Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Iemand hier ervaring met een festool dts 400 en het hangen aan een Kärcher bouwstofzuiger ? Is dat de moeite waard van het kopen van een adapter versus het standaard afzuigzakje wat er bij zit ?

Had mij bij de aankoop niet gerealiseerd dat hij niet rechtstreeks op de Kärcher aangesloten kan worden . Ik heb zo’n simpel 70 tientjes ding. Voorlopig ga ik geen duurdere kopen ,in de toekomst wil ik dat wel met een filter.

Moet eerlijk zeggen dat ik weinig tot niet met een filter werk (gezicht) , maar ik doe dan ook alleen het huis tuin en keuken kluswerk. Met frezen uiteraard wel , met schuren buiten minder tot niet .

[ Voor 6% gewijzigd door Waypoint op 24-05-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:07
Twijfels schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:47:
[...]

Ah op die manier, dat was me niet duidelijk.
Even nagekeken bij mijn GCM 8 SJL: onder de geleider is er circa 12cm ruimte. Ik kan de zaag een klein stukje naar voren halen voor de geleider ook daadwerkelijk voor de fence uit komt (diepste deel van het zaagblad zit dan op circa 11cm vanaf de fence - hoe noem je dat toch in het NL :+ ). Uiteindelijk zou je 15x15 wel voor het grootste deel in kunnen zagen, alleen zou je dan eigenlijk vier keer moeten draaien om alle zijden in te zagen + middelste cm met de hand.

Als het om bijvoorbeeld slechts 10 balken gaat van 15x15 en daarna nooit weer zou ik het overwegen. Mocht je het vaker van plan zijn dan absoluut voor een grotere variant gaan.
Dank je, die informatie zoek ik inderdaad.

Nu ben ik vooral benieuwd of dat bij een zaag met een grotere zaagdiepte ook echt groter is. Of ik dan een balk van bv 15X15 wel in 2 keer doorkrijg, of dat ik dan eigenlijk alsnog dezelfde moeite moet doen.

Bedankt ook voor de laatste tip. Het merendeel zal inderdaad "normaal formaat" balken of planken zijn die ik ook met een kleinere zaag in een keer door kan zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
Waypoint schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:43:
Iemand hier ervaring met een festool dts 400 en het hangen aan een Kärcher bouwstofzuiger ? Is dat de moeite waard van het kopen van een adapter versus het standaard afzuigzakje wat er bij zit ?

Had mij bij de aankoop niet gerealiseerd dat hij niet rechtstreeks op de Kärcher aangesloten kan worden . Ik heb zo’n simpel 70 tientjes ding. Voorlopig ga ik geen duurdere kopen ,in de toekomst wil ik dat wel met een filter.

Moet eerlijk zeggen dat ik weinig tot niet met een filter werk (gezicht) , maar ik doe dan ook alleen het huis tuin en keuken kluswerk. Met frezen uiteraard wel , met schuren buiten minder tot niet .
Ja, ik (rts400 op wd6).
Kärcher heeft een accessoire, een slang van ong 1m met een rubberen adapter. Kost ruwweg 15-20 euro en is echt een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:52

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hangt af van hoe schoon je het wilt houden. Zelf neem ik meestal de moeite wel, ook buiten al is het alleen al omdat de stofzuiger ook mijn mobiele verlengsnoer is.
Strikt af gaande op de festool en het zakje, buiten zal het wel te doen zijn zonder, binnen zou ik het altijd aansluiten. Maar die zakjes zijn zo vol en sluiten niet zo goed af als een aangesloten stofzuiger.

En bedenk dat als je niet hoeft te wisselen, ducktape (ducttape) iets altijd passend maakt ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Twijfels schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:24:
[...]

Standaard 1/4" bithouder ;) Geen adapter nodig dus.
1/4” slaat toch juist op de maat doppen?

Qua bitjes passen alle bitjes met een hex aansluiting (zeskant). Of begrijp ik de vraag verkeerd?

Het mooie van deze machine is juist dat hij allebei op kan nemen, zonder verloopjes of iets dergelijks. Als je een lange dop hebt kun je zelfs de dop óver het bitje heen plaatsen, waardoor je extra snel kunt wisselen.

Ik heb die van mij trouwens afgelopen vrijdag opgehaald bij Toolstation, ik was zeer verrast door het compacte formaat! Ik had hem groter en lomper verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Ethiron schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:16:
[...]

Qua bitjes passen alle bitjes met een hex aansluiting (zeskant). Of begrijp ik de vraag verkeerd?

Het mooie van deze machine is juist dat hij allebei op kan nemen, zonder verloopjes of iets dergelijks. Als je een lange dop hebt kun je zelfs de dop óver het bitje heen plaatsen, waardoor je extra snel kunt wisselen.

Ik heb die van mij trouwens afgelopen vrijdag opgehaald bij Toolstation, ik was zeer verrast door het compacte formaat! Ik had hem groter en lomper verwacht.
Mag ik vragen wanneer jij de bestelling hebt geplaatst? Je kan het ook per PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Geen probleem hoor. Zaterdag de 16e online besteld en gekozen voor ophalen in het filiaal. De machine was zowel online als in alle vestigingen uitverkocht. Mailtje gestuurd met de vraag hoe lang het ging duren, en toen zeiden ze 1 à 2 weken. Vervolgens is ‘ie vrijdag de 22e in het filiaal geleverd. Sneller dan verwacht dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:26
Ethiron schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:16:

En hoe breed is die hex-aansluiting van standaard bitjes? Juist, 1/4 inch. Vandaar. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Ethiron schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:26:
Geen probleem hoor. Zaterdag de 16e online besteld en gekozen voor ophalen in het filiaal. De machine was zowel online als in alle vestigingen uitverkocht. Mailtje gestuurd met de vraag hoe lang het ging duren, en toen zeiden ze 1 à 2 weken. Vervolgens is ‘ie vrijdag de 22e in het filiaal geleverd. Sneller dan verwacht dus.
Bedankt voor het antwoord! Het gekke is dat bij mij beide machines op voorraad zijn. Helaas staat de bestelling nog in de wacht. Ik heb vrijdag al gebeld maar toen werd ik nogal onvriendelijk te woord gestaan. Ik moest maar even geduld hebben. Mijn vraag was alleen waarom de bestelling nog in de wacht staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

dreamscape schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:31:
[...]

En hoe breed is die hex-aansluiting van standaard bitjes? Juist, 1/4 inch. Vandaar. ;)
Inderdaad, lekker snugger van mij. :+

@Beun Dat is gek. Is misschien de betaling mislukt? Ik zou morgen gewoon nog een keertje bellen of mailen. :) ik had zelfs op zaterdag binnen 2 uur reactie op mijn mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:19
Ik heb van Toolstation een bestelling maar deels geleverd gekregen (na lang wachten). Op verzoeken om uitleg geen antwoord. Nu actie ondermomen via PayPal. Gaat zo te lezen veel mis de laatste tijd bij Toolstation.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 21:32
Kwam net dit filmpje tegen.

YouTube: Makita Grinder HACK! Make Your Cutting SAFER!

Ben héél benieuwd of dit werkt voor m’n dga508 en dga900!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond

https://www.kaercher.com/...gereedschap-28631120.html
Die bedoelde ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
_Brake_ schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:48:
Kwam net dit filmpje tegen.

YouTube: Makita Grinder HACK! Make Your Cutting SAFER!

Ben héél benieuwd of dit werkt voor m’n dga508 en dga900!
Die dingen uit elkaar halen en weer terugzetten is veel makkelijker dan je denkt.
Zoals in de video ook al duidelijk wordt, is het een simpel kwestie van 4 schroefjes loshalen, kop omdraaien en terugzetten.

Uitproberen is veel sneller dan hier om bevestiging vragen in dit geval.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 21:40
Zojuist mijn eerste afkortzaag besteld, namelijk een DeWalt DWS774. Ik zou een kwalitatief goede zaag en eentje die niet zo veel ruimte nodig had. Heeft dus een compacte bouw, maar wel prima zaagbereik.

Ik ben benieuwd!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb ook een Kärcher stofzuiger, en daar zit zo'n "gleuvenzuiger" bij. Daar kun je eigenlijk elke slang wel overheen schuiven. Had laatst een muurfrees, zo die slang er op. En ook een Festool schuurmachine, en de slang die we daarvoor hebben (niet van Festool zelf denk ik) kon ik er ook overheen schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:19
hansvk schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:48:
Ik heb van Toolstation een bestelling maar deels geleverd gekregen (na lang wachten). Op verzoeken om uitleg geen antwoord. Nu actie ondermomen via PayPal. Gaat zo te lezen veel mis de laatste tijd bij Toolstation.
Heb je de klantenservice al gebeld? Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de toolstation....

Vorige week nog even een bestelling om laten zetten in een pickup aangezien deze nog niet verpakt en verzonden was.

25 min later lag het klaar in de vestiging.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 20:49
Om voorbereid te zijn op een volgende aanbieding van de Bosch GBH 2-28F: volgens specs boort deze dozen tot 68mm. In NL gebruiken we b.v. de MD4050 inbouwdoos welke met 82mm geboord dient te worden.
Enige ervaringen hier in hoeverre dit wel/niet gaat met deze machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
significant schreef op maandag 25 mei 2020 @ 07:16:
Om voorbereid te zijn op een volgende aanbieding van de Bosch GBH 2-28F: volgens specs boort deze dozen tot 68mm. In NL gebruiken we b.v. de MD4050 inbouwdoos welke met 82mm geboord dient te worden.
Laatst meerdere 82mm dozen in kalkzandsteen gemaakt met de 2-28, ging prima. Machine wordt wel wat warm maar het is niet dat je er niet doorheen komt :) Met een goede boorkroon moet dat ook in beton wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Ethiron schreef op zondag 24 mei 2020 @ 23:35:
[...]

Inderdaad, lekker snugger van mij. :+

@Beun Dat is gek. Is misschien de betaling mislukt? Ik zou morgen gewoon nog een keertje bellen of mailen. :) ik had zelfs op zaterdag binnen 2 uur reactie op mijn mail.
De betaling is voltooid en de artikelen zijn nog steeds op voorraad ( GSB 18v-85c en de GDX 200). Ik zal zien dat ik ze vandaag even bel of mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
krizzziz schreef op maandag 25 mei 2020 @ 00:20:
Zojuist mijn eerste afkortzaag besteld, namelijk een DeWalt DWS774. Ik zou een kwalitatief goede zaag en eentje die niet zo veel ruimte nodig had. Heeft dus een compacte bouw, maar wel prima zaagbereik.

Ik ben benieuwd!
Prima machine. Stofafzuiging kan beter, maar verder is het een solide machine die voor een afkortzaag compact kan worden opgeborgen.

Ik had zelf een maandagmorgenmodel met een as die wiebelde, maar die is nu retour voor garantie. Verder had ik het idee dat het een prima machine is.

Met die scheve as overigens de plinten thuis nog wel prima kunnen zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:54
significant schreef op maandag 25 mei 2020 @ 07:16:
Dat valt of staat met het materiaal, maar ik heb hem zelf ook en heb hem al gebruikt voor een gat van 130 door binnen+buitenmuur voor een afzuigkap, en dat ging uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Heb de schuurvoet van de Bosch GSS 160 multi veranderd naar de vierkante zool ipv de rechthoekige, maar nu past hij met de inlay niet meer in de box. Klopt dat? Zou toch wel erg dom ontworpen zijn als dat zo is van Bosch.. Hij komt precies met de voet tegen de uitstulping van het handvat aan. Inlay eruit is natuurlijk een oplossing, maar dan ligt alles er zo los in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

hammy87 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:24:
Heb de schuurvoet van de Bosch GSS 160 multi veranderd naar de vierkante zool ipv de rechthoekige, maar nu past hij met de inlay niet meer in de box. Klopt dat? Zou toch wel erg dom ontworpen zijn als dat zo is van Bosch.. Hij komt precies met de voet tegen de uitstulping van het handvat aan. Inlay eruit is natuurlijk een oplossing, maar dan ligt alles er zo los in..
Heb je de zool wel goed gemonteerd? Het is namelijk niet exact een vierkant, de afmeting is 100x110. Net die ene centimeter die misschien in de weg zit omdat hij een kwartslag verkeerd gemonteerd is?

Die van mij werd vorige week geleverd met de 100x110 zool gemonteerd. Hij zat wel netjes in de inlay, dus het zou volgens mij moeten passen. Overigens was mijn 100x110 zool wel beschadigd (zie een paar posts terug van mij), maar volgens mij komt dat niet door de inlay.

Ik zal het vanmiddag nog eens testen voor je!

[ Voor 11% gewijzigd door Ethiron op 25-05-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Laatst online: 14-09 08:18
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik heb zo’n invalzaag van de Lidl met 2 geleiders. Als ik het zaagblad omlaag doe kom ik tegen de zwarte strip van de geleider aan.
Klopt dit en moet je eerst die geleiders aanpassen. Kan me dat bijna niet voorstellen zo out of the box.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:19

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

harryvos schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:19:
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik heb zo’n invalzaag van de Lidl met 2 geleiders. Als ik het zaagblad omlaag doe kom ik tegen de zwarte strip van de geleider aan.
Klopt dit en moet je eerst die geleiders aanpassen. Kan me dat bijna niet voorstellen zo out of the box.
Ja dat klopt. De eerste snede zaag je daarmee je strip exact op mast, zodat je daarna exact langs de strip zaagt..

Eerste snede dus even doen met een stukje rest hout..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Nu online
Ethiron schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:06:
[...]

Heb je de zool wel goed gemonteerd? Het is namelijk niet exact een vierkant, de afmeting is 100x110. Net die ene centimeter die misschien in de weg zit omdat hij een kwartslag verkeerd gemonteerd is?

Die van mij werd vorige week geleverd met de 100x110 zool gemonteerd. Hij zat wel netjes in de inlay, dus het zou volgens mij moeten passen. Overigens was mijn 100x110 zool wel beschadigd (zie een paar posts terug van mij), maar volgens mij komt dat niet door de inlay.

Zoals in de handleiding staat. Dus schuurpapier klemmen zitten voor en achter, en de hendels aan de zijkant. Verder voor het geld (uiteindelijk €67 ivm voucher en €6 retour vanwege maar niet verzenden van de vorige bestelde multi en uiteindelijk maar geannuleerd toen deze deal voorbij kwam.. ) een zeer mooi apparaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59

World Citizen

FreeReef.nl

teacher schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:02:
[...]

Overigens: die senco is geen schroefcompressor,
Oops. Ik haal het door de war inderaad. Olievrij, en niet zuigervrij.
Excuus.
Die is handig inderdaad. Ik gebruik dat als ik met een los boormachien ergens moet boren. Met een nieuw kop in mijn kolomboor hoeft dat niet meer. Mits ik het object fatsoenlijk afklem, juiste snelheid en juist druk gebruik.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hammy87 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:24:
Dat viel mij ook al op. Best waardeloos want ik gebruik die voet voor los schuurpapier best vaak. Voet past er volgens mij door de vorm van die voetjes maar op 1 manier op.
Draai nu elke keer de voet er maar af :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:59

Vliegvlug

Flight Simple

Ethiron schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:06:
[...]

Het was toch je 80x130 zool die stuk was ;)
tada :P :
Ethiron schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:19:
[...]

Shit. Heb nog niet besteld, ging er eigenlijk gewoon vanuit dat dit hem was. Ga even snel meten nu :+

Buiten dat inderdaad wel nette service!

Edit: @Twijfels Je hebt gelijk, is de 80x130 zool. Even zoeken of ze die ook los hebben.
En zat die 80x130 er dan dus niet standaard op bij levering?

Zou wel erg knullig van Bosch zijn als de 100x110 niet in de inlay past.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 09:26
In diezelfde box zit een gebruiksaanwijzing. Zeker bij dit soort ietwat gevaarlijke apparaten is het geen slecht idee om die toch even te lezen.

Daarin staat namelijk ook:
OPMERKING
► Geleiders hebben een splinterbescherming (zwarte rubberlip). De splinterbescherming moet vóór de eerste zaagsnede worden aangepast. Leg de geleider op een werkstuk.Stel een zaagdiepte van ca. 10 mm in. Schakel de invalzaag in en beweeg deze gelijkmatig en met een lichte voorwaartse druk in de richting van de zaagsnede.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 08:38
Ethiron schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:13:
[...]

Veel plezier met je aankoop! De GSR 18V-60 C is de beste keuze qua 18V schroefmachines van Bosch denk ik.
Waarom? de 18V-28 is lichter (1,1kg vs 1,2kg ex accu), goedkoper, en sterker (volgens de specs dan: max 63Nm vs max 60Nm). Wat maakt de 18V-60 superieur aan de 18V-28?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:41

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hoi, domme vragen bestaan niet, de handleiding niet lezen is gewoon lui ;)

Zoals @prein2 en @dreamscape al zeggen: je moet door de strip heen zagen, op di emanier is de strip "gekalibreert" op jouw zaagblad.

Als je dan een zaaglijn hebt afgetekent op je werkstuk, dan hoef je alleen die strip precies op je getekende lijn te zetten en met de invalzaag op de rail te zagen. Je zult zien dat je dan exact kunt zagen.

Nog een tip: als je voor het eerst die strip doorzaagt, pak dan even een lange vlakke plank. Ik heb daarvoor zo'n baggergoedkope gelamineerde witte meubelplank voor gebruikt.

Zorg dat de plank onder je lineaal langer is dan je lineaal, op die manier zaag je de gehele strip heel netjes af zonder rafeltjes etc. Met een uitstekende plank kun je namelijk makkelijker starten en stoppen omdat an het begin en einde je zaag niet in zijn geheel op de lineaal rust. Hier moet je dus even zorgvuldig je hoofd erbij houden omdat je zaag kan kantelen.

Ik heb mijn zaagdiepte op ongeveer 5 mm gezet, dan zaag je mooi door je sttrip heen en doordat je in de plank zaag is de zaagsnede aan de onderzijde van de strip ook netjes (zo zaag ik ook mijn houten werkstukken overigens, dat voorkomt tear-out)

Nou ken ik die parkside zaag niet maar als die een voorziening heeft om de klemkracht op de rails aan te passen, zorg dan even dat de zaag zonder speling (of in elk geval zo weinig mogelijk) op je lineaal zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 25-05-2020 11:35 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Nu online
Kaasplank schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:24:
[...]

Dat viel mij ook al op. Best waardeloos want ik gebruik die voet voor los schuurpapier best vaak. Voet past er volgens mij door de vorm van die voetjes maar op 1 manier op.
Draai nu elke keer de voet er maar af :/
Dan gooi ik de inlay er liever uit, want dan past hij wel. Denk dat ik dan de inlay doormidden knip en verschuif zodat de zool niet precies in het midden zit onder de handgreep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

rbaidjoe schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:42:
[...]

Waarom? de 18V-28 is lichter (1,1kg vs 1,2kg ex accu), goedkoper, en sterker (volgens de specs dan: max 63Nm vs max 60Nm). Wat maakt de 18V-60 superieur aan de 18V-28?
De GSR 18V-28 heeft geen brushless motor, de GSR 18V-60 wel. Verder wel scherp en goede punten die je aanhaalt, maar als ik nu nog een nieuwe moet aanschaffen zou ik die 0,1 kg en 3 Nm inruilen voor de brushless motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Vliegvlug schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:30:
[...]

Het was toch je 80x130 zool die stuk was ;)
tada :P :

[...]

En zat die 80x130 er dan dus niet standaard op bij levering?

Zou wel erg knullig van Bosch zijn als de 100x110 niet in de inlay past.
Je hebt gelijk, ik heb niks gezegd... :X :F

Ik geef de schuld aan de maandagochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 15-09 21:40
Misschien een tipje voor een "goedkope" accutol. Zag dat de Lidl tegenwoordig ook aan de verkoop van Makita machines begint. Zeker ergens een partij opgekocht. Kom jammer genoeg dit model (DF457DWE) niet tegen bij de Hornbach.... Zal wel een reden voor zijn.
Kost bij de Lidl €129 en is alleen in de winkel op te halen. Goedkoopste prijs die ik online zag was zo een €159.

https://www.lidl.nl/folde...4/view/flyer/page/36?ar=4

ehhhh..HOI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
Let op: Voor zover ik kan zien, is dat geen LXT machine. De accu's zijn dus niet uitwisselbaar met de gangbare makita machines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:50
Fraggert schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:46:
[...]

Nou ken ik die parkside zaag niet maar als die een voorziening heeft om de klemkracht op de rails aan te passen, zorg dan even dat de zaag zonder speling (of in elk geval zo weinig mogelijk) op je lineaal zit.
Ja, de Parkside heeft 2 knoppen met excentrische klemmetjes om de klemkracht aan te passen. Als je deze niet goed instelt, heb je aardig wat speling op de zaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

CappieL schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:51:
[...]

Ja, de Parkside heeft 2 knoppen met excentrische klemmetjes om de klemkracht aan te passen. Als je deze niet goed instelt, heb je aardig wat speling op de zaag.
d:)b

@harryvos dus goed je zaag spelingsvrij op de liniaal klemmen, maar nog wel zo dat hij makkelijk over de lineaal schuift. Je wilt voorkomen dat hij in de breedte op de liniaal speling heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

krizzziz schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:50:
Misschien een tipje voor een "goedkope" accutol. Zag dat de Lidl tegenwoordig ook aan de verkoop van Makita machines begint. Zeker ergens een partij opgekocht. Kom jammer genoeg dit model (DF457DWE) niet tegen bij de Hornbach.... Zal wel een reden voor zijn.
Kost bij de Lidl €129 en is alleen in de winkel op te halen. Goedkoopste prijs die ik online zag was zo een €159.

https://www.lidl.nl/folde...4/view/flyer/page/36?ar=4
Wat @Raymond dus zegt. Dat is de standaard machine die ook bij de gamma's van deze wereld ligt. Prima als je niet verder wilt met het accu platform maar anders niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 09:49

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Wat vinden we hier van (de kwaliteit van) "worx" gereedschap? Ze hebben een goede prijs bij praxis voor enkele stukken met een 1 accu systeem. O.a. een slagmoersleutel die tot 300nm gaat, schuurmachine, decoupeerzaag etc.

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-05-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Raymond schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:51:
Let op: Voor zover ik kan zien, is dat geen LXT machine. De accu's zijn dus niet uitwisselbaar met de gangbare makita machines.
Dit inderdaad, de serie met de lichtgrijze accu lijkt mij een budget lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 20:21
HTT-Thalan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:02:
Wat vinden we hier van (de kwaliteit van) "worx" gereedschap? Ze hebben een goede prijs bij praxis voor enkele stukken met een 1 accu systeem. O.a. een slagmoersleutel die tot 300nm gaat, schuurmachine, decoupeerzaag etc.
Ik zou het links laten liggen, en eerder kijken naar de "bekende" merken. Kijk bijvoorbeeld naar Bosch 12V. Veel meer aanbod en mogelijkheid tot uitbreiden. Met die accu-acties valt het qua prijs ook wel mee.

Mocht je echt budget willen hoor ik vaak redelijke verhalen over de parkside apparatuur van de Lidl, die is zelfs nog een stukje goedkoper dan het Worx assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden we hier van (de kwaliteit van) "worx" gereedschap? Ze hebben een goede prijs bij praxis voor enkele stukken met een 1 accu systeem.
Voor mij valt dat allemaal in dezelfde categorie als Einhell, Parkside, Bosch groen, Scheppach en dat soort merken.

Afhankelijk waar je het voor gebruikt zal het best allemaal werken en zullen er vast wel gewoon goede machines tussen zitten maar het is wel allemaal onderkant van de markt en op dat niveau moet je ook je verwachtingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Een vriend van mij heeft dus laatst de bouwmarkt lijn van die Makita gekocht, zonder uitwisselbare accu's.

Ik heb geluld als brugman om te investeren in de LXT lijn, maar het boeide hem gewoon niet. Totaal geen behoefte aan en interesse in die uitwisselbaarheid. Hij heeft dus de bouwmarkt lijn gekocht en hij is zo trots als een pauw, hartstikke blij met de superhandig koffer waar hij in zit (geen M-box) en het was een enorme vooruitgang ten opzichte van zijn Black & Dekker uit 1990.

Tja dan houdt mijn bemoeienis ook op, hij moet er blij mee zijn. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ethiron op 25-05-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 20:21
Ethiron schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:07:
Een vriend van mij heeft dus laatst de bouwmarkt lijn van die Makita gekocht, zonder uitwisselbare accu's.

Ik heb geluld als brugman om te investeren in de LXT lijn, maar het boeide hem gewoon niet. Totaal geen behoefte aan en interesse in die uitwisselbaarheid. Hij heeft dus de bouwmarkt lijn gekocht en hij is zo trots als een pauw, en het was een enorme vooruitgang ten opzichte van zijn Black & Dekker uit 1990.

Tja dan houdt mijn bemoeienis ook op, hij moet er blij mee zijn. :)
Als je niet beter weet, weet je ook niet wat je mist. Vind die machine zelf trouwens enorm lomp, log en sloom. Voelt van geen kant goed aan, en de ergonomie van de meeste van de LXT apparaten is ver te zoeken bij die unit. Maar goed, wellicht ben ik wat spoiled. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

larsbeumer.apd schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:10:
[...]

Als je niet beter weet, weet je ook niet wat je mist. Vind die machine zelf trouwens enorm lomp, log en sloom. Voelt van geen kant goed aan, en de ergonomie van de meeste van de LXT apparaten is ver te zoeken bij die unit. Maar goed, wellicht ben ik wat spoiled. ;)
Dat is het ook inderdaad. Hij is er ook niet mee bezig zoals ik en staat er ook anders in. Maar ik heb ook wel geaccepteerd dat ik mijn hobby niet moet opdringen, iedereen heeft zijn eigen standaarden en wensen, en hij is weer meer thuis en geeft veel geld uit aan andere zaken waar ik dan weer op bespaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:06:
[...]

Voor mij valt dat allemaal in dezelfde categorie als Einhell, Parkside, Bosch groen, Scheppach en dat soort merken.

Afhankelijk waar je het voor gebruikt zal het best allemaal werken en zullen er vast wel gewoon goede machines tussen zitten maar het is wel allemaal onderkant van de markt en op dat niveau moet je ook je verwachtingen hebben.
Ik heb een B&D accutol met twee accu's (18v) die al jaren veel plezier geeft, sterk ding ook. Niet zo krachtig als mijn Hitachi waar ik ook gerust mee in steen boor. Maar daar heb ik ondertussen nog maar 1 accu voor (de rest versleten).

Die B&D is nu weer in de aanbieding bij gamma en praxis maar ik overweeg toch een slagmoersleutel op stroom om de compressor nog even uit te stellen. Ik heb ook een betere schuurmachine nodig dan mijn mini 'palm sander' van Bosch en de prijzen van dat worx spul zijn redelijk. Ze bieden bovendien ook 4 en 6a accu's aan als optie.

Ik maak meubels en klus in en rond het huis maar heb geen klusbedrijf oid. Het gebruik is dus wekelijks, niet dagelijks. En ze geven wel 5j garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:15:
[...]

Ik heb een B&D accutol met twee accu's (18v) die al jaren veel plezier geeft, sterk ding ook. Niet zo krachtig als mijn Hitachi waar ik ook gerust mee in steen boor. Maar daar heb ik ondertussen nog maar 1 accu voor (de rest versleten).

Die B&D is nu weer in de aanbieding bij gamma en praxis maar ik overweeg toch een slagmoersleutel op stroom om de compressor nog even uit te stellen. Ik heb ook een betere schuurmachine nodig dan mijn mini 'palm sander' van Bosch en de prijzen van dat worx spul zijn redelijk. Ze bieden bovendien ook 4 en 6a accu's aan als optie.

Ik maak meubels en klus in en rond het huis maar heb geen klusbedrijf oid. Het gebruik is dus wekelijks, niet dagelijks. En ze geven wel 5j garantie.
Mooi. Maar wat is je punt precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:30:
[...]

Mooi. Maar wat is je punt precies?
Ik twijfel of ik ga uitbreiden op een lijn die ik al heb, of op iets recenter overstap. Als hikoki ook een 1 accu lijn heen, compatibel met mijn huidige, en de gereedschappen die ik zoek, is dat misschien een beter idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 21:32
Tartarus schreef op maandag 25 mei 2020 @ 00:14:
[...]

Die dingen uit elkaar halen en weer terugzetten is veel makkelijker dan je denkt.
Zoals in de video ook al duidelijk wordt, is het een simpel kwestie van 4 schroefjes loshalen, kop omdraaien en terugzetten.

Uitproberen is veel sneller dan hier om bevestiging vragen in dit geval.
Succes.
Ik vraag toch niet om bevestiging? :?

Ik deel het hier, en ga het zeker zelf uitproberen.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

HTT-Thalan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Ik twijfel of ik ga uitbreiden op een lijn die ik al heb, of op iets recenter overstap. Als hikoki ook een 1 accu lijn heen, compatibel met mijn huidige, en de gereedschappen die ik zoek, is dat misschien een beter idee?
Uit jouw reacties blijkt (ook al in eerdere posts) dat je eerst een vraag stelt, en als iemand antwoord geeft je daarop weer allerlei argumenten geeft die je eigen beslissing rechtvaardigen. Het geeft een beetje een 'waarom vraag je het dan?' gevoel.

Als ik in de diverse topics zie hoe je je klusruimte aan het opbouwen bent, zou ik niet voor materialen uit de onderkant van de markt kiezen. Ik krijg namelijk niet het idee dat je af en toe op je zolderkamer een beetje prutst, maar wel serieus aan het klussen bent.

Ik ben meer een voorstander van eenmalig investeren in goed gereedschap, maar dat is ook een hobby van me (en rationeel gezien misschien overkill, maar ik heb het er voor over en word er blij van).

Ik denk dat bijna elk groot merk wel een volledige accu lijn heeft waarmee je uit de voeten kan. Bosch, Makita, Hikoki, Milwaukee.

[ Voor 5% gewijzigd door Ethiron op 25-05-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
_Brake_ schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:42:
[...]

Ik vraag toch niet om bevestiging? :?

Ik deel het hier, en ga het zeker zelf uitproberen.
Oeps, je hebt gelijk. Ik zag je uitroepteken voor een vraagteken aan 8)7

Laat ons ook even weten of het gelukt is ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Worx (IMHO) is vergelijkbaar met de rest van het bouwmarktaanbod aan gereedschap.

Black&Decker, Batavia, Bosch Groen, LUX, OK, AEG, FERM.......je kent het rijtje wel.

Het allerbelangrijkste is...wat wil je betalen voor je gereedschap en hoe gebruik jij het. Schroef je 1 x er jaar een ikea kast in elkaar en druk je 1 schroef in een baksteen voor een lijstje of ben je van plan veel te verbouwen en projecten te maken. Als ik die workshop van je zo zien (topruimte overigens _/-\o_ ) dan val je in de laatste categorie.

Ik heb een buurman en die maakt met zijn verzameling aan baggergereedschap de mooiste inbouwkasten, zijn eigen keuken et cetera. Genoeg mensen die fantastische dingen maken met instapmerken.

Ikzelf ben geholpen met goed gereedschap, hoe beter het gereedschap, hoe makkelijker ik iets kan en hoe beter het eindresultaat.

Ik adviseer je echt goed na te denken over wat het je mag kosten en eventueel echt je aankopen te spreiden. Ik heb mijn arsenaal gereedschap ook langzaam opgebouwt en hiervoor moeten sparen.

Het is soms moeilijk je niet gek te laten maken door al het moois.

Over die 5 jaar garantie....Toolnation geeft dat ook op de meeste merken, kijk maar op de site.

Je kunt overwegen om te investeren in een accu-systeem zoals Bosch en Makita, maar ook de andere merken (metabo, milwaukee, etc) hebben dat.
Ik weet niet of je Worx accu's over 4 jaar nog te koop zijn, of als ze verandert zijn, nog in de bodies passen. Bij de grotere merken neem ik (let op: mijn aanname) aan dat dat geen issue is.

Laatste tip:
kom hier gerust vragen, we helpen je graag, maar probeer ook even de zoekfunctie te gebruiken, je vind die bovenaan de pagina. Vul daar je trefwoord in en druk op het vergrootglas.
In de startpost van dit topic tref je de linkjes naar de vorige topics, zoek daar ook even in.

zo, heel verhaal, welkom aan boord in elk geval en veel plezier en succes met je workshop d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ethiron schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:49:
Uit jouw reacties blijkt (ook al in eerdere posts) dat je eerst een vraag stelt, en als iemand antwoord geeft je daarop weer allerlei argumenten geeft die je eigen beslissing rechtvaardigen. Het geeft een beetje een 'waarom vraag je het dan?' gevoel.
Ik snap dat het zo overkomt :). Ik dubbelcheck altijd de motivatie (bij mezelf en een ander) voor een bepaalde gedachtengang. Ik volg wel degelijk adviezen op ;) maar niet zomaar op 'say-so'.
Als ik in de diverse topics zie hoe je je klusruimte aan het opbouwen bent, zou ik niet voor materialen uit de onderkant van de markt kiezen. Ik krijg namelijk niet het idee dat je af en toe op je zolderkamer een beetje prutst, maar wel serieus aan het klussen bent.

Ik ben meer een voorstander van eenmalig investeren in goed gereedschap, maar dat is ook een hobby van me (en rationeel gezien misschien overkill, maar ik heb het er voor over en word er blij van).

Ik denk dat bijna elk groot merk wel een volledige accu lijn heeft waarmee je uit de voeten kan. Bosch, Makita, Hikoki, Milwaukee.
Ik hanteer (was een advies hier op GoT ;)) nu de procedure dat ik investeer in kwaliteit als blijkt dat (of ik al direct zeker weet) dat ik het serieus ga inzetten (en niet hoogst incidenteel). Zo ben ik onder andere tot de conclusie gekomen dat ik mijn decoupeerzaag (tientjesding van 'x craft' van tig jaar terug) ga vervangen door iets goeds (deze is scheef). Die heeft hikoki inderdaad. Een bandschuurmachine echter niet.

Ik weet een zaak vlakbij die Hikoki doet, eens even checken (zou mooi zijn) of mijn 'oude' hitachi en diens accu/lader nog compatibel is met dat spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@harryvos
Bedoel je de rubberen strip die de geleider op zn plek houdt/splinters tegengaat?

Bij mijn Bosch invalzaag en ik weet van de Festool dat je de eerste keer deze strip moet inzagen.
Dit ivm bijv dikte van je blad etc.

Dus je eerste zaagsnede is meestal enkel je splinterstrip.

Staat er niks in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:06

Exigence

dnkroz

@HTT-Thalan Mocht je willen investeren in een nieuw-accu ecosysteem dan zou ik bij de grote namen blijven:
- Bosch Blauw (12V / 18V)
- Makita (18V)
- DeWalt
- Milwaukee
- Hikoki

Waarbij je de eerste twee eigenlijk het meest tegenkomt. In 12V is Bosch Blauw onverslaanbaar wat mij betreft, maar in de 18V categorie is meer keuze qua merken. Waar je voor wilt gaan zou ik af laten hangen van persoonlijke voorkeur en assortiment. Vraag je af welke apparaten je op accu wilt (nu en in de toekomst) en welke fabrikant dat biedt. Makita biedt bijvoorbeeld ook een uitgebreide lijn tuingereedschap op dezelfde accu's, wat erg handig kan zijn. Het hoofdassortiment zal bij elke fabrikant wel zo ongeveer gelijk zijn, maar elke fabrikant heeft zo zijn eigen zijweggetjes/specialiteiten.

Als ook gereedschap met snoer van hetzelfde merk wilt, kijk dan goed naar het héle assortiment. Maar ook daar heb je weer specialiteiten in. Denk met name goed na over het accu-ecosysteem. En eventueel het opslag ecosysteem (L-Boxx vs M-Boxx vs Tstak etc.)

[ Voor 6% gewijzigd door Exigence op 25-05-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Exigence schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:22:
@HTT-Thalan Mocht je willen investeren in een nieuw-accu ecosysteem dan zou ik bij de grote namen blijven:
- Makita (18V)
- DeWalt
- Milwaukee
- Hikoki

In 12V is Bosch Blauw onverslaanbaar wat mij betreft, maar in de 18V categorie is meer keuze. Waar je voor wilt gaan zou ik af laten hangen van persoonlijke voorkeur en assortiment. Vraag je af welke apparaten je op accu wilt (nu en in de toekomst) en welke fabrikant dat biedt. Makita biedt bijvoorbeeld ook een uitgebreide lijn tuingereedschap op dezelfde accu's, wat erg handig kan zijn. Het hoofdassortiment zal bij elke fabrikant wel zo ongeveer gelijk zijn, maar elke fabrikant heeft zo zijn eigen zijweggetjes/specialiteiten.
Waarom zou ik voor het één of het ander willen geen in de keuze 12v of 18v? Het is klaarblijkelijk niet zo dat hoger altijd beter is? Mijn huidige tollen zijn beide 18v maar dat is toeval, geen bewuste keuze geweest.
Als ook gereedschap met snoer van hetzelfde merk wilt, kijk dan goed naar het héle assortiment. Maar ook daar heb je weer specialiteiten in. Denk met name goed na over het accu-ecosysteem.
Het enige snoergereedschap dat ik vaker gebruik zijn mijn decoupeerzaag (en die mag vanaf nu op een accu werken, veel praktischer) en mijn cirkelzaag (een Bosch PKS40 van tig jaar terug die wel eens een nieuw blad mag). Daar is een snoer niet handig, maar ook niet onoverkomelijk. De rest is of word stationair spul of iets met accu/benzine. Oh, en mijn boorhamer (een groene Boschhammer PBH2000, net zo oud als de cirkelzaag). Doet het nog dikke prima.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-05-2020 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

HTT-Thalan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:24:
[...]

Waarom zou ik voor het één of het ander willen geen in de keuze 12v of 18v? Het is klaarblijkelijk niet zo dat hoger altijd beter is? Mijn huidige tollen zijn beide 18v maar dat is toeval, geen bewuste keuze geweest.

[...]
Formaat, gewicht, hanteerbaarheid, kleine accesoires (zaklamp op 12V accu bijvoorbeeld).

Ik heb zowel spul op 230V, spul op 18V als op 12V (allemaal Bosch Blauw), maar mijn meestgebruikte tool is toch wel mijn 12V accuboormachine en 12V slagschroevendraaier. Klein, licht, en in 95% van de gevallen sterk genoeg. Oh, en mijn 12V zaklamp :9

Heb nog een edit toegevoegd aan eerdere reactie: denk ook na over het opslag ecosysteem (L-Boxx vs M-Boxx vs Tstak etc.) mocht je dat belangrijk vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Exigence op 25-05-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Exigence schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:27:
[...]

Formaat, gewicht, hanteerbaarheid, kleine accesoires (zaklamp op 12V accu bijvoorbeeld).

Ik heb zowel spul op 230V, spul op 18V als op 12V (allemaal Bosch Blauw), maar mijn meestgebruikte tool is toch wel mijn 12V accuboormachine en 12V slagschroevendraaier. Klein, licht, en in 95% van de gevallen sterk genoeg. Oh, en mijn 12V zaklamp :9

Heb nog een edit toegevoegd aan eerdere reactie: denk ook na over het opslag ecosysteem (L-Boxx vs M-Boxx vs Tstak etc.) mocht je dat belangrijk vinden.
Duidelijk. Ik heb een lamp op 18v bij mijn Hitachi idd. Gewicht is geen issue voor mij. Opbergen doe ik in een zelfgemaakt systeem :). 18v is dus prima voor mij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Nu online
Afgelopen weekend zonder studie vooraf met een haast een bouwlamp gekocht want we zagen echt niet wat we aan het texen waren. Super tevreden over de enorme lichtopbrengst van de Scangrip Nova 5K. Ik zag achteraf dat Bosch blauw ook de technologie gebruikt van Scangrip. Zelfs de naam Scangrip staat gewoon onder de led aan de voorkant. Misschien had ik hem wel met standaard moeten open. is toch wel fijn om hem ergens aan te hangen.

https://www.gereedschapce...mbaar-5000lm-03-5442.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Exigence schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:27:

+1

@HTT-Thalan

ik vind met afstand L-Boxxen de meest onpractische qua stapelen en vastklikken en weer loshalen.

Ik heb L-boxxen van Bosch (oude model), de Systainers (oude versie en de nieuwe T-locs) van Festool en Fein en ik heb de Metaloc boxen van Metabo.
Ik heb geen Mtabo gereedschap maar in die boxen (maat 2 en 3) zitten mijn freesbenodigheden voor mijn OF1010. Simpelweg doordat de Metaloc's de goedkoopste systeemkoffers waren op dat moment.

Met afstand vind ik de Systainers echt de allerprettigste over-all. De Metaloc van Metabo dragen lekkerder (evenwicht) maar het stapelen en aan elkaar koppelen van elkaar aan slechts de enkele metalen greep is mij minder naar de zin. De LBoxxen vind ik lastig van elkaar te lossen, maar dat ligt een beetja aan de ruimte die ik heb ik mijn stellingkast, de overige kisten zijn daar makkelijker in.

Wat een mogelijkheid is, bijvoorbeeld bij Bosch, is je machines in een kartonnen doos te kopen, dat heb ik met mijn slijptol (die samen met een andere in een losse L-Boxx zit) en mijn klopboor, die ligt los in de stelling om kosten te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 15-09 17:13

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb echt niks met die boxxen. Van het weekend nog 2 lboxxen op elkaar gepast, paste niet moest ik met de dremel stuk plastic wegslijpen. Nu past het...en heb ik er niks aan :)

Uiteindelijk ga ik denk ik al mijn apparaten gewoon netjes in een kastje achter een slotje doen maar niet meer in de plastic dozen. Vind ze maar groot en onhandig :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:54:
Ik heb echt niks met die boxxen. Van het weekend nog 2 lboxxen op elkaar gepast, paste niet moest ik met de dremel stuk plastic wegslijpen. Nu past het...en heb ik er niks aan :)
L-boxxen die niet op elkaar passen. Ik heb wat moeite om me daar wat bij voor te stellen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:55:
[...]

L-boxxen die niet op elkaar passen. Ik heb wat moeite om me daar wat bij voor te stellen. :X
Ik heb serieus 30 minuten zitten vrotten en pielen, maar er zaten gewoon 2 lipjes in een plekje waar aan de andere kant geen gat was. Nu wel :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je met name thuis klust voegen systeemkoffers niet zoveel toe. Maar als je regelmatig buiten de deur klust is het wel echt ideaal. Makkelijk stapelbaar in de auto*, passende trolley er bij.

*de kofferbak van mijn v40 is precies 3 M-boxen breed en 6 units hoog tot de hoedenplank (dus 1x M-box 4 + 1x M-box2 op elkaar bijvoorbeeld).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
Vipertje schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:37:
Afgelopen weekend zonder studie vooraf met een haast een bouwlamp gekocht want we zagen echt niet wat we aan het texen waren. Super tevreden over de enorme lichtopbrengst van de Scangrip Nova 5K. Ik zag achteraf dat Bosch blauw ook de technologie gebruikt van Scangrip. Zelfs de naam Scangrip staat gewoon onder de led aan de voorkant. Misschien had ik hem wel met standaard moeten open. is toch wel fijn om hem ergens aan te hangen.

https://www.gereedschapce...mbaar-5000lm-03-5442.html
Voor € 130 mag er ook wel een enorme lichtopbrengst zijn, pfffff.... wat een bedrag voor een bouwlamp 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

bonzz.netninja schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Ik heb serieus 30 minuten zitten vrotten en pielen, maar er zaten gewoon 2 lipjes in een plekje waar aan de andere kant geen gat was. Nu wel :)
Dan is er iets mis met jou L-Boxxen geweest hoor, die dingen passen fabrieks af gewoon 100% op elkaar .

Kun je een paar foto's maken? Ik ben oprecht geïntresseerd hoe dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Fraggert schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:48:
[...]

ik vind met afstand L-Boxxen de meest onpractische qua stapelen en vastklikken en weer loshalen.

Met afstand vind ik de Systainers echt de allerprettigste over-all.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik vind de systainers juist weer onpraktisch, stuk kleiner dan de l-boxxen. Het vastklikken van de l-boxxen vind ik persoonlijk ook fijner, hoewel het oude type l-boxx wel een stuk minder fijn vast klikt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Twijfels schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:12:
[...]

Zoveel mensen, zoveel wensen. Ik vind de systainers juist weer onpraktisch, stuk kleiner dan de l-boxxen. Het vastklikken van de l-boxxen vind ik persoonlijk ook fijner, hoewel het oude type l-boxx wel een stuk minder fijn vast klikt :)
Ik gebruik sommige zaken dermate vaak dat ik ze helemaal niet in een doos wil hebben. Ik ga ze denk ik in een montagesysteem onder de kastjes hangen dan kan ik er snel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Fraggert schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:11:
[...]

Dan is er iets mis met jou L-Boxxen geweest hoor, die dingen passen fabrieks af gewoon 100% op elkaar .

Kun je een paar foto's maken? Ik ben oprecht geïntresseerd hoe dit kan.
Ja zeker, maar misschien was ik onduidelijk. Het betrof een lbox op een irack...als ik de namen goed heb. Het paste iig niet :) Je ziet op de laatste foto dat ik een stukje plastic heb weggeslepen (op alle 4 de hoeken) omdat de palletjes van het rack daar moesten komen. Verder zit het nu wel goed in elkaar geklikt

Forum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2P0M5b04CmCO84AkNmdNgBOZi8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fv7edGoDenkRIMfyHjl0MVY2.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmWbuQlTTqn2EFAiMr_W0yHYwg4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXy5Qjj94IfbSBFsEVf1B0dV.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bpopJ9v2nGQm7jlGwhFyeIJfVc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNMGig6EtNt1FD0NEFOBEPDr.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 5% gewijzigd door bonzz.netninja op 25-05-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:24:
[...]

[...]

Het enige snoergereedschap dat ik vaker gebruik zijn mijn decoupeerzaag (en die mag vanaf nu op een accu werken, veel praktischer) en mijn cirkelzaag (een Bosch PKS40 van tig jaar terug die wel eens een nieuw blad mag). Daar is een snoer niet handig, maar ook niet onoverkomelijk. De rest is of word stationair spul of iets met accu/benzine. Oh, en mijn boorhamer (een groene Boschhammer PBH2000, net zo oud als de cirkelzaag). Doet het nog dikke prima.
check anders ook Ryobi eens in de Hornbach of online.

Ik heb het wel eens vastgehad, en het is geen Bosch Pro maar zeker geen bouwmarkt-brol.
Qua ergonomie pakt het gewoon prettig vast, beter dan B&D en consorten.

Het is in de USA een heel veel verkocht merk, veel klussers/bouwers etc pakken zo'n grote sporttas met de meest voorkomende apparaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harryvos
  • Laatst online: 14-09 08:18
dreamscape schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:35:
[...]

In diezelfde box zit een gebruiksaanwijzing. Zeker bij dit soort ietwat gevaarlijke apparaten is het geen slecht idee om die toch even te lezen.

Daarin staat namelijk ook:

[...]
Had hem doorgelezen, maar kon me niet voorstellen dat dit niet out of the box zo was, dacht bij twijfel ff vragen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike--ie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 12:43
Ik lees hier al een tijdje mee, ook ik ben op zoek naar een nieuwe schroefboormachine. Ik gebruik het sporadisch (lees max. 10x per jaar) voor wat klusjes rond het huis, maar ik wil wel iets wat duurzaam is en lang meegaat.

Zelf neig ik naar een Bosch GSR 12V-15C of de GSR12-2-Li . Kom ik hiermee door een (enkel) bakstenen muurtje? Ik wil namelijk deze week ook wat buitenverlichting aan gaan sluiten.

Is dit aan te raden voor een amateurklusser? Of is dit overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

bonzz.netninja schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Ja zeker, maar misschien was ik onduidelijk. Het betrof een lbox op een irack...als ik de namen goed heb. Het paste iig niet :) Je ziet op de laatste foto dat ik een stukje plastic heb weggeslepen (op alle 4 de hoeken) omdat de palletjes van het rack daar moesten komen. Verder zit het nu wel goed in elkaar geklikt

Forum
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
User error :P Op het bovenste (en in jouw geval enige) i-BOXX rack hoort officieel nog een i-BOXX deksel. Vanaf dat deksel kun je weer doorkoppelen naar een L-BOXX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

bonzz.netninja schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:17:
[...]

Forum
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
verrek zeg, ik denk dat het hem ook zit dat het de 1ste en 2de generatie boxxen betreft, je bovenste L-Boxx is de nieuwe versie. Hoewel het meeste compatible zou moeten zijn.

Het is inderdaad zo'n i-boxx, ik heb die zelf ook, ik zal thuis even kijken hoe dat met dat nokje gedaan is met de 1ste generatie L-Boxxen.

Ik vind dit echt heel vreemd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Exigence schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:30:
[...]

User error :P Op het bovenste (en in jouw geval enige) i-BOXX rack hoort officieel nog een i-BOXX deksel. Vanaf dat deksel kun je weer doorkoppelen naar een L-BOXX.
Dat is toch wel raar, want ik heb die i-boxxen ook en die hangen gewoon onder mijn L-boxxen, zonder een deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

[...]

Serieus? Wat een stom systeem dan :) Mijn 'hack' werkt dan prima

Ik zie idd dat je wel die racks zonder deksel weer direct op elkaar kan krijgen, maar er dan een deksel op moet als je door gaat naar L

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/kzA5qNg4PAN/550x400.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door bonzz.netninja op 25-05-2020 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Fraggert schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:31:
[...]

Dat is toch wel raar, want ik heb die i-boxxen ook en die hangen gewoon onder mijn L-boxxen, zonder een deksel.
Hm, apart. Generatieverschil is het enige wat ik mij dan inderdaad kan bedenken. Heb er nooit op gelet eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Exigence schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:33:
[...]

Hm, apart. Generatieverschil is het enige wat ik mij dan inderdaad kan bedenken. Heb er nooit op gelet eerlijk gezegd.
Dat deksel heb je alleen nodig als je verder niks erop klikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iy7fvO76pkc9E8tIejSpLU0TPxo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m9MDh1724FTolyu6dUbliQVp.jpg?f=user_large

Dan kun je je iboxxen meenemen met de handgreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

mike--ie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:29:
Ik lees hier al een tijdje mee, ook ik ben op zoek naar een nieuwe schroefboormachine. Ik gebruik het sporadisch (lees max. 10x per jaar) voor wat klusjes rond het huis, maar ik wil wel iets wat duurzaam is en lang meegaat.

Zelf neig ik naar een Bosch GSR 12V-15C of de GSR12-2-Li . Kom ik hiermee door een (enkel) bakstenen muurtje? Ik wil namelijk deze week ook wat buitenverlichting aan gaan sluiten.

Nee hoor, geen overkill, prima apparaten. Normale baksteen kom je prima doorheen met een paar goede boren t/m 10 mm, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Linksom of rechtsom is het niet handig als je niet alles gedachteloos op elkaar kan klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Fraggert schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:36:
[...]

Dat deksel heb je alleen nodig als je verder niks erop klikt.

[Afbeelding]

Dan kun je je iboxxen meenemen met de handgreep.
Maar de deksels hebben geen uitstekend nokje, en de i-BOXX'en wel. En dit uitstekende nokje is wat @bonzz.netninja dwars zat. Kan het nu niet checken, maar wellicht dat in de onderzijde van de nieuwe generatie L-BOXX'en een opvulling zit op die plek (die @bonzz.netninja dus weggehaald heeft) die in de oude generatie boxen daar niet zat? Wellicht om het gebruik van een deksel af te dwingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Exigence schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:39:
[...]

Maar de deksels hebben geen uitstekend nokje, en de i-BOXX'en wel. En dit uitstekende nokje is wat @bonzz.netninja dwars zat. Kan het nu niet checken, maar wellicht dat in de onderzijde van de nieuwe generatie L-BOXX'en een opvulling zit op die plek (die @bonzz.netninja dus weggehaald heeft) die in de oude generatie boxen daar niet zat? Wellicht om het gebruik van een deksel af te dwingen?
...of af te dwingen dat mensen met een slijptolletje de boxx onder handen moeten nemen :P

Hoe kan ik ruiken dat ik opeens een deksel nodig zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels

Dan zou je moeten kijken naar de GSB varianten, daar zit een klopboorfunctie bij ingebouwd waardoor boren in baksteen etc een stuk sneller gaat. Zonder lukt het waarschijnlijk ook wel mits je een goede scherpe boor hebt, maar als één handzaam machientje waar je alles mee wilt kunnen doen kan je de GSB beter pakken.

GSR/B 12-2-Li is volgens mij de oude benaming en wordt niet meer gemaakt. Je moet dan dus de GSR/B 12V-15 hebben.

Je spreekt ook over de GSR 12V-15C, die bestaat niet :+ Je hebt de 12V-15 of 12V-15 FC. FC staat voor flexiclick en zijn fijne hulpstukjes om in hoeken etc te werken, die variant heb je dan weer niet bij de GSB helaas.

Niet overkill voor de klussen die je doet, wellicht wel voor het sporadische gebruik, hoewel ze scherp geprijsd zijn dus prima koop denk ik zo. Het zijn erg fijne machines en je kan er vanuit gaan dat als de accu over 8 jaar bijvoorbeeld kapot gaat, dat je nog wel vervanging kan vinden. Dat wordt met je gemiddelde bouwmarkt modelletje lastiger, als die het überhaupt 8 jaar overleven :9 Je doet er wel goed aan om een beetje rond te shoppen. Dit setje was afglopen woensdag maar €99, nu staat hij op €151...
Er staan trouwens wel meerdere "tweedehands - zeer goed" modellen bij Amazon te koop voor €105, dat zou ik sterk overwegen dan. Je moet er alleen nog een setje steenboren bij kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Twijfels op 25-05-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Exigence schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:39:
[...]

Klopt wat je zegt, maar dat is dus wel zot in deze tijd van digitaal ontwerpen. |:(

Alsof ze dat nokje over het hoofd hebben gezien of al die overgebleven deksels kwijt willen raken door geen ruimte te laten in L-Boxx 2.0 waar de oer-L-Boxx dus gewoon zonder deksel op een stapeltje i-boxxen paste.

ik zal ook even kijken bij mijn boxxen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:23
[...]

Ik heb er direct een L-BOXX op zitten. Zal zo een foto maken. Past ook prima trouwens.

* Mijn nokje lijkt kleiner?

[ Voor 4% gewijzigd door Bobmeister op 25-05-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 11:39
Afgelopen weekend op de site Gotools.de leuke aanbiedingen ontdekt.
Ook hebben ze een Youtube-kanaal waar best leuke en relevante reviews op staat:

YouTube: 🔥 12V Wechselaufsatz-Akkuschrauber im Vergleich | Bosch Festool Meta...

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Prima machines hoor, let inderdaad even op de typenummers wat je al uitgelegd is, ook het verschil tussen GSR (boren/schroeven) en GSB (KLOPboren/schroeven.

Kleine kanttekening bij deze machines is de opname of te wel je boorspanhouderbereik.

De kleine 10,8/12 volt machines kunnen macimaal 10 mm boortjes pakken (allicht een uitzondering daargelaten).

Dan kun je beter kijken naar een prijsgunstig 14,4 volt alternatief als in beginsel 10,8/12v ook al toereikend zou zijn. Die machines zijn vaker uitgerust met een 13mm opname.

Het is een detail en je kunt er omheen werken door, bijv, in plaats van een 12mm houtboor een kleine speedboor te gebruiken maar die moet je dan wel hebben of extra kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mike--ie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 12:43
Dank voor jullie snelle en uitgebreide reacties. Het wordt inderdaad een GSB 12V-15 setje van Amazon.de. De 'tweedehands' optie lijkt mij ook een goede keuze, ik zie dat die van €110 alleen een beschadiging op de verpakking heeft. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vitamine schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:01:
Afgelopen weekend op de site Gotools.de leuke aanbiedingen ontdekt.
Ook hebben ze een Youtube-kanaal waar best leuke en relevante reviews op staat:

YouTube: 🔥 12V Wechselaufsatz-Akkuschrauber im Vergleich | Bosch Festool Meta...

[YouTube: title]
Iedere keer als ik dit soort vergelijkingen zie en er zit een Festool boor/schroef/klop machine tussen dan vraag ik mij echt af waarom ze dat spul nog maken.

Ten opzichte van de concurrent heeft het niets extra's te bieden. Het is groter qua formaat, zowel accu als body, lang niet zo sterk en echt schreeuwend veel duurder. Zelfs als interieurbouwer of fervente fan van Festool doe je er gewoon een slechte koop aan.
Ze hebben een hoop leuk spul maar op dat gebied lopen ze mijlenver achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:30
mike--ie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:17:
Dank voor jullie snelle en uitgebreide reacties. Het wordt inderdaad een GSB 12V-15 setje van Amazon.de. De 'tweedehands' optie lijkt mij ook een goede keuze, ik zie dat die van €110 alleen een beschadiging op de verpakking heeft. Nogmaals dank!
Pas op! Beschadiging op de verpakking kan ook de L-Boxx/Systainer/Koffer betreffen. Gereedschap dat in een koffer geleverd wordt, wordt niet extra verpakt. Als het maar een paar euro scheelt, zou ik persoonlijk een nieuwe kiezen.
Amazon begrijpt bij warehouse deals niet helemaal dat een L-Boxx/Systainer niet het zelfde is als een kartonnen doos 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:35:
[...]

Iedere keer als ik dit soort vergelijkingen zie en er zit een Festool boor/schroef/klop machine tussen dan vraag ik mij echt af waarom ze dat spul nog maken.

Ten opzichte van de concurrent heeft het niets extra's te bieden. Het is groter qua formaat, zowel accu als body, lang niet zo sterk en echt schreeuwend veel duurder. Zelfs als interieurbouwer of fervente fan van Festool doe je er gewoon een slechte koop aan.
Ze hebben een hoop leuk spul maar op dat gebied lopen ze mijlenver achter.
Dan hebben de Festool-Fanboys weer wat te fappen op het Festool Fanboys forum namelijk de Festool Owners Fanclub Group FOG :P

Festool is bedrijfsmatig wel natuurlijk interessant door hun onderscheidende service en vervanging bij diefstal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Nivado schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:39:
[...]

Pas op! Beschadiging op de verpakking kan ook de L-Boxx/Systainer/Koffer betreffen. Gereedschap dat in een koffer geleverd wordt, wordt niet extra verpakt. Als het maar een paar euro scheelt, zou ik persoonlijk een nieuwe kiezen.
Amazon begrijpt bij warehouse deals niet helemaal dat een L-Boxx/Systainer niet het zelfde is als een kartonnen doos 8)7
Ik koop regelmatig wat als warehouse deal. Als er staat "sehr gut" of "wie neu", met een opmerking over een beschadiging op de verpakking, is dat elke keer gebleken dat het de normale "transportkrassen" zijn. Dus geen deuken of scheuren, maar gewoon van het rondbutsen tijdens transport.

Ander voordeel van een warehouse deal vind ik ook dat het andere distributiecentra zijn en ze vaak sneller geleverd worden :P

En natuurlijk de prijs, maar het voordeel verschilt nogal eens. De ene keer is het wat aantrekkelijker dan een volgende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 02-08 17:50
Eens wat anders: gereedschapsgordels.

Ik merk dat ik bij veel klussen heen en weer, ladder op ladder af, aan het lopen ben voor een schroevendraaier, stanleymes of boormachine. Hebben jullie goede tips voor een gereedschapsgordel of een klein schoudertasje wat m'n leven een stuk makkelijker maakt? Belangrijk is dat er een boormachine in kan (in vertrouw die riemclipjes niet zo). Ik zie heel veel opties met enorm uiteenlopende prijzen..

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:30
Raymond schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:46:
[...]

Ik koop regelmatig wat als warehouse deal. Als er staat "sehr gut" of "wie neu", met een opmerking over een beschadiging op de verpakking, is dat elke keer gebleken dat het de normale "transportkrassen" zijn. Dus geen deuken of scheuren, maar gewoon van het rondbutsen tijdens transport.

Ander voordeel van een warehouse deal vind ik ook dat het andere distributiecentra zijn en ze vaak sneller geleverd worden :P

En natuurlijk de prijs, maar het voordeel verschilt nogal eens. De ene keer is het wat aantrekkelijker dan een volgende :)
Meestal wordt de "schade" schromelijk overdreven in de omschrijving inderdaad. Jouw ervaring komt overeen met mijn ervaringen, tot ik een paar weken geleden mijn GBH 2-28F binnen kreeg met allemaal lelijke stickers op de L-Boxx en een barst in de deksel. Toen had ik wel even spijt dat ik niet <5 € meer had uitgegeven voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solomon schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:48:
Eens wat anders: gereedschapsgordels.

Ik merk dat ik bij veel klussen heen en weer, ladder op ladder af, aan het lopen ben voor een schroevendraaier, stanleymes of boormachine. Hebben jullie goede tips voor een gereedschapsgordel of een klein schoudertasje wat m'n leven een stuk makkelijker maakt? Belangrijk is dat er een boormachine in kan (in vertrouw die riemclipjes niet zo). Ik zie heel veel opties met enorm uiteenlopende prijzen..
Enige waar ik het graag zou gebruiken is op een ladder. Schroevendraaiertje, tangetje, potlood, dat soort spul. Als ik gewoon heen en weer loop voldoet een emmer wat mij betreft prima. Daar stop ik in wat ik denk nodig te hebben en de rest van kisten laat ik staan. Maar ja, wandje zetten dan wil je wel een gordel waar schroeven in gaan. En zo, als ik mijn zin doorzet :P kom ik dan toch weer op 3 gordels uit ofzo.

Emmer werkt voor het normale werk prima voor mij. Wellicht dat ik nog eens zo'n inlay voor een emmer haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Nivado schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:54:
[...]

Meestal wordt de "schade" schromelijk overdreven in de omschrijving inderdaad. Jouw ervaring komt overeen met mijn ervaringen, tot ik een paar weken geleden mijn GBH 2-28F binnen kreeg met allemaal lelijke stickers op de L-Boxx en een barst in de deksel. Toen had ik wel even spijt dat ik niet <5 € meer had uitgegeven voor een nieuwe.
Maar dan kan je het toch zo terugsturen en een andere kopen. Zeker nu bij die GSB staan er zes warehouse deals, zullen vast meerdere goede tussen zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Exigence schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:22:
- Makita (18V)
- DeWalt
- Milwaukee
- Hikoki

Waarbij je de eerste twee eigenlijk het meest tegenkomt. In 12V is Bosch Blauw onverslaanbaar wat mij betreft, maar in de 18V categorie is meer keuze qua merken. Waar je voor wilt gaan zou ik af laten hangen van persoonlijke voorkeur en assortiment. Vraag je af welke apparaten je op accu wilt (nu en in de toekomst) en welke fabrikant dat biedt. Makita biedt bijvoorbeeld ook een uitgebreide lijn tuingereedschap op dezelfde accu's, wat erg handig kan zijn. Het hoofdassortiment zal bij elke fabrikant wel zo ongeveer gelijk zijn, maar elke fabrikant heeft zo zijn eigen zijweggetjes/specialiteiten.

Als ook gereedschap met snoer van hetzelfde merk wilt, kijk dan goed naar het héle assortiment. Maar ook daar heb je weer specialiteiten in. Denk met name goed na over het accu-ecosysteem. En eventueel het opslag ecosysteem (L-Boxx vs M-Boxx vs Tstak etc.)
Ok, ik ben even bij de lokale Hikoki dealer geweest. Oude machine, accu en lader voor de zekerheid meegenomen. En maar goed ook :P. Ik heb wel een 18v láder maar de accu's zijn nog 14.4 volt. Was niet obvious omdat mijn accu aftermarket geen print op de zijkant heeft. Ik kwam voor een decoupeer maar dat is dus een ander accusysteem (allemaal 18v). Als ik de 'kit' nam (accutol, slagmoersleutel + decoupeer) met accusysteem zat ik alweer op 650 euro :X. Wel een bedrag waar ik toch even over wil denken.

Het was mijn intentie om meubels voor de lol te gaan maken en dat hoeft allemaal niet snél. Misschien wil ik hiernaast ook eens kijken naar kwaliteit handgereedschap, zoals zagen en gutsen. Ik ken daar de echte merken niet, iemand een tip waar ik naar kan kijken?
Pagina: 1 ... 76 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic