Vandaag mijn cycloon stofscheider in elkaar gezet.
Bestaat uit een Curtec 20 liter emmer van
vatenonline.nl en een chinese cyclone van
BangGood welke ik van @
alaintje kon overnemen.
Montage op Curtec deksel- Groot gat gemaakt met bimetaal gatenzaag van 73mm
- 4 kleine gaatjes met 5mm houtboor voor bevestiging cycloon
- Rubber ring had ik nog liggen en is afkomstig van een wasbakafvoer, moest er wel twee opstaande randjes vanaf snijden en 4 gaten in maken van 5mm met de gatentang
- cycloon aan deksel vastgezet met 4 rvs boutjes M5x16mm en 8 rvs M5 carro ringen (één boven, één onder per boutje) en natuurlijk 4 rvs M5 moertjes
Koppelingen tussen cycloon en slangen
Om mijn Makita VC2512L te kunnen koppelen aan de cyclone heb ik een extra slang aangeschaft, een
Nilfisk 32x1800 slang (107405600) die compatibel is met de makita stofzuiger.
De lange slang die bij de stofzuiger kwam gaat vanaf de cycloon richting het gereedschap.
Om deze slangen te kunnen koppelen met de cycloon heb ik de volgende onderdelen aangeschaft.
Cycloon bovenkant richting stofzuiger:Deze past exact in de cycloon met de smalle kant en blijft goed klemvast zitten. In de brede kant past de bij de stofzuiger geleverde adapter
W107418680 die ook klemvast blijft zitten.
Omdat ik die adapter ook nodig voor het aansluiten van mijn cirkelzaag heb ik nu een Nilfisk variant van 5 euro in bestelling staan.
Zijkant cycloon vanaf gereedschap:Hier is ook weer alles zo in elkaar geschoven zonder iets van lijm en zit goed vast maar is toch demontabel indien nodig.
Voor de aansluiting van de witte buis in de mof van het pvc bochtstuk heb ik wat siliconenvet gebruikt omdat het anders niet lukte, nu gaat het soepel
Eindresultaat
Nu wil ik alleen nog een karretje met wieltjes maken die ik kan koppelen aan de stofzuiger om alles makkelijk verplaatsbaar de maken.
[
Voor 4% gewijzigd door
Vliegvlug op 03-05-2020 09:35
]