Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Nou, ik ben voor deze maand (en de volgende :+) ook weer even klaar met gereedschap kopen.
  • Bosch GBH 2-28 F (2 weken geleden via Amazon.de voor € 150,-)
  • Bosch GSS 160 Multi (was net te laat voor de deal van € 75,-, nu voor € 91 gekocht)
  • Bosch GDX 18V 200 C (Zojuist besteld bij Toolstation, niet op voorraad maar geen haast mee
Ik zit al in het Bosch 12V platform met een GSR 12V 15FC, decoupeerzaag en lamp, maar ik wilde graag nog in het 18V platform stappen. De Toolstation actie is daar het perfecte moment voor. Alleen was het heel lastig om te bepalen met welke tool. Dan staat (voorlopig) alleen nog een Bosch GOP40-30 multitool of de Fein variant op mijn lijstje. Maar die wil ik niet op accu.

Ik heb al een 12V schroefmachine, dus een 18V schroefmachine (GSR) voelde niet heel logisch. De klopboor variant (GSB) heb ik geen behoefte aan, evenals een 18V decoupeerzaag of cirkelzaag. Toen dus uitgekomen op de combi slagschroevendraaier/slagmoersleutel. Dan gebruik ik de 12V als schroefmachine en wanneer die het niet meer trekt heb ik voor zware klussen de 18V slagschroevendraaier.

Zojuist meteen ook alvast mijn gratis ProCore accu geclaimd. Helemaal happy. :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Ethiron op 16-05-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Potlood84 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:16:
Op Amazon.nl de volgende kit kunnen kopen voor 383Euro, wat mij wel een hele goeie deal leek.
Best grappig dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_P5XY_rXgRlS636qyqmySepies=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1Yt4OhMYZz0gmxsQsHNDs0vU.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-06 16:03
Twijfels schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:45:
[...]

Het valt mee als je de accu's etc mee gaat rekenen bij Toolstation (mits voorraadig...), die kan je natuurlijk prima op marktplaats verkopen (wil wel één nieuwe procore van je overnemen :*) ). Als je dan €200 betaalt voor de set en accu's voor €40/stuk + lader voor €20 verkoopt ben je maar €100 kwijt voor een GDX 18V, is een prima deal.
Zijn deze hetzelfde of zie ik iets over het hoofd? Anders ga ik bij de Hornbach gebruik maken van de laagste prijs garantie.

https://kijkshop.nl/actie...0whQC6EAQYAyABEgK7SfD_BwE

https://www.hornbach.nl/s...ccu/10114600/artikel.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:04
Beun schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:15:
[...]

Zijn deze hetzelfde of zie ik iets over het hoofd? Anders ga ik bij de Hornbach gebruik maken van de laagste prijs garantie.

https://kijkshop.nl/actie...0whQC6EAQYAyABEgK7SfD_BwE

https://www.hornbach.nl/s...ccu/10114600/artikel.html
Kijkshop zit geen L-Boxx bij, alleen een 1/2 inleg, oftewel die wordt in karton geleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Mijn ervaring met de LPG van Hornbach is dat ze inderdaad ook naar de leveringsomvang kijken.. dus zelfde accessoires et cetera.

Maar je kunt het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Ethiron schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:18:
Mijn ervaring met de LPG van Hornbach is dat ze inderdaad ook naar de leveringsomvang kijken.. dus zelfde accessoires et cetera.

Maar je kunt het proberen.
Ze kijken naar het EAN nummer als ik het goed heb, welke bij de kijkshop in de code wel verstopt zit en die is anders dan de Hornbach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-06 11:23
Is het al gelukt met de gratis acculader en accu? Ik had het eerst ook, per ongeluk de aanbieding verwijderd uit het winkelmandje en toen kwam ie niet meer terug.. Uiteindelijk de cache van m’n browser gewist en toen kwam ie weer er bij als ik het product selecteerde....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Guusz schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:24:
[...]

Is het al gelukt met de gratis acculader en accu? Ik had het eerst ook, per ongeluk de aanbieding verwijderd uit het winkelmandje en toen kwam ie niet meer terug.. Uiteindelijk de cache van m’n browser gewist en toen kwam ie weer er bij als ik het product selecteerde....
Dat was de oplossing, andere browser en hij werkte, ik ga toch maar voor een andere met EC motor en waar je zo stof kap op kan monteren.

GBH 18V-26 met GDE 18V-16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 21:38
Slux schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 06:16:
[...]

Klopt, ik heb het juist weer anders om met die accus :P denk dat het ook uitmaakt waar je het voor gebruikt, ik ben gewoon een hobbybob klusser, mijn gereedschap wordt eigenlijk amper gebruikt en die paar keer dat ik het gebruik is het vrij intensief, met andere merken merkte ik dat de accus heel snel leeg zijn en de apparaten zoals makita overbelast raakten.
De Bosch 10v/12v lijn vind ik zelf erg fijn voor de kleine klusjes en elektra dingen omdat ze lekker compact zijn.

Mensen om mij heen die echt in de bouw werken gebruiken allemaal Festool en deWalt, Makita en Bosch is een no go en is voor de prutsers hoor ik dan :P
Mijn persoonlijke ervaring met Makita is dat het vrijwel nooit overbelast raakt. Heb in de nieuwbouw gewerkt en daar heb je genoeg momenten dat machines goed worden gepusht (want dan is er ineens haast). Had je de gewone 18V lijn, die met oranje steekaccu's of de consumentenlijn van de bouwmarkt? Kan me namelijk niet voorstellen dat een normale 18V machine (van welke grote fabrikant dan ook) bij thuis klussen overbelast raakt.

Bij de BAM en alle verwante bedrijven/dochterondernemingen gebruiken ze qua accugereedschap alleen maar Makita. De invalzagen zijn vaak wel van Festool. En ook de kleinere aannemers waar ik voor heb gewerkt gebruiken vrijwel alleen maar Makita. Festool zie je meer bij de interieurbouwers en keukenboeren. Het is voor mijn gevoel ook een beetje 'binnengereedschap'. Van DeWalt zie ik met name de zaagtafels en tackers. Bosch boorhamers en grote slijptollen zie ik ook best vaak. De mensen die ik ken in de metaalbewerking zweren bij Metabo. Dan heb de meeste namen wel gehad.

Interessant om te horen dat ze Makita en Bosch voor prutsers vinden. Misschien is het regiogebonden welk merk populair is. Of zelfs per vriendengroep. Ik woonde/werkte voorheen in de randstad en nu in het oosten. Op beide plekken zag/zie ik vooral Makita. Kwam er zelf ooit bij uit omdat een aannemer in m'n familie het altijd gebruikte.

Grappigste dat ik meemaakte was een timmerman die alleen maar Festool en DeWalt had en na een dag gebruik maken van m'n slagschroevendraaier opmerkte dat deze "best goed" was. Twee dagen later had hij er ook een _O-

Uiteindelijk doet het allemaal wat het moet doen en is de keuze met name gebaseerd op gevoel. Er is wel een verschil in focus tussen de fabrikanten (metaal, ruwbouw, etc), maar meestal hebben ze van alles wat. Qua ontwikkelingen verspringt het nog wel eens welke fabrikant een voorsprong of achterstand heeft. Hoewel Panasonic duidelijk de boot meerdere keren heeft gemist de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06 19:13
Sammy_tukker schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:03:
[...]

