Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een stof afzuigkap voor mijn Bosch haakse slijper (GWS 7-125).

Je hebt blijkbaar 2 opties, GDE 125 EA-S en GDE 125 EA-T. De S is voor natuursteen en tegels, de T eerder bedoeld voor muurfrezen.

Het probleem is dat ik beide dingen wil doen en geen 2 kappen wil kopen :P

Kan je GDE 125 EA-T ook gebruiken voor tegels te slijpen? De S voor muurfrezen kan sowieso al niet denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:15
Tranze schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:06:
Festool krijg ik bij de vrouw des huizes niet rechtgepraat ;), budget is dus wel belangrijk. Ik neig dan idd ook meer naar Makita of Bosch Blauw.
Nav een verbouwing dit jaar ook begonnen met Makita. Het cliché is waar; goed gereedschap is het halve werk. Inmiddels in het (Makita) assortiment een accuboormachine, slagschroevendraaier, stofzuiger en onlangs gekochte invalzaag. Vwb de invalzaag heb ik Festool overwogen maar verwacht deze niet dermate vaak te gebruiken om dat prijsverschil te rechtvaardigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
sloth schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:12:
Ik ben op zoek naar een stof afzuigkap voor mijn Bosch haakse slijper (GWS 7-125).

Je hebt blijkbaar 2 opties, GDE 125 EA-S en GDE 125 EA-T. De S is voor natuursteen en tegels, de T eerder bedoeld voor muurfrezen.

Het probleem is dat ik beide dingen wil doen en geen 2 kappen wil kopen :P

Kan je GDE 125 EA-T ook gebruiken voor tegels te slijpen? De S voor muurfrezen kan sowieso al niet denk ik?
de EA-T past niet lekker op je 7-125, de EA-S als het goed is wel. Zie ook de site van bosch zelf wat waar compatible mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JT schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

Dat is ook een idee, zo een slagtol, mooi spul. Overal voor te gebruiken!

@Fraggert
:+

Maar een GSB 18v en GSR 18v naast elkaar is imho een beetje als naast je 40cm handzaag ook een 43cm model nemen, nogal overlappend :P
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :+

_O- d:)b _/-\o_ goeie :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
JT schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

Dat is ook een idee, zo een slagtol, mooi spul. Overal voor te gebruiken!

@Fraggert
:+

Maar een GSB 18v en GSR 18v naast elkaar is imho een beetje als naast je 40cm handzaag ook een 43cm model nemen, nogal overlappend :P
Je hebt toch ook gewoon een houtzaag en een ijzerzaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:44

MLLL

Palm Treo 650

maartend schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:47:
Vraag.

Heb een binnendeur verwijderd, alles geverfd en weer terug geplaatst. Echter merk ik dat de schroefgaten wat doordraaien. Zit nu 4x40 in, want dat is ook de kop die in de scharnieren valt. Ik zoek dus eigenlijk het volgende ;
een schroef (leifst torx natuurlijk) die een kop van 4 heeft, maar de schroefdraad van een 5 schroef. Bestaat dit?
Waarom geen 4 x 60mm schroeven erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
MLLL schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:10:
[...]

Omdat die enkel langer zijn. en in een deurpost ws n het luchtledige eindigen of mogelijk op de muur draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:54
Onder andere voor zoeken in dit topic wilde ik mijn keuze voor afkortzaag even delen.

Ik heb net de Makita LS1018LN omgeruild voor de Bosch GCM 8 SJL. Vond de Makita te groot en zwaar en de zijdelingse materiaaluittrekplanken van de Bosch beter. Daarnaast is de laser van de Bosch niet op batterijen en de afzuiging met 2 afzuigpunten (echter maar 1 aansluiting) veel beter dan de Makita. Enige "nadeel" is dat hij maar één kant op kan hellen. Maar dat doe ik niet vaak en kan ik eenvoudig mee leven.

Maar vooral omdat ik de zaag in mijn schuur op een plank moet opbergen en hij enigszins mobiel moet zijn, ben ik voor de Bosch gegaan. Die is 17Kg en handzamer tegenover de 22Kg van de Makita. Het blad van de Bosch is wel kleiner, maar hij kan balken tot 70mm zagen, dat is voor mij meer dan voldoende.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:23

sphere

Debian abuser

JT schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:06:
[...]

Is de bithouder van jouw GDX magnetisch?
Bij mijn gdx vallen losse bits eruit. Locking mechanisme werkt goed.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
MLLL schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:10:
[...]

Als het ding ruimte heeft de eerste vier centimeter dan krijg je dus een hefboom en gaat die laatste 2 cm ook weinig doen. Lubbert het alleen nog verder uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:19
@maartend
Waarom sla je er geen houtje in met wat PVA houtlijm?
Bv een (paar) (sate)prikker(s).
Of je snijdt heel deftig een dikke lucifer van hardhout, die sla je er in en breek je af.

Als 4 mm doordraait dan heb je een schroef nodig met een kerndiameter van 4 mm, 5 pakt dan ook maar net, dan kom je eigenlijk uit bij 6 mm schroeven.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Teijgetje schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:37:
@maartend
Waarom sla je er geen houtje in met wat PVA houtlijm?
Bv een (paar) (sate)prikker(s).
Of je snijdt heel deftig een dikke lucifer van hardhout, die sla je er in en breek je af.

Als 4 mm doordraait dan heb je een schroef nodig met een kerndiameter van 4 mm, 5 pakt dan ook maar net, dan kom je eigenlijk uit bij 6 mm schroeven.
Heb idd deze mogelijkheid voor ogen of idd die heel speciale schroeven. Maar zou dan idd al snel 6 worden en dan werkt het ook weer niet. Ik Denk echt even uitboren op 4, duvel er in met lijm, drogen en wederom schroeven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:39
@sphere @MJ-Princeps @henkie196 @rbaidjoe

Heb Marktplaats wat in de gaten gehouden en vanmiddag een nieuwe set van Facom (S.430ADP) opgehaald. Zoals gezegd een beetje overcompleet voor het huidige gebruik -heb eigenlijk alleen de ratel nodig op dit moment-, maar gezien een losse 1/2" ratel van een A-merk al €40-50 kost was dit wel een prima deal. Ga er vanuit dat zo'n set een leven lang mee gaat en dan komt hij jaarlijks wel een aantal keren van pas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5McZ6B9SbzZ_gYqISV5rhhjKSwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkg4inVZosfredbADM7IgVG5.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk voor €110,- op mogen halen. Ook nog wel een aantal andere sets van Stahwille/Facom gezien, maar daar ontbraken vaak een aantal doppen en/of (bijna) 2x zo duur.

Nogmaals dank voor jullie advies. Een leuke investering samen met de 1/4" bitset en momentsleutel, maar wel eentje waar ik weer lang plezier van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
JT schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:06:
[...]

Is de bithouder van jouw GDX magnetisch?
Zoals @sphere zei heb je die rode ring dat je naar achter drukt, de bit in de houder drukt waardoor de rode ring weer naar voren gaat en zodoende de bit vasthoudt. Geen magnetische houder dus, maar ik vind het locking mechanisme een stuk fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ypuh schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:26:

Heb Marktplaats wat in de gaten gehouden en vanmiddag een nieuwe set van Facom (S.430ADP) opgehaald. Zoals gezegd een beetje overcompleet voor het huidige gebruik -heb eigenlijk alleen de ratel nodig op dit moment-, maar gezien een losse 1/2" ratel van een A-merk al €40-50 kost was dit wel een prima deal. Ga er vanuit dat zo'n set een leven lang mee gaat en dan komt hij jaarlijks wel een aantal keren van pas.

[Afbeelding]

Uiteindelijk voor €110,- op mogen halen. Ook nog wel een aantal andere sets van Stahwille/Facom gezien, maar daar ontbraken vaak een aantal doppen en/of (bijna) 2x zo duur.

Nogmaals dank voor jullie advies. Een leuke investering samen met de 1/4" bitset en momentsleutel, maar wel eentje waar ik weer lang plezier van heb.
Mooi setje hoor! :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ik heb mijn Bosch GLL 3-80C eens op die modus voor de LR7 gehad, maar goeie genade zeg... dan braakt me dat ding toch een irritante hoogfrequent piep uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Flix20 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:43:
Wanneer er een discussie plaatst vindt over een boormachine, en dan met name welke keuze iemand zou moeten maken zie ik best vaak het gewicht van een machine genoemd worden.
Met name wanneer het over accu machines gaat.

We hebben het over apparaten welke veelal >10kg blijven. Dan vraag ik mij af, in hoeverre merk je daar nou echt die ene kg meer of minder op?
Natuurlijk als je de hele dag met zo'n ding in de weer bent gaat het schelen, maar ik heb nog op geen enkel moment gehad dat ik een GSB als 'zwaar' zou omschrijven. Ook niet na een dag van 10u klussen en dan nog met dat ding boven de macht staat te werken.

Nou weet ik van mezelf dat ik fysiek en kracht niet als gemiddeld doorga maar toch ben ik wel benieuwd waarom dit steeds aangehaald wordt.
Het is ook niet per se te zwaar, maar ik snap dat mensen een 12V fijner vinden qua gewicht.

Ik werk veel met een accuboorhamer of accutacker van een paar Kilo, maar dat betekent niet dat ik liever met een 18V dan 12V slagschroevendraaier boven m'n hoofd werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:19
verkeerd topic

[ Voor 88% gewijzigd door Teijgetje op 01-11-2020 09:30 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Soms he... denk ik; ik had dat andere kleurtje voor 18V gereedschap moeten kiezen.

Kijk en vergelijk; accu-kitpistolen;

Bosch GCG 18v-600; vanaf €245. Monsterlijk groot ding; standaard alleen de 'tube' voor de 600 mL worsten er bij en dito lange stang; ding is dus gewoon monsterlijk groot. Ik doe niks met 600 mL worsten; het is allemaal de 310 mL kokers. Ik zit dus niet te wachten op die dichte buis, want als je kitkoker gaar is zie je het dus niet als dat apparaat hem met 3,5 kn verrot aan het drukken is.
Het is echter gewoon een rebranded COX ElectraFlow Plus en die wordt wel gewoon met kooi voor 310 mL kokers verkocht. Dus... mooi; even een setje onderdelen er bij regelen en klaar. Maar wat denk je dat die losse kooi + kortere stang + los grut kost? Juist ja; €199 inclusief verzenden en BTW. :O

Dan de Makita; DCG180ZXK; vanaf €240, inclusief koffer en niet alleen met tube voor 600 mL worsten maar ook inclusief de open houder voor 310 mL patronen (en dito extra kortere stang?).

Het maffe is ook nog dat de prijsopgave die ik heb liggen voor die onderdelen om de Bosch GCG 18v-600 in te korten voor het overgrote deel (127 van de 199 euro) de kortere stang betreft.

Ofwel; wil je het Bosch accu kitpistool in dezelfde compactere uitvoering krijgen als de Makita, dan ben je in totaal €445 kwijt ipv €240.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Laatst online: 20:04

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

kabeltjekabel schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:31:
Soms he... denk ik; ik had dat andere kleurtje voor 18V gereedschap moeten kiezen.

Bosch GCG 18v-600; vanaf €245. Monsterlijk groot ding; standaard alleen de 'tube' voor de 600 mL worsten er bij en dito lange stang; ding is dus gewoon monsterlijk groot. Ik doe niks met 600 mL worsten; het is allemaal de 310 mL kokers. Ik zit dus niet te wachten op die dichte buis, want als je kitkoker gaar is zie je het dus niet als dat apparaat hem met 3,5 kn verrot aan het drukken is.
Het is echter gewoon een rebranded COX ElectraFlow Plus en die wordt wel gewoon met kooi voor 310 mL kokers verkocht. Dus... mooi; even een setje onderdelen er bij regelen en klaar. Maar wat denk je dat die losse kooi + kortere stang + los grut kost? Juist ja; €199 inclusief verzenden en BTW. :O

Dan de Makita; DCG180ZXK; vanaf €240, inclusief koffer en niet alleen met tube voor 600 mL worsten maar ook inclusief de open houder voor 310 mL patronen (en dito extra kortere stang?).

Het maffe is ook nog dat de prijsopgave die ik heb liggen voor die onderdelen om de Bosch GCG 18v-600 in te korten voor het overgrote deel (127 van de 199 euro) de kortere stang betreft.

Ofwel; wil je het Bosch accu kitpistool in dezelfde compactere uitvoering krijgen als de Makita, dan ben je in totaal €445 kwijt ipv €240.
Tja.. Bosch is vaak voordeliger en heeft vaker aanbiedingen.. Daarentegen heeft makita meer assortiment. Af en toe denk ik er ook aan om gewoon in twee accusystemen te gaan..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:33
Luuk013 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:47:
[...]

Jep, mijn stucadoor heeft hetzelfde apparaat gebruikt, maar dan van een ander merk. Heb toen tot mijn grote spijt de zolder niet mee laten doen, dus nu wilde ik het zelf proberen.
Pff ik schuur bij mij direct door de finish laag heen. Als ik doorschuur krijg ik alleen maar krassen. Wat een gedoe! Ga morgen vragen de nieuwe stukadoor er even naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
prein2 schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:06:
[...]

Tja.. Bosch is vaak voordeliger en heeft vaker aanbiedingen.. Daarentegen heeft makita meer assortiment. Af en toe denk ik er ook aan om gewoon in twee accusystemen te gaan..
In dit geval dus niet echt voordeliger. Maar vermoed wel dat de Bosch degelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cobras-
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 14:25
kabeltjekabel schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:27:
[...]

In dit geval dus niet echt voordeliger. Maar vermoed wel dat de Bosch degelijker is.
Over de degelijkheid van de makita hoef je je geen zorgen temaken. Ben bezig met een zware renovatie en heb met die makita een volledig huis afgekit met acryl. Fijn toestel om mee te werken. Hij is ook van de trap gevallen ( geen vrije val maar 15 treden naar beneden duikelen) en er was geen schram aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Oppassen met die kitspuiten dat je ze niet te snel laat drukken. Bij een kleine opening van de punt druk je soms zo hard door dat de kit aan de achterkant er uit komt. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2

prein2

jadjong schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:47:
Oppassen met die kitspuiten dat je ze niet te snel laat drukken. Bij een kleine opening van de punt druk je soms zo hard door dat de kit aan de achterkant er uit komt. :X
Been there, done that 8)7

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

@kabeltjekabel maar euh toolnation en toolmax zeggen dat er 310 in kan en dit filmpje laat zien hoe je dat ding snel ombouwt van worst naar koker modus?

YouTube: kurz vorgestellt: Bosch Akku Kartuschenpresse GCG18V 600

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

Dat is hetzelfde waar ik ook dus tegenaan loop. ik heb al 2 accu systemen (festool en bosch)
Mocht ik overgaan tot aanschaf van een accu spuit moet ik dus de keuze maken tussen bosch blauw (heb ik de accu's voor) maar deze is lang en daardoor lomp en onhandig, of kiezen voor de makita.
Hier moet ik dan ook weer een lader en accu's bij hebben.

lastig, lastig.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
sphere schreef op zondag 1 november 2020 @ 17:51:
@kabeltjekabel maar euh toolnation en toolmax zeggen dat er 310 in kan en dit filmpje laat zien hoe je dat ding snel ombouwt van worst naar koker modus?

YouTube: kurz vorgestellt: Bosch Akku Kartuschenpresse GCG18V 600
Ja, dat kan er ook wel in, maar je hebt wel de veel grotere lengte. Apparaat wordt dan ook 'front heavy'. En je ziet de koker niet, dus als het ding begint te "lekken" omdat het apparaat te hard drukt zie je dat niet, met open kooi voor 310 mL wel. Als je die kooi hebt en dito kortere stang is het apparaat veel korter en ligt het zwaartepunt gunstiger.

Zie;
Afbeeldingslocatie: https://www.bosch-professional.com/documents/126698/13350448/GCG+18V-600+Variationen.jpg/ca80a6e1-2b0c-45c9-b9fb-4d806c4108a0?t=1542190827622
https://www.bosch-profess...riationen/13350445-t#main

Om om te bouwen heb je voor de Bosch nodig;

1x 2F1204 M8 Lock Nut
1x 2M2069 Black Washer
1x 3P1006 40mm Tin Hat Plunger
1x 2XS022 Support Strap
1x 3F2439 Formed Washer
1x 3R8384 Rack (11.0 x 9.50)
1x 4BE1011 Frame Assembly

Of vergelijk;
Afbeeldingslocatie: https://www.bosch-professional.com/binary/ocsmedia/optimized/1918x1078/o295202v54_GCG_18V-600_4ah_procore_dyn_ghost_image.webp

Met;
Afbeeldingslocatie: https://sikobv.nl/wp-content/uploads/2019/12/ElectraFlow-Plus-Cartridge-310ml-1.jpg

Is exact hetzelfde apparaat, maar dan met de kooi voor 310 mL kokers ipv de tube voor 600 mL worsten en kortere stang.

[ Voor 40% gewijzigd door kabeltjekabel op 01-11-2020 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Luuk013 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:47:
[...]

Jep, mijn stucadoor heeft hetzelfde apparaat gebruikt, maar dan van een ander merk. Heb toen tot mijn grote spijt de zolder niet mee laten doen, dus nu wilde ik het zelf proberen.
cc @peligro2k @6killer

Langnekschuurmachines zijn ideaal, maar dan zou ik eerder voor een normale excenter gaan met groot schuuroppervlak zodat je na de klus er ook nog iets aan hebt. Heb met veel plezier de Festool ETS 150/5 gebruikt. Lijkt grof, maar met een lagere snelheid en 120 papier van Ecotools is dit meer dan precies genoeg. Samen met goede stofzuiger heb je een mooie combi. Je moet alleen iets meer op de trap staan dan bij de langnek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 08:38
Ypuh schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:26:

[Afbeelding]

Mooi werk. Hoewel Facom wel echt A-gereedschap is, en die 12 kant doppen heel wat kunnen hebben, kun je overwegen om zodra je dat wringijzer nodig hebt om met een pijp te verlengen, voor die maat een 6 kant dop te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquidsky_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
Is het ok om met een bouwstofzuiger de assen van je openhaard op te zuigen?
Of moet je echt best een aszuiger kopen?

Ik heb een Makita bouwstofzuiger, maar wil deze natuurlijk niet om zeep helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Liquidsky_ schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:46:

Ik heb een Makita bouwstofzuiger, maar wil deze natuurlijk niet om zeep helpen...
Hier de openhaard zelf al een heel aantal jaren geleden opgezogen (naja; niet de brokken); heeft de stofzuiger niks van gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakeend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:26

kwaakeend

Stadseend neemt snelgracht

Hier recentelijk ramen vervangen en op oude kozijn hebben we kunststof strips geplakt (en nieuwe kozijn daar 'in' getrokken). Daarmee mochten we ca 15 bussen polymax verwerken (310 ml koker)... dus toen ook gezocht naar tooling (ook wel: handen-redder...). Ondanks dat ik Makita heb, toch verder gekeken.
Kwam toen uit bij Milwaukee (ik geef toe: ik had ooit uit VS al een Milwaukee M12 accuschroef meegenomen... waren daar toen semi-gratis... 8)7 en batterij en lader had ik dus al...).

Totaalplaatje:
  • Milwaukee M12PCG (ca 153 euro incl.) (bij Toolnation krijg je overigens wel die tas erbij... :7 ). In NL standaard 5 jaar garantie na registratie. Let op: deze Milwaukee heeft traploze snelheidsregeling, werkt heel fijn (Makita heeft maar 2 standen... en afh v kit/lijm en onmogelijke hoek waaronder je soms werkt.. is dat tunen super!).
  • M12 accu (kan onder de 20 euro voor een originele). Hiermee kun je echt dagenlang kitten... dus 1 accu is echt afdoende
  • M12 lader (origineel: ca 50, kloon ca 30)
=> Ben je voor 200 a 220 euro ook klaar.

PS: is paar keer licht gestuiterd... gaf geen krimp
PS2: vakman die me hielp met kozijnen... heeft 'm nu zelluf ook :+
PS3: dacht de kitspuit na de klus te verpatsen, maar no way... deze blijft :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 04:54
Iemand ervaring met universele zaag-geleider systemen? (denk aan Kreg Accu-cut) zodat je een soort track saw kan maken van je cirkelzaag met een gladde zool.

heb namelijk deze zaag: https://www.toolstation.n...AiABEgJJEPD_BwE#reviewTab
En heb goed geinvesteerd in het 18V XR Platform dus heb niet veel zin om in een ander systeem in te stappen...

Een maat van me heeft een cirkelzaag van bosch met van die groeven in de zool met geleide-rail, en gebruik eigenlijk vaker die van hem omdat die van mij deze functie niet heeft, en dit vrijwel het enige is waar ik hem voor wil gebruiken, heb namelijk recent ook een afkortzaag dus hier gebruik ik hem ook niet meer voor :p

Mijnes kan ik alleen gebruiken met zon kut-aanslag die je langs de zijkant van een plaat kan laten lopen en is niet eens 100% haaks.....

Het is trouwens deze compressor geworden: https://www.hbm-machines....0lWwuTEAQYASABEgI9l_D_BwE

Heb er van het weekend mijn eerste klusje mee gedaan, red cedar schroten tegen de gevel aan getacked,
met Ecotools combi-tacker en rvs mini-brads :) Super nice zon stille compressor, een verbetering ten opzichte van de bouwmarkt 1 cillinder dingetjes die ik gewend ben :p

[ Voor 25% gewijzigd door Alphacell op 01-11-2020 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007

Ik heb de hele zomer de BBQ ermee leeggezogen en hij werkt nog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:46
Als de assen niet meer gloeien zie ik eigenlijk weinig problemen :P Sommige bouwmachines produceren volgens mij fijner stof.
Alphacell schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:46:
Iemand ervaring met universele zaag-geleider systemen? (denk aan Kreg Accu-cut) zodat je een soort track saw kan maken van je cirkelzaag met een gladde zool.
De zool langs een geleiderail leiden? Moet je enkel de nodige centimeters bijtellen bij het afmeten. Heb ik van het voorjaar nog gedaan met een decoupeerzaag, en dit dan leiden langs een rechte kant van een betonplexplaat.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
kwaakeend schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:33:
[...]

Hier recentelijk ramen vervangen en op oude kozijn hebben we kunststof strips geplakt (en nieuwe kozijn daar 'in' getrokken). Daarmee mochten we ca 15 bussen polymax verwerken (310 ml koker)... dus toen ook gezocht naar tooling (ook wel: handen-redder...). Ondanks dat ik Makita heb, toch verder gekeken.
Kwam toen uit bij Milwaukee (ik geef toe: ik had ooit uit VS al een Milwaukee M12 accuschroef meegenomen... waren daar toen semi-gratis... 8)7 en batterij en lader had ik dus al...).

Totaalplaatje:
  • Milwaukee M12PCG (ca 153 euro incl.) (bij Toolnation krijg je overigens wel die tas erbij... :7 ). In NL standaard 5 jaar garantie na registratie. Let op: deze Milwaukee heeft traploze snelheidsregeling, werkt heel fijn (Makita heeft maar 2 standen... en afh v kit/lijm en onmogelijke hoek waaronder je soms werkt.. is dat tunen super!).
  • M12 accu (kan onder de 20 euro voor een originele). Hiermee kun je echt dagenlang kitten... dus 1 accu is echt afdoende
=> Ben je voor 200 a 220 euro ook klaar.

PS: is paar keer licht gestuiterd... gaf geen krimp
PS2: vakman die me hielp met kozijnen... heeft 'm nu zelluf ook :+
PS3: dacht de kitspuit na de klus te verpatsen, maar no way... deze blijft :D
Hmm, de Bosch is regelbaar zoals een accuboormachine.

Ik wil juist minder, minder, minder verschillend spul. Overal die accu's en laders voor 1 toepassing; de gruwel. Van mij mogen ze die hele 12V en 18V hap allemaal standaardiseren :P

Maar inderdaad; ook die Milwaukee is qua prijs veel aantrekkelijker. Het is gewoon heel zot dat om de 310 mL kooiuitvoering van de Bosch te krijgen je 200,- meer kwijt bent dan bij zo'n beetje alle concurrentie. Alhoewel die van Bosch nu binnen die actie valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:34
kwaakeend schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:33:
[...]
Mag ik vragen hoe je daarbij komt? Op de CG100D en DCG180 zit volgens Makita gewoon een draaiknop.

Overigens heb ik de Milwaukee kitspuit te leen gehad voor het afwerken van muurplinten in huize schoonmoeders, en ik moet zeggen dat het een erg fijn ding is. Ik zit zelf op het Makita 18v platform, en denk er wel over na om de Makita spuit aan te schaffen voor de oplevering van mijn nieuwbouwhuis. Ik wacht wel even de nieuwe accu-actie af in 2021.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Breaking News :P

In afwachting op een mooie deal voor een DeWalt 7485 zag ik ineens op het woodworkingforum een oudere JET zaagtafel langskomen in de marktsectie :)

Vlakbij mij in de buurt dus een afspraak was gauw gemaakt om te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypb4pD3Frt0A65rXFweQ-TLHRNU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/adebJexIQU9mRHnnhwreNWW2.jpg?f=user_large

In prima staat en erg netjes voor een machine uit 2006 :), handzaam formaatje ook met het onderstel eraf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QV_sjdr-ZSS-UjUpVfYCRMk2coI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/slvElg92WUSWiWBMbyhGUzQl.jpg?f=user_large

Inmiddels ook de handleiding gevonden en tijd voor een grote schoonmaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K66zjwJ29_ouML46_2--ai0YHkE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5MhIKBEERY0D0PLcsPhwvrBj.jpg?f=user_large

Eerst maar eens een mooie zaagslede maken en er een setje geremde wielen onder zetten.

Blij mee d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door Fraggert op 02-11-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:19
kabeltjekabel schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:24:
[...]

Met;
[Afbeelding]

Is exact hetzelfde apparaat, maar dan met de kooi voor 310 mL kokers ipv de tube voor 600 mL worsten en kortere stang.
Past je Bosch accu niet gewoon op deze COX? Voor zo ver dat op het plaatje te zien is, lijkt het te passen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:57
Wat is er leuker dan je eigen geld uitgeven aan machines, andermans geld uitgeven >:)
Ik moest aangeven wat voor machines we nodig hadden, en deze uiteindelijk bestellen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Kan dus weer aan de studie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 12:43

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Fraggert schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:28:

In afwachting op een mooie deal voor een DeWalt 7485 zag ik ineens op het woodworkingforum een oudere JET zaagtafel langskomen in de marktsectie :)

Vlakbij mij in de buurt dus een afspraak was gauw gemaakt om te kijken.

[Afbeelding]

In prima staat en erg netjes voor een machine uit 2006 :), handzaam formaatje ook met het onderstel eraf.

[Afbeelding]

Inmiddels ook de handleiding gevonden en tijd voor een grote schoonmaak.

[Afbeelding]

Eerst maar eens een mooie zaagslede maken en er een setje geremde wielen onder zetten.

Blij mee d:)b
Verrek, was je me net voor. Gefeliciteerd! :P

Moet ik toch maar aan de John Heisz zelfbouw zaagtafel beginnen..

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Laatst online: 11-09 08:15

KDL

Fraggert schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:28:

Ik heb ook zo'n url nodig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arator
FabianGTI schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:30:
Wat is er leuker dan je eigen geld uitgeven aan machines, andermans geld uitgeven >:)
Ik moest aangeven wat voor machines we nodig hadden, en deze uiteindelijk bestellen

***members only***

En die machine dient om wafels om te draaien? :+
Ik ben niet thuis in al dat professioneel spul, dus een beetje uitleg is altijd welkom. :P De naam van de machine geeft al wel een vermoeden

[ Voor 4% gewijzigd door Arator op 02-11-2020 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Nivado schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:53:
[...]

Past je Bosch accu niet gewoon op deze COX? Voor zo ver dat op het plaatje te zien is, lijkt het te passen.
Zowel de 12v als 18v gebruiken bosch accus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Arator schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:49:
[...]

En die machine dient om wafels om te draaien? :+
Ik ben niet thuis in al dat professioneel spul, dus een beetje uitleg is altijd welkom. :P De naam van de machine geeft al wel een vermoeden
Correct :*)

Zonder gekheid, de een is een opdeelzaag waar je de grote platen in kan doen die dan gezaagd worden volgens een programma

De andere is een CNC machine, daarmee kan je diverse bewerkingen doen aan de platen, dus frezen, boren en zagen, dat soort dingen

Beide echt bedoelt voor houtbewerkingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Sjoerdfoto schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:39:
[...]

Verrek, was je me net voor. Gefeliciteerd! :P

Moet ik toch maar aan de John Heisz zelfbouw zaagtafel beginnen..
Thanks, en.......sorry :o :>

Ik heb die ook bekeken , maar dat vond ik me toch wat te avontuurlijk worden. Wel ontzettend gaaf wat hij gemaakt heeft _/-\o_ .

De Jet is geen 7485, maar hij was spotgoedkoop dus ik kan voorlopig even vooruit.
KDL schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:48:
[...]

Ik heb ook zo'n url nodig
www.woodworking.nl is het forum voor NL en BE houtbewerkers, zo nu en dan komt er echt een buitenkansje voorbij.

Voor de rest is het een erg leuk en leerzaam forum met een onschatbare hoeveelheid kennis _/-\o_

Wauw......heel gaaf.........wat is het? :+ :P

ah, zie het al..een XXXXXL formaatzaag en een CNC frees _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 02-11-2020 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 22:15
@Fraggert kleine tip, draai je zaagblad nog even vast voor de zekerheid.

Kreeg gisteren een kleine hartverzakking toen het blad van mijn nieuwe DWE7492 spontaan loskwam bij het uitzetten. Moer uit zichzelf losgelopen, blad bleef gelukkig wel op de as hangen. Heb zelf het blad niet eerder losgemaakt of vervangen, dus er is met de fabrieksmontage waarschijnlijk iets misgegaan. Op het oog wat lichte beschadigingen aan inlay, spouwmes bevestiging en blad zelf 2 tandjes eraf. Nu even kijken wat de winkel kan betekenen met garantie e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FabianGTI schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:05:
[...]

Correct :*)

Zonder gekheid, de een is een opdeelzaag waar je de grote platen in kan doen die dan gezaagd worden volgens een programma

De andere is een CNC machine, daarmee kan je diverse bewerkingen doen aan de platen, dus frezen, boren en zagen, dat soort dingen

Beide echt bedoelt voor houtbewerkingen :)
Ah, je kunt nu dus een blok kachelhout 3D printen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Cavalera125 schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:42:
@Fraggert kleine tip, draai je zaagblad nog even vast voor de zekerheid.

Kreeg gisteren een kleine hartverzakking toen het blad van mijn nieuwe DWE7492 spontaan loskwam bij het uitzetten. Moer uit zichzelf losgelopen, blad bleef gelukkig wel op de as hangen. Heb zelf het blad niet eerder losgemaakt of vervangen, dus er is met de fabrieksmontage waarschijnlijk iets misgegaan. Op het oog wat lichte beschadigingen aan inlay, spouwmes bevestiging en blad zelf 2 tandjes eraf. Nu even kijken wat de winkel kan betekenen met garantie e.d.
Goeie tip inderdaad, maar blad en spouwmes ligt er al naast d:)b ik heb hem helemaal in delen liggen voor de grote schoonmaak. Zit aardig wat zaagsel nog in en die aangekoekte meuk krijg je amper weg zonder te borstelen, met het blad erin kom ik echt nergens bij.

Dat zijn geen geintjes met zulk gereedschap :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nivado
Aangezien niemand dat in de tussentijd had gedaan, heb ik dat uiteindelijk gedaan. Netjes verpakt en verzonden, met nog een halve doos schroeven en 2 extra bitjes er bij. Bedankt Raymond!

Wat een genot is het om met deze schroefautomaat te schroeven! Ik heb het voor die paar klussen natuurlijk helemaal niet nodig, maar het is wel erg leuk! Ik heb nu al zin om de te plaatsen wandjes te gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocket23
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:04
sphere schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:58:
[...]

Zowel de 12v als 18v gebruiken bosch accus.
Die 12v lijkt me wel interessant, zit namelijk al in het 12v-systeem maar ik zie nergens prijzen? Hoe kan je die bij Siko bestellen? Of ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Raegin schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:23:
[...]

Mag ik vragen hoe je daarbij komt? Op de CG100D en DCG180 zit volgens Makita gewoon een draaiknop.

Overigens heb ik de Milwaukee kitspuit te leen gehad voor het afwerken van muurplinten in huize schoonmoeders, en ik moet zeggen dat het een erg fijn ding is. Ik zit zelf op het Makita 18v platform, en denk er wel over na om de Makita spuit aan te schaffen voor de oplevering van mijn nieuwbouwhuis. Ik wacht wel even de nieuwe accu-actie af in 2021.
Draaiknop zien als de versnellingsbak van een accuboormachine. Daarna blijft nog de trekker over; is dat 0-1-2, 0-1 of traploos, zoals de betere accurboormachines?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Nivado schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:53:
[...]

COX zelf levert ook exemplaren die met Bosch accu werken ja. Maar het is niet echt een makkelijk verkrijgbaar artikel en het lijkt er een beetje op alsof ze die 199,- ombouwkosten alvast direct in de prijs geplakt hebben, maar dan gewoon de 600 mL tube weggelaten hebben. Ik kan 'm ook niet los vinden, alleen weer met accu en lader. En voor zowel Bosch 12v als 18v geldt dat ik al meerdere accu's en laders heb.

Hier staat ook expliciet bij dat hij met Bosch accu's werkt;
https://www.coxdispensers...electraflow%E2%84%A2-plus

Als ik het goed onthouden heb was dat voorheen echter Makita.

Ik ben als Festool gebruiker echter een beetje gewend aan de Festool onderdelenprijzen, en daar wordt een beetje toebehoren bestellen van een andere uitvoering nooit echt duur tov de prijs van de machine zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

***members only***

Goede keuze Homag, Duitse top machine’s! “Wij” (nou ja timmerfabriek van mijn oom maar als “techie” van de familie ken ik de machine beter dan het personeel) hebben een BMG 311 en die loopt al 6 jaar probleemloos zonder storingen maar de aansturing en Woodwop is ruk. Leuk voor de n00b maar wil je alles uit de machine halen zou je toch moeten investeren in CAM-software en dan begint te ellende omdat de machine geen rauwe G-code lust. Als je contact opneemt met de bekende CAM software boeren, wordt je doorgestuurd naar een Nederlandse distributeur die op zijn beurt weer een “tweedehands autoverkoper” stuurt met mooie praatjes, dure oplossingen maar ze leveren niet wat ik wil. Of boeren die wel een oplossing hebben maar dat kost dan € 20000 voor brakke software (alphacam)+ € 3000 voor de postprocessor, € 1500 jaarlijks servicekosten en nog een niet lullig bedrag voor installatie en training. Wat ik vroeg was een demo versie, handleiding, documentatie om een postprocessor te schrijven en prijzen. Inmiddels gebruik ik om mijn hersenspinsels uit te werken met volle tevredenheid HSMworks (is onderdeel van het Fusion360 pakket) Het heeft de nodige tijd gekost maar nu werkt nagenoeg alles zoals ik het wens.

Ik weet niet waarvoor jullie de CNC gaan gebruiken. 9 van de 10 keer worden ze gebruik in combinatie met prijzige plugins voor bijv. autocad of vectorworks waarmee meestal spaanplaatkastjes of trappen volgens parameters worden ontworpen. De plugin genereert dan de (eenvoudige) 2d-contouren en boringen voor de cnc. De operator hoeft het bestand alleen in de machine te laden en te rest gaat automatisch. Wil je meer complexere bewerkingen uitvoeren en meer controle over de machine dan wens ik je alvast sterkte. Tip, als je voor de machine op training moet (dat wordt waarschijnlijk een snoepreisje naar Berlin of anders Herzebrock-Clarholz of all places ) Vraag dan naar de werking van de “Universal Makro” om de machine aan te sturen met G-code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Autonoesis schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:55:
[...]

Ik weet niet waarvoor jullie de CNC gaan gebruiken. 9 van de 10 keer worden ze gebruik in combinatie met prijzige plugins voor bijv. autocad of vectorworks waarmee meestal spaanplaatkastjes of trappen volgens parameters worden ontworpen. De plugin genereert dan de (eenvoudige) 2d-contouren en boringen voor de cnc. De operator hoeft het bestand alleen in de machine te laden en te rest gaat automatisch. Wil je meer complexere bewerkingen uitvoeren en meer controle over de machine dan wens ik je alvast sterkte. Tip, als je voor de machine op training moet (dat wordt waarschijnlijk een snoepreisje naar Berlin of anders Herzebrock-Clarholz of all places ) Vraag dan naar de werking van de “Universal Makro” om de machine aan te sturen met G-code.
Zo'n snoepreisje is het niet hoor, tenminste, Utrecht vind ik niet bepaalt een snoepreisje ;)
Maar we hebben kortgeleden al een CAD + CAM + ERP aangeschaft, daar zijn we inmiddels mee begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:00
Ik ben opzoek naar pluggen voor de wanden in m'n appartement met ofwel beton, of gipsblok wanden.

Ik lees hier voornamelijk veel lovende woorden over de Fischer Duopower pluggen
Echter lees ik dat met de Fischer SX pluggen juist geschikt zijn voor de gipsblokken.

Ik hou altijd wel van een veelzijdig product dus ik vraag mij af of de duopower pluggen ook gewoon goed toepasbaar zijn voor de celblokkenwanden.
Dingen die ik zoals ga bevestigen zijn scheidingswanden, keuken, TV/badkamer/toilet meubelen maar ook de TV aan de wand.

En dan lonkt het setje van toolstation

[ Voor 9% gewijzigd door Flix20 op 02-11-2020 18:41 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27
FabianGTI schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:00:
[...]

Zo'n snoepreisje is het niet hoor, tenminste, Utrecht vind ik niet bepaalt een snoepreisje ;)
Maar we hebben kortgeleden al een CAD + CAM + ERP aangeschaft, daar zijn we inmiddels mee begonnen
In Utrecht? dan hebben jullie de machine waarschijnlijk gekocht bij een Nederlandse dealer. Geen prijs aangevraagd bij Homag in Duitsland? Dezelfde machine’s zijn Duitsland behoorlijk goedkoper. Alleen krijg je dan geen Nederlandse ondersteuning maar alleen Duits en Engels.

CAD + CAM + ERP? Toevallig Autocad Imos (Acad plugin) en Proteus? Geen idee waarom maar die combinatie zie ik regelmatig voorbij komen bij interieurbouwers in Nederland. Geen idee waarom het zo populair is. De CAM functies zijn erg beperkt en Acad vind ik nogal gedateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Autonoesis schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:06:
[...]

In Utrecht? dan hebben jullie de machine waarschijnlijk gekocht bij een Nederlandse dealer. Geen prijs aangevraagd bij Homag in Duitsland? Dezelfde machine’s zijn Duitsland behoorlijk goedkoper. Alleen krijg je dan geen Nederlandse ondersteuning maar alleen Duits en Engels.

CAD + CAM + ERP? Toevallig Autocad Imos (Acad plugin) en Proteus? Geen idee waarom maar die combinatie zie ik regelmatig voorbij komen bij interieurbouwers in Nederland. Geen idee waarom het zo populair is. De CAM functies zijn erg beperkt en Acad vind ik nogal gedateerd.
Jep, komt gewoon bij de Nederlandse dealer vandaan, kwamen anders met best goede prijzen hoor
En een Nederlands contactpersoon vind ik zelf wat handiger

Nee, we hebben geen Imos, wel destijds informatie over gevraagd maar niet geworden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Flix20 schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:40:
Ik ben opzoek naar pluggen voor de wanden in m'n appartement met ofwel beton, of gipsblok wanden.

Ik lees hier voornamelijk veel lovende woorden over de Fischer Duopower pluggen
Echter lees ik dat met de Fischer SX pluggen juist geschikt zijn voor de gipsblokken.

Ik hou altijd wel van een veelzijdig product dus ik vraag mij af of de duopower pluggen ook gewoon goed toepasbaar zijn voor de celblokkenwanden.
Dingen die ik zoals ga bevestigen zijn scheidingswanden, keuken, TV/badkamer/toilet meubelen maar ook de TV aan de wand.

En dan lonkt het setje van toolstation
Duopower kan je in bijna alles prima gebruiken. Baksteen, beton, gipsblokken, gipsplaat, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakeend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:26

kwaakeend

Stadseend neemt snelgracht

Raegin schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:23:
[...]

Toen puur gekeken op Makita site. Meest goedkope versie 14,4V LXT had - meen ik - alleen hoog/laag. Nav je opmerking zie ik nu dat er ook een paar op 14,4LXT-platform zijn die variabel te regelen zijn link, maar dan is nog steeds de goedkoopste Makita-versie ca. 237 euro incl.

En in mijn geval was ik voor die ca. 155 euro klaar met een Milwaukee (en helemaal blij) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
kwaakeend schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:30:
[...]

Toen puur gekeken op Makita site. Meest goedkope versie 14,4V LXT had - meen ik - alleen hoog/laag. Nav je opmerking zie ik nu dat er ook een paar op 14,4LXT-platform zijn die variabel te regelen zijn link, maar dan is nog steeds de goedkoopste Makita-versie ca. 237 euro incl.

En in mijn geval was ik voor die ca. 155 euro klaar met een Milwaukee (en helemaal blij) :+
Maar als ik even kijk vind ik een Milwaukee 12V, met lader en 1 accu, pas rond de €200. Maar voor iemand die eventueel reeds in het Makita-systeem zit, en laat ons eerlijk wezen, die zit in de 18V :P , heeft een makita-machine voor een vergelijkbaar prijs, wel zonder accu's en oplader. Gaan we kijken naar een Milwaukee 18V, dan tellen we al snel €100 meer neer dan een Makita, eveneens zonder accu of oplader.

Ik heb niet gekeken naar prestaties, puur prijs en voltages. Misschien is die €200 voor die 12V Milwaukee geen slechte deal voor een DIY-er, om elk jaar de natte ruimtes en de ramen na te kijken. Maar voor iemand die reeds in een accu-systeem is ingestapt, speelt dan zelfs geen rol welk merk, want elk meer heeft meerdere reeksen, die gaat volgens mij toch eerder kijken naar iets dat op zijn/haar systeem past. En de hevige klusser, of diegene die niet in Gamma, Brico, ... gaat shoppen, zit op 18V :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2

prein2

Arator schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 00:58:
[...]

En de hevige klusser, of diegene die niet in Gamma, Brico, ... gaat shoppen, zit op 18V :+
Nee joh, de hevige klusser zit in zowel 12 als 18V hoor..

(enorm blij met mijn milwaukee M12 kitpistool)

12V(/10,8) is wat mij betreft de sweetspot voor een accuboormachine. Daar heb ik er dus ook 3 van.. ik heb ook 1 18V accuboormachine voor het echt heavy werk, maar pak voor 99,9% mijn 12V machientjes

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
kabeltjekabel schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:00:
[...]

Draaiknop zien als de versnellingsbak van een accuboormachine. Daarna blijft nog de trekker over; is dat 0-1-2, 0-1 of traploos, zoals de betere accurboormachines?
Bij de Milwaukee is de verstelling 1-2-3-4-5-6 met twee 'klikjes' tussen iedere stap, dus in het totaal 16 stappen. De trekker is traploos.

Makita heeft stappen 1-5, maar ik weet niet of er tussenstappen in zitten. Uit de handleiding haal ik niet of de trekker met trappen werkt of traploos is zoals bij Milwaukee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Raegin schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:57:
[...]

Bij de Milwaukee is de verstelling 1-2-3-4-5-6 met twee 'klikjes' tussen iedere stap, dus in het totaal 16 stappen. De trekker is traploos.

Makita heeft stappen 1-5, maar ik weet niet of er tussenstappen in zitten. Uit de handleiding haal ik niet of de trekker met trappen werkt of traploos is zoals bij Milwaukee.
Die draaiknop zijn vijf trapjes, zonder klik. De trekker is traploos bij Makita.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J_oram
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Een tijdje geleden hier gepost dat ik de Hikoki zaagtafel had gekocht, maar door een te lange levertijd (ergens in maart 2021) toch maar gegaan voor de Dewalt dwe7485. Nog geen moment spijt van gehad. Erg fijn apparaat. Is mijn eerste zaagtafel, dus heb geen vergelijkingsmateriaal maar iedereen die twijfelt over een zaagtafel, doen! Echt een toevoeging als gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20
jichem schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 04:54:
[...]

Ik ben uiteindelijk voor deze gegaan.
Vooral de afmetingen, het geluid en de toch prima luchtopbrengst hebben me overtuigd. Incl 20m slang, een bandenpomp, lucht pistool, nieten, spijkers en een tacker was ik alleen wel bijna 300 euro kwijt.
Helaas nog niet echt kunnen werken met de compressor, die klus staat voor eind deze week.
Al wel een beetje lopen spelen, hij is echt extreem stil. Qua capaciteit ook prima voor wat ik wil, met een blaas pistool gaat hij op 8 bar redelijk snel leeg... Maarja dat doe ik zelden.

Bij de hbm combi tacker op 6.5 bar schoot ik 45 spijkers voordat hij aansloeg om te vullen. Prima voor normaal gebruik. Daarbij als hij aan slaat maakt hij 5x minder herrie dan de tacker.
Ik ben er tot nu toe erg blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
jadjong schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:36:
[...]

Die draaiknop zijn vijf trapjes, zonder klik. De trekker is traploos bij Makita.
Top! Dank voor de aanvulling, dat maakt het voor mij interessant om op 'mijn eigen' platform te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
Voor de Makita vc2512 bezitters, is er voor deze stofzuiger nagedacht waar je de bijgeleverde hulpstukken kwijt kunt? Tevens kan ik de slang niet echt netjes kwijt als ik hem niet gebruik.

[ Voor 29% gewijzigd door rockerpoet op 04-11-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
@rockerpoet Dat is bij de meeste bouwstofzuigers drama! Voor zover ik weet heeft alleen Festool daar goed over nagedacht.
Mijn Nilfisk Attix 31 heeft wat klemmen voor de zuigbuis, die voor geen meter werken. Voor de rest zoek je het als gebruiker maar uit.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Laatst online: 07-07-2024
@rockerpoet Ik zat met hetzelfde en heb dit opgelost door een bezemsteel in partjes van 10cm. schuin af te zagen en met een schroef aan de wand bevestigd boven de plaats waar de stofzuiger staat.
Ik had nog een velg van een T-Ford die ik gebruik als slang haspel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0PblOtjHAearUIOpvMam941RWvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8V4g3SZ5EhzIGnxBmO97DVVd.jpg?f=fotoalbum_large
Want het is inderdaad wel een dingetje.

[ Voor 44% gewijzigd door Sa.Tan op 04-11-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
rockerpoet schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:49:
Voor de Makita vc2512 bezitters, is er voor deze stofzuiger nagedacht waar je de bijgeleverde hulpstukken kwijt kunt? Tevens kan ik de slang niet echt netjes kwijt als ik hem niet gebruik.
De meeste hulpstukken kun je wel kwijt in de 4 uitsparingen nietwaar?
De slang krul ik om de stofzuiger en bevestig deze met de rubberen band.

Nadeel is dat die band snel naar de klote gaat, dus ideaal is het zeker niet.

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nivado schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:18:
@rockerpoet Dat is bij de meeste bouwstofzuigers drama! Voor zover ik weet heeft alleen Festool daar goed over nagedacht.
Mijn Nilfisk Attix 31 heeft wat klemmen voor de zuigbuis, die voor geen meter werken. Voor de rest zoek je het als gebruiker maar uit.
Ik weet niet of ik zou willen zeggen dat er bij Starmix echt over nagedacht is, maar ik kan veel dingen wel gewoon kwijt bij/op de stofzuiger. De grip van de stofzuiger kan ik het stroomsnoer omheen wikkelen, en ook de slang. De buizen kunnen in principe in de daarvoor bestemde uitsparingen aan de achterkant. Eventueel zou ik de losse onderdelen ook in een systainer kunnen duwen en die boven op de stofzuiger vast zetten. Maar ik heb de kleinere losse dingen gewoon in een eurokrat gestopt, bergt op zich ook wel goed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nivado schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:18:
Eens, ik heb de Bosch Blauw GAS 20 L, ook een drama met de accessoires en slang. (en de slang klem die er zit valt er steeds af)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Navi schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:37:
[...]

Eens, ik heb de Bosch Blauw GAS 20 L, ook een drama met de accessoires en slang. (en de slang klem die er zit valt er steeds af)
De oplossing 8)
Afbeeldingslocatie: https://festoolcdn.azureedge.net/productmedia/Images/jpg_large/e0dbf338-1b7f-11e7-80da-005056b31774_1600_1066.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:22

Impry

Rallymedia.nl

Afbeeldingslocatie: https://www.onlineveilingmeester.nl/images/800x600/443/425_0.jpg
Bij mijn Hitachi hebben ze het zo opgelost (niet mijn eigen foto)
Die slang blijft een onding :D

[ Voor 45% gewijzigd door Impry op 04-11-2020 14:23 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Is waarschijnlijk wel een iets andere prijscategorie, die GAS 20 L was het instapmodel van Bosch Blauw. Dacht rond de € 180 voor betaald destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:22

Impry

Rallymedia.nl

€65 op Marktplaats :+ :D
Was een opkoper van partijen gereedschap die grote aannemers eens in de zoveel jaar standaard vervangen.

[ Voor 66% gewijzigd door Impry op 04-11-2020 16:02 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

En mijn laatste twee klemmen zijn er ook :Y) Eergister de grote opgehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTGFgGwKvASOFPW8_Csk0INk0Ew=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgwkERheqY1n0I6YVzKxIS5I.jpg?f=fotoalbum_medium

Had al mail gehad dat door de overweldigende aankopen ze niet meer alles op voorraad hadden. Op zich netjes, op de website stond op = op :P Maar gister kreeg ik een e-mail dat ze gingen verzenden vanuit filialen. Vandaag heb ik de kleinere (30cm) ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8yoSh1J14hhRutNbcBHTj7-0WA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DHdZoQTLDjrPzMN5NRNwjNBN.jpg?f=fotoalbum_medium

Dus netjes afgehandeld van Toolstation imho en het lijken me erg mooie klemmen (zeker voor 72 euro bezorgd bij elkaar), nu nog gebruiken :P
J_oram schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:33:
Een tijdje geleden hier gepost dat ik de Hikoki zaagtafel had gekocht, maar door een te lange levertijd (ergens in maart 2021) toch maar gegaan voor de Dewalt dwe7485. Nog geen moment spijt van gehad. Erg fijn apparaat. Is mijn eerste zaagtafel, dus heb geen vergelijkingsmateriaal maar iedereen die twijfelt over een zaagtafel, doen! Echt een toevoeging als gereedschap.
Tijdje geleden zaagtafel in bruikleen gehad. Het viel mij nog vies tegen om goed recht te zagen :X Elke keer dat ik het hout aan de zijkant los liet om mijn hand te verplaatsen (het hout gaat richt A op dus je hand moet je steeds even in richting B verplaatsen omdat je anders op de tafel hangt :+ ) ging mijn hout lopen en was de zaagsnede fucked.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stofzuigerslang ophangen?

Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/dam/39089/123
https://www.gamma.nl/asso...anghouder-grijs/p/B453589
6 euro bij de Gamma, kan vast ook goedkoper.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockerpoet
Sa.Tan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:23:
@rockerpoet Ik zat met hetzelfde en heb dit opgelost door een bezemsteel in partjes van 10cm. schuin af te zagen en met een schroef aan de wand bevestigd boven de plaats waar de stofzuiger staat.
Ik had nog een velg van een T-Ford die ik gebruik als slang haspel.
Creatief bedacht! Ook de velg is leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:30
Arator schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 00:58:
[...]

Maar als ik even kijk vind ik een Milwaukee 12V, met lader en 1 accu, pas rond de €200. Maar voor iemand die eventueel reeds in het Makita-systeem zit, en laat ons eerlijk wezen, die zit in de 18V :P , heeft een makita-machine voor een vergelijkbaar prijs, wel zonder accu's en oplader. Gaan we kijken naar een Milwaukee 18V, dan tellen we al snel €100 meer neer dan een Makita, eveneens zonder accu of oplader.

Ik heb niet gekeken naar prestaties, puur prijs en voltages. Misschien is die €200 voor die 12V Milwaukee geen slechte deal voor een DIY-er, om elk jaar de natte ruimtes en de ramen na te kijken. Maar voor iemand die reeds in een accu-systeem is ingestapt, speelt dan zelfs geen rol welk merk, want elk meer heeft meerdere reeksen, die gaat volgens mij toch eerder kijken naar iets dat op zijn/haar systeem past. En de hevige klusser, of diegene die niet in Gamma, Brico, ... gaat shoppen, zit op 18V :+
Nu is de Makita 18v LXT lijn gewoon helemaal fantastisch *O* (ik heb het zelf immers ook)

Maar mijn aannemer had gewoon Makita 14v systeem. En moet zeggen dat die M14 houtdraadbouten er verrassend makkelijk in gingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kabeltjekabel
FRANQ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:02:
[...]

Nu is de Makita 18v LXT lijn gewoon helemaal fantastisch *O* (ik heb het zelf immers ook)

Maar mijn aannemer had gewoon Makita 14v systeem. En moet zeggen dat die M14 houtdraadbouten er verrassend makkelijk in gingen.
Maar als je nu instapt is 18v natuurlijk wel een no-brainer gezien het ruimere aanbod. De 14,4V lijn hangt er eigenlijk overal een beetje half-dood bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ja, gewoon alle zuigmonden in dat slangdepot gooien. Doe ik ook. Maar die beugel; nee, doe maar niet; dan kan de CTL tenminste ook gewoon onder de MFT staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
De magie van Duitse winkels... betaal 5 euro verzendkosten... mm, okay. Even kijken; wat had ik nog meer nodig? Ohja; die diepvriesmarker van Edding. Hee, geen verzendkosten op gehele order bij dit artikel (€1,80). Lol

Dus de GSR 12v-35 krijgt gezelschap van een GSR 12v-35 FC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquidsky_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
kabeltjekabel schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:11:
De magie van Duitse winkels... betaal 5 euro verzendkosten... mm, okay. Even kijken; wat had ik nog meer nodig? Ohja; die diepvriesmarker van Edding. Hee, geen verzendkosten op gehele order bij dit artikel (€1,80). Lol

Dus de GSR 12v-35 krijgt gezelschap van een GSR 12v-35 FC.
Welke is dat? Altijd leuk om eens te kijken.
mag in PM indien het niet publiekelijk mag.
dankje alvast. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:02
Ik loop al een tijdje te twijfelen over wat ik zal aanschaffen qua materiaal.

Ik heb ooit een start gemaakt met een meubelmaakcursus (helaas gestopt door de corona) en daar zou ik eigenlijk wel verder mee willen gaan want het was erg leuk om te doen. Nu staat op het lijstje met aan te schaffen zaken een (inval)cirkelzaag of zaagtafel, een workbench en een bovenfrees. Nu zit ik voor die cirkelzaag enorm te wikken en wegen.

Aangezien ik een beginner ben heb ik er niet te veel geld voor over nog dus zit voor de cirkelzaag een beetje te kijken naar rond de 100 euro.
Via een collega heb ik gehoord dat het parkside materiaal van de Lidl best prima is voor het basiswerk om eens mee te starten.

Daar zag ik deze invalzaag. Maar nu twijfel ik of het verstandig is deze aan te schaffen of te wachten tot black friday voor misschien een mooie aanbieding voor een Bosch groen/Makita gewone cirkelzaag.
Ik heb wel veel gelezen al over invalzagen vs cirkelzagen, en de consensus leek in ieder geval tot een paar jaar terug dat de invalzaag veelzijdiger is.
Een andere optie zou zijn een zaagtafel, maar die lijkt me minder veelzijdig inzetbaar, net als een trekzaag/verstekzaag
Dus mijn vraag, wat zouden jullie kiezen voor dit geld? Ik verwacht niet voor rond de honderd euro een premium merk invalzaag te kunnen vinden tijdens black friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 08:38
Liquidsky_ schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:01:
[...]

Welke is dat? Altijd leuk om eens te kijken.
mag in PM indien het niet publiekelijk mag.
dankje alvast. _/-\o_
@kabeltjekabel +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Zinloos1 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:53:
Ik loop al een tijdje te twijfelen over wat ik zal aanschaffen qua materiaal.

Ik heb ooit een start gemaakt met een meubelmaakcursus (helaas gestopt door de corona) en daar zou ik eigenlijk wel verder mee willen gaan want het was erg leuk om te doen. Nu staat op het lijstje met aan te schaffen zaken een (inval)cirkelzaag of zaagtafel, een workbench en een bovenfrees. Nu zit ik voor die cirkelzaag enorm te wikken en wegen.

Aangezien ik een beginner ben heb ik er niet te veel geld voor over nog dus zit voor de cirkelzaag een beetje te kijken naar rond de 100 euro.
Via een collega heb ik gehoord dat het parkside materiaal van de Lidl best prima is voor het basiswerk om eens mee te starten.

Daar zag ik deze invalzaag. Maar nu twijfel ik of het verstandig is deze aan te schaffen of te wachten tot black friday voor misschien een mooie aanbieding voor een Bosch groen/Makita gewone cirkelzaag.
Ik heb wel veel gelezen al over invalzagen vs cirkelzagen, en de consensus leek in ieder geval tot een paar jaar terug dat de invalzaag veelzijdiger is.
Een andere optie zou zijn een zaagtafel, maar die lijkt me minder veelzijdig inzetbaar, net als een trekzaag/verstekzaag
Dus mijn vraag, wat zouden jullie kiezen voor dit geld? Ik verwacht niet voor rond de honderd euro een premium merk invalzaag te kunnen vinden tijdens black friday.
Die Parkside invalzaag is regelmatig voor 69 euro te koop. Ik heb hem ook voor die prijs gekocht. Hij is wel OK maar het is wel een groot en lomp ding (net zoals andere invalzagen). Als je er goed mee wil werken heb je ook ruimte nodig om alles goed neer te leggen. Want je zit ook met de liniaal wat ook een groot ding is. De lineaal verschuift ook makkelijk dus eigenlijk wil je hem vastklemmen maar dan moet je weer een grote tafel hebben om alles op te leggen en te klemmen. Achteraf had ik de klussen die ik tot nu toe gedaan heb misschien makkelijker kunnen doen met een handcirkelzaag zoals deze: https://www.toolstation.n...kit-handcirkelzaag/p11791

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Laatst online: 13-06 13:45
Johnny schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:15:
[...]

Die Parkside invalzaag is regelmatig voor 69 euro te koop. Ik heb hem ook voor die prijs gekocht. Hij is wel OK maar het is wel een groot en lomp ding (net zoals andere invalzagen). Als je er goed mee wil werken heb je ook ruimte nodig om alles goed neer te leggen. Want je zit ook met de liniaal wat ook een groot ding is. De lineaal verschuift ook makkelijk dus eigenlijk wil je hem vastklemmen maar dan moet je weer een grote tafel hebben om alles op te leggen en te klemmen. Achteraf had ik de klussen die ik tot nu toe gedaan heb misschien makkelijker kunnen doen met een handcirkelzaag zoals deze: https://www.toolstation.n...kit-handcirkelzaag/p11791
de nodige ruimte bij een invalzaag is toch altijd kleiner dan bij een tafelzaag? Bij de invalzaag heb je je paneelgrootte nodig (+ oversteek van je geleider), terwijl je bij een tafelzaag 2x je paneelgrootte nodig hebt (aanvoer + doorvoer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
Johnny schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:15:
[...]

Die handcirkelzaag hebben/hadden ze ook van parkside :) Heb hem zelf, op zich prima ding voor af en toe gebruik. Ik loop zelf altijd te kloten met hoe iets te geleiden, want de geleider die erbij zit is hooguit 30cm ofzo. Ook de zaagdiepte moet je op letten, als je iets te hard duwt, duw je hem dieper :X

Edit: ze hebben iets nieuwere versie zo te zien, wat groter/lomper ziet het eruit.

Ik was laatst aan het kijken naar de parkside zaagtafel, die was er altijd rond de 129,- soms zelfs net iets boven de 100,-. Maar hij was al een tijdje niet meer te vinden op de site, blijkbaar nu weer wel een nieuwe versie, maar ook gelijk stuk duurder (149,-).
Weet nog niet of ik dat wat vind, het is maar voor zo af en toe gebruik, er zijn ook andere goedkoper zaagtafels verkrijgbaar. (ja ik weet goedkoper is waarschijnlijk minder kwaliteit en goed opletten dat je recht zaagt ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door Martinusz op 05-11-2020 10:27 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:08
jichem schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:58:
[...]

Helaas nog niet echt kunnen werken met de compressor, die klus staat voor eind deze week.
Al wel een beetje lopen spelen, hij is echt extreem stil. Qua capaciteit ook prima voor wat ik wil, met een blaas pistool gaat hij op 8 bar redelijk snel leeg... Maarja dat doe ik zelden.

Bij de hbm combi tacker op 6.5 bar schoot ik 45 spijkers voordat hij aansloeg om te vullen. Prima voor normaal gebruik. Daarbij als hij aan slaat maakt hij 5x minder herrie dan de tacker.
Ik ben er tot nu toe erg blij mee
Interessant! Ik was ook aan het rondkijken naar een compacte compressor om in het tuinhuis te zetten, en was aan het kijken naar dit model. Een compressor zoals de HBM die minder lawaai maakt zou veel leuker zijn natuurlijk, maar de netto luchtopbrengst is wel een stuk minder (85 vs 220 l/min).
Ik ga hem vooral gebruiken om dingen af te spuiten, op te blazen (banden en plastieken speelgoed), om met een pneumatische slagmoersleutel mijn banden te wisselen en dat is het voorlopig. Zou die 85 l/min daarvoor volstaan of toch ineens voor de 220 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20
Mee_ schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:06:
[...]

Interessant! Ik was ook aan het rondkijken naar een compacte compressor om in het tuinhuis te zetten, en was aan het kijken naar dit model. Een compressor zoals de HBM die minder lawaai maakt zou veel leuker zijn natuurlijk, maar de netto luchtopbrengst is wel een stuk minder (85 vs 220 l/min).
Ik ga hem vooral gebruiken om dingen af te spuiten, op te blazen (banden en plastieken speelgoed), om met een pneumatische slagmoersleutel mijn banden te wisselen en dat is het voorlopig. Zou die 85 l/min daarvoor volstaan of toch ineens voor de 220 gaan?
Ik zou zeker voor een grotere gaan. Ik kan maar een paar seconden vol vermogen blazen. Een slagmoer zal helemaal aan de krappe kant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
Mee_ schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:06:
[...]

85 l/min is te weinig voor wat je wil doen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:08
Ok duidelijk, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nog even een kleine bijdrage voor de zaagtafel-zoekers en toekomstige zoekfunctiegebruikers onder ons....

op het woodworking-forum een kleine -1 voor de Bosch GTS635-216.

"Wellicht nog even goed om een update te geven, ik heb de Bosch binnen een dag weer teruggebracht. De volledige zaagbehuizing zat speling op en het gaf geen gevoel van Bosch blauw kwaliteit.

Uiteindelijk heb ik een tweedehands DeWalt DWE-745 overgenomen. Een wereld van verschil en met die zaagtafel ben ik erg blij!"

Laat ook (IMHO) wel zien waarom de opvolger van de 745, de DW7485, een stukje duurder is dan de kleine Bosch GTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:55

Tjark

DON'T PANIC

@Fraggert alleen jammer dat ie in de VS maar $400 kost (excl tax)

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tjark schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:04:
@Fraggert alleen jammer dat ie in de VS maar $400 kost (excl tax)
Geen idee wat de Tax daar doet...maar hier net even over de 500 incl...515 zo'n beetje. Bij toolnation heb je nog eens 5 jaar garantie ook, dat is een welbesteed tientje want ik hem niet veel goedkoper dan 500 aangeboden worden.

op zich vind ik dat voor wat de 7485 je brengt, in verhouding met de concurentie, echt wel netjes :) .

Mijn vakantie volgende week gaat niet door (#2degolf |:( ) dus ik heb wat meer tijd voor wat klussen in huis waaronder de zaagslede voor de JET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:16
Een vraagje/rant voor dit topic: vroeger had je de adventkalenders van wera/wiha die nogal veel waar voor hun geld bieden - ik heb het gevoel dat ze nu niet meer meedoen? Die van Wiha is al 3 jaar dezelfde (en volgens mij zijn geld niet waard), Wera weet ik niet. Ff opgezocht op amazon.de:

Stahlwille voor 122 euro 3/4 ratel in een doos
Gedore Red voor 35: schroevendraaier met bits
Wiha voor 47: twee schroevendraaiers en nog wat
Wera voor 58: doppen en een handvat
Hazet voor 54: schroevendraaier, bits en wat inbussen
Mannesman voor 58: dremel clone
KWB voor 30: huis- tuin- en keukensetje
KS tools voor 42: rateltje met doppen.

Het rant-gedeelte gaat erover dat indertijd, toen alleen wera en wiha dat deden, je voor weinig geld een best leuk setje kon hebben; nu lijkt het erop dat je voor evenveel geld minder nuttige dingen kunt krijgen. Weet niet wat jullie er van denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:27

Asteroid9

General Failure

Deze is nog wel interessant toch?

https://www.weragereedsch...r-2019-4013288211866.html

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Pagina: 1 ... 151 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic