Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 21:07
teacher schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:43:
[...]

Het gaat me eigenlijk gewoon om een nieuwe tool :+

Maar je hebt wel een punt; ik schuur zoveel mogelijk met stofzuiger.
Herkenbaar! Zo heb ik sinds kort de DFR550 :+

Het ergste is, ik heb echt helemaal niets nodig voor de klussen die ik de komende tijd gepland heb staan. Maar toch zit ik dan weer naar DHR's te kijken... (ik heb een GBH 2-28F, en een Metabo UHE2250) 8)7
Ook zit ik naar DGA's te kijken, tewijl ik twee 125mm en een 230mm haakse slijper heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nivado schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:38:
[...]

Ik heb een aantal Makita's open gehad, nog nooit iets van een zegel oid gezien.Ook niet op mijn Metabo boorhamer.
okay, goeie aanvulling. Ik wist het ook niet zeker, maar voordat hier iemand een machine openschroert voor een nieuw snoertje wou ik het even onder de aandacht brengen ;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tja, niks staat je in de weg om Makita gewoon te sponsoren en iets aan te schaffen, toch? :+

Mijn eerst volgende aanschaf gaat waarschijnlijk een bovenfrees worden, ik zie daar wel nut voor voor de kasten die ik nog wil gaan bouwen. Maar ik weet niet of die op accu te vinden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

en zo hoort het :P veel plezier met uitzoeken :+

ik begrijp wel hoe aantrekkelijk een accu machine is en ik kijk er ook verlekkerd naar dat hele LXT gebeuren en hang de vlag uit als mijn 14,4 pana gaat hemelen zodat ik een excuus heb voor de 482 :P .

Naast boormachines is een decoupeerzaag de enige die ik echt op accu zou overwegen, stofzuigen is daarbij toch vaak kansloos en ik zaag daarmee maar hele kleine stukjes.
Maar als ik die prijzen daarvan zie...dan ben ik vaak al meteen genezen
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

henkie196 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:02:
[...]

Tja, niks staat je in de weg om Makita gewoon te sponsoren en iets aan te schaffen, toch? :+

Mijn eerst volgende aanschaf gaat waarschijnlijk een bovenfrees worden, ik zie daar wel nut voor voor de kasten die ik nog wil gaan bouwen. Maar ik weet niet of die op accu te vinden zijn ;)
zekers......die RT 700 nogwat freesset van Makita, dat is een hele mooie set :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
Fraggert schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:57:
[...]

okay, goeie aanvulling. Ik wist het ook niet zeker, maar voordat hier iemand een machine openschroert voor een nieuw snoertje wou ik het even onder de aandacht brengen ;)
Ah, die link had ik even gemist (in de vluchtigheid niet gekoppeld, en ik kijk zelden naar gebruikersnamen).
Ik zou persoonlijk dan ook de machine niet open schroeven maar inderdaad eerder een verlengsnoer gebruiken. Als je dergelijke machines open schroeft, is dat meestal wel ergens aan te zien (bijv. slijtage van de zwarte verf op de boutjes). Ook vind ik het de moeite en kosten niet waard. Echter heb ik wel een keer het snoer van mijn Metabo combihamer vervangen, die had ik doorgebeiteld*, en ik was de kroonsteen zat 8)

Echter zijn de meeste snoeren niet korter dan mijn stofzuigerslang, dus dat probleem heb ik nog niet gehad.

*Zonder de stoppen te laten springen schoon door _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:35
teacher schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:15:
* teacher zit trouwens in een vaccum:

ik wil nog een nieuwe makita 18v tool, maar alle tools die ik regelmatig gebruik heb ik al. De enige die in aanmerking komt is een schuurmachine, maar mijn bedrade festool is nog prima. (goed, die mag een nieuwe schuurzool)

dilemma :Y
Haha zit met hetzelfde dillema...heb nog 1 lege mbox..en die moet natuurlijk ook gevuld...maar ik heb ook zo'n beetje alles al wat ik gebruik.......
Twijfel nu tussen een accu kitspuit, een tacker of hetelucht pistool.....de rest heb ik al :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

breagor schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:11:
[...]

Haha zit met hetzelfde dillema...heb nog 1 lege mbox..en die moet natuurlijk ook gevuld...maar ik heb ook zo'n beetje alles al wat ik gebruik.......
Twijfel nu tussen een accu kitspuit, een tacker of hetelucht pistool.....de rest heb ik al :D
had je ook al een sla....... :r .....sla :r ....slag.... :r :r ....slagschroe :r :r :r .....
.
.
.
.
SLAGSCHROEVENDRAAIER?

there..i said it :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:05:
zekers......die RT 700 nogwat freesset van Makita, dat is een hele mooie set :)
Mooie voor @teacher dan ;)

Ik zat zelf meer richting de OF1010 te denken, lijkt me wel lekker handzaam. Veel accessoires te vinden ook. Maar eigenlijk verkeerde rail systeem ;) En misschien toch wat beperkt in kracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
Fraggert schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:21:
[...]

had je ook al een sla....... :r .....sla :r ....slag.... :r :r ....slagschroe :r :r :r .....
.
.
.
.
SLAGSCHROEVENDRAAIER?

_O- ja die heb ik ook...het lijstje accu machines (behalve de afkort, en stofzuiger die zijn op 220V):

- schroeven/boren: boormachine, klopboormachine, combihamer, slagschroevendraaier, haakse schroevendraaier, slagmoer sleutel
-zagen: invalzaag, afkortzaag, reciprozaag en decoupeerzaag
- overig: frees, haakse slijper, lamello, multitool, schaafmachine, schuurmachine, stofzuiger

eigelijk best veel als je het opnoemt :$ en dan dus die ene akelige lege mbox......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

henkie196 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:55:
[...]

Ik zat zelf meer richting de OF1010 te denken, lijkt me wel lekker handzaam. Veel accessoires te vinden ook. Maar eigenlijk verkeerde rail systeem ;) En misschien toch wat beperkt in kracht?
wheheheheh :P

ik heb de OF1010 ook......topmachine. Die komt alleen wat te kort als jij denkt met van die grote frezen in een freestafel te moeten frezen IMHO. Koop dan een 2KW machine.

De 1010 kent alleen wel een minpuntje, maar dat is mijn persoonlijke "pet-peeve". Dat is het moeten werken met een centreerdoorn om kopierringen te plaatsen.
Dat is hier al eens besproken geweest. Ik vind het omslachtig.

De OF1400 is iets duurder en bied iets meer vermogen én werkt met simpele inzet kopieerringen.
Daar heeft iemand wel een keer een opmring over geplaatst dat die speling hadden maar volgens mij is daar in een latere reactie op ingegaan dat dat inmiddels vanuit Festool is opgepakt en geen issue meer zou moeten zijn.

Zoek even op bijv. "OF1010" en je zult de ervaringen van de meeste wel terug kunnen vinden.

Ik vind het persoonlijk een hele fijne machine, ik zou ook nooit een tweehandige bovenfrees er voor terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

breagor schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:56:
[...]

_O- ja die heb ik ook...het lijstje accu machines (behalve de afkort, en stofzuiger die zijn op 220V):

- schroeven/boren: boormachine, klopboormachine, combihamer, slagschroevendraaier, haakse schroevendraaier, slagmoer sleutel
-zagen: invalzaag, afkortzaag, reciprozaag en decoupeerzaag
- overig: frees, haakse slijper, lamello, multitool, schaafmachine, schuurmachine, stofzuiger

eigelijk best veel als je het opnoemt :$ en dan dus die ene akelige lege mbox......
kruimeldief? weet niet of die uit elkaar in een mbox past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Fraggert schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:04:
[...]

kruimeldief? weet niet of die uit elkaar in een mbox past.
ooh crap...ja zo'n 18v stofzuiger dingetje heb ik ook nog staan :o ....om de trappen makkelijk te zuigen (maar niet de beste aankoop, zuigt niet al te best)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

breagor schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:17:
[...]

ooh crap...ja zo'n 18v stofzuiger dingetje heb ik ook nog staan :o ....om de trappen makkelijk te zuigen (maar niet de beste aankoop, zuigt niet al te best)...
goeiedag... wat een hoop gereedchap heb jij...ik bedoel....nou eens zien wat we nog meer kunnen verzinnen :+

@henkie196

hier staat nog een discussie 1010 vs1400 waarin dat verhaal over die 1400-kopieeriingen ter sprake komt:

https://www.woodworking.n...l-of1400-of-of1010.29450/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:02:
wheheheheh :P

ik heb de OF1010 ook......topmachine. Die komt alleen wat te kort als jij denkt met van die grote frezen in een freestafel te moeten frezen IMHO. Koop dan een 2KW machine.

De 1010 kent alleen wel een minpuntje, maar dat is mijn persoonlijke "pet-peeve". Dat is het moeten werken met een centreerdoorn om kopierringen te plaatsen.
Dat is hier al eens besproken geweest. Ik vind het omslachtig.

De OF1400 is iets duurder en bied iets meer vermogen én werkt met simpele inzet kopieerringen.
Daar heeft iemand wel een keer een opmring over geplaatst dat die speling hadden maar volgens mij is daar in een latere reactie op ingegaan dat dat inmiddels vanuit Festool is opgepakt en geen issue meer zou moeten zijn.

Zoek even op bijv. "OF1010" en je zult de ervaringen van de meeste wel terug kunnen vinden.

Ik vind het persoonlijk een hele fijne machine, ik zou ook nooit een tweehandige bovenfrees er voor terug willen.
Stond me inderdaad bij dat jij die OF1010 had, en dat je er wat opmerkingen bij had. Klinkt inderdaad omslachtig met die centreerdoorn, maar heb voor mezelf ook nog niet helemaal duidelijk wanneer ik nu precies een kopieerring nodig heb (nog meer dingen die ik nog uit moet zoeken). Qua rails, ik had in ieder geval bedacht dat een sleuf freezen voor de achterwand van een kast misschien wel makkelijk zou zijn met rails, alhoewel het ook met een parallel geleider zou moeten kunnen.

Die Bosch GOF 1250 lijkt me ook wel een aardige optie, moet nog eens kijken wat voor hulpstukken daar voor beschikbaar zijn. Zo te zien sowieso een extra voet nodig om op rails te kunnen gebruiken.

Als je graag een eenhandige frees wilt, ik geloof dat de Mafell LO65 standaard ook met pistoolgrip geleverd wordt ;) Weet niet hoe praktisch dat is met een machine van zowat 7 kg, maar de optie is er :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 10:51
[...]
SLAGSCHROEVENDRAAIER?
Hoezo :r ???

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@breagor

ZOEK!

henkie196 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:20:
[...]

Stond me inderdaad bij dat jij die OF1010 had, en dat je er wat opmerkingen bij had. Klinkt inderdaad omslachtig met die centreerdoorn, maar heb voor mezelf ook nog niet helemaal duidelijk wanneer ik nu precies een kopieerring nodig heb (nog meer dingen die ik nog uit moet zoeken). Qua rails, ik had in ieder geval bedacht dat een sleuf freezen voor de achterwand van een kast misschien wel makkelijk zou zijn met rails, alhoewel het ook met een parallel geleider zou moeten kunnen.

Die Bosch GOF 1250 lijkt me ook wel een aardige optie, moet nog eens kijken wat voor hulpstukken daar voor beschikbaar zijn. Zo te zien sowieso een extra voet nodig om op rails te kunnen gebruiken.

Als je graag een eenhandige frees wilt, ik geloof dat de Mafell LO65 standaard ook met pistoolgrip geleverd wordt ;) Weet niet hoe praktisch dat is met een machine van zowat 7 kg, maar de optie is er :+
Laat de centreerdoorn je niet weerhouden van de OF1010 overigens hoor. :)

In het gebruik kan het ff een PITA zijn maar onoverkomelijk is het natuurlijk niet echt ;)

Ik gebruik(te) de centreerdoorn vnl voor ronde uitsparingen icm met het multifreessjabloon.

ik moest met mijn projectje luidspreker zeer veel ringen uitfrezen en die ook nog eens allemaal voorzien van een radius, en dan wordt je wel eens simpel van het wisselen.
Maar bij huistuinkeukenfreeswerkzaamheden is het systeem van kopieerringen een beteje ondergeschikt belang maar wel iets dat ik onder de aandacht wil brengen zodra ik iemand hoor over de 1010 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

inside joke hier tussen de ouwe rotten ;)

het fenomeen slagschroevedraaier staat haast synoniem voor een paar pagina's welles-nietes tussen de yea- en naysayers ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Hmmmm, is dat wel etisch?

Bij Hornbach een Makita DTD155ZJ kopen voor €122,95 met LPG
Want bij Combitools is hij €0.05 goedkoper!? :-)

De DC18RC snellader is bij Hornbach €51,90 en bij Toolmax €42.35

Ik heb vaak al dat ze niet echt super enthousiast reageren. En dan ook nog eens 5 cent goedkoper! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Het liefst heb ik echter een wat grotere L-Box met zowel de DTD155 als de DDF483 erin. Maar dan krijg je geen gratis accu.

Deze is 3Ah voor 317,86
Maar deze is 5ah en is € 406,99

Dat scheelt bijna €100 en is dat enkel voor de 3Ah tegen 5Ah ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-05 09:44
Hier is de groene AliExpress laser ook binnen :*). Ziet er prima uit en loopt zo op het oog parallel met de rode Bosch laser van mijn pa. Het enige wat ik mis t.o.v. die Bosch is dat je de lasers niet aan kunt zetten zonder de nivellerende functie. Dat heb ik voor de zolder wel af en toe gebruikt om te zorgen dat de balken van een schuin vlak mooi parallel met elkaar lopen. Maar voor 50 euro echt een prima ding!

Ook de knoop doorgehakt en een Starmix 1625 gekocht. De LPG van de Hornbach moet nog goedgekeurd worden maar als het goed is wordt de stofzuiger ooit bezorgd. Het festool koppelstuk is vandaag in ieder geval al wel binnengekomen :+.

Nu alleen nog de invalzaag knoop doorhakken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:24
De dimmerperikelen zijn afgesplitst

[ Voor 45% gewijzigd door Señor Sjon op 02-12-2020 14:32 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dennis van der Stelt schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:13:

Ik heb vaak al dat ze niet echt super enthousiast reageren. En dan ook nog eens 5 cent goedkoper! ;-)
Ja, dat is etisch :) maar dat is mijn mening.

Ik vind het ook van de zotte dat er tussen verschillende filialen nog verschil zit hoeveel moeite het kost aanspraak te maken op hun regeling.

Het leest hier soms alsof het bij sommige HB-medewerkers uit hun eigen loonzakje moet komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
henkie196 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:55:
[...]

Heb hem ook gekocht met wat Fermacell frezen erbij om wat Brio 18WF platen te leggen daar we onze vloer compleet laten vernieuwen. Zeer prettig ding in het gebruik, frezen gaan er snel doorheen maar dat ligt niet aan Festool :+ . Overigens voor Festool begrippen ook een zeer aantrekkelijke prijs, mooie aanvulling op het ecosysteem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-05 19:42
[...]

Ik heb voor mijn Lboxx bij de Hornbach (naast het kaizen schuim) een Sortimo bakjes set gekocht zodat ik de veelgebruikte schroeven en pluggen netjes mee kan nemen. Zoiets kan je ook overwegen natuurlijk. Of zelf een indeling maken waarmee je bijv. je veelgebruikte handgereedschap netjes kan meenemen. Er hoeft niet per se een nieuwe machine in. Wanneer je een nieuwe machine nodig hebt kun je die tegen die tijd kopen, al dan niet met een mooie lopende actie tegen die tijd, en/of compleet met een koffer ipv in karton.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
[...]

Een mbox voor alle handleidingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zaphara schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:29:
[...]

_O- :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breagor
[...]

daar gebruik ik er idd al een voor :D (nou ok, eigenlijk de Lbox waar de bosch 12v dremel in kwam, en de dremel heb ik verplaatst naar een Mbox omdat daar beter alle dremel accesories bij in pasten)

[ Voor 28% gewijzigd door breagor op 02-12-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17

ik wil nog een nieuwe makita 18v tool, maar alle tools die ik regelmatig gebruik heb ik al. De enige die in aanmerking komt is een schuurmachine, maar mijn bedrade festool is nog prima. (goed, die mag een nieuwe schuurzool)

Invalzaag? Ventilator? Verwarmd(e) deken/jas/vest? Kruiwagen? Stiftslijper? 235mm cirkelzaag? Doorslijper? Stofzuiger? Geventileerd(e) jas/vest? Knabbelschaar? Plaatschaar? Bouwradio? Bandzaag? Schaaf? Luchtpomp? Muurscanner? Schijnwerper?

Er zijn nog wel een paar andere machines, maar om ze nou allemaal op te noemen...

Er schijnen ook opvolgers van de 481 en 483 in de pijplijn te zitten, maar waarschijnlijk pas in Q2. Die 483 opvolger is trouwens een soort combi tussen de 483 en 484, met alu behuizing voorop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24

JT

VETAK y0

Fraggert schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:04:
[...]

ik begrijp wel hoe aantrekkelijk een accu machine is en ik kijk er ook verlekkerd naar dat hele LXT gebeuren en hang de vlag uit als mijn 14,4 pana gaat hemelen zodat ik een excuus heb voor de 482 :P .

Naast boormachines is een decoupeerzaag de enige die ik echt op accu zou overwegen, stofzuigen is daarbij toch vaak kansloos en ik zaag daarmee maar hele kleine stukjes.
Ik ben anders wel blij dat ik mijn multitool op accu heb, ook al maakt hem dat iets zwaarder. Vaak gebruikt op plaatsen waar ik geen stroom heb waardoor ik geen verlengkabel nodig had. Vooral veel fijner voor van die 0,5 - 1 minuut klusjes. Met een verlengkabel die je natuurlijk netjes wil oprollen mag je er al snel 3-4 minuten bij optellen voor pakken, neerleggen, netjes oprollen en opbergen :P
[...]

.
.
.
.
SLAGSCHROEVENDRAAIER?

Weet je hoe leuk!

RA-TA-TA-TA-TA-TA

* JT ziet vrouw gillend met handen op d'r oren wegrennen omdat ze het zo een k*tgeluid vindt :+
Dennis van der Stelt schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:13:

Ja! Ik heb laatst de afkortzaag en onderstel gehaald waarbij de afkortzaag nog geen procent goedkoper was en het onderstel ook maar een paar centen. Zowel de kerel op de afdeling die het voor mij regelde als de caissiere zeiden zaken in de trant van "nergens goedkoper, kom het maar hier halen!". En dan ook gelijk 5 jaar garantie kwam ik achter :Y)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
[...]

Maakt Systainer tegenwoordig ook kliko's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Nivado schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:46:
[...]

Maakt Systainer tegenwoordig ook kliko's?
Jazeker! Ik presenteer u de Systainer XXL, voor de nieuwe Planex, tevens te gebruiken om afval te scheiden:

Afbeeldingslocatie: https://www.toolnation.nl/media/catalog/product/cache/6eb383bfd60b83b646ce0a584d87249a/2/0/1746389/1306799/204850-sys3-xxl-237-systainer-sup3-leeg.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:36
[...]

.
.
.
.
SLAGSCHROEVENDRAAIER?

Ik kan niet meer zonder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

DCE090
DPP200
DCL184/DVC750
DSC163/DSC121

Zo. Veel. Keus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-05 20:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 20:53

Shapeshifter

Get it over with

Anniedrew schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:35:
Iemand ervaring met de Makita BO5041K en/of de Makita BO6030J excentrische schuurmachine(s)? Ik twijfel tussen deze twee varianten. De BO6030J heeft mijn lichte voorkeur door levering incl. M-box en op oog duurzamere behuizing. De BO5041K lijkt meer plastic-achtig en minder duurzaam hierdoor. Daarnaast heeft de BO6030J een 150mm schuurzool met een iets grotere ''slag'' ten opzichte van de 125mm BO5041K, maakt dit veel verschil in de praktijk? De vibratie is bijna identiek en de prijzen lopen niet gigantisch uiteen, dus niet echt een issue.

Voor welke zouden jullie kiezen met welk argument?
Jaartje geleden alweer, maar loop tegen hetzelfde aan; Conrad is de enige die de Makita BO5041J (met Mbox dus) aanbiedt voor 235 euro (los is een Mbox 2 iets van 50 euro ofzo, maar kan nergens de goede inlay vinden). De BO6030J kun je echter prima vinden bij de bekende shops en bij mastertools voor 210 euro. Hoewel het wat centen scheelt als je de 5041K koopt voor 122,5 euro bij de Hornbach is het dan wel weer irritant als dat het enige apparaat is wat ik niet in een Mbox heb... Iemand nog tips?

Ohja, over de VC2512L, zijn er hier mensen die die stofzuiger in combinatie met een cycloon gebruiken en zo ja welke? Of wellicht zelf iets gemaakt / geprint?

Zit ook nog te kijken naar een extra zaagblad voor het zagen van plexiglas met een SP6000J invalzaag; standaard zit daar een B-09298 165x20x2,2 48T 8g blad bij, verder is er voor die machine een B-09307 165x20x2,4 56T -3g maar die is dus opeens 0,2 mm dikker, dat lijkt me niet handig voor de geleiderail of staan die tanden misschien minder ver naar buiten ofzo waardoor je ze inwisselbaar kunt gebruiken op dezelfde rails?

[ Voor 13% gewijzigd door Shapeshifter op 03-12-2020 00:34 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:32
[...]

Even voor jou, en ook alle anderen.. ik lees momenteel regelmatig over de DDF/DHP482 van makita dat die wat beruchte problemen heeft met een slecht tandwielhuis waar nogal eens problemen mee ontstaan, zeker bij iets intensiever/vaker gebruiken.

Advies is in deze dan toch de 483/484 pakken (of als je power wilt de 481 8) ) en de 482 toch echt over te slaan.

Trouwens aangezien je zelf attendeerde ook op de makita accu actie... wat houd je tegen om vast in te stappen en een 484 voor weinig aan te schaffen :+

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online

Voor een decoupeerzaag doet stofafzuiging inderdaad niet altijd even veel, maar ik sluit die toch altijd aan op de stofzuiger. Dan blijft m'n zaagsnede tenminste schoon, anders geeft het zoveel rotzooi dat je soms niet eens meer kunt zien waar je aan het zagen bent. Maar, zeker met omgedraaide vertanding, komt de meeste rotzooi toch beneden eruit, en daar kun je niks aan opzuigen. Behalve naderhand.

Van wat ik er van kan zien en wat ik qua ervaringen over gelezen heb, lijkt Makita ook te denken dat afzuiging op een decoupeerzaag kansloos is, en ze lijken het niet eens serieus te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:39
Shapeshifter schreef op donderdag 3 december 2020 @ 00:04:
[...]

Jaartje geleden alweer, maar loop tegen hetzelfde aan; Conrad is de enige die de Makita BO5041J (met Mbox dus) aanbiedt voor 235 euro (los is een Mbox 2 iets van 50 euro ofzo, maar kan nergens de goede inlay vinden). De BO6030J kun je echter prima vinden bij de bekende shops en bij mastertools voor 210 euro. Hoewel het wat centen scheelt als je de 5041K koopt voor 122,5 euro bij de Hornbach is het dan wel weer irritant als dat het enige apparaat is wat ik niet in een Mbox heb... Iemand nog tips?

Ohja, over de VC2512L, zijn er hier mensen die die stofzuiger in combinatie met een cycloon gebruiken en zo ja welke? Of wellicht zelf iets gemaakt / geprint?

Zit ook nog te kijken naar een extra zaagblad voor het zagen van plexiglas met een SP6000J invalzaag; standaard zit daar een B-09298 165x20x2,2 48T 8g blad bij, verder is er voor die machine een B-09307 165x20x2,4 56T -3g maar die is dus opeens 0,2 mm dikker, dat lijkt me niet handig voor de geleiderail of staan die tanden misschien minder ver naar buiten ofzo waardoor je ze inwisselbaar kunt gebruiken op dezelfde rails?
Toch een losse inlay kopen?

https://www.toolland.nl/m...031j,-bo5041j-detail.html

https://www.rubart.de/MAK...-%28837874-4%29-p10143227

Moet wel zeggen dat hoewel die inlay op zich goed te vinden is, de meeste winkels niet kunnen leveren. Toolland zegt 1 a 2 dagen, maar het zou me dan weer niet verbazen als een evt order gecanceld zou worden. Misschien even contact opnemen van tevoren :)

-edit- verzendkosten (en ‘handlingskosten’) zijn niet ook niet niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanssen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-05 08:18
Tweakers,

Heb het wereld wijde web al een beetje om het volgende afgezocht maar kan geen goede oplossing vinden.

Heb tamelijk veel Mboxxen en inlays (met bijhorende tools). Maar ben echt niet goed in die dozen mooi rechtop te vervoeren. Hebben jullie een oplossing waar alle tools goed stevig vast blijven liggen in de mboxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hanssen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:55:
Tweakers,

Heb het wereld wijde web al een beetje om het volgende afgezocht maar kan geen goede oplossing vinden.

Heb tamelijk veel Mboxxen en inlays (met bijhorende tools). Maar ben echt niet goed in die dozen mooi rechtop te vervoeren. Hebben jullie een oplossing waar alle tools goed stevig vast blijven liggen in de mboxen?
Ja, gewoon fatsoenlijk met je zooi omgaan :+

maar zonder gekheid: in de auto? bedrijfsbus?

Als ik het goed lees dan ligt het probleem "waar alle tools goed stevig vast blijven liggen in de mboxen?" eerder in het gereedschap dat los in de box komt te liggen dan dat je Mboxxen aan de wandel gaan in je rallyewagen voertuig?

Nou snap ik niet zo goed hoe bijv een accutol uit zijn inlay kan stuiteren, maar allicht kun je bovenin de Mbox een soort foam doen (gewoon op de markt in diverse diktes en veerkracht te koop), dit klemt dan het gereedschap.

Heb je het spul nodig, Mbox open, schuim eruit, gereedschap pakken, schuim terug in de Mbox.

easy peasy :)

Maar ik ben nog een beetje zoekende naar de oorzaak van je probleem, ligt het probleem aan wandelende kisten dan is vakkenkast waarin je Mboxxen passen het handigste, maar ik weet niet of dat toepasbaar is in jouw geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZAfujx5JPU_U4YWjiehO73ZLAo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DPSIet9qZwcLCt4Axsn6GYK8.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Fraggert op 03-12-2020 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanssen
Fraggert schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:19:
[...]

Ja, gewoon fatsoenlijk met je zooi omgaan :+

maar zonder gekheid: in de auto? bedrijfsbus?

Als ik het goed lees dan ligt het probleem "waar alle tools goed stevig vast blijven liggen in de mboxen?" eerder in het gereedschap dat los in de box komt te liggen dan dat je Mboxxen aan de wandel gaan in je rallyewagen voertuig?

Nou snap ik niet zo goed hoe bijv een accutol uit zijn inlay kan stuiteren, maar allicht kun je bovenin de Mbox een soort foam doen (gewoon op de markt in diverse diktes en veerkracht te koop), dit klemt dan het gereedschap.

Heb je het spul nodig, Mbox open, schuim eruit, gereedschap pakken, schuim terug in de Mbox.

easy peasy :)

Maar ik ben nog een beetje zoekende naar de oorzaak van je probleem, ligt het probleem aan wandelende kisten dan is vakkenkast waarin je Mboxxen passen het handigste, maar ik weet niet of dat toepasbaar is in jouw geval.

[Afbeelding]
Fraggert aller eerst danku voor het antwoord.

Dat busje dat je toont, zo moet het! Spijtig genoeg ben ik daar nog ver van en moet ik alles vervoeren in de koffer van men auto. Deze gebruik natuurlijk ook voor het gezin dus kan geen mooie schappen installeren.

Vaak is het ook tijdens het wandelen met de dozen. Ik geef toe ik ben niet de meest voorzichtige, maar zo'n foam is mogelijks wel een hardstikke goed idee voor mijn probleem! Ik zal eens verder zoeken op het wereld wijde web naar mbox en foam. Danku.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hanssen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:35:
[...]

Fraggert aller eerst danku voor het antwoord.

Dat busje dat je toont, zo moet het! Spijtig genoeg ben ik daar nog ver van en moet ik alles vervoeren in de koffer van men auto. Deze gebruik natuurlijk ook voor het gezin dus kan geen mooie schappen installeren.

Vaak is het ook tijdens het wandelen met de dozen. Ik geef toe ik ben niet de meest voorzichtige, maar zo'n foam is mogelijks wel een hardstikke goed idee voor mijn probleem! Ik zal eens verder zoeken op het wereld wijde web naar mbox en foam. Danku.
Graag gedaan hoor (u mag je zeggen)

je kunt eens naar zoiets kijken

https://www.schuimwinkel.nl/ (dit spul vind je ook wel op marktplaats denk ik)

Gewoon stuk afsnijden van de gewenste dikte in de maat van je Mbox.

Je zult in simme gevallen zelf maar een kleine stukje nodig hebben om een tool enigzins te klemmen tegen het stuiteren.

Je kunt het dan zelfs in je deksel vastlijmen, heb je ook geen los stuk foam/schuim.

succes met de aanpak. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:51
[...]

Ja of een inlay zoeken (evt met hulp van de klantenservice)
Of gewoon de set met doos kopen.
Heb zelf achteraf voor alle machines een mbox met inlay gekocht, en had dat er gewoon meteen bij moeten hebben. Zoveel fijner als een machine met de bijbehorende accesoires in een doos zit. Scheelt een hoop zoeken.
Ik heb 2 jaar terug een chinees cycloontje op ali besteld.
Maar die ligt nog op de plank omdat ik al 2 tonnen heb laten imploderen met de vc2512L.
Moet nog eens op zoek naar een goede stevige ton.

Wat ik hiermee eigenlijk probeer te zeggen, onderschat de zuigkracht niet van deze stofzuiger.
Nee dezelfde dikte gebruiken, anders kun je je inzaagstrip telkens vervangen.
Heb wel goede ervaring met deze.

60T
https://www.ecotools.nl/hm-zaagblad-prof-165-x-20-mm-t-60

48T
https://www.ecotools.nl/hm-zaagblad-prof-165-x-20-mm-t-48

36T
https://www.ecotools.nl/hm-zaagblad-prof-165-x-20-mm-t-36

24T
https://www.ecotools.nl/hm-zaagblad-prof-165-x-20-mm-t-24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
FRANQ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:40:
Maar die ligt nog op de plank omdat ik al 2 tonnen heb laten imploderen met de vc2512L.
YouTube: Simple Fix: Dust Collection Bucket Collapse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:51
@Xavier
Dat de oplossing zo simpel is wist ik niet, ik had er al ringen in gemaakt, maar daarna is het in een hoek beland.

@henkie196
Die zijn inderdaad wel fijn.
Ben zelf eigenlijk van plan zo'n witte plastic ton te halen met zo'n rood schroefdeksel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michielh3
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-08-2024
Fraggert schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:21:
[...]

Dan moet er geen verzegeling in elk geval zijn, meestal zit er dan toch wel zo'n anti-tamper sticker op ofzo?
Ben niks tegen gekomen O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6clLmEz6phYVdskaCI2YyIkqzxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ydUPQH8j0gFHoH2UO5wVLClh.jpg?f=fotoalbum_large

Heb wel aan de nieuwe kabel even ringkabelschoentjes gemaakt, verder was het best wel plug en play
[...]

Jaartje geleden alweer, maar loop tegen hetzelfde aan; Conrad is de enige die de Makita BO5041J (met Mbox dus) aanbiedt voor 235 euro (los is een Mbox 2 iets van 50 euro ofzo, maar kan nergens de goede inlay vinden).
Loop hier tegen hetzelfde aan, ik erger me nu al aan die plastic koffer die er omheen zit .. :')
Wat ik online wel tegen ben gekomen zijn wat foto's maar nog niet het typenummer van de inlay ( volgensmij zit hij in een mbox 2 ), iemand anders hier de oplossing voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_T6-mI-Qn0zMovWjpYBou3XBJpw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DQq6Jjf0P9cBpgNfqna8k0Or.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door michielh3 op 03-12-2020 09:46 . Reden: extra quote ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Annuk schreef op donderdag 3 december 2020 @ 04:32:
[...]

Even voor jou, en ook alle anderen.. ik lees momenteel regelmatig over de DDF/DHP482 van makita dat die wat beruchte problemen heeft met een slecht tandwielhuis waar nogal eens problemen mee ontstaan, zeker bij iets intensiever/vaker gebruiken.

Advies is in deze dan toch de 483/484 pakken (of als je power wilt de 481 8) ) en de 482 toch echt over te slaan.

Trouwens aangezien je zelf attendeerde ook op de makita accu actie... wat houd je tegen om vast in te stappen en een 484 voor weinig aan te schaffen :+

thanks voor de 482 heads-up :)

jammer want ik lees dat dat een veel gekochte machine is hierzo. Voor nu blijft de wens nog wel even een wens want #luxeprobleem. De panasonic draait nog steeds braaf zijn rondjes, ik heb een 12V Bosch GSRretje en een 10,8 Keyang waar standaard een verzinkboor inzit.
Die laatste eens gewonnen via Toolnation.

Wat wel nog op de lijst staat is een fatsoenlijke decoupeer, ik heb een haast antieke groene Bosch PST die stuitert als een malle.

Ik leen eerdaags (al eens geroepen maar toen kwam het er niet van) een Hikoki van een maatje om eens verschil te voelen. Zaagt die echt beter dan wil ik een nieuwe decoupeerzaag.

Ik schrok alleen wel even van die 18V LXT decoupeerzagen, die zijn aardig aan de prijs en het is een machine die ik echt sporadisch pak.

Maar om nou een 483/484 set aan te schaffen en dan weer een losse decoupeerbody dan ben ik weer een zak geld verder, een 220 decoupeerzaag is een stuk goedkoper. Kan ik meteen kijken naar een andere merken qua prijsvergelijk hoewel ik geen Makita heb nog en wel erg benieuwd ben naar dat merk voor lange termijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

michielh3 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:25:
[...]

Ben niks tegen gekomen O-)

[Afbeelding]

Heb wel aan de nieuwe kabel even ringkabelschoentjes gemaakt, verder was het best wel plug en play
_O-

noice d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renoir
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-05 20:05
[...]

Festool heeft zo'n donders handige box die als verlengsnoer dient. Als ik nog een keer een mbox overheb zou ik hem direct ombouwen. 15 meter snoer er in, paar stopcontactjes erbij, ideaal. Heb je ook meteen een leuk klusje (waarbij je er waarschijnlijk achterkomt dat je toch nog een stuk gereedschap mist en dan dus ook een reden hebt toch nog iets erbij te kopen)

https://www.startpage.com...a08d65bc6188ce0dca2676170

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:57
Fraggert schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:36:
[...]

thanks voor de 482 heads-up :)

jammer want ik lees dat dat een veel gekochte machine is hierzo. Voor nu blijft de wens nog wel even een wens want #luxeprobleem. De panasonic draait nog steeds braaf zijn rondjes, ik heb een 12V Bosch GSRretje en een 10,8 Keyang waar standaard een verzinkboor inzit.
Die laatste eens gewonnen via Toolnation.

Wat wel nog op de lijst staat is een fatsoenlijke decoupeer, ik heb een haast antieke groene Bosch PST die stuitert als een malle.

Ik leen eerdaags (al eens geroepen maar toen kwam het er niet van) een Hikoki van een maatje om eens verschil te voelen. Zaagt die echt beter dan wil ik een nieuwe decoupeerzaag.

Ik schrok alleen wel even van die 18V LXT decoupeerzagen, die zijn aardig aan de prijs en het is een machine die ik echt sporadisch pak.

Maar om nou een 483/484 set aan te schaffen en dan weer een losse decoupeerbody dan ben ik weer een zak geld verder, een 220 decoupeerzaag is een stuk goedkoper. Kan ik meteen kijken naar een andere merken qua prijsvergelijk hoewel ik geen Makita heb nog en wel erg benieuwd ben naar dat merk voor lange termijn bezit.
Ik was een tijdje terug ook op zoek naar een decoupeerzaag en vond de makita 18V ook te duur.
Ben voor een 12V van bosch gegaan en deze heeft me nog niet teleur gesteld. Vind het zelfs fijner dat die wat lichter en handzamer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MTBreak schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:12:
[...]
Ik was een tijdje terug ook op zoek naar een decoupeerzaag en vond de makita 18V ook te duur.
Ben voor een 12V van bosch gegaan en deze heeft me nog niet teleur gesteld. Vind het zelfs fijner dat die wat lichter en handzamer is.
Niks mis met het 12V segment. Vaak wordt er hier vergeten dat je ook gebruikers hebt die klein werken of wat subtieler zijn tussen al het grof geweld. Maar bij groter werk pak ik ook de 18V of in het geval van de decoupeerzaag de besnoerde (heb geen 18V variant) versie.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Op zich niet eens een gek idee, ik heb namelijk al een 10,8V* GSR en die kleine haakse slijper.

ik dacht dat de oude 10,8V accu's in de 12V modellen passen, dat het slechts een naamswijziging betrof va 10,8 gemiddeld naar 12v max voltage.

@rockhopper
Thanks, ik heb nog een Fein multitool waar ik in gevallen mee wegkom, en anders heb ik nog de invalzaag. Ik heb de decoupeerzaag echt amper nodig, een betere zaag dan ik nu heb pak ik allicht wel vaker natuurlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Fraggert op 03-12-2020 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:31
[...]

Je kunt natuurlijk ook met 2 en 3 Ah accu`s prima werken met 18V, juist die 5 en 6 Ah accu`s maken de machine zwaar. (en bij 2x zit de andere 2 of 3 Ah zo weer vol)
Tussen 2 en 6 zit haast 300 gram verschil. Dat lijkt weinig, tot je het de hele dag op moet tillen.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Fraggert schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:51:
[...]

Op zich niet eens een gek idee, ik heb namelijk al een 10,8V* GSR en die kleine haakse slijper.

ik dacht dat de oude 10,8V accu's in de 12V modellen passen, dat het slechts een naamswijziging betrof va 10,8 gemiddeld naar 12v max voltage.

@rockhopper
Thanks, ik heb nog een Fein multitool waar ik in gevallen mee wegkom, en anders heb ik nog de invalzaag. Ik heb de decoupeerzaag echt amper nodig, een betere zaag dan ik nu heb pak ik allicht wel vaker natuurlijk.
Het is natuurlijk maar net wat je moet zagen, de Fein is mijn moeilijke situaties oplossing, de inval meer voor rechte stukken die recht moeten zijn, en de decoup voor de rare vormpjes. In de praktijk probeer je het meestal meteen op te lossen met dat wat je wel meegenomen hebt ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:57
[...]

@rockhopper
Ja ik had ook de oude 10,8V accus.
doen het prima in de decoupeer zaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Een Makita VC2512L stofzuiger is besteld.
Weet iemand of ik dan mijn schuurmachine er op kan aansluiten via een verloop? Ik heb een Metabo FMS 200 Intec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Het gewicht is inderdaad wel een aandachtspuntje. Mijn 18v deco gaat met accu wel naar 3.5kg, voel je wel na een tijdje zagen. Anderzijds knalt ie probleemloos door 2 en 3tjes en pallets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielh3
Xavier schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:44:
Een Makita VC2512L stofzuiger is besteld.
Weet iemand of ik dan mijn schuurmachine er op kan aansluiten via een verloop? Ik heb een Metabo FMS 200 Intec...
De aansluitingen die je bij de VC2512L krijgt zijn allemaal rond in verschillende maten.
Even snel googlen laat zien dat je een adapter nodig hebt voor deze schuurmachine, zat die er niet standaard bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:16

Pixeltje

Woo-woohoo!

[...]

Klopt, accu zelf is ongewijzigd. Marketing blijft een mooi vak :+

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:44
FRANQ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:18:
@henkie196
Die zijn inderdaad wel fijn.
Ben zelf eigenlijk van plan zo'n witte plastic ton te halen met zo'n rood schroefdeksel.
Die gebruik ik. Past me een zooi rommel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanssen
HTT-Thalan schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:11:
[...]

Na een functionele review die het als 'goed genoeg' en zeker goed voor de (hele lage) prijs heb ik als voorlopige stofafzuiging de HA1000 van Scheppach besteld. Gelijk een snoer voor de metabo mee laten komen, want ik vermoed zomaar dat die er niet bij zit in de doos :? staat niet op de kitlijst vermeld.

En zojuist ook 2ehands een Dewalt DW742 zaagtafel slash afkortzaag kunnen scoren voor niet teveel geld :) heb in ieder geval een basis zaagtafel waar ik nog aanpassingen aan kan maken en het ding functioneert ook als afkortzaag, dus de Einhell kan ook gelijk de deur uit. Schiet op zo :).
Ikzelf ben ook in de markt voor de HA1000 stofafzuiging, reden: prijs/Kwaliteit verhouding ligt volgens de reviews erg goed. Heb je al enkele ervaringen met de HA1000?

Of raad je toch aan verder te zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

hanssen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:12:
[...]

Ikzelf ben ook in de markt voor de HA1000 stofafzuiging, reden: prijs/Kwaliteit verhouding ligt volgens de reviews erg goed. Heb je al enkele ervaringen met de HA1000?

Of raad je toch aan verder te zoeken?
Ik vind het een erg goede machine voor het geld (ruwweg 90 euro geloof ik?) ding is prima gebouwd en doet precies wat het moet doen. Ik heb hem voor totaal het verkeerde doel gekocht (een 400v vlakbank) en dus zit de 60 liter emmer binnen 2 minuten vol, maar voor een bovenfrees of zaagtafel is het waarschijnlijk dikke prima.

Wel heb ik geleerd dat ik vanaf nu doorzichtige slangen wil. Als de boel verstopt kun je ook zien waar het vast zit, nu is het een kwestie van de slang loshalen en helemaal uitkloppen. Dat heeft in mijn geval vooral te maken met het verkeerd gebruiken van de machine, hij is voor lichte bewerkingen ontworpen en dus is de ~180m3 afzuiging die hij levert gewoon zwaar ondermaats voor wat ik doe. Er worden verkleinstukken meegeleverd om hem op kleinere aansluitingen te maken (de slang is 100mm) maar de slang is nogal stijf dus dat kan wellicht vervelend werken op een kleine mobiele machine zoals een bovenfrees, maar dat moet je zelf maar even bekijken.

[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-12-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanssen
HTT-Thalan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:27:
[...]

Ik vind het een erg goede machine voor het geld (ruwweg 90 euro geloof ik?) ding is prima gebouwd en doet precies wat het moet doen. Ik heb hem voor totaal het verkeerde doel gekocht (een 400v vlakbank) en dus zit de 60 liter emmer binnen 2 minuten vol, maar voor een bovenfrees of zaagtafel is het waarschijnlijk dikke prima.
Dankje,

want ben zo'n fan geworden van men SP6000j dat men garage al een mooi houtstof tapijtje heeft.

Die SP6000J doet wat hij moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pixeltje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:03:
[...]

Klopt, accu zelf is ongewijzigd. Marketing blijft een mooi vak :+
MORE BETTER!!!! :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:39
[...]
[...]
Vreemd, hier geen issues: ThinkPadd in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"

Ik heb deze ton in gebruik: https://www.vatenonline.n...ikt/15-liter-plastic-vat/
Is voor mij groot zat, je moet flink schuren voordat je die vol hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
hanssen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:30:
[...]

Dankje,

want ben zo'n fan geworden van men SP6000j dat men garage al een mooi houtstof tapijtje heeft.

Die SP6000J doet wat hij moet doen!
Die HA1000 is gericht op stationaire machines (veel luchtvolume, weinig onderdruk). Voor een SP6000j kan je beter kijken naar een stofzuigermodel (veel onderdruk, hoge luchtsnelheid).

Al was het alleen maar omdat je anders loopt te kutten met de slang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
rockhopper schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:46:
[...]

Niks mis met het 12V segment. Vaak wordt er hier vergeten dat je ook gebruikers hebt die klein werken of wat subtieler zijn tussen al het grof geweld. Maar bij groter werk pak ik ook de 18V of in het geval van de decoupeerzaag de besnoerde (heb geen 18V variant) versie.
Ik heb ook de 12V Bosch decoupeer, en ik vind m wel echt underpowered. De accu heeft '3 streepjes capaciteit'. Zodra het eerste streepje 'op' is heeft ie al merkbaar minder vermogen wat, zeker met een zaagje met omgekeerde vertanding, de kans op stuiteren aanzienlijk vergroot.

Maargoed, voor een hoekje af en toe is het prima als aanvulling op een andere zaag die het gros van de werkzaamheden op zich neemt. Bij mij heeft de 12V decoupeer een tijdje dienst gedaan als enige zaag :+
Inmiddels is er een 18V BITURBO invalzaag bijgekomen die het merendeel van het werk op zich neemt. 8)

Wellicht dat ik met het mindere gebruik van de decoupeer wel kan wennen aan het beperkte vermogen, maar als ik op dit moment opnieuw moest kiezen was ik voor de 18V decoupeer gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
rbaidjoe schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:43:
Inmiddels is er een 18V BITURBO invalzaag bijgekomen die het merendeel van het werk op zich neemt. 8)
20V Max BiTurbo ProCore!

Marketing is geweldig.

Also, die biturbo invalzaag is bijna net zo duur als een MT55. Moet je wel heel dol zijn op accu's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
henkie196 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:00:
[...]

[...]

20V Max BiTurbo ProCore!

Marketing is geweldig.

Also, die biturbo invalzaag is bijna net zo duur als een MT55. Moet je wel heel dol zijn op accu's.
Ik kon voor een relatief zachte prijs instappen, want ik had al een 8Ah ProCore accu (die ik weer gratis had gekregen bij een eerdere ProCore accu actie :) ). Al met al was het goedkoper dan de MT55, die overigens sowieso buiten mijn scope viel, want ik waardeerde de mogelijkheid om de vloer dicht op de muur strak af te zagen vrij hoog. Dus bij mijn afweging bleven alleen Festool over en de nieuwe Bosch.

edit: wat marketing betreft, de BiTurbo ProCore rambam gaat over 36V prestaties (vergelijkbaar met de 2 x 18V van Festool of Makita bijvoorbeeld). En dat zou dan weer gemarket kunnen worden als 40V Max :o
Wellicht houdt het marketing team die optie nog als wisselgeld achter de hand voor toekomstige campagnes }:O

[ Voor 18% gewijzigd door rbaidjoe op 03-12-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
Mensen ervaring met (gewicht van en werken met) de Festool PS 300 decoupeerzaag?
Ik kreeg 'm gisteren binnen maar wat een zwaar ding is dat! Ik had hiervoor al jarenlang een simpele groene Bosch en die was vanaf dag 1 een irritatie. Daarom een wat serieuzere gehaald, maar het gewicht is vrij hoog. Kan me niet voorstellen dat je ook nog een model met accu's zou willen die nog zwaarder zijn!

Nu ligt de zaag veelal op het hout, dus misschien valt het dan mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 03-12-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
michielh3 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:55:
[...]

De aansluitingen die je bij de VC2512L krijgt zijn allemaal rond in verschillende maten.
Even snel googlen laat zien dat je een adapter nodig hebt voor deze schuurmachine, zat die er niet standaard bij?
Heel fijn thanks!

Die adapter zat er niet bij, maar is vast ergens los te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dennis van der Stelt schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:13:
Mensen ervaring met (gewicht van en werken met) de Festool PS 300 decoupeerzaag?
Ik kreeg 'm gisteren binnen maar wat een zwaar ding is dat! Ik had hiervoor al jarenlang een simpele groene Bosch en die was vanaf dag 1 een irritatie. Daarom een wat serieuzere gehaald, maar het gewicht is vrij hoog. Kan me niet voorstellen dat je ook nog een model met accu's zou willen die nog zwaarder zijn!

ik bied 100 euro :P

2,4 kilo volgens Festool

https://www.festool.nl/pr...plus#Technischeinformatie

een vergelijkbare Makita weegt 2,5 kilo

https://www.makita.nl/artikel/4351fctj.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online

Geen ervaring met de groene Bosch, maar die ~2.5 kg van de PS300 is redelijk normaal voor een wat betere decoupeerzaag, denk ik. Een blauwe Bosch GST 150 is ietsjes zwaarder, een Mafell P1cc is ook 2.5 kg schoon aan de haak. Een GST 90 is wel een beetje lichter, maar even goed 2.3 kg. Alleen de PS420 lijkt merkbaar lichter met 1.9 kg.

Ik heb geen last van dat gewicht, kan me zelfs voorstellen dat het een beetje helpt om het stuiteren te voorkomen. Alhoewel dat ook voor een gedeelte door het ontwerp zal komen, als ik de verhalen zo hoor.

Ik zou persoonlijk trouwens óf niet zo veel uitgeven aan een decoupeerzaag (GST 150 is in de aanbieding nog wel ok, maar meer dan dat is voor m'n gevoel veel). Óf, als je toch veel geld uit wilt geven, gaan voor de P1cc, dat duidelijke voordelen heeft t.o.v. andere decoupeerzagen, in ontwerp en gebruik (en zeer duidelijk het nadeel van de prijs heeft). Maar goed, dat ben ik. En voor iets dat niet een preciezie instrument is, is een P1cc, maar ook een PS300, gewoon erg moeilijk te verantwoorden, vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 20:53

Shapeshifter

Get it over with

[...]
Ja of een inlay zoeken (evt met hulp van de klantenservice)
Of gewoon de set met doos kopen.
Heb zelf achteraf voor alle machines een mbox met inlay gekocht, en had dat er gewoon meteen bij moeten hebben. Zoveel fijner als een machine met de bijbehorende accesoires in een doos zit. Scheelt een hoop zoeken.
michielh3 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:25:
Loop hier tegen hetzelfde aan, ik erger me nu al aan die plastic koffer die er omheen zit .. :')
Wat ik online wel tegen ben gekomen zijn wat foto's maar nog niet het typenummer van de inlay ( volgensmij zit hij in een mbox 2 ), iemand anders hier de oplossing voor?

[Afbeelding]
Ja! @decipherer had hem al gevonden, bijvoorbeeld hier: https://www.toolland.nl/m...031j,-bo5041j-detail.html

Het is dus artikel 837874-4 voor in een Mbox2 :)

Wat ik hiermee eigenlijk probeer te zeggen, onderschat de zuigkracht niet van deze stofzuiger.
Nouja, zie af en toe wat voorbij komen over cyclonen en als het een kleine moeite is om je filter/zak te sparen anders dan het een keer opzetten allemaal kan ik het net zo goed nu even doen en als iemand er dan toch al een heeft gekocht die goed op de slangen past en me kan vertellen waar scheelt dat weer uitzoekwerk :P
Oh top man en nog verdomd betaalbaar ook :) Thanks!

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Xavier schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:32:
[...]

Heel fijn thanks!

Die adapter zat er niet bij, maar is vast ergens los te bestellen.
Hoort er volgens mij gewoon standaard bij te zitten? Laat ik het zo zeggen: ik heb hem er niet los bij besteld en heb er wel een :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Ik sluit aan bij wat @henkie196 zegt. Ik heb dat ook in eerdere posts gezegd: Een decoupeerzaag is een handig ding, voor als je met een meer geschikte machine niet wegkomt (qua ruimte, of te zagen vorm). Maar het is geen precisiegereedschap.

Dus korte klussen en veel bewegingsvrijheid, daar is waar je een decoupeerzaag pakt. En dan de keuze voor een accu-exemplaar juist goed te begrijpen. Geen snoer waar je wat mee moet en je in de gaten moet houden. Je werkt er een keertje 3mins mee aaneengesloten, dan doet die 2,5KG er niet echt toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Van de week mijn GTA2600 in elkaar gezet en hier en daar zag ik wat vegen en krassen en dergelijke. Was wel nog helemaal dicht qua tape enzo, maar is dit normaal bij een nieuw onderstel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYZAOrYBw7oTGCsQhNv2Z0L56po=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PyFhds3R1gxJPEsaF9GjNgwr.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lq26FIvoag4EimRO1H_yKCY0rYg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gx3O9aM1JujIEWRk2rtKvyJL.jpg?f=fotoalbum_medium

Dit was wel het ergste qua beschadiging/slechte afwerking. Ik moet dan alles weer inpakken, 20-30 minuten rijden, daar naar de balie, ruilen, weer 20-30 minuten rijden, hier weer alles uitpakken...had er niet zoveel zin in. Maar netjes vind ik het niet.
Raymond schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:46:
[...]

Ik sluit aan bij wat @henkie196 zegt. Ik heb dat ook in eerdere posts gezegd: Een decoupeerzaag is een handig ding, voor als je met een meer geschikte machine niet wegkomt (qua ruimte, of te zagen vorm). Maar het is geen precisiegereedschap.

Dus korte klussen en veel bewegingsvrijheid, daar is waar je een decoupeerzaag pakt. En dan de keuze voor een accu-exemplaar juist goed te begrijpen. Geen snoer waar je wat mee moet en je in de gaten moet houden. Je werkt er een keertje 3mins mee aaneengesloten, dan doet die 2,5KG er niet echt toe.
Nog los van dat je niks van het gewicht draagt/tilt bij het zagen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021

PS300 is heel degelijk gebouwd en heeft geen koolborstelloze motor zoals de PS420 wel heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
JT schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:20:
[...]

Nog los van dat je niks van het gewicht draagt/tilt bij het zagen.
Wel als je in het verticale vlak zaagt of in het plafond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
[...]

Oi. Ik heb er een adapterplaat bij voor in mijn Festool CMS. Dat ding draait dan wel wat langer dan 3 minuten hoor. Maargoed, slecht punt qua 'last van gewicht' :+ , perfect punt om vooral GEEN accu exemplaar te willen hebben gezien je die niet uitgeschakeld krijgt op de normale manier met de knoppen op de CMS-GE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

kabeltjekabel schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:28:
[...]

Wel als je in het verticale vlak zaagt of in het plafond..
Niet bij stilgestaan, aan de andere kant, hoe vaak komt dat voor?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
JT schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:31:
[...]

Niet bij stilgestaan, aan de andere kant, hoe vaak komt dat voor?
Alle keren dat je last hebt van het gewicht :>

Dan nog ga ik er mijn PS 300 niet voor inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

kabeltjekabel schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:38:
[...]

Alle keren dat je last hebt van het gewicht :>

Dan nog ga ik er mijn PS 300 niet voor inruilen.
Ieder z'n ding natuurlijk he, maar als ik in 7 jaar tijd 1 keer iets in het plafond uit moet zagen en de rest van de tijd gebruik hem meerdere keren per jaar en zit de kabel in de weg met cirkels zagen en moet ik steeds verlengkabels pakken enzo dan neem ik die ene keer in 7 jaar tijd wel op de koop toe ;) 7 jaar is aardig lang om wat spieren te kweken :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
JT schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:39:
[...]

Ieder z'n ding natuurlijk he, maar als ik in 7 jaar tijd 1 keer iets in het plafond uit moet zagen en de rest van de tijd gebruik hem meerdere keren per jaar en zit de kabel in de weg met cirkels zagen en moet ik steeds verlengkabels pakken enzo dan neem ik die ene keer in 7 jaar tijd wel op de koop toe ;) 7 jaar is aardig lang om wat spieren te kweken :+
Ik zaag eigenlijk altijd met slang, ook als ik boven m'n hoofd zaag... dan juist eigenlijk. Netsnoer is 4m, de slang is 3,5m, aan de stofzuiger zit een veel langer snoer.

Zaagsels en stof overal... dat zit in de weg. Dat snoer; never. Gewoon samen met slang over je arm / schouder en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:24
Vraagje met betrekking tot oud spul. Ik heb een nieuwe accu boormachine gekocht (Bosch 18v-55) die mijn oude hitachi 14.4v gaat vervangen. Nu vraag ik me af hoe ik die oude netjes van de hand kan doen. Is er een plek om accugereedschap in te leveren waarvan de accu’s op zijn? Of waar het gerecycled wordt?
Wat ik zelf al had gevonden was wecycle maar die doen geen accu gereedschap. Andere optie is inleveren bij de milieustraat. Dat zou prima kunnen, maar misschien hebben jullie nog betere ideeën?

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
juhet schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:52:
Vraagje met betrekking tot oud spul. Ik heb een nieuwe accu boormachine gekocht (Bosch 18v-55) die mijn oude hitachi 14.4v gaat vervangen. Nu vraag ik me af hoe ik die oude netjes van de hand kan doen. Is er een plek om accugereedschap in te leveren waarvan de accu’s op zijn? Of waar het gerecycled wordt?
Wat ik zelf al had gevonden was wecycle maar die doen geen accu gereedschap. Andere optie is inleveren bij de milieustraat. Dat zou prima kunnen, maar misschien hebben jullie nog betere ideeën?
Gratis op marktplaats?
Kringloopwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:33
[...]

Ik moet zeggen dat ik mijn decoupeerzaag (Bosch 135 bce, een versie met extra klemmen op het zaagblad) toch behoorlijk precies vind. Nee, het is geen invalzaag met geleiding, maar met een beetje geduld en netjes werken is er toch behoorlijk strak mee te werken. Daarnaast is het ding ook gewoon erg handig om balkhout >10cm af te korten (ook al is een goede handzaag hiervoor misschien nog wel beter).
Toch moet ik ook wel toegeven dat er meestal een betere zaag / tool is voor een doel dan een decoupeerzaag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Van de week mijn GTA2600 in elkaar gezet en hier en daar zag ik wat vegen en krassen en dergelijke. Was wel nog helemaal dicht qua tape enzo, maar is dit normaal bij een nieuw onderstel?

Dit was wel het ergste qua beschadiging/slechte afwerking. Ik moet dan alles weer inpakken, 20-30 minuten rijden, daar naar de balie, ruilen, weer 20-30 minuten rijden, hier weer alles uitpakken...had er niet zoveel zin in. Maar netjes vind ik het niet.
Ik had een "nieuwe" accu schuurmachine besteld, bij openen zat er toch een off brand torx schroevendraaier in, ondanks de verzegelde verpakking. Dus je treft soms de vreemdste dingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
juhet schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:52:
Probeer het niet als één apparaat te zien, maar als losse delen, ze moeten tenslotte ook apart verwerkt worden. En ik zou ze dan inderdaad naar de milieustraat brengen. De accu kan je dan bij de KCA leggen, en de body en lader bij de oude apparaten.
Je kan de accu eventueel ook in een batterijen bak bij een supermarkt of bouwmarkt gooien. Dan gaan ze hem ook recyclen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Laatst online: 19:33

DropjesLover

Dit dus ->

TweakerVincent schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:19:
[...]

ok mooi om te lezen dat ze niet zomaar leeglopen.

Andere noob vraag, ik weet niet zeker of ik een leidingzoeker nodig heb? Lijkt me niks om onder stroom of een lekkage te veroorzaken. Gebruiken jullie vaak zo’n leidingzoeker of gewoon gaan?

Zoja welke is dan goed om te kopen? Net op bol.com zitten zoeken maar vind het maar lastig omdat het varieert van 5 sterren en dan toch nog een zooi 1 sterren. Wat is dan nog goed... lastig.
Hier zit ik nu ook mee.

Ik heb een gat geboord vanuit mn kruipruimte naar boven. Getuige de diepte, gemeten van vast punt en type stof zit ik nu in de muur waar ik wil zijn. Maar ik weet niet precies waar (breedte) van de muur. Wat wel handig is voor het uitslijpen van de leiding en boren van de te plaatsen wandcontactdoos.

In ons huis lopen veel leidingen gewoon niet loodrecht. In 2 kamers zie je de afdruk in het behang (loopt zo'n 10° schuin omhoog weg) en dat zal in de rest van de woning niet anders zijn vrees ik :(
Een goede maar betaalbare detector zou helpen voor die ene klus per 2 jaar.. .

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@DropjesLover ja ik moet er ook een aanschaffen van vrouwlief. Ach, lijkt mijn zelf ook wel een geruststelling, maar dan moet het geen fortuin kosten voor die ene keer boren in muren (en het ook daadwerkelijk doen als ik erop ga vertrouwen).

Default blanke hetero

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomson7
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-05 14:41
@TweakerVincent ,@DropjesLover ,@Ebayzo

Ik heb zelf de Bosch GMS120 ( https://www.mastertools.n...EQAai3gnikRkaAh66EALw_wcB) en haal hem toch altijd even over de muur/vloer voordat ik ga boren.

En of het een goeie is: ik heb nog nooit gehad dat er wel iets zat dat hij niet aangaf.
Maar als er bijvoorbeeld wapening in je betonnen muur zit, is een elektraleiding die er ook loopt wel lastig onderscheiden van de wapening..
Dus hij geeft eerder teveel aan als te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:46

yay

Deze twijfelkont heeft een vraagje:

qua klussen deed ik nooit zo veel aan stofafzuiging. Achteraf vegen of stofzuigen met de gewone stofzuiger. Soms die gewone stofzuiger erbij. Ik ben wat meer gaan klussen in en om het huis, volgend jaar komt er een verhuizing aan, dus ik dacht ik koop een goede stofzuiger waar ik even mee vooruit kan. Nu heb ik de stofzuiger (Bosch gas 35 sfc) hier staan en ik heb ik sinds de koop al een 'meh' gevoel en zou ik hem het liefste retourneren. En er zijn dan kleine dingen die dat versterken:
- de stofzuiger heeft geen variabele toerenregeling
- geen antistatische slang
- voelt te profi voor me
- en het belangrijkste: ik heb mijn gereedschap van Makita. En het voor aansluiten van de slang op een apparaat heb je vaak een adaptertje nodig. Deze machine heeft geen adapters en per apparaat moet ik dan opzoek naar een adapter die op de machine past en aan de slangkant ook weer past.

Ik voel me een beetje een aansteller over de punten en het meh-gevoel want ik heb wèl een stofzuiger nodig. Wat zijn jullie gedachten. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
Dit ziet er uit alsof tijdens het transport iets tegen het gecoate profiel heeft liggen schuren / hobbelen. Dat kan ook gewoon in de doos gebeurd zijn als het profiel niet goed is ingepakt. Nee, dit hoort niet en is niet netjes. Maar ik vraag me af of dit dan een incidenteel geval is of dat het altijd niet goed verpakt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
yay schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:30:
[...]

Ik voel me een beetje een aansteller over de punten en het meh-gevoel want ik heb wèl een stofzuiger nodig. Wat zijn jullie gedachten. :$
Goede stofafzuiging is belangrijk. Daarom moet het ook fijn zijn om er mee te werken anders gebruik je het niet. Dus als jij van mening bent dat je huidige stofzuiger voor jou niet fijn werkt zou ik naar een andere gaan kijken die wel aan jouw verwachtingen voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:36

qua klussen deed ik nooit zo veel aan stofafzuiging. Achteraf vegen of stofzuigen met de gewone stofzuiger. Soms die gewone stofzuiger erbij. Ik ben wat meer gaan klussen in en om het huis, volgend jaar komt er een verhuizing aan, dus ik dacht ik koop een goede stofzuiger waar ik even mee vooruit kan. Nu heb ik de stofzuiger (Bosch gas 35 sfc) hier staan en ik heb ik sinds de koop al een 'meh' gevoel en zou ik hem het liefste retourneren. En er zijn dan kleine dingen die dat versterken:
- voelt te profi voor me
- en het belangrijkste: ik heb mijn gereedschap van Makita. En het voor aansluiten van de slang op een apparaat heb je vaak een adaptertje nodig. Deze machine heeft geen adapters en per apparaat moet ik dan opzoek naar een adapter die op de machine past en aan de slangkant ook weer past.

Verkopen en 1 van Makita kopen? :)

Edit:
Ben overigens verbaasd dat zo'n duur aparaat geen anti-statische slang heeft :o
Mijn goedkopere groene bosch heeft dat dan weer wel :P

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 04-12-2020 08:57 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielh3
- voelt te profi voor me
Alle 'niet profi' modellen van makita komen zonder antistatische slang, dus dat gaat dan wel lastig worden.. 8)7

Je komt al vrij snel uit op iets in de richting van een VC1310LX1 en dan zit je best wel in dezelfde range als de Bosch die je nu al hebt

[ Voor 20% gewijzigd door michielh3 op 04-12-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online

- voelt te profi voor me

Gezien de punten die je noemt weet ik niet of ik die GAS 35 SFC tè profi zou noemen, maar goed. Is inderdaad een boel geld voor iets dat wel wat features lijkt te missen. Kan je misschien beter naar een Starmix 1625 kijken, zit dacht ik rond hetzelfde prijspunt maar heeft volgens mij wel de dingen die je vraagt.

Buiten misschien de aansluitingen. Het is normaal dat je een verloop nodig hebt van de slang naar je machine. Ik heb een algemene mof, en een mof voor een Festool aansluiting. Die Festool aansluiting past op alle machines die ik heb die stofafzuiging hebben. Als je voor iedere machine een ander verloop / mof nodig hebt, is het probleem misschien dat Makita dingen niet standaardiseerd, niet dat Bosch niet het goede verloop bij de stofzuiger heeft zitten ;)
Pagina: 1 ... 163 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic