trouwens,heb je al een gewone accuschroef of boormachine?
En ik begrijp je maar al te goed hoor, maar ik wou je behoeden voor gewoon veel te veel geld uitgeven

.
En je zit met andere machines ook al gewoon goed voor jaren. Je zit niet in de categorie Einhell, Black&Decker of ander instap-budget"meuk".
Uit die twee keuzen zou ik de Bosch kiezen in elk geval
Toch ook nog even over de boorhamer, omdat je niet expliciet zegt dat je nóóit in beton zal willen boren.
De meeste boorhamers die hier de revue passeren kosten zo rond de 200 euro.
Met die machines kun je dus ook hameren én gewoon in baksteen boren.
Kijk bijvoorbeeld naar de HR2470 van Makita, kost je 130 euro, die gaat je jarenlang plezier geven.
https://www.toolmax.nl/ma...-boorhamer-780w-2-4j.html
Kleine kanttekening:
Wil je echter daar ook houtboortjes in doen, of betonboortjes met een gladde schacht (dus buiten het SDS systeem om) dan zul je moeten kijken naar een boorhamer met verwisselbare kop.
Dat is ook handig als je nog eens 10 liter latex wilt mengen of een emmer beton wilt mixen voor een paar tuinpalen.
Dan ben je iets meer kwijt dan nu voor de machines die je op het oog hebt, maar je voorkomt dat je in de toekomst nog een extra machine moet aanschaffen.
De Bosch Pro 2.28 is een heel veel gekochte machine (het kleinere broertje 2-26) overigens ook. En zo zijn er nog wel meer te vinden in dit topic.
ergo:
het is soms even gissen hoe compleet iemand het plaatje al in zijn hoofd heeft qua afwegingen en kennis van zaken als iemand hier zijn vraag komt stellen.
Ik hoop dat het je geholpen heeft in elk geval

.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison