JayRune schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:47:
[...]
Ja mijn vader en schoonvader raden Milwaukee aan omdat ze er zelf naar alle tevredenheid mee werken. Maar als het zo lees valt die af!
Bedankt voor je tips en info. Het wordt nog wat twijfelen dan tussen de Bosch 12V of 18V. Wanneer zou je nu daadwerkelijk het verschil merken tussen de 12V en de 18V lijn?
Laat ik eens tegen de stroom ingaan. Ik zou als eerste machines eerder de 12V machines pakken.
Heb zelf hier negen 12V apparaten en maar drie 18V apparaten (boormachine, stofzuiger en bouwlamp).
Voor het meeste gebruik volstaat de 12V ruimschoots. Werkt dat niet, kan je ook bedrade apparaten pakken. Ik vind het 12V assortiment van Bosch ook veel praktischer, daarbij komt dat de body's en accu's ook nog eens goedkoper zijn.
De GSB 18V-85 is echt een fijn apparaat en gebruik ik in muren etc altijd, maar wat ik daarmee doe lukt voor het grootste deel ook wel met een GSB 12V (of lekker met een boorhamer), alleen dan iets minder snel. Bouwlampen kunnen bedraad of goedkopere lampen pakken. Stofzuiger is een luxe, moet zeggen dat ik die GAS 18V-10 toch wel erg vaak pak. Maar al met al, moest ik kiezen voor 12V of 18V, was het absoluut 12V als enige optie (+ uiteraard wat machines met draad). Werk je echt op de bouw en zijn stroompunten vaak een probleem of is snelheid het belangrijkste punt, dan wordt 18V pas echt interessanter.
Neemt niet weg dat de deals bij Toolstation wel erg aantrekkelijk zijn en ik nog steeds twijfel om de GDX en GKS 18V erbij te kopen, niet omdat ik niet zonder kan, maar het me soms wel praktisch (lees: sneller) lijkt
[
Voor 4% gewijzigd door
Twijfels op 22-05-2020 11:50
]