Er is al meerdere malen aangegeven dat de zoekfunctie uitstekend werkt. Probeer dat eerst eens voordat alles tot in het oneindige word herhaald.HTT-Thalan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:16:
[...]
Ok, ik ben even bij de lokale Hikoki dealer geweest. Oude machine, accu en lader voor de zekerheid meegenomen. En maar goed ook. Ik heb wel een 18v láder maar de accu's zijn nog 14.4 volt. Was niet obvious omdat mijn accu aftermarket geen print op de zijkant heeft. Ik kwam voor een decoupeer maar dat is dus een ander accusysteem (allemaal 18v). Als ik de 'kit' nam (accutol, slagmoersleutel + decoupeer) met accusysteem zat ik alweer op 650 euro
. Wel een bedrag waar ik toch even over wil denken.
Het was mijn intentie om meubels voor de lol te gaan maken en dat hoeft allemaal niet snél. Misschien wil ik hiernaast ook eens kijken naar kwaliteit handgereedschap, zoals zagen en gutsen. Ik ken daar de echte merken niet, iemand een tip waar ik naar kan kijken?
Heb het even gecheckt, maar de oude generatie L-BOXX heeft aan de onderzijde inderdaad een uitsparing (sleuf) op de positie van het nokje, waar de nieuwe dat niet heeftFraggert schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:46:
[...]
Klopt wat je zegt, maar dat is dus wel zot in deze tijd van digitaal ontwerpen.![]()
Alsof ze dat nokje over het hoofd hebben gezien of al die overgebleven deksels kwijt willen raken door geen ruimte te laten in L-Boxx 2.0 waar de oer-L-Boxx dus gewoon zonder deksel op een stapeltje i-boxxen paste.
ik zal ook even kijken bij mijn boxxen.

Dus een oude generatie L-BOXX past direct bovenop een i-BOXX rack, en een nieuwe generatie alleen met een i-BOXX rack deksel

serieus, das wel fiks triestExigence schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:24:
[...]
Heb het even gecheckt, maar de oude generatie L-BOXX heeft aan de onderzijde inderdaad een uitsparing (sleuf) op de positie van het nokje, waar de nieuwe dat niet heeft![]()
Dus een oude generatie L-BOXX past direct bovenop een i-BOXX rack, en een nieuwe generatie alleen met een i-BOXX rack deksel

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Even rondstruinen (en je inhouden) op bijvoorbeeld https://www.baptist.nl en hier op het forum kijken. Anders op het woodworking forum. Voor het mooie spul kun je er wel bijna een hypotheek bij nemenHTT-Thalan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:16:
[...]
Ok, ik ben even bij de lokale Hikoki dealer geweest. Oude machine, accu en lader voor de zekerheid meegenomen. En maar goed ook. Ik heb wel een 18v láder maar de accu's zijn nog 14.4 volt. Was niet obvious omdat mijn accu aftermarket geen print op de zijkant heeft. Ik kwam voor een decoupeer maar dat is dus een ander accusysteem (allemaal 18v). Als ik de 'kit' nam (accutol, slagmoersleutel + decoupeer) met accusysteem zat ik alweer op 650 euro
. Wel een bedrag waar ik toch even over wil denken.
Het was mijn intentie om meubels voor de lol te gaan maken en dat hoeft allemaal niet snél. Misschien wil ik hiernaast ook eens kijken naar kwaliteit handgereedschap, zoals zagen en gutsen. Ik ken daar de echte merken niet, iemand een tip waar ik naar kan kijken?
[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 25-05-2020 14:29 ]
Werken met een gereedschapgordel is best wel iets waar je aan moet wennen. Ik heb het eens geprobeerd (zodat m'n 12V boormachientje en hamer aan mn gordel hingen.) en het is niet voor mij. Misschien als ik zo'n amerikaanse timmerman zou zijn, die van die kartonnenhuizen van ijsco-latjes in elkaar zou timmeren, dat ik het wat zou vinden. Maar voor mezelf is het niksSolomon schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:48:
Eens wat anders: gereedschapsgordels.
Ik merk dat ik bij veel klussen heen en weer, ladder op ladder af, aan het lopen ben voor een schroevendraaier, stanleymes of boormachine. Hebben jullie goede tips voor een gereedschapsgordel of een klein schoudertasje wat m'n leven een stuk makkelijker maakt? Belangrijk is dat er een boormachine in kan (in vertrouw die riemclipjes niet zo). Ik zie heel veel opties met enorm uiteenlopende prijzen..
Als het je puur om het werken op een ladder gaat, check dan eens van die ladderemmers:
https://www.gamma.nl/asso...rex-laddercaddy/p/B256850
Of ergens een werkbroek scoren, slijtvaster dan de gemiddelde spijkerbroek en van die handige zakken op je bovenbeen waar je makkelijk een stanleymes/schroevedraai/tang kwijt kan.Solomon schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:48:
Ik merk dat ik bij veel klussen heen en weer, ladder op ladder af, aan het lopen ben voor een schroevendraaier, stanleymes of boormachine. Hebben jullie goede tips voor een gereedschapsgordel of een klein schoudertasje wat m'n leven een stuk makkelijker maakt? Belangrijk is dat er een boormachine in kan (in vertrouw die riemclipjes niet zo). Ik zie heel veel opties met enorm uiteenlopende prijzen..
Boormachine hou ik altijd vast...en niet nodig betekent ergens neerleggen want zo'n ding aan mn broek is drama
[ Voor 7% gewijzigd door Oogje op 25-05-2020 16:37 ]
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
..en blij dat ik dus niet gek ben (en het niet verkeerd aan het doen was
Maar goed..het is niet dat een gleufje erg moeilijk was om te maken
[ Voor 13% gewijzigd door bonzz.netninja op 25-05-2020 16:51 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Die had ik al gevonden inderdaad. Mooi spul, maar een top handzaag kost daar meer dan een A-merk cirkelzaag op goeie ouwe stroomExigence schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:28:
[...]
Even rondstruinen (en je inhouden) op bijvoorbeeld https://www.baptist.nl en hier op het forum kijken. Anders op het woodworking forum. Voor het mooie spul kun je er wel bijna een hypotheek bij nemen
Ik heb enorm last van keuzestress gekregen erdoor. Zoveel mooi spul, zoveel prijsgradaties, je word er gek van. Ik heb net eerst maar eens een fatsoenlijke 90 graden haak gekocht, om te dubbelchecken wat nou precies de afwijking is op de apparatuur die ik al héb en om desnoods ook gewoon zaken met de hand te kunnen doen. Ik mis nog een betrouwbare gradenboog, dan kan ik ook mijn verstekzaag controleren. Eerst eens kijken of wat ik heb wel zo slecht is. Heb een nieuw scherp blad gekocht voor mijn Bosch cirkelzaag en wat hout om de werkbank af te maken.
Vraagje: Ik stap nu in in het Bosch Blauw ecosysteem, en heb o.a. nu een GOP18V-28 accu multitool met L-Boxx gekocht. Hoe bewaren jullie je accessoires zoals extra zaagjes? Vindt het vrij irritant om alles los te laten bungelen in de multitool L-boxx, maar kan er geen aparte inleg voor vinden.
@_ferry_ een beetje een late reactie maar hij bevalt prima. Remt goed is sterk en accu gaat lang mee. Voor het geld vind ik het zeker een goede koop !
500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO
Het wordt nog gekkerbonzz.netninja schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:50:
[...]
..en blij dat ik dus niet gek ben (en het niet verkeerd aan het doen was
Maar goed..het is niet dat een gleufje erg moeilijk was om te maken
Check mijn i-boxxen.....en de verschillende nokjes

:strip_exif()/f/image/BBDhz30dEOkkRMCVzBGlTXJ7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9zDyxwgCRgdKwXABUMvn5xce.jpg?f=fotoalbum_large)
En daar passen gewoon mijn oldskool L-boxxen op
:strip_exif()/f/image/lp7EDrhJL0m1oSdrnffNFLlJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Oldskool L-boxx onderzijde :
:strip_exif()/f/image/E80ViNtoWtCr6pAw1Ga1vrpG.jpg?f=fotoalbum_large)
Het enige verschil dat ik verder kan vinden is dat de ene iboxx uit 2015 is en de andere uit 2018.
Maar heel raar dat jouw iboxx weer een ander randje heeft daar dan de newskool L-boxx niet op past.
Ik heb het in zo'n boxje zitten zoals hierbij geleverd wordt. Maar dat hele boxje kan ik los niet vinden, zelfs niet met het nummer wat bij mij er op staatZaphara schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:54:
Vraagje: Ik stap nu in in het Bosch Blauw ecosysteem, en heb o.a. nu een GOP18V-28 accu multitool met L-Boxx gekocht. Hoe bewaren jullie je accessoires zoals extra zaagjes? Vindt het vrij irritant om alles los te laten bungelen in de multitool L-boxx, maar kan er geen aparte inleg voor vinden.

Als ik zo google op de l-boxx van de 18V-28 moet die box er wel in passen toch?
Je zou een soortgelijk kistje van hout kunnen maken met verdeelschotten. Gelijk een mooi projectje om netjes te maken
@Fraggert lijkt wel een leuke oplossing, maar starlock max zaagjes passen er niet eens in aangezien die langer zijn

[ Voor 16% gewijzigd door Twijfels op 25-05-2020 19:06 ]
Bosch heeft een i-boxx voor dat spulZaphara schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:54:
https://www.gereedschapce...-met-omt-accessoires.html
:strip_exif()/f/image/GP1lAcVZoVIbqyIfJZr1MJuY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Fraggert op 25-05-2020 19:06 ]
Kijk dat is precies wat ik zoekTwijfels schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:02:
[...]
Ik heb het in zo'n boxje zitten zoals hierbij geleverd wordt. Maar dat hele boxje kan ik los niet vinden, zelfs niet met het nummer wat bij mij er op staatHij is wel prettig, één deel voor de schuurzolen, één voor de grotere accessoires en één deel voor de zaagjes.
Als ik zo google op de l-boxx van de 18V-28 moet die box er wel in passen toch?
Je zou een soortgelijk kistje van hout kunnen maken met verdeelschotten. Gelijk een mooi projectje om netjes te maken
Ja die ken ik, maar het liefst heb ik iets waarmee tool en accessoires in 1 koffer passen.Fraggert schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:05:
[...]
Bosch heeft een i-boxx voor dat spul![]()
https://www.gereedschapce...-met-omt-accessoires.html
[ Voor 17% gewijzigd door Zaphara op 25-05-2020 19:07 ]
Sterkte met de zoektochtZaphara schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:06:
[...]
Kijk dat is precies wat ik zoekToch kijken of ik hem los kan vinden want ik koop de zaagjes etc. liever specifiek dan zo'n set.
Je zou het overigens bij een lokale Bosch dealer of Kruis.nl kunnen proberen, heb hier lokaal ook al eens een opzetstukje laten bestellen wat ik nergens in NL kon vinden.
Edit: @Zaphara
eBay, maar 0 voorraad
Hdenovo(?), lijkt voorradig, €22 verzendkosten..
Anyhow, 4260525810928 is het EAN nummer voor het boxje. Misschien kan je er wat mee
[ Voor 23% gewijzigd door Twijfels op 25-05-2020 19:21 ]
Gaat hem niet worden vrees ik, ik probeer het nog even bij Bosch zelf voor de zekerheid. Dank voor het meedenken
Vandaag zou de meer dan een mand geleden bij Amazon.de bestelde Bosch GSS 160 multi worden verzonden was begin vorige week de reactie van Amazon. Staat echter nog steeds op 'bestelling wordt voorbereid'. Weer tijd voor een pittig mailtje en deze keer met verzoek om tegemoetkoming voor het lange wachten.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Dit kan ik bevestigen met mijn foto.Fraggert schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:00:
[...]
Het wordt nog gekker![]()
Check mijn i-boxxen.....en de verschillende nokjes![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En daar passen gewoon mijn oldskool L-boxxen op![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het enige verschil dat ik verder kan vinden is dat de ene iboxx uit 2015 is en de andere uit 2018.
Maar heel raar dat jouw iboxx weer een ander randje heeft daar dan de newskool L-boxx niet op past.
Zeker dat het dezelfde boxen zijn? In de Bosch folder lees ik iets over een active en een inactive i-rack, maar wat het verschil precies is .....
Ik wacht ook al 2 weken op mijn bestellingen bij Toolnation (uit Nederland), normaal in twee dagen in huis, ze hebben het smoordruk, maar morgen of woensdag zou het eerste binnen moeten komen, (drie deel leveringen...)hansvk schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:01:
Vandaag zou de meer dan een mand geleden bij Amazon.de bestelde Bosch GSS 160 multi worden verzonden was begin vorige week de reactie van Amazon. Staat echter nog steeds op 'bestelling wordt voorbereid'. Weer tijd voor een pittig mailtje en deze keer met verzoek om tegemoetkoming voor het lange wachten.
Ook een collega timmerman moet lang wachten op zijn bestelling.
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3
haha....nou ik haak af. Had ik al gezegd dat ik die boxxen sowieso onzin vindFraggert schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:00:
[...]
Het wordt nog gekker![]()
Check mijn i-boxxen.....en de verschillende nokjes![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En daar passen gewoon mijn oldskool L-boxxen op![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Collectie zaagjes voor de Fein multitool zojuist maar eens uitgebreid (wat combi/multipacks besteld via amazon). Los zit je gauw op 10€/stuk. In een set zo rond de 6-8€.
Wou vanmiddag wat uitsparingen zagen in een eiken timmerpaneel, maar ik maakte vooral veel rook en lawaai
Toen maar terug geschakeld naar de decoupeerzaag.
Zat alleen nog te kijken voor een geleiderails voor een cirkelzaag die ik heb. Maar die hebben ze alleen in 2 stukken van elk 35cm. Zo lang is die zaag zelf zowat al
https://www.amazon.nl/2-d...s=home-improvement&sr=1-3
Als het nou 2 stukken van 70cm waren...
Kan ook wel de Festool invalzaag van mijn pa gebruiken als ik echt veel moet zagen, maar die wil ik niet bij hem wegkapen. 9 van de 10 keer zou het met die Bosch+rail ook prima kunnen. Zoals vanmiddag dat eiken timmerpaneel. Alleen is het nogal een gedoe om dan een koker met lijmklemmen vast te moeten zetten om daar langs te zagen.
Wou vanmiddag wat uitsparingen zagen in een eiken timmerpaneel, maar ik maakte vooral veel rook en lawaai
Zat alleen nog te kijken voor een geleiderails voor een cirkelzaag die ik heb. Maar die hebben ze alleen in 2 stukken van elk 35cm. Zo lang is die zaag zelf zowat al

Kan ook wel de Festool invalzaag van mijn pa gebruiken als ik echt veel moet zagen, maar die wil ik niet bij hem wegkapen. 9 van de 10 keer zou het met die Bosch+rail ook prima kunnen. Zoals vanmiddag dat eiken timmerpaneel. Alleen is het nogal een gedoe om dan een koker met lijmklemmen vast te moeten zetten om daar langs te zagen.
Je kan ook voor kiezen om zelf iets te maken. Ik ben zeker niet merk vast maar vind het wel fijn dat alle elektrische gereedschappen in kisten zit. Daarom een paar Makita boxen gekocht in verschillende formaten en daar zelf een inlay bij bedacht die voor mij werkbaar is. Zoals het opbergen van de multitool zaagjesZaphara schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:06:
[...]
Kijk dat is precies wat ik zoekToch kijken of ik hem los kan vinden want ik koop de zaagjes etc. liever specifiek dan zo'n set.
[...]
Ja die ken ik, maar het liefst heb ik iets waarmee tool en accessoires in 1 koffer passen.
:strip_exif()/f/image/dUydDtW8h11MpwVWbs3DJGpi.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik koop veel bij Amazon. Mijn ervaring is dat een bestelling "gewoon goed" gaat òf dat hij niet verzonden lijkt te worden. Dat laatste is me al 3x gebeurd, op verschillende manieren. En dan blijkt Amazon heel sterk van "computer says no" te zijn. Klantenservice kan niks "fixen" aan je bestelling. Blijkbaar zij daar te groot voor. Dus als er iets mis gaat met je bestelling, kan de klantenservice niet iets regelen dat je je spullen alsnog krijgt. Wat me wel steeds is gelukt, is een credit krijgen op een nieuwe bestelling, zodat ik die voor dezelfde prijs kreeg (dit soort dingen is me idd alleen gebeurd met aanbiedingen).hansvk schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:01:
Scangrip is ook wel bouwverlichting in het hogere segment. Veel van hun spul is waterdicht en allemaal zoveel duizend Lumen. Volgens mij voor stukadoors en schilders wel handig spul.Den_S85 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:02:
[...]
Voor € 130 mag er ook wel een enorme lichtopbrengst zijn, pfffff.... wat een bedrag voor een bouwlamp
Erg mooi spul, maar zeker prijzig.
Je kan er natuurlijk net iets preciezer een gat mee boren of schroef mee indraaien. Dat begrijpen al die beunhazen met hun rommel van Metabo/Makita/Bosch/DeWalt/Milwaukee/Hitachi nietAnoniem: 93986 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:35:
[...]
Iedere keer als ik dit soort vergelijkingen zie en er zit een Festool boor/schroef/klop machine tussen dan vraag ik mij echt af waarom ze dat spul nog maken.
Ten opzichte van de concurrent heeft het niets extra's te bieden. Het is groter qua formaat, zowel accu als body, lang niet zo sterk en echt schreeuwend veel duurder. Zelfs als interieurbouwer of fervente fan van Festool doe je er gewoon een slechte koop aan.
Ze hebben een hoop leuk spul maar op dat gebied lopen ze mijlenver achter.
De enige spijkertassen waar je daadwerkelijk een schroefmachine in kwijt kan, zijn die hele grote. Die zijn vooral handig bij werk waar je veel schroeven echt direct binnen handbereik wil hebben. Bijvoorbeeld plafonds en wanden gipsen (zonder schroefmachine met van die strips) of werkzaamheden op hoogte. Je hebt deze volgens mij ook in een enkele variant.Solomon schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:48:
Een andere oplossing is een werkbroek met spijkerzakken of losse spijkertassen voor aan een riem. Daar kan geen schroefmachine in, maar die kan je wel met de riemclip aan de lussen hangen. In de smalle vakjes kan je een stanleymes, schroevendraaier en boortjes stoppen.
Het hangt wel van het merk af hoe praktisch/goed die riemclips zijn. Ik vind persoonlijk die van Makita een van de betere, juist omdat ze heel simpel zijn. Heb een Metabo schroefmachine en die valt om de haverklap waar m'n Makita machines hoogstens een keer vallen als ze ergens achter blijven hangen.
Verder eigenlijk weinig van andere fabrikanten de riemclips uitvoerig geprobeerd. Vaak zijn ze wel te smal in de dikte en te breed qua wijdte (snapt iemand het nog?). Klemt misschien beter, maar in de praktijk werkt het niet lekker.
Ik heb laatst zo'n emmer inlay gekocht en had dat veel eerder moeten doen. Scheelt zoveel zoeken.Anoniem: 93986 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:59:
[...]
Enige waar ik het graag zou gebruiken is op een ladder. Schroevendraaiertje, tangetje, potlood, dat soort spul. Als ik gewoon heen en weer loop voldoet een emmer wat mij betreft prima. Daar stop ik in wat ik denk nodig te hebben en de rest van kisten laat ik staan. Maar ja, wandje zetten dan wil je wel een gordel waar schroeven in gaan. En zo, als ik mijn zin doorzetkom ik dan toch weer op 3 gordels uit ofzo.
Emmer werkt voor het normale werk prima voor mij. Wellicht dat ik nog eens zo'n inlay voor een emmer haal.
Gereedschapsgordel: doen. Ik heb eentje van stug leer, en daar kunnen de hierboven genoemde Makita machines met hun haak prima aanhangen. Heel handig voor ladderwerk waar je eerst moet boren en dan moet schroeven. Ja, met en slagschroevendraaier en boormachine wordt het wel een beetje zwaar. Maar verder is het echt ideaal voor allerhande gereedschap, en met een beetje discipline ben je niet meer telkens je rolmaat en potloot kwijt (of heb alleen ik dat probleem?).Solomon schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:48:
Ik heb er een van Bergen. Maar zoiets ziet er qua ontwerp hetzelfde uit en qua prijs vind ik het wel meevallen.
:strip_exif()/f/image/SPhWa37KtvfHb39JYXHsDYon.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door MJV op 25-05-2020 22:44 ]
Ik heb net in de Lidl dit setje https://www.lidl-shop.nl/...efdraadboorset/p100291457 gekocht. Ik tap misschien 2 keer per jaar een gaatje, maar was het een beetje zat om steeds iets te moeten lenen.
De kwaliteit van de boortjes is behoorlijk goed (voor de prijs tenminste
), en de taps zijn ook redelijk voorzover ik als amateur kan zien. De kwaliteit van het handvat is dramatisch. Zeer stroeve schroefdraden (mag ik dat ironisch vinden voor een tapsetje?), en zo scheef in elkaar gezet dat de M12 tap er eigenlijk niet lekker in past. Het doosje is wel verrassend degelijk eigenlijk.
Al met al voor de prijs niet slecht, en voor iemand zoals ik die het niet vaak gebruikt is het erg handig om de rare maten boortjes (2,5 - 10,2) bij de taps in één setje te hebben.
De kwaliteit van de boortjes is behoorlijk goed (voor de prijs tenminste
Al met al voor de prijs niet slecht, en voor iemand zoals ik die het niet vaak gebruikt is het erg handig om de rare maten boortjes (2,5 - 10,2) bij de taps in één setje te hebben.
De kop van de DGA508 en DGA900 succesvol gedraaid! Dodemansknop zit nu onder, schijf links van bovenaf gezien.
De DGA900 past met beschermkap dan niet meer in de koffer ivm de accubeugel, maar die kap kan er gelukkig heel makkelijk af en weer op.
De DGA900 past met beschermkap dan niet meer in de koffer ivm de accubeugel, maar die kap kan er gelukkig heel makkelijk af en weer op.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Laat je niet gek maken door de gereedschap gurus en verzamelaars. Begin in de middenmoot en verdien 'upgrades' door middel van werkstukken bouwen. Misschien letterlijk door verkopen, maar vooral door te maken. Dan merk je vanzelf of je skills een stuk gereedschap te boven gaan.HTT-Thalan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:09:
[...]
Ik heb enorm last van keuzestress gekregen erdoor. Zoveel mooi spul, zoveel prijsgradaties, je word er gek van. Ik heb net eerst maar eens een fatsoenlijke 90 graden haak gekocht, om te dubbelchecken wat nou precies de afwijking is op de apparatuur die ik al héb en om desnoods ook gewoon zaken met de hand te kunnen doen. Ik mis nog een betrouwbare gradenboog, dan kan ik ook mijn verstekzaag controleren. Eerst eens kijken of wat ik heb wel zo slecht is. Heb een nieuw scherp blad gekocht voor mijn Bosch cirkelzaag en wat hout om de werkbank af te maken.
Ik moet altijd denken aan een woodworking topic van een de ervaren heren die een beitelset van de Lidl opknapt (goed vlak, scherp en schoon maken). Conclusie: Helemaal zo slecht nog niet! Zeker als je geen dagen per week aan het steken en tikken bent.
Concreet; de fijn-tandige zagen en beitelsets v Baco zijn echt wel prima. Narex beitels als je wat beter wil. Trekzaag erbij en slijpset en aan de slag.
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Als je de pks66a hebt, maar ik denk dan de 55a ook, die past op de bosch fsn140 (oudr rail) maar dan kan je alleen niet onder een hoek zagen. Ik gebruikte de pks66a op die manier zelf altijd voor plaatmateriaal._ferry_ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:28:
Collectie zaagjes voor de Fein multitool zojuist maar eens uitgebreid (wat combi/multipacks besteld via amazon). Los zit je gauw op 10€/stuk. In een set zo rond de 6-8€.
Wou vanmiddag wat uitsparingen zagen in een eiken timmerpaneel, maar ik maakte vooral veel rook en lawaaiToen maar terug geschakeld naar de decoupeerzaag.
Hbm heeft ook prima geleiders die op Makita en Festool passen, geen idee of dat ook op Bosch gaat._ferry_ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:28:
Wou vanmiddag wat uitsparingen zagen in een eiken timmerpaneel, maar ik maakte vooral veel rook en lawaaiToen maar terug geschakeld naar de decoupeerzaag.
Die dingen zijn extreem duur. Ik had laatst ergers gezien dat iemand een pks met wolfcraft universele rail verkocht. Volgens mij passen de pks apparaten op de 'standaard' rail. Maar ja, of dat dan is dat Makita, Festool of goedkopere rails ook echt goed passen, weet ik niet.jichem schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:42:
[...]
Als je de pks66a hebt, maar ik denk dan de 55a ook, die past op de bosch fsn140 (oudr rail) maar dan kan je alleen niet onder een hoek zagen. Ik gebruikte de pks66a op die manier zelf altijd voor plaatmateriaal.
Die van hbm is wel erg aantrekkelijk geprijsd.
Ik ben daarom bewust niet voor de pks gegaan, maar voor een gks. fsn1600 voor 83 euro komt hopelijk snel binnen. Maar daar heb je nu niets aan.
[ Voor 3% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 25-05-2020 23:03 ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Als je een slagmoersleutel wil zou ik er eentje met snoer nemen, heb zelf een (ik meen) einhell voor 50 euro van bol gekocht, ding zou volgens de specs 450nm moeten trekken of zo, ruim voldoende voor de meeste auto klussen, enige wat ie niet los kreeg had ik vervolgens 2 meter pijp en een heeeeele hoop meer newtons voor nodig.HTT-Thalan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:15:
Die B&D is nu weer in de aanbieding bij gamma en praxis maar ik overweeg toch een slagmoersleutel op stroom om de compressor nog even uit te stellen. Ik heb ook een betere schuurmachine nodig dan mijn mini 'palm sander' van Bosch en de prijzen van dat worx spul zijn redelijk. Ze bieden bovendien ook 4 en 6a accu's aan als optie.
Was bij mij overigens ook een gevalletje "de compressor uitstellen", ik heb wel zon 6L stanley compressortje gehaald, prima als bandenpomp en schoonblaasapparaat en lekker compact, maar nutteloos voor een slagmoersleutel
Ik hik trouwens ook tegen een nieuwe accutol aan, ik heb een skil van nog geen jaar oud (cadeautje van de baas, niet persee mijn merk van keuze), maar nu is met 90% van een verbouwing achter de rug de oplader gesneuveld.
Nu heeft toolstation een mooie brushles dewalt 18v met na registratie 3x4.0ah, voor "maar" 200 euro, vind t alleen ff slikken omdat ik ook weet dat t ding als de boel straks klaar is ook weer maanden ongebruikt stil kan liggen.. Wat dat betreft had die skil beter een maandje eerder kunnen sneuvelen
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ooit geprobeerd ze aan de achterkant te dragen? Het is soms wat zoeken maar je bent een stuk beweeglijker wanneer niet alles tegen je benen hangt.MJV schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:25:
[...]
Gereedschapsgordel: doen. Ik heb eentje van stug leer, en daar kunnen de hierboven genoemde Makita machines met hun haak prima aanhangen. Heel handig voor ladderwerk waar je eerst moet boren en dan moet schroeven. Ja, met en slagschroevendraaier en boormachine wordt het wel een beetje zwaar. Maar verder is het echt ideaal voor allerhande gereedschap, en met een beetje discipline ben je niet meer telkens je rolmaat en potloot kwijt (of heb alleen ik dat probleem?).
Ik heb er een van Bergen. Maar zoiets ziet er qua ontwerp hetzelfde uit en qua prijs vind ik het wel meevallen.
[Afbeelding]
Ik was vanochtend al wel klaar met het wachten op mijn GSS 160 van 30 april dus een derde e-mail naar de amazon.de klantenservice gestuurd.hansvk schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:01:
Op de eerdere twee was de reactie steeds dat ik nog even geduld moest hebben.
Dat was inmiddels wel redelijk op

Vandaag ook reactie terug met daarin een concrete toezegging:
29 mei word uw bestelling verstuurd om 14:00.
Wel apart dat het verzenden nog een aantal dagen op zich laat wachten maar ze al wel precies het tijdstip weten.
Ik hoop echt dat het dan ook verstuurd wordt en niet een nieuwe uitstel taktiek is.
OK, dan gaat die over, @Twijfels gaf ook al aan dat er schijnbaar nog lange zaagjes bestaand die er ook niet lekker in passen, zo ver heb ik me er niet in verdiept, had even rondgekeken voor je en vond deze dus ik dacht ik tip hem evenZaphara schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:06:
Ja die ken ik, maar het liefst heb ik iets waarmee tool en accessoires in 1 koffer passen.
[ Voor 82% gewijzigd door Fraggert op 26-05-2020 08:42 ]
Mijn bestelling komt als het goed is vandaag binnen
Het heeft langer dan normaal geduurd omdat de accu starterkits niet op voorraad waren.
Ik heb ook al veel besteld bij Amazon en behalve bij de Bosch GSS 160 multi in de aanbieding is dat altijd prima gegaan. Ik denk dat hier wat mis is gegaan in de bevoorrading o.i.d. Afwachten wat ze nu gaan zeggen.Raymond schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:32:
[...]
Ik koop veel bij Amazon. Mijn ervaring is dat een bestelling "gewoon goed" gaat òf dat hij niet verzonden lijkt te worden. Dat laatste is me al 3x gebeurd, op verschillende manieren. En dan blijkt Amazon heel sterk van "computer says no" te zijn. Klantenservice kan niks "fixen" aan je bestelling. Blijkbaar zij daar te groot voor. Dus als er iets mis gaat met je bestelling, kan de klantenservice niet iets regelen dat je je spullen alsnog krijgt. Wat me wel steeds is gelukt, is een credit krijgen op een nieuwe bestelling, zodat ik die voor dezelfde prijs kreeg (dit soort dingen is me idd alleen gebeurd met aanbiedingen).
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik heb een werkbroek waarin ik in de zakken mijn schroeven bitjes boortjes maar ook schroevedraaiers of tangen stop (afhankelijk van de klus die ik uitvoer).Solomon schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:48:
Mijn boormachine hangt met zijn metalen haak aan mijn riem.
Bij hoogtewerk (wat ik niet vaak doe want hoogtevrees) gbruik ik ook wel een elastiek van de gamma/action om mijn boormachine te zekeren aan mijn riem voor als ik hem laat vallen.
https://www.2cheap.nl/ela...eY6ZxB-hTRExoCR-4QAvD_BwE
Sinds ik de pica dry heb (zie hem volgens mij ook op je foto) ben ik nog maar zelden mijn potlood kwijt.MJV schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:25:
[...]
en met een beetje discipline ben je niet meer telkens je rolmaat en potloot kwijt (of heb alleen ik dat probleem?).
Nu de rolmaat nog...

Voor mij heeft een gereedschapstas al heel veel gedaan aan disipline en ordening.
Gewoon alles steeds terug stoppen, en je tas meenemen naar elk klusje, heb je altijd alles mee.
https://www.gereedschapce...zHFz_AzfrXFRoCu9wQAvD_BwE
[ Voor 22% gewijzigd door FRANQ op 26-05-2020 08:25 ]
Deze rails is misschien ook nog een goed alternatief https://youtool.de/ . Deze zijn in tegenstelling tot de festoolrails prima betaalbaar. Hier staat een langere rails (>2,44m) ook nog steeds op de wishlist. Ik heb nu alleen een 80cm en 140cm rails van festool.tafkaw schreef op maandag 25 mei 2020 @ 22:53:
[...]
Hbm heeft ook prima geleiders die op Makita en Festool passen, geen idee of dat ook op Bosch gaat.
Makita heeft hier volgens mij wel bakjes voor (als je het niet erg vind om ze van een ander merk te hebben):Zaphara schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:54:
Bijv: Makita 821538-0

of: 142257-8 (dezen zitten ook bij de Makita Multi tool set)

Jaaa! Gisteren is de Makits verzonden! Vandaag aflevering zegt de T&TCrazy- schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:51:
[...]
heb de 8ste een invalzaag (makita sp6000j) besteld incl rail, tas en blad (actie)
alles heb ik binnen (de 11de) maar _GEEN _ invalzaag nog...
die staat nog steeds in back-order en ik was er van overtuigd dat tijdens het bestellen voorraad was.... ofwel wordt vervolgd
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu
Goeie tip voor @Zapharabreagor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:30:
[...]
Makita heeft hier volgens mij wel bakjes voor (als je het niet erg vind om ze van een ander merk te hebben):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat je nog even kunt doen is langs de Blokker ofzo, ik heb bijvoorbeeld mijn losse slijpschijven in lunchboxjes zitten. Allicht is er bij de Blokker/Hema/Leenbakker/Action/Xenos wel een aantal bakjes te vinden waarmee je uit de voeten kan.
:strip_exif()/f/image/oGF58BaA14MjaPMXye3f11Yz.jpg?f=fotoalbum_large)
breagor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:30:
[...]
Makita heeft hier volgens mij wel bakjes voor (als je het niet erg vind om ze van een ander merk te hebben):
Thanks voor de tips beiden, zal er eens naar kijken!Fraggert schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:43:
[...]
Goeie tip voor @Zaphara
Wat je nog even kunt doen is langs de Blokker ofzo, ik heb bijvoorbeeld mijn losse slijpschijven in lunchboxjes zitten. Allicht is er bij de Blokker/Hema/Leenbakker/Action/Xenos wel een aantal bakjes te vinden waarmee je uit de voeten kan.
@Zaphara ik heb gewoon een bakje van Bosch zelf.breagor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:30:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/60no94W4WgUyNe5i5AlAnxYa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NbcF7i8taQwgWti4TYV9XyrI.jpg?f=fotoalbum_large)
Kwam bij mijn GOP40-30. Jammer dat ze zoiets niet bij alle sets doen...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik heb een Bosch GST 150 CE en vroeg me af of zo'n plastic beschermdeel om de voet echt nodig is. De metalen voet is kaarsrecht maar dat plastic beschermdeel heeft een lichte bolling. Wil binnenkort wat preciezer zagen... Ik kan me niet voorstellen dat het kwaad kan om hem er af te halen maar is het überhaupt nodig? Gebruiken jullie zo'n bescherm ding?
Anoniem: 93986
Dat beschermdeel is bedoelt om te gebruiken als je materiaal zaagt wat snel krast. Gelamineerd spul en dat soort grappen. Of aluminium plaatmateriaal.Sluw schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:45:
Ik heb een Bosch GST 150 CE en vroeg me af of zo'n plastic beschermdeel om de voet echt nodig is. De metalen voet is kaarsrecht maar dat plastic beschermdeel heeft een lichte bolling. Wil binnenkort wat preciezer zagen... Ik kan me niet voorstellen dat het kwaad kan om hem er af te halen maar is het überhaupt nodig? Gebruiken jullie zo'n bescherm ding?
De plastic voet is meestal vooral voor kwetsbare materialen. Zodra ik (grof) hout ga zagen wat nog geschuurd wordt gaat de voet er bij mij ook af. (makita)Sluw schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:45:
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Ik heb sinds 30 April een GSR 12-V-15FC in bestelling staan en nog steeds is de status "Verzending wordt voorbereid". In de tussentijd is het product continue op voorraad geweest, maar natuurlijk tegen een hogere prijs. Waarschijnlijk is er toch een fout in het systeem bij Amazon mbt alle Bosch bestellingen van 30 April.Vliegvlug schreef op maandag 25 mei 2020 @ 23:26:
[...]
Ik was vanochtend al wel klaar met het wachten op mijn GSS 160 van 30 april dus een derde e-mail naar de amazon.de klantenservice gestuurd.
Op de eerdere twee was de reactie steeds dat ik nog even geduld moest hebben.
Dat was inmiddels wel redelijk op![]()
Vandaag ook reactie terug met daarin een concrete toezegging:
29 mei word uw bestelling verstuurd om 14:00.
Wel apart dat het verzenden nog een aantal dagen op zich laat wachten maar ze al wel precies het tijdstip weten.
Ik hoop echt dat het dan ook verstuurd wordt en niet een nieuwe uitstel taktiek is.
De klantenservice heeft afgelopen week aangegeven dat de bestelling 29 Mei verwacht zal worden, maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Bij Amazon gewoon blijven mailen en om compensatie vragen. Gaat maar om paar euro, maar altijd mooi meegenomen. Zo heb ik en nog een tweaker laatst ook compensatie gehad voor de GSS Multi. Uiteindelijk geannuleerd omdat er een beter aanbieding op Amazon was.. Maar gaat toch wel goed fout af en toe, snap niet waarom sommige items niet verzonden worden terwijl hij tussendoor op voorraad is.
Heb 't al eerder gezegd dus wellicht overbodig maar per bestelling/aanbieding kunnen ze vanuit een ander magazijn worden verzonden. Annuleren en opnieuw bestellen kan helpen, heeft bij mijn GSS 160 geholpen, ook van 30 april en is nu al even binnen.cvanderkaaij schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:34:
[...]
Ik heb sinds 30 April een GSR 12-V-15FC in bestelling staan en nog steeds is de status "Verzending wordt voorbereid". In de tussentijd is het product continue op voorraad geweest, maar natuurlijk tegen een hogere prijs. Waarschijnlijk is er toch een fout in het systeem bij Amazon mbt alle Bosch bestellingen van 30 April.
De klantenservice heeft afgelopen week aangegeven dat de bestelling 29 Mei verwacht zal worden, maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Dat gaat mij op het moment ruim €50,00 extra kosten ;-)Sluw schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:47:
[...]
Heb 't al eerder gezegd dus wellicht overbodig maar per bestelling/aanbieding kunnen ze vanuit een ander magazijn worden verzonden. Annuleren en opnieuw bestellen kan helpen, heeft bij mijn GSS 160 geholpen, ook van 30 april en is nu al even binnen.
Gisteren nog maar eens een boos mailtje gestuurd met een screenshot van de productpagina erin en aangegeven dat ik het uiterlijk op de daar aangegeven datum (de 29e) ook wil ontvangen. Het is ook een beetje een principekwestie geworden voor mij. Dat het een keer fout gaat is niet erg, maar de klantenservice daarna is om te janken.
Dat vind ik wel schokkend, hoe kan het dat een winkel die producten voor bodemprijzen aanbiedt daarbij geen premium service levert???
Misschien de volgende keer bij Coolblue de lokale DIY-specialist bestellen
[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 26-05-2020 13:47 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Nou, Amazon is wellicht wat wat goedkoper qua gereedschap, maar bodemprijzen is m.i. wat overdreven. En los daarvan: als je artikelen voor een bepaalde prijs aanbiedt, is gewoon leveren toch niet teveel gevraagd? Als de levering goed gaat, is er voor die bestellingen ook geen/minder klantenservice nodig.fsfikke schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:06:
[...]
Dat vind ik wel schokkend, hoe kan het dat een winkel die producten voor bodemprijzen aanbiedt daarbij geen premium service levert???
Misschien de volgende keer bij Coolblue bestellen
Net, eindelijk, na anderhalve week die lange PB Swiss bitjes ontvangen, er is daar bij Hugo Schipper iets niet helemaal goed gegaan denk ik. 😁
Binnenkort maar eens proberen, wel relatief duur maar het ziet er wel strak uit.
Binnenkort maar eens proberen, wel relatief duur maar het ziet er wel strak uit.
Tijdens uitverkopen wel degelijk bodemprijzen, GSS 160 op amazon.de voor 73,50 in plaats van 150 in Nederlandse winkels. Maar ik denk dat door Corona het een en ander ontregeld wordt, meer bestellingen nieuwe beperkingen.wheel schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:00:
[...]
Nou, Amazon is wellicht wat wat goedkoper qua gereedschap, maar bodemprijzen is m.i. wat overdreven. En los daarvan: als je artikelen voor een bepaalde prijs aanbiedt, is gewoon leveren toch niet teveel gevraagd? Als de levering goed gaat, is er voor die bestellingen ook geen/minder klantenservice nodig.
Ik zie ook vaker dit soort berichtjes langskomen.
Het coronavirus veranderde het koopgedrag van de consument, waardoor de robots in de distributiecentra van Amazon van slag raakten. Dat blijkt uit een onderzoek van Massachusetts Institute of Technology.
Tja, again: als je 'm niet kunt leveren voor dat geld, moet je 'm niet aanbieden voor dat geld. En het is vreemd dat anderen die (toevallig of niet meer betaald hebben) 'm wel ontvangen. Prima dat het wellicht elders vandaan verzonden wordt, maar je kunt mij niet wijsmaken dat het binnen Europa 4 weken moet duren. En na die 4 weken nóg geen verzenddatumSluw schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:08:
[...]
Tijdens uitverkopen wel degelijk bodemprijzen, GSS 160 op amazon.de voor 73,50 in plaats van 150 in Nederlandse winkels. Maar ik denk dat door Corona het een en ander ontregeld wordt, meer bestellingen nieuwe beperkingen.
Ik zie ook vaker dit soort berichtjes langskomen.
[...]

Eehm, over die winkel zijn net makkelijk slechte ervaringen te vinden, zo niet makkelijker. Duur en die glimlach is nergens te vinden. Ik koop er zelden wat.fsfikke schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:06:
[...]
Misschien de volgende keer bij Coolblue bestellen
Magoed, voor shopreviews hebben we de pw. Ik houd het hierbij
[ Voor 9% gewijzigd door Raymond op 26-05-2020 13:25 ]
Vraag over statieven: Ik ga een Bosch GCL 2-50C kopen (rode laser variant dus, vindt de meerprijs voor de groene niet verantwoord), en wil daarbij een statief kopen. De BT150 is een beetje het instapmodel, compact en handig, maar ik neig toch meer naar de BT250 vanwege de extra hoogte.
Nu kom ik echter gemengde reviews/video's tegen, waarbij de negatieve opmerkingen vooral gaan over de krakkemikkige 'panhead'. Heeft iemand de BT250 in bezit die dit kan beamen/tegenspreken
Nu kom ik echter gemengde reviews/video's tegen, waarbij de negatieve opmerkingen vooral gaan over de krakkemikkige 'panhead'. Heeft iemand de BT250 in bezit die dit kan beamen/tegenspreken
Anoniem: 93986
Als ik mij niet vergis kan je ook gewoon een willekeurige camerastatief gebruiken.Zaphara schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:49:
Vraag over statieven: Ik ga een Bosch GCL 2-50C kopen (rode laser variant dus, vindt de meerprijs voor de groene niet verantwoord), en wil daarbij een statief kopen. De BT150 is een beetje het instapmodel, compact en handig, maar ik neig toch meer naar de BT250 vanwege de extra hoogte.
Dat snap ik ook nietfsfikke schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:06:
[...]
Maar ik ben vooral verbaasd dat de klantenservice van Amazon geen gereedschappen heeft om de klant verder te helpen. Zij kunnen precies hetzelfde als ik kan: zien dat er al weken niets gebeurd en constateren dat dat vast niet de bedoeling is. Sterker nog, ik kan meer want ik kan nog bij de klantenservice gaan zeuren, ik heb niet de indruk gekregen dat zij nog ergens verder in de keten iets kunnen. Amazon gebruikt de klantenservice om hun klanten af te poeieren, niet om service te verlenen. Daar ben ik echt verbaasd over (maar het past wel in het beeld dat ik al van Amazon heb).
Dit is dus niet bedoeld als kritiek op de mensen die daar werken, maar vooral op de manier hoe Amazon werkt.
Coolblue is net als Amazon een dozenschuiver, alleen vragen ze bij Coolblue dezelfde prijs als een full-service zaak waar ze écht verstand hebben van hetgeen ze verkopen. En dat soort zaken is ook mijn eerste keuze als ik iets meer service nodig heb dan het aanwijzen van een doos en die over de balie laten schuiven.Misschien de volgende keer bij Coolblue bestellen
[edit] En nu hou ik er inderdaad over op. Ik zal het alleen nog laten weten als hij geleverd is.
[ Voor 4% gewijzigd door Waaj op 26-05-2020 14:10 ]
Ja, het is redelijk universeel compatible. Ik heb echter zo'n kronkel in mijn hoofd dat ik het dan per sé van Bosch zelf wil hebben tenzij het echt troep is

tip: ik had eerst een apart camerastatiefje voor de laser, maar laatst zag ik iemand die dus het statief van de bouwlamp combineerde om daar de laser aan te hangen. Dat is een partij briljantZaphara schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:49:
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Ben het helemaal met je eens dat ze hem dan gewoon moeten leveren, bij mij is ie dus voor die prijs al wel geleverd. Ik denk ook dat ze gewoon niet op voorraad waren/zijn en dat ze aangeven van wel want anders zou dat niet moeten kunnen. Dat ze dus in batches geleverd worden.wheel schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:14:
[...]
Tja, again: als je 'm niet kunt leveren voor dat geld, moet je 'm niet aanbieden voor dat geld. En het is vreemd dat anderen die (toevallig of niet meer betaald hebben) 'm wel ontvangen. Prima dat het wellicht elders vandaan verzonden wordt, maar je kunt mij niet wijsmaken dat het binnen Europa 4 weken moet duren. En na die 4 weken nóg geen verzenddatum
Ik heb de BT 250 voor gebruik met een laser. Gebruik 'm niet vaak en kan zo geen negatieve ervaring voor de geest halen. Bedoel je met 'panhead' het deel waarop de camera staat (en wat dus kan kantelen)? Het lijkt me inherent aan de functionaliteit dat dat iets minder stabiel is dan een vaste kop. Als je dat bedoelt, kan ik dat specifiek voor je testen, als je wilt.Zaphara schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:49:
HerkenbaarZaphara schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:56:
Ja, het is redelijk universeel compatible. Ik heb echter zo'n kronkel in mijn hoofd dat ik het dan per sé van Bosch zelf wil hebben tenzij het echt troep is

Mogelijk. Vreemd is dan wel dat ie al weken gewoon als 'op voorraad' geadverteerd staat.Sluw schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:12:
[...]
Ben het helemaal met je eens dat ze hem dan gewoon moeten leveren, bij mij is ie dus voor die prijs al wel geleverd. Ik denk ook dat ze gewoon niet op voorraad waren/zijn en dat ze aangeven van wel want anders zou dat niet moeten kunnen. Dat ze dus in batches geleverd worden.
[ Voor 29% gewijzigd door wheel op 26-05-2020 14:15 ]
weet je zeker dat je een lijnlaser wilt en niet meteen kruislijnlaser?Zaphara schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:49:
als je al zulk geld aan het uitgeven bent
De 3-50 is in de aanbieding bij de Gamma
https://www.gamma.nl/asso...nlaser-gll-3-50/p/B556695
Als de hornbach die verkoopt, kun je zelfs nog extra korting krijgen met hun laagste prijsgarantie
sorrie, de 2-50 is ook een kruislijnlaser
Of via Aliexpress de groeneFraggert schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:19:
[...]
weet je zeker dat je een lijnlaser wilt en niet meteen kruislijnlaser?
als je al zulk geld aan het uitgeven bent![]()
De 3-50 is in de aanbieding bij de Gamma
https://www.gamma.nl/asso...nlaser-gll-3-50/p/B556695
Als de hornbach die verkoopt, kun je zelfs nog extra korting krijgen met hun laagste prijsgarantie
sorrie, de 2-50 is ook een kruislijnlaser
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.29404c4dSUXKx6
Mijn bestelling is binnen, maar nu komt het... Ik mis de GSB 18v-85
Zojuist met ToolStation gebeld en zij geven aan dat deze wel in de doos zou moeten zitten. Zij gaan nu intern een onderzoek starten want het apparaat moet daar nog staan. Met een beetje mazzel zou ik het apparaat deze week nog hebben, maar ik moest ervan uitgaan dat het pas volgende week is. Laat de GSB nu juist het apparaat zijn dat ik hard nodig heb i.v.m. de bouw van de overkapping

Ik bedoel inderdaad het gedeelte waar de laser op staat (kan er zo snel geen Nederlands woord voor bedenken), dat gedeelte schijnt enorm te wiebelen/instabiel te zijn, en niet zozeer de normale speling die je met zo'n statief hebt zeg maar. Maar dat is dus niet iets wat jij ervaart met het statief?wheel schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:13:
[...]
Ik heb de BT 250 voor gebruik met een laser. Gebruik 'm niet vaak en kan zo geen negatieve ervaring voor de geest halen. Bedoel je met 'panhead' het deel waarop de camera staat (en wat dus kan kantelen)? Het lijkt me inherent aan de functionaliteit dat dat iets minder stabiel is dan een vaste kop. Als je dat bedoelt, kan ik dat specifiek voor je testen, als je wilt.
Heb 'm even opgezet. Ik ervaar de kantelbare kop an sich als stabiel. Kwestie van de schroeven voor alle standen aandraaien.Zaphara schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:28:
[...]
Ik bedoel inderdaad het gedeelte waar de laser op staat (kan er zo snel geen Nederlands woord voor bedenken), dat gedeelte schijnt enorm te wiebelen/instabiel te zijn, en niet zozeer de normale speling die je met zo'n statief hebt zeg maar. Maar dat is dus niet iets wat jij ervaart met het statief?

Wat wel zo is, is dat het deel vanaf de draaihendel (ook met het vastdraaien van de rode schroef) in zekere mate kán wiebelen. Die 'speling' wordt groter naarmate je 'm verder omhoog schroeft. Dit doet 'ie alleen als je 'm daarbij 'helpt', niet door sec het gewicht van een laser. Het kunststof draaihendeltje oogt overigens wel fragiel - maar in de praktijk heb ik daar geen last van gehad; misschien is het steviger dan het eruit ziet/voelt. Iets anders dan een GLL 3-50 heb ik er niet op gehad en die is < 1 kg.
Ik heb dus net als jij een statief van het merk van de laser die ik erop zet. Bereid je vast voor: er is geen statieftas van Bosch te krijgen

Thanks he, die gaat dus op m'n lijstje voor naast m'n GLL 3-50.Boinkie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:23:
[...]
Of via Aliexpress de groene
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.29404c4dSUXKx6
[ Voor 16% gewijzigd door wheel op 26-05-2020 15:06 ]
Dank voor het delen! Dat lijkt dus wel mee te vallen, wellicht is het alleen bij de allerzwaarste modellen iets meer een ding, maar voor een gemiddelde kruislijn laser valt het dus reuze mee.wheel schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:59:
[...]
Heb 'm even opgezet. Ik ervaar de kantelbare kop an sich als stabiel. Kwestie van de schroeven voor alle standen aandraaien.
[Afbeelding]
Wat wel zo is, is dat het deel vanaf de draaihendel (ook met het vastdraaien van de rode schroef) in zekere mate kán wiebelen. Die 'speling' wordt groter naarmate je 'm verder omhoog schroeft. Dit doet 'ie alleen als je 'm daarbij 'helpt', niet door sec het gewicht van een laser. Het kunststof draaihendeltje oogt overigens wel fragiel - maar in de praktijk heb ik daar geen last van gehad; misschien is het steviger dan het eruit ziet/voelt. Iets anders dan een GLL 3-50 heb ik er niet op gehad en die is < 1 kg.
Ik heb dus net als jij een statief van het merk van de laser die ik erop zet. Bereid je vast voor: er is geen statieftas van Bosch te krijgen
Geen statieftas valt wel mee te leven
Wat betreft dat Aliexpress spul: Dat moet toch gewoon 100% nep zijn? Kan me niet voorstellen dat dat een gelijkwaardig product is voor die prijs
[ Voor 5% gewijzigd door Zaphara op 26-05-2020 15:08 ]
Graag gedaan. Lijkt me dat ie de door jou gewenste laser ook prima houdt, ja!Zaphara schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:07:
[...]
Dank voor het delen! Dat lijkt dus wel mee te vallen, wellicht is het alleen bij de allerzwaarste modellen iets meer een ding, maar voor een gemiddelde kruislijn laser valt het dus reuze mee.
Geen statieftas valt wel mee te leven
Wat betreft dat Aliexpress spul: Dat moet toch gewoon 100% nep zijn? Kan me niet voorstellen dat dat een gelijkwaardig product is voor die prijs
Wat Aliexpress betreft, heb daar in het verleden een Bosch Go gehaald. Lastig te checken, maar hij lijkt me echt (en handing ding). Zag naar aanleiding van de getipte groene laser nu ook de opvolger Bosch Go 2 (die ik nog niet zo snel op de Bosch-site kan vinden); ook maar meteen meebesteld

[ Voor 7% gewijzigd door wheel op 26-05-2020 20:00 . Reden: missend leesteken ]
Veel plezier ermee, heeft deze meneer ook gehadwheel schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:17:
[...]
Graag gedaan. Lijkt me dat ie de door jou gewenste laser ook prima houdt, ja!
Wat Aliexpress betreft, heb daar in het verleden een Bosch Go gehaald. Lastig te checken, maar hij lijkt me echt (en handing ding). Zag naar aanleiding van de getipte groene laser nu ook de opvolger Bosch Go 2 die ik nog niet zo snel op de Bosch-site kan vinden); ook maar meteen meebesteld
[Afbeelding]
Da's de oude versie (die ik dus ook heb). Even doorheen geskipt, maar gewoon demontage en montage, of nog een specifieke uitkomst die ik gemist heb?Fraggert schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:48:
[...]
Veel plezier ermee, heeft deze meneer ook gehad[YouTube: BOLTR: Bosch Screwdriver]
Zeer vreemd dit. Mijn op 30 april bestelde FlexiClick (zelfde type) kreeg verwachtte levertdatum 11 - 19 mei. En werd uiteindelijk 19 mei geleverd. Bleef dus wel heel lang op het laatste stukje voor "verzending" hangen. Ik denk dat de kans dat ie 29 mei komt nog best reeel.cvanderkaaij schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:34:
[...]
Ik heb sinds 30 April een GSR 12-V-15FC in bestelling staan en nog steeds is de status "Verzending wordt voorbereid". In de tussentijd is het product continue op voorraad geweest, maar natuurlijk tegen een hogere prijs. Waarschijnlijk is er toch een fout in het systeem bij Amazon mbt alle Bosch bestellingen van 30 April.
@wheel AvE video's zijn niet bedoeld om doorheen te skippen, pas als je aandachtig kijkt krijg je door wat er echt wordt bedoeld
[ Voor 26% gewijzigd door MJV op 26-05-2020 19:09 ]
ik zoek een zaagtafel/afkort zaag combinatie (leuke prijs) .. zijn hier al "debat" over gevoerd in de vele delen van dit topic ?
Advies is welkom ik ben vooral op zoek naar opties/zaken waar ik moet op letten om mijn een goeie selectie te kunnen maken .. product mag ook maar goed.
Advies is welkom ik ben vooral op zoek naar opties/zaken waar ik moet op letten om mijn een goeie selectie te kunnen maken .. product mag ook maar goed.
Tja vanalles
Goed om te weten. Nu volledig uitgekeken. Mij veel te langdradig en geloof niet dat ik 't heel erg nuttig vond. De binnenkant gezien, zeker, maar verder niks nieuws. Dus wat de bedoeling precies is, ontgaat me volledig.MJV schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:06:
[...]
Zeer vreemd dit. Mijn op 30 april bestelde FlexiClick (zelfde type) kreeg verwachtte levertdatum 11 - 19 mei. En werd uiteindelijk 19 mei geleverd. Bleef dus wel heel lang op het laatste stukje voor "verzending" hangen. Ik denk dat de kans dat ie 29 mei komt nog best reeel.
@wheel AvE video's zijn niet bedoeld om doorheen te skippen, pas als je aandachtig kijkt krijg je door wat er echt wordt bedoeld. Ik heb zo'n groene Go liggen, maar met de nadruk op liggen. Heb 'm gekregen maar weet niet zo goed waar ik 'm voor zou moeten gebruiken. In de bandbreedte tussen handmatige schroevendraaiers, en accuschroevers (waaronder bovengenoemde FlexiClick) zie ik niet zo waar die Go dan waarde heeft.
Het viel me wel op dat 'ie ogenschijnlijk vooraf geen idee had hoe het apparaat werkt. En ik heb echt geen enkel m.b.t. het nut van de manier van 'unboxing'. Grappig bedoeld, wellicht?
Ik gebruik 'm voor kleine schroefklusjes in en om het huis. Denk aan (de)monteren van kastjes en speelgoed, enz. Handig voor erbij, maar inderdaad naast een 12V FC en m'n 18V DeWalt-machines. De Go is een stuk sneller dan handmatig en een stuk lichter dan de 12V FC. En tja, of dat een extra apparaat waard is? In dit topic is het dat al snel, toch
Oh, en deze is blauw, niet groen
[ Voor 5% gewijzigd door wheel op 26-05-2020 19:39 ]
Volgens mij vrij recent nog en als ik mij niet vergis was de conclusie dat je beter twee losse apparaten kunt kopen omdat een combi het allemaal net niet is (zelf geen ervaring).vso schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:33:
ik zoek een zaagtafel/afkort zaag combinatie (leuke prijs) .. zijn hier al "debat" over gevoerd in de vele delen van dit topic ?
Komt er op neer dat zo'n combi beide functies net niet kan. Als je geen lange balken wilt zagen zou ik beginnen met een tafelzaag en daar een crosscut-sled voor bouwen. Youtube helpt je verder.vso schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:33:
Dank je hoorwheel schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:17:
[...]
Graag gedaan. Lijkt me dat ie de door jou gewenste laser ook prima houdt, ja!
Wat Aliexpress betreft, heb daar in het verleden een Bosch Go gehaald. Lastig te checken, maar hij lijkt me echt (en handing ding). Zag naar aanleiding van de getipte groene laser nu ook de opvolger Bosch Go 2 die ik nog niet zo snel op de Bosch-site kan vinden); ook maar meteen meebesteld
[Afbeelding]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Van parkside de Invalzaag en laserafstandmeter binnengekregen, voor mijn gebruik prima. En voor de die €79 voor de Invalzaag kan je je geen buil vallen als ik de reviews mag geloven. Voelt allemaal niet verkeerd aan voor dat geld.
Ook bedankt haha. Iemand nog tips voor goede waterpas? 😁fsfikke schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:55:
[...]
Dank je hoorDeze week m'n GSB 18 V-21, GDX 18V-180 en GBH 2-26 F binnen gekregen. Maar deze is te cute dus ook besteld (wel ietsje goedkoper)
Sola :) . Genoeg keuzes afhankelijk van budget.Boinkie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:54:
[...]
Ook bedankt haha. Iemand nog tips voor goede waterpas? 😁
Red 3 / Big red 3 zijn de meest nauwkeurige maar helaas ook weer stukje duurder. De libellen zijn bij bijna allemaal op dezelfde wijze uitgevoerd met donkere stukken aan de zijkant, vind ze zelf prettig werken!
[ Voor 26% gewijzigd door Twijfels op 26-05-2020 22:59 ]
Hier ook de Parkside invalzaag eindelijk aangeschaft. Bedankt nog voor alle tips. Heb m nog niet getest maar wel al even gekeken of alles een beetje in orde is. Spouwmes stond naast het zaagblad, dat was nog redelijk snel rechtgezet (en ik denk ook niet echt nodig voor multiplex?), maar de zool heeft ook een hele kleine bolling in het midden in de lengterichting helaas.
Ik durf het niet zomaar te buigen (nu zou ik m ook nog kunnen ruilen, maar wat heeft de volgende..). Ik weet ook niet of dit zon grote speling is dat het problemen op gaat leveren met nette zaagsneden, ook niet eerder zon machine gehad en ik wacht nog op een beter zaagblad en wil dan pas testen ivm met de splinterbescherming inzagen (nieuwe blad is dunner). Iemand die hier meer ervaring of verstand van heeft? Ik weet dat die terug kan, maar ook dat ik voor deze prijs geen Festool/Mafell kwaliteit kan verwachten.
De splinterbescherming is vrij stug en staat wat omhoog van het hout, maar moet nog ingezaagd worden. Twijfel nog om meteen een vervangingsstrip te kopen van Makita, die zijn niet zo duur en waarschijnlijk beter tenzij het normaal is.
Ook andere tips om te checken, in te stellen en/of modden zijn welkom.
De bedoeling is om hiermee een draagbare kleine werkbank/zaagtafel te maken a la MFT/Paulk/Stanton die op verstelbare schragen moet komen. Ik heb al uitgebreid gezocht en Toughbuilt zijn wel erg mooi en stevig maar die zijn 1 meter breed en dan wordt het wel erg groot allemaal voor iets wat ik niet alledaags zal gebruiken. Een kleine versie hiervan zou ik ideaal vinden. Blijft over optie 2:
Deze is er van verschillende merken te vinden, weet niet of er kwaliteitsverschil is en optie 3: Stanley Fat Max

Ik vind daar dan alleen weer veel plastic aanzitten. Iemand ervaring met een van deze opties of nog een ander idee? Doel is dat het verstelbaar is, stevig en liefst dat ingeklapt kan worden om ruimte te besparen.
Voor stofafzuiging en schoonmaken zoek ik ook nog een goede stofzuiger in 'budget' bereik (als in geen prof bouwzuiger). Ik wilde een Parkside PNTS 1500 kopen maar die is er (nu) niet (meer) en vind alleen maar filmpjes dat die zuigen kan, niet zoveel over of die het een beetje lang uithoudt.
Iemand hier ervaring met dat ding of goede vergelijking met de Kärcher WD6 heeft? Andere opties ook welkom, wel wat eisen: goede fleece filterzakken mogelijk/ inschakelcontact + verloop voor gereedschap (schuurmachines,invalzaag)/ autoborstel en/of mondstuk, blaasfunctie). De Karcher is met accessoires 3x zo duur en zuigt marginaal harder maar als die op veel meer punten beter is vind ik dat te overwegen (en is nu te koop natuurlijk).
Ik durf het niet zomaar te buigen (nu zou ik m ook nog kunnen ruilen, maar wat heeft de volgende..). Ik weet ook niet of dit zon grote speling is dat het problemen op gaat leveren met nette zaagsneden, ook niet eerder zon machine gehad en ik wacht nog op een beter zaagblad en wil dan pas testen ivm met de splinterbescherming inzagen (nieuwe blad is dunner). Iemand die hier meer ervaring of verstand van heeft? Ik weet dat die terug kan, maar ook dat ik voor deze prijs geen Festool/Mafell kwaliteit kan verwachten.
De splinterbescherming is vrij stug en staat wat omhoog van het hout, maar moet nog ingezaagd worden. Twijfel nog om meteen een vervangingsstrip te kopen van Makita, die zijn niet zo duur en waarschijnlijk beter tenzij het normaal is.
De bedoeling is om hiermee een draagbare kleine werkbank/zaagtafel te maken a la MFT/Paulk/Stanton die op verstelbare schragen moet komen. Ik heb al uitgebreid gezocht en Toughbuilt zijn wel erg mooi en stevig maar die zijn 1 meter breed en dan wordt het wel erg groot allemaal voor iets wat ik niet alledaags zal gebruiken. Een kleine versie hiervan zou ik ideaal vinden. Blijft over optie 2:

Deze is er van verschillende merken te vinden, weet niet of er kwaliteitsverschil is en optie 3: Stanley Fat Max

Ik vind daar dan alleen weer veel plastic aanzitten. Iemand ervaring met een van deze opties of nog een ander idee? Doel is dat het verstelbaar is, stevig en liefst dat ingeklapt kan worden om ruimte te besparen.
Voor stofafzuiging en schoonmaken zoek ik ook nog een goede stofzuiger in 'budget' bereik (als in geen prof bouwzuiger). Ik wilde een Parkside PNTS 1500 kopen maar die is er (nu) niet (meer) en vind alleen maar filmpjes dat die zuigen kan, niet zoveel over of die het een beetje lang uithoudt.
Iemand hier ervaring met dat ding of goede vergelijking met de Kärcher WD6 heeft? Andere opties ook welkom, wel wat eisen: goede fleece filterzakken mogelijk/ inschakelcontact + verloop voor gereedschap (schuurmachines,invalzaag)/ autoborstel en/of mondstuk, blaasfunctie). De Karcher is met accessoires 3x zo duur en zuigt marginaal harder maar als die op veel meer punten beter is vind ik dat te overwegen (en is nu te koop natuurlijk).
Ik heb net de wera Joker steek/ringsleutelset binnen met ratelfunctie. Man man man wat een feestje weer om uit te pakken
.
Een andere stofzuiger die vaak aangeraden is is de VC2521L van Makita. Die heb ik recent besteld bij Toolnation. Helaas nog niet binnen.6killer schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:13:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vorige week heb ik de Worx Pegasus gekocht. Een werkbank die grotendeels van plastic is, maar hij voelt ontzettend degelijk aan. En ook nog eens om te toveren naar een schraag.
AvE kijkt met name naar bouwkwaliteit en kwaliteit van onderdelen. Het soort plastic bijvoorbeeld. Zitten heel veel gradaties in o.a. de hoeveelheid glassfiber in plastic gebruikt voor schroefmachines.wheel schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 19:37:
[...]
Goed om te weten. Nu volledig uitgekeken. Mij veel te langdradig en geloof niet dat ik 't heel erg nuttig vond. De binnenkant gezien, zeker, maar verder niks nieuws. Dus wat de bedoeling precies is, ontgaat me volledig.
Het viel me wel op dat 'ie ogenschijnlijk vooraf geen idee had hoe het apparaat werkt. En ik heb echt geen enkel m.b.t. het nut van de manier van 'unboxing'. Grappig bedoeld, wellicht?
Ik gebruik 'm voor kleine schroefklusjes in en om het huis. Denk aan (de)monteren van kastjes en speelgoed, enz. Handig voor erbij, maar inderdaad naast een 12V FC en m'n 18V DeWalt-machines. De Go is een stuk sneller dan handmatig en een stuk lichter dan de 12V FC. En tja, of dat een extra apparaat waard is? In dit topic is het dat al snel, toch![]()
Oh, en deze is blauw, niet groen
Hij laat eigenlijk zien of een fabrikant tijd en geld heeft gestoken in een product.
Stabila of Sola.Boinkie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:54:
[...]
Stabila 80A/80AS serie vind ik persoonlijk goeie qua prijs/kwaliteit.
Maar je kan ook eentje van Ivana kopen. Zijn goedkoper en doen ook gewoon wat ze moeten doen.
Wat betreft de schragen / werktafels, ik ben al tijden op zoek naar iets zoals Scott Brown Carpentry gebruikt op zijn YouTube kanaal maar deze lijken alleen in Nieuw-Zeeland verkocht te worden.
https://www.easyaccess.co.nz/products/quick-latch-workhorse
Deze zijn zeer compact op te bergen en bieden, als ik het zo zie op zijn video's, meer dan genoeg stabiliteit om op te werken. Mocht iemand iets soortgelijks weten dan hoor ik het graag!
Deze zijn zeer compact op te bergen en bieden, als ik het zo zie op zijn video's, meer dan genoeg stabiliteit om op te werken. Mocht iemand iets soortgelijks weten dan hoor ik het graag!
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Ecotools heeft wel iets wat er op lijkt? Moet je alleen nog zelf een balk op maken.RevellNL schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:15:
Wat betreft de schragen / werktafels, ik ben al tijden op zoek naar iets zoals Scott Brown Carpentry gebruikt op zijn YouTube kanaal maar deze lijken alleen in Nieuw-Zeeland verkocht te worden.
Ik heb een tijdje terug een Stabila Jubileumset gekocht voor 55 euro. Kan hem bij Gereedschappro zo snel niet meer vinden, het gaat om deze: YouTube: UNBOXING: Stabila 1889 Edition Set (100 cm)Boinkie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:54:
[...]

[ Voor 24% gewijzigd door MJV op 27-05-2020 07:52 ]
Deze ecotools schragen heb ik een paar jaar geleden gekocht. Opzich prima dingen, en vooral fijn omdat je ze lekker hoog kan zetten, ideaal als je wat langer bent. De stabiliteit...ik zou ze niet kopen als je met handschaven of beitels in de weer gaat. Zolang je loodrecht op je werkblad werkt is er niets aan de hand, maar horizontale bewegingen en hij gaat harder heen en weer dan menig achtbaan. Ze zijn dan wel weer relatief makkelijk op te bergen en weer klaar te zetten.MJV schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:45:
[...]
Ecotools heeft wel iets wat er op lijkt? Moet je alleen nog zelf een balk op maken.
[...]
Ik heb een tijdje terug een Stabila Jubileumset gekocht voor 55 euro. Kan hem bij Gereedschappro zo snel niet meer vinden, het gaat om deze: YouTube: UNBOXING: Stabila 1889 Edition Set (100 cm)
[Afbeelding]
In principe mag hij gewoon geen mankementen vertonen en de Lidl is daar ook heel coulant in. Ik zou gewoon even contact met ze opnemen.6killer schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:13:
Hier ook de Parkside invalzaag eindelijk aangeschaft. Bedankt nog voor alle tips. Heb m nog niet getest maar wel al even gekeken of alles een beetje in orde is. Spouwmes stond naast het zaagblad, dat was nog redelijk snel rechtgezet (en ik denk ook niet echt nodig voor multiplex?), maar de zool heeft ook een hele kleine bolling in het midden in de lengterichting helaas.
Edit: Die van mij had een scheurtje in de stofzuigeraansluiting en ze hebben hem meteen vervangen. Verder vertoont hij geen mankementen, ook geen bolling in de zool o.i.d.
[ Voor 5% gewijzigd door g0ulash op 27-05-2020 08:27 ]
Heb deze van de HB https://www.hornbach.nl/s...taal/5064389/artikel.html als extra schraag naast m'n workmate, inderdaad omdat deze klein op te vouwen is. Kun je geen bult aan vallen voor de prijs. Let wel, deze is niet in hoogte verstelbaarRevellNL schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:15:
*insert signature here
Ik heb exact deze en hoewel ze fijn zijn zou hoogte verstelbaarheid wel ideaal zijn. Ik heb regelmatig mijn afkortzaag op de workmate staan en dan gebruik ik deze schragen om het andere uiteinde van een lang stuk hout te ondersteunen, maar omdat die schraag net te laag is moet ik het hoogteverschil opvullen met houtjes om te voorkomen dat mijn te zagen hout schuin oplopend in de afkortzaag ligt.Tjark schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:10:
[...]
Heb deze van de HB https://www.hornbach.nl/s...taal/5064389/artikel.html als extra schraag naast m'n workmate, inderdaad omdat deze klein op te vouwen is. Kun je geen bult aan vallen voor de prijs. Let wel, deze is niet in hoogte verstelbaar
nvm
[ Voor 105% gewijzigd door Tjark op 27-05-2020 08:44 ]
*insert signature here
Ik heb een setje van deze en ben er erg content mee:6killer schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:13:
[Afbeelding]
@6killer Afbeelding is van Draper Trestle, https://www.toolstation.n...lnjs=en&bvstate=pg:2/ct:r
Goed om te weten: de hoogte is in vaste stappen verstelbaar en die stappen zijn zo'n 7-10 cm (even niet paraat). Het werkt met borgpinnen, dus het is even werk en niet iets wat je even tussendoor doet terwijl er nog half wat op ligt.
[ Voor 4% gewijzigd door wheel op 27-05-2020 10:51 ]
Dank voor de toelichting. Ik ben persoonlijk voor dit soort doeleinden kennelijk meer van copy dan van videoFramoes schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 07:06:
[...]
AvE kijkt met name naar bouwkwaliteit en kwaliteit van onderdelen. Het soort plastic bijvoorbeeld. Zitten heel veel gradaties in o.a. de hoeveelheid glassfiber in plastic gebruikt voor schroefmachines.
Hij laat eigenlijk zien of een fabrikant tijd en geld heeft gestoken in een product.
Hoe stabiel is hij bij zijwaardse beweging? Ik wil ook nog stevige schragen hebben waar ik een werkbank van wil maken, en ik wil er wel een beetje op kunnen leunen/kracht zetten zonder dat hij omvalt.wheel schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 08:49:
[...]
Ik heb een setje van deze en ben er erg content mee:
[Afbeelding]
Goed om te weten: de hoogte is in vaste stappen verstelbaar en die stappen zijn zo'n 7-10 cm (even niet paraat). Het werkt met borgpinnen, dus het is even werk en niet iets wat je even tussendoor doet terwijl er nog half wat op ligt.
Edit: zie deze net als lightning deal: https://www.amazon.de/Sta...FMST1-75763/dp/B01D35I0XC
Iets minder stevig als de Toughbuilt, maar wel wat meer features.
[ Voor 11% gewijzigd door Alsjemenou op 27-05-2020 09:08 ]
Ik heb eerst ook geprobeerd iets te maken met schragen, maar doordat kruisverbindingen tussen de twee schragen ontbreken wordt het niet stevig. Uiteindelijk heb ik met vuren latten een inklapbare tafel gemaakt. Is helemaal in te klappen tot een pakketje ter grootte van het blad en ~ 10cm dik. 2 avondjes werk :-)6killer schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:13:
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Dit topic is gesloten.
Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic