Ik heb een maatje groter besteld aangezien mijn echte maat toch niet helemaal lekker zat.Krijnemans schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:01:
Hoe vallen Grisport schoenen qua maat? Gewoon normaal of?
Keer als impuls gekocht. Voetbed is helemaal niks. Loopt voor geen meter, veters ook ruk. Weggegooid.yay schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:46:
[...]
Ik zag dat de Gri-sports op zich niet duur zijn: €70,- tot €80,-
Maar heeft er iemand ervaring met echt goedkope schoenen, De Parksides, ook S3:
https://www.lidl-shop.nl/...idsschoenen-S3/p100300439
Wise enough to play the fool
Qua werkschoenen kan ik engelbert strauss wel aanraden, zeker wanneer je normaal graag sneakers draagt. Ze zijn betaalbaar en zitten voor mij stukken beter dan de eerder genoemde redbricks.
Vandaag een Inca vlakbankje gekocht via Marktplaats:
:strip_exif()/f/image/gNeq2MNdOtSXWXZUyZrMGLne.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij dezelfde als @L.N. heeft. Deze heeft in ieder geval messen van 26 cm.
Na het ophalen gelijk veel gebruikt om Azobe plankjes te vlakken. Supermooi resultaat.
:strip_exif()/f/image/gNeq2MNdOtSXWXZUyZrMGLne.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij dezelfde als @L.N. heeft. Deze heeft in ieder geval messen van 26 cm.
Na het ophalen gelijk veel gebruikt om Azobe plankjes te vlakken. Supermooi resultaat.
Haha. "Auchh that got to leave mark"deepbass909 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:36:
[...]
Hydraulic Press Channel heeft vorig jaar een test gedaan met veiligheidsschoenen:
[YouTube: How Strong Are Safety Shoes? Cheap Vs. Expensive in Hydraulic Press Test]
Groetjes
Bij Defensie ook een keer stalen neuzen van veiligheidsschoenen getst met een Leopard, stalen neus bleef perfect in vorm, alleen schoot het leer van de neus van de schoen open en lanceerde het staal dwars door een ruit. Zat geen voet in matuurlijk.
Het helpt als de verkoper het plotseling aan familie verkoopt en meldt : "sorry, familie gaat voor", ondanks een verkoopafspraak.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
FWIW:i k heb met mijn Grisport (3de paar nu) 'n 1/2 maatje groter dan "normaal".Krijnemans schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:01:
Hoe vallen Grisport schoenen qua maat? Gewoon normaal of?
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Toch niet die Kity lintzaag he?Teijgetje schreef op woensdag 30 september 2020 @ 00:16:
[...]
Het helpt als de verkoper het plotseling aan familie verkoopt en meldt : "sorry, familie gaat voor", ondanks een verkoopafspraak.

Aah that sucksTeijgetje schreef op woensdag 30 september 2020 @ 00:16:
[...]
Helaas.

Same here, half maatje groter dan standaard, net zoals mijn hardloopschoenen.Fraggert schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:44:
[...]
FWIW:i k heb met mijn Grisport (3de paar nu) 'n 1/2 maatje groter dan "normaal".
Het enige nadeel van mijn Grisports vond ik de binnenzool. Als ik een paar uur moet staan in een fabriek (soms kom ik bij klanten in dat soort situaties), krijg ik last van mijn voeten.
Maar omdat ik in mijn hardloopschoenen speciale zooltjes heb, had ik de binnenzolen daarvan over. Die zitten nu in mijn Grisports en sindsdien zitten ze heerlijk.
Punctuality is the politeness of kings
Bedankt voor de reacties over de Parkside werkschoenen.
Ik was ook een oude sportschoenen/outdoorschoenen gebruiker tijdens het klussen. Een verharde neus is fijn met stenen oid, maar ik heb gemerkt dat penetratiebescherming van de zool toch wel onontbeerlijk is. Meerdere malen mazzel gehad met spijkers die door de zool heen kwam, maar niet echt significante schade veroorzaakte.
Ik was ook een oude sportschoenen/outdoorschoenen gebruiker tijdens het klussen. Een verharde neus is fijn met stenen oid, maar ik heb gemerkt dat penetratiebescherming van de zool toch wel onontbeerlijk is. Meerdere malen mazzel gehad met spijkers die door de zool heen kwam, maar niet echt significante schade veroorzaakte.
Ik gebruik mij Meindl expeditie schoenen die ik gebruikte toen ik nog beveiligingswerk deed.
Verharde punt, praktisch ondoordringbaar, stevig aan de enkels en praktisch onverslijtbaar. En ik kan er mee de klei in.
Verharde punt, praktisch ondoordringbaar, stevig aan de enkels en praktisch onverslijtbaar. En ik kan er mee de klei in.
Overigens: die Grisports gebruik ik professioneel, en slechts sporadisch thuis. Voor smerige klussen thuis heb ik nog een paar werklaarzen van de Aldi. Ook S3 en met stalen neuzen, voor iets van 25 euro, als ik me goed herinner. Ze komen regelmatig in de aanbieding voorbij en die zijn mij tijdens de verbouwing van ons huis ook uitermate goed bevallen.
Ik kan natuurlijk ook die Grisports gebruiken, maar dat is niet handig als ik de volgende dag bij een klant kom. Ik houd niet van schoenen poetsen. Een consultant die op veiligheidsschoenen loopt, die laat zien dat hij voorbereid is om ook een werkplaats/bouwterrein/fabriekshal te betreden. Een consultant die op smerige veiligheidsschoenen loopt, is gewoon iemand met smerige schoenen.
Ik kan natuurlijk ook die Grisports gebruiken, maar dat is niet handig als ik de volgende dag bij een klant kom. Ik houd niet van schoenen poetsen. Een consultant die op veiligheidsschoenen loopt, die laat zien dat hij voorbereid is om ook een werkplaats/bouwterrein/fabriekshal te betreden. Een consultant die op smerige veiligheidsschoenen loopt, is gewoon iemand met smerige schoenen.
Punctuality is the politeness of kings
Zo'n set laarzen heb ik ook, bijvoorbeeld als ik met de hogedrukreiniger aan de slag ga - opspattend vuil water en zo. Destijds bij Scapino besteld. Dunlop-laarzen (van pvc) van klasse S3 voor €15, https://www.scapino.nl/du...rie-laarzen-1115300500440. Voor wie niet op een aanbieding bij Aldi wil wachten (en ook nog goedkoper).dreamscape schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:13:
Overigens: die Grisports gebruik ik professioneel, en slechts sporadisch thuis. Voor smerige klussen thuis heb ik nog een paar werklaarzen van de Aldi. Ook S3 en met stalen neuzen, voor iets van 25 euro, als ik me goed herinner. Ze komen regelmatig in de aanbieding voorbij en die zijn mij tijdens de verbouwing van ons huis ook uitermate goed bevallen.
@yay ik had ooit ME laarzen, die hadden ook een plaat in de zool, kan je lekker op prikkeldraad staan en planken met spijkers.
Ik had ook al iemand gevonden die een inlay had gemaakt voor een tafel, zodat je een mooie freestafel kon makenTwijfels schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:59:
Wat zijn er toch geweldige mensen op het internet die hun ontwerpen delen.
Voor de hier welbekende GKF 12V-8 heeft iemand hele handige stofafzuiging bedacht.
Het duurt lang om te printen, maar het is elk uur ervan waard geweest. Ik dacht even een voor/na foto te maken van het zaagsel wat er af komt, maar dat ding zuigt echt alles op nu, dus heel interessant zou een na-foto niet zijnZou er bij wijze van aan de keukentafel mee kunnen gaan werken nu. Het is toch jammer dat Bosch zelf niet zoiets verkoopt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En hij past ook nog eens perfect in de L-Boxx![]()
[Afbeelding]
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Belangrijke info: Linkjes? Bestanden? Spill the beans!enriqueeeee schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:11:
[...]
Ik had ook al iemand gevonden die een inlay had gemaakt voor een tafel, zodat je een mooie freestafel kon maken
Daar kan ik het alleen mee eens zijn, toch meerdere malen tijdens sloopwerkzaamheden gedacht, wat loop ik rar, alleen om een 40mm schroef uit mijn zool te peuteren.yay schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:48:
Bedankt voor de reacties over de Parkside werkschoenen.
Voor degene die toevallig een Bosch prof GWS1000 hebben zonder koffer. Er bestaat helaas geen officiele inlay voor de machine in de l-boxx.
Ik heb via toolmax een bosch L-boxx 136 besteld met de inlay van de gws14-125 (2608438057). Een beetje op basis van afmetingen vergeleken. Vandaag binnengekregen en it fits like a glove
Ik heb via toolmax een bosch L-boxx 136 besteld met de inlay van de gws14-125 (2608438057). Een beetje op basis van afmetingen vergeleken. Vandaag binnengekregen en it fits like a glove
:strip_exif()/f/image/t0UcYrxfihyopfopGs16WUAy.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn neef is boer en hij was ooit bezig met het afhaken van een giertank en die is op een of andere manier los geschoten waardoor de steunvoet van de giertank op de stalen neus van zijn laars terecht is gekomen.deepbass909 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:36:
[...]
Hydraulic Press Channel heeft vorig jaar een test gedaan met veiligheidsschoenen:
[YouTube: How Strong Are Safety Shoes? Cheap Vs. Expensive in Hydraulic Press Test]
Aangezien de neus van de veiligheidsschoen (@3.00) pas bij 1000kg begon te vervormen, kan je het verhaal dat het bij paarden tot geamputeerde tenen leidt direct tot het rijk der fabelen verbannen. Een paard weegt namelijk max zo'n 1000kg, dus tenzij je een paard kent dat al z'n gewicht op 1 hoef weet te zetten, kan een paard nooit de neus van een veiligheidsschoen samenpersen tot het punt dat tenen geamputeerd worden.
Ik heb zelf 2 paar van de Lidl, geen topkwaliteit, maar voor tijdens klussen prima. Maar om dagelijks te dragen zijn de zolen echt te slecht, sowieso kan je het beste direct de inlegzolen vervangen voor goede.
Hierdoor is heeft hij rechtstreeks 2 tenen verloren en 2 andere tenen zijn in het ziekenhuis geamputeerd omdat ze niet meer te redden waren. De giertank zat vol op dat moment dus hij heeft ook wel echt een paar ton op voet gekregen. Niet echt een situatie die je normaal tijdens het klussen mee maakt
Maar kwam dat omdat de neus zijn tenen er af had gesneden, of omdat de neus het gewoon begeven had? En was hij er beter afgekomen met een kunststof/composiet neus?Getto schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:51:
[...]
Mijn neef is boer en hij was ooit bezig met het afhaken van een giertank en die is op een of andere manier los geschoten waardoor de steunvoet van de giertank op de stalen neus van zijn laars terecht is gekomen.
Hierdoor is heeft hij rechtstreeks 2 tenen verloren en 2 andere tenen zijn in het ziekenhuis geamputeerd omdat ze niet meer te redden waren. De giertank zat vol op dat moment dus hij heeft ook wel echt een paar ton op voet gekregen. Niet echt een situatie die je normaal tijdens het klussen mee maakt
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Veiligheidsmaatregelen werken altijd maar tot een bepaald punt, veiligheidsschoenen zijn echt niet heilig. Jouw voorbeeld is (gelukkig) de uitzondering. En wat als hij geen stalen neus had gehad? Volledig verbrijzelde tenen zijn ook niet meer te redden.Getto schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:51:
[...]
Mijn neef is boer en hij was ooit bezig met het afhaken van een giertank en die is op een of andere manier los geschoten waardoor de steunvoet van de giertank op de stalen neus van zijn laars terecht is gekomen.
Sowieso hoor je alleen van de situaties waarin het mis ging, niet waarin het goed ging. Want meestal heb je niet eens door dat zonder veiligheidsmaatregelen het weleens heel fout had kunnen gaan.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb recent een GDX 18V-200C van Bosch gekocht. Deze slagschroevendraaier heeft een 1/2” buitenvierkant aansluiting.
Echter, ik heb daar nog geen doppen voor. Ik gebruik dit slechts zeer sporadisch, maar wil de meest gangbare maten doppen hebben liggen voor het geval ik het wil gebruiken. Ik heb het volgende setje op het oog:
https://www.hbm-machines....-zeskant-krachtdoppen-set
Heeft iemand daar ervaringen mee of alternatieven? Thanks
Echter, ik heb daar nog geen doppen voor. Ik gebruik dit slechts zeer sporadisch, maar wil de meest gangbare maten doppen hebben liggen voor het geval ik het wil gebruiken. Ik heb het volgende setje op het oog:
Wat dacht je van je naam er in smelten met een "brandmerk"FRANQ schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:06:
Er zijn er hier meer met een flinke verzameling duur gereedschap dus mogelijk heeft iemand al een oplossing gevonden.
Ik zoek iets om mijn accu gereedschap permanent mee te merken.
In eerste instantie omdat mijn zwager veel hetzelfde gereedschap heeft waardoor we soms niet weten welke van wie is. (Vooral bij de accu's gebeurt dat vaak)
Maar ook diefstal prefentief, maakt de artikelen minder wasrd bij heling/doorverkoop.
Eerder dit jaar zijn ze al in mijn schuur geweest, maar toen (en nog steeds) stond het meeste binnen.
Zat zelf te denken aan graveren met de dremel.
Maar misschien zijn er nettere oplossingen.
mopemaster op Instagram.sheane schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:05:
[...]
Belangrijke info: Linkjes? Bestanden? Spill the beans!
Ik zag pas ergens in het dit topic van Festool het Haakse Hulpstuk voor de multitool voorbij komen. Nu heb ik zelf een makita DTM51RTJX3 en was ik beniewd of die zou moeten passen ?
En sinds kort ben ik de trotse bezitter van een bosch gll 3-80 cg laser inclusief handontvanger. Die had ik veel eerder moeten kopen ipv de bosch pll 360. Dus die mag worden verkocht
.
En sinds kort ben ik de trotse bezitter van een bosch gll 3-80 cg laser inclusief handontvanger. Die had ik veel eerder moeten kopen ipv de bosch pll 360. Dus die mag worden verkocht
:strip_exif()/f/image/ZvoB9f53vsxqUEWBHnMD3uAJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Gebruik hem zelf ook met doppen niet erg vaak maar wou net als jij een gangbare set hebben.Ethiron schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:14:
Ik heb recent een GDX 18V-200C van Bosch gekocht. Deze slagschroevendraaier heeft een 1/2” buitenvierkant aansluiting.
Ben zelf voor een Bosch setje gegaan. €33 ipv €20, maar wel weer gratis verzonden t.o.v. HBM dus scheelt bijna niks. Ben er tevreden mee
Dus ik een poelietrekker formaat
lenen van de buurjongen,
aandraaien tot de ratel
zegt en daarna (tip van flip) met een hamer formaat
een paar aaitjes
geven. Het enige dat bewoog was het frame van de zaag over het beton
en jullie weten wat het ding ongeveer weegt...
.
:strip_exif()/f/image/grVemfc6zlA4LEV1R6pY6DhV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hp2IdKlpoxgETzQkUQibLvQN.jpg?f=fotoalbum_large)
En de lintzaag zei:
.
Iemand hier met echt gereedschap die mij kan helpen deze twee voorwerpen
te doen scheiden
?

:strip_exif()/f/image/grVemfc6zlA4LEV1R6pY6DhV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hp2IdKlpoxgETzQkUQibLvQN.jpg?f=fotoalbum_large)
En de lintzaag zei:
Iemand hier met echt gereedschap die mij kan helpen deze twee voorwerpen
Is dit nog iemand gelukt ?wheel schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:59:
[...]
Ik heb geen ervaring met beroep op de LPG bij Amazon.de, maar strikt genomen voldoet ie m.i. aan de voorwaarden. Mogelijk was dit ook weer een gevalletje willekeur.
Was vanavond bij de Hornbach, online gaven ze aan dat amazon.nl mocht maar in de winkel niet, ze hebben toen ook hun leidinggevende gebeld die zei dat het niet mocht. Omdat Amazon hoofdkantoor in Luxemburg zit ipv NL.
Terwijl ze wel een NL KvK nummer hebben.
Via online geven ze aan dat er een Nederlands BTW nummer moet zijn.
Is de ratel op de foto de ratel die je hebt gebruikt?HTT-Thalan schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:33:
Dus ik een poelietrekker formaatlenen van de buurjongen,
aandraaien tot de ratel
een paar aaitjes
.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En de lintzaag zei:.
Iemand hier met echt gereedschap die mij kan helpen deze twee voorwerpente doen scheiden
?
Heb je al WD40 geprobeerd? Zo ja, dan zou ik er een brander opzetten en nog een beetje aaien met de hamer.HTT-Thalan schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:33:
aandraaien tot de ratel
een paar aaitjes
.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand hier met echt gereedschap die mij kan helpen deze twee voorwerpente doen scheiden
?
Enige wat ik momenteel heb dat pastBreezz schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:45:
[...]
Is de ratel op de foto de ratel die je hebt gebruikt?
Thanks, ziet er op zich goed uit! Voordeel van de HBM set vind ik in deze vergelijking toch wel dat de doppen langer zijn (handig bij velgen met diepe moeren) en dat de maatverdeling net aan de lagere kant ligt. Ik denk er nog ff overnaTwijfels schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:55:
[...]
Gebruik hem zelf ook met doppen niet erg vaak maar wou net als jij een gangbare set hebben.
Ben zelf voor een Bosch setje gegaan. €33 ipv €20, maar wel weer gratis verzonden t.o.v. HBM dus scheelt bijna niks. Ben er tevreden mee
Wringijzer van een meter kopen dan, dit is vragen om issues. Een ratel is bedoeld om snel iets dat los zit rond te draaien, niet om daadwerkelijk veel kracht uit te oefenen.HTT-Thalan schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:55:
[...]
Enige wat ik momenteel heb dat past.
Anders blijft alleen een goeie slagmoersleutel over gok ik, of idd heet genoeg stoken (of een combi).
En @Twijfels ; daar heeft Bosch ook wat voor bedacht;Ethiron schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:21:
[...]
Thanks, ziet er op zich goed uit! Voordeel van de HBM set vind ik in deze vergelijking toch wel dat de doppen langer zijn (handig bij velgen met diepe moeren) en dat de maatverdeling net aan de lagere kant ligt. Ik denk er nog ff overna
https://www.amazon.de/Bos...tschrauben/dp/B00CC54ZRA/

Heeft kleurgecodeerde kunststof sleeves om je velgen niet te beschadigen en is dieper.
Bij de duurdere Wera variant kan de kunststof sleeve ook nog meedraaien.
Maar die grote set is er ook in diepere variant;
https://www.amazon.de/Bos...schraubenn/dp/B00F11T0Q8/
De Bosch sets zit echter geen dop 15 in, bij Wera wel (maar daar zitten andere maten weer niet in).
Voor de wera sets;
Wera '05004595001 Wheel Impaktor C Set
en
Wera 05004580001 Belt C Impaktor 1 Steckschlüsselsatz 1/2"
[ Voor 27% gewijzigd door kabeltjekabel op 30-09-2020 20:43 . Reden: 'niet te beschadigen' natuurlijk, met dank aan mark-k ]
Brander en afkoel spray?HTT-Thalan schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:33:
aandraaien tot de ratel
een paar aaitjes
.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
?
Waar woont je lintzaag?HTT-Thalan schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:33:
?
Die zou ik dan toch niet gebruiken, als die sleeves ervoor zijn om je velg te beschadigenkabeltjekabel schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:34:
[...]
En @Twijfels ; daar heeft Bosch ook wat voor bedacht;
[Afbeelding]
Heeft kleurgecodeerde kunststof sleeves om je velgen te beschadigen en is dieper.
De Bosch sets zit echter geen dop 15 in, bij Wera wel (maar daar zitten andere maten weer niet in).
Voor de wera sets;
en
Nice! Werkt die handontvanger goed? Ik heb laatst de rode set gescoord, maar dan zonder die LR7. Viel me op zich niet tegen hoe fel de laser was binnenshuis, dus die 100 euro extra voor de groene zit nog in m'n portemonnee is uitgegeven aan een GSR 12v-35choman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:40:
[...]
En sinds kort ben ik de trotse bezitter van een bosch gll 3-80 cg laser inclusief handontvanger. Die had ik veel eerder moeten kopen ipv de bosch pll 360. Dus die mag worden verkocht.
[Afbeelding]
Ha scherp. Ik heb denk iets te veel thinner dampen ingeademd denk ikmark-k schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:39:
[...]
Die zou ik dan toch niet gebruiken, als die sleeves ervoor zijn om je velg te beschadigen
Krijg wat plakresten van drie lagen Coroplast tape nogal moeilijk verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door kabeltjekabel op 30-09-2020 20:43 ]
Naast Emmen, in mijn werkplaats.Teijgetje schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:36:
Waar woont je lintzaag?
en inderdaad maar eens een wringijzer halen morgen.
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-09-2020 20:43 ]
@HTT-Thalan
Da`s helaas te ver om even langs te wippen, een retourtje is 4 uur rijden.
En ik kan niets verzinnen waarvoor ik die kant op zou moeten. Die Kity uit Raalte ging niet door.
Hopelijk is er iemand in jouw buurt met een brander.
Anders eentje huren, kost je ca 25 euro. Veel gas zal je niet verstoken.
Neem een niet te grote kop, 50 mm.
Da`s helaas te ver om even langs te wippen, een retourtje is 4 uur rijden.
En ik kan niets verzinnen waarvoor ik die kant op zou moeten. Die Kity uit Raalte ging niet door.
Hopelijk is er iemand in jouw buurt met een brander.
Anders eentje huren, kost je ca 25 euro. Veel gas zal je niet verstoken.
Neem een niet te grote kop, 50 mm.
[ Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 30-09-2020 21:09 ]
Ze hebben gewoon een NL btw nummer (NL815158464B01) dus de laagste prijs garantie zou volgens de voorwaarden gewoon toepasbaar moeten zijn.enriqueeeee schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:37:
[...]
Zie:
/f/image/u7xuqjWRDGIUR7Jb85RmqYH3.png?f=fotoalbum_large)
@kabeltjekabelkabeltjekabel schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:40:
[...]
Nice! Werkt die handontvanger goed? Ik heb laatst de rode set gescoord, maar dan zonder die LR7. Viel me op zich niet tegen hoe fel de laser was binnenshuis, dus die 100 euro extra voor de groene zit nog in m'n portemonnee is uitgegeven aan een GSR 12v-35
Ja, en hij werkt goed en ook op de dwars lasers. Heb zo de gevel van mijn huis doorgetrokken naar achter voor de nieuwe schuur.
Ik had eerst ook de rode gekocht incl handontvanger voor 500 euro via amazon omdat die groene met handontvanger 170 euro meer was. Toen via werkzeugstore24.de de groene besteld voor het zelfde geld (die zag ik 1 dag later), alleen toen moest ik de handontvanger los kopen a 80 eu. Het Amazon pakketje heb ik direct retour gestuurd, en een handontvanger los besteld.
En het verschil tussen rood en groen is wel duidelijk zichtbaar, als het wat lichter is in de omgeving.
Laatst in Duiven nog gelukt met de Bosch GCM 8 afkortzaag. Deden niet moeilijk. Ze zochten het op, controleerden of de EAN hetzelfde was en hebben de prijs aangepast. Ging van 296 euro naar 236 (incl 10% korting). Was ook tov Amazon.nlenriqueeeee schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:37:
[...]
Is dit nog iemand gelukt ?
Was vanavond bij de Hornbach, online gaven ze aan dat amazon.nl mocht maar in de winkel niet, ze hebben toen ook hun leidinggevende gebeld die zei dat het niet mocht. Omdat Amazon hoofdkantoor in Luxemburg zit ipv NL.
Terwijl ze wel een NL KvK nummer hebben.
Hoe bedoel je op de 'dwars' lasers? Die drie lijnen zijn toch allemaal hetzelfde? Ik heb de rode voor 340,- (zonder LR7, met L-boxx, accu, lader, BM1) gescoord. Als ik voor hetzelfde geld de groene zou kunnen fixen zou ik dat wel doen jachoman schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:25:
[...]
@kabeltjekabel
Ja, en hij werkt goed en ook op de dwars lasers. Heb zo de gevel van mijn huis doorgetrokken naar achter voor de nieuwe schuur.
Ik had eerst ook de rode gekocht incl handontvanger voor 500 euro via amazon omdat die groene met handontvanger 170 euro meer was. Toen via werkzeugstore24.de de groene besteld voor het zelfde geld (die zag ik 1 dag later), alleen toen moest ik de handontvanger los kopen a 80 eu. Het Amazon pakketje heb ik direct retour gestuurd, en een handontvanger los besteld.
En het verschil tussen rood en groen is wel duidelijk zichtbaar, als het wat lichter is in de omgeving.
Mijn METABO UHEV 2860-2 Quick Multihamer heeft een probleem.

Hij heeft de neiging dat de boorkop niet wil draaien wanneer de motor wel draait.
En dan bedoel ik natuurlijk wel de standen waarin de boorkop ook hoort te draaien: de boorhamerstand, stand 1 en stand 2.
Het probleem doet zich regelmatig voor bij stand 2, af en toe bij stand 1 en zelden bij de boorhamerstand.
Wisselen van stand en dan weer terug naar de gewenste stand lost het meestal wel op maar ook niet altijd.
Wat zou hier stuk kunnen zijn?

Hij heeft de neiging dat de boorkop niet wil draaien wanneer de motor wel draait.
En dan bedoel ik natuurlijk wel de standen waarin de boorkop ook hoort te draaien: de boorhamerstand, stand 1 en stand 2.
Het probleem doet zich regelmatig voor bij stand 2, af en toe bij stand 1 en zelden bij de boorhamerstand.
Wisselen van stand en dan weer terug naar de gewenste stand lost het meestal wel op maar ook niet altijd.
Zonder het toestel zelf te kennen, de schakelbox. Ergens moet er een as met tandwielen uit die motor komen, en die past weer op een kamwiel naar de boorkom. Ik zou gokken dat er in stand 2 heel wat tanden zijn doorgesleten alsook op aandrijfas.Vliegvlug schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 00:00:
[Afbeelding]
Hij heeft de neiging dat de boorkop niet wil draaien wanneer de motor wel draait.![]()
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Damn, balenVliegvlug schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 00:00:

Zo ja, dan is hier de explosietekening om hem uit elkaar te krijgen. Ze verkopen ook de onderdelen meestal wel.
https://www.google.com/ur...Vaw0-gd_FhdFuyge0c_ZkZkv9
edit: bij mij opent de website van Kruis even niet

alternatief via Metabo zelf:
https://portal.metabo-ser...en-met-reserveonderdelen/
[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 01-10-2020 08:13 ]
Hier weer een ervaring met Amazon de reparaties:
Had een GGS-18V-23 rechte slijper gekocht: https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B07KGNZBMF/ (overigens, achteraf nog blijer mee dan verwacht. Al een paar keer gebruikt als soort 'multitool voor gekke hoekjes uitfrezen')
Maar goed, na ongeveer 1,5 maand in bezit kwam ik er achter dat er 1 scharnier van de L-boxx kapot is, het pennetje dat in het scharnier hoort ontbreekt. Dat is natuurlijk zonde, dus heb ik contact gezocht met Amazon met de vraag of ze zo'n pennetje los kunnen opsturen. Dat kan dus niet. Op zich ook wel begrijpelijk, want op de explosietekening van de bosch site is het ook niet een te-bestellen onderdeel.
Maar goed, de gekozen oplossing van Amazon: Ik moet de complete machine terugsturen naar duitsland ter reparatie. Enkel de doos terugsturen was geen optie en enkel een nieuwe doos naar mij sturen (na het zien van de foto's) ook niet. Op zich doe ik er niet heel moeilijk over, maar ergens vind ik het wel een beetje bizar. De machine is perfect, dus waarom niet gewoon enkel de doos retourneren of, beter nog, gelijk een nieuwe doos opsturen (waarde 20e of zo.. nu vergoeden ze de 16 euro verzendkosten van mij
)
Had een GGS-18V-23 rechte slijper gekocht: https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B07KGNZBMF/ (overigens, achteraf nog blijer mee dan verwacht. Al een paar keer gebruikt als soort 'multitool voor gekke hoekjes uitfrezen')
Maar goed, na ongeveer 1,5 maand in bezit kwam ik er achter dat er 1 scharnier van de L-boxx kapot is, het pennetje dat in het scharnier hoort ontbreekt. Dat is natuurlijk zonde, dus heb ik contact gezocht met Amazon met de vraag of ze zo'n pennetje los kunnen opsturen. Dat kan dus niet. Op zich ook wel begrijpelijk, want op de explosietekening van de bosch site is het ook niet een te-bestellen onderdeel.
Maar goed, de gekozen oplossing van Amazon: Ik moet de complete machine terugsturen naar duitsland ter reparatie. Enkel de doos terugsturen was geen optie en enkel een nieuwe doos naar mij sturen (na het zien van de foto's) ook niet. Op zich doe ik er niet heel moeilijk over, maar ergens vind ik het wel een beetje bizar. De machine is perfect, dus waarom niet gewoon enkel de doos retourneren of, beter nog, gelijk een nieuwe doos opsturen (waarde 20e of zo.. nu vergoeden ze de 16 euro verzendkosten van mij

Ja, dat is de Amazon "service". Ik had een vraag over een product en uiteindelijk heb ik het product teruggestuurd en ergens ander gekocht, want de (vrij eenvoudige) vraag beantwoorden deden ze niet.prein2 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:21:
Maar goed, de gekozen oplossing van Amazon: Ik moet de complete machine terugsturen naar duitsland ter reparatie. Enkel de doos terugsturen was geen optie en enkel een nieuwe doos naar mij sturen (na het zien van de foto's) ook niet. Op zich doe ik er niet heel moeilijk over, maar ergens vind ik het wel een beetje bizar. De machine is perfect, dus waarom niet gewoon enkel de doos retourneren of, beter nog, gelijk een nieuwe doos opsturen (waarde 20e of zo.. nu vergoeden ze de 16 euro verzendkosten van mij)
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
En wat het dan nog zuurder maakt is dat Amazon vervolgens jouw goedwerkende machine gewoon afschrijft want het kost meer om een reparatie uit te laten voeren door alle administratieve rompslomp eromheen dan het simpelweg weggooien en vervangen.
PSN: Flix20-NL
Daar ga ik jullie van op de hoogte houden.. Ik twijfel serieus om het gewoon te accepteren..Flix20 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:34:
En wat het dan nog zuurder maakt is dat Amazon vervolgens jouw goedwerkende machine gewoon afschrijft want het kost meer om een reparatie uit te laten voeren door alle administratieve rompslomp eromheen dan het simpelweg weggooien en vervangen.
Is het niet toevallig dit pennetje?prein2 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:39:
[...]
Daar ga ik jullie van op de hoogte houden.. Ik twijfel serieus om het gewoon te accepteren..
Anders is het wellicht "gewoon" te 3D-printen
Edit: Ik zie dat het gelinkte product niet op voorraad/bestelbaar is

[ Voor 7% gewijzigd door Ebbeliebebbelie op 01-10-2020 09:50 ]
Hoe onlogisch het wellicht lijkt.... het is toch logisch :-).
Amazon gaat gewoon voor de garantieclaim naar Bosch en stuurt je waarschijnlijk of dezelfde machine terug in een nieuw box of je krijgt gelijk een nieuwe machine. Met de omvang die ze hebben gaan ze echt niet zelf doosjes zitten te verwisselen.
En dat zullen veel leveranciers zo oplossen, zeker de dozenschuivers. Daarom leveren ze goedkoop.
Amazon gaat gewoon voor de garantieclaim naar Bosch en stuurt je waarschijnlijk of dezelfde machine terug in een nieuw box of je krijgt gelijk een nieuwe machine. Met de omvang die ze hebben gaan ze echt niet zelf doosjes zitten te verwisselen.
En dat zullen veel leveranciers zo oplossen, zeker de dozenschuivers. Daarom leveren ze goedkoop.
[ Voor 14% gewijzigd door Yowzawood op 01-10-2020 09:50 ]
Ik zou voorstellen dat ze je de € 20,- a € 30,- terugstorten zodat je zelf een nieuwe kist kan kopen. Ik heb ook weleens 10% "korting" gekregen omdat de sluiting op het kistje van mijn beitels defect was, zodat ik de sluiting zelf kon repareren. De nieuwe sigarenkist sluiting koste ca. 1%prein2 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:39:
[...]
Daar ga ik jullie van op de hoogte houden.. Ik twijfel serieus om het gewoon te accepteren..

Het verhaal van het "defecte" lampje van mijn DTD154 is hier ook nog wel terug te vinden, toen ook 10% gekregen om het te repareren. Na melding dat het een RTFMetje was mocht ik het geld gewoon houden
@DarkShadowprein2 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:21:
Maar goed, de gekozen oplossing van Amazon: Ik moet de complete machine terugsturen naar duitsland ter reparatie. Enkel de doos terugsturen was geen optie en enkel een nieuwe doos naar mij sturen (na het zien van de foto's) ook niet. Op zich doe ik er niet heel moeilijk over, maar ergens vind ik het wel een beetje bizar. De machine is perfect, dus waarom niet gewoon enkel de doos retourneren of, beter nog, gelijk een nieuwe doos opsturen (waarde 20e of zo.. nu vergoeden ze de 16 euro verzendkosten van mij)
dat heeft op zich niks te maken met "service" of onwil van een klantenservice.
dat is gewoon een direct gevolg van met systemen (en hun onmogelijkheden) werken, bij de dealer op de hoek kan zoiets nog wel, Post-it er op en je collega de volgende dag weet dat er een L-boxx geruild moet worden.
Amazon is een enorme toko, die zijn niet ingericht op dit soort acties, dat werkt ewoon dat de hele zooi retour gaat.
Dat praat het niet goed natuurlijk
dat is m! jammer dat t niet bestelbaar isEbbeliebebbelie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:48:
[...]
Is het niet toevallig dit pennetje?
Anders is het wellicht "gewoon" te 3D-printen
Edit: Ik zie dat het gelinkte product niet op voorraad/bestelbaar is
Bij mijn bouwstofzuiger waar wat krassen op zaten kreeg ik ook meteen 20 procent terug idd. Inmiddels is dat ding zo smerig dat je ze niet meer ziet.Nivado schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:50:
[...]
Ik zou voorstellen dat ze je de € 20,- a € 30,- terugstorten zodat je zelf een nieuwe kist kan kopen. Ik heb ook weleens 10% "korting" gekregen omdat de sluiting op het kistje van mijn beitels defect was, zodat ik de sluiting zelf kon repareren. De nieuwe sigarenkist sluiting koste ca. 1%![]()
Het verhaal van het "defecte" lampje van mijn DTD154 is hier ook nog wel terug te vinden, toen ook 10% gekregen om het te repareren. Na melding dat het een RTFMetje was mocht ik het geld gewoon houden
Ziet eruit als zo'n lego technic staafje.Ebbeliebebbelie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:54:
[...]
Sterker nog: op de Nederlandse site gewoon te bestellen
working on it! Moet mn mailadres bevestigen, krijg maar geen mail van ze, ook niet in spam...Ebbeliebebbelie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:54:
[...]
Sterker nog: op de Nederlandse site gewoon te bestellen
Yes gelukt, totaal 16,30 euro voor een scharnier...
[ Voor 5% gewijzigd door prein2 op 01-10-2020 10:23 ]
Ik wilde zeggen kan het anders wel voor je printen, maar voor 1,29 ga ik niet pielenprein2 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:59:
[...]
working on it! Moet mn mailadres bevestigen, krijg maar geen mail van ze, ook niet in spam...
Nog even ingaand op de werkschoendiscussie, zelf heb ik moeite om de juiste schoenen te vinden.
Qua werkschoenen (in de baas zijn tijd) draag ik de werkschoenen van Lowa (Renegade Work GTX Mid S3):

En in mijn eigen tijd Grisport laarzen:

Voor langere tijd kan ik niet anders dan de Lowa's aan en in mijn vrije tijd gebruik ik de laarzen om ook wat meer mee te sloffen.
Qua werkschoenen (in de baas zijn tijd) draag ik de werkschoenen van Lowa (Renegade Work GTX Mid S3):

Voor langere tijd kan ik niet anders dan de Lowa's aan en in mijn vrije tijd gebruik ik de laarzen om ook wat meer mee te sloffen.
[ Voor 10% gewijzigd door Vitamine op 01-10-2020 10:34 ]
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Komt neer op €15 verzendkosten voor een onderdeel van €1,30?prein2 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:59:
[...]
working on it! Moet mn mailadres bevestigen, krijg maar geen mail van ze, ook niet in spam...

* Ebbeliebebbelie aait zijn Ender 3 nog maar eens
Mijn eerste gedachte bij doppen zou niet Bosch of Wera zijn, maar zal voor incidenteel gebruik wellicht wel ok zijn (Wera is meestal wel meer dan ok, maar voor de prijs van Wera doppen hebben je net zo goed een Gedore of zelfs Stahlwille doppenset, en dan weet ik wel wat ik kies).kabeltjekabel schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:34:
En @Twijfels ; daar heeft Bosch ook wat voor bedacht;
[Afbeelding]
Heeft kleurgecodeerde kunststof sleeves om je velgen niet te beschadigen en is dieper.
Voor de wera sets;
en
Voor slagdoppen zou ik me niet zo druk maken om een dop 15, want die zie je meestal alleen op de wielmoeren van fietsen, en daar passen die doppen over het algemeen toch niet op. Maten 16 en 18 zijn relevanter, sommige auto's gebruiken die maten alleen maar (ipv 17 en 19). Goed opletten wat je nodig hebt bij het kopen van zo'n set, voor je het weet heb je allemaal losse doppen erbij aan moeten schaffen en die hebben vaak niet een mooi plekje in een doosje
Een volledige set is wel handig, standaard maten zijn vaak 10-13-17-19-21-22-24, maar ben de laatste tijd ook al 11, 12, en 23 tegen gekomen. Daarnaast is 15 natuurlijk standaard op fietsen, 16 en 18 zijn een nieuwere standaard voor 17 en 19, 12 wordt vaak gebruikt in Japan ipv 13, en zo heb ik toch wel een nut gehad voor bijna alle sleutelmaten die ik heb (en die ik nog niet had, in het geval van de 23).
Hoge doppen zijn inderdaad handig voor velgen, en zo'n beschermhuls is fijn om je velgen te beschermen. Er zijn uiteraard meer plekken waar hoge doppen handig zijn, als je een moer op een paar cm schroefdraad moet draaien, ofzo. Lage doppen (gewone doppen) kunnen ook handig zijn als je minder ruimte hebt om een bout los te draaien.
Als je de doppen voornamelijk gaat gebruiken om houtdraadbouten te zetten, heb je genoeg aan een set van 10-13-17-19, waarschijnlijk. Voor bandenwissel een hoge dop 17 of 19, afhankelijk van welke maat je auto heeft. Voor meer, koop gewoon een set die alles heeft, grijp je tenminste niet mis.
Er zit een losse knop laser op. Deze moet je activeren, anders werkt die alleen met de lichtstralen.kabeltjekabel schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:13:
[...]
Hoe bedoel je op de 'dwars' lasers? Die drie lijnen zijn toch allemaal hetzelfde? Ik heb de rode voor 340,- (zonder LR7, met L-boxx, accu, lader, BM1) gescoord. Als ik voor hetzelfde geld de groene zou kunnen fixen zou ik dat wel doen ja. Ik ben verder toch niet zo van het licht, dus denk dat die rode wel prima is voor mij. Heg snoeien moet toch ook niet als de zon er vol op staat.
Als deze laser knop geactiveerd is zie je de lichtstraal iets dimmen, en wordt er een niet zichtbaar signaal uitgezonden die de handontvanger kan ontvangen.
De LR7 kan gebruikt worden voor Rood en Groen. Maar dit signaal zet hij dus ook op de dwars lasers.(die laser die aan de zijkant en voorkant zit).
En weer geen ender aangeschaftEbbeliebebbelie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:34:
[...]
Komt neer op €15 verzendkosten voor een onderdeel van €1,30?![]()
* Ebbeliebebbelie aait zijn Ender 3 nog maar eens
mag t ophalen bij Sortimo, meteen een extra besteld voor een whopping 2,20€ totaal.
Thanks voor de tip! ga mijn reparatieverzoek bij Amazon cancellen..
Dat klinkt al beter! Wellicht kan je nog iets regelen zoals @Nivado eerder heeft gezegd, dan zou je er toch nog mooi vanaf komenprein2 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:58:
[...]
En weer geen ender aangeschaft![]()
mag t ophalen bij Sortimo, meteen een extra besteld voor een whopping 2,20€ totaal.
Thanks voor de tip! ga mijn reparatieverzoek bij Amazon cancellen..
Hij zit gelukkig nog wel in garantie, zelfs nog binnen de eerste 6 maanden na aankoop.Fraggert schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:47:
[...]
Damn, balenuit de garantie?
Zo ja, dan is hier de explosietekening om hem uit elkaar te krijgen. Ze verkopen ook de onderdelen meestal wel.
https://www.google.com/ur...Vaw0-gd_FhdFuyge0c_ZkZkv9
edit: bij mij opent de website van Kruis even niet
alternatief via Metabo zelf:
https://portal.metabo-ser...en-met-reserveonderdelen/
Vroeg me alleen af of dit iets is wat vanzelf stuk kan gaan of dat ik de machine te zwaar belast kan hebben.
Ik heb ‘m bij Hornbach weg en toen ik hun belde om het probleem aan te melden onder garantie was puur een beschrijving van het probleem niet voldoende maar moest ik eerst ook een video maken van het probleem om aan Metabo voor te leggen ofzo
Heb dat nog nooit meegemaakt dus kreeg een beetje de indruk dat Hornbach er op voorhand al onderuit probeert te komen, maar tegelijkertijd heb ik ook geen ervaring met garantieafhandeling bij Hornbach dus misschien is dit standaard bij hun.
Die had ik inderdaad ook 1. Dat zijn hele mooie machines, want ze zeer goed en doordacht gebouwd en veel is bij te stellen voor een heel goed resultaat. Het grootste nadeel is dat reserveonderdelen moeilijk te krijgen zijn en daardoor heel duur zijn. Mijn Inca heb ik vervangen door een Metabo HC 260, omdat die door de langere tafels beter geschikt is voor het schaven van langere stukken.orf schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:11:
Vandaag een Inca vlakbankje gekocht via Marktplaats:
[Afbeelding]
Mocht iemand nog een kleine tweedehands vlak/vandiktebank zoeken, dan is dit topic op Woodworking.nl misschien handig. Het is door mij geschreven, dus hopelijk wordt het niet gezien als reclame....
Ik ben allicht wat simpel met dit soort dingen maar zolang ik dat ding bij mijn weten binnen de normale gebruiksbeperkingen heb gebruikt dan gaat dat ding naar de winkel voor garantie en dan zoeken zij het maar verder uit.Vliegvlug schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:14:
[...]
Hij zit gelukkig nog wel in garantie, zelfs nog binnen de eerste 6 maanden na aankoop.
Vroeg me alleen af of dit iets is wat vanzelf stuk kan gaan of dat ik de machine te zwaar belast kan hebben.
Ik heb ‘m bij Hornbach weg en toen ik hun belde om het probleem aan te melden onder garantie was puur een beschrijving van het probleem niet voldoende maar moest ik eerst ook een video maken van het probleem om aan Metabo voor te leggen ofzo![]()
Heb dat nog nooit meegemaakt dus kreeg een beetje de indruk dat Hornbach er op voorhand al onderuit probeert te komen, maar tegelijkertijd heb ik ook geen ervaring met garantieafhandeling bij Hornbach dus misschien is dit standaard bij hun.
filmpjes maken

Terugsturen, service afdeling naar laten kijken en beoordelen en klaar.
Ik zou verwachten dat je een gerepareerde of nieuwe boor krijgt.
Mooi overzicht zeg!L.N. schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:16:
[...]
Die had ik inderdaad ook 1. Dat zijn hele mooie machines, want ze zeer goed en doordacht gebouwd en veel is bij te stellen voor een heel goed resultaat. Het grootste nadeel is dat reserveonderdelen moeilijk te krijgen zijn en daardoor heel duur zijn. Mijn Inca heb ik vervangen door een Metabo HC 260, omdat die door de langere tafels beter geschikt is voor het schaven van langere stukken.
Mocht iemand nog een kleine tweedehands vlak/vandiktebank zoeken, dan is dit topic op Woodworking.nl misschien handig. Het is door mij geschreven, dus hopelijk wordt het niet gezien als reclame....
De vorige eigenaar (een wat oudere man) had 'm heel netjes afgesteld. Beitels zijn scherp gelukkig. De beschermkap is niet origineel, maar is best prima. De afzuiging is niet veel soeps. Daar wil ik zelf iets voor gaan maken. Heb al wat inspiratie opgedaan voor o.a. Kity modellen, maar nog niets specifiek gezien voor deze Inca. Ik wil er graag 100mm slang op aansluiten, omdat ik dat al heb.
Mooi spul die Lowa's! Zelf serieuze bergschoenen van gehad tótdat de zool losliet... Scheen slechts bij een bepaalde serie voor te komen, maar een deukje heeft het merk wel opgelopen. (Terwijl mijn vrouw haar Lowa wandelschoenen al 6 jaar onverwoestbaar blijken...).Vitamine schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:33:
Nog even ingaand op de werkschoendiscussie, zelf heb ik moeite om de juiste schoenen te vinden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Representin' voor die werklaarzen!
Afgelopen paar jaar Rundumhausen en bij vrienden geklust in de Grisport 803's (waar je overigens ongeveer elke wegbouwer, stratenmaker etc. op ziet lopen). Bevielen tijdens de vroege verbouwing hier erg goed, en ook bij het aanpakken van de voor- en achtertuin erg tevreden over. Afgelopen november/december een fikse schuur in de achtertuin gebouwd... en het gedoe van veters los, veters vast bij 'even naar binnen stappen' werd ik wel zat. Maar echt heel hard slijten deden ze ook niet
Ervaringen:
- Zitten voor 95% net zo lekker als de Grisport 803's
- In- en uitstap gemak is weergaloos
- De hoogte was van de zomer wel aan de warme kant (zeker i.c.m. de onvolprezen Dassy Seattle werkbroeken waar ik bij zweer), maar ademde nog net voldoende om niet vies zweterig te worden
- Uitkijken met zaagsel icm 'de broek in de laars'....
Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
@Vitamine Die Lowa's draag ik zelf ook, erg fijne schoenen. Ik denk dat ik binnenkort weer een nieuw paar ga halen, want de huidige binnen serieuze slijtage te vertonen inmiddels
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Goudvis schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:19:
Representin' voor die werklaarzen!

Huh; waarom zou het niet op wielmoeren van de fiets passen? Maargoed; die zitten toch niet zo vast dat de een slagmoersleutel nodig is.henkie196 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:39:
[...]
Mijn eerste gedachte bij doppen zou niet Bosch of Wera zijn, maar zal voor incidenteel gebruik wellicht wel ok zijn (Wera is meestal wel meer dan ok, maar voor de prijs van Wera doppen hebben je net zo goed een Gedore of zelfs Stahlwille doppenset, en dan weet ik wel wat ik kies).
Voor slagdoppen zou ik me niet zo druk maken om een dop 15, want die zie je meestal alleen op de wielmoeren van fietsen, en daar passen die doppen over het algemeen toch niet op. Maten 16 en 18 zijn relevanter, sommige auto's gebruiken die maten alleen maar (ipv 17 en 19). Goed opletten wat je nodig hebt bij het kopen van zo'n set, voor je het weet heb je allemaal losse doppen erbij aan moeten schaffen en die hebben vaak niet een mooi plekje in een doosje
Een volledige set is wel handig, standaard maten zijn vaak 10-13-17-19-21-22-24, maar ben de laatste tijd ook al 11, 12, en 23 tegen gekomen. Daarnaast is 15 natuurlijk standaard op fietsen, 16 en 18 zijn een nieuwere standaard voor 17 en 19, 12 wordt vaak gebruikt in Japan ipv 13, en zo heb ik toch wel een nut gehad voor bijna alle sleutelmaten die ik heb (en die ik nog niet had, in het geval van de 23).
Hoge doppen zijn inderdaad handig voor velgen, en zo'n beschermhuls is fijn om je velgen te beschermen. Er zijn uiteraard meer plekken waar hoge doppen handig zijn, als je een moer op een paar cm schroefdraad moet draaien, ofzo. Lage doppen (gewone doppen) kunnen ook handig zijn als je minder ruimte hebt om een bout los te draaien.
Als je de doppen voornamelijk gaat gebruiken om houtdraadbouten te zetten, heb je genoeg aan een set van 10-13-17-19, waarschijnlijk. Voor bandenwissel een hoge dop 17 of 19, afhankelijk van welke maat je auto heeft. Voor meer, koop gewoon een set die alles heeft, grijp je tenminste niet mis.
16 vs 17 bij M10 en 18 vs 19 bij M12 (en 22 vs 21 bij M14, 32 vs 34 bij M22) zit in het verschil tussen DIN en ISO. DIN 934 heeft daar de grotere maat. Ik dacht altijd dat de grotere maat de nieuwe standaard was.
De hele bulk RVS die ik laatst gekocht hebt is iig volgens DIN 934 en dus de grotere 17mm bij M10.
Krijg nu bericht dat ik €20,44 terugkrijg. Geen idee waar dat bedrag op gebaseerd is, zeker niet op die 1,20 die ik van ze gevraagd hebEbbeliebebbelie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:12:
[...]
Dat klinkt al beter! Wellicht kan je nog iets regelen zoals @Nivado eerder heeft gezegd, dan zou je er toch nog mooi vanaf komen
Who caresprein2 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:20:
[...]
Krijg nu bericht dat ik €20,44 terugkrijg. Geen idee waar dat bedrag op gebaseerd is, zeker niet op die 1,20 die ik van ze gevraagd heb(ik ben soms te eerlijk, weet ik, maar blijkbaar duurt t t langst op dit moment)

Al met al mooi opgelost zou ik zeggen
Kan je mooi nog een extra L-boxx voor scoren
PSN: Flix20-NL
Net je thread gelezen! Mooi stukje! Nu nog plek voor een kleine vlak/vandiktebank 
L.N. schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:16:
[...]
Die had ik inderdaad ook 1. Dat zijn hele mooie machines, want ze zeer goed en doordacht gebouwd en veel is bij te stellen voor een heel goed resultaat. Het grootste nadeel is dat reserveonderdelen moeilijk te krijgen zijn en daardoor heel duur zijn. Mijn Inca heb ik vervangen door een Metabo HC 260, omdat die door de langere tafels beter geschikt is voor het schaven van langere stukken.
Volgens deze wikipedia pagina zou de 17 en 19 de oude standaarden zijn. Ook deze site lijkt te denken dat 16 en 18 de huidige standaard is (voor EN ISO 4032 en EN DIN 24032, waarvan de laatste de opvolger lijkt te zijn van de DIN 934?). Wil niet zeggen dat alle bouten die je koopt in de ijzerhandel niet nog altijd 17 en 19 zijn, maar goed.kabeltjekabel schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:56:
Huh; waarom zou het niet op wielmoeren van de fiets passen? Maargoed; die zitten toch niet zo vast dat de een slagmoersleutel nodig is.
16 vs 17 bij M10 en 18 vs 19 bij M12 (en 22 vs 21 bij M14, 32 vs 34 bij M22) zit in het verschil tussen DIN en ISO. DIN 934 heeft daar de grotere maat. Ik dacht altijd dat de grotere maat de nieuwe standaard was.
De hele bulk RVS die ik laatst gekocht hebt is iig volgens DIN 934 en dus de grotere 17mm bij M10.
Fiets wielmoeren passen over het algemeen niet, omdat die doppen taps toelopen vanaf de zeskant, en de meeste hoge doppen hebben de zeskant vorm aan de binnenkant niet hoog genoeg doorgetrokken om daarover heen te kunnen passen. In feite hebben hoge doppen vaak dezelfde binnenvorm als gewone doppen, maar dan met een langer gat waar eventueel een schroefdraad in zou passen van beperkte lengte (mits die schroefdraad niet te dik is). Ik ken alleen Stahlwille doppen die de zeskant vorm aan de binnenkant ook echt over een significant gedeelte van de hoogte van de dop hebben doorgetrokken, en dat zijn ook de enige doppen die ik ken die over de wielmoeren van fietsen passen.
Meestal is een ring(ratel)sleutel handiger voor fietsen, tenzij je iets op moment aan moet draaien.
Ik sta op het punt om een Bosch Prof accuschroefboormachine te bestellen. Ik kan moeilijk kiezen tussen deze beide:
https://www.toolnation.nl...qr=bosch%20gsr%2018v-60c&
https://www.toolnation.nl...-garantie-victorinox.html
Beide met 3 accu's. Prijsverschil is nagenoeg nihil. De een met 5Ah accu's en de ander met 4Ah Procore accu's. Nu is Procore wel handig i.v.m. coolpack 2.0 technologie en het geoptimaliseerd gewicht, maar 5Ah blijft hoe dan ook meer dan 4Ah. Welke zouden jullie nemen en waarom? In mijn gedachten zit ik een beetje klem..
Beide met 3 accu's. Prijsverschil is nagenoeg nihil. De een met 5Ah accu's en de ander met 4Ah Procore accu's. Nu is Procore wel handig i.v.m. coolpack 2.0 technologie en het geoptimaliseerd gewicht, maar 5Ah blijft hoe dan ook meer dan 4Ah. Welke zouden jullie nemen en waarom? In mijn gedachten zit ik een beetje klem..

Het verschil wat ik zo snel zie is L-case vs L-Boxx.Krijnemans schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:03:
Ik sta op het punt om een Bosch Prof accuschroefboormachine te bestellen. Ik kan moeilijk kiezen tussen deze beide:
Beide met 3 accu's. Prijsverschil is nagenoeg nihil. De een met 5Ah accu's en de ander met 4Ah Procore accu's. Nu is Procore wel handig i.v.m. coolpack 2.0 technologie en het geoptimaliseerd gewicht, maar 5Ah blijft hoe dan ook meer dan 4Ah. Welke zouden jullie nemen en waarom? In mijn gedachten zit ik een beetje klem..![]()
Mocht je meerdere tools hebben/willen, kan je de L-Boxxen mooi stapelen
Edit: Ook lijkt er een verschil in lader te zitten
Edit 2: Zie hieronder de opmerkingen over ProCore accu's
[ Voor 9% gewijzigd door Ebbeliebebbelie op 01-10-2020 14:11 ]
Met de procore accu. Die kunnen meer power leveren.
neem de procore:Krijnemans schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:03:
Beide met 3 accu's. Prijsverschil is nagenoeg nihil. De een met 5Ah accu's en de ander met 4Ah Procore accu's. Nu is Procore wel handig i.v.m. coolpack 2.0 technologie en het geoptimaliseerd gewicht, maar 5Ah blijft hoe dan ook meer dan 4Ah. Welke zouden jullie nemen en waarom? In mijn gedachten zit ik een beetje klem..![]()
- die 25% extra Ah gebruik je in een accuboor zelden. bovendien heb je er 3 en kun je dus hard doorwerken
- procore 4Ah is een stuk lichter dan de 5Ah
- procore 4Ah is een stuk kleiner dan de 5Ah (maar ietsje groter dan de 2Ah)
Ik heb diverse 4/5 Ah accus en de 4Ah hangt steevast aan de accuboor. De 5Ah gebruik ik meer voor de stofzuiger/recipro/lamp
ProCore accu. Ik merk zelf duidelijk verschil (zelfde Ah) in mijn cirkelzaag en stofzuiger. Een Lboxx is een plus als je er meer hebt, maar die accu's zijn belangrijker.
Krijnemans schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:03:
bron? volgens mij klopt dat niet en kan de procore 4Ah 900W leveren terwijl de 5Ah 1300 watt kan leveren vanwege zijn dubbele hoeveelheid cellen (2parallel). Maar Bosch is er zeer onduidelijk over..Raymond schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:09:
Met de procore accu. Die kunnen meer power leveren.
Nu is voor een boormachine beiden prima trouwens..
Hebben jullie toevallig zo 1-2-3 een idee of de inleg van een L-case en L-boxx uitwisselbaar zijn? Een losse L-boxx 136 is natuurlijk zo besteld...
Dat weet vast iemand anders. Wat ik wel weet is dat een L-case als bovenste van het stapeltje op een stabel L-boxxen past. Ik heb thuis 1 L-case, dus zou evt vanavond kunnen passen voor je.Krijnemans schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:12:
Hebben jullie toevallig zo 1-2-3 een idee of de inleg van een L-case en L-boxx uitwisselbaar zijn? Een losse L-boxx 136 is natuurlijk zo besteld...
Ik heb zelf geen idee, heb alleen L-Boxxen staan hier.Krijnemans schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:12:
Uiteraard is er zo een besteld, maar houdt er dan wel rekening mee dat het prijsverschil tussen de twee groter wordt.
De 4Ah Profcore uitvoering is ca. 10eu goedkoper. Een L-boxx 136 kost 35 eu. Dat maakt hem 25eu duurder. Dat is dan zo. Liever de goeie accukeuze makenEbbeliebebbelie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:14:
[...]
Ik heb zelf geen idee, heb alleen L-Boxxen staan hier.
Uiteraard is er zo een besteld, maar houdt er dan wel rekening mee dat het prijsverschil tussen de twee groter wordt.
Uiteraard! Dat is de beste keuzeKrijnemans schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:16:
[...]
De 4Ah Profcore uitvoering is ca. 10eu goedkoper. Een L-boxx 136 kost 35 eu. Dat maakt hem 25eu duurder. Dat is dan zo. Liever de goeie accukeuze maken
Ik zie dat ik door elkaar haalde welke accu's met de L-Boxx kwamen, excuses daarvoor

Bosch geeft nu voor de 18v geloof ik een actie dat je een extra apparaat mag uit kiezen als je ze registreert bij hun op de site https://www.bosch-professional.com/nl/nl/pro360/prodeals/prein2 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:09:
[...]
neem de procore:
- die 25% extra Ah gebruik je in een accuboor zelden. bovendien heb je er 3 en kun je dus hard doorwerken
- procore 4Ah is een stuk lichter dan de 5Ah
- procore 4Ah is een stuk kleiner dan de 5Ah (maar ietsje groter dan de 2Ah)
Ik heb diverse 4/5 Ah accus en de 4Ah hangt steevast aan de accuboor. De 5Ah gebruik ik meer voor de stofzuiger/recipro/lamp
@Krijnemans andere optie: https://www.ibood.com/diy...b-18v552c-combi-boor.html
Dan hou je 200€ over om procore accus te kopen.
edit: is wel de 55, dus ietsje minder krachtig en niet connected... en de oplader heeft een UK plug
grootste verschil 55-60 is de kickback controll en connected features. de 55 is de nieuwste aanwinst, de 60 ietsje ouder.. Daarentegen is de 55 geloof ik iets korter qua lengte.
Dan hou je 200€ over om procore accus te kopen.
edit: is wel de 55, dus ietsje minder krachtig en niet connected... en de oplader heeft een UK plug
grootste verschil 55-60 is de kickback controll en connected features. de 55 is de nieuwste aanwinst, de 60 ietsje ouder.. Daarentegen is de 55 geloof ik iets korter qua lengte.
[ Voor 46% gewijzigd door prein2 op 01-10-2020 14:26 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic