Kwestie van een andere zool, vandaar mijn vraag voorkeur voor starlock. Ik heb een Bosch-voet en die plakt prima.kabeltjekabel schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:32:
Schuren met een Multimaster is mij altijd erg tegengevallen; het papier plakt erg slecht aan de zool. Zelfde klacht ook van anderen gehoord. Zou het alleen doen voor de hoekjes waar je met een normale schuurmachine niet bij kunt.
In het verleden deden veel B2B bedrijven moeilijk, vooral omdat het administratief voor hen gewoon moeilijker was om aan particulieren te verkopen. Maar sinds een aantal jaar is dat niet meer zo.[...]
En als je gewoon binnenloopt en direct betaald? Ik koop wel eens vaker wat bij bedrijven die alleen voor zakelijke klanten zijn, maar als je aangeeft direct af te tikken hebben ze opeens niet zoveel interesse meer in je KVK nummer.
Maar als dat wel een zou spelen, kon ik via mijn zus (heeft een eigen bedrijf) ook wel bij de Bouwmaat kopen.
Alleen wil ik hem niet alleen daarvoor gebruiken, zijn alleen de kozijnen de eerste klus. En mijn ervaring met de Powerfix zijn in principe goed in de zin dat ik het echt een handig apparaat vind, maar voldoet niet meer aan mijn kwaliteitseisen. Vooral het trillen in de hand, waar je gewoon echt merkt dat het een goedkoper apparaat is.orf schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:54:
Voor iets als kozijnen vind ik dit een fijne (en heel betaalbare!) schuurmachine: https://www.coolblue.nl/product/174381/metabo-sx-e-400.html
Het punt bij dit kozijn is, dat het eigenlijk alleen maar priegelwerk schuren is:rockhopper schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:53:
@deepbass909 Ik sluit me aan bij het advies voor aanschaf van een Fein multitool, maar vooral voor het zaagwerk en het "priegelwerk schuren". Voor het kozijn pak je liever een echte schuurmachine.

Dit is het kozijn en dat rond 3 ramen, dus tja, mijn andere vlakschuurmachine is daar niet echt geschikt voor.
Voor grote vlakken is z'n multitool echt ongeschikt, dat ben ik wel met iedereen eens, het risico dat je deuken schuurt is veel te groot.
Zoals met zoveel klussen is het de mix van gereedschappen die nodig zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door deepbass909 op 18-12-2019 08:43 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier