Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:14
via idealo.de vind je de zaag ook bij svh24.de met een kortingscode voor 165 euro ex verzenden.
Ik heb een paar keer wat via die zaak gekocht, is een goede zaak.

Website lijkt nu ff in chrome niet lekker te werken, in IE doet'ie het prima.

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:48

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Raymond schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:28:
via idealo.de vind je de zaag ook bij svh24.de met een kortingscode voor 165 euro ex verzenden.
Ik heb een paar keer wat via die zaak gekocht, is een goede zaak.

Website lijkt nu ff in chrome niet lekker te werken, in IE doet'ie het prima.
Ze hebben momenteel daar een sale actie (tot middernacht vermoedelijk) waarbij je extra 20% korting krijgt als je 3 sale items besteld, dit kan dus dat ene dure apparaat zijn met 2 setjes deuvels van een paar euro (om aan 3 items te komen). Ik vermoed ook dat daarom de website gaar is, ook in Firefox werkt het matig bij mij en juist in chrome weer wel goed.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Twijfels
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21:14
rockhopper schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:47:
[...]

Ze hebben momenteel daar een sale actie (tot middernacht vermoedelijk) waarbij je extra 20% korting krijgt als je 3 sale items besteld, dit kan dus dat ene dure apparaat zijn met 2 setjes deuvels van een paar euro (om aan 3 items te komen). Ik vermoed ook dat daarom de website gaar is, ook in Firefox werkt het matig bij mij en juist in chrome weer wel goed.
Die sale actie is alleen op een (wel grote) selectie aan items. De afkortzaag staat daar niet tussen helaas.. het is overigens niet een heel eerlijke actie want veel items hebben ze eerst zo’n 20% duurder gemaakt 8)7

• Raymond
Op idealo staat de code die je moet gebruiken, staat los van die sale.

Edit:
Code: FXLS4

Is nog tot vandaag 11:21 geldig.

Raymond wijzigde deze reactie 18-11-2019 06:57 (29%)

• Dimitrip
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:59
Heeft er iemand ervaring met de vorige versie van pokit multimeter, was een kickstarter.

Nu is er een nieuwe versie, de pokit pro.
https://www.kickstarter.com/projects/pokitmeter/pokit-pro

Lijkt me zeer handig ivm uitlezen van de data. Ik weet niet of het met andere Multimeters zo wordt weergegeven en opgeslagen?
Ik was aan het kijken voor een Fluke 117 maar deze lijkt me ook interessant. Zeker omdat je de metingen makkelijk kan exporteren, interessant voor foutopsporingen.

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:25
Raymond schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:56:
Het lijkt erop dat mijn motorzaag zoektocht tot een einde aan het komen is. Morgenavond mijn via MP gekochte motorzaag ophalen. Dus voor nu even slag om de arm (blijft MP natuurlijk) en hopelijk maandagavond foto's.

* Raymond happy, mooie deal voor een jonge machine.
werd een keer tijd ook, joh :P

• Raymond
Fraggert schreef op maandag 18 november 2019 @ 07:51:
[...]

werd een keer tijd ook, joh :P
Vanavond plaats ik het hele verhaal wel, met fotootje van de zaagcollectie. Maar de samenvatting is heel simpel: Ik heb het nog niet eerder nodig gehad :+
Dit zaagseizoen ga ik een zaagcursus volgen en ook bij ons in de buurt heb ik wat hout gekocht. Dus het wordt nu actueel.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:59

Boudewijn

omdat het kan

Dimitrip schreef op maandag 18 november 2019 @ 07:32:
Heeft er iemand ervaring met de vorige versie van pokit multimeter, was een kickstarter.

Lijkt me zeer handig ivm uitlezen van de data. Ik weet niet of het met andere Multimeters zo wordt weergegeven en opgeslagen?
Ik was aan het kijken voor een Fluke 117 maar deze lijkt me ook interessant. Zeker omdat je de metingen makkelijk kan exporteren, interessant voor foutopsporingen.
Mijn angst bij kickstarters is dat de app en de support slecht zijn (gamegolf,anova heb ik als voorbeelden) dus ik zou er mijn fluke niet voor inruilen. Nog los van of ik 600v op die zwarte meetpen zou durven zetten.

• Raymond
Dimitrip schreef op maandag 18 november 2019 @ 07:32:

Wat een nifty apparaatje! Ik heb hem gebacked, lijkt me een leuk verjaardagscadeautje :)

Ik heb me bedacht. 600khz bandbreedte. En voor 100euro koop je een picoscope, met veel meer mogelijkheden en wat meer "trackrecord":
https://www.picotech.com/...scope-2000-specifications.

Raymond wijzigde deze reactie 18-11-2019 09:21 (13%)

• Skidmarks
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:43
Raymond schreef op maandag 18 november 2019 @ 06:46:

Edit:

Thanks ik heb hem besteld bij svh24.de met de code incl verzenden voor € 172,54 dat is een mooie prijs :)

• RevellNL
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13-12 16:35
Ik ben me aan het orienteren voor een mooie set met schroefboormachine en slagschroefmachine, en nu heb ik mijn oog laten vallen op de Makita DLX2189TJ of de Makita DLX2220TJ.

Iemand ervaringen met deze sets, of de tools die erin zitten i.i.g.? En is het verstandig om nog even te wachten om te zien of er mooie deals komen met Black Friday?

RevellNL wijzigde deze reactie 18-11-2019 10:22 (16%)

• Twijfels
Raymond schreef op maandag 18 november 2019 @ 06:46:

Edit:

Dat wist ik niet. Nu dacht ik zelf dan ook gelijk ff wat met 20% te bestellen maar de code werkt niet (meer) helaas :-(

Zie dat het hem gelukkig wel is gelukt om de afkortzaag te kopen.

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:00
RevellNL schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:13:
Ik ben me aan het orienteren voor een mooie set met schroefboormachine en slagschroefmachine, en nu heb ik mijn oog laten vallen op de Makita DLX2189TJ of de Makita DLX2220TJ.

Iemand ervaringen met deze sets, of de tools die erin zitten i.i.g.? En is het verstandig om nog even te wachten om te zien of er mooie deals komen met Black Friday?
De DDF483 en DTD155 uit de 2e set zijn de "Sub-Compacts". Ik heb de DTD155 icm een DDF482 en ik vind het hele fijne machines.

Echter, ik zou even wachten, de prijzen die ik heb betaald:

DTD155: 87 Euro (niet heel eerlijk: In Canada gekocht)
DDF482: 55 euro uit mijn hoofd? Was een tip van volgens mij @Fraggert
Lader: Had ik al, is voor 30 euro te scoren op MP
5Ah accu: 55 euro in de sale in DLD. 3Ah is nog goedkoper en zijn vaak ook op MP te vinden, nieuw in doos.

Dus het is goedkoper te krijgen, zeker als je geen Mbox nodig hebt. Aan de andere kant snap ik het gemak ook wel weer door alles in 1 Mbox te gooien als je het niet elke week in je handen hebt. :)

K to the KillaZ

• Nivado
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:44
@KillaZ & @RevellNL

Ik heb begin dit jaar een DDF482ZJ met gratis accu gekocht voor 89,-, dat is inclusief M-Box.
Ik zie dat deze bij meerdere (geautoriseerde) dealers momenteel ca. 95,- incl. verzenden kost. In januari is er weer accu actie en krijg je er weer een 5Ah accu bij.
Het is verder een hele fijne machine, ik zou hem zo weer kopen en kan hem iedereen aanbevelen.
Ik heb daarnaast een DTD154, met meerdere standen. Dat vind ik wel heel fijn, en kan ik ook iedereen aanraden.

@Twijfels Sorry, verkeerd gekeken!

Nivado wijzigde deze reactie 18-11-2019 11:43 (6%)

• Twijfels
Nivado schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:11:
@KillaZ & @Twijfels

Ik heb begin dit jaar een DDF482ZJ met gratis accu gekocht voor 89,-, dat is inclusief M-Box.
Ik zie dat deze bij meerdere (geautoriseerde) dealers momenteel ca. 95,- incl. verzenden kost. In januari is er weer accu actie en krijg je er weer een 5Ah accu bij.
Het is verder een hele fijne machine, ik zou hem zo weer kopen en kan hem iedereen aanbevelen.
Ik heb daarnaast een DTD154, met meerdere standen. Dat vind ik wel heel fijn, en kan ik ook iedereen aanraden.
Ik heb niks met die discussie te maken :+
@RevellNL ik gok dat jij er meer belang bij hebt

• RevellNL
@KillaZ @Nivado Thanks voor de info! Ik denk dat ik dan inderdaad nog even wacht tot de accu-actie in januari en daarbij eens ga kijken naar losse combinaties.

• Fraggert
Raymond schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:47:
Vanavond plaats ik het hele verhaal wel, met fotootje van de zaagcollectie. Maar de samenvatting is heel simpel: Ik heb het nog niet eerder nodig gehad :+
Dit zaagseizoen ga ik een zaagcursus volgen en ook bij ons in de buurt heb ik wat hout gekocht. Dus het wordt nu actueel.
Leuk, ben benieuwd d:)b

wij hebben het eerder in dit topic (of deeltje 3) eens uitvoerig gehad over motorzagen en je plannen ;)
KillaZ schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:58:
DDF482: 55 euro uit mijn hoofd? Was een tip van volgens mij @Fraggert
niet dat het wat uitmaakt, maar ik weet haast zeker dat ik dat niet was ;)

• Baytep
  • Registratie: november 2017
  • Niet online
Top uitvinding!
Accuraat tot 1mA, dus ongeschikt voor werken met 4-20 mA signalen.
Dan moet ik altijd nog een andere multimeter achter de hand houden.
Ik wacht nog even tot de volgende versie...

• pmeter
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09-12 17:58

pmeter

Poes!

Ik heb een website-tip: accessoires voor de multitool zijn vaak erg duur. Bij ecotools.nl zijn ze heel goedkoop(ik heb geen banden met eco-tools). Bijvoorbeeld deze voor 4 euro:

pmeter wijzigde deze reactie 18-11-2019 17:20 (5%)

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:05

CurlyMo

www.pilight.org

pmeter schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:19:
Ik heb een website-tip: accessoires voor de multitool zijn vaak erg duur. Bij ecotools.nl zijn ze heel goedkoop(ik heb geen banden met eco-tools). Bijvoorbeeld deze voor 4 euro:
[Afbeelding]
Heb je gezien hoe vaak ecotools al niet is aangehaald in dit topic ;)

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• MochiGohan
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-12 13:04
Twijfels schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:42:
[...]

Dat wist ik niet. Nu dacht ik zelf dan ook gelijk ff wat met 20% te bestellen maar de code werkt niet (meer) helaas :-(

Zie dat het hem gelukkig wel is gelukt om de afkortzaag te kopen.
Code is
nu voor 11% korting zo lijkt het. Misschien dat ze rond Black Friday nog een leuke actie hebben...
(Zit zelf te wachten op een leuke actie voor de Metabo KGS 254M, een workmate om hem op te zetten en een nieuwe multitool).

• Raymond
Naar aanleiding van Raymond in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3"
en @Fraggert 's uitgebreide reactie hier: Fraggert in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3" heb ik dus eindelijk een machine aangeschaft.

In eerste instantie was ik op zoek naar een allrounder. Niet te zwaar, zodat je er wel een dag mee kan werken. Maar ook niet te licht, omdat je anders wel erg aan het knooien bent als je een keer wat zwaardere boom tegenkomt. Daarvoor heeft Stihl de MS261cm en Husqvarna heeft daarvoor de 550XP mark II

Ik heb sinds die post via idealo.de en camelcamelcamel.de de duitse sites in de gaten gehouden, in de hoop een keer tegen een mooie aanbieding aan te lopen. Maar dat gebeurde maar niet. Andere modellen waren weleens in de aanbieding, maar deze twee (die volgens mij ook wel de populairste modellen zijn) bleven altijd duur. Alleen de markI van de 550XP is ff wat voordeliger geweest.

In tussentijd is er ook wat veranderd: mijn vader is gestopt met zagen, die wordt te oud en te slechtziend. Van hem heb ik de MS201CM overgekregen. Een heerlijke lichte machine, die ideaal is om een hele dag mee te werken zonder moe te worden en makkelijk vanalles tot 20-25cm doorzaagt.
Dat nam bij mij de noodzaak voor een allrounder wat weg. Dus ben wat breder gaan zoeken.
Vorige maand kwam een brief vanuit staatsbosbeheer dat het onder voorwaarden weer mogelijk wordt om in hun bossen te gaan zagen (en dus ook bomen om te zagen). Wel na het behalen van een certificaat. Daar heb ik me voor opgegeven, dus waarschijnlijk nog dit jaar ga ik dat certificaat halen.

Dat maakte wel dat ik met wat meer druk op zoek wilde naar een grotere zaag. Ook met die 201 krijg je wel bomen om, maar wel met de nodige effort. En daar had ik geen zin in, want ik ben onervaren en wil dus niet lopen klooien.
Daarom vorige week maar eens goed actief MP gaan afstruinen en naar zagen gekeken. Daarbij viel het me op dat het grotere broertje van de 261 eigenlijk niks duurder was. Waarschijnlijk iets minder geliefd. Dus daarop verder gezocht en dit weekend een paar hele mooie jonge exemplaren gezien. En zondag een dealtje gesloten voor een MS362C-M. Mooi prijsje betaald en de zaag is nagenoeg ongebruikt :D

Dus nu kan ik lekker met een goed gevoel de cursus doen en hout gaan zagen :)

pics, anders geloven jullie me niet:

De nieuwe zaag:

Een MS362-CM met 45CM blad. Een 60CC zaag van 5,6KG en 4,8PK.

Hier naast z'n kleine broertje, voor de foto even uitgerust met een 25CM blad:

Voor de foto ook even m'n mooie bijltje erbij, die ik mezelf voor m'n 40ste verjaardag heb gegeven :P

Blij mee. Nog ff wat laatste hulpmiddeltjes scoren (slijpmateriaal, tweede ketting, benzine en olie) en dan ben ik er helemaal klaar voor. Zaagschoenen/broek/helm heb ik allemaal al, dus op dat vlak ben ik voorzien :)

• _Brake_
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:05
Die zaag is ja ongebruikt!

Tip voor de vijl: koop de variant die de voorgeleiders ook afvlakt. Topding en ligt heerlijk in de handen.

BTO X•BOOK 15CL872 / Intel i7-8750H / NVIDIA GTX1050Ti 4GB / 2x 8GB Crucial DDR4 2666MHz / Samsung 970 Evo 500GB / 2x iiyama XUB2492HSU-B1
LG OLED55C8PLA / Pioneer VSX-922-K / Jamo S608 HCS3 + S606 / SVS PB-1000 / Apple TV 4K

• Fraggert
Raymond schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:50:

De nieuwe zaag:
[Afbeelding]

Een MS362-CM met 45CM blad. Een 60CC zaag van 5,6KG en 4,8PK.
w0000000000000t *O*

gefeliciteerd Ray, daar heb je een hele mooie zaag aan en ga je echt een hele hoop plezier beleven :Y

Veel sucses alvast met het behalen van het certificaat d:)b

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ook niet onbelangrijk bij al die mooie zagen: had je al een zaagbroek en zaagschoenen bij de 20cm variant gekregen?

Zou zelf ook wel die Stihl zagen willen hebben, heb er altijd fijn mee gewerkt toen ik dat werk nog deed. Waarom keek je trouwens eerst naar die 26cm blad variant? Ik zou zelf waarschijnlijk meteen voor de 36cm variant zijn gegaan, werkt toch net wat fijner en die boomdiktes zijn niet ongewoon. Zo'n kleine erbij is wel fijn voor het trimmen van de kleinere takjes nadat je een boom hebt omgezaagd, lijkt me een goede combi zo.

• Pino
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-12 16:51
Voor wie niet graag slijpschijven wisselt: Bosch GWS 7-125 voor 35,99

https://www.amazon.de/deal/9514cc59

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15-12 14:56
zoww... ff wat nieuwen zagen en lintjes besteld :)
bedankt voor de tip @L.N. van tuffsaw. Eens kijken of die m42 ook echt zoveel langer meegaan
voor de tafel zijn het een 24T en een 60T CMT blad geworden

Without magic smoke, it ain't broken!

• Blomminator
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
Al drie dagen bezig om de toiletruimte te vernieuwen. Mijn ouders worden wat ouder en het originele toilet hing op 38cm. Te laag. Dus nieuwe pot gehaald, een Sphinx 345, en een Geberit duoflush spoelreservoir.
https://tweakers.net/ext/f/3kS8CXPIfdFwfUnBfynH5eqI/thumb.jpg

Al met al leuk werk. Mijn Bosch Decoupeerzaag (waar ik eerder over had met de aan/uit knop) zaagt als een malle door de Qboard. Qboard is zelf is raar spul. Schijnt loeisterk te zijn (tot 400kg belastbaar zag ik ergens) maar t zaagt als boter.

Straks de tegels er tegenaan en dan is het hopelijk klaar.

En dan denk je op vrijdag dat het snel zal gaan...
Onderdeel van de Geberit was gebroken - dus 3x naar de Gamma. De afvoermof moest excentrisch, dus naar meerdere winkels want nergens op voorraad. De haakse slijper van m'n pa begaf had, dus mijn eigen ophalen. M'n zus ziek dus ineens oppassen op mn kleine neefje/nichtje = weg hele middag.

En zo blijf je toch weer langer bezig dan je denkt...

Maar wel erg leuk werk!

• Ethiron
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17:34

Ethiron

Advocatus diaboli

@Blomminator Netjes! Ze hadden al een hangend toilet en je hebt alleen het frame en pot vervangen? Gezien de tegels die al op de muur en vloer zitten.

• Blomminator
  • Niet online
Thnx! Ben er ook echt tevreden over. T hangt stevig en voelt ook echt netjes. Je hebt ook weleens klusjes dat je denkt.. nouja, t hangt... maar daar is ook alles mee gezegd. En nu, écht tevreden. Mag ook weleens... :)

En ja, er hing al een potje! Oude muurtje weggebroken, reservoir weg en opnieuw opgebouwd.
Valt echt mee. Wat ik al zeg, je bent langer aan het rijden naar winkels dan daadwerkelijk aan t bouwen...

En - zo vaak klus ik niet helaas - de eerste keer dat ik echt lekker mn nieuwe gereedschap heb gebruikt. De laser, de decoupeerzaag, mn slijper, mn schroefmachine... zelfs de kleine Stanley Wunderbar kwam even van pas. Ik koop graag gereedschap en klus graag, maar je koopt toch ook weleens wat uit "voor de heb". En nu kwam alles zo lekker van pas! Het meest blij ben ik met de Bosch looplamp. 5 tientjes, lang gewenst, gekocht, en NU voor t eerst gebruikt. Écht een topding!

• KillaZ
Elke keer dat ik Wedi of Qboard zie denk ik: "Kut, dat had ik ook gewoon moeten gebruiken ipv Lewis platen" :+

KillaZ wijzigde deze reactie 19-11-2019 10:43 (3%)

K to the KillaZ

• Raymond
henkie196 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:06:
Ook niet onbelangrijk bij al die mooie zagen: had je al een zaagbroek en zaagschoenen bij de 20cm variant gekregen?
Die had ik al langer (zie ook mijn bericht).
Twee broeken, zaaglaarzen, helm met scherm ervoor. Geen zaagjas, daar lees ik wisselende berichten over mbt nut en noodzaak.
Zou zelf ook wel die Stihl zagen willen hebben, heb er altijd fijn mee gewerkt toen ik dat werk nog deed. Waarom keek je trouwens eerst naar die 26cm blad variant? Ik zou zelf waarschijnlijk meteen voor de 36cm variant zijn gegaan, werkt toch net wat fijner en die boomdiktes zijn niet ongewoon. Zo'n kleine erbij is wel fijn voor het trimmen van de kleinere takjes nadat je een boom hebt omgezaagd, lijkt me een goede combi zo.
Ik snap niet helemaal waar je die bladlengtes vandaan haalt?
Bij die kleine zaag heb ik drie zaagbladen, van 25,30 en 35cm. En bij de grote zaag heb ik een 45cm zaagblad.

• L.N.
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17:05
s0ulmaster schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:53:
zoww... ff wat nieuwen zagen en lintjes besteld :)
bedankt voor de tip @L.N. van tuffsaw. Eens kijken of die m42 ook echt zoveel langer meegaan
voor de tafel zijn het een 24T en een 60T CMT blad geworden
Heb jij nog kunnen bestellen bij Tuffsaws? Ik dacht dat die de rest van dit jaar niet meer verzonden buiten de UK en het onduidelijk is of ze het volgend jaar wel weer gaan doen (zie post #67 dit topic).

• s0ulmaster
L.N. schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:04:
[...]

Heb jij nog kunnen bestellen bij Tuffsaws? Ik dacht dat die de rest van dit jaar niet meer verzonden buiten de UK en het onduidelijk is of ze het volgend jaar wel weeg gaan doen (zie post #67 dit topic).
fuuu had mijn vriending laten bestellen vandaag, maar krijg nu net de melding van haar dat er verzend issues zijn inderdaad :(

Moet ik nu in een hoekje gaan huilen?
Ik heb nieuwe lintjes nodig (vooral een 6mm lint voor gitaarbodys uitzagen)

• L.N.
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17:05
s0ulmaster schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:09:
[...]

fuuu had mijn vriending laten bestellen vandaag, maar krijg nu net de melding van haar dat er verzend issues zijn inderdaad :(

Moet ik nu in een hoekje gaan huilen?
Ik heb nieuwe lintjes nodig (vooral een 6mm lint voor gitaarbodys uitzagen)
In een hoekje huilen is de beste reactie. Ik heb ook niet echt een alternatief. In het eerder genoemde topic is wel een alternatief gegeven en mogelijk komen er nog meer, dus zou dat in de gaten houden....

Wat is er met Bhagavad gebeurd? Al zijn posts zijn weg....

L.N. wijzigde deze reactie 19-11-2019 14:55 (5%)

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:48

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Geen mule service mogelijk? Ik weet niet of je juist bij tuffsaw koopt vanwege de budget prijzen of dat ze kwaliteit leveren en service?

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Raymond
L.N. schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:57:

Avg verzoekje oid?

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:49

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

De hele gebruiker Bhagavad is weg :?

Mooi fout is niet lelijk

• KillaZ
[...]

In een hoekje huilen is de beste reactie. Ik heb ook niet echt een alternatief. In het eerder genoemde topic is wel een alternatief gegeven en mogelijk komen er nog meer, dus zou dat in de gaten houden....

In deel 3 staat hij onder "Anoniem: 639074"

Heeft @deepbass909 weer lopen klooien? :+

KillaZ wijzigde deze reactie 19-11-2019 15:19 (5%)

K to the KillaZ

• Gebanned
  • Laatst online: 19:06
KillaZ schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:17:
[...]

In deel 3 staat hij onder "Anoniem: 639074" Gek....
Overal staat hij nu zo.

• dragonhaertt
  • Laatst online: 15-12 14:38
Dzine schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:46:
Heeft er iemand goedkope alternatieven voor liniaal snelspanners?

[Afbeelding]

Mijn Makita sp6000 is onderweg (yeay), maar 60 euro voor 2 klemmen die alleen een liniaal op hun plek hoeven te houden is me echt te gek.
DeWalt heeft de DWS5026 die ook op de Makita rails passen. Die zijn een stuk goedkoper, en ook snelspanners.
Ik heb ze zelf ook, en toch wel heel handig als je de rails niet stabiel op het te zagen oppervlak kan leggen.

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:20

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

KillaZ schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:17:
[...]

In deel 3 staat hij onder "Anoniem: 639074"

Heeft @deepbass909 weer lopen klooien? :+
Ik ben in deze onschuldig.
Maar laat ik het erop houden dat hij wat problemen had met zich aan de policy te houden, waaronder het leeghalen van oude posts met als effect dat oude topics onleesbaar zijn geworden en hij nu voor onbepaalde tijd met vakantie is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• s0ulmaster
[...]

Bedenk me net dat ik een collega heb die uit engeland komt, die elke maand terug gaat. Die ff lief aankijken morgen :$

• Jelte,89
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14-12 18:17

Jelte,89

Woodworking

@L.N., @Gebanned, @KillaZ, @Glenfiddich, @Raymond @Goudvis @Brutalsranan ,

Bhagavad heeft wat meningsverschillen gehad met wat moderators, eea heeft hem doen besluiten om zijn account te (laten) verwijderen. Mochten jullie meer willen weten over Bhagavad zn verdere verloop (gaat niet over deze kwestie) mag via pm.

Revive the guild!

• Gebanned
  • Laatst online: 19:06
Jelte,89 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:33:
@L.N., @Gebanned, @KillaZ, @Glenfiddich, @Raymond @Goudvis @Brutalsranan ,

Bhagavad heeft wat meningsverschillen gehad met wat moderators, eea heeft hem doen besluiten om zijn account te (laten) verwijderen. Mochten jullie meer willen weten over Bhagavad zn verdere verloop (gaat niet over deze kwestie) mag via pm.
Jammer, hoewel ik hem verder niet ken, kon ik zijn schrijfstijl en mening altijd erg waarderen.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:17
O.a. met jullie hulp staat er sinds een tijdje hier de Makita VC2512L.
Prima ding vooralsnog en erg handig dat je er alles mee kunt opzuigen wat je maar tegenkomt.
Vandaag nog een put lopen leegzuigen (combinatie van bladeren, water e.d.).

Wat ik mij alleen afvraag; tijdens de zoektocht naar een geschikte stofzuiger ben ik - als ik het goed herinner - meerdere malen tegengekomen dat je na het natzuigen het filter eerst helemaal moet laten drogen voordat je weer 'gewoon' droog gaat zuigen.

En wat betreft het reinigen van het filter (zuigslang afsluiten, knop indrukken), kan hierbij de stofzak in het apparaat blijven zitten? Ook hier heb ik ooit over gelezen dat deze eerst verwijderd moet worden.
Lijkt me raar en bovendien erg onhandig, maar toch wel even goed om te weten of dat zo is?

Beide zaken staan niet in de handleiding genoemd, maar ben het wel eens tegengekomen.
In hoeverre klopt dit?

• Japieh
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:32
Voor mijn aanstaande verbouwing van mijn aangekochte huis, wil ik wat nieuw gereedschap kopen.

Ik zou graag t.z.t mijn gereedschap willen vervangen voor betere op accu.

Het plan is om wel wat voor het betere spul te gaan zodat het wat langer mee gaat. Maar door alle merken zie ik door de bomen het bos niet meer, makita, bosch e.d

Welk merk zouden jullie aanraden? En welke voltage?

Voor nu zoek ik een accuboormachine, schuurmachine, en eventueel slagschroefmachine.

Op dit moment gaat mijn voorkeur naar makita, maar dat is eigenlijks nergens op gebaseerd.

Bedankt alvast

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Als ik je een makita fanboy kan maken dan laat ik dat zeker niet na :*)

Zoals je zelf al aangeeft heb je al wel een onderscheid gemaakt van wat de profi lijn is, (Makita, DeWalt, Blauwe Bosch) Ansich zijn deze verschillen niet heel groot en doen ze weinig voor elkaar onder. Per type kan er natuurlijk met meer vermogen oid zijn maar deze zijn gemakkelijk met elkaar te vergelijken.

'We' willen je natuurlijk wel aanraden om voor 1 merk te gaan, zodat je de accu's uit kunt wisselen.
Als drager is het eigenlijk geen keuze en raden 'we' je 18V aan.

In je zoektocht naar accu, schuur en slagschroef ben je natuurlijk wel wat summier... wat wil je accuschroeven? wat wil je schuren en waarvoor je de slagschroeven draaier?

Ik zou aanraden om een (klop) boor/schroef machine aan te schaffen die je wat ruimte (accu's) geeft en alvast de lader..

Deze set bijvoorbeeld:

https://www.gereedschapce...x-3-0ah-accu-in-mbox.html

Je hebt dan een redelijk allround machine, met klop functie dus je kunt ook je naambordje buiten ophangen, let op! in steen boren! Niet in beton!

Voor je slag en schuur machine zou ik wachten tot Januari, dan heb je weer een actie dat wanneer je een machine koopt bij een dealer, je een gratis accu krijgt van Makita, en dan kun je dus een losse body aanschaffen en de beginnen vaak rond de ~100 euro

Revive the guild!

• Twijfels
Piet91 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:39:
O.a. met jullie hulp staat er sinds een tijdje hier de Makita VC2512L.
Prima ding vooralsnog en erg handig dat je er alles mee kunt opzuigen wat je maar tegenkomt.
Vandaag nog een put lopen leegzuigen (combinatie van bladeren, water e.d.).

Wat ik mij alleen afvraag; tijdens de zoektocht naar een geschikte stofzuiger ben ik - als ik het goed herinner - meerdere malen tegengekomen dat je na het natzuigen het filter eerst helemaal moet laten drogen voordat je weer 'gewoon' droog gaat zuigen.

En wat betreft het reinigen van het filter (zuigslang afsluiten, knop indrukken), kan hierbij de stofzak in het apparaat blijven zitten? Ook hier heb ik ooit over gelezen dat deze eerst verwijderd moet worden.
Lijkt me raar en bovendien erg onhandig, maar toch wel even goed om te weten of dat zo is?

Beide zaken staan niet in de handleiding genoemd, maar ben het wel eens tegengekomen.
In hoeverre klopt dit?
Wat betreft met nat filter weer stof gaan zuigen is het logisch dat dat niet de bedoeling is. Immers klontert dan gelijk het hele filter vast omdat de stof nat en plakkerig wordt. Verbaast me dat je dat niet in de handleiding terugvindt. Als je vaak nat zuigt zou ik er een extra filter bijkopen, die zijn meestal niet zo duur.

Reinigen weet ik niet, maar lijkt me erg raar als je de stofzak eruit zou moeten halen, dan wordt het nog meer werk dan een gewone bouwstofzuiger uitspuiten met de compressor oid. Kan me het dan ook echt niet voorstellen dat dat juist is, maar 100% garantie geef ik je niet :)

• einz
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 13-12 13:18
Ik heb al eens in dit topic wat simpele tools langs zien komen maar kon het zo 1-2-3 niet vinden dus bij deze maar de vraag. Wat zijn handige dingetjes voor een lage prijs (denk aan 5-10 euro), ik heb wat inspiratie nodig voor (simpele) sinterklaascadeautjes dus wellicht weten jullie nog iets.

• KillaZ
einz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:27:
Ik heb al eens in dit topic wat simpele tools langs zien komen maar kon het zo 1-2-3 niet vinden dus bij deze maar de vraag. Wat zijn handige dingetjes voor een lage prijs (denk aan 5-10 euro), ik heb wat inspiratie nodig voor (simpele) sinterklaascadeautjes dus wellicht weten jullie nog iets.
Een simpele dakdekkersdriehoek. In het engels een "speed square"

Als je 22 euro uitgeeft heb je een swansea Swanson met centimeters, wat hem iets bruikbaarder maakt. Echter is een goedkopere versie tussen de 5 en 10 euro te vinden. Ideaal om bij je te hebben als haaks instrument of bijvoorbeeld zaaggeleider voor je balkjes.

Is samen met mijn duimstok en potlood de tool die als eerste in de riem gaat.

K to the KillaZ

• Raymond
Om te geven, of om te krijgen?

Als het voor jezelf is: Wat verbruiksmateriaal misschien? Denk aan potloden, boortjes, afbreekmessen, lineaal enzo?
Verkrijgbaar bij hornbach, toolstation, hbm, lidl en action :)

Mijn fijnste rolmaat komt gek genoeg bij de hema vandaan (en ik heb ook een hultafors en andere "echte" merken). Uit de ramsjbak, voor 2 euro. Nu zijn ze rood, ipv mijn babygroene: https://www.hema.nl/vrije...rolbandmaat-81040029.html

5m is fijne lengte, hij is relatief compact en de stopknop werkt zoals het hoort (itt de hultafors): je kan de band altijd uittrekken en door indrukken van de knop, rolt hij weer op. Klinkt zo simpel, maar het is zo ergerlijk als het niet zo werkt (hultafors :'( )

Raymond wijzigde deze reactie 20-11-2019 09:22 (30%)

• D85
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:14
Dit soort potloden zijn m.i. een erg leuk cadeau voor zo'n budget: Pica Dry, Pica Ink Deep Hole of Hultafors HDM. Daarnaast is deze rolmaat erg grappig en handig: BMImeter 3m

D85 wijzigde deze reactie 20-11-2019 09:26 (9%)

M3 SR+ Solid Black / Black / 19" | LM: ALD | Besteld: 04/10 | VIN: 23/11 | SMS: 12/12 | Leverdatum: 18/12

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:45

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

D85 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:25:
[...]

Dit soort potloden zijn m.i. een erg leuk cadeau voor zo'n budget: Pica Dry, Pica Ink Deep Hole of Hultafors HDM
Top tip inderdaad. Dat zijn hele fijne dingen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Uncle Mel
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13-12 17:25
Lijmklemmetjes (van die handklemmen)

Ik zou zeggen filteren van goedkoop naar duur en scrollen :

https://www.gereedschapce...rijs+%28laag+naar+hoog%29

• dragonhaertt
  • Laatst online: 15-12 14:38
KillaZ schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:10:
[...]

Als je 22 euro uitgeeft heb je een swansea met centimeters, wat hem iets bruikbaarder maakt. Echter is een goedkopere versie tussen de 5 en 10 euro te vinden. Ideaal om bij je te hebben als haaks instrument of bijvoorbeeld zaaggeleider voor je balkjes.

Om je lijstje dan maar ever meteen af te maken:
Een rolmaat (hoeft niet belachelijk duur te zijn, maar voor een tientje heb je wel iets dat een stuk beter is dan wat je bij de Action kan halen)
Een mechanisch potlood zoals de Pica dry

En nog wat andere ideeën:
Voor als je wel eens vloertjes legt: een profielmal.
Een combinatiehaak
Een glaskrabber

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

KillaZ schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:10:
[...]

Als je 22 euro uitgeeft heb je een swansea met centimeters, wat hem iets bruikbaarder maakt. Echter is een goedkopere versie tussen de 5 en 10 euro te vinden. Ideaal om bij je te hebben als haaks instrument of bijvoorbeeld zaaggeleider voor je balkjes.

Bedoel jij deze: https://www.247wood.nl/nl/swanson-speed-square/a4045 ? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Raymond
D85 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:25:
Daarnaast is deze rolmaat erg grappig en handig: BMImeter 3m
Eens. Verrassend nuttig inderdaad dat je er makkelijk een rechte lijn langs kan trekken!

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een eenvoudige compressor om thuis banden op te pompen minimaal op netstroom, 12V is mooi meegenomen. Het is absoluut niet nodig om er ooit andere gereedschappen op aan te sluiten, mocht ik dat willen tegen die tijd, zie ik dat dan wel weer.

Ik had deze gekocht: https://www.bol.com/nl/p/...es/9200000098806623/?s2a=
Maar dat ding maakt me een lawaai en danst in het rond als hij bezig is. Oppompen gaat prima, maar je wil niet weten hoe snel je hem uit wil hebben,

Dus ik zat naar deze van Black & Decker te kijken: https://www.bol.com/nl/p/...le#product_specifications
Maar dan krijg je de optie van een accu erbij maar de accu niet. En laat ik al in de makita 18V lijn zitten, ga ik geen nieuwe serie kopen. Maar van Makita zie ik geen kleine compressoren. Daarnaast is de netstroom draad erg kort, das niet handig zonder de accu.

Heeft iemand hier een tip voor een goede kleine compressor om banden etc op te pompen?

• Raymond
Jeltel schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:46:
Heeft iemand hier een tip voor een goede kleine compressor om banden etc op te pompen?
Al die dingen maken een grafherrie. Als het puur voor bandjes pompen is, zoek dan ook gewoon echt een bandenpomp. Desnoods een voetpomp :D

Wil je perse stil op elektra:
https://www.hbm-machines....bare-low-noise-compressor

Genoeg voor een bandje pompen en een beetje uitblazen, maar verder echt niks :)

• Nivado
Japieh schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:21:
Voor mijn aanstaande verbouwing van mijn aangekochte huis, wil ik wat nieuw gereedschap kopen.

Ik zou graag t.z.t mijn gereedschap willen vervangen voor betere op accu.

Het plan is om wel wat voor het betere spul te gaan zodat het wat langer mee gaat. Maar door alle merken zie ik door de bomen het bos niet meer, makita, bosch e.d

Welk merk zouden jullie aanraden? En welke voltage?

Voor nu zoek ik een accuboormachine, schuurmachine, en eventueel slagschroefmachine.

Op dit moment gaat mijn voorkeur naar makita, maar dat is eigenlijks nergens op gebaseerd.

Bedankt alvast
Het maakt weinig uit of je Bosch Pro, Metabo, Dewalt of Makita LXT/CXT neemt. Ze hebben allemaal zo hun voor en nadelen. Ik heb zelf Makita LXT 18V en 14.4V en daar ben ik zeer tevreden mee. Metabo en Bosch Pro hebben ook leuke 10.8V/12V systemen met veel gereedschap dat niet onderdoet voor mijn 14.4V spul. Is wat lichter en handzamer dan het meeste 18V spul. Het heeft vaak wel wat minder kracht/vermogen dan het 18V spul, maar daar heb je bij veel klussen geen last van.

Wat betreft het gereedschap wat je wilt, zou ik niet zo snel een schuur machine op accu nemen, tenzij jouw specifieke user case daar om vraagt. schuurmachines met snoer zijn vaak lichter, wat het schuren op moeilijke plekken veel beter vol te houden maakt.
Ook zou ik geen accuklopboormachine nemen. Je hebt dan meer risico op speling op de as en de toegevoegde waarde is i.m.o. gering. Tijdwinst in steen met een goed boortje is minimaal, en je kan er nog steeds niet mee in beton boren.
Ik vind deze lange bithouder ideaal en past mooi in je budget.

• KillaZ
Yep, ik heb hem bij Bol.com vandaan overigens. :)

K to the KillaZ

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15-12 14:48
Ik ben op zoek naar een eenvoudige compressor om thuis banden op te pompen minimaal op netstroom, 12V is mooi meegenomen. Het is absoluut niet nodig om er ooit andere gereedschappen op aan te sluiten, mocht ik dat willen tegen die tijd, zie ik dat dan wel weer.

Maar dat ding maakt me een lawaai en danst in het rond als hij bezig is. Oppompen gaat prima, maar je wil niet weten hoe snel je hem uit wil hebben,

Dus ik zat naar deze van Black & Decker te kijken: https://www.bol.com/nl/p/...le#product_specifications
Maar dan krijg je de optie van een accu erbij maar de accu niet. En laat ik al in de makita 18V lijn zitten, ga ik geen nieuwe serie kopen. Maar van Makita zie ik geen kleine compressoren. Daarnaast is de netstroom draad erg kort, das niet handig zonder de accu.

Wat wil je precies oppompen? Autobanden helemaal van leeg naar vol? Of alleen een aantal tiende bar erbij om ze op druk te houden?
Ik zou zelf een goede voetpomp overwegen. Ik gebruik zelf de pomp die bij een Karsten tent zat, en met iets meer dan een minuutje pompen heb je zo 5 tienden erbij.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:32

Bij de Lidl hebben ze ook aardig assortiment met compressor etc. :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Raymond
Die maken net zoveel herrie.

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

@Nivado

Deels met je eens, Maar in principe mag er gewoon geen speling op de as zitten, en die millimeter die onvoorkomelijk is, is wel mee te werken.

Edit: Zo'n speedsquare is ook voor een paar euro op te pikken in China.

Jelte,89 wijzigde deze reactie 20-11-2019 10:16 (19%)

Revive the guild!

• Japieh
@Jelte,89 , @Nivado

Bedankt voor jullie antwoorden, ik denk dat ik dan inderdaad voor makita ga, degene die Jelte liet zien lijkt me een mooie machine.

• Nivado
@Japieh Kijk ook eens naar deze. Dat is de zelfde set, maar dan zonder klop functie, voor € 60,- minder.

• g00gle
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 12-12 14:25
@Japieh ik zou sowieso geen "klopfunctie" op een accuboor machine nemen. Dit is naar mijn idee geen meerwaarde. Je moet in ieder geval niet de illusie hebben dat je hiermee in beton kunt boren.

Edit.. Als het erop zit prima, maar als je 60,- kunt besparen zou ik dat doen 😄

g00gle wijzigde deze reactie 20-11-2019 11:41 (18%)

• Japieh
@Nivado dat scheelt inderdaad nogal wat, en ik wil t.z.t. ook nog wel een klopboormachine kopen.

@g00gle thanks dat ga ik ook maar achterwege laten

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ja maar... -O- ;)

Als je toch van plan bent ooit een klopboor aan te schaffen, dan is't inderdaad een nobrainer...

Revive the guild!

• Japieh
Misschien inderdaad wat verkeerd verwoord in de eerste post.

De 3 ah accu’s zijn wat jullie betreft genoeg? Ook voor een klopboor? En eventueel ander gereedschap?

• g00gle
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 12-12 14:25
Japieh schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:03:
Misschien inderdaad wat verkeerd verwoord in de eerste post.

De 3 ah accu’s zijn wat jullie betreft genoeg? Ook voor een klopboor? En eventueel ander gereedschap?
Wat ben je er mee van plan? Ik neem aan dat je geen klus bedrijf hebt?

Ik heb zelf 2x 3ah en ik moet zeggen dat het zo prima te doen is. 😄
Wel recent 2x 5ah erbij besteld (via AliExpress niet origineel, werken echt prima. Wel goed onderzocht wat goede zijn)

• Nivado
Japieh schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:47:
@Nivado dat scheelt inderdaad nogal wat, en ik wil t.z.t. ook nog wel een klopboormachine kopen.
Ik hoop dat je een combi-/multi-/boor-hamer bedoeld. Die zijn veel nuttiger dan klopboormachines, aangezien die het zelfde kunnen, maar dan ook in beton boren, sleuven uitbikken, een bereken. :+
Japieh schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:03:
Ik heb 3x 3Ah accu en 4x 5Ah accu. Ik gebruik de 3Ah accu's in mijn DDF482 en mijn DTD154. Als ik een hele dag aan het schroeven en boren ben hoef ik aan het einde van de dag de accu's nog niet op te laden. Als ik gatzagen of speedboren gebruik gaat het wat harder, maar dan nog krijg ik de accu's (bij lange na) niet sneller leeg dan dat ze opladen.
Als je in januari losse bodies koopt* krijg je daar een 5Ah accu bij.
*let op alleen erkende, Nederlandse (web)dealers

Makita heeft ook combi hamers op accu 8) op 18V of zelfs 2x 18V. Dat is gelijk het grote voordeel van Makita, hun 36V assortiment gebruikt de zelfde accu;s als de 18V machines, maar dan gewoon 2x.

Nivado wijzigde deze reactie 20-11-2019 12:20 (5%)

• RevellNL
Nou houd ik de Makita DLX2189TJ (Schroefboormachine en slagschroefmachine) en Makita DLX2180TJ (Klopboormachine en slagschroefmachine) in de gaten en zag vanmorgen dat er voor beiden een "prijsalarm" afgegaan was, voor €325,- bij MTools.nl!

Ik natuurlijk meteen doorklikken want dat is een mooie prijs, echter staan ze beiden op de site voor €460,- .. ;w

• Japieh
Top bedankt @Nivado en @g00gle dan worden het eerst 3ah accu’s daar heb ik dan wel genoeg aan.

En inderdaad een combi-/multi-/boor-hamer heeft wel de voorkeur.

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:12

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Nivado schreef op woensdag 20 november 2019 @ 12:18:
[...]

Ik hoop dat je een combi-/multi-/boor-hamer bedoeld. Die zijn veel nuttiger dan klopboormachines, aangezien die het zelfde kunnen, maar dan ook in beton boren, sleuven uitbikken, een bereken. :+
[...]
Een klopboor is weldegelijk een andere machine met een andere gebruiksdoel dan een combi- of boorhamer.

Is al veel over geschreven. Kort komt het er op neer dat een boorhamer (of combi) gewoon te veel kracht / te hard slaat om in steen te boren. Je slaat de steen helemaal kapot.
En zo zijn er nog meer toepassingen die wel met het een kan en niet met die andere.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• s0ulmaster
[...]

Na lang in een hoekje te hebben staan huilen heb ik het voor elkaar :D
een collega vond het niet erg als ik de lintjes naar zn ouders stuur.
Krijg volgende maand wel ergens mijn lintjes O+

• Baytep
  • Niet online
Baytep schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:53:
Ik hoor graag wat jullie mening is over deze aparaten:
  • GKF 12V-8 accukantenfrees
  • GST 12V-70 accudecoupeerzaag (@bonzz.netninja zag dat jij hem hebt, is ie een beetje precies tot 18mm dikte?)
  • GOP 12V-28 "fein" (weet er geen andere naam voor..)
  • GHO 12V-20 accuschaaf
  • Uiteindelijk wil ik de twee makita schroefmachientje ook wel vervangen, maar tegen die tijd is het assortiment waarschijnlijk weer veranderd.
Hele zwikkie is binnengekomen!

De webwinkel was zo goed om er een tweede kist bij te doen met inlay voor twee machines.
Alleen de decoupeerzaag ontbreekt op de foto, die ligt te ver weg.

Baytep wijzigde deze reactie 20-11-2019 16:43 (6%)

• Twijfels
Baytep schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:57:
[...]

Hele zwikkie is binnengekomen!
De webwinkel was zo goed om er een tweede kist bij te doen met inlay voor twee machines.
Alleen de decoupeerzaag ontbreekt op de foto, die ligt te ver weg.
De foto werkt niet ;) Maar veel plezier er mee! Waar heb je het nu besteld, aangezien je misschien wou wachten voor kortingen?

• Baytep
  • Niet online
@Twijfels
ook geen idee hoe je hier een foto linkt, dus maar weer weggehaalt.

besteld bij mijnijzerwaren.nl
Heb in een half uur alle producten bij wat webshops in een winkelmandje gegooid, en deze kwam er het beste uit.
Het was niet echt wetenschappelijk vergelijken vanwege de accu's / laders en combinatiepaketten.

• Piet91
Twijfels schreef op woensdag 20 november 2019 @ 07:28:
Wat betreft met nat filter weer stof gaan zuigen is het logisch dat dat niet de bedoeling is. Immers klontert dan gelijk het hele filter vast omdat de stof nat en plakkerig wordt. Verbaast me dat je dat niet in de handleiding terugvindt. Als je vaak nat zuigt zou ik er een extra filter bijkopen, die zijn meestal niet zo duur.
Klinkt logisch, maar dan zou dat andersom ook zo moeten zijn; niet nat zuigen na droogzuigen; immers krijg je dan water op je met stof bedekte filter.

Maar het staat inderdaad (beide) niet in de handleiding.
Dit staat bijvoorbeeld wel in de handleiding van de Karcher WD 6
(onze andere keus voor een stofzuiger)
Reinigen weet ik niet, maar lijkt me erg raar als je de stofzak eruit zou moeten halen, dan wordt het nog meer werk dan een gewone bouwstofzuiger uitspuiten met de compressor oid. Kan me het dan ook echt niet voorstellen dat dat juist is, maar 100% garantie geef ik je niet :)
Mij ook niet, staat ook niet in de handleiding. Maar bijvoorbeeld wel in die van de Karcher:
Filterreiniging enkel zonder aangebrachte filterzak activeren aangezien de filterzak anders beschadigd kan worden.
En de Makita en Karcher werken in principe gelijk.

Maar goed; opletten met water zuigen dus. Want tot nu toe hebben we de zuiger zonder stofzak gebruikt voor o.a. de auto, garage e.d. en ook eenmaal voor water. Dat zou dus eigenlijk ook niet kunnen.
En filterreiniging zullen we maar denken dat je dat kunt doen met de stofzak nog in de machine.

Genoeg Tweakers hier die ook deze machine hebben dus die zouden me anders wel waarschuwen toch? :P

Zaterdag mag het ding zichzelf bewijzen; dan gaat de eerder genoemde badkamer verbouwing beginnen en zullen we veel moeten slopen. Dus dan stofzak er maar wél in...

Piet91 wijzigde deze reactie 20-11-2019 21:49 (4%)

• Twijfels
Piet91 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:35:
[...]

Klinkt logisch, maar dan zou dat andersom ook zo moeten zijn; niet nat zuigen na droogzuigen; immers krijg je dan water op je met stof bedekte filter.

Maar het staat inderdaad (beide) niet in de handleiding.
Dit staat bijvoorbeeld wel in de handleiding van de Karcher WD 6
(onze andere keus voor een stofzuiger)

[...]

Mij ook niet, staat ook niet in de handleiding. Maar bijvoorbeeld wel in die van de Karcher:

[...]

En de Makita en Karcher werken in principe gelijk.

Maar goed; opletten met water zuigen dus. Want tot nu toe hebben we de zuiger zonder stofzak gebruikt voor o.a. de auto, garage e.d. en ook eenmaal voor water. Dat zou dus eigenlijk ook niet kunnen.
En filterreiniging zullen we maar denken dat je dat kunt doen met de stofzak nog in de machine.

Genoeg Tweakers hier die ook deze machine hebben dus die zouden me anders wel waarschuwen toch? :P

Zaterdag mag het ding zichzelf bewijzen; dan gaat de eerder genoemde badkamer verbouwing beginnen en zullen we veel moeten slopen. Dus dan stofzak er maar wél in...
Klopt ook andersom net nat/stof moet je hem eerst even schoonmaken.

Stofzak =/= filterzak. Zo klinkt het gelijk al wat logischer, filterzak wordt het voorfilter die om het filter heen zit mee bedoeld. Stofzak is de zak waar al je stof in komt. Je moet dus alleen de filterzak eruit houden en de stofzak vanzelfsprekend wel erin laten zitten ;)

• Fraggert
ik heb gewoon zo'n goedkoop Ferm ding, staan bij bosjes op MP.

Mijnes ooit gekregen omdat iemand 2 compressoren had en mijn domino eens mocht lenen voor een projectje.

Ik gebruik ze precies voor datgene wat jij omschrijft, bandjes van de auto's, gereedschap stofvrij voor het opbergen etc etc.

@Raymond opperde nog de voetpomp, die gebruikte ik eerder ook (een goede) maar dat was ik echt heel rap spuugzat, zeker bij wat warmer weer zijn 8 banden echt niet leuk.

Ik zet de compressor aan, rijd hem in de kruiwagen naar de parkeerplaats.
Dat handvat en die kleine wieltjes zijn echt kansloos kut op >10 meter, die zijn alleen geschikt om hem in je schuur even op zijn plek te rijden of een paar meter te verzetten.
Met de lange persluchtslang kan ik bij zo alle wielen met de kruiwagen voor de auto.

Fraggert wijzigde deze reactie 21-11-2019 07:37 (7%)

• AMDFreak
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:47

AMDFreak

Intel is zo..

Je hebt toch ook van die mobiele autopompen? Die je in je sigaretten aansluiting prikt. Die gebruik ik altijd.
Licht gewicht en overal bij de hand. Maakt wel wat herrie, maar dat doet elke compressor :)

15x Jinko 260Wp = 3900Wp @ SE4000 - Zuid 35 PV output

• Twijfels
@Jeltel wellicht overwegen een kleine silent compressor te kopen? Ik heb zelf de Airpress l6-105 silent inmiddels een tijdje staan. In eerste instantie gekocht voor banden etc, uiteindelijk gebruik je dat ding overal voor :) hij is klein, echt stil en als je er nog een automatische haspel bij koopt vraag je je vanaf dag 1 af waarom je dat 5 jaar geleden niet al hebt gekocht.

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:53

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

Ik heb tegenwoordig zo'n stille HBM. Dat had ik meteen moeten doen; je kan nu gewoon een normaal gesprek voeren terwijl hij aan staat. De vorigen waren olievrije / oliegevulde, maar die maakten echt een takkeherrie.

Ik ben nu nog aan het kijken om zelf een ringleiding te maken in mijn garage, maar ik kan daar de spulletjes niet fatsoenlijk voor vinden....

teacher wijzigde deze reactie 21-11-2019 11:33 (12%)

Wise enough to play the fool

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:39
teacher schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:27:
Ik heb tegenwoordig zo'n stille HBM. Dat had ik meteen moeten doen; je kan nu gewoon een normaal gesprek voeren terwijl hij aan staat. De vorigen waren olievrije / oliegevulde, maar die maakten echt een takkeherrie.

Ik ben nu nog aan het kijken om zelf een ringleiding te maken in mijn garage, maar ik kan daar de spulletjes niet fatsoenlijk voor vinden....
https://www.ichbv.nl/merken/

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:53

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• jadjong
Je moet ze alleen even duidelijk maken dat je een hobbybob bent, anders krijg je nog jarenlang aanbiedingen van 50% korting bij aankoop van 1000 meter slang enzo. :P

• Piet91
Twijfels schreef op donderdag 21 november 2019 @ 06:03:
Klopt ook andersom net nat/stof moet je hem eerst even schoonmaken.

Stofzak =/= filterzak. Zo klinkt het gelijk al wat logischer, filterzak wordt het voorfilter die om het filter heen zit mee bedoeld. Stofzak is de zak waar al je stof in komt. Je moet dus alleen de filterzak eruit houden en de stofzak vanzelfsprekend wel erin laten zitten ;)
De Makita heeft dus niet eens een filterzak.
Dus reinigen van filter d.m.v. de knop op de bovenkant kan gewoon uitgevoerd worden zonder de stofzak eerst te verwijderen.
Op pagina 6 van de handleiding staat ook geen kanttekening dat je eerst iets moet verwijderen o.i.d. voordat je filterreiniging uitvoert.

• MochiGohan
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-12 13:04
Iemand al wat goede (pre-) Black Friday deals gespot? Mogelijk een leuk moment om wat nieuw speelgoed aan te schaffen.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 21-11-2019 17:06 (62%)

• s0ulmaster
MochiGohan schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:20:
Iemand al wat goede (pre-) Black Friday deals gespot? Mogelijk een leuk moment om wat nieuw speelgoed aan te schaffen.
De lego city zit 15% korting op? :+
Maar nee, ik heb nog weinig gespot. Helaas doen houthandelaren niet aan black friday :F

• Nivado
Amazon zal wel weer met Bosch (pro) aanbiedingen gaan smijten. Stond hier eerder deze week een 125mm slijper voor 40,- € 35,- op Amazon.

Nivado wijzigde deze reactie 21-11-2019 15:54 (5%)

• Sammy_tukker
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23:51
Nivado schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:37:
Amazon zal wel weer met Bosch (pro) aanbiedingen gaan smijten. Stond hier eerder deze week een 125mm slijper voor 40,- op Amazon.
35 euro zelfs (ik heb hem er mooi effe besteld) zal wel eerdaags binnenkomen. Heeft nog iemand een goed idee bij diverse slijpschijven: het liefst een setje met staal,doorslijp:staal,afbraam:steen,doorslijp.

Als daar geen goede setjes voor zijn, dan maar gewoon los, maar ik koop liever gewoon een fijn setje (want ik weet hoe het gaat, ow braam dan toch maar ff af met de doorslijpschijf :( )

• TimoDimo
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11-12 11:08
Wat vinden jullie van de Metabo afkortzaag met symmetrische aanslag? Deze dus: https://www.metabo.com/nl...612216000-afkortzaag.html

Lijkt me soms wel erg handig als je het filmpje ziet. Die heeft ook de geleiders aan de voorkant zodat je hem dichter tegen de muur kunt zetten. Maar het prijsverschil is wel erg groot vergeleken met de gewone KGSV 216: https://www.metabo.com/nl...619261000-afkortzaag.html

• Twijfels
Sammy_tukker schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:49:
[...]

35 euro zelfs (ik heb hem er mooi effe besteld) zal wel eerdaags binnenkomen. Heeft nog iemand een goed idee bij diverse slijpschijven: het liefst een setje met staal,doorslijp:staal,afbraam:steen,doorslijp.

Als daar geen goede setjes voor zijn, dan maar gewoon los, maar ik koop liever gewoon een fijn setje (want ik weet hoe het gaat, ow braam dan toch maar ff af met de doorslijpschijf :( )
Setjes ga je gezien de diverse werkzaamheden niet zo vinden denk ik, immers wat moet een metaalwerker met een beton slijpschijf en andersom :) Hoewel de bouwvakker wellicht nog wel eens een metaalschijf nodig gaat hebben.. Je kan nog eens overwegen in de toekomst om er een L-boxx met inleg bij te kopen, daar zit een mooie indeling in om de schijven in te leggen. Nadeel is dat de l-boxx met inleg haast duurder is dan de machine zelf in jouw geval :+

Steen/beton doorslijpen: https://www.amazon.de/dp/...+mm&qid=1574350782&sr=8-6
Metaal doorslijpen: https://www.amazon.de/dp/...fRID=XFJ7WSWGR6BK3S140W1N zijn 5 stuks voor de prijs! of: https://www.ecotools.nl/d...x-3-0-x-22-23-mm-rhodius/
RVS slijpen: https://www.ecotools.nl/d...25-x-1-0-x-22-23-mm-3719/
Metaal afbramen: https://www.ecotools.nl/a...etaal-125-x-7-x-22-23-mm/

@TimoDimo leuk voor iemand die hele dagen laminaat legt en plinten zaagt of om andere reden hele dagen tussen 90 en 45 graden wisselt, voor elke andere hobbyist (of professional) totaal het geld niet waard imo.

Twijfels wijzigde deze reactie 21-11-2019 16:47 (5%)

• jadjong
TimoDimo schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:57:
Wat vinden jullie van de Metabo afkortzaag met symmetrische aanslag? Deze dus: https://www.metabo.com/nl...612216000-afkortzaag.html

Lijkt me soms wel erg handig als je het filmpje ziet. Die heeft ook de geleiders aan de voorkant zodat je hem dichter tegen de muur kunt zetten. Maar het prijsverschil is wel erg groot vergeleken met de gewone KGSV 216: https://www.metabo.com/nl...619261000-afkortzaag.html
Die aanpasbare aanslag lijkt mij alleen handig voor korte planken. Bij iets van een meter of drie moet je ook de ondersteuning aan het einde van de plank steeds aanpassen wanneer je de hoek verandert. Of kan je de hele zaagconstructie nog eens draaien zodat de plank altijd haaks op de basis ligt?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:34

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

MochiGohan schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:20:
Modbreak:In het weekend komt er een Black Friday topic in AK. Gaarne daar de aanbiedingen posten (en niet om bedelen natuurlijk).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• TimoDimo
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11-12 11:08
jadjong schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:55:
[...]

Die aanpasbare aanslag lijkt mij alleen handig voor korte planken. Bij iets van een meter of drie moet je ook de ondersteuning aan het einde van de plank steeds aanpassen wanneer je de hoek verandert. Of kan je de hele zaagconstructie nog eens draaien zodat de plank altijd haaks op de basis ligt?
De aanslag is toch altijd aanpasbaar? Naast het aanpassen van de twee symmetrische aanslagstukken kun je ook de zaag zelf nog draaien. Maar ik weet niet of ik je nu snap eigenlijk. ;)
Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True