Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Raymond schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:55:
[...]

Ben je serieus?
De laatste 5 pagina's gaan continu over boorhamers. En ook over de amazon aanbieding die je nu bent misgelopen.

Lees die eerst ff en kom dan met een gerichte vraag terug.
Om eerlijk te zijn heb ik dat stuk overgeslagen omdat ik op dat moment niet op zoek was naar een boorhamer. Vandaag is er wat budget vrijgekomen dus vandaar deze vraag.. Ik zal het even teruglezen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Beun op 21-05-2020 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:52
Onlangs een post gedaan over mijn Bosch GSR 12V-15 FC die wat kuren vertoonde.
Deze is inmiddels retour naar Amazon en ik heb mijn geld terug gekregen.

Ik zit in dubio dezelfde kopen met daarbij een 12v slagschroevendraaier, de Bosch-gsr-18v-60: https://www.toolstation.n...efboormachine-body/p83759 en uiteindelijk ook een slagschroevendraaier.
Of deze set:
https://www.toolstation.n...p2a-402c-combopack/p63751

(Mijn vader en schoonvader dringen nogal aan op de laatste set).

Ik heb hier al flink meegelezen maar toch veel twijfels. De machine is voornamelijk voor klusjes rondom het huis en een cursus houtbewerking die wat serieus aan het worden is.

Voornamelijk met het houtbewerken (twee houten balken aan elkaar verbinden van 70 mm en daarbij schroeven van 120 mm had de 12v flexiclick het zwaar). Daarom lijkt een slagschroevendraaier mij ook geen verkeerde keus. Verder was ik wel fan van de opzetstukken die bij de flexiclick geleverd werden.

Ik heb al flink wat pagina's doorgelezen maar kom er niet aan uit! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 07:58

Crazy-

Best life ever

Dr Pro schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:04:
Heeft iemand ervaring met de Makita LF1000 die regelmatig op iBood voorbij komt?

Eigenlijk zoek ik dat maar dan liever van Bosch.
600 euries zijn behoorlijk wat centen (955 adviesprijs volgens iBood) maar is het ook goed?
Als het qua zaagtafel minder dan een GTS 635-216 is doe ik het niet.
Anders wil ik het wel overwegen... (ondanks dat het Makita is...)
Dit is een zogenaamde 2-in-1 en imho meer voor het wat grofere bouwwerk. Handig is even wat YouTube video’s te zoeken met reviews.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Beun schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:59:
[...]

Om eerlijk te zijn heb ik dat stuk overgeslagen omdat ik op dat moment niet op zoek was naar een boorhamer. Vandaag is er wat budget vrijgekomen dus vandaar deze vraag.. Ik zal het even teruglezen ;)
Waar het kort gezegd op neerkomt is dat je de Bosch GBH 2-28F wilt hebben. Type dit in de zoekbalk en je weet waarom :)

Normaliter €200 a €210 op Amazon en nog duurder in NL, maar geregeld in de aanbieding voor € 140 à € 150 bij Amazon. Waaronder afgelopen maand tweemaal. Die aanbieding duurt dan wel vaak maar een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Ethiron schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:30:
[...]

Waar het kort gezegd op neerkomt is dat je de Bosch GBH 2-28F wilt hebben. Type dit in de zoekbalk en je weet waarom :)

Normaliter €200 a €210 op Amazon en nog duurder in NL, maar geregeld in de aanbieding voor € 140 à € 150 bij Amazon. Waaronder afgelopen maand tweemaal. Die aanbieding duurt dan wel vaak maar een dag.
Dankjewel, ik zal Amazon en andere aanbieders eens in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Beun schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:43:
[...]

Dankjewel, ik zal Amazon en andere aanbieders eens in de gaten houden.
Tip: Keepa installeren en een alert instellen bij prijsniveau op of onder x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Laatst online: 08:47
Weet iemand toevallig een plek waar je een spuitbus Makita blauw kunt krijgen? Heb wel een shop gevonden waar je willekeurige kleuren kunt laten mengen maar dan ben je al snel drie tientjes kwijt voor een busje. Mocht iemand een betere optie weten, ik houd me aanbevolen (ook wanneer je zelf een busje hebt staan btw, heb niet heel veel nodig).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 15-09 23:19
jsiegmund schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:31:
Weet iemand toevallig een plek waar je een spuitbus Makita blauw kunt krijgen? Heb wel een shop gevonden waar je willekeurige kleuren kunt laten mengen maar dan ben je al snel drie tientjes kwijt voor een busje. Mocht iemand een betere optie weten, ik houd me aanbevolen (ook wanneer je zelf een busje hebt staan btw, heb niet heel veel nodig).
Wil je je Black&Decker overspuiten? :+

De kleurcodes:
CMYK: 76 - 5 - 29 - 0
RGB: 0 - 177 - 186
Hex: #00b1ba

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Dr Pro schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:04:
Heeft iemand ervaring met de Makita LF1000 die regelmatig op iBood voorbij komt?

Eigenlijk zoek ik dat maar dan liever van Bosch.
600 euries zijn behoorlijk wat centen (955 adviesprijs volgens iBood) maar is het ook goed?
Als het qua zaagtafel minder dan een GTS 635-216 is doe ik het niet.
Anders wil ik het wel overwegen... (ondanks dat het Makita is...)
Ik heb hem wel eens gebruikt voor het schulpen van latten en balken en daarbij liep hij naar mijn mening te snel vast. Maar dat was wel in de bouw en niet bij thuis klussen.

Verder is het een 'flipper'. Handig dat je twee machines in één hebt, maar dat maakt het ook vlees noch vis. Het is dan ook de vraag wat je gebruiksdoel is.
JayRune schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:14:

Ik zit in dubio dezelfde kopen met daarbij een 12v slagschroevendraaier, de Bosch-gsr-18v-60: https://www.toolstation.n...efboormachine-body/p83759 en uiteindelijk ook een slagschroevendraaier.
Of deze set:

Ik heb hier al flink meegelezen maar toch veel twijfels. De machine is voornamelijk voor klusjes rondom het huis en een cursus houtbewerking die wat serieus aan het worden is.

Voornamelijk met het houtbewerken (twee houten balken aan elkaar verbinden van 70 mm en daarbij schroeven van 120 mm had de 12v flexiclick het zwaar). Daarom lijkt een slagschroevendraaier mij ook geen verkeerde keus. Verder was ik wel fan van de opzetstukken die bij de flexiclick geleverd werden.

Waarom geen flexiclick en slagschroevendraaier 12V? Die Milwaukee's zijn een set dus dat is handig, maar volgens mij ook wel van een jaar of wat terug (code van de set begint met C, ze zijn ondertussen volgens mij bij F). Raden je pa en broer dit aan omdat ze zelf in de Milwaukee zitten?

Maar als je 18V wilt, is met de gratis accu's en snellader Bosch de beste keuze op dit moment. Nieuwer model machine en procore actie en snellader zijn duidelijke voordelen. Die Milwaukee-lader doet 80min over een 4Ah accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021

Of deze set:

Klopfunctie op accuboormachine is gewoon extra gewicht en extra speling; zou ik niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
kabeltjekabel schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:38:
[...]

Klopfunctie op accuboormachine is gewoon extra gewicht en extra speling; zou ik niet doen.
Die discussie is net zo interessant als die over slagschroevedraaiers :P

Ik heb een dhp484 en ben blij dat ik daarvoor heb gekozen.
Maar het is dan ook niet mn enige machine. Als ik lichter wil, pak ik een 12V machientje. Als ik nauwkeuriger wil, dan pak ik een kolomboor.
Voor de rest werkt hij uit de kunst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Codeoranje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:18:
Hier is de eerste accu en lamp ook binnen van Makita.
Aankoop spullen 30-1
aanmelding actie 2-2 en 9-2
bevestiging / akkoord 28-2
afhaalbericht : 11-3

afgelopen week direct weer wat nieuw speelgoed besteld.
-Bovenfrees DRT50
-Slijptol DGA506
-boormachine DDF484
-Bouwradio DMR 112
Is die slijptol wat? Zie dat ie nu bij combitools 156€ kost, stuk minder dan andere slijptollen. Al heb ik al bedrade modellen, maar je weet hoe dat gaat... :+

Die Makita accu's gaan wel lekker lang mee trouwens!
Terwijl ik op de 5Ah versies wacht heb ik alvast een 3Ah versie, daarmee de heg gedaan, een klimplant gesnoeid, en wat met de slagschroevendraaier losgegaan, maar nog steeds 4 lampjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:55:
[...]

Is die slijptol wat? Zie dat ie nu bij combitools 156€ kost, stuk minder dan andere slijptollen. Al heb ik al bedrade modellen, maar je weet hoe dat gaat... :+

Die Makita accu's gaan wel lekker lang mee trouwens!
Terwijl ik op de 5Ah versies wacht heb ik alvast een 3Ah versie, daarmee de heg gedaan, een klimplant gesnoeid, en wat met de slagschroevendraaier losgegaan, maar nog steeds 4 lampjes :)
Mijn accu haakse slijper is qua gereedschap 1 van mijn beste aankopen geweest. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:17
Ik wil nog even wat lof delen over de Makita DJR187. Vandaag nog wat extra struiken en takken gesnoeid, maar wat een beest is dat apparaat zeg. Ik heb er een P-05072 zaagblad voor levend hout opgezet, en vandaag wat takken van 15-20cm diameter mee gezaagd. Als een warm mes door boter, zo makkelijk. Niet normaal wat een power... heerlijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021

Of deze set:

De GSR 18v is ruim voldoende voor de normale klusjes in huis. Ik heb het jaren met een 35Nm 14.4v Hitachi gedaan, dus daarmee zit je wel goed. Accepteer je iets meer gewicht en wil je voor hetzelfde geld meer kracht dan kan ik deze aanraden: https://www.toolstation.n...opboormachine-body/p11823

Slagschroevendraaier is prachtig, vooral als je veel kracht nodig hebt of gewoon snel schroeven wilt aandraaien. Ook is hij relatief licht van gewicht: https://www.toolstation.n...moeraanzetter-body/p71384. Maar het is geen essentieel ding als een starter, ook al wil je niet meer zonder als je er eentje hebt. Vooral als je veel gaatjes moet boren en schroeven indraaien is het perfect, dan hoef je niet steeds te wisselen tussen bitjes en boortjes. Let op dat de machine niet super geschikt is voor boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Ik zie dat Karcher nu ook tuingereedschap aan het proberen is. Enig nadeel, geen review over te vinden. Aangezien ik toch naar een accutrimmer op zoek ben, leek de 36V 'overkill-voor-mijn gazon' edition me wel wat. 140 euro, gratis accu + lader en met ING-rentepunten 30% korting naar 98 euro. Da's niet duur voor een 36V apparaat.

Kijk ik bij de 18V Makita's zijn eigenlijk stervensduur. Stihl dan? https://www.stihl.nl/STIH...-met-AK-10-en-AL-101.aspx doet ook 250 euro.

Ik heb nu een Wolfgarten die 2x afgeprijsd was tot de prijs van een rolletje draad toen de lokale Formido een Praxis ging worden, maar aan de draad lopen met een trimmer is erg irritant.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 20:21
Señor Sjon schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:53:
Ik zie dat Karcher nu ook tuingereedschap aan het proberen is. Enig nadeel, geen review over te vinden. Aangezien ik toch naar een accutrimmer op zoek ben, leek de 36V 'overkill-voor-mijn gazon' edition me wel wat. 140 euro, gratis accu + lader en met ING-rentepunten 30% korting naar 98 euro. Da's niet duur voor een 36V apparaat.

Kijk ik bij de 18V Makita's zijn eigenlijk stervensduur. Stihl dan? https://www.stihl.nl/STIH...-met-AK-10-en-AL-101.aspx doet ook 250 euro.

Ik heb nu een Wolfgarten die 2x afgeprijsd was tot de prijs van een rolletje draad toen de lokale Formido een Praxis ging worden, maar aan de draad lopen met een trimmer is erg irritant.
Wat voor trimmer bedoel je precies? Zo'n eentje voor de randjes/hoekjes van een gazon? Die zijn er namelijk voor een redelijke prijs bij makita (ik heb 'm zelf ook 😉)

Edit: gaat om deze: https://www.toolmax.nl/makita-dur181z-18v-accu-trimmer.html

[ Voor 4% gewijzigd door larsbeumer.apd op 21-05-2020 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Ik wil er één zonder snoer, maar ik vind die redelijke prijs incl accu en lader wel tegenvallen. Ik heb zelf Bosch 18v, maar zij hebben helemaal geen trimmers.

En ja, het is voor het gazon.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
Señor Sjon schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:09:
Ik wil er één zonder snoer, maar ik vind die redelijke prijs incl accu en lader wel tegenvallen. Ik heb zelf Bosch 18v, maar zij hebben helemaal geen trimmers.

Ah, heb net een edit geplaatst. Bij makita is nu de gratis accu actie voor tuin en Park machines, deze doet daar ook aan mee. Dan zou je alleen nog een lader moeten scoren, evt via marktplaats ofzo? Uiteraard is het wel interessanter als je al in het makita ecosysteem zit.

Ik gebruik hem hier voor de randjes van meerdere losse stukken gazon, totaal zo'n 150m2 en dat doet ie meer dan prima. Het draad waar die mee trimt is wel snel stuk, daar moet ik nog even een betere variant voor aanschaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door larsbeumer.apd op 21-05-2020 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:23
Vandaag voor het eerst echt gewerkt met een cirkelzaag. Het gaat om een oude Bosch GKS55 met de bijpassende geleiderail FSN140. Deze heb ik allebei via marktplaats gekocht.
De cirkelzaag heeft een 170mm blad. Die zijn wat lastiger te vinden online. Voorlopig is het huidige blad nog goed genoeg.

In het begin even wennen, maar daarna lekker rechte zaagsneden gemaakt in multiplex en eikenhout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Señor Sjon schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:53:

Die accu's zijn geen omgestickerde accu's van een andere grote fabrikant (ik herken ze iig niet). Soms zie je dat wel en dat vind ik persoonlijk wel een voordeel omdat het bewezen kwaliteit is. Kärcher gebruikt voor hun profi-lijn bijvoorbeeld de 56V van Ego.

Maar aan de andere kant heeft Kärcher wel een naam hoog te houden, dus het zal geen Z-kwaliteit troep zijn.

Kan je trouwens niet beter voor 18V gaan? Die zal helemaal niks kosten met de constructie die je hebt bedacht.
Toekan schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:55:
Vandaag voor het eerst echt gewerkt met een cirkelzaag. Het gaat om een oude Bosch GKS55 met de bijpassende geleiderail FSN140. Deze heb ik allebei via marktplaats gekocht.
De cirkelzaag heeft een 170mm blad. Die zijn wat lastiger te vinden online. Voorlopig is het huidige blad nog goed genoeg.

In het begin even wennen, maar daarna lekker rechte zaagsneden gemaakt in multiplex en eikenhout.
Er past waarschijnlijk ook een 165mm blad in en die zijn overal verkrijgbaar.

Edit: sterker nog er hoort standaard een 165mm blad in.

[ Voor 18% gewijzigd door Framoes op 22-05-2020 08:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Geweldig heren, bedankt voor de tips, deze is het uiteindelijk geworden!

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Señor Sjon schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:09:

Je gaat mij niet vertellen dat Karcher (of Gardena of een ander niet tuinmachinemerk) die dingen zelf maakt. Is gewoon rebranded meuk allemaal.
Persoonlijk zou ik voor Bosch gaan, maar in jouw geval zou ik naar de goedkoopste Eurom oid op een accu kijken. Het is niet dat er met een strimmer nou heel veel fout kan of dat je dat ding wekelijks uren gebruikt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayRune
Framoes schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:33:
[...]

Ik heb hem wel eens gebruikt voor het schulpen van latten en balken en daarbij liep hij naar mijn mening te snel vast. Maar dat was wel in de bouw en niet bij thuis klussen.

Verder is het een 'flipper'. Handig dat je twee machines in één hebt, maar dat maakt het ook vlees noch vis. Het is dan ook de vraag wat je gebruiksdoel is.

[...]

Waarom geen flexiclick en slagschroevendraaier 12V? Die Milwaukee's zijn een set dus dat is handig, maar volgens mij ook wel van een jaar of wat terug (code van de set begint met C, ze zijn ondertussen volgens mij bij F). Raden je pa en broer dit aan omdat ze zelf in de Milwaukee zitten?

Maar als je 18V wilt, is met de gratis accu's en snellader Bosch de beste keuze op dit moment. Nieuwer model machine en procore actie en snellader zijn duidelijke voordelen. Die Milwaukee-lader doet 80min over een 4Ah accu.
Ja mijn vader en schoonvader raden Milwaukee aan omdat ze er zelf naar alle tevredenheid mee werken. Maar als het zo lees valt die af!

Bedankt voor je tips en info. Het wordt nog wat twijfelen dan tussen de Bosch 12V of 18V. Wanneer zou je nu daadwerkelijk het verschil merken tussen de 12V en de 18V lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
-DarkShadow- schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:44:
[...]

Wat wil je maken? Verbouwen? Meubelmakerij?
Hier en daar een plankje op maat.
Moet voor de keuken nog een kast-deurtje op maat maken.
Moet ook nog een ombouw maken voor m'n vloerverwarming installatie.
Moet nog een aantal dorpels maken van oude hard houten vloerdelen.
Moet nog wat 7cm hoge plinten plaatsen (verstek hoekjes om en dergelijke).

Dat soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
JayRune schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:47:
[...]

Ja mijn vader en schoonvader raden Milwaukee aan omdat ze er zelf naar alle tevredenheid mee werken. Maar als het zo lees valt die af!

Bedankt voor je tips en info. Het wordt nog wat twijfelen dan tussen de Bosch 12V of 18V. Wanneer zou je nu daadwerkelijk het verschil merken tussen de 12V en de 18V lijn?
Absoluut 18v. Bij sommige lichte werkzaamheden zal je het verschil niet direct merken, maar als je meer koppel nodig hebt maakt dit een wereld van verschil. Koppel heb je nodig om te boren in dichtere materialen of grotere schroeven in te draaien.

Ook is het 18v systeem toepasbaar op veel meer machines. Dus kom je er later achter dat je een cirkelzaag of boorhamer nodig hebt, dan kan je dezelfde 18v batterijen gebruiken voor die machines.

Ik kan niet in je portefuille kijken, maar als deze 18v toelaat zou ik er niet eens over nadenken.

Even vergelijken. 12v boormachine max koppel: 35Nm
https://www.bosch-profess...cts/gsr-12v-35-06019H8000

18v boormachine max koppel: 55Nm
https://www.bosch-profess...cts/gsr-18v-55-06019H5202

Dat is 20Nm verschil. Dan heb ik bij 12v de meest krachtige machine gekozen, en bij 18v het instapmodel.

[ Voor 14% gewijzigd door Alsjemenou op 22-05-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Zojuist mijn GSS 160 Multi binnen gekregen (eerste eigen schuurmachine).

Is het normaal dat de schuurzool zo ingedeukt/oneffen is? Lijkt me geen ideaal contactoppervlak, want dat wil je neem ik aan zo vlak mogelijk hebben voor de hoogste afname.

De andere bijgeleverde zolen zijn keurig vlak, het is alleen deze die al gemonteerd was. Mijn eerste indruk is dat er gewoon lomp mee om is gegaan tijdens het monteren/verpakken.

Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFoaKIOE-IUIh5HShYTiWLX0tAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEWdZKAIgkgKhbWqDNMbEhsZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuaSIo03r2CTN7rkrGyzq3eiRTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5h2hHQOgTGjd5jQLHjTSL5f7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Ethiron op 22-05-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
Framoes schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:29:
[...]

Er past waarschijnlijk ook een 165mm blad in en die zijn overal verkrijgbaar.

Edit: sterker nog er hoort standaard een 165mm blad in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsTcsyyHGW0IizKU6INTSqHLWKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1IvSJ5AEmH4E4RL0MMsQdThm.jpg?f=fotoalbum_large

Dit staat er op het etiket. Ik zal zometeen nog even het blad dat erin zit opmeten.

[ Voor 7% gewijzigd door Toekan op 22-05-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:22
Ethiron schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:06:
Zojuist mijn GSS 160 Multi binnen gekregen (eerste eigen schuurmachine).

Is het normaal dat de schuurzool zo ingedeukt/oneffen is? Lijkt me geen ideaal contactoppervlak, want dat wil je neem ik aan zo vlak mogelijk hebben voor de hoogste afname.

De andere bijgeleverde zolen zijn keurig vlak, het is alleen deze die al gemonteerd was. Mijn eerste indruk is dat er gewoon lomp mee om is gegaan tijdens het monteren/verpakken.

Wat denken jullie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou contact opnemen met de verkoper. Lijkt me dat deze de zool zal vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

cverkooyen schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:09:
[...]

Ik zou contact opnemen met de verkoper. Lijkt me dat deze de zool zal vervangen
Dit is niet acceptabel dus? Verkoper is Amazon, machine was verpakt in een verzegelde L-boxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Ethiron schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:11:
[...]

Dit is niet acceptabel dus? Verkoper is Amazon, machine was verpakt in een verzegelde L-boxx.
Nee, die zool is niet acceptabel. Het is rot dat je zo lang op dit product moest wachten, maar ik zou een vervangende zool aanvragen. Tenzij je hem zelf niets weer er in kunt drukken en vlak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Alsjemenou schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:15:
[...]

Nee, die zool is niet acceptabel. Het is rot dat je zo lang op dit product moest wachten, maar ik zou een vervangende zool aanvragen. Tenzij je hem zelf niets weer er in kunt drukken en vlak maken.
Oke, thanks! Toevallig was ik een van de weinigen bij wie hij de volgende dag al verzonden werd en ik hem binnen een week binnen had O-) _/-\o_

Maar dat maakt natuurlijk niet uit, niet goed is niet goed. Ik ga een berichtje sturen naar Amazon, thanks voor de hulp!

P.s. met je vingers het schuim 'masseren' om het weer vlak te krijgen helpt niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
[...]

Staar je aub niet blind op kracht, rpm en dat soort specs.

Beide systemen hebben plussen en minnen.

12V is met name licht (en goedkoop). 18V is sterker, zwaarder en duurder.

Ik doe minstens 75% van mn kluswerk met mn 12V Boschje. Een 4x40 ergens inrossen stelt ook voor die machine niks voor. En gaatjes voorboren doet hij ook prima.

Als ik in de muur wil boren of een gat van 132mm in een houten vloer wil maken, pak ik mn 18V machine.

Ik draai dus heel wat meer 4x40's vast dan dat ik gaten in de muur maak :P

Maar dat kan voor jou anders zijn. Zeker als je maar 1 machine wilt kopen, dan moet je toch een compromis sluiten.

Maar vergeet niet: de huidige 12V machines zijn veel sterker dan de bekende 9,6V machines van 10-15jr terug en dat waren toen de machines voor het "zware werk". Dus licht en "niet zo sterk" is maar relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Raymond schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:24:
[...]

Ik doe minstens 75% van mn kluswerk met mn 12V Boschje. Een 4x40 ergens inrossen stelt ook voor die machine niks voor. En gaatjes voorboren doet hij ook prima.

Als ik in de muur wil boren of een gat van 132mm in een houten vloer wil maken, pak ik mn 18V machine.

Maar dat kan voor jou anders zijn. Zeker als je maar 1 machine wilt kopen, dan moet je toch een compromis sluiten.
Denk dat je daarmee de "spijker op de kop slaat". Ik denk dat een 12v machine perfect is, maar dan alleen als je al een 18v machine hebt. Die 25% van het werk dat blijft liggen voor de 18v kan best veel zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Alsjemenou op 22-05-2020 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
[...]

Niet meer dan logisch. Normaal gesproken zou ik ook Makita aanraden omdat ik er zelf al jaren mee werk en ze een groot assortiment (tuin)gereedschap hebben.

Maar omdat je nu voor de prijs van een losse body een set met twee accu's en lader krijgt, is Bosch nu voordeliger.
Dr Pro schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:56:
[...]

Als je het allemaal heel precies wil, is een flipper misschien niet de juiste optie. De breedtegeleider is gewoon minder precies dan die van een dedicated zaagtafel.

Maar als waarschijnlijk is alles minder precies dan hardcore meubelmaken prima te doen met deze zaag. Het is ook weer geen brandhoutzaag. En ze kunnen wel tegen een stootje.
Toekan schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:07:
[...]

[Afbeelding]

Dit staat er op het etiket. Ik zal zometeen nog even het blad dat erin zit opmeten.
Ik dacht dat het een tweedehands nieuwer model was, maar de oudere kan dus ook op een geleiderail. De nieuwere variant heeft standaard een 165mm blad. Dat is voor vrijwel alle cirkelzagen in dat segment tegenwoordig de standaard, dus die bladen zijn overal verkrijgbaar.

Als het asgat gewoon hetzelfde is, moet een 165mm blad geen probleem zijn. Zaag je wel een paar mm minder diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
Framoes schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:52:
[...]

Als je het allemaal heel precies wil, is een flipper misschien niet de juiste optie. De breedtegeleider is gewoon minder precies dan die van een dedicated zaagtafel.

Maar als waarschijnlijk is alles minder precies dan hardcore meubelmaken prima te doen met deze zaag. Het is ook weer geen brandhoutzaag. En ze kunnen wel tegen een stootje.

[...]
Zou dit dan een goede Bosch alternatief zijn?
https://www.gereedschapce...05-x-30mm-0615990eu2.html

Ik heb 0,0 ervaring met die flipper/combi dingen...

Edit; nvm
Die Bosch heeft een stuk kleinere werktafel... Lijkt me helemaaaaaaaal niet prettig werken...

[ Voor 6% gewijzigd door Dr Pro op 22-05-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ok, vandaag met de Metabo 14,4Li voor het eerst de baksteen in gemoeten. Ging goed, zelf wel wat druk zetten maar das te begrijpen. Klopstand niet gemist. Machine is er eigenlijk wat licht voor, maar voor vier gaatjes was het met een goede steenboor prima te doen :)

Alternatief was de combihamer inspannen, maar daar was ik te lui voor :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:17
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de Makita DUR187 en DUR189 trimmers? De specificaties lijken identiek, waarbij de 189 zo'n 10% lichter is. Het handvat ziet er anders uit, maar dat zal toch niet het enige zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Dr Pro schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:56:
[...]

Dan zou ik gaan voor een combinatie van een goedkope invalzaag en een goede afkortzaag. Dan heb je voor een beperkt budget behoorlijke nauwkeurigheid in handen.

Eventueel zou je voor een goedkope tafelzaag kunnen gaan. De DeWalt modellen en de goedkopere Bosch Pro modellen zijn populair. Die beginnen rond de €300. Als je dan een cross cut sled maakt, kun je hiermee ook zeer nauwkeurig de plinten doen (nauwkeuriger dan de meeste afkortzagen).

[ Voor 20% gewijzigd door -DarkShadow- op 22-05-2020 11:29 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
-DarkShadow- schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:23:
[...]

Dan zou ik gaan voor een combinatie van een invalzaag en een afkortzaag. Dan heb je voor een beperkt budget behoorlijke nauwkeurigheid in handen.
Mjah, was aan het twijfelen over hoe/wat.

Vind het trouwens bijzonder jammer dat er geen accu invalzaag is... :(

Wat zou een reden zijn om voor een GKT te gaan ipv een GKS G?
Afgezien dat de ene een invalzaag is en de ander een cirkelzaag. De G modellen kun je ook op FSN rails plaatsen toch?
Enige reden die ik kan bedenken is instelbare diepte.
Of kan dat ook op een GKS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
pirke schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:20:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de Makita DUR187 en DUR189 trimmers? De specificaties lijken identiek, waarbij de 189 zo'n 10% lichter is. Het handvat ziet er anders uit, maar dat zal toch niet het enige zijn?
189 is verstelbaar in lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr Pro schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:36:
[...]

*kuch*

https://www.makita.nl/artikel/dsp600zj.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
Had ik er even bij moeten zeggen...
Heb al diverse Bosch 18V machines. Een *INSERT ANDER MERK* accu machine zal er dus niet snel bijkomen ivm hoge(re) initiele kosten (accu's/laders)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
[...]

Wat zou een reden zijn om voor een GKT te gaan ipv een GKS G?
Afgezien dat de ene een invalzaag is en de ander een cirkelzaag. De G modellen kun je ook op FSN rails plaatsen toch?
Enige reden die ik kan bedenken is instelbare diepte.
Of kan dat ook op een GKS?
Invalzaag:
+ Snelle diepteinstelling (wat echt heél fijn is)
+ Makkelijker weg te leggen door de vlakke zool en het zaagblad wat dus wegklapt
+ Betere stofafzuiging
+ Midden in een blad te zagen, handig voor bijvoorbeeld een werkblad. Of zoals ik afgelopen week met het maken van een uitsparing in een plexiglas plaat wat als coronascherm moet dienen, dat is heel lastig netjes te doen met een cirkelzaag.

GKS is ook op diepte in te stellen, maar werkt allemaal maar onhandig en omslachtig ten opzichte van de invalzaag. Invalzaag is met dieptestellen ook veel nauwkeuriger. Werkt ideaal als je een afvalplaat gebruikt waar je altijd op zaagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Dr Pro schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Zou dit dan een goede Bosch alternatief zijn?
https://www.gereedschapce...05-x-30mm-0615990eu2.html

Ik heb 0,0 ervaring met die flipper/combi dingen...
Dat vind ik persoonlijk helemaal niks. Heel weinig oppervlak op de zaagtafel.

Een flipper is een prima machine en vaak ook binnen een paar seconden omgedraaid. Maar naar mijn idee een oplossing voor bij ruimtegebrek. Voor de prijs van een fullsize flipper koop je volgens mij een afkortzaag en zaagtafel. Waarbij de afkortzaag dan vaak nog een met telescooparm is, waardoor je breder materiaal kan zagen.

Je hebt al een Dewalt zaagtafel met onderstel voor rond de €630 en een afkortzaag (216mm) voor €275. Een afkortzaag van een A-merk moet je ook voor minder kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:09:
Ok, vandaag met de Metabo 14,4Li voor het eerst de baksteen in gemoeten. Ging goed, zelf wel wat druk zetten maar das te begrijpen. Klopstand niet gemist. Machine is er eigenlijk wat licht voor, maar voor vier gaatjes was het met een goede steenboor prima te doen :)

Alternatief was de combihamer inspannen, maar daar was ik te lui voor :P
Baksteen is dan ook net boter :9 Laatst met mijn 15 jaar oude, 12V Makita nog tig gaten moeten boren voor screens rondom het huis. Maar geen enkel probleem in baksteen. (beton doet mijn Makita echter niet ;), maar daar heb ik wel een klopboor voor)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Dr Pro schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Heb al diverse Bosch 18V machines. Een *INSERT ANDER MERK* accu machine zal er dus niet snel bijkomen ivm hoge(re) initiele kosten (accu's/laders)
Ah, verkeerde merk gekozen. Naja, dat gebeurt de beste weleens. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twijfels
[...]

Laat ik eens tegen de stroom ingaan. Ik zou als eerste machines eerder de 12V machines pakken.
Heb zelf hier negen 12V apparaten en maar drie 18V apparaten (boormachine, stofzuiger en bouwlamp).

Voor het meeste gebruik volstaat de 12V ruimschoots. Werkt dat niet, kan je ook bedrade apparaten pakken. Ik vind het 12V assortiment van Bosch ook veel praktischer, daarbij komt dat de body's en accu's ook nog eens goedkoper zijn.

De GSB 18V-85 is echt een fijn apparaat en gebruik ik in muren etc altijd, maar wat ik daarmee doe lukt voor het grootste deel ook wel met een GSB 12V (of lekker met een boorhamer), alleen dan iets minder snel. Bouwlampen kunnen bedraad of goedkopere lampen pakken. Stofzuiger is een luxe, moet zeggen dat ik die GAS 18V-10 toch wel erg vaak pak. Maar al met al, moest ik kiezen voor 12V of 18V, was het absoluut 12V als enige optie (+ uiteraard wat machines met draad). Werk je echt op de bouw en zijn stroompunten vaak een probleem of is snelheid het belangrijkste punt, dan wordt 18V pas echt interessanter.

Neemt niet weg dat de deals bij Toolstation wel erg aantrekkelijk zijn en ik nog steeds twijfel om de GDX en GKS 18V erbij te kopen, niet omdat ik niet zonder kan, maar het me soms wel praktisch (lees: sneller) lijkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Twijfels op 22-05-2020 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
[...]

Wil je echt een accu invalzaag? Als je een beetje schoon wilt werken wil je toch je stofaansluiting gebruiken, dus dan maakt die extra kabel ook niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
Alsjemenou schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:50:
[...]

Wil je echt een accu invalzaag? Als je een beetje schoon wilt werken wil je toch je stofaansluiting gebruiken, dus dan maakt die extra kabel ook niet meer uit.
Goed punt, nog niet over nagedacht haha
Ga nog maar eens goed de afweging GKT/GKS maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
[...]

Er is een Bosch invalzaag op accu in de maak. Maar hoe lang het duurt voor hij hier te koop is, is onduidelijk. Zal ook niet goedkoop zijn.
[...]

Alles wat kan blijven hangen achter dingen is onhandig. Dus een snoer minder is naar mijn idee altijd beter. Daarnaast gebruik je in de praktijk niet altijd een stofzuiger.

Maar voor thuisgebruik is een invalzaag met snoer natuurlijk dikke prima.

Maar dit is volgens mij eentje in de categorie "slagschroevendraaier: praktisch of bak herrie?" en "klopboor: handig of wiebelkop?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Framoes schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:03:
[...]
Daarnaast gebruik je in de praktijk niet altijd een stofzuiger.

[...]
Bij cirkelzagen? Euh, jawel; altijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Alsjemenou schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:15:
[...]

Zojuist contact gehad met Amazon. Contact verliep in eerste instantie een beetje moeizaam, ze zeiden dat ze geen losse onderdelen konden leveren omdat ze niet de fabrikant zijn, en dat ik de machine dus terug moest sturen.

Toen zei ik dat ze dit onderdeel ook los verkopen à 18 euro kreeg ik toestemming om deze los te bestellen, en dat bedrag crediteren ze dan op mijn oorspronkelijke bestelling. Top opgelost!

(https://www.amazon.de/Bos...443&qid=1590137071&sr=8-1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Ethiron schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:11:
[...]

Zojuist contact gehad met Amazon. Contact verliep in eerste instantie een beetje moeizaam, ze zeiden dat ze geen losse onderdelen konden leveren omdat ze niet de fabrikant zijn, en dat ik de machine dus terug moest sturen.

Toen zei ik dat ze dit onderdeel ook los verkopen à 18 euro kreeg ik toestemming om deze los te bestellen, en dat bedrag crediteren ze dan op mijn oorspronkelijke bestelling. Top opgelost!

Op je foto leek het de 80x130 zool, niet die 100x110. Kan gezichtsbedrog zijn, maar zeker dat je nu de juiste krijgt? :9

Verbaasd me dat je het zo gefixt krijgt, had verwacht dat je hem inderdaad terug moest sturen voor een volledig nieuwe boxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
kabeltjekabel schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:08:
[...]

Ik ga niet voor elk plankje dat ik buiten zaag m'n stofzuiger erbij pakken. Binnen trouwens ook niet altijd. Beetje afhankelijk van de situatie.

Festool maakt hele mooie stofzakken voor inval- en cirkelzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Framoes schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:16:
[...]

I know. En die ga ik niet kopen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toekan
Framoes schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:16:
[...]

Ik ga niet voor elk plankje dat ik buiten zaag m'n stofzuiger erbij pakken. Binnen trouwens ook niet altijd. Beetje afhankelijk van de situatie.

Of een mooie DIY oplossing
YouTube: 5 Amazing Woodworking Tips / Hacks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Twijfels schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:14:
[...]

Op je foto leek het de 80x130 zool, niet die 100x110. Kan gezichtsbedrog zijn, maar zeker dat je nu de juiste krijgt? :9

Verbaasd me dat je het zo gefixt krijgt, had verwacht dat je hem inderdaad terug moest sturen voor een volledig nieuwe boxx.
Shit. Heb nog niet besteld, ging er eigenlijk gewoon vanuit dat dit hem was. Ga even snel meten nu :+

Buiten dat inderdaad wel nette service!

Edit: @Twijfels Je hebt gelijk, is de 80x130 zool. Even zoeken of ze die ook los hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Ethiron op 22-05-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Jep, de 80x130 hebben ze ook:

https://www.amazon.de/Bos...tte&qid=1590143041&sr=8-6

Sterker nog, die is plus minus een euro goedkoper dan de 100x110. Kan me niet voorstellen dat dat een probleem is dan. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 20:40
[...]

Hangt misschien een beetje van het merk af maar sinds ik van Festool een accu invalzaag heb sluit ik mijn stofzuiger niet meer aan. De meegeleverde stofzak vangt eigenlijk alles wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayRune
Twijfels schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:49:
[...]

Laat ik eens tegen de stroom ingaan. Ik zou als eerste machines eerder de 12V machines pakken.
Heb zelf hier negen 12V apparaten en maar drie 18V apparaten (boormachine, stofzuiger en bouwlamp).

Voor het meeste gebruik volstaat de 12V ruimschoots. Werkt dat niet, kan je ook bedrade apparaten pakken. Ik vind het 12V assortiment van Bosch ook veel praktischer, daarbij komt dat de body's en accu's ook nog eens goedkoper zijn.

De GSB 18V-85 is echt een fijn apparaat en gebruik ik in muren etc altijd, maar wat ik daarmee doe lukt voor het grootste deel ook wel met een GSB 12V (of lekker met een boorhamer), alleen dan iets minder snel. Bouwlampen kunnen bedraad of goedkopere lampen pakken. Stofzuiger is een luxe, moet zeggen dat ik die GAS 18V-10 toch wel erg vaak pak. Maar al met al, moest ik kiezen voor 12V of 18V, was het absoluut 12V als enige optie (+ uiteraard wat machines met draad). Werk je echt op de bouw en zijn stroompunten vaak een probleem of is snelheid het belangrijkste punt, dan wordt 18V pas echt interessanter.

Neemt niet weg dat de deals bij Toolstation wel erg aantrekkelijk zijn en ik nog steeds twijfel om de GDX en GKS 18V erbij te kopen, niet omdat ik niet zonder kan, maar het me soms wel praktisch (lees: sneller) lijkt :)
Ik lees het te laat. Kom net terug van Toolstation met een Bosch GSR 18V-60 C!

Net al even getest en ik ben fan, deze heeft net de power die ik miste in de Flexiclick (al had ik misschien een maandagochtend model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

JayRune schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:12:
[...]

Net al even getest en ik ben fan, deze heeft net de power die ik miste in de Flexiclick (al had ik misschien een maandagochtend model).
Veel plezier met je aankoop! De GSR 18V-60 C is de beste keuze qua 18V schroefmachines van Bosch denk ik. De 12V FC heb ik ook en daar heb ik 0 problemen mee, dus denk dat je inderdaad pech hebt gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door Ethiron op 22-05-2020 13:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
JayRune schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:12:
[...]

Ook een fijne machine :)
En 12V erbij aanschaffen kan natuurlijk altijd, gereedschap kan je nooit teveel hebben }) Of heb je de flexiclick wel gewoon gehouden? Ik blijf die opzetstukken toch wel regelmatig erg handig vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Twijfels op 22-05-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Mijn bestelling heeft op de site van ToolStation de status "In de wacht". Er zijn er wel een x-aantal op voorraad. Hopelijk komt die er vandaag doorheen...

[ Voor 16% gewijzigd door Beun op 22-05-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Ethiron schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:11:
[...]

Goed om te weten als mijn GSS 160 ooit wordt geleverd.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayRune
Twijfels schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Ook een fijne machine :)
En 12V erbij aanschaffen kan natuurlijk altijd, gereedschap kan je nooit teveel hebben }) Of heb je de flexiclick wel gewoon gehouden? Ik blijf die opzetstukken toch wel regelmatig erg handig vinden.
Ik heb de Flexiclick retour gestuurd. Ik zal de opzetstukken wel missen maar wie weet koop ik hem wel weer in de toekomst. Eerst verhuizen: een appartement met gereedschap is niet handig. Als ik al het woord afkortzaag noem kijkt mijn vriendin me al afkeurend aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Met als veel mensen hier, ben ik Groot gaan van de Bosch 10,8/12v machines. Inmiddels 7 stuks in huis, met in totaal 3 accu's.
Dat is soms wat krap, dus wil ik graag 2 extra accu's kopen. Nu voel mijn oog op de 3Ah accu's in staafvorm.
Nieuw helaas fors aan de prijs.
Heeft iemand ervaring met alternatieve/kloon accu's? Op Ali 10,-per stuk. Maar geen idee wat ik me daarbij voor kwaliteit moet voorstellen.
Daarnaast zijn er heel veel shops met hun eigen merk, maar helaas vrijwel geen reviews te vinden.
Iemand goede ervaringen met een bepaald merk of type?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Alsjemenou
KifArU schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:39:
Met als veel mensen hier, ben ik Groot gaan van de Bosch 10,8/12v machines. Inmiddels 7 stuks in huis, met in totaal 3 accu's.
Dat is soms wat krap, dus wil ik graag 2 extra accu's kopen. Nu voel mijn oog op de 3Ah accu's in staafvorm.
Heeft iemand ervaring met alternatieve/kloon accu's? Op Ali 10,-per stuk. Maar geen idee wat ik me daarbij voor kwaliteit moet voorstellen.
Daarnaast zijn er heel veel shops met hun eigen merk, maar helaas vrijwel geen reviews te vinden.
Niet doen. Gewoon echt niet doen. Het is even slikken, maar koop gewoon de Bosch accu's. De Bosch accu's zijn op schaal getest op veiligheid, waar de Chinese klonen dat niet zijn. De klonen missen vaak componenten waardoor ze niet beschermd zijn voor diepteontlading e.d. Ook zijn ze vaak over het algemeen van slechte kwaliteit omdat ze goedkope cellen gebruiken waardoor 3Ah misschien wel in realiteit 2Ah of 1,5Ah is.

Je riskeert gewoon dat je apparatuur, schuur of huis in de fik vliegt omdat je zonodig 30 euro op een accu moest besparen. Sorry voor deze preek, maar ik wil niet dat je je mooie spulletjes kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@KifArU Ben het eens met @Alsjemenou, dit moet je niet willen.

Houd Amazon.de in de gaten: ik heb laatst nog een nieuwe 12V 4Ah accu gekocht voor € 28.

En ik kan me herinneren dat iemand anders hier laatst een 'warehouse deal' 12V accu heeft gekocht via Amazon. Die is technisch gezien 2e hands, maar bleek gewoon in nieuwstaat.

Kosten drukken is prima maar houd het wel bij de originele accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
KifArU schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:39:
Eerste een tientje wegpissen en dan alsnog de Bosch accu kopen is duurder dan gewoon direct de Bosch accu kopen.

Je weet met die Ali meuk nooit wat er in zit. Weet je met Bosch natuurlijk ook niet, maar die hebben wel een naam hoog te houden. Voor 10,- zo'n ding van Ali... ik zou zeggen dat er afgedankte laptopcellen in zitten. (Dus totaal ongeschikt voor de hoge stromen die je hier wel wilt kunnen leveren.)

[ Voor 15% gewijzigd door kabeltjekabel op 22-05-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:37
Voor de geïnteresseerden: De Parkside invalzaag is weer beschikbaar in de webshop: https://www.lidl-shop.nl/...et-geleiderail/p100291591

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
kabeltjekabel schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:17:
[...]

I know. En die ga ik niet kopen ;)
Ik heb er al een. En een goedkope van Bosch groen.
akatar schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:42:
[...]

Hangt misschien een beetje van het merk af maar sinds ik van Festool een accu invalzaag heb sluit ik mijn stofzuiger niet meer aan. De meegeleverde stofzak vangt eigenlijk alles wel op.
Ik gebruik die van Festool op m'n Makita en dat werkt ook prima. Zal wel minder efficiënt zijn, omdat een stofzuiger daadwerkelijk het stof aanzuigt, maar het werkt wel beter dan verwacht. En dat is incl zelfgemaakt verloopje omdat de Festool stofzak eigenlijk alleen op de Festool past door het kliksysteem.
JayRune schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:38:
[...]

Ik heb de Flexiclick retour gestuurd. Ik zal de opzetstukken wel missen maar wie weet koop ik hem wel weer in de toekomst. Eerst verhuizen: een appartement met gereedschap is niet handig. Als ik al het woord afkortzaag noem kijkt mijn vriendin me al afkeurend aan.
Aangezien je met 12V sowieso al in de andere accu's zit, kan je ook naar Metabo kijken. Die hebben sinds jaar en dag het quick-systeem en dat werkt zeer goed. Hebben ook blokaccu's, dus meer ruimte voor een ergonomische grip, omdat de accu niet in de handgreep schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ethiron schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:00:
@KifArU Ben het eens met @Alsjemenou, dit moet je niet willen.

.

En ik kan me herinneren dat iemand anders hier laatst een 'warehouse deal' 12V accu heeft gekocht via Amazon. Die is technisch gezien 2e hands, maar bleek gewoon in nieuwstaat..
Dat was ik. Idd een 3Ah voor 28 euro oid. Gewoon geduld hebben, die spullen zijn regelmatig in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Zijn er meer woodworking.nl leden hier?

Ik krijg nu een melding dat het forum gesloten is.

Heeft die beheerder dat uit chagrijnigheid gedaan, omdat er zoveel geklaagd werd over de hoeveelheid ads in de nieuwe forumsoftware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
@Raymond
Moet wel zeggen dat ik sinds de nieuwe forumsoftware er bijna niet meer kom,
ik vind het lastig om te zien welke berichten nieuw zijn maar dat zal aan mij kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
akatar schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:12:
@Raymond
Moet wel zeggen dat ik sinds de nieuwe forumsoftware er bijna niet meer kom,
ik vind het lastig om te zien welke berichten nieuw zijn maar dat zal aan mij kunnen liggen.
Yep, helemaal eens.

Weer een voorbeeld van hoe een vernieuwing zeker geen verbetering is.
Lijkt wel de norm te zijn tegenwoordig . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
@Raymond
inderdaad, op het forum staat:
Wegens rijkdom gesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Deze week mijn Rupes ru-le71 te binnen gekregen, Ook gelijk een Festool dts 400 REQ via MP gescored.Schuurpapier (Siaspeed) bij Nicolaas in Leiden opgehaald. Ik kan los. Achter de rupes hoeft geen stofzuiger het filter is gecertificeerd voor binnen schuren :+ de Festool heeft echter wel de grote herriemaker nodig binnenshuis.

Wat betreft Woodworking ik denk dat Baas met onderhoud bezig is want de melding wisseld :)

[ Voor 12% gewijzigd door mutsje op 22-05-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:09

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kabeltjekabel schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:08:
[...]

Euh, nee, niet altijd ;) ........maar wel vaak :P

Maar misschien bedoel je dat jij dat altijd wel doet?

Voor mij ligt het er een beetje aan wat ik moet zagen en ook waar.

Volle bak door plaatmateriaal, of wat dan ook, op zolder, ff de CTL26 eraan.

Maar ik heb genoeg ruwbouw buiten gedaan, verandatje, schuurtje, overkappingje, tuindingtje zus, tuindingetje zo, waarbij ik best wat korte/kleine zaagsnedes moest doen. Dan slinger ik die slang er niet aan hoor.

Moet ik even wat tijd spenderen aan het opzetten van de lineaal en meer in een keer zagen, zoals hier een blinde zaagsnede omdat ik een bepaalde diepte moet dan pak ik hem erbij omdat ik toch rustig bezig ben en tijd spendeer aan nauwkeurig werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgF1flinnjU-I_Hp9qWp6nVa2jc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iwqSCVZ9yRg3KBm8JdvN3C6U.png?f=fotoalbum_large

Maar het komt genoeg voor dat ik hem er niet op aansluit hoor.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Stofzuiger erop scheelt wel hoop opruimen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raymond schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:04:
Zijn er meer woodworking.nl leden hier?

Ik krijg nu een melding dat het forum gesloten is.

Heeft die beheerder dat uit chagrijnigheid gedaan, omdat er zoveel geklaagd werd over de hoeveelheid ads in de nieuwe forumsoftware?
Neuj, dat zie ik niet zo gebeuren, Baas reageerde van wat ik gezien heb wel relaxed en de laatste reacties waren dat het forum weer prima werkbaar was.

Maar dat gezegd hebbende, gistersvond was het spul nog bereikbar, ik kom er nu ook niet meer bij helaas. Met exact dezelfde foutmelding inderdaad.

Moet ik misschien hier maar eens gaan zeuren welke Dozuki ik moet gaan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mutsje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:18:
Stofzuiger erop scheelt wel hoop opruimen moet ik zeggen.
Dat scheekt ook zeker heel wat, maar ik ben hier aan het zagen, handzagen, beitelen, frezen en mrt dikke slangen- en speedboren in de weer, dus vegen moest toch van de directie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Toch grappig dat overal de directie het zelfde reageerd. Opruimen... etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Fraggert schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:26:
[...]
Dat scheekt ook zeker heel wat, maar ik ben hier aan het zagen, handzagen, beitelen, frezen en mrt dikke slangen- en speedboren in de weer, dus vegen moest toch van de directie :+
Vegen? Buiten pak ik daar altijd de DUB362Z bladblazer voor >:)

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 08:38
[...]

Mafell heeft die wel (Bosch invalzaag is een afgeleide van de Mafell). Maarja, als je aan de Mafell zagen gaat mag budget geen beperkende factor meer zijn :)
Bovendien zit je dan weer in een accu ecosysteem die overeenkomt met Metabo volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkeley
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 15:13
Ik ben in dubio.. Ben bezig met het maken van een zoldervloer(50m2) waar het nodige aan balken en plaatmateriaal vastgeschroefd moet worden..

Ik heb een Bosch GSR-18-2-Li en wil sowieso een tweede machine om niet steeds te hoeven wisselen tussen bitjes/boortjes etc.

Daarnaast is het best een lompe machine om veel te moeten schroeven.

Nu twijfel ik eigenlijk tussen de Bosch GSR 12V-15 FC of een bosch 18v slagschroevendraaier.

Ik heb alleen 18v machines en doe vooral veel schroeven, weinig boren. Vrijwel nooit grotere schroeven dan 80mm.

Ik vraag me dan vooral af of die 12v machine wel sterk genoeg is om bijvoorbeeld 80mm schroeven erin te draaien en of de slagschroevendraaiers niet net zo ‘lomp’ zijn als de machine die ik al heb.

Jullie tips? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Pak dan iig de 12v-35 variant, die is wat sterker.

Maar 80mm schroeven klinkt toch wel als werk voor een 18V machine. Misschien wel een lichte variant daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:36
Bonno schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:17:
Voor de geïnteresseerden: De Parkside invalzaag is weer beschikbaar in de webshop: https://www.lidl-shop.nl/...et-geleiderail/p100291591
Ik kan gewoon echt niet beslissen 8)7 opties variëren van de Makita SP6000J1X (dan heb je maar iets goeds), een Bosch Blauw cirkelzaak met geleiderail tot deze en alles er tussen in. Ik heb ook een Parkside afkortzaag die ook gewoon prima is. Ga een nieuwe zoldervloer leggen, is voor opslag, gewoon met plaatmateriaal en dak van schuurtje vervangen. Maar ik heb ook interesse in eenvoudige kastjes maken... geen hoogstaande dingen hoor.

Edit: heb trouwens ein-de-lijk m'n Bosch GSS 160 binnen :o had hem geannuleerd en opnieuw besteld (ook betere prijs). Toch een dag eerder dan de schatting van de bestelling. Mooi ding! Volgend weekend ga ik flink wat schuren om te verven als het weer het toelaat 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Sluw op 22-05-2020 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
Zo, vanochtend om 7 uur stond ik voor de hornbach om de drukte een beetje voor te zijn. Dat is maar deels gelukt, wat wel gelukt is, is de GCM 8 SJL mee te nemen 😉

Morgen gelijk proberen, maar het voelt en lijkt erg goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
larsbeumer.apd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:05:
Zo, vanochtend om 7 uur stond ik voor de hornbach om de drukte een beetje voor te zijn. Dat is maar deels gelukt, wat wel gelukt is, is de GCM 8 SJL mee te nemen 😉

Morgen gelijk proberen, maar het voelt en lijkt erg goede kwaliteit.
Toevallig zit ik net naar deze zaag te kijken! Ik heb een Metabo kgs 216 m plus gekocht, maar omdat ik alles van Bosch heb wil ik 'm misschien omruilen.

@ de mensen met ervaring:

Ruilen of niet? Is de Bosch van betere kwaliteit? De Metabo staat erom bekend dat het niet altijd haaks is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Beun schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:18:
[...]

Toevallig zit ik net naar deze zaag te kijken! Ik heb een Metabo kgs 216 m plus gekocht, maar omdat ik alles van Bosch heb wil ik 'm misschien omruilen.

Ruilen of niet? Is de Bosch van betere kwaliteit? De Metabo staat erom bekend dat het niet altijd haaks is.
Kijk even kritisch naar de reviews: Metabo vs Bosch.
TLDR Metabo is niet slecht (hoewel sommige Duitsers vinden van wel), maar Bosch is absoluut beter. Of dat de meerprijs waard is is afhankelijk van je budget en beoogde resultaten ;)

Paar dagen terug heb ik nog wat over de GCM geschreven hier, ik ben er zeer tevreden mee, maar heb geen vergelijkingsmateriaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Twijfels op 22-05-2020 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:59

Vliegvlug

Flight Simple

Ethiron schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:18:
[...]

Oke, thanks! Toevallig was ik een van de weinigen bij wie hij de volgende dag al verzonden werd en ik hem binnen een week binnen had O-) _/-\o_
..
Had jij hem ook 30 april besteld of later pas?

Mijn GSS 160 bestelling van de 30ste staat helaas nog steeds op “Verzending wordt voorbereid” en dat al vanaf het begin. :/

De ironie wil wel dat ik al sinds precies 30 april een Bosch GSS 160 nieuw in doos heb staan.
Ik krijg steeds meer de neiging die open te trekken. :+Is een bestelling van amazon.nl nog tegen de hoge prijs van €121 waarop ik toen die aanbieding van de dertigste bij amazon.de heb besteld.

Er lijkt een beetje een vloek te liggen op schuurmachines bij mij. De vervangende schuurzool van mijn oude Bosch die ik bij Kruis had besteld is na ruim 2 weken wachten in de post bij DPD verdwenen, Kruis heeft wel een nieuwe beloofd op te sturen maar daarvan kreeg ik bericht dat deze niet voorradig is bij de levancier en ze nog niet weten wanneer wel.

Heb nu alleen mijn excenter nog maar dat is niet ideaal voor een trap, die zal dus even moeten wachten.
Gelukkig nog genoeg andere klussen te doen in mijn nieuwe huis
hansvk schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Goed om te weten als mijn GSS 160 ooit wordt geleverd.
Ook al aan het wachten sinds de 30ste april zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05

iop

[...]

Bosch GCM 800 SJ Professional is ook een optie, die heb ik uiteindelijk om ongeveer dezelfde twijfels die jij nu hebt gekocht. Komt qua prijs meer in de buurt.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20
iop schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:25:
[...]

Bosch GCM 800 SJ Professional is ook een optie, die heb ik uiteindelijk om ongeveer dezelfde twijfels die jij nu hebt gekocht. Komt qua prijs meer in de buurt.
Deze zaag heb ik een tijd geleden gekocht en werkt als een trein. De mijne was uit de doos al haaks. De laser mis ik totaal niet, ik meet liever met mijn blad. De tafelverbreders evenmin ivm een onderstel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
mutsje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:35:
Toch grappig dat overal de directie het zelfde reageerd. Opruimen... etc.
Gelukkig valt de schuur buiten de 'sphere of influence' van de directie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Twijfels schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:04:
[...]

Kijk even kritisch naar de reviews: Metabo vs Bosch.
TLDR Metabo is niet slecht (hoewel sommige Duitsers vinden van wel), maar Bosch is absoluut beter. Of dat de meerprijs waard is is afhankelijk van je budget en beoogde resultaten ;)

Paar dagen terug heb ik nog wat over de GCM geschreven hier, ik ben er zeer tevreden mee, maar heb geen vergelijkingsmateriaal.
Wederom bedankt voor de altijd vriendelijke antwoorden en hulp!

Morgen ga ik bij de Hornbach de Metabo ruilen en neem ik de Bosch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

De Metabo staat erom bekend dat het niet altijd haaks is.
Dan stel je 'm gewoon haaks. Filmpje hoe je dat doet staat hier een paar pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:36
Vliegvlug schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:12:
[...]

Had jij hem ook 30 april besteld of later pas?

Mijn GSS 160 bestelling van de 30ste staat helaas nog steeds op “Verzending wordt voorbereid” en dat al vanaf het begin. :/

De ironie wil wel dat ik al sinds precies 30 april een Bosch GSS 160 nieuw in doos heb staan.
Ik krijg steeds meer de neiging die open te trekken. :+Is een bestelling van amazon.nl nog tegen de hoge prijs van €121 waarop ik toen die aanbieding van de dertigste bij amazon.de heb besteld.

Er lijkt een beetje een vloek te liggen op schuurmachines bij mij. De vervangende schuurzool van mijn oude Bosch die ik bij Kruis had besteld is na ruim 2 weken wachten in de post bij DPD verdwenen, Kruis heeft wel een nieuwe beloofd op te sturen maar daarvan kreeg ik bericht dat deze niet voorradig is bij de levancier en ze nog niet weten wanneer wel.

Heb nu alleen mijn excenter nog maar dat is niet ideaal voor een trap, die zal dus even moeten wachten.
Gelukkig nog genoeg andere klussen te doen in mijn nieuwe huis

[...]

Ik weet niet of je er nu nog iets aan hebt maar ik heb destijds ook op 30 april die GSS 160 gekocht. Omdat ik het te lang vond duren en geruchten las dat als je hem opnieuw bestelt het vanuit een ander magazijn wordt verzonden heb ik hem geannuleerd en opnieuw besteld. Die status werd dus wel vaker geupdate en heb ik nu dus binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Vliegvlug schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:12:
[...]

_ jij hem ook 30 april besteld of later pas?

[...]

Ja, ook op 30 april besteld. Laatste mededeling was dat hij de 25e wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Beun schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:52:
[...]

Wederom bedankt voor de altijd vriendelijke antwoorden en hulp!

Morgen ga ik bij de Hornbach de Metabo ruilen en neem ik de Bosch mee.
Prima machine die Bosch. Gebruik hem al vele jaren.

Pagina: 1 ... 74 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic