Oeps... volgens mij ben ik uitgegleden met de muis over diverse bestelknoppen
Ik zat al een tijdje te twijfelen om mijn huidige 'accu' platform te vervangen/upgraden.
Op dit moment heb ik het volgende 'losse' niet stationaire machines:
- Milwaukee m12 accuboor + slagschroevendraaier
- Parkside decoupeerzaag bedraad
- Parkside cirkelzaag bedraad
- Fein multitool bedraad
- Metabo FMS200 Intec delta schuurmachine
Omdat ik zoveel mogelijk op accu wil overgaan heb ik een tijdje getwijfel tussen Dewalt, Bosch en Makita.
Door de erg interessante accu acties en veelzijdige machines heb ik mijn machinepark iets uitgebreid met wat leuke Makita machines.
Deze aanschaf is niet alleen bedoeld om eventjes thuis te klussen, maar ook om serieus bij andere te klussen.
Mijn huidige accu boormachines zal ik zeker nog gaan gebruiken voor het lichte werk. En de parkside zaagmachines zullen mogelijk naar familie/vrienden gaan.
Zodra de machines binnen zijn kan ik een lading aan accu's bestellen, en dan heb ik in theorie voorlopig niets meer nodig (zeg ik nu

).
Makita DEADML801X Lampje - Ik heb de afgelopen tijd steeds de zaklamp op m'n mobiel gebruikt als ik die tijdens een klus nodig had, dus tijd voor een normale lamp.
Makita DRT50ZJX2 Boven- en kantenfrees - Ja ik weet het, ik heb al een bovenfrees (MOF001) maar die hangt eerdaags onder een tafel, en die wil ik niet met de losse hand gebruiken. Deze lijkt mij wel ideaal qua formaat/gewicht om op je werkstuk te gebruiken.
Makita DJV182ZJ Pendeldecoupeerzaag - Ja het is een D greep, ik weet dat die niet bij iedereen geliefd is, maar ik heb nu een T greep en dat vind ik echt k*t werken. De D greep van een bekende vind ik een stuk fijner werken.
Makita DGA504ZJ Haakse slijper 125 mm - Ik heb nog geen haakse slijper, en deze leek mij wel handig voor 'erbij'.
Makita DLX2339J - DDF482 Accuboor + DTD156 slagschroevendraaier - Lijkt mij een leuke upgrade vergeleken mijn huidige m12 setje.
Makita DBO180ZJ Excenterschuurmachine - Ik was al een tijdje opzoek naar een 'betere'/'lompere' schuurmachine en dat moet met deze wel goed zitten.
Makita DJR187ZK Reciprozaag - Ik was ook al een tijdje opzoek naar een reciprozaag voor o.a. wat snoeiwerk in de tuin en de onverwachte/gekke zaagmomenten.
Makita DHS630ZJ Cirkelzaag +
Makita geleiderail 199140-0 +
Makita Geleiderail adapter 195838-7 - Op dit moment heb ik geen geleiderail bij m'n cirkelzaag en mijn god wat mis ik dat

En deze zaag is naar mijn idee meer dan voldoende voor het werk wat onhandig is voor de afkortzaag/zaagtafel.
Makita DC18RC oplader 7,2-18 Volt Li-ion/Ni-Cd/Ni-MH - Aangezien ik dadelijk redelijk wat accu's heb, heb ik maar een extra oplader erbij besteld (zit er ook al 1 bij de DLX2339J).
Voor dit jaar, en ik denk het komende jaar is mijn gereedschap budget wel redelijk op

Zodra het speelgoed binnen is zal ik eens wat korte vergelijkingen maken met mijn huidige gereedschap en kijken of ik tijd heb voor wat kleine/korte reviews.