Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:20

Pixeltje

Woo-woohoo!

Met dank voor de toelichting! Nu maar hopen dat het vervangen van dat onderdeel mijn frees weer tot leven wekt...

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 01:37
Nivado schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:53:
[...]

Ik heb de GLM 40 nu zo'n 5 jaar. Destijds bij Alternate besteld in een dagaanbieding voor ongeveer het zelfde bedrag. Geen moment spijt van gehad! Hij is zeer nauwkeurig. Alles wat ik gemeten heb en daarna gezaagd paste altijd op de mm nauwkeurig. In 5 jaar 1x de batterijen moeten vervangen. Wat mij betreft de sweet spot in de line up van Bosch. Aan de ene kant nauwkeuriger dan de 30 en alle concurrenten in deze prijsklasse. Aan de andere kant een stuk goedkoper dan de 50. Er zitten een aantal; functies als inhoud en oppervlakte bereken e.d. op, maar ik grbruik eigenlijk alleen de afstand meet functie.

Dit is een van de weinige stukken gereedschap die ik heb van Bosch, maar ik zou hem zo weer kopen.
Dat dacht ik ook toen ik net eentje bestelde, maar toen vond ik dus toch dit;
YouTube: Comparing Bosch GLM50C Laser Measurer with GLM40
Die GLM50C is gewoon een stuk kleiner, vooral dunner. Alhoewel hij dan vast ook wel minder stabiel staat. Ik vond het wel de moeite waard.

Al vraag ik me wel af of de GLM50C niet eerder kaduuk gaat omdat er een of ander miniscuul component van de elektronica kapot gaat..

EDIT: Zie hieronder. Was dus een oude GLM 40 8)7

• vegboy
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20:08
kabeltjekabel schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:33:
[...]

Dat dacht ik ook toen ik net eentje bestelde, maar toen vond ik dus toch dit;
YouTube: Comparing Bosch GLM50C Laser Measurer with GLM40
Die GLM50C is gewoon een stuk kleiner, vooral dunner. Alhoewel hij dan vast ook wel minder stabiel staat. Ik vond het wel de moeite waard.

Al vraag ik me wel af of de GLM50C niet eerder kaduuk gaat omdat er een of ander miniscuul component van de elektronica kapot gaat..
GLM 50C:
Lengte 106 mm
Breedte 45 mm
Hoogte 24 mm

GLM 40:
Lengte 105 mm
Breedte 41 mm
Hoogte 24 mm

Volgens mij is er een oud model in die video te zien.

• kabeltjekabel
vegboy schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:08:
[...]

GLM 50C:
Lengte 106 mm
Breedte 45 mm
Hoogte 24 mm

GLM 40:
Lengte 105 mm
Breedte 41 mm
Hoogte 24 mm

Volgens mij is er een oud model in die video te zien.
Huh, naja zeg. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb nog wel op de site van Bosch gekeken, maar kon de afmetingen niet vinden. Waar heb jij die vandaan? De huidige GLM 40 ziet er echt totaal anders uit. Naja, die 50C is nu al onderweg. En hellingshoek meten is ook leuk :+

kabeltjekabel wijzigde deze reactie 20-01-2020 15:37 (5%)

• terracide
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19-02 20:44
@Twijfels bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga het proberen zoals je beschrijft. Eerst maar eens met een paar pinnen in grond kijken of het ergens op lijkt met mijn pythagoras skills!

• Nivado
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19:36
@kabeltjekabel Ik moet zeggen dat ik de GLM 40 in de video al niet herkende. De mijne (2015) ziet er inderdaad ook totaal anders uit. De bevindingen van @vegboy onderschrijven dat.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:43

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Orion84 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:09:
[...]
* Orion84 heeft een DGA513ZJ (haakse slijpert) en DCL281FZB (steelstofzuiger) in bestelling staan bij Toolnation. Die eerst zal geen probleem zijn, staat op de lijst en ook toolnation vermeldt daar dat ie mee doet met de actie. Die stofzuiger ben ik benieuwd. De DCL281FZ staat wel op de lijst, de DCL281FZB (zwarte uitvoering) niet. Maar high level zegt Makita: "...alle CXT- en LXT-machines (m.u.v. 14,4 V en combisets) t.w.v. €90,00 excl. BTW of meer...". En de DCL281FZB staat ook gewoon op de NL Makita site (maar ook daar zonder 'actie' vlaggetje).
En zojuist van beide aanmeldingen de goedkeuring ontvangen. Process duurt allemaal wat langer dan vorige vergelijkbare acties, maar in elk geval dus 2 gratis accu's in het vooruitzicht. Verder geen duidelijkheid over hoe die accu's nu precies bezorgd gaan worden. Hopelijk komt daar nog bericht over zodra ze hem verzenden of zo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Framoes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-02 20:02
terracide schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:42:
@Twijfels ja je hebt zeker gelijk, die rechthoek uitzetten lukt wel maar als je de betonpoeren (8 stuks in gaten hebt staan en deze moet uitlijnen lijkt me zo'n touw gewoon niet zo handig als een laser. Kan daarnaast de laser natuurlijk voor de rest van de bouw ook gebruiken. Ok nu heb ik ook mijn twijfels.. Haha
Ik ben echt voorstander van het gebruik van een laser bij van alles en nog wat, maar bij de werkzaamheden die jij beschrijft is een metseldraad echt handiger. Als alles eenmaal op z'n plek zit kan je zo doorwerken.

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 20:24

MLLL

My first Sony PSP 1

terracide schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:36:
@Twijfels bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga het proberen zoals je beschrijft. Eerst maar eens met een paar pinnen in grond kijken of het ergens op lijkt met mijn pythagoras skills!
Ik zou op de hoeken een bouwraam zetten en daar de draden over heen spannen, kun je gelijk de diagonalen meten om te kijken of het haaks is en loop je niet op de grond te kloten.

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:17
Ik zag gisteren nog de aanbieding van dewalt, voor een gratis 18V body bij aankoop van een flexvolt product (die met 2 accu's TSTAK koffer en lader, iets wat je alle 3 toch wel nodig hebt).
Dus even een invalzaag ingeladen en als gift de slagmoer gekozen. Dat was even zo 1,2,3 natuurlijk te duur.
Dus ben een hoop gaan googlen, maar heb echt het gevoel dat 80% biased of reclame is op vooral YT.

Mijn gedachtegang is om nu voor de flexvolt te kiezen en daar een apparaat te nemen waar ik verwacht het meeste waar voor mijn geld te krijgen.
Ik kom met de 18V serie denk ik wel uit de voeten, maar vind het idee om één echt goed apparaat voor 10+ jaar te kopen en daarbij dan 2 zeer goede accu's te hebben wel fijn. omdat deze accu's ook in de 18V apparaten passen.
De 18v acties met 2 accu's loopt namelijk nog een langere tijd.

excuus, ik ben niet zo goed in het kort houden van een verhaal :> .

tldr;
Ik denk als ik veel met hout werk, de dewalt invalzaag een slimme keuze is om te kopen met deze actie, heb ik dit juist?
Ik geloof dat de flex enorm goed is (en goedkoopst) maar deze zie ik mij minder gebruiken (tenzij ik hem als muurfrees wil gebruiken).
Daarnaast heeft onze klopboor het recent begeven ( een topcraft model van 2500Watt uit het stenen tijdperk).
En heb ik een groene bosch accuscchroef, black en decker decoupeer 230v, black en decker afkortzaag 230v, bosch multitool 230V

Even uitleggen welke klussen ik van plan ben (daargelaten of het realistisch is):
Ik heb zojuist een jaren 20/30 huis gekocht waar heel veel aan moet gebeuren:
nieuwe badkamer, keuken, ramen + achterdeur, voordeur, hier en daar een voorzetwand tbv isolatie.
Nieuw plafond op de bovenste etage, daarbij dakisolatie en opnieuw stroom aanleggen door zowat het hele huis.
In de toekomst, als deze nodige verbouwing achter de rug is wil ik een parketvloer in de woonkamer leggen en daar ook een nieuw plafond maken maken (30m2, maar dat is dus niet voor nu).

Daarnaast heb ik zelf een salontafel gemaakt uit stalen kokers en hier een eikenblad op gemaakt (met de hand geschaafd en met een oude cirkelzaag gezaagd).
Hier wil ik zijn grote broer van maken, een eettafel voor 8+2 personen.
Daarnaast een simpele buitenkeuken op balkon (geborgd in de muur) voor de bbq en laterna een vloer voor buiten (er liggen al vlonders).

In iedergeval genoeg klussen.
Ik ben nu regelmatig bezig bij het bouwen van een huis van vrienden en merk dat kabels die overal liggen de dikste k** is. Heb je een paar keer mogen zagen met een makita invalzaag met rechtgeleiding, moet je daarna met een verlengkabel over je rug met een cirkelzaag nog een paar plankjes snijden, je bent nogal snel verwend. alsmede de railssystemen en het onder een hoek zetten van de zaag...

Dus ik was aan het kijken welk gereedschap uit de flexvolt serie mij het meest voor de hand liggend lijkt met al deze klussen, en welke gereedschappen ik bv wel een tijdje kan lenen/huren of toch bedraad wil kopen.
Een echte breekhamer kan ik bv goed lenen voor een wat langere tijd, een invalzaag gaat niemand mij zomaar uitlenen (denk ik) :+ .
Een slagmoersleutel en degelijke schroefmachine zijn ook gewoon dingen die je 'altijd' nodig hebt.
Een klopboor/boorhamer lijkt me ook wel een goede keuze, maar zie ik mijzelf minder gebruiken, of ik kan met de 18V versie af.
Ik heb zo het idee dat 54V INVALZAAG DCS520T2R-QW wel tot een hoog niveau mee kan (hij is ook wel erg duur).
Het is nu een forse investering, maar ik denk een waar ik wel het meeste uit ga halen (ook ivm precisie, haaksheid, herhaalbaarheid van deze zaag).
De CIRKELZAAG DCS576T2-QW lijkt mij namelijk ook geen verkeerde.
Maar op YT vooral zie ik dat de invalzaag toch wel heel fijn blijkt te zijn.

Een erg lange post excuus O+ , maar ik heb gewoon best wel zin om wat te kopen, mede door de actie 8)7 .
Misschien laat ik me te gek maken door de actie van DeWalt. Maar ik vind een makita bv iets te duur bij al hun spullen.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• M4uSzi
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19:18
alaintje schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:48:
Ik zag gisteren nog de aanbieding van dewalt, voor een gratis 18V body bij aankoop van een flexvolt product (die met 2 accu's TSTAK koffer en lader, iets wat je alle 3 toch wel nodig hebt).
Dus even een invalzaag ingeladen en als gift de slagmoer gekozen. Dat was even zo 1,2,3 natuurlijk te duur.
Dus ben een hoop gaan googlen, maar heb echt het gevoel dat 80% biased of reclame is op vooral YT.

Mijn gedachtegang is om nu voor de flexvolt te kiezen en daar een apparaat te nemen waar ik verwacht het meeste waar voor mijn geld te krijgen.
Ik kom met de 18V serie denk ik wel uit de voeten, maar vind het idee om één echt goed apparaat voor 10+ jaar te kopen en daarbij dan 2 zeer goede accu's te hebben wel fijn. omdat deze accu's ook in de 18V apparaten passen.

tldr;
Ik denk als ik veel met hout werk, de dewalt invalzaag een slimme keuze is om te kopen met deze actie, heb ik dit juist?
Ik geloof dat de flex enorm goed is (en goedkoopst) maar deze zie ik mij minder gebruiken (tenzij ik hem als muurfrees wil gebruiken).
Daarnaast heeft onze klopboor het recent begeven ( een topcraft model van 2500Watt uit het stenen tijdperk).
En heb ik een groene bosch accuscchroef, black en decker decoupeer 230v, black en decker afkortzaag 230v, bosch multitool 230V

Even uitleggen welke klussen ik van plan ben (daargelaten of het realistisch is):
nieuwe badkamer, keuken, ramen + achterdeur, voordeur, hier en daar een voorzetwand tbv isolatie.
Nieuw plafond op de bovenste etage, daarbij dakisolatie en opnieuw stroom aanleggen door zowat het hele huis.
In de toekomst, als deze nodige verbouwing achter de rug is wil ik een parketvloer in de woonkamer leggen en daar ook een nieuw plafond maken maken (30m2, maar dat is dus niet voor nu).

Daarnaast heb ik zelf een salontafel gemaakt uit stalen kokers en hier een eikenblad op gemaakt (met de hand geschaafd en met een oude cirkelzaag gezaagd).
Daarnaast een simpele buitenkeuken op balkon (geborgd in de muur) voor de bbq en laterna een vloer voor buiten (er liggen al vlonders).

Ik ben nu regelmatig bezig bij het bouwen van een huis van vrienden en merk dat kabels die overal liggen de dikste k** is. Heb je een paar keer mogen zagen met een makita invalzaag met rechtgeleiding, moet je daarna met een verlengkabel over je rug met een cirkelzaag nog een paar plankjes snijden, je bent nogal snel verwend. alsmede de railssystemen en het onder een hoek zetten van de zaag...

Dus ik was aan het kijken welk gereedschap uit de flexvolt serie mij het meest voor de hand liggend lijkt met al deze klussen, en welke gereedschappen ik bv wel een tijdje kan lenen/huren of toch bedraad wil kopen.
Een echte breekhamer kan ik bv goed lenen voor een wat langere tijd, een invalzaag gaat niemand mij zomaar uitlenen (denk ik) :+ .
Een slagmoersleutel en degelijke schroefmachine zijn ook gewoon dingen die je 'altijd' nodig hebt.
Een klopboor/boorhamer lijkt me ook wel een goede keuze, maar zie ik mijzelf minder gebruiken, of ik kan met de 18V versie af.
Ik heb zo het idee dat 54V INVALZAAG DCS520T2R-QW wel tot een hoog niveau mee kan (hij is ook wel erg duur).
Het is nu een forse investering, maar ik denk een waar ik wel het meeste uit ga halen (ook ivm precisie, haaksheid, herhaalbaarheid van deze zaag).

Een erg lange post excuus O+ , maar ik heb gewoon best wel zin om wat te kopen, mede door de actie 8)7 .
Misschien laat ik me te gek maken door de actie van DeWalt. Maar ik vind een makita bv iets te duur bij al hun spullen.
Tjaa, Wat is duur

https://www.mastertools.n...elzaag-losse-body-in-mbox 330€

https://www.mastertools.n...0nt-xr-flexvolt-invalzaag 559€

Enige wat voordeliger is dat je maar 1 accu nodig bent bij Dewalt, en bij makita 2, maar voor prijs verschil was voor mij keuze wel makkelijk. Plus dat je makita op dit moment ook gratis accu krijgt. :)

Ik denk dat je al met al even veel kwijt zou zijn. Kwa prijs vind ik makita en dewalt niet veel schelen.

PSN - M4uSzi // -

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:02
Iemand hier nog advies voor een bouwstofzuiger voor in de werkplaats? Ben geen heavy user, hoeft dus geen top kwaliteit te zijn.

Wil alleen niet steeds de hoofdprijs betalen voor een nieuwe zak.

Zat zelf te kijken nu naar de https://www.hbm-machines....le-nat-en-droogstofzuiger

ehhhh..HOI

• Framoes
alaintje schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:48:

tldr;

Qua prijs verschillen beide merken vrij weinig. Persoonlijk zou ik bij een invalzaag kijken naar Festool of Makita.

Wat betreft Flexvolt en accu's in het algemeen: het systeem is slim bedacht, maar een Flexvolt accu op je accutol of slagschroevendraaier is qua gewicht en formaat eigenlijk onpraktisch. Je zeult zo'n machine wel de hele dag mee.

Verder zou ik niet rekenen op twee accu's de komende tien jaar. Ze zullen eerder 'op' zijn dan dat. Of iig erg snel leeg bij gebruik. Li ion blijft lang goed, maar alle accu's worden slechter naar verloop van tijd.

• Mr_gadget
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:12

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

krizzziz schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:44:
Iemand hier nog advies voor een bouwstofzuiger voor in de werkplaats? Ben geen heavy user, hoeft dus geen top kwaliteit te zijn.

Zat zelf te kijken nu naar de https://www.hbm-machines....le-nat-en-droogstofzuiger
Wil je een schakelstopcontact? En wat wil je er mee zuigen?
Goedkoop alternatief kan deze zijn:
https://nl.pepper.com/aan...rcher-wd-4-premium-132308

Maar als je stof uit beton of andere slechtere stoffen e.d. wil zuigen dan kan je beter iets nemen met filterklasse M. Filter voor deze twee is niet eens gespecificeerd..

• deepbass909
  • Laatst online: 00:12

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Orion84 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:11:
[...]

En zojuist van beide aanmeldingen de goedkeuring ontvangen. Process duurt allemaal wat langer dan vorige vergelijkbare acties, maar in elk geval dus 2 gratis accu's in het vooruitzicht. Verder geen duidelijkheid over hoe die accu's nu precies bezorgd gaan worden. Hopelijk komt daar nog bericht over zodra ze hem verzenden of zo.
Volgens mij duurt het dit jaar sowieso langer dan vorig jaar... 10 januari heb ik mijn DTD155 geregistreerd, maar meer dan alleen een bevestiging heb ik nog niet ontvangen. Ik heb ook benieuwd waar ik straks die accu op kan halen, want het is mij wel duidelijk dat ze hem niet meer opsturen.

Ik begin de DTD155 wel echt steeds meer te waarderen. In de auto-stand lopen schroeven zo lekker rustig het materiaal in dat hij zelfs (met enige beleid) te gebruiken is op kleine schroeven in plastic (ik was gisteren lui bij het slopen van wat oude apparaten). Maar net zo makkelijk draait hij een lange schroef in massief hout.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• MJV
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:01
Ik ben ook erg blij met mijn DTD155. Ik was de de DTD153 gewend, maar nu ik die DTD155 heb merk ik pas hoe onhandig de 153 was omdat die maar 1 snelheid had. Kleine schroeven draaide ik eigenlijk altijd te ver in het hout.

Wat betreft de accu, heb ook ooit in Belgie een machine aangeschaft, en daar duurde het echt de beloofde maximale maand voordat de accu werd geleverd.

• alaintje
Bedankt beide
Framoes schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:50:
[...]

Qua prijs verschillen beide merken vrij weinig. Persoonlijk zou ik bij een invalzaag kijken naar Festool of Makita.

Wat betreft Flexvolt en accu's in het algemeen: het systeem is slim bedacht, maar een Flexvolt accu op je accutol of slagschroevendraaier is qua gewicht en formaat eigenlijk onpraktisch. Je zeult zo'n machine wel de hele dag mee.

Verder zou ik niet rekenen op twee accu's de komende tien jaar. Ze zullen eerder 'op' zijn dan dat. Of iig erg snel leeg bij gebruik. Li ion blijft lang goed, maar alle accu's worden slechter naar verloop van tijd.
Het ging mij meer om de body dan de accu, voor het hoogwaardige product. De accu's zullen geen 10 jaar meegaan idd, maar zijn dan nog altijd wel te gebruiken voor een stofzuiger of andere tool waar gewicht wat minder belangrijk is.

Bedankt voor de input van makita.
Het kleine voordeel dat makita heeft is dat 'iedereen' die ik ken ook makita gebruikt en er dus samen iig nooit een gebrek is aan accu's :p .

Festool zit meestal nog iets duurder in de range nietwaar?
M4uSzi schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:16:
[...]
Tjaa, Wat is duur

https://www.mastertools.n...elzaag-losse-body-in-mbox 330€

https://www.mastertools.n...0nt-xr-flexvolt-invalzaag 559€

Enige wat voordeliger is dat je maar 1 accu nodig bent bij Dewalt, en bij makita 2, maar voor prijs verschil was voor mij keuze wel makkelijk. Plus dat je makita op dit moment ook gratis accu krijgt. :)

Ik denk dat je al met al even veel kwijt zou zijn. Kwa prijs vind ik makita en dewalt niet veel schelen.
En qua kwaliteit dan :p ?
De extra accu bij makita had ik idd ook gezien.
Maar bij dewalt krijg ik een hele 18V body er bij, een slagmoersleutel dus b.v.
Maar maakt het ook verleidelijk om direct 2 bodies te kopen bij makita.

En waarom kost een lader ook weer 49 euro :+ .
Moet toch eens even een overzichtje maken voor mezelf.

• krizzziz
  • Laatst online: 22:02
Mr_gadget schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:49:
[...]

Wil je een schakelstopcontact? En wat wil je er mee zuigen?
Goedkoop alternatief kan deze zijn:
https://nl.pepper.com/aan...rcher-wd-4-premium-132308

Maar als je stof uit beton of andere slechtere stoffen e.d. wil zuigen dan kan je beter iets nemen met filterklasse M. Filter voor deze twee is niet eens gespecificeerd..
Yes! Wel een schakelcontact, en zal voornamelijk houtsnippers en fijn schuurstof (hout) opzuigen.

Las een positieve review van de W6 van Kärcher maar ook gebruiker Thinkpad gaf een positieve review van een mooie makita. Ik ga nog ff doorzoeken.

ehhhh..HOI

• M4uSzi
alaintje schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:59:
Bedankt beide

[...]

Het ging mij meer om de body dan de accu, voor het hoogwaardige product. De accu's zullen geen 10 jaar meegaan idd, maar zijn dan nog altijd wel te gebruiken voor een stofzuiger of andere tool waar gewicht wat minder belangrijk is.

Bedankt voor de input van makita.
Het kleine voordeel dat makita heeft is dat 'iedereen' die ik ken ook makita gebruikt en er dus samen iig nooit een gebrek is aan accu's :p .

Festool zit meestal nog iets duurder in de range nietwaar?

[...]

En qua kwaliteit dan :p ?
De extra accu bij makita had ik idd ook gezien.
Maar bij dewalt krijg ik een hele 18V body er bij, een slagmoersleutel dus b.v.
Maar maakt het ook verleidelijk om direct 2 bodies te kopen bij makita.

En waarom kost een lader ook weer 49 euro :+ .
Moet toch eens even een overzichtje maken voor mezelf.
Ik heb het meeste van makita hier, kwa accu dan. en heb er echt helemaal niks Over te klagen.

En had Zosteaks eens even lopen rekenen. Die set die had gezien van dewalt koste

https://www.mastertools.n...520t2r-flexvolt-invalzaag (859 + een loze body naar keuze)

Makitasetje
https://www.mastertools.n...elzaag-losse-body-in-mbox (330€+ een accu gratis)
https://www.mastertools.nl/makita-ddf484rtj-accuboormachine (275€ + een gratis accu)
https://www.mastertools.nl/makita-geleiderail-1500mm (70€)

Met dit makita setje heb je een invalzaag, geleiderail en een accuboor en 4x 5 ah accu's. Voor 675€ en blijf je bijna 200 euro onder het prijsje van je dewalt invalzaag. En Voor die bijna 200 euro kun je nog een hele mooie machine kopen eventueel.

[Edit]Eeuh heb geen aandelen in makita ofzo hoorn maar had toch even niks te doen. Mischien maakt het je keuze wat makkelijker.

M4uSzi wijzigde deze reactie 20-01-2020 22:17 (3%)

PSN - M4uSzi // -

• alaintje
M4uSzi schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:14:
[...]
Ik heb het meeste van makita hier, kwa accu dan. en heb er echt helemaal niks Over te klagen.

En had Zosteaks eens even lopen rekenen. Die set die had gezien van dewalt koste

https://www.mastertools.n...520t2r-flexvolt-invalzaag (859 + een loze body naar keuze)

Makitasetje
https://www.mastertools.n...elzaag-losse-body-in-mbox (330€+ een accu gratis)
https://www.mastertools.nl/makita-ddf484rtj-accuboormachine (275€ + een gratis accu)
https://www.mastertools.nl/makita-geleiderail-1500mm (70€)

Met dit makita setje heb je een invalzaag, geleiderail en een accuboor en 4x 5 ah accu's. Voor 675€ en blijf je bijna 200 euro onder het prijsje van je dewalt invalzaag. En Voor die bijna 200 euro kun je nog een hele mooie machine kopen eventueel.

[Edit]Eeuh heb geen aandelen in makita ofzo hoorn maar had toch even niks te doen. Mischien maakt het je keuze wat makkelijker.
haha hey dankje,
Ik had hetzelfde inderdaad ook even gedaan, met de slagschroevendraaier (360 euro).
Het enige wat mij nu zo te binnen schiet is dat de makita zonder blad wordt geleverd wat ook 50 euro kost.
Daarnaast hebben de makita accu's wellicht iets minder capaciteit, maar dit zul je niet heel snel merken denk ik. Ik krijg niet per uur betaald van mijzelf.

desalniettemin inderdaad goedkoper uit met de Makita. 710 vs 860.
In dat geval zou ik trouwens voor de DHR171RTJ met 2 x accu en lader gaan. Komt het totaal op 820 met 5 accus. Heb je wel een boorhamer, die je gegarandeerd nodig hebt en het snoer ook altijd te kort is als je op een stijger/ladder staat.

Bedankt in ieder geval

• -DarkShadow-
  • Niet online
alaintje schreef op maandag 20 januari 2020 @ 23:17:
[...]

haha hey dankje,
Ik had hetzelfde inderdaad ook even gedaan, met de slagschroevendraaier (360 euro).
Het enige wat mij nu zo te binnen schiet is dat de makita zonder blad wordt geleverd wat ook 50 euro kost.
Daarnaast hebben de makita accu's wellicht iets minder capaciteit, maar dit zul je niet heel snel merken denk ik. Ik krijg niet per uur betaald van mijzelf.

desalniettemin inderdaad goedkoper uit met de Makita. 710 vs 860.
In dat geval zou ik trouwens voor de DHR171RTJ met 2 x accu en lader gaan. Komt het totaal op 820 met 5 accus. Heb je wel een boorhamer, die je gegarandeerd nodig hebt en het snoer ook altijd te kort is als je op een stijger/ladder staat.

Bedankt in ieder geval
Wat heb je aan een invalzaag zonder snoer? Ga je die gebruiken zonder stofzuiger? Als ik lees wat je er mee gaat doen, zou ik je een Scheppach aanraden en een leuk Makita schroefboormachientje. Kun je van de rest van het geld mooi hout kopen.

-DarkShadow- wijzigde deze reactie 20-01-2020 23:22 (8%)

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• MJV
Ik zou inderdaad ook niet voor een invalzaag op accu gaan. Zolang je niet op een afgelegen bouwplaats zonder 230v werkt heb je er weinig profijt van. Schroefboormachine, boorhamer, etc; de dingen die je door het hele huis gebruikt daarvan ben je blij dat je ze op accu hebt.

Kijk ook eens naar een van de sets van Gereedschapscentrum: https://www.gereedschapce...x-3-0ah-accu-in-mbox.html

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 00:33
Ik heb wat vochtplekken in de muur waarvan ik er nog niet helemaal uit kan komen of die nat blijven of drogen. Mensen ervaring met niet al te dure vochtmeters? Ik kom er veel tegen op internet, maar bijna alles lijkt voor hout gemaakt te zijn.

Pizza_Boom wijzigde deze reactie 21-01-2020 09:26 (20%)

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:42
hrmpff, ik houd de festool ctl midi al een half jaartje in de gaten qua prijs. In het begin was hij een keer te koop voor 360 euro en kreeg je er een accessoirepakketje van 6 tientjes bij (wat zuighulpstukken, die ik wel zou willen hebben).

Intussen kost'ie al zo'n beetje 400 euro en moet je dat pakketje er bij kopen. Dus 100 euro meer :'(

Ik heb te lang gewacht met kopen, dat blijkt maar weer |:(

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Pizza_Boom schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:25:
Ik heb wat vochtplekken in de muur waarvan ik er nog niet helemaal uit kan komen of die nat blijven of drogen. Mensen ervaring met niet al te dure vochtmeters? Ik kom er veel tegen op internet, maar bijna alles lijkt voor hout gemaakt te zijn.
Ik heb dit simpele dingetje van Stihl:
https://www.stihl.nl/STIH...outvochtigheidsmeter.aspx

Die heeft in tegenstelling tot wat de naam suggereert ook een standje om vochtgraad in steen te meten. Geen idee hoe betrouwbaar, maar als het je enkel gaat om meten of er een verloop in zit, maakt de absolute nauwkeurigheid niet zoveel uit natuurlijk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:30

Illusion

(the art of)

Pizza_Boom schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:25:
Ik zag een makelaar/taxateur hiervoor laatst een Trotec BM31 gebruiken. Geen idee hoe betrouwbaar die is, maar hij lijkt wel betaalbaar.
Oh kijk, hier een overzichtje van hun meetapparatuur:
https://nl.trotec.com/pro...-van-technische-gegevens/

Illusion wijzigde deze reactie 21-01-2020 10:41 (16%)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• checkdiz
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
krizzziz schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:07:
[...]

Yes! Wel een schakelcontact, en zal voornamelijk houtsnippers en fijn schuurstof (hout) opzuigen.

Las een positieve review van de W6 van Kärcher maar ook gebruiker Thinkpad gaf een positieve review van een mooie makita. Ik ga nog ff doorzoeken.
Kijk ook eens naar de WD3P.
Aanbevelenswaardig.

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:20

stefijn

DBlogic

Komt je met aankopen bij Passiontec ook in aanmerking voor een Makita-accu?

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• Dzine
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:28
krizzziz schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:44:

Parkside van de Lidl overwogen? Ik heb er een v €65 op de kop getikt en die gaat al jaren mee (zaagsel, gruis en soms als gewone stofzuiger)

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• RevellNL
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:00
stefijn schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:59:
Komt je met aankopen bij Passiontec ook in aanmerking voor een Makita-accu?
Nee.

https://www.makita.nl/webdealers.html

• stefijn
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:20

stefijn

DBlogic

Tnx, wist dat die lijst ergens stond maar ik kwam niet verder dan de dealerlocator.

www.dblogic.nl MS Office-automatisering

• Pizza_Boom
Illusion schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:29:
[...]

Ik zag een makelaar/taxateur hiervoor laatst een Trotec BM31 gebruiken. Geen idee hoe betrouwbaar die is, maar hij lijkt wel betaalbaar.
Oh kijk, hier een overzichtje van hun meetapparatuur:
https://nl.trotec.com/pro...-van-technische-gegevens/
Dank voor de tip! Eens naar kijken.
Orion84 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:23:
[...]

Ik heb dit simpele dingetje van Stihl:
https://www.stihl.nl/STIH...outvochtigheidsmeter.aspx

Die heeft in tegenstelling tot wat de naam suggereert ook een standje om vochtgraad in steen te meten. Geen idee hoe betrouwbaar, maar als het je enkel gaat om meten of er een verloop in zit, maakt de absolute nauwkeurigheid niet zoveel uit natuurlijk.
Ik moet vergelijken tussen een droge muur en een muur met mogelijk vocht en dat een aantal keer. Althans, dat lijkt mij de juiste manier. Eens kijken naar de stihl.

• -DarkShadow-
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:17:
[...]
Dank voor de tip! Eens naar kijken.

[...]
Ik moet vergelijken tussen een droge muur en een muur met mogelijk vocht en dat een aantal keer. Althans, dat lijkt mij de juiste manier. Eens kijken naar de stihl.
Die goedkope vochtmeters met twee pennen zijn prima om te detecteren of dat een muur vochtig is of niet. Je krijgt met deze meters wel ruwweg een idee of dat het droger wordt. Ik heb er 1 van een tientje enkele weken gebruikt om nieuw stucwerk in de gaten te houden.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• einz
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15:28
CurlyMo schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:55:
[...]

Best bang for the buck for ruwbouw, maar niet voor geschikt voor afbouw zoals meubels.
En als ik iets meer uitgeef aan een Dewalt DWS774-QS of een Bosch Blauw GCM800SJ (ik heb een kleine waardebon gekregen van mijn werkgever). Ik zat ook te kijken naar huur voor een dagje maar voor 60 euro is het misschien interessanter om zelf een aan te schaffen. Al weet ik ook dat ik hem niet tot zelden ga gebruiken (paar keer per jaar).

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22:39
Als je het nooit gebruikt, waarom zou je het dan kopen? en hoe erg is het dat je eventueel de zaag moet nastellen etc.. Neem gewoon een parkside /hbm/o.i.d. Met 3 keer per jaar ga je het zaagblad nieteens verslijten, laat staan de machine.(*)

(*)note: laminaat en hpl achtige materialen zijn uitgesloten van deze bewering. ;)

• einz
twain4me schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:19:
Als je het nooit gebruikt, waarom zou je het dan kopen? en hoe erg is het dat je eventueel de zaag moet nastellen etc.. Neem gewoon een parkside /hbm/o.i.d. Met 3 keer per jaar ga je het zaagblad nieteens verslijten, laat staan de machine.(*)

(*)note: laminaat en hpl achtige materialen zijn uitgesloten van deze bewering. ;)
Ja is ook zo, en normaliter koop ik of echt budget spul of leen ik het van anderen. Deze kan ik echter niet van anderen lenen maar straks dan wel evt uitlenen, ook weer een voordeel. Huren heb ik ook geen bezwaar tegen maar 60 euro voor een dagje vind ik wel wat aan de ruime kant.

(plus dat ik nu dus een mooie bijdrage heb die me dan weer wel beperkt tot een aantal winkels)

• twain4me
einz schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:54:
[...]

Ja is ook zo, en normaliter koop ik of echt budget spul of leen ik het van anderen. Deze kan ik echter niet van anderen lenen maar straks dan wel evt uitlenen, ook weer een voordeel. Huren heb ik ook geen bezwaar tegen maar 60 euro voor een dagje vind ik wel wat aan de ruime kant.

(plus dat ik nu dus een mooie bijdrage heb die me dan weer wel beperkt tot een aantal winkels)
Waar ga je het zelf voor gebruiken?

• einz
twain4me schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:04:
[...]

Waar ga je het zelf voor gebruiken?
Moet nog een dakterras aanleggen + hekwerk, zelfde geldt voor balkon en nog wat planken zagen tbv een boekenkast. (laatste laat ik normaliter wel doen bij de houthandel).

En dan over een x-aantal jaar zal ik wel weer verhuizen naar een nieuw huis waar eea moet gebeuren.

• twain4me
einz schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:08:
[...]

Moet nog een dakterras aanleggen + hekwerk, zelfde geldt voor balkon en nog wat planken zagen tbv een boekenkast. (laatste laat ik normaliter wel doen bij de houthandel).

En dan over een x-aantal jaar zal ik wel weer verhuizen naar een nieuw huis waar eea moet gebeuren.
Dan zou ik persoonlijk het zaagbereik wat verkleinen en die boekenplanken gewoon bij de houthandel halen.
De zagen zonder uitschuif systeem zijn naast veel goedkoper doorgaans ook zuiverder. (of je koopt van het geld wat over is een invalzaag+ rail ) daar kan je ook boekenplanken mee afkorten en heb je 2 nieuwe gereedschapjes om uit te lenen ;)

• Alsjemenou
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:18
einz schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:08:
[...]

Ik heb zelf ooit een Einhell afkortzaag bij de Hornbach aangeschaft. Prima voor kleine projecten en ruwbouw, maar achteraf heb ik spijt dat ik die 125 euro extra niet heb uitgegeven voor een Metabo of Bosch. Het apparaat is niet volledig haaks en voelt wiebelig aan.

Ook al gebruik hem maar een aantal keer per jaar, als je kijkt wat je bespaart door het zelf te doen ipv kant-en-klaar kopen kijk je later niet meer op die 300 euro voor de aanschaf van een afkortzaag.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:50
Alsjemenou schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:26:
Ook al gebruik hem maar een aantal keer per jaar, als je kijkt wat je bespaart door het zelf te doen ipv kant-en-klaar kopen kijk je later niet meer op die 300 euro voor de aanschaf van een afkortzaag.
Zo probeer ik het voor mijzelf goed te praten. :X Als zelf doen + gereedschap kopen minder duur is dan het uitbesteden heb ik er minder moeite mee om er veel geld in te steken.

• M4uSzi
En als je eenmaal een stuk gereedschap hebt, bijv de afkortzaag in het verhaal hier boven. Gebruik je hem toch vaker en sneller dan je denkt. Tenminste dat gebeurt hier wel.

PSN - M4uSzi // -

• kabeltjekabel
kabeltjekabel schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:00:
[...]

Dezelfde toko heeft mij laatst een muurfrees met Engelse stekker bezorgd |:(
(Maar wel weer met 2 diamantbladen erbij die ik niet had verwacht.)
Dit is echt mooi. Ik mocht de hele machine omruilen (echt geen zin in om dat ding weer in te pakken) of ze konden me een adapter toesturen. Sturen ze me zo'n plastic fantastic ding toe waar met koeienletter "6A max" op staat. Toch een goeie combinatie met 2300W sleuvenslijper :P

Ze beweren namelijk dat de garantie vervalt als ik de stekker vervang. :+

• MJV
kabeltjekabel schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:58:
[...]

Ze beweren namelijk dat de garantie vervalt als ik de stekker vervang. :+
Goed verhaal wel, als zij namelijk de stekker vervangen (iets wat niet ongewoon schijnt te zijn) is de fabrikant namelijk even goed niet echt happig om gehoor te geven aan een eventuele garantieclaim.

MJV wijzigde deze reactie 21-01-2020 21:18 (3%)

• kabeltjekabel
MJV schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:18:
[...]

Goed verhaal wel, als zij namelijk de stekker vervangen (iets wat niet ongewoon schijnt te zijn) is de fabrikant namelijk even goed niet echt happig om gehoor te geven aan een eventuele garantieclaim.
Tja, vervalt de garantie dan ook als je het snoer doorsleuft (oke, beetje lastig) en dan zelf een nieuwe stekker er aan zet?

Ik geloof het allemaal wel, die Engelse stekker gaat er gewoon af. Dan mogen ze mij uitsluiten van garantie aan de stekker, prima :+

• Appie Heijn
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:22
kabeltjekabel schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:30:
[...]

Tja, vervalt de garantie dan ook als je het snoer doorsleuft (oke, beetje lastig) en dan zelf een nieuwe stekker er aan zet?

Ik geloof het allemaal wel, die Engelse stekker gaat er gewoon af. Dan mogen ze mij uitsluiten van garantie aan de stekker, prima :+
Is het uberhaupt een 230V machine? Ik ben veel op bouwplaatsen in UK geweest waar heel veel (>90%) 110V only was

13x ET-M660255 @ SB3600-TL21; 32x vacuumbuis @ Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:11

Boudewijn

omdat het kan

Engeland heeft standaard ook gewoon 220 of 230 uit het gewone stopcontact hoor. Of hebben bouwplaatsen wat anders?

• vegboy
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20:08
Boudewijn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:09:
Engeland heeft standaard ook gewoon 220 of 230 uit het gewone stopcontact hoor. Of hebben bouwplaatsen wat anders?
Op de grotere bouwplaatsen gebruiken ze 110v in verband met de veiligheid.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

jadjong schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:13:
[...]

Zo probeer ik het voor mijzelf goed te praten. :X Als zelf doen + gereedschap kopen minder duur is dan het uitbesteden heb ik er minder moeite mee om er veel geld in te steken.
Zo heb ik mijn garage gevuld met het nodige gereedschap. Het verschil tussen zelf doen of uitbesteden is mijn gereedschapsbudget. En als hete en herhalende klus is, neemt het budget uiteraard ook toe.
Vaak is het beschikbare budget dan voldoende om goed gereedschap aan te kunnen schaffen.
M4uSzi schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:40:
En als je eenmaal een stuk gereedschap hebt, bijv de afkortzaag in het verhaal hier boven. Gebruik je hem toch vaker en sneller dan je denkt. Tenminste dat gebeurt hier wel.
Dat helpt ook mee, gebruik is minder frustrerend en leuker, dus pak je het ook sneller op.
Boudewijn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:09:
Uit het stopcontact wel, maar op bouwplaatsen gebruiken ze schijnbaar heel veel 110V. Maar in dat geval heeft het gereedschap een gele EC stekker:

Zit er een normale Engelse plug aan, dan is hij 230V.

Overigens is het doorknippen van een voedingskabel geen reden dat garantie op de machine vervalt. Alleen als blijkt dat het defect is ontstaan als gevolg daarvan (er zat bijv. eerst een 110V stekker aan, deze is afgeknipt en de machine is door overspanning doorgebrand) vervalt je garantie.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

vegboy schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:12:
[...]

Okay wat raar. In hoeverre is dat veiliger? Ik snap dat 110v met minder isolatie toe kan en wellicht minder gevaarlijk is als je een kabel sloopt... maar je stroom wordt wel 2x zo groot.

Sowieso gebeurt dat ook in NL?
Vwb losse kabels snap ik niet waarom merken festool niet nadoen :+ .

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:34
Boudewijn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Okay wat raar. In hoeverre is dat veiliger? Ik snap dat 110v met minder isolatie toe kan en wellicht minder gevaarlijk is als je een kabel sloopt... maar je stroom wordt wel 2x zo groot.

De stroom door je kabel wordt 2x zo groot.
De stroom door een lichaam wordt 2x zo klein.

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Hmm goed punt. Dank.

• BrZ
  • Laatst online: 01:11
Die 110v aansluitingen in de UK zijn 55v en -55v, waardoor je zelfs maar 55v door je lichaam krijgt.

• dragonhaertt
BrZ schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:35:
Die 110v aansluitingen in de UK zijn 55v en -55v, waardoor je zelfs maar 55v door je lichaam krijgt.
Ik neem aan dat die 55 nog steeds RMS is, dus dan hebben we het over een 78V amplitude sinus, met symmetrie rond 0V potentiaal?

-edit: Het wordt 55-0-55 CTE (Center Tap Earth) genoemd. Interessant!

dragonhaertt wijzigde deze reactie 22-01-2020 09:48 (18%)

• Framoes
[...]

Patent en prijs denk ik. Het is namelijk wel een selling point.

• wheel
  • Laatst online: 16:29
Framoes schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:33:
[...]

Patent en prijs denk ik. Het is namelijk wel een selling point.
Zou het? Het is in feite toch 'gewoon' een verlengsnoer met een stekker en soort van contra-stekker?

wheel wijzigde deze reactie 22-01-2020 10:45 (6%)

• Framoes
wheel schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:44:
[...]

Zou het? Het is in feite toch 'gewoon' een verlengsnoer met een stekker en soort van contra-stekker?
Je hebt ook bedrijven die vergelijkbare stekkers maken die je zelf aan je machine kan bevestigen, maar ik denk dat zulke systemen wel gepatenteerd zijn. Het is een simpel idee, maar je moet het maar net zo ontwikkelen dat het geschikt is voor gebruik met gereedschap.

Patenten zijn uiteindelijk vaak een geval van 'je moet het maar net verzinnen'. Een invalzaag is in principe ook maar een cirkelzaag met een een springveer, maar daar had Festool ook een patent op.

• Appie Heijn
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:22
vegboy schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:12:
[...]

Mocht je wat op ebay.co.uk en amazon.co.uk zitten te neuzen voor wat leuke aanbiedingen, zou ik goed opletten of het betreffende gereedschap wellicht beide voltages ondersteund. Die zijn er wel namelijk.

13x ET-M660255 @ SB3600-TL21; 32x vacuumbuis @ Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

wheel schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:44:
[...]

Patent zal er ongetwijfeld op zitten, Festool maakt aan de machinekant namelijk gebruik van een eigen ontwerp en type stekker. Maar de belangrijkste reden dat andere merken het niet doen zal eerder kostprijs zijn en betrouwbaarheid.
Een extra stekker is toch weer een kwetsbaarheid. Daarbij worden de meeste 230V Festool machines vrijwel altijd gebruikt in combinatie met active afzuiging, waarbij de voedingskabel in de afzuigslang verwerkt zit. Door de slang wordt de grootste kwetsbaarheid al direct opgevangen.
Voor professioneel gebruik vaak een vereiste (afzuiging) voor de prosumer niet. Aangezien Festool zich qua prijsstelling duidelijk niet richt op de prosumer (als je Makita of Bosch blauw al duur vind, dan moet je al helemaal niet naar Festool kijken), is het dus logisch dat hun machines ook meer van dit soort "features" hebben.

Je ziet trouwens wel vrij vaak dat bij machines die een hoog risico hebben op doorknippen/doorzagen van de voedingskabel (denk aan een heggenschaar), dat het stukje voedingskabel extra kort is (minder dan een halve meter).

• twain4me
Framoes schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:56:
[...]

. Een invalzaag is in principe ook maar een cirkelzaag met een een springveer, maar daar had Festool ook een patent op.
Niet zozeer op de zaag, maar het railssysteem.
Ze hebben niet voor niets Holzher gekocht ;)

• Framoes
twain4me schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:43:
[...]

Niet zozeer op de zaag, maar het railssysteem.
Ze hebben niet voor niets Holzher gekocht ;)
Ah, dat wist ik niet. Op zich ook bizar, want dat is gewoon een aluminium rei.

Holzher maakte ook mooie bovenfrezen en volgens mij heb ik ook ooit een ouderwetse lamellofrees in m'n handen gehad.

• kabeltjekabel
Appie Heijn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 07:24:
[...]

Is het uberhaupt een 230V machine? Ik ben veel op bouwplaatsen in UK geweest waar heel veel (>90%) 110V only was
Ja, is gewoon een 230V apparaat. Anders was 'ie allang teruggegaan.
[...]

110V gebruiken in NL? Nee. Door kabels heen knippen / zagen? Ja.
BrZ schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:35:
Met wisselspanning noemen we niet echt plus en min. Maar inderdaad het is 2-fase 55V met 180 graden faseverschuiving.

• BrZ
  • Laatst online: 01:11
kabeltjekabel schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:51:
Met wisselspanning noemen we niet echt plus en min. Maar inderdaad het is 2-fase 55V met 180 graden faseverschuiving.
Dat klinkt inderdaad veel logischer :p

• Pizza_Boom
-DarkShadow- schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:32:
[...]

Die goedkope vochtmeters met twee pennen zijn prima om te detecteren of dat een muur vochtig is of niet. Je krijgt met deze meters wel ruwweg een idee of dat het droger wordt. Ik heb er 1 van een tientje enkele weken gebruikt om nieuw stucwerk in de gaten te houden.
Dus zo'n ding zou ik prima kunnen gebruiken? https://www.bjctools.nl/product/stihl-houtvochtigheidsmeter

• rockerpoet
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 16:39
Besloten om een Makita verzameling aan te leggen en deze ook besteld :)
Iemand tips waar een lader + accu voordeling te krijgen is?
Jeltel schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:03:
Nou dan eindelijk de Makita DTD155ZJ besteld bij een website die wél aan de actie mee doet :) En een fatsoenlijke prijs en gratis vanavond bezorgd (omdat ik voor 12:00 heb besteld). Ben benieuwd hoe dat precies werkt.

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@rockerpoet Kopen in combi met een apparaat. Veel goedkoper dan los.

• rockerpoet
Jeltel schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:30:
@rockerpoet Kopen in combi met een apparaat. Veel goedkoper dan los.
Goed punt. Ik ga op zoek naar een goede aanbieding van ander apparaat met lader/accu.

• dragonhaertt
rockerpoet schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:26:

[...]
Accu's krijg je op het moment gratis, zolang je een apparaat bij een erkende dealer koopt.
Voor de lader zou ik gaan voor een 2-poort lader gaan, zeker als je een goede set tools regelmatig gaat gebruiken. Met 3-4 tools tegelijk in gebruik kan het handig zijn om wat meer accus tegelijk te kunnen laden.

• Jeltel
  • Niet online
@dragonhaertt Als je een thuisklusser bent, genoeg accu's hebt en niet accuverslindende apparaten hebt, zal het wel meevallen. De accu's laden met de snelladers ook erg snel op. Zo snel dat je de nieuwe accu nog niet leeg hebt voor de andere weer vol. En ach je moet ook even pauze nemen.
Ben prima tevreden met mijn enkellader.

• Nivado
@deepbass909 Goede tip!

Verder ben ik het met @Jeltel eens dat je geen dubbellader nodig hebt. Ik heb 2 laders en gebruik ze zelden tegelijk. Eigenlijk alleen bij het grasmaaien en bladblazen. Als je meer energie verslindende 2x18V machines hebt kan het handig zijn. Anders heb je aan een enkele voldoende.

Daar in tegen heb ik ook begrepen dat dubbel laders nauwelijks duurder zijn dan enkel laders. Dus nee het is niet nodig, en ja het kan die paar extra centen waard zijn.

• deepbass909

deepbass909

Moderator General Chat

Ik sluit me aan bij @Jeltel en @Nivado wat betreft de lader. De snellader is dermate snel dat je accu al opgeladen is voor de vorige leeg is.
Zelf heb ik wel de dubbele, omdat ik het prijsverschil zo klein vond (en nog niet wist hoe snel dat ding was) dat ik het wel waard vond. Nu kost een dubbele €73 en enkele €48,75 (allebei bij mastertools) en is het verschil wel groter dan een jaar geleden.

• M4uSzi
Hier het zelfde als @Nivado ook 2 enkele laders, en tot nu toe kan ik 2 handen tellen hoevaak ik ze samen tegelijkertijd heb gebruikt.

PSN - M4uSzi // -

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Nivado schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:48:
@deepbass909 Goede tip!
Als je meer energie verslindende 2x18V machines hebt kan het handig zijn. Anders heb je aan een enkele voldoende.
Dat dus, ik heb een dubbele lader en vooral in de zomer gebruik ik die ivm alle tuinspullen op 2x18V.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• bbbrumbrum
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
En puntje om rekening mee te houden: de dubbele lader is HUGE. Als je de spullen moet meenemen is dat wel een nadeeltje.

• checkdiz
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
rockerpoet schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:26:

[...]
Houd ook marktplaats in de gaten, er zijn zat aanbieders die hun Makita gereedschap uitbreiden en een overtollige lader van de hand doen. Desnoods koop je X Makita apparaat + Lader + Accu en verkoop je de body los weer door. Persoonlijk zou ik accus en laders van Makita nooit nieuw kopen, die dingen vind ik stervensduur en uit proportie vs de waarde van de apparaten.

• rockerpoet
Goede tip. Nu kom ik deze combiset tegen; Makita DHP482 klopboor-/schroefmachine met DTD152 slagschroevendraaier incl. 2 accu's en lader. Iets ouder slagschroevendraaier maar lijkt toch ook interessant.

• dragonhaertt
rockerpoet schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:57:
Goede tip. Nu kom ik deze combiset tegen; Makita DHP482 klopboor-/schroefmachine met DTD152 slagschroevendraaier incl. 2 accu's en lader. Iets ouder slagschroevendraaier maar lijkt toch ook interessant.
Voor 270 euro heb je een DTD153ZJ + DHP484ZJ. Daarbij krijg je 2 x Mbox en 2 x 5Ah accu (door de actie)
Dan hoef je alleen nog een lader te halen. Is ietsjes duurder, maar de meerprijs zeker waard, zeker aangezien je dan brushless motoren krijgt, en grotere accu's.

Wel even bij een officiele online dealer halen. Bij Toolmax bijvoorbeeld 273 euro, heb de anderen niet vergeleken.

dragonhaertt wijzigde deze reactie 23-01-2020 15:07 (7%)

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:50
bbbrumbrum schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:30:
En puntje om rekening mee te houden: de dubbele lader is HUGE. Als je de spullen moet meenemen is dat wel een nadeeltje.
Daarom liever twee enkele, eentje thuis tegen de muur en eentje los in de kist voor wanneer je schoonmoeder weer eens een klusje heeft bedacht.

• Nivado
@rockerpoet Ik zou nooit een klopboor variant kopen. De reden is goed te vinden in dit topic.
Ook zou ik niet zo snel een combiset kopen. Vaak is het goedkoper om losse units te kopen. Dan kan je nog kiezen tussen een unit met accu's en Lader (RTJ) of alleen machines in koffer (ZJ) en een losse lader kopen. Bij de machines in doos (Z dus zonder J) krijg je geen gratis accu.
Let zoals eerder vermeld goed op of de site een erkent Makita Dealer is en dus gratis accu's uitdeelt of niet. Gereedschapcentrum is bijvoorbeeld geen erkent dealer.

• MTBreak
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:33
Nivado schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:58:
@rockerpoet Ik zou nooit een klopboor variant kopen. De reden is goed te vinden in dit topic.
Ook zou ik niet zo snel een combiset kopen. Vaak is het goedkoper om losse units te kopen. Dan kan je nog kiezen tussen een unit met accu's en Lader (RTJ) of alleen machines in koffer (ZJ) en een losse lader kopen. Bij de machines in doos (Z dus zonder J) krijg je geen gratis accu.
Let zoals eerder vermeld goed op of de site een erkent Makita Dealer is en dus gratis accu's uitdeelt of niet. Gereedschapcentrum is bijvoorbeeld geen erkent dealer.
Ik kan dit beamen.

in november ook aantal producten aangeschaft van makita ivm aanbouw/verbouw woning.
dtd154 slagschroef
dhp484 klopboor
dga506 slijptol
djr186 recipro

later de bladbazer DUB362Z en heggenschaar DUH523Z gekocht met de tuinmachine accu actie
pas nog de multitool DTM51 gekocht

Overal erg tevreden over en ook gekocht op moment dat ik het nodig ging hebben. (uitbreiden gaat wel snel zo >:) )

Net voor de kerst een aantal gaten geboort in baksteen met de dhp. Ging opzicht prima maar later toen ik weer in het hout moest boren merkte ik dat er een vreemd geluid uit kwam. Het leek alsof de klop stand af en toe bleef hangen. Terug gebracht naar HD-tools en daar hebben ze hem gerepareerd. (duurde 3 weken) Uiteraard in de tussentijd mn oude hamerboormachine ook stuk gegaan dus de gbh2-28 gekocht met de Ibood actie.
De dhp vertrouw ik niet meer helemaal en gebruik de klopfunctie niet meer zoveel. achteraf had ik misschien beter meteen de gbh2-28 kunnen kopen en een ddf. Na het lezen van de verhalen over speling op de boorkop denk ik dat ik er ook last van heb maar mijn oudere 10,8 bosch heeft ook wat speling dus ik weet niet meer wat normaal is:P
De klopfunctie op de DHP maakt overigens ook een pokke herrie :P

• Oogje
  • Niet online
bbbrumbrum schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:30:
Met de hoeveelheid gratis accu's die ik ondertussen heb maak ik me daar niet meer druk om :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• twain4me
MTBreak schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:17:
[...]

De klopfunctie op de DHP maakt overigens ook een pokke herrie :P
Vooral dit, wat een vreselijk geluid is dat..
En voor wie denkt dat die speling niet komt omdat je hem toch zo weinig gebruikt.
mijn DHP 456 heeft misschien 5 keer in de klopstand gestaan in zijn leven.
Ik heb een mooi filmpje van de speling, maar fotoalbum is alleen voor foto's :+ DUH... |:(

• rockerpoet
Daar zit wel wat in. Ok, DTD155ZJ staat dus in bestelling. Ipv klopboor mogelijk eens kijken naar een boor/schroefmachine.
dragonhaertt schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:06:
Voor 270 euro heb je een DTD153ZJ + DHP484ZJ. Daarbij krijg je 2 x Mbox en 2 x 5Ah accu (door de actie)
Dan hoef je alleen nog een lader te halen. Is ietsjes duurder, maar de meerprijs zeker waard, zeker aangezien je dan brushless motoren krijgt, en grotere accu's.

• Hemingr
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 14:15
Ter aanvulling van de toolbox ben ik eigenlijk op zoek naar een goede frees. Dus op zoek, maar man man man dat is wel even een beerput aan informatie die je opentrekt.

Simpel gezegd ben ik op zoek naar een goede alround frees. Budget is niet zo'n issue, maar wel een soort van "one tool for all". Ik kom dan volgens mij uit op dit

https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Ik wil met de frees dus eingelijk alles "redelijk ok" doen, maar specifiek ook kanten kunnen bewerken zonder specifiek een losse kanten of bovenfrees te moeten kopen (ik heb al teveel spul in de schuur).

Is dus die frees in die link wat, of zijn er andere suggesties (of denk ik volledig in de verkeerde hoek?).

• MJV
Makita heeft de RT700 in uitvoeringen met twee of drie extra "voetjes". Die is wel wat minder krachtig, maar dus ook minder groot en zwaar dan de Bosch waar je naar linkt.

• Hemingr
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 14:15
MJV schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:52:
Makita heeft de RT700 in uitvoeringen met twee of drie extra "voetjes". Die is wel wat minder krachtig, maar dus ook minder groot en zwaar dan de Bosch waar je naar linkt.
Ziet er goed uit, maar is de 35mm diepte niet wat beperkt?

• ciris
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Hemingr schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:04:
[...]

Ziet er goed uit, maar is de 35mm diepte niet wat beperkt?
Dat zijn nu dingen die inherent zijn aan je eisen.

Daarnaast vind ik 3,5cm best veel voor een, in feite, veredelde kantenfrees.

• Matthis
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:41
Triton heeft mooie frezen, die je ook makkelijk in een freestafel kan inbouwen.

Zelf heb ik een Makita RF1100 en die werkt heel fijn en precies. Onder een freestafel is 'ie wat minder handig / makkelijk af te stellen

• twain4me
Mocht je de makita RT700 overwegen. Je kan nog gebruik maken van de laagsteprijsgarantie van hornbach met combitools als referentie. dan kom je onder de 200 euro uit

https://www.hornbach.nl/s...eten/5553803/artikel.html

https://www.combitools.nl...3e79apDUDvykaApVPEALw_wcB

• RevellNL
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:00
Na de Makita DJV182ZJ decoupeerzaag komt vanavond ook de Makita DTM51ZJX3 multitool binnen! Het begin van de verzameling is er :)

Nu staan de DTD171ZJ en de DHP484ZJ nog op de verlanglijst, maar als ik een aantal van de bovenstaande reacties zo lees kan ik beter voor de DDF484 gaan..

• barry86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15:30

(niet van mij)
Wel mooi

barry86 wijzigde deze reactie 24-01-2020 15:42 (19%)

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Zag ‘m ook langskomen op YouTube ja. Mooie wall of fame foam :P

Wel jammer van de niet originele accu’s B)

Ik houdt het bij gebrek aan workshop en ivm. meer elders klussen dan thuis voorlopig mooi bij een stapel mboxen.

• _Brake_
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15:59
RevellNL schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:35:
Na de Makita DJV182ZJ decoupeerzaag komt vanavond ook de Makita DTM51ZJX3 multitool binnen! Het begin van de verzameling is er :)

Nu staan de DTD171ZJ en de DHP484ZJ nog op de verlanglijst, maar als ik een aantal van de bovenstaande reacties zo lees kan ik beter voor de DDF484 gaan..
Zou gewoon lekker voor de DHP484 gaan, kun je nog een keer kloppen als het nodig is en die mogelijk extra speling in de kop heb ik helemaal niets van gemerkt. Gaat hier wel om de profi topmodellen van Makita he, geen bouwmarktzooi.

BTO X•BOOK 15CL872 / Intel i7-8750H / NVIDIA GTX1050Ti 4GB / 2x 8GB Crucial DDR4 2666MHz / Samsung 970 Evo 500GB / 2x iiyama XUB2492HSU-B1
LG OLED55C8PLA / Pioneer VSX-922-K / Jamo S608 HCS3 + S606 / SVS PB-1000 / Apple TV 4K

• wheel
  • Laatst online: 16:29
Hemingr schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:13:
Ter aanvulling van de toolbox ben ik eigenlijk op zoek naar een goede frees. Dus op zoek, maar man man man dat is wel even een beerput aan informatie die je opentrekt.

Simpel gezegd ben ik op zoek naar een goede alround frees. Budget is niet zo'n issue, maar wel een soort van "one tool for all". Ik kom dan volgens mij uit op dit

https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Ik wil met de frees dus eingelijk alles "redelijk ok" doen, maar specifiek ook kanten kunnen bewerken zonder specifiek een losse kanten of bovenfrees te moeten kopen (ik heb al teveel spul in de schuur).

Is dus die frees in die link wat, of zijn er andere suggesties (of denk ik volledig in de verkeerde hoek?).
DeWalt DW621 al overwogen?

• Nivado
RevellNL schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:35:

Zoek dit en het vorige deel even door op DHP of klopboor e.d. en je zult veel verschillende meningen, ervaringen en feiten vinden over de noodzaak van een klopboor. OP basis hiervan kan je voor je zelf bepalen of je een klopboor nodig vind of niet.
De consensus uit de vorige discussies: heb je echt een klopboor nodig, dan doen, anders niet.

@_Brake_ Fijn dat jij geen extra speling hebt. Veel mensen hebben dat echter wel, ook bij Makita, DeWalt, Metabo of Bosch Pro.

Ik doe liever 5 seconde langer over gaten in baksteen. Sterker, ik pak meestal voor die paar gaatjes in mijn draagmuren ook gewoon de accutol, omdat het pakken van de boorhamer meer tijd kost dan het bespaart.

• Caros
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:24
Ook ik ben nu opzoek naar nieuwe apparatuur. Vanwege de accu actie gaat mijn voorkeur naar Makita. Ik heb nu een hele oude schroevendraaier, waarvan zowel de accu als de bitjes kapot zijn. Mijn idee is om in de toekomst alles met Torx te gaan schroeven. Voor boren heb ik nog een groene bedraadde Bosch met goede boren, dus die blijft nog even buiten schot. Daarvoor klus ik te weinig. Ik hoef geen high-end, maar voor de dagelijkse huis tuin en keukenklusjes wil ik niet gefrustreerd raken vanwege de apparatuur.

Mijn idee voor een schroevendraaier is om meteen een slagschroevendraaier te kopen. In mijn optiek zit ik dan altijd goed, of is dit te kort door de bocht? Ik zie veel combisets, wat suggereert dat je er niet alleen mee af zou kunnen..

Dit is mijn idee:
Schroevendraaier: https://www.mtools.nl/mak...18-v-slagschroevendraaier
Bitjes: https://www.mtools.nl/mak...lagD_82ggNkcaAiE_EALw_wcB

Verder wil ik nog steenstrips op maat gaan zagen, zoals deze: https://www.gamma.nl/asso...traciet-0-52-m2/p/B481128

Nu kan ik hiervoor speciaal een haakse slijper voor kopen, maar ik dacht als ik er nou een multitool voor koop, dan kan ik het op meerdere momenten inzetten. Bijvoorbeeld deze:
https://www.mtools.nl/makita-dtm51zjx3-18-v-multitool

Dan dacht ik aan dit hulpstuk om te gebruiken: https://www.mtools.nl/makita-b-21521-tma026-c85-dia-vo-gz

Zou dit mogelijk zijn met dit hulpstuk?

Dan heb ik alleen nog een lader nodig, of zie ik iets over het hoofd. Iemand adviezen?

Caros wijzigde deze reactie 24-01-2020 16:07 (3%)

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ik zou niet alleen een slagschroevendraaier doen en dan al zeker niet een die niet instelbaar is. Genoeg fijn schroefwerk waarbij je gewoon een machine met slipkoppeling wilt hebben, om te voorkomen dat je schroef veel te diep gaat. Slagschroevendraaiers zijn fantastisch voor zwaar schroefwerk en de instelbare varianten zijn ook breder inzetbaar, maar ook genoeg dingen waar ze niet geschikt voor zijn.

Als je niet (direct) allebei wilt kopen ben je veel beter af met een degelijke schroefboormachine (tenzij je specifiek iets zoekt voor zwaar schroefwerk, maar dat maak ik niet op uit je reactie).

Geen ervaring met multitool gebruik voor slijpen van steen, dus dat laat ik aan iemand anders over.

Je zou dan verder inderdaad enkel nog een lader nodig hebben. Los van accessoires als schroefbitjes en dergelijke natuurlijk.

Let wel dat het op het moment vrij lang lijkt te duren voor je je accu's hebt (ik had pas na een paar weken de goedkeuring binnen en ondertussen een weekje verder en nog geen accu's gezien). Dus als je nu direct aan de slag wilt zou je ook nog een accu moeten aanschaffen (of één machine met lader en accu kopen en dan één losse machine waar je nog een gratis accu bij krijgt).

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:21
Orion84 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:14:
Ik zou niet alleen een slagschroevendraaier doen en dan al zeker niet een die niet instelbaar is. Genoeg fijn schroefwerk waarbij je gewoon een machine met slipkoppeling wilt hebben, om te voorkomen dat je schroef veel te diep gaat. Slagschroevendraaiers zijn fantastisch voor zwaar schroefwerk en de instelbare varianten zijn ook breder inzetbaar, maar ook genoeg dingen waar ze niet geschikt voor zijn.

Als je niet (direct) allebei wilt kopen ben je veel beter af met een degelijke schroefboormachine (tenzij je specifiek iets zoekt voor zwaar schroefwerk, maar dat maak ik niet op uit je reactie).
Ik heb zelf een Bosch Blauw GSR 18V (geen slagschroevendraaier) waar ik de zolder heb verbouwd naar 2 kamers, en ik heb geen enkel moment het gevoel gehad dat die tekort kwam. Sterker nog, voor huis/tuin gebruik heb ik een Bosch Blauw 12V (Link) gekocht, die voor 90% van mijn gebruik voldoende is.

Nu heb ik nog nooit een slagschroevendraaier gebruikt, dus misschien weet ik gewoon niet wat ik mis :P

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:20
eens met hierboven wat betreft slagschroevendraaiers.
Zelfs op de laagste stand kan mijn milwaukee de fijne schoefklussen niet echt aan (te lomp).
Dan pak ik soms toch liever de boor/scroefmachine.

Gelukkig heb ik ze allebei, want de gebruik de slagschroevendraaier ook zeker erg vaak voor schroefklussen, maar dus zeker niet altijd.

Wat betreft bitjes ben ik (en meerderen met mij) erg tevreden over de impact bitjes van wera.
Komt in een handig bewaardoorje mar een compact adaptertje

s0ulmaster wijzigde deze reactie 24-01-2020 16:26 (16%)

Without magic smoke, it ain't broken!

• Jeltel
  • Niet online
Ik heb recent dus wél een slagschroevendraaier gekocht. Hiervoor deed ik het eerst met een Bosch simpel schroefmachientje en toen die versleten was met een echte Makita schroef/boormachine.
En ik draai één keer een schroef met de slagschroevendraaier in het hout en was verkocht. Wat is dat fijn schroeven. kan het echt alleen maar aanraden. Meer controle over het schroeven, schroef bijt sneller in het hout en je schiet minder snel uit de schroef, waardoor zowel schroef als bitje het langer volhouden.

Nodig? Nee. Fijn? JA!
Pagina: 1 ... 34 ... 39 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True