HTT-Thalan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:02:
Wat vinden we hier van (de kwaliteit van) "worx" gereedschap? Ze hebben een goede prijs bij praxis voor enkele stukken met een 1 accu systeem. O.a. een slagmoersleutel die tot 300nm gaat, schuurmachine, decoupeerzaag etc.
Worx (IMHO) is vergelijkbaar met de rest van het bouwmarktaanbod aan gereedschap.
Black&Decker, Batavia, Bosch Groen, LUX, OK, AEG, FERM.......je kent het rijtje wel.
Het allerbelangrijkste is...wat wil je betalen voor je gereedschap en hoe gebruik jij het. Schroef je 1 x er jaar een ikea kast in elkaar en druk je 1 schroef in een baksteen voor een lijstje of ben je van plan veel te verbouwen en projecten te maken. Als ik die workshop van je zo zien (topruimte overigens

) dan val je in de laatste categorie.
Ik heb een buurman en die maakt met zijn verzameling aan baggergereedschap de mooiste inbouwkasten, zijn eigen keuken et cetera. Genoeg mensen die fantastische dingen maken met instapmerken.
Ikzelf ben geholpen met goed gereedschap, hoe beter het gereedschap, hoe makkelijker ik iets kan en hoe beter het eindresultaat.
Ik adviseer je echt goed na te denken over wat het je mag kosten en eventueel echt je aankopen te spreiden. Ik heb mijn arsenaal gereedschap ook langzaam opgebouwt en hiervoor moeten sparen.
Het is soms moeilijk je niet gek te laten maken door al het moois.
Over die 5 jaar garantie....Toolnation geeft dat ook op de meeste merken, kijk maar op de site.
Je kunt overwegen om te investeren in een accu-systeem zoals Bosch en Makita, maar ook de andere merken (metabo, milwaukee, etc) hebben dat.
Ik weet niet of je Worx accu's over 4 jaar nog te koop zijn, of als ze verandert zijn, nog in de bodies passen. Bij de grotere merken neem ik (let op: mijn aanname) aan dat dat geen issue is.
Laatste tip:
kom hier gerust vragen, we helpen je graag, maar probeer ook even de zoekfunctie te gebruiken, je vind die bovenaan de pagina. Vul daar je trefwoord in en druk op het vergrootglas.
In de startpost van dit topic tref je de linkjes naar de vorige topics, zoek daar ook even in.
zo, heel verhaal, welkom aan boord in elk geval en veel plezier en succes met je workshop
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison