Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
barry86 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:19:
[...]

Ik lees reviews over dat het te zwaar gaat en/of snel bot wordende mesjes. Wat is jou ervaring?
Is het een praktische toevoeging om te hebben?
Hiermee kan je aardig wat gipsplaten doen: https://www.toolstation.nl/reserve-mesjes/p17996

Ik heb zelf destijds een blokschaaf gebruikt: https://www.amazon.nl/Sta...verwisselen/dp/B0001IWCUC. Meer gedoe als die van Wolfcraft, maar je kan er wellicht wat langer mee doen. Achteraf gezien had ik waarschijnlijk voor de Wolfcraft gegaan. Betaal liever wat meer zodat alle afgeschuinde kanten even afgesneden zijn dan iets minder betalen en moeilijk moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:49
Alsjemenou schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:21:
Ik heb zelf destijds een blokschaaf gebruikt: https://www.amazon.nl/Sta...verwisselen/dp/B0001IWCUC. Meer gedoe als die van Wolfcraft, maar je kan er wellicht wat langer mee doen. Achteraf gezien had ik waarschijnlijk voor de Wolfcraft gegaan. Betaal liever wat meer zodat alle afgeschuinde kanten even afgesneden zijn dan iets minder betalen en moeilijk moeten doen.
Dat is toch een rasp, geen blokschaaf?

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
BrtH schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:14:
[...]

Dat is toch een rasp, geen blokschaaf?
Correctie, rasp :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Raymond schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:16:
Daarnet op amazon.de twee CMT zaagbladen besteld van mobiltecnica (je kan ook rechtstreeks op hun site in italie bestellen).
Het blijkt dat het tientje verzendkosten dan vervalt. Dat wist ik niet, anders had ik het wel eerder gedaan :D

Kleine tip, voor wie nog zaagbladen nodig heeft. Prijsverschil met ecotools en consorten wordt dan wel erg klein en ik schaal CMT qua kwaliteit echt wel hoger in :)
En alweer binnen :o

Aanradertje dus :)

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
florizla schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:54:
[...]

Van accu naar netsnoer.

Hitachi / Koki / Hikoki / Metabo HPT doet het omgekeerd: accu-machines waar je een netsnoer kan aanhangen.
https://www.hikoki-powert...p/ac-dc-adapter/et36aw0z/

Een accu die nooit leeg geraakt, iemand moest het ooit eens uitvinden :-)

Edit(2): je betaalt er dan ook voor... Da's een kabel van 200 Euro.
https://www.powertools.be/hikoki-adapter-36v-acdc-et36aw0z
Nou moet ik zeggen dat ik hier het nut nog wel van in zie. Je kan iets op accu laten draaien, maar als je genoeg stopcontacten binnen bereik hebt, kan je je accuzaagtafel ook gewoon aansluiten op een snoer. Dat snoer is dan idd niet heel goedkoop, maar er zal wel een omvormer inzitten.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zeur al jaren om een bouwlamp op accu die ook in staat is om de accu te laden als de lamp 230v krijgt. We zijn er bijna, alleen het laden nog. :P

• woutur
  • Laatst online: 13:52

woutur

Klauwtjes uit!

Mijn afkortzaag (Metabo kgs 254m) is binnen. Na eerst wel enthousiast te zijn over de instelmogelijkheden ga ik hem toch terugsturen. Het draaiplateau steekt boven de steunen (vaste, niet de uitrekbare) links en rechts uit. Daarmee kan ik een balk niet vlak leggen zonder dichtbij de zaag hard bovenop de balk te duwen. Dat lijkt me op weet-ik-hoeveel manieren niet optimaal. Ben er wat verdrietig van, of noem het teleurgesteld. Je verwacht zelfs van een instapper toch wel dat ie vlak is zodat je haaks kan zagen. Voor bouwwerk niet zo heel belangrijk, maar ik wil er van alles mee gaan doen..

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35
jadjong schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:48:
Ik zeur al jaren om een bouwlamp op accu die ook in staat is om de accu te laden als de lamp 230v krijgt. We zijn er bijna, alleen het laden nog. :P
Syslite werkt zo

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:13
Brennenstuhl 'hybrid' Dargo kan dat ook (en ook je gsm opladen).

Of bedoelde je eentje die een 'ecosysteem' acmu pack kan laden?

https://www.brennenstuhl....-f-2x1-0-hybrid-powerbank

• jadjong
  • Niet online
florizla schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:52:
Brennenstuhl 'hybrid' Dargo kan dat ook (en ook je gsm opladen).

Of bedoelde je eentje die een 'ecosysteem' acmu pack kan laden?

https://www.brennenstuhl....-f-2x1-0-hybrid-powerbank
Er moet inderdaad een Makita accu in, dat had ik een klein beetje duidelijker moeten vermelden. :P

• jadjong
  • Niet online
Die kan toch alleen de interne accu laden? Niet de 18v apparaat-accu die je er bij kan duwen als je langer licht wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35
jadjong schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:23:
[...]

Die kan toch alleen de interne accu laden? Niet de 18v apparaat-accu die je er bij kan duwen als je langer licht wilt.
Klopt. Maar je laad toch de accu op? ;) op zowel 230v als met behulp van een batterij.
Dat je de lamp wilt gebruiken als oplader voor een ecosysteem accu wist ik niet.

• florizla
Nog een ander concept van Scangrip:

YouTube: SCANGRIP POWER SOLUTION (SPS) - Innovative Battery System With Outst...

De lader heeft dezelfde vorm als de accu, en kan in het apparaat geplugd worden als AC->DC omvormer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:21

yay

Is er iemand die onlangs (de afgelopen twee weken) iets besteld heeft bij Toolnation en ook geleverd gekregen heeft? De levertijden van artikelen op voorraad is wel erg hoog. :?

(Ik snap dat het overal erg druk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

In de Makita gebruikersgroep op Facebook zag ik er ook al e.e.a. over langs komen.
https://www.facebook.com/...rmalink/1529321807458535/
Wisselende reacties, maar ik lees dat je niet de enige bent.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 19:08
Ik heb eind november nog mijn nieuwe DDF484 besteld bij hen.
27 ste besteld, 29 ste verzonden en paar dagen later binnen (België) (pakjes hebben wat vertraging)

Edit: iemand onlangs nog de gratis lamp aangevraagd bij makita.nl trouwens? Op zelfde moment in België batterij aangevraagd en die zou moeten binnen komen vandaag. Van Makita nederland zelf nog geen bevestiging gekregen dat registratie aanvaard is..

[ Voor 46% gewijzigd door msicaron op 11-12-2020 09:30 ]

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 20:11
Op 29 november twee dingen besteld, een invalzaag rail en een mbox inlay. De rail is binnen, maar de inlay moet nog komen... Daarvoor ook twee keer besteld, duurde ook lang. Ik zou gewoon nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tranze schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:28:
Op 29 november twee dingen besteld, een invalzaag rail en een mbox inlay. De rail is binnen, maar de inlay moet nog komen... Daarvoor ook twee keer besteld, duurde ook lang. Ik zou gewoon nog even geduld hebben.
Er zijn nog steeds heel veel leveringsproblemen voor o.a. gereedschap helaas, op woodworking zat iemand 5 weken op zijn zaagtafel (DWE7492) te wachten.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m6su23
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-01-2021
Ik heb in de afgelopen twee weken een accu tacker en decoupeerzaag gekocht bij Gereedschaphuis. Gelukkig waren deze producten nog op voorraad en de volgende dag gewoon binnen maar ik heb ook al mensen gehoord die soms wel weken moeten wachten omdat de webshop waar ze bij besteld hebben het product in backorder hebben staan bij de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

m6su23 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:42:
Ik heb in de afgelopen twee weken een accu tacker en decoupeerzaag gekocht bij Gereedschaphuis. Gelukkig waren deze producten nog op voorraad en de volgende dag gewoon binnen maar ik heb ook al mensen gehoord die soms wel weken moeten wachten omdat de webshop waar ze bij besteld hebben het product in backorder hebben staan bij de leverancier.
Dit heb ik dus met een Dewalt DWS774-qs. Ik twijfel nu om deze te annuleren en via Mastertools aan te schaffen.

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StinaT
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 20:22
yay schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:57:
Is er iemand die onlangs (de afgelopen twee weken) iets besteld heeft bij Toolnation en ook geleverd gekregen heeft? De levertijden van artikelen op voorraad is wel erg hoog. :?

30-11 bestelling geplaatst. Volgens de site was deze op voorraad. Na gisteren contact te hebben gehad met Toolnation konden ze mij geen leverdatum gegeven. Daarbij de bestelling geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay

yay

Bedankt voor de reacties. Misschien gewoon ongeduldig. Ik wil gewoon de klus hier in huis klaren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay

yay

StinaT schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:50:
[...]
30-11 bestelling geplaatst. Volgens de site was deze op voorraad. Na gisteren contact te hebben gehad met Toolnation konden ze mij geen leverdatum gegeven. Daarbij de bestelling geannuleerd.
Annuleren had ik over getwijfeld, maar in het verleden altijd goede ervaringen met Toolnation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

yay schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:53:
[...]

Annuleren had ik over getwijfeld, maar in het verleden altijd goede ervaringen met Toolnation.
Dit heb ik dus ook. Echter zit ik wel aan de actie van dewalt gebonden. Dus wat ga ik nu doen. Wachten, en 20 euro goedkoper uit zijn en 5 jaar garantie hebben. Of de order annuleren en bestellen bij Mastertools, alwaar ik 20 euro meer betaal en 3 jaar garantie heb ipv 5.

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m6su23
Nu ik me toch weer een keer op dit forum bevindt, ik ben nog op zoek naar een krachtige mixer. Ik kwam zelf deze tegen en dit lijkt me een mooie mixer. Nu is mijn vraag: heeft iemand toevallig ervaring met deze mixer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

m6su23 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:06:
Nu ik me toch weer een keer op dit forum bevindt, ik ben nog op zoek naar een krachtige mixer. Ik kwam zelf deze tegen en dit lijkt me een mooie mixer. Nu is mijn vraag: heeft iemand toevallig ervaring met deze mixer?
Je zal er wel over nagedacht hebben, maar ga je dat ding vaak gebruiken? Kun je niet beter huren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m6su23
Ik wil hem wel vaak gebruiken ja. Ik vindt het prettiger om dan gewoon een goede investering te doen in een machine dan elke keer weer te huren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:57
m6su23 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:06:
Ik neem aan dat je het gezien hebt, maar er zit geen garde bij.

Ik heb zelf begin dit jaar een goedkope Powerplus mixer van 50,- van de toolstation (verkopen ze niet meer) en die doet wat het moet doen, maar ik merk inderdaad wel dat hij geen lang leven beschoren zal zijn. De lagers voelen nu al niet meer helemaal top.
\Ik zie dat er een hoop te koop is tussen de goedkope rommel en 378,- exclusief garde in. Ik vermoed dat daar nog wel iets tussen zit dat voldoet voor "enthousiant" DIY danwel semi prof, voor (veel) minder geld.

Ik heb ook eens de profi mixer van de buurman (stucadoor) gebruikt, die werkt niet beter, makkelijker of fijner dan mijn goedkope. Ik concludeer daaruit dat de extra investering vooral in levensduur zal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Nivado op 11-12-2020 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 22:27
m6su23 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:32:
Ik wil hem wel vaak gebruiken ja. Ik vindt het prettiger om dan gewoon een goede investering te doen in een machine dan elke keer weer te huren
Maar ben je zo`n pro dat je grote hoeveelheden moet kunnen mengen?
Heb je vaak zoveel materiaal nodig dat dat loont om alles in één keer te mengen?
En wat is vaak? Hobby of werk?

Er zijn ook lijmmixers, die zijn doorgaans iets kleiner dan de gipsmixers, maar daar meng je ook prima 2 zakken gips mee in één keer als het moet. Niet zo snel als met een gipsmenger die vaak ook sneller draait.
Bovendien kan je daarmee ook wat tegellijm mengen in een 20 L emmer (of 10L emmer), dus heb je niet altijd kuipen nodig.

Heb je vaak grote hoeveelheden nodig dan koop je beter een betonmolen of kuipmixer. Scheelt je een rug.

Mocht je echt groot willen dan heb ik nog een grote Lievers TE-200 op krachtstroom te koop, onverslijtbaar, met zakkenscheurder en heeft ook een trekboom.
Wordt hier al een tijd niet gebruikt, PM maar. ;)
Graag in https://tweakers.net/aanbod/ houden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xO4Yz881A2gJHzSSv68N0QZRlGQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O64WFCz8lVhrH2VPgjbJ3RVv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZidIHMDlWWFL3lG0wqbtrwJQ8E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HiiCnNj8597nRRzsijqOvMPN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTu7l2rcK0b7NpJhdtYNrev_eFk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4jTCXPfjEYsg59FrWBBHqnPl.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fk8sy1kE0Ph_LJyDIZp2PthWWE0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zjfKrkY2QkKeMkt3tyoglzO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5LLCbRFUV81g76fG5U-LeSZTZQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNL2yuPF2OkcjYpl7Bmls5Ih.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8txf1bNUBjk_9uqPP7kqOvB3Y7Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8u6LM50XMVR5dST0GlAPYQxa.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 71% gewijzigd door tweakduke op 11-12-2020 21:35 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

offtopic:
Ik zou voor iets nieuwers gaan, dat ding is al ruim 900 jaar oud.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

yay schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:57:

Zeker. Woensdag besteld, donderdag binnen. 5mm freesje en 2 lijmklemmen om een liniaal op een werkstuk te klemmen.

Deze kwam ook nog binnen via Amazon :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQ4_2fOQTIdRW8fPI2pSrqmZ4mo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRtQE3rpSDduNNOvE5FRry3I.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring met toolprof.nl? ik heb op bol.com bij hen de assortimentsdoos losse Domino's gekocht (slecht verkrijgbaar) maar die zou wo of do hier zijn geweest. Uiteraard niets gezien en die lui nemen geen telefoon op.

[ Voor 39% gewijzigd door Boudewijn op 11-12-2020 14:01 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 22:27
8088 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:55:
offtopic:
Ik zou voor iets nieuwers gaan, dat ding is al ruim 900 jaar oud.
Dat zeg ik........onverslijtbaar. >:) >:)

(Nog gebruikt door de Augustijnen toen ze de abdij in Dielegem bouwden.
Zij hadden als een van de weinigen toen toegang tot krachtstroom.
Ik heb ergens nog foto`s dat hij achter een ezel hing dacht ik, zou ik op moeten zoeken.)

[ Voor 40% gewijzigd door Teijgetje op 11-12-2020 21:13 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Fraggert schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:38:
[...]

Er zijn nog steeds heel veel leveringsproblemen voor o.a. gereedschap helaas, op woodworking zat iemand 5 weken op zijn zaagtafel (DWE7492) te wachten.
Hier hetzelfde bij deze zaagtafel. 28 november besteld bij klium, met een beetje geluk komt hij volgende week binnen volgens de klantenservice, maar zou ook februari kunnen worden. Ze weten zelf ook niet precies hoeveel exemplaren ze binnen krijgen. Had ook bij mastertools geïnformeerd: zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:01
Was van het voorjaar hetzelfde met geleiderails. Nergens waren ze op voorraad. Ik heb er op den duur eentje kunnen scoren dat verloren lag in een magazijn (volgens de computer zou er nog eentje moeten zijn. Ligt het niet in het rek?). Plots hadden alle webwinkels terug voorraad.
Ik ben er zeker van dat dit een gevolg is van "made in China" en minder containertraffic en meer zelfklussers, beiden een gevolg van Covid.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:17
Voor de liefhebbers van goed gereedschap met een verhaal erbij kan ik van harte aanraden deze advertentie eens te lezen: https://link.marktplaats.nl/m1639818955

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Boudewijn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:54:
[...]

Zeker. Woensdag besteld, donderdag binnen. 5mm freesje en 2 lijmklemmen om een liniaal op een werkstuk te klemmen.

Deze kwam ook nog binnen via Amazon :)[Afbeelding]

Iemand ervaring met toolprof.nl? ik heb op bol.com bij hen de assortimentsdoos losse Domino's gekocht (slecht verkrijgbaar) maar die zou wo of do hier zijn geweest. Uiteraard niets gezien en die lui nemen geen telefoon op.
Zit die antisplinterstrip tegenwoordig al een keertje fatsoenlijk vast, of verkopen ze nog steeds de variant die loslaat?

De eerste doorzichtige exemplaren waren echt slecht.

[ Voor 3% gewijzigd door kabeltjekabel op 12-12-2020 23:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ypuh schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:31:
Voor de liefhebbers van goed gereedschap met een verhaal erbij kan ik van harte aanraden deze advertentie eens te lezen: https://link.marktplaats.nl/m1639818955
Quote dan, anders over twee weken niet meer leesbaar;
Frankrijk is niet mijn land, mijn summiere ervaringen daar begonnen met merde of eindigen met merde! Van de door velen voorspelde romantiek heb ik totaal niets geproefd, zelfs niet met de Eiffeltoren in het vizier! Mijn paringsdrift was dan ook enorm ver te zoeken, en ik kan me dan ook niet voorstellen, dat er door mijn aanwezigheid aldaar, een bronstige Française rondliep met ook maar één klein snottebelletje in haar slip. Nee gelukkig niet, verre van dat! En toch ben ik wel een beetje verliefd geworden in dat veels te warme (destijds 35°C) arrogante land! Polities zijn niet aardig en de commerciële ANWB vanuit Nederland geregeld ook niet! Franse auto's zijn kût, en met een auto in Frankrijk rijden is ook kût! Voor mijn gevoel is het enige mooie wat uit dat land weg komt is de kwaliteit van Facom gereedschap! Kwaliteit om verliefd op te worden. Dat zal ook wel moeten anders kwamen de monteurs uit Frankrijk nooit meer thuis...

Het prachtige lied van de Amazing Stroopwafels: Ik ga naar Frankrijk (en ik kom nooit weer terug) had voor mij een hele andere betekenis...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kabeltjekabel schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:19:
[...]

Zit die antisplinterstrip tegenwoordig al een keertje fatsoenlijk vast, of verkopen ze nog steeds de variant die loslaat?

De eerste doorzichtige exemplaren waren echt slecht.
Tsja eerlijk gezegd ben ik verwend met mijn Mafell geleiders, maar deze zitten prima. Wel heel handig om hem met die Festool klemmen ook op je werkstuk te schroeven (Die klemmen die je in je rail schroeft).

Maar de splinterstrip zit gewoon netjes vast, geen brolwerk. Vanavond even gespeeld met dat LR32 setje. Leuk spul, gaatjes maken is verslavend.

Binnenkort maar eens kijken of deze kan maken:
YouTube: I Make an MFT top with the LR32 rail [video 242][gifted/ad**]

Dus met die LR32 een MFT tafel maken. Moet alleen nog even een 20mm frees scoren en wat raildogs. Raildogs zijn onderweg. Frees moet nog besteld worden, net als een goede MDF plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
@Boudewijn De originele MFT top is HDF.

[ Voor 20% gewijzigd door kabeltjekabel op 13-12-2020 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heeft dat in deze context zoveel meerwaarde boven MDF? :)

offtopic:
Serieuze vraag, just curious

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Boudewijn schreef op zondag 13 december 2020 @ 01:25:
[...]

Heeft dat in deze context zoveel meerwaarde boven MDF? :)

offtopic:
Serieuze vraag, just curious
HDF is degelijker. Hogere persing. En vooral; ook bijna niet aan te komen en veel duurder dan MDF. Maar de vergelijkingen van "kijk mama, ik heb mijn eigen MFT top gemaakt en het is goedkoper dan een nieuwe van Festool kopen" gaan bijna altijd mank omdat het gewoon niet hetzelfde materiaal is.

De MFT top is echt veel minder poreus en veel steviger dan de gemiddelde MDF plaat. Ook beter vochtbestendig. Toen ik mijn MFT kocht zat ik ook een beetje met de gedachte van 'dat gaat een dure hobby worden met die top plaat', maar ik heb nog steeds de orginele top 10+ jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@kabeltjekabel dank voor je uitleg!

Ja HDF is degelijker ed, maar ga je dat heel erg merken met knutselen? Uiteindelijk is het gewoon een plaat waar ik wat benchdogs in knal.

Zat zelf aan een wat duurdere MDF plaat te denken, een V313 bijvoorbeeld in plaats van een plaat van de Gammel. Dan heb je ook meteen wat vochtwerendheid.

Ik weet overigens prima dat ik voor ±125E een MDF top van Festool koop... maar juist zelf bouwen lijkt me leuk om te leren en te doen.

HDF kom ik gewoon niet aan als ik Google zo zie... of voor >125E voor een plank (lol dan koop ik wel de MFT top gewoon :+ ) . Als dit heel erg bevalt komt die MFT er vanzelf wel een keer trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 13-12-2020 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Boudewijn schreef op zondag 13 december 2020 @ 01:36:
@kabeltjekabel dank voor je uitleg!

Ja HDF is degelijker ed, maar ga je dat heel erg merken met knutselen? Uiteindelijk is het gewoon een plaat waar ik wat benchdogs in knal.
Het lubbert veel minder uit. Natuurlijk ga je dat merken >:) .
Zat zelf aan een wat duurdere MDF plaat te denken, een V313 bijvoorbeeld in plaats van een plaat van de Gammel. Dan heb je ook meteen wat vochtwerendheid.

Ik weet overigens prima dat ik voor ±125E een MDF top van Festool koop... maar juist zelf bouwen lijkt me leuk om te leren en te doen.
125? :O Toen ik mijn MFT kocht waren die dingen 90 euri ofzo... dacht ik. Naja, maar dat is dan juist geen MDF he :P
HDF kom ik gewoon niet aan als ik Google zo zie... of voor >125E voor een plank (lol dan koop ik wel de MFT top gewoon :+ ) . Als dit heel erg bevalt komt die MFT er vanzelf wel een keer trouwens.
Precies. Je kunt de MFT top ook altijd nog een keer omdraaien.

Ik had laatste wat epoxy over en dat in een zaaggroef van de MFT gegoten. Maar dat werd er toch iets ingezogen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kabeltjekabel schreef op zondag 13 december 2020 @ 01:44:
[...]

Het lubbert veel minder uit. Natuurlijk ga je dat merken >:) .
Wat zou jij nemen als je zelf zou maken? Ik heb een KvK nummer dus kan wel wat zakelijke dingen in, maar ga geen kuub materiaal afnemen als ik eigenlijk maar 2 plaatjes wil.
125? :O Toen ik mijn MFT kocht waren die dingen 90 euri ofzo... dacht ik. Naja, maar dat is dan juist geen MDF he :P
Scherp. Ik bedoelde mft. Voor dat geld koop je een nieuwe top bij toolnation .
Precies. Je kunt de MFT top ook altijd nog een keer omdraaien.

Ik had laatste wat epoxy over en dat in een zaaggroef van de MFT gegoten. Maar dat werd er toch iets ingezogen :+
heh ja dat kan 1x.

Ik werk nu op een spaanplaat op schragen . Heb de ruimte niet voor een permanente opstelling en kan deze buiten zetten of op zolder als ik echt ga stoffen. Maar ik wil dus graag een kast gaan maken (vandaar ook de lijst met materiaal hieronder). Dan is haaks kunnen werken echt een pre. Vandaar dat ik een upgrade zoek. Ik ram nu een speedsquare tegen mijn geleider aan zodat het haaks is. Voor lomp werk voldoet het maar niet voor echt mooi werk merk ik.

Dan is een mft top dus sowieso een upgrade, ook al is het een zelfbouwer ipv een echte. (Na lr32-sys, of1010, 1400mm lr32 liniaal, dominofrees, domino-assortimentsdoos, een mooie set benchdogs in systainer en wat kleine zut in 2 weken te hebben gekocht als hobbyist is het spaarvarken er ook wel ff klaar mee ;) ).

offtopic:
Sowieso dit jaar een berg spullen gekocht :X
... Pdc 18, osc 18, starmix 1625, mafell mt55, agc 18, PS 300... En dan ook nog een bult handgereedschap.

[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 13-12-2020 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Boudewijn schreef op zondag 13 december 2020 @ 01:50:
[...]

Wat zou jij nemen als je zelf zou maken? Ik heb een KvK nummer dus kan wel wat zakelijke dingen in, maar ga geen kuub materiaal afnemen als ik eigenlijk maar 2 plaatjes wil.
Ugh. Ik heb er ook kort naar gezocht, maar inderdaad heel lastig aan te komen. Ga er verder geen tijd aan besteden denk. Als mijn MFT top kaduuk gaat maak ik er eentje van MDF, gezien ik de LR-32 set toch al heb.. en als die te snel verslijt koop ik een nieuwe van Festool.
[...]

Scherp. Ik bedoelde mft HDF. Voor dat geld koop je een nieuwe top bij toolnation .
Hehe
Nah, plaat kan er op 4 manieren in. Afhankelijk van hoe je hem gebruikt voegt dat nog wat toe ook.
Ik werk nu op een spaanplaat op schragen . Heb de ruimte niet voor een permanente opstelling en kan deze buiten zetten of op zolder als ik echt ga stoffen. Maar ik wil dus graag een kast gaan maken (vandaar ook de lijst met materiaal hieronder). Dan is haaks kunnen werken echt een pre. Vandaar dat ik een upgrade zoek. Ik ram nu een speedsquare tegen mijn geleider aan zodat het haaks is. Voor lomp werk voldoet het maar niet voor echt mooi werk merk ik.

Dan is een mft top dus sowieso een upgrade, ook al is het een zelfbouwer ipv een echte. (Na lr32-sys, of1010, 1400mm lr32 liniaal, dominofrees, domino-assortimentsdoos, een mooie set benchdogs in systainer en wat kleine zut in 2 weken te hebben gekocht als hobbyist is het spaarvarken er ook wel ff klaar mee ;) ).

offtopic:
Sowieso dit jaar een berg spullen gekocht :X
... Pdc 18, osc 18, starmix 1625, mafell mt55, agc 18, PS 300... En dan ook nog een bult handgereedschap.
MFT kun je ook opklappen en dan redelijk compact opbergen. Maar als je hem van zolder moet sjouwen is het wellicht nog steeds niet zo praktisch. YMMV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kabeltjekabel schreef op zondag 13 december 2020 @ 02:03:
[...]

Ugh. Ik heb er ook kort naar gezocht, maar inderdaad heel lastig aan te komen. Ga er verder geen tijd aan besteden denk. Als mijn MFT top kaduuk gaat maak ik er eentje van MDF, gezien ik de LR-32 set toch al heb.. en als die te snel verslijt koop ik een nieuwe van Festool.
Nou ja dat ga ik dus ook doen. En dan meteen twee platen op elkaar omdat een maatje er ook een wil.

Dank voor je advies :)
MFT kun je ook opklappen en dan redelijk compact opbergen. Maar als je hem van zolder moet sjouwen is het wellicht nog steeds niet zo praktisch. YMMV
Dat dus ja. En ik had nu ook wel een excuus voor die LR32 set :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Boudewijn schreef op zondag 13 december 2020 @ 02:05:
[...]

Nou ja dat ga ik dus ook doen. En dan meteen twee platen op elkaar omdat een maatje er ook een wil.

Dank voor je advies :)

[...]

Dat dus ja. En ik had nu ook wel een excuus voor die LR32 set :P
Aangezien je de LR-32 set en de Domino al hebt wordt het straks wel tijd voor de Festool KV-SYS D8 Domino verbindingsassortiment :P

Ik zit daar naar te kijken voor een zelfbouwwandje Ikea Pax immitatie :P

[ Voor 6% gewijzigd door kabeltjekabel op 13-12-2020 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@kabeltjekabel z'n andere advertenties zijn ook voorzien van interessante teksten.
Gezocht gereedschaps catalogus / catalogussen van handgereedschappen (geen tuin of timmer)
vanaf de jaren 50 / 60 tot heden!

Stahlwille, Gedore, Hazet, Facom, Dowidat, Belzer, Bahco om er zo maar eens een paar te noemen!

Wie maakt mij blij met de tastbare naslagwerken om mijn passie en verzameling te vergroten. Met het boekje op de knieën door de bladzijden heen bladeren als de vrouw goede cijfers slechte cijfers kijkt, dat is de bedoeling. Digitaal is er voldoende te vinden, maar dat is het voor mij (inter)net niet! Het liefste met grote vette vingerafdrukken, en de geur van afgewerkte olie en oploskoffie! Een overvolle autoband-asbak op de te kleine tafel van het griebeshol en aan de muur een overjarige vrouwen kalender met toen nog een heerlijke flinke dot haar op de heerlijkheid. Politiek en techniek die nog begrijpbaar is! Startkabels, sleepkabel, vonk en benzine één trap op het rechter pedaal en lopen zal die machine! Dat gevoel is voor velen herkenbaar en zal na het lezen van deze idiote advertentie zeker prachtige herineringen op halen...

Groet Jack B

Ps Ik heb tevens ook interesse in autoband asbakken en hoogpolige kalenders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:16
Ik ben op zoek naar gereedschap wat het omgekeerde doet van een bankschroef. Met een bankschroef kun je veel kracht zetten door 2 dingen naar elkaar toe te bewegen. Maar ik moet ergens iets uit elkaar drukken. Het gaat om iets van 15-20 cm wat uit elkaar gedrukt moet worden.

Het doel: ik heb een switch onder het bureau geplakt met sterke dubbelzijdige tape. Ik weet dat de tape het zwakste is door vanuit de zijkant kracht uit te oefenen, alleen kan ik zelf niet voldoende kracht zetten hiervoor. Vanuit de onderkant kan ik er helemaal aan hangen (door er een touw omheen te doen) en dan gaat die nog niet los. Aan de zijkant van het bureau zit een stuk ijzer waar dat gereedschap dan tegenaan gezet kan worden, de andere kant kan dan tegen de switch geplaatst worden. Indien het uitzet gereedschap niet breed is op beide kanten dan kan er nog een houten balkje tussen gezet worden om de kracht te verdelen.

Wie weet hoe het gereedschap heet wat ik zoek of heeft een andere oplossing hiervoor? Met een plamuurmes/schroevendraaier ben ik bang dat ik in het bureau ga ermee waardoor ik het bureau wellicht veel beschadig.

Ps als hier een apart topic voor geopend moet worden dan is een modje vrij om dit bericht te verplaatsen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:19
@DutchKel ik snap nog niet helemaal wat je bedoeling is maar waar ik aan moest denken is een achtervork uitzetter
Bijv https://www.toolstation.n...kP0nn224_5pBoCWxAQAvD_BwE

Maar zoals gezegd heb ik geen beeld wat en hoe jet precies iets uit elkaar wil drukken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@DutchKel dubbelzijdig tape "zaag" je los met dun touw, of flosdraad.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Snijdraad met houten klosjes aan de uiteinden (denk aan de kaasboer op de markt) wellicht een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Togi schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:14:
@DutchKel ik snap nog niet helemaal wat je bedoeling is maar waar ik aan moest denken is een achtervork uitzetter
Bijv https://www.toolstation.n...kP0nn224_5pBoCWxAQAvD_BwE

Maar zoals gezegd heb ik geen beeld wat en hoe jet precies iets uit elkaar wil drukken
Bedankt, dat is precies wat ik zocht. Ik heb even een foto erbij gedaan om het wat duidelijker te maken.

Als ik vanuit de zijkant een behoorlijke kracht kan uitoefenen dan laat de dubbelzijdige tape waarschijnlijk los. Aan de zijkant zit in elk geval een stuk ijzer waar ik tegenaan kan drukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zt17lgt9lwEVOEDtm3t4iqsf2bQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fk8jeEqEhPWiQjsRoEPpwWJK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:01
DutchKel schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:19:
[...]
Als ik vanuit de zijkant een behoorlijke kracht kan uitoefenen dan laat de dubbelzijdige tape waarschijnlijk los. Aan de zijkant zit in elk geval een stuk ijzer waar ik tegenaan kan drukken.

[Afbeelding]
Of je deukt de zijkant van je switch in 😋

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Arator schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:21:
[...]

Of je deukt de zijkant van je switch in 😋
Vandaar dat ik er eventueel houten latjes tegenaan zet. Maar het snijdraad/flosdraad idee klinkt ook wel goed. Ik denk dat ik hier wel mee geholpen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
DutchKel schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:09:
Ik ben op zoek naar gereedschap wat het omgekeerde doet van een bankschroef. Met een bankschroef kun je veel kracht zetten door 2 dingen naar elkaar toe te bewegen. Maar ik moet ergens iets uit elkaar drukken. Het gaat om iets van 15-20 cm wat uit elkaar gedrukt moet worden.
Ik denk aan een lijmklem waar je de bekken kunt omkeren (vergelijk het met een stempel). Kan zo snel geen fotootje vinden maar ze bestaan. Lukt dat niet dan een paar balkjes en "scheel" klemmen (balkjes LANGS de klemmen.

Tot slot denk ik aan een krik zoals die bij een auto zit. Voor 1-malig zou ik geen extra geld gaan uitgeven en als je dat wel doet klinkt de kaasboer optie (ruw draadje met 2 klosjes) het beste. Spullen om dat te maken heb je vast liggen ;)

Overigens, als de tape aan de bovenkant zit zul je het vast niet zonder meer van de zijkant kunnen losdrukken. Dan beter "iets" vanaf de bovenkant gebruiken en langzaam laten loskomen. Denk breed breekijzer, hoekijzer over de breedte. Desnoods alleen druk erop en zichzelf over tijd laten lostrekken

Wees creatief!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Mocht het touwtje te simpel zijn kan je ook even in de catalogus van Holmatro kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Een normaal touw werkt in elk geval niet, die breekt te snel af. Helaas heb ik geen flosdraad of iets vergelijkbaars in huis. Dus morgen maar even naar de bouwmarkt om iets te halen wat sterk genoeg is.

Ik heb ondertussen nog een föhn met plamuurmes geprobeerd maar daar krijg ik ook geen beweging in. Ook kom ik met het plamuurmes niet ver genoeg eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melmer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 11:38
Iets wat dus kan spreiden ipv klemmen.

Wat je ook nog kan overwegen is een Bessey EZS klem. Dat is een lijmklem maar daarvan kan je een bek omdraaien waardoor je er mee kan spreiden. Maar er zijn vast goedkopere oplossingen. :)

[ Voor 64% gewijzigd door Melmer op 13-12-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@DutchKel Mocht dat allemaal niet werken, misschien toch iets lomper werken met een kleinere koevoet? Die zijkant waar je de spreider tegen af gaat zetten ziet er ook niet al te stevig uit, dus ik vraag me af of het gaat lukken. (lees: ik ben benieuwd wat de oplossing gaat zijn)

[ Voor 46% gewijzigd door rockhopper op 13-12-2020 18:23 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keroner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:26
@DutchKel Ik weet niet wat voor materiaal het bureaublad is, maar warmte kan de lijm in de tape een stuk flexibeler maken.

Misschien een pan heet water boven op het bureaublad en een föhn aan de onderkant.
Dat dan in combinatie met je eerdere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
DutchKel schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:19:
[...]

Bedankt, dat is precies wat ik zocht. Ik heb even een foto erbij gedaan om het wat duidelijker te maken.

[Afbeelding]
Is die switch dicht aan de bovenkant?

Andere openingen afplakken en alcohol opspuiten. Trekt in die tape en dan laat het als het goed is zo los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
kabeltjekabel schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:48:
[...]

Is die switch dicht aan de bovenkant?

Andere openingen afplakken en alcohol opspuiten. Trekt in die tape en dan laat het als het goed is zo los.
Ik dacht het wel dat die dicht is aan de bovenkant. Maar ik ga het eerst met iets van flosdraad of snijdraad proberen. Ik laat het morgen wel weten of het gelukt is als ik het heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:49
@DutchKel probeer ook eens de switch te draaien i.p.v. te duwen/trekken. Dubbelzijdige tape kan veel slechter tegen torsie dan tegen normale afschuiving. Eventueel in combinatie met de hierbovengenoemde föhn. En snijden van tape is in mijn ervaring echt een rotklus.

[ Voor 11% gewijzigd door BrtH op 13-12-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
BrtH schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:35:
@DutchKel probeer ook eens de switch te draaien i.p.v. te duwen/trekken. Dubbelzijdige tape kan veel slechter tegen torsie dan tegen normale afschuiving. Eventueel in combinatie met de hierbovengenoemde föhn. En snijden van tape is in mijn ervaring echt een rotklus.
Dat was ook mijn eerste insteek, daarom wilde ik die van de zijkant afduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:38
DutchKel schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:09:

Het doel: ik heb een switch onder het bureau geplakt met sterke dubbelzijdige tape. Ik weet dat de tape het zwakste is door vanuit de zijkant kracht uit te oefenen, alleen kan ik zelf niet voldoende kracht zetten hiervoor. Vanuit de onderkant kan ik er helemaal aan hangen (door er een touw omheen te doen) en dan gaat die nog niet los. Aan de zijkant van het bureau zit een stuk ijzer waar dat gereedschap dan tegenaan gezet kan worden, de andere kant kan dan tegen de switch geplaatst worden. Indien het uitzet gereedschap niet breed is op beide kanten dan kan er nog een houten balkje tussen gezet worden om de kracht te verdelen.

Wie weet hoe het gereedschap heet wat ik zoek of heeft een andere oplossing hiervoor? Met een plamuurmes/schroevendraaier ben ik bang dat ik in het bureau ga ermee waardoor ik het bureau wellicht veel beschadig.

Ps als hier een apart topic voor geopend moet worden dan is een modje vrij om dit bericht te verplaatsen.
Een potkrik, of een vergelijkbare schaarkrik krijg je misschien ook ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
WD40 lost ook sommige lijmen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
Nieuwe switch kopen en lekker laten zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:25
een breekmesje of ijzerdraad verhitten, smelt je soms zo door dubbelzijdige tape heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:11
Ik vraag me inmiddels wel af welke tape je heb gebruikt, zo sterk. Die kan ik ook wel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:48
RobNemoo schreef op maandag 14 december 2020 @ 06:58:
Ik vraag me inmiddels wel af welke tape je heb gebruikt, zo sterk. Die kan ik ook wel gebruiken.
Het is vast montage kit geweest 😂 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Volgens mij is het gewoon sluikreclame... Hij heeft vast aandelen in 3M ofzo -_~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 16:29
Met een stukje visdraad snij je zo door de meeste lijmen/dubbelzijdige tape heen. Veel "zaag"bewegingen maken, dan komt dat wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Heeft iemand nog leuke cadeau ideeen voor onder de kerstboom (budget €20-40)? De adventkalenders werden laatst genoemd, maar daar zat nou niet echt iets leuks tussen.

Zat te denken aan een bitsetje van Milwaukee aangezien we onze vader met zijn laatste verjaardag ook een nieuwe boormachine cadeau hebben gedaan. Hij gaat langzaam richting zijn pensioen en is al wat meer klusjes in en om huis aan het oppakken, en wil misschien een keer zelf wat kastjes etc. gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 23:26

Tjark

DON'T PANIC

@Ypuh volgens mij kan je dan beter deze nemen: https://www.toolstation.n...tset/p13542?searchstr=mil
Wear guard versie. (Gen 3 volgens mij?)

*insert signature here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ypuh schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:52:
Heeft iemand nog leuke cadeau ideeen voor onder de kerstboom (budget €20-40)? De adventkalenders werden laatst genoemd, maar daar zat nou niet echt iets leuks tussen.

Zat te denken aan een bitsetje van Milwaukee aangezien we onze vader met zijn laatste verjaardag ook een nieuwe boormachine cadeau hebben gedaan. Hij gaat langzaam richting zijn pensioen en is al wat meer klusjes in en om huis aan het oppakken, en wil misschien een keer zelf wat kastjes etc. gaan maken.
Is een Wera bitset dan misschien een idee? Zit wel aardig wat dubbel in (wat soms ook handig kan zijn), maar minder dubbelingen dan die Milwaukee set. De diamond serie is een goede serie van bits van Wera.

Voor iemand die wel wat klust zijn bits een redelijk veilige keuze, is te gebruiken in schroefmachine, met bithouder als gewone schroevendraaier, en met een bitratel als je wat meer kracht nodig hebt of minder hoogte hebt.

Voor andere ideeën, hangt er sterk van af wat je vader al heeft en wat niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:54
Pica dry markeerpotlood? Is echt vele malen beter dan de gewone potloden. Schrijft overal op en mooi dun dus ook voor gaatjes aftekenen ideaal:
https://www.amazon.nl/Pic...id=pla-420462947006&psc=1

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb op aanraden van een soortgelijke vraag een tijd geleden in dit topic een Rafter square gekocht.
In mijn geval de versie van Hultafors. Echt ideaal met aftekenen. Met name de parallelle lijn aftekenen vond ik ideaal!
Functie op 0:23.

Qua budget heb je nog wel ruimte, dus dan is een Pica er bij ideaal inderdaad!

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:41
Ik ga binnenkort met de zolder aan de slag. Klusjes die daar onder andere bij horen is het aanbrengen van een regelwerk tussen de gordingen en een houten wand voor het washok. Ideaal werk voor een afkortzaag lijkt me. Nu zag ik dat de laaidel een tweetal interessante modelletjes heeft voor het geld, beide met trekfunctie

€129,- Parkside Kap- en trekzaag
€139,- Parkside Kap-, trek- en verstekzaag

Wat is het verschil tussen beide zagen, op een lasertje na. Vermogen etc. lijkt gelijk. Ook kunnen beide zagen om de verticale en horizontale as draaien.

Is een van deze zagen voldoende voor incidenteel gebruik? Of zijn er betere alternatieven in de markt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebium
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:36
NoepZor schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:33:
Ik ga binnenkort met de zolder aan de slag. Klusjes die daar onder andere bij horen is het aanbrengen van een regelwerk tussen de gordingen en een houten wand voor het washok. Ideaal werk voor een afkortzaag lijkt me. Nu zag ik dat de laaidel een tweetal interessante modelletjes heeft voor het geld, beide met trekfunctie

€129,- Parkside Kap- en trekzaag
€139,- Parkside Kap-, trek- en verstekzaag

Wat is het verschil tussen beide zagen, op een lasertje na. Vermogen etc. lijkt gelijk. Ook kunnen beide zagen om de verticale en horizontale as draaien.

Is een van deze zagen voldoende voor incidenteel gebruik? Of zijn er betere alternatieven in de markt.
Het verschil zit hem voornamelijk in de grootte van het zaagblad wat er op past. De duurdere versie heeft een groter zaagblad waardoor je er volgens mij ook diepere snedes mee kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 13:52

woutur

Klauwtjes uit!

Als je dan toch voor Parkside gaat, neem die van 139 euro voor een groter zaagblad. Heb je altijd meer plezier van.

Ps. lijkt een kopie van mijn Metabo die twee maal zo duur is. Koopje voor als je alleen incidenteel wat wil afkorten en niet voor precisie gaat. Dat geldt overigens ook voor mijn Metabo. Ik denk dat pas bij heul dure afkortzagen het écht precies gaat worden.

[ Voor 53% gewijzigd door woutur op 14-12-2020 10:41 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:00

Een Pica Dry setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:49

inhico

pw

woutur schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:36:
Als je dan toch voor Parkside gaat, neem die van 139 euro voor een groter zaagblad. Heb je altijd meer plezier van.

Ps. lijkt een kopie van mijn Metabo die twee maal zo duur is. Koopje voor als je alleen incidenteel wat wil afkorten en niet voor precisie gaat. Dat geldt overigens ook voor mijn Metabo. Ik denk dat pas bij heul dure afkortzagen het écht precies gaat worden.
Die Parksides ken ik niet, maar hoezo zouden die niet precies zijn? Als het niet helemaal precies is, is het toch gewoon een kwestie van één keer goed afstellen? Kan wellicht wat lastig klusje zijn, maar als dat maar één keer hoeft lijkt me dat prima. Er moet natuurlijk geen speling zitten op plekken waar dat niet hoort.
Overigens die Metabo: de mijne (KGS254M) is heel precies: zowel bij recht zagen als onder verstek. Dat is desgewenst afstelbaar, maar was bij mij niet nodig.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msicaron
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 19:08
bazzzzzz schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:26:
[...]

Pica dry markeerpotlood? Is echt vele malen beter dan de gewone potloden. Schrijft overal op en mooi dun dus ook voor gaatjes aftekenen ideaal:
Kan ik zeker ook aanraden. Ik heb onlangs deze set gekocht, dan heb je er meteen 2 en wat kleurtjes bij ook:
https://www.ecotools.nl/pica-3095-set-dry-en-navulling/

'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 23:26

Tjark

DON'T PANIC

bazzzzzz schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:26:
[...]

Ik heb een pica dry, leuk ding, maar wel 'gedoe' om 'm goed scherp te houden. Dan zijn 3 standaard 0.5 vulpotloden voor 1 euro bij de Tiger/Action makkelijker: altijd een mooi dun lijntje.

Maar dat dunne lijntje kan te dun zijn voor grof (hout)werk, dan is de pica wel ok (of gewoon een markeerstift.

*insert signature here

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:57
Tjark schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:34:
[...]

Ik heb een pica dry, leuk ding, maar wel 'gedoe' om 'm goed scherp te houden. Dan zijn 3 standaard 0.5 vulpotloden voor 1 euro bij de Tiger/Action makkelijker: altijd een mooi dun lijntje.

Maar dat dunne lijntje kan te dun zijn voor grof (hout)werk, dan is de pica wel ok (of gewoon een markeerstift.
Totdat je door een klein/diep gaatje moet markeren, dan is de Pica pen ineens onoverwinnelijk.Een vulpotlood met klussen vind ik persoonlijk helemaal niets. Geef mij maar een Pica pen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Nivado schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:42:
Totdat je door een klein/diep gaatje moet markeren, dan is de Pica pen ineens onoverwinnelijk.Een vulpotlood met klussen vind ik persoonlijk helemaal niets. Geef mij maar een Pica pen!
Beide hebben zo hun voor- en nadelen. Die Pica is vrij dik, en als het echt nauwkeurig moet zijn, dan doe ik het met een vulpotlood, niet de Pica, want die is te dik om echt precies af te kunnen tekenen. Maar Pica kun je inderdaad makkelijk door een gaatje heen even aftekenen, en is ook beter zichtbaar op ruwere oppervlaktes.

Van wat ik ervan begrepen heb, is het goed om op te letten of je een nieuw of oud model van de Pica dry koopt. De nieuwere hebben watt afgevlakte stukjes op het rondje, om te voorkomen dat die alle kanten op rolt, terwijl de oude Pica's dat niet hebben, en gewoon een ronde ring hebben en daarmee makkelijk overal vanaf rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
De moeite? Groenne set freesen van Bosch?
https://www.amazon.nl/Bos...ovenfrezen/dp/B000P4GS3O/

Voor thuisklussen. En wel wat meer dan een enkel lijntje, anders koop ik die van de Action wel

[ Voor 27% gewijzigd door maartend op 14-12-2020 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59

Illusion

(the art of)

Tjark schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:34:
[...]

Daarom heb ik een 0.7 vulpotlood. Offert een heel klein beetje precisie op, voor een veel stevigere stift en een beter leesbare lijn.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:33
Impry schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:32:
Ik heb op aanraden van een soortgelijke vraag een tijd geleden in dit topic een Rafter square gekocht.
In mijn geval de versie van Hultafors. Echt ideaal met aftekenen. Met name de parallelle lijn aftekenen vond ik ideaal!
Functie op 0:23.
[YouTube: Hultafors - Rafter Square - Precise, fast and durable]
Qua budget heb je nog wel ruimte, dus dan is een Pica er bij ideaal inderdaad!
Ondanks dat ik een Swanson heb komt deze waarschijnlijk ook onder de kerstboom. De Swanson past namelijk niet in de zakken van de riem, en deze wel :)

Het liefst heb ik de Martinez mini......maar die prijs...... :'(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

KillaZ schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:46:

ah, die kerel van die kneiterdure hamers zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

KillaZ schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:46:
[...]

Ondanks dat ik een Swanson heb komt deze waarschijnlijk ook onder de kerstboom. De Swanson past namelijk niet in de zakken van de riem, en deze wel :)

Zo dat is wel fors. Aan de andere kant koop je zoiets 1x en dan heb je er de rest van je leven wat aan. Ik heb een swanson speedsquare, die gebruik ik ook alleen om de geleider van frees/invalzaag goed haaks op de plaat te zetten.
Voor aftekenen enzo gebruik ik de Starrett combinatiehaak/zweihaak set. die was ook fors duur maar je hebt er bij (bijna) elke klus wat aan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
Fraggert schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:55:
[...]

ah, die kerel van die kneiterdure hamers zeker :P
Had jij geen Mafell? >:) :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

wait a fuckin' minute......een topzaag van 500nogwat of een fokkin' hamer 8)7 van 250 dollar. :P

Mafkees _O- ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KillaZ
Fraggert schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:05:
[...]

wait a fuckin' minute......een topzaag van 500nogwat of een fokkin' hamer 8)7 van 250 dollar. :P

Mafkees _O- ;)
Die Mafell gaat ooit stuk, die hamer niet oOo oOo

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
Tweakers!

Sinds een paar jaar ben ik trotse eigenaar van een aantal Makita machines. Ondertussen in het bezit van:
  • 18V decoupeerzaag DJV181
  • 18V combinhamer DH243 met stofafzuiging
  • 18V boor/schroefmachine DDF484
  • 230V afkortzaag LN1018
  • 230V invalzaag SP6000
De DDF484 is een beest en werkt perfect. Maar het continu moeten switchen tussen boortjes en bitjes. Graag wil ik de set uitbreiden met een schroefmachine.

Daarbij twijfel ik tussen de DDF083 boormachine en de DTD155 slagschroefmachine.
De DDF083 heeft een slipkoppeling en twee snelheidsstanden als voordeel
De DTD155 kan daarentegen zwaardere schroeven moeiteloos verwerken.

Wat zouden jullie doen?
Of hebben jullie nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Mijn Picard hamertjes van nog geen € 20 per stuk gaan ook (waarschijnlijk) een leven lang mee, ik weet niet of ik een x10 prijs zou kunnen verantwoorden voor een hamer (zelfs al weet ik niet welke hamer dat is ;) ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

henkie196 schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:13:
Mijn Picard hamertjes van nog geen € 20 per stuk gaan ook (waarschijnlijk) een leven lang mee, ik weet niet of ik een x10 prijs zou kunnen verantwoorden voor een hamer (zelfs al weet ik niet welke hamer dat is ;) ).
<3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u70cMgSWfX3DjkWD5uZBqZNjoUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7W5leQGTx10RWfGLFVRwZUI.jpg?f=fotoalbum_large

@KillaZ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als er geen Festool of Mafell op staat kan het toch niet zo'n bedrag waard zijn?

* Boudewijn rent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Is dat een bijzondere Estwing hamer? Ziet er wel bijzonder uit, met een kantelbare kop ofzo?

@Boudewijn ik hoef geen Mafell of Festool hamer ;)
Pagina: 1 ... 166 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic