Het is wel genieten vandaag in dit topic. Hier in ieder geval weinig te merken van crisis en het niet doen van uitgaven.. Ja ook ik ben guilty!
Ik ben prima voorzien in de boor en schroefmachines, maar mensen gaan hier wel hard 
Wel even een aantal potjes secondelijm besteld en wat verschillende soorten tape, want die kom ik altijd te kort
Wel even een aantal potjes secondelijm besteld en wat verschillende soorten tape, want die kom ik altijd te kort

tijd voor wat klusjes!
Gelukkig heb ik geen decoupeerzaag nodig
https://www.amazon.de/Bos...BROWSE&pf_rd_i=2076939031
Hier ook schuldigprein2 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:56:
Het is wel genieten vandaag in dit topic. Hier in ieder geval weinig te merken van crisis en het niet doen van uitgaven.. Ja ook ik ben guilty!

Revolvertang en UTP-tang van Knipex (ter vervanging van budget-exemplaren), setje 89 mm lange klingen van Wera (Kraftform Kompakt 60) en een Stabila-waterpasje die ik laatst ergens voorbij zag komen - komt allemaal altijd wel een keer van pas. En dat allemaal vanwege de hier genoemde Bosch GSS 160-1 A Multi in L-BOXX (voor naast de vlak en excenter). De rest betrof opgeslagen dingen voor een keer...
[ Voor 17% gewijzigd door wheel op 30-04-2020 14:20 ]
Gelukkig is hij zonder l-boxx, anders had ik me verplicht gevoeld deze te kopenMTBreak schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:07:
Ik heb vandaag zowaar nog niks van Bosch gekocht, maar ik ben bang dat dat vooral komt omdat ik me tijdens vorige aanbiedingen al teveel heb laten gaan

Check! Ik was nog in de running voor een boorhamer. Nu niet meersilmaril8 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:27:
Voor degenen hierboven die op zoek zijn naar nieuw gereedschap: Bosch Professional gereedschap is op dit moment in de aanbieding bij Amazon (NL en DE).
Maar de GBH 2-28 F boorhamer is bijvoorbeeld ook te koop voor 144 euro.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Hij is er wel in L-BOXX, alleen koste die box je dan €100Twijfels schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:18:
[...]
Gelukkig is hij zonder l-boxx, anders had ik me verplicht gevoeld deze te kopenLijkt me in de toekomst nog wel handig voor bijvoorbeeld dikke PIR isolatieplaten doorzagen met geleiderailadapter en speciale bladen. Maar heb er verder nu helemaal geen werk voor.
Ik heb vandaag zowaar nog niks van Bosch gekocht, maar ik ben bang dat dat vooral komt omdat ik me tijdens vorige aanbiedingen al teveel heb laten gaan

Vind ik net een euro te duurwheel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:21:
[...]
Hij is er wel in L-BOXX, alleen koste die box je dan €100
Ik zou het zonder L-boxx kunnen doen en hem bij mn 12v decoupeertje in kunnen leggen. Maar laat ik vooral aan de portemonnee denken en het niet aanschaffen
Ik heb zojuist ook een DTW285ZJ gekocht bij de Hornbach. Voor € 170,10 vanwege de laagste prijs garantie basis van HD-tools. Gelijk de accu geclaimed. Ik wacht nu op 2 accu's (13-4 en 30-4) en een lamp (7-4). Ik ben benieuwd wanneer ze komen. Zal nog wel even duren.
Ik ben wel weer even klaar voor deze maand vandaag met een DTW285 en een GBH 2-28.
Ik ben wel weer even klaar voor deze maand vandaag met een DTW285 en een GBH 2-28.
Die heb ik een paar weken geleden bij voor hetzelfde bedrag in een opruiming bij Gamma gehaald.MTBreak schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:07:
Maar m'n vlakschuurmachine was aan vervanging toe, de GSS 160-1 is nu onderweg
Je zou bijna een reserve kopenMTBreak schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:07:
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
De GSS multi ook net besteld voor €87
https://www.amazon.de/-/e...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1
Plaatje klopt niet, want zitten wel drie schuurzolen bij
Volgens mij heeft Bosch geen geleiderailadapter voor de GST150?Twijfels schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:18:
[...]
Gelukkig is hij zonder l-boxx, anders had ik me verplicht gevoeld deze te kopenLijkt me in de toekomst nog wel handig voor bijvoorbeeld dikke PIR isolatieplaten doorzagen met geleiderailadapter en speciale bladen.
Als ze die wel hebben hoor ik dat graag, die machine heb ik namelijk al een tijdje.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
In verband met eerder overleden vlakschuurmachine voor die prijs ook maar besteld.hammy87 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:27:
De GSS multi ook net besteld voor €87![]()
[ Voor 0% gewijzigd door hansvk op 30-04-2020 14:59 . Reden: typo ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Mijn fout, is er dus toch een reden dat ik specifiek de GST 160 in mijn wensenlijstje heb staan.Xander schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:33:
[...]
Volgens mij heeft Bosch geen geleiderailadapter voor de GST150?
Als ze die wel hebben hoor ik dat graag, die machine heb ik namelijk al een tijdje.
Ik had deze in gedachten. Ging er eigenlijk maar zo uit het hoofd vanuit dat het wel zou passen, maar niet dus.
Misschien dat 'ie perongeluk past...Twijfels schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:39:
[...]
Mijn fout, is er dus toch een reden dat ik specifiek de GST 160 in mijn wensenlijstje heb staan.
Ik had deze in gedachten. Ging er eigenlijk maar zo uit het hoofd vanuit dat het wel zou passen, maar niet dus.
Had achteraf ook liever de GST160 gehad om deze reden.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik zal nooit meer eigenwijs zijn en gewoon luisteren naar adviezen van mede tweakers.wheel schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:25:
[...]
Ik zit in met zo'n 10 koffers aardig in dat systeem (maar dan van DeWalt, Stanley had ze voor zover ik weet nog niet toen ik begon, het is volledig compatible met elkaar).
Voor schroevendraaiers gebruik ik (inderdaad) de IV. Ik heb per lade 3 lange vakken met gesorteerde schroevendraaiers en in een andere lade bithouders, bitjes, bitsets en toebehoren.
Voor tangen heb ik diverse TSTAK III-koffers. Die is even hoog als de IV, maar dan met 1 diepe lade. In mijn geval eentje voor de meest courante tangen, eentje voor de overige. Ik vond de ondiepe te onhandig; beperkt aantal tangen per lade, dus veel lades open om een combinatie van tangen te bereiken. Nadeel van de diepe lade is wel dat hij al gauw zwaar wordt (er gaat meer in 1 diepe dan in 2 ondiepe). De lade loopt dan wat aan.
Ik heb geen ervaring met de FMST1-75753 of de losse trolley, maar kan je wel zeggen: het wordt al snel een behoorlijk gewicht (ik til ze dus, vaak meerdere teglijk, gekoppeld). Zodra ik er ruimte voor heb, komt er een trolley
Er zit soms wat prijsverschil tussen dezelfde koffers van de 2 merken (en Stanley is niet altijd goedkoper dan DeWalt) - dus als je geen voorkeur hebt en geen problemen heb met 2 merken door elkaar...
Ik zal nooit meer eigenwijs zijn en gewoon luisteren naar adviezen van mede tweakers.
Ik zal nooit meer eigenwijs zijn en gewoon luisteren naar adviezen van mede tweakers.
Ik zal nooit meer eigenwijs zijn en gewoon luisteren naar adviezen...
Zojuist een tstak 3 bij besteld...
Wel een aardige toren geworden nu en dan heb ik nog maar 5 koffers
Hier in de duitse reviews staat wel een ombouw naar de 150, meerdere mensen zeggen dat het uiteindelijk dan prima werkt. En voor €15 is het altijd het proberen waard dan.Xander schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:47:
[...]
Misschien dat 'ie perongeluk past...
Had achteraf ook liever de GST160 gehad om deze reden.
Kan je evt later nog die KS 3000 halen zodat je die gigantisch overpriced rolmaat erbij hebt, maar dan kan je wel mooi cirkeltjes zagen
De Bosch GOP 40-30 nog niet gezien dus? 😉Twijfels schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:18:
[...]
Gelukkig is hij zonder l-boxx, anders had ik me verplicht gevoeld deze te kopenLijkt me in de toekomst nog wel handig voor bijvoorbeeld dikke PIR isolatieplaten doorzagen met geleiderailadapter en speciale bladen. Maar heb er verder nu helemaal geen werk voor.
Afgelopen november zijn stoerdere broer de GOP 55-36 al gekocht met grote accessoire setPepper92 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:20:
[...]
De Bosch GOP 40-30 nog niet gezien dus? 😉
Ik heb helaas net de 40-30 los gekocht voor een mooie prijs, maar die met L-boxx en accessoires was wel de betere deal geweest. Verder kan ik de inlay voor de L-boxx niet los vinden en hoor net van Bosch zelf dat de inlay niet meer leverbaar is. Damn. Zou deze bijna weer verkopen en die set kopen, maarja ook zo zonde.Twijfels schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:23:
[...]
Afgelopen november zijn stoerdere broer de GOP 55-36 al gekocht met grote accessoire set
Zeg dit nou niet...MTBreak schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:07:
Ik zat er eigenlijk aan te denken om te sparen voor een Makita DJV181 (~€220), maar dit lijkt wel een erg goede deal. Is er iemand met een mening over accu vs. kabel bij decoupeerzagen? Is de meerprijs het waard?
Nee, voor de kale versie is dat zelfs duurder. Hij is vaak gewoon 120 euro in die uitvoering. Dus 136 is niet bepaald een aanbiedingTwijfels schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:59:
@KillaZ @Raymond ik zie hem gewoon voor €136 bij Amazon nu. Misschien net de laatste artikelen die bij mensen in t winkelmandje zaten? Snel bij zijn dus
Is een erg fijn apparaat!
Aha, €136 is geen interessante prijsDon't mind me
Terugsturen geen optie meer?Pepper92 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:26:
[...]
Ik heb helaas net de 40-30 los gekocht voor een mooie prijs, maar die met L-boxx en accessoires was wel de betere deal geweest. Verder kan ik de inlay voor de L-boxx niet los vinden en hoor net van Bosch zelf dat de inlay niet meer leverbaar is. Damn. Zou deze bijna weer verkopen en die set kopen, maarja ook zo zonde.
Deze inleg is volgens mij gewoon dezelfde als die bij mijn 55-36 zit. En de 40-30 en 55-36 zijn dacht ik qua body hetzelfde formaat.
Van deze weet ik zeker dat het dezelfde is, zo kan je hem zelf ook vergelijken. Hier niet op voorraad nu. Verschil wat ik zo zie is dat die eerste link smaller is bovenin, dat komt omdat hij nog voor het oude type l-boxx is, maar moet wel in het nieuwe type l-boxx passen.
@BrtH ik heb de 12V decoupeerzaag van Bosch. Had eerder nooit de behoefte om een decoupeerzaag erbij te pakken, maar die 12V pak ik stiekem nu toch al vaker dan ooit verwacht, juist omdat het zo makkelijk gaat met de accu
[ Voor 19% gewijzigd door Twijfels op 30-04-2020 15:42 ]
Wie zocht ook alweer een Boorhamer van Bosch? de GBH 2-28 is nu 143 euro op amazon.
https://www.amazon.de/-/n...%98-Beton/dp/B01LDZYN6C/r
EDIT: de 26 is voor 115 euro!
EDIT: laat maar het is al eerder aangehaald.
[ Voor 18% gewijzigd door Brutalsranan op 30-04-2020 15:49 ]
Zo, Mastertools heeft vanochtend de prijzen nog even omhoog gegooid, die verwachten denk ik veel last-minute bestellingen i.v.m. de accu-actie van Makita.
Ik heb voorlopig mijn klusspul even binnen, allemaal gekocht binnen de actieperiode van Makita.
Makita DJV182ZJ
Makita DRT50ZJX9
Makita DTM51ZJX3
Makita DTD171ZJ
Die laatste wacht ik nog op levering.
Ik heb voorlopig mijn klusspul even binnen, allemaal gekocht binnen de actieperiode van Makita.
Makita DJV182ZJ
Makita DRT50ZJX9
Makita DTM51ZJX3
Makita DTD171ZJ
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Naja zeg, ik had mijn GBH 5-40 DCE zelfs net over de grens fors goedkoper op kunnen halen.
Wel geinig dat ze daar in Duitsland gewoon Knipex in de bouwmarkt hebben hangen. En Bessey. En Bosch Blauw ook met L-boxx
Paar Winbag kussentjes gescoord.
Wel geinig dat ze daar in Duitsland gewoon Knipex in de bouwmarkt hebben hangen. En Bessey. En Bosch Blauw ook met L-boxx
Paar Winbag kussentjes gescoord.
[ Voor 17% gewijzigd door kabeltjekabel op 30-04-2020 15:52 ]
Helaas, via een handelaar op marktplaats een nieuwe gekocht. Maar geen retouren dus.
Bedankt voor de hulp!
Kan je hem dan niet voor praktisch dezelfde prijs ook weer op marktplaats verkopen? Die aanbieding met set is wel een erg goede prijs en accessoires los zijn erg duur helaas..Pepper92 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:02:
[...]
Helaas, via een handelaar op marktplaats een nieuwe gekocht. Maar geen retouren dus.
Bedankt voor de hulp!
Decoupeerzaag je dan zonder afzuiging? Ik bijna altijd met, dus dan maakt het snoer me ook weinig meer uit.Twijfels schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:40:
[...]
Terugsturen geen optie meer?
Deze inleg is volgens mij gewoon dezelfde als die bij mijn 55-36 zit. En de 40-30 en 55-36 zijn dacht ik qua body hetzelfde formaat.
Van deze weet ik zeker dat het dezelfde is, zo kan je hem zelf ook vergelijken. Hier niet op voorraad nu. Verschil wat ik zo zie is dat die eerste link smaller is bovenin, dat komt omdat hij nog voor het oude type l-boxx is, maar moet wel in het nieuwe type l-boxx passen.
@BrtH ik heb de 12V decoupeerzaag van Bosch. Had eerder nooit de behoefte om een decoupeerzaag erbij te pakken, maar die 12V pak ik stiekem nu toch al vaker dan ooit verwacht, juist omdat het zo makkelijk gaat met de accuAls je al accu's hebt en/of in het Bosch ecosysteem zit is het wel fijner. Tenzij je hem heel veel gebruikt voor zware dingen, dan voor de bedrade versie gaan.
Beetje 50/50, pak de decoupeer vaker om afval snel in te korten dan om iets netjes te zagen. Als er al een stofzuiger dichtbij staat pak ik die er wel bij.kabeltjekabel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:12:
[...]
Decoupeerzaag je dan zonder afzuiging? Ik bijna altijd met, dus dan maakt het snoer me ook weinig meer uit.
Dank voor de tip!Jorizzz schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:56:
Dank voor alle tips rondom mijn nieuwe schroefboormachine,
Ik ben zojuist toch nietvoor een DeWalt of Makita gegaan, maar voor de Bosch GSR 12V-15 FC (klik). Die opzetstukken om om een hoekje of langs een muur/plafond te schroeven lijken me echt briljant handig! Plus, hij is licht, twee accu's en een mooie L-Boxx opbergkoffer. Volgens alle tips hier en reviews is 12V krachtig zat voor wat ik wil, dus ik ben blij|!
Die accesoires lijken mij erg handig dus ben beniewd
[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 30-04-2020 16:30 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
Gisteren een GSS160 besteld voor 118, want eindelijk weer eens goedkoper dan afgelopen tijd. Nu probeerde ik 'm tegen 85 euro te bestellen, krijg ik een melding dat ik er maximaal 1 mag bestellen
Eens kijken of ze aan coulance doen daar.
Ik had deze toevallig in m'n mandje... twijfelen, kijk ik hier in dit topic en klik nog eens op de link maar nu is die advertentie dus veranderd en duurder geworden. Inclusief box €160. Maar in mijn mandje was 'ie ook aangepast maar dan voor de oude prijs. Besteld, hoop dat ik geluk heb en 'm compleet met box krijgwheel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:21:
[...]
Hij is er wel in L-BOXX, alleen koste die box je dan €100

Edit: Ah nee, alleen de prijs is omhoog gegaan, de keuze voor L-BOXX blijft staan dus krijg 'm vast zonder.
Edit 2: Aan de andere kant... in m'n mail staat: Bosch Professional Stichsäge GST 150 CE (780 Watt, Schnitttiefe Holz max: 150 mm, ohnne Schlauch, im Koffer)
[ Voor 20% gewijzigd door Sluw op 30-04-2020 17:17 ]
Koffer is geen L-Boxx.
Ik ben er zelf toch ook maar aan de GSS 160 bezweken voor 87 euro. Voor de GST 150 was ik net te laat, twee minuten te lang getwijfeld en toen ik hem in mijn basket wilde gooien was de prijs weer terug omhoog.
[ Voor 41% gewijzigd door steven2992 op 30-04-2020 17:22 ]
Hehe, wilde net een 3e edit plaatsen. Je hebt gelijk.
haha, zo herkenbaar. Ik heb gisteren deze besteld voor 229 euro + 8 euro verzendkosten:Jorizzz schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:47:
Ik ben op zoek naar een nieuwe accuschroefboormachine. Ik heb nu een oude, gare Black&Decker van 14,4V, een jaar of tien oud, batterij altijd leeg, duurt een eeuwigheid om op te laden.
Nou ben ik dus op zoek naar een nieuwe, maar wil het wel meteen goed doen. Normaal gesproken gebruik ik hem vooral voor wat simpel werk, IKEA kastjes, plankjes ophangen e.d. Echter, de komende tijd wil ik in de tuin een nieuwe hardhouten schutting gaan plaatsen, een houten schuurtje gaan bouwen en binnen moet er ook een voorzetwandje gebouwd worden. Het moet een set worden met minstens twee accu's, want niks is irritanter dan moeten wachten op het opladen van de accu. Er moet ook een goede opbergkoffer bij zitten, liefst eentje die stapelbaar is.
Nou heb ik hier voobij zien komen dat er een actie loopt van Makita met een gratis extra accu, en van DeWalt heb ik iets vergelijkbaars gezien. Met het oog op eventuele aanschaf van ander accugereedschap is dat wel handig natuurlijk. Het zijn ook merken waarbij ik het gevoel heb dat ik kwaliteit in handen heb. Ook hebben ze volgens mij allebei van die stapelbare koffers. Mbox, TSTAK, dat werk.
Nou de hamvraag, heeft iemand op basis van deze wensen tips? Mijn gevoel zegt: ga meteen voor een dikke set. Iets met 18V, grote 5 Ah accu's, etc. Aan de andere kant weet ik dat ik waarschijnlijk met minder af kan, maar wat is genoeg? Ik heb er gewoon te weinig verstand van...
Edit: Oh ja, ik koop liefst vandaag nog, i.v.m. de lopende accu-acties
https://www.passiontec.nl...-procore18v-4ah-accu.html
3x4.0Ah procore accus
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Zat er ook al een tijdje naar te kijken. Heb ook maar op bestel gekliktXander schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:55:
[...]
€40? Nu staat hij bij mastertools voor €205,64 en bij Amazon voor €147,67, dat scheelt bijna €60.
En €147,67 is volgens mij heel een hele scherpe prijs.Heb maar op bestel geklikt.
Helaas, doen ze niet aan. Je kan wel gemakkelijk een account aanmaken met een andere naam (bv partner) ofwel via Amazon.de opnieuw bestellen. En deze dan terugsturen. Zelfde adres maakt namelijk niets uit. Dat doe ik voor de schuurmachine en decoupeerzaag, zelfde schuitje.Ardj schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:53:
Gisteren een GSS160 besteld voor 118, want eindelijk weer eens goedkoper dan afgelopen tijd. Nu probeerde ik 'm tegen 85 euro te bestellen, krijg ik een melding dat ik er maximaal 1 mag bestellenEens kijken of ze aan coulance doen daar.
@Twijfels dat uiteindelijk toch maar gedaan inderdaad. Op marktplaats voor €120 gekocht. Gezien de normale prijs van het apparaat krijg ik dat er over een tijdje (na Amazon-aanbieding 😅) wel weer voor terug. Had al bijna voor €50 aan accessoires besteld namelijk.
Bij toolstation is die maar €124Pepper92 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:02:
[...]
Helaas, doen ze niet aan. Je kan wel gemakkelijk een account aanmaken met een andere naam (bv partner) ofwel via Amazon.de opnieuw bestellen. En deze dan terugsturen. Zelfde adres maakt namelijk niets uit. Dat doe ik voor de schuurmachine en decoupeerzaag, zelfde schuitje.
@Twijfels dat uiteindelijk toch maar gedaan inderdaad. Op marktplaats voor €110 gekocht. Gezien de normale prijs van het apparaat krijg ik dat er over een tijdje (na Amazon-aanbieding 😅) wel weer voor terug. Had al bijna voor €50 aan accessoires besteld namelijk.
https://www.toolstation.n...schroefboormachine/p11808
(wel met maar 1 accu en zonder L-box, maar een andere koffer)
Zou kunnen kijken om hem via amazon.nl nogmaals te bestellen, daar was ie vanmiddag zelfs een hele cent goedkoperArdj schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:53:
Gisteren een GSS160 besteld voor 118, want eindelijk weer eens goedkoper dan afgelopen tijd. Nu probeerde ik 'm tegen 85 euro te bestellen, krijg ik een melding dat ik er maximaal 1 mag bestellenEens kijken of ze aan coulance doen daar.
Inderdaad op die manier gedaan. Bedacht dat ik voor dat geld wel een tweede wil voor het klussen komende maanden. Maar die andere kan eventueel ook terugydr schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:18:
[...]
Zou kunnen kijken om hem via amazon.nl nogmaals te bestellen, daar was ie vanmiddag zelfs een hele cent goedkoper
Oftewel, een totaal onvergelijkbaar productMTBreak schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:18:
[...]
Bij toolstation is die maar €124
Ging over de Bosch GOP 40-30MTBreak schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:18:
[...]
Die zou ik niet kopen. Was tien (of vijftien?) jaar terug een goeie machine, maar is vergeleken bij de huidige machines verouderd. Zwaar, weinig kracht, vreet accu's._ferry_ schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:08:
Zou dit wat zijn?
makita dhp453
Redelijk voordelig model, maar niet echt reviews van te vinden.
Geen borstelloze machine, wel klopfunctie.
Zou de klopfunctie werken als ik straks in muurtjes of baksteen moet boren en bijvoorbeeld radiatorsteunen ga ophangen?
(voor beton heb ik een bedrade SDS machine)
Punt is dat ik een accu wil, zodat ik het nieuwe gereedschap ook meteen kan gebruiken en niet 2 of meer weken op de Makita accu actie hoef te wachten.
Dit is ongeveer de voordeligste tool met accu. Ook maar een 1.5Ah accu, maar dan heb ik IIG iets...
Anders kan ik een losse accu bestellen voor 50€
Daarnaast heb ik dus een DTD155 slagschroevendraaier besteld. Dus dan heb ik wel een boor- en schroefcombi.
Moet iedereen wel bij Nederlandse winkels kopen. Zo houden die gasten ook het hoofd boven water. Amazon overleeft het wel. Die krijgen waarschijnlijk staatssteun van de Amerikaanse overheid.prein2 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:56:
Ik vind van wel. Een kabel zit bij een decoupeerzaag altijd in de weg. Bochten maken gaat een stuk makkelijker zonder beperkend snoer.BrtH schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:33:
[...]
Zeg dit nou niet...
Ik zat er eigenlijk aan te denken om te sparen voor een Makita DJV181 (~€220), maar dit lijkt wel een erg goede deal. Is er iemand met een mening over accu vs. kabel bij decoupeerzagen? Is de meerprijs het waard?
Wat een toeval die Bosch aanbiedingen. Al moet ik zeggen dat het nu om dit tijdstip tegenvalt op Amazon...
Ik verbaas me wel af en toe over de prijsschommelingen bij Amazon.
De GBH 2-28F was de afgelopen weken consequent € 200, van de week ineens een paar uur lang € 172 en nu weer € 219.
Die GSR 12V-35 is wel interessant, de set kost nu € 180 maar de losse body is maar € 99....
Overigens had Toolstation vorig jaar ook al de Bosch gratis accu actie, en dit jaar zelfs inclusief lader. Ze lijken er net als Makita een jaarlijks feestje van te maken.
Ik verbaas me wel af en toe over de prijsschommelingen bij Amazon.
De GBH 2-28F was de afgelopen weken consequent € 200, van de week ineens een paar uur lang € 172 en nu weer € 219.
Die GSR 12V-35 is wel interessant, de set kost nu € 180 maar de losse body is maar € 99....
Overigens had Toolstation vorig jaar ook al de Bosch gratis accu actie, en dit jaar zelfs inclusief lader. Ze lijken er net als Makita een jaarlijks feestje van te maken.
Dat was ik... heb hem van de week al besteld voor € 172 met een coupon van 14 euro, uiteindelijk dus 158 betaald. Balen dat het nu nog wat goedkoper kon.Brutalsranan schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:42:
Wie zocht ook alweer een Boorhamer van Bosch? de GBH 2-28 is nu 143 euro op amazon.
Overigens kost ie nu alweer € 219!
Inmiddels 66 euro. Gelukkig kon ik me vanochtend niet inhouden en 'm voor 36 euro besteldsilmaril8 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:27:
Bijvoorbeeld een (simpel) haaks slijpertje voor 36 euro.
Ik heb deze zelf ook en voor deze prijs is het een no-brainer.
De losse body is afgelopen weken 20-25 euro duurder geworden . . .Ethiron schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:39:
@Raymond Bedoel je dat ‘ie normaal plus minus 75 a 80 euro was?
Ik zie niet zoveel interessants meer staan op Amazon op dit moment, behalve 2 L-boxen (maat 102), voor 42 euro:
https://www.amazon.de/-/e...oxx&qid=1588270878&sr=8-4
Ik zie niet zoveel interessants meer staan op Amazon op dit moment, behalve 2 L-boxen (maat 102), voor 42 euro:
Amazon was een stuk sneller dan ze zeiden want vandaag kwam de GSS 160 al binnen!Vliegvlug schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 00:37:
Na de positieve reacties op de Bosch GSS 160 Multi schuurmachine heb ik die zojuist besteld.
Bij Amazon slechts €120 waar ik bij andere webshops rond de €160 kwijt zou zijn, dus amazon is blijkbaar op sommig gereedschap nog een positieve uitzondering qua prijs.
Wel pas 7 mei geleverd maar voor die €30 euro voordeel en het feit dat ik voor die tijd toch niet aan de trap hoef te beginnen is dat wel prima.
...
Toevallig vandaag ook al die mega aanbiedingen op Bosch blauw bij Amazon dus dat diezelfde schuurmachine nu voor €34 minder te krijgen is was wel een domper.
Probeerde met de “koop opnieuw” knop een tweede te bestellen maar dat ging niet hoewel ze nog wel op voorraad stonden. Naar Amazon.de uitgeweken waar ik gelukkig nog net op tijd was om er een voor €87 te pakken te krijgen
Staat op 11 mei als bezorgdatum maar ik hoop dat ze ook deze keer sneller zijn.
22 maart ingeschreven, 13 april goedkeuring, 24 april stond zonder enige aankondiging GLS op de stoep met de accu.Strat808 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:22:
...
Sprekend over de accu actie, iemand hem in de laatste 2 weken nog binnen gekregen? Hoelang deed die er over? Ben benieuwd hoe lang de vertraging inmiddels is.
yep, op amazon 85 euro. En bij andere winkels (idealo.de) een tientje minder. Laagste prijs was 2 weekjes terug, voor 69 euro.Ethiron schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:25:
@Raymond Bedoel je dat ‘ie normaal plus minus 75 a 80 euro was?
Sterker nog: de versie MET Lboxx was goedkoper dan dat de basic versie nu is. Met soms een "wie neu" warehouse deal voor 85-90 euro.
Dus de huidige prijs vind ik echt geen aanbieding
Even een waarschuwing, Toolstation kan je op het moment beter overslaan. Mijn bestelling (item was ruim op voorraad) doet er nu al anderhalve week over. Ook geen track en trace, verzendbevestiging of andere info ontvangen (naast bevestiging van bestelling). Als je de klantenservice mailt krijg je een auto-reply dat het 7 tot 8 (!) werkdagen duurt voordat je reactie krijgt. Ik keek later (in het verleden met tevredenheid besteld) op wat review sites en er wordt inderdaad steen en been geklaagd over de extreem lange levertijden van Toolstation.MTBreak schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:18:
[...]
Wellicht bespaart het iemand hier nog een hoop ergernis...
Het is misschien niet echt de categorie gereedschap maar toch. Gisteren mocht ik wat hout kloven met mijn Gransfors Bruks Scandinavian forest axe. Deze heb ik nu 3 jaar en gebruik ik zelden. Want ik woon 2 hoog in centrum Den Haag.
Echter... wat een topding. Elke klap voelt lekker. Valt goed. Hout viel mooi uit elkaar.
Voor diegene die dat boeiend vinden;
https://youtu.be/PqUVfnaU9Lg
Ambacht met topkwaliteit.
Echter... wat een topding. Elke klap voelt lekker. Valt goed. Hout viel mooi uit elkaar.
Ik heb hem ook, prachtige bijl inderdaad. Houdt ook heerlijk vast.Blomminator schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:27:
Het is misschien niet echt de categorie gereedschap maar toch. Gisteren mocht ik wat hout kloven met mijn Gransfors Bruks Scandinavian forest axe. Deze heb ik nu 3 jaar en gebruik ik zelden. Want ik woon 2 hoog in centrum Den Haag.
Ik vind het geen kloofbijl btw, te licht en te smalle kop. Het is wmb een hele fijne snoeibijl
De omschrijving van die bijl zegt ook dat het een hak / snoei bijl is. Dit is hun kloofbijl.
Ik ontdekte gisteren trouwens nog op Amazon dat Sortimo ook een ‘Makita style’ lijn van de Sortimo L-boxen heeft.
https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_api_i_CY7QEbD8VE7D2
Voor de mensen die in het Makita ecosysteem hebben geïnvesteerd en nu toch stiekem Bosch hadden willen hebben.
Voor de mensen die in het Makita ecosysteem hebben geïnvesteerd en nu toch stiekem Bosch hadden willen hebben.
@henkie196 en @Raymond
Het is zeker geen kloofbijl. Dat scheelt enorm in gewicht.
Maar wat met een softwaremaker in centrum stad met TWEE bijlen... Eentje was ook lastig te verantwoorden naar het geweten... Maar ja, als ik ooit ruimer/landelijk woon, dan komt die er ook zeker.
Los daarvan, kleine blokjes hout gaat uitstekend! Dit was grofweg 18~25cm dik, en 30cm hoog.Dat gaat uitstekend met deze bijl. En veel groter kom ik eigenlijk nooit tegen.
Edit: heeft iemand toevallig ervaringen of deze first hand gehoord van hun cursussen: https://www.gransforsbruk...ct/timber-framing-course/
Het is zeker geen kloofbijl. Dat scheelt enorm in gewicht.
Maar wat met een softwaremaker in centrum stad met TWEE bijlen... Eentje was ook lastig te verantwoorden naar het geweten... Maar ja, als ik ooit ruimer/landelijk woon, dan komt die er ook zeker.
Los daarvan, kleine blokjes hout gaat uitstekend! Dit was grofweg 18~25cm dik, en 30cm hoog.Dat gaat uitstekend met deze bijl. En veel groter kom ik eigenlijk nooit tegen.
Edit: heeft iemand toevallig ervaringen of deze first hand gehoord van hun cursussen: https://www.gransforsbruk...ct/timber-framing-course/
[ Voor 14% gewijzigd door Blomminator op 01-05-2020 08:16 ]
Verwijderd
Het nut ontgaat mij volledig.Ethiron schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:09:
Ik ontdekte gisteren trouwens nog op Amazon dat Sortimo ook een ‘Makita style’ lijn van de Sortimo L-boxen heeft.
Ik wordt inderdad wel eens raar aangekeken als ik ergens help met het omzagen / snoeien van een boom en men er na mijn uitrusting gezien te hebben (2 bijlen, 2 kettingzagen, nog het een en ander aan Fiskars Wood Xpert gereedschap) achter komt dat ik ITer ben en 2 hoog in een huurappartementje woonBlomminator schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:12:
Maar wat met een softwaremaker in centrum stad met TWEE bijlen...
Maar hoe dan ook wel heel mooi spul dat Gransfors.
[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 01-05-2020 08:54 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
In het kader van de bosch aanbiedingen, heb ik me gisteravond toch niet helemaal kunnen inhouden:
:strip_exif()/f/image/fk728yfXukotb2ZP3hkrPgth.jpg?f=fotoalbum_large)
Een warehousedeal voor 6 tientjes
Mooi handzaam excenterschuurmachientje erbij
Als'ie niet bevalt, kan'ie voor hetzelfde geld op MP 
Moeilijk in te schatten, maar ik hoop dat het schuurpapier van m'n 125mm rotex erop past, dat heb ik in overvloed
:strip_exif()/f/image/fk728yfXukotb2ZP3hkrPgth.jpg?f=fotoalbum_large)
Een warehousedeal voor 6 tientjes
Moeilijk in te schatten, maar ik hoop dat het schuurpapier van m'n 125mm rotex erop past, dat heb ik in overvloed
Bosch 125mm schuurvellen passen niet op de Rotex, dus andersom zal dat helaas ook niet gaanRaymond schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:08:
In het kader van de bosch aanbiedingen, heb ik me gisteravond toch niet helemaal kunnen inhouden:
[Afbeelding]
Een warehousedeal voor 6 tientjesMooi handzaam excenterschuurmachientje erbij
Als'ie niet bevalt, kan'ie voor hetzelfde geld op MP
Balen, dan zal dat alleen voor de 150mm gelden (ik zag een review van die gex 125/150 ave, waar dat in werd benoemd).Twijfels schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:17:
[...]
Bosch 125mm schuurvellen passen niet op de Rotex, dus andersom zal dat helaas ook niet gaan
Kennen jullie het merk Vonroc? Hun prijzen zitten in het budgetsegment, maar ik heb even geleden een sleuvenfrees bij hun besteld die me tot nu toe zeer goed bevallen is. Reviews op trustpilot zijn ook lovend.
Op hun site staan veel meer potentieel interessante apparaten, tegen (te?) scherpe prijzen. Het is me te kort door de bocht om de lage prijs als enige indicatie voor de mogelijk mindere kwaliteit te laten gelden, dus ervaringen van jullie zijn meer dan welkom
Op hun site staan veel meer potentieel interessante apparaten, tegen (te?) scherpe prijzen. Het is me te kort door de bocht om de lage prijs als enige indicatie voor de mogelijk mindere kwaliteit te laten gelden, dus ervaringen van jullie zijn meer dan welkom
[ Voor 4% gewijzigd door Stelsol op 01-05-2020 09:49 ]
Dat durf ik niet te zeggen, de rotex 150 heeft een miljoenmiljard gaten in die schuurvellen dus dan is de kans groot dat er wel iets overeenkomtRaymond schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:24:
[...]
Balen, dan zal dat alleen voor de 150mm gelden (ik zag een review van die gex 125/150 ave, waar dat in werd benoemd).
Enige wat ik weet is dat de bosch en festool 125 schuurzolen anders zijn qua gaten. Of je moet zonder stofafzuiging willen schuren, dan kan het natuurlijk....
echnie! morgen komt m'n ctl midi binnen, dus die moet wel wat te doen hebbenTwijfels schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:06:
[...]
Enige wat ik weet is dat de bosch en festool 125 schuurzolen anders zijn qua gaten. Of je moet zonder stofafzuiging willen schuren, dan kan het natuurlijk....
haha toevallig,RevellNL schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:51:
Zo, Mastertools heeft vanochtend de prijzen nog even omhoog gegooid, die verwachten denk ik veel last-minute bestellingen i.v.m. de accu-actie van Makita.
Makita DJV182ZJ
Makita DRT50ZJX9
Makita DTM51ZJX3
Makita DTD171ZJ
heb bijna exact hetzelfde besteld deze actie periode, alleen een stofzuiger ipv de boven/kantenfrees:

alles heeft meteen best wat actie gezien in mijn nieuwe huis, behalve de decoupeerzaag, die mag volgende week aan de bak :-)
Nu nog ff wachten op 3 accu's en een zaklamp...heb straks 8 accu's waarvan ik er maar een betaald heb LOL, wilde dat Makita er eens wat anders leuks bij deed ipv een accu...
Netjes! Ik kreeg vanochtend een mail van Mastertools dat de levering langer kan duren dan aangegeven op de website (8 dagen), ik vrees dat ik dus nog even op m'n DTD171 moet wachten..breagor schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:31:
[...]
haha toevallig,
heb bijna exact hetzelfde besteld deze actie periode, alleen een stofzuiger ipv de boven/kantenfrees:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
alles heeft meteen best wat actie gezien in mijn nieuwe huis, behalve de decoupeerzaag, die mag volgende week aan de bak :-)
Nu nog ff wachten op 3 accu's en een zaklamp...heb straks 8 accu's waarvan ik er maar een betaald heb LOL, wilde dat Makita er eens wat anders leuks bij deed ipv een accu...
Hoe bevalt de stofzuiger? Ik heb hier nu een Kärcher WD3P staan maar dat ding maakt zo onmogelijk veel herrie en blaast flink wat stof uit.
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
die DTD171 lijkt me voor vrij specifiek werk? lijkt me ideaal voor zelftap schroeven maar verder misschien overkill?
Verwijderd
Dan stel je hem op een wat lagere slagkracht in.checkdiz schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:58:
die DTD171 lijkt me voor vrij specifiek werk? lijkt me ideaal voor zelftap schroeven maar verder misschien overkill?
Dat is juist het fijne van de DTD171, dat 'ie zoveel modi heeft, waardoor je dat dus erg makkelijk en uitgebreid in kan stellen.Verwijderd schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:00:
[...]
Dan stel je hem op een wat lagere slagkracht in.
[ Voor 4% gewijzigd door larsbeumer.apd op 01-05-2020 11:08 ]
Het mooie van de DTD171 is dat hij in totaal 8 verschillende modi heeft (4 verschillende slagkrachten, houtmodus en zelftappende schroefmodus).checkdiz schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:58:
Edit: Precies dat wat @larsbeumer.apd hierboven dus ook zegt!
[ Voor 8% gewijzigd door RevellNL op 01-05-2020 11:11 ]
Haha, hij is het wachten zeker waard ja! Die knop boven de "trekker" is ook ideaal om snel te kunnen switchen tussen twee modi. Al met al echt een hele veelzijdige machine, en een genot om te gebruiken 😉RevellNL schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:10:
[...]
Het mooie van de DTD171 is dat hij in totaal 8 verschillende modi heeft (4 verschillende slagkrachten, houtmodus en zelftappende schroefmodus).
Edit: Precies dat wat @larsbeumer.apd hierboven dus ook zegt!
mmhh daar ging iets mis met de quote..hehe zie volgende post...RevellNL schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:56:
[...]
Netjes! Ik kreeg vanochtend een mail van Mastertools dat de levering langer kan duren dan aangegeven op de website (8 dagen), ik vrees dat ik dus nog even op m'n DTD171 moet wachten..
Hoe bevalt de stofzuiger? Ik heb hier nu een Kärcher WD3P staan maar dat ding maakt zo onmogelijk veel herrie en blaast flink wat stof uit.
[ Voor 7% gewijzigd door breagor op 01-05-2020 11:25 ]
DTD171 was bij mij ook vertraagd (stond "op voorraad", maar duurde uiteindelijk een weekje), en ik kan bovenstaande bevestigen, lekker veelzijdig machientje.....heeft bij de schroef klusjes nu de voorkeur gekregen tov mijn DHP484.
Stofzuiger bevalt redelijk goed, zuigt goed, en lekker lange reikwijdte, vind hem echter wel wat lomp, had eigenlijk liever een ander gehad, maar ja de vrouw greep budgettair in :-) en moet toegeven, deze voldoet ook prima.
Stofzuiger bevalt redelijk goed, zuigt goed, en lekker lange reikwijdte, vind hem echter wel wat lomp, had eigenlijk liever een ander gehad, maar ja de vrouw greep budgettair in :-) en moet toegeven, deze voldoet ook prima.
Ik denk er toch al enige tijd over om een Festool Midi aan te gaan schaffen, maar ook daar grijpt de vrouw inderdaad in qua budget en opslagruimte. Toch die klusschuur maar eens gaan bouwen denk ik..breagor schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:24:

Voor het bouwen van die klusschuur heb je natuurlijk wel goed gereedschap nodigRevellNL schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:37:
[...]
Ik denk er toch al enige tijd over om een Festool Midi aan te gaan schaffen, maar ook daar grijpt de vrouw inderdaad in qua budget en opslagruimte. Toch die klusschuur maar eens gaan bouwen denk ik..
bizar hoeveel die prijzen flucteren. Ik heb maandag de DTS 400 REQ besteld bij kruis.nl voor 289
incl. systainer (https://www.kruis.nl/uitv...rmachine-dts-400-req-plus) daar is hij nu ook 30 euro duurder.Ben erg benieuwd, heb hem al wel binnen maar nog niet kunnen gebruiken. Heb geen schuurpapier
.Blijkbaar toch ander gatenpatroon dan mijn 'oude' metabo. Moet even weer nieuwe bij ecotools bestellen maar die ik wil zijn uitverkocht. Even geduld hebben dus
Mijn eerste festool gear. Rest is allemaal makita, dewalt, fein en bosch (Blauw en groen)
incl. systainer (https://www.kruis.nl/uitv...rmachine-dts-400-req-plus) daar is hij nu ook 30 euro duurder.Ben erg benieuwd, heb hem al wel binnen maar nog niet kunnen gebruiken. Heb geen schuurpapier
En binnen.Raymond schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:37:
Daarnet een 12V bosch accu besteld, van amazon warehouse. Normaal heb ik als vuistregel om alleen "sehr gut" of "wie neu" te kopen. Nu een "akzeptabel". Ben benieuwd hoe verpoert dat ding isMaar goed, het scheelde genoeg geld om het eens te proberen
Een accu ziet er bij mij na een paar keer gebruik ook "akzeptabel" uit, dus wat dat betreft maakt het me niet uit
Nou, die accu is prima acceptabel. Ik denk dat'ie 1x uit de verpakking is geweest en dat was het dan. Is gewoon nieuw dus. En dus mooi een 3Ah 12V accu voor 27 euro gekocht inc verzenden.
Gok heeft goed uitgepakt deze keer
Binnenkort mag ik wat tegelwerk vervangen (losse/gebroken tegels en voegen), en ik nu zit ik te denken om hiervoor een multitool ( Bosch 12V-28) aan te schaffen omdat ik een slijptol verschrikkelijk vind en met de hand teveel werk.
Maar nu ben ik benieuwd of mensen ervaring hebben of dit fatsoenlijk gaat, of dat een machine met meer vermogen en bedraad ( Bosch GOP 40-30) nodig is?
Maar nu ben ik benieuwd of mensen ervaring hebben of dit fatsoenlijk gaat, of dat een machine met meer vermogen en bedraad ( Bosch GOP 40-30) nodig is?
[ Voor 12% gewijzigd door Vitamine op 01-05-2020 14:06 ]
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Dan moet je wel eerst langs het Pieter Baan Centrum voor een checkEthiron schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:09:
Ik vind de prijzen voor een 2Ah 18V Makita accu erg tegenvallen, iemand tips waar deze schappelijk zijn geprijsd?
L-BOXX 136 voor 31,90 voelt als een goede deal;
Linkje
Misschien mooie aanvulling om eea weg te stoppen..
Linkje
Misschien mooie aanvulling om eea weg te stoppen..
Weet je zeker dat je de 2Ah wil?checkdiz schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:26:
Ik vind de prijzen voor een 2Ah 18V Makita accu erg tegenvallen, iemand tips waar deze schappelijk zijn geprijsd?
Een tijdje geleden was de 3Ah relatief gezien het goedkoopst. Het meeste Ah/€.
En volgens mij zijn er een aantal apparaten die niet werken met de 1,5 en 2 Ah accu's.
Ik heb zelf één 3Ah accu bij mijn schroef/boor machine (ddf482) en dat is tot nog toe ruim voldoende...
Hier heb ik hem vandaan. En daar kost op dit moment een 2Ah €55 en een 3Ah €48,-.
Wel oppassen dat je de 'B' versie koopt (met status led). Die is zo te zien meestal goedkoper dan de (verouderde) niet 'B' versie...
Verwijderd
Met beide gaat prima. Maar (Vitamine schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:34:
Binnenkort mag ik wat tegelwerk vervangen (losse/gebroken tegels en voegen), en ik nu zit ik te denken om hiervoor een multitool ( Bosch 12V-28) aan te schaffen omdat ik een slijptol verschrikkelijk vind en met de hand teveel werk.
Zoiets dus,
https://www.gamma.nl/asso...a-voegenkrabber/p/B400829
Met een machine is er een grote kans dat je wegschiet en je tegel beschadigd. Voordat je het weet ben je meer aan het wegslopen als dat de bedoeling was.
Goedkoper dan bij Hornbach heb ik ze hier nog niet gevonden. Op Ebay zijn er wel verkopers die ze voor rond de €40 verkopen, maar dat is vaak vanuit Duitsland of Engeland.checkdiz schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:26:
De 5Ah zijn tegenwoordig zowel qua prijs/Ah als gewicht/Ah het meest gunstig. Een 3 en 5Ah wegen even veel.Paling1 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:57:
[...]
Weet je zeker dat je de 2Ah wil?
Een tijdje geleden was de 3Ah relatief gezien het goedkoopst. Het meeste Ah/€.
En volgens mij zijn er een aantal apparaten die niet werken met de 1,5 en 2 Ah accu's.
Ik heb zelf één 3Ah accu bij mijn schroef/boor machine (ddf482) en dat is tot nog toe ruim voldoende...
Hier heb ik hem vandaan. En daar kost op dit moment een 2Ah €55 en een 3Ah €48,-.
Wel oppassen dat je de 'B' versie koopt (met status led). Die is zo te zien meestal goedkoper dan de (verouderde) niet 'B' versie...
[ Voor 52% gewijzigd door Framoes op 01-05-2020 15:03 ]
Iemand nog goede tips voor zaagbladen voor de Bosch multitool GOP-40-30? Het betreft starlock zaagbladen waar ik eigenlijk een goedkoper alternatief op de dure Bosch bladen of goede deal voor zoek
Dat is het grote nadeel van Starlock: Fein en Bosch maken ze en zijn vrij agressief richting bedrijven (buiten China) die deze van andere producenten leveren. Ecotools kreeg een tijd terug een 'cease & decist' en is gestopt met het leveren van starlock.xtern15 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:03:
Iemand nog goede tips voor zaagbladen voor de Bosch multitool GOP-40-30? Het betreft starlock zaagbladen waar ik eigenlijk een goedkoper alternatief op de dure Bosch bladen of goede deal voor zoek
Alibaba en dergelijke sites verkopen het nog, maar dan zit je ethisch en kwalitatief weer met problemen.
Klopt. Het scheelt een krappe 200 gram. Voor zo'n kleine machine als de 083 wel iets dat het verschil maakt.checkdiz schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:07:
@Paling1 en @Framoes bedankt. Het gaat mij specifiek om een accu die klein(er) is. Die past beter bij mijn DDF083 schroefmachientje. En volgens mij zijn er 2 formaten, de 1.5 /2 A en alle hogere Amperes zijn groter van formaat (correct me if Im wrong), dus daarmee valt die 3A al af.
Ik zit trouwens al een tijdje te twijfelen of ik ook zo'n 083 moet kopen. Bevalt ie een beetje? Is die kop niet een beetje te lomp om in kleine hoekjes te komen? Of gebruik je alleen lange bitjes?
Ik zie het ja. Anderhalf jaar geleden nog niet in ieder geval...Destijds voor mij een reden om te wachten met aanschaf van een grotere capaciteit accu. Buiten het feit dat het niet echt nodig is, wordt het later steeds gunstiger om een 5Ah of zelfs een 6Ah erbij aan te schaffen.Framoes schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:59:
[...]
De 5Ah zijn tegenwoordig zowel qua prijs/Ah als gewicht/Ah het meest gunstig. Een 3 en 5Ah wegen even veel.
Precies daarom denk ik dat de 2A een betere match is. Hij bevalt goed, ik heb hem samen met de DDF481 gekocht. Ik weet hoe men over de 481 denkt maar ik wilde hem gewoon hebben, en zonder spijt.Paling1 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 15:47:
[...]
Klopt. Het scheelt een krappe 200 gram. Voor zo'n kleine machine als de 083 wel iets dat het verschil maakt.
Ik zit trouwens al een tijdje te twijfelen of ik ook zo'n 083 moet kopen. Bevalt ie een beetje? Is die kop niet een beetje te lomp om in kleine hoekjes te komen? Of gebruik je alleen lange bitjes?
[...]
Ik zie het ja. Anderhalf jaar geleden nog niet in ieder geval...Destijds voor mij een reden om te wachten met aanschaf van een grotere capaciteit accu. Buiten het feit dat het niet echt nodig is, wordt het later steeds gunstiger om een 5Ah of zelfs een 6Ah erbij aan te schaffen.
De 083 bevalt goed in hoekjes en gaatjes ook met korte bits, als 2de machine om bijv hardhout voor te boren, krachtig genoeg voor de meeste klussen in/om het huis.
Ik schroef met een 9Ah accu met mijn rammelaartje van Milwaukee, die paar extra gram boeit weinig en ik gebruik zoiets dag in dag uit. Voordeel is dat ik die accu 1 per week hoef op te opladen en dat scheelt ook een hoop energie.
Ik dacht dat ik ooit geinformeerd had naar de juiste schuurmachine, maar kan het nergens meer terugvinden, dus excuus als dit een jaar of twee gelden ook al langskwam:
Ik zoek een geschikte schuurmachine voor het volgende:
Ik ga binnenkort zo'n 100m2 multiplex moeten schuren. van ruw tot volledig gelakt.
Dus hout / plamuur / grondverf / lak gladschuren.
Het betreft grote oppervlakken (wanden / plafonds), maar ook kastjes, laden etc.
Ik heb een prima vlakschuur en "fein" ding voor de kleinere stukjes (en ook een bandschuur voor als ik boos ben).
Ik zoek een machine die sneller afneemt dan een vlaksschuur, maar wel te gebruiken is voor zowel het groffere als ook het fijnere werk (verf tussenlagen schuren).
Waarschijnlijk kom ik bij een excenter uit, maar misschien hebben jullie betere ideeen...?
budget ongeveer Euro 150. 230V lijkt me handiger ivm opgenomen vermogen en grootte van oppervlaktes.
Het liefst een model waarbij je goedkoop schuurpapier kan kopen (bij Ecotools bijvoorbeeld)
Ik ga binnenkort zo'n 100m2 multiplex moeten schuren. van ruw tot volledig gelakt.
Het betreft grote oppervlakken (wanden / plafonds), maar ook kastjes, laden etc.
Ik heb een prima vlakschuur en "fein" ding voor de kleinere stukjes (en ook een bandschuur voor als ik boos ben).
Ik zoek een machine die sneller afneemt dan een vlaksschuur, maar wel te gebruiken is voor zowel het groffere als ook het fijnere werk (verf tussenlagen schuren).
Waarschijnlijk kom ik bij een excenter uit, maar misschien hebben jullie betere ideeen...?
budget ongeveer Euro 150. 230V lijkt me handiger ivm opgenomen vermogen en grootte van oppervlaktes.
Het liefst een model waarbij je goedkoop schuurpapier kan kopen (bij Ecotools bijvoorbeeld)
@Baytep Ik zou zeker een excenter nemen, dat is exact de machine die je beschrijft namelijk. Ik zou je de Festool ETS 125 REQ willen aanraden, maar deze is helaas bijna 2x je budget. Wellicht toch te overwegen. Hij is heerlijk licht, heeft grote afname, maar kan ook heel fijn schuren. Hij is goed in balans waardoor hij weinig trilt, je kan er dus lang mee door schuren, zonder een tintelende hand te krijgen van de trillingen. Ik ben iedere keer weer blij als ik er mee gewerkt heb!
Dus zeker als je zoveel te schuren hebt, zou ik over wegen een echt goede te nemen.
Ik gebruik hem met Ecotools schuurpapier, en dat werkt ook goed. Ik heb geen verschil gemerkt tussen de Ecotools en Festool korrel 120 papier.
Dus zeker als je zoveel te schuren hebt, zou ik over wegen een echt goede te nemen.
Ik gebruik hem met Ecotools schuurpapier, en dat werkt ook goed. Ik heb geen verschil gemerkt tussen de Ecotools en Festool korrel 120 papier.
Is dit niet het topic waar wij gereedschap, wat wij eigenlijk niet nodig hebben, voor elkaar goedpraten? En dan kom jij met een oplossing om met de hand iets te gaan doenVerwijderd schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:58:
[...]
Met beide gaat prima. Maar () ik zou de voegen die bij de tegels zitten die niet vervangen hoeven te worden met de hand wegslijpen.
Zoiets dus,
https://www.gamma.nl/asso...a-voegenkrabber/p/B400829
Met een machine is er een grote kans dat je wegschiet en je tegel beschadigd. Voordat je het weet ben je meer aan het wegslopen als dat de bedoeling was.

Ontopic: Het zijn best wel wat voegen en zie er wel tegen op om dat met de hand te doen.
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Verwijderd
Ja, sorry.Vitamine schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:49:
[...]
Is dit niet het topic waar wij gereedschap, wat wij eigenlijk niet nodig hebben, voor elkaar goedpraten? En dan kom jij met een oplossing om met de hand iets te gaan doen
![]()
Ontopic: Het zijn best wel wat voegen en zie er wel tegen op om dat met de hand te doen.
Ik ben heel blij met mijn bosch gex125-150 voor dergelijke klussen. Ik geloof meteen dat festool veel beter schuurt, maar ik geloof ook best dat een audi rs6 beter rijd dan mijn focus. Deze machine ligt denk ik in ieder geval dicht bij je budget, en met een beetje geluk zelfs binnen.Baytep schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:31:
Ik dacht dat ik ooit geinformeerd had naar de juiste schuurmachine, maar kan het nergens meer terugvinden, dus excuus als dit een jaar of twee gelden ook al langskwam:
Edit: zie dat hij inderdaad momenteel te duur is. Dan is https://www.amazon.de/dp/..._sw_r_apa_i_4yiREb7YQZ88H mogelijk een optie of anders de gex125. Die laatste valt ruim binnen budget
[ Voor 6% gewijzigd door jichem op 01-05-2020 22:29 ]
Je hebt niks nu aan mn bericht, maar je bent een dag te laat. De bosch gex125-150 was gister in de aanbieding. Precies binnen je budget en het is idd precies de machine die je nodig hebtBaytep schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:31:
Mij gelukkig ook. Maar het zal ongetwijfeld verkopen..
Dit topic is gesloten.
Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic