Gefeliciteerd met je aanwinst.
Hang voor de zekerheid een groot bord op met "
Nooit de sleutel in de kop laten, OOK NIET EVEN".
Om te wennen dat je altijd die sleutel er uit haalt. (regel 1, 2, 3, 4 en 5 uit het metaaldraaibankboekje.

)
Vroegah op school vloog zo`n sleutel regelmatig door de klas als iemand hem "even" vergeten was en de bank aanzette...….. Dat leverde altijd spectaculaire gaten en lelijke verwondingen op (als in lelijk gat in je hoofd).
Wen je dat dus aan, net als sieraden af en losse kleding uit als je met de draaibank werkt. Sommige lichaamsdelen kun je maar één keer kwijtraken.
Ik ben inmiddels wel benieuwd hoe het met de
Parkside PMB 1100 bandzaag is afgelopen.
Werkt hij (nu) goed?
Eigenlijk wilde ik hem toch ook aanschaffen, de
review-
video`s zagen er goed uit naar mijn mening en de zaagafwijking leek me ruim binnen (lasbare) tolerantie voor die prijs.
Ook leek me de koffer prima.
Tijdens het "wel/niet doen" kreeg ik door Google-ads
de HBM variant voorgeschoteld voor 180 euro ( eigenlijk allerlei zagen, iets met zoekgeschiedenis).
In de video`s van Handige Harry leek me de voetplaat iets zwaarder en was ik vooral gecharmeerd door de snelspanklem.
Gezien verdere specs hetzelfde waren en ik toch langs HBM moest kon ik die gelijk even uitchecken.
Na enig zoekwerk de machine boven op een tafel gevonden, met helaas een bordje tijdelijk niet leverbaar er op. Toen ik beter keek bleek het om de
Scheppach te gaan van 240 euro, de HBM van 180 euro stond een tafel verder.
En na wat vergelijken bleken de Scheppach en de HBM exact dezelfde machine te zijn, tot op het laatste schroefje. Met een andere sticker er op.
Onnodig te zeggen welke even later in mijn auto stond...……..
Maar ook bij deze (duurdere) machines zijn de afdekkapjes van plastic en is de koffer K*t, je krijgt er zowel bij Scheppach als HBM namelijk geen koffer bij.
@
Jelte
Het was al gezegd maar is een
minicompressortje niet iets om banden en ballen mee op te pompen?
Ik heb er een standaard in de auto liggen van de Action (Michelin à 8 euro meen ik)sinds ik een leeglopende band (spijkertje) had en te lui/geen tijd had om hem even te laten plakken, en dat werkt prima.
Wel even wat PRRRRR-herrie maar voor die prijs hoef je niet moe te worden van zelf pompen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Teijgetje op 26-11-2019 00:45
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.