Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
kabeltjekabel schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Gaat allemaal goed, maar ik heb gewoon een pesthekel aan het zetten van die stekkers. Ik koop bij voorkeur gewoon kant en klare patchkabels. Enkel voor houtje touwtje oplossingen, zoals ergens een patchkabel door een klein gaatje langs een verwarmingsbuis oid; dan knijp ik stekkertjes. Soms heb ik trilhanden, en dat is echt de pest met het rangschikken van die 8 aders.
Juist, dat is duidelijk. Bedankt. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Ik heb een paar connectors en omhulsels besteld. Ik ga het eerst even proberen met dat andere 'geval'. Als het lukt.. tja.. anders toch maar voor de Knipex. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:13
Of je doet het op de DIY manier... Gebruik het originele accu-pack maar vervang de cellen door goeie nieuwe Lithium-ion cellen. Via nkon.nl kan je bijvoorbeeld Sony VTC6 in verschillende capaciteiten krijgen.

Het grote struikelblok daarbij is dat je dan een puntlas-apparaat nodig hebt.

Da's nog goedkoop te krijgen op AliExpress maar het vereist ook een auto- of LiPo- batterij om de stroom te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 18:43
Vliegvlug schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:39:

Met dit in mijn achterhoofd en de Amazon Prime dagen heb ik de Bosch 2-28F Amazon editie aangeschaft voor €169.
Had ik graag voor dat geld willen hebben. Aanbieding niet meer geldig toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

rockerpoet schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:28:
[...]
Geen prime day meer bij amazon. Beste kans dat hij op herhaling gaat tijdens Black Friday, mogelijk voor minder zelfs. Dus als er geen haast bij zit....
En tip: wacht niet te lang, de echt scherpe deals zijn meestal beperkt in voorraad bij amazon, waarna op=op en terug naar de oude prijs (blijkt het toch niet op te zijn dus alleen wel op voor de scherpe prijs)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 22:14
Twijfels schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Ik had het eerst in een 102, inmiddels verkocht en een 136 ervoor in gebruik. In een 102 met de deksel inleg kan je echt bijzonder weinig kwijt.

Dat steekvak zitten overigens de juiste schroeven etc bij in en schroef je vast in de daarvoor bestemde gaten in de deksel, ga je niet doorheen hoor.

En hoezo is iets niet netjes in schuim te maken? :9
Heb zelf dit een tijd terug met de hand (bovenfrees ipv mes gebruikt) gedaan:
[Afbeelding]

Twijfels in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5" - wel ellendig veel werk..
Heel mooi dit! En leuke collectie zo met verschillende merken. Wat voor freesje heb je gebruikt om in schuim te frezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
rockerpoet schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

Komt soms ook langs in L-boxx, zonder beitels, voor ~150-160

Zie;
https://keepa.com/#!product/3-B01LDZYN6C

[ Voor 8% gewijzigd door kabeltjekabel op 15-10-2020 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
florizla schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:17:
Of je doet het op de DIY manier... Gebruik het originele accu-pack maar vervang de cellen door goeie nieuwe Lithium-ion cellen. Via nkon.nl kan je bijvoorbeeld Sony VTC6 in verschillende capaciteiten krijgen.

Het grote struikelblok daarbij is dat je dan een puntlas-apparaat nodig hebt.

Da's nog goedkoop te krijgen op AliExpress maar het vereist ook een auto- of LiPo- batterij om de stroom te leveren.
Solderen kan ook, maar wel een hele dikke bout nodig. De extra hitte is niet fijn voor de cellen...

Of hier;
https://malectrics.eu/
Dan heb je een auto accu of dikke LiPo accu nodig.

Op Aliexpress staan apparaten op netvoeding, maar dat schijnt nog een dingetje te zijn qua het trippen van automaten. @mux heeft dacht ik zo'n puntlasapparaat eens van een andere trafo voorzien om het goed werkend te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kabeltjekabel
En per paard bezorgd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:10
6killer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 18:10:
[...]

Heel mooi dit! En leuke collectie zo met verschillende merken. Wat voor freesje heb je gebruikt om in schuim te frezen?

Normale hout-groeffrezen, denk wel dat spiraalfrezen beter zouden werken, dat wordt met foam op een CNC machine ook gebruikt volgens mij, maar reguliere groeffrezen gaat prima.
Voor de schacht van schroevendraaiers en krappe / scherpe bochtjes etc met een 3mm freesje, grootste deel met 8mm en dat lange open stuk voor je vingers uit mijn hoofd 16mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
Nou, morgen komt weer een hele sloot gereedschap binnen.
Waar ik zelf niet helemaal uit kom is wat ik voor schroevendraaier ik handig/fijn vindt om mee te gaan werken.

Uiteindelijk is het de wens om van alles wat te hebben. Meerdere maten vaste schroevendraaiers, en dan een bithouder.
Waar ik nu naar te kijken en graag jullie feedback over krijg zijn:
Wera Kraftform Kompakt 27
Wera Kraftform Kompakt VDE

Waar ik alleen niet helemaal achter ben, is of het Kompakt, op het formaat wijst of dat het ... wat anders is.

[ Voor 8% gewijzigd door Flix20 op 15-10-2020 19:17 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09 22:20
Flix20 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:10:
Waar ik zelf niet helemaal uit kom is wat ik voor schroevendraaier ik handig/fijn vindt om mee te gaan werken.

Uiteindelijk is het de wens om van alles wat te hebben. Meerdere maten vaste schroevendraaiers, en dan een bithouder.
Die vde set is heel fijn, echter heb ik er zelf een setje gewone schroevendraaiers bij gehaald. Ik vond het constant wisselen bij bepaalde klussen vrij vervelend worden. Ik ben op dat vlak dan ook wel vrij lui aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Flix20 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:10:

Waar ik alleen niet helemaal achter ben, is of het Kompakt, op het formaat wijst of dat het ... wat anders is.
Volgens mij heeft Kompakt niks met de maat te maken, maar is dat gewoon de naam die Wera gebruikt voor "set". Google maar eens op "Wera Kompakt".

Heb zelf ook een hele set Wera schroevendraaiers en nu ook bitschroevendraaiers van PB swiss erbij met swissgrip. Mocht ik opnieuw mogen kopen, zou ik absoluut alle (bit)schroevendraaiers van PB swiss kopen i.p.v. Wera, vind ik toch fijner in de hand liggen, hoewel de Wera niet verkeerd is overigens. Maar de prijs is helaas ook een stukje duurder. Heb je wel de top van de markt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
Twijfels schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:43:
[...]

Volgens mij heeft Kompakt niks met de maat te maken, maar is dat gewoon de naam die Wera gebruikt voor "set". Google maar eens op "Wera Kompakt".

Heb zelf ook een hele set Wera schroevendraaiers en nu ook bitschroevendraaiers van PB swiss erbij met swissgrip. Mocht ik opnieuw mogen kopen, zou ik absoluut alle (bit)schroevendraaiers van PB swiss kopen i.p.v. Wera, vind ik toch fijner in de hand liggen, hoewel de Wera niet verkeerd is overigens. Maar de prijs is helaas ook een stukje duurder. Heb je wel de top van de markt :*)
Ben er ondertussen inderdaad achter dat het heft nr. 817 is en Kompakt refereert naar het setje in z'n geheel.
Heft is wel normaal full-size.
Dat is tevens ook de reden waarom ik naar de Wera neig t.o.v. dit PB swiss
Reden hierachter is dat ik vrij grote handen heb en een groter heft veel fijner in de hand vind liggen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Twijfels schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:00:
[...]

Normale hout-groeffrezen, denk wel dat spiraalfrezen beter zouden werken, dat wordt met foam op een CNC machine ook gebruikt volgens mij, maar reguliere groeffrezen gaat prima.
Voor de schacht van schroevendraaiers en krappe / scherpe bochtjes etc met een 3mm freesje, grootste deel met 8mm en dat lange open stuk voor je vingers uit mijn hoofd 16mm :)
Toch maar eens een test poging gaan wagen dan, het is mooi, netjes en overzichtelijk zo. En gewone stockphotos gebruikt om een outline vector te maken en die geschaald dus (niet zelf fotos gemaakt?). Zou mooi zijn als gereedschapsfabrikanten een vectorbestand met outlines zouden aanbieden net als sommige producenten 3D tekeningen hebben om te importeren, dat maakt dat deel dan al vrij eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:41

Vliegvlug

Flight Simple

rockhopper schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:50:
[...]

Geen prime day meer bij amazon. Beste kans dat hij op herhaling gaat tijdens Black Friday, mogelijk voor minder zelfs. Dus als er geen haast bij zit....
En tip: wacht niet te lang, de echt scherpe deals zijn meestal beperkt in voorraad bij amazon, waarna op=op en terug naar de oude prijs (blijkt het toch niet op te zijn dus alleen wel op voor de scherpe prijs)
Dat is wel een goede tip inderdaad.
Deze Bosch 2-28 boorhamer was de volledige 2 dagen van de Prime dagen beschikbaar voor de lage prijs maar de Bosch PBD 40 kolomboor was toen ik ‘m een aantal jaar geleden voor €150 bij amazon kocht binnen iets van een half uur niet meer beschikbaar nadat ik m besteld had en daarna inderdaad weer terug voor de reguliere prijs dus het kan erg verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

huppelepups schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:12:
Raden jullie 123accu huismerk accu's aan voor elektrisch gereedschap?
Ik heb voor mijn panasonic 14,4V boormachine een vervangingsaccu gekocht van Yanec.

Niet het goedkoopste alternatief, maar de consensus hier is dat dat een prima gevalletje prijs/kwaliteit is.

Laad net zo snel en heb niet de indruk dat ie minder presteert of eerder leeg is.

Past gewoon alsof het een nieuwe panasonic accu is. Als de volgende accu stuk gaat haal ik er denk ik weer één of de boor moet een stuk verder heen zijn dat ik overweeg in te stappen op het 18v makita platform.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
6killer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:09:
[...]

Toch maar eens een test poging gaan wagen dan, het is mooi, netjes en overzichtelijk zo. En gewone stockphotos gebruikt om een outline vector te maken en die geschaald dus (niet zelf fotos gemaakt?). Zou mooi zijn als gereedschapsfabrikanten een vectorbestand met outlines zouden aanbieden net als sommige producenten 3D tekeningen hebben om te importeren, dat maakt dat deel dan al vrij eenvoudig.
Meeste is stock foto’s en zelf nagemeten ja. Sommige stock fotos klopten niet (oude modellen of verkeerde maat, ph1 ipv ph2 bijvoorbeeld), dan was het beetje knippen en plakken.

Als je t probeert, gebruik dik papier, heb zelf 250 grams gebruikt, met normaal papier werkt t niet zo fijn/nauwkeurig naar mijn mening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 11:30
Amazon blijft toch wel verbazen.
Moest toch wat kopen. :+
Weliswaar geen primedeal, wel prime delivery.

Deze lashelm rond 22.00 uur besteld gisteren en vanmiddag al geleverd rond 6 uur. Stond wederom voor vrijdag gepland toen ik hem bestelde.
Zit top, sluit goed aan op je borst en goed af te stellen dat hij die net niet raakt, goed verstelbare hoofdband, handige "lock" in stand omhoog en toch hem met een knikje langzaam kunnen laten dalen (twee handen vrij), fijn groot vizier met drie instellingen : lassen, slijpen en snijden, en die goed met je handschoen te schakelen, ook testfunctie verduisteren. Goed zicht niet verduistert. Ook fijn gelijk drie sets beschermplastic erbij voor binnen en buiten.

Ik vond de Sentinels en Optrels wel mooier. >:)
Helaas niet zuinig genoeg op mijn gereedschap daarvoor...... :+

[ Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 15-10-2020 23:42 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Twijfels schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:36:
[...]

Meeste is stock foto’s en zelf nagemeten ja. Sommige stock fotos klopten niet (oude modellen of verkeerde maat, ph1 ipv ph2 bijvoorbeeld), dan was het beetje knippen en plakken.

Als je t probeert, gebruik dik papier, heb zelf 250 grams gebruikt, met normaal papier werkt t niet zo fijn/nauwkeurig naar mijn mening :)
Ok bedankt voor de tip. Ik wil een poging wagen alleen de freesmachine zelf is nog iets.. Een kleine kantentrees lijkt me wel makkelijker, ik heb alleen een lompe bovenfrees en een vergelijkbare poging van Nachdenksport op YouTube werkte daarmee niet zo lekker (maar ook andere frees/schuim denk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
6killer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:54:
[...]

Ok bedankt voor de tip. Ik wil een poging wagen alleen de freesmachine zelf is nog iets.. Een kleine kantentrees lijkt me wel makkelijker, ik heb alleen een lompe bovenfrees en een vergelijkbare poging van Nachdenksport op YouTube werkte daarmee niet zo lekker (maar ook andere frees/schuim denk).
Zal verschillen per type schuim, het wel bekende kaizen foam (matig spul, ik koop het niet meer) is veel zachter en drukt in met een zware bovenfrees. De plastazote wat ik heb gebruikt is heel stevig, en zou met een zwaardere bovenfrees ook nog wel gaan denk ik. Maar een kleine kantenfrees zal hoe dan ook beter werken ja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 22:04
Was al een tijdje aan het kijken naar een slagmoersleutel voor hobby-automotive gebruik. Zat in het Makita platform te kijken, was bang dat de DTW190 niet sterk genoeg zou zijn (wel voor wielbouten bij de jaarlijkse bandenwissel maar misschien niet voor een vastgerotte draagarm of krukaspoelie). DTW 285 was een optie, maar nog steeds wat aan de prijzige kant in vergelijking met de DTW450 (gevalletje 'voor een paar tientjes extra heb je...'). DTW1002 was zware overkill natuurlijk.

Nu zag ik vandaag echter de relatief nieuwe DTW300 (maar dan niet in box) via Amazon UK voor omgerekend E138,- incl verzending. Paar tientjes goedkoper dan de DTW285, met 580Nm losmaken en 330Nm vast. Dus uiteindelijk die maar besteld, staat wel in backorder.

Gaat nog wel even duren voordat hij er is (mid-Nov) maar wellicht iemand al ervaring met de DTW300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Broabander schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:28:
Was al een tijdje aan het kijken naar een slagmoersleutel voor hobby-automotive gebruik. Zat in het Makita platform te kijken, was bang dat de DTW190 niet sterk genoeg zou zijn (wel voor wielbouten bij de jaarlijkse bandenwissel maar misschien niet voor een vastgerotte draagarm of krukaspoelie). DTW 285 was een optie, maar nog steeds wat aan de prijzige kant in vergelijking met de DTW450 (gevalletje 'voor een paar tientjes extra heb je...'). DTW1002 was zware overkill natuurlijk.

Nu zag ik vandaag echter de relatief nieuwe DTW300 (maar dan niet in box) via Amazon UK voor omgerekend E138,- incl verzending. Paar tientjes goedkoper dan de DTW285, met 580Nm losmaken en 330Nm vast. Dus uiteindelijk die maar besteld, staat wel in backorder.

Gaat nog wel even duren voordat hij er is (mid-Nov) maar wellicht iemand al ervaring met de DTW300?
Geen ervaring mee, maar deze is wel errrrug goed te doen. Zou ik mijn stubby wens even moeten laten gaan, maar dan stap ik wel in 1x in het 18V makita systeem. Oef, twijfels twijfels

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 13:17
Luxicon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:03:
Is dit een goede tang voor krimp / knippen van cat5e / cat6 kabels?
https://www.gereedschapce...esternstekkers-190mm.html

Deze is een soort van Action / Wibra kwaliteit.

Deze knipt met strippen 1 draadje door (of bijna > breekt af) en is ook niet constant met de diepte. De ene keer zit er nog geen 1 mm tussen de mesjes, de andere keer 4mm. Ook laat 1 handgreep al los na 10 minuten. Het mechanisme dat schuift (in de handgreep) heeft best veel speling, naar je toe / van je af. Het knipmesje zit ook los zie ik. Die kun je wel vastdraaien.
Die tang is prima, heb ik ook, Knipex heeft hem wel gerebrand:

https://www.routershop.nl...or-rj-45-en-rj-11/pid=760

Maar voor €26,79 is het een prima deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Fraggert schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Goeie tip, aangezien @Matthis zo'n DIN haak heeft, allicht kun je zien waar de fout in de railsquare zit :)
Om hierop terug te komen: ik vermoed dat er bij het boren van de gaten iets misgelopen is. De benchdogs etc draaiden ook niet allemaal soepel in de gaten. Ze sturen normaliter een nieuwe op - Benchdogs.co.uk is wel behulpzaam moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Vliegvlug schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:25:
[...]

Dat is wel een goede tip inderdaad.
Deze Bosch 2-28 boorhamer was de volledige 2 dagen van de Prime dagen beschikbaar voor de lage prijs maar de Bosch PBD 40 kolomboor was toen ik ‘m een aantal jaar geleden voor €150 bij amazon kocht binnen iets van een half uur niet meer beschikbaar nadat ik m besteld had en daarna inderdaad weer terug voor de reguliere prijs dus het kan erg verschillen.
Ik greep zelf ook naast een werktafel, was na middernacht iets van €85, 's ochtends alweer 127€. Dus jammer maar helaas.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 22:07

JT

VETAK y0

Wie heeft er ervaring met slangenboren van Bosch? Ik wil een set kopen maar lees op Amazon 2 reviews dat het goedkope Chinese zut zou zijn (op 33 reviews). En wat ik nu net niet kan gebruiken is dat de boren niet recht zijn. Iemand die daar wat over kan zeggen?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Vandaag mijn Bosch GBH 2-28F binnen gekregen.
Ik heb er nog niet mee geboord maar wel even op het stopcontact aangesloten en daarbij viel me op dat hij in de hamerstand meteen gaat hameren.

Is dat normaal voor de 2-28?

Mijn vorige Metabo 2860-2 boorhamer ging pas hameren wanneer ik er druk op zette en niet bij onbelast ronddraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 00:38
Vliegvlug schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:17:
Ik heb er nog niet mee geboord maar wel even op het stopcontact aangesloten en daarbij viel me op dat hij in de hamerstand meteen gaat hameren.

Mijn vorige Metabo 2860-2 boorhamer ging pas hameren wanneer ik er druk op zette en niet bij onbelast ronddraaien.
Kan gebeuren als je hem onbelast draait maar bijv wel de kop naar boven houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

maartend schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Kan gebeuren als je hem onbelast draait maar bijv wel de kop naar boven houdt.
Ik heb hem net alle kanten op geprobeerd maar hij hamert in elke oriëntatie :|

Lijkt me trouwens ook niet handig als je een gat in het plafond wilt boren en hij gaat dan al direct hameren.

Mogelijk dat er iets vast zit wat even los moet komen wanneer ik mijn eerste gat boor maar dat ga ik nu niet proberen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Vliegvlug schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:46:
[...]
Mogelijk dat er iets vast zit wat even los moet komen wanneer ik mijn eerste gat boor maar dat ga ik nu niet proberen. ;)
2145. Kan best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-09 21:38

Ik heb het even gecheckt, maar die van mij hamert ook direct in onbelaste situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Dit lijkt me trouwens normaal want je schakelt gewoon de hamerstand in en dat is een mechanisch iets. Overigens zou ik kijken of de boorkop niet zwabbert. Mijn eerder bestelde heeft dit wel helaas en moet ik nog terugsturen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
6killer schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:12:
Dit lijkt me trouwens normaal want je schakelt gewoon de hamerstand in en dat is een mechanisch iets. Overigens zou ik kijken of de boorkop niet zwabbert. Mijn eerder bestelde heeft dit wel helaas en moet ik nog terugsturen :/
Nee hoor. Als ik mijn Bosch hamer gebruik, moet ik een zekere kracht zetten voor hij echt hamert. Wat wel fijn is, hij sloopt niet gelijk een tegel als ik langzaam op toeren kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Die van mij hamert ook niet meteen hoor. Wel als de boor er heel gesmeerd inzit en naar beneden zakt terwijl je de machine met de kop omhoog houdt.

Voor nauwkeurig aanzetten kun je ook eerst de hamerstand even uit zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door kabeltjekabel op 16-10-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

JT schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:11:
Wie heeft er ervaring met slangenboren van Bosch? Ik wil een set kopen maar lees op Amazon 2 reviews dat het goedkope Chinese zut zou zijn (op 33 reviews). En wat ik nu net niet kan gebruiken is dat de boren niet recht zijn. Iemand die daar wat over kan zeggen?
Een lange slangenboor gaat makkelijker zwabberen dan een originele houtboor. De slangenboor heeft vrij veel afname op een relatief dunne schacht. Elke slangenboor heeft hier last van en zal dus in meer of mindere maten zijn weg zoeken in de houtnerf. Of dat erg is hangt van je toepassing af.
Kortom: recht zullen ze wel zijn en anders kun je ze terugsturen. Maar zoeken in 't hout zullen ze zeker.

PVoutput

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Twijfels
Donderdag een prachtig mooie GCM 12 GDL van Hornbach binnen gekregen als vervanger voor m'n GCM 8 SJL :9~
Wat een prachtig apparaat en ondanks dat hij enorm is, is hij op een werkbank perfect op te stellen, was ook de belangrijkste reden om het geld er maar op stuk te slaan. Werkbank van 62cm diep en dat gaat super, weggeklapt zit hij niet in de weg.

Vandaag ook gelijk een platformpje gemaakt met stalen meetlint ingefreesd en alu-profieltje erbij, zodat ik nu op de milimeter nauwkeurig een stopblok vast kan zetten (ja dat blok kan zeker 80% kleiner worden, had hem nog liggen). Was bang dat het lastig zou worden, maar is perfect gelukt *O*

Wel wat beperkt in de ruimte, kan tot circa 2m20 afkorten, maar aangezien ik 98% van de tijd met alu profielen tot 1m98 werk is het prima. De overige klusjes moet hij maar losgehaald worden en op het onderstel neergezet worden. Echt een verademing om lekker in een warme garage te kunnen werken in plaats van constant een onderstel met zaag naar buiten te moeten tillen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2dNOjO1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sxB1Q7a.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KS8JNFe.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• David DC
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-03-2024
@breagor , misschien een beetje laat maar Hikoki (=Hitachi) heeft volgend setje: HiKOKI 752500 41-delige krachtdoppenset incl. bits in koffer - 1/2"

Zelf geen ervaring mee, materiaal kan ik niet direct terugvinden en kost zo rond de 40 €. Krijgt ook positieve reviews ( voor wat dat waard is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24
David DC schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:10:
@breagor , misschien een beetje laat maar Hikoki (=Hitachi) heeft volgend setje: HiKOKI 752500 41-delige krachtdoppenset incl. bits in koffer - 1/2"

Zelf geen ervaring mee, materiaal kan ik niet direct terugvinden en kost zo rond de 40 €. Krijgt ook positieve reviews ( voor wat dat waard is natuurlijk).
dat is een goede tip! ik heb even gespeurd en als ik op deze site kijk (2e plaatje) lijken van CR-MO te zijn:

https://archiwum.allegro....i-752500-i7819236942.html

compact en niet duur (34 euro bij amazon), en ook meteen nog wat bitjes etc. erbij (weliswaar niet impact maar soit).....

deze gaat denk ik straks ff in het mandje ...wellicht nog een losse 16, 18 en 24mm erbij kopen dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:41

bonzz.netninja

Niente baffi

Twijfels schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:21:
Donderdag een prachtig mooie GCM 12 GDL van Hornbach binnen gekregen als vervanger voor m'n GCM 8 SJL :9~
Wat een prachtig apparaat en ondanks dat hij enorm is, is hij op een werkbank perfect op te stellen, was ook de belangrijkste reden om het geld er maar op stuk te slaan. Werkbank van 62cm diep en dat gaat super, weggeklapt zit hij niet in de weg.

Vandaag ook gelijk een platformpje gemaakt met stalen meetlint ingefreesd en alu-profieltje erbij, zodat ik nu op de milimeter nauwkeurig een stopblok vast kan zetten (ja dat blok kan zeker 80% kleiner worden, had hem nog liggen). Was bang dat het lastig zou worden, maar is perfect gelukt *O*

Wel wat beperkt in de ruimte, kan tot circa 2m20 afkorten, maar aangezien ik 98% van de tijd met alu profielen tot 1m98 werk is het prima. De overige klusjes moet hij maar losgehaald worden en op het onderstel neergezet worden. Echt een verademing om lekker in een warme garage te kunnen werken in plaats van constant een onderstel met zaag naar buiten te moeten tillen!

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja super mooi! Wel duur ding :) Uiteindelijk komt er ook wel een keer zoiets bij mij te staan,met name door de beperkte diepte. DeWalt kan ook met hun telescopisch systeem,maar dan kun je geen gleufjes zagen :|

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Heeft iemand hier ervaring met de diamantboren van Mexco, zoals de Toolstation ze ook verkoopt?

Binnenkort een vorstvrije buitenkraan plaatsen; 30mm boren door metselwerk en achterliggende gipswand. Ik zit een beetje te twijfelen tussen een 30mm boor in SDS-Plus of -Max te halen of zo'n diamantdroogboorkroon.

Op ebay staan er ook heel voordelige sets;
https://www.ebay.nl/itm/M...ue-Soil-Pipe/383538400367

En nee; ik ga niet iemand laten langskomen om dat gat te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 06:51

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Ik heb een diamantboor van 75mm x 200mm van Ecotools. Ging prima door oude, harde baksteen met een niet al te robuuste boormachine. Wel slipkoppeling, anders ben je als je pech hebt je polsen kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubys
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 22:09
kabeltjekabel schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:41:
Heeft iemand hier ervaring met de diamantboren van Mexco, zoals de Toolstation ze ook verkoopt?

Binnenkort een vorstvrije buitenkraan plaatsen; 30mm boren door metselwerk en achterliggende gipswand. Ik zit een beetje te twijfelen tussen een 30mm boor in SDS-Plus of -Max te halen of zo'n diamantdroogboorkroon.

Op ebay staan er ook heel voordelige sets;
https://www.ebay.nl/itm/M...ue-Soil-Pipe/383538400367

En nee; ik ga niet iemand laten langskomen om dat gat te boren.
Ik heb een paar maanden terug 2 gaten geboord voor de airco met de Mexco diamantboor droog 91x170mm van toolstation. Dat ging opzich prima. Eerst door bakstenen en daarna door kalkzandsteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
nubys schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Ik heb een paar maanden terug 2 gaten geboord voor de airco met de Mexco diamantboor droog 91x170mm van toolstation. Dat ging opzich prima. Eerst door bakstenen en daarna door kalkzandsteen.
En nog niet half versleten na die 2 gaten?
deWit schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:04:
Ik heb een diamantboor van 75mm x 200mm van Ecotools. Ging prima door oude, harde baksteen met een niet al te robuuste boormachine. Wel slipkoppeling, anders ben je als je pech hebt je polsen kwijt...
Boormachine zonder slipkoppeling heb ik niet. En been tegen de extra handgreep werkt goed :); tevens het enige deel van m'n lijf dat niet ondergemiddeld zwak is :+

[ Voor 4% gewijzigd door kabeltjekabel op 17-10-2020 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nubys
kabeltjekabel schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 18:50:
[...]

En nog niet half versleten na die 2 gaten?

[...]

Boormachine zonder slipkoppeling heb ik niet. En been tegen de extra handgreep werkt goed :); tevens het enige deel van m'n lijf dat niet ondergemiddeld zwak is :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4LItLF0TkxLSD-fr4xeEeb0sJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crID7OLAk2F2eNCecG37eSa8.jpg?f=fotoalbum_large

Weinig slijtage aan te zien volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@nubys
Ook al moet het prima tegen rode baksteen kunnen, en eigenlijk zonder slijtage:
Kalkzandsteen maakt je diamanttanden weer scherp, dat laat de tussenlaag extra snel slijten zodat het diamant weer uitsteekt.
(Werkt ook zo bij slijpschijfjes.)
Als je daar mee eindigt heb je dus mooie scherpe tanden over.
De werkelijke slijtage kun je dan alleen door opmeten voor en na bepalen. Nieuw is vaak 10 mm segmenthoogte.

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 17-10-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Teijgetje schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:47:
@nubys
Kalkzandsteen maakt je diamanttanden weer scherp, dat laat de tussenlaag extra snel slijten zodat het diamant weer uitsteekt.
De werkelijke slijtage kun je dan alleen door opmeten voor en na bepalen.
Waar ik doorheen moet is baksteen uit late '80s; dat is half lucht, half zand en 0,1% bindmiddel; zelfs zonder diamanttanden kom je daar nog wel in denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubys
Teijgetje schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:47:
@nubys
De werkelijke slijtage kun je dan alleen door opmeten voor en na bepalen. Nieuw is vaak 10 mm segmenthoogte.
Segmenthoogte is nu nog iets meer dan 8mm. Voor mij goed genoeg voor de prijs in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
nubys schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:59:
[...]

Segmenthoogte is nu nog iets meer dan 8mm. Voor mij goed genoeg voor de prijs in ieder geval.
€4 per gat dus (10mm toen 'ie nieuw was).

Het ene kalkzandsteen is het andere ook niet trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door kabeltjekabel op 17-10-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 09:45
Moet hier over een paar weken wat natuursteen plinten afkorten en in verstek zagen (buitenhoek). Wil dit graag zelf doen en ben nu dus aan het kijken naar een tegelzaag. Zie een hoop verschillende maar wel allen hetzelfde type model bijvoorbeeld: Einhell TC-TC 800. Je hebt deze ook van Ferm, Rubi etc.

Zijn er hier mensen met ervaringen met dergelijke machines? Zijn deze prima voor een paar plinten (12mm dik Belgische hardsteen) of moet ik een hoger segment zoeken of bijvoorbeeld huren bij Boels voor een dag?

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:27
Luxicon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:03:
Is dit een goede tang voor krimp / knippen van cat5e / cat6 kabels?
https://www.gereedschapce...esternstekkers-190mm.html

Deze is een soort van Action / Wibra kwaliteit.

Deze knipt met strippen 1 draadje door (of bijna > breekt af) en is ook niet constant met de diepte. De ene keer zit er nog geen 1 mm tussen de mesjes, de andere keer 4mm. Ook laat 1 handgreep al los na 10 minuten. Het mechanisme dat schuift (in de handgreep) heeft best veel speling, naar je toe / van je af. Het knipmesje zit ook los zie ik. Die kun je wel vastdraaien.
Ik gebruik die "goedkope" tang regelmatig om rj45 stekers te knijpen, maar als kabel stripper gebruik ik altijd een knipex ergostrip, gebruik die tang echt puur en alleen om de plugjes te persen en meer niet. Afknippen gewoon met een zijkniptang.

Heb wel zo'n goedkope uitvoering gehad van die knipex, zo'n één als hieronder maar die gaf in 90% van de gevallen fouten op de kabel, omdat die de ene kant te hard perste en de andere kant bijna niet.
Ben sindsdien groot voorstander van krimpen in de kop (zoals die goedkope) en verder passend gereedschap erbij ;)
Uncle Mel schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Die tang is prima, heb ik ook, Knipex heeft hem wel gerebrand:

https://www.routershop.nl...or-rj-45-en-rj-11/pid=760

Maar voor €26,79 is het een prima deal

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Annuk schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:47:
[...]
als kabel stripper gebruik ik altijd een knipex ergostrip,
[...]
Ja, geniaal ding is dat. Maar oppassen als de mantel heel dun is.

De 02 is de linkshandige uitvoering.

Wel prijzige stukjes plastic. Net zoals de Twistcut. Maar oh zo handig.

[ Voor 8% gewijzigd door kabeltjekabel op 18-10-2020 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:27
kabeltjekabel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 01:25:
[...]

[...]
Die ken ik (nog) niet in een hands-on ervaring

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Annuk schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 01:58:
[...]

Die ken ik (nog) niet in een hands-on ervaring
Is ook een nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Annuk schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 00:47:
[...]

Ik gebruik die "goedkope" tang regelmatig om rj45 stekers te knijpen, maar als kabel stripper gebruik ik altijd een knipex ergostrip, gebruik die tang echt puur en alleen om de plugjes te persen en meer niet. Afknippen gewoon met een zijkniptang.

Heb wel zo'n goedkope uitvoering gehad van die knipex, zo'n één als hieronder maar die gaf in 90% van de gevallen fouten op de kabel, omdat die de ene kant te hard perste en de andere kant bijna niet.
Ben sindsdien groot voorstander van krimpen in de kop (zoals die goedkope) en verder passend gereedschap erbij ;)

[...]
Oke, handig om te weten. Ik heb de tang inmiddels toch gebruikt (anders kon deze nog terug) en tot nu toe is elke connector goed aangesloten. Dus voor het krimpen en knippen is het een goede tang. Voor strippen waardeloos. Dus voor het strippen gebruik ik wat anders.

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:41

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcSzhCnNEyBEHEsNW-2ptEnsCcjih5uUQU-2ykVddSRtF7J7WNxsDY_riN5jH0A&usqp=CAY
Ik ben heel blij met mijn jokari stripper Werkt echt boven verwachting goed en soepel

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

@kabeltjekabel ik heb de mexco professional set https://www.toolstation.n...le-diamantborenset/p29196

Met de 117 mm inmiddels 8 gaten geboord (allemaal in baksteen) en nog steeds prima. Er is vast beter spul te krijgen maar dit werkt echt prima. Laatste gat gemaakt met mijn accuboormachine. (Bosch 18v-85). Was op een ladder en bij aanzetten oppassen dat de kickback protection niet meteen aanslaat wegens het grote gewicht dat op snelheid gebracht moet worden. 1 gat was 1 procore 4Ah accu, maar 't ging prima!

[ Voor 4% gewijzigd door prein2 op 18-10-2020 09:25 ]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

bonzz.netninja schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:14:
[Afbeelding]
Ik ben heel blij met mijn jokari stripper Werkt echt boven verwachting goed en soepel
Heerlijk stuk gereedschap hé! Gebruik hem op het werk bijna dagelijks.

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
TankiEEE schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:30:

Zijn er hier mensen met ervaringen met dergelijke machines? Zijn deze prima voor een paar plinten (12mm dik Belgische hardsteen) of moet ik een hoger segment zoeken of bijvoorbeeld huren bij Boels voor een dag?
Een plint is lang, dat beweegt niet lekker op zo`n klein tafeltje en dan nog recht/haaks ook.
Beter huur je voor die dag er een met beweegbare tafel (meestal steenzaag) of beweegbare motor op rail (tegelzaag).

Misschien kun je de verstekken zagen bij een plaatselijke bouwhandel, vaak hebben die er een staan in een hoek die je voor weinig mag/kan gebruiken.
Dan hoef je alleen recht af te korten (of niet als je goed meet) wat met een haakse slijptol kan.

Maar belgisch hardsteen is zacht, dat kun je ook helemaal met een slijptol doen, ook de verstekken als je zelf een beetje handig bent. Afplakken wat moet blijven en voorzichtig "wegschaven" nadat je ruim afgekort hebt. Wel een gesloten diamantschijf nemen.
Even vlakken/kanten breken met een grove kant van een goed natte (dhz keten) wetsteen voor echt strak.
Maar dat moet je ook met een zaagmachine, een erg scherpe hoek is erg fragiel en beschadigd snel.

[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 18-10-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

kabeltjekabel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 01:25:
[...]

Ik stond op het punt om deze te bestellen en toen las ik in jouw post dat er ook een linkshandige versie is. Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 12:39
bonzz.netninja schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:14:
[Afbeelding]
Welke is deze? De nummer 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 20:44

Die van mij doet dat ook niet, zoals bij andere hier. Iets wat mij laatst pas op viel inderdaad.
Als ik hem volledig op toeren laat draaien klopt die geloof ik wel, misschien dat je dat bedoelt?
Ik kan het nu niet verifieren, heb hem niet hier.
Maar het is ook helemaal geen werk om die knop even om te draaien.
Ik heb heel veel gips op de muur, dus in hamerstand beginnen betekent een 10mm gat 40mm groot wordt in het begin :+ .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 08:38
rbaidjoe schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:53:
[...]

Vandaag ff wat van die 44 x 96 balken gehaald en wat gezaagd. Helaas kan ik hierbij de Quality of Cut zoals Toolboxbuzz die heeft gefotografeerd bevestigen. Ik heb gezaagd met een volle ProCore 8Ah accu, dus daar ligt het niet aan. Waar dan wel aan?

Wel, in het begin was ik wat ongeduldig en enthousiast om te gaan zagen, dus heb in de tuin gauw wat halve opsluitbanden op een rij gelegd en dat als werktafel gebruikt :+ . Dat was niet erg stabiel wat het resultaat denk ik niet positief heeft beinvloed.

Toen ik toch maar op een multiplexplaat als ondergrond ben gaan zagen werd de zaagsnede een stuk mooier, het was ook te horen dat het soepeler ging en het zaagblad minder aan het 'zoeken' was.

Desondanks was niet helemaal te voorkomen dat het zaagblad af en toe een beetje ging 'zoeken'. Wellicht was het materiaal wat dik voor de dikte van het zaagblad. ik schulpte een balk van 44mm terwijl de maximale zaagdiepte op lineaal 47mm is. Mijn tijd was helaas op, dus ik kon niet testen hoe het was met 18mm multiplex. Als dat strakker zaagt is het voor mij geen probleem. Als dat niet strakker zaagt zou ik het wel jammer vinden, maar gezien ik hem nu toch heb opzich wel te overzien. Zichtwerk een halve mm dikker zagen en vlakschuren.

Echter, met de kennis van nu zou ik wellicht toch hebben overwogen om voor de Festool te gaan (en niet de Mafell, want ik wil dicht langs de muur kunnen zagen). Daar moet ik wel weer bij melden dat ik welliswaar met een Festool (TS55, niet de TSC55) gezaagd heb, maar niet dikke balken geschulpt. Dus ik heb geen persoonlijke ervaring met de schulpkwaliteit ervan. Afgaande op mijn ervaring met de GKT 18V 52, waarmee ik het beeld van Toolboxbuzz bevestig, neem ik aan dat hun beeld van de TSC55 ook een goede weergave van de werkelijkheid is.

Het voordeel van de Festool is, dat als je daar nog niks van hebt, je met de TSC55 wel meteen 2 accu's in huis hebt :+ . (of 3, als je hem koopt tijdens een accu actie periode).

Alles wel beschouwd zou ik wellicht nog steeds voor de GKT 18V 52 gekozen hebben, gezien ik erg goedkoop kon instappen met een kale zaag. Wellicht doe ik nog wat handigheid op om strakkere zaagsnedes te maken. Wat bovendien een onverwachts gelukje was, dat ik na aankoop erachter kwam dat ik mijn aankoop in de actieperiode had gedaan voor een gratis extra machine. Nu kon ik niet zo gauw iets nuttigs vinden in de lijst, dus wilde ik wachten tot de haakse slijper weer beschikbaar kwam. Maar tijdens het demonteren van een lamp liep ik tegen een vastgeroeste kruiskopbout aan. Afijn, een use case voor de gratis slagtol dus :)

Als je na deze post kiest voor de GKT 18V 52, laat het dan in ieder geval een bewuste keuze zijn om te kiezen voor mogelijk minder strakke zaagsnedes. Constructief niet storend, en voor zichtwerk zeker overkomelijk mits je er rekening mee houdt, maar beter dat het een keuze is dan dat je er niet op had gerekend.

Waarschijnlijk volgt er hierna nog een laatest opvolging op deze post, en dat is nadat ik ook 18mm multiplex heb gezaagd. Dan hebben we een bevestiging, danwel ontkrachting dat Quality of Cut consistent is ongeacht de dikte van het materiaal.
microcuts schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:00:
[...]

Voordat je de zaag de schuld geeft, kijk ook even of je wel het juiste zaagblad gebruikt. Het standaard meegeleverde 42 tands zaagblad is namelijk verre van ideaal om balken mee te schulpen.
Fraggert schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:56:
@the12be goeie tip met die klem _/-\o_ d:)b

[...]

thanks voor je genomen moeite _/-\o_ d:)b :)

Wat dat schulpen betreft, het standaardblad zal een multi-purpose blad zijn waar je zowel mee kunt afkorten als schulpen maar geen van deze zaken zal zo goed gaan als met een dedicated blad, dat gaat al helemaal op voor het schulpen van hout.
Er bestaan niet voor niets "echte" afkortbladen en schulpbladen.

Voor de gemiddelde klusser en de bouwer (incl ikzelf) is een standaardblad veelal voldoende omdat je te weinig zaagt voor het investeren in 2 of zelfs 3 of meer bladen (afkort en schulp en grof en fijn).

Ik zaag vnl MDF plaat (+OSB, multiplex, meubelplaat) en sporadisch gebruik ik mijn MT55 voor douglas balken afkorten als ik geen zin heb de afkort op te zetten.
Schulpen van 2 meter douglas gaat op zich prima met de Mafell en het standaardblad maar dat kost zeker meer moeite dan eenzelfde afstand afkorten.

Aaaaanyway, veel plezier met de Bosch, prima zaag met een uitstekende prijs/kwaliteit waar je nog met veel plezier mee aan de klus gaat.
Vandaag de GKT 18V52 ff echt aan het werk gezet, waarbij ik wat 18mm berken multiplex heb gezaagd, zowel recht als 45gr verstek, en nu waren de zaagsnedes gewoon perfect geschikt voor zichtwerk. Kon geen randjes zien of voelen.

Wat mij betreft is de zaag dus toch uitstekend geschikt voor het door mij beoogd gebruik. Ik verwacht er niet mee te gaan schulpen, meer wat interieur betimmering. Super blij mee.

Mocht ik ooit toch gaan schulpen en ik wil het netjes hebben bestel ik gewoon een schulpblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

rbaidjoe schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:18:

Vandaag de GKT 18V52 ff echt aan het werk gezet, waarbij ik wat 18mm berken multiplex heb gezaagd, zowel recht als 45gr verstek, en nu waren de zaagsnedes gewoon perfect geschikt voor zichtwerk. Kon geen randjes zien of voelen.

Wat mij betreft is de zaag dus toch uitstekend geschikt voor het door mij beoogd gebruik. Ik verwacht er niet mee te gaan schulpen, meer wat interieur betimmering. Super blij mee.

Mocht ik ooit toch gaan schulpen en ik wil het netjes hebben bestel ik gewoon een schulpblad.
Kijk, das het betere nieuws d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

yay

Ik zat naar een paar schragen van Toughbuilt te kijken. De 650 / 700 vond ik toch wat prijzig. Mijn oog laten vallen op de 550 (Ongeveer €89 per set). Nu bij het zoeken naar een goede site / prijs kwam HBM langs met een andere schraag:
https://www.hbm-machines....essionele-zaagbok-schraag Voor €30/stuk €60/set.

Dit is de Kastforce KF3003. Qua mogelijkheden is hij volgens mij gelijk aan de Toughbuilt C550. Gewoon een recht-toe-recht-aan schraag, niet verstelbaar.

Zien jullie nog bezwaren om voor de HBM te kiezen ipv Toughbuilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:06
yay schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:55:
Ik zat naar een paar schragen van Toughbuilt te kijken. De 650 / 700 vond ik toch wat prijzig. Mijn oog laten vallen op de 550 (Ongeveer €89 per set). Nu bij het zoeken naar een goede site / prijs kwam HBM langs met een andere schraag:
https://www.hbm-machines....essionele-zaagbok-schraag Voor €30/stuk €60/set.

Dit is de Kastforce KF3003. Qua mogelijkheden is hij volgens mij gelijk aan de Toughbuilt C550. Gewoon een recht-toe-recht-aan schraag, niet verstelbaar.

Ik heb de HBM schragen (onder een andere naam, Probuilder), niks mis mee.
Tip: Voorzichtig met het inklappen van de poten! De dwarsverbinding zit stevig vast met als gevolg dat als je deze losduwt de poten de neiging hebben dicht te slaan. De eerste keer zat mijn hand ertussen met een diepe snee tot gevolg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 10:00
yay schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:55:
Ik zat naar een paar schragen van Toughbuilt te kijken. De 650 / 700 vond ik toch wat prijzig.
Let wel dat de HBM per stuk verkocht worden.

Deze Toughtbuilt C550 is voor een set €89
Dan heb je nog de C300 voor €69 per set. Die is iets simpeler dan je HBM.

Ben ook wel benieuwd naar andere meningen.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een el-cheapo Ferm sleuvenfrees: https://www.gereedschapce...s-in-tas-1600w-150mm.html

In februari gaat mijn nieuwe woning opgeleverd worden, en dan wil ik een aantal wandcontactdozen verlengen.
De meeste moeten 30-50cm, dus dat is niet zo spannend.

Nu heb ik zolder ook nog een WCD, die ik misschien 3 meter opzij wil verlengen.
Alle muren zijn kalkzandsteen, dus best hard... Gaat zo'n sleuvenfrees daar soepel doorheen, of kan ik beter iets heftigers huren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

GeleFles schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:03:
Ik heb een el-cheapo Ferm sleuvenfrees: https://www.gereedschapce...s-in-tas-1600w-150mm.html

In februari gaat mijn nieuwe woning opgeleverd worden, en dan wil ik een aantal wandcontactdozen verlengen.

Alle muren zijn kalkzandsteen, dus best hard... Gaat zo'n sleuvenfrees daar soepel doorheen, of kan ik beter iets heftigers huren?
Als de schijfjes nog goed zijn zie ik geen problemen. Je zal wellicht rustig aan moeten doen en niet als een bezetene op dat ding moeten gaan duwen.

Als dat het enige is wat je moet doen zou ik niets nieuws kopen voor die ene keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021

Dat gaat als een mes door boter, wat wel belangrijk is is stofafzuiging. Zonder is bijna niet te doen en je ziet niets meer na korte tijd.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youri X
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 10:19

Parkside Muurfrees

Deze heeft mij goed geholpen voor een soortgelijke klus. Het geld dat je bespaart, kan je gebruiken voor een bouwstofzuiger (en een extra lange douche erna :) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04:07

even een waarschuwing: horizontaal sleuvenfrezen door dragende muren is niet zo'n goed idee, je neemt immers zo maar de helft van het dragend vermogen weg. Kijk dus even goed wat je doet en vraag anders even tijdens de bouw of ze dat ding niet gewoon 3 meter willen opschuiven, want dan gaat het via de vloer en gaat het niet ten koste van het dragend vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Sammy_tukker schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

even een waarschuwing: horizontaal sleuvenfrezen door dragende muren is niet zo'n goed idee, je neemt immers zo maar de helft van het dragend vermogen weg. Kijk dus even goed wat je doet en vraag anders even tijdens de bouw of ze dat ding niet gewoon 3 meter willen opschuiven, want dan gaat het via de vloer en gaat het niet ten koste van het dragend vermogen.
Bedankt voor de waarschuwing, helemaal niet bij stilgestaan... Ik weet niet of de vloer al gestort is, ik zal even navragen of het een constructierisico is als ik zo'n stuk ga frezen!
Wooldoor schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

Dat gaat als een mes door boter, wat wel belangrijk is is stofafzuiging. Zonder is bijna niet te doen en je ziet niets meer na korte tijd.
De stofzuiger ga ik nog regelen, dat lijkt me sowieso een musthave ;)
Youri X schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Parkside Muurfrees

Deze heeft mij goed geholpen voor een soortgelijke klus. Het geld dat je bespaart, kan je gebruiken voor een bouwstofzuiger (en een extra lange douche erna :) )
De ferm heeft nog nieuwe zaagbladen, dus een beetje zonde om een nieuwe te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:10
Sammy_tukker schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Goed punt! Bij de bouw van mijn garage heeft de aannemer me ook heel duidelijk gezegd dat ik alleen verticaal sleuven mocht maken voor de WCD's. Horizontaal zou inderdaad 50% van het draagvermogen wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:52

Impry

Rallymedia.nl

Bouwstofzuigers staan er genoeg op Marktplaats. Ben je voor € 50/60 een mooi apparaat rijker wat je later evt. nog kunt verkopen.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Impry schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:54:
Bouwstofzuigers staan er genoeg op Marktplaats. Ben je voor € 50/60 een mooi apparaat rijker wat je later evt. nog kunt verkopen.
Ik vind het niet zo erg om een goede zuiger te kopen, als ie maar goed bestand is tegen het fijnstof wat vrijkomt bij het frezen van een kalkzandsteenmuur.

Na de nieuwbouw zal ik de stofzuiger nog wel eens vaker gebruiken als ik aan het klussen ben, als normale stofzuiger hebben we een dyson, ondanks dat dat een hele fijne stofzuiger is, ga ik daar geen zaagsel of gruis mee opzuigen.

Ik zat eigenlijk naar de Makita VC2512 te kijken, maar die schijnt volgens de omschrijving weer niet geschikt te zijn voor frezen (ivm niet anti-statische slang).
Is dat echt zo'n probleem? Op de site van makita of andere webshops zie ik dit niet zo duidelijk terugkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Hangt af van wat je freest en wat de luchtvochtigheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
GeleFles schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

Ik vind het niet zo erg om een goede zuiger te kopen, als ie maar goed bestand is tegen het fijnstof wat vrijkomt bij het frezen van een kalkzandsteenmuur.

Na de nieuwbouw zal ik de stofzuiger nog wel eens vaker gebruiken als ik aan het klussen ben, als normale stofzuiger hebben we een dyson, ondanks dat dat een hele fijne stofzuiger is, ga ik daar geen zaagsel of gruis mee opzuigen.

Ik zat eigenlijk naar de Makita VC2512 te kijken, maar die schijnt volgens de omschrijving weer niet geschikt te zijn voor frezen (ivm niet anti-statische slang).
Is dat echt zo'n probleem? Op de site van makita of andere webshops zie ik dit niet zo duidelijk terugkomen...
Ik heb zelf een Karcher WD6 en ben er zeer tevreden over. Maar ik heb nooit duurdere gebruikt dus heb niet echt een goede referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Wooldoor schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:10:
[...]

Ik heb zelf een Karcher WD6 en ben er zeer tevreden over. Maar ik heb nooit duurdere gebruikt dus heb niet echt een goede referentie.
Die Karcher WD6 is stofklasse niks :?
Ofwel; het meest fijne grut komt er gewoon weer uit?

[ Voor 8% gewijzigd door kabeltjekabel op 19-10-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 04:54
Ben al langere tijd op zoek naar een compressor, voornamelijk voor het uitblazen van mijn computer en banden op te pompen, maar ook voor te kunnen tacken, zoek dus ook een tacker deze heb ik nog niet.

ik ga nu een deel van mijn gevel bekleden met red-cedar sponningschroten dus kan het eigenlijk niet langer meer uit stellen.

Zat te denken aan zoiets:
https://www.ecotools.nl/nieten-90/combitacker-6n2d/
Plankjes zijn 6 mm dik en de regel 22 dus met kleine rvs brads van 20-25 mm of zo. hoeft dus niet te zwaar te zijn dan beschadig je het hout waarschijnlijk meer dan dat je goed doet.

Deze compressor lijkt me wel wat, komt wel 50 euro verzendkosten bij.

https://www.hbm-machines....edreven-compressor-mcx-50

Heeft iemand Ervaring met Michelin compressoren van HBM? en de Tackers van Ecotools?
Of hebben jullie nog tips/alternatieven?

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
kabeltjekabel schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:12:
[...]

Niet naar gekeken, maar ik heb toen destijds ook met een goedkope frees flink wat sleuven gemaakt en met deze bouwzuiger erop ging het echt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:24
kabeltjekabel schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:12:
[...]

Ik heb hem en ook een festool ctl midi.

Ik denk dat karcher het ding gewoon niet heeft laten testen voor een labeltje.
Zelfs in hun profilijn doen ze dat niet op al hun modellen, maar alleen op de "veiligheidszuigers"
https://www.kaercher.com/...rs/stof-waterzuigers.html

Ik kan het niet meten, dus geen idee hoe goed de filtering is van mn karcher. Als ik uitga van de zakken en de afmetingen van het filter, doet'ie niet onder voor mn festool :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:57
Alphacell schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:16:
Ben al langere tijd op zoek naar een compressor, voornamelijk voor het uitblazen van mijn computer en banden op te pompen, maar ook voor te kunnen tacken, zoek dus ook een tacker deze heb ik nog niet.

ik ga nu een deel van mijn gevel bekleden met red-cedar sponningschroten dus kan het eigenlijk niet langer meer uit stellen.

Plankjes zijn 6 mm dik en de regel 22 dus met kleine rvs brads van 20-25 mm of zo. hoeft dus niet te zwaar te zijn dan beschadig je het hout waarschijnlijk meer dan dat je goed doet.

Heeft iemand Ervaring met Michelin compressoren van HBM? en de Tackers van Ecotools?

Groetjes.
50 euro verzenden? :/
Heb je nog ruige plannen want voor beetje stof blazen is deze al flink, met tacken kan een kleinere compressor makkelijk bijhouden. Voordeel van kleinere is ook de mobiliteit en minder herrie. Althans als je een beetje stil exemplaar pakt. Ik heb deze Airpress silent 6 liter gekocht. Ja, is na een minuutje fanatiek blazen leeg, maar hoe vaak ga je zo heftig tekeer? Ik kan er prima mee werken en tacken zeker. De herrie is schappelijk, ook fijn als je eens binnen mee werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:18

orf

Groetjes.
Ik heb een ecotools combitacker en brad tacker met deze compressor en dat werkt prima. Scheelt erg veel geluid en supergoedkoop:

https://www.hbm-machines....bare-low-noise-compressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-09 22:37
@Alphacell @orf

Ook ik ben super tevreden met mijn hbm low noise compressor.
Super ding als je in dezelfde ruimte werkt als waar de compressor staat.

Ik heb deze https://www.hbm-machines....nele-low-noise-compressor

En dat werkt prima met deze tacker na het iets hoger afstellen van de drukafslag.
https://www.ecotools.nl/b...lvJ4lfP3n_wIaApVdEALw_wcB

[ Voor 7% gewijzigd door FRANQ op 19-10-2020 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel

Groetjes.
Ik zou echt zo'n HBM low-noise exemplaar doen. Beetje tacken gebruikt niet zo veel lucht.

Zoiets ofzo;
https://www.hbm-machines....nele-low-noise-compressor

Of wel op voorraad;

Normale compressor maakt echt mega veel herrie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teijgetje
Liep gisteren toevallig tegen de max van de metaalbandzaag aan.
Koker 90x90x5 ging net aan, overhoeks ging de geleider er echt strak langs.
Stukje ducttape.......snelheid op 2, en op hoog even een elastiekje als aandrukhulp tot het gewicht van de zaag het overneemt.
Werkt perfect op de automaat. _/-\o_ >:)
Even wat beters verzinnen voor de knop, nu moet je stekkeren als hij klaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Al6EupkRATwW903E_CQcZ-iub0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNO0GzfugAmjleRartaJfhj3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oeoz2oR1xDflAjn0-QmgIJ20Fo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09lUiO2L9PACSNAWDInxzcHK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wl0_QJdp9qIU6hrAfpnZ_4CncG0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2U1FbkiG4Ho8KDLlZ6ddumGD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVM9kmb4mDm-ctSSfMaPcf0F_vk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gLvRHKgUVvNGQAem26214KL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Cd_qvgY-pAyjvB7RKjG7r4cgLc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vyU3SQA1nWuI3AqYb8KG4pE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfiD-gCCt7bnOIK0ZhCfbGwvOG4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZangcZ5g1rlmBM6GV5TL8n2z.jpg?f=fotoalbum_tile

En vandaag de lashelm gebruikt voor het eerst.
Wat een genot zo`n groot venster en zo duidelijk, dan waren die oude met kleine raampjes eigenlijk ruk.
Hoeft dus ook niet af om te slijpen.
Reageert supersnel.
Ben van schrik veel netter gaan lassen want beter zicht. :+
Aanrader.

[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 19-10-2020 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
prein2 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:24:
@kabeltjekabel ik heb de mexco professional set https://www.toolstation.n...le-diamantborenset/p29196

Met de 117 mm inmiddels 8 gaten geboord (allemaal in baksteen) en nog steeds prima. Er is vast beter spul te krijgen maar dit werkt echt prima. Laatste gat gemaakt met mijn accuboormachine. (Bosch 18v-85). Was op een ladder en bij aanzetten oppassen dat de kickback protection niet meteen aanslaat wegens het grote gewicht dat op snelheid gebracht moet worden. 1 gat was 1 procore 4Ah accu, maar 't ging prima!
Ik vraag me ook af hoeveel van die verschillende sets uiteindelijk precies identiek zijn. Die Mexco professional lijn ziet er bijvoorbeeld 1:1 zo uit als deze;
https://www.ebay.nl/itm/N...id=p2334524.c100667.m2042

De koffers van al die sets overlappen vaak ook nog eens. Zo is die set van Bosch;
Afbeeldingslocatie: https://cdn.idealo.com/folder/Product/5062/2/5062251/s1_produktbild_max/diamanttrockenbohrkronen-set-g-1-2-5-tlg-2608587007.jpg

Op de wieltjes na gelijk aan deze set;
Afbeeldingslocatie: https://cdn.toolstation.nl/images/140211-NL/800/85987.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Net maar een starret 435-M300 besteld. Mooi, maar duur spul zeg.

Die gradenboog is handig voor mijn volgende projectie... Zelfbouw kasten

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:50

Yucon

*broem*

kabeltjekabel schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:07:
[...]

Ik zou echt zo'n HBM low-noise exemplaar doen. Beetje tacken gebruikt niet zo veel lucht.

Zoiets ofzo;
https://www.hbm-machines....nele-low-noise-compressor

Of wel op voorraad;

Normale compressor maakt echt mega veel herrie.
Waarbij moet je denken bij zo'n low noise compressor? Is dat ongeveer het geluid van een espressomachine?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:24
Yucon schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:57:
[...]

Waarbij moet je denken bij zo'n low noise compressor? Is dat ongeveer het geluid van een espressomachine?
Zie filmpje op hbm site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:57
[...]

Ja zoiets, dan wat lager van geluid, zwaarder. Een gewone of zo'n ding zonder tank maakt echt een kabaal. Zonder tank is net of je de hele tijd met een hogedrukspuit bezig bent :X

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FRANQ
[...]

Heb even een filmpje voor je gemaakt.
Let niet op het amateur niveau, ik ben geen youtuber :+

Bij mijn oude compressor (bouwmarkt type) moest je eigenlijk oorkappen op. Dat is bij deze totaal overbodig.

We hebben er op de zaak zelfs een op kantoor staan om onze testopstelling ermee van luchtdruk te voorzien.

[ Voor 22% gewijzigd door FRANQ op 20-10-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 23:26

Tjark

DON'T PANIC

Dat scheelt een heel stuk met de compressor die ik van m'n schoonvader te leen had!
Leuk spul met zo'n tacker.... (heb al te veel gereedschap in een klein schuurtje :( )

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-08 04:54
Bedankt mannen voor de tips, ga denk ik zon low noise exemplaar kopen, zit alleen nog te twijfelen over de tank-inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 10:00
Vraagje, welke geleiderail systemen zijn compatible met elkaar? Ik heb op internet gezocht maar kan zo snel niet iets vinden. Bijvoorbeeld Makita, Festool, Famell, etc.

De reden dat ik het vraag is om bijv. een bovenfrees op een geleiderail van ander systeem te zetten. En er dan uiteraard niet doorheen te fresen ;-) Of is dat helemaal niet te doen?

[ Voor 35% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 20-10-2020 16:21 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:17:
Vraagje, welke geleiderail systemen zijn compatible met elkaar? Ik heb op internet gezocht maar kan zo snel niet iets vinden. Bijvoorbeeld Makita, Festool, Famell, etc.

De reden dat ik het vraag is om bijv. een bovenfrees op een geleiderail van ander systeem te zetten. En er dan uiteraard niet doorheen te fresen ;-) Of is dat helemaal niet te doen?
Makita heeft een extra randje waardoor je je invalzaag kan borgen bij het onder een hoek zagen.
Hierdoor passen niet alle (of geen) Festool gereedschappen op de Makita rail.

Makita gereedschappen passen wel op de Festool rail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 06:51

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Ervaringen hier met 18V Makita decoupeerzagen? Voorkeur voor D-greep, maar hoe groot is het verschil tussen de DJV180 en 182 nu echt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:17:
Vraagje, welke geleiderail systemen zijn compatible met elkaar?
FRANQ schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:23:
Hierdoor passen niet alle (of geen) Festool gereedschappen op de Makita rail.
M'n TS 55 R past prima op m'n 1500mm Makita geleiderail, maar ik moet 'm tegenhouden als ik verstek zaag.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Dat lipje van de Makita rail kun je er af frezen of zagen.

Let op dat sommige van de goedkopere rails niet dat 2e slot hebben en daardoor instabieler zijn met koppelen en sommige toebehoren niet werkt.

De consensus lijkt wel te zijn dat de Makita anti-splinterstrip fijner is dan de doorzichtige van Festool :P
8088 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:44:
[...]

[YouTube: Which Rails Work? A Guide to Guiderails [video #403]]

[...]

M'n TS 55 R past prima op m'n 1500mm Makita geleiderail, maar ik moet 'm tegenhouden als ik verstek zaag.
Op de Festool rail moet je 'm ook tegenhouden.

[ Voor 8% gewijzigd door kabeltjekabel op 20-10-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

kabeltjekabel schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:46:
Op de Festool rail moet je 'm ook tegenhouden.
Absoluut, en op m'n YouTOOL ook. Zijn er überhaupt rails waarbij dat niet hoeft?

[ Voor 6% gewijzigd door 8088 op 20-10-2020 16:55 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1 ... 147 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic