Nou, ik wil me toch ook even melden als coronaklusser. En heb gelijk even een vraagje. Ik heb dit weekend uit frustratie mijn 12V gamma accuboormachine gesloopt (cd12-2ql) en gelijk besloten dat ik en een nieuwe nodig heb, en dat die een stuk betere kwaliteit en een stuk sterker moet zijn.
Nu heb ik deze al 8 jaar, maar vanwege hoe zwak die was heb ik nooit echt alles ermee kunnen doen wat ik wilde. Lange schroeven in hout kon die niet aan etc, en dan moest ik bij de buren wat gaan lenen.
Nu ga ik niet gigantiche klussen doen, het blijft bij kleine meubeltjes en oplossingen voor rond het huis in elkaar flansen. En wat gaatjes boren en schilderijen ophangen. Ik heb ook een klophamer op 230V, dus het hoeft niet all in 1. Ik heb zelf de volgende 2 dingen in gedachten:
https://www.toolstation.n...p2a-402c-combopack/p63751
Dit lijkt mij een erg goed geprijst pakket. Wellicht een tikketlje overdreven voor wat ik ermee ga doen.
https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html
Lijkt mij gewoon een goede machine, alleen zonder de impact kant.
Allebei 18V, allebei koolborstelloos, allebei zat kracht. Allebei van een goed merk. (heb vroeger op de zaak altijd gewerkt met Festool, vond ik geweldig, maar dat is absoluut niet voor prive gebruik goed te praten voor mijzelf) en allebei wat langer garantie en zat extra bodies binnen het ecosysteem. Het enige waar ik de impact body voor nodig heb op het moment wat ik kan bedenken is dat het wellicht wel handig is om wielmoeren los en vast te draaien bij de zomer/winter wissel. En wellicht voor hardnekkige bouten/moeren op de motor.
Ik heb op het moment niet een accu systeem waar ik in zit, dus dat maakt mij niet uit. De machines die eventueel nog erbij zullen komen zijn: een wat serieuzere schuurmachine (doe alles met een mouse nu) en een heggentrimmer op accu (hebben ze allebei wel in het assoirtement)
Mijn vraag is nu: zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Zijn er betere alternatieven?
[
Voor 15% gewijzigd door
Denko op 31-05-2020 08:57
]