Wat bij mij helpt: haar ook goed gereedschap geven (lees roborock s50, een of andere fancy raamwisser en nog wat meer van dat soort spul)
Ik vond een bouwstofzuiger voor haar anders al voldoende. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strat808
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-02-2023
Korte vraag: kan je met een (Knipex) nijptang veilig spijkers kort knippen, of mol je dan je nijptang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Ethiron schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:46:
[...]

Viel mij ook al op. Komt denk ik door corona. Automatisch gevolg van iedereen die thuis zit en gaat klussen, net zoals de drukte in de bouwmarkten. Veel eendagsvliegen in het topic die een snelle, specifieke vraag hebben over hun klus.

(Wat natuurlijk prima is). Maar mij viel het idd ook op.
Ben vaak in dit topic om mee te lezen. Helaas niet altijd tijd om een uitgebreid antwoord te geven dus veel vragen laat ik gewoon schieten maar de antwoorden die andere geven interesseren mij wel. Zo kwam ik laatst ook op een blauwe Bosch boorhamer via een tip hier. Laatste tijd is het alleen niet meer bij te benen zoveel er soms gepost wordt. Prima inderdaad. >:) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Strat808 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:01:
Korte vraag: kan je met een (Knipex) nijptang veilig spijkers kort knippen, of mol je dan je nijptang?
Ligt erg aan de dikte van de spijkers. Kleintjes zal prima gaan, moet je er veel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strat808
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-02-2023
DoeEensGek schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:03:
[...]

Ligt erg aan de dikte van de spijkers. Kleintjes zal prima gaan, moet je er veel doen?
Nah, valt mee. Stuk of 20 denk ik. Zullen maar dunne spijkertjes zijn, rond de 1,5mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-06 08:59
twain4me schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:22:
[...]

Natuurlijk aan het opgenomen vermogen kan je niet alles afleiden, helaas heb je vaak niet meer in de spec's het hangt ook van het zaagblad af en 1800 is ook al een stuk meer dan 1500/1600 ;) De zaag welke ik had was het max rond de 5 cm schulpen, hoeveel tanden ik op de schulpzaag had durf ik niet meer te zeggen, maar veel waren het er niet. En dan schoot hij erg snel in de beveiliging. (bij langzaam toevoeren)
Ik heb het toen besproken met een vertegenwoordiger van makita op een beurs, die vond het dikke onzin dat die motor in die zaag is gezet, (het blad formaat doet vermoeden dat je een een stuk meer kan zagen) ze hebben namelijk gewoon zwaardere motoren en vertelde mij toen: "koop een zaag van 2000 watt daar ga je never nooit spijt van krijgen." dus bij deze ;)
Ts heeft de keuze voor 50 euro, ik zou het dan wel weten.
Bedankt voor de reacties. 200€ was eigenlijk al redelijk aan de top van mijn budget, dus ik ga nog even kijken of ik die 50€ er uit kan halen. 275€+ gaat me sowieso te veel zijn op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Framoes schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:57:
[...]
Festool zie je meer bij de interieurbouwers en keukenboeren. Het is voor mijn gevoel ook een beetje 'binnengereedschap'.

Interessant om te horen dat ze Makita en Bosch voor prutsers vinden. Misschien is het regiogebonden welk merk populair is. Of zelfs per vriendengroep. Ik woonde/werkte voorheen in de randstad en nu in het oosten. Op beide plekken zag/zie ik vooral Makita. Kwam er zelf ooit bij uit omdat een aannemer in m'n familie het altijd gebruikte.
Grappig, ik heb precies dezelfde ervaring. Ik ben een tijd stagiair geweest van een interieurbouwer en monteur van high end keukens, en die was helemaal Festool verslaafd. Letterlijk al zijn gereedschap was van Festool, en hij keek enorm neer op Makita.

Ik had destijds nog geen verstand van gereedschap en het eerste wat ik van hem leerde was dat Makita voor de prutsers is. Het 'net niet' merk voor de rouwdouwer in de bouw, maar niet voor de elite. Lastig om het sentiment in woorden uit te drukken, maar hij ervaarde dat heel sterk (let op, niet mijn mening).

Ik zelf denk zeker niet zo over Makita, maar ik kan ook niet zeggen dat het me aantrekt. Uiteindelijk ben ik toch een Bosch fan geworden, maar dat is niets meer dan persoonlijke voorkeur. Ik ben soms jaloers op het assortiment van Makita ten opzichte van Bosch, maar niet jaloers genoeg om over te stappen. O+

[ Voor 33% gewijzigd door Ethiron op 16-05-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Strat808 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:08:
[...]

Nah, valt mee. Stuk of 20 denk ik. Zullen maar dunne spijkertjes zijn, rond de 1,5mm.
Als je ze niet geknipt krijgt kan je ze heen en weer buigen. Ben zelf meer van de slijptol. Verwacht ook geen strakke aansluiting met het hout. je krijgt er altijd wel weer een puntje op die paar mm uitsteekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
g0ulash schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:17:
Bedankt voor de reacties. 200€ was eigenlijk al redelijk aan de top van mijn budget, dus ik ga nog even kijken of ik die 50€ er uit kan halen. 275€+ gaat me sowieso te veel zijn op dit moment.
Is deze 2000 watt zaagtafel niet iets voor je:
Scheppach Tafelcirkelzaag HS110
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buO4yJgIfUqUu3p8vzsAnHyceRI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gPENVWD9JVfsFEe02S7DPvyd.jpg?f=user_large
109 euro.

Lidl Parkside gereedschap is ook voor een gedeelte weer in de aanbieding. Een aanrader is deze
slagschroevendraaier voor 35 euro inclusief accu en lader.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlX2jMW4UkvxbVeMgAmiFKnP4sQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4p59Bhw34nOgzJhVQQTW2cCP.png?f=user_large
Ik heb hier mijn douglas terrasoverkapping mee gemaakt. Zeer goed en sterk apparaatje met 180 Nm koppel, beste prijs/kwaliteit slagschroevendraaier die je kan vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door silmaril8 op 16-05-2020 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Framoes schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:57:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring met Makita is dat het vrijwel nooit overbelast raakt. Heb in de nieuwbouw gewerkt en daar heb je genoeg momenten dat machines goed worden gepusht (want dan is er ineens haast). Had je de gewone 18V lijn, die met oranje steekaccu's of de consumentenlijn van de bouwmarkt? Kan me namelijk niet voorstellen dat een normale 18V machine (van welke grote fabrikant dan ook) bij thuis klussen overbelast raakt.

Bij de BAM en alle verwante bedrijven/dochterondernemingen gebruiken ze qua accugereedschap alleen maar Makita. De invalzagen zijn vaak wel van Festool. En ook de kleinere aannemers waar ik voor heb gewerkt gebruiken vrijwel alleen maar Makita. Festool zie je meer bij de interieurbouwers en keukenboeren. Het is voor mijn gevoel ook een beetje 'binnengereedschap'. Van DeWalt zie ik met name de zaagtafels en tackers. Bosch boorhamers en grote slijptollen zie ik ook best vaak. De mensen die ik ken in de metaalbewerking zweren bij Metabo. Dan heb de meeste namen wel gehad.

Grappigste dat ik meemaakte was een timmerman die alleen maar Festool en DeWalt had en na een dag gebruik maken van m'n slagschroevendraaier opmerkte dat deze "best goed" was. Twee dagen later had hij er ook een _O-

Uiteindelijk doet het allemaal wat het moet doen en is de keuze met name gebaseerd op gevoel. Er is wel een verschil in focus tussen de fabrikanten (metaal, ruwbouw, etc), maar meestal hebben ze van alles wat. Qua ontwikkelingen verspringt het nog wel eens welke fabrikant een voorsprong of achterstand heeft. Hoewel Panasonic duidelijk de boot meerdere keren heeft gemist de afgelopen jaren.
Het is al jaren terug dat ik over ben gestapt, zal de consumenten lijn wel geweest zijn dan, en toen waren en nog geen brushless motors ook.

Ja hier in de regio (Heemstede) zit iedereen om mij heen op Festool, zal denk ik ook wel komen doordat de lokale winkel zijn etalages er vol van heeft hangen.

Denk dat op de consumenten lijnen na alle gereedschap wel goed is, blijft persoonlijk wat iemand het fijnst vind werken idd, voor mij is Bosch nu het fijnste om mee te werken en ik vind die boxen van Bosch wel handig, maar dat kan over een paar jaar weer anders zijn met mij :P
Festool zal het in ieder geval nooit worden, onhandige dingen voor mijn werk.

Voor schroevendraaiers, ratels en tangen gebruik ik alleen Facom, Snap-on en Knipex, en dan vind ik zelf de oude lijn van Facom en Snap-on het beste, tegenwoordig is het ook niet meer wat het was die merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Hiep hoi, we staan in de community update van deze maand *O*

reviews: Community Update - April

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Notna schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:41:

Okay, en nu ? wat betekend dat precies ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Slux schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:44:
[...]

Okay, en nu ? wat betekend dat precies ?
Helemaal 0.0, behalve dat het wellicht voor wat aanwas van nieuwe lurkers danwel posters zorgt?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 27-06 16:35
Notna schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:45:
[...]

Helemaal 0.0, behalve dat het wellicht voor wat aanwas van nieuwe lurkers danwel posters zorgt?
Sorry. Ik ben er ook zo een. Nu was ik hier eerder geweest als ik van het bestaan had geweten

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:29
ranjo schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:07:
[...]

Dank iedereen voor het meedenken. Uiteindelijk heb ik gisteren besloten om een GTS 635-216 te kopen bij de Hornbach. Kort daarna meteen een laagste prijs garantie verzoekje ingeschoten vanwege de iets lagere prijs van Rotopino.
Heb zojuist van de Hornbach te horen gekregen dat ik de laatste prijs garantie krijg voor de GTS 635-216 omdat deze bij Rotopino 99 cent goedkoper was. Vond het toch even spannend omdat Rotopino geen Nederlands post adres heeft. Maar wel een Nederlands BTW nummer. Hoe dan ook, de GTS 635-216 kost me nu ongeveer 325 euro. :)

En dus nu de Hornbach bestelling status pagina in de gaten houden.. er staat al sinds gisteren dat zendings details "straks" volgen.. :Z

[ Voor 9% gewijzigd door ranjo op 16-05-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Zojuist via de mail van Toolstation gehoord dat de levertijd voor de Bosch body’s 1 à 2 weken is.
Beste Ethiron,

Bedankt voor je bericht.

Wij hopen dit product ongeveer binnen 1-2 weken weer te kunnen uitleveren, excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Toolstation
Klantenservice

[ Voor 75% gewijzigd door Ethiron op 16-05-2020 17:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 21:38
Ethiron schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Grappig, ik heb precies dezelfde ervaring. Ik ben een tijd stagiair geweest van een interieurbouwer en monteur van high end keukens, en die was helemaal Festool verslaafd. Letterlijk al zijn gereedschap was van Festool, en hij keek enorm neer op Makita.

Ik had destijds nog geen verstand van gereedschap en het eerste wat ik van hem leerde was dat Makita voor de prutsers is. Het 'net niet' merk voor de rouwdouwer in de bouw, maar niet voor de elite. Lastig om het sentiment in woorden uit te drukken, maar hij ervaarde dat heel sterk (let op, niet mijn mening).

Ik zelf denk zeker niet zo over Makita, maar ik kan ook niet zeggen dat het me aantrekt. Uiteindelijk ben ik toch een Bosch fan geworden, maar dat is niets meer dan persoonlijke voorkeur. Ik ben soms jaloers op het assortiment van Makita ten opzichte van Bosch, maar niet jaloers genoeg om over te stappen. O+
Maar eigenaren van Festool zijn toch ook the chosen ones? Ze hebben niet voor niets een Festool owners group forum waar ze met elkaar over Festool kunnen circle jerken praten ;) Festool maakt mooi spul, dat is waar. Maar het assortiment is relatief klein en ze hebben naar mijn idee niet meer de voorsprong die ze ooit hadden. Ze hebben overigens wel specifieke machines die alleen zij maken (kantenlijmer, isolatiezaag), maar veelal gericht op mensen die specialistisch werk doen. Het is helaas ook prijzig en gewild bij eikels die gereedschap jatten.
Slux schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:37:
[...]

Het is al jaren terug dat ik over ben gestapt, zal de consumenten lijn wel geweest zijn dan, en toen waren en nog geen brushless motors ook.

Ja hier in de regio (Heemstede) zit iedereen om mij heen op Festool, zal denk ik ook wel komen doordat de lokale winkel zijn etalages er vol van heeft hangen.

Denk dat op de consumenten lijnen na alle gereedschap wel goed is, blijft persoonlijk wat iemand het fijnst vind werken idd, voor mij is Bosch nu het fijnste om mee te werken en ik vind die boxen van Bosch wel handig, maar dat kan over een paar jaar weer anders zijn met mij :P
Festool zal het in ieder geval nooit worden, onhandige dingen voor mijn werk.

Voor schroevendraaiers, ratels en tangen gebruik ik alleen Facom, Snap-on en Knipex, en dan vind ik zelf de oude lijn van Facom en Snap-on het beste, tegenwoordig is het ook niet meer wat het was die merken.
Ja, meeste fabrikanten maken gewoon prima spul. Ene heeft wat meer machines dan de andere en sommigen bedienen bepaalde niches. Waarschijnlijk merk je het verschil niet als iemand je een machine geeft met het binnenwerk van een ander merk (als dat zou passen).

Ik ken ook iemand die voorheen Makita gebruikte, maar toen hij aan nieuwe machines toe was voor Milwaukee koos. Kreeg een goeie deal van z'n vaste winkel, die Milwaukee flink promootte. Stonden overal displays en bij de ingang altijd een deal van Milwaukee. Het verschilt per winkel en regio. Die zullen wel een betere deal krijgen op bepaalde merken.

In de bouw zie je dat dus vaak. Wat de lokale gereedschapshandel het meest prominent heeft staan zie je het meest gebruikt.
Notna schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:41:

Yes! Wanneer worden de TS uitgenodigd bij de late night shows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ethiron schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:18:
Zojuist via de mail van Toolstation gehoord dat de levertijd voor de Bosch body’s 1 à 2 weken is.
Zijn die acties dan nog mogelijk? Met een beetje pech krijg je het te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

stevens20 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:47:
[...]

Zijn die acties dan nog mogelijk? Met een beetje pech krijg je het te laat
Ja, dat is geen probleem, want de gratis accu + oplader is namelijk gewoon een artikel wat ze verkopen:

https://www.toolstation.nl/bosch-starterkit/p11817

Op het moment dat je een body koopt krijg je dit artikel ook in je mandje, alleen dan met de prijs aangepast van € 127,71 naar € 0,00. Bovendien moet de factuurdatum in de actieperiode vallen, niet de leverdatum.

En de gratis ProCore accu kun je direct al aanvragen bij Bosch, want daar heb je alleen de factuur voor nodig, en die krijg je direct wanneer je je bestelling plaatst, niet pas bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ethiron schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:15:
[...]

Ja, dat is geen probleem, want de gratis accu + oplader is namelijk gewoon een artikel wat ze verkopen:

https://www.toolstation.nl/bosch-starterkit/p11817

Op het moment dat je een body koopt krijg je dit artikel ook in je mandje, alleen dan met de prijs aangepast van € 127,71 naar € 0,00. Bovendien moet de factuurdatum in de actieperiode vallen, niet de leverdatum.

En de gratis ProCore accu kun je direct al aanvragen bij Bosch, want daar heb je alleen de factuur voor nodig, en die krijg je direct wanneer je je bestelling plaatst, niet pas bij aflevering.
Top. Dank voor de uitleg. Maar dat zou betekenen dat ik een apparaat kan bestellen en dan de gratis accu aan kan vragen om daarna via “wet koop op afstand” het apparaat terug kan sturen en de accu gratis heb. Zou niet netjes zijn maar lijkt te kunnen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-06 18:47
Ethiron schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:18:
Bijzonder, heb er vanmorgen een besteld (bij hun aan de balie nota bene) en daar werd me verteld dat het een paar dagen levertijd zou zijn.. Nou ja, we zullen wel zien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:51
Ha, ik heb een aantal Festool apparaten en een Protool boormachine. Protool was ooit een lijn van Festool voor het ruwere werk zoals de bouw. In het verleden heb ik in de interieurbouw gewerkt en toen kwam Festo (Nu Festool) net op. Makita is ook goed en degelijk en was daarom erg geliefd op de bouw. Makita had altijd erg solide en compacte, lichte accu schroefmachines en ook goede boormachines. Bandschuurmachines van Makita zijn ook geweldig, heb er zelf ook een.

Festool is vooral fijn omdat er zoveel goede accessoires voor zijn, maar andere fabrikanten hebben die nu ook. Verder zijn losse onderdelen goed verkrijgbaar en de snoeren zijn te verwisselen. Als je eenmaal een merk hebt gekozen en je hebt de accu’s of geleiderails, dan kies je eerder voor dat merk. Overigens valt het prijsverschil tussen Festool en andere professionele merken wel mee.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Redshark schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:26:
[...]

Bijzonder, heb er vanmorgen een besteld (bij hun aan de balie nota bene) en daar werd me verteld dat het een paar dagen levertijd zou zijn.. Nou ja, we zullen wel zien..
Welke body heb je precies besteld? Bij mij betreft het de GDX 18V 200C.

@stevens20 Ja, in theorie zou dat kunnen ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-06 08:59
silmaril8 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Is deze 2000 watt zaagtafel niet iets voor je:
Scheppach Tafelcirkelzaag HS110
[Afbeelding]
109 euro.

Lidl Parkside gereedschap is ook voor een gedeelte weer in de aanbieding. Een aanrader is deze
slagschroevendraaier voor 35 euro inclusief accu en lader.
[Afbeelding]
Ik heb hier mijn douglas terrasoverkapping mee gemaakt. Zeer goed en sterk apparaatje met 180 Nm koppel, beste prijs/kwaliteit slagschroevendraaier die je kan vinden.
Ik krijg toch het idee dat die zaagtafel minder degelijk gebouwd is (zeker de zijflappen), maar bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:34

MJV

Vandaag een kleine aanvulling op mijn Knipex collectie gekregen, driedelige tangenset. Het dingetje links is trouwens een Knipex Ergostrip, heel handig om snel allerhande soorten en diktes kabel te strippen. Dus bijvoorbeeld ook de mantel van een coax of utpkabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcsdFwbI_IDCUmLGSVB4OeDY2Bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4EWwVEWjR7F03BfNS2embgf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06 06:51
Daarstraks bij de Gamma een opbergrek opgehaald voor mijn machines:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4v023qv05wnz8.jpeg

In eerste instantie wou ik er meer meenemen voor mijn overige spullen, maar ik nam de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Nicklazzz schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:16:

[Afbeelding]

In eerste instantie wou ik er meer meenemen voor mijn overige spullen, maar ik nam de laatste.
Wauw, dat is een aardige verzameling aan gereedschap d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:31

[Afbeelding]

Aardige verzameling zeg. Ziet er tof uit al die boxen! Al moest ik wel een beetje gniffelen om de M-box waar m'n DTD155ZJ slagschroevendraaier in geleverd werd. Zoveel ruimte over in al die boxen..

Wat ik me trouwens afvraag; met zo'n verzameling aan tools, ben je dan een enorm fanatieke dhz-er of gebruik je het ook voor je werk?

[ Voor 11% gewijzigd door HowsMyApple op 16-05-2020 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Framoes schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:07:
[...]

Maar eigenaren van Festool zijn toch ook the chosen ones? Ze hebben niet voor niets een Festool owners group forum waar ze met elkaar over Festool kunnen circle jerken praten ;)
[...]
Oi! :(

Er wordt daar trouwens ook best wel wat geklaagd hoor. Sommige dingen zijn ook gewoon maf bij Festool. Eerst 20 jaar lang reclame maken dat je de Systainers zou fijn als Lego kunt stapelen en zo mooi stapeltjes van gelijke hoogte kunt maken, stappen ze nu opeens over op de Sys3 met compleet andere hoogtematen :X

En de Kapex in 110V schijnt nogal een fiasco te zijn geweest met kapotte motoren.
MJV schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 19:12:
Vandaag een kleine aanvulling op mijn Knipex collectie gekregen, driedelige tangenset. Het dingetje links is trouwens een Knipex Ergostrip, heel handig om snel allerhande soorten en diktes kabel te strippen. Dus bijvoorbeeld ook de mantel van een coax of utpkabel.

[Afbeelding]
Mooi spul. Deels in set gekocht? Let op dat de kniptang niet zo hard is. De andere 3 subseries zijsnijders van Knipex zijn dat wel.

Die Ergostrip is er nu ook in linkshandige uitvoering trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
Beun schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:29:
[...]

Wauw, dat is een aardige verzameling aan gereedschap d:)b
Dankjewel, afgelopen winter aangeschaft. Wij hebben een nieuwe woning gekocht waar letterlijk alles op de schop is genomen. Nu komt de poort, carport en overkapping met schuur er nog aan. Hier komt de afkortzaag grotendeels van pas. Ik heb recent wat tuinmachines aangeschaft i.v.m. dezelfde accu’s en de huidige actie. Want tijdens de verbouwingen is gebleken dat 7 accu’s te weinig was.

Hierna wil ik gaan beginnen met het maken van kasten voor op zolder, hier voor wil ik nog een bovenfrees en lamellenfrees op accu aanschaffen. Tevens wil ik ook nog een 230mm slijper op accu aanschaffen voor de bestrating. Dan heb ik naar mijn mening alle machines die ik nodig (zal) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

[b]kabeltjekabel schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:49:[/
Mooi spul. Deels in set gekocht? Let op dat de kniptang niet zo hard is. De andere 3 subseries zijsnijders van Knipex zijn dat wel.
Die drie middelste tangen inderaad als set, waterpomptang had ik al een keer eerder nodig.

Goed om te weten dat die tang niet zo hard is, vooral als er gereedschap met en zonder toestemming wordt geleend ;).

Welke bedoel je? Deze bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:03
Wat gebruiken jullie voor het maken van deuvel houtverbindingen? Ik zal op internet de Wolfcraft Dowel master als handig apparaat, maar het merk heeft niet de meest beste reputatie.

Lamellenfrees vind ik nog even te duur.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
HowsMyApple schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:47:
[...]

Aardige verzameling zeg. Ziet er tof uit al die boxen! Al moest ik wel een beetje gniffelen om de M-box waar m'n DTD155ZJ slagschroevendraaier in geleverd werd. Zoveel ruimte over in al die boxen..

Wat ik me trouwens afvraag; met zo'n verzameling aan tools, ben je dan een enorm fanatieke dhz-er of gebruik je het ook voor je werk?
Ik heb flink getwijfeld om losse body’s te kopen want dat scheelt uiteindelijk toch flink op zo’n aantallen. Want ik heb ook zo’n grote tas gekocht voor de toestellen los in te vervoeren.

Ik had hiervoor ook een uitgebreide set maar dit was een mengelmoes van verschillende merken en vooral instap/verouderd en voornamelijk 230V. Aangezien wij een woning gekocht hebben welke wij afgelopen winter volledig vernieuwd hebben, en ik affiniteit heb met materiële zaken, heb ik gekozen voor meteen naar mijn idee goede machines op accu’s aangeschaft. Ik heb nog getwijfeld om een stofzuiger en afkortzaag op accu te nemen, maar ik heb uiteindelijk voor deze toch de 230V variant genomen.

Zo heb ik mijn overige tools allemaal van Facom en boren van Hilti wat naar mijn mening weer goede materialen zijn in hun categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

CurlyMo schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:56:
Wat gebruiken jullie voor het maken van deuvel houtverbindingen? Ik zal op internet de Wolfcraft Dowel master als handig apparaat, maar het merk heeft niet de meest beste reputatie.

Geen ervaring met deuvelen noch met de Wolfcraft Dowel Master. Ik krijg het idee dat pocket holes het deuvelen wat naar de achtergrond hebben verdrongen. Maar niet alles wat je met pocket holes kan kan ook met deuvels natuurlijk, qua zichtbaarheid van schroefgaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-06 18:47
Ethiron schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:35:
[...]

Welke body heb je precies besteld? Bij mij betreft het de GDX 18V 200C.

@stevens20 Ja, in theorie zou dat kunnen ja..
Ik heb de Bosch GSB 18V-85 C besteld. Zou nog best kunnen verschillen per model natuurlijk. Was een beetje vreemd allemaal, ik wilde deze afhalen maar even vergelijken met de Bosch GSR 18V-60 C. Alleen de laatste was er want de 18v-85 is een online-only model, al stond dat er niet helemaal bij vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:41

[Afbeelding]

Je mist er nog 207.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
MJV schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:55:
[...]

Die drie middelste tangen inderaad als set, waterpomptang had ik al een keer eerder nodig.

Goed om te weten dat die tang niet zo hard is, vooral als er gereedschap met en zonder toestemming wordt geleend ;).

Welke bedoel je? Deze bijvoorbeeld?
Zie;
kabeltjekabel schreef op maandag 4 mei 2020 @ 02:18:
[...]

Let op dat die Knipex kniptang niet heel hard is. Knipex heeft vier subseries 'normale' kniptangen; de 70 (die zit in je set, de 74, de 73 en de 73 7. De 70 is de enige die HRC 62 is en niet zo blij wordt van pianodraad.

Naast een ietwat gesloopte 70 heb ik ook een 73 7 (de X-cut) en dat is echt een topding. Veel minder kracht nodig om dingen te knippen.
Kabels (geen grondkabels) knippen dan weer met de kabelschaar; veel mooier resultaat.

[ Voor 3% gewijzigd door kabeltjekabel op 16-05-2020 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:44
Vandaag een groot begin gemaakt met het schuren van een eikenhouten kaaskast die ik via marktplaats heb gekocht.
Wat een heerlijk apparaat is de GEX 125-150 toch!

De kast heeft al een behoorlijk leven gehad en was wat gedateerd qua kleur. Na een middagje schuren is daar niks meer van te zien.
De kast gaat uiteindelijk dienst doen als konijnenhok. Als het klaar is komt er een foto in het andere klussen de tweakers topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

kabeltjekabel schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:54:
[...]

Zie;

[...]

Kabels (geen grondkabels) knippen dan weer met de kabelschaar; veel mooier resultaat.
Bedoel je de 73 05? De 73 7 vind ik nergens. In ieder geval bedankt, nu moet er weer een tang bij op het verlanglijstje :( ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021

[Afbeelding]

Ik hoop dat je wat goede sloten op je schuur hebt. Ik durf mijn dure spullen alleen maar in de garage te stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-06 17:16
MJV schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:07:
[...]

Bedoel je de 73 05? De 73 7 vind ik nergens. In ieder geval bedankt, nu moet er weer een tang bij op het verlanglijstje :( ;).
Ik gok de 73 7x. Die x staat volgens mij voor de verschillende tangen als ik het me goed herinner.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
MJV schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:07:
[...]

Hmm, zie dat ik ze zelf ook door elkaar gehaald heb;

70; normale zijsnijtang
https://www.knipex.com/in...arentID=1367&groupID=1472
74; Kracht-zijsnijtang
https://www.knipex.com/in...arentID=1367&groupID=1478
73; de X-Cut
https://www.knipex.com/in...arentID=1367&groupID=2035
73 7; de Twinforce;
https://www.knipex.com/in...arentID=1367&groupID=2028

In dit rijtje; hoe verder naar onderen, des te minder kracht om hetzelfde object te knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

kabeltjekabel schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:19:
[...]

Hmm, zie dat ik ze zelf ook door elkaar gehaald heb;

70; normale zijsnijtang
https://www.knipex.com/in...arentID=1367&groupID=1472
74; Kracht-zijsnijtang
https://www.knipex.com/in...arentID=1367&groupID=1478
73; de X-Cut
https://www.knipex.com/in...arentID=1367&groupID=2035
73 7; de Twinforce;
https://www.knipex.com/in...arentID=1367&groupID=2028

In dit rijtje; hoe verder naar onderen, des te minder kracht om hetzelfde object te knippen.
Als in: minder kracht nodig, dus is de tang sterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
MJV schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:19:
[...]

Geen ervaring met deuvelen noch met de Wolfcraft Dowel Master. Ik krijg het idee dat pocket holes het deuvelen wat naar de achtergrond hebben verdrongen. Maar niet alles wat je met pocket holes kan kan ook met deuvels natuurlijk, qua zichtbaarheid van schroefgaten.
Ik wil graag, net als met lamellen, vuren planken tegen elkaar maken voor een klein goedkoop kastje zodat het een wat grotere plaat wordt. Het gaat niet veel gewicht dragen. Dat is ook waarom ik lamellen (machine) te duur vind en deuvels wel prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:18

Dat ding heb ik, en ik vind hem echt prut. Wilde bijvoorbeeld panelen verlijmen en deuvels gebruiken om uit te lijnen, maar je krijgt nooit mooie gaten geboord op de plek waar je wil. Je kan hem ook nergens aan vastklemmen dus je boort alsnog uit de losse pols. Weinig steun en contactoppervlak, afrader.

Als je een bovenfrees hebt kan je schijnbaar ook een groeffreesje van 4mm kopen, zodat je daarmee uitsparingen voor lamellen kan maken :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ethiron schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:40:
[...]

Als in: minder kracht nodig, dus is de tang sterker?
Snijvlakken die dichter bij het draaipunt beginnen, daarmee gunstiger overbrenging.

De 70 heeft twee helften en een losse scharnierpen
De 74 heeft de scharnierpen vast aan een helft waardoor je minder gedoe hebt met dwarskrachten en de pen dunner kon.
De 73 heeft de ene helft door de andere helft gestoken waardoor de afschuifkrachten op de pen over twee plekken verdeeld worden en de dwarskrachten door de dubbele oplegging nul zijn.
De 73 7 heeft een trucje met een scharnierbaan waardoor er geen pen is in het draaipunt.

Zie ook;
https://www.knipex.com/nl...eld-van-de-zijsnijtangen/

Afbeeldingslocatie: https://www.knipex.com/fileadmin/_migrated/pics/Welt_der_Seitenschneider_2017_NL.jpg

Let op dat in het plaatje dat de 74 en de 73 groter zijn. Als je de 74 ook in 160mm zou doen zou het iets van ~37 kg worden ofzo.
Die Twinforce (73 7) is er alleen in 180.

Ze hebben hem ook net iets anders;
YouTube: WERKZEUG TV #8 Seitenschneider - Knipex
(op 2:24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
TheJVH schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:42:
[...]
Als je een bovenfrees hebt kan je schijnbaar ook een groeffreesje van 4mm kopen, zodat je daarmee uitsparingen voor lamellen kan maken :) .
Bovenfrees heb ik, maar dan is uitlijning toch helemaal de hel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
CurlyMo schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:23:
[...]

Ja. Maar daar is met veel moeite ook wel wat voor te maken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
kabeltjekabel schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:24:
[...]

Ja. Maar daar is met veel moeite ook wel wat voor te maken :>
Tuurlijk, maar met een beetje moeite is zo'n deuvel mal toch ook wel goed uit te lijnen. Zelfde argument toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:31

BrZ

kabeltjekabel schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:22:
[...]

Snijvlakken die dichter bij het draaipunt beginnen, daarmee gunstiger overbrenging.

De 74 heeft de scharnierpen vast aan een helft waardoor je minder gedoe hebt met dwarskrachten en de pen dunner kon.
De 73 heeft de ene helft door de andere helft gestoken waardoor de afschuifkrachten op de pen over twee plekken verdeeld worden en de dwarskrachten door de dubbele oplegging nul zijn.
De 73 7 heeft een trucje met een scharnierbaan waardoor er geen pen is in het draaipunt.

Zie ook;

[Afbeelding]

Let op dat in het plaatje dat de 74 en de 73 groter zijn. Als je de 74 ook in 160mm zou doen zou het iets van ~37 kg worden ofzo.

Voor lomp knipwerk is de 71 natuurlijk ook erg fijn, maar die zijn wel een slagje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
CurlyMo schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:23:
[...]

Hoezo? Als je panelen gaat verlijmen lijkt mij dat juist supersimpel:

Stel je frees in op een bepaalde diepte, bijvoorbeeld 1cm, teken af waar je die dingen wilt hebben (handigste om dat tegelijk te doen als ze tegen elkaar aan liggen). Dan gewoon op die plekken een centimeter of 5 de frees erlangs halen en klaar is kees. Je sleuven zijn wellicht niet de perfecte breedte, maar de diepte is altijd gelijk (immers zet je je frees bovenop je referentiekant van de plank). Imho gebruik je die biscuits ook alleen om uit te lijnen zodat die planken netjes even hoog worden en je niet extreem hoeft te schaven / schuren.

Ik heb het overigens nog nooit geprobeerd, maar het lijkt mij een doodsimpele oplossing :D .

Je kan ook met balken werken maar dat is toch lastiger en heb je veel lijmklemmen nodig.

EDIT filmpje: YouTube: How to Create a Biscuit Joint

[ Voor 5% gewijzigd door TheJVH op 17-05-2020 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Wieder da;
https://www.amazon.nl/Fes...lus&qid=1589682674&sr=8-1
€355
Festool TS 75 EBQ Plus-FS

Zelfde verkoper heeft trouwens _alleen maar_ bullshit prijzen...

[ Voor 19% gewijzigd door kabeltjekabel op 17-05-2020 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

CurlyMo schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:25:
[...]

Tuurlijk, maar met een beetje moeite is zo'n deuvel mal toch ook wel goed uit te lijnen. Zelfde argument toch ;)
Waarom maak je niet van hout zelf iets :)? Gewoon een U-vorm met aan de onderkant van de U zoveel mogelijk in het midden een gat wat je gebruikt om door te boren?

Dat gat hoeft niet eens precies in het midden te zitten zolang je bij alle planken maar dezelfde kant boven hanteert.

Als je ze ook kops uit wil lijnen kun je een lange U vorm maken waar je alle gaten in opneemt, maar wat ik het meeste zie bij het zo koppelen van planken is dat ze later de kopse kanten toch nog even zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-06 20:25
kabeltjekabel schreef op zondag 17 mei 2020 @ 04:31:
Wieder da;
https://www.amazon.nl/Fes...lus&qid=1589682674&sr=8-1
€355
Festool TS 75 EBQ Plus-FS

Zelfde verkoper heeft trouwens _alleen maar_ bullshit prijzen...
Had jij hem nou besteld omdat de koop toch beschermd is? Ben wel benieuwd of je al een update hebt. Vreemd namelijk dat deze verwijderd was en er nu weer staat, je zou denken dat Amazon het checkt mocht het een keer mis gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Sluw op 17-05-2020 07:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-06 19:17
CurlyMo schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:42:
[...]

Ik wil graag, net als met lamellen, vuren planken tegen elkaar maken voor een klein goedkoop kastje zodat het een wat grotere plaat wordt. Het gaat niet veel gewicht dragen. Dat is ook waarom ik lamellen (machine) te duur vind en deuvels wel prima is.
Ik heb zelf via alieexpress zo'n goedkope jog gekocht. Als je 1 plank boort, druk je er een deuvelcentreerpunt in, daarna planken op een vlakke ondergrond en druk je ze tegen elkaar. Daarna andere kant boren. Dan kan je bijna niet mis gaan met deuvels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 14:17
Sluw schreef op zondag 17 mei 2020 @ 07:46:
[...]

Had jij hem nou besteld omdat de koop toch beschermd is? Ben wel benieuwd of je al een update hebt. Vreemd namelijk dat deze verwijderd was en er nu weer staat, je zou denken dat Amazon het checkt mocht het een keer mis gaan.
Ik in elk geval wel. Behalve verzendbevestiging zonder pakketinformatie nog niets gehoord. Geen annulering, geen verzoek om per mail te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou

Deuvelhulpje is eigenlijk het enige dat ik gebruik. Nooit problemen met verbindingen. Wel recht boren uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Alsjemenou schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:28:
[...]

Deuvelhulpje is eigenlijk het enige dat ik gebruik. Nooit problemen met verbindingen. Wel recht boren uiteraard.
Dit inderdaad. Afhankelijk van hoeveel deuvels je wilt gaan gebruiken. Voor een paar keer gewoon die deuvelhulpjes.
Als je dagelijks ermee aan de gang gaat zou ik wat anders kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03:52

orf

Ik heb deze: https://m.nl.aliexpress.com/item/32372814196.html

Werkt echt supergoed. Heb er kasten mee gemaakt die ik met meubelverbinders en deubels in elkaar heb gezet. Precies zoals een Ikea flatpack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-06 20:49
Iemand nog een tip voor een afkortzaag? Ik ben echt beginnend hobby knutselaar en eis dus niet het beste van het beste. Waar ik alleen een beetje bang voor ben zijn de verhalen van de wat goedkopere afkortzagen dat ze niet haaks zagen en teveel flex in het ijzerwerk hebben. Ik heb eeen budget van €200. Wat raden jullie aan? Ik had de Metabo KGS 216 M gezien bij Coolblue voor €209. Is dit dan meteen de top die ik kan kopen voor dat bedrag of is er iets Vor minder budget wat OK is. Zag bij HBM ook mooie machines.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

krizzziz schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:56:
Iemand nog een tip voor een afkortzaag? Ik ben echt beginnend hobby knutselaar en eis dus niet het beste van het beste. Waar ik alleen een beetje bang voor ben zijn de verhalen van de wat goedkopere afkortzagen dat ze niet haaks zagen en teveel flex in het ijzerwerk hebben. Ik heb eeen budget van €200. Wat raden jullie aan? Ik had de Metabo KGS 216 M gezien bij Coolblue voor €209. Is dit dan meteen de top die ik kan kopen voor dat bedrag of is er iets Vor minder budget wat OK is. Zag bij HBM ook mooie machines.
In het budget segment kan je er altijd vanuit gaan dat je wat zal moeten afstellen qua haaksheid. Flex in het ijzerwerk ben ik nog niet tegen gekomen.

De budget Metabo's, Bosch, Makita's, Dewalt kan je gewoon afstellen om ze wat haakser te krijgen. Die Metabo is een prima machine verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Anoniem: 93986 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:01:
[...]

In het budget segment kan je er altijd vanuit gaan dat je wat zal moeten afstellen qua haaksheid. Flex in het ijzerwerk ben ik nog niet tegen gekomen.

De budget Metabo's, Bosch, Makita's, Dewalt kan je gewoon afstellen om ze wat haakser te krijgen. Die Metabo is een prima machine verder.
Omdat ik binnenkort met de Metabo aan de slag ga ben ik wel benieuwd naar het afstellen. Heb jij zo 1,2,3 een link beschikbaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Beun schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:02:
[...]

Omdat ik binnenkort met de Metabo aan de slag ga ben ik wel benieuwd naar het afstellen. Heb jij zo 1,2,3 een link beschikbaar?
YouTube: Metabo KGS 216 M - Grundeinstellung einer Kapp- und Gehrungssäge - H...

In het duits weliswaar maar de beelden spreken voor zich.

Staat geloof ik ook gewoon in de manual.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 17-05-2020 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Sluw schreef op zondag 17 mei 2020 @ 07:46:
[...]

Ja, maar was wel een andere verkoper. Heb al heel snel een verzendbevestiging gekregen (zonder trackingnr) en verwachte aflevering 22-28 mei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

kabeltjekabel schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:22:
[...]

Zie ook;

[Afbeelding]

Samenvatting van het verhaal: nu op internet struinen om een Twinforce te kopen. Bedankt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo'n zaag koop je toch op je CC zodat als het niet klopt de CC maatschappij het probleem heeft?

Wel mooie deal. Holy shit

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:23:
Zo'n zaag koop je toch op je CC zodat als het niet klopt de CC maatschappij het probleem heeft?

Wel mooie deal. Holy shit
Maakt met Amazon niet uit, altijd verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Wat is een gangbare maat voor beitels? Ik ga ze vooral gebruiken om inkepingen in de 7x20 cm balken te maken. Dit doe ik natuurlijk samen met de handcirkelzaag ;)

Ik zat zelf aan 40 mm en 25 mm te denken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vtp3u3nEPMoh4mz-SEQKsv4sSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fyTygZo4ukNsMzpfyxG8xvnW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
Beun schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:31:
Wat is een gangbare maat voor beitels? Ik ga ze vooral gebruiken om inkepingen in de 7x20 cm balken te maken. Dit doe ik natuurlijk samen met de handcirkelzaag ;)

[Afbeelding]
40mm is heel groot. Ik heb er 4 met de maten 6, 12, 20, 26 mm. Die 26 is vrij fors en hoe groter de beitel, hoe meer kracht je nodig hebt. Ook slijpen duurt natuurlijk langer. Ik heb tot op heden nog geen noodzaak voor grotere gehad, met mn pergola balken van 15x15 was die 26mm groot zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Beun schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:31:

[Afbeelding]
Ik heb zelf ook 3 redelijke beitels in 6, 12 en 18mm. Wat groter kan nuttig zijn voor inkepingen in zulke grote balken, maar verder heb je dat niet vaak nodig. Zou dan eerder voor bijvoorbeeld 12mm + 25mm gaan. Heb je een beitel die je voor kleine dingen beter kan gebruiken en één die met de inkepingen wel goed van pas komt. 40mm is zoals gezegd inderdaad erg groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-06 10:02
kabeltjekabel schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:45:
[...]

Ja, maar was wel een andere verkoper. Heb al heel snel een verzendbevestiging gekregen (zonder trackingnr) en verwachte aflevering 22-28 mei
En ik vooralsnog ook precies hetzelfde :) .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-06 14:34

Fontainemelon

Zuiderbuur

alaintje schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:08:
[...]

En ik vooralsnog ook precies hetzelfde :) .
Heb uit interesse maar eens contact opgenomen met de zaak uit Duitsland waarmee die Amazon-account gelinkt is. Spreek maar jullie CC-kaarthouders of Amazon even aan, hierbij het antwoord van de eigenares:
It is Not my spop anymore
Since 6 weeks this Shop on Amazon is hacked
So please do NOT BUY ANYTHING on this Shop
It is a Fake.
I Can Not stop it.
Amazon is allready informed Since 6 Weeks from me an the Police.
But they are so stupid.
It
PLEASE DO NOT BUY ANYTHING
THE SHOP IS A FAKE TO COLLECT MONEY
Greetings
URsula Böhner
Gaat dus over de Festool invalzaag verkocht door weihnachtskrippen-engelthal. Maar gaat net zo goed gelden voor die Bosch set van onlangs. Als een Amazon-profiel "net uitgegeven" is en items aan belachelijke prijzen verkoopt, waarom dan in godsnaam nog een bestelling plaatsen. Je gaat je goederen nooit krijgen en helpt er niemand mee vooruit. Prijsfouten zijn een ander verhaal, maar dergelijke Amazon profielen schreeuwen gewoon scam en moet iedereen standaard negeren wat mijn mening betreft. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Fontainemelon op 17-05-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Fontainemelon schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:17:
[...]

Heb uit interesse maar eens contact opgenomen met de zaak uit Duitsland waarmee die Amazon-account gelinkt is. Spreek maar jullie CC-kaarthouders of Amazon even aan, hierbij het antwoord van de eigenares:

[...]

Gaat dus over de Festool invalzaag verkocht door weihnachtskrippen-engelthal. Maar gaat net zo goed gelden voor die Bosch set van onlangs. Als een Amazon-profiel "net uitgegeven" is en items aan belachelijke prijzen verkoopt, waarom dan in godsnaam nog een bestelling plaatsen. Je gaat je goederen nooit krijgen en helpt er niemand mee vooruit. Prijsfouten zijn een ander verhaal, maar dergelijke Amazon profielen schreeuwen gewoon scam en moet iedereen standaard negeren wat mijn mening betreft. :)
Dat is een andere verkoper. Wij hebben van 'Online Vertrieb Nad". Maar zal wel ongeveer hetzelfde liedje zijn. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor er ofwel geld terug is ofwel een mooie TS 75 in huis is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

helpt er niemand mee vooruit.
Oh jawel hoor, al die mensen hier onder het motto "kan mij het wat schelen, ik ben verzekerd" zorgen ervoor dat die oplichters nog lekker kunnen cashen. Zij krijgen hun geld terug, maar Amazon & co moeten maar zien of er nog wat terug te halen is.

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 17-05-2020 13:31 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:30:
[...]

Oh jawel hoor, al die mensen hier onder het motto "kan mij het wat schelen, ik ben verzekerd" zorgen ervoor dat die oplichters nog lekker kunnen cashen. Zij krijgen hun geld terug, maar Amazon & co moeten maar zien of er nog wat terug te halen is.
De verkopers krijgen niet direct betaald via Amazon, dus waarom ze het doen is mijn een raadsel.
Misschien hopen ze dat er mensen zijn die er helemaal niet meer op reageren en zo wat proberen te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Slux schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:42:
[...]

De verkopers krijgen niet direct betaald via Amazon, dus waarom ze het doen is mijn een raadsel.
Misschien hopen ze dat er mensen zijn die er helemaal niet meer op reageren en zo wat proberen te verdienen.
‘De kopers krijgen ook niet meteen hun product dus het is me een raadsel waarom ze toch bestellen als ze weten dat het oplichting is’ ;)

Waarschijnlijk dezelfde reden: hebzucht :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
fsfikke schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:45:
[...]

‘De kopers krijgen ook niet meteen hun product dus het is me een raadsel waarom ze toch bestellen als ze weten dat het oplichting is’ ;)

Waarschijnlijk dezelfde reden: hebzucht :p
:?

Er zijn ook regelmatig deals die wel doorgaan dus het klopt niet echt wat je zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fontainemelon

Fontainemelon

Zuiderbuur

Slux schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:48:
[...]

:?

Er zijn ook regelmatig deals die wel doorgaan dus het klopt niet echt wat je zegt.
Maar er is wel een merkbaar verschil tussen een deal, prijsfout en oplichting. En als Tweaker zouden die niet zo moeilijk te onderscheiden zijn van elkaar. Je kan het er in alle drie de scenario's "op wagen", maar de kans op een goede outcome is bij die laatste 0% dus waarom zelfs de moeite doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

De kop op mijn 18V Makita schroefmachine is aan het verslijten ben ik bang. Gaat regelmatig vanzelf open tijdens schroeven.
Ik ben dus aan het kijken naar iets anders, maar twijfel nogal.
Kan een nieuwe 18V Makita halen, hij beviel prima.
Ik heb accu’s en laders extra dus mag Lisse body zijn.
Andere keuze is Festool, ik zit het meeste in afbouw maar de kracht van de Makita tov de Festools is wel aantrekkelijk. Dilemma....
suggestie? Ander merk is geen optie ivm accu’s en uitwisselbaarheid.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:13
[...]

Gaat dus over de Festool invalzaag verkocht door weihnachtskrippen-engelthal. Maar gaat net zo goed gelden voor die Bosch set van onlangs.
"Die Bosch set van onlangs"? Die set die werd verkocht en verzonden door "Amazon EU S.a.r.L." bedoel je?

Think again. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
RZor schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:59:
De kop op mijn 18V Makita schroefmachine is aan het verslijten ben ik bang. Gaat regelmatig vanzelf open tijdens schroeven.
Andere keuze is Festool, ik zit het meeste in afbouw maar de kracht van de Makita tov de Festools is wel aantrekkelijk. Dilemma....
Nieuwe kop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontainemelon

Fontainemelon

Zuiderbuur

Xander schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:00:
[...]

"Die Bosch set van onlangs"? Die set die werd verkocht en verzonden door "Amazon EU S.a.r.L." bedoel je?

Think again. ;)
Potlood84 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:16:
Op Amazon.nl de volgende kit kunnen kopen voor 383Euro, wat mij wel een hele goeie deal leek.

[Afbeelding]
https://www.amazon.nl/BOS...05-AL1230CV/dp/B0749FV3JB
Deze set, waarvan Potloot84 twee posts later aangeeft dat ie door een handelaar op Amazon verkocht werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
RZor schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:59:
Festool voor zagen snap ik, maar voor boren zou ik persoonlijk lekker bij Makita blijven. Makita is ook geschikt voor afbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 23:41

https://www.hornbach.nl/s...-8-mm/989026/artikel.html

Ik heb die. Werkt op zich prima.

Mijn advies: spaar ff door voor lamellenfrees. Een losse body zonder accu is prima betaalbaar (ik heb de makita) en werkt veel fijner dan deuvels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Deuvels geven je nog iets van stevigheid, lamellen vangen alleen de afschuifkracht op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
fsfikke schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:30:
[...]

Wellicht is dat dan een aanmoediging voor Amazon om wat scherper op die prijzen toe te zien. Is natuurlijk niet bijster moeilijk om te detecteren wanneer een bepaalde verkopers opeens een hele rits producten fors onder de gangbare prijs online zet.

Overigens denk ik dat Amazon ook niet zomaar die betalingen doorzet...

[ Voor 5% gewijzigd door kabeltjekabel op 17-05-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel

Een Festool Domino. Ik reken liefst niet uit wat dat ding gekost heeft per gezette Domino... volgens mij is dat nog steeds iets van €5+ :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
Prijs begint bij euro of 60. Geen idee hoe nauwkeurig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-06 14:23
[...]

[...]

Wat is hierin de juiste procedure, ik heb ook een bestelling bij deze shop die reeds "verzonden" is? Amazon.nl eerst aanspreken?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
Sijhtam schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:41:
[...]

Wat is hierin de juiste procedure, ik heb ook een bestelling bij deze shop die reeds "verzonden" is? Amazon.nl eerst aanspreken?
Het reeds verzonden is ook gedaan om te zorgen dat je niet meer kunt cancelen. Maar is niet meer dan verzendlabel aanmaken, en aangeven dat het verzonden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Laatst online: 27-06 16:21
krizzziz schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:56:
Paar weken geleden dezelfde zaag gekocht bij de Bauhaus voor 184,-. Volgens mij kun je hem nog steeds voor dat bedrag kopen.
Pagina: 1 ... 70 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic