Dat zou ik niet kunnen zeggen, op die manier heb ik ze niet gebruikt. Zou me voor kunnen stellen dat dat ook afhangt van het gewicht wat erop ligt.Alsjemenou schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:03:
[...]
Hoe stabiel is hij bij zijwaardse beweging? Ik wil ook nog stevige schragen hebben waar ik een werkbank van wil maken, en ik wil er wel een beetje op kunnen leunen/kracht zetten zonder dat hij omvalt.
Edit: zie deze net als lightning deal: https://www.amazon.de/Sta...FMST1-75763/dp/B01D35I0XC
Iets minder stevig als de Toughbuilt, maar wel wat meer features.
Thx, die heb ik dus nu ook gekochtBoinkie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:23:
[...]
Of via Aliexpress de groene
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.29404c4dSUXKx6
Momenteel geen specifiek doel voor, maar na het gehannes een week geleden met een plankje waterpas hangen in de keuken...
Ik heb bij iBood een paar jaar geleden de DeWalt accuboor + slagmoer gekocht voor €230, komend weekend komt daar (verjaardagcadeau van mn vrouw en vrienden) een hand cirkelzaag bij, ik vermoed de DCS570NT-XJ.
Moet nog wel een extra accu kopen, 1 van de 2 van de accuboorset is niet helemaal lekker meer, is binnen no-time leeg. En is ook maar 1,5Ah
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Scheelt echt veel met de prijzen hier in EU.Boinkie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:23:
[...]
Of via Aliexpress de groene
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.29404c4dSUXKx6
Hoe weet je zeker dat dit een echte is? Kan je dat (na ontvangst) op een of andere manier checken?
Ik zie dat iemand op Marktplaats een flink aantal Bosch 18v 5Ah accu's heeft. Heeft dit veel toegevoegde waarde ten opzichte van een 4Ah accu? Zo ja, zouden jullie dit eerder in een winkel halen?
Ik zag hem ook voorbij komen, ziet er wel uit als een mooie deal, ik merk in de praktijk weinig verschil tussen de 4 en 5Beun schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:33:
Ik zie dat iemand op Marktplaats een flink aantal Bosch 18v 5Ah accu's heeft. Heeft dit veel toegevoegde waarde ten opzichte van een 4Ah accu? Zo ja, zouden jullie dit eerder in een winkel halen?
Dan is deze investering voor mij het (nog) niet waardSlux schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:36:
[...]
Ik zag hem ook voorbij komen, ziet er wel uit als een mooie deal, ik merk in de praktijk weinig verschil tussen de 4 en 5
[ Voor 5% gewijzigd door Beun op 27-05-2020 09:38 ]
Van 4 naar 5 is niet een heel grote stap qua capaciteit, maar grotere accu's hebben ook net wat meer pit, dus wanneer je dat net mist (bij een zwaarder apparaat bijvoorbeeld) kan dat een verschil maken.Beun schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:33:
Heeft dit veel toegevoegde waarde ten opzichte van een 4Ah accu?
Sowieso met accu's, hoe lang liggen ze al op de plank? Niet dat winkels dat altijd beter doen, maar die kun je er op aanspreken.Zo ja, zouden jullie dit eerder in een winkel halen?
tja.. das 25% meer. hoevaak is je accu echt op.Beun schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:33:
mijn mening
bij mijn boormachine is de meerwaarde nihil
bij mijn recipro is de meerwaarde ook nihil
mijn lamp doet serieus langer op de 5Ah, maar dan heb je het uit mijn hoofd bij 4Ah ook al over meerdere uren
bij mijn stofzuiger is het echt handig: die doet geloof ik 5min per ah. dus het verschil tussen 20 en 25 min stofzuigen is wel relevant (zelfde 25%

Kan me hetzelfde voorstellen bij de deltaschuurmachine.
conclusies: voornamelijk handig bij apparaten die snel door hun accu heen gaan én die je lang achter elkaar gebruikt
Ik wil binnenkort een zaagtafel kopen, een 'jobsite' model want een echte cabinetsaw is mij te duur en is een behoorlijk groot ding in de garage.
Nu kijk ik op het moment naar de modellen van DeWalt: DWE7485 en DWE7492. Ze verschillen onderling niet heel veel (de 7485 heeft ook twee mitre slots) behalve dat de 7492 een slag groter is. Dat is vooral handig als ik bijvoorbeeld een crosscut-sled wil maken of andere jigs. Om hier een goede keuze in te maken wil ik ze graag in het echt kunnen zien. Iemand enig idee waar ze deze in een showroom hebben staan?
Nu kijk ik op het moment naar de modellen van DeWalt: DWE7485 en DWE7492. Ze verschillen onderling niet heel veel (de 7485 heeft ook twee mitre slots) behalve dat de 7492 een slag groter is. Dat is vooral handig als ik bijvoorbeeld een crosscut-sled wil maken of andere jigs. Om hier een goede keuze in te maken wil ik ze graag in het echt kunnen zien. Iemand enig idee waar ze deze in een showroom hebben staan?
Nog een reden dat je niet beide van Rupes of Festool hebt genomen?mutsje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:16:
Deze week mijn Rupes ru-le71 te binnen gekregen, Ook gelijk een Festool dts 400 REQ via MP gescored.Schuurpapier (Siaspeed) bij Nicolaas in Leiden opgehaald. Ik kan los. Achter de rupes hoeft geen stofzuiger het filter is gecertificeerd voor binnen schurende Festool heeft echter wel de grote herriemaker nodig binnenshuis.
Wat betreft Woodworking ik denk dat Baas met onderhoud bezig is want de melding wisseld
Ik moet binnen een stuk of 10 deurkozijnen doen, en 3 verdiepingen aan ramen (vooral buiten verkeren die slechte staat, maar ook binnen eventjes opschuren alvorens te lakken in wit in plaats van creme).
Heb al een Festool excentrische schuurmachine ter beschikking, al heel wat uren mee geschuurd (inmiddels al 2 voetplaten versleten).
En gisteren met de multitool best aardig in de hoekjes van het deurkozijn gekomen. Maar die laatste heeft geen stofafzuiging, dus óf daar een afzuiging voor kopen, maar het formaat is niet ideaal, en een slang er aan ook niet. Aangezien er een hoop geschuurd moet worden wil ik daar best een keer geld aan uitgeven om vervolgens weer een hoop tijd, stof, en ergernis te besparen. Op een kozijn kan het je zomaar weer een half uur schelen.
Neig naar de Rupes Deltaschuurmachine. Zuigt zelf het stof al af, al doet Festool dat ook wel, maar het komt er minder naar voren dat het ook echt goed al het stof wegzuigt (geen certificering bijv.) En de prijs is ook nog weer pakweg 100€ hoger.
Die Makita ga ik even bekijken, thx.Toekan schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 00:40:
[...]
Een andere stofzuiger die vaak aangeraden is is de VC2521L van Makita. Die heb ik recent besteld bij Toolnation. Helaas nog niet binnen.
Vorige week heb ik de Worx Pegasus gekocht. Een werkbank die grotendeels van plastic is, maar hij voelt ontzettend degelijk aan. En ook nog eens om te toveren naar een schraag.
Niet hetzelfde, wel enigszins vergelijkbaar is dan dit: Link. Verschillende soorten van te koop.RevellNL schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:15:
Wat betreft de schragen / werktafels, ik ben al tijden op zoek naar iets zoals Scott Brown Carpentry gebruikt op zijn YouTube kanaal maar deze lijken alleen in Nieuw-Zeeland verkocht te worden.
https://www.easyaccess.co.nz/products/quick-latch-workhorse
Deze zijn zeer compact op te bergen en bieden, als ik het zo zie op zijn video's, meer dan genoeg stabiliteit om op te werken. Mocht iemand iets soortgelijks weten dan hoor ik het graag!
Ja hij kan geruild worden (maar dan moet die er wel nog zijn), maar dan is het risico dat de volgende weer wat anders heeft. En het is geen bolling die je met het oog kan zien, maar je voelt het wel op de geleider (denk 0,5mm).g0ulash schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:08:
[...]
In principe mag hij gewoon geen mankementen vertonen en de Lidl is daar ook heel coulant in. Ik zou gewoon even contact met ze opnemen.
Edit: Die van mij had een scheurtje in de stofzuigeraansluiting en ze hebben hem meteen vervangen. Verder vertoont hij geen mankementen, ook geen bolling in de zool o.i.d.
Ik kan het plaatje niet zien helaas.wheel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:49:
[...]
Ik heb een setje van deze en ben er erg content mee:
[Afbeelding]
Goed om te weten: de hoogte is in vaste stappen verstelbaar en die stappen zijn zo'n 7-10 cm (even niet paraat). Het werkt met borgpinnen, dus het is even werk en niet iets wat je even tussendoor doet terwijl er nog half wat op ligt.
Dat is wel een puntje ja, mn gammele schragen met plaat hebben dat nu ook al een beetje. Zoiets als jij gedaan heb ook over nagedacht wel maar kon voor zon constructie geen verstelbare poten vinden. Ander optie is nog om het te combineren en schragen vast te maken misschien maar dan zijn ze weer niet los te gebruiken... Verstelbaar heeft nl wel mijn voorkeur omdat ik altijd klooi daarmee en dan niet lekker sta.-DarkShadow- schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:07:
[...]
Ik heb eerst ook geprobeerd iets te maken met schragen, maar doordat kruisverbindingen tussen de twee schragen ontbreken wordt het niet stevig. Uiteindelijk heb ik met vuren latten een inklapbare tafel gemaakt. Is helemaal in te klappen tot een pakketje ter grootte van het blad en ~ 10cm dik. 2 avondjes werk :-)
ToolNation maakt mij blij met een dode mus ofzo - kreeg netjes T&T, ophalen maandag, dinsdag leverenCrazy- schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:33:
[...]
Jaaa! Gisteren is de Makits verzonden! Vandaag aflevering zegt de T&T
maar helaas - staat nog steeds voor ophalen!

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu
Dank voor deze suggestie, trouwens! De strip op mijn rail laatst vervangen. In mijn geval van DeWalt gehaald, niet bij stilgestaan dat die van andere merken zoveel betaalbaarder zijn (en ongetwijfeld ook passen). Voor een stukje rubber: ~€30 vs ~€76killer schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:13:
De splinterbescherming is vrij stug en staat wat omhoog van het hout, maar moet nog ingezaagd worden. Twijfel nog om meteen een vervangingsstrip te kopen van Makita, die zijn niet zo duur en waarschijnlijk beter tenzij het normaal is.

Welkom bij de club. Logistiek gezien is het nu overal een drama. Mijn project van aankomende zaterdag komt zelfs in gevaar...Crazy- schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:46:
[...]
ToolNation maakt mij blij met een dode mus ofzo - kreeg netjes T&T, ophalen maandag, dinsdag leveren
maar helaas - staat nog steeds voor ophalen!

ik vraag mij werkelijk af (...) of dat echt de oorzaak is in nederland. heb aardig wat kennissen in de transport wereld maar er is niets wat 'dagen vertraging' zou kunnen rechtvaardigenBeun schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:52:
[...]
Welkom bij de club. Logistiek gezien is het nu overal een drama. Mijn project van aankomende zaterdag komt zelfs in gevaar...
de keten is echter groot; sure. maar het feit dat een artikel vanuit het buitenland vertraagd is geloof ik graag. Prima; maar zodra die er is en je meld hem aan bij een NL transporteur (pakketbezorger) mag dit niet zo lang duren ook niet in deze tijd!
ik wacht bijna een maand dus ach....
edoch ... DPD is een niet echt snelle partij ...
Ik had bij ToolNation een product besteld wat volgens de site op voorraad was, maar na twee weken nog steeds niets ontvangen. Klantenservice vertelde me eerste dat het in zij-magazijn lag en binnen paar dagen verstuurd zou worden, week later vertelden ze opeens dat het in backorder bij Makita stond en was de leverdatum pas eind Juni ergens.Crazy- schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:55:
[...]
ik vraag mij werkelijk af (...) of dat echt de oorzaak is in nederland. heb aardig wat kennissen in de transport wereld maar er is niets wat 'dagen vertraging' zou kunnen rechtvaardigen
de keten is echter groot; sure. maar het feit dat een artikel vanuit het buitenland vertraagd is geloof ik graag. Prima; maar zodra die er is en je meld hem aan bij een NL transporteur (pakketbezorger) mag dit niet zo lang duren ook niet in deze tijd!
Die order heb ik maar gecancelled. Vervolgens bij Gereedschapscentrum besteld en had het diezelfde avond nog in huis
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
hm ik zie het op de website staan ja. probleem is dat ik een actie bundel gekocht heb... dus tas, liniaal, zaagblad. ik helemaa blij, rest al netjes uitgepakt etc. maar de machine blijft maar vertraging oplopen. Ik vrees dat de mijne ook er simpelweg niet is...RevellNL schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:57:
[...]
Ik had bij ToolNation een product besteld wat volgens de site op voorraad was, maar na twee weken nog steeds niets ontvangen. Klantenservice vertelde me eerste dat het in zij-magazijn lag en binnen paar dagen verstuurd zou worden, week later vertelden ze opeens dat het in backorder bij Makita stond en was de leverdatum pas eind Juni ergens.
Die order heb ik maar gecancelled. Vervolgens bij Gereedschapscentrum besteld en had het diezelfde avond nog in huis
Grote kans van dan ja.. Voor mij was het i.i.g. wel voldoende om meteen voorlopig niet meer daar te bestellen. Als ze me direct verteld hadden dat het product er niet was, dan was het prima.Crazy- schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:59:
[...]
hm ik zie het op de website staan ja. probleem is dat ik een actie bundel gekocht heb... dus tas, liniaal, zaagblad. ik helemaa blij, rest al netjes uitgepakt etc. maar de machine blijft maar vertraging oplopen. Ik vrees dat de mijne ook er simpelweg niet is...
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Voor de mensen met de Bosch GDX 200:
Hij is gisteren binnen gekomen en ik heb het apparaat vergeleken met een DeWalt van een collega. Bij hem blijven de bitjes goed vast zitten door het 'tuitje'aan het uiteinde. Deze ontbreekt bij de Bosch, gaat dit voor problemen zorgen? Denk aan bitjes die uit de machine vallen? De bitset die ik heb:
https://www.toolstation.n...NW_8SEnGsAYsaAoDeEALw_wcB
Ik heb wegens omstandigheden het een en ander nog niet kunnen testen. Dus excuses voor het veel te makkelijk stellen van deze vraag.
Hij is gisteren binnen gekomen en ik heb het apparaat vergeleken met een DeWalt van een collega. Bij hem blijven de bitjes goed vast zitten door het 'tuitje'aan het uiteinde. Deze ontbreekt bij de Bosch, gaat dit voor problemen zorgen? Denk aan bitjes die uit de machine vallen? De bitset die ik heb:
Ik heb wegens omstandigheden het een en ander nog niet kunnen testen. Dus excuses voor het veel te makkelijk stellen van deze vraag.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O7vDMsBbYSQqbMLz5VFPZPX3.jpg?f=user_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Beun op 27-05-2020 11:14 ]
Als je ergens ook maar een beetje twijfelt, niet doen, zeker niet via Marktplaats. Overigens zou ik geen oude accu's meer kopen maar alleen de nieuwe ProCore varianten (incl. de nieuwe lader, laadt een stuk sneller op).Beun schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:33:
Als ik hem binnen heb zal ik uitgebreid foto's maken.Dr Pro schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:32:
[...]
Scheelt echt veel met de prijzen hier in EU.
Hoe weet je zeker dat dit een echte is? Kan je dat (na ontvangst) op een of andere manier checken?
Anoniem: 93986
https://www.bosch-profess.../gdx-18v-200-c-06019G4201Beun schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:14:
[Afbeelding]
Je doet de rode ring naar voren duwen als je een bithouder erin doet?
Zie het filmpje. Zo rond 5.30.
Ik zit in hetzelfde schuitje en heb ze vorige week gemaild. Daarop kreeg ik de volgende reactie:Crazy- schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:59:
[...]
hm ik zie het op de website staan ja. probleem is dat ik een actie bundel gekocht heb... dus tas, liniaal, zaagblad. ik helemaa blij, rest al netjes uitgepakt etc. maar de machine blijft maar vertraging oplopen. Ik vrees dat de mijne ook er simpelweg niet is...
De SP6000J is teruggeroepen vanwege een productiefout (inlages defect). De nieuwe levering is helaas vertraagd.
We verwachten de nieuwe apparaten aan het einde van de maand.
prettig dat ze dat ook even melden danJacub86 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:28:
[...]
Ik zit in hetzelfde schuitje en heb ze vorige week gemaild. Daarop kreeg ik de volgende reactie:
De SP6000J is teruggeroepen vanwege een productiefout (inlages defect). De nieuwe levering is helaas vertraagd.

blijft wel gek dat de T&T aangemaakt is
Zie blz 54 van je handleiding.Beun schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:14:
[Afbeelding]
En ook de afbeeldingen op de eerste bladzijden.
Er staan veel posts over lamellenfrezen, maar niet echt ervaringen.
Ik ga van massief eiken panelen twee zwevende nachtkastjes maken.
Het moet strakker dan strak (wil niet een diy look) alsof het fabrieksmatig gemaakt is.
Dus ik wil de verbindingen met lamello's doen, en na lijmen nalopen met een kantenfrees.
Nu kan ik gewoon een Makita DPJ180Z kopen omdat ik de accu's toch al heb.
Maar die is natuurlijk wel wat prijzig. De PJ7000j is helemaal prijzig.
Nu heb je voor 60 euro ook de Powerplus POWX1310 op amazon.
Of bij de Hornbach de PATTFIELD PE-860FDF voor 60 euro.
Heeft iemand ervaring met een budget apparaat?
Wat is de meerwaarde van een duurdere machine voor af en toe gebruik?
Het moet strakker dan strak (wil niet een diy look) alsof het fabrieksmatig gemaakt is.
Dus ik wil de verbindingen met lamello's doen, en na lijmen nalopen met een kantenfrees.
@_ferry_ de Rupes heeft een gecertificeerd Cycloon filter , daarom heb ik die nieuw aangeschaft. Van verfwebwinkel heb ik een replacement filter ontvangen omdat 1 van de stukjes plastic een scheurtje bevatte. Werkt wel maar zou heel snel defect kunnen gaan. Top service dus. De Festool heb ik erbij genomen omdat het kan
(wel serial gecontroleerd op eventuele dief stalregistratie)
Anoniem: 93986
Die meerwaarde is al tot in den treure hier besproken. En dat geld voor alle apparaten wel. Doe eens een zoektocht?FRANQ schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:42:
Thanks allemaal! Dit is een geruststelling en nogmaals mijn excuses voor de wellicht wat overbodige vraag.
Lamello's zijn handig bij uitlijnen. Maar je moet wel ervaring hebben, wil het meerwaarde bieden boven gewoon goed klemmen.FRANQ schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:42:
Er staan veel posts over lamellenfrezen, maar niet echt ervaringen.
Het levert vooral gemak en snelheid. Niet zozeer nauwkeurigheid of sterkte.
Dus houd gewoon lekker dat geld in de zak voor iets dat wel meerwaarde oplevert voor je kastjes.
Anders, als je wat hulp nodig hebt met het klemmen/verlijmen, kun je een spijkertje inslaan, kopje net boven het hout afknippen/slijpen, en dan je plank plaatsen en verlijmen.
Ik ben me ook aan het verdiepen in afkortzagen. Wat betreft die Ryobi, in dit filmpje wordt als nadeel genoemd (vanaf ongeveer 2.28) dat er maximaal 4 inch onder past (zeg maar 10 cm). Verder is dit plaatje ook wel indicatief.Rubert schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:25:
[...]
@Twijfels De zaagdiepte kan ik zelf vinden inderdaad. Het ging mij nu vooral om de beschikbare ruimte die je onder de zaag kwijt kunt, daar heb ik nog niks over kunnen vinden.
Als ik bijvoorbeeld bij die Ryobi kijk, lijkt er niet heel veel ruimte tussen de geleiders en de tafel te zitten. Ik kan niet zo goed inschatten hoe dik de balk kan zijn om nog onder de zaag te passen.
Ja ben ik met je eens, op basis van mijn ervarinen met andere gereedschappen moet je gewoon gaan voor de duurdere.Anoniem: 93986 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:49:
[...]
Die meerwaarde is al tot in den treure hier besproken. En dat geld voor alle apparaten wel. Doe eens een zoektocht?
Waar ik benieuwd naar ben is ervaringen met de goedkopere.
Als die voor hobby gebruik namelijk goed genoeg zijn (geen speling, goede diepte instelling etc) dan koop ik er gewoon zoeen.
Die makita's zijn in de prijsrange dat ik erover moet nadenken of ik het echt nodig heb.
Met alleen goed klemmen heb ik niet zulke goede ervaringen.Raymond schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:07:
[...]
Lamello's zijn handig bij uitlijnen. Maar je moet wel ervaring hebben, wil het meerwaarde bieden boven gewoon goed klemmen.
Het levert vooral gemak en snelheid. Niet zozeer nauwkeurigheid of sterkte.
Dus houd gewoon lekker dat geld in de zak voor iets dat wel meerwaarde oplevert voor je kastjes.
Vandaar dat ik naar lamello's kijk.
Deuvels vind ik drama (lijnt niet altijd goed uit bij mij)
Pockethole geeft niet de gewenste afwerking voor mij (gaten in zicht)
Vraag is dus eigenlijk meer voldoet een budget lamello voor de doehetzelver of zijn die zo kut dat die af te raden zijn.
Mijn financieel directrice is namelijk niet altijd even blij met mijn investeringen
Het helpt als erbij zet waar je dan ongeveer woontTheJVH schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:10:
Ik wil binnenkort een zaagtafel kopen, een 'jobsite' model want een echte cabinetsaw is mij te duur en is een behoorlijk groot ding in de garage.
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Omgeving Utrecht, midden van het land dus. Op hun site hebben ze vooral ketens staan (Jongeneel, Gerritse, etc) of bedrijven die zich uitsluitend richten op de zakelijke markt. Ik heb één winkel gevonden die het wellicht heeft: https://damitech.nl/de-walt/ , heb hun maar een mailtje gestuurd.Dzine schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:19:
[...]
Het helpt als erbij zet waar je dan ongeveer woont. Deze al geprobeerd; https://www.dewalt.nl/service/Store-Locator.html
Jongeneel/Bouwmaat in de buurt even bellen. Zijn meestal wel zo vriendelijk om je even te laten kijken. Met een beetje geluk mag je hem daar vervolgens ook kopen..TheJVH schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:26:
[...]
Omgeving Utrecht, midden van het land dus. Op hun site hebben ze vooral ketens staan (Jongeneel, Gerritse, etc) of bedrijven die zich uitsluitend richten op de zakelijke markt. Ik heb één winkel gevonden die het wellicht heeft: https://damitech.nl/de-walt/ , heb hun maar een mailtje gestuurd.
Nu heeft onze bouwmaat hier in de buurt ze niet allebei op voorraad volgens mij. wel 1 van de twee, welke weet ik niet uit mijn hoofd, alweer 3 weken niet geweest
[ Voor 12% gewijzigd door prein2 op 27-05-2020 13:31 ]
Wat te doen? Er is zo veel gedoe met mijn bestelling bij TS dat ik de boor opnieuw wil bestellen. De mijne wordt maar niet geleverd maar elke dag verschijnen er wel weer nieuwe op de site...
begrijpelijk, als je hebt besteld wil je idd niet wachten.
Zoek anders een filiaal met voorraad en haal hem daar af.
Er is helaas geen filiaal met voorraad. Het vervelende is dat ze mijn boor zijn vergeten te leveren. Er is nu een onderzoek gaande hoe dit heeft kunnen gebeuren. De boor die ze zijn vergeten in te pakken komt volgens hen uiteindelijk naar mij toe. Ik denk dan bij mezelf, lever nu een nieuwe uit dan zijn de problemen ook opgelost. Ik ben nu helaas de dupe van dit alles.Raymond schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:47:
begrijpelijk, als je hebt besteld wil je idd niet wachten.
Edit:
Tweakers, ik kan van een collega deze machine voor zaterdag lenen (mits de Bosch niet binnen is):
https://www.gereedschapce...stelloos-dcd796d2-qw.html
Ik moet een gat van 16mm breed en 15 cm diep in douglas hout boren met een slangenboor. Gaat dit met deze DeWalt kunnen?
[ Voor 61% gewijzigd door Beun op 27-05-2020 14:06 ]
In mijn ervaring hoeft dit echt geen probleem te zijn. Ze gaan je echt niet bij de hand nemen, maar een machine in de showroom bekijken kan heus. En hoewel ze zich niet op particulieren richten, verkopen ze je doorgaans wel. Dat is althans mijn ervaring met diverse B2B-handels.TheJVH schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:26:
[...]
Omgeving Utrecht, midden van het land dus. Op hun site hebben ze vooral ketens staan (Jongeneel, Gerritse, etc) of bedrijven die zich uitsluitend richten op de zakelijke markt. Ik heb één winkel gevonden die het wellicht heeft: https://damitech.nl/de-walt/ , heb hun maar een mailtje gestuurd.
Heb een DCD791, qua specs redelijk vergelijkbaar. Bijna zeker dat je dat haalt met de DCD796Beun schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:51:
Edit:
Tweakers, ik kan van een collega deze machine voor zaterdag lenen (mits de Bosch niet binnen is):
Ik moet een gat van 16mm breed en 15 cm diep in douglas hout boren met een slangenboor. Gaat dit met deze DeWalt kunnen?

[ Voor 29% gewijzigd door wheel op 27-05-2020 14:17 ]
Ik heb een vergelijkbare machine, dat gat maak je makkelijkBeun schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:51:
[...]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Dat is een hele opluchting, dankjewel!Widow schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:13:
[...]
Ik heb een vergelijkbare machine, dat gat maak je makkelijkdie machine heeft echt meer dan genoeg koppel voor zoiets.
Jeetje, dit is niet netjes. Heb je ze al gecontacteerd?Michel8704 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:28:
Goedemiddag,
Zijn er meer bosch blauw gebruikers die bij Toolstation hun Bosch apparatuur un blauwe koffers zo hebben ontvangen?!
Volgens mij niet geheel zoals je zou mogen verwachten.. toch?[Afbeelding]
Is de inhoud wel nieuw/netjes?
Dan zou ik met TS een kortingsbon oid afspreken. Ik zou het niet de moeite vinden om het om te ruilen. Het is maar een koffer, die wordt door gebruik vanzelf lelijk.
Dan zou ik met TS een kortingsbon oid afspreken. Ik zou het niet de moeite vinden om het om te ruilen. Het is maar een koffer, die wordt door gebruik vanzelf lelijk.
Mee eens, maar het is gewoonweg niet netjes en niet waarvoor je denkt te betalen.Raymond schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:40:
Is de inhoud wel nieuw/netjes?
Ik heb nog niet durven kijken ivm de verzegeling die op de hoek van de koffer geplakt zit. Bij openen is het zegel natuurlijk verbroken. Geen idee hoe moeilijk TS dan gaat doen bij eventueel omruilen oid.
Dit ben ik compleet met je eens. Je verwacht een nieuwe doos te krijgen. Deze ziet er al uit alsof hij de nodige uurtjes op de bouwplaats achter de rug heeft. Je kan ze nu nog bellen, misschien kan de helpdesk je op weg helpen. Let wel op de enorm lange wachttijden (iets van 15 tot 20 minutenMichel8704 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:45:
[...]
Mee eens, maar het is gewoonweg niet netjes en niet waarvoor je denkt te betalen.
Ik heb nog niet durven kijken ivm de verzegeling die op de hoek van de koffer geplakt zit. Bij openen is het zegel natuurlijk verbroken. Geen idee hoe moeilijk TS dan gaat doen bij eventueel omruilen oid.

Ik heb ze al even gemaild.Beun schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:54:
[...]
Dit ben ik compleet met je eens. Je verwacht een nieuwe doos te krijgen. Deze ziet er al uit alsof hij de nodige uurtjes op de bouwplaats achter de rug heeft. Je kan ze nu nog bellen, misschien kan de helpdesk je op weg helpen. Let wel op de enorm lange wachttijden (iets van 15 tot 20 minuten)
Heb inmiddels ook heel voorzichtig het label eraf gehaald en open gemaakt. De slagschroevendraaier ziet en ruikt als nieuw en werkt prima met de accu die ik er apart bij kreeg dmv de actie.
Hopelijk doen ze een net voorstel voor de koffer en dan is de kous af wat mij betreft. Van het weekend maar lekker klussen 👍🏻
Al een natte doek eroverheen gehaald? Het lijkt meestal wel wat erger dan het echt is. Neemt niet weg dat het niet netjes geleverd wordt, ben zelf altijd zuinig op mijn spullen en zou er niet mee akkoord gaan als het er zo uit blijft zien na schoonmaken.Michel8704 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:58:
[...]
Ik heb ze al even gemaild.
Heb inmiddels ook heel voorzichtig het label eraf gehaald en open gemaakt. De slagschroevendraaier ziet en ruikt als nieuw en werkt prima met de accu die ik er apart bij kreeg dmv de actie.
Hopelijk doen ze een net voorstel voor de koffer en dan is de kous af wat mij betreft. Van het weekend maar lekker klussen 👍🏻
Vandaag de FSN1600 binnen gekregen.
Voelt goed aan en past goed op de GKS55+ C. Hopelijk kan ik het snel gebruiken, maar ik wacht nog op de zaagbladen van Amazon. Die zouden morgen moeten komen, maar ze zijn nog niet verzonden…
Ondertussen vraag ik me af of je voor het exact 45 graden afstellen van de afkortzaag, die hoek wordt heel belangrijk, zo'n ding per se nodig hebt:
https://www.toolnation.nl...0-nauwkeurigheid-0-1.html

Ik vind 55 euro best veel voor een apparaatje dat je alleen hiervoor gebruiken kan. Zijn er nog andere dingen waarmee ik hetzelfde resultaat kan gebruiken? Ik vrees van niet. Goedkopere van Amazon/Ali vertrouw ik niet zo. Mijn project valt of staat alleen bij de nauwkeurigheid van de verstekhoek.
Voelt goed aan en past goed op de GKS55+ C. Hopelijk kan ik het snel gebruiken, maar ik wacht nog op de zaagbladen van Amazon. Die zouden morgen moeten komen, maar ze zijn nog niet verzonden…
Ondertussen vraag ik me af of je voor het exact 45 graden afstellen van de afkortzaag, die hoek wordt heel belangrijk, zo'n ding per se nodig hebt:

Ik vind 55 euro best veel voor een apparaatje dat je alleen hiervoor gebruiken kan. Zijn er nog andere dingen waarmee ik hetzelfde resultaat kan gebruiken? Ik vrees van niet. Goedkopere van Amazon/Ali vertrouw ik niet zo. Mijn project valt of staat alleen bij de nauwkeurigheid van de verstekhoek.
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Heb je nog ergens een geodriehoek liggen? Dan is 45 graden snel te checken.T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:34:
[Afbeelding]
Dan heb je waarschijnlijk een vrij grote geodriehoek nodig. Ik heb een vermoeden dat het apparaat wat T. Kreeftmeijer de beste optie is. Zelf zou ik er ook nog één op korte termijn willen maar die prijs staat mij heel erg tegen.B-lex schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:40:
[...]
Heb je nog ergens een geodriehoek liggen? Dan is 45 graden snel te checken.
@T.Kreeftmeijer @Beun Deze bijvoorbeeld voor amper €30 krijgt ook goede reviews. Ook een decimaal meer dus in zekere zin nauwkeuriger. Gok dat uiteindelijk veel van die dingen uit dezelfde fabriek komen.
In other news: ik heb een 3D-printer gekocht en heb er al wel wat gereedschap gerelateerde projectjes voor bedacht. Iemand hier nog meer tips (liefst thingiverse linkje) wat nou handig is tijdens het klussen? Zat zelf al te denken aan onder andere:
In other news: ik heb een 3D-printer gekocht en heb er al wel wat gereedschap gerelateerde projectjes voor bedacht. Iemand hier nog meer tips (liefst thingiverse linkje) wat nou handig is tijdens het klussen? Zat zelf al te denken aan onder andere:
- Schuurblok met stofafzuiging
- Afzuigadapters voor het boren in muren
- Center finders
- Radius jigs
[ Voor 31% gewijzigd door Twijfels op 27-05-2020 15:50 ]
Ja, mee geprobeerd, maar bleek toch nog lastig te zijn om goed te krijgen.B-lex schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:40:
[...]
Ik had juist een kleine nodig, anders kwam ik vast met hoogte en de beschermkap.Beun schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:45:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk een vrij grote geodriehoek nodig. Ik heb een vermoeden dat het apparaat wat T. Kreeftmeijer de beste optie is. Zelf zou ik er ook nog één op korte termijn willen maar die prijs staat mij heel erg tegen.
En daarnaast staan weer tig andere die ook prima reviews hebben, het blijft gewoon een beetje onduidelijk/giswerk welke echt nauwkeurig zijn.Twijfels schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:47:
@T.Kreeftmeijer @Beun Deze bijvoorbeeld voor amper €30 krijgt ook goede reviews. Ook een decimaal meer dus in zekere zin nauwkeuriger. Gok dat uiteindelijk veel van die dingen uit dezelfde fabriek komen.
Idee nu: uittesten met geodriehoek, vier latjes zagen en een lijst passen (in de basis mijn project) en dan verder bepalen of het goed genoeg is.
[ Voor 38% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 27-05-2020 15:57 ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Geodriehoeken zijn er ook in verschillende maten en materialen te verkrijgen bij de gemiddelde bouwmarkt.Beun schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:45:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk een vrij grote geodriehoek nodig. Ik heb een vermoeden dat het apparaat wat T. Kreeftmeijer de beste optie is. Zelf zou ik er ook nog één op korte termijn willen maar die prijs staat mij heel erg tegen.
Ik zou eerst daar kijken vooraleer ik €55 zou uitgeven aan een apparaatje.
Nauwkeurigheid is nog ± 0.1, dus dan is die extra decimaal (naar mijn mening) nutteloos.Twijfels schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:47:
Op alieexpress/bangood etc. hebben ze ook goede 45 graden blokhaken.
Deze Is ook eens gemeten in de China tools review van hooked on wood op YouTube. Was erg nauwkeurig En die zijn hier erg handig voor.
Deze Is ook eens gemeten in de China tools review van hooked on wood op YouTube. Was erg nauwkeurig En die zijn hier erg handig voor.
Ik zet hem gewoon op 45 graden.T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:34:
[Afbeelding]
Hak een balkje door.
Gradenboog ertegen aan en zaag corrigeren.
Balkje 5mm korter doorhakken.
Weer controleren, meestal is het dan spot on.
Is op een goedkoop (maar loeisterk) ferm ding, dus een exacte aanslag heb ik niet.
Je kan van een stuk OSB, een paar scharnieren en een touw deze maken. Stevig en compact in te klappen. Je kan ze evt ook van ander plaatmateriaal maken en dan zo dik als je wilt.Alsjemenou schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:03:
[...]
Hoe stabiel is hij bij zijwaardse beweging? Ik wil ook nog stevige schragen hebben waar ik een werkbank van wil maken, en ik wil er wel een beetje op kunnen leunen/kracht zetten zonder dat hij omvalt.
Edit: zie deze net als lightning deal: https://www.amazon.de/Sta...FMST1-75763/dp/B01D35I0XC
Iets minder stevig als de Toughbuilt, maar wel wat meer features.
[quote]
Misschien een bouwgroothandel? En heeft gereedschapscentrum niet een showroom?TheJVH schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:10:
Ik had iets bij Nike besteld. Zelfde dag verzonden en volgende dag geleverd door DPD. Het verschilt dus wel per keer. Dat aanmelden van pakketten gaat online en kan ook als ze het pas dagen later daadwerkelijk verzenden. Heb ik ook gehad bij bestellingen via PostNL en DHL.Crazy- schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:55:
[...]
ik vraag mij werkelijk af (...) of dat echt de oorzaak is in nederland. heb aardig wat kennissen in de transport wereld maar er is niets wat 'dagen vertraging' zou kunnen rechtvaardigen
Ik denk echt dat vertragingen bij de winkels liggen, die door de drukte niet alles op tijd kunnen verwerken. Ik stuurde drie weken terug een zaagmachine op voor garantie en kreeg na mailen pas te horen dat ik vanzelf weer een track&trace krijg als ie terugkomt.
Dat ligt niet aan het verzenden, maar aan drukte. Of DeWalt neemt altijd z'n tijd bij garantiegevallen.
In de inlages? Is dat iets in de machine of zijn dat de inlays die in de Mbox zitten? Want dan is het natuurlijk onzin dat ze de zaag niet opsturen.Jacub86 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:28:
[...]
Ik zit in hetzelfde schuitje en heb ze vorige week gemaild. Daarop kreeg ik de volgende reactie:
Toolstation heeft er een van Trend voor €29. Code 14325.T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:34:
[Afbeelding]
Zojuist bij de Hornbach gespot. Ik ga hem morgen halen...T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:34:
[Afbeelding]
https://www.hornbach.nl/s...-Box/6739534/artikel.html
Twee stukken zagen op 45gr en samen checken of het haaks is met de blokhaak (niet zelf bedacht)B-lex schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:40:
[...]
Kun je ook gewoon in NL kopen hoor.Deann schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:35:
Op alieexpress/bangood etc. hebben ze ook goede 45 graden blokhaken.
https://www.toolstation.n...verstekschrijfhaak/p70457
Dit ding lijkt trouwens een 1:1 kopie van het Nooitgedagt exemplaar wat ik heb.
[ Voor 8% gewijzigd door kabeltjekabel op 27-05-2020 17:45 ]
Een blokhaak is vast op 45 graden, met de zweihaak die je linkt weet je nog niet of hij goed is.
Maar inderdaad in Nederland verkopen ze die ook.
Helaas kan ik geen link posten vanaf mijn telefoon werkt de site niet goed.
Ik heb toevallig de
• Stainless Steel 45 Degree Miter Angle Corner Ruler Wide Base Gauge Measuring Tools DIN875/2 Standard With Stop 150x100mm
Maar dat is slechts een voorbeeld, het werkt snel en makkelijk.
Maar inderdaad in Nederland verkopen ze die ook.
Helaas kan ik geen link posten vanaf mijn telefoon werkt de site niet goed.
Ik heb toevallig de
• Stainless Steel 45 Degree Miter Angle Corner Ruler Wide Base Gauge Measuring Tools DIN875/2 Standard With Stop 150x100mm
Maar dat is slechts een voorbeeld, het werkt snel en makkelijk.
Bedankt voor alle ideeën. Ik heb wel een CMT digitale gradenboog/hoekmeter.
Daar kom je al een flink eind me het teststukjes.
Met de geodriehoek ging aardig goed. Kwam er wel achter dat de geleider die vast zit op de machine links en rechts niet gelijk is. Dat moet ik nog afstellen om geen scheve stukken te krijgen.
Betreft trouwens een Bosch GCM8 SJL.
Met de geodriehoek ging aardig goed. Kwam er wel achter dat de geleider die vast zit op de machine links en rechts niet gelijk is. Dat moet ik nog afstellen om geen scheve stukken te krijgen.
Hier ben ik van de week mee aan de slag gegaan icm een nieuwe insert. Als je de linker goed fixeert kan je met een lineaal de rech(na losdraaien) heel makkelijk stellen.T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 17:58:
Bedankt voor alle ideeën. Ik heb wel een CMT digitale gradenboog/hoekmeter.
Ik kreeg na een week antwoord op mijn mail. Als je vroeg belt staat er nog geen lange wachtrij. Ik zit ook liever 15 min naar een jingle te luisteren dan dat ik een week op een reactie moet wachten.Michel8704 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 14:58:
[...]
Ik heb ze al even gemaild.
@Beun omdat dit topic ook deels is om je mooier/beter/duurder gereedschap aan te smeren:
https://www.gereedschappr...-set-3-1-op-op-actie.html
Zelfs in de aanbieding 😂
Zelfs in de aanbieding 😂
prein2 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:45:
@Beun omdat dit topic ook deels is om je mooier/beter/duurder gereedschap aan te smeren:
Zelfs in de aanbieding 😂

Dat is wel heel mooi… Totdat ik de prijs zag

Ik weet er alles van. De afgelopen twee weken tegen de € 1000,- in gereedschap geïnvesteerd. Nu moet ik wel zeggen dat ik weinig tot geen gereedschap had. Ik zie het dus als een eenmalige investering. Maar we weten allemaal hoe dat gaat, opeens zie je allemaal dingen die handig zijnprein2 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:45:
Zelfs in de aanbieding 😂

Redelijk gelukt. Dit is een mbox 2, denk dat een mbox 1 ook groot genoeg is.CurlyMo schreef op maandag 18 mei 2020 @ 20:55:
[...]
Ik hoop dat je dat gaat proberen en een foto plaatst van het eindresultaat
:strip_exif()/f/image/mauwlWDjqzOsNtkFX9NRQl2E.jpg?f=fotoalbum_large)
VION zou je direct aannemenMJV schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:29:
[...]
Redelijk gelukt. Dit is een mbox 2, denk dat een mbox 1 ook groot genoeg is.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
@MJV Rammelen die inlays niet los door die Mbox heen? Met name die rechter inlay lijkt helemaal los te liggen.
Zo, wera tool check plus is binnen.... Klein, handig en toch wel erg gaaf 😁. Blij mee!
@CurlyMo Ik pas even voor een baantje bij VION tot de beloofde touringcars gaan rijden denk ik
.
@Ethiron Nee het geheel zit allemaal aardig klemvast. Alleen zit het geheel niet mooi egaal vlak omdat ik de 'steunpunten' her en der moest wegsnijden.
@Orion84 Vrees niet, ik denk niet dat dit lang zo blijft, zo'n grote mbox voor een klein machientje en een paar opzetstukken is niet effcient.
@Ethiron Nee het geheel zit allemaal aardig klemvast. Alleen zit het geheel niet mooi egaal vlak omdat ik de 'steunpunten' her en der moest wegsnijden.
@Orion84 Vrees niet, ik denk niet dat dit lang zo blijft, zo'n grote mbox voor een klein machientje en een paar opzetstukken is niet effcient.
Woodpeckers wordt volgens mij alleen maar gekocht door hobbyisten met te veel geldprein2 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:45:
Zelfs in de aanbieding 😂
In een Mbox 2 kan je met een beetje proppen tien van die set kwijt. Wel zonder de laders, haha.MJV schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:17:
@CurlyMo Ik pas even voor een baantje bij VION tot de beloofde touringcars gaan rijden denk ik.
tell me about it...ik had ook bijna niets, en ik kwam hier een half jaar geleden voor wat advies om mijn prut handgereedschap te vervangen voor wat beter spul in een koffer,....Beun schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:03:
[...]
Ik weet er alles van. De afgelopen twee weken tegen de € 1000,- in gereedschap geïnvesteerd. Nu moet ik wel zeggen dat ik weinig tot geen gereedschap had. Ik zie het dus als een eenmalige investering. Maar we weten allemaal hoe dat gaat, opeens zie je allemaal dingen die handig zijn
Inmidddels is die er, maar ook een nieuwe werkbank, gevulde gereedschapkar, schroefmachine, boormachine, combihamerboor, slagschroefmachine, decoupeerzaag, reciprozaag, mulitool, schuurmachine, bouwstofzuiger en tig kleinere dingen zoals lijmklemmen, afteken materiaal, bankschroef etc.etc. LOL.....
Veel ervan is gelukkig wel al van pas gekomen in de nieuwe woning, maar wellicht wel wat overkill....maar ben er zeker blij mee...heeft 47 jaar geduurd maar eindelijk een fatsoenlijke en redelijk complete gereedschapset
Intussen loer ik alweer naar een invalzaag en wellicht een boven/kantenfrees…..maar wellicht daar nog maar even mee wachten

Ik koop mijn gereedschap toch echt alleen (goed) naar gebruik. Fermacell wanden -> invalzaag, moeilijke zaaghoekjes of schuurwerk -> multitool, simpel schroeven en boren -> schroefboormachine. Moeilijke fermacell schroeven -> goede bitjesbreagor schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:59:
[...]
Intussen loer ik alweer naar een invalzaag en wellicht een boven/kantenfrees…..maar wellicht daar nog maar even mee wachten
Ik zou graag een hamerboor willen hebben, maar zodra mijn partner me kritisch bevraagd naar het doel, kan ik hem nog altijd niet verzinnen, dus is die er ook niet
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Met wat voor een boor ga je dat doen? speedboor, slangenboor, of door en door met een gatenzaag?Beun schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:51:
Lezen Fraggert....le-zen

Anyhow.......ik heb veel gekkere gaten geboort in douglas met een 14,4 volt panasonic met zo'n 40Nm max koppel.
Wat jij wilt moet die DeWalt echt wel aankunnen.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
+1 en als je een youtube kanaal hebtFramoes schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 08:00:
[...]
Woodpeckers wordt volgens mij alleen maar gekocht door hobbyisten met te veel geldDat spul is zo idioot duur.
zo, jij durftMJV schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:29:
[...]
Redelijk gelukt. Dit is een mbox 2, denk dat een mbox 1 ook groot genoeg is.
[Afbeelding]

Ach, sinds Makita de compacte 10.8V lijn met steekaccu's de nek om heeft gedraaid kan ik het mensen niet helemaal kwalijk nemen dat ze dergelijke machines van de blauwe buren aanschaffen. Maar het doet mijn turquoise hart wel een beetje pijn jaFraggert schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:26:
[...]
zo, jij durft.......met makita fanboy én moderator @Orion84 op de loer
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Als het goed is komt de Bosch GSB vandaag binnen. Dus het gaat hoe dan ook lukkenFraggert schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:19:
[...]
Met wat voor een boor ga je dat doen? speedboor, slangenboor, of door en door met een gatenzaag?
Lezen Fraggert....le-zen![]()
Anyhow.......ik heb veel gekkere gaten geboort in douglas met een 14,4 volt panasonic met zo'n 40Nm max koppel.
Wat jij wilt moet die DeWalt echt wel aankunnen.
whuhuuuuuwBeun schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:56:
[...]
Als het goed is komt de Bosch GSB vandaag binnen. Dus het gaat hoe dan ook lukken

Even een goeie ervaring. Was wat aan het klussen en wilde underlayment platen zagen, had m'n nieuwe Bosch GST 150 CE decoupeerzaag bij de hand en met een lat als geleiderail er naast wat lange stukken gezaagd. Ging verassend goed! Hiervoor alleen goedkope decoupeerzagen gehad die altijd wegliepen of schuin zaagden. Nu helemaal recht en haaks, met het Bosch clean for wood zaagje ook netjes
. Gaat wel trager dan met een cirkelzaag die ik ook nog ga kopen
maar toch handig voor sommige klusjes.

Sluw schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:17:
Even een goeie ervaring. Was wat aan het klussen en wilde underlayment platen zagen, had m'n nieuwe Bosch GST 150 CE decoupeerzaag bij de hand en met een lat als geleiderail er naast wat lange stukken gezaagd. Ging verassend goed! Hiervoor alleen goedkope decoupeerzagen gehad die altijd wegliepen of schuin zaagden. Nu helemaal recht en haaks, met het Bosch clean for wood zaagje ook netjes. Gaat wel trager dan met een cirkelzaag die ik ook nog ga kopen
maar toch handig voor sommige klusjes.
voor echt lange(re) zaagsnedes is een invalzaag zeker meer geschikt, maar top dat je decou goed bevalt
Dat is tevens de enige plek waar je het ooit ziet: youtube.
Heeft er iemand hier ervaring met specifieke modellen deuvelmallen? Ik zit een beetje rond te lezen op internet, maar vind het lastig om te bepalen wanneer een slechte review door het product komt of de gebruiker ervan
Heb een T-square van 600 mm. Hij is werkelijk prachtig en goed (en haaksFramoes schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:58:
[...]
Dat is tevens de enige plek waar je het ooit ziet: youtube.

[ Voor 31% gewijzigd door wheel op 28-05-2020 15:52 . Reden: 600 mm i.p.v. 60 mm ]
Kun je iets specifieker zijn? Kun je laten zien wat je al gezien hebt? Dat helpt ons jou beter te helpenArdj schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:02:
Heeft er iemand hier ervaring met specifieke modellen deuvelmallen? Ik zit een beetje rond te lezen op internet, maar vind het lastig om te bepalen wanneer een slechte review door het product komt of de gebruiker ervan
Zijn "pocket hole"-jigs misschien een alternatief voor je?
Zeker, invalzaag of cirkelzaag is een stuk sneller, je hoeft ook wat minder op te letten omdat die vanuit zichzelf strakker blijven. Maar dit was toch gewoon ruim 2 meter rechtdoor hoor.Fraggert schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:48:
[...]
![]()
voor echt lange(re) zaagsnedes is een invalzaag zeker meer geschikt, maar top dat je decou goed bevalt
Ik heb op basis van internet afstruinen de gok gewaagd om er een op aliexpress te bestellen. Toch nog 50 dollar dus ik hoop maar dat het iets is. Als 'ie binnen is laat ik het weten.Ardj schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:02:
Wolfcraft:Fraggert schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:05:
[...]
Kun je iets specifieker zijn? Kun je laten zien wat je al gezien hebt? Dat helpt ons jou beter te helpen![]()
Zijn "pocket hole"-jigs misschien een alternatief voor je?
https://www.amazon.nl/dp/B0001P19PY/
- Slechte beoordelingen
- Niet goed klembaar
- Alleen bruikbaar op kops hout
JessEm: https://www.gereedschappr...postioneren-en-boren.html
- Prijs
Ali:
https://m.nl.aliexpress.com/item/32920378045.html
- Chinees, beoordelingen gaan meestal vooral over de verzending
Pockethole-jig heb ik. Ben bezig met een badmeubel, waarbij ik een aantal verbindingen toch net in het zich heb en dus graag blind wil afwerken.
Ik heb er ook één gekocht vanaf Ali gebaseerd op basis van de volgende review van Hooked on Wood: https://youtu.be/iaA34ZJJYVMArdj schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:02:
nu 1 keer gebruikt en bevalt prima.
Wolfcraft heb ik een boorkolom van gehad, zo'n ding waar je een boormachine in kunt klemmen en dan loodrecht kunt boren (volgens de theorie althansArdj schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:23:
[...]
Wolfcraft:
- Slechte beoordelingen
- Niet goed klembaar
- Prijs
Ali:
Pockethole-jig heb ik. Ben bezig met een badmeubel, waarbij ik een aantal verbindingen toch net in het zich heb en dus graag blind wil afwerken.

OK, helder, onzichtbaar, je kunt niet toevallig werken met verzonken schroeven en dan een houten of MDF (weet niet waarmee je werkt) plug verlijmen zodat je geen schroefkop meer ziet?
Volgens mij is twee plankjes aan elkaar schroeven en daar een paar gaten in boren als mal bijna even snel als zo'n jig afstellen hoor. Als het nou een tientje zou zijn is het nog wel leuk, maar om nou tientallen tot 100+ uit te geven voor een jig die blijkbaar geeneens geweldig werkt zou ik echt nooit doen.
Voor een paar gaatjes dicht bij elkaar nog wel te doen maar als je ze over een langer stuk op de juiste afstand van elkaar wilt plaatsen toch echt wel handig. Ik weet niet wat je precies in gedachte hebt maar op jouw manier moet je je werkstuk ook 100% van de tijd exact op de goede manier tegen elkaar houden en is er kans op speling. Als je meerdere deuvels wilt gebruiken of in verschillende diktes materiaal vind ik het waard om snel zo'n mal te kunnen pakken die je in een paar seconden afstelt.BrtH schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:50:
Volgens mij is twee plankjes aan elkaar schroeven en daar een paar gaten in boren als mal bijna even snel als zo'n jig afstellen hoor. Als het nou een tientje zou zijn is het nog wel leuk, maar om nou tientallen tot 100+ uit te geven voor een jig die blijkbaar geeneens geweldig werkt zou ik echt nooit doen.
Vorige week kwam daar nog een vraag van voorbij. Vraagsteller heeft uiteindelijk idd een wolfcraft bij de hornbach gekocht.Ardj schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:02:
De Bosch GSS 160-1 Multi ook binnen via Amazon. Ik kan alleen online nergens schuurpapier vinden om in te slaan. Iemand tips?
Wolfcraft hierArdj schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:23:
[...]
Wolfcraft:
- Slechte beoordelingen
- Niet goed klembaar
- Prijs
Ali:

Dit topic is gesloten.
Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic