mijn idee. Er zitten hier 4 dunne pootjes onder vanwege de kinderen. Als ie wiebelt trek je simpelweg een pootje iets schuiner 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
kabeltjekabel schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:11:
[...]

Als ik zo bij Idealo kijk is die het afgelopen half jaar ook wel eens voor 100 euri minder in de aanbieding geweest.
Amazon ooit €431, SVH24 heeft hem ook nooit goedkoper gehad. En daarbij zijn er helaas ook veel duitse webshops die niet naar NL verzenden.

Maarja, niet meer over de prijs nadenken, zal er vast tevreden mee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:19

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

FRANQ schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:41:
[...]

Ik zet hem gewoon op 45 graden.
Hak een balkje door.
Gradenboog ertegen aan en zaag corrigeren.
Balkje 5mm korter doorhakken.
Weer controleren, meestal is het dan spot on.

Is op een goedkoop (maar loeisterk) ferm ding, dus een exacte aanslag heb ik niet.
Vandaag even bezig geweest met alles afstellen. Aardig gelukt. Na wat prutsen een waterval verbinding van 89.7 graden. Misschien dat ik het nog ietsjes strakker krijg, maar het valt wat bij betreft binnen de marge. Ik weet ook niet hoe nauwkeurig mijn hoekmeter is, maar met een maximale afwijking van 0.33% zijn er andere dingen die van belang zijn, denk ik zo. :)

Ook de FSN1600 gebruikt. Ik merkte toch dat deze licht verschoven is tijdens een teststukje op multiplex. Verder zaagt het super strak. Ik zit eraan te denken om dan toch maar de klemmen erbij te kopen, maar dat is toch best wel een flink bedrag. Iemand andere tips?

Ik gebruik trouwens de Bosch top best for wood bladen. Dat geeft echt een superstrak resultaat, kosten wel flink wat.

[ Voor 5% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 30-05-2020 18:24 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 11:36
Maar weer eens een vraag over afkortzagen:

Weten jullie welke merken kiezen voor een geleider die zich aan de voorzijde bevindt, of in elk geval op een manier waardoor je aan de achterkant minder ruimte nodig hebt?

Ik kom tot nu toe op dewalt (dws778 - te duur), makita (ls1019l - te duur) en ryobi (ems254l - max dikte 10 cm doordat geleider erg laag geplaatst is). Ik ben maar een amateur doe-het-zelver ;), en een afkortzaag van meer dan 500 vind ik dan echt teveel. Mijn werkbank is niet zo diep (60 cm), dus een rail aan de achterkant werkt niet. Idealiter kan ik wel balken van 15cm in 2x doorhalen, zonder handzaag te hoeven gebruiken, dus ik heb 254mm nodig schat ik.

Een andere optie is om te gaan voor een afkortzaag icm een onderstel. Zaag zal vooral projectmatig gebruikt worden, en er kan best wel een paar maanden tot een jaar tussen projecten zitten ;) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07 21:47
Blomminator schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:24:

Heeft er iemand een goed idee welk gereedschap er tegenaan gegooid moet worden om dit tot een strakke bijzettafel te krijgen?
Met een elektrische schaaf is hij snel genoeg gevlakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:19

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

floriz87 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:54:

Weten jullie welke merken kiezen voor een geleider die zich aan de voorzijde bevindt, of in elk geval op een manier waardoor je aan de achterkant minder ruimte nodig hebt?

Ik kom tot nu toe op dewalt (dws778 - te duur), makita (ls1019l - te duur) en ryobi (ems254l - max dikte 10 cm doordat geleider erg laag geplaatst is). Ik ben maar een amateur doe-het-zelver ;), en een afkortzaag van meer dan 500 vind ik dan echt teveel. Mijn werkbank is niet zo diep (60 cm), dus een rail aan de achterkant werkt niet. Idealiter kan ik wel balken van 15cm in 2x doorhalen, zonder handzaag te hoeven gebruiken.

Een andere optie is om te gaan voor een afkortzaag icm een onderstel. Zaag zal vooral projectmatig gebruikt worden, en er kan best wel een paar maanden tot een jaar tussen projecten zitten ;) ..
Festool, maar die zij ook iets wat duur.

Ik zou voor eentje met onderstel gaan, ben je veel flexibeler mee.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:37

MJV

Ik kom tot nu toe op dewalt (dws778 - te duur), makita (ls1019l - te duur) en ryobi (ems254l - max dikte 10 cm doordat geleider erg laag geplaatst is). Ik ben maar een amateur doe-het-zelver ;), en een afkortzaag van meer dan 500 vind ik dan echt teveel. Mijn werkbank is niet zo diep (60 cm), dus een rail aan de achterkant werkt niet. Idealiter kan ik wel balken van 15cm in 2x doorhalen, zonder handzaag te hoeven gebruiken, dus ik heb 254mm nodig schat ik.

Bosch heeft ook een versie met een hele geavanceerde scharnier, maar die is sowieso ook te duur.

Onderstel is wel erg fijn om te hebben, zeker bij zware/lange balken. Ga je anders met je werkbank ook mee lopen stoeien. Sowieso staat zo'n ding best wel in de weg als je hem permanent op je werkbank hebt staan maar niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ben nog steeds niet uit over de keuze kettingzaag, dus vandaag maar een flinke bijl gekocht om korte metten te maken met de hulst die we aan het kortwieken zijn (uiteraard ook met een handzaag ;)).

Fijn ding hoor, lekker zwaar, klieft met gemak door dikke takken heen :). Misschien doe ik er ook wel een poging mee de hele stam om te hakken :7.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFKhQr1BR4kvyjfJlRZ8gE43MBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxnQVRKXh7Q8UWOwEWaSBBjT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-05-2020 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Vandaag de GWS 7-125 in gebruik genomen. Snap instantaan waarom je nu een X-Lock systeem hebt...nu hoop ik deze slechts nog een paar keer nodig te hebben, maar toch. Niet mijn ding slijptollen.

Overigens helpt het als je je materiaal goed inschat. Tegels van de tuin afkorten. Kwam er niet doorheen met een steen schijfje. Buurman had nog een kartel schijf voor beton liggen. Als boter....Weer wat geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Doe maar rustig, straks heb je geen reden meer om een kettingzaag te kopen :+

Best een flinke jongen trouwens, die hulst. Al die droge prikkers in de herfst, brrrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Slonzo schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:10:
[...]

Doe maar rustig, straks heb je geen reden meer om een kettingzaag te kopen :+

Best een flinke jongen trouwens, die hulst. Al die droge prikkers in de herfst, brrrr...
We zullen er sporadisch eentje nodig hebben. Maar ik ben wel een houtwerkplaats aan het bouwen en wil meubels maken. Mijn eigen hout drogen en tot planken maken lijkt me daarbij echt een geweldige toevoeging. Het zal niet wekelijks gebeuren, maar ik zou dan een zwaardere zaag kopen (op benzine) met een baantje erop zodat ik stammen/balken tot hout kan verwerken.

Maar de zaag + het baantje komen dan op bijna 1100 euro uit. Heb ik wel een Stihl met 4pk en een 50cm zaagblad + een ripping chain (nodig voor een zaagbaan). Pak ik een 'gewone' kettingzaag, goed genoeg voor tuinwerk en snoeien e.d. ben ik voor de zaag ongeveer 350 tot 400 euro kwijt, maar dan kan ik er later geen baan op zetten om hout te verwerken. Die zaag kost al gauw 700 euro.

Mijn vrouw zegt (terecht) dat je voor dat prijsverschil een hoop hout bij de lokale houthandel kan halen, recht gezaagd en wel. En daar kan ik het gewoon zelf gaan uitzoeken, zonder het zelf nog te hoeven verwerken tot planken. Die paar balken en stammen die ik op een jaar verzamel wil hij voor een paar euro ook vast wel voor me verzagen.

Moeilijk, dus werk ik nu nog even met een bijl en een handzaag. Wél goed voor de conditie :P.

En die hulst... de vorige bewoners waren niet zulke fans van tuineren nee. Dus ze maaien het gras en de rest lieten ze lekker groeien :P.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-05-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01

Exigence

dnkroz

HTT-Thalan schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:28:
[...]

We zullen er sporadisch eentje nodig hebben. Maar ik ben wel een houtwerkplaats aan het bouwen en wil meubels maken. Mijn eigen hout drogen en tot planken maken lijkt me daarbij echt een geweldige toevoeging. Het zal niet wekelijks gebeuren, maar ik zou dan een zwaardere zaag kopen (op benzine) met een baantje erop zodat ik stammen/balken tot hout kan verwerken.

Maar de zaag + het baantje komen dan op bijna 1100 euro uit. Heb ik wel een Stihl met 4pk en een 50cm zaagblad + een ripping chain (nodig voor een zaagbaan). Pak ik een 'gewone' kettingzaag, goed genoeg voor tuinwerk en snoeien e.d. ben ik voor de zaag ongeveer 350 tot 400 euro kwijt, maar dan kan ik er later geen baan op zetten om hout te verwerken. Die zaag kost al gauw 700 euro.

Mijn vrouw zegt (terecht) dat je voor dat prijsverschil een hoop hout bij de lokale houthandel kan halen, recht gezaagd en wel. En daar kan ik het gewoon zelf gaan uitzoeken, zonder het zelf nog te hoeven verwerken tot planken. Die paar balken en stammen die ik op een jaar verzamel wil hij voor een paar euro ook vast wel voor me verzagen.

Moeilijk, dus werk ik nu nog even met een bijl en een handzaag. Wél goed voor de conditie :P.

En die hulst... de vorige bewoners waren niet zulke fans van tuineren nee. Dus ze maaien het gras en de rest lieten ze lekker groeien :P.
Denk ook aan het gewicht van de zaag. Voor het "gewone" werk wil je eigenlijk een lichte en relatief korte zaag. Pak je veel sneller.

Kun je later alsnog een mooie zaagbaan kopen, maar wellicht kom je in tussentijd een mooie lintzaag tegen ofzo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond

.
Je vrouw heeft gelijk.
Je kan het zelf toch niet zo mooi verwerken als een houtzagerij. Gewoon lekker kopen dus, is er ook nog eens veel meer keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 00:39
[...]

Vergeet niet dat je je hout minimaal nog een jaar of twee moet drogen, met alle bijkomstigheden. Ik heb een klein jaar geleden een pruimenboom omgehaald en het dikste stuk van de stam met een hoop DIY verwerkt tot 4 planken van 4cm. Ondanks dat ik het netjes heb opgestapeld met houtjes ertussen, zware stenen erop, kopse kanten heb ingesmeerd met houtlijm, is het toch kromgetrokken en gescheurd. Misschien had ik tussentijds moeten bewateren, en het hout is natuurlijk niet mooi kwartiers ofzo, maar hou daar rekening mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 00:39
Blomminator schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:24:
Mijn mam wil graag een bijzettafeltje van een plak boomstam. Zelf pootjes eronder en "dan staat het leuk". Das zeker waar, maar sneller gezegd dan gedacht.

Hier het formaat en de groeven die erin zitten;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maat van mij is hovenier en heeft een plakje hout geleverd. Dit is redelijk vlak maar nog niet glad.

Ik heb geen vlakbank en zulke grote vlakbanken zijn er niet veel.

Optie is een schaaf en ouderwets handwerk. Een (band)-schuurmachine of een constructie maken met een bovenfrees.

Ik heb geen schuurmachine en een hele occulte weird Chinese nep bovenfrees. Nog nooit gebruikt zelfs. Kan top zijn, kan meuk zijn.

Ik neig naar een bandschuurmachine..
Bovenfrees met jig lijkt mij het meest geschikt. Je hebt hier te maken met kops hout en dat is echt een stuk lastiger te schuren dan langshout. Met een handschaaf kan het ook, maar hier geld hetzelfde: het is zwaar werk, je messen worden snel bot en het duurt lang. Met een bovenfrees kan je het perfect vlak maken, en hoef je het daarna alleen maar een beetje te schuren om het af te werken. Elektrische schaaf zou ook wel kunnen, maar dat is wel een investering. Of gewoon zo houden onder het mom van "rustiek" :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

JB schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:23:
[...]
Hoe heten die beugeltjes? Heb het een keer gezien, maar krijg de naam niet gevonden nu :(
Ik moest ook weer even zoeken, maar ze heten riem- of bandbeugel.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

Nou, ik wil me toch ook even melden als coronaklusser. En heb gelijk even een vraagje. Ik heb dit weekend uit frustratie mijn 12V gamma accuboormachine gesloopt (cd12-2ql) en gelijk besloten dat ik en een nieuwe nodig heb, en dat die een stuk betere kwaliteit en een stuk sterker moet zijn.
Nu heb ik deze al 8 jaar, maar vanwege hoe zwak die was heb ik nooit echt alles ermee kunnen doen wat ik wilde. Lange schroeven in hout kon die niet aan etc, en dan moest ik bij de buren wat gaan lenen.

Nu ga ik niet gigantiche klussen doen, het blijft bij kleine meubeltjes en oplossingen voor rond het huis in elkaar flansen. En wat gaatjes boren en schilderijen ophangen. Ik heb ook een klophamer op 230V, dus het hoeft niet all in 1. Ik heb zelf de volgende 2 dingen in gedachten:

https://www.toolstation.n...p2a-402c-combopack/p63751
Dit lijkt mij een erg goed geprijst pakket. Wellicht een tikketlje overdreven voor wat ik ermee ga doen.

https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html
Lijkt mij gewoon een goede machine, alleen zonder de impact kant.

Allebei 18V, allebei koolborstelloos, allebei zat kracht. Allebei van een goed merk. (heb vroeger op de zaak altijd gewerkt met Festool, vond ik geweldig, maar dat is absoluut niet voor prive gebruik goed te praten voor mijzelf) en allebei wat langer garantie en zat extra bodies binnen het ecosysteem. Het enige waar ik de impact body voor nodig heb op het moment wat ik kan bedenken is dat het wellicht wel handig is om wielmoeren los en vast te draaien bij de zomer/winter wissel. En wellicht voor hardnekkige bouten/moeren op de motor.

Ik heb op het moment niet een accu systeem waar ik in zit, dus dat maakt mij niet uit. De machines die eventueel nog erbij zullen komen zijn: een wat serieuzere schuurmachine (doe alles met een mouse nu) en een heggentrimmer op accu (hebben ze allebei wel in het assoirtement)

Mijn vraag is nu: zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Zijn er betere alternatieven?

[ Voor 15% gewijzigd door Denko op 31-05-2020 08:57 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16
Denko schreef op zondag 31 mei 2020 @ 08:41:
Nou, ik wil me toch ook even melden als coronaklusser. En heb gelijk even een vraagje. Ik heb dit weekend uit frustratie mijn 12V gamma accuboormachine gesloopt (cd12-2ql) en gelijk besloten dat ik en een nieuwe nodig heb, en dat die een stuk betere kwaliteit en een stuk sterker moet zijn.
Nu heb ik deze al 8 jaar, maar vanwege hoe zwak die was heb ik nooit echt alles ermee kunnen doen wat ik wilde. Lange schroeven in hout kon die niet aan etc, en dan moest ik bij de buren wat gaan lenen.

Nu ga ik niet gigantiche klussen doen, het blijft bij kleine meubeltjes en oplossingen voor rond het huis in elkaar flansen. En wat gaatjes boren en schilderijen ophangen. Ik heb ook een klophamer op 230V, dus het hoeft niet all in 1. Ik heb zelf de volgende 2 dingen in gedachten:

Dit lijkt mij een erg goed geprijst pakket. Wellicht een tikketlje overdreven voor wat ik ermee ga doen.

Ik heb op het moment niet een accu systeem waar ik in zit, dus dat maakt mij niet uit. De machines die eventueel nog erbij zullen komen zijn: een wat serieuzere schuurmachine (doe alles met een mouse nu) en een heggentrimmer op accu (hebben ze allebei wel in het assoirtement)

Mijn vraag is nu: zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Zijn er betere alternatieven?
Zeker als je een heggenschaar nodig hebt, zou ik naar Makita kijken.

Als je nu een tuinmachine (heggenschaar koopt) krijg je een gratis accu erbij.
https://www.makita.nl/cla...-tuin-en-parkmachine.html

Je kan losse bodies kopen, of een start pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Maeslant schreef op zondag 31 mei 2020 @ 08:48:
[...]

Ok, makita kan ik ook naar kijken idd, maar de heggenschaar is eigenlijk pas voor over een jaar of 2 (op dit moment valt er nog niks te snoeien. Welke accuschroef machines moet ik dan aan denken bij makita?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Afbeeldingslocatie: http://i.qkme.me/3qbilh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Accu's -O- gewoon eentje op benzine joh }).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

JB

Cédric roelt!

deepbass909 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 00:41:
[...]

Ik moest ook weer even zoeken, maar ze heten riem- of bandbeugel.
Ja nu vind ik ze maar duuuuur :o Waar heb jij ze vandaan als ik vragen mag? De lokale Gamma of Praxis lijkt ze niet te verkopen en zelfs bij een Amazon is zo'n haakje meer dan 4 euro p.st. (bandbreedte 30mm) :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
.

Die van deWalt komt regelmatig voorbij voor 99 euro bij de Lidl. Daar heb ik hem een paar jaar geleden gekocht. Bevalt verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvilani
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-09 14:24

https://www.toolnation.nl...rtzaag/merken/metabo.html

Kijk hier eens naar. Ik heb in 2013 mijn schuur gebouwd (helemaal van hout) en daarvoor speciaal een metabo aangeschaft. Ik heb sindsdien veel verbouwingen (keuken, slaapkamers) gedaan en hij gaat nog steeds. Zeker een goede prijs kwaliteit verhouding.

[ Voor 48% gewijzigd door Arvilani op 31-05-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 20:21
Arvilani schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:50:
[...]

Kijk hier eens naar. Ik heb in 2013 mijn schuur gebouwd (helemaal van hout) en daarvoor speciaal een metabo aangeschaft. Ik heb sindsdien veel verbouwingen (keuken, slaapkamers) gedaan en hij gaat nog steeds. Zeker een goede prijs kwaliteit verhouding.
Dat is helaas geen antwoord op de vraag, denk ik. Er staan er wel een paar tussen zonder uitstekende geleiders aan de achterkant, maar die beginnen rond de 1k..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

maartend schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:45:
[...]

Die van deWalt komt regelmatig voorbij voor 99 euro bij de Lidl. Daar heb ik hem een paar jaar geleden gekocht. Bevalt verder goed.
Dat klinkt als een topdeal. En dat is dan ook de 18V? Want ik kon eigenlijk alleen maar de 10.8V vinden bij de lidl voor 129. En dan is de stap klein om 20 piek bij te leggen voor de 18V versie. Overigens zullen allebei de versies goed zat zijn voor mijn gebruik. De 10.8v heeft al 25NM. Dubbel van de 12NM die ik gewend ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:55

Tjark

DON'T PANIC

Hoe vaak ga je echt zulke dikke balken zagen? Is een DeWalt dws774 dan niet iets?

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00
HTT-Thalan schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:24:
[...]

Accu's -O- gewoon eentje op benzine joh }).
Waarom de voorkeur voor benzine? De accu grasmaaier, strimmer en heggenschaar (die ik heb) doen niet onder voor benzine, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:21:
[...]

Festool, maar die zij ook iets wat duur.

Ik zou voor eentje met onderstel gaan, ben je veel flexibeler mee.
MJV schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:06:
[...]

Bosch heeft ook een versie met een hele geavanceerde scharnier, maar die is sowieso ook te duur.

Onderstel is wel erg fijn om te hebben, zeker bij zware/lange balken. Ga je anders met je werkbank ook mee lopen stoeien. Sowieso staat zo'n ding best wel in de weg als je hem permanent op je werkbank hebt staan maar niet gebruikt.
OK, dank voor de tips, lijkt me inderdaad wel verstandig dan, een onderstel.
Arvilani schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:50:
[...]

De 254m lijkt me een mooie zaag ja, zeker icm ksu251. Enig idee hoe dik je er max onder kan schuiven?
larsbeumer.apd schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:16:
[...]

Dat is helaas geen antwoord op de vraag, denk ik. Er staan er wel een paar tussen zonder uitstekende geleiders aan de achterkant, maar die beginnen rond de 1k..
Ik denk dat ik die eis (geleider/rail aan voorzijde) maar laat varen. Als ik voor de combinatie met onderstel ga, zal het vooral buiten zagen worden, eventueel onder de overkapping. En dan is die ruimte aan de achterzijde minder belangrijk.
Tjark schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:44:
[...]

Hoe vaak ga je echt zulke dikke balken zagen? Is een DeWalt dws774 dan niet iets?
Goede vraag ja, net nog even gekeken, en 15x15 zijn wel echt hele serieuze balken. Verwacht vooral balken te zagen voor het maken van een bank, een vlonder en wellicht het verbouwen van de zolder boven, maar ik denk dat 10cm dan eigenlijk max voor gaat komen.

Wat dat betreft zou de Ryobi dan ook nog een optie zijn, maar misschien is de keuze voor een gerenommeerder merk (Metabo/Makita/Dewalt) op het gebied van zagen dan wat verstandiger. Festool heeft alleen maar te dure opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

akatar schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:32:
[...]

Waarom de voorkeur voor benzine? De accu grasmaaier, strimmer en heggenschaar (die ik heb) doen niet onder voor benzine, is mijn ervaring.
Klopt ook, en ik was niet serieus :P. Stroom is net zo goed, ik verkies voor (sommige!) apparaten benzine om niet met 100+ meter snoer de tuin in te hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:19
floriz87 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:57:
[...]

De 254m lijkt me een mooie zaag ja, zeker icm ksu251. Enig idee hoe dik je er max onder kan schuiven?
Ik heb deze combi. Is heel erg fijn inderdaad. Ik rijd mijn set de schuur uit, zet hem op in heet gras en als ik klaar ben klap ik de pen er in een rijd geen de schuur er in een zeer hem in een hoek.
Ik heb recent 100x100 Douglas balken gezaagd, en dat was op het randje, officieel is de max. 90 Laatste hoekje zaagde hij net niet. 120x120 kreeg ik er vorig jaar helemaal niet onder. Misschien zou een afstand blok kunnen helpen, zoals een andere Tweaker al demonstreerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:05
floriz87 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:57:
[...]

[...]

OK, dank voor de tips, lijkt me inderdaad wel verstandig dan, een onderstel.

[...]

[...]

Ik denk dat ik die eis (geleider/rail aan voorzijde) maar laat varen. Als ik voor de combinatie met onderstel ga, zal het vooral buiten zagen worden, eventueel onder de overkapping. En dan is die ruimte aan de achterzijde minder belangrijk.

[...]

Goede vraag ja, net nog even gekeken, en 15x15 zijn wel echt hele serieuze balken. Verwacht vooral balken te zagen voor het maken van een bank, een vlonder en wellicht het verbouwen van de zolder boven, maar ik denk dat 10cm dan eigenlijk max voor gaat komen.

Wat dat betreft zou de Ryobi dan ook nog een optie zijn, maar misschien is de keuze voor een gerenommeerder merk (Metabo/Makita/Dewalt) op het gebied van zagen dan wat verstandiger. Festool heeft alleen maar te dure opties.
Omdat 10cm maximaal is, blijft de vraag staan. Is de DeWalt DWS744 niks? Ik heb hem net aangeschaft, sta te kijken van hoe compact dat ding is.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00
HTT-Thalan schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:13:
[...]

Klopt ook, en ik was niet serieus :P. Stroom is net zo goed, ik verkies voor (sommige!) apparaten benzine om niet met 100+ meter snoer de tuin in te hoeven.
Aah, daar heb ik juist de accu machines voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
krizzziz schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:13:
[...]

Omdat 10cm maximaal is, blijft de vraag staan. Is de DeWalt DWS744 niks? Ik heb hem net aangeschaft, sta te kijken van hoe compact dat ding is.
Is zeker een mooie zaag, dus die houd ik in mijn achterhoofd. Wel vind ik de zaagbreedte (25cm meen ik) wat beperkt tov andere merken. Past er een balk onder van 10cm denk je (ik begrijp dat deze dan in 2 of 4 keer door moet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

akatar schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:40:
Aah, daar heb ik juist de accu machines voor.
Ja, maar die blijf je ook wisselen, weet je hoeveel heg/haag wij te snoeien hebben :P. Begrijp me niet verkeerd, ik werk graag met (goed) accu gereedschap en ben onlangs van een snoer naar een accu-decoupeerzaag gegaan en vind het ding helemaal briljant. Maar op nog geen 200cc aan benzine kan ik bijna twee uur snoeien, vind ik toch prettig. Bovendien is het ding vrij krachtig (Stihl HS45 met verlengd blad). Uiteraard is benzine minder milieuvriendelijk maar dat geld ook voor (teveel) accu's, dus ik gebruik ze alleen daar waar het praktisch genoeg is.

Heb zojuist een nieuwe bestelling geplaatst, want de 5 meter hoge hulst is tot aan een meter of 3.5 hoog leeg gesnoeid (hoger komen we niet). Ik ben vrij tevreden over mijn Einhell verstekzaag (en zeker nu ik ontdekt heb dat het ding tóch te stellen valt en ik hem nu zo goed als haaks heb) dus ik besloot nog twee producten van ze te gaan proberen:

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/gZZ3DZkDOxPG/550x236.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/gZL9pEvyO9o9/500x840.jpg

Deze zullen alleen om en bij de garage gebruikt worden, dus gewoon op stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

JB schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:37:
[...]

Ja nu vind ik ze maar duuuuur :o Waar heb jij ze vandaan als ik vragen mag? De lokale Gamma of Praxis lijkt ze niet te verkopen en zelfs bij een Amazon is zo'n haakje meer dan 4 euro p.st. (bandbreedte 30mm) :/
Ik heb ze ooit voor een paar euro bij de Hornbach gehaald, ik kan ze alleen op de website nu niet meer terugvinden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:30

Budha

Online ergo sum

Na het zien van dit filmpje heb ik de GST 150 links laten liggen: YouTube: 780W in einer Stichsäge - Die Power-Säge von Bosch (GST 150 CE)

Ik ben voor de Makita 4351FCTJ gegaan en die bevalt uitstekend: YouTube: Erstaunlich perfekt. Erstaunlich günstig. (Makita 4351FCTJ Stichsäge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane

Ik gebruik een Metabo, met laser. Zal morgen eens kijken welk type het is. Nog geen scheve zaag mee gezet dus doet wat ie moet en al aardig opweg om er een hele sportkantine mee in elkaar te zetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
kabeltjekabel schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:20:
[...]

Er staat gewoon bij wie het levert.
Ja dat is zo maar ik heb uit het verleden meer slechte ervaringen met Amazon dan bijv. Bol. Ik vind het bij Bol wat makkelijker om te zien wie de leverancier is.

Als ik “2e kansjes” wil, toog ik wel naar Coolblue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
1nsane schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:36:
[...]

Ja dat is zo maar ik heb uit het verleden meer slechte ervaringen met Amazon dan bijv. Bol. Ik vind het bij Bol wat makkelijker om te zien wie de leverancier is.

Als ik “2e kansjes” wil, toog ik wel naar Coolblue.
Het is maar wat je gewend bent, Amazon toont de verkoper in praktisch dezelfde grootte als Bol, nog nooit moeite gehad met achterhalen wie levert etc.

Daarbij heb ik de afgelopen jaren echt bijzonder veel bij Amazon gekocht en enkel en alleen maar positieve ervaringen gehad, zowel op gebied van prijs, levering als de service. Ik vind het dan ook niet gek dat ze zo abnormaal groot zijn geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36

Beetje late reactie. Ik heb sinds kort de GST 90 en gebruikt voor parketvloer van circa 2cm. Daarmee (en een goed zaagje) hele nette zaagsnedes. Hoe die dikkere planken zaagt weet ik nog niet, maar tot nu toe dik tevreden. Vriend van me vond m in elk geval 10x beter dan z’n accu deWalt decoupeerzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Twijfels schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:46:
[...]

Het is maar wat je gewend bent, Amazon toont de verkoper in praktisch dezelfde grootte als Bol, nog nooit moeite gehad met achterhalen wie levert etc.

Daarbij heb ik de afgelopen jaren echt bijzonder veel bij Amazon gekocht en enkel en alleen maar positieve ervaringen gehad, zowel op gebied van prijs, levering als de service. Ik vind het dan ook niet gek dat ze zo abnormaal groot zijn geworden.
Oh ik geloof je gelijk, maar het was dan ook slechts mn eigen ervaring :-)

Vergeet overigens niet dat het Amazon conglomeraat vooral ook veel centjes verdient met AWS en daarom markten kunnen brute forcen tot het goed werkt met hun marketplace oplossingen.

Ik vind het met name een risico met garantie. Nu weet ik wel dat het bij Bol ook afhangt van of het bij Bol zelf weg komt of 3rd party maar het in het laatste geval, kan je in elk geval duidelijk zien of de 3e partij aanvullende voorwaarden hanteert.

Als je bij Amazon iets als “2e kansje” bestelt en er zitten eerder in dit topic genoemde garantieregelingen aan, dan haak ik af en kies ik liever voor ietsje meer betalen en geen gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:38
Budha schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:30:
[...]

Na het zien van dit filmpje heb ik de GST 150 links laten liggen: YouTube: 780W in einer Stichsäge - Die Power-Säge von Bosch (GST 150 CE)

Ik ben voor de Makita 4351FCTJ gegaan en die bevalt uitstekend: YouTube: Erstaunlich perfekt. Erstaunlich günstig. (Makita 4351FCTJ Stichsäge)
Die Makita is een mooie zaag en goeie keuze lijkt me, heb zelf wel de GST 150 CE en die zaagt absoluut niet zoals in die video haha. Weet niet wat daar mis gaat maar hier gewoon haaks gelukkig.
Pagina: 1 ... 80 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic