Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

kabeltjekabel schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:32:
Schuren met een Multimaster is mij altijd erg tegengevallen; het papier plakt erg slecht aan de zool. Zelfde klacht ook van anderen gehoord. Zou het alleen doen voor de hoekjes waar je met een normale schuurmachine niet bij kunt.
Kwestie van een andere zool, vandaar mijn vraag voorkeur voor starlock. Ik heb een Bosch-voet en die plakt prima.
[...]

En als je gewoon binnenloopt en direct betaald? Ik koop wel eens vaker wat bij bedrijven die alleen voor zakelijke klanten zijn, maar als je aangeeft direct af te tikken hebben ze opeens niet zoveel interesse meer in je KVK nummer. :+
In het verleden deden veel B2B bedrijven moeilijk, vooral omdat het administratief voor hen gewoon moeilijker was om aan particulieren te verkopen. Maar sinds een aantal jaar is dat niet meer zo.

Maar als dat wel een zou spelen, kon ik via mijn zus (heeft een eigen bedrijf) ook wel bij de Bouwmaat kopen.
orf schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:54:
Voor iets als kozijnen vind ik dit een fijne (en heel betaalbare!) schuurmachine: https://www.coolblue.nl/product/174381/metabo-sx-e-400.html
Alleen wil ik hem niet alleen daarvoor gebruiken, zijn alleen de kozijnen de eerste klus. En mijn ervaring met de Powerfix zijn in principe goed in de zin dat ik het echt een handig apparaat vind, maar voldoet niet meer aan mijn kwaliteitseisen. Vooral het trillen in de hand, waar je gewoon echt merkt dat het een goedkoper apparaat is.
rockhopper schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:53:
@deepbass909 Ik sluit me aan bij het advies voor aanschaf van een Fein multitool, maar vooral voor het zaagwerk en het "priegelwerk schuren". Voor het kozijn pak je liever een echte schuurmachine.
Het punt bij dit kozijn is, dat het eigenlijk alleen maar priegelwerk schuren is:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49236394378_bd3e0642fa_b.jpg
Dit is het kozijn en dat rond 3 ramen, dus tja, mijn andere vlakschuurmachine is daar niet echt geschikt voor.

Voor grote vlakken is z'n multitool echt ongeschikt, dat ben ik wel met iedereen eens, het risico dat je deuken schuurt is veel te groot.
Zoals met zoveel klussen is het de mix van gereedschappen die nodig zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door deepbass909 op 18-12-2019 08:43 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
TheJVH schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:38:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Wat moet ik precies doen en waar op letten? Ik heb vooral het idee dat het bed scheef is tov de zool. Dus hij heeft links een andere dikte / hoogte dan rechts, waardoor de beitel in de breedte niet parallel loopt.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het schaafbed is dus scheef. Oftewel, een defecte schaaf. Terug sturen want dit kun je niet repareren.

[ Voor 75% gewijzigd door DervishD op 17-12-2019 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Iemand een nuttige opmerking over een Bosch Slagschroevendraaier?

Ik heb een aantal apparaten 12v Bosch, en zou daarom wel voor eenzelfde accu kiezen. Maar deze zijn denk ik aan het uitfaseren, want er staan er nog 2 op de Bosch-site.

Deze zou bijvoorbeeld kunnen:
https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Niet zozeer de prijs, maar heeft deze machine voldoende power om te knutselen? Lange schroeven in balken/vloerplaten draaien zal de hoofdmoot zijn.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:04
Blomminator schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:21:
Iemand een nuttige opmerking over een Bosch Slagschroevendraaier?

Ik heb een aantal apparaten 12v Bosch, en zou daarom wel voor eenzelfde accu kiezen. Maar deze zijn denk ik aan het uitfaseren, want er staan er nog 2 op de Bosch-site.

Deze zou bijvoorbeeld kunnen:
https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Niet zozeer de prijs, maar heeft deze machine voldoende power om te knutselen? Lange schroeven in balken/vloerplaten draaien zal de hoofdmoot zijn.

Thnx
Uitfaseren? 2 apparaten op de website? Wellicht 2 slagschroevendraaiers, maar op de officiële Bosch site staan wel heel veel meer dan 2 apparaten op 12v hoor ;)

Heb deze 12v-110 net 2 weken zelf binnen. Nooit eerder een slagschroever in de hand gehad, wellicht had ik niet de juiste verwachtingen door die gekke amerikanen die er altijd mee spelen. Grotere schroeven (6x80 geprobeerd) duwt ie er opzich wel pijnloos in, maar de snelheid wordt dan toch wel aardig beperkt vind ik. Gaat toch minder snel dan ik had verwacht. Voor kleinere schroeven (denk 4x40 etc) werkt hij wel lekker snel, prima fijn apparaat verder. En dat is ook waar ik hem voornamelijk zal gebruiken dus ben er uiteindelijk tevreden mee.

Als het je echt om lange schroeven (dan denk ik snel aan 6x100+) gaat zou ik eerder een 18v slagschroever adviseren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:44

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

deepbass909 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:54:
Het punt bij dit kozijn is, dat het eigenlijk alleen maar priegelwerk schuren is:

Dit is het kozijn en dat rond 3 ramen, dus tja, mijn andere vlakschuurmachine is daar niet echt geschikt voor.

Voor grote vlakken is z'n multitool echt ongeschikt, dat ben ik wel met iedereen eens, het risico dat je deuken schuurt is veel te groot.
Zoals met zoveel klussen is het de mix van gereedschappen die nodig zijn.
Op zich ben ik het met je eens, maar de voorkant en zijkant kunnen al redelijk goed met een delta schuurmachine gedaan worden. De kleine frutstukjes die je dan overhoud doe ik persoonlijk meestal met de hand, maar dat is natuurlijk geen machine en mag daarom niet besproken worden hier 8)

(ik ben niet zo'n fan van schuren met een multitool)

Een mix van gereedschappen is altijd goed om te hebben. Dan grijp je ook minder snel mis.

---
Voor degene die eerder in dit topic de Bosch GAS 18V 10L stofzuiger aanraadde als tip. Bedankt, het is inderdaad een fijn ding, nu al een paar keer gebruikt. Lekker licht, mooi handzaam en op accu is ook wel fijn. Voor de 72€ die het kostte echt een no-brainer.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

rockhopper schreef op woensdag 18 december 2019 @ 20:14:
[...]

Op zich ben ik het met je eens, maar de voorkant en zijkant kunnen al redelijk goed met een delta schuurmachine gedaan worden. De kleine frutstukjes die je dan overhoud doe ik persoonlijk meestal met de hand, maar dat is natuurlijk geen machine en mag daarom niet besproken worden hier 8)

(ik ben niet zo'n fan van schuren met een multitool)

Een mix van gereedschappen is altijd goed om te hebben. Dan grijp je ook minder snel mis.
Het is uiteindelijk persoonlijke voorkeur welk apparaat je gebruikt. M'n vader heeft bijv. een schuurmuis en die is eigenlijk handiger bij kleine hoekjes, maar weer alleen voor schuren te gebruiken.

En met de hand schuur ik ook wel, maar juist bij die hoekjes van glaslatten is een kleine schuurmachine handig.

Maar zojuist besteld:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bouwmaat.firstfocus.eu/Product/Front/150914/d3199fea-6bb4-479b-954b-830bc73c0f6c.jpg
Bij de Bouwmaat voor €151 incl. btw. Na wat reviews te hebben bekeken (waaronder van onze grote vriend AvE) was ik vrij snel om.
Zaterdag ophalen en dan spelen :+

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dat ding is echt een godsgeschenk. Heeft me al vaak uit de brand geholpen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Bhudda
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02 20:14
TheJVH schreef op zondag 15 december 2019 @ 16:20:
Vraagje aan de mensen die handschaven hebben / gebruiken.

Ik heb een paar weken geleden een 'low angle jack plane' gekocht bij Gereedschappro, de Axminster Rider, na goede reviews gelezen te hebben (de Axminster Rider No 62 Low Angle Jack Plane, Voorrijschaaf lage hoek nr. 62).

Vorige week heb ik er al even mee gespeeld, maar toen viel het mij al op dat ik m'n hout totaal niet haaks kreeg. Door met een klein blokje langs de schaaf te gaan merkte ik dat ik aan de ene kant niets afschaaf, maar aan de andere kant wel. Na wat zoeken op internet las ik dat dat wellicht kwam omdat ik niet 100% haaks de beitel heb geslepen. Vandaag heb ik dat geprobeerd bij te stellen, maar ik krijg het met geen mogelijkheid goed.

Je kan de beitel iets verstellen in de schaaf om dit op te vangen, maar op geen enkele manier zit de beitel recht in de schaaf zodat hij aan beide kanten schaaft. Ik heb dus het idee dat de schaaf niet goed is, en dan vooral het bed waar de beitel op ligt. Iemand ervaring hiermee? Of gevalletje retour winkel?

De beitel in de schaaf:
[Afbeelding]

De beitel waar je duidelijk kan zien dat ik de ene kant (die dus wel het hout raakt) enorm veel verder heb slepen). De beitel is ook totaal niet meer haaks, maar toch raakt alleen de rechterkant op de foto het hout...
[Afbeelding]
@TheJVH Is het nog gelukt?
Je kan em met een hamertje tikken aan zijkant om recht te krijgen. Op andere handschaven, iig die van mij, stanley, 3, 4 en 5, heb je aan de achterkant een systeem om em te stellen de beitel, zodat die haaks komt. tenzij je aan een kant meer wil weghalen.
Alleen is het bij deze blijkbaar anders. Ik zag iemand in filmpje met hamertje de beitel stellen zodat die haaks komt.

• deepbass909

deepbass909

rockhopper schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:07:
Dat ding is echt een godsgeschenk. Heeft me al vaak uit de brand geholpen.
Mijn "geluk".... ik krijg net een belletje van Bouwmaat, hij is niet meer leverbaar (gisteravond stonden er nog 2 op voorraad in mijn woonplaats) :(

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
deepbass909 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:30:
[...]

Mijn "geluk".... ik krijg net een belletje van Bouwmaat, hij is niet meer leverbaar (gisteravond stonden er nog 2 op voorraad in mijn woonplaats) :(
Ik was gisterenochtend in de bouwmaat hier en heb er naar gevraagd ook hier stond er 1 op voorraad online,uiteraard ook op. Medewerker is gaan bellen met andere vestigingen en heeft er 1 gevonden en toen heeft een vertegenwoordiger hem meegenomen vanaf een bouwmaat verweg naar "mijn" bouwmaat. Hij zei dat hij "flink" wat winkels had gebeld en ze overal op waren. Ik denk dat ik 1 van de laatste heb.. sorry ;w

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:20
Bhudda schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:43:
[...]

@TheJVH Is het nog gelukt?
Je kan em met een hamertje tikken aan zijkant om recht te krijgen. Op andere handschaven, iig die van mij, stanley, 3, 4 en 5, heb je aan de achterkant een systeem om em te stellen de beitel, zodat die haaks komt. tenzij je aan een kant meer wil weghalen.
Alleen is het bij deze blijkbaar anders. Ik zag iemand in filmpje met hamertje de beitel stellen zodat die haaks komt.
Klopt, er zit iets speling in maar ook daar krijg ik het niet mee gecorrigeerd. Ik ga deze terugsturen en heb inmiddels een No. 5 besteld ter vervanging. Hopen dat dat beter werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bhudda
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02 20:14
TheJVH schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:43:
[...]

Klopt, er zit iets speling in maar ook daar krijg ik het niet mee gecorrigeerd. Ik ga deze terugsturen en heb inmiddels een No. 5 besteld ter vervanging. Hopen dat dat beter werkt.
Hoop het ook voor je. Wel jammer zo'n ervaring though.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:20
Bhudda schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:47:
[...]

Hoop het ook voor je. Wel jammer zo'n ervaring though.
Ach, dat is wel een beetje het gevaar als je een 'budget' merk koopt. Ze hebben een goede reputatie maar dit soort dingen kunnen altijd er doorheen slippen. Als je een Veritas of Lie Nielson koopt dan zal je dat probleem niet hebben, maar dan praat je wel over een factor 3 prijsverschil :P .

• deepbass909

deepbass909

twain4me schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:09:
[...]

Ik was gisterenochtend in de bouwmaat hier en heb er naar gevraagd ook hier stond er 1 op voorraad online,uiteraard ook op. Medewerker is gaan bellen met andere vestigingen en heeft er 1 gevonden en toen heeft een vertegenwoordiger hem meegenomen vanaf een bouwmaat verweg naar "mijn" bouwmaat. Hij zei dat hij "flink" wat winkels had gebeld en ze overal op waren. Ik denk dat ik 1 van de laatste heb.. sorry ;w
Lijkt er wel op, you lucky bastard!

Ik heb net Bouwmaat gesproken en ze boden wel aan naar een andere machine te kijken, maar het was juist de prijs in combinatie met deze machine die het zo aantrekkelijk maakte.

Dus nu maar weer op zoek naar iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Je zou ook voor de Multimaster Top kunnen gaan, deze heeft nog een Cashback van 30euro. Waardoor deze op 215 komt.
Afbeeldingslocatie: https://d17a3dwm7bmd8g.cloudfront.net/cdn/v1.97817/assets/67993dc6/img/nl_nl/product-342756.jpg
https://www.toolnation.nl...eakers.net&utm_medium=cpc

Ik had Fein gemaild of dit ook geld voor duitse shops, daar Toolnation daar 25euro goedkoper is en ook cashback heeft.. 8)7 Zou dan op €185 uitkomen
https://www.toolnation.de...=idealo.de&utm_medium=cpc

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dat is ongeveer de set die ik bij mijn oude multimaster had, super handig het blijft wel stom dat die oude zaagjes niet passen. een goed verloopje heb ik nog niet gevonden. gelukkig lijkt het stofzuigding wel te passen <3

[ Voor 13% gewijzigd door twain4me op 19-12-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

Martijn02

/* No Comment */

deepbass909 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:30:
[...]

Bij mij idem. Ik had hem ook online besteld en betaald, en kreeg vanmorgen een belletje dat ze op waren. Op de vraag wat nu? "Wat nu :? Krijg ik mijn geld terug? of ga je een ander model voor een vergelijkbare prijs leveren?" had de mevrouw die ik aan de telefoon had niet direct antwoord.

Heel vreemd, dat je iets besteld en betaald, en dan vlak voordat je het ophaalt wordt gebeld dat je het er toch niet is. :| Dit was de eerste keer dat ik iets bij de bouwmaat bestelde, en wat mij betreft ook direct de laatste.

Edit: Bouwmaat heeft het keurig opgelost, ik heb absoluut geen reden meer om te klagen.
hammy87 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:32:
Je zou ook voor de Multimaster Top kunnen gaan, deze heeft nog een Cashback van 30euro. Waardoor deze op 215 komt.
[Afbeelding]

Ik had Fein gemaild of dit ook geld voor duitse shops, daar Toolnation daar 25euro goedkoper is en ook cashback heeft.. 8)7 Zou dan op €185 uitkomen
Ik ben benieuwd naar het antwoord. Die set is voor die prijs wel net wat meer waar voor je geld. Maar ik vond juist de systainer zo fein om te hebben. (dan past hij mooi op mijn stapeltje festool en makita systainers)

[ Voor 43% gewijzigd door Martijn02 op 22-12-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

hammy87 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:32:
[Afbeelding]

Mijn budget ligt op €150, iets erover kon ik thuis nog wel verdedigen, maar 33% ga ik er niet doorheen krijgen. Rond de €150 zijn er namelijk ook nog andere machines op de markt die voor mij meer dan voldoen (bijv. de Makita). De Fein was gewoon maximale bang for buck met die prijs.
Martijn02 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:44:
[...]

Bij mij idem. Ik had hem ook online besteld en betaald, en kreeg vanmorgen een belletje dat ze op waren. Op de vraag wat nu? "Wat nu :? Krijg ik mijn geld terug? of ga je een ander model voor een vergelijkbare prijs leveren?" had de mevrouw die ik aan de telefoon had niet direct antwoord.

Heel vreemd, dat je iets besteld en betaald, en dan vlak voordat je het ophaalt wordt gebeld dat je het er toch niet is. :| Dit was de eerste keer dat ik iets bij de bouwmaat bestelde, en wat mij betreft ook direct de laatste.
Ik kreeg gewoon de vraag of het al betaald was (was niet zo, ik had aangegeven betalen bij ophalen), want anders zou er via het hoofdkantoor een credit gemaakt moeten worden.

Ik kreeg het aanbod voor advies, iets wat normaal aan zakelijke klanten wordt geboden, verder niks.
[...]
Ik ben benieuwd naar het antwoord. Die set is voor die prijs wel net wat meer waar voor je geld. Maar ik vond juist de systainer zo fein om te hebben. (dan past hij mooi op mijn stapeltje festool en makita systainers)
Ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Je kunt ook kijken naar een lineaire schuurmachine voor al die randjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:30
@deepbass909 waarom dan niet gewoon de Fein uit Duitsland?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

CurlyMo schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:09:
Misschien omdat ook daar de Fein met systainer niet te vinden is voor rond 150€?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
rockhopper schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:41:
[...]

Misschien omdat ook daar de Fein met systainer niet te vinden is voor rond 150€?
Ik had de systainer als eis gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

rockhopper schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:41:
[...]

De systainer is geen eis hoor ;) Maar ook zonder systainer vind je de FMM 350 niet voor €150 in Nederland.
CurlyMo schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:09:
Ik heb in Duitsland gekeken (tenminste, Amazon.de) en kon hem daar ook niet vinden voor prijzen van rond de €150. Voor die prijs zie je eigenlijk alleen de FMM250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 13:22
hammy87 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:00:
[...]

Ik ben als particulier blij dat ik daar ook mag kopen, hoezo niet? Ik wordt ook niet blij van de Gamma en Karwei..

PS. Je kan gewoon online aanmelden en hoeft alleen postcode door te geven bij afrekenen.
Bedankt voor de tip. Gisteren bij bouwmaat online een particulier account aangemaakt. Je krijgt weliswaar geen pasje maar kon vandaag gewoon kopen in de bouwmaat vestiging. Als ze vragen naar je pasje zeg je dat je die niet bij je hebt en dan zoeken ze je account op per postcode. Makkelijker dan het steeds op iemand anders zijn bedrijf zetten wat ik hiervoor deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ja, Fein lijkt de uitvoering met Systainer als een soort van limited editie te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

kabeltjekabel schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:30:
Ja, Fein lijkt de uitvoering met Systainer als een soort van limited editie te zien...
Het is toch vrij normaal dat een producent versies uitbrengt die "kaal" zijn en versies die wat completer zijn, dus met systainer en extras. Ik zou zoiets niet direct zien als "limited edition" en mij lijkt ook dat Fein dat niet doet. Het was al duidelijk dat het bij de bouwmaat om een speciale bouwmaat editie ging, grote afname door bouwmaat op wens en daarom extra scherpe prijs. Dat is wel limited dus. Tot slot de aanbieding in de folder vermeld ook op=op, dus erg jammer dat de mensen misgrijpen maar dat kan altijd.

[ Voor 8% gewijzigd door rockhopper op 20-12-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
@rockhopper Nee, ze kunnen de versie met Systainer natuurlijk ook standaard leveren. Nu moet je telkens wachten op het goede moment van het jaar om een Fein MM met systeemkoffer te kopen, dat is raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

kabeltjekabel schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:23:
@rockhopper Nee, ze kunnen de versie met Systainer natuurlijk ook standaard leveren. Nu moet je telkens wachten op het goede moment van het jaar om een Fein MM met systeemkoffer te kopen, dat is raar.
Dat lijkt me meer een issue van de winkel waar je 'm wilt kopen. Ik zie het hele jaar door de fein zowel met als zonder systainer te koop liggen. Ik zie het toch als die setjes die je ook met schroefmachines/boormachines kan kopen: zonder accu in karton, zonder accu in systainer, met accu in systainer. Keuze zat.
Ik zou persoonlijk altijd die met systainer nemen, maar als je beperkte ruimte hebt, of ruimte over in een systainer die je al hebt waarom extra uitgeven dan. Keuze hebben is altijd goed, zeker als het voor lagere prijzen zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

kabeltjekabel schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:23:
Bouwmaat levert die misschien niet, maar andere winkels wel, alleen is ongeveer iedere FMM 350 €200 of meer. Voor de kwaliteit van de machine waarschijnlijk geen rare prijs, maar voor mij bijv. buiten budget.

Keuze inmiddels gemaakt, en de Makita-familie in mijn garage krijgt uitbreiding:
Afbeeldingslocatie: https://nl.makitamedia.com/afbeeldingen/100_Makita/102_machines/102_1_product/JPG_product/TM3010CX15_A2R0_s100.jpg
Makita TM3010CX15

Bij Mtools is hij voor €131,89, voor die prijs kan ik geen andere machine vinden die en een quickrelease heeft, 300+ watt vermogen en A-merk is. Nu even geduld en met een beetje geluk kan ik hem nog net voor mezelf onder de kerstboom leggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb voor thuis een stanley multitool ook voor rond die prijs, eigenlijk best een complete kit voor het geld. Komt af en toe voor nog minder voorbij op amazon. Maar ik geef toe dat ik liever de fein meepak van het werk voor thuis O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-12-2022
deepbass909 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 23:56:
[...]

Bouwmaat levert die misschien niet, maar andere winkels wel, alleen is ongeveer iedere FMM 350 €200 of meer. Voor de kwaliteit van de machine waarschijnlijk geen rare prijs, maar voor mij bijv. buiten budget.

Keuze inmiddels gemaakt, en de Makita-familie in mijn garage krijgt uitbreiding:
[Afbeelding]
Makita TM3010CX15

Bij Mtools is hij voor €131,89, voor die prijs kan ik geen andere machine vinden die en een quickrelease heeft, 300+ watt vermogen en A-merk is. Nu even geduld en met een beetje geluk kan ik hem nog net voor mezelf onder de kerstboom leggen :+
Vraagje mijn multitool is aan vervanging toe, aantal jaar geleden gerepareerd via tip hier op het forum. Maar nu echt op, was 190W.
Jij hebt nu de Makita gekocht, zit daar een Starlock systeem op? Want ik heb nog aardig wat zaagjes e.d. met de oude sluiting. En volgens mij passen die niet op een Starlock systeem en ik heb nog geen adapter kunnen vinden zodat je op een Starlock systeem oude accessoires kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik krijg volgende maand de sleutel van mijn huis en ga daar diverse dingen zelf doen. Een van die klussen is het slopen van wat muren en het leggen van nieuwe leidingen door middel van frezen en horen. (in betonnen muren)

Ik moet dus de freessleuven uithakken en daarnaast een paar keer naar de kruipruimte boren. Een frees en een stofzuiger ben in van plan om te huren, maar een fatsoenlijke boor is wel zo handig om dedicated te hebben.

Ik heb zelf al wat 18V Makita spul, dus wil daar graag bij blijven.

Als ik het goed begrijp uit de openingspost en internet kom ik het beste weg met een combi apparaat.

Ik heb rond zitten kijken en kom op de volgende apparaten uit:
https://www.makita.nl/artikel/dhr171zj.html
https://www.makita.nl/artikel/dhr243zjw.html

Waarbij de 171 volgens mij niet helemaal het apparaat is wat ik zoek, maar zou de 243 wel perfect voldoen voor mijn toepassingen. Boren voor de gaten, hameren om de frezen uit te hakken en door de verwisselbare kop kan er ook 'gewoon' mee geboord worden. Klopt dat?

Ik zie in dit topic dat de ervaringen ermee in ieder geval goed zijn.

Daarnaast vroeg ik mij af of dat soort apparaten ook mee doen met de accu actie in januari, want dan wacht ik nog even met bestellen.

Als laatste vroeg me af wat voor accessoires er nog het beste bij gekocht kunnen worden voor het boren dan wel hakken.

Graag hoor ik ervaringen / meningen.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 21-12-2019 21:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:51
@rens-br Het is best mooi spul, en de Makita-circlejerkers vinden het vast fantastisch, maar als je niet op rare plekken of in vochtige kruipruimtes wilt werken: neem gewoon een boorhamer met een snoer eraan. Je wilt door een betonnen vloer heen boren en serieus beitelen. Daarvoor wil je (insert Jeremy Clarkson voice) 'power'.

Voor hetzelfde geld als voor zo'n accumachine heb je een veel sterkere 230V-machine en nog wat verlengkabels indien nodig.

In veel situaties zijn accu's handig, maar staar je niet blind op die machines. Die zijn hartstikke fijn om gewoon wat gaten te boren. Voor het betere breekwerk heb je een serieuze boorhamer op 230V nodig.

Dat je het ecosysteem van die accu's al hebt, dat doet er niet toe. Je hebt het 'ecosysteem' voor 230V machines namelijk ook al.

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 21-12-2019 21:27 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

Martijn02

/* No Comment */

Martijn02 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:44:
[...]

Ik weet niet helemaal waar ik het aan verdiend heb, maar dit verhaal kreeg nog een onverwacht staartje voor me. Sorry @deepbass909, ik voel me haast een beetje schuldig om het te vertellen.

Nadat ik gistermorgen gebeld was dat mijn bestelling niet geleverd kon worden, en gistermiddag nog een keer over dat de verantwoordelijke persoon voor de vraag of ze dan niet iets vergelijkbaars konden leveren, er pas maandag weer was. Werd ik vanmiddag onverwacht gebeld met het bericht dat mijn multimaster klaar lag, en kon worden opgehaald. De dame vroeg vervolgens wanneer ik hem wilde komen halen. Ik dacht direct nog even op en neer te rijden, en toen gaf ze aan dat ze vanmiddag al om 15:00 gingen sluiten, maar dat ze een collega had die bij mij in de buurt woonde, en hem wel even kon langsbrengen. euhm, (mond vol tanden) ok, graag!

Een uurtje later stond haar collega bij me voor de deur met een oranje koffer met een Fein MultiMaster Top! (Dus geen systainer, maar wel een koffer en _veel_ meer accesoires, en óók nog eens gratis thuisbezorgd)

Afbeeldingslocatie: https://www.gereedschappelijk.nl/media/catalog/product/cache/cd248d2f1b2196ae06fe55810c245a5f/h/y/hyrrh.jpg

Bouwmaat heeft dus de MultiMaster Top geleverd geleverd voor de prijs van de MultiMaster systainer aanbieding _/-\o_

Ik ben nog een beetje flabbergasted, en houd er half rekening mee dat ze me volgende week bellen dat er ergens iets is misgegaan. Ik had verwacht dat ik ter compensatie misschien een beetje korting op een ander model zou krijgen. Deze oplossing had ik niet echt aan zien komen.

ps: Mocht er iemand de aanbieding met systainer hebben gekocht, die liever de Fein koffer zou willen hebben? #dtv

[ Voor 9% gewijzigd door Martijn02 op 21-12-2019 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iemand nog tips voor een goede bladzuiger / blazer? Mijne (eurom van 3 tientjes) heeft zijn beste tijd gehad. Eisen:
- zuigen belangrijker dan blazen, blazen echter wel nodig
- snoer, geen benzine of accu
- versnipperaar plus opvangzak
- makkelijk schoon te maken
- simpel switchen van blaas naar zuig en vv (eurom is simpele switch omzetten)
- relatief licht. Zoontje van 4 vind het heerlijk om mee te werken

Zoals gezegd, huidige kostte 3 tientjes en was min of meer expendable :P Maar blad uit steentjes zuigen is niet zijn ding, eigenlijk net te zwak voor. Daar zit echter wel de balans: ik heb witte ronde kiezels maar ook wat grover anthraciet kiezel, en dat moet ie dan net weer niet opzuigen. Daarbij ook nog dat ik aangekoekt spul makkelijk wil kunnen verwijderen.

Zelf al naar de B&D gekeken, krijgt goede reviews, maar das onhandig omzetten tussen blaas en zuig en schijnt lasig schoonmaken te zijn. Stihl ook onhandig omzetten.

Wie weet raad?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

dreamscape schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 21:25:
@rens-br Het is best mooi spul, en de Makita-circlejerkers vinden het vast fantastisch, maar als je niet op rare plekken of in vochtige kruipruimtes wilt werken:
Dank voor je antwoord. :)

De leidingen gaan werkelijk door het hele huis heen, dus de rare hoeken / kruipruimtes gaan we wel halen, maar ik begrijp je punt.
neem gewoon een boorhamer met een snoer eraan. Je wilt door een betonnen vloer heen boren en serieus beitelen. Daarvoor wil je (insert Jeremy Clarkson voice) 'power'.

Voor hetzelfde geld als voor zo'n accumachine heb je een veel sterkere 230V-machine en nog wat verlengkabels indien nodig.
Heb je tips ideen? Om even bij Makita te blijven heb ik de volgende 3 gezien:
https://www.makita.nl/artikel/hr2631ftj.html
https://www.makita.nl/artikel/hr2651tj.html
https://www.makita.nl/artikel/hr2811ft.html

Buiten het feit dat ik niet echt zie wat het verschil tussen de 3 is, heb ik niet het idee dat die veel sterker zijn dan de accu versie. Of heb ik het mis?

Of heb je zelfs zoiets laat Makita vallen en koop 'ApparaatX' van merk 'Y'?
In veel situaties zijn accu's handig, maar staar je niet blind op die machines. Die zijn hartstikke fijn om gewoon wat gaten te boren. Voor het betere breekwerk heb je een serieuze boorhamer op 230V nodig.
Dus vooral vanwege het feit ik het apparaat ook wil gebruiken om de sleuven uit te breken is het beter om een 230V apparaat te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:11
@rens-br Wat betreft combi/boorhamers zijn de Bosch Pro 2-26 en 2-28 en verschillende Metabo's populair in dit forum. Ik heb zelf een Metabo UHE 2250, met 2.2J niet een hele zware jongen, maar ik kom met boren nooit power te kort. Bij het slopen van een schoorsteen 4 jaar geleden bleek meer power wel bruikbaar te zijn. In mijn beleving hebben Bosch Pro en Metabo in dit segment de beste value for money. Op Amazon is de Bosch Pro 2-28 regelmatig in de aanbieding en dan is het in mijn ogen gewoon de best beschikbare koop.
Ik ben verder behoorlijk Makita fan, maar zou behalve een DHR243, niet zo snel een Makita boorhamer kopen.

Voor sleuven frezen heb ik een goedkope Parkside sleuven frees in de aanbieding. Hij is niet geweldig en genereert ondanks een stofzuiger er direct op toch nog behoorlijk wat stof, maar ik zou hem zo weer kopen. Bovendien is hij momenteel in de aanbieding bij de Lidl voor € 49,99

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Nivado schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:00:
@rens-br Wat betreft combi/boorhamers zijn de Bosch Pro 2-26 en 2-28 en verschillende Metabo's populair in dit forum. Ik heb zelf een Metabo UHE 2250, met 2.2J niet een hele zware jongen, maar ik kom met boren nooit power te kort. Bij het slopen van een schoorsteen 4 jaar geleden bleek meer power wel bruikbaar te zijn. In mijn beleving hebben Bosch Pro en Metabo in dit segment de beste value for money. Op Amazon is de Bosch Pro 2-28 regelmatig in de aanbieding en dan is het in mijn ogen gewoon de best beschikbare koop.
Gaan we die ook even op de lijst zetten, bedankt.
Ik ben verder behoorlijk Makita fan, maar zou behalve een DHR243, niet zo snel een Makita boorhamer kopen.
Vanwege de value of money of zijn die van Makita ook technisch gewoon minder? En waarom dan wel een DHR243, maar niet een van de andere versies?
Voor sleuven frezen heb ik een goedkope Parkside sleuven frees in de aanbieding. Hij is niet geweldig en genereert ondanks een stofzuiger er direct op toch nog behoorlijk wat stof, maar ik zou hem zo weer kopen. Bovendien is hij momenteel in de aanbieding bij de Lidl voor € 49,99
Dat is behoorlijk goedkoop! Zou dat goed genoeg zijn voor het frezen van stuk of 20 leidingen? Ik zat er namelijk zelf aan de denken om een Muursleuvenzaag te huren inclusief een diamantblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat huren inclusief de te verbruiken bladen zal nog allicht duurder zijn dan die Parkside ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

The Eagle schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:08:
Dat huren inclusief de te verbruiken bladen zal nog allicht duurder zijn dan die Parkside ;)
Dat is een stuk duurder waarschijnlijk, daarom ook mijn vraag of die van Parkside voldoet / prima is of dat het toch beter is om iets 'fatsoenlijks' te huren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
rens-br schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 22:32:
Heb je tips ideen? Om even bij Makita te blijven heb ik de volgende 3 gezien:
https://www.makita.nl/artikel/hr2631ftj.html
https://www.makita.nl/artikel/hr2651tj.html
https://www.makita.nl/artikel/hr2811ft.html

Buiten het feit dat ik niet echt zie wat het verschil tussen de 3 is, heb ik niet het idee dat die veel sterker zijn dan de accu versie. Of heb ik het mis?

Of heb je zelfs zoiets laat Makita vallen en koop 'ApparaatX' van merk 'Y'?
Zoals Nivado aangeeft, de Bosch GBH 2-28 is wel populair hier. Met reden, want de verwisselbare kop kan handig zijn als je een keer een gewoon boortje wilt gebruiken, maar in dit geval specifiek is denk ik ook de 3.2 joule slagkracht een duidelijke bonus t.o.v. die Makita's die je linkt, die niet verder komen dan 2.4 J voor de eerste twee, en 2.8 J voor de laatste (die aanzienlijk duurder is dan de GBH 2-28).

Alhoewel de GBH 2-28 dan weer geen ingebouwde stofafzuiging heeft, wat wel makkelijker kan zijn.
Dus vooral vanwege het feit ik het apparaat ook wil gebruiken om de sleuven uit te breken is het beter om een 230V apparaat te kopen?
Min of meer, ja. Langdurig en zwaar werk, met een stopcontact in de buurt, ik zie weinig reden om op accu te gaan dan, zeker omdat een soortgelijke slagkracht op accu een stuk duurder uitpakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
rens-br schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 21:02:
Ik krijg volgende maand de sleutel van mijn huis en ga daar diverse dingen zelf doen. Een van die klussen is het slopen van wat muren en het leggen van nieuwe leidingen door middel van frezen en horen. (in betonnen muren)

Ik moet dus de freessleuven uithakken en daarnaast een paar keer naar de kruipruimte boren. Een frees en een stofzuiger ben in van plan om te huren, maar een fatsoenlijke boor is wel zo handig om dedicated te hebben.

Ik heb zelf al wat 18V Makita spul, dus wil daar graag bij blijven.

Als ik het goed begrijp uit de openingspost en internet kom ik het beste weg met een combi apparaat.

Ik heb rond zitten kijken en kom op de volgende apparaten uit:
https://www.makita.nl/artikel/dhr171zj.html
https://www.makita.nl/artikel/dhr243zjw.html

Waarbij de 171 volgens mij niet helemaal het apparaat is wat ik zoek, maar zou de 243 wel perfect voldoen voor mijn toepassingen. Boren voor de gaten, hameren om de frezen uit te hakken en door de verwisselbare kop kan er ook 'gewoon' mee geboord worden. Klopt dat?

Ik zie in dit topic dat de ervaringen ermee in ieder geval goed zijn.

Daarnaast vroeg ik mij af of dat soort apparaten ook mee doen met de accu actie in januari, want dan wacht ik nog even met bestellen.

Als laatste vroeg me af wat voor accessoires er nog het beste bij gekocht kunnen worden voor het boren dan wel hakken.

Graag hoor ik ervaringen / meningen.
Met een Metabo MFE 40 hoef je niet te beitelen. Geen idee of die te huur is.

Boorhamer op accu... maar waarom...? Zwaarder en trager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

henkie196 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:09:
Zoals Nivado aangeeft, de Bosch GBH 2-28 is wel populair hier. Met reden, want de verwisselbare kop kan handig zijn als je een keer een gewoon boortje wilt gebruiken, maar in dit geval specifiek is denk ik ook de 3.2 joule slagkracht een duidelijke bonus t.o.v. die Makita's die je linkt, die niet verder komen dan 2.4 J voor de eerste twee, en 2.8 J voor de laatste (die aanzienlijk duurder is dan de GBH 2-28).
Helder en die accu versies komen met 2.0J al helemaal niet mee dan.
Alhoewel de GBH 2-28 dan weer geen ingebouwde stofafzuiging heeft, wat wel makkelijker kan zijn.
Is geen must, maar vond het wel een handige feature.
Min of meer, ja. Langdurig en zwaar werk, met een stopcontact in de buurt, ik zie weinig reden om op accu te gaan dan, zeker omdat een soortgelijke slagkracht op accu een stuk duurder uitpakt.
kabeltjekabel schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:10:
Boorhamer op accu... maar waarom...? Zwaarder en trager.
Laat ik het zo zeggen. Mijn vader heeft een klopboor (geloof ik) uit het jaar kruik met snoer en die heb ik gebruik in mijn huidige huis. Die kabel was onhandig, zat in de knoop en moest ik constant omprikken.
Vandaar dat ik naar een accu versie aan het kijken ben.
Met een Metabo MFE 40 hoef je niet te beitelen. Geen idee of die te huur is.
Mooi ding inderdaad, maar zie die maar eens te huren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
rens-br schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:06:
[...]
Vanwege de value of money of zijn die van Makita ook technisch gewoon minder? En waarom dan wel een DHR243, maar niet een van de andere versies?
Vanwege de prijs van de Makita's. En een DHR243 om een draadloze boorhamer te hebben naast mijn bedrade Metabo. Makita 18V 5Ah Accu's heb ik genoeg inmiddels. Ik heb hem (voorlopig) niet nodig, maar als ik er een koop wordt het die.
Dat is behoorlijk goedkoop! Zou dat goed genoeg zijn voor het frezen van stuk of 20 leidingen? Ik zat er namelijk zelf aan de denken om een Muursleuvenzaag te huren inclusief een diamantblad.
Ik heb er 5 sleuven mee gefreesd. Als hij de 20 niet redt krijg je je geld terug of een nieuwe. Dan kan je altijd nog huren. Ik heb het idee dat de schijven die er bij zitten niet fantastisch zijn, dus je kan altijd overwegen er 2 betere schijven bij te kopen.
rens-br schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:23:
Helder en die accu versies komen met 2.0J al helemaal niet mee dan.
Je komt er heel ver mee, maar ik zou voor de klussen die jij omschrijft liever een lichtere machine met snoer gebruiken.
Laat ik het zo zeggen. Mijn vader heeft een klopboor (geloof ik) uit het jaar kruik met snoer en die heb ik gebruik in mijn huidige huis. Die kabel was onhandig, zat in de knoop en moest ik constant omprikken.
Dat probleem heb ik nooit met mij Metabo. Zit echt een goed snoer aan dat niet klit o.i.d. Wel altijd netjes oprollen bij het opbergen. Geld ook voor mijn Makita SP6000.

Wat ik je ook als tip wil meegeven is een holle of gutsbeitel te gebruiken bij het uitbikken van de gefreesde sleuven. Die dingen zijn goud! Ze zijn (veel) goedkoper te vinden dan deze, die is alleen even voor het plaatje.

[ Voor 3% gewijzigd door Nivado op 22-12-2019 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
rens-br schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:23:
[...]

[...]

Mooi ding inderdaad, maar zie die maar eens te huren.
In het jaar kruik hadden ze een netsnoer van 2m, nu van 4m.

Misschien dat die schijf voor de MFE40 ook wel in andere machines past.

Voor het uitbikken van sleuven heb je ook beitels met 'vleugeltjes' zodat je niet te diep gaat. Zoeken op 'vleugelbeitel sds'. Maar die zijn meestal wel wat breder (22mm)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@rens-br Twee puntjes, je wilt hakken. Let er bij Makita op dat de boorhamer dat ook kan! Mijn Makita HR2300 kan dat bijv. niet en dat geldt voor meer machines van Makita.
Daarnaast ben ik van mening dat je voor dit soort machines echt beter 230V kan pakken. Haal een goed verlengsnoer (geen haspel, een los verlengsnoer).

@Martijn02 Ok, beetje jaloers, ik ga maar gewoon voor Makita fanboyism :P (dit is nu machine nr. 4 van Makita in mijn collectie).

@Norinco Ik heb de Makita nog niet, maar als het goed is past op de Makita alle systemen, dus zowel met de pinnen als Starlock.

[ Voor 11% gewijzigd door deepbass909 op 22-12-2019 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Nivado schreef op zondag 22 december 2019 @ 00:15:
Ik heb er 5 sleuven mee gefreesd. Als hij de 20 niet redt krijg je je geld terug of een nieuwe. Dan kan je altijd nog huren. Ik heb het idee dat de schijven die er bij zitten niet fantastisch zijn, dus je kan altijd overwegen er 2 betere schijven bij te kopen.
Voor dat geld van het nog wel te proberen dan. Het gaat neem ik aan om deze?
Je komt er heel ver mee, maar ik zou voor de klussen die jij omschrijft liever een lichtere machine met snoer gebruiken.
Helder. Ik twijfel nog even verder, maar bedankt in ieder geval voor alle adviezen! De kans is groot dat het er eentje wordt met een draadje.
Wat ik je ook als tip wil meegeven is een holle of gutsbeitel te gebruiken bij het uitbikken van de gefreesde sleuven. Die dingen zijn goud! Ze zijn (veel) goedkoper te vinden dan deze, die is alleen even voor het plaatje.
Dat is een goede tip!
kabeltjekabel schreef op zondag 22 december 2019 @ 00:43:
Voor het uitbikken van sleuven heb je ook beitels met 'vleugeltjes' zodat je niet te diep gaat. Zoeken op 'vleugelbeitel sds'. Maar die zijn meestal wel wat breder (22mm)
Lijkt mij iets te breed, als er leidingen in komen van 16mm?
deepbass909 schreef op zondag 22 december 2019 @ 00:47:
@rens-br Twee puntjes, je wilt hakken. Let er bij Makita op dat de boorhamer dat ook kan! Mijn Makita HR2300 kan dat bijv. niet en dat geldt voor meer machines van Makita.
Daarnaast ben ik van mening dat je voor dit soort machines echt beter 230V kan pakken. Haal een goed verlengsnoer (geen haspel, een los verlengsnoer).
Yes. Dat was mij ook al op gevallen. Maar thx. voor de verduidelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Nee, die is om tegels te zagen etc. Sleuvenfrees heeft twee bladen. Ja, met eentje kan ook... als je echt tijd te veel hebt lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
De sleuvenfrees van Lidl is niet meer op hun website te vinden, is er een alternatief?

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-06 12:41
rens-br schreef op zondag 22 december 2019 @ 00:50:

Lijkt mij iets te breed, als er leidingen in komen van 16mm?
Zijn de leidingen puur voor elektra of wil je ook UTP gaan trekken?
Als je bijvoorbeeld dubbele UTP kabels wil gaan trekken dan ben je beter af met 19mm buizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ossi schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:11:
Zijn de leidingen puur voor elektra of wil je ook UTP gaan trekken?
Als je bijvoorbeeld dubbele UTP kabels wil gaan trekken dan ben je beter af met 19mm buizen.
Eigenlijk vooral UTP, dus 19mm it is.
kabeltjekabel schreef op zondag 22 december 2019 @ 01:28:
Nee, die is om tegels te zagen etc. Sleuvenfrees heeft twee bladen. Ja, met eentje kan ook... als je echt tijd te veel hebt lol.
Dat leek mij ook logisch, maar kon hem niet vinden op de website. Maar daar hebben dus meer personen last van.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 22-12-2019 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
De sleuvenfrees van Coolblue is meer dan 2 x zo duur dan die van Lidl, wel goede reviews.
https://www.coolblue.nl/p...1l1w4wEAQYASABEgLMuvD_BwE

Lidl maar eens vragen wanneer die frees terug komt.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
@rens-br @frisianstar Ik kan de sleuvenfrees ook niet vinden in de Lidl-shop, maar hij stond in de kerst folder die gister bezorgd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Werken die sleuvenfrezen ook nog in betonnen muren? Ik had een frees van €700+ in gebruik en die had er aardig wat moeite mee.

Verder kun je voor de verbouwing misschien beter een boorhamer van €40 kopen van Parkside en die na de verbouwing op Marktplaats zetten (of in de kliko gooien). Na de verbouwing is een lichtgewicht, klein boorhamertje of een klopboormachientje een stuk handiger voor gaatjes, dan de krachtige, grote, zware boorhamers.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-06 14:55

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Voor welk doel?

Want:
- niet uitwisselbare accu's
- niet stapelbare koffer met gangbare systainers van andere merken.
- waarschijnlijk niet al te beste boortjes en bitjes

[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 22-12-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-06 14:55
CurlyMo schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:55:
[...]

Voor welk doel?

Want:
- niet uitwisselbare accu's
- niet stapelbare koffer
- waarschijnlijk niet al te beste boortjes en bitjes
Handig voor thuis, accu's zijn wel uitwisselbaar met de andere 18 volt (power for all) serie zoals de decoupeerzaag. En de koffer is juist wel stapelbaar. Ik zie dezelfde machine vaak voor hetzelfde bedrag in de eenvoudige koffer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
NL_Scratch schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:58:
[...]

Handig voor thuis, accu's zijn wel uitwisselbaar met de andere 18 volt (power for all) serie zoals de decoupeerzaag. En de koffer is juist wel stapelbaar. Ik zie dezelfde machine vaak voor hetzelfde bedrag in de eenvoudige koffer.
Ik bedoel dat je vast zit aan Bosch groen en de vraag is of je dat wil (voor zowel accu's als koffers). Bosch groen bij de bouwmarkt is vaak net zo duur als Bosch blauw bij de bekende webshops.

Voor hele simpele DIY (paar gaatjes) wordt hier ook vaak het Lidl Parkside spul aangeraden.

[ Voor 7% gewijzigd door CurlyMo op 22-12-2019 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
-DarkShadow- schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:15:
Werken die sleuvenfrezen ook nog in betonnen muren? Ik had een frees van €700+ in gebruik en die had er aardig wat moeite mee.

Verder kun je voor de verbouwing misschien beter een boorhamer van €40 kopen van Parkside en die na de verbouwing op Marktplaats zetten (of in de kliko gooien). Na de verbouwing is een lichtgewicht, klein boorhamertje of een klopboormachientje een stuk handiger voor gaatjes, dan de krachtige, grote, zware boorhamers.
Voor die sleuvenfrees; ten eerst moet je goede bladen hebben. Vervolgens een fatsoenlijk koppel. Maar al die goedkope sleuvenfrezen hebben een triest laag koppel, dus erg weinig wil om ergens doorheen te komen als het moeilijker wordt. Coolblue heeft kennelijk de hoop van te voren al opgegeven en vermeld het koppel helemaal niet...

Kwalijker is dat sommige van die goedkope modellen echt slechte afzuiging hebben in de zin dat de kap gewoon niet dicht is en bijvoorbeeld de aansluiting voor de stofzuiger op de verkeerde plek zit. Dat stof van sleuvenslijpen is echt pure haat.
frisianstar schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:33:
De sleuvenfrees van Coolblue is meer dan 2 x zo duur dan die van Lidl, wel goede reviews.
https://www.coolblue.nl/p...1l1w4wEAQYASABEgLMuvD_BwE

Lidl maar eens vragen wanneer die frees terug komt.
"Extra lang snoer van 3m"

Ja, echt super handig zo'n snoer wat een meter korter is dan de slang 8)7 . Dat is dus een van die haatdingen waar ze dus centen op schrapen. Snoer van 3 meter betekend dus dat je stofzuiger min of meer precies op de plek van de sleuf moet staan als je van vloer naar plafond sleuft. Elk normaal stuk elektrisch gereedschap wat je icm de stofzuiger gebruikt heeft een snoer van 4m.

En als er op zulke basic dingetjes als centen geschraapt worden vraag ik me altijd af waar ze nog meer op bezuinigd hebben... waarschijnlijk op alles. Dan zit er waarschijnlijk ook geen slipkoppeling in... maar ach... koppel is toch triest, dus dat scheelt weer :P

[ Voor 33% gewijzigd door kabeltjekabel op 22-12-2019 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Om mezlef maar even te quoten:
Nivado schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:30:
Wat je bij de bouwmarkt kunt kopen is meestal te duur voor wat je er voor krijgt. Zowel omdat de bouwmarkt te hoge prijzen hanteert, als dat de bouwmarkt merken (B&D, Worx, Powerplus) vaak niet/nauwelijks beter zijn dan spullen van de Lidl, maar wel 3x zo duur.
Bosch Groen valt w.m.b. ook in dat rijtje.
Nivado schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:48:
Waar ik men voor wil behoeden is voor ca. € 100,- een Einhell/B&D/Worx setje kopen, als ze voor het zelfde geld een (veel) betere 10.8/12V Bosch Pro of Metabo set kunnen kopen. En als het nog goedkoper moet, zijn er andere opties die niet bij de bouwmarkt te koop zijn (Lidl is geen bouwmarkt).

Wat ik bedoel te zeggen is dat de zelfde kwaliteit voor (veel) minder te koop is. Of dat er voor het zelfde geld meer kwaliteit te koop is.
Wat mij betreft zijn er 4 opties:

High end: Festool/Mafell etc.
Enthousiast: Makita/DeWalt/Bosch Pro/Metabo Etc.
Enthousiast Lite: 10.8/12V Makita/DeWalt/Bosch Pro/Metabo Etc.
Budget: Parkside/Scheppach
Voor die 130,- koop je ook een veel beter/sterker/veelzijdiger 10.8/12V setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
kabeltjekabel schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:10:
[...]

Voor die sleuvenfrees; ten eerst moet je goede bladen hebben. Vervolgens een fatsoenlijk koppel. Maar al die goedkope sleuvenfrezen hebben een triest laag koppel, dus erg weinig wil om ergens doorheen te komen als het moeilijker wordt. Coolblue heeft kennelijk de hoop van te voren al opgegeven en vermeld het koppel helemaal niet...

Kwalijker is dat sommige van die goedkope modellen echt slechte afzuiging hebben in de zin dat de kap gewoon niet dicht is en bijvoorbeeld de aansluiting voor de stofzuiger op de verkeerde plek zit. Dat stof van sleuvenslijpen is echt pure haat.

[...]

Ja, echt super handig zo'n snoer wat een meter korter is dan de slang 8)7 . Dat is dus een van die haatdingen waar ze dus centen op schrapen. Snoer van 3 meter betekend dus dat je stofzuiger min of meer precies op de plek van de sleuf moet staan als je van vloer naar plafond sleuft. Elk normaal stuk elektrisch gereedschap wat je icm de stofzuiger gebruikt heeft een snoer van 4m.

En als er op zulke basic dingetjes als centen geschraapt worden vraag ik me altijd af waar ze nog meer op bezuinigd hebben... waarschijnlijk op alles. Dan zit er waarschijnlijk ook geen slipkoppeling in... maar ach... koppel is toch triest, dus dat scheelt weer :P
Na wat zoeken vond ik geen sleuvenfrees met een redelijk prijskaartje van niet meer dan 200 euro... het is of rond de 80 euro of een bekend merk van vanaf 450 euro.
Bij vele andere elektrische gereedschappen liggen de prijsverschillen tussen A merken en fantasie merken veel dichter bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
frisianstar schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:39:
[...]

Na wat zoeken vond ik geen sleuvenfrees met een redelijk prijskaartje van niet meer dan 200 euro... het is of rond de 80 euro of een bekend merk van vanaf 450 euro.
Bij vele andere elektrische gereedschappen liggen de prijsverschillen tussen A merken en fantasie merken veel dichter bij elkaar.
Klopt. Wellicht is de markt voor die dingen niet zo groot gezien het aandeel kabelgootjes en opbouw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

frisianstar schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:39:
[...]

Er werd hier vlak boven toch juist een sleuvenfrees van zo'n € 200,- bij Coolblue gelinkt?

Of het was is, is wat anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:18

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Neem voor dat geld een echt merk, dewalt, Bosch blauw, makita etc... Voorbeeldje:

https://www.fixami.be/mak...x-5-0ah-accu-in-mbox.html

Die boren en bits die bij die Bosch Groen zitten zijn toch allemaal van pisbakkenstaal.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:25
Jellabie schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:26:
[...]

Neem voor dat geld een echt merk, dewalt, Bosch blauw, makita etc... Voorbeeldje:

Die boren en bits die bij die Bosch Groen zitten zijn toch allemaal van pisbakkenstaal.
Die meuk die er bij zit is inderdaad max 2-3 tientjes waard ofzo.

Van het weekend wat onderdelen besteld voor een fijnstoffilter installatie in mijn werkplaats.
Het was of een filterinstallatie of een nieuwe stofzuiger (festool ctl-26e). Moet het nog maar even een tijdje doen met de oude karcher die ik nog heb :$
Volgens de metingen van kor van kiesvoorminderfijnstof.nl zou zijn setje filters het een stuk beter doen dan de kant en klare installaties van bijv. record power of jet.

Als het goed is krijg ik de spullen morgen binnen en kan ik na de kerst ff alles in elkaar zetten.
Volgens de norm zou 500m3/h genoeg moeten zijn om mijn werkplaats schoon te krijgen zonder te veel tocht te introduceren.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Laatst online: 23-06 20:56
Jellabie schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:26:
[...]

Ten tijde van de post was het in de aanbieding voor €129. Je vergelijking gaat daarmee niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:34
In januari heeft Makita traditioneel de gratis accu actie. Dan kun je beter een body kopen met box, snellader en de gratis accu. Was hiervoor zelf iets meer dan €200 kwijt. Heb je nog wat over voor kwaliteit bitjes die niet dol draaien op een RVS schroef en heb je een 18v 5ah systeem.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Bo0bz schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:00:
[...]

In januari heeft Makita traditioneel de gratis accu actie. Dan kun je beter een body kopen met box, snellader en de gratis accu. Was hiervoor zelf iets meer dan €200 kwijt. Heb je nog wat over voor kwaliteit bitjes die niet dol draaien op een RVS schroef en heb je een 18v 5ah systeem.
Iets geheel anders en misschien mierencopulerend. Rvs schroeven doe je het mooiste met rvs bitjes. Anders is de kans op roestende rvs schroeven nog steeds heel erg aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:18

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik koop liever een 14.4V panasonic dan een 18v groene bosch ;)

nog geen 195 euro en betere specs:

https://www.toolnation.nl...ie.html?sqr=ey7451pn2s32&

41,5 Nm tegen 38 van de groene Bosch |:(

maar zoals je al gelezen hebt, kun je dus voor minder dan die Bosch al veel beter krijgen als even wacht op een accu-actie of andere aanbieding.

nevermind, de Gamma Karwei liet de aanbiedingsprijs van 129 euro niet meer zien, ik vergeleek dus de 259 normale prijs, en die is echt te zot voor woorden.

[ Voor 29% gewijzigd door Fraggert op 23-12-2019 15:46 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Die Bosch was Eur 129.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ah juist, ik klik erop en ik zie 259 euro staan, dat is echt te zot voor woorden.

daarom zet ik in mijn post altijd de prijs die ik heb gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Ethiron schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:38:
[...]

Er werd hier vlak boven toch juist een sleuvenfrees van zo'n € 200,- bij Coolblue gelinkt?

Of het was is, is wat anders..
Die link kwam van mij...
Wat onhandig is aan de Machine van Coolblue is dat je sleuf breedte alleen op 4 verschillende standen kan instellen, hoe breed die zijn staat er niet bij.
Om bijvoorbeeld buis van 16mm of een andere maat in de muur te krijgen wil je ook sleuven hebben van die breedte, dan druk je de buis zó de sleuf in en springt er niet meer uit.
(met die oude 'Baier' sleufenfrezen was het altijd een gedoe om de buizen vast te krijgen (kegjes, spijkers, schroeven...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
frisianstar schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:32:
[...]

Die link kwam van mij...
Wat onhandig is aan de Machine van Coolblue is dat je sleuf breedte alleen op 4 verschillende standen kan instellen, hoe breed die zijn staat er niet bij.
Om bijvoorbeeld buis van 16mm of een andere maat in de muur te krijgen wil je ook sleuven hebben van die breedte, dan druk je de buis zó de sleuf in en springt er niet meer uit.
(met die oude 'Baier' sleufenfrezen was het altijd een gedoe om de buizen vast te krijgen (kegjes, spijkers, schroeven...)
Staat toch gewoon in de handleiding?
De machine wordt geleverd met 4 afstandsringen (15) die elk ongeveer 10 mm dik zijn. De sleufbreedte kan worden ingesteld door het aantal afstandsringen aan te passen die tussen de diamantslijpschijven gemonteerd zitten. De sleufbreedte kan berekend worden door rekening te houden met de dikte van de afstandsringen en de breedte van de diamantslijpschijven. De maximale sleufbreedte is ongeveer 44 mm.
Maar inderdaad: deze manier van afstellen is wat onhandig voor 16mm buizen.

[ Voor 3% gewijzigd door wheel op 23-12-2019 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
[...]

Die link kwam van mij...
Een snelle google opdracht:
"CUTTING WIDTH 14-24-34-44 MM"
Slijpbreedte 14/24/34/44 mm

Referentie:
https://www.varo.com/en-g...otters/wall-slotter-1800w
https://www.gebruikershan...w-handleiding-786594.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frisianstar
Niet iedereen tegelijk :)
Bedankt allemaal, ik weet genoeg :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:26
Als je de buis niet kaarsrecht maar iets in een bocht infreest dan klemt hij ook (altijd op drie punten dan).
Voordeel met iets ruimte is dat je makkelijk gips achter de buis duwt ipv alleen de voorkant afdicht.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
[...]

Die link kwam van mij...
Meestal kloppen opgegeven breedtes niet helemaal. Ik kan met mijn sleuvenfrees veel meer combinaties maken die resulteren in een verschillende sleufbreedte dan er in de specstabel staan.

Maar als er vier gelijke ringen bijzitten... genaaid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:15
Ik kreeg vandaag makita folder.
Inderdaad weer in januari gratis-accu actie. En bij 230v apparatuur een gratis lamp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wd7Nz52/IMG-20191224-160124.jpg

Je kan nooit genoeg gereedschap hebben 8)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Raymond schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:27:
Inderdaad weer in januari gratis-accu actie. En bij 230v apparatuur een gratis lamp.
Nice. :) altijd leuk. Had nog wat op mijn lijstje staan.

[ Voor 6% gewijzigd door M4uSzi op 24-12-2019 19:00 ]

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
Ik vraag me af wat het is, lijkt wel een accu knabbelschaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
frisianstar schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 19:06:
[...]

Lijkt mij een bandschroefmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

frisianstar schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 19:06:
[...]

Wat @wheel zegt dus :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Gisteren binnengekregen:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49275536927_d372fa0553_b.jpgIMG_20191224_192630 by Chris Hogevonder, on Flickr
De Makita TM3010CX15 Multitool. Geen systainer, maar normale koffer, wat voor mij eigenlijk beter uitkomt, aangezien die makkelijker in mijn stelling past. Er zaten wel minder accessoires bij dan op de foto, de rest had ik namelijk nog van m'n oude machine (een behoorlijke berg Bosch-zaagjes en schuurvoet).
Hmmz, dus eigenlijk heb ik mijn machine net te vroeg gekocht? Niet dat ik anders had gewacht, want ik heb hem direct na de kerst al nodig om te schuren.

Is de actie alleen in januari of loopt hij langer door? Ik wil eigenlijk nog een DTD154ZJ maar ik vrees dat in januari andere uitgaven even voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
@deepbass909 De Makita actie duurt het hele eerste kwartaal, dus t/m 31 maart. Goede keuze de DTD154! Echt een heerlijk apparaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Nivado op 25-12-2019 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
deepbass909 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 23:17:
Is de actie alleen in januari of loopt hij langer door? Ik wil eigenlijk nog een DTD154ZJ maar ik vrees dat in januari andere uitgaven even voor gaan.
Folder zegt: januari t/m april. Op alle accumachines (lxt 18V) twv €90ex btw of meer. En gratis lamp bij alle 230V machines van €90 ex btw of meer.
De lamp die je kan krijgen is de dexdml801. Lijkt wel wat op deze:
https://www.makita.nl/artikel/deadml801x.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Nivado Ik weet het. Eén model lichter (DTD153) lijkt me onhandig, aangezien die maar één snelheid heeft, de modellen daarboven zijn weer onnodig sterk, daarvoor heb ik mijn DHP481ZJ al en als ik echt kracht nodig heb, kan ik ook nog de DTW285ZJ pakken (volgens Makita 280Nm max, maar in testen ging die voorbij 350Nm). Die 481 is trouwens echt een super apparaat, op de klopstand zakt hij ook met 8mm of groter zo in baksteen.

Of het wordt een DDF083ZJ, want zoals ik hierboven al aangaf, voor kracht heb ik andere machines en ik heb eigenlijk vooral een lichte schroefmachine nodig.
Raymond schreef op woensdag 25 december 2019 @ 23:34:
[...]

Folder zegt: januari t/m april. Op alle accumachines (lxt 18V) twv €90ex btw of meer. En gratis lamp bij alle 230V machines van €90 ex btw of meer.
De lamp die je kan krijgen is de dexdml801. Lijkt wel wat op deze:
https://www.makita.nl/artikel/deadml801x.html
Lamp is jammer, maar voor die lamp ga ik hem niet meer terugsturen. Ik heb hem echt direct na de kerst al nodig. En werklampen heb ik inmiddels op voorraad.

De gratis accu is wel meegenomen, ik heb nu 2 accu's en straks 3 machines met de 18V LXT-accu's. En ergens zou het mooi zijn als bij bijv. de DDF083 een 3.0Amp accu komt, dan blijft die machine ook met accu lekker licht (en 3 amp is zwaar zat voor zo'n schroefmachine).

• Raymond
deepbass909 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 23:51:
De gratis accu is wel meegenomen, ik heb nu 2 accu's en straks 3 machines met de 18V LXT-accu's. En ergens zou het mooi zijn als bij bijv. de DDF083 een 3.0Amp accu komt, dan blijft die machine ook met accu lekker licht (en 3 amp is zwaar zat voor zo'n schroefmachine).
Het is de 5Ah accu en die is net zo zwaar als de 3Ah.
Alleen de 1,5Ah accu is lichter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:10
@deepbass909 heb vorig jaar voor dezelfde keuze gestaan, dtd154 of de ddf083.

Ben blij dat ik voor de dtd154 ben gegaan, in stand 1 is het een super schroefmachientje als al ddf083 en stand 2 en 3 kan je de rest van het zwaardere werk mee doen.
Dus ik zou echt als je het geld ervoor over hebt de dtd154 kopen :)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustM3
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06 00:29
Ik werd via een ander forum naar dit forum door gestuurd. En ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik sta op het punt een steeksleutel set van Beta te kopen maar dit merk zegt mij niks. Is dit een beetje degelijke kwaliteit?

Anoniem: 93986

Ja.

• kabeltjekabel
Je komt binnenkort een stapel gipsplaten tegen :D?

• Jellabie

Jellabie

kabeltjekabel schreef op donderdag 26 december 2019 @ 10:20:
[...]

Je komt binnenkort een stapel gipsplaten tegen :D?
Ruim 300m2, dus ik vond het verantwoord om de body te kopen :P (dat en ik kan al de machientjes die ik wil op de zaak zetten van een goede maat, moet ik geen BTW betalen)

De Nederbelg !

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 23:08
Enig idee wanneer die actie begint en welke accu je bij de apparaten krijgt?

En die accu moet je nabestellen vanuit Makita dan neem ik aan?

[ Voor 1% gewijzigd door RevellNL op 26-12-2019 10:32 . Reden: Lezen is een kunst.. ]

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-06 11:38
@Raymond die folder voor Januari is zeker nog nergens te bekijken? Ik zit zelf te broeden op een aanschaf van 1 of meerdere machines maar twijfel nog waarmee te beginnen en of het wellicht nog rendabel is om dit jaar nog wat aan te schaffen in de 36 volt actie met gratis accu .

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
RevellNL schreef op donderdag 26 december 2019 @ 10:29:
[...]

Enig idee wanneer die actie begint en welke accu je bij de apparaten krijgt?

En die accu moet je nabestellen vanuit Makita dan neem ik aan?
Klopt. Je moet je makita machine kopen bij een erkend makitadealer, en dan moet je als je de machine thuis hebt registeren bij makita via de site. En dan krijg je je accu thuis gestuurd.

PSN - M4uSzi // -

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:36

MLLL

Palm Treo 650

Die heb ik ook, topding, al zeker 100.000+ gipsschroeven mee ingedraaid,

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Ik heb die invalzaag van de Lidl aangeschaft, maar de zaag valt nog over het rubber wat onder de liniaal zit. Is het de bedoeling dat ik dat gewoon kapot zaag? Of is het de bedoeling dat weg te snijden oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-06 23:21
einz schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:44:
Ik heb die invalzaag van de Lidl aangeschaft, maar de zaag valt nog over het rubber wat onder de liniaal zit. Is het de bedoeling dat ik dat gewoon kapot zaag? Of is het de bedoeling dat weg te snijden oid?
De eerste keer zaag je gewoon het teveel van je anti-splinterstrip weg. Hoeveel teveel is hangt namelijk van je machine af.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JustM3 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 09:33:
Ik werd via een ander forum naar dit forum door gestuurd. En ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik sta op het punt een steeksleutel set van Beta te kopen maar dit merk zegt mij niks. Is dit een beetje degelijke kwaliteit?
Welkom aan boord *O*

En ja, Beta is gewoon goed d:)b

Ik heb deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZUjLqd5WzHcU1z3N2bGMUfpo/full.jpg

Zal ff een linkje opsnorren voor je :)

Linkje:
https://www.beta-tools.co...nleg-in-metalen-kist.html

Edit: dit is mijn doppenset, ik las er overheen dat je op zoek was naar steeksleutels.

[ Voor 21% gewijzigd door Fraggert op 26-12-2019 16:51 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic