Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:09

Crazy-

Best life ever

Autonoesis schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:46:
[...]

Laat het zagen van platen gewoon uitbesteden wanneer je niet over de juiste apparatuur beschikt. Invalzagen zijn gemaakt voor op montage waar die wordt ingezet voor diverse doeleinden. Maar is niet gemaakt voor herhaaldelijk werk. Hoe precies je ook aftekent uit eigen ervaring weet ik dat afwijkingen steeds groter worden en dat platen nooit dezelfde afmetingen hebben. Dan kun je beter je geld uitgegeven aan een tafelcirkeltje van één van de bekende merken. Hiermee ga je waarschijnlijk veel meer plezier aan beleven.

Maar zoals al gezegd besteedt het uit. Het zagen is door het platenhandelaar met de juiste apparatuur (formaat- of platenzaag) in mum van tijd geklaard. Met precisie die je met DHZ-machine’s niet kunt bereiken en tegen een fractie van de prijs.

Wil je enigszins een professioneel resultaat dan dat is een lamello, deuvel of lamellofrees eigenlijk ook wel noodzakelijk. En vergeet niet lange lijmklemmen of corpusklemmen en een system32 boorsysteem (hier zijn verschillende oplossingen voor bijv. Bosch FSN RA 32)
ben het (Deels) wel met je eens om veel plaatwerk te laten doen - maar veel plaatwerk (lees: veel dezelfde) zal ik echt niet hebben.

nu zit ik wel met een kast (270x400x54) waarbij ik wat meer van hetzelfde nodig heb > die staanders laat ik wel op maat zagen; moet toch MDF bestellen en ik pak waarschijnlijk 16mm en laat deze verzagen naar 2700x540mm

waar ik juist de machine voor wil is het overige werk; voor de liggers & lades te zagen. Mijn afkortzaag kan maximaal 350mm diepte

een decopeerzaag spreekt voor zich - dat lukt niet. dus zoek een mooi alternatief.
moet het op de (halve)mm nauwkeurig? absoluut niet

onlangs een arcadekast gezaagd - met de decopeerzaag cq. invalzaag (parkside..) maar niet tevreden; krijg het wel afgewerkt met plamuur maar dat is niet mijn doel. Maar met name ook het werkelijk 'inval' zaag miste ik in dit geval:

- Secuur iets uitzagen midden in de plaat.

ben een fanatieke hobbyist - heb nog wel wat plannen liggen om te maken - beetje goed gereedschap kan dan geen kwaad.

de overweging kan echter nog zijn 'een instap model' of de mooie makita met geleiders. En als je eenmaal zo'n apparaat hebt - ga je het vanzelf meer gebruiken :*)

Dus nee - ik zal hem niet aanschaffen om 12 platen mdf van 270x54 te zagen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Crazy- op 04-05-2020 14:15 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:23
Vandaag komt m'n GST150 CE binnen. Nu lees ik steeds meer op internet dat de GST 150 niet in de markt is gezet als precisie houtbewerkings decoupeerzaag, maar meer als decoupeerzaag voor het ruwe werk.

Voor het precisie werk kan je beter een GST160 nemen of de GST12V variant.

Nu weet ik dat deze decoupeerzaag al een verbetering is tegenover m'n vorige decoupeerzaag. Maar zal ik toch niet beter af zijn met een GST12V of GST160?

Ik heb nog geen 12V van Bosch. Dus dan zal ik rond de 150 euro uitkomen. De 12V serie van Bosch staat hoog aangeschreven.
Hiermee kan je maximaal 70mm dik hout zagen.
Ik heb wel gezien op YouTube dat de GST12V wat makkelijker schreef zaagt dan een krachtigere 18V variant.

De GST160 kost gemiddeld zo'n 220 euro. Dit is het topmodel. Dus dat zal sowieso wel goed zijn. Ook zijn de reviews lovend.

De GST150 heb ik nu voor 110 euro gekocht.

Ik zal het voornamelijk gebruiken voor kleinere projecten. En niet dikker hout gebruiken dan de 70mm wat de GST12V aan kan als maximum.

Zal de extra investering de moeite waard zijn? Dan gaat de GST150 retour.
Of moet ik gewoon genoegen nemen met deze decoupeerzaag welke ik voor een mooie prijs heb gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
Wuursj schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:44:
Tackers
Deze tools zijn nieuw voor mij. Ik zoek een tacker voor één (flinke) klus: het vast nieten van een hoop fermacell platen van 10 of 12,5 mm dik.
Fermcell geeft netjes aan wat de eisen zijn van de nietjes (type N?):
  • draad diameter 1,2-1,6mm
  • rugbreedte circa 10mm
  • beenlengte in mijn geval 25-28mm
Die rug breedte zorgt er meteen voor dat ik er niet kom met de budget-tackers van oa. ecotools en HBM (met de laatste heb ik sowieso geen goede ervaringen).

Maar wat dan wel? Merken in de tacker-wereld zeggen mij weinig. Na flink wat googlen in het tacker en nietjes oerwoud kom ik vooralsnog uit bij Dutack 750 H van circa €155o. Maar ook dit merk zegt me niks.
[Afbeelding]

Of zou deze merkloze van Ecotools van €85 toch wat zijn?
[Afbeelding]

Iemand hier een mening over? Of een redelijke OK kwaliteit tacker die dit formaat nietjes kan schieten?

[...]
Ik heb vorig jaar bij Amazon Duitsland een budget tacker gekocht (nu niet meer leverbaar), maar zoiets als deze. Dit type wordt als ik het goed heb gezien onder diverse 'merken' verkocht. Ik heb hem regelmatig gebruikt en werkt prima. Ik weet alleen niet of hij voor 'jouw' nietjes geschikt is, dus dat zou je uit moeten zoeken.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:13

orf

Toekan schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:54:
Vandaag komt m'n GST150 CE binnen. Nu lees ik steeds meer op internet dat de GST 150 niet in de markt is gezet als precisie houtbewerkings decoupeerzaag, maar meer als decoupeerzaag voor het ruwe werk.

Nu weet ik dat deze decoupeerzaag al een verbetering is tegenover m'n vorige decoupeerzaag. Maar zal ik toch niet beter af zijn met een GST12V of GST160?

Ik heb nog geen 12V van Bosch. Dus dan zal ik rond de 150 euro uitkomen. De 12V serie van Bosch staat hoog aangeschreven.
Ik heb wel gezien op YouTube dat de GST12V wat makkelijker schreef zaagt dan een krachtigere 18V variant.

De GST160 kost gemiddeld zo'n 220 euro. Dit is het topmodel. Dus dat zal sowieso wel goed zijn. Ook zijn de reviews lovend.

Ik zal het voornamelijk gebruiken voor kleinere projecten. En niet dikker hout gebruiken dan de 70mm wat de GST12V aan kan als maximum.

Of moet ik gewoon genoegen nemen met deze decoupeerzaag welke ik voor een mooie prijs heb gekocht.
Ik ben tevreden over de 150. Volgens mij heeft de 160 betere zaaggeleiding, maar zagen met een decoupeerzaag is vaak niet superprecies. Hij is goed sterk en zaagt lekker snel. €110 lijkt mij een hele mooie prijs. Dan heb je veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:56

Wuursj

want worst is al bezet

hansvk schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:00:
[...]

Ik heb vorig jaar bij Amazon Duitsland een budget tacker gekocht (nu niet meer leverbaar), maar zoiets als deze. Dit type wordt als ik het goed heb gezien onder diverse 'merken' verkocht. Ik heb hem regelmatig gebruikt en werkt prima. Ik weet alleen niet of hij voor 'jouw' nietjes geschikt is, dus dat zou je uit moeten zoeken.
Thx maar helaas, ook deze doet te smalle 5,7mm brede nietjes (zoals de meeste instappers).

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:38
Wuursj schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:44:
Tackers
Deze tools zijn nieuw voor mij. Ik zoek een tacker voor één (flinke) klus: het vast nieten van een hoop fermacell platen van 10 of 12,5 mm dik.
Fermcell geeft netjes aan wat de eisen zijn van de nietjes (type N?):
  • draad diameter 1,2-1,6mm
  • rugbreedte circa 10mm
  • beenlengte in mijn geval 25-28mm
Die rug breedte zorgt er meteen voor dat ik er niet kom met de budget-tackers van oa. ecotools en HBM (met de laatste heb ik sowieso geen goede ervaringen).

Maar wat dan wel? Merken in de tacker-wereld zeggen mij weinig. Na flink wat googlen in het tacker en nietjes oerwoud kom ik vooralsnog uit bij Dutack 750 H van circa €155o. Maar ook dit merk zegt me niks.
[Afbeelding]

Of zou deze merkloze van Ecotools van €85 toch wat zijn?
[Afbeelding]

Iemand hier een mening over? Of een redelijke OK kwaliteit tacker die dit formaat nietjes kan schieten?

Mijn 'gewone' gereedschap gamma bestaat na wat omzwervingen met budget merken met veel irritatie nu vooral uit Makita, beetje blauwe Bosch Prof, een Festool stofzuiger en Rupes schuurmachines. Maar als ik bij deze merken kijk voor een tacker, kan ik weer een nier inleveren en denk dat ik hem naast deze klus, niet heel vaak ga gebruiken. Dus toch maar weer een stap naar een budget merk?
Ik heb een pinnailer van ecotools en die doet het prima. Het is iig een flinke stap beter dan de brol van de lidl/aldi :P

Hoe lang denk je met de klus bezig te zijn? Al eens aan huren gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
orf schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:05:
[...]

Ik ben tevreden over de 150. Volgens mij heeft de 160 betere zaaggeleiding, maar zagen met een decoupeerzaag is vaak niet superprecies. Hij is goed sterk en zaagt lekker snel. €110 lijkt mij een hele mooie prijs. Dan heb je veel waar voor je geld.
Afgelopen weekend zat ik te erg twijfelen hierover. Maar ik ben nu ook steeds meer van mening dat ik voor dit geld een mooie en kwalitatief goede decoupeerzaag heb.

Alhoewel die 12V lijn van Bosch ook erg leuk speelgoed is en de GST12V een mooie intro in dat ecosysteem zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:38

Het ligt ook aan je verwachtingen natuurlijk, voor dat geld is het een hele goeie. De GST 160 is wat krachtiger en heeft betere zaaggeleiding maar wat ga je er mee doen? Ik heb de GST 150 ook en ik gebruik hem zelf voor wat grover werk en snelle klusjes maar heb de indruk dat het een heel degelijk ding is.

Het verschil tussen accu en draad is natuurlijk wel heel groot, ik ben zelf wel fan van accu machines. Gewoon oppakken en er mee rondlopen waar je maar wilt is wel lekker natuurlijk. Wilde zelf alleen wat meer power en dan ga je ook qua prijs omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:56

Wuursj

want worst is al bezet

Raymond schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:22:
[...]

Ik heb een pinnailer van ecotools en die doet het prima. Het is iig een flinke stap beter dan de brol van de lidl/aldi :P
Mooi om te horen. Tot nu toe vind ik de prijs/kwaliteit van ecotools ook best goed bij alles wat er gekocht heb (en dat is best veel aan verbruiks-materiaal maar niks aan 'echt' gereedschap). Ze lijken een betere selectie te hebben dan HBM is mijn ervaring tot nu toe.
Hoe lang denk je met de klus bezig te zijn? Al eens aan huren gedacht?
Wel aan gedacht. Maar weel een aantal weken en dan is huren vaak weer duur: eerst buitenmuren afwerken aan de binnenklant en dan binnenwanden. Het gaat om een complete verdieping hout-skelet-bouw. Eerst folie (dat kan elk apparaat wel) en dan OSB schroeven en fermacell schieten. Dat fermacell is best 'zwaar' spul om door heen te schieten maar ecotools noemt het expliciet en het gaat om de kortste niet. Dus ik denk dat het die gaat worden...

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
@Toekan zelf afgelopen weekend de bovenverdieping voorzien van nieuw laminaat. Voor alles afgezien het simpel afkorten heb ik de GST 12V-70 gebruikt met speciale laminaatbladen. Merk wel dat de zaag snel wat zoekende is en inderdaad vrij snel scheef trekt. Als je erg langzaam gaat krijg je alles wel netjes, ben uiteindelijk ook tevreden met het resultaat. Moest er gewoon op letten dat ik echt niet snel ging. Maar voor het echte precisiewerk is hij imo niet geschikt. Nu wel de vraag in hoeverre een decoupeerzaag daar überhaupt voor geschikt is hoor. Maar krappe rondjes maken is lastig, omdat de zaaggeleiding niet perfect is.

Mijn conclusie na dit weekend was uiteindelijk wel dat de GST 12V een fijne machine is, maar ik uiteindelijk toch een GST 160 erbij wil voor zwaarder en/of preciezer werken. Heb ik ook een machine die ik met de geleiderails kan gebruiken etc.

Afgelopen tijd wel vaker de 12V erbij gepakt mede door het feit dat hij draadloos is en je hem dus sneller pakt voor grof werk (afval klein maken etc). Daar zou ik een bedrade versie minder snel voor pakken. TLDR: Prima decoupeerzaagje, maar voor precisie / zwaarder werk niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
Twijfels schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:38:
@Toekan zelf afgelopen weekend de bovenverdieping voorzien van nieuw laminaat. Voor alles afgezien het simpel afkorten heb ik de GST 12V-70 gebruikt met speciale laminaatbladen. Merk wel dat de zaag snel wat zoekende is en inderdaad vrij snel scheef trekt. Als je erg langzaam gaat krijg je alles wel netjes, ben uiteindelijk ook tevreden met het resultaat. Moest er gewoon op letten dat ik echt niet snel ging. Maar voor het echte precisiewerk is hij imo niet geschikt. Nu wel de vraag in hoeverre een decoupeerzaag daar überhaupt voor geschikt is hoor. Maar krappe rondjes maken is lastig, omdat de zaaggeleiding niet perfect is.

Mijn conclusie na dit weekend was uiteindelijk wel dat de GST 12V een fijne machine is, maar ik uiteindelijk toch een GST 160 erbij wil voor zwaarder en/of preciezer werken. Heb ik ook een machine die ik met de geleiderails kan gebruiken etc.

Afgelopen tijd wel vaker de 12V erbij gepakt mede door het feit dat hij draadloos is en je hem dus sneller pakt voor grof werk (afval klein maken etc). Daar zou ik een bedrade versie minder snel voor pakken. TLDR: Prima decoupeerzaagje, maar voor precisie / zwaarder werk niet geschikt.
Dat is ook veel commentaar wat ik terug zie komen. De GST12V is een mooi apparaat, maar wel voor erbij. Als primaire is een krachtige bedrade variant een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wuursj schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:30:
[...]

Mooi om te horen. Tot nu toe vind ik de prijs/kwaliteit van ecotools ook best goed bij alles wat er gekocht heb (en dat is best veel aan verbruiks-materiaal maar niks aan 'echt' gereedschap). Ze lijken een betere selectie te hebben dan HBM is mijn ervaring tot nu toe.

[...]

Wel aan gedacht. Maar weel een aantal weken en dan is huren vaak weer duur: eerst buitenmuren afwerken aan de binnenklant en dan binnenwanden. Het gaat om een complete verdieping hout-skelet-bouw. Eerst folie (dat kan elk apparaat wel) en dan OSB schroeven en fermacell schieten. Dat fermacell is best 'zwaar' spul om door heen te schieten maar ecotools noemt het expliciet en het gaat om de kortste niet. Dus ik denk dat het die gaat worden...
ah, ok. Dan kan kopen ook prima uit. Je koopt dat ding voor 85 euro (oid). En na een maand trap je hem op MP voor 4-5 tientjes. Ben je voor een paar tientjes klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20

Ik heb vorig jaar in de blackfriday de gst160 gekocht omdat hij niet veel duurder was dan de gst150. Het is een machtig apparaat wat echt heel mooi recht zaagt als jij dat doet. Maar dat laatste blijft toch wel lastig met een Decoupeerzaag. Het scheef trekken van het zaagblad heb ik nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Welke prijstracker kan ik het beste gebruiken om van een apparaat een goede aanbieding op te sporen? Voor Amazon heb ik de Price Tracker app.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:03

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb zelf net de Bosch GSR 12V-15 FC voor 150 Euro via amazon.nl ontvangen. Mooi apparaat, voelt kwalitatief veel beter aan dan de 'normale' accuschroefmachines die ik hiervoor had.

Anyway, ik zie dat Makro van 6 t/m 19 mei een Bosch Blauw pakket in de aanbieding heeft. Ik heb niet gekeken wat de prijzen los zijn, maar het lijkt me een goede aanbieding?
  • GSR 18V-28 accuboormachine
  • GBH 18V-20 boorhamer
  • GWS 18-125 V-Li haakse slijper
  • GST 18V-Li decoupeerzaag
  • GDX 18V-EC slagschroevendraaier
  • 3xGBA 4.0 Ah Li-Ion accu, GAL 1880 CV snellader, opbergtas, GLI 18V-300 bouwlamp
€773,19 incl. BTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Raymond @Twijfels @Framoes
Vanmiddag ff naar kruis gereden in Rotterdam. Toch weer een Metabo meegenomen. Makita was het volgens hun voor slijpen niet helemaal. Bosch blauw hadden ze niet liggen met snelspanner, Milwaukee kon geen stofkap op zowel bedraad als met accu en Festool idd voornamelijk voor tegels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Framoes schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:52:
[...]

Een random orbital sander is toch ook een excenter schuurmachine?

De meeste excenters hebben blijkbaar niet die zogenaamde dubbele beweging die Makita heeft. Het zijn de enige waarbij het specifiek wordt vermeld en dat lijkt me vreemd als het de standaard is. Bij o.a. Metabo en DeWalt staat bij de specs ook niet het aantal gewone schuurbeweging/min vermeld, maar alleen de rotaties.
Denk eerder meer gelikte marketing. Die Youtube clip die je linkte laat het ook gewoon zien; Ding is gewoon identiek aan een willekeurige excenterschuurmachine met ronde zool die vrij kan draaien.
Het lijkt me als dit inderdaad zo is, dat je er sneller mee kan schuren dan een excenter die dit niet heeft. Een Rotex doet daar nog een schepje bovenop met de geforceerde modus. Maar die is ook 6x zo duur.
De Rotex heeft een mode om het ronddraaien van de hele zool te forceren. Dat heeft die BO5041 domweg niet.
Ik heb hem overigens gekocht omdat het de goedkoopste was in die klasse. Hij schuurt naar behoren en of dat nou is door dual action of magische kabouters is me dan om het even.
Als je hem gaat vergelijken met een Rotex in aangedreven mode zul je zien dat die Rotex een veel hogere afname geeft. Het vrij kunnen draaien geeft inderdaad een mooier schuurbeeld dan een schuurmachine die dat niet heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door kabeltjekabel op 04-05-2020 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
jichem schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:59:
[...]

Ik heb vorig jaar in de blackfriday de gst160 gekocht omdat hij niet veel duurder was dan de gst150. Het is een machtig apparaat wat echt heel mooi recht zaagt als jij dat doet. Maar dat laatste blijft toch wel lastig met een Decoupeerzaag. Het scheef trekken van het zaagblad heb ik nog niet meegemaakt.
Hahaha. Dat maakt de twijfel weer toeslaan. Misschien toch maar 100 euro erbij leggen en dan in ruil een betere decoupeerzaag kopen die in een L-Boxx zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36

Een decoupeerzaag is toch sowieso niet voor precisiewerk? Die gebruik je voor bochten zagen of even snel iets grof afkorten of gewoon "brandhout" zagen. Met die GST150 kan je dus prima uit de voeten.
[...]

Ecotools verkoopt sowieso prima schroeven, pluggen, etc. Kwaliteit is in mijn ervaring beter dan duurdere schroeven van o.a. Bouwmaat of Dynaplus. En ook het handgereedschap en zaken zoals boortjes zijn beter dan je verwacht voor die prijs.
kabeltjekabel schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:05:
[...]

Denk eerder meer gelikte marketing. Die Youtube clip die je linkte laat het ook gewoon zien; Ding is gewoon identiek aan een willekeurige excenterschuurmachine met ronde zool die vrij kan draaien.
Ik ben geen expert op het gebied van schuurmachines, dus ik geloof het zo. Hij schuurt in ieder geval goed genoeg voor me om geen €600 aan een Rotex uit te willen geven.
[...]

De Rotex heeft een mode om het ronddraaien van de hele zool te forceren. Dat heeft die BO5041 domweg niet.
Klopt, dat gaf ik ook aan. De BO5041 heeft geen speciale standen. Het meest speciale er aan is dat je het toerental kan instellen ;)
[...]

Als je hem gaat vergelijken met een Rotex in aangedreven mode zul je zien dat die Rotex een veel hogere afname geeft. Het vrij kunnen draaien geeft inderdaad een mooier schuurbeeld dan een schuurmachine die dat niet heeft.
Ik vergelijk hem juist niet met de Rotex vanwege die geforceerde modus. Daar kan hoogstens een lakfrees tegenop. Maar je betaalt natuurlijk ook de hoofdprijs voor een Rotex. Tenzij iemand constant werkzaamheden uitvoert die daarmee veel makkelijker worden, zou ik zo'n machine eigenlijk ook niet aanraden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:45
Toekan schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:20:
[...]

Hahaha. Dat maakt de twijfel weer toeslaan. Misschien toch maar 100 euro erbij leggen en dan in ruil een betere decoupeerzaag kopen die in een L-Boxx zit.
Waar komt die L-boxx fascinatie toch vandaan hier? Vindt het eerlijk gezegd dom grote, lompe bakken. De plastic inlays zijn ook niet echt handig vind ik.

Een decoupeerzaag past 4x in die L-boxx

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Den_S85 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:33:
[...]

Waar komt die L-boxx fascinatie toch vandaan hier? Vindt het eerlijk gezegd dom grote, lompe bakken. De plastic inlays zijn ook niet echt handig vind ik.

Stapelbaar en uniform. Ik heb een pesthekel aan 101 verschillende koffers die allemaal een ander formaat hebben.

Bij L-boxx'en heb je ook nog 'halve' inlays voor bepaalde dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Den_S85 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:33:
[...]

Een uniform, stapelbaar systeem dat aan elkaar kan worden bevestigd snap ik wel, maar inlays vind ik niet altijd even handig. Ik laat ze eigenlijk alleen zitten bij machines die sowieso al een hele kist vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
SayWhatAgain! schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:18:
Ik heb zelf net de Bosch GSR 12V-15 FC voor 150 Euro via amazon.nl ontvangen. Mooi apparaat, voelt kwalitatief veel beter aan dan de 'normale' accuschroefmachines die ik hiervoor had.

Anyway, ik zie dat Makro van 6 t/m 19 mei een Bosch Blauw pakket in de aanbieding heeft. Ik heb niet gekeken wat de prijzen los zijn, maar het lijkt me een goede aanbieding?
  • GSR 18V-28 accuboormachine
  • GBH 18V-20 boorhamer
  • GWS 18-125 V-Li haakse slijper
  • GST 18V-Li decoupeerzaag
  • GDX 18V-EC slagschroevendraaier
  • 3xGBA 4.0 Ah Li-Ion accu, GAL 1880 CV snellader, opbergtas, GLI 18V-300 bouwlamp
€773,19 incl. BTW
Kom los bij Amazon.de met de huidige prijzen op €852, daarin zitten enkele L-Boxxen, niet voor allemaal. Met het prijzenfestijn van afgelopen dagen had je ongetwijfeld beter spul voor minder geld kunnen hebben. Het is geen hele slechte aanbieding. Echter is de GDX 18V-EC een verouderd model volgens mij, nu vervangen door de GDX 18V-200. De GBA 4.0 Ah zijn geen PROCore accu's, die je voor praktisch hetzelfde geld kan krijgen.

Mocht je toevallig dit allemaal echt nodig hebben dan is het de overweging waard, twijfel je bij één van de apparaten al zou ik het direct links laten liggen en specifiek kopen wat je nu nodig hebt en de rest eventueel later in een aanbieding, ben je goedkoper uit en heb je wat je ook echt wilt hebben.

Mogelijk interessant om nu bij Toolstation overigens wat spul te kopen. Daar kan je met de actiecodes bij sommige 18V apparaten nu een lader + PROCore 4,0Ah accu krijgen. En daarnaast via boschproacties zelf ook nog eens een 4,0 Ah accu als ik het goed begrijp. Laat mij nut och ook twijfelen om nog een GDX 18V + GKS 18V aan te schaffen, had ze eigenlijk voor later pas op de planning staan...

[ Voor 11% gewijzigd door Twijfels op 04-05-2020 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik ga hem zelf ook niet halen, teveel spul wat ik (bijna) nooit gebruik. Ik dacht misschien voor iemand anders interessant, maar dat valt wel mee dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
Toekan schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:20:
[...]

Heel eerlijk..met het prijsverschil waar je nu tegen aan kijkt zou ik hem lekker houden tenzij je veel dikke massieve hardhouten balken figuurzaagt.. Maar dan is de mafel geloof ik nog beter..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Nieuw speelgoed! Nu nog een goede ProCore actie vinden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ncFOPNxvk7madI3g8PRiy4XkBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTJiwnYI3oDcfha9U7DRSdUK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
jichem schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:49:
[...]

Heel eerlijk..met het prijsverschil waar je nu tegen aan kijkt zou ik hem lekker houden tenzij je veel dikke massieve hardhouten balken figuurzaagt.. Maar dan is de mafel geloof ik nog beter..
Binnenkort ga ik wel een badkamermeubel (hardhout) maken en misschien nog wat andere meubel projecten. Maar die dikke massieve hardhouten balken staan niet op de planning hoor :)

Voor die 100 euro minder kan ik beter een paar degelijke zaagbladen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:37

MJV

SayWhatAgain! schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:18:
Das snel! Mijn FlexiClick staat op Amazon.de nog steeds op verwachte levering tussen 11 en 19 mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
Toekan schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:58:
[...]

Binnenkort ga ik wel een badkamermeubel (hardhout) maken en misschien nog wat andere meubel projecten. Maar die dikke massieve hardhouten balken staan niet op de planning hoor :)

Voor die 100 euro minder kan ik beter een paar degelijke zaagbladen kopen.
Voor rechte snedes kan ik je een invalzaag aanraden, of afkortzaag als het niet al te breed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:50

Vliegvlug

Flight Simple

MJV schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:08:
[...]

Das snel! Mijn FlexiClick staat op Amazon.de nog steeds op verwachte levering tussen 11 en 19 mei.
Bij mij is het nog erger, er staat niet eens een verwachte leverdatum voor mijn Bosch GSS 160-1 A Multi.
Enige wat er staat is: Verzending wordt voorbereid
:|

Heb ik nog nooit gehad bij Amazon.
Iemand anders dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:16

Illusion

(the art of)

Twijfels schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:02:
[...]
Mogelijk interessant om nu bij Toolstation overigens wat spul te kopen. Daar kan je met de actiecodes bij sommige 18V apparaten nu een lader + PROCore 4,0Ah accu krijgen. En daarnaast via boschproacties zelf ook nog eens een 4,0 Ah accu als ik het goed begrijp. Laat mij nut och ook twijfelen om nog een GDX 18V + GKS 18V aan te schaffen, had ze eigenlijk voor later pas op de planning staan...
Ik zie bij toolstation op dit moment geen acties voor gratis acculaders staan?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Vliegvlug schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:43:
[...]

Iemand anders dat ook?
Mijn excentertje is ook nog niet verstuurd, vrijdag besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
[...]

Bij mij is het nog erger, er staat niet eens een verwachte leverdatum voor mijn Bosch GSS 160-1 A Multi.

Iemand anders dat ook?
De GST150 CE is vandaag binnengekomen. Maar de excenter is ook nog niet verzonden. De verwachte leverdatum is wel al 7 mei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
Illusion schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:44:
[...]

Ik zie bij toolstation op dit moment geen acties voor gratis acculaders staan?
Zie de gele banner onder bijvoorbeeld dit product: https://www.toolstation.n...moeraanzetter-body/p71384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:41
[...]

Iemand anders dat ook?
Hier hetzelfde voor de multi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
hammy87 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:50:
[...]

Hier hetzelfde voor de multi..
"Bezorgdatum in afwachting", nog vager dan jullie status. Ben wel benieuwd hoe of wat, bij bestelling wel vermeld dat er nog 16 op voorraad waren. Ga er dan niet vanuit dat ik 'm weken later pas krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

MJV schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:08:
[...]

Ik heb 'm afgelopen donderdag besteld op amazon.nl. Origineel was de verwachting 8 mei, maar vandaag geleverd. Viel me erg mee inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Volgende week maandag bij de lidl in de aanbieding.

20v accu schroefmachine, in koffer inclusief accu en lader voor 39,99.

Voor wie af en toe z'n ding nodig is volgens mij helemaal prima.

Ook de decoupeerzaag in de aanbieding en een kruislazer. Check de folder is.

https://www.lidl.nl/nl/p/klussen/accu-boormachine/p37118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
hansvk schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:13:
Welke prijstracker kan ik het beste gebruiken om van een apparaat een goede aanbieding op te sporen? Voor Amazon heb ik de Price Tracker app.
Keepa voor Amazon of https://www.idealo.de?
Ardj schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:55:
[...]

"Bezorgdatum in afwachting", nog vager dan jullie status. Ben wel benieuwd hoe of wat, bij bestelling wel vermeld dat er nog 16 op voorraad waren. Ga er dan niet vanuit dat ik 'm weken later pas krijg.
Same here.

[ Voor 36% gewijzigd door wheel op 04-05-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
PRoeske schreef op zondag 3 mei 2020 @ 07:06:
Gisteren bij de Hornbach geweest en wat nieuw speelgoed gekocht/besteld met gebruik van laagste prijs garantie:

- Makita dtd155 die ik vorige week had gekocht was nu bij Combitools maar liefst €0,05 goedkoper. Leverde toch €12 op.
- Bosch gll 3-50 in de aanbieding bij Gamma. Van €230 voor €155 en dan nog 10% Hornbach LPG er vanaf. Werd €139
- Bosch d-tect 120; zelfde als de gll 3-50.

Vooral die laatste even zien hoe goed deze echt is, anders gaat hij gewoon terug.
Grappig, de GLL heb ik van het weekend ook nog gescoord bij de Gamma, prima ding.
De D-Tect 120 heb ik al langer, heel erg blij mee, oneindig veel fijner dan die goedkopere leidingzoekers die OF constant alarm slaan terwijl er niets zou moeten zitten, OF gewoon simpelweg zeggen dat het veilig is om te boren, terwijl daar toch wel een leiding zou moeten zitten.
Wel belangrijk is opletten hoe je hem vasthoudt, niet je vingers naast de base houden, echt om de handgreep, anders kan je de meting beïnvloeden, en zegt ie veel eerder dat er wel wat zit.
Apparaat moet ook altijd strak tegen de muur, anders gaat de meting ook niet goed, maar als je hierop let, krijg je (in mijn ervaring) prima resultaten, ook handig dat je kan zien waar je elektra loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07 21:47
[...]

Iemand anders dat ook?
Ja, bij de mijne staat dat ze me een email gaan sturen als de lever datum bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
NL_Scratch schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:16:
Volgende week maandag bij de lidl in de aanbieding.

20v accu schroefmachine, in koffer inclusief accu en lader voor 39,99.

Voor wie af en toe z'n ding nodig is volgens mij helemaal prima.

Ook de decoupeerzaag in de aanbieding en een kruislazer. Check de folder is.

https://www.lidl.nl/nl/p/klussen/accu-boormachine/p37118
Deze was vorig jaar een keer 24 euro, inclusief accu+lader :P

Maar voor 40 euro geen slechte deal. Als je iets meer power wilt, kan je beter zijn sterkere broertje pakken:
https://www.lidl-shop.nl/...vendraaier-20V/p100285726
Voor 50 euro ook geen slechte deal en in mijn ogen een iets betere deal dan die van 40 euro.

Als je al een accu van Parkside heb, kan je ook overwegen om de boormachine zonder accu te nemen:
https://www.lidl-shop.nl/...er-zonder-accu/p100286364
30 euro.

Ik heb beide boormachines (altijd handig 2 boormachines :) ) en zou dan eerder die van 50 euro aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
nick_haak schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:52:
[...]

Grappig, de GLL heb ik van het weekend ook nog gescoord bij de Gamma, prima ding.
[...]
Wat zit daar allemaal bij eigenlijk? Gamma heeft namelijk geen EAN op de website staan. Zit er een L-boxx inlay bij? Dat 3-potige mini statief? Statiefhouder? Reflector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Laatst online: 02-01 11:18
kabeltjekabel schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 01:57:
[...]

Wat zit daar allemaal bij eigenlijk? Gamma heeft namelijk geen EAN op de website staan. Zit er een L-boxx inlay bij? Dat 3-potige mini statief? Statiefhouder? Reflector?
Was ik ook benieuwd naar... Inlay (half model), tasje, reflector en driepootje zaten erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:41
Matthis schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:35:
Ugh Combitools.

Bestelde er op 21/4 een makita luchtpomp en mbox4. Luchtpomp pas op voorraad midden juni, duidelijk aangegeven. Op 22/4 plots verzendbevestiging van PostNL - ik ga er van uit dat de MBox afzonderlijk opgestuurd werd.

Sinds 25/4 geen beweging meer in de Track&Trace van PostNL - "bezorgtijd onbekend". PostNL gebeld, die raden me aan contact op te nemen met CombiTools.

Hen ondertussen 3x gemaild, zonder enige reactie. Telefoon nemen ze ook niet op.

Conclusie: dit bedrijf toch zeker momenteel mijden als de pest.
Wat @Raymond zegt over combitools was indd in het verleden wel zo, ze zijn nu iets groter, maar indd nog klein bedrijfje.
Maar vergis je momenteel ook niet in PostNL hoor, die weten momenteel ook niet meer van achteren dat ze van voor nog leven.
M'n vrouw had 4 weken geleden iets besteld wat er ruim 2 weken over deed bij postnl wegens drukte.

Had laatst zelf iets besteld bij combitools, was verkeerd gegaan (ander en goedkoper model geleverd dan besteld) maar netjes naar hun gebeld.
De volgende dag belde de beste man (eigenaar) me zelf nog om te verontschuldigen en werd gezorgd dat het juiste artikel zsm werd geleverd (volgende dag toen dus).

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
kabeltjekabel schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 01:57:
[...]

Vreemd dat ze die niet tonen, maar het EAN is wel te vinden in de html van de webpagina:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjXJ7o9fbvCRaJzZJ13TknqueNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/layy53Rx6om0XWbVz6PB0MZp.jpg?f=fotoalbum_large

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
@hammy87 hier is alles al verzonden (waaronder de GSS 160)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
[...]

Iemand anders dat ook?
Bij mij nog erger: "We wachten op de autorisatie van uw bank. Kom later terug."
Ik heb gewoon zoals anders betaald met Creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:38
Volgens mij heeft Amazon te veel verkocht, bij mij ook de GSS 160: Verzending wordt voorbereid. Als ik naar andere Bosch producten kijk zie ik bijna overal tijdelijk niet op voorraad (o.a. de GST 150 CE die ik even geleden wel snel binnen heb gekregen). Zal een combinatie zijn van kortingen en klusdrang met het mooie weer en de ophokplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:19
Ik baal er flink van dat ik vorige week tijdens die flinke korting op Bosch blauw niet ook m'n slag heb geslagen. Normaliter rouleren we het elektrische gereedschap zonder problemen tussen m'n vader+schoonvader+mijzelf. Aangezien beiden nu ook aan het klussen zijn geslagen en ik deze week ook het nodige ophangwerk wilde doen, twijfel ik om nu alsnog een eigen boorhamer te kopen.

Moeite waard om zelf deze aan te schaffen voor wat sporadisch ophang werk in de betonnen buitenmuren + plafonds? Of een paar dagen extra geduld hebben en weer de boorhamer van schoonpa lenen..?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:39
TheJVH schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:48:
[...]

Om hier even op terug te komen, ik heb een belletje gehad en de kosten voor reparatie komen uit op 74 euro :/ . Niet echt heel fijn, dat het niet onder garantie zou vallen had ik wel verwacht maar voor het vervangen van een onderdeel van 1,23 voelt dit wel een beetje als de hoofdprijs. Ik snap dat arbeidsloon duur is maar dit komt niet echt over naar mij als goede service en geeft een nare bijsmaak, doet ook het merk Makita niet echt ten goede voor mij. Ik kan bijna een nieuwe bovenfrees kopen van dat geld....

Protip voor andere mensen die hier mee te maken krijgen: Lekker zelf repararen en jezelf 70 euro uitsparen.
De volgende dag gebeld met Makita, en aangegeven dat ik teleurgesteld was dat ze geen garantie wilden geven omdat de machine open was geweest, zeker in deze tijden (liever zelf oplossen dan nu naar een bouwmarkt te moeten). Dat begrepen ze wel en ze gaven aan dat ze hem uit coulance zouden repareren zonder kosten als het geen gebruikersfout was.

Inmiddels weer opgehaald bij de Hornbach (ben 's ochtends vroeg gegaan, toen was het qua drukte wel te overzien) en daar gehoord dat hij uit coulance is gerepareerd d:)b . Natuurlijk erg blij daarmee en ook erg netjes van Makita, slechte ervaring dus omgezet in een positieve. En een brutaal mens heeft de halve wereld, zo blijkt maar weer :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:41
Pepper92 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:21:
@hammy87 hier is alles al verzonden (waaronder de GSS 160)
Hier nog steeds: "Verzending wordt voorbereid" en bij traceren " We verzenden je bestelling zo snel mogelijk." We wachten het nog even af, maar hoop wel dat hij er binnenkort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ardj schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:55:
[...]

Ik heb dezelfde status. Baal daar behoorlijk van want ik ben aan het schuren en schilderen maar m'n oude schuurmachine is overleden. Een week levertijd heb ik wel ingecalculeerd, maar als er staat dat er nog voorraad is dan verwacht ik niet dit soort vage praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:44
Ben op zoek naar wat advies voor aanschaf van een schaaf. Ik ben steeds meet hout projectjes aan het doen en merk dat ik er erg veel lol in heb. Begin er ook steeds wat beter in te worden. Een van de dingen die nog in mijn gereedschapskist ontbreekt is een schaaf.

Nu heb ik al een beetje rondgekeken en zijn er natuurlijk talloze verschillende typen schaven, in verschillende prijsklassen. Ik vind het niet erg om wat meer geld uit te geven aan goed gereedschap maar moet daar voor mezelf wel het gevoel voor hebben dat het het ook waard is.

Waar ik vooral naar zoek zijn tip rondom wat een goede "allround" schaaf zou zijn. Zowel qua kwaliteit maar ook qua afmetingen; wat ik nu echt een praktisch stuk gereedschap wat niet in mijn kist zou mogen ontbreken. Daarnaast overweeg ik nog een elektrische schaaf, maar dat is meer voor de lange termijn en dan is de keuze wat gemakkelijker aangezien al mijn elektrische gereedschap van Makita is.

Misschien nog nuttig om te vermelden wat ik maak. Recente projecten: kliko ombouw, BBQ wagentje en ik wil nog een mooie werkbank voor mezelf gaan fabrieken. Allemaal wat groter werk dus, geen hele fijne dingetjes tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 00:39
jsiegmund schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:11:
Ben op zoek naar wat advies voor aanschaf van een schaaf. Ik ben steeds meet hout projectjes aan het doen en merk dat ik er erg veel lol in heb. Begin er ook steeds wat beter in te worden. Een van de dingen die nog in mijn gereedschapskist ontbreekt is een schaaf.

Nu heb ik al een beetje rondgekeken en zijn er natuurlijk talloze verschillende typen schaven, in verschillende prijsklassen. Ik vind het niet erg om wat meer geld uit te geven aan goed gereedschap maar moet daar voor mezelf wel het gevoel voor hebben dat het het ook waard is.

Waar ik vooral naar zoek zijn tip rondom wat een goede "allround" schaaf zou zijn. Zowel qua kwaliteit maar ook qua afmetingen; wat ik nu echt een praktisch stuk gereedschap wat niet in mijn kist zou mogen ontbreken. Daarnaast overweeg ik nog een elektrische schaaf, maar dat is meer voor de lange termijn en dan is de keuze wat gemakkelijker aangezien al mijn elektrische gereedschap van Makita is.

Misschien nog nuttig om te vermelden wat ik maak. Recente projecten: kliko ombouw, BBQ wagentje en ik wil nog een mooie werkbank voor mezelf gaan fabrieken. Allemaal wat groter werk dus, geen hele fijne dingetjes tot nu toe.
Ik neem even aan dat je het hebt over een handschaaf?

Mijn eerste schaaf was een klein low-angle blokschaafje, merk Peaktool van Baptist (https://www.baptist.nl/ho...w-angle-blokschaaf-165-mm). Erg fijn dingetje, makkelijk op te zetten, te schaven en kleine taakjes mee te doen. Kwaliteit is prima en heb er eigenlijk niets verder aan gedaan behalve geslepen.

De tweede schaaf die ik heb gekocht is een #5 jack plane, alsin Jack of all trades. Langer dan een standaard #4 en even breed, zodat je iets makkelijker dingen vlak kan schaven. Nadeel is dat hij iets zwaarder is. Merk Axminster Rider van Gereeschappro (https://www.gereedschappr...e-voorrijschaaf-nr-5.html). Ik moet zeggen dat ik iets minder tevreden hierover ben. Hij doet het prima maar ik heb het idee dat hij iets sneller roest en wat moeilijker in te stellen is.

Achteraf gezien zou ik eerder de Peaktool versie van Baptist kopen, deze heeft namelijk ook een hendeltje om te vergrendelen ipv de schroef van de Axminster Rider. Nadeel is dat er maar 1 schaafmes wordt meegeleverd, maar ik heb tot op heden de tweede niet gebruikt.

Hou er rekening mee dat je (net als je beitels) die schaven echt vlijmscherp moet slijpen. Ik had hiervoor eerst een goedkope watersteen van 6x2 inch, maar het nadeel daarvan is dat het troep geeft (want veel water nodig) en je ze moet vlakken - anders slijp je een kromming in je schaaf waardoor je niet meer normaal kan schaven. Omdat ik hier helemaal klaar mee was heb ik even geslikt en een DMT Extra Fine 8x3 diamantsteen gekocht. Nu kan ik mooi 's avonds op de bank met wat glassex m'n beitels en schaven slijpen, en weet ik zeker dat het vlak is. Om het af te maken heb ik een stuk leer op multiplex gelijmd en gebruik ik groene wetpasta om af te wetten (https://www.baptist.nl/ho...ritas-green-wetpastakrijt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:38

Ik zou een Stanley nr 4 of 5 van Markplaats halen, moet je voor <€30 wel lukken met een beetje geduld denk ik.

Qua elektrische schaven heb ik goede ervaringen met één van Makita, hij is alleen niet van mij dus ik heb geen idee welk type het is. Ik heb ook een Bosch groen gebruikt, dat was prut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik lees dat een boorhamer minder geschikt voor het boren in metaal en hout e.d (wat je normaal met een klopboor machine zou doen en dan kloppen uiit). De boorhamer zou een lagere nauwkeurigheid hebben.

Maar is dit ook van toepassing op de combihamer (of multihamer) ?
En waar zit het verschil dan in ?

Ik heb nu een klopboor die aan vervanging toe is en zit te twijfelen tussen een nieuwe klopboor of een combihamer. Ik boor voornamelijk is hout en metaal en soms in steen of beton. Maar voor een klein beetje meer wat meer mogelijkheden leek me wel handig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 16:02
Pro tips voor de handcircelzaag fans

https://www.youtube.com/watch?v=jDfpl1_I904

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 07:14
jobr schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:38:
Ik lees dat een boorhamer minder geschikt voor het boren in metaal en hout e.d (wat je normaal met een klopboor zou doen). De boorhamer zou een lagere nauwkeurigheid hebben.

Ik heb nu een klopboor die aan vervanging toe is en zit te twijfelen tussen een nieuwe klopboor of een combihamer. Ik boor voornamelijk is hout en metaal en soms in steen of beton. Maar voor een klein beetje meer wat meer mogelijkheden leek me wel handig.
Voor metaal hoor je gaan klop stand te gebruiken (doe ik toch alleszins nooit, daar lijden de boren teveel onder).
Op de meeste (niet de goedkoopste) boorhamers en combihamers kan je de stand kiezen en kan je het toestel gebruiken als "gewone" boormachine en de klopstand voor in stenen.
Ik zou eerder voor een klopboormachine gaan, die is wat goedkoper en kan je perfect gebruiken voor wat jij nodig hebt.

Heeft er hier iemand ervaring met de Parkside multifunctionele ladders?
Zijn deze van degelijke kwaliteit? Ik zie wel dat de reviews overwegend positief zijn maar geen idee of je hier op kan vertrouwen natuurlijk :-)

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
jobr schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:38:
Ik lees dat een boorhamer minder geschikt voor het boren in metaal en hout e.d (wat je normaal met een klopboor zou doen). De boorhamer zou een lagere nauwkeurigheid hebben.

De boorhamer slaat harder en daardoor heb je ook meer meer zijdelingse verplaatsing.
De boorhamer draait een lager toerental, hout en vooral metaal hebben een hoger toerental nodig.
De boorhamer is vooral geschikt voor beton toepassingen.
Cement/steen kan ook prima met een klopboormachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
barry86 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:48:
[...]

De boorhamer slaat harder en daardoor heb je ook meer meer zijdelingse verplaatsing.
De boorhamer draait een lager toerental, hout en vooral metaal hebben een hoge toerental nodig.
De boorhamer is vooral geschikt voor beton toepassingen.
Maar heb je dat ook met een combihamer ?
Combi klinkt als 2 in 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
Combihamer staat voor boren en hamerboren.
Ondanks dat je enkel een boorstand kan kiezen, is voor metaal dit toerental doorgaans te laag.
Hout zou nog wel kunnen op de boorstand, maar mooi wordt het vaak niet.

Inprincipe neem je voor jou toepassing een klopboormachine.
En een (combi)boorhamer voor de grotere (beton) gaten.

Mocht je een boorhamer handig vinden, maar sporadisch gebruiken. Dan schaf je een budget merk aan die een goede prijs/kwalitiet verhouding heeft. Zoals b.v. de parkside https://www.lidl.de/de/pa...isches-hammerwerk/p334419

[ Voor 3% gewijzigd door barry86 op 05-05-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
HowsMyApple schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:10:
Ik baal er flink van dat ik vorige week tijdens die flinke korting op Bosch blauw niet ook m'n slag heb geslagen. Normaliter rouleren we het elektrische gereedschap zonder problemen tussen m'n vader+schoonvader+mijzelf. Aangezien beiden nu ook aan het klussen zijn geslagen en ik deze week ook het nodige ophangwerk wilde doen, twijfel ik om nu alsnog een eigen boorhamer te kopen.

Moeite waard om zelf deze aan te schaffen voor wat sporadisch ophang werk in de betonnen buitenmuren + plafonds? Of een paar dagen extra geduld hebben en weer de boorhamer van schoonpa lenen..?
Tja, hoever is het naar je schoonpa en hoe vervelend is het om altijd alles maar te moeten lenen?
Voor boren etc is dat ding prima geschikt, mist wel een hamerstand (zonder boren) om wat sloopwerk te verrichten. Maar daar heb je dus een alternatief voor bij je schoonpa gok ik?

Die stofafzuiging is wel een fijn pluspuntje, benieuwd of dat ook nog goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Thanks. Op idealo.de een account aangemaakt en Preiswecker ingesteld.
Bosch PBD 40 staat nog op de verlanglijst. Ik heb nu zo'n cheap oude kolomboor waarvan er tig in omloop zijn (onder verschillende merken). Daar zit echter teveel speling op om precies te kunnen boren.

[ Voor 30% gewijzigd door hansvk op 05-05-2020 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Annuk schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 07:39:
[...]

Wat @Raymond zegt over combitools was indd in het verleden wel zo, ze zijn nu iets groter, maar indd nog klein bedrijfje.
Maar vergis je momenteel ook niet in PostNL hoor, die weten momenteel ook niet meer van achteren dat ze van voor nog leven.
M'n vrouw had 4 weken geleden iets besteld wat er ruim 2 weken over deed bij postnl wegens drukte.

Had laatst zelf iets besteld bij combitools, was verkeerd gegaan (ander en goedkoper model geleverd dan besteld) maar netjes naar hun gebeld.
De volgende dag belde de beste man (eigenaar) me zelf nog om te verontschuldigen en werd gezorgd dat het juiste artikel zsm werd geleverd (volgende dag toen dus).
Ook @Matthis
Mijn bestelling was er binnen twee dagen. Had geloof ik ook vrij laat besteld, dus was ook waar ik op had gerekend. Bestel daar wel vaker en soms duurt het een dag langer dan ze aangeven, maar verder geen rare dingen meegemaakt.

De Stanley Bailey #5 is een prima allround schaaf. De oudere zijn beter dan de nieuwe modellen. De productie is een tijd terug vanuit Engeland naar China verhuisd en dat heeft de kwaliteit geen goed gedaan. De eerste lichtingen hadden bijvoorbeeld een kromme voetplaat. Leverancier vertelde me dat dat kwam doordat ze het metaal te snel koelden in China. Uiteindelijk heeft Stanley oude medewerkers naar China gestuurd om ze daar in te werken.

Een elektrische schaaf moet je van Makita hebben. Die staan het best aangeschreven. Ook de oudere modellen zijn prima en voor schappelijke prijzen te vinden op Marktplaats. DeWalt maakt ook goeie elektrische schaafmachines.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Wat eerder gezegd is idd, een stanley of record #5 van marktplaats.
En nog belangrijker stenen om te slijpen, Paul Sellers had laatst een blog post met dunne chinese diamand platen. Je bent dan voor een euro of 15 klaar.
VOor een elektrische schaaf kan eje kijken naar de 1100 van Makita op marktplaats, die gaan van 50 tot 150 euro, ding is niet kapot te krijgen. Op mtools ofzo kan je een adapter voor 1.50 euro bestellen zodat je de stofzuiger erop kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 10:30
Ik heb een karcher hogedrukreiniger K7. En deze start helaas niet meer.

De motor bromt en geeft geen omwentelingen. Wanneer ik de karcher opendraai en bij starten (brommen) een duwtje aan de rotor geef, draait hij direct.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen / wat de oorzaak zou kunnen zijn. WD40 al rond de rotor gespoten, maar helaas deed dit niet wat ik verwachtte.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Moffin schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:51:
Ik heb een karcher hogedrukreiniger K7. En deze start helaas niet meer.

De motor bromt en geeft geen omwentelingen. Wanneer ik de karcher opendraai en bij starten (brommen) een duwtje aan de rotor geef, draait hij direct.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen / wat de oorzaak zou kunnen zijn. WD40 al rond de rotor gespoten, maar helaas deed dit niet wat ik verwachtte.
Niet zelf willen starten, maar wel blijven draaien na een beetje externe hulp is wat je krijgt als de startcondensator gaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb een makita 18V cirkelzaag. Daar passen niet de nieuwe bl1850b accu's op. Er zit een nokje op, die in de weg zit.

Wat is de reden van dat nokje? Kan ik dat weghalen en toch de 1850b plaatsen? Of zit die beveiliging er wel om een goede reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:23:
Ik heb een makita 18V cirkelzaag. Daar passen niet de nieuwe bl1850b accu's op. Er zit een nokje op, die in de weg zit.

Wat is de reden van dat nokje? Kan ik dat weghalen en toch de 1850b plaatsen? Of zit die beveiliging er wel om een goede reden?
Kan het me niet voorstellen. Welke zaag en welke oude accu hebben we het over?

En ter info,

https://www.makita.nl/ken...onder-jouw-machine-1.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 15:06

Bij mijn Makita decoupeerzaag zat ook zo'n nokje.
Weliswaar 14.4V maar goed.
Nokje afgevijld, accu erop en zagen maar :+
Gaat al 2 jaar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:19
Twijfels schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:03:
[...]

Tja, hoever is het naar je schoonpa en hoe vervelend is het om altijd alles maar te moeten lenen?
Voor boren etc is dat ding prima geschikt, mist wel een hamerstand (zonder boren) om wat sloopwerk te verrichten. Maar daar heb je dus een alternatief voor bij je schoonpa gok ik?

Die stofafzuiging is wel een fijn pluspuntje, benieuwd of dat ook nog goed werkt :)
Het is erg dichtbij, dus daar zou ik het niet voor hoeven doen natuurlijk. Stiekem vind ik het ook gewoon leuk om m'n eigen collectie gereedschap steeds verder uit te breiden.
Sloopwerk verwacht ik de eerste jaren niet te hoeven doen. Sterker nog, heb een half jaar geleden nog met de hand alle tegels van beide toiletten eraf staan bikken 7(8)7

Maar is een boorhamer met 2.3J slagkracht geschikt voor wat simpele 6-10mm gaten? Of eindig ik dan met gaten die twee keer groter dan gepland zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
HowsMyApple schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:40:
[...]

Het is erg dichtbij, dus daar zou ik het niet voor hoeven doen natuurlijk. Stiekem vind ik het ook gewoon leuk om m'n eigen collectie gereedschap steeds verder uit te breiden.
Sloopwerk verwacht ik de eerste jaren niet te hoeven doen. Sterker nog, heb een half jaar geleden nog met de hand alle tegels van beide toiletten eraf staan bikken 7(8)7

Maar is een boorhamer met 2.3J slagkracht geschikt voor wat simpele 6-10mm gaten? Of eindig ik dan met gaten die twee keer groter dan gepland zijn?
Een eigen collectie is altijd leuk!
Nee dat gaat prima voor 6-10mm gaten hoor! Zojuist hier nog 6mm gaten met de GBH 2-28 gemaakt, die heeft 3.2J en de pluggen blijven er netjes in zitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 10:30
kabeltjekabel schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:58:
[...]

Niet zelf willen starten, maar wel blijven draaien na een beetje externe hulp is wat je krijgt als de startcondensator gaar is.
Eigenlijk super logisch, had het alleen niet zelf bedacht ;). Daarmee wordt de spanning opgebouwd om te pieken. Straks er gelijk uitschroeven en een nieuwe condensator bestellen.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Eerst folie (dat kan elk apparaat wel)
Folie wil je echt niet met een pneumatische tacker vastzetten; die blaast de nietjes gewoon los door de folie.

Verder ook wel +1 voor de tackers van ecotools, behalve de 16g - die heeft IMO een extreem lompe neus waardoor hij echt niet handig is bij beperkte bewegingsruimte.

[ Voor 24% gewijzigd door Slonzo op 05-05-2020 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
Slonzo schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:03:
[...]

Folie wil je echt niet met een pneumatische tacker vastzetten; die blaast de nietjes gewoon los door de folie.

Verder ook wel +1 voor de tackers van ecotools, behalve de 16g - die heeft IMO een extreem lompe neus waardoor hij echt niet handig is bij beperkte bewegingsruimte.
Dan moet je je tacker afstellen op diepte?

Hier de hele zolder met miofol en een tacker gedaan, werkt perfect.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:41
Essential Craftsman! Echt zo'n super relaxte kerel en leuke filmpjes! Ben hem al ruim 2 jaar aan het volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes

Welke zaag is het? Ouder model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Laatst online: 24-08 13:59
Kan ik deze standaard gebruiken op men Makita GA5040RZ?

https://www.lidl-shop.nl/...haakse-slijper/p100285521

Beide nog niet gekocht maar kan de Makita via het werk voor een prijsje op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

malinwa001 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:23:
Kan ik deze standaard gebruiken op men Makita GA5040RZ?

https://www.lidl-shop.nl/...haakse-slijper/p100285521

Beide nog niet gekocht maar kan de Makita via het werk voor een prijsje op de kop tikken.
Als dat een standaard gangbare slijper is wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
kabeltjekabel schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 02:17:
Wieder da voor €87,75;
https://www.gamma.nl/asso...smeter-glm-50-c/p/B556715

Maar alleen in fysieke filialen. En zo te zien slinkt de voorraad wel.
Bij de derde vestiging was het vandaag raak, de laatste in Almere :P. Dank voor de tip! Mooi apparaatje, scheelt een hoop gebruik van de rolmaat waar dat niet zo praktisch is. En nu kunnen meten dat mijn kozijn maar 2mm afwijkt. Dat vind ik nog acceptabel :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Dennis schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:42:
[...]

Bij de derde vestiging was het vandaag raak, de laatste in Almere :P. Dank voor de tip! Mooi apparaatje, scheelt een hoop gebruik van de rolmaat waar dat niet zo praktisch is. En nu kunnen meten dat mijn kozijn maar 2mm afwijkt. Dat vind ik nog acceptabel :+.
Nice :)
nick_haak schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 07:23:
[...]

Was ik ook benieuwd naar... Inlay (half model), tasje, reflector en driepootje zaten erbij.
Ah thanks.
En die statiefaansluiting, is dat dezelfde als voor camera's? (1/4" ISO 1222)? Ik kan alleen in een Youtube clip de onderkant vinden; maar dat is groter dan 1/4" lijkt het. Bij gereedschapcentrum staat er 1/4" en 5/8" bij :?
decipherer schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 07:44:
[...]

Vreemd dat ze die niet tonen, maar het EAN is wel te vinden in de html van de webpagina:

[Afbeelding]
Awesome _/-\o_ d:)b
PRoeske schreef op zondag 3 mei 2020 @ 07:06:

- Bosch d-tect 120; zelfde als de gll 3-50.

Vooral die laatste even zien hoe goed deze echt is, anders gaat hij gewoon terug.
Die D-Tect 120 al geprobeerd? Hier zit ook allerlei meuk in de muur / onder de vloer, maar met een detector van Laserliner kun je alleen iets vinden als je weet waar het exact zit :+ , verder groot alarm op elke boardplaatspijkertje, maar of er nu nog een dikke stalen gasbuis onderdoor loopt....

[ Voor 70% gewijzigd door kabeltjekabel op 05-05-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:25
kabeltjekabel schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:23:
[...]

En die statiefaansluiting, is dat dezelfde als voor camera's? (1/4" ISO 1222)? Ik kan alleen in een Youtube clip de onderkant vinden; maar dat is groter dan 1/4" lijkt het. Bij gereedschapcentrum staat er 1/4" en 5/8" bij :?
Misschien heeft 'ie ze allebei?

Mijn GLL3-80P in ieder geval wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hq1r1JuLf08OnqjXtE-swbGjRyk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pcCGTqwjpNnMiQq8tX93KCou.jpg?f=user_large

Bosch zelf vermeldt het ook:
Statiefschroefdraad 1/4", 5/8"

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 05-05-2020 23:47 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Xander schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:40:
[...]

Misschien heeft 'ie ze allebei?

Mijn GLL3-80P in ieder geval wel:
[Afbeelding]

Bosch zelf vermeldt het ook:

[...]
Ja inderdaad. Eens beter gekeken en er zat nog een kleiner gat naast :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
kabeltjekabel schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:48:
[...]

Ja inderdaad. Eens beter gekeken en er zat nog een kleiner gat naast :>
Moet zeggen dat ik ook nog nooit een statief met 5/8" heb gezien. Daar lopen de stratenmakers enzo mee rond misschien? :P

Als je in de markt bent voor een laser zou ik de GLL3-80 ook eens overwegen. Mooi apparaat met 3x 360 graden lijnen, vooral de mogelijkheid om snel 90 graden hoeken op het plafond uit te zetten zou ik niet graag missen. d:)b Bijvoorbeeld voor het uitzetten van spotjes ofzo.

En omdat hij een kruis naar beneden en naar boven projecteert kun je er ook heel snel dingen mee overzetten van de vloer naar het plafond. Lamp precies midden boven de tafel? Prima, even het midden uittekenen op een stukje tape op de tafel, laser erop en er staat een kruis op het plafond.

Alleen de lichtopbrengst / zichtbaarheid zou wel wat hoger mogen. Zie dat ze hem tegenwoordig ook met een groene laser hebben, da's misschien beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Xander schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:58:
[...]

Moet zeggen dat ik ook nog nooit een statief met 5/8" heb gezien. Daar lopen de stratenmakers enzo mee rond misschien? :P

Als je in de markt bent voor een laser zou ik de GLL3-80 ook eens overwegen. Mooi apparaat met 3x 360 graden lijnen, vooral de mogelijkheid om snel 90 graden hoeken op het plafond uit te zetten zou ik niet graag missen. d:)b Bijvoorbeeld voor het uitzetten van spotjes ofzo.

En omdat hij een kruis naar beneden en naar boven projecteert kun je er ook heel snel dingen mee overzetten van de vloer naar het plafond. Lamp precies midden boven de tafel? Prima, even het midden uittekenen op een stukje tape op de tafel, laser erop en er staat een kruis op het plafond.

Alleen de lichtopbrengst / zichtbaarheid zou wel wat hoger mogen. Zie dat ze hem tegenwoordig ook met een groene laser hebben, da's misschien beter.
Het is een beetje een cost/benefit dingetje. De GLL 3-50 is nu voor €155 te scoren bij de Gamma, de GLL 3-80 zou ze me zo €275 gaan kosten en de ~CG iets van €500

Midden van tafel op plafond projecteren kan de GLL 3-50 ook, want die heeft nog een punt die hij naar onderen projecteert. De 3x 360 graden is natuurlijk wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Xander schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:58:
Een groene laser is echt veel beter zichtbaar, zeker als je hem ook buiten in het licht wilt gebruiken.

Binnen is rood prima te doen, maar ook hier is groen erg prettig.

Groen is alleen een (flink) stukje duurder in de regel.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
Ik heb in een soort van opwelling de GWS7-125 besteld bij Amazon. Nu zoek ik alleen nog een diamantschijf en wat doorslijpschijven voor metaal. Iemand aanraders hiervoor?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
NoepZor schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:17:
Ik heb in een soort van opwelling de GWS7-125 besteld bij Amazon. Nu zoek ik alleen nog een diamantschijf en wat doorslijpschijven voor metaal. Iemand aanraders hiervoor?
Ecotools? Ik heb 3-4 KWB diamandschijven(Hubo) gebruikt voor de bestrating en wat graniet, die waren ook prima (betaalbaar). En de black en dekkert blijft maar gaan... zwaar misbruikt maar hij gaat maar door.

[ Voor 9% gewijzigd door Appie Heijn op 06-05-2020 08:28 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
NoepZor schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:17:
Action heeft dat spul ook liggen voor weinig.

- Diamantschijven
- Doorslijpschijven

Vergeet je ook een veiligheidsbril en gehoorbescherming niet?

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 06-05-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
kabeltjekabel schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 00:37:
[...]

Het is een beetje een cost/benefit dingetje. De GLL 3-50 is nu voor €155 te scoren bij de Gamma, de GLL 3-80 zou ze me zo €275 gaan kosten en de ~CG iets van €500
Het is ook zeker een mooie aanbieding. :)

Dat vind ik van €275 voor de GLL3-80 ook trouwens :+, mijn set heeft me (6 jaar geleden) €440 gekost. Maar dat was dan wel met receiver en allerlei accessoires erbij.
Midden van tafel op plafond projecteren kan de GLL 3-50 ook, want die heeft nog een punt die hij naar onderen projecteert. De 3x 360 graden is natuurlijk wel handig.
Ah, die doet meer dan ik dacht. Zelfs een 90 graden hoek op het plafond projecteren zie ik. :) Dat maakt hem ineens een stuk interessanter dan ik dacht. ;)
Fraggert schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:46:
[...]

Een groene laser is echt veel beter zichtbaar, zeker als je hem ook buiten in het licht wilt gebruiken.

Binnen is rood prima te doen, maar ook hier is groen erg prettig.

Groen is alleen een (flink) stukje duurder in de regel.
Tja, ik kan de upgrade voor mezelf alleen niet verantwoorden. :+

De zichtbaarheid van mijn rode laser is me binnen ook wel eens tegengevallen, op een zonnige dag in een woning zonder enige raambekleding ofzo. De ironie wil dat ik net de laser wilde gebruiken om jaloezieën op te hangen. :(

Ik heb er een receiver bij maar op de een of andere manier kan ik daar niet echt aan wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Xander schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:54:
Tja, ik kan de upgrade voor mezelf alleen niet verantwoorden. :+

De zichtbaarheid van mijn rode laser is me binnen ook wel eens tegengevallen, op een zonnige dag in een woning zonder enige raambekleding ofzo. De ironie wil dat ik net de laser wilde gebruiken om jaloezieën op te hangen. :(

Ik heb er een receiver bij maar op de een of andere manier kan ik daar niet echt aan wennen.
:P

Zo'n receiver is best handig, niet om een schilderijtje op te hangen maar als je wat uitzetwerk hebt in de tuin zoals opsluitbandjes/bestrating/betonpoertjes. et cetera.

Nou heb ik op school het vak landmeten gehad dus er is gelukkig het e.e.a blijven hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ThinkPadd schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:52:
Kan niet vaak genoeg gezegd worden :)

Een stofmasker (indien uberhaupt nog verkrijgbaar) is ook zeker aan te raden als je met steen in de weer gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:04

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Fraggert schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:02:
[...]

Kan niet vaak genoeg gezegd worden :)

Een stofmasker (indien uberhaupt nog verkrijgbaar) is ook zeker aan te raden als je met steen in de weer gaat.
Pff hou erover op! Tijdens het schilderen van de boot waren m'n latex handschoenen op.. Stad en land afgezocht, uiteindelijk gevonden.. (Online genoeg te vinden, maar ik had 't direct nodig)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Fraggert schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:00:
[...]

:P

Zo'n receiver is best handig, niet om een schilderijtje op te hangen maar als je wat uitzetwerk hebt in de tuin zoals opsluitbandjes/bestrating/betonpoertjes. et cetera.
Tijdens het uittimmeren van een plafond was ik er ook wel blij mee. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laRLUI6q4O0DYt8z10C0cWFoqK0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YWkORzVKd0eRVYMgtDuh5jln.jpg?f=user_large

Eigenlijk de enige keer dat ik het ding (de receiver dus) serieus gebruikt heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Xander schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:16:
[...]

Tijdens het uittimmeren van een plafond was ik er ook wel blij mee. :)

[Afbeelding]

Eigenlijk de enige keer dat ik het ding (de reveiver dus) serieus gebruikt heb.
Slim d:)b

Met zoiets moet je ook gewoon leren werken, dan zie je vanzelf meer mogelijkheden.

ik heb mijn schuttingpalen oldskool op hoogte gezet met een echte waterpas.......vond zo'n kruislijnlaser wel erg prijzig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJJ7dlz2tZ1CXf7_OUfmRFCHeXI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eGAMoO7UfJGkUUeHcnBCIXJc.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:44
Dr Pro schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:49:
Kan iemand mij helpen met het bepalen van m'n aankoop?

Ik zoek een cirkelzaag en/of invalzaag die ook op een tafel te monteren is.
Op Marktplaats zag ik het volgende setje staan
- GKS55 (Cirkelzaag zelf)
- MT92 (Zaagtafel)
- MT600 (Afkorttafel)

Alleen lijken die spullen niet meer te bestaan
Ik wil graag bij Bosch Blauw blijven en als het heeeeel even kan, op 18V

Marktplaats link: https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
Niemand?? :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
ThinkPadd schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:52:
[...]

Action heeft dat spul ook liggen voor weinig.

- Diamantschijven
- Doorslijpschijven

Dat is nog wel valide kwaliteit? Ik slijp incidenteel, het ding is meer aangeschaft voor "als ie een keer nodig is". Anders moet ik altijd zoeken om er een te lenen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
als je zo af en toe wat slijpt zou ik gewoon een goedkoop schijfje halen. Boeien dat dat ding wat harder slijpt dan normaal. Ik ben bezig met een tuinhuis en slijp met een 230mm schijf 10x20cm opsluitbanden en 7cm dikke bestrating door. Heb de meest goedkope schijven bij de praxis uit het schap getrokken van het merk OK meen ik. Die had een verpakking van 3 voor minder dan de prijs van 1 "echt" merk.
Heb er 1 aan de eigenaar van de slijptol gegeven en gebruik de 2e schijf na flink wat meters nog steeds. De derde is nog ongebruikt.
Pagina: 1 ... 61 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic