@
DasNieNix @
henkie196 Ben voor de Stahlwille gegaan, mede omdat ze ook een fractie lichter zijn en ze gewoon goed bekend staan. Daarmee is mijn gereedschapsupgrade compleet

:
- Stahlwille 13/17 ringsteeksleutelset 6-22mm
- Stahlwille 730N/2 momentsleutel 1/4" 4-20Nm
- Tesa CAL IP67 digitale schuifmaat
- Wera 8100SA dop- en ratelset 1/4"
- Facom S.430ADP dop- en ratelset 1/2"
- PB Swiss 6510.R-30 ratelschroevendraaier met korte bits
- Wera Kompakt 60 lange bits in etui
- Xiaomi Wiha microschroevendraaier set
- Knipex 2005140 en 0825145 griptangen
- Unior T-handles 4&5mm hex
En dan nog wat specifiek fietsgereedschap:
- ProBearingTools wiellagerpers en extractors
- Unior pro chain tool
- Unior BB30 removal tool
- Unior BSA30 bracket socket tool
- Park Tool grease gun
- Park Tool FR-5.2 cassetteafnemer
- Park Tool CC-3.3 kettingpons
- B'twin kettingzweep
Een half jaartje over gedaan om bovenstaande te verzamelen (1-voor-1 vervangen) en uiteraard meer uitgegeven dan gedacht, maar geen spijt van. Het merkgereedschap is misschien wat overkill voor mijn gebruik, maar kan daar ook direct aan toevoegen het alweer vaker gebruikt te hebben dan verwacht. Iets als een wiellagerpers gebruik je gewoon niet dagelijks, maar met een stuk of 5-6 sets fietswielen en genoeg fietsvrienden toch al nodig gehad.
Het gereedschap betaald zich ook relatief snel terug; één bezoekje uitsparen aan de fietsenmaker en het gereedschap wat je daarvoor nodig bent is vaak alweer betaald (uitzonderingen daar gelaten). Ik verwacht nog 30 jaar te mogen fietsen/sleutelen en vind het daarnaast ook gewoon leuk om te doen en niet afhankelijk te zijn (de huidige drukte/prijzen in werkplaatsen zorgen ervoor dat niet altijd de beste kwaliteit geleverd wordt).