@
Aandekant @
Alsjemenou De frees voor de CNC bestel ik mee met de CNC zelf en ik was inderdaad van plan om voor de RT0700 te gaan.
Ik heb geprobeerd na te denken over welke use case voor mij een cirkelzaag of invalzaag nuttig zou zijn, maar mijn redenatie was: als ik iets afkort pak ik de afkortzaag, als ik iets recht wil inzagen heb ik iets van een decoupeerzaag nodig, als ik lange dingen wil zagen maak ik gewoon een geleider en pak ik de decoupeerzaag die ik al had. Voor mijn gevoel is een decoupeerzaag redelijk multifunctioneel waardoor een cirkelzaag niet per se nodig is. Wat voor use case zou jij hem voor gebruiken? Plaatmateriaal?
Met een viertal accu's kom je wel toe gok ik. Een dubbele oplader is dan handig. Je zou misschien een of twee kleinere accus kunnen nemen, die zijn wat lichter en dat werkt misschien fijner. Dat weet ik zelf niet, hier liggen alleen van die 5AH bakstenen.
Zoiets klinkt inderdaad wel redelijk, moet nog eens nadenken of ik dan ook kleine accu's wil
Bij een meetklok hoort meestal ook een magneetstatief.
Uh, oh ja, dat is inderdaad wel handig

Verder wel een mooie lijst! Sinterklaas gaat het nog zwaar krijgen.

Oh en nog een toevoeging: Als je dat allemaal tesamen gaat aankopen kan je wel wat offertes vragen op verschillende plaatsen, je zal heel zeker korting kunnen bespreken.
Nou, daar zeg je wat. Heb het even bij amazon, gereedschappelijk en toolnation ingevuld en daar is het lijstje al €1830, €1900 en €1700 respectievelijk, dat zijn nogal significante verschillen.
Ik speel met het idee om voor de klussen in de kerstvakantie de afkortzaag alvast te halen en met de rest te wachten tot een mooie actie, aan de andere kant wil ik in de kerstvakantie ook niet misgrijpen...
Verder, ik was (helaas) niet zo onder de indruk van de zaag en schuur apparaten van Makita. Ik houd het dus bij boren en schroeven (en heggen scheren).
Ok, nog een specifieke reden, of gewoon een algeheel beeld? Ben voor mijn selectie uitgegaan van de dingen die er in dit topic over werden gezegd en ben maar weinig negatieve reacties tegengekomen.
- Voor zagen heb ik een Festool TS55 (met 2x een FS1400 rails en Bessey snelspanklemmen). Als je veel plaatmateriaal gaat zagen is die onmisbaar.
Ik ga nu toch twijfelen over een invalzaag haha. De Makita SP6000J lijkt populair of de DHS680 als je geen snoer wilt. Vind het lastig om te oordelen over het verschil tussen de Festool en de Makita...
- Decoupeerzaag een Festool PSB, met draad. (Via MP)
Het verschil met de Makita die ik had geselecteerd is 100 euro ofzo, is deze dan ook 100 euro beter? En kan ik de Festo kisten op die van Makita stapelen, of wordt dat een apart stapeltje. Ik krijg de indruk dat Festo iets hoger staat dan Makita in de rangorde, maar ik twijfel of ik dat op dit moment al nodig heb. Ik kom van een handzaagje af he, dus alles is meteen al beter dan dat.
- Schuurmachine een Festool Rotex 125, ook bedraad. (Via MP) Komt misschien nog een DTS bij of zelfs vervanging. Indrukwekkende machine voor zn formaat!
Deze is bijna 300 euro meer dan de Makita, zelfde vraag. Marktplaats is niet per se handig voor mij omdat ik zakelijk kan kopen en de BTW kan aftrekken.
Alles aangesloten op de Makita VC2512L, die werkt prima met de geleverde verloopstukken!
Top!
Het wordt sowieso bedraad denk ik, een CNC van 1,5x1,5m ga ik niet meer verplaatsen (tenzij de tafel op wieltjes staat). Een deel van de overweging om de CNC gewoon in onderdelen te kopen in plaats van zelf samen te stellen is ook gemak. Het kost mij dan minder tijd om uit te zoeken wat ik allemaal nodig heb en ik weet dat het ontwerp getest is. Bovendien vind ik pak hem beet 2500 euro voor die WorkBee niet eens heel veel geld, een Shapeoko XXL kost zo ongeveer hetzelfde maar is de helft kleiner.
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m