Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:34
Goudvis schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:14:
Ergo: De 8mm spantang is vast los te bestellen. :)
Dat klopt, dat is deze: https://www.makita.nl/artikel/763618-5.html
Is een beetje vaag want de 8mm past wel op de RT0700C maar niet op de 3709. Ook al zitten er dezelfde machines in uiteindelijk.

En dit zijn ze allemaal: https://www.makita.nl/artikelen/spantangen-1.html

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:18

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

barktus schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Ik heb laatst een goedkope Parkside bovenfrees gekocht die ik onder een werkbank wil monteren op deze manier:

[Video: Table router DIY with PARKSIDE / Mesa fresadora con fresadora PARKSIDE 1200]
Dus wat bij deze frees wordt 'bijgeklust' is de diepteinstelling van bovenaf? Wie o wie weet welke bovenfrezen dat fabrieks-af al in de voet hebben zitten?

Ik heb zelf mijn matig gebruiksvriendelijke Hitachi bovenfreesje momenteel in een freestafel-constructie zitten. Deze oplossing is 6 jaar terug gemaakt en sindsdien niet meer geüpgraded. Voor gebruik met freesjes met lager werkt dit prima, voor gebruik van een dwarsgeleider moet ik elke keer iets nieuws frübelen. :P
Toch eens upgraden?

- Plaat gelamineerd spaanplaat aan de onderzijde ca. voor de helft uitgediept (bovenfrees gaat van zichzelf niet zo diep :D )
- Frees vastgezet d.m.v. vier verzonken M3 (?) schroeven
- Diepte-instelling trilde los bij vastzetten bij gebruik van alleen het draai-handvat, dus ook de dubbele moeren gebruikt om 'afzakken' te voorkomen. Nadeel: diepte-instelling moet nu door de frees uit de voet te halen, freesje te laten zakken/stijgen en de frees opnieuw in de voet vast te zetten
- Stofafzuiging d.m.v. opengeknipte bocht T100 ventilatiekoker, zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.toolstation.nl/images/140211-NL/800/58579.jpg.

Niet omdat dat per se het beste resultaat gaf, maar omdat ik dat nog had liggen.

In foto's:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d8ceFSr.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0D73vTc.png

In beeld (waarschuwing: Luid!)
(En normaliter gebruik ik keurig twee handen en een duwlepel voor de laatste 20cm 8) )

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:08

bonzz.netninja

Niente baffi

In je filmpje kom je toch akelig dichtbij met je handje bij die frees. Je latje hoeft maar af te breken of om te klappen en je hangt er vol in. Ik vind bovenfrezen doodeng, ook doordat een collega een vervelend ongeluk er mee had en zijn hand in stukken had liggen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Flix20 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:04:
[...]

De vraag komt omdat ik Stanley niet zo 123 associeer met gereedschap. Ken ze eigenlijk alleen van de welbekende Stanley mesjes en heb er een rolmaat van welke me erg goed bevalt.
Ze maken de Fubar. Het meest veelzijdige stukje gereedschap ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:09

Tjark

DON'T PANIC

"functional Utility Bar" 8)7 right... _/-\o_
Eigenlijk gewoon voor de heb willen :)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tjark schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:54:
"functional Utility Bar" 8)7 right... _/-\o_
Eigenlijk gewoon voor de heb willen :)
Uiteindelijk is het gewoon een koevoet, en ik heb een doodnormale in de tuinschuur liggen, maar die pak ik toch verrekte veel in en om huis met klussen, tuinwerk (straatwerk, ff klinkertjes weer recht duwen) en vanallesennogwat.

Geen gek ding om in huis te hebben. :)
jadjong schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:42:
[...]

Ze maken de Fubar. Het meest veelzijdige stukje gereedschap ooit.
LOL _O-

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 14-10-2020 10:07 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-10 17:00
kabeltjekabel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:15:
[...]

Knipex werkt voor zulke dingen samen met -ik dacht- Wera. Die VDE geisoleerde doppen en sleutels van ze kopen ze kaal in en voorzien ze van die rode isolatie. Zowel Wera als Knipex verkopen ook gereedschapsets met elkaars gereedschap er in.
henkie196 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:17:
[...]

Tja, als je het gebruiksgemak niet belangrijk vindt, waarom niet gewoon die Stanley tangen kopen? Zoals aangegeven, ik merk verschil in gebruik van de kniptangen van Knipex en bv. Bahco, wat het voor mij voldoende voordeel geeft. Een Knipex tang koop je nu, en heb je nog 40 jaar plezier van. Maar als dat gebruiksgemak voor jou niet belangrijk (genoeg) is, kun je ook voor de goedkopere optie gaan. We hebben redenen aangedragen waarom een Knipex tang misschien een goede optie zou kunnen zijn, maar jij moet de keuze maken ;)
Dank voor de info, dat is de feedback waar ik wat aan heb. Daadwerkelijk onderbouwd waarom de Knipex een betere keuze zou zijn.
Knipex staat in bestelling tezamen met de Knipex Cobra waterpomptang.
Boudewijn schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:00:
[...]

Ik wil gewoon het beste ding. Klaar. Ik ben geloof ik niet de enige hier die altijd 10x liever een knipex heeft dan een oekieboekie.

Grappig overigens dat een knipex online niet eens heel veel duurder is dan gamma spul in de winkel
Met alle respect, maar een loze kreet als "ik wil gewoon het beste" heb ik natuurlijk niets aan.
Wát maakt de Knipex de beste keuze?
Argumenten als staal hardheid en afwerking is dan daadwerkelijk feedback waar iemand een keuze op kan baseren.

Allen bedankt voor de input, ik ben weer een stuk verder!.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Goudvis schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:35:
Dus wat bij deze frees wordt 'bijgeklust' is de diepteinstelling van bovenaf? Wie o wie weet welke bovenfrezen dat fabrieks-af al in de voet hebben zitten?
Ik weet geen namen en rugnummers.....maar frezen die dit hebben daar hangt wel een aardig prijskaartje aan vrees ik.

Kun je die plaat niet als deksel op een doos-constructie bouwen?

Met een heel simpel potkrikje of schaarkrikje kun je simpel de hoogte verstellen.

Er was laatst iemand die een Parkside had gekocht een filmpje postte, ik zal hem even opsnorren, die maakt relatief "eenvouding" een hoogteverstelling met een stuk draadeind.
Moet er wel even iemand een inbusbout kunnen lassen voor je. Maar allicht kun je dat ook maken met een hele lange bout van de ijzerhandel waar dus al een kop op zit.

edit: dat is @barktus d:)b geweest die dat was en dit filmpje postte:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Een CNC machine staat nog steeds zo hoog op mijn lijstje, lijkt me echt fantastisch om een machine te hebben die hout, plastic en alu kan bewerken....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Atlas schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

Een CNC machine staat nog steeds zo hoog op mijn lijstje, lijkt me echt fantastisch om een machine te hebben die hout, plastic en alu kan bewerken....
Mij lijkt dat ook geweldig, ik heb alleen altijd wat moeite met de bijbehorende software om dingen te ontwerpen.

Houdt me ook een beetje tegen voor een 3D-printer, hoewel daar al heel wat nuttige dingen als downloads gewoon gratis te vinden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10 10:15
Flix20 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:07:
[...]
Wát maakt de Knipex de beste keuze?
Fijne tangen die lang meegaan en waarvan de specs exact te achterhalen zijn. Voor het fijnere elektronicawerk is o.a. Erem een aanrader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-10 07:58

mark-k

AKA markkNL

Fraggert schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Mij lijkt dat ook geweldig, ik heb alleen altijd wat moeite met de bijbehorende software om dingen te ontwerpen.

Houdt me ook een beetje tegen voor een 3D-printer, hoewel daar al heel wat nuttige dingen als downloads gewoon gratis te vinden zijn :)
Met de juiste software en wat ruimtelijk inzicht is het meeste niet zo heel lastig hoor. Enorm complexe zaken die kritisch qua stevigheid zijn ga je meestal toch niet maken op een huis tuin en keuken 3D printer, maar voor allerlei beugeltjes etc. is het best wel handig.Kwestie van beginnen met zo'n pakket en gewoon doen, de basis kan iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Ik heb gelukkig een goede vriend met een 3d printer. En geen plek voor een CNC machine, maar anders had ik het wel geweten...beide :Y) :Y) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mark-k schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:32:
[...]

Met de juiste software en wat ruimtelijk inzicht is het meeste niet zo heel lastig hoor. Enorm complexe zaken die kritisch qua stevigheid zijn ga je meestal toch niet maken op een huis tuin en keuken 3D printer, maar voor allerlei beugeltjes etc. is het best wel handig.Kwestie van beginnen met zo'n pakket en gewoon doen, de basis kan iedereen.
Dat is eigenlijk ook wel zo, ik heb voldoende technisch en ruimtelijk (3D) inzicht, ik was op de MTS vrij goed in technische tekeningen maken (kreeg nog echt tekenles, setje rotring pennen, teketafel, amerikaanse projectie etc, je kent het wel). Ik teken ook veel uit als schets of ik moet zeker weten dat ik het hele zooitje voldoende voor ogen kan hebben in mijn kop bij wat minder complexe zaken waar ik niks over het hoofd kan zien of vergeten.

Ik vrees dat het ook meer mijn geduld met voornamelijk digitale ellende is :P ik ben nogal analoog aangelegd :+
sheane schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:34:
[...]

Ik heb gelukkig een goede vriend met een 3d printer. En geen plek voor een CNC machine, maar anders had ik het wel geweten...beide :Y) :Y) :Y)
same here, maatje van me die doet alles in AutoCAD, die is een mini bulldozer (kleine schaal Cat) aan het maken voor in de tuin en die laat alles watersnijden, dat hele ding zit met van die lipverbindingen aan elkaar en hoeft alleen nog gelast te worden door hem, dat is echt fenomenaal maar wel op profi niveau. Hij print ook veel proefstukken bijvoorbeeld als Proof Of Concept, ideaal.

[ Voor 34% gewijzigd door Fraggert op 14-10-2020 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-10 07:58

mark-k

AKA markkNL

Fraggert schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:37:
[...]

Dat is eigenlijk ook wel zo, ik heb voldoende technisch en ruimtelijk (3D) inzicht, ik was op de MTS vrij goed in technische tekeningen maken (kreeg nog echt tekenles, setje rotring pennen, teketafel, amerikaanse projectie etc, je kent het wel). Ik teken ook veel uit als schets of ik moet zeker weten dat ik het hele zooitje voldoende voor ogen kan hebben in mijn kop bij wat minder complexe zaken waar ik niks over het hoofd kan zien of vergeten.

Ik vrees dat het ook meer mijn geduld met voornamelijk digitale ellende is :P ik ben nogal analoog aangelegd :+
Eigenlijk is digitaal niet heel veel anders hoor, je maakt n tekeningetje, en daarna zeg je hoe dik het moet zijn. Daarna maak je daarop weer een tekeningetje, etc etc.

En idd, ik heb ook nog een keer een lesje in handmatig technische tekeningen maken gehad, moet zeggen dat digitaal toch een stuk prettiger en sneller werkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
mark-k schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:43:
[...]

Eigenlijk is digitaal niet heel veel anders hoor, je maakt n tekeningetje, en daarna zeg je hoe dik het moet zijn. Daarna maak je daarop weer een tekeningetje, etc etc.

En idd, ik heb ook nog een keer een lesje in handmatig technische tekeningen maken gehad, moet zeggen dat digitaal toch een stuk prettiger en sneller werkt ;)
Mijn grootste issue met digitaal tekenen (lees het leren ervan) is dat ik de hele dag al achter die computer zit voor werk :/ Dus ik heb vrij weinig puf om 's avonds dan nog x aantal uur bezig te zijn om iets te tekenen. Dan maar op een matige manier met de hand O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Birkin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:25
Triton heeft bovenfrezen waarvan je de diepte ook in kunt stellen als ze onder een tafel hangen.
(Zie bijvoorbeeld YouTube: Why I Got A Triton Router - Dual Mode Router Review)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:40
Matthis schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:21:
[...]

Driedubbel gecheckt, gereinigd, geprobeerd met 2 verschillende rails, aan het begin van de rails, in het midden, op het einde, ...

Alle filmpjes of reviews die je ziet geven inderdaad een veel kleinere afwijking, iets waar ik ook perfect mee zou kunnen leven. Ik heb vermoedelijk een maandagochtend exemplaar, want ook de draad voor de benchdogs was niet helemaal fijn getapt. Straks maar even Benchdogs contacteren.
De service van Benchdogs is wel goed. Ze reageren snel, had laatst ook een maandag ochtend exemplaar van het fench systeem, en ze stuurd direct een nieuw exemplaar.
Heb je de square al nagekeken of die wel netjes 90 graden hoeken heeft, en de gaten op 90 graden zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

choman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

De service van Benchdogs is wel goed. Ze reageren snel, had laatst ook een maandag ochtend exemplaar van het fench systeem, en ze stuurd direct een nieuw exemplaar.
Heb je de square al nagekeken of die wel netjes 90 graden hoeken heeft, en de gaten op 90 graden zitten ?
Goeie tip, aangezien @Matthis zo'n DIN haak heeft, allicht kun je zien waar de fout in de railsquare zit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:04
[...]

In elk geval de Triton TRA001.

Edit: ah @Birkin was me voor.

[ Voor 5% gewijzigd door wheel op 14-10-2020 12:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:09
[...]

De frezen van Triton hebben een ingebouwde "lift" die van boven is te bedienen. Ik ben net een frees in mijn zaagtafel aan het bouwen. Een Triton TRA001-bovenfrees hangt onder de tafel aan de goudkleurige Inca-inlegplaats. De hoogte kan ik verstellen met de hendel. Die hendel haal je eruit als je klaar bent met instellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJJGaExoowywWmXCsnVqmp3SNes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/31O5kekzHqrxwNgNs0NMJW9P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:00

Vliegvlug

Flight Simple

Even een opvolging over de garantie afhandeling van mijn defecte Metabo 2860-2.
Vliegvlug schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:14:
[...]

Hij zit gelukkig nog wel in garantie, zelfs nog binnen de eerste 6 maanden na aankoop.

Vroeg me alleen af of dit iets is wat vanzelf stuk kan gaan of dat ik de machine te zwaar belast kan hebben.

Ik heb ‘m bij Hornbach weg en toen ik hun belde om het probleem aan te melden onder garantie was puur een beschrijving van het probleem niet voldoende maar moest ik eerst ook een video maken van het probleem om aan Metabo voor te leggen ofzo :?

Heb dat nog nooit meegemaakt dus kreeg een beetje de indruk dat Hornbach er op voorhand al onderuit probeert te komen, maar tegelijkertijd heb ik ook geen ervaring met garantieafhandeling bij Hornbach dus misschien is dit standaard bij hun.
Na een filmpje van het probleem naar Hornbach te hebben gestuurd werd ik een paar dagen later gebeld dat ik de boorhamer kon terug sturen en in mijn geld zou terug krijgen aangezien ze dat model niet meer in de webshop beschikbaar hadden.

Prima oplossing voor mij. :)

Met dit in mijn achterhoofd en de Amazon Prime dagen heb ik de Bosch 2-28F Amazon editie aangeschaft voor €169.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71APg1uvBoL._AC_SX679_.jpg

Wel met L-case ipv een L-boxx maar met de Metabo had ik ook een gewone koffer en ben sowieso niet zo’n fan van L-boxxen.

Ik ben niet bekend met een L-case maar waar zijn die uitsteeksels van die L-case eigenlijke voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Vliegvlug schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:39:
Even een opvolging over de garantie afhandeling van mijn defecte Metabo 2860-2.

[...]

Na een filmpje van het probleem naar Hornbach te hebben gestuurd werd ik een paar dagen later gebeld dat ik de boorhamer kon terug sturen en in mijn geld zou terug krijgen aangezien ze dat model niet meer in de webshop beschikbaar hadden.

Prima oplossing voor mij. :)

Met dit in mijn achterhoofd en de Amazon Prime dagen heb ik de Bosch 2-28F Amazon editie aangeschaft voor €169.

[Afbeelding]

Wel met L-case ipv een L-boxx maar met de Metabo had ik ook een gewone koffer en ben sowieso niet zo’n fan van L-boxxen.

Ik ben niet bekend met een L-case maar waar zijn die uitsteeksels van die L-case eigenlijke voor?
Volgens mij voor dat racksysteem van Bott, voor in de klusbus.

Probleem met zowel de L-boxx als die L-case is dat ze te kort zijn voor de boren van 465mm; die gaan er alleen diagonaal in. De Metabo's worden/werden nog wel eens met een wat langere koffer geleverd met voorin een borenvak waar die boren wel in gingen.

De koffer van de GBH 5-40 DCE heeft dat probleem dan weer niet; daar zit een borenvak van 610mm in. En laten de lange beitels nu ook net 610mm zijn... maar ja; mijn 610mm puntbeitel was natuurlijk weer net buiten tolerantie geproduceerd en die pastte er dus op 5mm na alsnog niet in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:00

Vliegvlug

Flight Simple

Over het opbergen van mijn boren heb ik eigenlijk niet nagedacht.

De langste boor die ik heb is een 25mm van 45cm lang die prima schuin in de metabo koffer paste.
We gaan wel zien of die in die L-case past, zo niet dan berg ik die maar apart op, zo vaak zal ik die niet nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Vliegvlug schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:55:
Over het opbergen van mijn boren heb ik eigenlijk niet nagedacht.

De langste boor die ik heb is een 25mm van 45cm lang die prima schuin in de metabo koffer paste.
We gaan wel zien of die in die L-case past, zo niet dan berg ik die maar apart op, zo vaak zal ik die niet nodig hebben
Ja, ik ga ooit een L-boxx inrichten voor de lange boren met ernaast ruimte voor de dozenboor en de afzuigaccesoires tbv boren. Maar als Bosch iets beter had nagedacht over de inlay had er ook prima een zwik boren onder machine zelf gekund. :|

Festool grossiert trouwens in van die mooie plekjes in de inlay voor accesoires :P

[ Voor 6% gewijzigd door kabeltjekabel op 14-10-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:03
kabeltjekabel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Ja, ik ga ooit een L-boxx inrichten voor de lange boren met ernaast ruimte voor de dozenboor en de afzuigaccesoires tbv boren. Maar als Bosch iets beter had nagedacht over de inlay had er ook prima een zwik boren onder machine zelf gekund.
Ze hebben er blijkbaar goed over nagedacht: Nu kunnen ze je een extra lboxx verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Raymond schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:01:
[...]

Ze hebben er blijkbaar goed over nagedacht: Nu kunnen ze je een extra lboxx verkopen :P
Hmm tja, maar dat wordt wellicht gecompenseerd door een veelvoud aan mensen die dat over te korten borenvak lezen en een Metabo kopen met langer borenvak. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door kabeltjekabel op 14-10-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 18:46
Ik heb een vraag over een trek/afkortzaag.

Ik ben de laatste tijd wat aan het klussen in mijn nieuwe woning en vind het eigenlijk wel leuk. Maar heb geen apparatuur om met hout aan de gang te gaan. Maar wil bijvoorbeeld een vliering maken op zolder, kasten in mijn schuur, mijn traptreden bekleden met hout, etc.

Nu heb ik onlangs een afkortzaag van Makita gehaald bij Hornbach voor €329. Hij was origineel € 367,80 maar met hun goedkoopste prijs garantie ging er lekker wat vanaf. Meteen op internet een onderstel bij gezocht en een Makita stofzuiger.

De problemen
  • De stofzuiger doet weinig tot niets. De afzuiging van de afkortzaag is gewoon niet goed door het afzuiggat op de zaag. Dus die gaat terug.
  • De afkortzaag is lastig vast te klikken op het onderstel. Moet met heel veel geweld. In het buitenland is de WST07 inmiddels uit en die klemmen werken veel beter. Verder is het onderstel redelijk okay, maar echt tevreden ben ik niet. En ik heb 'm nog niet eens gebruikt.
  • De afkortzaag is groot en zwaar. Op zich geen probleem, maar ik heb niet echt een schuur waar ik 'm goed in kwijt kan.
Dat zijn toch wel wat issues die me veel geld gekost hebben. En dan wil ik er nog een zaagtafel bij om platen te zagen e.d. Ik begrijp dat een zaagtafel behoorlijk gevaarlijk kan zijn met het afkorten. Maar ik kan nu in principe nog alles terugsturen.

Maar nu zijn er ook trek/afkort zaagtafels. Zelfs waar heel de tafel als afkortzaag omhoog gaat. Dat lijkt me niet helemaal ideaal.

Maar nu zie ik de Festool CS 50 en dat lijkt me echt het summum. Let wel, ik heb praktisch twee linkerhanden. Maar met wat advies inwinnen bij familie (timmerlui) kom ik een heel eind en is het een en ander me al gelukt om te bouwen. Alleen blijft het gebrek aan machines een ding. Toen ik bij mijn familie begon over Festool begonnen ze meteen te kwijlen. Nóg een reden om het aan te schaffen! ;-) Dat is een grapje uiteraard.

Maar in principe kan ik die Festool CS 50 betalen. Redelijk kaal komt hij iets boven de €1000 uit. Als ik meerdere apparaten koop kom ik ook heel snel op dat bedrag uit. Dan zou ik deze in de toekomst wat kunnen uitbouwen met opklappoten, schuiftafel, etc. Dan ben ik initieel niet heel veel geld kwijt. En met dit apparaat lijk ik te kunnen afkorten, platen zagen, etc. En ook belangrijk, hij bergt heel goed op! Dat is echt een issue met mijn huidige afkortzaag en additionele apparaten die ik wil aanschaffen. Daarnaast blijft hij zijn geld waard.

Mijn vragen zijn nu dus
  1. Is de Festool CS50 een goede machine voor wat ik wil? Kun je inderdaad afkorten, zagen, etc. zoals met losse machines?
  2. Zijn er alternatieven waar ik ook over kan nadenken?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-10 10:45
Dennis van der Stelt schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:15:
Ik heb een vraag over een trek/afkortzaag.

Ik ben de laatste tijd wat aan het klussen in mijn nieuwe woning en vind het eigenlijk wel leuk. Maar heb geen apparatuur om met hout aan de gang te gaan. Maar wil bijvoorbeeld een vliering maken op zolder, kasten in mijn schuur, mijn traptreden bekleden met hout, etc.

Nu heb ik onlangs een afkortzaag van Makita gehaald bij Hornbach voor €329. Hij was origineel € 367,80 maar met hun goedkoopste prijs garantie ging er lekker wat vanaf. Meteen op internet een onderstel bij gezocht en een Makita stofzuiger.

De problemen
  • De stofzuiger doet weinig tot niets. De afzuiging van de afkortzaag is gewoon niet goed door het afzuiggat op de zaag. Dus die gaat terug.
  • De afkortzaag is lastig vast te klikken op het onderstel. Moet met heel veel geweld. In het buitenland is de WST07 inmiddels uit en die klemmen werken veel beter. Verder is het onderstel redelijk okay, maar echt tevreden ben ik niet. En ik heb 'm nog niet eens gebruikt.
  • De afkortzaag is groot en zwaar. Op zich geen probleem, maar ik heb niet echt een schuur waar ik 'm goed in kwijt kan.
Dat zijn toch wel wat issues die me veel geld gekost hebben. En dan wil ik er nog een zaagtafel bij om platen te zagen e.d. Ik begrijp dat een zaagtafel behoorlijk gevaarlijk kan zijn met het afkorten. Maar ik kan nu in principe nog alles terugsturen.

Maar nu zijn er ook trek/afkort zaagtafels. Zelfs waar heel de tafel als afkortzaag omhoog gaat. Dat lijkt me niet helemaal ideaal.

Maar nu zie ik de Festool CS 50 en dat lijkt me echt het summum. Let wel, ik heb praktisch twee linkerhanden. Maar met wat advies inwinnen bij familie (timmerlui) kom ik een heel eind en is het een en ander me al gelukt om te bouwen. Alleen blijft het gebrek aan machines een ding. Toen ik bij mijn familie begon over Festool begonnen ze meteen te kwijlen. Nóg een reden om het aan te schaffen! ;-) Dat is een grapje uiteraard.

Maar in principe kan ik die Festool CS 50 betalen. Redelijk kaal komt hij iets boven de €1000 uit. Als ik meerdere apparaten koop kom ik ook heel snel op dat bedrag uit. Dan zou ik deze in de toekomst wat kunnen uitbouwen met opklappoten, schuiftafel, etc. Dan ben ik initieel niet heel veel geld kwijt. En met dit apparaat lijk ik te kunnen afkorten, platen zagen, etc. En ook belangrijk, hij bergt heel goed op! Dat is echt een issue met mijn huidige afkortzaag en additionele apparaten die ik wil aanschaffen. Daarnaast blijft hij zijn geld waard.

Mijn vragen zijn nu dus
  1. Is de Festool CS50 een goede machine voor wat ik wil? Kun je inderdaad afkorten, zagen, etc. zoals met losse machines?
  2. Zijn er alternatieven waar ik ook over kan nadenken?
Dit zijn toch twee totaal verschillende opties?
Ik zie de CS50 niet echt als alternatief voor een normale afkortzaag, ook vanwege de zaagbreedte et cetera.
Een afkortzaag en zaagtafel zijn vrijwel altijd bagger qua stofafzuiging, daar ontkom je niet echt aan en ik heb zo het idee dat je daarin helaas je verwachtingspatroon iets moet bij gaan stellen. Na het zagen hier moet ik ook altijd rondom even stofzuigen / vegen.

Als het je om de zwaarte et cetera gaat, is dan een verrijdbaar en inklapbaar onderstel met een zaag niet iets? Weet zo niet hoe het bij andere merken zit, Bosch biedt dit aan, volgens mij kan je daar ook wel andere merken afkortzagen op zetten. Maar het blijft alsnog een lomp en groot geheel dus geen idee of dat wel uitkomt in de schuur, je kan het in ieder geval makkelijker aan de kant zetten dan.

Met twee linkerhanden en een paar projectjes rondom huis vind ik zo'n Festool trekzaag toch wel erge overkill, hoewel ik goed gereedschap zelf ook erg waardeer dus kan uiteindelijk begrijpen dat je er voor kiest :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
@Dennis van der Stelt De CS 50 heeft een waardeloze parallelgeleider (die overigens alleen in de 'set' zit), een niet altijd vlak (tafel)blad en een relatief kleine tafel. Toebehoren is reteduur en zo'n beetje de enige reden om dat ding te kopen is de compactheid, transporteerbaarheid en het kunnen delen van toebehoren met Festool CMS. Dat laatste is ondertussen uit de markt. De parallelgeleider van Festool stel je af aan 1 kant en met een hendel klem je ook de andere kant. Dat werkt dus niet en dat ding zit dus nooit uit zichzelf perfect parallel met het zaagblad. De hoekaanslag 'zweeft' te ver boven het blad en omdat de lineaal daarvan wel heel erg niet-haaks tov het tafelblad staat moet je dus goed kijken naar je materiaaldikte...

De laatste ruime cm van het blad van de CS50 helt het tafelblad ook naar de zaag toe, dus heel fijn klein spul zagen kun je ook vergeten.

De trekzaag functie komt inderdaad vaak in de plek van de afkortzaag, maar is niet een volledige vervanging er van. Als je latten afkort zit je altijd met de hoogte. Je kunt stapels maken van Systainer die dezelfde hoogte hebben als de CS 50, maar niet (veel moeilijker) met de nu verkochte Sys3.

Een Dewalt DWE7492 kost bijvoorbeeld veel en veel minder, heeft een vlakker blad, heeft wel in kale uitvoering direct de capaciteit om 610mm platen te verwerken, heeft een excellente parallelgeleider en defecte tafelverbreiding al direct inbegrepen in de basisprijs van €700.... maar; heeft een waardeloze hoekaanslag, dus die moet je nog even vervangen door een licht gemodde Incra Miter 1000 SE (€180)

Festool maakt mooi spul, maar die CS 50 moet je niet kopen tenzij het je om de compactheid te doen is.

Misschien komt dit omdat ik net wat meer met de CS 50 gewerkt heb en dus de nadelen wat beter ken, maar zo op basis van de filmpjes en foto's is al wel heel duidelijk dat die parallelgeleider van de Dewalt echt de hemel is tov die van Festool.

Naast die Dewalt; kijk ook eens naar de nieuwe Metabo TS 254 M

M'n meeste Festool spul zou ik zondermeer opnieuw kopen... de CS 50... niet.

[ Voor 5% gewijzigd door kabeltjekabel op 14-10-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-10 21:06
Amazon heeft me overhaast iets laten kopen O-)

https://www.amazon.de/Bos...71e98?smid=A3JWKAKR8XB7XF

€167,- als lightning deal.

Op het moment heb ik nog geen kruislijn nodig, maar was stilletjes aan het zoeken. Er zijn echter tig modellen enkel al bij Bosch dat ik het steeds uitstelde. In eerste instantie is het vooral voor gemak bij het tegelen.

Miskoop zal het niet zijn, maar ik keek in eerste instantie naar een GLL 3-80, al is dat ws overkill voor wat ik er mee ga doen nu en over tig jaar. Is het ook echt een goede deal of koop je voor een kruislijn laser beter een duurdere ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Razkin schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:08:

Op het moment heb ik nog geen kruislijn nodig, maar was stilletjes aan het zoeken. Er zijn echter tig modellen enkel al bij Bosch dat ik het steeds uitstelde. In eerste instantie is het vooral voor gemak bij het tegelen.

Miskoop zal het niet zijn, maar ik keek in eerste instantie naar een GLL 3-80, al is dat ws overkill voor wat ik er mee ga doen nu en over tig jaar. Is het ook echt een goede deal of koop je voor een kruislijn laser beter een duurdere ?
Hangt helemaal af van wat je er van verwacht, maar de duurdere zijn niet voor niets duurder.
Ik heb er 1 van Parkside, 2 tientjes geloof ik. Doet precies wat ik ervan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels

Duurdere zijn meestal iets beter in nauwkeurigheid en kunnen mogelijkerwijs wat beter tegen een stootje / zijn beter te calibreren als hij een opdonder heeft gehad.
Heb zelf wel de 3-80 tijd terug in de aanbieding gekocht omdat ik hem perse met 360 graden laser wou hebben. Als je dat niet nodig vindt, volstaat deze die je nu hebt gekocht prima hoor :)
Aftekenfouten en boortjes die iets 'lopen' zijn vaak al net zo erg als de maximale afwijking van zo'n laser.

Voor bijvoorbeeld inbouw kasten, verlaagd plafond en wanden plaatsen vind ik 360 graden van grote meerwaarde, maar als het je gaat om 3 schilderijtjes in lijn ophangen is het overkill ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-10 21:06
@Twijfels Nauwkeurigheid is 0,3 vs 0,2mm op een meter en beide kunnen tot 4 graden corrigeren, daar zal ik niets in missen idd.

Naast tegelen moet ik ook nog aan de verlaagde plafonds en het zetten van wanden. Sowieso iets meer dan een schilderij ophangen iig. De retour tijd van Amazon is vrij lang, toch maar eens extra over nadenken dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel

Tja, aantal toepassingen met 2x 180 graden en punt vs 3x360 graden is natuurlijk wat minder.

De rode 3-80 is nu in de lightningdeal voor 190,99.
https://www.amazon.de/Bos...eitsbereich/dp/B0768PD5DR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Het antwoord is 'invalzaag' i.c.m. je afkortzaag. Zoek dit topic even door en je komt erachter dat je daarmee veel veelzijdiger bent dan met een zaagtafel (al heb ik allebei- maar omdat ik de zaagtafel cadeau kreeg). I.m.o. kan je met een invalzaag wat je óók met een afkortzaag kan (maar niet zo goed/snel), maar niet andersom.

Kijk van de opties die je noemt anders eerst wat reviews. Zoekwoorden: Makita/Festool invalzaag. Makita/Dewalt zaagtafel. :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:36
Dennis van der Stelt schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:15:
Ik heb een vraag over een trek/afkortzaag...
Misschien een beetje sneu om te horen maar de aanschaf en andere plannen komen niet heel doordacht over.
Voordat je iets dergelijks aanschaft verdiep je je hierin en win je informatie en advies in.

Zonder dat je iets gemaakt hebt wil je eerst het duurste gereedschap aan gaan schaffen.
Lijkt op gek laten maken door familie (timmerlui) die hier de hele dag mee werken en hun geld ermee moeten verdienen.

Met goed gereedschap is niets mis en ik zal je ook niet weerhouden dit aan te schaffen maar een vakman met hamer en beitel maakt mooiere dingen dan twee linkerhanden en een kudde Festools.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@Dennis van der Stelt Ik ben ook een amateur maar ben voor de basis klus werkzaamheden heel blij met de combi die @Goudvis zegt : afkortzaag voor balken, planken ed (zeg maar alles wat lang is) en cirkelzaag voor platen ed (zeg maar alles wat plat is :)

Hierbij moet je vooral kiezen voor een zaag die op een rail kan. Daarmee zaag je perfect recht elke plaat. En met een afkortzaag zaag je mooi elke balk.

En een invalzaag is dan weer een mooiere vorm van cirkelzaag natuurlijk.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

DasNieNix schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

Misschien een beetje sneu om te horen maar de aanschaf en andere plannen komen niet heel doordacht over.
Voordat je iets dergelijks aanschaft verdiep je je hierin en win je informatie en advies in.

Zonder dat je iets gemaakt hebt wil je eerst het duurste gereedschap aan gaan schaffen.
Lijkt op gek laten maken door familie (timmerlui) die hier de hele dag mee werken en hun geld ermee moeten verdienen.

Met goed gereedschap is niets mis en ik zal je ook niet weerhouden dit aan te schaffen maar een vakman met hamer en beitel maakt mooiere dingen dan twee linkerhanden en een kudde Festools.
Nuance, hij heeft ook weer geen Kapex XXL á 1200e i.c.m. Festool CTL48~ met opgeteld prijskaartje van 2 ruggen, maar een degelijke Makita afkortzaag met degelijke Makita bouwstofzuiger. De 'Go big or go home' als je in houtbewerking instapt, zou ik zeggen. Iets meer research had geen kwaad gekund, maar hé, hij heeft nu dit topic gevonden. Dus alles komt goed. :P

De afslag naar de CT50 volgde ik dan ook niet, maar hé: één zwager die zwéért bij Festool en zegt dat je écht eens die CT50 moet bekijken als je een zaagtafel wil, strooit een instapper al snel zaagsel in de ogen voor de alternatieven (pun in10 did).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Als je Amazon.de op Nederlands hebt staan wordt dat een "L-geval" :D

Bijv;
"Bosch Professional Klopboormachine GSB 24-2 (1100 Watt, Max.Torque: 40/14,5 Min-1, In L-Geval) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:49
Iemand ervaring met een Bosch GLM500 nu die in de aanbieding is, of dat ik beter voor een ander model kan gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Cardinal schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:41:
Iemand ervaring met een Bosch GLM500
De GLM 50 C is hier best vaak besproken en lijkt op 'Connected' na identiek.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:01
Ik heb een Einhell electrische nietmachine en dat is 1 groot drama. Twee nietjes tegelijk, nooit in 1 keer helemaal erin. Dus op zoek naar een nieuwe. De Makita DPT351 op accu is de beste keus, maar veel te duur. Ik heb nu drie opties gevonden:

Bosch PTK 3,6 V Li op accu. Voordeel: overall te gebruiken, nadeel: kleinere nietjes
Bosch PTK 14 EDT bedraad: iets krachtiger. Wel een snoer
Makita AF506: robuust, past qua kwaliteitsniveau bij de rest van mijn tools. Maar wel perslucht, dus minder mobiel (compressor heb ik wel gewoon).

Wat ik er mee wil doen: kleinere klussen, isolatiefolie in een schuur vast zetten.

Wat denken jullie? Of is er een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

abbeyrules schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:19:
Ik heb een Einhell electrische nietmachine en dat is 1 groot drama. Twee nietjes tegelijk, nooit in 1 keer helemaal erin. Dus op zoek naar een nieuwe. De Makita DPT351 op accu is de beste keus, maar veel te duur. Ik heb nu drie opties gevonden:

Bosch PTK 3,6 V Li op accu. Voordeel: overall te gebruiken, nadeel: kleinere nietjes
Bosch PTK 14 EDT bedraad: iets krachtiger. Wel een snoer
Makita AF506: robuust, past qua kwaliteitsniveau bij de rest van mijn tools. Maar wel perslucht, dus minder mobiel (compressor heb ik wel gewoon).

Wat ik er mee wil doen: kleinere klussen, isolatiefolie in een schuur vast zetten.

Ecotools (eigen merk) tacker ? Heb ik ook en bevalt goed. Qua prijs zijn die dingen op perslucht natuurlijk onverslaanbaar. Het is maar net hoe mobiel je wilt zijn. Ik gebruik hem af en toe en het werkt feilloos. Ook veel goede reviews gezien destijds toen ik hem kocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10 14:27
Een handtacker als je zo weinig te nieten hebt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
abbeyrules schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:19:
Wat de collega hierboven al zegt: Handtacker.

Of als het gaat om idd veel folies vast te hengsten, denk dan ook eens aan een slagtacker/niethamer:
https://www.toolstation.nl/tacwise-a11-niethamer/p23707
(eerste zinnige googlehit).

nietmachientjes op lucht/accu zijn leuk als je 1000den nietjes per dag verwerkt. Anders gewoon lekker voor een paar tientjes een handnietmachientje scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-10 08:08
In het prime aanbiedingen topic wil iemand deze halen. De reviews zijn best goed.

Moet je niet zoveel kracht zetten met een handtacker dat het gemak er een beetje af gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
8088 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:16:
[...]

Ook geen etui, en aantal meetwaarden wat 'ie onthoudt is 1/3e kleiner.
@Cardinal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 15:49
8088 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:16:
[...]

kabeltjekabel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:41:
[...]
Ook geen etui, en aantal meetwaarden wat 'ie onthoudt is 1/3e kleiner.
@Cardinal
Dank, zojuist de 50c besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
In dit filmpje van James May gebruikt hij een schroevendraaier die in breedte verstelbaar is, en daarmee ook in de dikte. Mijn vader repareert uurwerken en dat is immer gepriegel. En met de leeftijd wordt de motoriek en de ogen minder, en dan laat hij nog weleens wat in de diepte van de uurwerken vallen.
Enfinm lijkt mij een leuk cadeautje om te geven. Iemand enig idee waar je zoiets vandaan kunt toveren voor een schappelijk bedrag? En hoe het zou heten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 15:52

timovd

Voorsprong door techniek

Ik zoek een specifieke schroevendraaier om een Phoenix Contact laadkabel open te maken. Het lijkt op een secure Torx, maar het heeft 5 punten (in plaats van 6). En het heeft dus een punt in het midden. De schroeven hoeven er niet heel uit, maar de connector moet heel blijven. Wie heeft de gouden tip?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
timovd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:58:
Ik zoek een specifieke schroevendraaier om een Phoenix Contact laadkabel open te maken. Het lijkt op een secure Torx, maar het heeft 5 punten (in plaats van 6). En het heeft dus een punt in het midden. De schroeven hoeven er niet heel uit, maar de connector moet heel blijven. Wie heeft de gouden tip?
Pentalobe?

IPR Torx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 15:52

timovd

Voorsprong door techniek

@kabeltjekabel, dat lijkt verdacht veel op die laatste; de IPR Torx.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Fraggert schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

Ik weet geen namen en rugnummers.....maar frezen die dit hebben daar hangt wel een aardig prijskaartje aan vrees ik.

Kun je die plaat niet als deksel op een doos-constructie bouwen?

Met een heel simpel potkrikje of schaarkrikje kun je simpel de hoogte verstellen.

Er was laatst iemand die een Parkside had gekocht een filmpje postte, ik zal hem even opsnorren, die maakt relatief "eenvouding" een hoogteverstelling met een stuk draadeind.
Moet er wel even iemand een inbusbout kunnen lassen voor je. Maar allicht kun je dat ook maken met een hele lange bout van de ijzerhandel waar dus al een kop op zit.

edit: dat is @barktus d:)b geweest die dat was en dit filmpje postte:

[YouTube: Table router DIY with PARKSIDE / Mesa fresadora con fresadora PARKSIDE 1200]
Jup dat was ik. Geen idee of het goed werkt. Maar voor die paar euro die de frees kost, zeker het proberen waard. Frees ligt er al even klaar, nu nog tijd vinden. :+

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 18:46
Goudvis schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:28:
[...]

Nuance, hij heeft ook weer geen Kapex XXL á 1200e i.c.m. Festool CTL48~ met opgeteld prijskaartje van 2 ruggen, maar een degelijke Makita afkortzaag met degelijke Makita bouwstofzuiger. De 'Go big or go home' als je in houtbewerking instapt, zou ik zeggen. Iets meer research had geen kwaad gekund, maar hé, hij heeft nu dit topic gevonden. Dus alles komt goed. :P

De afslag naar de CT50 volgde ik dan ook niet, maar hé: één zwager die zwéért bij Festool en zegt dat je écht eens die CT50 moet bekijken als je een zaagtafel wil, strooit een instapper al snel zaagsel in de ogen voor de alternatieven (pun in10 did).
Tot nu toe heb ik zelf alles onderzocht en daardoor voor de Makita gekozen. Maar het is nogal een verschil om in Hornbach te staan die zo groot is als 5 voetbalvelden of thuis hetzelfde apparaat in je schuur te hebben staan. Daarnaast kom je achter veel zaken pas thuis achter. De afzuiging had ik al wel wat van gelezen, maar op goed geluk de stofzuiger aangeschaft met het idee deze evt. terug te kunnen sturen. Alleen dat het onderstel zo slecht op "slot" gaat (enkel met geweld) had ik niet verwacht. Op elke video klikken ze hem zo dicht. Niet bij mij.

Die Festool CT50 kom ik op uit omdat het lijkt alsof hij voor meerdere doeleinden te gebruiken is. Dat scheelt mij ruimte. Of ik nou 2 apparaten koop van €400 stuk (evt. incl. onderstel) of ik koop 1 apparaat wat misschien niet beide helemaal kan vervangen, maar voor mij voldoet. Maar ik vroeg mij af of dat mogelijk was, en daarom kom ik hier.

@kabeltjekabel heeft inmiddels aangegeven dat de DeWalt DWE7492 wellicht een betere keuze is. Die ziet er inderdaad goed uit. Maar dan nog heb ik dezelfde vraag als voorheen.

@Goudvis en @mddd geven tip die 't misschien wel gaat worden, ipv een tafel. Een invalzaag met geleider.

@DasNieNix Het is juist wel heel doordacht, alleen is mijn vraag niet of een Festool leuk is vanwege de kleurtjes of welke Festool het stoerst zou staan. Ik wil weten of een zaagtafel met bijv. trekstang of hoekaanslag geschikt is om bepaalde andere apparaten te vervangen. En of die CS50 dan een goede keuze is. Die kennis heb ik niet en daarvoor kom ik hier. Ik ben geen miljonair, maar ik hecht wel heel veel waarde aan goede spullen. Ik heb ooit gehood "We zijn niet rijk genoeg om goedkope spullen te kopen" en die gaat voor mij goed op. Liever iets meer uitgeven en de komende 10 of 20 jaar goede spullen, dan altijd spijt hebben van een aankoop. Maar bedankt voor je zorgen. O-)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Dennis van der Stelt schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:17:
[...]

Ik heb ooit gehood "We zijn niet rijk genoeg om goedkope spullen te kopen" en die gaat voor mij goed op. Liever iets meer uitgeven en de komende 10 of 20 jaar goede spullen, dan altijd spijt hebben van een aankoop. Maar bedankt voor je zorgen. O-)
Dat motto heb ik inderdaad ook meegekregen, al wisselt de toepasselijkheid per situatie. Dankzij dat motto heb ik nu een Makita 2709~ zaagtafel staan die 25 jaar terug 850 gulden kostte. Zaagt nogsteeds zonder moeite door 6cm hardhout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:22
Blomminator schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:57:
In dit filmpje van James May gebruikt hij een schroevendraaier die in breedte verstelbaar is, en daarmee ook in de dikte. Mijn vader repareert uurwerken en dat is immer gepriegel. En met de leeftijd wordt de motoriek en de ogen minder, en dan laat hij nog weleens wat in de diepte van de uurwerken vallen.
Enfinm lijkt mij een leuk cadeautje om te geven. Iemand enig idee waar je zoiets vandaan kunt toveren voor een schappelijk bedrag? En hoe het zou heten?
Naar mijn weten wordt dit een 'Split' schroevendraaier genoemd.

Setje van drie bij amazon: 8, 6 en 5mm. Al heb ik geen idee of dat voor uurwerken klein genoeg is. (pun intended)
https://www.amazon.com/Sc...Tools-SK234/dp/B0002RIA3K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:24
Blomminator schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:57:
Leuke dingen: wedge/ split blade screwdriver Hier moet je wel wat mee kunnen vinden maar verwacht ze niet in de bouwmarkt. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@timovd dat klinkt als TORX PLUS Tamper-Resistant. Beetje aparte vorm van Torx, aangezien het de enige torx is met 5 punten. Wera heeft er in ieder geval bits voor, moet je alleen de juiste maat zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
henkie196 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:20:
[...]

@timovd dat klinkt als TORX PLUS Tamper-Resistant. Beetje aparte vorm van Torx, aangezien het de enige torx is met 5 punten. Wera heeft er in ieder geval bits voor, moet je alleen de juiste maat zien te vinden.
Dat is dus hetzelfde :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 08:15
Vandaag de ontstoppingsslang al binnen gekregen die vrijdag pas geleverd zou worden.
Ziet er goed uit en met drie koppen.

En waar dan al die slangen te laten?
Wie wat bewaart heeft wat bleek, ik had ooit van ver water nodig en had wat haspels in een hoek staan.
Die passen mooi, door de gaten kan je de uiteinden mooi steken en met een kleine aanpassing, beetje wegvijlen, kon ik ook de twee extra koppen kwijt.
De tweede maar gelijk gebruikt voor de 20 m extra slang die bij de Jet 3800 zat.
Opgeruimd staat netjes. (Nu de rest nog opruimen. :+ )

En de slangen maar bij/aan elkaar op een andere haspelwagen die in dezelfde hoek niets stond te doen.
Had daar eigenlijk 25 meter nieuwe slang voor liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxI0FFgqUn7YIuvmFKOT9hhz6AU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/heyBfecEIam5c4JQKVHm95lr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHeIrcciCPY3mnrAlWNI1MPOcS0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yfwFHRKHrZ287OnURfcwus5W.jpg?f=fotoalbum_tile

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 08:15
hik

[ Voor 99% gewijzigd door Teijgetje op 14-10-2020 22:53 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raymond
Mn heteluchtpistool al ontvangen:
https://www.amazon.de/dp/..._cp_apa_fab_-U2HFbQ4PCQFY

Mooi ding, werkt goed.
Natuurlijk pak ik na 2mins ermee spelen het metalen uiteinde vast.
Auw :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Met meer zoektermen is het makkelijker zoeken ;) Wera heeft het als Torx plus (met gat) op de website staan, heb niet proberen te zoeken op IPR, maar kan me voorstellen dat de resultaten niet hetzelfde zijn.

/edit
Zie nu dat Wera er ook IPR bij heeft staan :+ maakt dus niet uit hier.

[ Voor 11% gewijzigd door henkie196 op 15-10-2020 07:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:08

bonzz.netninja

Niente baffi

Nou dat was Prime day.

Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/spydeals/image/upload/w_475,f_auto,q_auto,c_limit/cdn/qtIMnmZ1Ezs8ayRxHll23In6NT9yrjpaOTBOfe1Q.png
Geinig haaks slijpertje, altijd handig, hoop ik

en

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSnqFvpGdNI6Y425_P9tLCedRaUs9IHua_k0g&usqp=CAU
Die had ik al...maar voor 86 euro zijn 2 accu's en een setje boren helemaal niet verkeerd, krijg je er nog een 2e body bij ook :P (en jullie zeggen dat dat handig is haha)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:18

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@bonzz.netninja 2 bodies is fijn in bepaalde situaties omdat je dan niet hoeft te wisselen tussen verschillende boortjes of je kan er één als dedicated boor hebben en meteen met de ander dingen schroeven.

Nette prijs voor 2 accu's en lader en wat bit en boortjes. De body kan je als extra zien ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:43
ik ben nog op zoek naar een setje krachtdoppen met 1/2"aansluiting....iemand ervaring met de wgb doppen van de hornbach of met de doppen van ecotools??
Of wellicht een andere goede tip? Doos mag niet groter dan 18x27cm zijn (anders past hij niet in de mbox bij de slagmoersleutel) , liefst Cr-MO en zoveel mogelijk maten, budget circa 70 euro....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-10 20:10
breagor schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:39:
ik ben nog op zoek naar een setje krachtdoppen met 1/2"aansluiting....iemand ervaring met de wgb doppen van de hornbach of met de doppen van ecotools??
Of wellicht een andere goede tip? Doos mag niet groter dan 18x27cm zijn (anders past hij niet in de mbox bij de slagmoersleutel) , liefst Cr-MO en zoveel mogelijk maten, budget circa 70 euro....
Ik heb deze gekocht van Hornbach: https://www.hornbach.nl/s...elig/5637350/artikel.html en de bevallen mij goed. Nog geen plaatsen gehad waar in andere maten nodig had.
Voor de banden wissel heb ik Wera maat 19 bij Amazon erbij gekocht omdat de bouten toch wel een beetje beschadigd raakte: https://www.amazon.nl/gp/product/B085CRSLZZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:22
Ik lees even mee! Ik heb deze Wera set al een tijdje op mijn wensenlijstje staan, alhoewel die binnen je budget is, vind ik die nog aan de dure kant. Ik sta dan ook open voor een goed altermatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Nivado schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

Ik lees even mee! Ik heb deze Wera set al een tijdje op mijn wensenlijstje staan, alhoewel die binnen je budget is, vind ik die nog aan de dure kant. Ik sta dan ook open voor een goed altermatief.
die heb ik inderdaad ook zitten bekijken, maar daar ontbreekt de 10 en 24....en da's een beetje jammer...
verder heb ik de bekeken:
gedore red R63003012, maar die is net te groot
de kraftwerk 380005 maar past ook net niet
de Rodcraft RS4114 , maar die past ook niet
verder nog een setje van BGS en Laser op amazon, maar die zijn geen Cr-MO

er is als kanshebber ook nog de Sealey AK5616M op amazon, die past net, is CR-MO en redelijk compleet....alleen Sealey krijgt wat mixed reviews....

Dus nu zit ik ook te kijken naar wat losse doppen en een mini systainer erbij te kopen....alleen dat gaat voor een beetje complete set weer buiten budget...

Dus alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:04

sphere

Debian abuser

Heeft iemand voorbeelden van mensen die een lboxx ombouwen tot gereedschap koffer? Of is dat niet netjes te realiseren? Zeg maar zoiets als de proxxon 23660?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Ik heb deze discussie (Geodore Red, paars vs blauw oid) al wat vaker zien voorbijkomen de afgelopen maanden. Zoek even het topic door en je hebt een meer dan compleet beeld van de voors-, tegens en afwegingen van elke prijsklasse. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

sphere schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:25:
Heeft iemand voorbeelden van mensen die een lboxx ombouwen tot gereedschap koffer? Of is dat niet netjes te realiseren? Zeg maar zoiets als de proxxon 23660?
https://duckduckgo.com/?q...ffcm&iax=images&ia=images ;)

Afbeeldingslocatie: https://bethepro.com/wp-content/uploads/2013/11/IMG_1030.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/15/72/a1/1572a1e699124942e4b50e7c487759cc--festool-systainer-bosch-tools.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/a1/41/bf/a141bf07a49832fb2ac53325360174b9.jpg

Misschien leuker en interessanter voor iedereen om zelf die opzet te geven. Kunnen we van daaruit verder praten over hoe je bv. 5mm multiplex het best vastzet aan kunststof. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Goudvis schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Ik heb deze discussie (Geodore Red, paars vs blauw oid) al wat vaker zien voorbijkomen de afgelopen maanden. Zoek even het topic door en je hebt een meer dan compleet beeld van de voors-, tegens en afwegingen van elke prijsklasse. :)
huh? ik heb dit topic gezocht op impact , op krachtdop en slagmoer....en vind anders nagenoeg geen relevante post over mijn specifieke vraag mbt tips over krachtdoppen, ongeacht merk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:22
breagor schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:39:
[...]

huh? ik heb dit topic gezocht op impact , op krachtdop en slagmoer....en vind anders nagenoeg geen relevante post over mijn specifieke vraag mbt tips over krachtdoppen, ongeacht merk....
De discussies die @Goudvis noemt, welke ik me kan herinneren gingen over normale doppensets, niet over kracht doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:54

Denko

|{ing Øf ßlitz

Was eigenlijk op zoek nog naar een leuk impact wrench setje van miluwakee en een garagekrik op amazon. maar eigenlijk niks interresants gehad op prime day. We zoeken verder.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Ik heb deze deksel inleg, bodem gewoon vrij zodat je er allemaal zooi in kan gooien, elk klusje heb ik toch weer ander spul nodig. Kan verrassend veel (hand)gereedschap in een L-Boxx 136 dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Nivado schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

De discussies die @Goudvis noemt, welke ik me kan herinneren gingen over normale doppensets, niet over kracht doppen.
Ik vind 2 pagina's met zoekresultaten op 'doppen'. Af en toe heeft iemand het over 'slagmoerdoppen', of 'doppen voor in de garage'.
Als ik vandaag op zoek was naar krachtdoppen/slagdoppen/slagmoerdoppen, zou ik meer geholpen zijn met 15m leeswerk dan opnieuw input en feedback af te moeten wachten. :P

Here goes een kleine greep (gezocht op 'doppen' binnen dit topic). Misschien heb je er wat aan:
Lezparanza in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"
stefve1 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"
henkie196 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"
deepbass909 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"
DoeEensGek in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"
Strat808 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"
Pyramiden in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"
deepbass909 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"

Maar misschien zijn er nog aanvullingen of nieuwe inzichten. It's a free world. :9

[ Voor 5% gewijzigd door Goudvis op 15-10-2020 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Ik heb deze nagemaakt naar eigen inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

@Goudvis @Twijfels @ajdejong thx! Op amazon zoeken op lboxx einlage helpt al veel. Zo te zien maakt gedore inlays, maar zelf prutsen met hobbymes en schuim wordt nooit zo strak.

Dat steekvak is wel handig, maar ik moet kijken hoe ik dat ga vastschroeven zonder er finaal doorheen te gaan :P

Mijn eerste gedachte ging uit naar een 102, maar ik heb nu een 136 over, dat is vast ook wel ok.

Die houten stellages vind ik wel mooi, maar die zijn voor de grotere boxxen.

Koos maakt continu multiplex kistjes vraag me af of je dan niet behoorlijk gewicht toevoegt, daarom dacht ik eerst aan schuim.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 19:15
jadjong schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:00:
[...]

Ik heb deze nagemaakt naar eigen inzicht.
Wat is de dikte van het multiplex wat je hebt gebruikt hiervoor?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

sphere schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:21:
Koos maakt continu multiplex kistjes vraag me af of je dan niet behoorlijk gewicht toevoegt, daarom dacht ik eerst aan schuim.
Nou, elke keer dat ik met 6mm~ multiplex werk, valt me op hoeveel stevigheid je krijgt voor het gewicht. Vanaf 15mm tikt multiplex inderdaad aan qua gewicht. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Phyt_ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:21:
[...]

Wat is de dikte van het multiplex wat je hebt gebruikt hiervoor?
6, dubbelzijdig HPL.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Twijfels
@Goudvis @Twijfels @ajdejong thx! Op amazon zoeken op lboxx einlage helpt al veel. Zo te zien maakt gedore inlays, maar zelf prutsen met hobbymes en schuim wordt nooit zo strak.

Dat steekvak is wel handig, maar ik moet kijken hoe ik dat ga vastschroeven zonder er finaal doorheen te gaan :P

Mijn eerste gedachte ging uit naar een 102, maar ik heb nu een 136 over, dat is vast ook wel ok.

Ik had het eerst in een 102, inmiddels verkocht en een 136 ervoor in gebruik. In een 102 met de deksel inleg kan je echt bijzonder weinig kwijt.

Dat steekvak zitten overigens de juiste schroeven etc bij in en schroef je vast in de daarvoor bestemde gaten in de deksel, ga je niet doorheen hoor.

En hoezo is iets niet netjes in schuim te maken? :9
Heb zelf dit een tijd terug met de hand (bovenfrees ipv mes gebruikt) gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5zmPCCZ.jpg

Twijfels in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5" - wel ellendig veel werk..

[ Voor 10% gewijzigd door Twijfels op 15-10-2020 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Twijfels schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Ik had het eerst in een 102, inmiddels verkocht en een 136 ervoor in gebruik. In een 102 met de deksel inleg kan je echt bijzonder weinig kwijt.

Dat steekvak zitten overigens de juiste schroeven etc bij in en schroef je vast in de daarvoor bestemde gaten in de deksel, ga je niet doorheen hoor.

En hoezo is iets niet netjes in schuim te maken? :9
Heb zelf dit een tijd terug met de hand (bovenfrees ipv mes gebruikt) gedaan:
[Afbeelding]

Twijfels in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 5" - wel ellendig veel werk..
Ziet er profi uit hoor, netjes :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Stukje nieuw gereedschap. Tientje via marktplaats, kon ik niet laten staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUqbcPhyMmim6CF1Puj5KKqQfgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uZVdFOmXsjz4ScRbwTNdjvMm.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk ga ik naar een houtkachel, maar voor deze winter is dit even een snelle oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyt_

Door jouw post ook geïnteresseerdhierin, om dit in de toekomst te maken, mijn koffer van mijn scooter tijdperk begint wat verval te vertonen. (15+ jaar oud haha).
Ik zie in deze link bij de reviews KLIK

Een foto van een afstandhouder waar ze die "einlage" op vast zetten, of die bijgeleverd worden bij de "einlage" kan ik niet achterhalen.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/6171djLgK9L._CR0,204,1224,1224_UX175.jpg

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Is dit een goede tang voor krimp / knippen van cat5e / cat6 kabels?
https://www.gereedschapce...esternstekkers-190mm.html

Deze is een soort van Action / Wibra kwaliteit.

Deze knipt met strippen 1 draadje door (of bijna > breekt af) en is ook niet constant met de diepte. De ene keer zit er nog geen 1 mm tussen de mesjes, de andere keer 4mm. Ook laat 1 handgreep al los na 10 minuten. Het mechanisme dat schuift (in de handgreep) heeft best veel speling, naar je toe / van je af. Het knipmesje zit ook los zie ik. Die kun je wel vastdraaien.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hij krimpt parallel, dat is fijn (ipv schuin) en is van Knipex. Kun je geen buil aan vallen wat mij betreft, maar voor 10 stekkers wellicht een tikkie duur?

Zie hier ook de discussie 2 paginas geleden over Knipex.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Phyt_ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:43:
[...]

Door jouw post ook geïnteresseerdhierin, om dit in de toekomst te maken, mijn koffer van mijn scooter tijdperk begint wat verval te vertonen. (15+ jaar oud haha).
Ik zie in deze link bij de reviews KLIK

Een foto van een afstandhouder waar ze die "einlage" op vast zetten, of die bijgeleverd worden bij de "einlage" kan ik niet achterhalen.

[Afbeelding]
Bij de Gedore dekselinleg werden die afstandershouders bijgeleverd :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Boudewijn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:05:
Hij krimpt parallel, dat is fijn (ipv schuin) en is van Knipex. Kun je geen buil aan vallen wat mij betreft, maar voor 10 stekkers wellicht een tikkie duur?

Zie hier ook de discussie 2 paginas geleden over Knipex.
Goed, ik zal ik het zo eens doorlezen.

Ik snap wat je bedoeld. Vaak is mindere kwaliteit prima om je doel te bereiken en is professioneel meer bedoeld voor veelvuldig gebruik (non-stop / productie). Het punt is meer dat ik nu een stuk 'rommel' in handen heb, en vraag mij af wat ik daar mee aan moet. Ik vind het belachelijk dat strippen niet fatsoenlijk gaat en het handvat er direct afvalt. Ik heb het krimpen nog niet getest (nooit gedaan ook), knippen gaat ook prima.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

@Twijfels whoa. Dat is heel netjes. Precies wat ik zou willen, verzonken zodat het niet door de hele box zwiert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Luxicon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:03:
Is dit een goede tang voor krimp / knippen van cat5e / cat6 kabels?
https://www.gereedschapce...esternstekkers-190mm.html

Deze is een soort van Action / Wibra kwaliteit.

Deze knipt met strippen 1 draadje door (of bijna > breekt af) en is ook niet constant met de diepte. De ene keer zit er nog geen 1 mm tussen de mesjes, de andere keer 4mm. Ook laat 1 handgreep al los na 10 minuten. Het mechanisme dat schuift (in de handgreep) heeft best veel speling, naar je toe / van je af. Het knipmesje zit ook los zie ik. Die kun je wel vastdraaien.
Die tang heb ik. Of een namaak... handvaten voelen iig een stuk goedkoper aan dan de normale roodblauwe van Knipex. Verder prima tang. Bij voorkeur krimp ik nooit stekkertjes :P , stom gepriegel.

[ Voor 4% gewijzigd door kabeltjekabel op 15-10-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
sphere schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:44:
@Twijfels whoa. Dat is heel netjes. Precies wat ik zou willen, verzonken zodat het niet door de hele box zwiert.
Als je altijd dezelfde indeling hebt is dat inderdaad wel fijn, maar minder efficiënt qua ruimte, irritant als er eens 1x iets anders bij moet en héél irritant als je de indeling wilt veranderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
kabeltjekabel schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

Die tang heb ik. Of een namaak... handvaten voelen iig een stuk goedkoper aan dan de normale roodblauwe van Knipex. Verder prima tang. Bij voorkeur krimp ik nooit stekkertjes :P , stom gepriegel.
Strip je er utp kabels ermee? Zoja, gaat dat goed? Gaat het krimpen van RJ45 ook goed? Aangezien je zegt dat je geen stekkertjes krimpt. :)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Luxicon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:00:
[...]

Strip je er utp kabels ermee? Zoja, gaat dat goed? Gaat het krimpen van RJ45 ook goed? Aangezien je zegt dat je geen stekkertjes krimpt. :)
Gaat allemaal goed, maar ik heb gewoon een pesthekel aan het zetten van die stekkers. Ik koop bij voorkeur gewoon kant en klare patchkabels. Enkel voor houtje touwtje oplossingen, zoals ergens een patchkabel door een klein gaatje langs een verwarmingsbuis oid; dan knijp ik stekkertjes. Soms heb ik trilhanden, en dat is echt de pest met het rangschikken van die 8 aders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:11
Raden jullie 123accu huismerk accu's aan voor elektrisch gereedschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
huppelepups schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:12:
Raden jullie 123accu huismerk accu's aan voor elektrisch gereedschap?
Als ik een machine heb van 150+ euro, zou ik daar niet graag goedkopere huismerk accus in doen, maar dat is mijn persoonlijke mening. Als je een oud machientje heb waar je voor een weinig geld een accu voor haalt zodat die weer paar jaar mee kan is het misschien anders.
Om wat voor machine gaat het waar je de accu(s) voor nodig hebt?

Vraag vanuit mijn kant, ik ga de bosch multitool 18v bestellen, bij amazone op voorraad en volgens mij het goedkoopst. Link
Echter zit ik met de toebehoren, ik wil wat hout en metaal zaagjes, maar ik zie veel koffers en sets.
Kan ik ook ergens (goedkoop uiteraard ;)) losse zaagjes bestellen of is dit prijstechnisch niet interressant?
Ik zal niet gaan schuren met het apparaat bijvoorbeeld, daar is een schuurmachine voor.

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen met een mooie starter/allround setje.
Doel is om plinten te verwijderen achter verwarming e.d.
Verwarmingsbuizen weg halen, en wat kleine uitsparingen in hout / gips platen.

[ Voor 9% gewijzigd door Phyt_ op 15-10-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:11
Phyt_ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:34:
[...]

Als ik een machine heb van 150+ euro, zou ik daar niet graag goedkopere huismerk accus in doen, maar dat is mijn persoonlijke mening. Als je een oud machientje heb waar je voor een weinig geld een accu voor haalt zodat die weer paar jaar mee kan is het misschien anders.
Om wat voor machine gaat het waar je de accu(s) voor nodig hebt?

Vraag vanuit mijn kant, ik ga de bosch multitool 18v bestellen, bij amazone op voorraad en volgens mij het goedkoopst. Link
Echter zit ik met de toebehoren, ik wil wat hout en metaal zaagjes, maar ik zie veel koffers en sets.
Kan ik ook ergens (goedkoop uiteraard ;)) losse zaagjes bestellen of is dit prijstechnisch niet interressant?
Ik zal niet gaan schuren met het apparaat bijvoorbeeld, daar is een schuurmachine voor.
Ik heb via marktplaats een hele Dewalt set gekocht.
Prima spul nog, 7 machines en 3 accu's. De 4Ah accu's zijn uit 2013, machines rijken van 2013-2018.
Maar mocht ik nou een extra accu willen kopen of er een vervangen, dan scheelt 123accu de helft. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
huppelepups schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

Ik heb via marktplaats een hele Dewalt set gekocht.
Prima spul nog, 7 machines en 3 accu's. De 4Ah accu's zijn uit 2013, machines rijken van 2013-2018.
Maar mocht ik nou een extra accu willen kopen of er een vervangen, dan scheelt 123accu de helft. Vandaar mijn vraag.
Als je exacte accu types en machines post, tzt, voor je besteld, denk ik zeker dat er met dit topic wel ergens een goede prijs gevonden kan worden voor een originele accu.
De helft van de prijs is bijna to good to be true voor hetzelfde, als ik eerlijk ben.
Ik vind de accu type: DCB182-XJ voor 50 eur, ik denk best een nette prijs voor een 18v 4ah accu.
Ik zou zeker met 7 machines, doorsparen voor een originele accu aangezien je nog wel even met die machines wil doen en het platform.
Ik zou 2 maanden langer doorsparen voor een orignele zeker omdat de 3 nog niet kapot zijn.

Edit-- nog niet gekeken maar ook nog eens dewalt:
YouTube: Are Cheap Power Tool Batteries better than DeWalt 20V OEM Lithiums? ...

[ Voor 12% gewijzigd door Phyt_ op 15-10-2020 16:55 ]

Pagina: 1 ... 146 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic