Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 16:58
Boinkie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:05:
De Bosch GSS 160-1 Multi ook binnen via Amazon. Ik kan alleen online nergens schuurpapier vinden om in te slaan. Iemand tips?
Niet? Bijvoorbeeld https://www.ecotools.nl/k...a-schuurpapier-100x150mm/ en https://www.ecotools.nl/klittenband-schuurpapier?

Toevallig op 30-4 besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
2 mei! Ik zocht op GSS 160 maar kreeg maar geen resultaten :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-04 21:47
De Bosch GSS 160-1 Multi ook binnen via Amazon. Ik kan alleen online nergens schuurpapier vinden om in te slaan. Iemand tips?
??
Die machine gebruikt heel gangbaar papier, wat echt letterlijk bij elke online gereedschapboer te vinden is. Waaronder dus ook amazon. Maar ook de bekende nederlandse onlineshops. Ook hornbach en ecotools hebben hier papier voor.

Geen idee hoe jij gezocht hebt, maar dat je geen winkels kan vinden is toch wel erg vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
Boinkie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:18:
[...]

Het gaat om de maat (en het gatenpatroon), niet om het merk/model waarop je het wilt gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:49
Ik had vraag gesteld aan Bosch over de GSS 160 Multi, of hij dus inderdaad niet past met de vierkante zool in de inlay. Antwoord van Bosch :
Voor deze toepassing hebben we geen aparte inlay voor de L-BOXX 136.
Wat ik u mogelijk wel als alternatief zou kunnen bieden is de Foam inlay voor de L-BOXX 136.
Deze kunt u op de voor u gewenste afmetingen maken zodat de GSS met vierkante schuurzool er ook in past.
Leuk zo'n inlay als hij dus niet past. Geen zin om elke keer zool te moeten wisselen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:40
M.b.t. de deuvel discussie. Ik zag hier laatst deze langs komen: https://www.hornbach.nl/s...-8-mm/989026/artikel.html Deze ziet er an zich wel interessant uit, omdat je dus beide planken meteen bij elkaar hebt en in een keer kunt boren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
wheel schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:04:
[...]

Heb een T-square van 60 mm. Hij is werkelijk prachtig en goed (en haaks :+). Maar het is kostbaar. Te kostbaar :X
Haha, kan je af en toe naar iets perfect haaks kijken.
Ecotools heeft prima schuurpapier. Ken schilders die er dagelijks mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Mijn op 30 april bestelde GSS 160 Multi zou vandaag zijn verzonden en overgedragen aan de transporteur.

Jullie ook al goed nieuws, @Vliegvlug, @Waaj, @hansvk, @hammy87?
(niet van iedereen scherp of hij al onderweg of in huis was)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
Boinkie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:18:
[...]

Ook hier de gss en ook hier ecotools papier. Inmiddels heel wat doosjes versleten, ook met schuurgaas (en opzetzool). Dit papier gaat langer mee dan wat bosch zelf bij de machines levert. Ik heb een extra l-boxx er onder geklikt vol papier, ideaal meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-04 12:16

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

jichem schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:00:
[...]

Ook hier de gss en ook hier ecotools papier. Inmiddels heel wat doosjes versleten, ook met schuurgaas (en opzetzool). Dit papier gaat langer mee dan wat bosch zelf bij de machines levert. Ik heb een extra l-boxx er onder geklikt vol papier, ideaal meenemen.
Dat maakt natuurlijk niet zo zeer uit welk formaat dat papier heeft. Ik heb nu een stapel van Piranha en Bosch pro, maar dat is eigenlijk megaduur (een velletje kost al gauw bijna een euro). Ik ben verder wel tevreden over de kwaliteit.
Volgende keer ga ik wel bij ecotools shoppen.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:49
wheel schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:59:
Mijn op 30 april bestelde GSS 160 Multi zou vandaag zijn verzonden en overgedragen aan de transporteur.

Nog geen verandering hier, ondanks toezeggingen van de klantenservice.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:49

Ik heb hem geannuleerd en opnieuw besteld (15mei) toen de nieuwe aanbieding voorbij kwam, inclusief voucher en €6 tegoed door dat lange wachten. Vorige week vrijdag binnen gekregen 8)7 Uiteindelijk dus € 67,53 betaald :*) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-04 14:53
Ardj schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:02:
Heeft er iemand hier ervaring met specifieke modellen deuvelmallen? Ik zit een beetje rond te lezen op internet, maar vind het lastig om te bepalen wanneer een slechte review door het product komt of de gebruiker ervan :)
Ik kan mijn ervaringen delen. Ik heb inmiddels enkele vakkenkasten met deuvels gemaakt. En het lijkt allemaal makkelijk, maar nauwkeurigheid is toch best een ding. Ik ben begonnen met de Wolfcraft, de kunstof variant, die werkt op zich prima, maar erg bewerkelijk in goed afstellen. Daarnaast, zeker als je in kops hout boort, wil de boor nog wel eens gaan schuiven als je op een nerf zit. De plastic wolfcraft kan daar maar moeilijk mee omgaan waardoor je gat afwijkt t.o.v. de deuvel.

Kolomboor gaat daarbij niet helpen gezien je vaak op de kop van een lange plank boort.

Ik was er op een moment klaar mee en keek naar iets beter. O.a. de video van Hooked-on-wood bekeken met die tool van Banggood. Nadeel daarvan is dat je eigenlijk alleen nauwkeurig op kops hout kan boren en niet halverwege een plank.

Toen was ik er wel klaar mee en heb de Jessem besteld. Ik twijfelde nog tussen de Jessem en deze: https://www.gereedschappr...udige-deuvel-boormal.html

Ik denk dat ik daar uiteindelijk ook perfect mee uit de voeten had gekund.

Mijn ervaring met de Jessem:

- stevig, zwaar, niet kapot te krijgen, groter dan ik dacht en erg nauwkeurig. Mijn boor wijkt niet af, ook niet op een nerfje (tot nog toe in elk geval)
- boor met gemak 1 tot 5 gaten naast elkaar (ik heb de 8mm variant)
- de meegeleverde boor is prima, maar er is beter
- afstellen gaat in stapjes van 2 mm. Het midden van een 18mm plank is 9 :+ (ik zet nu mijn liniaal van 1mm ertussen, maja...)
- erg prijzig ding, zeker als je de 6 en 10 mm gaten erbij wilt.
- geen spijt gehad tot nu, maar ik heb degene hierboven nooit kunnen proberen

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-04 11:07

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Ik heb een Scheppach PL55 invalzaag met geleiderails. Kan iemand mij vertellen welke geleiderails klemmen die in de handel zijn passen op Scheppach geleiderails?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kn36alx5fp23fJ4r_00ZC3zUrI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tTWITg1CIgAVEnI9KtGHnnPR.jpg?f=user_large

Bij deze klem wordt bv. vermeld: "Compatibel met rails voor invalzagen van o.a. Festool, Makita, Triton en meer. Passen helaas niet in de groef van de Mafell rails."
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVZh_nj5hcsqrzEroWLDKAtQXXU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F5SjMSscosMpeEO63OOpQqBz.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-04 08:00
De GSB 18v-85c en GDX 200 zijn binnen! :) Heb de afgelopen twee weken toch een leuke collectie van elektrisch en handgereedschap opgebouwd. Aankomende zaterdag ga ik de overkapping bouwen. Wens me succes haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

:N

Had net wel dit antwoord van Amazon in m'n mail zitten:
[...]
Zojuist heb ik dit nagekeken echter hebben wij nog geen reactie mogen ontvangen, mijn excuses.

Tevens zie ik dat het product vanuit een voor ons onbekend extern magazijn verzonden word.
Wij kunnen dus helaas niet aangeven, vanuit waar het pakket zal worden verzonden.

Uiteraard houd ik jouw contact bij, en ik zal zodra ik meer informatie heb jou per e-mail informeren.

Ik wil je bedanken voor je geduld en ik wens je een fijne avond.
In de mail waarop ze reageert heb ik juist duidelijk aangegeven dat m'n geduld op was :+

Ook in m'n account staat nog steeds dat ze een email sturen wanneer ze een leverdatum weten. Volgende week hoop ik klaar te zijn met schilderen, dus ik denk dat hij over 2 weken geleverd wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:15

Vliegvlug

Flight Simple

De status is nog onveranderd bij mij maar heb maandag een e-mail gehad van Amazon.de dat hij morgen om 14:00 precies verzonden gaat worden.
Ik ben benieuwd maar durf het eigenlijk niet te geloven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
PaPa schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:24:
Ik heb een Scheppach PL55 invalzaag met geleiderails. Kan iemand mij vertellen welke geleiderails klemmen die in de handel zijn passen op Scheppach geleiderails?
[Afbeelding]

Bij deze klem wordt bv. vermeld: "Compatibel met rails voor invalzagen van o.a. Festool, Makita, Triton en meer. Passen helaas niet in de groef van de Mafell rails."
[Afbeelding]
Volgens mij is die rail vergelijkbaar met die van Festool/Makita/Triton, maar misschien dat iemand hier die Scheppach ook heeft en het zeker weet.

Mafell/Bosch rails zijn een ander soort rail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Framoes schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:45:
[...]

Haha, kan je af en toe naar iets perfect haaks kijken.

[...]

Ecotools heeft prima schuurpapier. Ken schilders die er dagelijks mee werken.
Goede tip, thanks, ik moet ook weer een nieuw voorraadje inslaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 10:49

Zojuist een update gehad via e-mail. Verwachte levertijd tussen 3 en 8 juni.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
Ik ben bezig met het restaureren van een bankschroef. Voor de afwerking zoek ik metaalvijlen, vlak en rond. Ik kan eigenlijk maar weinig vinden. Iemand een suggestie?

En voor €65 de Metabo BS 18 gescoord, incl 2x1.3Ah, lader en een 5.2Ah accu, geen geld! (Soort stille sale bij gamma?!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UO19Az3i5MB_oa0A6JxBLryZzp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITGa8md0Mdwzr2q8PSgem1Kn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:50
+1 voor de verstelbare moersleutel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29

Illusion

(the art of)

Ter informatie over de Bosch Accu-actie icm toolstation:
11mei GSR 18V - 60C besteld
14mei bezorgd inclusief de lader en gewone 4Ah accu
14mei formulier ingediend bij Bosch
19mei email dat accu goedgekeurd was
27mei email van UPS dat ie eraankomt
28mei 4Ah procore ontvangen. Productie maart 2020

Zeker niet slecht denk ik.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Illusion schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:12:
19mei bericht dat accu goedgekeurd was
27mei bericht van UPS dat ie eraankomt

Dat is heel rap. Hoe heb je op 19 mei een bericht ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Illusion schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:12:
19mei bericht dat accu goedgekeurd was
27mei bericht van UPS dat ie eraankomt

Dat is heel snel. Ik heb nog niets gehoord erover helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Hier ook goede ervaring met de ProCore actie. 11 mei formulier ingevuld, 28 mei accu's binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:46
Hier een tijd terug aan de Makita Accu actie meegedaan. 1, 7 en 15 mei aanvraag ingediend maar vooral van de eerste 2 nog niets gehoord terwijl ze zeggen dat je binnen 14 dagen hoort of het goed gekeurd is of niet...

Vanmiddag dus even een mailtje gestuurd om te checken of alles ok was of dat ik wellicht iets anders moest doen... prompt 10 minuten later ontvang ik voor alle 3 mijn aanvragen een goedkeuring in de mail :P Dat kan geen toeval zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
Jaguar645 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:16:
Hier een tijd terug aan de Makita Accu actie meegedaan. 1, 7 en 15 mei aanvraag ingediend maar vooral van de eerste 2 nog niets gehoord terwijl ze zeggen dat je binnen 14 dagen hoort of het goed gekeurd is of niet...

Vanmiddag dus even een mailtje gestuurd om te checken of alles ok was of dat ik wellicht iets anders moest doen... prompt 10 minuten later ontvang ik voor alle 3 mijn aanvragen een goedkeuring in de mail :P Dat kan geen toeval zijn ;)
Ja, ze lijken vrij druk met de aanvragen, maar zijn niet te beroerd om even handmatig verzoekjes tussendoor te verwerken.

Makita heeft natuurlijk gigantisch veel aanvragen te verwerken. Bij Bosch kunnen ze die 12 aanvragen per week prima aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29

Illusion

(the art of)

@Beun bericht aangepast. Was beide per email. (Hoe anders? postduif?)

[ Voor 7% gewijzigd door Illusion op 28-05-2020 22:28 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Framoes schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:23:
[...]

Ja, ze lijken vrij druk met de aanvragen, maar zijn niet te beroerd om even handmatig verzoekjes tussendoor te verwerken.

Makita heeft natuurlijk gigantisch veel aanvragen te verwerken. Bij Bosch kunnen ze die 12 aanvragen per week prima aan :+
Zo jammer dit... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Het ging zo veel over Bosch dat ik het niet kon laten ;)

Weet ik ook eens hoe mensen die geen Makita hebben zich hier voelen tijdens de accu-acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Illusion schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:28:
Wellicht een sms of een belletje? ;) Toch bedankt voor het antwoord. Dan weet ik dat ik mijn mailbox (inclusief spam) in de gaten moet houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Beun op 28-05-2020 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-04 12:16

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Beun schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:05:
[...]

Wellicht een sms of een belletje? ;) Toch bedankt voor het antwoord. Dan weet ik dat ik mijn mailbox (inclusief spam) in de gaten moet houden.
Illusion schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:28:
Heel ouderwets, een brief?

Heb ik wel eens gehad van Bosch/Siemens dat er een onderdeel nageleverd werd en de verwachte levertijd was veranderd, per post.

/Flauw

[ Voor 18% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 28-05-2020 23:12 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
Deze week de Makita DUB362Z bladblazer gekocht. Ik had een honky tonky apparaat van de action die ik 1x heb gebruikt en nooit weer. Deze Makita is echt een verademing! Wat een power weten ze te halen uit twee accu's :9~ O+

Ook vandaag de Parkside kap- en trekzaag ontvangen. Die hopelijk gauw eens uitproberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:08:
[...]

[...]

Heel ouderwets, een brief?

Heb ik wel eens gehad van Bosch/Siemens dat er een onderdeel nageleverd werd en de verwachte levertijd was veranderd, per post.

/Flauw
Dan was de postduif toch geen gekke optie :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-04 20:28
bakbakbak schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:27:
[...]

Ik kan mijn ervaringen delen. Ik heb inmiddels enkele vakkenkasten met deuvels gemaakt. En het lijkt allemaal makkelijk, maar nauwkeurigheid is toch best een ding. Ik ben begonnen met de Wolfcraft, de kunstof variant, die werkt op zich prima, maar erg bewerkelijk in goed afstellen. Daarnaast, zeker als je in kops hout boort, wil de boor nog wel eens gaan schuiven als je op een nerf zit. De plastic wolfcraft kan daar maar moeilijk mee omgaan waardoor je gat afwijkt t.o.v. de deuvel.

Kolomboor gaat daarbij niet helpen gezien je vaak op de kop van een lange plank boort.

Ik was er op een moment klaar mee en keek naar iets beter. O.a. de video van Hooked-on-wood bekeken met die tool van Banggood. Nadeel daarvan is dat je eigenlijk alleen nauwkeurig op kops hout kan boren en niet halverwege een plank.

Toen was ik er wel klaar mee en heb de Jessem besteld. Ik twijfelde nog tussen de Jessem en deze: https://www.gereedschappr...udige-deuvel-boormal.html

Ik denk dat ik daar uiteindelijk ook perfect mee uit de voeten had gekund.

Mijn ervaring met de Jessem:

- stevig, zwaar, niet kapot te krijgen, groter dan ik dacht en erg nauwkeurig. Mijn boor wijkt niet af, ook niet op een nerfje (tot nog toe in elk geval)
- boor met gemak 1 tot 5 gaten naast elkaar (ik heb de 8mm variant)
- de meegeleverde boor is prima, maar er is beter
- afstellen gaat in stapjes van 2 mm. Het midden van een 18mm plank is 9 :+ (ik zet nu mijn liniaal van 1mm ertussen, maja...)
- erg prijzig ding, zeker als je de 6 en 10 mm gaten erbij wilt.
- geen spijt gehad tot nu, maar ik heb degene hierboven nooit kunnen proberen
De JessEm is me gewoon net te duur. Ik ga eens kijken of ik de Milescraft variant kan vinden (die voor eind juli verstuurd kan worden), die ziet er goed uit in filmpjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WillemDD
  • Laatst online: 26-04 23:52
PaPa schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 17:24:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb zelf de Scheppach. Ik heb andere klemmen dan je linkt. Maar daar stond ook bij dat ze eigenlijk voor Makita, Festool etc zijn. Werken perfect op de Scheppach rail :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:04
colvano schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:30:
Ik ben bezig met het restaureren van een bankschroef. Voor de afwerking zoek ik metaalvijlen, vlak en rond. Ik kan eigenlijk maar weinig vinden. Iemand een suggestie?

En voor €65 de Metabo BS 18 gescoord, incl 2x1.3Ah, lader en een 5.2Ah accu, geen geld! (Soort stille sale bij gamma?!)
[Afbeelding]
Dat is een hele fijne, compacte, krachtige boormachine. Ik heb ze ook. Voor een scherpe prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:15

Vliegvlug

Flight Simple

Jaguar645 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:16:

Of toch wel :P
Ik heb meer dan drie weken geleden de aanvraag voor de acculamp actie bij makita ingediend en dinsdagochtend een e-mail gestuurd met de vraag wat de status is maar helaas tot op heden geen reactie. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]
Das geen geld :D
Zal een lokaal model zijn geweest gok ik, opruiming. U wordt bedankt, nou moet ik ook weer ff langs de gamma :(

Metaalvijlen is redelijk specifiek...automaterialenzaak?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

Ik heb over het algemeen goede ervaringen met Gedore, eigenlijk altijd kwaliteitsspul. Geen ervaring met hun vijlen tho. Zo'n setje vijlen van Gedore zou ik overwegen als ik in de markt was voor vijlen.

Bij HBM hebben ze ook veel spul voor metaalbewerking, overwegend met een goede prijs/kwaliteit verhouding is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
kabeltjekabel schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Dat is een andere verkoper. Wij hebben van 'Online Vertrieb Nad". Maar zal wel ongeveer hetzelfde liedje zijn. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor er ofwel geld terug is ofwel een mooie TS 75 in huis is :P
Uiterste leveringsdag is hier verstreken. Niets ontvangen (en tussentijds meermaals om tracking-informatie verzocht (met steeds een bounce) als 'dossiervorming'). Maandag of dinsdag kan beroep gedaan worden op A-Z garantie. Jij ook niets ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
wheel schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 02:04:
[...]

Uiterste leveringsdag is hier verstreken. Niets ontvangen en tussentijds meermaals om tracking-informatie verzocht (met steeds een bounce) als 'dossiervorming'). Maandag of dinsdag kan beroep gedaan worden op A-Z garantie. Jij ook niets ontvangen?
Same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
PaPa schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 00:14:
[...]

Ik heb over het algemeen goede ervaringen met Gedore, eigenlijk altijd kwaliteitsspul. Geen ervaring met hun vijlen tho. Zo'n setje vijlen van Gedore zou ik overwegen als ik in de markt was voor vijlen.

Bij HBM hebben ze ook veel spul voor metaalbewerking, overwegend met een goede prijs/kwaliteit verhouding is mijn ervaring.
Dat zijn gewoon dezelfde als de bekende Bahco's met het zwart(rode) handvat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

[...]

Let wel op, dit is Gedore Red, dat is het B-merk van Gedore wat eerder Carolus heette.
Dat is een beetje gokken altijd, een deel is van prima kwaliteit, een ander deel is dezelfde Aziatische spullen als andere merken verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:37

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]
nice d:)b

@The Eagle Die metabo is hier eerder genoemd, door @Stevens1

Waarschijnlijk EOL of uit assortiment ofzo. Ik heb hier gekeken voor dat ding, maar geen Metabo te bekennen in die hele winkel, helaas.

Prima koop, zeker voor dat geld :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakbakbak
Ardj schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:38:
[...]

De JessEm is me gewoon net te duur. Ik ga eens kijken of ik de Milescraft variant kan vinden (die voor eind juli verstuurd kan worden), die ziet er goed uit in filmpjes.
Snap je helemaal! Ben benieuwd naar je ervaringen als je hem eenmaal hebt :-)
Vliegvlug schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:51:
[...]

Of toch wel :P
Ik heb meer dan drie weken geleden de aanvraag voor de acculamp actie bij makita ingediend en dinsdagochtend een e-mail gestuurd met de vraag wat de status is maar helaas tot op heden geen reactie. :|
Mijn ervaring: ik heb hem 5 weken geleden aangevraagd, na een eerste bevestiging in de eerste week ofzo, afgelopen woensdag goedkeuringsbericht gehad met de aankondiging dat ik hem binnen 5 weken mag verwachten.
WillemDD schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:39:
[...]

Heb zelf de Scheppach. Ik heb andere klemmen dan je linkt. Maar daar stond ook bij dat ze eigenlijk voor Makita, Festool etc zijn. Werken perfect op de Scheppach rail :)
Ik heb zowel een Scheppach als de SPJ6000. Mijn Scheppach klemmetjes werken prima op mijn Makita geleiderail. Ik heb een plaatje gevonden van die klemmetjes. Let wel, de maximale hoogte van de klemmetjes is beperkt, daar loop ik helaas wel tegenaan als ik mijn zelfgemaakte JIG gebruik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

WillemDD schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:39:
[...]

bakbakbak schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:49:
[...]

Ik heb zowel een Scheppach als de SPJ6000. Mijn Scheppach klemmetjes werken prima op mijn Makita geleiderail. Ik heb een plaatje gevonden van die klemmetjes. Let wel, de maximale hoogte van de klemmetjes is beperkt, daar loop ik helaas wel tegenaan als ik mijn zelfgemaakte JIG gebruik..
Nice! Dan ga ik een setje spanklemmen van Festool of Makita scoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
barry86 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:48:
[...]

Dat is een hele fijne, compacte, krachtige boormachine. Ik heb ze ook. Voor een scherpe prijs!
Inderdaad geen geld voor zo een machine met 3 accu's. Meeste van mijn gereedschap heb ik met draad dus ecosysteem maakte niet uit.
[...]

Bedankt voor de tip, ga ik naar kijken. Wellicht dat ik HBM probeer, bestel ik daar meteen nieuwe bekken voor de bankschroef. Het aanbod van nieuwe bekken lijkt overigens ook wel erg beperkt.
Fraggert schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:44:
[...]

Waarschijnlijk EOL of uit assortiment ofzo. Ik heb hier gekeken voor dat ding, maar geen Metabo te bekennen in die hele winkel, helaas.

Klopt, hier zag ik toevallig een bericht langskomen over de actie. Altijd fijn als mensen delen :)
Worldwide schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:43:
[...]

Let wel op, dit is Gedore Red, dat is het B-merk van Gedore wat eerder Carolus heette.
Dat is een beetje gokken altijd, een deel is van prima kwaliteit, een ander deel is dezelfde Aziatische spullen als andere merken verkopen.
Goede opmerking, houd ik in gedachte!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHH89J9QmdE7cuZZ3H1DynHVbtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ih9zT2DDwEJfUVLitaI9LOjJ.jpg?f=fotoalbum_large

Kleine upgrade

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Laatst online: 27-04 15:56

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Krimptang, ik heb deze: https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s01?ie=UTF8&psc=1

De oude was een beetje verbogen en knipte sowieso niet meer haha. Ben wel blij dat ik de 15 euro heb uitgegeven voor een echte goede krimptang want deze zie ik niet zomaar verbuigen. Het metaal is bijna dubbel zo dik en de tang voelt veel degelijker aan.

[ Voor 33% gewijzigd door Jampot007 op 29-05-2020 11:34 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waar dienen die M5 (en dergelijke) gaatjes voor. Ja voor boutjes... Maar je gaat toch geen M5 bout met zo'n tang knippen?

Of is het puur om te bepalen welke maat een random boutje is?

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49

Exigence

dnkroz

Boudewijn schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:10:
Waar dienen die M5 (en dergelijke) gaatjes voor. Ja voor boutjes... Maar je gaat toch geen M5 bout met zo'n tang knippen?
Toch wel. Zijn bedoeld voor koperen of messing schroeven/boutjes met de aangegeven draadmaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Exigence schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:14:
[...]

Toch wel. Zijn bedoeld voor koperen of messing schroeven/boutjes met de aangegeven draadmaten.
Ok, ik ken ze vooral van staal. Zie mezelf niet heel snel een stalen M5je knippen zonder de tang grondig te slopen tbh. Heb het 3 weken geleden geprobeerd met een goedkope kniptang, wilde mijn Knipex zijkniptang niet opofferen. Ben uiteindelijk met een ijzerzaagje aan de slag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 09:11
Heeft iemand wellicht tips voor een tafelmodel rollensteun, hoogte zeg 20-40cm ongeveer

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/YEp7lqvKGN7W/822x1200.jpg
Zo'n idee dus, alleen dan om op een werkbank te plaatsen. Moet volgende week veel gaten herhaaldelijk in aluminium profielen (tot 2m lengte) boren met een kolomboormachine. Wel handig om de profielen dan te kunnen ondersteunen, maar helaas kan ik niks vinden :'( Heb het liefst een verstelbare zodat ik hem voor verschillende projecten kan gebruiken.

Ander idee is ook prima, zolang het maar enigszins verstelbaar is en bij voorkeur met rollen, maar evt. zonder rollen is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-03 08:20
Twijfels schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:28:
Heeft iemand wellicht tips voor een tafelmodel rollensteun, hoogte zeg 20-40cm ongeveer

[Afbeelding]
Zo'n idee dus, alleen dan om op een werkbank te plaatsen. Moet volgende week veel gaten herhaaldelijk in aluminium profielen (tot 2m lengte) boren met een kolomboormachine. Wel handig om de profielen dan te kunnen ondersteunen, maar helaas kan ik niks vinden :'( Heb het liefst een verstelbare zodat ik hem voor verschillende projecten kan gebruiken.

Ander idee is ook prima, zolang het maar enigszins verstelbaar is en bij voorkeur met rollen, maar evt. zonder rollen is een optie.
een paar stapeltjes afval-mdf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:53
Doet me denken aan dat ik vroeger zo’n goedkope striptang had:

https://www.bjctools.nl/p...omatische-draadstriptang/

The memories :-)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Matthis schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:38:
[...]

een paar stapeltjes afval-mdf?
Volstaat inderdaad wel voor nu met een eenmalig project, zat afvalhout nog liggen. Maar heb graag iets wat ik makkelijk kan verstellen voor verschillende projecten :) Denk dat het nog wel vaker van pas zal komen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Boudewijn schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Ok, ik ken ze vooral van staal. Zie mezelf niet heel snel een stalen M5je knippen zonder de tang grondig te slopen tbh. Heb het 3 weken geleden geprobeerd met een goedkope kniptang, wilde mijn Knipex zijkniptang niet opofferen. Ben uiteindelijk met een ijzerzaagje aan de slag gegaan.
Hoezo opofferen? Daar is dat ding voor. Of is het een klein elektronicatangetje oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond

[Afbeelding]

Zet hem naast de werkbank op de grond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Raymond schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:48:
[...]

Hoezo opofferen? Daar is dat ding voor. Of is het een klein elektronicatangetje oid?
Ik heb denk ik deze:https://www.klium.nl/knipex-7005180-zijsnijtang-70-05-180-241675
Daar mag je tot 2.5mm mee knippen. Ben bang dat bij 5mm en lomp geweld ik het snijvlak sloop.

Hij zal niet direct stuk gaan bij 3mm, maar 5 is wel fors boven de spec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Fraggert schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:44:
[...]

Volkomen gemist 8)7
Naja, vandaag toch vroeg klaar met werken, maar eens even langs gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Raymond schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:49:
[...]

Zet hem naast de werkbank op de grond :P
Dat was mijn plan B, maar liever niet..

Wil de kolomboor op mijn nieuw te maken werkbank straks in de hoek zetten, dan staat de rolbok op zijn minst op ruim 2 meter naast de kolomboor, voor de werkbank plaatsen is vaak geen fijne optie door de tafel op de kolomboor. Dan kan ik hem alleen gebruiken bij heel lang materiaal :9

*doet rustig verder zoeken*

[ Voor 3% gewijzigd door Twijfels op 29-05-2020 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Twijfels schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:52:
[...]

Dat was mijn plan B, maar liever niet..

Wil de kolomboor op mijn nieuw te maken werkbank straks in de hoek zetten, dan staat de rolbok op zijn minst op ruim 2 meter naast de kolomboor, voor de werkbank plaatsen is vaak geen fijne optie door de tafel op de kolomboor. Dan kan ik hem alleen gebruiken bij heel lang materiaal :9

*doet rustig verder zoeken*
Mocht je niets kunnen vinden, kan je natuurlijk ook kijken of je gewoon zo'n staand model kan nemen, daar de verstelbare kolom met rolkop uit pakken en die in je werkbank zetten (mits je ruimte onder je werkbank hebt). Op een paar strategische plekken een gat in je werkbank maken, iets van een blokkeermechanisme knutselen om hem ook nog op hoogte te kunnen stellen en je bent er :)

Dan kan je hem ook nog eens met de originele voet gebruiken in andere opstellingen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Jampot007 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:57:
[...]

Krimptang, ik heb deze: https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s01?ie=UTF8&psc=1

De oude was een beetje verbogen en knipte sowieso niet meer haha. Ben wel blij dat ik de 15 euro heb uitgegeven voor een echte goede krimptang want deze zie ik niet zomaar verbuigen. Het metaal is bijna dubbel zo dik en de tang voelt veel degelijker aan.
Had je niet liever zoiets gehad? Die maakt een veel mooiere krimp op de adereindhulzen omdat hij aan 6 kanten de boel aanknijpt. Er zit ook een ratel functie in, zodat je veel meer kracht kunt zetten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITHQyq49uUnerFpP5dBSSG5tBII=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l0D3rdd3PhT88G2DHea3g0cj.jpg?f=user_large

Heb de mijne van AliExpress, zoek op 'wire ferrule crimper hexagonal'. De adereindhulzen heb ik daar ook vandaan.
Volgens mij weet @Joopieboy hier ook wel het e.e.a. vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Orion84 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:00:
[...]

Mocht je niets kunnen vinden, kan je natuurlijk ook kijken of je gewoon zo'n staand model kan nemen, daar de verstelbare kolom met rolkop uit pakken en die in je werkbank zetten (mits je ruimte onder je werkbank hebt). Op een paar strategische plekken een gat in je werkbank maken, iets van een blokkeermechanisme knutselen om hem ook nog op hoogte te kunnen stellen en je bent er :)

Dan kan je hem ook nog eens met de originele voet gebruiken in andere opstellingen.
Dwars door de lades in de werkbank heen :o Anders was het een mooie optie geweest inderdaad.

Maar eens kijken of ik zo'n kop (rol) niet vast kan lassen op een assteun voor de auto. Die zijn wel een stuk lager :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49

Exigence

dnkroz

Twijfels schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:10:
[...]

Dwars door de lades in de werkbank heen :o Anders was het een mooie optie geweest inderdaad.

Maar eens kijken of ik zo'n kop (rol) niet vast kan lassen op een assteun voor de auto. Die zijn wel een stuk lager :)
De rol zit met twee boutjes vast aan de verstelbare koker. Dus als je een adaptertje voor je assteun maakt waar je deze op kunt bouten dan kun je hem zowel op je assteun als later weer eens op de originele steun gebruiken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:47
ThinkPadd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Had je niet liever zoiets gehad? Die maakt een veel mooiere krimp op de adereindhulzen omdat hij aan 6 kanten de boel aanknijpt. Er zit ook een ratel functie in, zodat je veel meer kracht kunt zetten
[Afbeelding]

Heb de mijne van AliExpress, zoek op 'wire ferrule crimper hexagonal'. De adereindhulzen heb ik daar ook vandaan.
Volgens mij weet @Joopieboy hier ook wel het e.e.a. vanaf.
Andere tang, ander doel he. :) Met die tang van @Jampot007 krimp je AMP verbinders, geen adereindhulzen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11kTyz6jeM5M9cBRiLpK6uQY5iE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v6SHaWoD4ZpgaBKl9F79YBet.jpg?f=user_large

Overigens verkopen ze daarvoor ook mooie tangen met ratel, zoals deze: https://www.knipex.com/in...9&groupID=1305&artID=3927. Maar da's een andere prijsklasse. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 10:42
Boudewijn schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:15:
[...]

En toch heb ik met zo'n tang ook wel M5 stalen boutjes geknipt. Tang in de bankschroef en uiteindelijk gaat ie wel (of hij schiet los uit de bankschroef als hij niet mooi haaks stond :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Laatst online: 26-04 21:11

[Afbeelding]

Je zou eens kunnen kijken naar metsel of opperschraag, die zijn rond de 40cm, helaas enkel niet verder verstelbaar.

Andere optie zou kunnen zijn onderstel voor een afkortzaag van bijv. Gude: Onderstel afkortzaag

Hier heb je de rollers, kunt redelijk verstellen in lengte en hoogte en dan poten ingeklapt laten en op je werkbank leggen

En anders toch aan de slag met stukjes resthout en zelf iets in elkaar knutselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:12
Modbreak:Voor allerhande accu-acties hebben we het kortingentopic. Vragen naar en het melden van bestelstatussen e.d. is in dit topic ongewenst.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Iemand ook de Bosch Professional 18v-85C? Als ik hem in standje 2 zeg en vol de trigger in druk en weer los naar na enkele seconden krijg ik kort even een ratel voordat hij stil komt te staan. Is dit normaal of toch maar contact opnemen met leverancier?

Edit: opgelost, bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Alsjemenou op 29-05-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 15:00
Xander schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:27:
[...]

Andere tang, ander doel he. :) Met die tang van @Jampot007 krimp je AMP verbinders, geen adereindhulzen.

[Afbeelding]

Overigens verkopen ze daarvoor ook mooie tangen met ratel, zoals deze: https://www.knipex.com/in...9&groupID=1305&artID=3927. Maar da's een andere prijsklasse. ;)
Daarvoor hebben ze bij Ali deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GambbMY5llQwgoBgU0ILE3SHseQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WxEf8VtjBKlgEYjsVDdxmTmr.jpg?f=user_large

Die is in dit topic geloof ik ook weleens langs gekomen, werkt echt prima. Ik gebruik hem niet professioneel, maar hij komt toch elke 2 maanden of iets dergelijks van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Alsjemenou schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:49:
Iemand ook de Bosch Professional 18v-85C? Als ik hem in standje 2 zeg en vol de trigger in druk en weer los naar na enkele seconden krijg ik kort even een ratel voordat hij stil komt te staan. Is dit normaal of toch maar contact opnemen met leverancier?

Video (zet audio aan):
[Streamable: IMG_9627]
Dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Gelukkig, bedankt voor je reactie. Weet iemand toevallig waarom dit gebeurt? Een of ander intern mechanisme om de snelheid er uit te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Boudewijn schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:51:
[...]

Ik heb denk ik deze:https://www.klium.nl/knipex-7005180-zijsnijtang-70-05-180-241675
Daar mag je tot 2.5mm mee knippen. Ben bang dat bij 5mm en lomp geweld ik het snijvlak sloop.

Hij zal niet direct stuk gaan bij 3mm, maar 5 is wel fors boven de spec.
Volgens mij slaat die 2,5mm op pianodraad. En dat is veel harder.
Als het met je andere tang is gelukt: Hardstikke prima. En als die het goed heeft overleefd, dan weet je ook dat je knipex het makkelijk aan gaat kunnen. Dit gereedschap is er om te gebruiken. Het is geel oldtimerauto, waar je liefdevol mee om gaat en die je elk weekend poetst. Het kan wat hebben en als het stuk gaat, flikker je het weg en koop je nieuw (of mail je de winkel/fabrikant dat je onder garantie een nieuwe wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 21:45

MJV

Alsjemenou schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:00:
[...]

Gelukkig, bedankt voor je reactie. Weet iemand toevallig waarom dit gebeurt? Een of ander intern mechanisme om de snelheid er uit te halen?
Inderdaad. Mijn Makita heeft het ook. Nogal handig als je de trekker los laat dat ie ook meteen stopt met schroeven :). Probeer maar eens met een boormachine te schroeven, gaat opzich prima, alleen moet je die op tijd naar achter trekken want remmen doet ie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Alsjemenou schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:00:
[...]

Komt denk ik gewoon omdat er in de reeks overbrengingen in het planetaire tandwielsysteem wat er in dergelijke machines zit altijd wel wat speling zit. Als je dan de motor abrupt stopt met draaien, terwijl de boorkop door inertie nog even doordraait dan maakt dat wat geluid.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
MJV schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:02:
[...]

Nogal handig als je de trekker los laat dat ie ook meteen stopt met schroeven :)
Ahhh, alles valt op zijn plek. It's not a bug, it's a feature! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Werkt dat wel goed?
Ik heb inderdaad zo eentje:
https://www.knipex.com/in...9&groupID=1305&artID=3927

Ik had hiervoor zo'n tang van "superchamp", vergelijkbaar met je knipex. Die tang heb ik weggegeven, want ik vond het krimpresultaat in vergelijking met mijn nieuwe knipex echt 10x beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Laatst online: 10:08
Dr Pro schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:36:
[...]

Mjah, was aan het twijfelen over hoe/wat.

Vind het trouwens bijzonder jammer dat er geen accu invalzaag is... :(

Wat zou een reden zijn om voor een GKT te gaan ipv een GKS G?
Afgezien dat de ene een invalzaag is en de ander een cirkelzaag. De G modellen kun je ook op FSN rails plaatsen toch?
Enige reden die ik kan bedenken is instelbare diepte.
Of kan dat ook op een GKS?
Knoop doorgehakt.
GKS 18V-57 G besteld met een FSN 1100 om mee te beginnen.
Nu nog 2-3 werkdagen geduld zien op te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Raymond schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:01:
[...]

Volgens mij slaat die 2,5mm op pianodraad. En dat is veel harder.
Als het met je andere tang is gelukt: Hardstikke prima. En als die het goed heeft overleefd, dan weet je ook dat je knipex het makkelijk aan gaat kunnen. Dit gereedschap is er om te gebruiken. Het is geel oldtimerauto, waar je liefdevol mee om gaat en die je elk weekend poetst. Het kan wat hebben en als het stuk gaat, flikker je het weg en koop je nieuw (of mail je de winkel/fabrikant dat je onder garantie een nieuwe wilt)
Nee, pianodraad is nog een categorie harder en dat kan de serie 70 kniptang helemaal niet (zonder blijvende schade). Wil je dat wel, moet je bij Knipex een 73, 73 7 of 74 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 21:56
Dr Pro schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:30:
[...]

Knoop doorgehakt.
GKS 18V-57 G besteld met een FSN 1100 om mee te beginnen.
Nu nog 2-3 werkdagen geduld zien op te brengen...
Ik zag in jouw quote nog staan dat je baalde dat er geen accu invalzaag was.
Maar die komt er blijkbaar wel aan:
https://www.bosch-profess.../gkt-18v-52-gc-06016B4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Een tijd geleden de zelfde upgrade gedaan (met bijhorend afmantelgereedschap) en dit werkt zoveel preciezer, gemakkelijker, sneller. Waarom had ik dit niet 10 jaar geleden al aangeschaft?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-04 21:38
Ik ga komend weekend laminaat leggen. Ik zou het laminaat het liefst op maat maken met een laminaatsnijder. Paar jaar geleden heb ik ooit ene gekocht bij de Karwei, maar dat ding was van erbarmelijke kwaliteit.

Ik kan er bij Boels ook een huren voor 15,- euro per dag.
Jullie ervaringen met laminaatsnijders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Laatst online: 10:08
Logic Lion schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:55:
[...]

Ik zag in jouw quote nog staan dat je baalde dat er geen accu invalzaag was.
Maar die komt er blijkbaar wel aan:
https://www.bosch-profess.../gkt-18v-52-gc-06016B4000
BiTurbo model, zal ook wel een BiTurbo prijs aan hangen :P
Vond 150 euro wel even voldoende. Heb al te veel geld uitgegeven, vakantie centen gaan hard zo :D

Rond de 370 pond volgens een post op https://www.bosch-profess...-release/14455494-t#/main

[ Voor 12% gewijzigd door Dr Pro op 29-05-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Laatst online: 23:14

Tjark

DON'T PANIC

endless90 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:58:
Ik ga komend weekend laminaat leggen. Ik zou het laminaat het liefst op maat maken met een laminaatsnijder. Paar jaar geleden heb ik ooit ene gekocht bij de Karwei, maar dat ding was van erbarmelijke kwaliteit.

let op de breedte van je laminaat en de snijder. Ze zijn makkelijk om laminaat in te korten, maar voor de lengterichting moet je toch zagen: 't kan wel met zo'n snijder, maar dan moet je 'm ombouwen als je afwisselt met inkorten..

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Laatst online: 27-04 15:56
Rmanen schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:56:
[...]

Daarvoor hebben ze bij Ali deze:
[Afbeelding]

Die is in dit topic geloof ik ook weleens langs gekomen, werkt echt prima. Ik gebruik hem niet professioneel, maar hij komt toch elke 2 maanden of iets dergelijks van pas.
Kun je voor het vastzetten van kabels in die adereindhulzen of AMP verbinders niet gewoon een normale platbektang gebruiken? Of zie ik de echte meerwaarde over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:58

Ik heb 100m2 gelegd met zo'n snijder van Boels (via de Praxis gehuurd). Ik vond het ideaal voor de korte zijde inkorten. De lange zijdes heb ik met een cirkelzaag gezaagd en hoekjes etc met een decoupeerzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak

Ik heb er 1 van Wolfcraft gekocht ooit, werkt prima en wordt regelmatig door kennissen geleend. Maar niet in de lengte idd ;) Dus cirkelzaagje en/of decoupeerzaag altijd meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond

Die van Boels werkt prima voor afkorten. Voordeel ten opzichte van zagen is de stilte en gebrek aan stof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels

Die van Boels werken echt 10x zo fijn als zo’n goedkoop rot ding van de bouwmarkt. Met beide ervaring en zo’n goedkope raak ik nooit meer aan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Voor degene die nog niet hun vakantiegeld erdoorheen hebben gejaagd zag ik via Keepa al aankondigingen voor Lightning Deals morgen op Bosch Blauw, o.a. de GCM 8 SJL ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:37

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Yeah, eindelijk een echte laser *O*

Vandaag bij de Gamma in Bussum opgehaald, even gebeld en apart laten leggen.

Ter vervanging van mijn über-gare Black&Decker, zeer onhandig ding, ooit gekocht met te weinig kennis van zaken. Ding kun je op de muur monteren, maar dat werkt natuurlijk niet als je geen gaten wilt. Dus je moet al met 2 personen zijn wil je hier wat aan hebben 8)7

Anyway........de GLL 3-50 was 155 euro in de aanbieding.

Handig statiefje erbij, L-boxx inlay en ik had nog plek naast de GSB-klopboor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzD4tmx1H7CKh2Mq6tkXteq4PFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQwPAajOU64ruVLabH91fjIg.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen de basis voor het kippehok maar eens uitzetten d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
sheane schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:47:
Voor degene die nog niet hun vakantiegeld erdoorheen hebben gejaagd zag ik via Keepa al aankondigingen voor Lightning Deals morgen op Bosch Blauw, o.a. de GCM 8 SJL ;-)
Nooit op gelet dat Keepa dat ook weergeeft, thanks voor de tip!

Ik zie dat de GLL 3-80 CG ook in de aanbieding komt, nu maar hopen dat het niet te goedkoop wordt, want ik ben alweer veel te veel geld kwijt aan gereedschap deze maand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Twijfels schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:59:
[...]

Nooit op gelet dat Keepa dat ook weergeeft, thanks voor de tip!

Ik zie dat de GLL 3-80 CG ook in de aanbieding komt, nu maar hopen dat het niet te goedkoop wordt, want ik ben alweer veel te veel geld kwijt aan gereedschap deze maand :+
Waar zie je dat :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qx7qSX2.jpg
Onder de grafiek :)

Edit:
Volgende items zijn morgen in de aanbieding:
  • 13:00 uur - GMS 120 multidetector
  • 13:10 uur - GLM 50 C laserafstandsmeter
  • 13:10 uur - GSS 160-1 A multi schuurmachine, maar iedereen heeft die nu al hier :o
  • 13:10 uur - GST 90 E decourpeerzaag
  • 13:35 uur - GCM 8 SJL afkortzaag
  • 13:35 uur - GLL 3-80 CG lijnlaser

[ Voor 47% gewijzigd door Twijfels op 29-05-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
In je settings kan je ook notifications instellen zodat je van tevoren al een seintje krijgt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ah thanks. Kun je ook reversed zoeken; dus nu al kijken welke dingen er in die lightning deal komen zonder alle producten stuk voor stuk af te gaan?
Pagina: 1 ... 79 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic