Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

dr.lowtune schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:43:
Zijn er hier trouwens mensen die ervaring met de accu actie van Makita hebben? Wat ik me in het bijzonder afvraag: als ik 3 machines koop die meedoen, krijg ik dan ook 3 accu's?
Actie, vertel eens?

[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zijn er hier trouwens mensen die ervaring met de accu actie van Makita hebben? Wat ik me in het bijzonder afvraag: als ik 3 machines koop die meedoen, krijg ik dan ook 3 accu's?
Hoe denk je dat ik aan 6 gratis accu's kom O-)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Oogje schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:52:
[...]

Je hebt een speciaal dealtje? :+ Maar goed om te weten!

@Verwijderd oei, dat had ik natuurlijk zelf ook kunnen doen
* dr.lowtune gaat even in een hoekje zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
phYzar schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:20:
[...]

Ik heb vaker met een tegelsnijder gewerkt en het is normaal veel cleaner en fijner dan slijpen/zagen.
Ook als je een tegelslijper gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50
Oogje schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:52:
[...]

De max was toch 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:01

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Uit de voorwaarde:

2.Particuliere gebruikers. Je kunt in de actieperiode maximaal 5 accu’s aanvragen, en alleen van verschillende producten.

dus ja, maar de vraag is of ze dat überhaupt controleren :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
Fraggert schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:42:
[...]

Uit de voorwaarde:

2.Particuliere gebruikers. Je kunt in de actieperiode maximaal 5 accu’s aanvragen, en alleen van verschillende producten.

Misschien willen ze de fanatieke Makita-koper belonen met een extra accu als je 5 machines registreert ;)

Ik twijfel of ik nog een DTD155ZJ moet gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Beetje inzet tonen mag ook, gewoon zoeken in dit topic levert mij al talloze hits op (wat @Verwijderd schrijft).

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 29-04-2020 15:01 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Outerspace schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:00:
[...]

Beetje inzet tonen mag ook, gewoon zoeken in dit topic levert mij al talloze hits op (wat @Verwijderd schrijft).
En als je 2 posts verder leest zie je dat ik dat ook besefte en al in een hoekje heb gezeten :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 13:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

dr.lowtune schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:15:
[...]

En als je 2 posts verder leest zie je dat ik dat ook besefte en al in een hoekje heb gezeten :P
Ik schaam mij een beetje :$

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@Sammy_tukker

Wat je suggereert is dat ik iets heb laten gaan, doen alsof mn neus bloed. De waarheid is, ik wilde een diamantschijf, en ze hadden er 1 liggen. Weinig keus dus. Ik had echter wel wat nodig.

Deze schijf was door iemand gebruikt; vermoedelijk teruggebracht na gebruik én in een andere verpakking (merk schijf klopte niet met de verpakking).

Dit gemeld bij de info-balie waar de medewerker tegen mij zei - "je bent hier vaak, vaste klanten help ik graag. Je mag de schijf zo meenemen want ik weet m'n god niet wat het zou moeten zijn of waar het vandaan komt. Veel plezier ermee."

Maak je geen zorgen over mijn integriteit...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
Als ze alle drie mee doen met de actie; ja!

Ikzelf heb 5 apparaten besteld voor iemand anders en heb de bijbehorende accu's ook voor hem geclaimed.

Ben zelf een Bosch blauw evangelist dus wist niet hoe snel ik die rommel weer m'n huis uit moest krijgen :D
Fraggert schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:42:
[...]

Uit de voorwaarde:

Ja, dat checken ze. Ik had 6 apparaten besteld, maar 5 accus gekregen en 1 afkeuring.

[ Voor 28% gewijzigd door Dr Pro op 29-04-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Stel, je hebt al 18V Milwaukee gereedschap maar merkt dat je hier gemakkelijk te veel kracht mee zet. Dan lijkt een logische stap om eens te gaan kijken naar 12V apparaten, een accuschroefboormachine. Milwaukee bevalt goed, dus dat is een kanshebber. Maar op dit forum zijn er ook genoeg mensen tevreden met hun Bosch Professional 12V gereedschap.

Bosch:
https://www.toolmax.nl/bo...0ah-accu-s-in-l-boxx.html

Milwaukee 1:
https://www.gereedschapce...rstelloos-4933464138.html

Milwaukee 2:
https://www.gereedschapce...-accu-in-hd-box-34nm.html

Wat is wijsheid? Ze lijken alle 3 geschikt. Ik kan voornamelijk niet bedenken wat praktisch verschil gaat maken tussen de twee Milwaukee machines. Een D-greep of normale greep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Die 2e milwaukee wordt goed ontvangen in de US, alleen de knoppen voor de draairichtingen zijn kut.

Verder krijg je sowieso een ander accusysteem dus wordt het persoonlijke voorkeur. Ik vind zelf de Bosch 12v een mooie lijn hebben (ik heb de simpele boormachine, decoupeerzaag en kijk naar de kantenfrees).

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ook nog snel 2 Makita tools besteld.
Nieuw huis, met een stuk heg, dus een heggenschaar is een welkome aanvulling.
En ik denk dat mijn vader hem ook wel wil lenen, want die snoeit vaker het snoer dan de heg zelf :X

En een DTD155 slagschroevendraaier voor de klussen in en om het huis. 2 gratis accu's erbij, lader, en misschien later nog een losse 2.0Ah accu kopen als ik die mis.

Verder heb ik nog een normale accu schroefboormachine, en natuurlijk heel veel bedrade tools, dus een draadloze invalzaag, bovenfrees, boorhamer of multitool heeft geen nut.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Mijn hoekje is leeg....... :+

Moet je wel snel zijn, want morgen komen er 3 van die Makita units binnen en die moet ik toch ergens laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
_ferry_ schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:16:
Ook nog snel 2 Makita tools besteld.
Nieuw huis, met een stuk heg, dus een heggenschaar is een welkome aanvulling.
En ik denk dat mijn vader hem ook wel wil lenen, want die snoeit vaker het snoer dan de heg zelf :X

En een DTD155 slagschroevendraaier voor de klussen in en om het huis. 2 gratis accu's erbij, lader, en misschien later nog een losse 2.0Ah accu kopen als ik die mis.

Verder heb ik nog een normale accu schroefboormachine, en natuurlijk heel veel bedrade tools, dus een draadloze invalzaag, bovenfrees, boorhamer of multitool heeft geen nut.
Ga ik morgen toch nog even langs de Hornbach voor de DTD155..

Sinds ik mijn DRT50 heb, heb ik al veel hoekjes afgerond en veel stof gecreeerd. Stofafzuiging komt nu toch wel hoger op mijn prioriteitenlijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

CappieL schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:24:
[...]

Ga ik morgen toch nog even langs de Hornbach voor de DTD155..

Sinds ik mijn DRT50 heb, heb ik al veel hoekjes afgerond en veel stof gecreeerd. Stofafzuiging komt nu toch wel hoger op mijn prioriteitenlijstje
Oh zie dat ie daar op dezelfde prijs zit, had ook gekund. Nu online besteld. Scheelt weer een autoritje en tussen de Corona kuchers lopen :P

Bovenfrees is ook handig ja, mijn pa heeft een Festool die ik dan gebruik wanneer het nodig is. Dus de accuversie laat ik nog maar even achterwege. Best kans dat er nog eens een tool bij komt. Dan maar zonder accu. Ach, er zal ook vast wel weer een keertje een andere actie komen, gratis bitsetjes, gratis lamp etc.

edit: bedenk mij net, dat ik straks 2 tools heb, maar nog geen accu's :')
Misschien maar een BL1815 imitatie van 123accu bestellen (of de originele voor iets meer), dan kan ik voor 30€ er in ieder geval mee aan de slag :+

[ Voor 12% gewijzigd door _ferry_ op 29-04-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Ze hebben zo'n beetje elk kwartaal wel die accu-actie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strat808
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-02-2023
Klium beweert overigens dat er een Makita accu actie t/m 30 september is. Typo? Of hebben ze al nieuwe info van Makita binnen? Op de Makita site staat op 't moment enkel dat de accu actie voor tuinmachines t/m juni is verlengd.

Sprekend over de accu actie, iemand hem in de laatste 2 weken nog binnen gekregen? Hoelang deed die er over? Ben benieuwd hoe lang de vertraging inmiddels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Strat808 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:22:
Klium beweert overigens dat er een Makita accu actie t/m 30 september is. Typo? Of hebben ze al nieuwe info van Makita binnen? Op de Makita site staat op 't moment enkel dat de accu actie voor tuinmachines t/m juni is verlengd.

Sprekend over de accu actie, iemand hem in de laatste 2 weken nog binnen gekregen? Hoelang deed die er over? Ben benieuwd hoe lang de vertraging inmiddels is.
Klium is dealer voor Makita België, ze verwijzen ook naar http://www.makita.be/acties/bl1850b.html. Daar lopen dus andere acties, maar doorgaans regelen ze dat zo dat je er als Nederlandse klant ook aan mee kan doen.

Vorige week maandag (20 april) nog een accu ontvangen die 12 maart was aangevraagd.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 29-04-2020 17:48 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:30

A13X

Dude

Strat808 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:22:

Dat wil ik ook wel eens weten, ik heb straks nog een nieuwe grasmaaier en heggenschaar nodig. Die wil ik denk toch op het 2x18v/36v systeem van makita hebben denk. Dan is een setje extra accu's wel zo prettig.

Also:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x2CekAZl.jpg

@breagor en bedankt hé :+

Past inderdaad een hoop in, nu mooi alles bij de hand voor zo met de verhuizing. Daarna maar eens even wat secuurder uitzoeken.

Wel grappig, deze stond voor levering uiterlijk 6 mei. De Wera kraftform XXL die ik heb besteld stond op 2 werkdagen, zondag besteld, deze is binnen en de Wera set is nog in geen velden te bekennen :P

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 13:24
Momenteel heb ik een 14v hitachi machine en ook al ben ik behoorlijk tevreden, ik ben op zoek naar een upgrade. Want:
- Corona tijdperk, ik moet nieuwe gadgets kopen om mijzelf bezig te houden
- Een vriend van mij raadt mij een slagschroevendraaier aan. Ik zie niet zo in welk probleem het zou moeten oplossen maar ga het maar proberen
- Mijn hitachi is toch wel snel leeg, moet vaak wisselen tijdens een klus (heb 2 accus)

Nu lees ik een aantal keer hier de dtd155/ddf484 terug. Dat lijkt mij een mooie setje, helemaal icm de accu deal. Ik zou het fijn vinden om naast de 5ah accu ook een 2ah accu te hebben ivm het gewicht,

Ik snap alleen niet helemaal waar ik dit nu moet bestellen en of ik het in een set moet bestellen of tegelijk bij dezelfde webshop. Ik lees dat mensen los een accu lader en losse 2ah accus kopen. Waarom niet gewoon de bodies icm de 5ah accu? (en een losse lader?)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
laurens0619 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:18:

- Een vriend van mij raadt mij een slagschroevendraaier aan. Ik zie niet zo in welk probleem het zou moeten oplossen maar ga het maar proberen
Waarom raadt hij em aan dan? Wat ga je er mee doen? En neem je de extra herrie voor lief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:00
Momenteel heb ik een 14v hitachi machine en ook al ben ik behoorlijk tevreden, ik ben op zoek naar een upgrade. Want:
- Corona tijdperk, ik moet nieuwe gadgets kopen om mijzelf bezig te houden
- Mijn hitachi is toch wel snel leeg, moet vaak wisselen tijdens een klus (heb 2 accus)

Nu lees ik een aantal keer hier de dtd155/ddf484 terug. Dat lijkt mij een mooie setje, helemaal icm de accu deal. Ik zou het fijn vinden om naast de 5ah accu ook een 2ah accu te hebben ivm het gewicht,

Ik snap alleen niet helemaal waar ik dit nu moet bestellen en of ik het in een set moet bestellen of tegelijk bij dezelfde webshop. Ik lees dat mensen los een accu lader en losse 2ah accus kopen. Waarom niet gewoon de bodies icm de 5ah accu? (en een losse lader?)
Ik heb zelf 3ah 4ah en 5ah accu's, de 3ah is op zich wel een mooi compromis tussen gewicht en prestaties. Doe de 3 en 4 ah vaak in de slagschoefmachine en de 4of5 ah in de boormachine.

Eigenlijk komt het er vaak op neer dat je de combinatie pakt die de machine het meest in balans brengt.

2ah heb ik niet, maar die lijkt me te licht waardoor je het zwaartepunt meer naar de motor brengt.

Misschien dat iemand anders daar nog zijn ervaringen in kan delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
[...]
Als je wilt profiteren van de Makita accu-actie moet je gewoon voldoen aan de voorwaarden van die actie.

Mensen kopen een losse lader omdat die niet bij de 'body only' modellen zit. Ze kopen niet de set icm accu omdat ze accu's gratis via de actie verkrijgen. En de kleinere accu's worden los gekocht omdat het voor sommige apparaten fijner is een lager gewicht te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strat808
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 24-02-2023
FRANQ schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:03:
[...]

Ik heb zelf 3ah 4ah en 5ah accu's, de 3ah is op zich wel een mooi compromis tussen gewicht en prestaties. Doe de 3 en 4 ah vaak in de slagschoefmachine en de 4of5 ah in de boormachine.

Eigenlijk komt het er vaak op neer dat je de combinatie pakt die de machine het meest in balans brengt.

2ah heb ik niet, maar die lijkt me te licht waardoor je het zwaartepunt meer naar de motor brengt.

Misschien dat iemand anders daar nog zijn ervaringen in kan delen.
De 3Ah en 5Ah wegen bij Makita hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:00
Strat808 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:43:
[...]

De 3Ah en 5Ah wegen bij Makita hetzelfde.
Je hebt gelijk :o
Ben het wezen nawegen :X

Nou vergeet wat ik gezegd heb.

Ik gebruik de 3 en 4 ah dan waarschijnlijk omdat ik die bij die machine had gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
FRANQ schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:55:
[...]

Je hebt gelijk :o
Ben het wezen nawegen :X

Nou vergeet wat ik gezegd heb.

Ik gebruik de 3 en 4 ah dan waarschijnlijk omdat ik die bij die machine had gekocht.
Als jij door het placebo effect van een zogenaamd lichtere accu minder spierpijn krijgt van hele dagen die apparaten gebruiken is het toch ook goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

kabeltjekabel schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:08:
[...]

Als je wilt profiteren van de Makita accu-actie moet je gewoon voldoen aan de voorwaarden van die actie.

Mensen kopen een losse lader omdat die niet bij de 'body only' modellen zit. Ze kopen niet de set icm accu omdat ze accu's gratis via de actie verkrijgen. En de kleinere accu's worden los gekocht omdat het voor sommige apparaten fijner is een lager gewicht te hebben.
Klopt, mijn tactiek is 3 bodies in koffers, losse lader, losse kleine accu en 3x gratis 5.0Ah accu's.

Helaas nog geen verzendbevestiging van combitools (ook al zeggen ze dat ze morgenavond bezorgen). We gaan het wel zien, de factuurdatum voldoet in ieder geval aan de actievoorwaarden d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Laatst online: 14-09 22:56

Vliegvlug

Flight Simple

Vandaag mijn makita VC2512L bouwstofzuiger binnen gekregen maar helaas bleek een van de buizen aan het uiteinde ingedeukt te zijn en niet meer te passen. :|

Gelijk Kruis.nl gebeld en ik hoefde gelukkig niet de hele stofzuiger te retourneren, ze sturen me een nieuwe buis op :)

Ik was ook positief verrast over de adapters die bij de stofzuiger geleverd werden, had verwacht dat ik nog zelf wat erbij zou moeten kopen maar dat bleek niet nodig.

De P-81745 past precies op de Metabo excenter
De W107418680 op de Makita invalzaag en kantenfrees
En het standaard stofzuiger handvat past icm de adapter die bij de Ferm sleuvenfrees zat naast die machine ook op de stofkap van mijn Metabo haakse slijper.

Alleen voor de W107418661 heb ik geen toepassing dus die wil ik gaan gebruiken om de stofzuiger te koppelen aan een cycloon. ;)

In het Klussende Tweakers topic kwam ik deze simpel te maken varianten tegen:

chrisborst in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5"

Rrob in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5"

Werkt dat veel slechter dan een ‘echte’ cyclone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

BTW, als je nog een kleine accu bij je nieuwe kit moet bestellen (ja, ik ben die kleine accu vergeten, dus eerdaags 2 machines in huis, zonder accu :+ )

Een DL1815 kost 42€

Maar een andere optie is om deze boormachine te kopen, voor 105€, en dan zit er zo'n accu bij. Heb je dus voor pakweg 55€ extra (verzendkosten vervallen ook) een boormachine erbij (geen zwaar model ofzo)
https://www.combitools.nl...e-body-1x-1-5ah-accu.html

Of als je sowieso nog een lader moet hebben, is dit 7€ voordeliger:
https://www.combitools.nl...er-7-2v-18v-195584-2.html

of de 2Ah versie:
https://www.combitools.nl...7-2v-18v.html?sqr=bl1820&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21
Hoi medeklussers, ik heb sinds enige tijd een dewalt multitool (dwe315kt). Een geweldig apparaat dat veel vaker gebruikt wordt dan ik vooraf had verwacht. We hebben hem de laatste tijd ook gebruikt om te schuren, wat daar tevens bijzonder prettig mee gaat.
Nu zijn de schuurpads echter op, dus ik heb een paar nieuwe gehaald voor een deltaschuurmachine, met dezelfde maat als de dewalt, van het merk Piranha (bij de gamma). Nu blijkt echter dat deze pads helemaal niet blijven plakken aan de multitool. Ik heb daarna nog pads van een makita schuurmachine geprobeerd, die plakken ook nauwelijks (ze vallen eraf zodra je de tool op hoge snelheid aanzet). Dit terwijl de originele dewalt pads wel perfect plakken.
Herkent iemand dit probleem? Ik ben namelijk benieuwd naar welke pads ik er wel op kan laten plakken... De meeste bouwmarkten die ik nu heb gecheckt, verkopen geen dewalt delta schuurpads, en online kom ik er ook niet uit. Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Stelsol schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:45:
Hoi medeklussers, ik heb sinds enige tijd een dewalt multitool (dwe315kt). Een geweldig apparaat dat veel vaker gebruikt wordt dan ik vooraf had verwacht. We hebben hem de laatste tijd ook gebruikt om te schuren, wat daar tevens bijzonder prettig mee gaat.
Nu zijn de schuurpads echter op, dus ik heb een paar nieuwe gehaald voor een deltaschuurmachine, met dezelfde maat als de dewalt, van het merk Piranha (bij de gamma). Nu blijkt echter dat deze pads helemaal niet blijven plakken aan de multitool. Ik heb daarna nog pads van een makita schuurmachine geprobeerd, die plakken ook nauwelijks (ze vallen eraf zodra je de tool op hoge snelheid aanzet). Dit terwijl de originele dewalt pads wel perfect plakken.
Herkent iemand dit probleem? Ik ben namelijk benieuwd naar welke pads ik er wel op kan laten plakken... De meeste bouwmarkten die ik nu heb gecheckt, verkopen geen dewalt delta schuurpads, en online kom ik er ook niet uit. Iemand de gouden tip?
Schuurpapier dat je geprobeerd hebt heeft wel klittenband?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Plakken de DeWalt pads nog steeds goed, of plakten ze voorheen goed en weet je het nu niet zeker? Die schuurzolen van multitools plakken vanwege het kleine oppervlak vaak sowieso al niet super goed vergeleken met normale schuurmachines. Met wat meer gebruik wordt het alleen maar minder is mijn ervaring. Zou die schuurzolen van multitools ook haast meer als verbruiksvoorwerpen zien helaas.

De schuurzool is verder wel gewoon schoon / vrij van stof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:37

MJV

Vliegvlug schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:19:
Vandaag mijn makita VC2512L bouwstofzuiger binnen gekregen maar helaas bleek een van de buizen aan het uiteinde ingedeukt te zijn en niet meer te passen. :|

Gelijk Kruis.nl gebeld en ik hoefde gelukkig niet de hele stofzuiger te retourneren, ze sturen me een nieuwe buis op :)

Ik was ook positief verrast over de adapters die bij de stofzuiger geleverd werden, had verwacht dat ik nog zelf wat erbij zou moeten kopen maar dat bleek niet nodig.

De P-81745 past precies op de Metabo excenter
De W107418680 op de Makita invalzaag en kantenfrees
En het standaard stofzuiger handvat past icm de adapter die bij de Ferm sleuvenfrees zat naast die machine ook op de stofkap van mijn Metabo haakse slijper.

Alleen voor de W107418661 heb ik geen toepassing dus die wil ik gaan gebruiken om de stofzuiger te koppelen aan een cycloon. ;)

In het Klussende Tweakers topic kwam ik deze simpel te maken varianten tegen:

chrisborst in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5"

Rrob in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5"

Werkt dat veel slechter dan een ‘echte’ cyclone?
Mooi dat dat een stuk verbeterd is qua adapters. Mijn vc2512l kwam alleen met de P-81745, en dan kun je hem niet eens zonder hulpstukken op je Makita afkortzaag aansluiten...

Naar wat ik heb begrepen maakt de precieze vorm van zo’n cycloon maar in beperkte mate verschil, zolang hij maar helemaal vacuum is.

[ Voor 3% gewijzigd door MJV op 29-04-2020 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ongehinderd door ervaring met dewalt multitools zou ik aanraden om even bij ecotools op de website te kijken. Die hebben relatief goedkoop en degelijk schuurpapier.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
vegboy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:55:
Stel, je hebt al 18V Milwaukee gereedschap maar merkt dat je hier gemakkelijk te veel kracht mee zet. Dan lijkt een logische stap om eens te gaan kijken naar 12V apparaten, een accuschroefboormachine. Milwaukee bevalt goed, dus dat is een kanshebber. Maar op dit forum zijn er ook genoeg mensen tevreden met hun Bosch Professional 12V gereedschap.

Bosch:

Milwaukee 1:

Milwaukee 2:

Wat is wijsheid? Ze lijken alle 3 geschikt. Ik kan voornamelijk niet bedenken wat praktisch verschil gaat maken tussen de twee Milwaukee machines. Een D-greep of normale greep.
Ik heb geen Bosch of Milwaukee, maar als je hem erbij wil als kleinere machine lijkt de Bosch de beste oplossing. De Milwaukee 12V machines zijn groter en zwaarder. Bijna van het formaat van een compacte 18V machine.

Het verschil tussen de Milwaukees is dat die met de D-greep heel graag een Festool wil zijn :P

En ik wil je natuurlijk geen nieuw gereedschap uit je hoofd praten, maar hoe zet je te veel kracht? Schroef je veel kleine schroeven?
Ik gebruikte op m'n Fein de Bosch delta's die Hornbach verkoopt. Maar die schuurzool zelf is ook vrij snel 'op', dus dat kan ook het probleem zijn. Zijn vaak voor relatief weinig te vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door Framoes op 30-04-2020 07:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Voor de mensen die nog twijfelen over een DTD155ZJ.
Ik heb er zojuist nog 1 bij de Hornbach opgepikt en gebruik gemaakt van de laagste prijsgarantie (evenals voor de BMR110 bouwradio). Kost bij combitools op dit moment 121,99, Hornbach vraagt er 122,95 voor.

Afgelopen dagen divers gereedschap bij de Hornbach opgepikt / besteld en tot nu toe iedere keer 10% korting kunnen krijgen met behulp van die laagste prijsgarantie. Combitools is vaak goedkoper, al is het maar een euro en dan is die 10% extra mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
vegboy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:55:

Bosch:

Milwaukee 1:

Milwaukee 2:

Ik heb die eerste Milwaukee optie, maar ik, als ik nu opnieuw zou moeten kiezen, zou ik waarschijnlijk voor de Bosch gaan. Is hier een stuk makkelijker te vinden, en daarmee ook makkelijker goedkoper te vinden. Beiden hebben uitgebreide ecosystemen op 10.8V, dus dat gaat het vershil niet maken.

Voor de twee Milwaukee opties zou ik voor de eerste gaan, die D-grip lijkt me eerder in de weg te gaan zitten als je op een wat moeilijker bereikbaar plekje iets moet boren of schroeven (en juist voor die plekjes zijn deze sets erg geschikt, met de excenter en de 90 graden kop).

Maar de excenter van de Milwaukee die ik heb (optie 1) heeft nog redelijk wat bulk buiten de excenter locatie zitten, ik denk dat dat beter is met de Bosch (dus voor de echt krappe hoekjes kom je denk ik met de Bosch excenter er beter bij).

De links die je neerzet zijn wel duur, trouwens. Heb denk ik bijna 100 euro voor de mijne betaald (zo'n 4-5 jaar terug).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12-09 18:11
Ik ben op zoek naar een nieuwe accuschroefboormachine. Ik heb nu een oude, gare Black&Decker van 14,4V, een jaar of tien oud, batterij altijd leeg, duurt een eeuwigheid om op te laden.

Nou ben ik dus op zoek naar een nieuwe, maar wil het wel meteen goed doen. Normaal gesproken gebruik ik hem vooral voor wat simpel werk, IKEA kastjes, plankjes ophangen e.d. Echter, de komende tijd wil ik in de tuin een nieuwe hardhouten schutting gaan plaatsen, een houten schuurtje gaan bouwen en binnen moet er ook een voorzetwandje gebouwd worden. Het moet een set worden met minstens twee accu's, want niks is irritanter dan moeten wachten op het opladen van de accu. Er moet ook een goede opbergkoffer bij zitten, liefst eentje die stapelbaar is.

Nou heb ik hier voobij zien komen dat er een actie loopt van Makita met een gratis extra accu, en van DeWalt heb ik iets vergelijkbaars gezien. Met het oog op eventuele aanschaf van ander accugereedschap is dat wel handig natuurlijk. Het zijn ook merken waarbij ik het gevoel heb dat ik kwaliteit in handen heb. Ook hebben ze volgens mij allebei van die stapelbare koffers. Mbox, TSTAK, dat werk.

Nou de hamvraag, heeft iemand op basis van deze wensen tips? Mijn gevoel zegt: ga meteen voor een dikke set. Iets met 18V, grote 5 Ah accu's, etc. Aan de andere kant weet ik dat ik waarschijnlijk met minder af kan, maar wat is genoeg? Ik heb er gewoon te weinig verstand van...

Edit: Oh ja, ik koop liefst vandaag nog, i.v.m. de lopende accu-acties :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jorizzz op 30-04-2020 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Jorizzz schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:47:
Ik ben op zoek naar een nieuwe accuschroefboormachine. Ik heb nu een oude, gare Black&Decker van 14,4V, een jaar of tien oud, batterij altijd leeg, duurt een eeuwigheid om op te laden.

Nou ben ik dus op zoek naar een nieuwe, maar wil het wel meteen goed doen. Normaal gesproken gebruik ik hem vooral voor wat simpel werk, IKEA kastjes, plankjes ophangen e.d. Echter, de komende tijd wil ik in de tuin een nieuwe hardhouten schutting gaan plaatsen, een houten schuurtje gaan bouwen en binnen moet er ook een voorzetwandje gebouwd worden. Het moet een set worden met minstens twee accu's, want niks is irritanter dan moeten wachten op het opladen van de accu. Er moet ook een goede opbergkoffer bij zitten, liefst eentje die stapelbaar is.

Nou heb ik hier voobij zien komen dat er een actie loopt van Makita met een gratis extra accu, en van DeWalt heb ik iets vergelijkbaars gezien. Met het oog op eventuele aanschaf van ander accugereedschap is dat wel handig natuurlijk. Het zijn ook merken waarbij ik het gevoel heb dat ik kwaliteit in handen heb. Ook hebben ze volgens mij allebei van die stapelbare koffers. Mbox, TSTAK, dat werk.

Nou de hamvraag, heeft iemand op basis van deze wensen tips? Mijn gevoel zegt: ga meteen voor een dikke set. Iets met 18V, grote 5 Ah accu's, etc. Aan de andere kant weet ik dat ik waarschijnlijk met minder af kan, maar wat is genoeg? Ik heb er gewoon te weinig verstand van...

Ik zou het ook wel met minder duur gereedschap kunnen (....hoewel, bij ons moet waarschijnlijk later dit jaar de zolder opnieuw verbouwd worden...).

Maar mijn vrouw zei tegen me "koop nou maar gewoon iets echt goeds" en zo geschiedde O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels

Je hebt het over verschillende doelen. IKEA kastjes etc. doe ik veel liever met 12V machientjes, omdat IKEA meestal praktisch karton is, is 18V wat lomp en sterk ervoor imo.
Voor dingen als een schuurtje bouwen is 18V dan wel weer fijn, hoewel ik denk dat je met 12V het ook wel redt.

Verkijk je ook niet op hoe sterk 12V tegenwoordig is. De professionele 12V machientjes zijn vaak vrijwel net zo sterk als de budget 18V machines.

Ben zelf niet zo thuis in het Makita of DeWalt assortiment dus daar kan ik niet mee helpen. Als je een lijstje maakt met wat je allemaal precies wilt hebben (of over twijfelt) met budget erbij kunnen anderen hier vast vandaag nog een prachtig Makita of DeWalt lijstje samenstellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 14-09 15:30

Voor simpele klussen is 12V prima, maar ook in hardhout met voorboren en 'normale' schroeven geen probleem. Als je toch iets nieuws wilt is misschien een Bosch GSR 12v-35 fc flexiclick wel iets voor jou.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:09

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

hansvk schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:38:
[...]

Voor simpele klussen is 12V prima, maar ook in hardhout met voorboren en 'normale' schroeven geen probleem. Als je toch iets nieuws wilt is misschien een Bosch GSR 12v-35 fc flexiclick wel iets voor jou.
simpele klussen..
Ik heb mijn complete huis en boot verbouwd met milwaukee M12s.. heb een accuschroefklopboor, accuschroefboor, slagschroevedraaier en een 'hoekschroefboor'(en kitspuit, maar die boort niet). Kom natuurlijk wel eens aan de limieten hoor, afgelopen week nog toen ik met een 22 mm speedboor in 44mm hardhoutmultiplex boorde. Dat is dan niet hard doorrammen, maar met beleid boren en dan gaat het prima. Ik zweer bij die machines, echt. Heb enkel 2Ah batterijen, die gaan lang zat mee bij boormachines. Heb er 4, dus kom nooit tekort.

Voor het 18V werk zit ik in het blauwe bosch ecosysteem met (in volgorde van gebruik meer-minder) een lamp, stofzuiger, reciprozaag, decoupeerzaag. Zit mezelf elke dag af te vragen of ik niet een brute 18V blauwe bosch accuschroefklopboormachine moet hebben, maar ik krijg het maar niet verantwoord, hoe graag ik ook wil.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 14-09 15:30
Vooral het verschil in gewicht tussen 12V en 18V en compactheid heeft mij tegengehouden om voor een 18V accuschroefboormachine te gaan.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:23
prein2 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:10:
[...]

simpele klussen..
Ik heb mijn complete huis en boot verbouwd met milwaukee M12s.. heb een accuschroefklopboor, accuschroefboor, slagschroevedraaier en een 'hoekschroefboor'(en kitspuit, maar die boort niet). Kom natuurlijk wel eens aan de limieten hoor, afgelopen week nog toen ik met een 22 mm speedboor in 44mm hardhoutmultiplex boorde. Dat is dan niet hard doorrammen, maar met beleid boren en dan gaat het prima. Ik zweer bij die machines, echt. Heb enkel 2Ah batterijen, die gaan lang zat mee bij boormachines. Heb er 4, dus kom nooit tekort.

Voor het 18V werk zit ik in het blauwe bosch ecosysteem met (in volgorde van gebruik meer-minder) een lamp, stofzuiger, reciprozaag, decoupeerzaag. Zit mezelf elke dag af te vragen of ik niet een brute 18V blauwe bosch accuschroefklopboormachine moet hebben, maar ik krijg het maar niet verantwoord, hoe graag ik ook wil.
Hier net zo, vorige huis volledig verbouwd met een 14.4V Bosch blauw machine en nu de nieuwbouwwoning van top tot teen met dezelfde 14.4V en zijn 12V broertje gedaan. Als je met beleid werkt is 18V gewoon overkill. Tenzij je binnen met 20 cm schroeven aan de gang wilt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
prein2 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:10:
Zit mezelf elke dag af te vragen of ik niet een brute 18V blauwe bosch accuschroefklopboormachine moet hebben, maar ik krijg het maar niet verantwoord, hoe graag ik ook wil.
DOEN! :9
Heb zelf een GSB 18V-85, de reden dat ik zo’n lompe heb is vooral omdat ik hem inclusief accu’s en al bij Amazon voor €230 op de kop heb kunnen tikken. Anders had ik een 18V-60 gekocht denk ik. Maar het is echt een fijne machine. Toegegeven ik gebruik hem relatief weinig doordat ik als het kan naar de 12V grijp. Maar het is wel een genot om mee te werken, erg krachtig dus bijvoorbeeld stenen muren in is geen probleem. Maar wat het beste aan dat ding is, is de kickback control. Slaat stiekem toch best vaak in en houdt je polsen heel :)

En het belangrijkste, gereedschap kan je toch nooit teveel hebben? Dat is toch al genoeg verantwoordig!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Voor degenen hierboven die op zoek zijn naar nieuw gereedschap: Bosch Professional gereedschap is op dit moment in de aanbieding bij Amazon (NL en DE).

Bijvoorbeeld een (simpel) haaks slijpertje voor 36 euro.
Ik heb deze zelf ook en voor deze prijs is het een no-brainer.

Maar de GBH 2-28 F boorhamer is bijvoorbeeld ook te koop voor 144 euro.

En nog meer gereedschap. Niet alles is trouwens in de aanbieding, dus je moet wel even zoeken. Ook Bosch Professional 12V gereedschap is in de aanbieding, bijvoorbeeld de GSR 12V-35 met box en 2 accu's voor 128 euro (voor de personen hier boven). Deze was rond 11uur nog 128 euro, maar nu is hij helaas al weer 184 euro.

Anderhalve week geleden was trouwens bij de GAMMA ook al Bosch Professional gereedschap in de aanbieding met 35% korting. En daar ging nog eens 10% korting vanaf als je hetzelfde artikel bij de Hornbach kon kopen. Ik heb toen voor 131 euro een GBH 2-23 REA kunnen scoren :P

[ Voor 10% gewijzigd door silmaril8 op 30-04-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

silmaril8 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:27:
Anderhalve week geleden was trouwens bij de GAMMA ook al Bosch Professional gereedschap in de aanbieding met 35% korting. En daar ging nog eens 10% korting vanaf als je hetzelfde artikel bij de Hornbach kon kopen. Ik heb toen voor 131 euro een GBH 2-23 REA kunnen scoren :P
Ik denk dat ik het antwoord weet, maar even voor de zekerheid.

De hornbach heeft die gamma-prijs dus overgenomen mét 10 %, je hebt dus bij de Hornbach gekocht.

Het is niet zo dat de Gamma de hornbach prijs en korting gaf he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:32:
Ik denk dat ik het antwoord weet, maar even voor de zekerheid.

De hornbach heeft die gamma-prijs dus overgenomen mét 10 %, je hebt dus bij de Hornbach gekocht.

Het is niet zo dat de Gamma de hornbach prijs en korting gaf he?
Inderdaad. 1,5 week geleden was er dus 35% korting op de GBH 2-23 REA. Deze kost normaal 225 euro en met 35% korting was de prijs dus €146,25. Ik ben toen naar de Hornbach gegaan en gezegd dat ik de laagste prijsgarantie op dit artikel wilde. En dan krijg je dus ook nog eens 10% extra korting, waardoor de prijs uiteindelijk 131 euro werd. Dit deden ze zonder probleem. Er werd wel meerdere keren gezegd dat ik een hele mooie en grote korting nu heb gekregen op dit artikel (bijna 100 euro) :)

Om die laagste prijsgarantie te krijgen moet het artikel dus wel op voorraad zijn in de winkel en het moet hetzelfde artikel zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:59
[...]
Maar de GBH 2-28 F boorhamer is bijvoorbeeld ook te koop voor 144 euro.
[...]
Je wordt bedankt! In mijn hoofd momenteel:

Ratio: Je hebt hem niet nodig
Emotie: Maar ik wil hem!
R: Maar je hebt al een Metabo UHE2250
E: Maar deze heeft bijna 50% meer slagkracht
R: Maar je komt alleen slagkracht te kort bij grof sloop werk
E: Zie ik heb hem nodig
R: Je hebt helemaal geen grof sloopwerk op de korte of langer termijn planningen staan
E: Maar ik wil hem
R:
E:
R: Dat zij je net ook al
E: Jij bent stom!
R:
E:
R: JE HEBT HEM NIET NODIG!
E: jE HebT hEM NiEt noDIg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

silmaril8 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:37:
[...]

Inderdaad. 1,5 week geleden was er dus 35% korting op de GBH 2-23 REA. Deze kost normaal 225 euro en met 35% korting was de prijs dus €146,25. Ik ben toen naar de Hornbach gegaan en gezegd dat ik de laagste prijsgarantie op dit artikel wilde. En dan krijg je dus ook nog eens 10% extra korting, waardoor de prijs uiteindelijk 131 euro werd. Dit deden ze zonder probleem. Er werd wel meerdere keren gezegd dat ik een hele mooie en grote korting nu heb gekregen op dit artikel (bijna 100 euro) :)

Om die laagste prijsgarantie te krijgen moet het artikel dus wel op voorraad zijn in de winkel en het moet hetzelfde artikel zijn.
Ok top, ik vermoedde al dat je bij de Hornbach terecht kwam, helemaal 100% zeker weten deed ik het niet door je post dus ik dacht ik check ff bij je :)

dikke deal gedaan d:)b

IK vergeet die Hornbach actie altijd 8)7 |:( -O-

Ben nog op zoek naar een kruislijnlaser en dat was met de Gamma-actie en Hornbach een mooie optie geweest denk ik :)

https://www.hornbach.nl/s...3-50/6088616/artikel.html
(ook bij de gamma te koop)

[ Voor 13% gewijzigd door Fraggert op 30-04-2020 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

WHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAaaaa _O- _O- _O-

en je vergeet er 1 trouwens

E: Je krijgt nog flink wat terug op marktplaats voor je Metabo

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:06
Die haakse slijper werd hier van de week nog besproken. Dus dit lijkt me nu echt wel een mooie kans voor die medegotters om het ding aan te schaffen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Twijfels
Voor degenen hierboven die op zoek zijn naar nieuw gereedschap: Bosch Professional gereedschap is op dit moment in de aanbieding bij Amazon (NL en DE).

Bijvoorbeeld een (simpel) haaks slijpertje voor 36 euro.
Ik heb deze zelf ook en voor deze prijs is het een no-brainer.
Heb je een linkje (Duitsland) naar de pagina met alle Bosch deals? Krijg echt nergens de aanbiedingen pagina bij Amazon.de er meer voor :(

@Toekan @Ethiron @alaintje GWS 7-125 voor €36, iemand? :+

@Nivado we weten allemaal wat je nu behoort te doen: KOPEN!

[ Voor 4% gewijzigd door Twijfels op 30-04-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Twijfels schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:18:
[...]

DOEN! :9
Heb zelf een GSB 18V-85, de reden dat ik zo’n lompe heb is vooral omdat ik hem inclusief accu’s en al bij Amazon voor €230 op de kop heb kunnen tikken. Anders had ik een 18V-60 gekocht denk ik. Maar het is echt een fijne machine. Toegegeven ik gebruik hem relatief weinig doordat ik als het kan naar de 12V grijp. Maar het is wel een genot om mee te werken, erg krachtig dus bijvoorbeeld stenen muren in is geen probleem. Maar wat het beste aan dat ding is, is de kickback control. Slaat stiekem toch best vaak in en houdt je polsen heel :)

En het belangrijkste, gereedschap kan je toch nooit teveel hebben? Dat is toch al genoeg verantwoordig!
haha.. oei 230 inclusief accu's (meervoud).. Ik zit met de aanbieding van toolstation in mn hoofd: 199 incl 1x 4Ah + lader. Nadeel: heb liever procore accu's en de lader is slechts een 1840, wil liever een 1880.. Als je m toch niet nodig hebt, dan maar beter voor meer gaan ;)
Ik heb nog een maand om te beslissen, eind mei kan ik mijn emotie vast niet meer bedwingen...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Twijfels schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:51:
Heb je een linkje (Duitsland) naar de pagina met alle Bosch deals? Krijg echt nergens de aanbiedingen pagina bij Amazon.de er meer voor :(

Ik probeerde ook al die pagina te vinden met al deze Bosch Professional deals want ze hebben inderdaad meestal dit soort aanbiedingen van Bosch op 1 pagina staan. Maar ik kon niks vinden.

Voor de mensen die trouwens geinteresseerd zijn in deze aanbiedingen: bedenk wel dat ze vaak heel snel gaan en de goede artikelen zijn vaak snel uitverkocht. Dus als je twijfelt: verzending én retour is gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 19:53
De Bosch GSR 12V-35 is nu ook in de aanbieding voor slechts 128 euro, inclusief 2 accu's en lader. Bij andere webshops kost de losse body dat al. Dat is toch wel echt een goede deal lijkt het.

Nu moet ik mezelf ook in bedwang gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
prein2 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:52:
[...]

haha.. oei 230 inclusief accu's (meervoud).. Ik zit met de aanbieding van toolstation in mn hoofd: 199 incl 1x 4Ah + lader. Nadeel: heb liever procore accu's en de lader is slechts een 1840, wil liever een 1880.. Als je m toch niet nodig hebt, dan maar beter voor meer gaan ;)
Ik heb nog een maand om te beslissen, eind mei kan ik mijn emotie vast niet meer bedwingen...
Ja deze set voor een precieze €235,46 :o Heb nog altijd het idee dat ik Amazon bestolen heb, ze hadden tegelijkertijd zowel een normale aanbieding, als een coupon van €45 ofzo. Once in a lifetime deal.

Hier zit de 1880 overigens al bij ;) €199 incl accu maar zonder l-boxx en lader? Dan is het geen super deal. De Procore accu's zijn wel fijn overigens
Wetterhahn schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:56:
De Bosch GSR 12V-35 is nu ook in de aanbieding voor slechts 128 euro, inclusief 2 accu's en lader. Bij andere webshops kost de losse body dat al. Dat is toch wel echt een goede deal lijkt het.

Je bent al te laat denk ik? Ik zie hem in ieder geval alleen voor €180 en een warehouse deal voor €125, niet nieuw. Met Black Friday afgelopen jaar had ik hem voor €135, nooit goedkoper gezien toen. Dus voor €128 zou ik hem direct aanschaffen.

[ Voor 28% gewijzigd door Twijfels op 30-04-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
Twijfels schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:57:

[...]

Je bent al te laat denk ik? Ik zie hem in ieder geval alleen voor €180 en een warehouse deal voor €125, niet nieuw. Met Black Friday afgelopen jaar had ik hem voor €135, nooit goedkoper gezien toen. Dus voor €128 zou ik hem direct aanschaffen.
Yep, het lijkt dat ik al te lang heb getwijfeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 16:33
[...]

De GEX 125-150 en GST 150 CE zijn al onderweg :9

Twijfel nog tussen de 7-125 en 9-125 die nu 66 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:37

MJV

Wetterhahn schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:02:
[...]

Yep, het lijkt dat ik al te lang heb getwijfeld...
De niet-brushless versie nog wel afgeprijsd tot 147 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Toekan schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:03:
[...]

De GEX 125-150 en GST 150 CE zijn al onderweg :9

Twijfel nog tussen de 7-125 en 9-125 die nu 66 euro is.
Nice!
Dan zou ik nu die 9-125 kopen, is normaal €85+ dus prima deal ook. Als het je enige apparaat is dan is regelbaar toerental wel prettig imo.
edit: of de 13-125 voor €82

[ Voor 33% gewijzigd door Twijfels op 30-04-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zou dit wat zijn?
makita dhp453

Redelijk voordelig model, maar niet echt reviews van te vinden.
Geen borstelloze machine, wel klopfunctie.
Zou de klopfunctie werken als ik straks in muurtjes of baksteen moet boren en bijvoorbeeld radiatorsteunen ga ophangen?
(voor beton heb ik een bedrade SDS machine)

Punt is dat ik een accu wil, zodat ik het nieuwe gereedschap ook meteen kan gebruiken en niet 2 of meer weken op de Makita accu actie hoef te wachten.
Dit is ongeveer de voordeligste tool met accu. Ook maar een 1.5Ah accu, maar dan heb ik IIG iets...
Anders kan ik een losse accu bestellen voor 50€

Daarnaast heb ik dus een DTD155 slagschroevendraaier besteld. Dus dan heb ik wel een boor- en schroefcombi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wetterhahn schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:56:

Die actie is alweer voorbij, of doel je op de warehouse deal?

Ik zit die machine al weken in de gaten te houden (de versie zonder accu's). Hij lijkt vooral in prijs te stijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:00
Ik twijfel tussen de Makita DHP484 en DDF484. Ik lees verschillende slechte verhalen over de DHP484 m.b.t. speling.
Ik ben absoluut geen klusser. Slechts sporadisch heb ik wat gereedschap nodig en doe dat nu veel met oud/goedkoop spul (...donaties ouders)

Normaliter zeg ik de DDF484 volstaat prima voor mij, zij het niet dat ik af en toe nog wel eens een gaatje moet boren in de muren van ons jaren 30 huis (harde bakstenen!)
Ik heb niet de beschikking over een boorhamer, en ben nu afhankelijk van familie/vrienden met goed gereedschap om af en toe eens iets op te hangen

Wie kan mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
Raymond schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:09:
[...]

Die actie is alweer voorbij, of doel je op de warehouse deal?

Ik zit die machine al weken in de gaten te houden (de versie zonder accu's). Hij lijkt vooral in prijs te stijgen :P
Hij was tijdelijk circa 128 euro. Nu is er alleen nog de warehousedeal.

Aangezien de warehousedeal omschrijft dat deze als nieuw is, heb ik deze maar gekocht nu.

Lijkt me een prima vervanging voor een oude 18v gamma huismerk boor/schroefmachine. (Heb alleen een lichte twijfel of ik niet toch voor een 18v systeem moet gaan. Kan iemand mijn twijfel wegnemen?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prein2

prein2

Twijfels schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:57:
[...]

Ja deze set voor een precieze €235,46 :o Heb nog altijd het idee dat ik Amazon bestolen heb, ze hadden tegelijkertijd zowel een normale aanbieding, als een coupon van €45 ofzo. Once in a lifetime deal.

Hier zit de 1880 overigens al bij ;) €199 incl accu maar zonder l-boxx en lader? Dan is het geen super deal. De Procore accu's zijn wel fijn overigens
199 incl L box, accu en 1840 lader.. https://www.toolstation.n...opboormachine-body/p11823

Maar nu moet ik van mezelf weer minimaal 2 weken wachten, want heb zojuist bij Amazon een
GSS 160-1A Multi schuurmachine
en
GEX 125-150 ACE excenter schuurmachine
gekocht! *O* *O* *O*

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
_Brake_ schreef op maandag 27 april 2020 @ 23:35:
[...]

Mag ik vragen hoe je hem voor maar €87 hebt kunnen kopen? Ik ben ook op zoek naar de GLM50C, maar komt niet verder dan €119 - 10% bij de Hornbach.
Mocht je nog op zoek zijn: nu voor €93.

@prein2 Best prima actie dan, nog een extra 4Ah procore erbij is nog €50. Je kan altijd overwegen die 1840 op marktplaats te verkopen en een betere lader te halen in de toekomst. Wel de vraag in hoeverre je dat nodig hebt, je moet wel aardig doorklussen of zwaar spul gebruiken anders gaan accu's best lang mee in een boormachine etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Twijfels op 30-04-2020 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
@_ferry_ & @Mivadebe Ik zou investeren in een setje goede steenboren. Tenzij je ook andere machines hebt of heel vaak in steen boort, zou ik zeker geen DHP uitvoering nemen. Met een goede steen boor kan je prima in hard baksteen boren (mijn vorige huis was jaren 30). Het duurt misschien 5 seconde langer per gat, maar dat neem ik graag voor liep, voor een kleiner,lichter apparaat met minder kans op speling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22
_ferry_ schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:08:
Zou dit wat zijn?
makita dhp453

Redelijk voordelig model, maar niet echt reviews van te vinden.
Geen borstelloze machine, wel klopfunctie.
Zou de klopfunctie werken als ik straks in muurtjes of baksteen moet boren en bijvoorbeeld radiatorsteunen ga ophangen?
Mivadebe schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:10:
Normaliter zeg ik de DDF484 volstaat prima voor mij, zij het niet dat ik af en toe nog wel eens een gaatje moet boren in de muren van ons jaren 30 huis (harde bakstenen!)
Voor beiden: zonder kloppen kom je ook wel baksteen in, mijn DDF482 zelfs alsof het boter is. Met een boorhamer sla je de stenen uit de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Website zegt toch echt;
• Let op, dit artikel wordt geleverd zonder accu's en lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Zie onder de afbeelding die gele banner, ik dacht laatst hetzelfde :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2

prein2

@Twijfels natuurlijk. Maar als ik het nodig zou hebben had ik het allang gekocht. Heb al een 1840 lader, dus dan zou nog een lader geen upgrade zijn. Als ik iets wil dat ik niet nodig heb, dan ga ik wel voor de allerbeste deal natuurlijk..

@kabeltjekabel staat er beetje onduidelijk. Maar je koopt een body, dus zonder accu en lader, maar je krijgt er in de actieperiode gratis een accu en lader bij... Actieperiode loopt tm mei.
edit: als je hem in je winkelwagen stopt, dan zie je die er ook als extra artikel bij staan.

[ Voor 9% gewijzigd door prein2 op 30-04-2020 11:23 ]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
Fraggert schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:45:
[...]

WHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAaaaa _O- _O- _O-

en je vergeet er 1 trouwens

E: Je krijgt nog flink wat terug op marktplaats voor je Metabo

:P
Ook jij wordt bedankt...
Nu had "E" het laatste woord.
@Twijfels Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nivado schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:16:
@_ferry_ & @Mivadebe Ik zou investeren in een setje goede steenboren. Tenzij je ook andere machines hebt of heel vaak in steen boort, zou ik zeker geen DHP uitvoering nemen. Met een goede steen boor kan je prima in hard baksteen boren (mijn vorige huis was jaren 30). Het duurt misschien 5 seconde langer per gat, maar dat neem ik graag voor liep, voor een kleiner,lichter apparaat met minder kans op speling.
Steenboren en dergelijke heb ik wel, in de loop der jaren hebben pa en ik een aardige collectie opgebouwd :+
Ook al een wat oudere 12V boormachine in bezit die het ook nog prima doet. Maar ik vind het zo zonde om 45-50€ voor een accu uit te geven, verzendkosten te betalen, terwijl ik voor 104€ met gratis verzenden er een boormachine bij heb. Tenzij het "troep" is en ik voor dat geld beter wat accesoires bestel.

Alternatief zou zijn om een DBO180 schurmachine op accu mee te bestellen, moet nog genoeg schuren de komende tijd... En soms is draadloos dan wel handig, vooral als je op een ladder staat ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door _ferry_ op 30-04-2020 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:43
[...]

Besteld. Lekker bezig :Y .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mivadebe schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:10:
Ik twijfel tussen de Makita DHP484 en DDF484. Ik lees verschillende slechte verhalen over de DHP484 m.b.t. speling.
Ik ben absoluut geen klusser. Slechts sporadisch heb ik wat gereedschap nodig en doe dat nu veel met oud/goedkoop spul (...donaties ouders)

Ik heb niet de beschikking over een boorhamer, en ben nu afhankelijk van familie/vrienden met goed gereedschap om af en toe eens iets op te hangen

Wie kan mij adviseren?
Over die dhp484 heb ik in dit topic meerdere keren wat verteld. Zoek die berichtjes even terug, mijn mening is nog steeds hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
_ferry_ schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:32:
[...]

Steenboren en dergelijke heb ik wel, in de loop der jaren hebben pa en ik een aardige collectie opgebouwd :+
Ook al een wat oudere 12V boormachine in bezit die het ook nog prima doet. Maar ik vind het zo zonde om 45-50€ voor een accu uit te geven, verzendkosten te betalen, terwijl ik voor 104€ met gratis verzenden er een boormachine bij heb. Tenzij het "troep" is en ik voor dat geld beter wat accesoires bestel.

Alternatief zou zijn om een schurmachine te bestellen;
https://www.combitools.nl...-1x-3-0ah-accu-125mm.html
Weer wat duurder, maar komt waarschijnlijk wel beter van pas.
Sorry, ik had je post verkeerd gelezen. Vergeet mijn vorige opmerking.
Wat betreft die schuurmachine met 3AH accu, dat zou ik niet doen. De 3Ah accu is net ze zwaar als een 5Ah accu. Daarnaast vind ik persoonlijk schuren zonder snoer niet zo nuttig, maar je schuurmachine wordt er wel veel zwaarder door. Ook die DHP453 vind ik zonde geld, als je voor nog geen 90 een DDF482 met gratis 5Ah accu kan kopen.
Als het alleen is om snel een accu te hebben, kan je er misschien een lenen. Als je in de buurt woont zou je er een van mij mogen lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Bacchus schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:17:
[...]

[...]

Voor beiden: zonder kloppen kom je ook wel baksteen in, mijn DDF482 zelfs alsof het boter is. Met een boorhamer sla je de stenen uit de muur.
Op zich staat in de topic-start een hele goede uitleg over deze continu terugkerende discussie:
(Accu)boormachine: Een simpele boormachine om gaatjes in hout of zachtere steensoorten te boren, of natuurlijk om een schroefje ergens in te schroeven. Een gewone boormachine zal voor de meeste mensen een accuschroefboormachine zijn die makkelijk meegenomen kan worden en waar men zich geen zorgen hoeft te maken over de lengte van het snoer en het dichtsbijzijnde stopcontact.
Tegenwoordig hebben boormachines twee standen; een hard aandraaimoment voor het boren van gaten en een zacht aandraaimoment voor het schroeven van de schroeven. Daarnaast hebben ze meestal ook een slipkoppeling waarmee je in kunt stellen bij hoeveel weerstand de boormachine stopt met draaien. Dit is handig om bv. te zorgen dat schroeven niet zomaar in het hout verdwijnen.
Typisch heeft een gewone boormachine een spankop om boortjes in te zetten, maar ze zijn ook te krijgen met alleen een 1/4" bit aansluiting.

Boorhamer: Om een gat te boren in (gewapend) beton, kom je met een gewone (klop)boormachine niet erg ver. Een boorhamer geeft krachtige klappen tijdens het draaien om het beton kapot te slaan en is daarmee wat je nodig hebt voor beton.
Veel boorhamers zijn zogenoemde combihamers, die het hameren en het boren ook individueel af kunnen schakelen. Zo kun je met alleen hameren (ook wel de beitelstand genoemd) er ook een beitel in zetten en daarmee bv. tegels van een wand af beitelen. Of met alleen boren kun je ook voorzichtiger een gaatje boren.
Typisch heeft een boorhamer een SDS+ kop, waar alleen SDS boren en beitels in passen. Sommige combihamers hebben ook een verwisselbare kop, waarmee je voor de gewone boorstand (zonder hameren, dus) ook gewone boortjes kunt gebruiken.

Klopboormachine: Een klopboor ligt ergens tussen de gewone boormachine en de boorhamer in. Een klopboor slaat veel sneller dan een boorhamer, maar ook met veel minder energie. Dat maakt een klopboor vooral geschikt voor baksteen of andere niet al te zachte steensoorten, maar niet geschikt voor gewapend beton.
Zachte of poreuse steen- en betonsoorten is het beter om een klop/hamer functie helemaal niet voor te gebruiken.
Typisch hebben klopboren een gewone spankop.
Mijn vuistregel bij steen is, kan je met je nagel of schroevendraaier makkelijk materiaal wegschrapen (bijv. gips, gibo of gasbeton), dan geen klopstand. Is het steen en kan je niet makkelijk wegschrapen (standaard rode baksteen zoals die al 50 jaar gebruikt wordt bijv.), dan klopstand. Is het glad beton, dan hamerboor.

@_ferry_ Die DHP453 is blijkbaar een oud model en lijkt vervangen te zijn door de DHP483 met koolborstelloze motor (BL-motor). Hij is wat eenvoudiger, minder sterk (in steen tot max 10mm, terwijl de 483 tot 13mm kan), maar ik denk niet dat je er direct een miskoop aan zal doen. Ook de Makita's met "standaard" motoren waren al erg goed.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nivado schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:32:
[...]

Ook jij wordt bedankt...
Nu had "E" het laatste woord.
@Twijfels Done.
"oOk JiJ wOrDt BeDanKT..."

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Mooie aanbiedingen van Bosch. Die 12V boormachine en GEX-125/150 zijn met name interessant. Maar gelukkig weet ik me in te houden :P

Als ze nu die 12v kantenfrees of een heteluchtpistool eens flink in de aanbiedingen zouden doen, dan zou ik me echt niet kunnen inhouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Raymond schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:12:
Als ze nu die 12v kantenfrees of een heteluchtpistool eens flink in de aanbiedingen zouden doen, dan zou ik me echt niet kunnen inhouden :+
Die 12v kantenfrees heb ik laatst bij een verkoper op Marktplaats gevonden voor 130 euro. Body only, dat wel, maar ik had al accu's en een lader. Ik kon me dus ook niet inhouden. Ik moest namelijk nog acht schuifdeuren van onze nieuwe inbouwkasten netjes maken, dus ik moest per se een kantenfrees hebben.

Heerlijk apparaat overigens :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Raymond schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:12:
Mooie aanbiedingen van Bosch. Die 12V boormachine en GEX-125/150 zijn met name interessant. Maar gelukkig weet ik me in te houden :P

Haha inderdaad, bij een goede aanbieding van die 12V kantenfrees zou ik mezelf ook niet kunnen inhouden. Dat is (of lijkt me :P ) echt een super fijn apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
[...]

Dubbelquote, maar volgens mij is deze bu ook scherp geprijsd.
Die bestel ik vanavond denk ik maar :) .
https://www.amazon.de/-/n...fRID=EW3VTVEK7P6S8GK195E5

Nu is het gereedschapsquotom voor mei alweer op :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
Dank voor alle tips rondom mijn nieuwe schroefboormachine,
Ik ben zojuist toch nietvoor een DeWalt of Makita gegaan, maar voor de Bosch GSR 12V-15 FC (klik). Die opzetstukken om om een hoekje of langs een muur/plafond te schroeven lijken me echt briljant handig! Plus, hij is licht, twee accu's en een mooie L-Boxx opbergkoffer. Volgens alle tips hier en reviews is 12V krachtig zat voor wat ik wil, dus ik ben blij|!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Jorizzz schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:56:
Dank voor alle tips rondom mijn nieuwe schroefboormachine,
Ik ben zojuist toch nietvoor een DeWalt of Makita gegaan, maar voor de Bosch GSR 12V-15 FC (klik). Die opzetstukken om om een hoekje of langs een muur/plafond te schroeven lijken me echt briljant handig! Plus, hij is licht, twee accu's en een mooie L-Boxx opbergkoffer. Volgens alle tips hier en reviews is 12V krachtig zat voor wat ik wil, dus ik ben blij|!
Heb je hem bij Amazon of bij Mastertools gekocht? Bij Amazon is ie 40 euro goedkoper ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
alaintje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:55:
[...]

Dubbelquote, maar volgens mij is deze bu ook scherp geprijsd.
Die bestel ik vanavond denk ik maar :) .
https://www.amazon.de/-/n...fRID=EW3VTVEK7P6S8GK195E5

Nu is het gereedschapsquotom voor mei alweer op :+ .
Dan kan de aanbieding alweer voorbij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nivado schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:45:
[...]

Sorry, ik had je post verkeerd gelezen. Vergeet mijn vorige opmerking.
Wat betreft die schuurmachine met 3AH accu, dat zou ik niet doen. De 3Ah accu is net ze zwaar als een 5Ah accu. Daarnaast vind ik persoonlijk schuren zonder snoer niet zo nuttig, maar je schuurmachine wordt er wel veel zwaarder door. Ook die DHP453 vind ik zonde geld, als je voor nog geen 90 een DDF482 met gratis 5Ah accu kan kopen.
Als het alleen is om snel een accu te hebben, kan je er misschien een lenen. Als je in de buurt woont zou je er een van mij mogen lenen.
Nou, heb maar gewoon een losse BL1830 bij Hornbach besteld. Fuck it.
Iets van een tientje duurder dan bij Combitools (57 vs 48 uit mijn hoofd), maar dan ga ik een poging wagen met de laagste prijs garantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Raymond schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:03:
[...]

Dan kan de aanbieding alweer voorbij zijn!
@alaintje ik zou er inderdaad ook niet op wachten tot vanavond, schat de kans veel groter in dat hij straks is uitverkocht dan dat je hem nog kan aanschaffen. De GSR 12V-35 die hier werd genoemd was na een paar uur al helemaal weg vanochtend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
alaintje schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:22:
[...]

Net 54, nu 52, morgen 35? :+
Je zat er maar 1 dag (en €1) naast. Vandaag voor ~€36 te bestellen (wel een maand levertijd). Mocht je nog naar de GWS 7-125 op zoek zijn, @Toekan..

Edit: en kak, tijdens het afrekenen bleek ie al weer uitverkocht :-(

[ Voor 22% gewijzigd door wheel op 30-04-2020 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa4jv
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
silmaril8 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:01:
[...]

Heb je hem bij Amazon of bij Mastertools gekocht? Bij Amazon is ie 40 euro goedkoper ;)
Heb ik al een boormachine? Ja.
Heb ik ook al een 12V boormachine? Yup.
Heb ik nog een boormachine nodig? Nope.
Moet ik vaak om hoekjes boren? Nee.
Heb ik deze gekocht? Yes! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
[...]

|:( Bij Mastertools dus... Nou ja, ik ga nu mijn bestelling niet meer annuleren. De goedkoopste in NL en een steuntje in de rug voor de NL economie, zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
wheel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:11:
[...]

Je zat er maar 1 dag (en €1) naast. Vandaag voor ~€36 te bestellen (wel een maand levertijd). Mocht je nog naar de GWS 7-125 op zoek zijn, @Toekan..
Volgende maand een GWS 22-230 voor 65 € *O* .

Zet jij het vast in je agenda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
@Raymond U wenst, wij draaien:

https://www.amazon.de/-/n...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

Ik heb hem zojuist besteld :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 30-04-2020 13:38 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Die is toch niet in de aanbieding?

Hij is duurder dan afgelopen periode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Raymond schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:35:
[...]

Die is toch niet in de aanbieding?

Hij is duurder dan afgelopen periode
Nevermind, ik heb hem op amazon niet onder de 179 gezien. Idealo zegt wat anders inderdaad. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Laatst online: 12-09 13:21
Twijfels schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:15:
[...]

Plakken de DeWalt pads nog steeds goed, of plakten ze voorheen goed en weet je het nu niet zeker? Die schuurzolen van multitools plakken vanwege het kleine oppervlak vaak sowieso al niet super goed vergeleken met normale schuurmachines. Met wat meer gebruik wordt het alleen maar minder is mijn ervaring. Zou die schuurzolen van multitools ook haast meer als verbruiksvoorwerpen zien helaas.

De schuurzool is verder wel gewoon schoon / vrij van stof?
Ik heb nog een stel DeWalt pads liggen van een andere korrelgrootte, die plakken nog steeds goed. Het zijn echt de alternatieve pads die ik probeerde die er bijna gelijk aftrillen... Ook heb ik de zool schoongemaakt, maar dit heeft weinig effect...

Toch even bij ecotools neuzen, Bosch van Hornbach proberen en anders maar een nieuwe schuurzool halen (of dedicated schuurmachine) ;)
Bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:53
[...]

€40? Nu staat hij bij mastertools voor €205,64 en bij Amazon voor €147,67, dat scheelt bijna €60.

En €147,67 is volgens mij heel een hele scherpe prijs. :) Heb maar op bestel geklikt. :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1 ... 58 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic