Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:09
deepbass909 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:33:
[...]

Ik ben ook langzaamaan sorteerbakken aan het vullen, maar dan de Stanley Sortmaster Junior. Maar waarop baseren jullie de keuze van wat er wel en niet in gaat? Bijv. welke diameter en lengte boutjes wel en welke niet?
Bij mij is het nu nog een mix van van alles wat ik over heb gehouden van klusjes, en naast verzinkt ook nog een deel RVS.
Alles "wat ik over heb" gaat of in een losse grote bak, waar alle overgebleven rommel in gaat. Of de vuilnisbak in. Ik ga niet 5 losse schroefjes/boutjes gesorteerd bewaren. Ik heb intussen wel geleerd dat ik die toch nooit meer nodig ga hebben en die ene keer dat ik daardoor misgrijp, is niet zo'n probleem. Dan pak ik een maatje grote of kleiner, of ik fiets ff langs de hubo. Dat is allemaal minder moeite dan dit soort meuk met een soort misplaatste OCD allemaal maar bewaren.

Verder zit bij mij alle schroeven in hun originele doos (würth heeft prima bruikbare dozen voor hun schroeven):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZEtM5URqAxHqExD1ajHvvVhE/full.png
En alles wat niet in een doos kwam, dat zit in een koffer (met name boutjes/moertjes/ringetjes).

Als ik dan ga klussen, pak ik gewoon de betreffende dozen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06 08:42

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Ethiron @MJV @D85 Welke Stanley Fatmax diepe / danwel ondiepe sorteerbakken zijn dat die in die tas passen? Ik zie dat Stanley er behoorlijk veel heeft uitgebracht en ik zie niet meteen welke zeker passen en welke misschien.
Zo'n tas met een bak lijkt me een mooi iets voor op de kerst-verlanglijst.
Op zich is de tas natuurlijk ook mooi en kan ik later alsnog een sorteerbak erbij doen, maar het is beter voor iedereen als er keuzes zijn in het lagere budget segment (de bak ipv tas dus) Alvast bedankt voor de reacties!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 21:51

MJV

@rockhopper
Deze: https://www.bol.com/nl/p/...3lCgtcEAQYAiABEgKJZPD_BwE

Die heb heb je ook in een ondiepe variant die precies de helft is van de diepe variant.

En dus ook de eerdergenoemde Profi 25 (2x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ok dus de diepe past één keer (met 10 bakjes) en de "ondiepe" profi met 25 bakjes zou twee keer passen? Dan is het duidelijk. Bedankt voor de reactie.
Ik denk dat voor mijn gevarieerde doeleinden de 25 versie handiger is, meestal enkele schroeven/pluggen per keer maar gevarieerd in wat nodig is.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

Ja. En ook de ondiepe FatMax past twee keer. Ik vind de 25 handiger dan die met 10. In de grote bakken van de 25 passen nog steeds genoeg schroeven/pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:04
MewBie schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:20:
[...]

De prijs voor de set is nu dus 750 euro bij een lokale winkel. ;)
Als ik dingen los zou willen kopen dan hebben ze alleen maar de betere/duurdere borstelloze varianten, als ik dan de cirkelzaag en boormachine koop zit ik al tegen de 500 euro.
En bij het renoveren van een houten huis komt die hele set van pas volgens collega's van me.
Ah overheen gelezen :+
Voor dat bedrag zou ik het inderdaad gelijk kopen, het is inderdaad allemaal spul wat goed van pas komt met een grotere verbouwing :) ga je genoeg plezier van hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-06 08:37

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
[...]

Als ik dingen los zou willen kopen dan hebben ze alleen maar de betere/duurdere borstelloze varianten, als ik dan de cirkelzaag en boormachine koop zit ik al tegen de 500 euro.
En bij het renoveren van een houten huis komt die hele set van pas volgens collega's van me.
Je collega's hebben gelijk, prima set voor een nette prijs. ik mis eigenlijk alleen een slijptol en een decoupeer en je bent een heel eind compleet voor flink verbouwen.
tip: investeer in goede recipro bladen ik heb zelf hout+ spijkers van milwalkee en die zijn echt geniaal. voor sloop en grof werk, ze zagen als een rakket en blijven scherp nadat ze een spijker hebben gepakt (en gesloopt) volgens mij maakt bosch ook zoiets maar die heb ik nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furi00us
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-06 13:35
dragonhaertt schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:54:
[...]

Je kan inderdaad beter zelf samenstellen. Deze set bevat de oudere 4-polige modellen. Dus níet brushless modellen uit de 18V serie.
Als je in Januari losse body's bestelt, krijg je er gratis accu's bij. Je kan beter even op Makita de laatste versies (liefst brushless, als je toch zo veel geld gaat uitgeven) uitzoeken, en dan zelf een lijstje samenstellen van wat je precies wilt. En dan in het nieuwe jaar bestellen (bij een officiele dealer)
@dragonhaertt Weet je welke capaciteit die accu's hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:02
Ze geven tot nu toe altijd de 5ah weg dus neem aan deze keer weer. Weet je bij welke dingen ze allemaal een accu geven ( bijv lamp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@rockhopper @MJV let op, mijn ondiepe versie past zeker geen 2 keer hoor!

De bakken van MJV zijn anders dan die ik heb. Als ik thuis ben zal ik de diepte even opmeten, maar wat ik nu al zeker weet is dat ‘ie niet 2x erin past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Ethiron Hmm als ik op de site van Stanley kijk is de "diepe" versie 44,6 x 35,7 x 11,6 (cm)
Dezelfde site geeft voor de 25 versie de afmeting 41,5 x 33,7 x 5,4 (cm)
Ik zou daarom denken dat het wel zou moeten passen, of ze kunnen natuurlijk niet meten bij Stanley of ik bekijk de verkeerde producten (wat eigenlijk de reden was waarom ik de vraag eerder stelde)

Wat me wel opvalt is dat de diepe versie veel beter beoordeeld wordt (al zijn het niet superveel recenties en kan ik niet goed achterhalen waar ze vandaan komen want het lijkt er niet op dat ze op die site dingen verkopen). Anyway wat meer info zou natuurlijk fijn zijn, later dit weekend worden de verlanglijstjes uitgewisseld. Alvast bedankt voor het meekijken en denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

Ja de diepe versie past gewoon één keer. Maar de ondiepe versie is 44,6 x 7,4 x 35,7 zie ik, twee keer 7,4 cm - 14,8 cm is te dik aldus @Ethiron.

Ik dacht dat ondiep precies 2 x diep was, maar dat is dus niet zo.

Ik vind de diepe versie ook handiger, daar heb ik mijn verzameling houtconstructieschroeven inzitten. De ondiepe versie zit bij wat grotere schroeven (laat staan houtdraadbouten of spijkerpluggen) al snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-06 14:14
furi00us schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 07:18:
Hoe houden jullie de accu's in conditie tijdens een periode van weinig tot geen gebruik?

Op de makita site zag ik het volgende artikel: DCL281FZ - Krachtige steelstofzuiger

Dit lijkt mij een interessant artikel om de accu wekelijks in beweging te houden. Mar zou het geschikt zijn voor huishoudelijk gebruik?
Aanrader! Ik heb er eentje van een oudere generatie en ze werken top op mijn harde vloer. Op tapijt is er wel wat kracht tekort maar desalniettemin werken ze ook daar. Vergeleken met een steelstofzuiger van mijn vrienden (Bosch) heeft deze veel meer zuigkracht, maar geen draaiende borstel in het mondstuk. Ik gebruik mijn 230V Hetty stofzuiger bijna niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@MJV Dus die 5,4 cm van de Stanley site klopt niet, die over de dikte/diepte gaan van de 25 bakjes profi versie? Ik zie wel dat pontmeyer de duo diep in de aanbieding heeft, dus als ik misgrijp met kerst denk ik dat deze haal. Kan ik twee setjes maken een voor focus electro en een voor focus loodgieter beide aangevult met wat algemeen spul.

[ Voor 50% gewijzigd door rockhopper op 13-12-2019 19:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJV

MJV

rockhopper schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:47:
@MJV Dus die 5,4 cm van de Stanley site klopt niet, die over de dikte/diepte gaan van de 25 bakjes profi versie? Ik zie wel dat pontmeyer de duo diep in de aanbieding heeft, dus als ik misgrijp met kerst denk ik dat deze haal. Kan ik twee setjes maken een voor focus electro en een voor focus loodgieter beide aangevult met wat algemeen spul.
Oke dit moet echt de laatste post worden over Stanley bakken ;).

De 25 baks variant, = 5,4 cm en past 2 x in zo'n Quick Access tas.
https://www.stanleyworks....s/Organizer+Pro+25+Vakken

Stanley Fatmax (diep), past één keer in zo'n tas
https://www.stanleyworks....zer+Waterdicht+%28diep%29

Stanley Fatmax (ondiep) past ook één keer in zo'n tas
https://www.stanleyworks....r+Waterdicht+%28ondiep%29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

furi00us schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 07:18:
Hoe houden jullie de accu's in conditie tijdens een periode van weinig tot geen gebruik?

Op de makita site zag ik het volgende artikel: DCL281FZ - Krachtige steelstofzuiger

Dit lijkt mij een interessant artikel om de accu wekelijks in beweging te houden. Mar zou het geschikt zijn voor huishoudelijk gebruik?
Wat is het nut van de accu in beweging houden? Het is geen NiCd hè. Li-ion slijt van elke laadcyclus en ook langzaam van op de plank liggen (hoe warmer hoe meer slijtage).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@MJV & @rockhopper toch nog een post over de Stanley bakken ;)

Ik heb nog even gemeten, mijn ondiepe is idd 7,4 en de diepe 11,6 cm.

Het vak van de tas is zo’n 12 cm, waardoor twee van ‘mijn’ ondiepe dus idd niet passen. Sterker nog, ik heb net de diepe versie even geprobeerd, en die zit er zó strak in dat het niet relaxed voelt.

:+ no pun intended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anniedrew schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:00:
[...]

Aanrader! Ik heb er eentje van een oudere generatie en ze werken top op mijn harde vloer. Op tapijt is er wel wat kracht tekort maar desalniettemin werken ze ook daar. Vergeleken met een steelstofzuiger van mijn vrienden (Bosch) heeft deze veel meer zuigkracht, maar geen draaiende borstel in het mondstuk. Ik gebruik mijn 230V Hetty stofzuiger bijna niet meer.
Aanrader wel, maar vervanger van 230V stofzuiger gaat me iets te ver. Ja hij zuigt best aardig voor zon goedkoop klein ding, maar ik gebruik hem alleen als kruimeldief.
Qua zuigkracht is het mijlenver van een 230V of Dyson steelstofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:41
Voor degene die de Bosch PBD 40 te duur vinden. Lidl komt met een kloon, waarschijnlijk gemaakt door Bosch met waarschijnlijk alleen een paar kleine visuele verschillen:

https://www.lidl-shop.nl/...felboormachine/p100272599

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-06 14:14
bbbrumbrum schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 07:32:
[...]

Aanrader wel, maar vervanger van 230V stofzuiger gaat me iets te ver. Ja hij zuigt best aardig voor zon goedkoop klein ding, maar ik gebruik hem alleen als kruimeldief.
Qua zuigkracht is het mijlenver van een 230V of Dyson steelstofzuiger.
Ik stel ook niet dat het een vervanger is, ik spreek alleen over mijn ervaring in de praktijk. En dat is dat ik dankzij de 18V Makita nagenoeg mijn 230V Hetty niet meer gebruik. Ik ben vrij autistisch wat betreft een schoon huis (minstens 1x per dag ga ik even over de vloer) en dan pak je zo'n draadloze er snel even bij. Met een 230V zijn er toch weer een hoop extra handelingen wat weerzin oplevert en het een grotere "klus" maakt. En niet alleen de vloer doe ik er mee, maar ook het uitnemen van de vensterbanken, deurposten, plafond ontdoen van spinnenwebben, etc.

Het enige waar ik kracht te kort kom is bij het uitzuigen van de bovenverdieping met tapijt en mijn auto; oppervlakkig lukt wel, waar een echte dieptereiniging van de bijvoorbeeld vloermatten of het tapijt is teveel gevraagd. Dat is dan altijd wanneer ik overschakel naar 230V. En dat is <10% van de tijd.

Kortom, ik ben er echt oprecht content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maar eens zien of ze in Q1 een gratis accu cadeau doen bij die steelstofzuiger. Zou hier ook wel een mooie aanvulling zijn. Groot deel van het appartement neemt sinds kort de Roomba voor zijn rekening, maar juist om die plekjes die de Roomba mist even snel met de hand te doen en dergelijke is zo'n ding een stuk handiger dan de 230V dyson tevoorschijn moeten trekken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 14:09
[...]

Ik heb ruim 10 jaar geleden* een gelijkwaardige set gekocht, ook met tas. Geen brushless gedoe dat was er toen nog niet veel. De boormachines en zaag hebben in die 10 jaar veel meegemaakt en geleden maar ik heb ze nog nooit opengehaald of koolborstels hoeven te vervangen. Zelfs de originele 3ah accu's heb ik nog, al zijn die geen 3ah meer. Echt nog geen minuut spijt gehad!

De recipro had ik wel weer verkocht, die gebruikte ik nooit. De set kwam toen uit Amerika omdat hij hier alleen voor 1200+ te koop was.
*Zal ebay moeten kijken wanneer ik hem precies gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Ik ben aan het kijken naar een simpele schroef/boormachine. Na wat rondkijken in dit topic kwam ik al snel op Parkside uit van de Lidl. Nou zag ik dat er in NL twee soorten schroef/boormachines te koop zijn.

De groene;
https://www.lidl-shop.nl/...0V-zonder-accu/p100257358

En de witte;
https://www.lidl-shop.nl/...oormachine-20V/p100256577

Qua specs lijken ze zeer sterk op elkaar, de nl'se website is wat summier, maar via de belgische website zag ik dat beide machines een koppel hebben van 35nm (en daarmee niet veel, maar mogelijk wel genoeg?).

Via diezelfde belgische website zag ik ook dat er een Parkside Performance model bestaat;
https://www.lidl-shop.be/...100272168?from=BasketPage
Met aanzienlijk betere specs, zoals 65nm koppel.

Echter is deze niet via Lidl nl verkrijgbaar en verzend lidl be niet naar nl.
Is het jullie bekend of deze schroefmachine ook ooit in NL beschikbaar is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Of het genoeg is lijkt me sterk afhangen van de vraag wat jij ermee wil :) .

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

LA-384 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:57:
Ik ben aan het kijken naar een simpele schroef/boormachine. Na wat rondkijken in dit topic kwam ik al snel op Parkside uit van de Lidl. Nou zag ik dat er in NL twee soorten schroef/boormachines te koop zijn.

De groene;

En de witte;

Qua specs lijken ze zeer sterk op elkaar, de nl'se website is wat summier, maar via de belgische website zag ik dat beide machines een koppel hebben van 35nm (en daarmee niet veel, maar mogelijk wel genoeg?).

Via diezelfde belgische website zag ik ook dat er een Parkside Performance model bestaat;

Is het jullie bekend of deze schroefmachine ook ooit in NL beschikbaar is geweest?
Voor dat geld (80€) zou ik eerder de 12V Bosch blauw halen, maar zoals al opgemerkt, het hangt er helemaal vanaf wat je ermee gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Het gaat er mij om dat een schroef machine mij wel handig lijkt. Het zal beslist niet wekelijks gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-06 14:55
LA-384 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:43:
Het gaat er mij om dat een schroef machine mij wel handig lijkt. Het zal beslist niet wekelijks gebruikt worden.
Hier hetzelfde verhaal,
ben zelf gaan kijken naar Powerplus,
Erg scherp geprijsd maar het voelt ook gewoon niet degelijk.
Het spul wat ik gekocht heb gaat weer terug, ik ga het vergelijken met Parkside.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De groene;

En de witte;

In Nederland komt ie vanzelf wel.

Alleen is het wel zo, wat op de Nederlandse website niet staat. Parkside x20V-team is niet compatibel met de Parkside Performance 20V

De x20V-team serie is er in 2 & 4 ah accu's
De Performance serie is er in 3 & 5 ah accu's (brushless)

Moet zeggen dat m'n Multitool & Recipro van de x20V-team mij prima bevallen :Y

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

De groene;

En de witte;

De Parkside Performance van Belgie is wel een echt goede boormachine. Dit is een betere boormachine met een veel hoger koppel, maar ook met de accu's van de normale Parkside 20v serie. Die accu's kosten 20 euro per stuk, maar zijn vaak in de aanbieding voor 15 euro en heel soms zelfs voor 10 euro. Je kan dus heel goedkoop extra's accu's erbij kopen. Daarnaast heeft de Parkside 20v serie veel andere machines die best goed zijn én erg goedkoop. Elke maand heeft Lidl wel een paar 20v machines in de aanbieding.
Maar Lidl Belgie stuurt niet naar Nederland. Je zal het dan naar een dorp/stad tegen de Nederlandse green moeten laten verzenden. Als dat geen optie is, dan valt deze uiteraard af.

Ik verwacht wel dat Lidl Nederland binnenkort ook deze Performance versie zal gaan verkopen. Dus je kan ook daar op wachten en in de tussentijd een andere Lidl boormachine kopen.

Hangt natuurlijk ook een beetje af waar je de boormachine voor wilt gebruiken, maar je kan ook voor een 12v Parkside boormachine gaan. Bv deze https://www.lidl-shop.nl/...-boorhamer-12V/p100256215 die nu in de aanbieding is voor 30 euro (incl. accu).

Maar ik zou gaan voor de 20v serie. Een greep van de (aanbiedings)prijzen die ik heb betaald voor Parkside spul:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/8jt0oeh32jc8p.png
Accu-Boorhamer (zonder accu) voor 20 euro
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/tgrfzj9lab.png
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/e7gr7sc.png
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/u35ud7bxm.png

In mijn ogen zijn ze het allemaal meer dan waard. Ze voelen heel degelijk en al helemaal voor deze (aanbiedings) prijs (alhoewel de normale prijzen ook gewoon bang for bucks zijn). Met name de accu boorhamer (met 1 Joule stootkracht) heeft me verbaasd doen staan (en dat voor 20 euro..).
RaZ schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:49:
Alleen is het wel zo, wat op de Nederlandse website niet staat. Parkside x20V-team is niet compatibel met de Parkside Performance 20V
De oude Performance serie had inderdaad een andere soort accu.
Maar dit is de nieuwe Parkside Performance serie. Deze serie is wél compatible met de normale 20v serie. Ze gebruiken dus exact dezelfde accu.

[ Voor 9% gewijzigd door silmaril8 op 14-12-2019 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
silmaril8 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:51:
[...]

De Parkside Performance van Belgie is wel een echt goede boormachine. Dit is een betere boormachine met een veel hoger koppel, maar ook met de accu's van de normale Parkside 20v serie. Die accu's kosten 20 euro per stuk, maar zijn vaak in de aanbieding voor 15 euro en heel soms zelfs voor 10 euro. Je kan dus heel goedkoop extra's accu's erbij kopen. Daarnaast heeft de Parkside 20v serie veel andere machines die best goed zijn én erg goedkoop. Elke maand heeft Lidl wel een paar 20v machines in de aanbieding.
Maar Lidl Belgie stuurt niet naar Nederland. Je zal het dan naar een dorp/stad tegen de Nederlandse green moeten laten verzenden. Als dat geen optie is, dan valt deze uiteraard af.

Ik verwacht wel dat Lidl Nederland binnenkort ook deze Performance versie zal gaan verkopen. Dus je kan ook daar op wachten en in de tussentijd een andere Lidl boormachine kopen.

Hangt natuurlijk ook een beetje af waar je de boormachine voor wilt gebruiken, maar je kan ook voor een 12v Parkside boormachine gaan. Bv deze https://www.lidl-shop.nl/...-boorhamer-12V/p100256215 die nu in de aanbieding is voor 30 euro (incl. accu).

Maar ik zou gaan voor de 20v serie. Een greep van de prijzen die ik heb betaald voor Parkside spul:
[Afbeelding]
Accu-Boorhamer (zonder accu) voor 20 euro
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

In mijn ogen zijn ze het allemaal meer dan waard. Ze voelen heel degelijk en al helemaal voor deze prijs. Met name de accu boormachine (met 1 Joule stootkracht) heeft me verbaasd doen staan (en dat voor 20 euro..).

[...]

De oude Performance serie had inderdaad een andere soort accu.
Maar dit is de nieuwe Parkside Performance serie. Deze serie is wél compatible met de normale 20v serie. Ze gebruiken dus exact dezelfde accu.
Ik vraag me bij zulke prijzen altijd af hoeveel slavernij etc. er aan te pas gekomen is...

Kwaliteit moet ook gewoon om te huilen zijn, dat kan gewoon niet anders voor dat geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:24:
Ik vraag me bij zulke prijzen altijd af hoeveel slavernij etc. er aan te pas gekomen is...
Dat kan je dan ook zeggen van de honderden miljoenen spullen op bv AliExpress die (gratis) vanuit China hiernaar toe worden verstuurd. Of wat te denken van tshirts en jeans van goedkope maar ook zeer dure merken. En ik denk dat de productiekosten van Parkside (en de manier waarop) niet superveel zal verschillen met die van bv een Bosch Groen. De reden waarom Parkside zo goedkoop is, omdat het spullen kopieert van de grote merken en hun R&D en Marketing afdelingen ook helemaal niet zo groot zijn (als deze uberhaupt bestaan..).
Kwaliteit moet ook gewoon om te huilen zijn, dat kan gewoon niet anders voor dat geld.
Ik heb veel Parkside spul hier liggen en kwaliteit is gewoon goed en in mijn ogen ook betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat en ze bij een goedkope supermarkt liggen. Denk dat dat best een slim afzetkanaal is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
silmaril8 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 17:39:
[...]

Dat kan je dan ook zeggen van de honderden miljoenen spullen op bv AliExpress die (gratis) vanuit China hiernaar toe worden verstuurd.
Zeker.
[...]

Ik heb veel Parkside spul hier liggen en kwaliteit is gewoon goed en in mijn ogen ook betrouwbaar.
En daar geloof ik dus geen ene biet van. Dat spul rolt al half uit elkaar als het nog in het vak ligt in de Lidle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
RaZ schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:49:
[...]

In Nederland komt ie vanzelf wel.

De x20V-team serie is er in 2 & 4 ah accu's
De Performance serie is er in 3 & 5 ah accu's (brushless)

Moet zeggen dat m'n Multitool & Recipro van de x20V-team mij prima bevallen :Y
Op de belgische website staat dat het wel compatibel is;
https://www.lidl-shop.be/...-20-Li-B2-20-V/p100272184
  • Apparaat compatibel met accu uit de reeks "PARKSIDE X 20 V Team"
Het lijkt dat de performance accu's (3&5ah) enkel compatibel zijn met de performance apparaten, maar dat de normale x20v accu's, met alle apparaten compatibel zijn. Maar goed, de gegeven info is summier, zowel op de nl, be en de website.

Nou woon ik op zo'n 30 minuten van de belgische grens, dus als die apparaten ook in de fysieke winkel te koop zijn, kan ik er natuurlijk eens langsrijden.

Maar als ik het dus goed begrijp is het een vernieuwde serie. Opvallend dat de Duitse website de betreffende schroef/boor machine ook niet heeft. Alleen de belgische website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 01:05

Nhz

DVNTR

[...]

[...]

Heb je zo'n parkside wel eens naast een bijv makita machine gebruikt? En dan bedoel ik niet 1x een wc rol houdertje ophangen, of een keer een plintje decoupeerzagen, maar serieus gebruikt. Pas dan kan je praten over goede betrouwbaarheid en kwaliteit. Als het spul 360 dagen van het jaar stil ligt dan kan je in mijn ogen daar niet echt over oordelen.

Goed genoeg voor de hobbybob die een keer een schroefje draait? Vast wel. Goed genoeg voor iemand die het wekelijks stevig gebruikt? Ik durf het te betwijfelen voor dat geld.

Let wel, ik heb geen parkside spul, dus ik kan er ook niet over oordelen. Ik betwijfel echter of het echt betrouwbaar is (blijft) bij wat fanatieker klussen. Ik denk dat het vaker ook een kwestie van budget is, dan van 'beste prijs kwaliteit'.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Nhz schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:45:
[...]

Heb je zo'n parkside wel eens naast een bijv makita machine gebruikt? En dan bedoel ik niet 1x een wc rol houdertje ophangen, of een keer een plintje decoupeerzagen, maar serieus gebruikt. Pas dan kan je praten over goede betrouwbaarheid en kwaliteit. Als het spul 360 dagen van het jaar stil ligt dan kan je in mijn ogen daar niet echt over oordelen.

Goed genoeg voor de hobbybob die een keer een schroefje draait? Vast wel. Goed genoeg voor iemand die het wekelijks stevig gebruikt? Ik durf het te betwijfelen voor dat geld.

Let wel, ik heb geen parkside spul, dus ik kan er ook niet over oordelen. Ik betwijfel echter of het echt betrouwbaar is (blijft) bij wat fanatieker klussen. Ik denk dat het vaker ook een kwestie van budget is, dan van 'beste prijs kwaliteit'.
Ik heb al een paar jaar een Parkside multitool op 230V. Voor het geld een prima ding, maar toen ik een (op papier) vergelijkbare Bosch in m'n handen had, was het verschil direct duidelijk.

Voor incidenteel klussen is het prima spul, maar als je wat meer eisen aan het gereedschap stelt (kracht, levensduur, trillingen) dan valt het heel snel af. Ik durf rustig de stelling aan te gaan dat een Parkside het nooit zo lang uitgehouden zou hebben als bijv. mijn bosch accuboor.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Nhz schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:45:
[...]

Ik heb inderdaad deze Parkside machines gebruikt, en niet zo'n klein beetje ook. Complete keuken, tuin, terrasoverkapping, 3 verdiepingen laminaatvloeren, 3 kasten en nog veel meer dingen. Het is gewoon echt goed spul en al helemaal als je de prijs meeneemt.

Ik heb een DeWalt afkortzaag, DeWalt Bovenfrees en DeWalt tafelzaag. Heb daarnaast nog een Bosch Blauw haakse slijper (125mm). En daarnaast allemaal Parkside spul: multitool, slagschroevendraaier, accuboorhamer, schroefboormachine, klopboormachine, decoupeerzaag, 3joule boorhamer, haakse slijper (230mm), slijpbandmachine, schuurmachine, invalzaag. En volgens mij ben ik er nog wel een paar vergeten.

Als ik dan kijk naar de "A-merk" spullen:
De DeWalt tafelzaag (600 euro - DW745) ben ik echt dik tevreden over, top ding. Ik denk niet dat een Parkside tafelzaag dit kan evenaren.
De Dewalt Afkortzaag (774 - 275 euro) vind ik qua kwaliteit tegenvallen (heeft wat speling), en al helemaal voor die prijs. Een maat van me heeft de Parkside afkortzaag gekocht toen ie in de aanbieding was voor 60 euro. En die afkortzaag heeft bv minder speling dan die van DeWalt. Voor deze prijs zie ik dan ook echt de meerwaarde niet.
De DeWalt bovenfrees (D26204K - 300 euro) was ook zonde van m'n geld uiteindelijk. Uiteindelijk doet ie wat ie moet doen, maar 300 euro is wmb teveel. Deze DeWalt werd mij aangeraden door een vriend van me en ik was ook uitermate tevreden over de tafelzaag. Maar het is dat ik er snel eentje nodig had en ik geen tijd had om te wachten, want anders had ik er gewoon 1 van Parkside gekocht voor 35 euro (klik).

De meeste spullen heb ik (meer dan) een jaar lang intensief gebruikt, zowel die van DeWalt en Bosch als Parkside. En wat mij betreft niks dan lof voor Parkside. Die haakse slijper van 230mm bijvoorbeeld (50 euro). Heb er 100+ betontegels mee geslepen. Dat ding zit onder de stof, maar werkt nog steeds perfect.

Bij Parkside heb je vast wel een aantal slechte producten tussen zitten. Maar je moet vooral ook reviews bekijken (op de duitse Lidl bv of op Youtube) om te kijken of het wat is.

En niet te vergeten: je hebt gewoon 3 jaar garantie op Parkside spullen. Sommige Performance spullen zelfs 5 jaar. Mijn DeWalt spullen hebben maar 1 jaar garantie... En alhoewel je vastwel 2 jaar garantie zal kunnen claimen, is dat nog steeds minder dan bij Parkside.

Daarentegen: ik denk ook echt wel dat een DeWalt en Bosch Blauw over het algemeen betere en meer degelijke machines zijn dan die van Parkside. Ik verwacht dat de levensuur ook wel net iets langer zal zijn en ze voelen ook echt degelijker en professioneler aan. En als ik timmerman/bouwvakker was en ik moest elke dag met dit soort machines werken, dan zou ik inderdaad ook geen Parkside kopen.
Maar ik ben gewoon een intensieve doe-het-zelver en naar mijn mening én ervaring is Parkside echt niet slecht. Integendeel.

En daarnaast scheelt het gewoon heel veel in de portomonnee, wat ook erg belangrijk is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door silmaril8 op 14-12-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:15
[...]

Je gaat er nu vanuit dat bij bv Milwaukee het extra geld dat je betaald naar de werknemers in de fabrieken gaat. Wie weet is dit wel helemaal niet het geval en zijn beide voor dezelfde kosten gemaakt. Er zijn tientallen redenen waar de prijs van een product van afhankelijk is. Als je een accutol koopt van 200 euro zou het mij verbazen als de productie+materiaal kosten boven de 60 euro liggen.

Ikzelf heb weinig ervaring met Parkside producten maar als je het bij je beroep gebruikt moet je het nooit kopen. Wat je elke dag in je handen hebt kan je beter 100 euro meer voor neerleggen. Makita tol zal toch wat krachtiger zijn en een dotje extra functies, bovendien als je m van de steiger laat vallen werkt hij waarschijnlijk nog!

De verhalen zijn leuk maar als consument kan je NOOIT de limieten van je gereedschap testen, hoeveel je ook klust thuis. In een proffesionele omgeving wordt er eigenlijk altijd veel grover mee omgegaan en zijn de omstandigheden slechter. Thuis ga jij niet klussen als t giet van de regen bv.

[ Voor 12% gewijzigd door Jampot007 op 14-12-2019 20:32 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 16:05
silmaril8 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:29:
[...]
je hebt gewoon 3 jaar garantie op Parkside spullen. Sommige Performance spullen zelfs 5 jaar. Mijn DeWalt spullen hebben maar 1 jaar garantie... En alhoewel je vastwel 2 jaar garantie zal kunnen claimen, is dat nog steeds minder dan bij Parkside.
Staar je niet blind op dit soort cijfertjes. Parkside garantie betekent vaak alleen geld terug, omdat ze het product niet meer in het assortiment hebben. Verder is de kans groot dat het na die 3 a 5 jaar ook echt kapot is.
Lidl gaat bij verkoop ook uit van een groot gedeelte impulsaankopen, ofwel mensen die dingen kopen voor de heb, en het eigenlijk nooit gebruiken. Dan is de garantie al voorbij voordat het product echt gebruikt wordt.
Kwaliteit spullen, als DeWalt, Milwaukee, Bosch, etc. Gaan echter 10+ jaar mee, ondanks de korte garantie. Dat is een naam die ze hoog willen houden, aangezien dat de enige reden is dat mensen er geld voor neer willen leggen.
Jampot007 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 20:29:
[...]
Je gaat er nu vanuit dat bij bv Milwaukee het extra geld dat je betaald naar de werknemers in de fabrieken gaat. Wie weet is dit wel helemaal niet het geval en zijn beide voor dezelfde kosten gemaakt. Er zijn tientallen redenen waar de prijs van een product van afhankelijk is. Als je een accutol koopt van 200 euro zou het mij verbazen als de productie+materiaal kosten boven de 60 euro liggen.
Prijs van een goed product is nooit alleen materiaal en productie. Je hebt naast productie ook management, marketing, research&development, human resource, quality assurance, finance, legal, etc,etc. Die moeten allemaal uit de verkoop betaald worden. Materiaalkosten zijn altijd maar een klein gedeelte, tenzij je in extreem grote oplage produceert.

Over milwaukee: daarbij weet je tenminste dat het in Amerika geproduceerd wordt, waar de arbeidsrechten veel beter geregeld zijn dan in China. Ook al kan je in Amerika en stuk gemakkelijker ontslagen worden dan hier, hebben ze daar nog vakbonden e.d. kijk maar een documentaire over China en je ziet hoe mensen daar uitgebuit worden.

[ Voor 29% gewijzigd door MeMoRy op 15-12-2019 09:53 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32

timovd

Voorsprong door techniek

Parkside 20V is prima, degelijk en krachtig spul. Geen efficiënte brushless motor en wellicht wat zwaar en daarmee niet geschikt als je er wekelijks mee werkt. Garantie van Lidl is ook prima.
Mijn Milwaukee M12 (2e, nieuwste gen) zijn allemaal in China gemaakt (uit mijn hoofd), maar zeker niet in Amerika.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@silmaril8 als ik je dus goed lees heb je bij een A merk de garantie dat het goed is en kun je zo naar de winkel als het dat niet is. Bij Parkside kan het goed zijn maar is het afwachten.

@MeMoRy Prima als je je ziel af wilt kopen hoor. Moet je dan alleen wel structureel doen (jeans, koffie, fruit, telefoons, elektronica, etc etc), anders heet het gewoon hypocrisie.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

@MeMoRy Milwaukee word niet in Amerika geproduceerd. Ook dat spul komt gewoon ergens uit Azië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dan moet je gewoon festool kopen, wordt volgens mij voornamelijk in Duitsland en Tsjechië gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 21:35
MeMoRy schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:44:

Prijs van een goed product is nooit alleen materiaal en productie. Je hebt naast productie ook management, marketing, research&development, human resource, quality assurance, finance, legal, etc,etc. Die moeten allemaal uit de verkoop betaald worden. Materiaalkosten zijn altijd maar een klein gedeelte, tenzij je in extreem grote oplage produceert.
.
De materiaal- en productiekosten blijven altijd gelijk voor een product.
De overhead wordt verdeeld over een bepaald beoogde verkoop.
Produceer je in een extreem grote oplage vanwege succes dan verdien je meer omdat de overhead ingecalculeerd was op een kleinere oplage. Alles boven dat break-even punt geeft meer winst omdat de overhead al betaald is.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

LA-384 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:02:
[...]

Op de belgische website staat dat het wel compatibel is;
https://www.lidl-shop.be/...-20-Li-B2-20-V/p100272184

[...]

Het lijkt dat de performance accu's (3&5ah) enkel compatibel zijn met de performance apparaten, maar dat de normale x20v accu's, met alle apparaten compatibel zijn. Maar goed, de gegeven info is summier, zowel op de nl, be en de website.

Nou woon ik op zo'n 30 minuten van de belgische grens, dus als die apparaten ook in de fysieke winkel te koop zijn, kan ik er natuurlijk eens langsrijden.

Maar als ik het dus goed begrijp is het een vernieuwde serie. Opvallend dat de Duitse website de betreffende schroef/boor machine ook niet heeft. Alleen de belgische website.
De prijzen tussen .NL, .BE & .DE liggen ook ver uit elkaar. Iets kan 54 euro zijn in .NL en 39 euro in .BE Valt geen touw aan vast te knopen.

Ik heb een Lidl op 500 meter zitten, dus daar loop ik ook regelmatig even een rondje. Maar het assortiment is er zeer karig (is ook een kleine Non-Food filiaal). Wat er maandag ligt, is donderdag alweer vervangen voor iets anders.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
DoeEensGek schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:48:
Iemand ervaring met zoiets als tacker?

[Afbeelding]

Andere winkels hebben iets soort gelijk, kan "spijkers" en nieten schieten. Ik leen nu soms zo'n meubeltacker maar wil eigenlijk ook spijkers (of minibrads zoals ze hier heten) schieten.
Zo om mezelf maar even te quoten. Ik heb hem gister gebruikt en werkt als een tierelier! heb er 19,95 voor betaald met een black friday actie.

Voelt degelijk en kwam in net koffertje. Zelfde als bijvoorbeeld de HBM koffertjes.
Heb er 50mm brads mee geschoten gister (project onder de vloer) en die vlogen erin. (y) Ook geen zwaar pistool wat werken met 1 hand makkelijk maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door DoeEensGek op 15-12-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Sinds halverwege dit jaar werk ik na een carrièreswitch als elektricien op de bouw, iets wat ik met veel plezier doe. Hierdoor ook de ambitie opgedaan om in mijn vrije tijd het een en ander met hout te gaan doen. Laatst een eigen huisnummer gemaakt en toen verstek moeten zagen met de hand. Niet ideaal.

Nu staat de schuur op de nominatie om opgeruimd te worden wil ik hier ongeveer de helft van gaan gebruiken als werkplek. Een idee van de indeling heb ik al, nu het gereedschap nog. Diverse accutollen, check. Diverse schuurmachines, check. Houder voor kolomboor, check.

Na wat overleg heen en weer, besloten dat ik meer aan een zaagtafel heb dan aan een afkortzaag. De zoektocht kon beginnen dus. Van een simpele Parkside tot een Mafell tot alles daar tussenin. Er is zoveel keuze! Gisteren daarom een bouwmarkt binnen gelopen en een PowerPlus zaagtafel gezien (POWX221), mooie tafel. Maar de "fence" was niet bepaald stevig en heel makkelijk scheef te drukken. Iets wat ik niet wil.
Online de zoektocht voort gezet en een Ryobi RTS1800ES-G gevonden. Lijkt een prima tafel te zijn, maar is mogelijk net niet ver genoeg uit te schuiven om een frees tussen te zetten. Maar misschien dat ik zaken over het hoofd zie, daarom heb ik jullie hulp nodig.

Ik zoek dus een zaagtafel; hoeft geen grote te zijn, maar als het kan voor de prijs; graag.

Welke eisen heb ik?
  • Rechte zaagsnede, en instelbare hoek van het zaagblad
  • Mogelijk om hardhout te zagen (voldoende toeren)
  • Stevig en betrouwbaar fence
  • Genoeg ruimte om een bovenfrees ondersteboven te monteren tussen de uitschuifbare stukken.
  • Acceptabele hoogte van de zaagsnede
  • 230v :)
Omdat ik nog maar net begin wil ik niet de wereld uitgeven aan een zaagtafel, als ik het over een half jaar niet leuk meer vindt dan moet er niet voor 1000 euro aan materiaal staan te verstoffen :+. De prijs mag daarom zo goedkoop als mogelijk is De maximale prijs die ik er voor over heb is zo'n 250/300 euro, maar als het goedkoper kan dan dit, dan heel graag!

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 00:36
Vraagje aan de mensen die handschaven hebben / gebruiken.

Ik heb een paar weken geleden een 'low angle jack plane' gekocht bij Gereedschappro, de Axminster Rider, na goede reviews gelezen te hebben (de Axminster Rider No 62 Low Angle Jack Plane, Voorrijschaaf lage hoek nr. 62).

Vorige week heb ik er al even mee gespeeld, maar toen viel het mij al op dat ik m'n hout totaal niet haaks kreeg. Door met een klein blokje langs de schaaf te gaan merkte ik dat ik aan de ene kant niets afschaaf, maar aan de andere kant wel. Na wat zoeken op internet las ik dat dat wellicht kwam omdat ik niet 100% haaks de beitel heb geslepen. Vandaag heb ik dat geprobeerd bij te stellen, maar ik krijg het met geen mogelijkheid goed.

Je kan de beitel iets verstellen in de schaaf om dit op te vangen, maar op geen enkele manier zit de beitel recht in de schaaf zodat hij aan beide kanten schaaft. Ik heb dus het idee dat de schaaf niet goed is, en dan vooral het bed waar de beitel op ligt. Iemand ervaring hiermee? Of gevalletje retour winkel?

De beitel in de schaaf:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cVyrDDKh.jpg

De beitel waar je duidelijk kan zien dat ik de ene kant (die dus wel het hout raakt) enorm veel verder heb slepen). De beitel is ook totaal niet meer haaks, maar toch raakt alleen de rechterkant op de foto het hout...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UheGR9hh.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Haal het voorste verstelbare deel van de zool er eens uit en leg dan een liniaal op het schaafbed. Die moet links en rechts in lijn liggen met de opening voor de schaafbeitel in de zool.

Een mooie atsunomi uit Japan. Deze is komt uit een oude voorraad van een lokale gereedschapswinkel die er lang geleden mee is gestopt. Is minstens 50 jaar oud. Het handvat was kurkdroog. De eerste 4 lagen olie werden helemaal opgezogen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BQHZEWc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EOyUhDp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
DervishD schreef op zondag 15 december 2019 @ 17:08:
Haal het voorste verstelbare deel van de zool er eens uit en leg dan een liniaal op het schaafbed. Die moet links en rechts in lijn liggen met de opening voor de schaafbeitel in de zool.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Wat moet ik precies doen en waar op letten? Ik heb vooral het idee dat het bed scheef is tov de zool. Dus hij heeft links een andere dikte / hoogte dan rechts, waardoor de beitel in de breedte niet parallel loopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xcwvm153QVlJik2r0oCGYiTC/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UO0277rMxhRXMlrqFQj6IY0a/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DWlwZd3p1KrHU4AEDgZd7UxO/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-06 14:55
Wat zijn jullie bevindingen over Ferm?
Het ligt geregeld bij de Action en op dit moment leuk in de aanbieding bij de praxis.

https://www.praxis.nl/ger...zaag-jsm1014-710w/5465194
https://www.praxis.nl/ger...mer-hdm1037-1500w/5575960
https://www.praxis.nl/ger...gm1087-850w-125mm/5599757

Alternatief voor Parkside?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Alternatief? Misschien. Mijn inziens allemaal hetzelfde budgetspul waar niets mis mee hoeft te zijn maar je zal er ook mazzel mee moeten hebben of het kwalitatief wat waard is.

Zoals vaker gezegd hier, gebruik je het voor af een toe een klein klusje, dan zal het vast prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 19:30
Mijn Ferm verfstripper van de Action heeft snel de geest gegeven. Maarja n=1

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Ferm minicompressor van de Action heeft nooit gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

barktus schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:38:
Sinds halverwege dit jaar werk ik na een carrièreswitch als elektricien op de bouw, iets wat ik met veel plezier doe. Hierdoor ook de ambitie opgedaan om in mijn vrije tijd het een en ander met hout te gaan doen. Laatst een eigen huisnummer gemaakt en toen verstek moeten zagen met de hand. Niet ideaal.

Nu staat de schuur op de nominatie om opgeruimd te worden wil ik hier ongeveer de helft van gaan gebruiken als werkplek. Een idee van de indeling heb ik al, nu het gereedschap nog. Diverse accutollen, check. Diverse schuurmachines, check. Houder voor kolomboor, check.

Na wat overleg heen en weer, besloten dat ik meer aan een zaagtafel heb dan aan een afkortzaag. De zoektocht kon beginnen dus. Van een simpele Parkside tot een Mafell tot alles daar tussenin. Er is zoveel keuze! Gisteren daarom een bouwmarkt binnen gelopen en een PowerPlus zaagtafel gezien (POWX221), mooie tafel. Maar de "fence" was niet bepaald stevig en heel makkelijk scheef te drukken.
Voor minder dan 300 euro ga je geen goede nieuwe zaagtafel vinden. Dan is tweedehands een betere optie wellicht. Kijk naar een DeWalt of anders een blauwe Bosch, of eventueel een Makita bouwzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:03

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Anoniem: 93986 schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:43:
Alternatief? Misschien. Mijn inziens allemaal hetzelfde budgetspul waar niets mis mee hoeft te zijn maar je zal er ook mazzel mee moeten hebben of het kwalitatief wat waard is.

Zoals vaker gezegd hier, gebruik je het voor af een toe een klein klusje, dan zal het vast prima werken.
Dit d:)b

Mijn kneiterdure Mafell invalzaag ging in week 3 stuk, productiefoutje in het verstekmechanisme.
Onder garantie binnen 1 week in duitsland gerepareerd, nieuw aangepast onderdeel en dat probleem bestaat niet meer.

Mijn cheapass Ferm compressor draait al jaren probleemloos.

Zo zie je maar, goedkoop spul kun je prima mee werken. Allicht wat meer uitval, wat minder precies door toleranties en bouwkwaliteit maar niet onmogelijk om mee te werken. Kwalitatief hoogstaand gereedschap werkt in de regel prettiger, betere ergenomie, stiller, minder trilling, nauwkeuriger en een langere levensduur et cetera et cetera.

Zo moeilijk is het allemaal niet, stem je gereedschap af op het verwachtte gebruik, je budget, enzovoorts :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

MJV schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:11:
[...]

Voor minder dan 300 euro ga je geen goede nieuwe zaagtafel vinden. Dan is tweedehands een betere optie wellicht. Kijk naar een DeWalt of anders een blauwe Bosch, of eventueel een Makita bouwzaag.
Stel dat ik bereid ben het budget wat te verhogen, wat zou je dan aanraden? Een bouwzaag is meer gericht op snelheid dan precisie, dus dat lijkt me persoonlijk geen optie :)

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
barktus schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:28:
[...]

Stel dat ik bereid ben het budget wat te verhogen, wat zou je dan aanraden? Een bouwzaag is meer gericht op snelheid dan precisie, dus dat lijkt me persoonlijk geen optie :)
DeWalt DW745 schijnt als erg goed te zijn, een van de betere 'jobsite tablesaws'. Heeft een erg mooi systeem voor de parallelgeleider en heeft genoeg power.

Als je hem op 1 plek wilt gebruiken, zou je ook nog kunnen kijken naar de Axminster Craft AC216TS: https://www.gereedschappr...-table-saw-zaagtafel.html

Da's volgens mij ook wel een mooie machine, gietijzeren blad, inductiemotor, en het merk heeft een aardige naam als budget meubelmakers gereedschappen. De DeWalt heeft wel een blad van 250mm vs 216, dus kan iets dieper zagen, en heeft meer vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

[...]

je kan even naar een scheppenach kijken. Het zag er voor het geld niet verkeerd uit toen ik er even een blik op wierp in de winkel. (ik heb er geen zaag ervaring mee)
https://www.hbm-machines....-tafelcirkelzaag-10-hs105
Wil je echte precisie, dan zit je in een totaal andere prijs klasse, ik zou hoe dan ook in een bouwzuiger investeren. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 16-12-2019 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Laatst online: 27-05 16:05
The Eagle schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:29:
@MeMoRy Prima als je je ziel af wilt kopen hoor. Moet je dan alleen wel structureel doen (jeans, koffie, fruit, telefoons, elektronica, etc etc), anders heet het gewoon hypocrisie.
Had er bijna op gereageerd... maar dit is natuurlijk gewoon flamebait. "Don't feed the troll" zeg maar. :X

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:03

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Ik heb nog 2 duitjes om in de zak te doen :)

Ik heb een tijd geleden mijn Mafell Erika 85 verkocht, zo'n beetje dé tafelzaag der tafelzagen, omdat ik deze nauwelijks gebruikte.

Ik pak veel sneller mijn invalzaag met lineaal voor plaatmateriaal, domweg omdat plaatmateriaal al snel veel te groot is om prettig handelbaar te zijn op een zaagtafel.
Balken en smaller plaatmateriaal doe ik op de afkortzaag.

Ik zaag nagenoeg al mijn (plaat)meteriaal op de grond met mijn invalzaag. Ik heb daarvoor diverse grote platen MDF die ik op de grond leg. Op zo'n plaat leg ik dan mijn te zagen werkstuk en met de diepte-instelling zaag ik dan net 1 á 2 mm door. Voordeel is een perfecte zaagsnede. óók aan de onderzijde.

Bovenstaande combi vind ik echt meer dan flexibel genoeg.

Mocht ik toch (ik ga nog een groot camperinterieur bouwen) een zaagtafel nodig hebben dan koop ik een DeWalt 745 en zet daar één van de hoekaanslagen van Incra in

Er er op youtube veel te vinden om de DW745 te finetunen d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
NL_Scratch schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:37:
Wat zijn jullie bevindingen over Ferm?
ik zie Ferm (en die andere budget merken) als leuke alternatieven voor klussen die ik maar 1 of 2 keer doe.
Zo heb ik 2 Ferm tegelzagen versleten tijdens de badkamerverbouwing => goedkoper dan huren en na afloop in de kliko gegooid.

bij dingen die ik vaker nodig ga hebben ga ik naar de geeikte merken zoals makitta, dewalt, bosch.
Want zo had mijn pa ooit zo'n 18v accuschroefmachine van een budgetmerk, lijkt leuk: 18v! maar die kon niet eens op tegen mijn bosch ixo accutolletje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:16
Vrij simpel vraagje voor jullie denk ik:
Ik wil twee hanglampen op gaan hangen boven de eettafel, en nu wil ik dit mooi wegwerken met een plafond plank direct tegen het plafond geschroefd (bijv. een stijgerhouten plank). Nu kan ik hiervoor, volgens mij, het beste lasklemmen gebruiken om de meerdere lichtpunten te verbinden. Ik vraag me alleen hoe ik het beste ruimte kan maken in de plank zelf, voor de kabels e.d. Is een bovenfreesmachine hiervoor handig, of kan dit ook goed met een blokschaaf?

Een blokschaaf wil ik sowieso al wel aanschaffen, een bovenfrees zou ik waarschijnlijk gaan huren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:35
Goede oude beitel? Je bent even bezig, maar op zich is vurenhout redelijk zacht. Contouren inslaan en dan trek je zo met de vezelrichting mee er hele banen uit.

Een schaaf zie ik mij niet zo voor mij hoe je daar sleuvel meer gaat maken.

Met een cirkel- of invalzaag kan je ook een heel eind komen.

[ Voor 11% gewijzigd door LED-Maniak op 16-12-2019 10:24 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:41

dragonhaertt

@_'.'

Of als de plank dik genoeg is, gewoon een speedboor of forstner-boor er op zetten en een paar grote gaten half de plank in boren. Daarna kan je de gaten verbinden met een beitel.

Maar kan je de draden niet beter in het plafond wegwerken, in plaats van in de plank? Of gewoon in de kap die de meeste lampen hebben?

Voor gleuven is een bovenfrees, cirkelzaag of tafelzaag heel handig. Er bestaan ook sleuven-schaven om een sleuf (dado) in hout te zetten. Deze werken alleen over de volledige lengte van het hout, dus een blinde sleuf is daarmee niet te doen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:35
Nog een alternatief:

Van een dunner stuk hout stroken afzagen en op de rand plakken(opdikken dus). Daarna nog even met de zaag/schuurpapier/schaaf er langs en je ziet er niets meer van.

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 16-12-2019 11:14 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik wil bij mij in de spouw kijken, ivm vermoeden waterlekkage.
Een endoscoop/inspectiecamera (Bosch 120C) huren bij Boels kost 45 euro per dag,145 euro per week. Datzelfde apparaat kost 220 euro om te kopen.

Ik denk dat dat ik hem wel langer dan een dag nodig heb, simpelweg omdat ik natuurlijk afhankelijk ben van regen om die lekkage op te sporen.

Nu ben ik eigenlijk meer op zoek naar een alternatief apparaat. Zijn er goede inspectiecamera's, waarmee ik in een spouw kan kijken en die wat minder dan die 220 euro kosten? Op Amazon zie ik alles van 3 tientjes tot 1000 euro en meer. Dus ik zoek een aanrader, die goed werkt, maar niet zoveel kost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Anoniem: 93986 schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:33:
@MeMoRy Milwaukee word niet in Amerika geproduceerd. Ook dat spul komt gewoon ergens uit Azië.
Het is ook een illusie dat, zeker in het geval van elektrisch gereedschap, dit per sé uit USA of EU moet komen. Er staan in Azië prima fabrieken die echt wel hoogwaardig spul kunnen produceren (of zijn alle CPU's van AMD uit Maleisië bijv. ook prut?) Voor veel van de fabrieken geldt een simpele regel, de opdrachtgever bepaald de kwaliteit en met hogere kwaliteit komt een groter prijskaartje. De range is zo groot als de range van de goedkoopste troep tot absolute A-kwaliteit.
Je moet alleen de cultuur een beetje snappen, in Azië willen ze niet een bepaalde kwaliteit produceren, ze willen dat de opdrachtgever tevreden is. Waar hier een fabriek over het algemeen trots is over de geleverde kwaliteit, zijn ze daar blij als de opdrachtgever tevreden is. Een groot en heel belangrijk verschil.

De enige reden dat topmerken als Festool en Makita geen productie daar hebben, is omdat ze volledige controle over het intellectueel eigendom willen houden om imitatie zoveel mogelijk tegen te blijven gaan.
En helemaal onterecht is dat niet:

Dus dure merken produceren zoveel mogelijk in eigen fabrieken in het westen, maar dat maakt productie ook duur, en dus ook het product duur.

Maar het is ook onzin om te stellen dat goedkoop gereedschap per definitie weggegooid geld is.
Ik wil mijn multitool van de Lidl gaan vervangen, maar dat is omdat ik die uiteindelijk veel meer gebruik dan ik in eerste instantie had verwacht. Toen ik hem kocht, was het prima bang for buck, nu overstijgen mijn wensen de kwaliteit van het product en wordt het tijd voor een upgrade.
Gereedschap waarvan ik weet dat ik het veel ga gebruiken of waarvan kwaliteit een belangrijke rol zal spelen, koop ik direct een duurder exemplaar.

Een vlakschuurmachine heb ik gelijk een wat duurdere Bosch gekocht, omdat ik weet dat trillingen van een goedkopere schuurmachine heftiger zijn en dat het juist die trillingen zijn die maken dat een schuurmachine vermoeiend werkt.
Raymond schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:19:
Een endoscoop/inspectiecamera (Bosch 120C) huren bij Boels kost 45 euro per dag,145 euro per week. Datzelfde apparaat kost 220 euro om te kopen.

Ik denk dat dat ik hem wel langer dan een dag nodig heb, simpelweg omdat ik natuurlijk afhankelijk ben van regen om die lekkage op te sporen.

Nu ben ik eigenlijk meer op zoek naar een alternatief apparaat. Zijn er goede inspectiecamera's, waarmee ik in een spouw kan kijken en die wat minder dan die 220 euro kosten? Op Amazon zie ik alles van 3 tientjes tot 1000 euro en meer. Dus ik zoek een aanrader, die goed werkt, maar niet zoveel kost :)
Ik heb bij ome Ali zo'n goedkope endoscoop met 10 meter kabel gekocht. Om eerlijk te zijn heb ik nog weinig verschil in beeldkwaliteit kunnen ontdekken met de beelden van duurdere camera's. Je ziet ze nu voorbij komen met een geclaimde resolutie van 1600x1200, maar om eerlijk te zijn geloof ik dat niet echt.

Grootste nadeel (en voordeel) van die goedkope camera's is, is dat ze aan een flexibele kabel zitten en moeilijk te sturen zijn, maar ze kunnen daardoor wel weer door moeilijke bochtjes.

Ik vermoed met jouw klus dat zo'n goedkope wel zal voldoen, en voor die paar euro (minder dan 10) kan je wel een gok nemen. Grootste nadeel is de levertijd vanuit China.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
deepbass909 schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:45:
Ik heb bij ome Ali zo'n goedkope endoscoop met 10 meter kabel gekocht. Om eerlijk te zijn heb ik nog weinig verschil in beeldkwaliteit kunnen ontdekken met de beelden van duurdere camera's. Je ziet ze nu voorbij komen met een geclaimde resolutie van 1600x1200, maar om eerlijk te zijn geloof ik dat niet echt.
Thanks
Heb je een linkje, dan kan ik eens checken.
Ik zie nu een apparaatje op amazon staan voor 45 euro (aanbieding, is normaal 63), met overwegend positieve reviews. Ik overweeg zoiets idd ff aan te schaffen, om even te proberen. Kan hem daarna makkelijk op MP gooien voor 25 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Laatst online: 20-11-2024
Fraggert schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:14:
[...]

Ik heb nog 2 duitjes om in de zak te doen :)

Ik heb een tijd geleden mijn Mafell Erika 85 verkocht, zo'n beetje dé tafelzaag der tafelzagen, omdat ik deze nauwelijks gebruikte.

Ik pak veel sneller mijn invalzaag met lineaal voor plaatmateriaal, domweg omdat plaatmateriaal al snel veel te groot is om prettig handelbaar te zijn op een zaagtafel.
Balken en smaller plaatmateriaal doe ik op de afkortzaag.

Ik zaag nagenoeg al mijn (plaat)meteriaal op de grond met mijn invalzaag. Ik heb daarvoor diverse grote platen MDF die ik op de grond leg. Op zo'n plaat leg ik dan mijn te zagen werkstuk en met de diepte-instelling zaag ik dan net 1 á 2 mm door. Voordeel is een perfecte zaagsnede. óók aan de onderzijde.

Bovenstaande combi vind ik echt meer dan flexibel genoeg.

Mocht ik toch (ik ga nog een groot camperinterieur bouwen) een zaagtafel nodig hebben dan koop ik een DeWalt 745 en zet daar één van de hoekaanslagen van Incra in

Er er op youtube veel te vinden om de DW745 te finetunen d:)b
Hoewel ik geen ervaring heb met de DW745, maar wel met de duurdere broer DW7492 moet je qua nauwkeurigheid geen wonderen verwachten en al helemaal niet in vergelijking met de Mafell.

Voor bouwwerkzaamheden is de DW7492 prima, maar er zat bij mijn model zo veel speling in het bed dat deze op bepaalde plekken tussen de 1 a 2mm verschil vertoonde in hoogte. Niet echt vlak dus en op die manier moeilijk om erg nauwkeurig te werken.

Ik heb me daarna maar een invalzaag gekocht, veel meer vrijheid en ook al duurt het soms langer om op te zetten je kunt niet alleen nauwkeuriger werken maar het voelt ook iets veiliger om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Raymond schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:54:
[...]

Thanks
Heb je een linkje, dan kan ik eens checken.
Ik zie nu een apparaatje op amazon staan voor 45 euro (aanbieding, is normaal 63), met overwegend positieve reviews. Ik overweeg zoiets idd ff aan te schaffen, om even te proberen. Kan hem daarna makkelijk op MP gooien voor 25 euro :)
Ik heb zelf begin dit jaar deze gekocht. Volgens de titel HD, maar als je de tekst wat beter leest, is het 640x480, wat voor mij voldoende was.

Maar als je op boroscope of endoscope zoekt komt je genoeg opties tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-06 12:41
Ik heb zelf een keer een endoscoop van eBay gekocht voor een euro of 10. Deze heb ik gebruikt om uit te zoeken waarom een kabel niet door een buis te trekken was. Voor resultaat, zie:
Ossi in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Het mooie van de goedkope endoscoopjes is dat het niet zoveel uitmaakt of het stuk gaat, want het kost geen drol. De foto's in mijn post zijn trouwens 640x480. Goed genoeg om te zien wat er aan de hand is. Selfies zou ik er niet mee willen maken.

Maar als je achter een spouwmuur wil kijken, dan wil je misschien wel een endoscoop waarbij je de camera zelf kan sturen. De goedkope zijn gewoon simpele dingetjes aan een kabel, waar je maar bar weinig mee kan. Zelf had ik m aan een metalen trekveer getaped. Mocht dat voldoende voor je zijn, dan heb je genoeg aan zo'n dingetje voor 1 a 2 tientjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeyJey
  • Laatst online: 20:16
@LED-Maniak en @dragonhaertt
Ik had niet direct smalle sleuven bedacht, maar zoals jullie voorstellen kan natuurlijk ook prima, mbv speedboor en beitel.

Frezen in het plafond (betonplaten) heb ik niet zo'n trek in. Dan inderdaad eerder kabelgootjes en de draden (met lasklemmen) wegwerken in een van de lampkappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:18

Pelle

🚴‍♂️

Kreeg vanochtend een camelcamelcamel-alert dat de Bosch PBD 40 kolomboor weer een stevige prijsdaling had bij Amazon.de (nu voor € 185). Ik weet dat hij wel eens voor rond de € 150 is geweest, maar dat is al ruim 2 jaar geleden en sindsdien was ik aan het azen op een mooie aanbieding.

Vanochtend in de veel te volle bus was een onhandig moment om te bestellen, maar ik zag dat de aanbieding nog de hele dag gold. "Doe ik vanavond wel" dacht ik. Net, rond lunchtijd staat hij weer op € 305 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Balen! Aanbiedingen zijn niet alleen tijdgebonden, maar ook op=op.
De endoscoop die ik op het oog had, is ook weer de normale prijs van 63 euro, ipv de aanbieding van 44.
Te lang gewacht met bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
deepbass909 schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:45:
[...]

Het is ook een illusie dat, zeker in het geval van elektrisch gereedschap, dit per sé uit USA of EU moet komen. Er staan in Azië prima fabrieken die echt wel hoogwaardig spul kunnen produceren (of zijn alle CPU's van AMD uit Maleisië bijv. ook prut?) Voor veel van de fabrieken geldt een simpele regel, de opdrachtgever bepaald de kwaliteit en met hogere kwaliteit komt een groter prijskaartje. De range is zo groot als de range van de goedkoopste troep tot absolute A-kwaliteit.
Je moet alleen de cultuur een beetje snappen, in Azië willen ze niet een bepaalde kwaliteit produceren, ze willen dat de opdrachtgever tevreden is. Waar hier een fabriek over het algemeen trots is over de geleverde kwaliteit, zijn ze daar blij als de opdrachtgever tevreden is. Een groot en heel belangrijk verschil.
[...]
Absoluut. Metabo heeft het bijvoorbeeld gecombineerd. De producten waarvan productie naar China verplaatst werd hebben ze tevens 'goedkoper by design' gemaakt.

Philips, of weet ik veel welk bedrijf de rechten heeft voor die merknaam op keukengereedschap...., doet dat ook. Iets doodnormaals als een mixer; die van Philips is net wat goedkoper van van Bosch / Siemens. Maar die van Philips krijg je snijwonden van omdat de naden in de kunststof behuizing vlijmscherp zijn... Veel mensen geven dan af omdat die in [x] gemaakt is, maar dat heeft er wat dat betreft niks mee te maken.

Het zou wel fijn zijn als er wat meer handhaving zou zijn op loze claims. Bijvoorbeeld van die SD kaartjes die 300 MB/s zouden doen en gewoon op 90 MB/s blijven steken, net zoveel als de "200 MB/s" exemplaren van twee jaar daarvoor...

Hier op tweakers zit natuurlijk niet echt een gemiddelde afspiegeling van de maatschappij, waarmee ik bedoel dat hier veelal de wat intelligentere mensen zitten die makkelijk door zulk soort marketing heen kijken. Maar voor mensen die dat niet doen zijn zulke dingen gewoon erg lastig.

Het belachelijke debacle rond USB 3.0 ("3.1 gen 1") is daar ook zo'n mooi voorbeeld in.

[ Voor 9% gewijzigd door kabeltjekabel op 16-12-2019 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Liggen bij de action voor €6,95 ofzo op voorraad met 1,5m snoer en usb-stekker.
Als dat niet genoeg is kan je altijd nog bestellen

https://www.action.com/nl...op-voor-smartphone-en-pc/
Werkt ook op mn macbook.

Tip: snoer is flexibel, maar als je een stukje stug VD-draad pakt, en de kop daar met plakband aan plakt, dan kan je prima mikken/steken whatever.

[ Voor 10% gewijzigd door Illusion op 16-12-2019 21:00 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
2m is wel aan de korte kant. Voor een spouw is het nog wel oké, maar om in leidingen te kijken ben je met 2m nergens. Ik heb er eentje van AliExpress van 10m ofzo voor €12. Werkt prima op Windows & Android.

De tip van VD-draad is wel een goede inderdaad, anders krult het ding zichzelf helemaal op.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 16-12-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 21:35
Kijk eens op Wish, daar vind je 10 meter al voor 9 euro.
En bij mij is het superzaterdag met 50% korting, geen idee of dat alleen voor "terugkerende" klanten is. Maar dan zou het 4,5 euro + verzendkosten (7,20 of 12 "snel") zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Teijgetje op 16-12-2019 22:15 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Zo'n endoscoop werkt ook prima om tijdens het rijden iets onder de motorkap te controleren. Kan ik delen uit ervaring. Werkt echt super als je iets wil zien waar je zelf nooit bij kunt. Ik heb hem ook uit China vandaan al een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-06 13:27
Jongens en meiden,

Op ibood zijn een aantal Bosch blauw apparaten in de aanbieding.
Heb niet alle prijzen vergeleken, maar op 3 apparaten toch minimaal 50 euro goedkoper dan elders op internet.

https://www.ibood.com/diy...96/bosch-blue-powertools/

https://www.ibood.com/nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Laatst online: 17-06 09:30
FrankBlom schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:22:
Jongens en meiden,

Heb niet alle prijzen vergeleken, maar op 3 apparaten toch minimaal 50 euro goedkoper dan elders op internet.

aiii ook de GBH2-28F

Ik heb zojuist de 2-26F besteld op amazon.de
Helaas is 23Dec leverdatum ook te laat voor mij anders had ik deze besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 21:52
FrankBlom schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:22:
Jongens en meiden,

Die 2-28 was inderdaad voor dezelfde prijs in de black friday week op amazon. Als je dit budget over hebt, heerlijk ding. De afkortzaag is een beter alternatief voor de Metabo KGS216m i.m.o.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 20:19

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je hoeft niet te wachten op regen, met een tuinslang kan je een lek vaak nog beter opsporen omdat je dan meer controle hebt over waar het water terecht komt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:54
KillaZ schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:41:
[...]
De afkortzaag is een beter alternatief voor de Metabo KGS216m i.m.o.
Die is dan ook een kwart (€50,-) goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 21:52
MochiGohan schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:39:
[...]

Die is dan ook een kwart (€50,-) goedkoper.
Reguliere NL prijs voor de KGS216M is 195 euro bij gereedschapscentrum. Voor de mensen met een aversie tegen Duitse import is dit een beter alternatief.

Op Amazon is het verschil iets kleiner, 169 vs. 210 euro.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb deze keer trouwens een vraagje. Ik heb gisteren groen licht gekregen om m'n Parkside multitool te kunnen gaan vervangen door een betere. Op dit moment heb ik deze (niet mijn foto, maar is wel in vergelijkbare staat):
Afbeeldingslocatie: https://img.proveiling.nl/Image.aspx?img=8009%7C98670%7C2259361%7C1842.jpg
Geen quick release, trilt vrij veel, lawaaierig en de kop wordt warm na een tijdje gebruik.

Ik wil deze dus gaan vervangen voor een betere. Het hoeft geen topmodel te zijn, maar wel 230v (ik wil hiervoor niet afhankelijk zijn van accu's en het gewicht staat me tegen) en met een quick release en bij voorkeur compatible met het Bosch starlock-systeem (aangezien ik daar de nodige zaagbladen e.d. voor heb). Zaken als opbergkist en accessoires zijn niet belangrijk.

Budget hou ik op dit moment op zo'n €150

Machines als de Bosch PMF 350 CES of Makita TM3010CX15 zijn waar ik naar kijk.

Eerste klus is schuren van een kozijn. Ons huis is gezegend met een buiten raam over volle hoogte en zo'n 1m80 breed die uit 3 delen bestaat, dus heel veel kozijn en hoekjes :X Maar ik gebruik hem ook regelmatig om hout te zagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vegboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-06 10:31
deepbass909 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:30:
Ik heb deze keer trouwens een vraagje. Ik heb gisteren groen licht gekregen om m'n Parkside multitool te kunnen gaan vervangen door een betere. Op dit moment heb ik deze (niet mijn foto, maar is wel in vergelijkbare staat):
[Afbeelding]
Geen quick release, trilt vrij veel, lawaaierig en de kop wordt warm na een tijdje gebruik.

Ik wil deze dus gaan vervangen voor een betere. Het hoeft geen topmodel te zijn, maar wel 230v (ik wil hiervoor niet afhankelijk zijn van accu's en het gewicht staat me tegen) en met een quick release en bij voorkeur compatible met het Bosch starlock-systeem (aangezien ik daar de nodige zaagbladen e.d. voor heb). Zaken als opbergkist en accessoires zijn niet belangrijk.

Budget hou ik op dit moment op zo'n €150

Eerste klus is schuren van een kozijn. Ons huis is gezegend met een buiten raam over volle hoogte en zo'n 1m80 breed die uit 3 delen bestaat, dus heel veel kozijn en hoekjes :X Maar ik gebruik hem ook regelmatig om hout te zagen.
Misschien heb je hier wat aan: https://www.bouwmaat.nl/f...opname/product/0000705101

Excuses, is alleen voor bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 23:41
deepbass909 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:30:
Aangezien je toch gaat schuren:
https://werkzeugstore24.d...starlock-fmm350-solo.html

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wow! Dat is een scherpe prijs.

Sowieso zou ik voor de fijn gaan. Maar voor veel schuren zou ik toch een dedicated schuurmachine aanschaffen, een mooie festool of rupes. Krijg je echt geen spijt van.

Duurder = beter :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ik heb toen deze gehaald, aangezien ik alles in die set wel nodig had:
https://werkzeugstore24.d...350-qsl-edition-2017.html

Meeste opzetstukken zijn na een zolderverbouwing wel weer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

teacher schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:42:
Wow! Dat is een scherpe prijs.

Sowieso zou ik voor de fijn gaan. Maar voor veel schuren zou ik toch een dedicated schuurmachine aanschaffen, een mooie festool of rupes. Krijg je echt geen spijt van.

Duurder = beter :Y
Ik heb een vlakschuurmachine (Bosch PSM 200 AES voor grotere oppervlakken, de multitool is voor de kleine, krappe hoekjes.
Aber er ist nicht auf Lager, of te wel, niet op voorraad en niet bestelbaar. Anders was het inderdaad een no-brainer geweest.

Aanvullende eis is inmiddels overigens ook 300W geworden, de Parkside is 280W en dat heb je al wel snel nodig, zeker bij zagen in eiken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
deepbass909 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:30:
[...]
Aber er ist nicht auf Lager, of te wel, niet op voorraad en niet bestelbaar. Anders was het inderdaad een no-brainer geweest.
Was een jubileum editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Schuren met een Multimaster is mij altijd erg tegengevallen; het papier plakt erg slecht aan de zool. Zelfde klacht ook van anderen gehoord. Zou het alleen doen voor de hoekjes waar je met een normale schuurmachine niet bij kunt.
vegboy schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:48:
[...]

Misschien heb je hier wat aan: https://www.bouwmaat.nl/f...opname/product/0000705101

Excuses, is alleen voor bedrijven.
En als je gewoon binnenloopt en direct betaald? Ik koop wel eens vaker wat bij bedrijven die alleen voor zakelijke klanten zijn, maar als je aangeeft direct af te tikken hebben ze opeens niet zoveel interesse meer in je KVK nummer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 12:19

bonzz.netninja

Niente baffi

kabeltjekabel schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:32:
Schuren met een Multimaster is mij altijd erg tegengevallen; het papier plakt erg slecht aan de zool. Zelfde klacht ook van anderen gehoord. Zou het alleen doen voor de hoekjes waar je met een normale schuurmachine niet bij kunt.

[...]

En als je gewoon binnenloopt en direct betaald? Ik koop wel eens vaker wat bij bedrijven die alleen voor zakelijke klanten zijn, maar als je aangeeft direct af te tikken hebben ze opeens niet zoveel interesse meer in je KVK nummer. :+
Bij bouwmaat kun je als particulier een gratis pasje krijgen via zelfbouw NL

https://www.zelfbouwinned...en-en-gereedschap/koop-je

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Tot mijn groot verdriet kan je meestal ook gewoon binnen lopen. Vooral op zaterdag sta ik eigenlijk altijd wel achter iemand zonder bedrijf. De laatste keer dat ik iemand weggestuurd heb zien worden was in de vorige eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:15

orf

Voor iets als kozijnen vind ik dit een fijne (en heel betaalbare!) schuurmachine: https://www.coolblue.nl/product/174381/metabo-sx-e-400.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 22:38
twain4me schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:48:
Tot mijn groot verdriet kan je meestal ook gewoon binnen lopen. Vooral op zaterdag sta ik eigenlijk altijd wel achter iemand zonder bedrijf. De laatste keer dat ik iemand weggestuurd heb zien worden was in de vorige eeuw.
Ik ben als particulier blij dat ik daar ook mag kopen, hoezo niet? Ik wordt ook niet blij van de Gamma en Karwei..

PS. Je kan gewoon online aanmelden en hoeft alleen postcode door te geven bij afrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Ik koop hier ook vrijwel al mijn grote materialen bij de lokale groothandel. Ideaal en scheelt vaak flink in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@deepbass909 Ik sluit me aan bij het advies voor aanschaf van een Fein multitool, maar vooral voor het zaagwerk en het "priegelwerk schuren". Voor het kozijn pak je liever een echte schuurmachine.

Pagina: 1 ... 26 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic