Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:44
Anniedrew schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:20:
Ik hik tegen de aanschaf van een Laserliner AutoCross-laser 2 Plus aan. Ik probeer deze te vergelijken met vergelijkbare modellen zoals de Bosch GCL 2-15, maar ik krijg niet duidelijk wat het werkbereik van de Laserliner is ten opzichte van de Bosch (15m).

Welke zouden jullie prevereren?
ik kan alleen over de Bosch verhalen: die doet het bij mij binnen erg goed, tot afgelopen vrijdag: ik stond in het nieuwe huis van mijn zwager (app. 4 hoog op het zuiden, met de zon er volle bak in): toen zag ik een heleboel maar geen rood lijntje. Alleen als ik hem heel dicht bij de muur plaatste. Overigens in de kamers op het noorden deed hij het als vanouds (vanaf een afstand van een meter of 5.

Ik heb er ook al eens mijn hegjes mee geknipt in het avondschemer, werkt ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:41
Verzoekje tot advies.
Mijn schoonvader is een echte DIY koning.
Letterlijk z'n eigen huizen bouwen en inmiddels even zoveel aan mijn huis gedaan.

Laatst liet hij zich ontvallen in de markt te zijn voor een moment sleutel, in de context van een bandenwissel, en dus wil ik die graag voor hem kopen.
Ik ben een absolute nono wat gereedschap betreft dus hopelijk kan ik wat advies krijgen over merk, budget, etc.

Ik dacht aan een budget rond de 50-100€, maar meer mag als het gerechtvaardigd is.
Volgens mij moet ik kijken naar 1/2", met een bandbreedte rond 40-200nm.

Merken die ik nu zie zijn Force, HBM, Mannesmann.
Deze lijken allen in de prijsrange te zitten maar zegt me niks qua kwaliteit en "waar voor je geld".
Bovendien is de man van kwaliteit kopen dat jaren meegaat, dus geen aldi crap.

Vragen dus:
Welk merk moet ik volgen
Wat is een verantwoord budget hiervoor
Liefst nog ff een leuke deal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:07
@Lynx Ik heb deze: https://www.indi.nl/nl-nl...kant-20-100Nm--SL355010UK

Super tevreden over. Zit zelfs een ijkrapport bij.

Gedore is een heel bekend gereedschap merk.

Edit..
Ik heb niet goed gekeken, deze heb ik:
https://www.toolnation.nl...coflex-1-2-40-200-nm.html

[ Voor 32% gewijzigd door g00gle op 26-11-2019 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:59

thijsco19

KTM 990 SMT

Bovenstaande is 'maar' tot 100, is niet genoeg voor wielbouten.

Verder inderdaad naar een Gedore kijken. Goed kwalitatief merk. Is natuurlijk duurder dan een hbm bijvoorbeeld naar wel stuk betrouwbaarder en kwalitatief beter.

https://www.gereedschapce...40-200nm-1-2-7601610.html

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Haha surprise surprise, je kan het zo gek maken als je zelf wil.
Ik zal mijn budget iets ophogen en naar een goede gaan kijken.
We wonen vrijwel naast elkaar dus ik ga 'm zelf ook gebruiken en kan dus beredeneren dat de prijs gedeeld door 2 gaat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:06
Lynx schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:03:
Verzoekje tot advies.
Letterlijk z'n eigen huizen bouwen en inmiddels even zoveel aan mijn huis gedaan.

Laatst liet hij zich ontvallen in de markt te zijn voor een moment sleutel, in de context van een bandenwissel, en dus wil ik die graag voor hem kopen.
Ik ben een absolute nono wat gereedschap betreft dus hopelijk kan ik wat advies krijgen over merk, budget, etc.

Ik dacht aan een budget rond de 50-100€, maar meer mag als het gerechtvaardigd is.

Deze lijken allen in de prijsrange te zitten maar zegt me niks qua kwaliteit en "waar voor je geld".

Vragen dus:
Welk merk moet ik volgen
toon volledige bericht
Ik zou persoonlijk heel erg blij worden van deze Hazet. Die is wel iets boven budget.
Als alternatief zou je kunnen kiezen voor deze Proxxon, die net binnen budget is of deze Wera die weer iets duurder is.
Dit zijn in mijn ogen de merken en de prijsrange met de meeste value for money.

@henkie196 bedankt voor de input, ik heb mijn post aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:56

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
First Look NEW Milwaukee M18 12" Dual Bevel Sliding Miter Saw

Kom maar door hoor :+

Die schaduwlijn vind ik wel heel mooi werken.

[ Voor 38% gewijzigd door KillaZ op 26-11-2019 13:20 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nivado schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:55:
Ik zou persoonlijk heel erg blij worden van deze Hazet. Die is wel iets boven budget.
Als alternatief zou je kunnen kiezen voor deze Proxxon, die net binnen budget is of deze Wera die weer iets duurder is.
Dit zijn in mijn ogen de merken en de prijsrange met de meeste value for money.
Wera is naar mijn idee vooral goed in schroevendraaiers, momentsleutels vind ik ze vooral duur, terwijl je voor hetzelfde geld een Hazet of Gedore vaak kunt krijgen, en voor hun is een momentsleutel echt onderdeel van de basis.

Proxxon lijkt me een prima tussen oplossing, je zou ook naar Teng Tools kunnen kijken, heeft ook goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
De proxxon heeft een leuk setje met een paar doppen en een extender die daarmee nog in een acceptabele prijs vallen. Ik denk dat die het gaat worden.

Maar in ieder geval dank voor de tips, ik heb nu voldoende richting om iets leuks uit te zoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 09:11
Lynx schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:03:
Verzoekje tot advies.

Vragen dus:
Welk merk moet ik volgen
toon volledige bericht
Ik zou met een heeel iets hoger budget zoals je al aangeeft de keuze maken tussen se Hazet die @Nivado linkt, of deze Gedore: https://www.amazon.de/dp/...90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ&th=1

Doen voor elkaar niks onder en beiden zijn professionele merken zoals je ze ook in de garage vindt. Aangezien hij zelf iemand is van het 'kwaliteit kopen' zou ik persoonlijk de paar tientjes extra uitgeven ten opzichte van de Proxxon hierboven genoemd. Hoewel de Proxxon in principe ook prima zal voldoen hoor!

Edit: zie dat de door mij gelinkte Gedore hierboven al bij Toolnation ( :r ) wordt genoemd, alleen is hij bij Amazon €60 goedkoper
Edit2: oops zie nu je bericht hierboven pas, Proxxon heb je een prima sleutel mee hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Twijfels op 26-11-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:30
Inderdaad handig met die schaduw! Zou je zoiets er ook zelf in kunnen tweaken? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Hi
Raymond schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:27:
Vandaag heeft de lokale aldi als actie dat alle non-food met 50% korting wordt verkocht.

Dus om 8u stond ik daar voor de deur en heb ik snel deze gescoord:
[Afbeelding]

Bij de kassa kwam ik erachter dat hij al was afgeprijsd van 50 voor 35 euro. Dus ipv 25 kostte hij nog maar €17,50 :D

Uiteraard meteen spijt dat ik er geen twee had gepakt. Maar aan de andere kant: aan eentje (naast de lamp die ik al heb) heb ik genoeg, dat gaat verder alleen maar in de weg staan :)

/blij mee. Ik had er al bijna eentje gekocht voor 50 euro, dus voor 17,50 ben ik helemaal geschikt geslaagd.

Edit: Op het plaatje staat btw alleen de lamp met beugel, maar er zit ook een statief bij, met stopcontact:

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Mooi koopje. Ik heb hem gehaald voor het bedrag van 50€ en opzich is dat niet eens duur. Maar wat jij er voor betaald heb is het bijna weggeven. :+

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Zo de 12V Bosch collectie maar iets uitgebreid. Met de korting omgerekend per artikel de GST 12V-70 decoupeer in L-Boxx voor €65 gescoord. GDR 12V-110 slagschroevendraaier in L-Boxx voor €88 en nog een GBG 35-15 tafelslijpmachine voor €88. Kan ik ook eindelijk mijn beitels en oude rommel van m'n pa scherp houden/maken _/-\o_ Besteld bij SVH24.

Nu alleen nog even een wetsteen kopen, is zo één geschikt: https://www.amazon.de/dp/...sc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it of zit er toch echt kwaliteitsverschil in met de duurdere stenen? Het is niet zo dat ik dagelijks aan het slijpen ben dus levensduur vind ik minder van belang. Mijn gedachte: korrel 1000 = korrel 1000 dus zou toch geen verschil moeten maken?

Edit: en voor de liefhebber: https://www.svh24.de/liveshopping de 18v accuzuiger van Bosch is nu in de aanbieding, wordt elke minuut iets goedkoper, tot een minimum van circa €75 mits hij niet uitverkocht is. Moet je er dus wel voor 18:00 uur bij zijn! Gecombineerd met ander Bosch gereedschap krijg je ook nog eens korting over de hele bestelling met kortingscode BWBO15, BWBO35 of BWBO60. Die accuzuiger is echt een geniaal ding dus wellicht worden er nog wat mensen blij hier :)

[ Voor 24% gewijzigd door Twijfels op 26-11-2019 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
op zich is 1000/6000 een prima steen, maar als je mes/beitel/schaaf er erg aan toe is wil je ook een grovere steen hebben. Daarnaast moet je bij waterstenen nog een aparte steen hebben (meestal diamand) om de watersteen vlak te houden. Als je wetsteen niet vlak is kan je er niks mee. en je moet nog even kijken of de steen breed genoeg is om te slijpen wat je wilt, voor beitels kan je met een kleine steen, maar wil je ook schaven slijpen dan heb je een grotere nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
iscara schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:08:
op zich is 1000/6000 een prima steen, maar als je mes/beitel/schaaf er erg aan toe is wil je ook een grovere steen hebben. Daarnaast moet je bij waterstenen nog een aparte steen hebben (meestal diamand) om de watersteen vlak te houden. Als je wetsteen niet vlak is kan je er niks mee. en je moet nog even kijken of de steen breed genoeg is om te slijpen wat je wilt, voor beitels kan je met een kleine steen, maar wil je ook schaven slijpen dan heb je een grotere nodig.
Ik dacht dat het wel goed zou gaan van de tafelslijper af direct op een wetsteen 1000, maar dat is dus een te grote stap? Met de tafelslijper haal je de grootste oneffenheden al weg.

Dat ik nog iets moet hebben om te vlakken weet ik, maar thanks voor de tip!

Een smallere gaat niet lukken, wil messen en in de toekomst ook schaven ermee slijpen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Grotere stenen zijn altijd goed, maar ook duurder. dus als het niet nodig is kan je daar besparen.
LIgt eraan welke korrel je op de tafelslijper hebt natuurlijk. Maar in principe is het in orde brengen van je mes hopelijk eenmalig en kan je de andere keren gewoon op 1000 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Twijfels schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:11:
Zo de 12V Bosch collectie maar iets uitgebreid. Met de korting omgerekend per artikel de GST 12V-70 decoupeer in L-Boxx voor €65 gescoord. GDR 12V-110 slagschroevendraaier in L-Boxx voor €88 en nog een GBG 35-15 tafelslijpmachine voor €88. Kan ik ook eindelijk mijn beitels en oude rommel van m'n pa scherp houden/maken _/-\o_ Besteld bij SVH24.

Nu alleen nog even een wetsteen kopen, is zo één geschikt: https://www.amazon.de/dp/...sc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it of zit er toch echt kwaliteitsverschil in met de duurdere stenen? Het is niet zo dat ik dagelijks aan het slijpen ben dus levensduur vind ik minder van belang. Mijn gedachte: korrel 1000 = korrel 1000 dus zou toch geen verschil moeten maken?

Edit: en voor de liefhebber: https://www.svh24.de/liveshopping de 18v accuzuiger van Bosch is nu in de aanbieding, wordt elke minuut iets goedkoper, tot een minimum van circa €75 mits hij niet uitverkocht is. Moet je er dus wel voor 18:00 uur bij zijn! Gecombineerd met ander Bosch gereedschap krijg je ook nog eens korting over de hele bestelling met kortingscode BWBO15, BWBO35 of BWBO60. Die accuzuiger is echt een geniaal ding dus wellicht worden er nog wat mensen blij hier :)
"Korting omgerekend per artikel"?

Kun je dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Ethiron schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:13:
[...]

"Korting omgerekend per artikel"?

Kun je dat uitleggen?
Wellicht wat onduidelijk ja, totaal was iets over de €300, met €60 korting van de kortingscode dus iets minder dan 20%. Zodoende dat van de verkoopprijzen afgehaald ipv te zeggen dat ik een bijna gratis decoupeerzaag heb gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@Twijfels Ahaaa :+

Ik was benieuwd hoe die bedragen tot stand kwamen, aangezien ik de GST 12V-70 laatst voor € 90,- incl. L-boxx bij Bol.com heb gekocht, en dat toen al goede deal vond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Ethiron schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:24:
@Twijfels Ahaaa :+

Ik was benieuwd hoe die bedragen tot stand kwamen, aangezien ik de GST 12V-70 laatst voor € 90,- incl. L-boxx bij Bol.com heb gekocht, en dat toen al goede deal vond :D
Het is maar hoe je wilt rekenen hé, zo houd ik het voor mezelf het eerlijkste :+

€90 is ook helemaal geen verkeerde deal hoor, had zelf op het lijstje staan dat ik hem voor onder de €88 mocht kopen, nu gewoon veel geluk gehad met combi van aanbiedingen dus! Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Twijfels schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:26:
[...]

Het is maar hoe je wilt rekenen hé, zo houd ik het voor mezelf het eerlijkste :+

€90 is ook helemaal geen verkeerde deal hoor, had zelf op het lijstje staan dat ik hem voor onder de €88 mocht kopen, nu gewoon veel geluk gehad met combi van aanbiedingen dus! Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Met de FXLS4 kortingscode? (Grappig trouwens dat die telkens met een dag verlengd lijkt te worden, zo proberen ze je snel te laten bestellen. :D)

EDIT oh ik zie dat je de 60 euro kortingscode specifiek voor Bosch bedoelde zeker? (Dat is niet echt een "combi van aanbiedingen", toch?)

[ Voor 10% gewijzigd door TimoDimo op 26-11-2019 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
TimoDimo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:31:
[...]

Met de FXLS4 kortingscode? (Grappig trouwens dat die telkens met een dag verlengd lijkt te worden, zo proberen ze je snel te laten bestellen. :D)
Nope, met BWBO60, is FXLS4 niet ook maar 10% korting of op een select aantal artikelen?

@ edit: de €60 is een 'aanbieding' en de decoupeerzaag was een live-shopping deal waarbij die elke minuut goedkoper werd, voor €80,85 in het mandje gegooid waarbij die nu weer €109,99 kost.

[ Voor 21% gewijzigd door Twijfels op 26-11-2019 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Iemand ervaring met alternatieve starlockplus zaagjes ? Ik wil een nieuwe fein kopen , de 250qsl , maar volgens mij kun je tegenwoordig alleen de originele zaagjes kopen ? Heb nu een bosch met zowel originele zaagjes als die van de action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 07:11
Waypoint schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:32:
Iemand ervaring met alternatieve starlockplus zaagjes ? Ik wil een nieuwe fein kopen , de 250qsl , maar volgens mij kun je tegenwoordig alleen de originele zaagjes kopen ? Heb nu een bosch met zowel originele zaagjes als die van de action.
Jep, er zit nog patent op van Fein en Bosch eer deze nagemaakt mogen worden. Dus of een verloopje of orginele zaagjes tot het patent verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 20:25
FrankBlom schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:57:
[...]
Voor spuiten is mijne al echt niet geschikt, ik kan die je hebt gekozen dan ook niet aanraden.
Tenzij je wil airbrushen maar dan zal ik toch eerder mijne kiezen vanwege je tacker.

Voor echt spuiten zou ik minimaal deze nemen
https://www.hbm-machines....nele-low-noise-compressor
OK helder.
Zoveel ruimte wil ik niet kwijt aan iets wat ik als experiment zie . Ik begin met een kleintje, size up kan altijd nog.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Anniedrew schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:59:
[...]

Jep, er zit nog patent op van Fein en Bosch eer deze nagemaakt mogen worden. Dus of een verloopje of orginele zaagjes tot het patent verlopen is.
Heb je een linkje van een verloopje? Ik kan die niet vinden.🙂

Ik lees dat starlock weer wel past op starlockmax maar klopt dat wel ? Anders zou ik de duurdere machine eerder kopen omdat je het verschil met goedkopere zaagjes wel terugverdiend, maar dat past niet bij het verhaal dat het type starlock afhankelijk is van het motorvermogen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Waypoint schreef op woensdag 27 november 2019 @ 04:33:
[...]

Ik lees dat starlock weer wel past op starlockmax maar klopt dat wel ? Anders zou ik de duurdere machine eerder kopen omdat je het verschil met goedkopere zaagjes wel terugverdiend, maar dat past niet bij het verhaal dat het type starlock afhankelijk is van het motorvermogen .
Ja dat klopt. Starlock past op zowel starlock, plus en max. De plus variant past alleen op de plus en max. Max variant past alleen op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:46
Waypoint schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 20:32:
Kijk even op Aliexpress daar verkopen ze namaak starlock zaagjes.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniedrew
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 07:11
Waypoint schreef op woensdag 27 november 2019 @ 04:33:
[...]

Volgens Ecotools zou het om deze gaan:

https://www.ecotools.nl/zz1xx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-05 21:41
Dzine schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:53:
[...]

OK helder.
Zoveel ruimte wil ik niet kwijt aan iets wat ik als experiment zie . Ik begin met een kleintje, size up kan altijd nog.
Dan zou ik die 20l doen die ik heb, die is redelijk klein.
Maar dan moet je wel in de gaten houden dat je je tank niet leeg spuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Twijfels schreef op woensdag 27 november 2019 @ 06:01:
[...]

Ja dat klopt. Starlock past op zowel starlock, plus en max. De plus variant past alleen op de plus en max. Max variant past alleen op max.
Inderdaad, in de handleiding van die machines staat veelal een tabelletje met wat er op past. Alle zwaardere machines met hogere Starlockversie kunnen dus ook met opzetstukken met minder zware Starlock-versies overweg. (Heel anders dus dan bij SDS-plus/top/max.)

[ Voor 37% gewijzigd door TimoDimo op 27-11-2019 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Laatst online: 28-02 15:38
Teijgetje schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 00:30:
Gefeliciteerd met je aanwinst.
Hang voor de zekerheid een groot bord op met "Nooit de sleutel in de kop laten, OOK NIET EVEN".
Ja, dat zal ik zeker niet doen! Hoef geen sleutel in m'n hoofd, dank je :P
Ik ben inmiddels wel benieuwd hoe het met de Parkside PMB 1100 bandzaag is afgelopen.
Werkt hij (nu) goed?
Ja, hij werkt zoals verwacht. Klem klemt, zaag zaagt. 3 mm RVS buismateriaal geprobeerd, wat goed ging.
Alleen wanneer ik snijolie gebruik gaat de zaagband slippen, dat is wel minder. Loopt niet over rubber, maar over kunststof. Chinees he? Groeien geen rubberbomen oid(?)...
Ook zaagt hij in de standaard niet recht naar beneden. Ik had een aantal afstandsringen nodig om het geheel op te lijnen.
Maar al met al zeker genoeg voor mijn toepassing.

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:18
thijsco19 schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:55:
[...]

Dat is dus het probleem, het geheel moet niet te zwaar worden. Die beta 'tas' houd ik er dan nog wel naast voor het zwaardere spul zodat al het lichte handgereedschap in die koffer kan. Voor het lichte spul denk aan: 2x sleutel set vanaf 8 tot en met 19 (ring steek en ratel steek), losse sleutels vanaf 19 tot en met 24, schroevendraaiers, eventueel setje VDE schroevendraaiers, setje tangen, inbus sleutels, kleine bahco's, stalen hamer, kunststof hamer en dan nog een zooi klein spul.

Zo ziet het er nu uit: (en dat is nog niet alles)
[Afbeelding]

In het ene vak het sleutelgereedschap, dus ring steek sleutels, inbus, bahco's etc. Andere vak de schroevendraaiers, tangen, hamer etc.
Maar als ik nu een schroevendraaier nodig heb dan ligt deze altijd onderop en moet dus eigenlijk alles eruit halen om de schroevendraaier te kunnen pakken, dat ben ik dus een beetje zat :+ . (evenals die klote plastic sleutel houders van beta..)

Om trouwens een beeld te scheppen, ik ben werkzaam op een scheepswerfje. Ik moet dus geregeld met mijn gereedschap heen en weer lopen. Ene keer voor een simpel dingetje en andere keer om praktisch de hele boot uit elkaar te halen. Nu kan ik natuurlijk wel een zooi gereedschap in een emmer gooien en meenemen maar je zult altijd zien dat je iets nodig heb dat je niet bij je heb. :9

Ik denk dat het handig is eerst maar eens alles op een rijtje zetten hoeveel gereedschap ik erin wilt hebben om vervolgens te kijken wat een optie kan zijn.

Zou je misschien een foto kunnen maken van jouw parat koffer + inhoud?
toon volledige bericht
Ik heb zo'n Parat ooit van m'n pa gekregen, maar dan de iets minder hoge variant dan op je plaatje (en die is al zwaar zat!). Dat ding is volgens mij nog ouder dan ik zelf ben en ziet er nog altijd prima uit, het leder is nog soepel, de sloten werken soepel, etc. Kan 'm van harte aanbevelen iig en ik verbaas me nog altijd over hoeveel werklui 'm meteen herkennen en me even melden dat ze jaloers zijn op die koffer. Als je wil kan ik vanavond wel even een foto'tje maken, maar hij staat nu al een paar weken bij een verbouwing stof te happen, dus hij is wel een beetje een rotzooi van binnen momenteel.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:47
Heb de PARKSIDE® 4-in-1 accu-combi-apparaat 20 V besteld bij Lidl voor de verhuizing. Heb al een parkside 20V accuboor die uitstekend bevalt, maar voor de verhuizing leek mij een reciprozaag handig, met dit apparaat heb ik boor,recipro, schuur en multitool in 1. Voor die 5 tientjes geen problem als hij de verhuizing niet overleeft, de accu kan ik altijd nog gebruiken op mijn accuboor :)

https://www.lidl-shop.nl/...-apparaat-20-V/p100259566

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 08:32
Ik heb een wat oudere Festool ts55 EBQ, maar ik kan niet echt vinden of een 1400/2 LR32 daar (nog) mee compatible is. Heb de zaag overgenomen zonder rail en tot nu toe voor het grovere werk een zelfgemaakte rail, maar ik wil voor afwerking binnen een goede rail kopen.
Iemand die t weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:36

Cheezus

Luiaard

Wat is het beste gereedschap om een stuk uit een bestaande laminaatvloer te halen i.v.m. het plaatsen van een binnenmuur? Een invalzaag gaat denk ik het snelst maar is weinig precies (korte stukjes lijkt me lastig) en komt niet tot de muur. Een multitool lijkt me het meest geschikt maar ik heb daar verder weinig use-cases voor, zijn er betere opties?
Het gaat om ca. 3m muur, met uitsparing voor een deur en 3 kleine vierkante stukjes voor het plaatsen van een steunbalk voor een vliering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@Cheezus Multitool is de enige serieuze optie, die heb je toch nodig voor de laatste stukjes. En je hebt het over ~€40. Dat zijn de kosten niet. Zet je hem daarna op marktplaats voor de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

stefijn schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:17:
Ik heb een wat oudere Festool ts55 EBQ, maar ik kan niet echt vinden of een 1400/2 LR32 daar (nog) mee compatible is. Heb de zaag overgenomen zonder rail en tot nu toe voor het grovere werk een zelfgemaakte rail, maar ik wil voor afwerking binnen een goede rail kopen.
Iemand die t weet?
Die geleide verandert niet. Dat is allemaal backwards compatible.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
TheGhostInc schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:58:
@Cheezus Multitool is de enige serieuze optie, die heb je toch nodig voor de laatste stukjes. En je hebt het over ~€40. Dat zijn de kosten niet. Zet je hem daarna op marktplaats voor de helft.
In that case, koop een goedkope multitool op marktplaats en probeer hem na het klussen met winst te verkopen :)

@Cheezus ik denk dat een combi van invalzaag (voor het 3 meter deel?) met een multitool voor de eindes en losse stukken eigenlijk je enige goede optie is. Kan je dat niet lenen van een bekende of eventueel huren?

Alleen even opletten dat je een ouder of goedkoop zaagblad dan gebruikt aangezien laminaat een goed zaagblad nogal snel bot maakt.

Via marktplaats kopen en weer verkopen is natuurlijk ook een optie, als je dat goed doet kost het afgezien van wat tijd in ieder geval geen geld, of levert het zelfs wat op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 23:35
Twijfels schreef op woensdag 27 november 2019 @ 21:28:
Alleen even opletten dat je een ouder of goedkoop zaagblad dan gebruikt aangezien laminaat een goed zaagblad nogal snel bot maakt.
Ik redeneer precies andersom: Scoor ff 1 of 2 nieuwe, want anders kom je er niet doorheen en maak je alleen maar vuur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raymond schreef op woensdag 27 november 2019 @ 21:58:
[...]

Ik redeneer precies andersom: Scoor ff 1 of 2 nieuwe, want anders kom je er niet doorheen en maak je alleen maar vuur :+
d:)b

@Cheezus ook mijn tip, ik maakte de fout te denken dat mijn kneiterdure mafell zaagblad wel een paar strookjes laminaat overdwars kon hebben.....niet dus.

Pak een dedicated blad op welk stuk gereedschap dan ook, zaag of multitool of wat dan ook. Dat werkt sneller, beter, veiliger en prettiger.

Investeer in de juiste keuze is hier het devies :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 10:10
Cheezus schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:51:
Wat is het beste gereedschap om een stuk uit een bestaande laminaatvloer te halen i.v.m. het plaatsen van een binnenmuur? Een invalzaag gaat denk ik het snelst maar is weinig precies (korte stukjes lijkt me lastig) en komt niet tot de muur. Een multitool lijkt me het meest geschikt maar ik heb daar verder weinig use-cases voor, zijn er betere opties?
Het gaat om ca. 3m muur, met uitsparing voor een deur en 3 kleine vierkante stukjes voor het plaatsen van een steunbalk voor een vliering.
Komt de muur in het "midden" van de vloer? Dus een strook laminaat weg met een deuropening daarnaast, ca 8 m zaagwerk?
Lijkt me toch de invalzaag met liniaal de betere keus, veel nauwkeuriger. De laatste stukjes doe je wel met een multitool.
8 meter recht zagen met alleen een multitool kan wel maar is een uitdaging, zelfs langs een lat. En vreet blaadjes.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:18

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Cheezus Helemaal eens met @Teijgetje
Ik heb zoiets ook gedaan bij het verdelen van een grote "woonkamer" in een kleine woonkamer en een slaapkamer. Daarbij de invalzaag gebruikt werkte snel en goed midden in de vloer dus. Ik zie dat niet makkelijk lukken met een multitool maar het -kan- er wel mee, zal niet strak zijn en waarschijnlijk veel tijd en mogelijk zaagjes kosten.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 12:39

Jelte,89

Woodworking

@Cheezus, weghalen van laminaat geen optie? dus ook gelijk een nieuw partijtje in de kamer leggen? soms maar een fractie van de totale prijs, maar scheelt een bult gedoe en je hebt 'alles' weer lekker nieuw?

uiteraard met @Teijgetje eens, maar ik heb zelf expres een goedkope laminaatvloer gehaald (8 euro m/2) ligt er nu al 6jr in, ben er nog dik tevreden mee, maar het doet straks geen pijn als het er uit moet.

(en nee, ik heb geen whitewashgray-shit van ikea,) ik krijg nog af en toe de vraag of het massief is.)

[ Voor 45% gewijzigd door Jelte,89 op 28-11-2019 00:15 ]

Revive the guild!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:27
Voor laminaat kies ik toch liever een goed product (en dan ben je 20+ euro/m2 kwijt).
Met de verbouwing van de keuken ook wat stukken laminaat moeten verwijderen. Met de Fein multitool een goed zaagje en precies en geduldig werken lukte dat prima.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:49
(jarig!)
Martinusz schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:20:
Heb de PARKSIDE® 4-in-1 accu-combi-apparaat 20 V besteld bij Lidl voor de verhuizing. Heb al een parkside 20V accuboor die uitstekend bevalt, maar voor de verhuizing leek mij een reciprozaag handig, met dit apparaat heb ik boor,recipro, schuur en multitool in 1. Voor die 5 tientjes geen problem als hij de verhuizing niet overleeft, de accu kan ik altijd nog gebruiken op mijn accuboor :)

https://www.lidl-shop.nl/...-apparaat-20-V/p100259566
Ik ben benieuwd. Mij lijkt het helemaal niks.

Ik ben wel parkside fan. Maar vaak met al die klik op en af multi aansluitingen denk ik al snel dat er speling ontstaat en problemen, of dat ik de helft kwijt raak en door het 'multi' gedeelte moet er toch ergens concessies gedaan worden in gebruiksgemak.

Mooi om te horen dat je tevreden bent over de accuschroefmachine. Die staat op mijn verlanglijst, maar bestellen is lastig omdat hij 95% van de tijd is uitverkocht

Ik kan je wel deze aanraden:
https://www.lidl-shop.nl/...boorhamer-20-V/p100260923
Super fijn handzaam en licht apparaatje die perfect is voor gaten in muren.

[ Voor 9% gewijzigd door barry86 op 28-11-2019 07:47 ]

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Thnx voor de reacties over de starlock zaagbladen ! Ga van de week maar eens een mooie nieuwe fein bestellen :)

• Martinusz
barry86 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:45:
[...]

Ik ben wel parkside fan. Maar vaak met al die klik op en af multi aansluitingen denk ik al snel dat er speling ontstaat en problemen, of dat ik de helft kwijt raak en door het 'multi' gedeelte moet er toch ergens concessies gedaan worden in gebruiksgemak.

Mooi om te horen dat je tevreden bent over de accuschroefmachine. Die staat op mijn verlanglijst, maar bestellen is lastig omdat hij 95% van de tijd is uitverkocht

Ja ik ben mij bewust dat het nooit hetzelfde gaat zijn als een aparte reciprozaag etc. maar hij is ook aangeschaft voor de snelle kleine klusjes voor de verhuizing, hij hoeft het dus ook niet te overleven :P
Maar wie weet is het gewoon een degelijk apparaat, wie zal het zeggen, die accuboor ben ik in ieder geval zeer tevreden over, krachtig apparaat.

Boorhamer heb ik al thuis liggen, van de gamma bevalt ook uitstekend voor die paar gaten in hard beton :Y (heb hem al regelmatig uitgeleend aan familie)

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-04 13:08
Is dit een beetje een mooie aanbieding, of kan dit goedkoper gescoord worden? Elders kom ik uit op zo'n €90,- voor deze combinatie (wel met BL1830B i.p.v. BL1830).

Makita DC18RC + BL1830 voor €75,90 inc. verzenden
https://www.ibood.com/diy...ader-18-v-accu-30-ah.html

Edit: Wordt geleverd met UK plug zie ik nu. Deze laten we dus voorbij gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door RevellNL op 28-11-2019 09:26 ]

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 11:52
Voor welk apparaat ga je de accu gebruiken? Heb je al een lader of wil je er gewoon graag eentje bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-04 13:08
ppatrick schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:30:
Voor welk apparaat ga je de accu gebruiken? Heb je al een lader of wil je er gewoon graag eentje bij?
Ik heb nog geen Makita apparaten maar ben van plan om met de komende accu-actie slagschroefmachine en klop-/schroefboormachine bodies te kopen. Dan zou ik met een aankoop als deze op 3 accu's uitkomen en een lader dus ook al hebben, al twijfel ik nog wel tussen de DC18RC en de DC18RD.

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:06
Bij amazon kom ik op 76,89 voor de zelfde BL1830b accu + DC18RC lader en 104.63 met een BL1850b.

Op het plaatje is duidelijk de accu-indicator te zien, die het verschil maakt tussen de BL1830 en de BL1830b. Echter wordt dit in de tekst nergens bevestigd.
RevellNL schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:35:
[...]
Ik heb nog geen Makita apparaten maar ben van plan om met de komende accu-actie slagschroefmachine en klop-/schroefboormachine bodies te kopen. Dan zou ik met een aankoop als deze op 3 accu's uitkomen en een lader dus ook al hebben, al twijfel ik nog wel tussen de DC18RC en de DC18RD.
Wellicht is een DDF482RFJ dan een goed begin. Krijg je voor ca. 170,- 2 3,0 Ah accu's, een lader, een boormachine en een nette kist waar alles in past.
Als je de losse set van iBood koopt, en dan in januari een DDF482ZJ bij een erkende dealer koopt, heb je voor een vergelijkbaar bedrag het zelfde, maar dan is een van de 2 accu's 5,0 Ah.

[ Voor 50% gewijzigd door Nivado op 28-11-2019 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 11:52
Je hebt ook een dubbele lader en die is niet veel duurder dan enkele misschien ook iets om naar te kijken. Wacht zelf ook op zo actie als jij heb bladblazer die werkt goed maar trekt echt snel accu's leeg dus extra set is welkom. Zou denk zelf sneller voor de 5ah versie kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
Als je tuingereedschap van Makita gebruikt, dan is een dubbele lader toch wel handig ja. De 36V apparatuur op dubbele! 18V batterijen kun je met laden niet bijhouden als je een enkele lader hebt.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik ben met mijn haakse slijper wat tegels aan het snijden voor het toilet, met een nieuwe diamantschijf van DeWalt speciaal voor tegels.
Dit gaat uitstekend, maar wellicht zijn er nog twee dingen die ik beter kan doen.

1) Snijd je de tegel met de voorkant van de schijf of de onderkant. Hiermee bedoel ik, zet je de slijper er bovenop, of er tegenaan? (Als de tegel plat ligt, en dan snijden). Als dit niet duidelijk is, zal ik een plaatje maken.

2) De voorkant van de schijf snijd keurig zonder scherfjes, maar de achterkant (dus het deel van de slijpschijf in de beschermkap zogezegd) trekt vaak toch wel scherfjes mee. Ik denk doordat ik 'slinger'. Hoe voorkom ik dit, of ligt het ergens anders aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Blomminator schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:22:
Ik ben met mijn haakse slijper wat tegels aan het snijden voor het toilet, met een nieuwe diamantschijf van DeWalt speciaal voor tegels.
Dit gaat uitstekend, maar wellicht zijn er nog twee dingen die ik beter kan doen.

1) Snijd je de tegel met de voorkant van de schijf of de onderkant. Hiermee bedoel ik, zet je de slijper er bovenop, of er tegenaan? (Als de tegel plat ligt, en dan snijden). Als dit niet duidelijk is, zal ik een plaatje maken.
Je wilt je slijpschijf zo ondiep mogelijk door de tegel laten gaan, anders gaat ie happen en zo. Dus als ik je uitleg goed begrijp dus met de onderkant van de schijf over het oppervlak van de tegel gaan en niet met de 'voorkant' van de schijf tegen de rand van de tegel duwen.
2) De voorkant van de schijf snijd keurig zonder scherfjes, maar de achterkant (dus het deel van de slijpschijf in de beschermkap zogezegd) trekt vaak toch wel scherfjes mee. Ik denk doordat ik 'slinger'. Hoe voorkom ik dit, of ligt het ergens anders aan?
Ook daar zal het helpen als je zo min mogelijk van de slijpschijf onder de tegel uit laat komen. Evt. kan je ook eerst een ondiepe sleuf slijpen en daarna pas doorslijpen. Ik heb niet heel veel ervaring met tegels slijpen, maar dat is de techniek hoe je met een cirkelzaag houten planken met fineer / kunststof coating netjes kan zagen. Lijkt me hetzelfde concept.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 12:39

Jelte,89

Woodworking

Haakseslijper met voorrits functie :)

Revive the guild!

• Blomminator
  • Niet online
@Orion84 Thnx, precies wat ik bedoelde. Nu dus exact verkeerd gedaan en de slijper er wel 'tegenaan' gezet. Maar goed, t zit erg netjes dus ik vind het prima voor nu. Maar zo leer je weer wat!

Mooi dat er wel een handleiding is met hoe je de schijf erin zet, maar niet hoe je nu eigenlijk slijpt...

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ppatrick schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:38:
Je hebt ook een dubbele lader en die is niet veel duurder dan enkele misschien ook iets om naar te kijken. Wacht zelf ook op zo actie als jij heb bladblazer die werkt goed maar trekt echt snel accu's leeg dus extra set is welkom. Zou denk zelf sneller voor de 5ah versie kiezen
De dubbele lader is wel een gigantisch apparaat.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• Martinusz
[...]

Nou hij is binnen, net ff alle opzetstukken geprobeerd en het is toch wel heel degelijk hoor, geen speling.
Ik ben er in ieder geval blij mee voor komende verhuizing ;)

Ohja enig minpuntje voor nu is de kwaliteit van de koffer, sowieso moet je alles er weer in zien te krijgen, maar de koffer zelf is toch wel zacht plastic, maar goed je kan niet alles hebben voor die prijs!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 12:45
[...]

Zag in de krant dat de Parkside accutol met de BlackFriday aanbieding nu 25,- euro is. Zou er bijna zelf een halen maar met al twee Makita accutollen een beetje kansloos. :P

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

• Twijfels
Amazon heeft heel sneaky al wat Bosch Professional in de aanbieding gegooid zonder het ook direct bij de aanbiedingen duidelijk te laten zien.

Zitten erg goede deals bij! Zojuist dus ook eeeindelijk maar de GCM 8 SJL afkortzaag voor €249,99 gekocht *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Twijfels schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:59:
Amazon heeft heel sneaky al wat Bosch Professional in de aanbieding gegooid zonder het ook direct bij de aanbiedingen duidelijk te laten zien.

Zitten erg goede deals bij! Zojuist dus ook eeeindelijk maar de GCM 8 SJL afkortzaag voor €249,99 gekocht *O*
LINK! :P

https://www.amazon.de/dea...rd_r=AGJ0B45DEVZ2KP43ET0B

• Twijfels
In mijn enthousiasme helemaal vergeten, wou de link er direct bij zetten :+ Maar bij deze dus haha!

• FrederiqueLM
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-07-2024
Sommige items staan niet in bovenstaande link, maar vallen ook onder de Black Friday aanbiedingen (bijv. Bosch Professional GST 90 E Decoupeerzaag en wat andere spullen met stekker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 23:21
Ik wil deze ook bestellen, maar er staat bij dat deze 110 volt is?

Nvm.. Mijn locatie op mijn telefoon stond verkeerd ;)
Twijfels schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:06:
[...]

In mijn enthousiasme helemaal vergeten, wou de link er direct bij zetten :+ Maar bij deze dus haha!

[ Voor 8% gewijzigd door dropkikker op 28-11-2019 20:44 ]

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:59
FrederiqueLM schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:58:
Sommige items staan niet in bovenstaande link, maar vallen ook onder de Black Friday aanbiedingen (bijv. Bosch Professional GST 90 E Decoupeerzaag en wat andere spullen met stekker)
Die is in dit topic nog nooit langsgekomen. Is het dan wel wat voor dat geld?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Twijfels
CurlyMo schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:51:
[...]

Die is in dit topic nog nooit langsgekomen. Is het dan wel wat voor dat geld?
Als ik zo de reviews zie bij Amazon dan denk ik dat het een heel mooi en licht apparaatje is, juist geschikt voor het kleinere werk. Echter denk ik dat veel mensen dan liever voor de 12V variant gaan gezien vermogen in dit geval niet leidend zal zijn, maar ze vaak gewoon een kleine hanteerbare decoupeerzaag willen. Als je de accu's al hebt zijn ze qua prijs ook heel gelijkwaardig.

Dat was in ieder geval ook mijn reden om de 12V te kopen i.p.v. deze :) Voor zwaarder werk is de GST 150 of 160 veel beter geschikt.

@dropkikker gelukt? oOo

• Blomminator
  • Niet online
Ik hoop dat deze voor bijna noppes ineens voorbij komt..
https://www.amazon.de/dp/...sc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it

en dan mét geleiderails..
Maar ja, kans is klein...

• Twijfels
Blomminator schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:38:

Als het mogelijk is zou ik als ik jou was dan voor de set met 2x 1600 liniaal, tas en VEL element gaan. https://www.toolmax.nl/bo...wB99muK1QUMRoCT_4QAvD_BwE. De tas is echt een stevig ding met dikke padding erin en het VEL element + tas alleen zijn al €90 samen, geleiderails per stuk ook €70 dacht ik.

Heb hem zelf net drie weken terug ontvangen en het is echt een super fijne invalzaag, had ik veel eerder moeten kopen :) Hoop voor je dat je hem voor een leuke prijs kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:51

Martijn02

/* No Comment */

Net een bosch PBD 40 gekocht in een Amazon lightning deal voor €200,-

Bosch Tischbohrmaschine PBD 40 (710 W, Max. Bohr-Ø in Stahl/Holz: 13 mm/40 mm, Bohrhub 90mm, im Karton) https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_api_i_ygn4Db5V3S91Q

Met de cachback actie van bosch krijg je als het goed is nog €20 terug.

https://www.bosch-do-it.c...back-1337984.jsp?no-check

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:02

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: https://www.toolsxl.nl/images/Merken/Bosch/Large/Bosch_Blauw_GKS_12V-26_Solo_0.601.6A1.002.jpg
besteld op amazon voor 74 euro (lighting w00t). Ik had hem al heel lang in het vizier. Ik heb zelfs mijn gks 150 er voor verkocht want zon groot ding is helemaal niet zo handig merkte ik

[ Voor 22% gewijzigd door bonzz.netninja op 29-11-2019 09:35 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Ik heb zo'n kleintje juist weer snel verkocht na slechts enkele keren gebruik. Mijn grote invalzaag staat als een blok en gaat als een mes door boter. Van zo'n kleine zaag werd ik vooral zenuwachtig.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 23:21
@Twijfels zeker! Zojuist de bestelling geplaatst :) Ik was er van overtuigd dat ik voor een Ryobi zou gaan, maar dit is ook een goede deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
-DarkShadow- schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:32:
Ik heb zo'n kleintje juist weer snel verkocht na slechts enkele keren gebruik. Mijn grote invalzaag staat als een blok en gaat als een mes door boter. Van zo'n kleine zaag werd ik vooral zenuwachtig.
Ik heb ze beiden en hoewel ik de invalzaag op zich prettig vind werken in veel gevallen is die mini cirkel wel perfect om inkepingen voor houtverbindingen etc te maken of plaatmateriaal even snel en ruw door midden te zagen. Dat komt nog wel eens van pas als je bijvoorbeeld afvalhout hebt wat van een verdieping naar beneden moet of je een gat in een muurtje (OSB/multiplex/gips) moet maken waarbij de nauwkeurigheid van minder belang is. Ik vind dat ze beide zo hun plek hebben en je ze niet goed kan vergelijken eigenlijk. De invalzaag is soms simpelweg te lomp en groot waar die mini weer perfect is :)

Heb nu wel gemerkt dat ik nooit meer de geleiderail zal pakken met de mini sinds ik een invalzaag heb. De mini gaat dus voornamelijk gebruikt worden vanuit de losse pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Sow, half ontopic, half huiskamer, maar ik ben ernstig teleurgesteld in de Black Friday aanbiedingen. Alleen dure gereedschapswinkels hebben algehele kortingsacties... waarmee ze misschien net zo duur worden als de goedkopere... En de losse tooling valt weinig op.

Ik bedoel, waarom (bijv) een accuboor die nu 400 ipv 450 euro kost kopen als ik met een van 100 euro ook goed uit de voeten kan.
Echte uitblinkers heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:23
Bosch Professional Exzenterschleifer GEX 125-150 AVE gekocht zojuist. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 13:20
new_guy schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:16:
[...]

Bosch Professional Exzenterschleifer GEX 125-150 AVE gekocht zojuist. :+
En ik mezelf weer blij gemaakt met een Bosch GKS 190. Twijfelde om voor een Makita cirkelzaag op accu te gaan maar voor nog geen 80 euro kon ik hem niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:18
Ben ik nu gek of levert Bosch plots een aantal dingen niet meer naar NL?

Specifiek deze:

https://www.amazon.de/Bos...a4_62&smid=A3JWKAKR8XB7XF

Wilde een mooi setje met decoupeerzaag & klopboor bouwen maar ze lijken 'm dus niet te leveren (vanochtend toen ik keek wel)...

Iemand anders nog adviezen voor een evt. decoupeerzaag & (klop)boor?

Makita heeft ook een aardige set voor ~200 euro maar die is uit de g-series wat weer lastig combineren is met ander spul. Bosch 12v leek mij een goed (en betaalbaar) alternatief, maar andere inputs hoor ik graag!

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:43
kingtim schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:23:

Specifiek deze:

Waarschijnlijk alleen nog beschikbaar via externe verkopers, welke dan niet naar Nederland willen verzenden. Prijs is ook stuk hoger dan vanochtend.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

Specifiek deze:

Wilde een mooi setje met decoupeerzaag & klopboor bouwen maar ze lijken 'm dus niet te leveren (vanochtend toen ik keek wel)...

Makita heeft ook een aardige set voor ~200 euro maar die is uit de g-series wat weer lastig combineren is met ander spul. Bosch 12v leek mij een goed (en betaalbaar) alternatief, maar andere inputs hoor ik graag!
Zag op Ibood wel een Makita DF332DSM3J + 3 accu's voor 149,95

Deze Bosch is ook erg goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:29

orf

Specifiek deze:

Deze wel toch? https://www.amazon.de/dp/...a4_60&smid=A3JWKAKR8XB7XF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Die van @orf word verkocht en verzonden door Amazon en die van @kingtim door Baumarkt Bender. Daar zal ddus een verschil in zitten wie wat waar naar toe wil verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Dat is een GSR, @kingtim linkte een GSB
MeMoRy schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:05:
Sow, half ontopic, half huiskamer, maar ik ben ernstig teleurgesteld in de Black Friday aanbiedingen. Alleen dure gereedschapswinkels hebben algehele kortingsacties... waarmee ze misschien net zo duur worden als de goedkopere... En de losse tooling valt weinig op.

Ik bedoel, waarom (bijv) een accuboor die nu 400 ipv 450 euro kost kopen als ik met een van 100 euro ook goed uit de voeten kan.
Echte uitblinkers heb ik nog niet gevonden.
Marges zijn al klein... dus tja.

En kwaliteit heeft gewoon een prijs. Liever eentje van 400 die gewoon 10 jaar meegaat dan vier van 100 die elk net de garantietermijn van 2 jaar halen...

[ Voor 58% gewijzigd door kabeltjekabel op 29-11-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
@Martinusz Met het risico zeer offtopic te lopen: Ik heb een bloedhekel aan zulk duur nep-gereedschap. Koop dan een echte schroefboormachine van de Ikea. Dan kan zo'n kind er tenminste nog echt wat mee. Verder hoor ik niet zo veel van de 10.8V Makita serie, had een beetje het idee dat die stervende was.

@orf Die lijkt er erg op, heeft helaas geen klopfunctie, maar denk dat ik er maar voor zal gaan. Voor het echte breekwerk heb ik een boorhamer, een klein klopboortje (voor het enkele dingetje dat in een stenen muur moet) leek mij wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 12:58
De GSB body is bij gereedschapscentrum anders maar € 72

Heb je voor € 155 2 machines, misschien wel zo handig met voorboren en schroeven.
kingtim schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:49:
@Martinusz Met het risico zeer offtopic te lopen: Ik heb een bloedhekel aan zulk duur nep-gereedschap. Koop dan een echte schroefboormachine van de Ikea. Dan kan zo'n kind er tenminste nog echt wat mee. Verder hoor ik niet zo veel van de 10.8V Makita serie, had een beetje het idee dat die stervende was.

@orf Die lijkt er erg op, heeft helaas geen klopfunctie, maar denk dat ik er maar voor zal gaan. Voor het echte breekwerk heb ik een boorhamer, een klein klopboortje (voor het enkele dingetje dat in een stenen muur moet) leek mij wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:54
Blomminator schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:38:

470euro met geleiders etc. Is niet niets maar toch iets goedkoper dan op toolmax

https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

-DarkShadow- schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:32:
Ja een invalzaag snap ik dat wel weer. Maar ik had een bosch blauw GKS 190 (geloof ik) en die was en groot lomp, en er was geen liniaal voor beschikbaar omdat nou net precies die niet op een liniaal kan. Dubbel onhandig

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
Cujo74 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:04:
De GSB body is elders goedkoper

[...]
Gouden tip! Op amazon was die nog goedkoper. Heb die body gecombineerd met de GSR actie op amazon & een decoupeerzaag + 4ah accu's. Al met al & nette set voor 300 euro (al zeg ik het zelf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels

Specifiek deze:

In plaats van €130 koop je dan deze:
https://www.amazon.de/dp/...mZG9Ob3RMb2dDbGljaz10cnVl voor €83 en https://www.amazon.de/dp/...d=1575033958&s=diy&sr=1-6 voor €57, dan ben je tien euro meer kwijt en heb je zowel de GSB als GSR. Gebruik je de GSB voor boren en GSR voor schroeven, geen gezeur met wisselen :)

Of je gooit de GSR op marktplaats voor een paar tientjes en ben je uiteindelijk voor €100 klaar.

Edit: en dat heb je jezelf dus een minuut geleden bedacht :+ En cujo ook al, ik moet eerst gaan lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
kabeltjekabel schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:48:
[...]
Liever eentje van 400 die gewoon 10 jaar meegaat dan vier van 100 die elk net de garantietermijn van 2 jaar halen...
Als dat het geval zou zijn. Ik heb nog geen accuboormachine meegemaakt waarvan de accu 10 jaar meeging.
En als accu niet meetelt, dan gaan in mijn ervaring boormachines van 100 euro ook 10 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
NoepZor schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:27:
[...]

Waarschijnlijk alleen nog beschikbaar via externe verkopers, welke dan niet naar Nederland willen verzenden. Prijs is ook stuk hoger dan vanochtend.
Nee, veel Bosch artikelen die in DE vaak goedkoper zijn dan in NL mag Amazon zelf ook niet verzenden naar NL van Bosch. Waarschijnlijk is dit een voorwaarde van Bosch om goede inkoopprijzen te krijgen.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
-DarkShadow- schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:56:
[...]

Nee, veel Bosch artikelen die in DE vaak goedkoper zijn dan in NL mag Amazon zelf ook niet verzenden naar NL van Bosch. Waarschijnlijk is dit een voorwaarde van Bosch om goede inkoopprijzen te krijgen.
Het enige wat Amazon van Bosch niet naar NL wil verzenden zover ik nu zie is de GTS 10 XC zaagtafel, vermoedelijk vooral om het gewicht etc.
En losse accu's (in ieder geval de ProCore) willen ze niet verzenden :( Maar verder staat dat helemaal los van voorwaarden van Bosch gok ik zo, ik heb er inmiddels zat gekocht wat ik voor die prijs never nooit in Nederland ga vinden.

Zoals hierboven al aangegeven was het ook Amazon niet die de GSB verkocht, maar een externe verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@Rubberen @Twijfels Thnx voor de tip! Ziet er werkelijk schitterend uit. Nadeel is... ik heb geen geld, geen huis en heb het niet nodig.. Dus 500,- is even niet een goed idee;) Maar de wishlist is geduldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:35:
[Afbeelding]
besteld op amazon voor 74 euro (lighting w00t). Ik had hem al heel lang in het vizier. Ik heb zelfs mijn gks 150 er voor verkocht want zon groot ding is helemaal niet zo handig merkte ik
Ooit sprak ik een collega en die zij dat dat leuk is voor brandhout etc.Die gks150 idem. Wat is je ervaring/idee? Want qua prijs best interessant, maar als je er niet secuur mee kunt werken.. is het voor mij minder/niet interessant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Blomminator schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:08:
[...]

Ooit sprak ik een collega en die zij dat dat leuk is voor brandhout etc.Die gks150 idem. Wat is je ervaring/idee? Want qua prijs best interessant, maar als je er niet secuur mee kunt werken.. is het voor mij minder/niet interessant..
Nou...mijn idee is dat ik er gewoon netjes mee kan zagen :) Ervaring heb ik nog niet maar ik had dus die 190 en die pakte ik gewoon te weinig want groot en gedoe (en geen liniaal dus gezeik met latjes als geleiders). Dus ik hoop dit vaker te gebruiken en als ik kijk wat ik wel eens zaag, zou hij dat allemaal prima moeten kunnen. Dikkere balken doe ik altijd met de hand (japanse zaag ftw) en echt dik plaatmateriaal doe ik eigenlijk nooit. En als ik dat ga doen.....dan is dat een mooie reden om alsnog een keer een invalzaag te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1111
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-05 21:30
Blomminator schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:08:
[...]
Heb hem zelf sinds kort en hij is ideaal om snel te pakken en te gebruiken. Voor aanmaakhout kan ik het me ook wel voorstellen. Gebruik ‘m zelf op het moment vooral ook voor het op maat maken van tengels van 22x50 en plaatmateriaal.

Had eerst een goedkopere variant met snoer. Dit is heel veel prettiger werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:19
Iemand ervaring met zoiets als tacker?

Afbeeldingslocatie: https://betaalbaarshoppen.nl/media/catalog/product/cache/1/full/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/i/kibani-combitacker-01_1_1.jpg

Andere winkels hebben iets soort gelijk, kan "spijkers" en nieten schieten. Ik leen nu soms zo'n meubeltacker maar wil eigenlijk ook spijkers (of minibrads zoals ze hier heten) schieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 11:56
DoeEensGek schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:48:
Iemand ervaring met zoiets als tacker?

[Afbeelding]

Andere winkels hebben iets soort gelijk, kan "spijkers" en nieten schieten. Ik leen nu soms zo'n meubeltacker maar wil eigenlijk ook spijkers (of minibrads zoals ze hier heten) schieten.
Ja heb een dewalt, prima voor de minibrads. Heb rvs brads gebruikt voor de boeidelen, werkt als een tierelier. :)

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 23 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic