Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Links of rechts is een reden voor.

Staat hier netjes uitgelegd,

https://www.protoolreview...circular-saw-blade/31191/

Heeft onder andere te maken met waar het gewicht van de zaag op leunt en het stuk wat je afzaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludovic_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-12-2024
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:12:
Links of rechts is een reden voor.

Staat hier netjes uitgelegd,

https://www.protoolreview...circular-saw-blade/31191/

Heeft onder andere te maken met waar het gewicht van de zaag op leunt en het stuk wat je afzaagt.
Jep, klopt volledig. Ben hiervan op de hoogte, het is daarom ook dat ik graag het blad links heb.

Alleen vind ik enkel accu-toestellen met deze opstelling (o.a. omdat worm en hypoid zagen weinig of niet voorkomen in Europa), dus als iemand weet heeft van een netstroom-model met die opstelling, I'm all ears :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:11

Crazy-

Best life ever

TheJVH schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:09:
[...]

Dit is waarom die DeWalt zaagtafels zo populair zijn. Door het 'rack-and-pinion' systeem blijven de voor en achterkant van de parallelgeleider altijd op exact dezelfde plek van elkaar.
ik twijfelde daar ook aan eerst (DeWalt DWE7485) echter de meerprijs t.o.v. de Bosch & daar ik sowieso voor een Incra Miter 1000HD wil gaan trok mij over de streep om dit 'mankement' te negeren. ik ben nu goedkoper uit dan met de DeWalt (en de bosch is stiller ;-))

past mooi bij mijn overige Bosch collectie ook.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:44
Crazy- schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:03:
[...]

Zeer zeker, maar alsnog voor €300,- de tafel en eventueel €200,- voor een Incra Miter 1000HD en ben ik nog steeds goedkoper uit en meer opties :-) dat was dit keer mijn overweging.

Ga van de week alvast een slede maken; dan is het eerste probleem opgelost.

Twijfel er even aan om gelijk goede rails te kopen of dat ik 2 stukjes hout ga gebruiken als geleider
Wij hebben volgens mij exact dezelfde overwegingen. Heb mijn GTS635 nu ongeveer een maandje in gebruik. Ik heb ongeveer dezelfde ervaring met de parallel geleider. Hij zit goed vast, maar hij klemt niet per se parallel. Als je je best doet kan het inderdaad een paar millimeter schelen, maar bij normaal gebruik is het bij mij ook ca 0.1 mm op 60 cm.

Mijn eerste stap was ook een crosscut sled maken. Ik heb de parallel geleiders van hardhout gemaakt. Dat was nog best een klusje om ze precies passend te maken, maar het is best aardig gelukt. Probleem bij mij was wel dat door dat de temperatuur steeg afgelopen maand, na een tijdje de sled behoorlijk klemde. Heb er nu siliconen spray op gespoten en nu lopen ze weer als een zonnetje.

Dat probleem heb je niet met alumnium sliders, die komen op mijn crosscutsled 2.0. Die krijgt dan ook een t-track met stop en 2 t tracks parallel aan het zaagblad met hold down clamps. (wanneer weet ik nog niet hoor). Ondertussen al wel heel veel plezier gehad van de crosscut sled 1.0.

Nog een handige accesoire: een feather board https://nl.aliexpress.com/item/4000900089759.html

Ben nu bezig met het maken van een zero clearance insert plate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

exponential schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:46:
[...]

Wij hebben volgens mij exact dezelfde overwegingen. Heb mijn GTS635 nu ongeveer een maandje in gebruik. Ik heb ongeveer dezelfde ervaring met de parallel geleider. Hij zit goed vast, maar hij klemt niet per se parallel. Als je je best doet kan het inderdaad een paar millimeter schelen, maar bij normaal gebruik is het bij mij ook ca 0.1 mm op 60 cm.

Mijn eerste stap was ook een crosscut sled maken. Ik heb de parallel geleiders van hardhout gemaakt. Dat was nog best een klusje om ze precies passend te maken, maar het is best aardig gelukt. Probleem bij mij was wel dat door dat de temperatuur steeg afgelopen maand, na een tijdje de sled behoorlijk klemde. Heb er nu siliconen spray op gespoten en nu lopen ze weer als een zonnetje.

Dat probleem heb je niet met alumnium sliders, die komen op mijn crosscutsled 2.0. Die krijgt dan ook een t-track met stop en 2 t tracks parallel aan het zaagblad met hold down clamps. (wanneer weet ik nog niet hoor). Ondertussen al wel heel veel plezier gehad van de crosscut sled 1.0.

Nog een handige accesoire: een feather board https://nl.aliexpress.com/item/4000900089759.html

Ben nu bezig met het maken van een zero clearance insert plate.
let op dat de Bosch gleuven standaard links en rechts een opstaand randje hebben : de standaard geleiders passen daardoor niet. Deze dien je weg te halen eerst. en daar ik geen bovenfrees heb ... houd mij dat voor nu tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:20
Bacchus schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:19:
[...]

.. en die schuifmaat zag ik van de week ook in het schap liggen bij "onze" Lidl.
Klopt, deze week weer in de "aanbieding" net als de hoekmeter. Let wel, de prijs is net zo laag als dat hij elke dag in dr webshop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:21
Crazy- schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:20:
[...]

ik twijfelde daar ook aan eerst (DeWalt DWE7485) echter de meerprijs t.o.v. de Bosch & daar ik sowieso voor een Incra Miter 1000HD wil gaan trok mij over de streep om dit 'mankement' te negeren. ik ben nu goedkoper uit dan met de DeWalt (en de bosch is stiller ;-))

Net een filmpje gekeken van de incra miter, erg mooi ding. Maar dit is geen vervanger van de parallel aanslag, maar puur voor de hoekaanslagen, hou daar rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Wimploo schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 12:30:
[...]

Net een filmpje gekeken van de incra miter, erg mooi ding. Maar dit is geen vervanger van de parallel aanslag, maar puur voor de hoekaanslagen, hou daar rekening mee.
Deels wel gelijk. Maar de 1000HD en eventueel nog een parallel guide verwerken in m’n werkbank (waardoor ik verder als 63,5cm kan komen) ben ik er helemaal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:40
Aangezien deze (Bosch PST 900 PEL) momenteel in de aanbieding is vraag ik mij af of dit een redelijk apparaat is voor de beginnende DIY-er:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strat808
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-02-2023
Gkomega schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:33:
Aangezien deze (Bosch PST 900 PEL) momenteel in de aanbieding is vraag ik mij af of dit een redelijk apparaat is voor de beginnende DIY-er:
Ik heb er sinds een maand of twee zelf een, bevalt goed. Niet super veel gebruikt, paar uurtjes schat ik, maar deed goed wat ik er van wou. Prima features, je kan de snelheid bepalen zowel met de trigger als een draaistand. Je kan zo super langzaam, en ook enorm snel door materie rausen. Dat laatste zeker met de pendel stand. Ook de quick release werkt echt heel prettig (binnen 5 tellen heb je het zaagblad eruit én er weer in). De mogelijkheid om zaagjes onderin de voet te plaatsen is handiger dan je in eerste instantie waarschijnlijk denkt. Erg fijn om een apparaat zo snel weer op en af te kunnen 'bouwen'.

Heeft ook goede ratings en reviews op amazon DE. Is in Nederland meestal 85 en op Amazon 75. Dus zeker voor die prijs zou ik persoonlijk echt niet twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Dit ziet er dan wel weer netjes uit, en voelt erg stevig. 60 euro bij 1e keus.nl, voor mijn Einhell verstekzaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FyrdFRZ2pq2sdYyBDVTDmdnIKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgIkw0mQ7q4N9U6BHFq322mq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:02
Ik heb een PEL 800 gehad, en ik vond het een waardeloos apparaat. De zaagjes gingen supersnel scheef, door de instabiele pendel. Ik raad groene Bosch decoupeerzagen niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-06 08:31
Iemand een goed advies? Mijn pa heeft mijn muren zo goed mogelijk glad getrokken met fix en finish van knauf, maar toch her en der afzetplekken en strepen. Met lichtjes schuren zie je het niet meer dus nu is het plan mijn muren voor het verven licht opschuren. Hiervoor had ik nog een oude bosch PRIO liggen maar die accu heeft het begeven. (opzich niet gek, ding is ruim 10 jaar oud)
Gezien ik alles van makita heb, de 18V serie met genoeg 5ah accu's zou ik het liefst daar een body van kopen. Zo kwamen we uit bij de DBO180Z (Heb ook M-boxen leeg staan dus de ZJ hoeft niet)

Maar wordt ik er gelukkig van om hier 3 slaapkamers en 1 trap(pengat) mee te schuren? of kan ik beter voor een bandschuurmachine gaan? Dit was het advies eerder in dit topic voor iemand die 50m schutting wilde schuren, maar muren lichtjes met K180 is net even wat anders natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:47
bandschuurmachine en gestucte muur gaan in mijn ogen niet samen. Dat gaat te hard en zie je juist aanzetten van de machine terug.

Ik zou voor een excentrische schuurmachine gaan.
Kies ook voor gaas schuurpapier. Die loopt niet vol met stucmateriaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bandschuurmachine lijkt me voor subtiel bijwerken van stucwerk inderdaad niet zo'n briljante optie. Door de schuurbeweging ook een risico dat je krassen in je stucwerk krijgt. Zo'n excenter lijkt me dan inderdaad een betere optie, maar ik ben ook geen expert op dat gebied.

Dit is een beetje overkill zeker? :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:43
Ikzelf heb er eentje van PowerPlus, doet ook zijn werk (voor het sporadische gebruik dat ik doe) :)
Stofzuigertje eraan en weinig stof en schuurt toch redelijk goed!
Pak goedkoper dan deze Makita!

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:19

Wuursj

want worst is al bezet

@MisterEagle HBM heeft wat goedkope muur schuur machines te koop.

Hoewel ik helemaal geen fan ben van HBM overweeg ik wel zo'n machine voor stucwerk bij te schuren. Nog geen ervaring mee dus.
Bij stucwerk lijkt me een groter schuurblad een pré. Eerst maar eens proberen met mijn gewone 150mm excenter.

Bandschuurmachine zou ik niet snel doen, grote kans dat je de boel alleen maar ongelijker maakt ;)

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
thanks allemaal! Ja reden voor de makita is dat die direct past op de makita stofzuiger die ik al heb en de accu's die ik ook heb. Daarnaast vind ik 115 voor alleen de body niet super duur.

@Orion84 die is net wat boven m'n budget voor dit ja. iets.. haha

edit: hmm die HBM zien er wel goed uit eigenlijk. maar even inlezen.

[ Voor 12% gewijzigd door MisterEagle op 19-05-2020 16:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Beetje een afwijkende mening in het elektrische geweld..... ik heb recent een zelfde klus gedaan en daarvoor een handblok gebruikt. In mijn optiek zoveel beter om je stucwerk licht glad te schuren.

Maar dan wel iets dat goed werkt zoals een Mirka Abranet handschuurblok in een groot formaat (iets als 115x230) en met stofafzuiging. Ideaal voor zo'n klus en net zo snel als elektrisch met veel minder kans dat je alsnog schuurplekken gaat zien. Ook veel handiger en subtieler langs de randen dan een ronde excenter,

Gaas en stofafzuiging is wel de sleutel, er komt een giga hoeveelheid stof vrij. En het mooie van de stofafzuiging met de goede afstelling is ook nog eens dat je schuurblok mooi tegen de muur plakt, net genoeg om amper kracht te hoeven zetten. Ik heb er een hele woning mee gedaan, iets van 180m2 en heb minder dan 10 schuurgazen nodig gehad.

[ Voor 25% gewijzigd door Yowzawood op 19-05-2020 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb het geprobeerd met zo'n muurschuurmachine maar ik vond het helemaal niets. Ik schuur alles met de hand. Als je het strak hebt getrokken met fix 'n finish gaat dat vlot zat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:20
Wuursj schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:31:
@MisterEagle HBM heeft wat goedkope muur schuur machines te koop.

Hoewel ik helemaal geen fan ben van HBM overweeg ik wel zo'n machine voor stucwerk bij te schuren. Nog geen ervaring mee dus.
Bij stucwerk lijkt me een groter schuurblad een pré. Eerst maar eens proberen met mijn gewone 150mm excenter.

Bandschuurmachine zou ik niet snel doen, grote kans dat je de boel alleen maar ongelijker maakt ;)
De lidl heeft er ook 1
Zonder steel, maar wel iets goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Crazy- schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:20:
[...]

Ik snap die Incraspulletjes nooit zo,.

Ik gebruik een zaagtafel om lange lengtes te zagen en hetgeen waar die Incraspulletjes voor bedoeld is zaag ik met een afkortzaag of een invalzaag met geleider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

MLLL schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:33:
[...]

Ik snap die Incraspulletjes nooit zo,.

Ik gebruik een zaagtafel om lange lengtes te zagen en hetgeen waar die Incraspulletjes voor bedoeld is zaag ik met een afkortzaag of een invalzaag met geleider.
Niet mee eens; maar is meer persoonlijk misschien.

Kleine zaagsnedes; halve of paar mm, inkepingen etc etc is met een tafelzaag imho secuurder dan met een afkort. Maar ieder z’n keuze uiteraard 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Crazy- schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:55:
[...]

Niet mee eens; maar is meer persoonlijk misschien.

Kleine zaagsnedes; halve of paar mm, inkepingen etc etc is met een tafelzaag imho secuurder dan met een afkort. Maar ieder z’n keuze uiteraard 😀
Ik zie vooral toepassingen die je als meubelmaker zou kunnen gebruiken,klein materiaal dat secuur afgezaagd dient te worden. In de bouw zie ik er weinig nut van , maar ik kan het mis hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ludovic_ schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:01:
[...]

In de VS zijn er massa's cirkelzagen op netstroom met het zaagblad aan de linkerkant, hoor:
https://www.amazon.com/Ma...Inch-Hypoid/dp/B000N5UR5A
https://www.amazon.com/SK...m-Circular/dp/B00I8MEVHK/
https://www.amazon.com/SK...Sidewinder/dp/B0731Q92BY/

Geen idee waarom ze in Europa minder zo'n modellen hebben.

En Makita's meest populaire accu cirkelzaag, die ook door veel pro's gebruikt wordt, is de DHS680 met het zaagblad aan de... linkerkant.

Het werkt gewoon aangenaam.
En hoe zit dat dan met linkshandigen? :+ Ik ben zelf links, en nu ik deze discussie lees valt het me op dat ik het inderdaad als vanzelfsprekend beschouw dat ik zo makkelijk op mijn zaagblad kijk (bij mijn cirkelzaag met het blad rechts dus). Eindelijk eens een voordeel als linkshandige. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:17
MisterEagle schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:15:
Iemand een goed advies? Mijn pa heeft mijn muren zo goed mogelijk glad getrokken met fix en finish van knauf, maar toch her en der afzetplekken en strepen. Met lichtjes schuren zie je het niet meer dus nu is het plan mijn muren voor het verven licht opschuren. Hiervoor had ik nog een oude bosch PRIO liggen maar die accu heeft het begeven. (opzich niet gek, ding is ruim 10 jaar oud)
Gezien ik alles van makita heb, de 18V serie met genoeg 5ah accu's zou ik het liefst daar een body van kopen. Zo kwamen we uit bij de DBO180Z (Heb ook M-boxen leeg staan dus de ZJ hoeft niet)

Maar wordt ik er gelukkig van om hier 3 slaapkamers en 1 trap(pengat) mee te schuren? of kan ik beter voor een bandschuurmachine gaan? Dit was het advies eerder in dit topic voor iemand die 50m schutting wilde schuren, maar muren lichtjes met K180 is net even wat anders natuurlijk.
Her en der? Kwestie van even met wat schuurgaas erlangs? Ik heb wat oneffenheden her en der verholpen met 3M schuurgaas voor stucwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1p
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-06 23:54

j1p

Voor het sleutelen aan mijn 3D printer ben ik op zoek naar een krimptang om Molex KK (en eventueel Dupont) connectoren te krimpen. Zelf had ik al de Engineer PA-09 gevonden, deze dit wel ongeveer in mijn prijsklasse. Is dit een goede tang of zijn er betere alternatieven?

[ Voor 16% gewijzigd door j1p op 19-05-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 17:47

Budha

Online ergo sum

Voor de prijs is het een geweldige deal. Na een aantal jaar heb ik die van mij verkocht voor 50 euro. :)

Hoewel het een prima apparaat is voor bijvoorbeeld laminaat was ik 'm helemaal zat nadat het blad weer eens helemaal scheef door een vuren plankje ging.

Om die reden heb ik mijn PEL900 vervangen door een Makita 4351FCTJ. Geen seconde spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ik zit eraan te denken om een nieuwe Makita accuschroefmachine te kopen. Mijn broer heeft onlangs de DDF453SFE besteld (en is daar zeer tevreden over).

Zodoende was ik naar dezelfde machine aan het kijken, maar kom o.a. de DDF482RFJ tegen die iets goedkoper is. Kan iemand iets zinnigs zeggen over het verschil tussen deze twee? Qua specs lijken ze redelijk gelijk...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
wheel schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:54:
[...]

Her en der? Kwestie van even met wat schuurgaas erlangs? Ik heb wat oneffenheden her en der verholpen met 3M schuurgaas voor stucwerk.
Ja her en der, maar wel nog 3 kamers, 2 houten trappen,een trappengat en een hal.
Oh en binnendeuren en kozijnen buiten.

Maar dat gaas ga ik zeker opzoeken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Laatst online: 14:17
MisterEagle schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:23:
[...]

Ja her en der, maar wel nog 3 kamers, 2 houten trappen,een trappengat en een hal.
Oh en binnendeuren en kozijnen buiten.

Maar dat gaas ga ik zeker opzoeken! :)
Fair enough, maar om hoeveel te schuren oppervlakte gaat het? Of ben je voornemens om de hele wanden te doen vanwege de plekjes her en der?

En verder: je hebt je trappen, binnendeuren en kozijnen afgewerkt met Knauff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik heb geen soldeermogelijkheden. En zou dit wel willen. Ik soldeer weinig, want ik ben niet zo thuis in electronica... Maar goed. Denk aan stekkertjes. Draden. Een draadje laatst in de kraan van de caravan. Speakertje in de speelgoedtruck van mn neefje..

En nu voor mn trekhaak wat draden aan elkaar (de reden van aanschaf). Kleine zaken dus. En daar ik weinig soldeer hoef ik ook geen geheel soldeerstation met toeters en bellen.

Een wisselbare punt lijkt mij wel handig.

Liefst koop ik wel iets wat dan weer breed inzetbaar is en mn leven lang mee gaat.

Pointers, do's and don'ts ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:09

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Blomminator schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:33:
Ik heb geen soldeermogelijkheden. En zou dit wel willen. Ik soldeer weinig, want ik ben niet zo thuis in electronica... Maar goed. Denk aan stekkertjes. Draden. Een draadje laatst in de kraan van de caravan. Speakertje in de speelgoedtruck van mn neefje..

En nu voor mn trekhaak wat draden aan elkaar (de reden van aanschaf). Kleine zaken dus. En daar ik weinig soldeer hoef ik ook geen geheel soldeerstation met toeters en bellen.

Een wisselbare punt lijkt mij wel handig.

Liefst koop ik wel iets wat dan weer breed inzetbaar is en mn leven lang mee gaat.

Pointers, do's and don'ts ?!
Zelf heb ik diverse soldeerbouten: klein, groot, middelmaat allemaal weller en allemaal met een verwisselbarepunt en zelfs een bout op gas. Wat ik het meeste gebruik om te solderen is het soldeerstation van een vriend. Dat is echt multi inzetbaar en werkt gewoon veel fijner. die bouten gebruik ik eigenlijk uitsluitend op plekken waar ik een soldeerstation van een ander niet aan bloot wil stellen. :+
Ik zou dat station toch nog eens overwegen. :)

(Ik soldeer er doorgaans gelijksoortig spul mee als jij, Ik bouw geen printplaten ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 19-05-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
wheel schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:32:
[...]

Fair enough, maar om hoeveel te schuren oppervlakte gaat het? Of ben je voornemens om de hele wanden te doen vanwege de plekjes her en der?

En verder: je hebt je trappen, binnendeuren en kozijnen afgewerkt met Knauff?
Hahaha nee, maar die moeten wel geschuurd worden!

Ik ga vooral de plekken af die ik zie, maar zal lichtjes aan overal wel overheen gaan met een fijne korrel voor overal zo glad mogelijk resultaat. Dat was het idee althans, maar ik ken(de) dat gaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:52
Harrie_ schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:20:
Ik zit eraan te denken om een nieuwe Makita accuschroefmachine te kopen. Mijn broer heeft onlangs de DDF453SFE besteld (en is daar zeer tevreden over).

Zodoende was ik naar dezelfde machine aan het kijken, maar kom o.a. de DDF482RFJ tegen die iets goedkoper is. Kan iemand iets zinnigs zeggen over het verschil tussen deze twee? Qua specs lijken ze redelijk gelijk...
Gelijk? De 483 doet 1/3 meer aan koppel als ik mtools er bij pak? Is ook een tikkie kleiner.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

MisterEagle schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:07:
[...]

Hahaha nee, maar die moeten wel geschuurd worden!

Ik ga vooral de plekken af die ik zie, maar zal lichtjes aan overal wel overheen gaan met een fijne korrel voor overal zo glad mogelijk resultaat. Dat was het idee althans, maar ik ken(de) dat gaas niet.
Ik vind die schuursponsjes voor stucwerk altijd wel goed werken, maar misschien is het wel teveel voor met de hand.

https://www.gamma.nl/asso...oeken-en-randen/p/B240422

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 19-05-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
twain4me schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:09:
[...]

Ik vind die schuursponsjes voor stucwerk altijd wel goed werken, maar misschien is het wel teveel voor met de hand.

https://www.gamma.nl/asso...oeken-en-randen/p/B240422
Voor dat geld wel de moeite om te proberen. Opzich is t niet super veel tegelijk. Uiteindelijk zijn het wel wat m2 maar we knappen 1 ruimte per keer op zeg maar en er is door omstandigheden geen haast.

Overigens is schuren momenteel echt ellende, nergens stofmaskers te krijgen of absurde prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:54

MJV

AFAIK is de DDF453 een oudere versie. De letters na het typenummer van de machine hebben puur te maken met de uitvoering (wel of geen mbox, lader, accu’s; van welk formaat). Even zoeken in dit topic en je vind een uitleg van de verschillen tussen de DDF en DHP modellen. DDF schroeven alleen, DHP zit ook een klopfunctie op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 21:38

Die 453 zou ik niet kopen. Is een ouder model dat nu als budget/instap te koop is. Niks mis mee, maar er zijn betere opties.

De DDF483 en DDF482 zijn wat dat betreft zeker het overwegen waard.

De DDF482RFJ wordt ook geleverd met snellader (DC18RC) en de DDF453SFE met gewone/langzame lader (DC18SD).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:29
MisterEagle schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:36:
thanks allemaal! Ja reden voor de makita is dat die direct past op de makita stofzuiger die ik al heb en de accu's die ik ook heb. Daarnaast vind ik 115 voor alleen de body niet super duur.
op amazon.de is de dbo180z ervoor 95, gisteren toevallig ook daar besteld, vandaag al ontvangen. Nog niet gebruikt, dus nog geen ervaring met gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
Voor sporadisch gebruik de PMF 350 CES op de kop getikt voor €100,- :).

[ Voor 7% gewijzigd door SavageBrother op 19-05-2020 23:07 ]

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-06 07:22
Wie heeft er ervaring met borgveer/seegering tangen?
In m'n werkbus had ik altijd als set de Gedore https://www.kruis.nl/hand...orgringtangenset-s-8000-e
Die set was sowieso beter dan de echt goedkope meuk, maar heel bijzonder was het niet. Met licht gebruik(tov een doppenset bv) al snel schade aan de punten.

In dezelfde prijsklasse is Knipex te koop en iets goedkoper Wiha, maar zou zonder de tangen zelf een tijdje te gebruiken niet weten welke tangen voorkeur genieten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 09-06 15:04
Razkin schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:49:
Wie heeft er ervaring met borgveer/segeering tangen?
In m'n werkbus had ik altijd als set de Gedore https://www.kruis.nl/hand...orgringtangenset-s-8000-e
Die set was sowieso beter dan de echt goedkope meuk, maar heel bijzonder was het niet. Met licht gebruik(tov een doppenset bv) al snel schade aan de punten.

In dezelfde prijsklasse is Knipex te koop en iets goedkoper Wiha, maar zou zonder de tangen zelf een tijdje te gebruiken niet weten welke tangen voorkeur genieten.
Ik heb zelf de set van Knipex omdat ik het met zo'n goedkoop pruts ding een keer niet voor elkaar kreeg circlips uit een remcilinder te krijgen. Erg fijne tangen, hoewel ik ze bijna nooit nodig heb :+ Met Knipex kan je over het algemeen sowieso niet echt verkeerd gaan wat betreft tangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:41
En anders maakt Seeger (niet segeer) ze zelf ook. In alle soorten en maten, dus dan heb je al snel precies de juiste tang voor je segeerring. Geen idee wat dat spul kost, overigens... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19
Ik heb de afgelopen week m'n +/- 20 jaar oude gereedschap vervangen door Makita accu spul. Vooral de DTD171 slagschoevendraaier, wat een heerlijk apparaatje is dat! Ik had nog nooit met een slagschoevendraaier gewerkt, maar ik snap niet hoe ik zonder heb gekund :) Ook had ik nog nooit met een reciprozaag gewerkt, maar ik heb redelijk wat snoeiwerk waar de heggenschaar niet geschikt voor is en een kettingzaag is overkill, ideaal dus voor de DJR187. Alleen m'n oude Bosch boorhamer wil ik nog niet wegdoen, die heeft me zo vaak geholpen... Daar heb ik een emotionele band mee gekregen O+

Wel jammer dat ik niet een maand eerder was ivm alle gratis accu's die ik had kunnen krijgen. Maar nog langer wachten was geen optie...

Nu nog een afkortzaag... Prijzige dingen als je 90x90 makkelijk wilt zagen.

[ Voor 5% gewijzigd door pirke op 19-05-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik ben nieuw hier (niet perse in het klussen en het daarbij behorende gereedschap, maar tot nu toe steeds in het budget/basis segment, geld groeit helaas aan ons huis).

Sinds vandaag een Bosch GKS55+C bij de Gamma kunnen krijgen voor 142 euro. Volgens mij een prima allround cirkelzaag (de Makita invalzaag SP6000J overwogen, maar met nog meer gereedschap dat nodig is, was de 70 euro extra (liniaal moet er nog bij) teveel. Verder doe ik het met Bosch groen en een GCM8SJL.

Ik ben opzoek naar een goed zaagblad voor de GKS, ik wil er zo goed mogelijk plaatmateriaal (30 mm) mee zagen. Precisie is belangrijker dan de snelheid.
Op de GCM zit een optiline blad van Bosch. Ik ben tevreden met de kwaliteit. Nu kan ik voor een 36/48 tand 160/165 mm (maakt denk ik weinig uit) gaan uit dezelfde serie, maar misschien is er voor dezelfde prijs wel beters te krijgen. Wat zijn goede zaagbladen voor zeg max 30 euro ps?

Ik ga voor het best haalbare met het enigszins beperkte budget.

En voor de geleiderail, is de Bosch FSN1600 een goede keuze of kan ik beter een andere nemen (Bosch geleiderail is wel beperkend tot Bosch machines, maar hoe dat voor andere rails is, weet ik niet zo goed). Ding is wel dat de 160 cm een betere maat is dan 150 of 140 cm (werkstuk is die lengte).

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Twijfels schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:53:
[...]

Ik heb zelf de set van Knipex omdat ik het met zo'n goedkoop pruts ding een keer niet voor elkaar kreeg circlips uit een remcilinder te krijgen. Erg fijne tangen, hoewel ik ze bijna nooit nodig heb :+ Met Knipex kan je over het algemeen sowieso niet echt verkeerd gaan wat betreft tangen.
Knipex heeft verschillende sets. Die zonder insert zijn direct kaduuk (verbogen op de spits) als je ze 1x laat kletteren. Je moet die met geharde inserts hebben, die gaan wel langer mee.

Persoonlijk vind ik dat Gedore het goed gedaan heeft met de kleurcodering binnen / buiten borgveertang. Dat mist Knipex.

[ Voor 10% gewijzigd door kabeltjekabel op 19-05-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:21
@Twijfels , ik twijfel (:p) tussen de GDX 18v-180 en GDX 18v-200.
De 180 kan ik voor €137,- met L-Box bij de Hornbach halen. Dit is dan een losse body. Ik heb al 5 accu's en een snellader van mijn GSB 18v-110. De GDX 200 kan ik voor €199,- aanschaffen. Bij deze zou ik dan twee extra accu's en een snellader krijgen (actie van Bosch en Toolstation).

Afgezien van de twee accu's en de snellader, wat zou een reden zijn om de GDX 200 te halen? Volgens de specs die ik zie scheelt het 'maar' 20nm. Is dit (wanneer we de accu's en snellader niet meerekenen) de €60,- meerprijs waard?

Edit:
Zoals eerder aangegeven is de GDX 180 bij de Kijkshop €117,- dit is dan wel zonder L-Box. Het prijsverschil is dus nog groter tussen de GDX 180 en GDX 200. En ik zou graag het verkopen van de extra accu's van de GDX 200 buiten beschouwing laten.

[ Voor 17% gewijzigd door Beun op 20-05-2020 04:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:11

vanDaal

-ismeereentje

Gisteren weer een toevoeging gescoord aan mijn 18V familie. De DUR181Z gekocht bij Hornbach met laagste prijs garantie voor 70,41. De gratis accu (waarschijnlijk) op marktplaats maakt het een goedkope aanschaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-05 21:51
Beun schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 04:04:
@Twijfels , ik twijfel (:p) tussen de GDX 18v-180 en GDX 18v-200.
Zelf heb ik voor de GDX 18v-200 gekozen omdat deze een knopje heeft om de max snelheid in te stellen zodat ik hem kan gebruiken voor kleinere schroeven en boutjes zonder de boel te mollesteren. Ik heb met de hand al de neiging om boutjes lam te draaien. De GDX 18v-180 heeft deze instelling niet.

Ik heb hem gekocht primair om makkelijk mijn wielbouten los te maken, zodat ik ze niet los hoef te breken voordat ik de auto op krik. Dat doet hij zonder problemen. Verder gebruik ik hem voor algemeen klussen aan de auto. De hand ratel gebruik ik eigenlijk alleen maar als ik er met de GDX niet bij kom of voor dingen die wat gevoeliger zijn zoals bougies. Wielbouten vast doe ik door ze rustig in te draaien met de GDX todat hij de eerste keer tikt en daarna met de momentsleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe klopboormachine. Nu heb ik zelf 1 van ongeveer 800W.
Maar ik zie nu ook een aanbieding van 1 van 1300W (wat ik normaal zou moeten betalen voor een 850W).
Ik heb nu de keuze tussen de 850W of de 1300W. (beide Bosch blauw)

Heeft een zwaardere boormachine nog nadelen waardoor je toch die van 800W zou kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik gebruik hem best vaak (nu met een multitool wel minder als het om rechte zaagsnedes gaat). En zeer tevreden. Pendel instellingen hebben veel effect ( van er doorheen raggen tot voorzichtig een bochtje maken). Verlichting er op, snelheid goed regelbaar. Prima, zeker voor dat geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jobr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 07:50:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe klopboormachine. Nu heb ik zelf 1 van ongeveer 800W.
Maar ik zie nu ook een aanbieding van 1 van 1300W (wat ik normaal zou moeten betalen voor een 850W).

Heeft een zwaardere boormachine nog nadelen waardoor je toch die van 800W zou kopen?
Hoi :)

het is handiger als je hier echt even komt met typenummers en prijzen, of zelfs even een linkje naar de machines.

Dat vergemakkelijkt het voor ons om hier even op in te gaan zonder een digitale expeditie op te hoeven tuigen naar welke mythische boormachine je verwijst ;)
Dan krijg je misschien ook nog een prijsgunstiger alternatief voorgeschoteld ter overweging bijvoorbeeld.

Het nadeel van een zwaardere boormachine kan het gewicht van de machine zijn. Als je met "zwaarder" het vermogen bedoelt, dan zie ik niet zo snel een nadeel van een groter vermogen t.o.v. minder vermogen.

Ook wil ik je nog even de vraag stellen of je heb stilgestaan bij de vraag of je beton wilt boren? De consensus (hier) is:

baksteen.......klopboor
beton............hamerboor/boorhamer

Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand hier voor een klopboor komt en blijkt dat ie de keldervloer eruit wil beitelen :+ ;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Gws 7-125 en GBH 2-28F besteld. Kon het toch niet langer laten. Samen nog geen 200e. Dank Amazon.

Lboxx 136 volgens mij voor de GWS nodig? Iemand die zijn of haar in een LBoxx heeft opgeslagen? Dan nog op zoek naar de wat schijven voor kleine tuintegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

sheane schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:10:
Gws 7-125 en GBH 2-28F besteld. Kon het toch niet langer laten. Samen nog geen 200e. Dank Amazon.

Lboxx 136 volgens mij voor de GWS nodig? Iemand die zijn of haar in een LBoxx heeft opgeslagen? Dan nog op zoek naar de wat schijven voor kleine tuintegels.
wauw, mooie combi, ik betaalde alleen voor de 2-28 als 200 (wel de vset met verwisselbare kop, DFV ofzo)

Heb jij de GWS 7-125 CIE?

Ik zal even kijken waar de slijptol in past. Volgens mij een 136 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Fraggert schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:03:
[...]

Hoi :)

het is handiger als je hier echt even komt met typenummers en prijzen, of zelfs even een linkje naar de machines.

Dat vergemakkelijkt het voor ons om hier even op in te gaan zonder een digitale expeditie op te hoeven tuigen naar welke mythische boormachine je verwijst ;)
Dan krijg je misschien ook nog een prijsgunstiger alternatief voorgeschoteld ter overweging bijvoorbeeld.

Het nadeel van een zwaardere boormachine kan het gewicht van de machine zijn. Als je met "zwaarder" het vermogen bedoelt, dan zie ik niet zo snel een nadeel van een groter vermogen t.o.v. minder vermogen.

Ook wil ik je nog even de vraag stellen of je heb stilgestaan bij de vraag of je beton wilt boren? De consensus (hier) is:

baksteen.......klopboor
beton............hamerboor/boorhamer

Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand hier voor een klopboor komt en blijkt dat ie de keldervloer eruit wil beitelen :+ ;)
Ik ga vrijwel niet in beton boren dus inderdaad een klopboor.
Ik bedoel inderdaad met zwaarder het vermogen.

Betreft een Bosch Professional GSB 21-2 RCT en een METABO SBE 780-2. Beide ongeveer 150 euro.
Gewichts verschil is 250 gram. Qua kwaliteit is er neem ik aan niet veel verschil(?)

[ Voor 5% gewijzigd door jobr op 20-05-2020 08:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twijfels
@Beun GDX 18V-200 heeft over een GDX 18V-180 als voordeel:
  • Hoger max toerental
  • 3 standen voor snelheid/kracht
  • Koolborstelloze motor
  • En natuurlijk 20nm meer
Afweging moet je dan zelf maken of het de extra centen waard zijn. Voordeel met zoveel accu's is wel dat je goedkoop kan uitbreiden. Heb zelf nu ook de 18V stofzuiger die batterijen vreet + 18V bouwlampen zijn fijn en vind het zelf handig daar ook een grote accu in te dumpen ;)

@sheane Ik heb zelf een 13-125, die body is wel iets groter dan de 7-125 volgens mij, die heb ik in deze inleg, staat geen 7-125 bij, zal wel passen maar ligt dan wat losser dus. Zit in een 136 l-boxx. Fijne inleg waar je een hoop schijven in kan doen, maar daarnaast heb ik ook nog twee afzuigadapter (voor komschijf en normale betonschijf) die er goed in passen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Twijfels op 20-05-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
Twijfels schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:37:
@Beun GDX 18V-200 heeft over een GDX 18V-180 als voordeel:
  • Hoger max toerental
  • 3 standen voor snelheid/kracht
  • Koolborstelloze motor
  • En natuurlijk 20nm meer
Afweging moet je dan zelf maken of het de extra centen waard zijn. Voordeel met zoveel accu's is wel dat je goedkoop kan uitbreiden. Heb zelf nu ook de 18V stofzuiger die batterijen vreet + 18V bouwlampen zijn fijn en vind het zelf handig daar ook een grote accu in te dumpen ;)

@sheane Ik heb zelf een 13-125, die body is wel iets groter dan de 7-125 volgens mij, die heb ik in deze inleg, staat geen 7-125 bij, zal wel passen maar ligt dan wat losser dus. Zit in een 136 l-boxx. Fijne inleg waar je een hoop schijven in kan doen, maar daarnaast heb ik ook nog twee afzuigadapter (voor komschijf en normale betonschijf) :)
Dankjewel! Dit is wel een aanzienlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-06 20:25
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:26:
Ik ben nieuw hier (niet perse in het klussen en het daarbij behorende gereedschap, maar tot nu toe steeds in het budget/basis segment, geld groeit helaas aan ons huis).

Sinds vandaag een Bosch GKS55+C bij de Gamma kunnen krijgen voor 142 euro. Volgens mij een prima allround cirkelzaag (de Makita invalzaag SP6000J overwogen, maar met nog meer gereedschap dat nodig is, was de 70 euro extra (liniaal moet er nog bij) teveel. Verder doe ik het met Bosch groen en een GCM8SJL.

Ik ben opzoek naar een goed zaagblad voor de GKS, ik wil er zo goed mogelijk plaatmateriaal (30 mm) mee zagen. Precisie is belangrijker dan de snelheid.
Op de GCM zit een optiline blad van Bosch. Ik ben tevreden met de kwaliteit. Nu kan ik voor een 36/48 tand 160/165 mm (maakt denk ik weinig uit) gaan uit dezelfde serie, maar misschien is er voor dezelfde prijs wel beters te krijgen. Wat zijn goede zaagbladen voor zeg max 30 euro ps?

Ik ga voor het best haalbare met het enigszins beperkte budget.

En voor de geleiderail, is de Bosch FSN1600 een goede keuze of kan ik beter een andere nemen (Bosch geleiderail is wel beperkend tot Bosch machines, maar hoe dat voor andere rails is, weet ik niet zo goed). Ding is wel dat de 160 cm een betere maat is dan 150 of 140 cm (werkstuk is die lengte).
Je kunt inderdaad kijken naar een zaagblad met meer tanden, meer tanden is een fijnere snede. Je kunt ook een zaagblad met wisseltand nemen waardoor je minder splinters krijgt.

Ik ben ook geïnteresseerd in die zaagmachine, bevalt ie zo ver? Er zit toch ook een geleiderail bij? Kun je niet de zelfde nemen... Laatste vraag, kun je hem in diepte verstellen? Kan dat zo snel n iet vinden in de manual.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Beun schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:40:
[...]

Dankjewel! Dit is wel een aanzienlijk verschil.
De GDX 18V 200C is nu als losse body maar € 116 bij Amazon.de, inclusief L-boxx.

Dat is volgens mij nog goedkoper dan de 180C die je op het oog had. Ik zou het wel weten!

https://www.amazon.de/Bos...al&qid=1589957366&sr=8-11

Veel plezier ermee :D

(het is dat ik hem vorige week bij Toolstation heb gekocht met accu's, anders had ik het wel geweten want deze prijs is héél scherp)

[ Voor 16% gewijzigd door Ethiron op 20-05-2020 08:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twijfels
Voor de liefhebbers: Amazon heeft blijkbaar nog een Bosch voorraad over. Of ze willen graag de komende twee maanden bezig blijven met verzenden :+

Zitten enkele goede aanbiedingen tussen

@Beun de keuzes worden je weer makkelijk gemaakt zeg >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Twijfels op 20-05-2020 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jobr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:36:
[...]

Ik ga vrijwel niet in beton boren dus inderdaad een klopboor.
Ik bedoel inderdaad met zwaarder het vermogen.

Betreft een Bosch Professional GSB 21-2 RCT en een METABO SBE 780-2. Beide ongeveer 150 euro.
Gewichts verschil is 250 gram. Qua kwaliteit is er neem ik aan niet veel verschil(?)
Die Bosch is dan wel erg goedkoop. Die vind ik (zo even snel) overal ruim boven de 200.

De blauwe heeft ook een iets hoger koppel.

Mij lijkt de Bosch een betere boormachine. Die zou ik kiezen uit deze twee.

Maar..........ik boor in baksteen met een veel goedkoper beestje:

https://www.gereedschapce...hine-600w-0601217100.html

die heb ik gekocht voor zo'n 6 tientjes, in kartonnen doos en die smijt ik een L-Boxx waarin ik nog wat los spul had én dus nog wat ruimte voor een losse boor, ding is echt klein.

In baksteen gaat dat gewoon als een malle. daar heb je echt niks speciaals voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Fraggert schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:04:
[...]

Die Bosch is dan wel erg goedkoop. Die vind ik (zo even snel) overal ruim boven de 200.

De blauwe heeft ook een iets hoger koppel.

Mij lijkt de Bosch een betere boormachine. Die zou ik kiezen uit deze twee.

Maar..........ik boor in baksteen met een veel goedkoper beestje:

https://www.gereedschapce...hine-600w-0601217100.html

die heb ik gekocht voor zo'n 6 tientjes, in kartonnen doos en die smijt ik een L-Boxx waarin ik nog wat los spul had én dus nog wat ruimte voor een losse boor, ding is echt klein.

In baksteen gaat dat gewoon als een malle. daar heb je echt niks speciaals voor nodig.
Ik weet dat het goedkoper kan maar wil er nu weer 1 voor tig jaar gaan kopen. Dus gelijk goed doen :)

Voor anderen die deze ook zouden willen: het is bij amazon.de en alleen vandaag.

[ Voor 4% gewijzigd door jobr op 20-05-2020 09:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Voor de mensen die willen weten hoe geld ze daadwerkelijk besparen op Amazon.de: installeer de Keepa browser plugin. Dan zie je onder het product een chart met het prijsverloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqOoY_gMK14_vu-oXm-3yPa6In8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WVVaeINgLUwwkgP05TZwLgGL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:25
Twijfels schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:50:
Voor de liefhebbers: Amazon heeft blijkbaar nog een Bosch voorraad over. Of ze willen graag de komende twee maanden bezig blijven met verzenden :+

En (sommige) deals zijn ook te vinden op amazon.nl dus met 10% korting bij de Hornbach :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jobr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:05:
[...]

Ik weet dat het goedkoper kan maar wil er nu weer 1 voor tig jaar gaan kopen. Dus gelijk goed doen :)
trouwens,heb je al een gewone accuschroef of boormachine?

En ik begrijp je maar al te goed hoor, maar ik wou je behoeden voor gewoon veel te veel geld uitgeven :) .

En je zit met andere machines ook al gewoon goed voor jaren. Je zit niet in de categorie Einhell, Black&Decker of ander instap-budget"meuk".

Uit die twee keuzen zou ik de Bosch kiezen in elk geval ;)

Toch ook nog even over de boorhamer, omdat je niet expliciet zegt dat je nóóit in beton zal willen boren.
De meeste boorhamers die hier de revue passeren kosten zo rond de 200 euro.

Met die machines kun je dus ook hameren én gewoon in baksteen boren.

Kijk bijvoorbeeld naar de HR2470 van Makita, kost je 130 euro, die gaat je jarenlang plezier geven.
https://www.toolmax.nl/ma...-boorhamer-780w-2-4j.html

Kleine kanttekening:
Wil je echter daar ook houtboortjes in doen, of betonboortjes met een gladde schacht (dus buiten het SDS systeem om) dan zul je moeten kijken naar een boorhamer met verwisselbare kop.
Dat is ook handig als je nog eens 10 liter latex wilt mengen of een emmer beton wilt mixen voor een paar tuinpalen.

Dan ben je iets meer kwijt dan nu voor de machines die je op het oog hebt, maar je voorkomt dat je in de toekomst nog een extra machine moet aanschaffen.

De Bosch Pro 2.28 is een heel veel gekochte machine (het kleinere broertje 2-26) overigens ook. En zo zijn er nog wel meer te vinden in dit topic.

ergo:
het is soms even gissen hoe compleet iemand het plaatje al in zijn hoofd heeft qua afwegingen en kennis van zaken als iemand hier zijn vraag komt stellen. :)

Ik hoop dat het je geholpen heeft in elk geval :) .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Fraggert schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:30:
[...]

trouwens,heb je al een gewone accuschroef of boormachine?

En ik begrijp je maar al te goed hoor, maar ik wou je behoeden voor gewoon veel te veel geld uitgeven :) .

En je zit met andere machines ook al gewoon goed voor jaren. Je zit niet in de categorie Einhell, Black&Decker of ander instap-budget"meuk".

Uit die twee keuzen zou ik de Bosch kiezen in elk geval ;)

Toch ook nog even over de boorhamer, omdat je niet expliciet zegt dat je nóóit in beton zal willen boren.
De meeste boorhamers die hier de revue passeren kosten zo rond de 200 euro.

Met die machines kun je dus ook hameren én gewoon in baksteen boren.

Kijk bijvoorbeeld naar de HR2470 van Makita, kost je 130 euro, die gaat je jarenlang plezier geven.
https://www.toolmax.nl/ma...-boorhamer-780w-2-4j.html

Kleine kanttekening:
Wil je echter daar ook houtboortjes in doen, of betonboortjes met een gladde schacht (dus buiten het SDS systeem om) dan zul je moeten kijken naar een boorhamer met verwisselbare kop.
Dat is ook handig als je nog eens 10 liter latex wilt mengen of een emmer beton wilt mixen voor een paar tuinpalen.

Dan ben je iets meer kwijt dan nu voor de machines die je op het oog hebt, maar je voorkomt dat je in de toekomst nog een extra machine moet aanschaffen.

De Bosch Pro 2.28 is een heel veel gekochte machine (het kleinere broertje 2-26) overigens ook. En zo zijn er nog wel meer te vinden in dit topic.

ergo:
het is soms even gissen hoe compleet iemand het plaatje al in zijn hoofd heeft qua afwegingen en kennis van zaken als iemand hier zijn vraag komt stellen. :)

Ik hoop dat het je geholpen heeft in elk geval :) .
@jobr En even inhakend op het advies m.b.t. de Bosch GBH 2-28F... Deze is op dit moment in de aanbieding bij Amazon.de voor € 150. Volgens mij is dat nog in je budget. Normaliter kost deze € 200 en soms nog iets meer, goede deal dus.

Deze heeft dus inderdaad die verwisselbare kop, en is ook geschikt om in baksteen te boren. Je gaf in een andere post aan dat je iets wilt kopen voor de langere tijd.. in mijn opinie is dit dan de beste keuze!

https://www.amazon.de/dp/...x=gbh-%2Caps%2C144&sr=8-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ethiron schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:34:
[...]

@jobr En even inhakend op het advies m.b.t. de Bosch GBH 2-28F... Deze is op dit moment in de aanbieding bij Amazon.de voor € 150. Volgens mij is dat nog in je budget. Normaliter kost deze € 200 en soms nog iets meer, goede deal dus.

Deze heeft dus inderdaad die verwisselbare kop, en is ook geschikt om in baksteen te boren. Je gaf in een andere post aan dat je iets wilt kopen voor de langere tijd.. in mijn opinie is dit dan de beste keuze!

Ethiron 2 the rescue _/-\o_ d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:02
jobr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:05:
[...]

Voor anderen die deze ook zouden willen: het is bij amazon.de en alleen vandaag.
Ik ben het helemaal eens met @Fraggert! Voor € 60 tot 75 heb je een zeer goede klopboor. Klopboren zijn tegenwoordig een niche product, en hebben alleen toepassing voor het boren in baksteen. Voor het boren in zachter steen gebruik je een gewone boor. Voor het boren in Beton gebruik je een boorhamer.
Als je bereid bent om € 150,- uit te geven aan een goede, veelzijdige machine waar je de komende tig jaar overal mee in kan boren, koop dan goede combi hamer. Bij voorbeeld de Bosch GBH 2-28F. Die is nu in de aanbieding bij Amazon voor € 150,-
Als je alleen een degelijke klopboor wilt voor het boren in baksteen, neem dan die boor die Fraggert gelinkt heeft.

Edit: ik was weer eens te langzaam :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nivado schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:36:
[...]

Ik ben het helemaal eens met @Fraggert! Voor € 60 tot 75 heb je een zeer goede klopboor. Klopboren zijn tegenwoordig een niche product, en hebben alleen toepassing voor het boren in baksteen. Voor het boren in zachter steen gebruik je een gewone boor. Voor het boren in Beton gebruik je een boorhamer.
Als je bereid bent om € 150,- uit te geven aan een goede, veelzijdige machine waar je de komende tig jaar overal mee in kan boren, koop dan goede combi hamer. Bij voorbeeld de Bosch GBH 2-28F. Die is nu in de aanbieding bij Amazon voor € 150,-
Als je alleen een degelijke klopboor wilt voor het boren in baksteen, neem dan die boor die Fraggert gelinkt heeft.
Aaaahhwww *; :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Als het om Bosch gaat geef ik graag samen met jou een 1-2'tje :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 15:20
Twijfels schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:50:

Dit keer geen GSS 160 multi in de aanbieding. Ben benieuwd of de mijne volgende week wordt geleverd. Besteld in de aanbieding op 30 april 8)7

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ethiron schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:37:
[...]

Als het om Bosch gaat geef ik graag samen met jou een 1-2'tje :+ 8)
Fuck makita :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Vacatures bij Bosch of Amazon als vertegenwoordiger toevallig? :9 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr
  • Laatst online: 09-06 21:38

ydr

Iemand toevallig ervaring met de Bosch L-case in combinatie met de L-box? Volgens een aantal foto's kan het maar kan er bijzonder weinig over terugvinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:29

QuasaR

One ring to rule them all

Ik ben aan het kijken voor een Kap-/ verstekzaag / trekzaag (zoveel verschillende benamingen) voornamelijk voor het zagen van steigerhouten planken. Door alle merken en prijzen en het feit dat ik er geen verstand van heb zie ik door de bomen het bos niet meer.
De lidl-shop heeft deze bijvoorbeeld:
https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Kap-en-trekzaag/p100288516
en
https://www.lidl-shop.nl/...E-SM-2131-Dual/p100193957

Hornbach heeft bijvoorbeeld weer deze:
https://www.hornbach.nl/s...-8-S/5893139/artikel.html
https://www.hornbach.nl/s...0-SJ/6088672/artikel.html
https://www.hornbach.nl/s...CM-8/5893138/artikel.html
https://www.hornbach.nl/s...Dual/5608565/artikel.html

Wie kan mij adviseren wat een goede zaag is voor een redelijke prijs (max 250,-).
Als er andere / betere zijn die ik niet genoemd heb laat het vooral weten.

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Ethiron schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:34:
[...]

Een paar weken geleden heb ik hier al eens gevraagd naar de keuze combihamer of klopboor.
Daar kwam toen klopboor uit.
Meeste wat ik boor is metaal of hout en soms baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:16:
[...]

wauw, mooie combi, ik betaalde alleen voor de 2-28 als 200 (wel de vset met verwisselbare kop, DFV ofzo)

Heb jij de GWS 7-125 CIE?

Ik zal even kijken waar de slijptol in past. Volgens mij een 136 inderdaad.
Is niet de CIE. Hoofdzakelijk gekocht vanwege de fijne instapprijs. Durf nog niet te zeggen of hij na dit tegenwerk echt nog verder gebruikt gaat worden. Hooguit incidenteel.
Twijfels schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:37:
...

@sheane Ik heb zelf een 13-125, die body is wel iets groter dan de 7-125 volgens mij, die heb ik in deze inleg, staat geen 7-125 bij, zal wel passen maar ligt dan wat losser dus. Zit in een 136 l-boxx. Fijne inleg waar je een hoop schijven in kan doen, maar daarnaast heb ik ook nog twee afzuigadapter (voor komschijf en normale betonschijf) die er goed in passen :)
Dank! Zal es kijken. Misschien is zo'n schuimvulling ook wel een idee. Kan ik het zelf op maat maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:15
ydr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:44:
Iemand toevallig ervaring met de Bosch L-case in combinatie met de L-box? Volgens een aantal foto's kan het maar kan er bijzonder weinig over terugvinden..
Een L-Case is gewoon een W-Boxx van Sortimo, op deze pagina zie ik een L-Boxx gekoppeld aan een W-Boxx, ook staat het in de beschrijving dat het compatible is:
And of course, it’s compatible with other system modules in the L-BOXX system, as well as vehicle equipment systems from market leader Sortimo (among others) such as the Sortimo WorkMo, and the BOSCH L-Case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
QuasaR schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:55:
Ik ben aan het kijken voor een Kap-/ verstekzaag / trekzaag (zoveel verschillende benamingen) voornamelijk voor het zagen van steigerhouten planken. Door alle merken en prijzen en het feit dat ik er geen verstand van heb zie ik door de bomen het bos niet meer.
en

Wie kan mij adviseren wat een goede zaag is voor een redelijke prijs (max 250,-).
Als het echt alleen om steigerhouten planken gaat is die Parkside meer dan prima, heb ook een Parkside en die zaagt haaks en verder no nonsense. Die je noemt zaagt ook 340mm lengte wat ook respectabel is. Als je meer precisie wilt en de zaag ook beter af wilt kunnen stellen kun je naar een hoger segment kijken maar voor steigerhout zou ik dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Laatst online: 13:55
Ik krijg vandaag eindelijk mijn DTD171 binnen en nu ben ik op zoek naar een goede bitset hiervoor. Momenteel heb ik een 43-delige Bosch bitset maar die gaat het werken met de slagschroevendraaier niet overleven vrees ik.

Nu ben ik bekend met de Wera Impaktor sets en dat deze meestal aangeraden worden, maar het lijkt me fijn om wat langere bits in een set te hebben, weet iemand hier een mooie set voor?

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Laatst online: 14:29

QuasaR

One ring to rule them all

Sluw schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:02:
[...]

Als het echt alleen om steigerhouten planken gaat is die Parkside meer dan prima, heb ook een Parkside en die zaagt haaks en verder no nonsense. Die je noemt zaagt ook 340mm lengte wat ook respectabel is. Als je meer precisie wilt en de zaag ook beter af wilt kunnen stellen kun je naar een hoger segment kijken maar voor steigerhout zou ik dat niet doen.
Het meeste zal steigerhout zijn maar ook plinten en weet niet of het mogelijk is maar misschien ook laminaat.
Ik zoek wel een machine die een beetje precies is.

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
QuasaR schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Het meeste zal steigerhout zijn maar ook plinten en weet niet of het mogelijk is maar misschien ook laminaat.
Ik zoek wel een machine die een beetje precies is.
Dat gaat prima hoor, heb er alle plinten in huis mee gelegd. Voor laminaat moet je dus de zaaglengte in de gaten houden voor de breedte van de laminaat delen. De Parkside heeft een groot bereik, meer dan de Bosch blauw bijvoorbeeld. Ik zou geen Bosch groen kopen, in mijn ervaring niet echt een upgrade t.o.v. de instapmodellen van Einhell, Scheppach en Parkside (wordt vaak ook door Scheppach gemaakt, mijn afkortzaag van Parkside iig wel). Als je beter wilt heeft Bosch blauw en Dewalt goede zagen maar daar kunnen anderen je meer over vertellen, de voordelen komen vaak naar voren als je of heel veel en grof zaagt of echt heel precies wilt werken voor meubelmaken ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Sluw op 20-05-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

jobr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:56:
[...]

Een paar weken geleden heb ik hier al eens gevraagd naar de keuze combihamer of klopboor.
Oke, dan moet je inderdaad de afweging maken tussen andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-03 14:54
QuasaR schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:55:
en

Zit in hetzelfde schuitje. Heb voor mezelf toch besloten om liever iets meer uit te geven. Aangezien ik wel een radiaalzaag wil, blijven er eigenlijk twee voor mij over, Metabo KGS 216 M en de Bosch GCM 8 SJL. De 800SJ van Bosch mist enkele features die mij wel handig lijken, zoals een laser, en uitschuifbare zijtafeltjes. Maar, met die GCM 8 zit je toch op 292 euro, best fors.. Ik ga nog maar eens verder twijfelen.

Is er iemand die een ervaring kan delen over die GCM 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 24-06 21:22
Ik ben ook in de markt voor een kapzaag, maar de verwachting is niet dat ik het wekelijks zal gaan gebruiken. Ik neig dus ook sterk naar die van de Lidl. Echter vraag ik me af hoe je zo'n zaag bewaart. Het is een gevaarte van jewelste die ik niet altijd in de weg wil hebben staan. Is zo'n apparaat nog een beetje opvouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Kijk, dat was een mooie introductie geweest in je deze post:
jobr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 07:50:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-03 14:54
[...]

Zonder eerder advies teniet te doen, is juist voor metaal een lagere rotatiesnelheid gewenst, omdat de boel anders veel te warm wordt. Ik heb zelf geen ervaring met een combihamer, maar als er gezegd wordt dat de snelheid te laag is voor metaal, maar hoog genoeg is voor hout gaat er iets mis volgens mij. Juist hout kan je op hogere snelheden boren.

Een combihamer is wel groter/lomper dan de meeste (compactere) klopboren, dus in die zin kan is hij wat minder makkelijk te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door larsbeumer.apd op 20-05-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Ossi schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:43:
Ik ben ook in de markt voor een kapzaag, maar de verwachting is niet dat ik het wekelijks zal gaan gebruiken. Ik neig dus ook sterk naar die van de Lidl. Echter vraag ik me af hoe je zo'n zaag bewaart. Het is een gevaarte van jewelste die ik niet altijd in de weg wil hebben staan. Is zo'n apparaat nog een beetje opvouwbaar?
Ik geloof dat dat meestal niet kan, niet dat ik gezien heb in ieder geval. Zijsteunen kun je meestal wel inklappen, soms kun je de zaagkop zelf wat naar beneden vastzetten maar het blijft een onhandig ding. Sommige mensen verwerken hem met een klapsysteem in een werkbank, iemand hier op tweakers ook, weet alleen de naam niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Fraggert schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:53:
[...]

Kijk, dat was een mooie introductie geweest in je deze post:

[...]
Een combihamer is een boorhamer met een draaistop zodat je alleen het hammer mechanisme kan gebruiken om te hakken. mensen zeggen ook wel een de combi = hakhammer + boorhamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

twain4me schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Een combihamer is een boorhamer met een draaistop zodat je alleen het hammer mechanisme kan gebruiken om te hakken. mensen zeggen ook wel een de combi = hakhammer + boorhamer
Dat weet ik.

Het ging er om dat iemand advies vraagt voor een klopboor waarop ik dus de hele riedel afsteek (zoals vele met mij in elk deeltje weer opnieuw) óf er misschien ook niet beton moet worden geboort.

Te vaak is gebleken dat mensen hier advies komen vragen en we die dus op de hoogte moeten brengen van alle ins and outs wat boren betreft.

Het was makkelijk geweest als we meteen te horen krijgen dat iemand zich al heeft voorbereid, (in dit zelfde topic nota bene!) en uitgekomen is op, bijv. een klopboor met eigenschap X en Y en het mag Z kosten, ik vind er twee, uit die wil ik kiezen, welke raden jullie mij aan.

Scheelt een hele hoop typewerk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 20-05-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

ydr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:44:
chapie schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:02:
Een L-Case is gewoon een W-Boxx van Sortimo, op deze pagina zie ik een L-Boxx gekoppeld aan een W-Boxx, ook staat het in de beschrijving dat het compatible is:
Een blauwe Bosch L-CASE heeft geen klemmen en kan daarom niet onder een W-BOXX gekoppeld worden, wel erop. Koppeling met een L-BOXX lijkt geheel onmogelijk.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ossi schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:43:
De goedkopere zijn meestal fors qua formfactor. Dit omdat de geleiders achteruit steken en de kop in de transportstand ver naar voren uitsteekt. De uitzondering hierop is de deWalt, die is nog redelijk betaalbaar (geen Festool of Bosch GCM GLD prijzen). Verder is budget altijd een uitdaging, maar je krijgt 9 van de 10 keer waarvoor je betaald. Verwacht niet dat je het allerbeste apparaat met alle snufjes krijgt voor €150,-, maar haaks zagen (met misschien wat afstelling) moet zeker lukken.

Lang verhaal kort, de goedkopere (<€250,-) afkortzagen blijven een behoorlijke footprint houden. En je krijgt waarvoor je betaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

8088 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:19:
[...]

[...]

Een blauwe Bosch L-CASE heeft geen klemmen en kan daarom niet onder een W-BOXX gekoppeld worden, wel erop. Koppeling met een L-BOXX lijkt geheel onmogelijk.
@ydr

Hier staat in het filmpje te lezen "L-boxx compatible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Fraggert schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Te vaak is gebleken dat mensen hier advies komen vragen en we die dus op de hoogte moeten brengen van alle ins and outs wat boren betreft.
De moeite nemen om een topic search te doen lijkt mij ook niet raar, die ins and outs veranderen niet binnen een paar maanden en zijn tot in detail al 40(*) keer besproken. Een korte inleiding staat in de TS Je moet je toch wel kunnen realiseren dat je niet de eerste persoon bent die een boorhamer, klopboor, boormachine, combihamer wil kopen. ;)

Ik reageerde meer op de fout in de link, wellicht qoute ik de verkeerde persoon :+ De fout Qua boorsnelheid had ik overheen gelezen, maar dat is idd ook onjuist.

(*) getal ter illustratie, niet op feiten gebaseerd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 20-05-2020 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

KillaZ schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:08:
Gelijk? De 483 doet 1/3 meer aan koppel als ik mtools er bij pak? Is ook een tikkie kleiner.
MJV schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:31:
AFAIK is de DDF453 een oudere versie. De letters na het typenummer van de machine hebben puur te maken met de uitvoering (wel of geen mbox, lader, accu’s; van welk formaat). Even zoeken in dit topic en je vind een uitleg van de verschillen tussen de DDF en DHP modellen. DDF schroeven alleen, DHP zit ook een klopfunctie op.
Framoes schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:39:
Die 453 zou ik niet kopen. Is een ouder model dat nu als budget/instap te koop is. Niks mis mee, maar er zijn betere opties.

De DDF483 en DDF482 zijn wat dat betreft zeker het overwegen waard.

De DDF482RFJ wordt ook geleverd met snellader (DC18RC) en de DDF453SFE met gewone/langzame lader (DC18SD).
Bedankt voor de info d:)b zoals jullie merken heb ik er zelf niet heel veel verstand van... Ik heb inmiddels die DDF482RFJ besteld bij Jeff Bezos voor een luttele € 188 incl. verzenden. :*)

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

twain4me schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:27:
[...]

Ik reageerde meer op de fout in de link, wellicht qoute ik de verkeerde persoon :+ De fout Qua boorsnelheid had ik overheen gelezen, maar dat is idd ook onjuist
ik denk dat je mij ook niet moest hebben nee :+

ik snapte je combi boorhamer verhaal al niet als antwoord op mijn post, no worries d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr
  • Laatst online: 09-06 21:38

ydr

Klopt, deze koffers zijn inderdaad compatible. Beetje doorzoeken leerde me dat de koffer die ik op het oog had (2-28f via amazon) de klipjes aan de zijkant missen waardoor deze niet vastgemaakt kan worden aan een L-boxx. Jammer maar helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

ydr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:31:
[...]

Klopt, deze koffers zijn inderdaad compatible. Beetje doorzoeken leerde me dat de koffer die ik op het oog had (2-28f via amazon) de klipjes aan de zijkant missen waardoor deze niet vastgemaakt kan worden aan een L-boxx. Jammer maar helaas :+
Bedoel je de L-boxx die bij de 2-28F geleverd wordt? Dat is namelijk gewoon een L-boxx (en dus ook compatible met L-boxx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 24-06 21:22
Bedankt heren voor de terugkoppeling over de afkapzaag. Het zal dus inderdaad een flinke sta in de weg zijn/blijven. Ik zal eens kijken of dat thuis als probleem gezien wordt, de WAF moet wel goed zijn helaas ^^

Maar aangezien zij wil dat ik dingen ga maken voor onze baby komt dat vast goed. :)
Pagina: 1 ... 72 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic