Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05 23:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
RaZ schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:09:
[...]
Een Bosch Keo is ook een reciprozaag, maar men noemt het een takkenzaag.
Damn. daar kun je tenminste een fatsoenlijke horrorfilm mee maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-02 11:16

ydr

TimoDimo schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:29:
Ik zit te denken aan de set https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Lijkt me erg handig en ik heb al die apparaten nodig (behalve de zaklamp ;) )

GSR 12V-15 BASIC (accu-schroefboormachine)
GOP 12V-Li BASIC (accu-multicutter)
GDR 12V-105 BASIC (accu-slagschroevendraaier)
GSA 12V-14 BASIC (accu-reciprozaag)
GLI Powerled BASIC (accu-lamp )

Mijn vraag is eigenlijk of die set een beetje goed op te bergen is. Je krijgt er één zogenaamde L-Boxx bij, maar ik zie nergens plaatjes hoe die er van binnen uitziet. Heeft iemand deze set misschien die mij dit kan vertellen.

Het is volgens mij trouwens de L-Boxx 238 1600A012G2 (EAN 3165140917445). Maar ik wil een plaatje zien!! :D
Twee reciprozaagjes en een delta schuurpad voor de multitool zitten hierbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Ok, en hoe zitten al die apparaten in die kist dan? Zit er een soort stapelsysteem in?

Wat Bosch heeft vindt ik in het algemeen best aardig, met die universele L-boxx-en die je kunt stapelen en waar je inlays voor kunt kopen. Alleen ik snap even niet hoe dat werkt bij zo'n grote kist :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 09:11
merijntjuh schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:46:
[...]

Ik kon zo 123 niet even een prijs vinden. Alleen maar: "Vraag offerte aan".
Mogelijk heb ik (nog) niet goed genoeg gekeken. Maar als jij een linkje hebt naar iets, hoor ik het graag _/-\o_
Wellicht had je het al gevonden inmiddels, maar Hammer/Felder heeft gewoon een catalogus met prijzen :)
http://fms.felder-group.c...mtkatalog_NL_BE_DUT_EURC/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
TimoDimo schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:49:
Ok, en hoe zitten al die apparaten in die kist dan? Zit er een soort stapelsysteem in?

Wat Bosch heeft vindt ik in het algemeen best aardig, met die universele L-boxx-en die je kunt stapelen en waar je inlays voor kunt kopen. Alleen ik snap even niet hoe dat werkt bij zo'n grote kist :?
En daarbij snap ik ook niet dat hier bijvoorbeeld een kleinere kist in het plaatje staat: https://www.toolstation.n...v-li-ion-combopack/p13682 . Wat krijg ik nou :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr

ydr

TimoDimo schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:49:

Zit in een hoge lbox, bij mij althans. Hierin zitten twee lagen inlays, eentje voor recipro en multitool, een halve voor slag tol en een halve voor schroeftol en lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
Autonoesis schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:57:
Ontlaadstroom 20A maximaal bij 18650 cellen. Bij de grotere, meest gebruikte 18v accu’s worden 2 cellen parallel gezet dus 40A maximaal.

De nieuwe 36v serie van Makita maakt gebruik van 10x 21700 cellen in serie. Die kunnen volgens de specs continue belast worden met 35A aan en een kortstondige piekbelasting van 100A. Ik vermoed, als de markt het wil, dat 36v het nieuwe 18v wordt. Want de machine’s zijn met minder materiaal te produceren en dus goedkoper maar ook krachtiger. En je onderscheid je ermee tegenover de concurrentie met 18v. Want vergeet niet dan Makita in Amerika een klein marktaandeel heeft. Daar wordt de markt voor accugereedschap gedomineerd door Dewalt en Milwaukee.
Het zijn de moederbedrijven van Milwaukee en DeWalt die het grootste marktaandeel hebben daar. Maar TTI heeft naast Milwaukee ook Ridgid en Ryobi. Stanley B&D heeft o.a. Dewalt, Craftsman, Porter Cable. Bij de jaarcijfers worden alleen de totale cijfers genoemd. Makita bestaat uit Makita en dochterbedrijf Dolmar. Waarbij de cijfers van die laatste te verwaarlozen zijn.

Overigens haalt Makita het merendeel van de omzet uit Europa. Stanley B&D en TTI richten zich sterk op de VS. Met bijvoorbeeld 'assembled in the USA' producten (Stanley/DeWalt) of gewoon heel erg Amerikaans doen (Milwaukee).
Anniedrew schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:38:
[...]

Tot ze bedenken de wet streng te handhaven waarbij ze ieder klusbusje controleren en boetes conform het ADR gaan schrijven. Ik denk dat we binnen afzienbare tijd de eerste casussen zullen krijgen.
Ik denk dat het wel mee zal vallen. De politie heeft niet de mankracht of tijd om ondernemers in busjes aan te houden. Daarnaast denk ik dat vrijwel niemand begrip zal kunnen opbrengen voor dit soort boetes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

@TimoDimo Ik heb een aantal apparaten uit deze set, maar niet de set zelf. Dus ik heb geen ervaring met de L-boxx. Maar volgens mij heeft @ydr het hierboven al duidelijk uitgelegd.

Je gaat wel de fout in met de verwachting t.a.v. de verwisselbare opzetstukken: die opzetstukken zijn niet geschikt voor de schroefmachine in deze set. In de set zit namelijk de GSR 12V-15, terwijl jij de GSR 12V-15 FC moet hebben (FC staat voor Flexiclick). De 12V FC body kun je wel los kopen, maar zit niet in deze set. De schroefmachine in deze set heeft gewoon een vaste chuck die er niet af kan.

Ik heb zelf ook de FC variant en daar ben ik (en een hoop anderen in dit topic) echt ontzettend blij mee. Ik kan hem je dan ook echt aanraden, maar dan moet je niet deze set hebben (of wel natuurlijk en de FC nog los kopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:42

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

N1ckk schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:59:
[...]

Rijksmonument, volgens mij geen beton hoor ;)
Ik zag net de folder van de gamma langskomen met 30% korting op electrisch gereedschap, misschien interesant voor je d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 22:40
Twijfels schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:37:
[...]

Wellicht had je het al gevonden inmiddels, maar Hammer/Felder heeft gewoon een catalogus met prijzen :)
Het linkje doet het (nu) in ieder geval niet :P
Je kwam zeker via deze pagina: https://www.felder-group....ming/gratis-catalogi.html daar terecht?
Maar nee, ik had die sowieso nog niet gevonden. Vanavond nog maar even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
merijntjuh schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:38:
[...]

Het linkje doet het (nu) in ieder geval niet :P
Je kwam zeker via deze pagina: https://www.felder-group....ming/gratis-catalogi.html daar terecht?
Maar nee, ik had die sowieso nog niet gevonden. Vanavond nog maar even proberen!
Kwam er via een directe link, maar het voorblad is volgens mij dezelfde. Later nog een x kijken, dan zal die wel weer werken denk ik. Staan alle adviesprijzen, accessoires etc. in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
ydr schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:45:
[...]

Zit in een hoge lbox, bij mij althans. Hierin zitten twee lagen inlays, eentje voor recipro en multitool, een halve voor slag tol en een halve voor schroeftol en lader.
Ok, zoals ik dacht dus. En die recipro en multitool, zijn die ook elke een halve inlay? En liggen die twee lagen inlays dan gewoon bovenop elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:55

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik weet dat de startpost nog niet zo oud is, maar ik was even bij een aantal van de Duitse webshops aan het kijken en er zijn toch een paar die niet (meer?) naar Nederland zenden. Gebruiken jullie bij bestellen een doorstuur station of schrijven jullie die bedrijven eerst persoonlijk aan of ze een uitzondering maken? En wellicht een idee om info hierover in de TS te zetten.
Voorbeeld link Electro Werkzeuge Bender

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Fraggert schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:59:
[...]

Ik zag net de folder van de gamma langskomen met 30% korting op electrisch gereedschap, misschien interesant voor je d:)b
Het Gamma merk ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dat klopt ja, maar @N1ckk kijkt naar parkside, dat is wat mij betreft allemaal 1 pot nat.

[ Voor 0% gewijzigd door Fraggert op 14-10-2019 14:43 . Reden: tiepvautjuh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr

ydr

TimoDimo schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:39:
[...]

Ok, zoals ik dacht dus. En die recipro en multitool, zijn die ook elke een halve inlay? En liggen die twee lagen inlays dan gewoon bovenop elkaar?
Is een gedeelde, en ligt los op elkaar, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
rockhopper schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:21:
Ik weet dat de startpost nog niet zo oud is, maar ik was even bij een aantal van de Duitse webshops aan het kijken en er zijn toch een paar die niet (meer?) naar Nederland zenden. Gebruiken jullie bij bestellen een doorstuur station of schrijven jullie die bedrijven eerst persoonlijk aan of ze een uitzondering maken? En wellicht een idee om info hierover in de TS te zetten.
Ik denk dat het intussen dan is veranderd, want volgens mij stuurden al die webshops wel naar Nederland.

De startpost is trouwens uit de vorige delen van dit topic meegenomen, dus die is wel ouder dan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:53
ben nog op zoek naar een mobiele werkbank, nu kwam ik deze tegen:

https://www.stahlshop.nl/...nk-set-1500tcs-110-delig/

Eigenlijk precies wat ik zoek, maar hij lijkt met relatief best "goedkoop" voor een Stahlwille kar met gereedschap (nog steeds een hele smak geld), maar op sommige shops is alleen de lege wagen of het losse gereedschap al duurder (deze set is bij bijv. gereedschapscentrum maar liefst 2800,- )
Zie ik wat over het hoofd of gewoon goede aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:16
Klinkt als een goede deal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 12:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
rockhopper schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:21:
Ik zal binnenkort even de shops weer eens langsgaan en hier en daar wat updates uitvoeren c.q dingen verwijderen. Heb het de afgelopen 2 weken even druk gehad met klussen in de nieuwe woning, a.s vrijdag is verhuisdag, dus het kan even vertraging oplopen :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
breagor schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:34:
ben nog op zoek naar een mobiele werkbank, nu kwam ik deze tegen:

https://www.stahlshop.nl/...nk-set-1500tcs-110-delig/

Eigenlijk precies wat ik zoek, maar hij lijkt met relatief best "goedkoop" voor een Stahlwille kar met gereedschap (nog steeds een hele smak geld), maar op sommige shops is alleen de lege wagen of het losse gereedschap al duurder (deze set is bij bijv. gereedschapscentrum maar liefst 2800,- )
Zie ik wat over het hoofd of gewoon goede aanbieding?
Dat lijkt me inderdaad gewoon een behoorlijk goede deal. Niet heel bijzonder veel gereedschap, maar dat soort karren van Stahlwille gebruiken ze hier op het werk ook veel, en die lijken het in ieder geval behoorlijk lang uit te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimoDimo
ydr schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:53:
[...]

Is een gedeelde, en ligt los op elkaar, ja.
Bedankt! Het lijkt me dan handiger om een aparte koffer te kopen voor in ieder geval de recipro en de multitool. Weet iemand of alle merken L-Boxx-en uitwisselbaar zijn? Dus dat de inlays overal in passen en dat je ze kunt stapelen?

Want van de oorspronkelijke fabrikant, bij Gedore kun je ze namelijk los krijgen voor minder dan de helft (€23): https://www.vangroningent...box-l-boxx-i-102-mm-leeg/

Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/93ee8a75-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/7ca75f10032579c1b7b5c3372379704206adaff8.jpg

Vergeleken met Bosch:
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/1/3/3/9200000105733310.jpg

Of de oude versie:
Afbeeldingslocatie: https://www.powertoolworld.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/l/-/l-boxx-102.jpg

Dan heb je nog Sortimo (EDIT: de oorspronkelijke fabrikant):
Afbeeldingslocatie: https://www.toolnation.nl/media/catalog/product/cache/1/image/1186x948/a0824637e2368af458c3e90fa0badade/1/2/121014674.jpg

En kijk die hebben ook een nieuwe versie die zo uit ziet als de nieuwe Bosch:
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.bestelauto.nl/wp-content/uploads/2018/02/2464-590x385.jpg?resize=590%2C385

En dan heb je nog Industrial (en nog best heel veel andere merken).
Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/491/268/483/DV_8_6416839_01_4c_DE_20171111180256.jpg

Best handig, kun je een beetje afwisselen met kleurtjes. Anders heb je allemaal dezelfde boxen van Bosch en moet je gaan labellen en zo. En het is maar saai :O

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Twijfels
TimoDimo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:32:
[...]
Want van de oorspronkelijke fabrikant, Gedore,
de oorspronkelijke fabrikant van L-Boxxen is Sortimo, niet Gedore ;) De oude en nieuwe boxxen (de nieuwe worden aangeduid als l-boxx G4) passen op elkaar. De nieuwe zijn iets breder van binnen naast het gedeelte van de 'zijhandvatten', oude inleggen passen prima in de nieuwe. Nieuwe inleggen zullen overigens niet in de oude passen.

Voor zover ik weet passen enkel sommige inleggen van Sortimo niet, echter staat hier op de site van hunzelf ook duidelijk G4 bij, dit gaat dan over assorti inleggen en foam etc: https://www.mysortimo.nl/...lay-L-BOXX-136-G4/c/47234

https://www.amazon.de/Bos...oxx&qid=1571057871&sr=8-3 hier heb je overigens 2 maal de Bosch l-boxx 102 voor €43, het is dus niet alleen Gedore die ze goedkoop levert. Ik vind de nieuwe boxen persoonlijk fijner, ze klikken imo fijner in elkaar en als grote voordeel, met een box erop kan je ze alsnog open doen. Met de oude boxen kan je enkel de bovenste van een hele stapel openen.

Ik heb zelf alleen Bosch l-boxxen, trek daar de originele labels vanaf en maak met een Dymo labelprinter mooie etiketten met beschrijving + evt. foto, kan ik perfect snel zien wat er in zit en heb ik alles mooi hetzelfde :)

Edit: heb hier net een paar willekeurige l-boxxen opengetrokken die in de nieuwe variant waren geleverd. Al deze inlays passen ook gewoon in de oude, wat betreft Bosch gereedschap hoef je in ieder geval niet bang te zijn en passen ze dus in principe in alle l-boxxen. Wel opletten met de hoogte, inlays voor een 136 passen niet in een 102, andersom wel echter heb je dan loze ruimte boven je gereedschap waardoor het niet zo vast ligt

Edit2: aangezien je verschillende kleuren leuk vindt: https://www.sortimo-hanno...a/l-boxx-sytempartner.jpg leef je uit, er zijn er sowieso nog meer, aangezien direct al opvalt dat Knipex er niet bij zit, deze hebben ook een l-boxx en er bestaat ook nog een ehbo l-boxx :+
Twijfels schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:37:
[...]

@merijntjuh de link naar de Hammer folder werkt eindelijk weer zie ik! Wel even uitkijken dat je zometeen niet je hele bankrekening gaat plunderen >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Twijfels op 14-10-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Heel verhelderende info @Twijfels, het internet is je dankbaar en ik ook. :D

Ik ga eens even zoeken naar L-boxxen van rond de 25 euro in leuke kleurtjes. 8) Heeft iemand anders tips dan hoor ik het graag! Ik wil dan wel die nieuwe versie want ik lees dat daar toch wel wat verbeteringen in zitten t.o.v. de oude (zoals het openen van de niet-bovenste box uit een stapel). Zie hier https://l-boxx.com/en/about-bs-systems/history/. Alleen ik lees wel dat het materiaal van de oude L-boxx steviger zou zijn dan de nieuwe. Maar misschien ook lichter daardoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
TimoDimo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:36:
Heel verhelderende info @Twijfels, het internet is je dankbaar en ik ook. :D

Alleen ik lees wel dat het materiaal van de oude L-boxx steviger zou zijn dan de nieuwe. Maar misschien ook lichter daardoor?
You're welcome!

Ook maar eens even gewogen, de 136 variant gaat het om. Oude l-boxx: 2222 gram, nieuwe l-boxx: 1856 gram. Scheelt dus ruim 350gram, echter is hetgeen wat er inzit meestal minstens een paar kilo dus effectief ga je het niet echt merken. Was vast ook online wel te vinden maar goed :+

Wat betreft stevigheid ook eens wat beter bekeken. De oude variant is in open stand merkbaar steviger, echter in gesloten stand is de nieuwe beduidend steviger. De oude variant is dan met name op het punt aan de zijkant waar de boxxen op elkaar klikken wat slapper. De rode sluiters zijn van de nieuwe variant trouwens ook een stuk steviger, nu heb ik hier maar één oude staan, maar die sluiters voelen ondanks dat ze niet vaak gebruikt zijn erg slap aan met het idee dat ze bij een stootje al zo'n beetje open gaan.

Ik ga er ook vanuit dat je het allemaal voor de hobby koopt en je er niet dagelijks mee rond gooit? Ik zou dan lekker bij de nieuwe variant blijven, toch wat fijne extra's, mooier design en de stevigheid is om het even (open slapper, gesloten weer steviger). Boxxen zitten over het algemeen toch dicht, tenzij je er wat uit haalt :) Daarnaast is het weer een nieuwe generatie voor de komende jaren, de oude versie ga je straks nergens meer krijgen, zo wordt Bosch tegenwoordig altijd al met de nieuwe versie geleverd, ook wanneer de oude nog is afgebeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Twijfels op 14-10-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
henkie196 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:29:
[...]

Dat lijkt me inderdaad gewoon een behoorlijk goede deal. Niet heel bijzonder veel gereedschap, maar dat soort karren van Stahlwille gebruiken ze hier op het werk ook veel, en die lijken het in ieder geval behoorlijk lang uit te houden.
Ik zie dat ze het hebben aangepast, inmiddels kost hij het dubbele. :o
Ik heb hem wel al besteld toen hij nog op de 1230,- prijs stond....hopelijk was het geen foutje, voorlopig gaan we er maar vanuit dat ze wel gaan leveren.
Zou wel mooi zijn, want dit was echt de ideale deal voor mij (precies op mijn budget, van het goede merk met een aantal gereedschappen die ik nog net wilde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 21:58
breagor schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:01:
[...]

Ik heb hem wel al besteld toen hij nog op de 1230,- prijs stond....hopelijk was het geen foutje, voorlopig gaan we er maar vanuit dat ze wel gaan leveren.
Zou wel mooi zijn, want dit was echt de ideale deal voor mij (precies op mijn budget, van het goede merk met een aantal gereedschappen die ik nog net wilde)
Zou goede deal zijn :) Ben benieuwd of het geen kennelijke vergissing was O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
breagor schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:01:
[...]

Ondanks dat ik er praktisch niks van nodig heb zou ik die wagen voor dat geld haast ook direct nog kopen O+ Heel fijn spul dat Stahlwille, maar ik ben bang dat ze hem toch gaan annuleren bij je. Hoop voor je dat je toch geluk gaat hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
Twijfels schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:17:
[...]

Ondanks dat ik er praktisch niks van nodig heb zou ik die wagen voor dat geld haast ook direct nog kopen O+ Heel fijn spul dat Stahlwille, maar ik ben bang dat ze hem toch gaan annuleren bij je. Hoop voor je dat je toch geluk gaat hebben!
Ik hoop het ook, de nota is vrij specifiek met duidelijk erop "actie prijs" (korting is tevens gespecifieerd)..niets wat er op duidt dat dit niet "legit" de bedoelde prijs is. En ik heb al betaalt...we gaan even in een hoekje zitten duimen dat ze mannen/vrouwen van hun woord zijn :) krijgen ze wel dikke kudos van mij :D
I'll keep you posted….

[ Voor 6% gewijzigd door breagor op 14-10-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
Twijfels schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:59:

[...]

@merijntjuh de link naar de Hammer folder werkt eindelijk weer zie ik! Wel even uitkijken dat je zometeen niet je hele bankrekening gaat plunderen >:)
Ik had het gezien inderdaad! Thnx voor het nog even melden in ieder geval :)
Maar eens rustig over na denken. Nu zou ik dan al neigen naar de k3 winner, net even betere parallelaanslag + een langere tafel.

Andere suggesties zijn nog steeds welkom overigens. 3200/3600 is best veel geld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Twijfels schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:49:
[...]

Ik ga er ook vanuit dat je het allemaal voor de hobby koopt en je er niet dagelijks mee rond gooit? Ik zou dan lekker bij de nieuwe variant blijven, toch wat fijne extra's, mooier design en de stevigheid is om het even (open slapper, gesloten weer steviger). Boxxen zitten over het algemeen toch dicht, tenzij je er wat uit haalt :) Daarnaast is het weer een nieuwe generatie voor de komende jaren, de oude versie ga je straks nergens meer krijgen, zo wordt Bosch tegenwoordig altijd al met de nieuwe versie geleverd, ook wanneer de oude nog is afgebeeld.
Ja het is gewoon voor thuis, dus dan is het eigenlijk alleen voor het opbergen. Perfect dan wordt het gewoon de nieuwe. Nog een detail: ik zag een filmpje op Youtube dat je blijkbaar bij de nieuwe met één hand een koffer kan losmaken van de stapel, terwijl je bij de oude L-Boxx twee handen nodig hebt. Test ook maar even als je wilt. :P

Iets anders, weer even terug naar de Bosch 12V set... die multitool GOP 12V-28, die heeft een zogenaamde Starlock interface (erop klikbare accessoires). Maar in dit filmpje zie ik dat ze gewoon een imbussleutel gebruiken om een zaagje vast te zetten. Hoe zit dit nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
TimoDimo schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:56:
[...]

Ja het is gewoon voor thuis, dus dan is het eigenlijk alleen voor het opbergen. Perfect dan wordt het gewoon de nieuwe. Nog een detail: ik zag een filmpje op Youtube dat je blijkbaar bij de nieuwe met één hand een koffer kan losmaken van de stapel, terwijl je bij de oude L-Boxx twee handen nodig hebt. Test ook maar even als je wilt. :P

Iets anders, weer even terug naar de Bosch 12V set... die multitool GOP 12V-28, die heeft een zogenaamde Starlock interface (erop klikbare accessoires). Maar in dit filmpje zie ik dat ze gewoon een imbussleutel gebruiken om een zaagje vast te zetten. Hoe zit dit nu?
Uit m'n hoofd weet ik wel dat met vastmaken ik ze eigenlijk altijd één kant op schuif zodat de ene kant zich vastklikt en vervolgens de andere kant laat vallen, dat lukt niet met die oude. Andersom zal het dus ook werken om de ene kant los te drukken en de andere kant daarna. In de praktijk gok ik alleen dat je nooit echt met één hand een koffer los zal moeten maken van elkaar?

Starlock is het type opzetstukken, waarbij je onderscheid hebt tussen de gewone, starlock plus en starlock max. Een starlock max machine kan zowel de gewone, plus als max variant gebruiken. Een plus machine enkel de gewone en plus. De gewone machines enkel de gewone starlock opzetstukken.
Daarnaast is het click-on systeem weer iets anders, zo hebben de GOP 12V (gewone starlock, let dus op met kopen van zaagjes etc!) en de 30-28 (bedraad, starlock plus) geen click-on systeem. De 18V, 40-30 en 55-36 hebben wel het click-on systeem. Staat dus in zekere zin los van Starlock ;)

edit: even getest, losmaken kan met zowel oud als nieuw met één hand. Het vastzetten gaat met de nieuwe variant wel iets makkelijker door ze gewoon één kant op te schuiven, de oude moet je beter uitlijnen met de boxx eronder en er dus recht indrukken van bovenaf.

edit2: https://www.bosch-presse....-professionals-44823.html hier heb je uitgebreide uitleg over Starlock + snap-in systeem

[ Voor 11% gewijzigd door Twijfels op 15-10-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:20
merijntjuh schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:59:
[...]

Ik had het gezien inderdaad! Thnx voor het nog even melden in ieder geval :)
Maar eens rustig over na denken. Nu zou ik dan al neigen naar de k3 winner, net even betere parallelaanslag + een langere tafel.

Andere suggesties zijn nog steeds welkom overigens. 3200/3600 is best veel geld :+
Elke stukje gereedschap kost bij felder een rib uit je lijf :'(

Had lang getwijfeld over een hammer lintzaag, maar toch een record power gekocht.

De combi machine van hun kon ik niet betalen ;w

Edit: ik zou voor dit soort zagen ook zeker eens 2ehands kijken. Best nog wel leuke deals te scoren zo nu en dan

* s0ulmaster is happy met zn robland lx310 O+

[ Voor 12% gewijzigd door s0ulmaster op 15-10-2019 12:06 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijntjuh
s0ulmaster schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:03:
[...]

Elke stukje gereedschap kost bij felder een rib uit je lijf :'(

Had lang getwijfeld over een hammer lintzaag, maar toch een record power gekocht.

De combi machine van hun kon ik niet betalen ;w

Edit: ik zou voor dit soort zagen ook zeker eens 2ehands kijken. Best nog wel leuke deals te scoren zo nu en dan

* s0ulmaster is happy met zn robland lx310 O+
Je moet inderdaad net mazzel hebben 2ehands. Ergens ben ik er wel een klein beetje huiverig voor als je ziet hoe sommige mensen met machines omgaan :9

Ook even geinformeerd bij een reseller van SCM. Hun lijken ook wat knappe kleine formaatzaagtafels te hebben. Waarbij de op hun eigen site zelfs adverteren met: een formaatzaagtafel voor DIYers. Ben dan ook erg benieuwd wat zoiets kost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Twijfels schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:57:
[...]

Uit m'n hoofd weet ik wel dat met vastmaken ik ze eigenlijk altijd één kant op schuif zodat de ene kant zich vastklikt en vervolgens de andere kant laat vallen, dat lukt niet met die oude. Andersom zal het dus ook werken om de ene kant los te drukken en de andere kant daarna. In de praktijk gok ik alleen dat je nooit echt met één hand een koffer los zal moeten maken van elkaar?

Starlock is het type opzetstukken, waarbij je onderscheid hebt tussen de gewone, starlock plus en starlock max. Een starlock max machine kan zowel de gewone, plus als max variant gebruiken. Een plus machine enkel de gewone en plus. De gewone machines enkel de gewone starlock opzetstukken.
Daarnaast is het click-on systeem weer iets anders, zo hebben de GOP 12V (gewone starlock, let dus op met kopen van zaagjes etc!) en de 30-28 (bedraad, starlock plus) geen click-on systeem. De 18V, 40-30 en 55-36 hebben wel het click-on systeem. Staat dus in zekere zin los van Starlock ;)

edit: even getest, losmaken kan met zowel oud als nieuw met één hand. Het vastzetten gaat met de nieuwe variant wel iets makkelijker door ze gewoon één kant op te schuiven, de oude moet je beter uitlijnen met de boxx eronder en er dus recht indrukken van bovenaf.

edit2: https://www.bosch-presse....-professionals-44823.html hier heb je uitgebreide uitleg over Starlock + snap-in systeem
toon volledige bericht
Super, die pagina kon ik dus niet vinden. Jammer dat de 12V multitool dus niet met het click-on systeem is. Je hebt dus wel de dure Starlockopzetstukken nodig, maar je kunt ze niet makkelijk verwisselen. :(

Maar je kunt ze ook uit China bestellen zie ik: https://www.aliexpress.co...t.0.0.15073c00ZIM3zb&mp=1 Een stuk goedkoper en lijkt me prima voor mijn gebruik. :) Of toch maar niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:20
merijntjuh schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:53:
[...]

Je moet inderdaad net mazzel hebben 2ehands. Ergens ben ik er wel een klein beetje huiverig voor als je ziet hoe sommige mensen met machines omgaan :9

Ook even geinformeerd bij een reseller van SCM. Hun lijken ook wat knappe kleine formaatzaagtafels te hebben. Waarbij de op hun eigen site zelfs adverteren met: een formaatzaagtafel voor DIYers. Ben dan ook erg benieuwd wat zoiets kost :+
Scm zit in dezelfdeprijsklasse...wellicht een paar euro goedkoper.

Robland zit daar nog weer wat onder.

Verder vond ik 2ehands kopen ook wel wat spannend, maar bij bedragen van 3k+ heb je gelukkig al snel sjonnies en beunhazen eruitgefilterd. Samen met het fijt dat het degelijke producten zijn, kan er niet heel veel fout gaan. Gewoon schuifmaatje mee plankie en een kijken hoe recht je kan zagen en hoe goed je de afstelling vindt.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
TimoDimo schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:00:
[...]

Super, die pagina kon ik dus niet vinden. Jammer dat de 12V multitool dus niet met het click-on systeem is. Je hebt dus wel de dure Starlockopzetstukken nodig, maar je kunt ze niet makkelijk verwisselen. :(

Maar je kunt ze ook uit China bestellen zie ik: https://www.aliexpress.co...t.0.0.15073c00ZIM3zb&mp=1 Een stuk goedkoper en lijkt me prima voor mijn gebruik. :) Of toch maar niet doen?
Voor die prijs, €3 voor zo’n hele set of zie ik t verkeerd? Kan je het natuurlijk altijd proberen. Mocht het toch prut zijn koop je alsnog van een bekend merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Twijfels schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:10:
[...]

Voor die prijs, €3 voor zo’n hele set of zie ik t verkeerd? Kan je het natuurlijk altijd proberen. Mocht het toch prut zijn koop je alsnog van een bekend merk.
De geadverteerde prijs is per stuk, uiteraard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 08:09
[...]

Ik heb bij Topstools supercutbladen besteld via Ebay (amazon kan ook), starlock hebben ze ook (naast gewoon, ook bimetaal, HSS, diamant, etc. of een 14-delige set incl opbergdoos)
Link zegt starlock maar is prolock, schijnt niet te passen op starlock, dus doorgestreept ondanks goede deal. Misschien hebben ze passende in de shop, maar geen starlock of autoclic. :$
Leuke prijsjes, uit Engeland, deze week binnen. Zal later laten weten hoe de kwaliteit is, al is de prijs/kwaliteit verhouding altijd goed voor 2 euro per blad.

Via Ebay kan je meer in je kar gooien, alleen komt per item er verzendkosten bij.
Als je Topstools dan even mailt checken ze de werkelijke verzendkosten en heb je de volgende dag het teveel betaalde retour. Ik zat op 12,50 pond echte verzendkosten voor 4 items ipv de betaalde 21.

[ Voor 21% gewijzigd door Teijgetje op 15-10-2019 16:59 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
wheel schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:17:
[...]

De geadverteerde prijs is per stuk, uiteraard :+
Met ali weet je het maar nooit :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
Twijfels schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:28:
[...]

Met ali weet je het maar nooit :9
Er staat duidelijk in foutloos Chinederlands; "Items kunnen worden koos", en dan de verschillende typen bladen-lijst om uit te kozen.
Daarbij wisselt de prijs als je een type blad aanklikt in de vierkantjes onder de prijs, je kan pas bestellen als je een type gekozen hebt, per stuk.

[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 15-10-2019 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Teijgetje schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:17:
[...]

Ik heb bij Topstools supercutbladen besteld via Ebay (amazon kan ook), starlock hebben ze ook (naast gewoon, ook bimetaal, HSS, diamant, etc. of een 14-delige set incl opbergdoos)
Link zegt starlock maar is prolock, schijnt niet te passen op starlock, dus doorgestreept ondanks goede deal. Misschien hebben ze passende in de shop, maar geen starlock of autoclic. :$
Leuke prijsjes, uit Engeland, deze week binnen. Zal later laten weten hoe de kwaliteit is, al is de prijs/kwaliteit verhouding altijd goed voor 2 euro per blad.

Via Ebay kan je meer in je kar gooien, alleen komt per item er verzendkosten bij.
Als je Topstools dan even mailt checken ze de werkelijke verzendkosten en heb je de volgende dag het teveel betaalde retour. Ik zat op 12,50 pond echte verzendkosten voor 4 items ipv de betaalde 21.
Waar zie jij Starlock dan bij die Ebay link? Oh laat maar, je had het al doorgekruisd zie ik. Op Ebay zie ik alleen maar die van dat merk uit China, zijn dezelfde als op Aliexpress ('New one'), dus niks beters met een kortere levertijd helaas. Ik ga het er dan maar op gokken en voor een paar euro aan zaagjes kopen. :)
Teijgetje schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:35:
[...]

Er staat duidelijk in foutloos Chinederlands; "Items kunnen worden koos"
Dat zijn machinevertalingen. Dat kun je beter uitschakelen want er klopt meestal weinig van (bovenaan de pagina voor Engels kiezen). Regelmatig kom ik vertalingen tegen als "Verzonden vanuit Porcelein" :D 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door TimoDimo op 15-10-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Laatst online: 09:55
Mensen nog goede ervaringen met bepaalde excentrische schuurmachines?
Ik ben niet merkgebonden, en het hoeft denk ik ook niet op accu. Maar op dit moment heb ik alles van Makita....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Wimploo schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:51:
Ik ben niet merkgebonden, en het hoeft denk ik ook niet op accu. Maar op dit moment heb ik alles van Makita....
Festool of Mirka :9~ Wat is je budget en hoe groot moet ie zien? Bosch heeft nu nieuwe GET 125mm en 150mm excenters die redelijk gelijkwaardig zijn met de Festool Rotex voor iets minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Wimploo schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:51:
Wederom hangt het advies af wat je ermee wilt gaan doen. Een deurtje ff doen of 100m2 panelen schuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 15:03
breagor schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:28:
[...]

Ik hoop het ook, de nota is vrij specifiek met duidelijk erop "actie prijs" (korting is tevens gespecifieerd)..niets wat er op duidt dat dit niet "legit" de bedoelde prijs is. En ik heb al betaalt...we gaan even in een hoekje zitten duimen dat ze mannen/vrouwen van hun woord zijn :) krijgen ze wel dikke kudos van mij :D
I'll keep you posted….
En? Ik hoop echt dat je hem krijgt, topdeal man! :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
_Brake_ schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:11:
[...]

En? Ik hoop echt dat je hem krijgt, topdeal man! :)
Helaas nog niets gehoord. Ik heb er al eerder wat besteld, en je kunt helaas niet je bestel status inzien.
Je krijgt alleen een bevestigingsmail met de nota, en vervolgens een paar dagen later (tenminste vorige keer) een mail dat het verzonden is, verder niets. Als ik tegen vrijdag niet gehoord heb maar even navraag doen.....tot die tijd blijf ik duimen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-05 19:03
Ben de laatste tijd wat vaker aan (oudere) auto's aan het sleutelen en heb nu tot twee keer toe gehad dat ik een bout zeer moeilijk los kreeg. Zou hiervoor graag een slag/lucht tol aanschaffen. Iemand ervaring met een goede krachtige, maar kleine, tol? Mijn accu gereedschap is voornamelijk van Makita voor een elektrische variante, maar heb eventueel ook een compressor bij de hand. Het zou mooi zijn als deze relatief klein is voor de bouten op lastigere locaties.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:20
Zitten ze vast door roest of gewoon hard aangedraaid? Bij oude wagens denk ik dan vooral roest (eigen ervaring) en dan kan je wel een slagschroevendraaier gebruiken, kans is dik dat je de bout afbreekt.
Moet je vooraf inspuiten (en het liefst een paar keer) met een product dat de roest los zit.

Verder over de slagschroevendraaier: Wij hebben recent deze Hazet gekocht.
Veel kleiner dan de "standaard" perslucht slagschroevendraaier en meer dan krachtig genoeg(1100Nm om los te zetten). Ook lekker licht :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Snobbieh op 16-10-2019 08:48 . Reden: typos ]

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
virtualJac schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:22:
Ben de laatste tijd wat vaker aan (oudere) auto's aan het sleutelen en heb nu tot twee keer toe gehad dat ik een bout zeer moeilijk los kreeg. Zou hiervoor graag een slag/lucht tol aanschaffen. Iemand ervaring met een goede krachtige, maar kleine, tol? Mijn accu gereedschap is voornamelijk van Makita voor een elektrische variante, maar heb eventueel ook een compressor bij de hand. Het zou mooi zijn als deze relatief klein is voor de bouten op lastigere locaties.
Heb er geen ervaring mee, maar dit is wel een mooi handzaam ding lijkt het: https://www.amazon.de/Dru...8421&sprefix=hazet&sr=8-3 van Hazet voor een prima prijs!

Edit; blijkbaar niet de enige met dit idee, met 3 reacties achter elkaar die deze aanraden kan het niet missen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Twijfels op 16-10-2019 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:34
@virtualJac Ik heb zelf deze Hazet 9012M op mijn verlang lijst staan. Deze heb ik voor het eerst gezien in een garage, toen ik mijn banden ging vervangen.

@Snobbieh & @Twijfels hahaha, binnen een minuut allemaal dezelfde machine linken 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Nivado op 16-10-2019 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
@Snobbieh @Twijfels @Nivado Thnx! Lekker eensgezind zo. Zo te zien moet die wel voldoen.

Betrof 1x een wielbout die door vorige eigenaar veel te hard was aangedraaid en de andere was een moer van een naaf (achter beschermkapje). Deze was niet roestig, maar denk door de tand des tijds gewoon erg vastgeslagen. Wel ingespoten met WD 40 super kruipolie / roestloser idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
virtualJac schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:52:
@Snobbieh @Twijfels @Nivado Thnx! Lekker eensgezind zo. Zo te zien moet die wel voldoen.

Betrof 1x een wielbout die door vorige eigenaar veel te hard was aangedraaid en de andere was een moer van een naaf (achter beschermkapje). Deze was niet roestig, maar denk door de tand des tijds gewoon erg vastgeslagen. Wel ingespoten met WD 40 super kruipolie / roestloser idd.
Ja in dat geval is zo een kloppertje genoeg. Is maar niet dat je het gebruikt voor verroeste uitlaatcollector bouten, das niet echt aan te raden :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Nou de set (https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html) is besteld. :)

Onderaan de pagina staat dit overigens:
"Toolnation is officiëel Bosch dealer en biedt u volledige garantie volgens de voorwaarden van Bosch. Belangrijk voor u als klant is, dat u een product aankoopt met volledige garantie. In de praktijk blijkt namelijk maar al te vaak dat via diverse websites artikelen worden aangeboden voor lagere prijzen. Dit zijn veelal machines uit het buitenland die vaak worden omgebouwd. Dit kan storingen of zelfs brand tot gevolg hebben."

Dat is toch klinkklare onzin? Welke oplichter gaat er nou machines ombouwen? En waarom zou je dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Laatst online: 09:55
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:49:
[...]

Wederom hangt het advies af wat je ermee wilt gaan doen. Een deurtje ff doen of 100m2 panelen schuren?
Goede idd, dat zit veel meer in de buurt van een deurtje doen. Op dit moment heb ik geen schuurmachine en zou graag mijn tv meubel, salon tafel en eettafel een keer willen opschuren. Verder voor nog wat andere kleinere klusjes. Dus zoals @Twijfels ook zegt zijn de Festool en Mirka natuurlijk geweldig, maar echt voor de professionals. Ik zoek hem meer in de Makita,Bosch, deWalt tussen de 100-200 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wimploo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:52:
[...]

Goede idd, dat zit veel meer in de buurt van een deurtje doen. Op dit moment heb ik geen schuurmachine en zou graag mijn tv meubel, salon tafel en eettafel een keer willen opschuren. Verder voor nog wat andere kleinere klusjes. Dus zoals @Twijfels ook zegt zijn de Festool en Mirka natuurlijk geweldig, maar echt voor de professionals. Ik zoek hem meer in de Makita,Bosch, deWalt tussen de 100-200 euro.
Ik heb zelf een bosch groen instap excenter en een Makita excenter. Persoonlijk zou ik de Bosch laten liggen. De Makita trilt een stuk minder in de hand. Bosch blauw instap geen ervaring mee.

Je kan nog kijken of je een excenter of vlakschuurmachine wilt. Excenter gaat sneller en geschikt voor grote oppervlakken. Vlakschuurmachine kan je ook gebruiken voor hoeken, excenter gaat dat niet kunnen.

Met de instap Bosch blauw, Makita, dewalt, etc kan je bijna niet fout gaan. Wil je met een merk gaan uitbreiden of aanvullen dan zou ik daar rekening mee houden. Stofafzuigaansluitingen willen per merk nog weleens verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:14

Vliegvlug

Flight Simple

TimoDimo schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:22:
Nou de set (https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html) is besteld. :)

Onderaan de pagina staat dit overigens:
"Toolnation is officiëel Bosch dealer en biedt u volledige garantie volgens de voorwaarden van Bosch. Belangrijk voor u als klant is, dat u een product aankoopt met volledige garantie. In de praktijk blijkt namelijk maar al te vaak dat via diverse websites artikelen worden aangeboden voor lagere prijzen. Dit zijn veelal machines uit het buitenland die vaak worden omgebouwd. Dit kan storingen of zelfs brand tot gevolg hebben."

Dat is toch klinkklare onzin? Welke oplichter gaat er nou machines ombouwen? En waarom zou je dat doen?
Denk dat ze refereren naar modellen met een Engelse stekker waar dan een euro stekker op wordt gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
[...]

Ben het met @Anoniem: 93986 eens dat je de Bosch groen instap beter links laat liggen. Makita heb ik geen ervaring mee.

Heb zelf naast een Festool Rotex deze vlakschuur/muis van Bosch: https://www.amazon.de/Bos...gss&qid=1571243982&sr=8-2 voor dat geld echt een fijn ding, trillen valt goed mee en is prima paar uur mee te schuren. Qua afname natuurlijk weer niet te vergelijken met een rotex van 4x de prijs.

Met een excenter is het wel weer lastig in hoekjes etc, wat dat betreft niet de ideale eerste schuurmachine dus. Wil je dat toch en hoekjes etc met de hand doen dan is de Bosch Excenter wel interessant, echter een paar euro boven budget: https://www.amazon.de/Bos...gex&qid=1571244195&sr=8-3 moet een erg fijne/goede machine zijn, nadeel is dat hij relatief zwaar is.

Je zou ook kunnen kijken naar een GEX 125-1, die zijn binnen genoemde budget, echter weet ik daar niks van dus kan ik niks zinnigs over zeggen. Dat gecombineerd met de vlak/muis is wel een leuke betaalbare combi als je nog niks hebt, ben je €220 kwijt maar kan je wel alles goed doen!

[ Voor 4% gewijzigd door Twijfels op 16-10-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Norinco schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:48:
Heeft iemand al ervaring met de Milwaukee m12 fqid slagschroevendraaier. Op de site van Milwaukee zou deze verkrijgbaar moeten zijn in NL. Maar kan niets vinden.
Reviews die ik vind komen allemaal uit de US. Zit te denken om deze aan te schaffen.
ToolNation heeft m voor 263. Vind ik een hoop geld.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-05 19:35
Die Hazet slagschroevendraaier is wel mooi!
@virtualJac Ik kreeg ooit als tip dit spul bij bouten die echt vast zitten! Mahotec fast shock.

Hebben jullie ervaring met steenboren met 3/4 snijvlakken? Zijn deze fijner om mee te werken? Nettere gaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 22:47
Hoe bergen jullie alle machines op? Ik heb nu een mooie kastenwand gecreëerd in het huis. Dadelijk in het nieuwe huis komt alles in de schuur in de tuin. Echter heb ik best een mooie verzameling Makita 18V waar ik zuinig op ben. Kan je het gewoon in een koude (vochtige) omgeving opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nicklazzz Als je het veel gebruikt zie ik weinig problemen maar ideaal is het niet. Persoonlijk zie ik mijn machines liever in in ieder geval een droge ruimte. Hoeft niet perse verwarmd maar in ieder geval zo min mogelijk vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 13:24

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Nicklazzz schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:31:
Hoe bergen jullie alle machines op? Ik heb nu een mooie kastenwand gecreëerd in het huis. Dadelijk in het nieuwe huis komt alles in de schuur in de tuin. Echter heb ik best een mooie verzameling Makita 18V waar ik zuinig op ben. Kan je het gewoon in een koude (vochtige) omgeving opslaan?
Weinig problemen met opbergen van makita-spul in een onverwarmde maar droge schuur, wel vrijwel alles in systainers.
Enig gevaar is vliegroest, wat kan optreden bij grote temperatuurverschillen tussen gereedschap en omgeving.
DoeEensGek schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:54:
@virtualJac Ik kreeg ooit als tip dit spul bij bouten die echt vast zitten! Mahotec fast shock.

Hebben jullie ervaring met steenboren met 3/4 snijvlakken? Zijn deze fijner om mee te werken? Nettere gaten?
Zonder veel praktijkervaring met die boren, zie ik 3/4 snijvlakken vooral bij duurdere steen boren van Bosch e.d.
Dat zou een indicatie voor kwaliteit moeten zijn. Tot zover mijn bijdrage. :P

[ Voor 31% gewijzigd door Goudvis op 16-10-2019 22:57 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 15:51

Budha

Online ergo sum

[...]

Ik heb er ook een geprobeerd en hoewel dat in eerste instantie prima beviel was het zaagblad al heel snel bot.

Of ik nog eens zo'n Chinese bestel ligt denk ik erg aan de toepassing. Voor een kleinere klus is het waarschijnlijk prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:14

Vliegvlug

Flight Simple

Met betrekking tot steenboren met 2 vs 4 snijvlakken voor beton:

Heb je een klus waarbij je in beton moet boren maar je weet niet welke betonboor het meest geschikt is voor je klus? Hier vind je het antwoord. Er zijn twee soorten boren die geschikt zijn om mee in beton te boren: de P2S en de P4S. Wat is het verschil? Allereerst, een P2S boor heeft twee snijvlakken en een P4S boor heeft vier snijvlakken. Daarnaast heeft een P4S betonboor een langere levensduur. Hoe beslis je nou welke betonboor je nodig hebt voor je klus? Vrij eenvoudig. Het verschil zit hem in de nauwkeurigheid, snelheid en of het wel of niet om gewapend beton gaat.
Nauwkeurigheid: de nauwkeurigheid van de P4S boor is groter dan de P2S boor. De P4S betonboor boort een exact rond gat. Dat komt door de kruisvormige kop en doordat de spoed uit 4 ruggen bestaat. Hierdoor maakt de betonboor beter contact met de wand van het gat.
Sneldheid: Hier is de P2S betonboor sneller omdat deze minder massief is. Daardoor is de weerstand van de boor lager en boort deze sneller.
Gewapend beton: Voor boren in gewapend beton heb je een P4S betonboor nodig. Deze boor heeft vier snijvlakken waardoor deze blijft boren, ook als je betonstaal tegenkomt. De p2S boor kan gewapend beton niet aan. Deze boor zal vanwege zijn twee snijvlakken vastslaan in het beton.
Bekijk het assortiment losse boren in de webshop Bekijk een video van Makita waarin alles nog eens haarfijn wordt uitgelegd en gedemonstreerd.

bron: https://www.gereedschappe...-p4s-betonboor-uitgelegd/

Ik kan me voorstellen dat hetzelfde geldt voor andere type steenboren muv de functie voor wapening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 10:55

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De ene schuur is de ander niet, maar gezien dat het toch wat duurder spul is ten opzichte van de rest wat in de schuur ligt heeft het bij mij de voorkeur in huis. Dus bij mij zowel het puntje veiligheid als wel beter om te bewaren.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac

Dit stukje vloebaar gereedschap ga ik eens opslaan. Ben benieuwd of het doet wat ze zeggen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh

Lijkt mij hetzelfde te doen als Wurth Rost off ice. Die gebruik ik en is veilig voor rubber (Mahotec precies niet). Heb je daar ervaring mee? If so, welke vind je de beste?

[ Voor 3% gewijzigd door Snobbieh op 17-10-2019 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
[...]

Ik heb - ook voor incidenteel gebruik - een DeWalt DWE6423 (excenter). Te koop voor < €100. Ben er tevreden mee, maar kan 'm alleen vergelijken met een Bosch PSM 160 -> niet echt een vergelijkbare machine.

Heb ook een DeWalt DWE6411 (vlakschuurmachine). Eveneens te koop voor < €100. Maar mijn ervaring is dat die niet perse ideaal is voor hoekjes en dat je daar beter een Fein voor erbij kunt hebben :9~) Maar ja, die is (nieuw in elk geval) in basis al > €200.
Meeste gereedschap ik TSTAK- of ToughSystem-koffers, een aantal L-BOXX-koffers en een paar systeemkoffers. Maar om diezelfde reden verplaatst ik het meeste 2 keer per jaar van schuur (ondanks ventileren vochtig van grofweg najaar tot voorjaar) naar binnenshuis (onhandig want geen plek voor) - en weer terug :X Idealiter zou ik o.a. hierom over een semi-verwarmde bijkeuken of geïsoleerde garage beschikken :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46

Jelte,89

Woodworking

Ik heb een tijdje geleden samen met @Framoes een aantal boxen gekocht bij Auer, ben zeer te spreken over de kwaliteit hiervan, zal eens even de post/het plaatje terugzoeken.

Linkje naar Auer

En de post over de boxen

[ Voor 7% gewijzigd door Jelte,89 op 17-10-2019 09:55 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:46
Ik heb van MDF een heel simpel 2 laags kastje gemaakt, french cleat, met daaronder 5 afvoerpijpen (100mm uit mijn hoofd) waar de machines inhangen. In de winter (mijn schuur is best vochtig) gaat het hele kastje naar zolder, waar een zelfde lat hangt om hem zo op te hangen.

Volgend jaar met de dakopbouw maar eens kijken waar het zwikje dan komt te hangen.

Dat gezegd hebbende, ik twijfel of ik een spijkerpistool haal om de hele zolder te voorzien van 2 flinke wanden + vliering, iemand ervaring met een spijkerpistool die 50 - 90mm doet en niet de Senco/Bostich hoofdprijs kost? Uiteraard kan alles geschroefd worden, maar ivm het gemak en ik de wanden in mijn eentje zal maken zie ik het meer zitten in een spijkerpistool.

Nu ik er over nadenk had ik het beter mee kunnen nemen uit CN, aangezien ze daar een stuk beter geprijsd zijn :X

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:34
@KillaZ Is een schroefautomaat niet een idee voor die klussen? Is wat betreft snelheid en gemak vergelijkbaar met een spijker pistool, maar veel goedkoper. En schroeven zijn natuurlijk steviger dan spijkers, waardoor je er minder nodig hebt.
Bovendien heb ik echt een hekel aan gipsplaten die gespijkerd/geniet zijn.

Zodra ik voorzet wanden met isolatie tegen mijn buiten muren in de slaapkamers ga bouwen, komt er eentje bij mij in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Nivado schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:34:
@KillaZ Is een schroefautomaat niet een idee voor die klussen? Is wat betreft snelheid en gemak vergelijkbaar met een spijker pistool, maar veel goedkoper. En schroeven zijn natuurlijk steviger dan spijkers, waardoor je er minder nodig hebt.
Bovendien heb ik echt een hekel aan gipsplaten die gespijkerd/geniet zijn.

Zodra ik voorzet wanden met isolatie tegen mijn buiten muren in de slaapkamers ga bouwen, komt er eentje bij mij in huis.
Nee, die is in bezit, gaat echt om het maken van de wandjes, dus een 44x89 in elkaar zetten. Kijkende naar de prijzen zal het alsnog 3 dozen schroeven bestellen worden :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Jelte,89 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:35:
[...]

Ik heb een tijdje geleden samen met @Framoes een aantal boxen gekocht bij Auer, ben zeer te spreken over de kwaliteit hiervan, zal eens even de post/het plaatje terugzoeken.

Linkje naar Auer

En de post over de boxen
Ik denk dat het hem er vooral om de vochtige omgeving gaat en niet zozeer het opbergsysteem zelf, Makita komt toch quasi altijd in van die M-boxen of soortgelijks?

Nu het toch over Auer / boxen gaat. Hebben jullie nog aanraders voor assortidozen om schroeven etc op te bergen? Nu heb ik een paar l-boxxen met assortivakken, maar daar betaal je al met al snel €40/stuk voor en is de deksel niet doorzichtig.

Auer heeft mooie assorti boxen voor een redelijke prijs en zelf in te delen. Echter kan je die weer niet stapelen in de zin dat ze vast aan elkaar zitten. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een systeem a la Auer https://www.auer-packaging.com/fr/nl/Assortimentsboxen.html maar dan waar ze ook op elkaar kunnen klikken zoals een L-Boxx of Systainer. En dat voor rond de €20/25 per stuk.
Onmogelijk of is er iets moois te vinden op de markt? :D

[ Voor 6% gewijzigd door Twijfels op 17-10-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:07

MJV

Ik heb twee van deze Stanley Fatmax Organizer bakken, ook aan elkaar te bevestigen en waterdicht. En die losse bakjes gebruik ik vaak, bij houtconstructies kies je een type/lengte schroef en dat bakje vis je er dan even uit.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/7/6/0/9200000010730679.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Twijfels Nu heb ik allemaal boxen van Makita maar anders was ik voor dit,
https://www.amazon.de/dp/...imo&qid=1571302471&sr=8-5
gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
MJV schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:56:
Ik heb twee van deze Stanley Fatmax Organizer bakken, ook aan elkaar te bevestigen en waterdicht. En die losse bakjes gebruik ik vaak, bij houtconstructies kies je een type/lengte schroef en dat bakje vis je er dan even uit.
Dat is opzich nog wel een mooi systeem, alleen kan je niet zelf de bakjes los kopen en configureren of wel? Is dat bevestigingssysteem nog degelijk of grote kans dat het snel afbreekt, het oogt enigszins fragiel met die gele clipjes.
Die zijn wel erg klein en daarmee per raster/vierkante meter gerekend ook verschrikkelijk duur helaas. Maar bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-05 22:54

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
KillaZ schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:12:
[...]

Ik heb van MDF een heel simpel 2 laags kastje gemaakt, french cleat, met daaronder 5 afvoerpijpen (100mm uit mijn hoofd) waar de machines inhangen. In de winter (mijn schuur is best vochtig) gaat het hele kastje naar zolder, waar een zelfde lat hangt om hem zo op te hangen.

Volgend jaar met de dakopbouw maar eens kijken waar het zwikje dan komt te hangen.

Dat gezegd hebbende, ik twijfel of ik een spijkerpistool haal om de hele zolder te voorzien van 2 flinke wanden + vliering, iemand ervaring met een spijkerpistool die 50 - 90mm doet en niet de Senco/Bostich hoofdprijs kost? Uiteraard kan alles geschroefd worden, maar ivm het gemak en ik de wanden in mijn eentje zal maken zie ik het meer zitten in een spijkerpistool.

Nu ik er over nadenk had ik het beter mee kunnen nemen uit CN, aangezien ze daar een stuk beter geprijsd zijn :X
ik heb :
https://www.hbm-machines....tische-tacker-nietmachine

ik schiet er alleen maar 55 mm mee en gebruik hem eigenlijk alleen om dakbeschot o.i.d. te schieten.
opzich werkt hij prima. hij gebruikt wel iets te veel lucht voor snel gebruik op een 6 lt compressor.
niet vergeten te olieen en na een tijdje (dag ofzo) stil staan de eerste nagel in een stukje afval schieten, want die schiet hij dan wel eens half.. veder eigenlijk nooit vastlopers of missers.

Persoonlijk zou ik voor jouw werkzaamheden goede makkelijk te schroeven schroeven gebruiken , bv van heco of woodie door een goed snijdende punt start de schroef veel makkelijker en kan je makkelijker met 1 hand schroeven.
ook kan een schroefgeleider als hulpmiddel erg handig zijn, bij een handje tekort
Afbeeldingslocatie: https://be.makitamedia.com/afbeeldingen/3_Makita/301_accessoires/3014_JPG_Product/B-48767.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@KillaZ
Ik heb dezelfde als twain4me, wel een serieus spijkerpistool. Incl spijkers wel alleen voor echte mannen die pap eten. ;)
Voor brads en nieten tot 50 mm heb ik een oude CT 6040 J50 combitacker van Dutack, dat is even handzamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:07

MJV

Twijfels schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:06:
[...]

Dat is opzich nog wel een mooi systeem, alleen kan je niet zelf de bakjes los kopen en configureren of wel? Is dat bevestigingssysteem nog degelijk of grote kans dat het snel afbreekt, het oogt enigszins fragiel met die gele clipjes.

[...]

Die zijn wel erg klein en daarmee per raster/vierkante meter gerekend ook verschrikkelijk duur helaas. Maar bedankt voor het meedenken :)
Nee je kunt ze niet configureren. Je hebt wel een diepe en een ondiepe variant van de bak, maar dan zijn ze dus allemaal dat formaat.

Ik ben erg te spreken over de bouwkwaliteit, het is weliswaar plastic maar erg degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MJV schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:51:
Nee je kunt ze niet configureren. Je hebt wel een diepe en een ondiepe variant van de bak, maar dan zijn ze dus allemaal dat formaat.

Ik ben erg te spreken over de bouwkwaliteit, het is weliswaar plastic maar erg degelijk.
Dat je die FatMax niet kunt configureren is de reden dat ik ook voor Raaco bakken ben gegaan. Daar kun je allerlei verschillende maten bakjes voor kopen, wat vooral handig is voor kleine hoeveelheden schroeven en bouten, of kleine maten. Want in die FatMax heb ik vaak gewoon de hele pakjes met schroeven zitten, soms zelfs meerdere in één bakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46

Jelte,89

Woodworking

Twijfels schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:46:
[...]

Ik denk dat het hem er vooral om de vochtige omgeving gaat en niet zozeer het opbergsysteem zelf, Makita komt toch quasi altijd in van die M-boxen of soortgelijks?

Nu het toch over Auer / boxen gaat. Hebben jullie nog aanraders voor assortidozen om schroeven etc op te bergen? Nu heb ik een paar l-boxxen met assortivakken, maar daar betaal je al met al snel €40/stuk voor en is de deksel niet doorzichtig.

Auer heeft mooie assorti boxen voor een redelijke prijs en zelf in te delen. Echter kan je die weer niet stapelen in de zin dat ze vast aan elkaar zitten. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een systeem a la Auer https://www.auer-packaging.com/fr/nl/Assortimentsboxen.html maar dan waar ze ook op elkaar kunnen klikken zoals een L-Boxx of Systainer. En dat voor rond de €20/25 per stuk.
Onmogelijk of is er iets moois te vinden op de markt? :D
Die 'om box' van de assortidozen zijn stackable... is dat wat je bedoeld?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Jelte,89 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:16:
[...]

Die 'om box' van de assortidozen zijn stackable... is dat wat je bedoeld?
Zat ik inmiddels ook al naar te kijken, het stackable is wat ik bedoel, alleen dan per assortidoos en niet per 3. Nadeel van die om box is ook dat je gelijk een slag kleinere assortidoos moet kopen dan ik eigenlijk zou willen :-(

Als ze die 'om box' nou in één slag grotere variant ook verkochten was het een goed alternatief om alsnog redelijk mobiel te kunnen zijn op de momenten dat het nodig is. Misschien eens een mail aan wagen of dat in de toekomst nog gepland staat want ben verder wel Auer fan :o

Edit: kan natuurlijk altijd zo'n toolbox met 3 kleinere assortiboxen kopen, en alles wat ik op dat moment nodig heb tijdelijk in die toolboxen over gooien, ben je alsnog mobiel er mee.. Keuzes keuzes

[ Voor 12% gewijzigd door Twijfels op 17-10-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
De Hornbach heeft pro boxen, niet echt goedkoop, wel groot, echt stevig en stapelbaar.

https://www.hornbach.nl/s...tikel.html#artikeldetails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Teijgetje schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:40:
@KillaZ
Ik heb dezelfde als twain4me, wel een serieus spijkerpistool. Incl spijkers wel alleen voor echte mannen die pap eten. ;)
Voor brads en nieten tot 50 mm heb ik een oude CT 6040 J50 combitacker van Dutack, dat is even handzamer.
Ik heb al een Dewalt DeWalt DPSB2IN1, die is inderdaad heel handzaam.
twain4me schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:12:
[...]

ik heb :
https://www.hbm-machines....tische-tacker-nietmachine

ik schiet er alleen maar 55 mm mee en gebruik hem eigenlijk alleen om dakbeschot o.i.d. te schieten.
opzich werkt hij prima. hij gebruikt wel iets te veel lucht voor snel gebruik op een 6 lt compressor.
niet vergeten te olieen en na een tijdje (dag ofzo) stil staan de eerste nagel in een stukje afval schieten, want die schiet hij dan wel eens half.. veder eigenlijk nooit vastlopers of missers.

Persoonlijk zou ik voor jouw werkzaamheden goede makkelijk te schroeven schroeven gebruiken , bv van heco of woodie door een goed snijdende punt start de schroef veel makkelijker en kan je makkelijker met 1 hand schroeven.
ook kan een schroefgeleider als hulpmiddel erg handig zijn, bij een handje tekort
[Afbeelding]
toon volledige bericht
Ja de afweging schroeven vs. nagels blijft en qua kosten zijn 2 dozen 5x80 schroeven natuurlijk een stuk goedkoper, maar ja, het gemak van die framer he.... :D

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Vliegvlug schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:01:De Bosch GLI DeciLED daarentegen lijkt me wel een erg fijn werklampje maar vind €50 dan weer te duur.

[Afbeelding]
Als je dan weer een accu bouwlamp van Bosch hebt .... erg mooi maar ook duur, bijv deze nog niet eens de duurste....
Ze gebruiken daarvoor de accusets die ook voor boormachines e.d. gebruiken. dis als je een oude Bosch accu boorder hebt, past dat niet... kun je dat opnieuw kopen..... mooi niet...
Heb zelf wat gebouwd met 2x 27 Watt LED EMC lampen, met een 12V Accu en lader, kosten ca 130 euro, voor een Bosch set met 2 accus erbij zou ik ca 300 euro kwijt zijn....
In een stevige bak van Toolstation, komen nog waterdichte schakelaars op, de foto is de demo.
De lampen komen op zwenkbare armen zodat ik kan meerdere plaatsen kan belichten of zo om slagschaduw te verminderen.

Waarom een accu opbouw: Ik moet in zeer vochige ruimtes aan de slag, mag geen 230V komen.

In 1e test opstelling zonder de schakelaars en de zwenkbare armen, de bedoeling 270 graden zwenkbaar op die arm:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CmqKcJF/111test.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door route99 op 19-10-2019 11:18 . Reden: Typo's + aanvullingen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

route99 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:34:
[...]
Als je dan weer een accu bouwlamp van Bosch hebt .... erg mooi maar ook duur, bijv deze nog niet eens de duurste....
Ze gebruiken daarvoor de accusets die ook voor boormachines e.d. gebruiken. dis als je een oude Bosch accu boorder hebt, past dat niet... kun je dat opnieuw kopen..... mooi niet...
Die dingen zijn dan misschien ook niet primair gericht op een thuisklusser die nog prima vooruit kan met een oude NiCd accuboor, maar op professionals, die wel gewoon een bus vol compatible accu gereedschap hebben. Die geen tijd hebben om zelf wat in elkaar te knutselen wat betrouwbaar en robuust genoeg is voor hun gebruik.
Heb zelf wat gebouwd met 2x 27 Watt LED EMC lampen, met een 12V Accu en lader, kosten ca 130 euro, voor een Bosch set met 2 lampen erbij zou ik ca 300 euro kwijt zijn....
In een stevige bak van Toolstation, komen nog waterdichte schakelaars op, de foto is de demo.
De lampen komen op zwenkbare armen zodat ik kan meerdere plaatsen kan belichten of zo om slagschaduw te verminderen.

Waarom een accu opbouw: Ik moet in zeer vochige ruimtes aan de slag, maar geen 230V komen.

In 1e test opstelling zonder de schakelaars en de zwenkbare armen, de bedoeling 270 graden zwenkbaar op die arm:

[Afbeelding]
Leuk project d:)b

En als je de tijd en handigheid hebt om zelf zoiets te klussen is dat inderdaad een mooi alternatief :)

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 18-10-2019 11:53 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

route99 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:34:

Waarom een accu opbouw: Ik moet in zeer vochige ruimtes aan de slag, maar geen 230V komen.

[Afbeelding]
cool d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Het idee: tis toch fijn adat je een aantal uren ( min 3 met 2 lampen, ca 7 uur met 2 lampen is de inschatting) kunt werken zonder een accu probleem te hebben. En dan zit je al snel aan (semi-)pro spul.
Leuk project
Dank je _/-\o_

De links/tips van/over de spullen:Op ca 10 meter afstand heb ik een lichtbundel breedte van ca 10 m, zie plaatje onder. Met de 2e lamp kan ik dit verbreden of gebruiken om de slagschaduw te verminderen.
To do: De armen monteren om de lampen op te plaatsen.
De opstelling zelf werkt nu prima.

Ik zal binnenkort het simpele bedradingsschema ook effe posten.
Beide lampen zijn afzonderlijk aan en af te schakelen.
Er is een hotelschakeling voorzien om te switchen tussen accu naar de lampen of naar de lader.
Ik wil nog een externe aansluiting maken voor het laden, zodat de doos niet meer daar voor open hoeft.
Er zitten in de doosrand en in de deksel 4 gleufjes, je kunt met tiewraps of iets anders de doos (tijdelijk) afsluiten.

Edit: Meetwaarden na ca 1 minuut (stabiel)
  • Spanning: 12.55V
  • Stroom: 1.55 A
  • Opgenomen vermogen: 19.5 Watt, dus ruim 19 Watt zeg maar, bij een volle accu.
Op basis van deze metingen zou bij gebruik van een LED-lamp er 9 uren gebruik van gemaakt kunnen worden. Ik moet de andere lamp nog doormeten.

De zekering wordt dus voorlopig de 5A traag.
De trage zekering in de plus lijn zekert beide circuits af (gebruik & laad circuit. Voor de zekerheid de min ook gezekerd. Tekening is geupdate en kleiner gemaakt voor hier.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xm7VTDY/LED-schema-Small.jpg

Beknopte specificaties van de LED-lamp zijn:
Vermogen 27 watt
Lumen 2450
Voltage 10-30 volt (ook websites met op het oog identieke lampen: 9 tot 32V dus CHECK)
Verbruik 1.2-2.25 amp
Leds 9 x 3 watt high power leds
Afmeting 107 x 130 x 48 mm

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hyNpfWz/LED-bundel.jpg
Bron plaatje

[ Voor 51% gewijzigd door route99 op 20-10-2019 21:39 . Reden: Schema + meetwaarden/ schema in lijn gebracht met de tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
Snapt iemand wat het fysieke verschil is tussen de Bosch 12V accu's van 2 en 3 Ah?

https://www.bosch-profess.../gba-12v-3-0ah-1600A00X79
https://www.bosch-profess.../gba-12v-2-0ah-1600Z0002X

Volgens mij zien ze er namelijk precies hetzelfde uit met dezelfde afmetingen. Hoe kan dat nou? Zit er bij de 2 Ah gedeeltelijk lucht in of worden er bij de 3Ah betere accucellen gebruikt? Of zijn ze toch verschillend van vorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 23:15
Cellen met meer capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr

ydr

TimoDimo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:15:
Snapt iemand wat het fysieke verschil is tussen de Bosch 12V accu's van 2 en 3 Ah?

https://www.bosch-profess.../gba-12v-3-0ah-1600A00X79
https://www.bosch-profess.../gba-12v-2-0ah-1600Z0002X

Volgens mij zien ze er namelijk precies hetzelfde uit met dezelfde afmetingen. Hoe kan dat nou? Zit er bij de 2 Ah gedeeltelijk lucht in of worden er bij de 3Ah betere accucellen gebruikt? Of zijn ze toch verschillend van vorm?
Qua vorm zijn ze identiek, het verschil zit in de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-05 20:39

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Beste,

Vorige maand heb ik bij handzagen in mijn vinger gezaagd. Hierdoor moest ik naar SH om mijn vinger te hechten. Nu kan ik mijn hand weer gebruiken, er waren geen pezen beschadigd.

Nu is mijn vraag. Welk handschoen is hiervoor geschikt.
Ik dacht aan lederen handschoenen van Stanley (al in huis gehaald) maar nu hoor ik dat er speciale zaaghandschoenen bestaan.
Die van Husqvarna Classic wel prijzig. Maar heeft iemand ervaring met zaaghandschoenen van Husqvarna?
https://www.husqvarna.com...schuhe-classic/579379910/

Edit: Husqvarna is voor kettingzagen. Ik heb handschoenen voor een handzaag nodig.

Genoemde handschoenen op deze/dit topic van tweakers.net
Handschoenen voor handzagen
- Snijbeschermende werkhandschoenen van Hornbach https://www.hornbach.nl/s...t-10/8810866/artikel.html
- Snijbestendige werkhandschoenen van https://veiligheidshandsc...tendige-handschoenen.html
->optie; -werkhandschoenen van leer (zogenoemde Rigger Gloves)

onpraktisch handschoenen (niet geschikt voor handzagen)
- Maliënkolder
- Pantserhandschoenen
- Husqvarna Classic (alleen te gebruiken voor kettingzagen) https://www.husqvarna.com...schuhe-classic/579379910/
- Bosbouwhandschoenen (alleen te gebruiken voor kettingzagen)

[ Voor 59% gewijzigd door MedionAkoya op 18-10-2019 23:35 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 12:43

Pixeltje

Woo-woohoo!

MedionAkoya schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:44:
Beste,

Vorige maand heb ik bij handzagen in mijn vinger gezaagd. Hierdoor moest ik naar SH om mijn vinger te hechten. Nu kan ik mijn hand weer gebruiken, er waren geen pezen beschadigd.

Nu is mijn vraag. Welk handschoen is hiervoor geschikt.
Ik dacht aan lederen handschoenen van Stanley (al in huis gehaald) maar nu hoor ik dat er speciale zaaghandschoenen bestaan.
Die van Husqvarna Classic wel prijzig. Maar heeft iemand ervaring met zaaghandschoenen van Husqvarna?
https://www.husqvarna.com...schuhe-classic/579379910/
Fijn dat je je vinger nog kunt gebruiken, er zijn er genoeg die dat niet meer kunnen na zo’n ongeval.

Ik ben in de veronderstelling dat zagen met handschoenen een absolute no-go is. Op de bouw bij ons mag het in ieder geval niet. Kans dat ze zaag in je handschoen hapt is te groot en de gevolgen mogelijk nog vervelender dan als de zaag in je vinger hapt..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Volgens mij bieden die geen zaagbescherming.

Deze hebben dat wel:
https://m.kox24.nl/Handsc...herming-voor-beide-handen

Maar daar wil je echt niet mee hadzagen. Je bent alle gevoel kwijt.
Je kan ook op zoek gaan naar handschoenen met een goede snijbestendigheid. Dat kan je aflezen aan die 4cijferige code die op handschoenen staat.

Maar ik betwijfel of handschoenen wel de oplossing zijn in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:41

Youk

Volvo For Life

Dat soort van handschoenen biedt eigenlijk bescherming bij het werken met een kettingzaag. Net als die speciale broeken en zo zijn deze gemaakt om zeer snel uit te rafelen en hierdoor de kettingzaagmachine te laten vastlopen. Zo stopt de machine heel snel en ben jij veilig. Echter heb je achteraf veel prutswerk om alles er van tussen te halen.

Je moet eigenlijk op zoek gaan naar handschoenen met een hoge snijweerstand. Hier kan je misschien iets tussen vinden. Maar zelfs daarbij zet ik nog mijn vraagtekens want een zaagblad is nog net iets anders dan een scherpe rand of mes.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
@Youk Je hebt gelijk. Ik gaf ff die tip, omdat ik ervanuit ging dat @MedionAkoya expliciet op zoek was naar een zaaghandschoen (en dus linkte naar husqvarna, een fabrikant van kettingzagen).

Ik ben 100% met je eens dat je beter voor handzagen een handschoen met hoge snijklasse kan zoeken.

Mocht je in de buurt van een Hornbach wonen:
https://www.hornbach.nl/s...t-10/8810866/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-05 20:39

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Raymond schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:15:
@Youk Je hebt gelijk. Ik gaf ff die tip, omdat ik ervanuit ging dat @MedionAkoya expliciet op zoek was naar een zaaghandschoen (en dus linkte naar husqvarna, een fabrikant van kettingzagen).

Ik ben 100% met je eens dat je beter voor handzagen een handschoen met hoge snijklasse kan zoeken.

Mocht je in de buurt van een Hornbach wonen:
https://www.hornbach.nl/s...t-10/8810866/artikel.html
Tuurlijk, in straal van 10 km heb ik twee Hornbach-vestigingen. :o
En dat is ook de winkelketen waar ik een handzaag kocht waarmee ik per ongeluk mij vinger zaagde. |:(

Wel jammer dat handschoen alleen de palm+ onderkant van vingers beschermt.
Ik heb juist aan de knokkelzijde in mijn vinger gezaagd. 8)7
Ik zoek ff verder.

[ Voor 17% gewijzigd door MedionAkoya op 18-10-2019 22:48 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
MedionAkoya schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:52:

Wel jammer dat handschoen alleen de palm+ onderkant van vingers beschermt.
Ik heb juist aan de knokkelzijde in mijn vinger gezaagd. 8)7
Ik zoek ff verder.
Ik denk dat je pantserhandschoenen zoekt, of toch minimaal maliënkolder handschoenen.

[ Voor 19% gewijzigd door Teijgetje op 18-10-2019 23:06 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic