Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:27
checkdiz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:00:
[...]

Gratis op marktplaats?
Kringloopwinkel?
Deze ga ik eerst proberen, goede tip!
Nivado schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:09:
[...]

Probeer het niet als één apparaat te zien, maar als losse delen, ze moeten tenslotte ook apart verwerkt worden. En ik zou ze dan inderdaad naar de milieustraat brengen. De accu kan je dan bij de KCA leggen, en de body en lader bij de oude apparaten.
Je kan de accu eventueel ook in een batterijen bak bij een supermarkt of bouwmarkt gooien. Dan gaan ze hem ook recyclen.
en daarna inderdaad naar de milieustraat :)

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Tomson7 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:22:
@TweakerVincent ,@DropjesLover ,@Ebayzo

Ik heb zelf de Bosch GMS120 ( https://www.mastertools.n...EQAai3gnikRkaAh66EALw_wcB) en haal hem toch altijd even over de muur/vloer voordat ik ga boren.

En of het een goeie is: ik heb nog nooit gehad dat er wel iets zat dat hij niet aangaf.
Maar als er bijvoorbeeld wapening in je betonnen muur zit, is een elektraleiding die er ook loopt wel lastig onderscheiden van de wapening..
Dus hij geeft eerder teveel aan als te weinig.
cc @TweakerVincent ,@DropjesLover ,@Ebayzo

Op YouTube zijn er vaak informatieve video's te vinden, zoals deze van Project Farm die bekend staat om zijn productvergelijkingsvideo's: YouTube: Best Stud Finder? $262 Bosch vs $10 CH Hanson vs 9 Other Wall Stud S...

De video gaat over stud finders, maar er zit ook een gedeelte in over leidingen. Op basis van zijn video heb ik deze aangeschaft: https://www.amazon.de/Met...beleuchtung/dp/B07Y6F39XH. Tot nu toe erg tevreden mee

De nieuwe versie: https://www.amazon.de/Ortungsgerät-Metalldetektor-Hintergrundbeleuchtung-Schutztasche-Stromleitung/dp/B07VRRLWBZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
kabeltjekabel schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:43:
[...]

Ik zaag eigenlijk altijd met slang, ook als ik boven m'n hoofd zaag... dan juist eigenlijk. Netsnoer is 4m, de slang is 3,5m, aan de stofzuiger zit een veel langer snoer.

Zaagsels en stof overal... dat zit in de weg. Dat snoer; never. Gewoon samen met slang over je arm / schouder en klaar.
Same here. Ik gebruik mijn stofzuiger altijd als verlengsnoer voor mijn elektrische apparatuur, dus dan is het triviaal om de slang aan te sluiten op de machine. Het verbaasd met altijd hoeveel troep iets simpels als een gaatje boren of een paar sleuvel zagen uiteindelijk nog kan geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alsjemenou
yay schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:30:
Deze twijfelkont heeft een vraagje:

qua klussen deed ik nooit zo veel aan stofafzuiging. Achteraf vegen of stofzuigen met de gewone stofzuiger. Soms die gewone stofzuiger erbij. Ik ben wat meer gaan klussen in en om het huis, volgend jaar komt er een verhuizing aan, dus ik dacht ik koop een goede stofzuiger waar ik even mee vooruit kan. Nu heb ik de stofzuiger (Bosch gas 35 sfc) hier staan en ik heb ik sinds de koop al een 'meh' gevoel en zou ik hem het liefste retourneren. En er zijn dan kleine dingen die dat versterken:
- de stofzuiger heeft geen variabele toerenregeling
- geen antistatische slang
- voelt te profi voor me
- en het belangrijkste: ik heb mijn gereedschap van Makita. En het voor aansluiten van de slang op een apparaat heb je vaak een adaptertje nodig. Deze machine heeft geen adapters en per apparaat moet ik dan opzoek naar een adapter die op de machine past en aan de slangkant ook weer past.

Ik voel me een beetje een aansteller over de punten en het meh-gevoel want ik heb wèl een stofzuiger nodig. Wat zijn jullie gedachten. :$
Wow, dat is een flinke prijs voor een stofzuiger zonder antistatische slang en zonder toerenregeling. Deze punten zijn ook voor mij echt cruciaal. Ik kreeg bij het schuren altijd schokken en wanneer de stofzuiger te hard aan stond kon mijn schuurmachine gaan springen en bokken wanneer ik hem te langzaam aan had staan (excenter).

Ik heb zelf de Festool CTL MIDI welke ik met heel erg veel plezier gebruik. Antistatische slang, variabele toerental, vanaf de slang met Bluetooth afstandbediening (extra) te bedienen en compatibel met de rest van mijn Festool spullen (invalzaag, afkortzaag, schuurmachines). Door de rubberen zuigmond denk ik dat hij ook wel met andere merken compatibel kan zijn, al is een simpel adaptertje mogelijk een oplossing voor je Makita gereedschap. Dat elke Makita een andere stofaansluiting heeft lijkt me meer een mankement van je gereedschap dan van de stofzuiger. Tijd om naar Festool over te stappen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:11
henkie196 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:20:
[...]

Gezien de punten die je noemt weet ik niet of ik die GAS 35 SFC tè profi zou noemen, maar goed. Is inderdaad een boel geld voor iets dat wel wat features lijkt te missen. Kan je misschien beter naar een Starmix 1625 kijken, zit dacht ik rond hetzelfde prijspunt maar heeft volgens mij wel de dingen die je vraagt.

Buiten misschien de aansluitingen. Het is normaal dat je een verloop nodig hebt van de slang naar je machine. Ik heb een algemene mof, en een mof voor een Festool aansluiting. Die Festool aansluiting past op alle machines die ik heb die stofafzuiging hebben. Als je voor iedere machine een ander verloop / mof nodig hebt, is het probleem misschien dat Makita dingen niet standaardiseerd, niet dat Bosch niet het goede verloop bij de stofzuiger heeft zitten ;)
Over die verloop mofjes gesproken: ik heb dus het Festool verloopstuk voor mijn Starmix al binnen (de stofzuiger hopelijk morgen), maar dat verloopstuk past dus weer niet op de bosch schuurmachine (PSM 200). Hij past wel perfect op de afkortzaag, dus dat is alvast een verademing ten opzichte van de vorige stofzuiger waar ik altijd zat te klooien. Voor zover ik kan zien heeft Starmix geen speciale verloop voor bosch apparaten, en bij deze universele adapter (die overigens bij amazon een stuk goedkoper is) staat de PSM 200 niet expliciet in het lijstje. Moet ik dan die maar bestellen? Of weet iemand hier een andere oplossing (dts 400 kopen :+ )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

yay

Heren,

bedankt voor de reacties.

Dat Makita andere aansluiting per tool vergt vond ik idd ook wel wat jammer / een tegenvaller.
Ik retourneer de Bosch en dan ga ik nog even nadenken welke het wel wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:45
Zit er nog noemenswaardig verschil tussen steeksleutels van Facom of Stahlwille? Er zit €25 prijsverschil tussen beide in het voordeel van Facom, en daar krijg je een 6 / 9 / 20 / 21 mm steeksleutel meer voor bij Stahlwille (en een 24mm minder), maar die gebruik ik toch allemaal niet. De handige box is wel een plus wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05:56

DropjesLover

Dit dus ->

Alsjemenou schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:35:
[...]

cc @TweakerVincent ,@DropjesLover ,@Ebayzo

Op YouTube zijn er vaak informatieve video's te vinden, zoals deze van Project Farm die bekend staat om zijn productvergelijkingsvideo's: YouTube: Best Stud Finder? $262 Bosch vs $10 CH Hanson vs 9 Other Wall Stud S...

De video gaat over stud finders, maar er zit ook een gedeelte in over leidingen. Op basis van zijn video heb ik deze aangeschaft: https://www.amazon.de/Met...beleuchtung/dp/B07Y6F39XH. Tot nu toe erg tevreden mee

De nieuwe versie: https://www.amazon.de/Ortungsgerät-Metalldetektor-Hintergrundbeleuchtung-Schutztasche-Stromleitung/dp/B07VRRLWBZ
Top, dankjewel!
Helaas niet verkrijgbaar bij andere winkels dan Amazon lijkt het (ik heb iets tegen Amazon), en ook bij Amazon uitverkocht...
Wel prefect in de prijsrange waar ik aan zat te denken.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
DropjesLover schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:39:
[...]

Top, dankjewel!
Helaas niet verkrijgbaar bij andere winkels dan Amazon lijkt het (ik heb iets tegen Amazon), en ook bij Amazon uitverkocht...
Wel prefect in de prijsrange waar ik aan zat te denken.
Kijk je wel op .de? Beide links zijn op relatief korte termijn leverbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Laatst online: 05:56

DropjesLover

Dit dus ->

Alsjemenou schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:52:
[...]

Kijk je wel op .de? Beide links zijn op relatief korte termijn leverbaar :)
Na het inloggen werd ik doorgezet naar de Nederlandse site ofzo :?
Anyway, ook de Tacklife gekocht :)

Beetje jammer, m'n vrouw krijg medewerkerkorting bij Bosch, maar weet nog(steeds -O- ) niet hoe ze daar in moet loggen / kan kijken...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cd7QtGEcoERXk0MY9x3pv10SkPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UgPu8PUsbwqH0b0tA3tlNfsC.jpg?f=fotoalbum_large
Die gekke sint blijft maar bezig. :+

Wel beetje jammer dat hij "zo goed als nieuw" op MP stond maar de lijmklemmen en 1 van de 2 freesjes ontbreken. Grmbl.Ff contact opnemen met marktplaatsverkoper.

Wat is het volgende geschenk van de sint? een festool tatoeage? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 04-12-2020 12:24 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@Tomson7 @Alsjemenou Thanks! Moet zeggen dat voor het incidentele gebruik de prijs van @Alsjemenou iets beter te verantwoorden is. Ga eens zoeken! :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

daboemann schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:49:
[...]

Over die verloop mofjes gesproken: ik heb dus het Festool verloopstuk voor mijn Starmix al binnen (de stofzuiger hopelijk morgen), maar dat verloopstuk past dus weer niet op de bosch schuurmachine (PSM 200). Hij past wel perfect op de afkortzaag, dus dat is alvast een verademing ten opzichte van de vorige stofzuiger waar ik altijd zat te klooien. Voor zover ik kan zien heeft Starmix geen speciale verloop voor bosch apparaten, en bij deze universele adapter (die overigens bij amazon een stuk goedkoper is) staat de PSM 200 niet expliciet in het lijstje. Moet ik dan die maar bestellen? Of weet iemand hier een andere oplossing (dts 400 kopen :+ )?
Hoe ziet die bosch aansluiting eruit? Ik heb ook even gekeken naar een dergelijk ding aan een stofzuiger hangen, maar zelfs met ducktape lijkt het met me suboptimaal. Als je verticaal schuurt komt het toch weer los.

Daarna mijn festool schuurmachine met verloopmof gepakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:08
M'n metabo multihamer staat wel een beetje op punt van overlijden na de verbouwing.
Dus het wordt zoeken naar een vervanging.
Vraag is, wil ik op m'n Bosch 18v doorbouwen en een GBH 18V-26 nemen, of doe ik er toch beter er één op 230v te halen.

Verwacht overigens komende tijd niet meer zwaar sloop/bouw werk meer te moeten gaan doen, de verbouwing is zo goed als klaar.
Maar een krachtigere boor(hamer) te hebben is toch altijd wel fijn.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Boudewijn schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:05:
[Afbeelding]

Wel beetje jammer dat hij "zo goed als nieuw" op MP stond maar de lijmklemmen en 1 van de 2 freesjes ontbreken. Grmbl.Ff contact opnemen met marktplaatsverkoper.

Zo goed als nieuw, hehe. Wel in ieder geval 9+ jaar oud gezien de Classic systainer waar het in zit. Die eindstops of whatever de exacte naam is, rechtsbovenin de systainer; die zijn ook nog de oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kabeltjekabel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:31:
[...]

Zo goed als nieuw, hehe. Wel in ieder geval 9+ jaar oud gezien de Classic systainer waar het in zit. Die eindstops of whatever de exacte naam is, rechtsbovenin de systainer; die zijn ook nog de oude versie.
Yup dat de systainer oud was is niet zo erg. Ik ben net iets te zuunig om hem nieuw te kopen, ik ga hem niet dagelijks gebruiken.
Dat dat ene freesje mist vind ik wel annoying, ff kijken wat er gebeurt vanuit de verkoper.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kabeltjekabel
yay schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:30:
Deze twijfelkont heeft een vraagje:

qua klussen deed ik nooit zo veel aan stofafzuiging. Achteraf vegen of stofzuigen met de gewone stofzuiger. Soms die gewone stofzuiger erbij. Ik ben wat meer gaan klussen in en om het huis, volgend jaar komt er een verhuizing aan, dus ik dacht ik koop een goede stofzuiger waar ik even mee vooruit kan. Nu heb ik de stofzuiger (Bosch gas 35 sfc) hier staan en ik heb ik sinds de koop al een 'meh' gevoel en zou ik hem het liefste retourneren. En er zijn dan kleine dingen die dat versterken:
- de stofzuiger heeft geen variabele toerenregeling
- geen antistatische slang
- voelt te profi voor me
- en het belangrijkste: ik heb mijn gereedschap van Makita. En het voor aansluiten van de slang op een apparaat heb je vaak een adaptertje nodig. Deze machine heeft geen adapters en per apparaat moet ik dan opzoek naar een adapter die op de machine past en aan de slangkant ook weer past.

Ik voel me een beetje een aansteller over de punten en het meh-gevoel want ik heb wèl een stofzuiger nodig. Wat zijn jullie gedachten. :$
Geen Makita gereedschap meer kopen >:) en bij aanschaf van stofzuiger beter kijken wat 'ie wel en niet heeft. Een complete stofzuiger in L-klasse kost nu eenmaal wat knaken.

Sommige merken zijn serieus raar met hun 101 verschillende aansluitingen qua afzuiging. Hier gaat gewoon alles op een en dezelfde Festool slang en als die niet past wordt het gereedschap aangepast met een paar lagen tape. De stofzuigeraansluiting is werkelijk nog nooit een dingetje geweest voor mij. Ik heb een Festool stofzuiger en voornamelijk Festool gereedschap en 0,niks aan adaptertjes nodig. Bij de schuurmachines gaat de D27 mof om de aansluiting heen en de grotere stofspuwers hebben een aansluiting waar de D27 mof in kan of de D36 mof omheen kan. Alleen nieuwer gereedschap met de grotere aansluiting doet lastig met oude D27 moffen. Maar die moffen zijn toch een slijtage artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
daboemann schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:49:
Bosch groen is helaas altijd wat anders dan Bosch blauw. Past niet op dezelfde geleiderails, heeft andere aansluitingen. Ik zou er niet persé vanuit gaan dat dat verloop van Bosch (blauw) past op de PSM 200. Je kunt dan misschien beter deze mof gebruiken, heeft een aantal trappen zodat er meer kans is dat het wel past (afsnijden tot je de juiste dikte hebt). Is ook vast elders goedkoper te vinden.

En die DTS 400 past wel, maar oppassen dat je niet een RS 100/200/300 neemt, want die heeft dan weer niet dezelfde standaard aansluiting 8)7
Ypuh schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:38:
Zit er nog noemenswaardig verschil tussen steeksleutels van Facom of Stahlwille? Er zit €25 prijsverschil tussen beide in het voordeel van Facom, en daar krijg je een 6 / 9 / 20 / 21 mm steeksleutel meer voor bij Stahlwille (en een 24mm minder), maar die gebruik ik toch allemaal niet. De handige box is wel een plus wat mij betreft.
Denk niet dat je het verschil in de praktijk zult merken. Zou zelf Stahlwille ietsjes hoger inschatten, maar beide gewoon goed spul. Zou vooral erop letten dat je een complete set hebt. Sleutel 6 is dacht ik M3, gebruik ik niet zo vaak, maar kom je toch wel eens tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:37
kabeltjekabel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:38:
[...]

Geen Makita gereedschap meer kopen >:) en bij aanschaf van stofzuiger beter kijken wat 'ie wel en niet heeft. Een complete stofzuiger in L-klasse kost nu eenmaal wat knaken.

Sommige merken zijn serieus raar met hun 101 verschillende aansluitingen qua afzuiging. Hier gaat gewoon alles op een en dezelfde Festool slang en als die niet past wordt het gereedschap aangepast met een paar lagen tape. De stofzuigeraansluiting is werkelijk nog nooit een dingetje geweest voor mij. Ik heb een Festool stofzuiger en voornamelijk Festool gereedschap en 0,niks aan adaptertjes nodig. Bij de schuurmachines gaat de D27 mof om de aansluiting heen en de grotere stofspuwers hebben een aansluiting waar de D27 mof in kan of de D36 mof omheen kan. Alleen nieuwer gereedschap met de grotere aansluiting doet lastig met oude D27 moffen. Maar die moffen zijn toch een slijtage artikel.
moet zeggen dat ik de tip die ooit ergens in deze topic werd gegeven ideaal vind

https://www.pvcdeal.nl/categorie/flexibele-koppelingen/

heb ze gekocht om van mijn stofzuiger naar al mijn apparaten te gaan (alle apparaten hebben verschillende aansluitingen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Alsjemenou schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:38:
Same here. Ik gebruik mijn stofzuiger altijd als verlengsnoer voor mijn elektrische apparatuur, dus dan is het triviaal om de slang aan te sluiten op de machine. Het verbaasd met altijd hoeveel troep iets simpels als een gaatje boren of een paar sleuvel zagen uiteindelijk nog kan geven.
Zoveel makkelijker om de stofzuiger erbij te zetten. Ja, ik moet dat ding rond sjouwen, trappen op en af, maar een beetje zagen of boren geeft al zoveel rotzooi, en dat kost ook weer tijd om op te ruimen. M'n vrouw keek wat meewarig toen ik mijn stofzuiger aangeschaft had, en een beetje fronsen om de prijs, natuurlijk, maar ze is uitermate tevreden over de prestaties ervan. Geen stofboel bij schuren, niet meer poetsen na een gaatje boren, geen enorme stofzooi bij een stukje zagen. Ze vindt hem zelfs fijner dan de normale stofzuiger om gewoon de vloer mee te stofzuigen :+ Als we dat nog met de hand zouden doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
[Afbeelding]

Is dat een hulpstuk voor de DF500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

henkie196 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:17:
[...]

Is dat een hulpstuk voor de DF500?
Nope, is een LR32-setje. Iets met gatenrijen maken enzo. Dan kun je met een bovenfrees netjes een rij met gaatjes maken op 32mm hartafstand.

En er zit een beslagboor in.

[ Voor 21% gewijzigd door Boudewijn op 04-12-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboemann
[Afbeelding]

Wel een leuk ding :). Ik kijk regelmatig de filmpjes op YT van Peter Millard en als je ziet hoe snel hij de gaten er in heeft zitten dan ziet het er echt ideaal uit. Wel balen dat ie niet helemaal compleet is.

@henkie196 dankjewel. Als de stofzuiger binnen komt zit daar volgens mij ook dat koppelstuk bij. Ik heb nog niet echt ander afzuigbaar gereedschap dus ik zou hem wel op maat kunnen snijden. Maar ik denk dat ik het wisselen toch wel snel zat ben. Zou mooi zijn als je met een 3d printer een Bosch groen --> Festool kunt printen o.i.d., dan hoef je die koppelstukken niet telkens te wisselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

daboemann schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:22:
[...]

Wel een leuk ding :). Ik kijk regelmatig de filmpjes op YT van Peter Millard en als je ziet hoe snel hij de gaten er in heeft zitten dan ziet het er echt ideaal uit. Wel balen dat ie niet helemaal compleet is.

@henkie196 dankjewel. Als de stofzuiger binnen komt zit daar volgens mij ook dat koppelstuk bij. Ik heb nog niet echt ander afzuigbaar gereedschap dus ik zou hem wel op maat kunnen snijden. Maar ik denk dat ik het wisselen toch wel snel zat ben. Zou mooi zijn als je met een 3d printer een Bosch groen --> Festool kunt printen o.i.d., dan hoef je die koppelstukken niet telkens te wisselen.
Met de lijmklemmen zit ik niet echt. De verkoper gaat even kijken of hij nog zo'n freesje heeft liggen. Het is de "frees met centreerpunt en doorsnijder". ik ga anders kijken of ik wat geld terug kan krijgen en zelf een dergelijk freesje kan kopen bij een eco-tools ofzo. Voor beginner goed genoeg lijkt me.

Kerel heeft een prima reputatie op MP dus zal wel los lopen, had uiteraard vtv wel even mijn huiswerk gedaan omdat ik wat huiveriger ben om groen-grijs gereedschap op MP te kopen.

Peter is wel echt een held. Maakt mooie dingen, legt goed uit... niet teveel muziek (heb ik hekel aan bij filmpjes) en spreekt keurig engels. Kost me wel serieus geld :+

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 04-12-2020 13:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Na laatst de Bosch bovenfrees op de kop te hebben getikt op Amazon, nu de advanced vac20 ook voor hele goede prijs bij Amazon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ap7xBwVyT9cToKbFd5ZAiU90iNY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6EjCtH8K6tmXyEm76tLKVTuk.jpg?f=fotoalbum_large

Dan blijft de Hetty tenminste heel ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbeliebebbelie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 21:18
Martinusz schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:44:
Na laatst de Bosch bovenfrees op de kop te hebben getikt op Amazon, nu de advanced vac20 ook voor hele goede prijs bij Amazon:

[Afbeelding]

Dan blijft de Hetty tenminste heel ;)
Ik heb hem laatst ook gekocht, en hij bevalt me erg goed!
Het enige waar ik tegenaan ben gelopen is dat de slang net wat korter is dan die van de meeste bouwstofzuigers, waardoor ik net niet lekker bij het plafond kom.

Wellicht dat ik nog een keer een 3D-printje ontwerp om 2 van deze slangen aan elkaar te kunnen knopen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:55
Ypuh schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:38:
Met allebei de merken heb je prima steeksleutels. Kijk of het gemis van bepaalde maten voor jou van belang is, dat vind ik belangrijker dan 25 euro verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ebbeliebebbelie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:50:
Het enige waar ik tegenaan ben gelopen is dat de slang net wat korter is dan die van de meeste bouwstofzuigers, waardoor ik net niet lekker bij het plafond kom.

Wellicht dat ik nog een keer een 3D-printje ontwerp om 2 van deze slangen aan elkaar te kunnen knopen :+
Ben wel blij met de 5m slang op de mijne. Net wat langer dan de 2.2m op die AdvancedVac :+ 2.2m lijkt me echt te kort om fijn mee te kunnen werken, eerlijk gezegd.
Boudewijn schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:19:
Nope, is een LR32-setje. Iets met gatenrijen maken enzo. Dan kun je met een bovenfrees netjes een rij met gaatjes maken op 32mm hartafstand.

En er zit een beslagboor in.
Had even gemist dat je een bovenfrees had, kon me alleen nog de Domino van laatst herinnerren ;)

[ Voor 23% gewijzigd door henkie196 op 04-12-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
henkie196 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:59:
[...]

Ben wel blij met de 5m slang op de mijne. Net wat langer dan de 2.2m op die AdvancedVac :+ 2.2m lijkt me echt te kort om fijn mee te kunnen werken, eerlijk gezegd.

[...]

Had even gemist dat je een bovenfrees had, kon me alleen nog de Domino van laatst herinnerren ;)
Voor mij voornamelijk voor bovenfrees en tafelzaag, beide dus niet echt werkzaamheden waarbij ik veel bereik nodig heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Op deze pagina staan nog wel andere slangen van Bosch, echter geen idee of dat dan past met zelfde aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Klopt. Alleen dit was een van de weinige keren dat ik zo'n setje tweede hands kon krijgen. De liniaal is ondertussen ook onderweg, ik had nog geen groene liniaal... Dus maar gelijk die met gaatjes besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboemann
Boudewijn schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:24:
[...]
Peter is wel echt een held. Maakt mooie dingen, legt goed uit... niet teveel muziek (heb ik hekel aan bij filmpjes) en spreekt keurig engels. Kost me wel serieus geld :+
Die MFT die hij gebruikt om mooi haaks te kunnen zagen met zijn invalzaag ziet er ook ideaal uit. Super simpele setup om herhaalbare zaagsnedes te krijgen. Heb jij ook zoiets geknutseld voor jouw MT 55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

daboemann schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:07:
[...]

Die MFT die hij gebruikt om mooi haaks te kunnen zagen met zijn invalzaag ziet er ook ideaal uit. Super simpele setup om herhaalbare zaagsnedes te krijgen. Heb jij ook zoiets geknutseld voor jouw MT 55?
Nee, ik heb ook geen MFT (nog niet >:) ). Ik ga dus met kerst een kast bouwen en mijn plan is de " tracksaw jig" te maken uit zijn "tracksaw tips and tricks" filmpjes.

Verder gebruik ik nu gewoon een speedsquare die ik aan de achterkan tegen het liniaal aan ram. Werkt ook maar is minder haaks. Mocht dat beide niet lukken dan heb ik die parkside tafelcirkelzaag nog gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 05:59
[...]

Passen twee slangen niet sowieso op elkaar? Ik heb een bouwstofzuiger van karcher met twee identieke slangen die op elkaar passen. Echt ideaal dat lange bereik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Terrz schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:59:
[...]

Passen twee slangen niet sowieso op elkaar? Ik heb een bouwstofzuiger van karcher met twee identieke slangen die op elkaar passen. Echt ideaal dat lange bereik :)
Bij starmix past dat ook. Ik berg de slang op terwijl ik zijn kop in zijn kont steek. Lijkt me echt een prima concept, ook voor andere merken.

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 04-12-2020 16:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
@DasNieNix @henkie196 Ben voor de Stahlwille gegaan, mede omdat ze ook een fractie lichter zijn en ze gewoon goed bekend staan. Daarmee is mijn gereedschapsupgrade compleet :) :

- Stahlwille 13/17 ringsteeksleutelset 6-22mm
- Stahlwille 730N/2 momentsleutel 1/4" 4-20Nm
- Tesa CAL IP67 digitale schuifmaat
- Wera 8100SA dop- en ratelset 1/4"
- Facom S.430ADP dop- en ratelset 1/2"
- PB Swiss 6510.R-30 ratelschroevendraaier met korte bits
- Wera Kompakt 60 lange bits in etui
- Xiaomi Wiha microschroevendraaier set
- Knipex 2005140 en 0825145 griptangen
- Unior T-handles 4&5mm hex

En dan nog wat specifiek fietsgereedschap:
- ProBearingTools wiellagerpers en extractors
- Unior pro chain tool
- Unior BB30 removal tool
- Unior BSA30 bracket socket tool
- Park Tool grease gun
- Park Tool FR-5.2 cassetteafnemer
- Park Tool CC-3.3 kettingpons
- B'twin kettingzweep

Een half jaartje over gedaan om bovenstaande te verzamelen (1-voor-1 vervangen) en uiteraard meer uitgegeven dan gedacht, maar geen spijt van. Het merkgereedschap is misschien wat overkill voor mijn gebruik, maar kan daar ook direct aan toevoegen het alweer vaker gebruikt te hebben dan verwacht. Iets als een wiellagerpers gebruik je gewoon niet dagelijks, maar met een stuk of 5-6 sets fietswielen en genoeg fietsvrienden toch al nodig gehad.

Het gereedschap betaald zich ook relatief snel terug; één bezoekje uitsparen aan de fietsenmaker en het gereedschap wat je daarvoor nodig bent is vaak alweer betaald (uitzonderingen daar gelaten). Ik verwacht nog 30 jaar te mogen fietsen/sleutelen en vind het daarnaast ook gewoon leuk om te doen en niet afhankelijk te zijn (de huidige drukte/prijzen in werkplaatsen zorgen ervoor dat niet altijd de beste kwaliteit geleverd wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:18
Boudewijn schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:24:
[...]

Met de lijmklemmen zit ik niet echt. De verkoper gaat even kijken of hij nog zo'n freesje heeft liggen. Het is de "frees met centreerpunt en doorsnijder". ik ga anders kijken of ik wat geld terug kan krijgen en zelf een dergelijk freesje kan kopen bij een eco-tools ofzo. Voor beginner goed genoeg lijkt me.

Kerel heeft een prima reputatie op MP dus zal wel los lopen, had uiteraard vtv wel even mijn huiswerk gedaan omdat ik wat huiveriger ben om groen-grijs gereedschap op MP te kopen.
Zgan is "as is" lijkt me. En dat ziet er goed uit.
Ik heb de set ook en die is iets ouder en ziet er iets minder nieuw uit als jouwe.
Erg makkelijk, mits je 2 gaatjesrails hebt.

Stonden er geen foto`s op Marktplaats? Want ik neem aan dat je niet alleen onderzoek hebt gedaan maar ook de plaatjes bekeken.
Ben eigenlijk wel reuzebenieuwd hoeveel je betaald hebt als je geld terug durft te vragen voor een freesje dat waarschijnlijk dus ook niet op de foto stond (net als de klemmen).
De set zonder freesjes, systainer en klemmen kost nieuw ca €255.
Het freesje (een drevelboor) ca € 20 of goedkoper. (schacht = 10mm even zoeken naar 8 )

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 04-12-2020 18:19 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbeliebebbelie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 21:18
Terrz schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:59:
[...]

Briljant idee! Zojuist geprobeerd, maar helaas -O-

Hij past eventueel wel met de gereedschap adapter er tussen. Maarja... Waar sluit ik dan mijn gereedschap mee aan :| daarnaast zit er dan een flinke versmalling halverwege de slang.

De lage prijs moet natuurlijk ergens vandaan komen ;)
Mooie gelegenheid om de WAF van mijn 3D printer weer te verhogen :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/wnj0ppha4r341.jpg?auto=webp&s=c1ab5abe16bfcbe150531bcb313d2b8b87377e4d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Teijgetje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:06:
[...]

Zgan is "as is" lijkt me. En dat ziet er goed uit.
Ik heb de set ook en die is iets ouder en ziet er iets minder nieuw uit als jouwe.
Erg makkelijk, mits je 2 gaatjesrails hebt.

Stonden er geen foto`s op Marktplaats? Want ik neem aan dat je niet alleen onderzoek hebt gedaan maar ook de plaatjes bekeken.
Ben eigenlijk wel reuzebenieuwd hoeveel je betaald hebt als je geld terug durft te vragen voor een freesje dat waarschijnlijk dus ook niet op de foto stond (net als de klemmen).
De set zonder freesjes, systainer en klemmen kost nieuw ca €255.
Het freesje (een drevelboor) ca € 20 of goedkoper. (schacht = 10mm even zoeken naar 8 )
Zeker maar in het zwarte interieur zie je niet echt of daar een of twee freesjes inzitten. De beslagfrees en centreendoorn herken je wel. De klemmen: ik ging er vanuit dat je die erbij krijgt als iemand de set aanbiedt onder zgan. Prijs was heel schappelijk, stuur maar een PB als je die wil weten. Ik zet zoiets liever niet op het forum neer.

Anders idd een niet-Festool freesje erbij. Soit. Kan voor mezelf de volle mep voor een nieuwe niet verantwoorden maar eis wel een Systainer erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Heb je de mogelijkheid om eens op en neer naar Duitsland te rijden? Ik koop mijn Festool gereedschap daar voor een smak minder geld, voor de 3 jaar garantie maakt het toch niet uit waar je het koopt. Zo een CTM Midi bijvoorbeeld kon ik zo'n 60,- goedkoper halen dan bij een Toolnation/Mastertools. Als je dan een keer in de zoveel tijd alles tezamen koopt scheelt het je honderden euro's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Zaphara schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:45:
Heb je de mogelijkheid om eens op en neer naar Duitsland te rijden? Ik koop mijn Festool gereedschap daar voor een smak minder geld, voor de 3 jaar garantie maakt het toch niet uit waar je het koopt. Zo een CTM Midi bijvoorbeeld kon ik zo'n 60,- goedkoper halen dan bij een Toolnation/Mastertools. Als je dan een keer in de zoveel tijd alles tezamen koopt scheelt het je honderden euro's.
En als je dan gelijk een zooi rum van de Lidl meeneemt zijn al je vrienden ook nog blij en haal je de benzine er ook nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja ik wel eens bij rubart en idealo, maar vergeleken met tokos als toolnation en toolmax is het in duitsland niet heel veel goedkoper als je BTW meerekent. ik woon ook nog eens in den haag en heb (nog) geen rijbewijs. Toolnation is dan prima.

De Domino komt bij een lokale gereedschapsboer vandaan, domweg omdat hij online niet meer te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Welke winkels shop jij dan vooral in Duitsland?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Atlas schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:02:
[...]

Welke winkels shop jij dan vooral in Duitsland?
Laatste keer dat ik ging kocht ik spul bij de Profi Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 00:18
Boudewijn schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:31:
[...]

Zeker maar in het zwarte interieur zie je niet echt of daar een of twee freesjes inzitten.

Kan voor mezelf de volle mep voor een nieuwe niet verantwoorden maar eis wel een Systainer erbij.
Daar volg ik je even niet?
Op de door jouw geplaatste foto is duidelijk te zien dat er één freesje bij zit, met een punt.
En die systainer zit/zat er toch bij? Je geeft aan dat je het zelf in het zwarte interieur niet goed kon zien, dan stond die toch op MP foto? Hoezo dan eis?

Maar je hebt PB, ben toch benieuwd voor hoeveel k mijn complete set kwijt kan eventueel. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07

JT

VETAK y0

Ik ga aluminium trapleuningen op maat maken en dacht ineens, dat kan wellicht ook met de afkortzaag! Krijg je veel mooiere snedes lijkt me. Moet ik wel een ander blad kopen. Nu had ik dit artikel gevonden. Bij bijna alle materialen lees ik, hard metaal en fijne vertanding. Betekent dat dat ik een blad voor alu ook voor mdf, laminaat of trespa kan gebruiken?

On a different note, om bij Toolmax aan gratis verzenden te komen, deze meebesteld voor de slagtol :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nT7hLDptbw0n7UylJAbNDU-W1ME=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVcSgRl0ontv277UiqzfiHtV.jpg?f=fotoalbum_medium

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Teijgetje schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:10:
[...]

Daar volg ik je even niet?
Op de door jouw geplaatste foto is duidelijk te zien dat er één freesje bij zit, met een punt.
En die systainer zit/zat er toch bij? Je geeft aan dat je het zelf in het zwarte interieur niet goed kon zien, dan stond die toch op MP foto? Hoezo dan eis?
Mijn foto is de foto die ik van het setje gemaakt heb. Als iemand een foto maakt van het hele ingepakte doosje (van een afstandje) en aanprijst als zgan ... dan vind ik het wel redelijk en billijk te verwachten dat alles erin zit. Goed de klemmen zaten er niet bij, dat kon je uit de foto afleiden.

Je hebt PB, jammer dat je dat niet ff vtv meldde dan had ik hem graag overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 13:06
Ik zag dat ze bij ecotools ook allemaal schroeven/bouten etc. verkopen voor scherpe prijzen. Goed om te weten. Waar kopen jullie je ijzerwaren en beslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 18:43
webber87 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:48:
Ik zag dat ze bij ecotools ook allemaal schroeven/bouten etc. verkopen voor scherpe prijzen. Goed om te weten. Waar kopen jullie je ijzerwaren en beslag?
Ligt er beetje aan hoe snel ik het nodig heb, meestal bouwmarkt of ijzerwarenzaak om de hoek. Kwaliteit van schroeven kan verschillen, geldt met name voor rvs geloof ik. Liefst gebruik ik torx schroeven en qua pluggen Fischer Duopower.

In dit kader trouwens wel benieuwd wat gangbare maten schroeven zijn voor timmer aftimmerwerkzaamheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:40

orf

webber87 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:48:
Ik vind de standaard schroeven niet geweldig. De torx kop is ondieper. Daardoor minder grip en wat moeilijker je schroef erin krijgen.

Ik vind de dresselhaus JD van Hornbach erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik ga binnenkort ook eens in Duitsland wat spullen bestellen. Dan met Huifkar naar Nederland. Voor wat ik zoek scheelt het flink geld :)
orf schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:13:
[...]

Ik vind de standaard schroeven niet geweldig. De torx kop is ondieper. Daardoor minder grip en wat moeilijker je schroef erin krijgen.

Ik vind de dresselhaus JD van Hornbach erg fijn.
Hear hear. Ik heb ook Dresselhaus. Alles in Torx. 20x fijner dan pozidriv of kruiskop. Dit naar aanleiding van een korte beperkte test op volgens mij woodworking waar deze er als best wel sterk uit kwam. Bij gebrek aan andere vergelijkende testen deze schroeven gehaald en valt niet tegen tot nu toe.

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 05-12-2020 12:25 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
Wat draagt bij jullie de voorkeur, een speedsquare of een winkelhaak, of zijn allebei onmisbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:00
Ik denk dat dat nogal verschilt wat je er mee wilt doen.

Ik heb een speedsquare een set blokhaken (kleiner), en een combinatiehaak.

Speedsquare voor grof werk zoals tuinbouwsels, balkenwerk en steenwerk.

Blokhaken en combinatiehaak voornamelijk voor preciezer houtwerk.

Ik heb niet het idee een winkelhaak nodig te hebben. Maar alleen een speedquare als je ook fijnere dingen maakt lijkt me onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 22:10
JT schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:11:
Ik ga aluminium trapleuningen op maat maken en dacht ineens, dat kan wellicht ook met de afkortzaag! Krijg je veel mooiere snedes lijkt me. Moet ik wel een ander blad kopen. Nu had ik dit artikel gevonden. Bij bijna alle materialen lees ik, hard metaal en fijne vertanding. Betekent dat dat ik een blad voor alu ook voor mdf, laminaat of trespa kan gebruiken?

On a different note, om bij Toolmax aan gratis verzenden te komen, deze meebesteld voor de slagtol :Y)

[Afbeelding]
Met een alu zaagblad kan je prima hout zagen. Heb zelf hier standaard een alu zaagblad (96 tands 305mm) op de afkortzaag (omdat ik voor 95% ook met alu werk, logische keuze) maar te lui om dat blad te wisselen als ik eens wat balkjes ofzo af moet korten. De zaagsnedes zijn dan wel lekker strak/glad :P

Trespa en laminaat zullen er ook net zo goed mee gaan gok ik zo. Maar, zeker laminaat, is gewoon verschrikkelijk taai en je blad slijt er hard door. Ook de speciale bladen voor laminaat slijten nog erg snel, iets om sowieso rekening mee te houden dus :)

En met alu zagen trouwens wel opletten dat je de zaag er niet te hard doorheen drukt, dan wordt de zaagsnede een heel stuk minder mooi. Als je hem rustig zonder veel kracht doorheen drukt heb je gewoon 'af fabriek' snedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Twijfels schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:05:
[...]

Met een alu zaagblad kan je prima hout zagen. Heb zelf hier standaard een alu zaagblad (96 tands 305mm) op de afkortzaag (omdat ik voor 95% ook met alu werk, logische keuze) maar te lui om dat blad te wisselen als ik eens wat balkjes ofzo af moet korten. De zaagsnedes zijn dan wel lekker strak/glad :P

Trespa en laminaat zullen er ook net zo goed mee gaan gok ik zo. Maar, zeker laminaat, is gewoon verschrikkelijk taai en je blad slijt er hard door. Ook de speciale bladen voor laminaat slijten nog erg snel, iets om sowieso rekening mee te houden dus :)

En met alu zagen trouwens wel opletten dat je de zaag er niet te hard doorheen drukt, dan wordt de zaagsnede een heel stuk minder mooi. Als je hem rustig zonder veel kracht doorheen drukt heb je gewoon 'af fabriek' snedes.
Thanks. Gaat mij erom dat volgens het artikel achter die link je voor bijvoorbeeld douglas en MDF het beste een hard metalen blad met fijne vertanding kunt hebben en of een blad voor aluminium daarmee eigenlijk heel multifunctioneel is. MDF, douglas maar dus ook trespa en rockpanel.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
JT schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:11:

[Afbeelding]
Bladen voor alu en laminaat verschillen alleen in de tandhoek voor zover ik weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat heb je niet gemist. Die had ik ook niet.

Heb hem zelf dus maar in de schoen gestopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIHEdbS5lU6VBgaB2g9--0ZUhTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uiNWEV2IOxWVQ4QV96hijVOU.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen zo'n gekke nieuwe systainer. Waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Boudewijn schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:44:
[...]

Dat heb je niet gemist. Die had ik ook niet.

Heb hem zelf dus maar in de schoen gestopt.

[Afbeelding]

Alleen zo'n gekke nieuwe systainer. Waarom?
Ja jammer. Weer 17mm extra verspilde ruimte. Ik heb hem in een Systainer 3 Classic, en daar kun je nog heel wat toebehoren bij proppen voordat die vol zit. Alhoewel de inlay bij die van mij ook niet zalig is. De sleutel zit standaard ergens helemaal onderin... niet dus, want die heb ik altijd nodig. Slingerd dus ergens los bovenop. Idem met die stangen; niet onderin vast aan de zijgeleider, maar achter bovenin.

Vind dat Sys^3 wel het makkelijkste 'medicijn' om te stoppen met Festool te kopen. Echt wat een flut dingen. Vooral die rare hoogtes. Ik zit niet te wachten op een Systainer met random hoogte die ik in geen enkele stapel kan gebruiken.

Kijk voor de grap eens naar de nieuwe schuurpapiersystainer voor 80x133. Daar gaan nu nog maar 5 stapeltjes in, haha.

Maar gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Nu snel nog wat meer toebehoren scoren :+

[ Voor 14% gewijzigd door kabeltjekabel op 06-12-2020 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kabeltjekabel schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:33:
[...]

Vind dat Sys^3 wel het makkelijkste 'medicijn' om te stoppen met Festool te kopen. Echt wat een flut dingen. Vooral die rare hoogtes. Ik zit niet te wachten op een Systainer met random hoogte die ik in geen enkele stapel kan gebruiken.
Dat. Als ik zoiets zou willen zou ik wel een apparaat in zo'n niet stapelbare koffer kopen. Ben blij dat die dominofrees nog in een oude systainer zit.
Maar gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Nu snel nog wat meer toebehoren scoren :+
De shoppingspree is bijna (!) klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik heb zo’n airpress h215 compressor met een klein tankje. Bevalt erg goed voor mijn gebruik. Deze staat altijd in de schuur (vriest er nooit ). Nu heb ik het ventiel al lang niet eruit gedraaid (telkens niet aan gedacht ) en nu ik dat gisteren deed druppelde er roest uit. Moet / kan ik daar nog iets aan doen ?

Halen jullie altijd de druk van je compressor als je hem niet gebruikt ? Denk niet dat er veel mensen zijn die altijd het ventiel eruit halen na ieder gebruik 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Boudewijn schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:46:
[...]
Dat. Als ik zoiets zou willen zou ik wel een apparaat in zo'n niet stapelbare koffer kopen. Ben blij dat die dominofrees nog in een oude systainer zit.
Wauw , mooi ‘speelgoed’.
Ik heb dat met die systainers van makita. Bij mn accu boor zit zo’n veelste grote koffer en die klemmen voor het sluiten bij makita werken echt voor geen meter
Ik vond die sluiting van festool wel een verademing , die je als het ware rond draait. Maar geen idee welke dat is. Heb alleen een dts schuurmachine van festool :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
@Fraggert heb jij de mafell "Big Bertha" al besteld? :+ (De mks185 ec)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 00:00
Mensen die de Makita mbox sluitingen moeten eens beginnen met ze te smeren met wat PTFE spray ofzo. Dan werken ze vaak al een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:46:

[...]

De shoppingspree is bijna (!) klaar.
Voorlopig bijna klaar? :+

Mooi spul in ieder geval.
Waypoint schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:28:
Wauw , mooi ‘speelgoed’.
Ik heb dat met die systainers van makita. Bij mn accu boor zit zo’n veelste grote koffer en die klemmen voor het sluiten bij makita werken echt voor geen meter
Ik vond die sluiting van festool wel een verademing , die je als het ware rond draait. Maar geen idee welke dat is. Heb alleen een dts schuurmachine van festool :+
Dat heet systainer met T-loc. Niet alleen Festool gebruikt dat, en is ook gewoon los te verkrijgen, wordt gemaakt door Tanos. Kan je ook zelf je kleuren kiezen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
KillaZ schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:20:
Niet te veel Youtube kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
@KillaZ @jadjong @Fraggert Ah, altijd goed om mede-"Scott Brown here!" kijkers te vinden ;-)

Voor diegenen die niet weten waarnaar gerefereerd wordt met de Mafell "Big Bertha" MKS185, zie:

https://www.gereedschappr...ks-185-ec-super-zaag.html

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:33
Na de vorige volledige verbouwing (slechts 2 jaar geleden) vooral met tweedehands gereedschap via Marktplaats te hebben gedaan, was er nu ruimte om te investeren in mooie tools voor de verbouwing van onze nieuwe jaren 60 tweekapper met garage :D. Ik wil zelf nog wat meubels maken, tv meubel, wastafelmeubel etc. De afgelopen weken dus flink aan het inkopen geweest (Hornbach is mij ondertussen helemaal zat met die laagste prijsgarantie). Ook met Black Friday wat mooie deals kunnen scoren.

Van Makita het volgende gescoord: DJV182ZJ, DGA504, DDF484ZJ, DTD153ZJ, SP6000J1X, DTM51ZJX3 en DC18RC.
Daar komen nog de ledlamp en 3 gratis accu's bij.
Van DeWalt de DWS774, omdat ik hem in de garage op de werkbank dicht tegen de muur wil zetten (+ de gratis accu schroef/boormachine die er nog bij komt... die gaat op Marktplaats).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFaq0iyeyvy8HgJ16pFB7gddFdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVzm3UZkTLmE0Ygsx14UqhAc.jpg?f=fotoalbum_large
En idd, die systainers gaan vrij stroef open. Ik zal ze ook eens een beetje smeren. Wel een goede beveiliging tegen vriendinlief, want die nagels breken zo af >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Tranze op 06-12-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45
Breezz schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:31:
Mensen die de Makita mbox sluitingen moeten eens beginnen met ze te smeren met wat PTFE spray ofzo. Dan werken ze vaak al een heel stuk beter.
Ik heb die zwarte sluitingen gewoon een beetje bijgevijld, gaat een stuk soepeler nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RevellNL
Tranze schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:36:
Na de vorige volledige verbouwing (slechts 2 jaar geleden) vooral met tweedehands gereedschap via Marktplaats te hebben gedaan, was er nu ruimte om te investeren in mooie tools voor de verbouwing van onze nieuwe jaren 60 tweekapper met garage :D. Ik wil zelf nog wat meubels maken, tv meubel, wastafelmeubel etc. De afgelopen weken dus flink aan het inkopen geweest (Hornbach is mij ondertussen helemaal zat met die laagste prijsgarantie). Ook met Black Friday wat mooie deals kunnen scoren.

Van Makita het volgende gescoord: DJV182ZJ, DGA504, DDF484ZJ, DTD153ZJ, SP6000J1X, DTM51ZJX3 en DC18RC.
Van DeWalt de DWS774, omdat ik hem in de garage op de werkbank dicht tegen de muur wil zetten (+ de gratis accu schroef/boormachine die er nog bij komt... die gaat op Marktplaats).

[Afbeelding]
En idd, die systainers gaan vrij stroef open. Ik zal ze ook eens een beetje smeren. Wel een goede beveiliging tegen vriendinlief, want die nagels breken zo af >:)
Mán, wat een lekkere verzameling! Daar ga je echt heel veel plezier van hebben.. _/-\o_

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:34

[Afbeelding]
Mooie inkoop voor de afgelopen weken. Ik doe subtiel mee met de DJV182ZJ i.s.m. de accu-actie. Nu alleen nog een 18v kitpistool en dan denk ik dat ik voorlopig wel aan de grens van WAF zit :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0oBJ9CUHK5h2PeC7uKa-BMeIHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J70B2VLXUmIlYzXlsgoWLidL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de soft no-load start gelijk maar uitgezet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

KillaZ schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:20:
Ik twijfel nog :+

Scot brown is superleuk om te kijken, lekker kort, vermakelijk en vaak genoeg leerzaam d:)b

#anotherexcitingepisode

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:28

MJV

Fraggert schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:59:
[...]

Ik twijfel nog :+

Scot brown is superleuk om te kijken, lekker kort, vermakelijk en vaak genoeg leerzaam d:)b

#anotherexcitingepisode
Hier ook een trouwe kijker, mooi dat Gereedschappro dat ding ook nog gewoon verkoopt, en qua prijs valt het me nog mee, ze hadden het over 11000 dollar (Nieuw Zeeland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:09

[Afbeelding]
_/-\o_
(Nu nog een fatsoenlijke stofzuiger als die nog ontbrak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 04:54
Iemand ervaring met een haakse bithouder?

Heb af en toe van die schroeven, dat zon ding de enige optie is ongeveer.... :F

Zat te kijken naar deze: https://www.amazon.nl/DEW...120&qid=1607260874&sr=8-1

https://www.amazon.nl/gp/...smid=A17D2BRD4YMT0X&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Zinloos1 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:18:
Wat draagt bij jullie de voorkeur, een speedsquare of een winkelhaak, of zijn allebei onmisbaar?
Precies wat @Deann zegt, speedsquare voor groot balkenwerk en winkelhaken (mv.) voor de kleinere projecten om nauwkeurig te werken.

Je wilt echt niet met een speedsquare 3,7 cm aftekenen op een stuk hout.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Alphacell schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:22:

Ik dacht dat @Fraggert wel zo'n ding had en dat goed beviel. Voor nauwe plekken pak ik zelf ook vaak een bitratel, soms is ook voor zo'n haakse kop niet genoeg ruimte. Ik heb er één op m'n boormachine, maar gebruik die eigenlijk niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb ooit via de lidl zo'n goedkope haakse bithouder gehaald. Wel met twee handen werken (een hand aandrukken, andere draaien/bedienen.) Ik gebruik deze zowel met schroefmachine als met een bit-schroevendraaier.

Soms ze zeker prima oplossing als je er anders niet bijkan, maar beste blijft (als het kan) recht erop. Als je voor zoiets gaat of een bitratel gaat wel even opletten hoe plat hij is,

Ik dacht dat wera of een ander merk ook nog een bitratel had waar je het handvat ook van kan draaien als een schroevendraaier. Waneer het puur voor handwerk is zou ik die bitratel eerder aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 04:54
Mickz schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:58:
Ik heb ooit via de lidl zo'n goedkope haakse bithouder gehaald. Wel met twee handen werken (een hand aandrukken, andere draaien/bedienen.) Ik gebruik deze zowel met schroefmachine als met een bit-schroevendraaier.

Soms ze zeker prima oplossing als je er anders niet bijkan, maar beste blijft (als het kan) recht erop. Als je voor zoiets gaat of een bitratel gaat wel even opletten hoe plat hij is,

Ik dacht dat wera of een ander merk ook nog een bitratel had waar je het handvat ook van kan draaien als een schroevendraaier. Waneer het puur voor handwerk is zou ik die bitratel eerder aanraden.
Weet je welke dat is van Wera? kan hem niet direct vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel

Van die xxl uitstekende nagels dan ofzo?

Ik hoor meer mensen er over klagen qua n agels, maar heb er zelf echt nooit last van. Alleen met half doodgevroren vingers is het wat lastig, en dan pak je gewoon een schroevendraaierhandvat om ze open te rossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
MJV schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:41:
[...]

Hier ook een trouwe kijker, mooi dat Gereedschappro dat ding ook nog gewoon verkoopt, en qua prijs valt het me nog mee, ze hadden het over 11000 dollar (Nieuw Zeeland).
1 NZD (New Zealand Dollar) is ong. €0,50 dus dat komt wel redelijk overeen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Vraag

Bosch Self Cut speedborenset (13-delig) bij Toolstation 84 euro, bij amazon NL 64 euro en bij amazon DE 37 euro. Is DE zo goedkoop en is het dan een mustbuy als ik zo iets zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 21:59

Illusion

(the art of)

maartend schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:49:
Vraag

Bosch Self Cut speedborenset (13-delig) bij Toolstation 84 euro, bij amazon NL 64 euro en bij amazon DE 37 euro. Is DE zo goedkoop en is het dan een mustbuy als ik zo iets zoek?
Weet je zeker dat je self-cut wil? Deze boren lekker snel, maar het gat wordt daar zeker niet mooier van.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Zie de discussie over self-cut vanaf deze post.:
bonzz.netninja schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:54:
[Afbeelding]

Ik heb een set van deze mooie speedboren, maar heb er altijd ruzie mee. Ik moet nu een gat van ong. 18mm maken in een lariks schuttingplank, maar door die mega agressieve punt met eigen schroefdraad ramt ie zich veel te hard die plank en en splijt hij die plank meteen.

Met flink voorboren doet hij dat niet, maar dan blijft het niet zo mooi gaan eigenlijk.

Iemand tips om goed te kunnen boren met een speedboor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Illusion schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:55:
Zie de discussie over self-cut vanaf deze post.:

[...]
Gelezen. Thnx. Kan dus beter voor forstnerset gaan kijken. Wel met verlengstuk dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:28

MJV

maartend schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:08:
[...]

Gelezen. Thnx. Kan dus beter voor forstnerset gaan kijken. Wel met verlengstuk dan
Ik heb fijne speedboren van Labor (gereedschappro heeft ze), maar dan wel zonder schroefdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Ik gebruik zelf wel regelmatig speedboren, en zou niet zonder willen. Maar dan niet de self-cut (met schroefdraad op de punt).
Gewoon een goedkoop setje dat je ook een keer in een plastic behuizing durft te gebruiken, en/of waarbij je bij wat ruwbouw geen spijt hebt als je een keer een spijker of een baksteen raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Illusion schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:15:
Ik gebruik zelf wel regelmatig speedboren, en zou niet zonder willen. Maar dan niet de self-cut (met schroefdraad op de punt).
Gewoon een goedkoop setje dat je ook een keer in een plastic behuizing durft te gebruiken, en/of waarbij je bij wat ruwbouw geen spijt hebt als je een keer een spijker of een baksteen raakt.
Heb al goedkoop setje, dat merk ik ook wel als ik in echt hout moet boren. Zoek nu dius ook wat meer kwaliteit, is vnl doorboren van balken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:33
Rob Z schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:11:
[...]
(Nu nog een fatsoenlijke stofzuiger als die nog ontbrak)
De VC2512L staat nog op mijn lijstje, maat ik heb daar nog geen aanbieding van gezien 🙄.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 15:57
maartend schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:49:
Vraag

Ik heb hem ook, die dingen gaan als de brandweer. :9

[ Voor 12% gewijzigd door Idanue op 06-12-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Laatst online: 19-09 15:57
maartend schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:21:
[...]

Heb al goedkoop setje, dat merk ik ook wel als ik in echt hout moet boren. Zoek nu dius ook wat meer kwaliteit, is vnl doorboren van balken
Dan raad ik je speedboren van Heller aan:
Nivado schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:41:
@Strat808 Ik ben ook fan van Heller boortjes. Ik heb de volgende sets:
-Houtboren
-Speedboren (ik kreeg ze in een handig etui, weet niet of ze nog steeds zo geleverd worden)
-Staalboren
-Steenboren
-SDS betonboren
-Tegelboren
Ik heb de meeste sets nu ruim 4 jaar en ik ben zeer tevreden over deze boren, en raad ze van harte aan. Zijn scherper, sterker en gaan langer mee dan alle andere sets/boren die ik tot nu toe heb gebruikt. Als je zoekt op heller in dit topic en de vorige delen, zul je zien dat meer mensen deze boren gebruiken en aanraden.
Deze set kost bij Toolstation ca. 45,- de boren zijn veel beter dan wat je bij de bouwmarkten koopt voor meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Alphacell schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:12:
[...]

Weet je welke dat is van Wera? kan hem niet direct vinden...
Ik denk dat hij gewoon de Zyklop bitratels bedoelt van Wera. Je kunt die kop in 4 verschillende hoeken bewegen:

Afbeeldingslocatie: https://www-de.wera.de/fileadmin/images/greattools/gt-zyklop-speed-4.jpg

Heb deze zelf ook, maar in de praktijk ben je natuurlijk wel een beetje beperkt in hoeveel kracht je onder een hoek kunt zetten. Vind het zelf altijd nog wel beter dan zo'n bolletje op de kop omdat het bitje er ten minste wel recht in zit.

De mogelijkheid hem rechtop te zetten als een schroevendraaier is wel handig, helemaal i.c.m. het zwarte beethou gedeelte wat dan niet meedraait.

[ Voor 11% gewijzigd door Ypuh op 06-12-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ypuh schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:25:
Ik denk dat hij gewoon de Zyklop bitratels bedoelt van Wera. Je kunt die kop in 4 verschillende hoeken bewegen:

[Afbeelding]

Heb deze zelf ook, maar in de praktijk ben je natuurlijk wel een beetje beperkt in hoeveel kracht je onder een hoek kunt zetten. Vind het zelf altijd nog wel beter dan zo'n bolletje op de kop omdat het bitje er ten minste wel recht in zit.

De mogelijkheid hem rechtop te zetten als een schroevendraaier is wel handig, helemaal i.c.m. het zwarte beethou gedeelte wat dan niet meedraait.
Dat is inderdaad die Zyklop ratel, maar volgens mij hebben ze die niet als bitratel, dus met een hex 1/4" aansluiting. Volgens mij hebben ze die alleen met een vierkant opname. Kan met een adapter voor bits natuurlijk ook wel bits op zetten, maar erg compact is dat dan niet meer. Als hoogte kritisch is, dan ben je met een echte bitralel een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:16

Bosch heeft daar een heel fijn machinerie voor. Uit m'n hoofd de 12v ec flexclick oid, ik heb er 2 en zijn echt fijne machines om te schroeven, en soms pak ik t haakse opzetstuk even als ik ergens slecht bij kan komen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 18:43
TheJVH schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:42:
[...]

Ik heb die zwarte sluitingen gewoon een beetje bijgevijld, gaat een stuk soepeler nu.
Waar precies heb je gevijld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Makrolon schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:56:
[...]

Bosch heeft daar een heel fijn machinerie voor. Uit m'n hoofd de 12v ec flexclick oid, ik heb er 2 en zijn echt fijne machines om te schroeven, en soms pak ik t haakse opzetstuk even als ik ergens slecht bij kan komen.
Mooi als je het inderdaad hebt, maar je betaalt veel voor de FC variant versus de non-FC. Dan zou ik wellicht eerder voor een losse adapter gaan. Wel wat minder fancy, maar klaart de klus ook prima.

Beetje biased aangezien ik de non-FC versie bezit. Mee eens dat het fijne machines zijn. Onmisbaar naast je 18v machines. Stuk lichter en handzamer.

[ Voor 12% gewijzigd door Alsjemenou op 06-12-2020 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
jadjong schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:59:
[...]

Niet te veel Youtube kijken.
Scotty is vaste prik ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:13
Parkside heeft ook een soort van flexiclick machientjes.
https://www.lidl-shop.nl/...hroevendraaier/p100285518

Zelf dacht ik deze een keer te halen.
https://www.hubo.be/nl/p/...kse-bithouder/909354.html

In beide gevallen lijkt het niet geschikt om te boren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45
rockerpoet schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:20:
[...]

Waar precies heb je gevijld?
Aan de zijkanten volgens mij, daar zitten van die heuveltjes die er voor zorgen dat hij vast komt te zitten, maar zijn soms net wat te strak. Vrij eenvoudig te doen eigenlijk, alleen niet teveel want dan blijft hij niet meer zitten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34

Ja, met DeWalt DT71517 en DT70621. Soms handig, maar het blijft behelpen. Echt compact zijn ze ook niet.
Pagina: 1 ... 164 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic