Ik ben op zoek naar een nieuwe accuschroefboormachine. Ik heb nu een oude, gare Black&Decker van 14,4V, een jaar of tien oud, batterij altijd leeg, duurt een eeuwigheid om op te laden.
Nou ben ik dus op zoek naar een nieuwe, maar wil het wel meteen goed doen. Normaal gesproken gebruik ik hem vooral voor wat simpel werk, IKEA kastjes, plankjes ophangen e.d. Echter, de komende tijd wil ik in de tuin een nieuwe hardhouten schutting gaan plaatsen, een houten schuurtje gaan bouwen en binnen moet er ook een voorzetwandje gebouwd worden. Het moet een set worden met minstens twee accu's, want niks is irritanter dan moeten wachten op het opladen van de accu. Er moet ook een goede opbergkoffer bij zitten, liefst eentje die stapelbaar is.
Nou heb ik hier voobij zien komen dat er een actie loopt van Makita met een gratis extra accu, en van DeWalt heb ik iets vergelijkbaars gezien. Met het oog op eventuele aanschaf van ander accugereedschap is dat wel handig natuurlijk. Het zijn ook merken waarbij ik het gevoel heb dat ik kwaliteit in handen heb. Ook hebben ze volgens mij allebei van die stapelbare koffers. Mbox, TSTAK, dat werk.
Nou de hamvraag, heeft iemand op basis van deze wensen tips? Mijn gevoel zegt: ga meteen voor een dikke set. Iets met 18V, grote 5 Ah accu's, etc. Aan de andere kant weet ik dat ik waarschijnlijk met minder af kan, maar wat is genoeg? Ik heb er gewoon te weinig verstand van...
Edit: Oh ja, ik koop liefst vandaag nog, i.v.m. de lopende accu-acties
[
Voor 5% gewijzigd door
Jorizzz op 30-04-2020 08:49
]