Wat voor plafondhoogte?Flix20 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:17:
Kunnen jullie een trap voor binnenshuis adviseren?
Zit een beetje online te kijken en de telescoop ladders zien er wat opslag ideaal uit, maar zet bij degelijke constructies vaak wat vraagtegens.
Hier pak ik een een gewone keukentrap voor de meeste dingen, maar ik heb ook zo'n jongen die af en toe binnen&buiten erg van pas komt:
https://www.coolblue.nl/p...altrex-varitrex-plus.html
https://www.coolblue.nl/p...altrex-varitrex-plus.html
Ik heb geïnvesteerd in een Altrex Falco, en wil niets anders meerFlix20 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:17:
Zit een beetje online te kijken en de telescoop ladders zien er wat opslag ideaal uit, maar zet bij degelijke constructies vaak wat vraagtegens.
Ik heb deze:

Hij heeft de bouw van ons huis overleefd, en is enorm stabiel. Die beugel was ik wat skeptisch over, maar is super handig om tegen aan te leunen als je bijv. moet boren of boven je macht moet werken.
Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C
De machine heeft inderdaad een klopfunctie. Ik kan heel de kop een beetje naar links/rechts/boven/onder bewegen. Echter niet naar voor of achter, ten opzichte van de machine. Als ik er een grote boor in zet, draait deze wel recht (in de lucht), maar ook dan is er speling als je de boor opzij duwt.o1o92o2o schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:58:
[...]
Dat is gewoon een klopboormachine? Die hebben vaker speling op de kop, maar links-rechts is wel raar. Is dat de hele kop of alleen de buitenkant?
Mijn GSR 12v-35 lijkt ook te 'slingeren', maar dat is alleen het buitenste deel van de kop. Een boortje of bithouder er in loopt perfect.
Die behoefte om te leunen is er natuurlijk ook meer omdat er geen 2e 'groot' staplateau is zoals de huidige generatie Altrex Double Decker wel heeft;Rockster schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:38:
[...]
Ik heb geïnvesteerd in een Altrex Falco, en wil niets anders meer
Ik heb deze:
[Afbeelding]
Hij heeft de bouw van ons huis overleefd, en is enorm stabiel. Die beugel was ik wat skeptisch over, maar is super handig om tegen aan te leunen als je bijv. moet boren of boven je macht moet werken.

Tevens heeft die Double Decker bovenop nog een stukje plat wat je kunt misbruiken om er stiekem met een klein exemplaar toch mee op het dak te komen (ja, mag niet volgens de sticker) en je kunt op dat vlakke deel schroeven, gereedschap etc. leggen. Je kunt er alleen niet aan twee kant opklimmen.
Ja, ik heb zo'n Altrex Double Decker, een van de aankopen waar ik absoluut geen spijt van heb. Alleen dat bovenste vlak misbruiken om het dak op te komen voelt niet heel veilig of comfortabel
Exacte model wat 'handig' is hangt af van plafondhoogte en lichaamslengte. Ben je kort en heb je een plafond van 3 meter hoog? Koop de 6-treden uitvoeren. Ben je lang en heb je een 2,45m plafond > koop de 3-treden uitvoering.
De airco installateur heeft ook gebruik gemaakt van mijn trapje; heb er geen commentaar op gekregen
[ Voor 3% gewijzigd door o1o92o2o op 28-09-2020 18:11 ]
Heb je die nieuwe Hikoki al gezien? Lijkt verdomd veel op de DeWalt, maar dan met soft start, motorrem en wat andere dingen die de DeWalt mist.Fraggert schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:54:
[...]
Omdat, buiten Ibood om, die GTS10XC fors duurder is en ook zijn minpunten heeft![]()
Het formaat en het gewicht zijn daar 2 van. ik heb hem eens gehuurd, dat is echt een fors, zwaar ding.
Ik ben de gelukkig eigenaar geweest van een Mafell Erika85, maar dat gesleep* met zo'n grote zware zaagtafel wordt je snel zatDie heb ik destijds verkocht omdat hij inmiddels 2 jaar stil in een hoekje op zolder stond te verstoffen.
Ook de exorbitante prijzen voor accessoires deed mij beslissen die zaag weg te doen.
Ik ben inmiddels al een tijdje reviews aan het kijken en de diverse +/- 500 euro modellen aan het bekijken. Het totaalplaatje van de DeWalt maakt die voor mij de beste keuze.
@ mitergauge
Die Incra 1000 kost idd 150 euro, de V120 is krap 100,- en er zijn (niet veel) nog wat alternatieven op de markt. Zal ook zeker niet de eerste aanschaf worden denk ik.
@ gesleep
ik klus op zolder omdat het mij thuis helaas aan een fatsoenlijke klusruimte beneden ontbreekt (berging tot zijn strot vol en koud en vochtig en geen garage ofzo) dus in het geval van een zaagtafel zal ik waarschijnlijk ook aardig wat zaagwerk buiten moeten gaan doen.
Daarbij komt dat ik zeer waarschijnlijk (in het geval van ons camperinterieur want geen ruimte bij huis)) op locatie zal moeten gaan werken. In dat geval moet ik dus al mijn gereedschap meezeulen.
YouTube: HiKOKI zaagtafel met onderstel C10RJ
Ik heb een oudere versie van deze (die afgekeurd was)Rockster schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:38:
[...]
Ik heb geïnvesteerd in een Altrex Falco, en wil niets anders meer
Ik heb deze:
[Afbeelding]
Meegekregen van de zaak.
Doet na wat simpele reparaties al weer 10 jaar dienst hier met verbouwingen.
Voordeel vind ik dat je over de trap kan staan met een voet aan elke kant en zo heel stabiel kan werken op hoogte.
(Dit is echter niet zoals het hoort natuurlijk)
Deze heb ik ook, in 3 en 7 trede uitvoering.o1o92o2o schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:09:
[...]
Die behoefte om te leunen is er natuurlijk ook meer omdat er geen 2e 'groot' staplateau is zoals de huidige generatie Altrex Double Decker wel heeft;
[Afbeelding]
Tevens heeft die Double Decker bovenop nog een stukje plat wat je kunt misbruiken om er stiekem met een klein exemplaar toch mee op het dak te komen (ja, mag niet volgens de sticker) en je kunt op dat vlakke deel schroeven, gereedschap etc. leggen. Je kunt er alleen niet aan twee kant opklimmen.
Ja, ik heb zo'n Altrex Double Decker, een van de aankopen waar ik absoluut geen spijt van heb. Alleen dat bovenste vlak misbruiken om het dak op te komen voelt niet heel veilig of comfortabel![]()
Exacte model wat 'handig' is hangt af van plafondhoogte en lichaamslengte. Ben je kort en heb je een plafond van 3 meter hoog? Koop de 6-treden uitvoeren. Ben je lang en heb je een 2,45m plafond > koop de 3-treden uitvoering.
De airco installateur heeft ook gebruik gemaakt van mijn trapje; heb er geen commentaar op gekregen
Deze trappen pak ik eerder dan die hierboven.
Gewoon vanwege het gemak met de plateaus en het plankje/bakje voor de gereedschappen en pluggen/schroeven.
Ik zou een altrex 3 of 4 trede trap binnen doen.
De 7trede trap is te hoog.
Zo, al mijn Bosch 18v gereedschap verkocht en zojuist er Makita varianten voor besteld. Nu heb ik alles van eenzelfde merk en dus geen gekloot meer met verschillende accu-systemen.
Begreep overigens dat de Makita accu actie is verlengd tot maart 2021.
Groetjes
Voor in een huis met plafond op 3,5m is die 7-trede trap wel prima, of zelfs de 8-trede variant. Maar in een "normaal" huis is 7 treden inderdaad te hoog.FRANQ schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:51:
[...]
Ik zou een altrex 3 of 4 trede trap binnen doen.
De 7trede trap is te hoog.
Waarom kies je ervoor om dan juist Bosch weg te doen? Niet tevreden met de apparatuur van het merk?Nhz schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:55:
Zo, al mijn Bosch 18v gereedschap verkocht en zojuist er Makita varianten voor besteld. Nu heb ik alles van eenzelfde merk en dus geen gekloot meer met verschillende accu-systemen.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Vermoedelijk een allergische reactie door die overdaad aan bosch posts hierstevens20 schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:44:
[...]
Waarom kies je ervoor om dan juist Bosch weg te doen? Niet tevreden met de apparatuur van het merk?
Nieuwe huizen zijn natuurlijk hoger.o1o92o2o schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:25:
[...]
Voor in een huis met plafond op 3,5m is die 7-trede trap wel prima, of zelfs de 8-trede variant. Maar in een "normaal" huis is 7 treden inderdaad te hoog.
Mijn plafond zit op 2M40 en boven op 2M20 vandaar.
Had eerst die 7 treeds en die kon ik opgeklapt boven niet neerzetten

Dus toen een 3 treeds erbij gehaald, en die is in de huishouding ook erg handig gebleken.
Vaak zitten ze nog wel samen in een combi deal pak.
In de eerste plaats omdat ik al een aardige collectie Makita spul heb waar ik erg tevreden over ben. Daarnaast kon ik mijn Bosch spul nog vrij goed verkopen. De laatste is vooral op gevoel gebaseerd en dus compleet bias, maar dat is omdat ik niet bijster positief ben over de aftersales van Bosch.stevens20 schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:44:
[...]
Waarom kies je ervoor om dan juist Bosch weg te doen? Niet tevreden met de apparatuur van het merk?
Oja en de Makita koffers passen mooier bij mijn Festool koffers.
Groetjes
@Nhz Het feit dat Bosch zo’n goede/hoge restwaarde heeft zegt natuurlijk iets he.
Dat kwam meer omdat ik het destijds via een dealer tegen een mooie prijs kon kopen en ik er een handvol gratis batterijen én bouwradio bij heb gekregen.Ethiron schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:26:
@Nhz Het feit dat Bosch zo’n goede/hoge restwaarde heeft zegt natuurlijk iets he.
Groetjes
Ik ben momenteel in het Bosch ecosysteem aan het gaan (cirkelzaag, accuschroefboormachine en nu ook een bouwlamp) en ik moet zggen dat ik het me nog niet beklaag heb.stevens20 schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:44:
[...]
Heb ook nog naar Makita gekeken, maar wat ik vond was de prijs ongeveer dubbel zo duur, en dat was geld dat ik op dit moment er niet voor over heb. Zeker aangezien ik niet zo'n hardcore klusser ben (zoals sommigen hier) maar vooral op projectbasis werk (nu de zolder aan het doen).
als er terug een batterij actie is, komt er nog wel wat spul bij
Er zijn er hier meer met een flinke verzameling duur gereedschap dus mogelijk heeft iemand al een oplossing gevonden.
Ik zoek iets om mijn accu gereedschap permanent mee te merken.
In eerste instantie omdat mijn zwager veel hetzelfde gereedschap heeft waardoor we soms niet weten welke van wie is. (Vooral bij de accu's gebeurt dat vaak)
Maar ook diefstal prefentief, maakt de artikelen minder wasrd bij heling/doorverkoop.
Eerder dit jaar zijn ze al in mijn schuur geweest, maar toen (en nog steeds) stond het meeste binnen.
Zat zelf te denken aan graveren met de dremel.
Maar misschien zijn er nettere oplossingen.
In eerste instantie omdat mijn zwager veel hetzelfde gereedschap heeft waardoor we soms niet weten welke van wie is. (Vooral bij de accu's gebeurt dat vaak)
Maar ook diefstal prefentief, maakt de artikelen minder wasrd bij heling/doorverkoop.
Eerder dit jaar zijn ze al in mijn schuur geweest, maar toen (en nog steeds) stond het meeste binnen.
[ Voor 9% gewijzigd door FRANQ op 28-09-2020 22:08 ]
Hete Punt van een soldeerapparaat. Zelfde effect.
Edding permanentmarker kan ook.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb gewoon een stuk rood gespoten van de makita schroevers en accu`s.
Netjes afplakken en je ziet van een afstand al wat van jou is.
Wel een andere kleur nemen want anders komen we in de clinch.
[ Voor 23% gewijzigd door Teijgetje op 28-09-2020 22:11 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Als je een huishoudtrap neemt: neem een trap die een lengte heeft die ingevouwen rechtop door de deur kan, als dat hoog genoeg voor je is. Ik heb 2 trappen, 1 die past rechtdoor mooi onder mn deuren (2.11m) en 1 die nog 30-40cm langer is: die moet ik steeds door de deuren steken. Die neem ik alleen als ik of een 2e trap nodig heb, of er echt niet bij kanFlix20 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:17:
*insert signature here
wat dacht je van een stukje tape ?FRANQ schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:06:
Er zijn er hier meer met een flinke verzameling duur gereedschap dus mogelijk heeft iemand al een oplossing gevonden.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
@FRANQ omdat 't 't grote elektrische gereedschap topic is: https://www.laserkopen.com/c-40_103-p-10068.html
*insert signature here
Zekers! Dat staat nog wel in mijn geheugen gegrift hierFramoes schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:24:
[...]
Heb je die nieuwe Hikoki al gezien? Lijkt verdomd veel op de DeWalt, maar dan met soft start, motorrem en wat andere dingen die de DeWalt mist.
YouTube: HiKOKI zaagtafel met onderstel C10RJ
ik meende die zaag te herkennen aan het typenummer en ging eens zoek maar maakte hier nog de fout om Hikoko en MetaboHPT door elkaar te halen ofzoiets, en dat werdt me nog even fijntjes uitgelegd door een niet nader te noemen forumlid

jokes aside
ik zag die zaag staan voor 350euro incl onderstel
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5XkLbTMERmDn6T2pzhWjsNzB.jpg?f=user_large)
https://www.gereedschaphu...-zaagtafel-met-onderstel/
Bij Hikoki staat hij in de lijst voor 335 ex BTW
Bij Gereedschapcentrum 424 euro in de BTW (351 ex btw dus hoger dan de adviesprijs van Hikoki

Die sofstart (aanloopstroombegrenzing, 38x woordwaarde) en de motorrem zijn wel fijn, en natuurlijk erg veilig (motorrem)
Nadelen zijn de 44 kg (ik heb ook die zaaghoogte niet nodig) en het onderstel waar een deel van de prijs naar toe gaat.
Ik ga eens rondzoeken en bijv die duitsers van GoTools eens vragen of de Hikoki kunnen testen allicht head2head met de DeWalt, die zijn op sociale media wel goed bereikbaar volgens mij.
Ook op youtube beantwoorden ze een hoop vragen meen ik.
Ik zie genoeg youtube filmpjes als je zoet op HItachi (wat nu dus Hikoki is)
Ik denk dat de zaag in elk geval net even wat meer vergelijkbaar is met een DWE7485 zoals je zegt dan het segmentje er net onder zoals een Metabo TS254.
editje:
De hitachi C10 staat al wat jaartje sop youtube
https://www.youtube.com/r...hitachi+c10rj&sp=CAI%253D
Ook maar eens zien of het je het zaagblad kunt bijstellen, op de hikoki site vond ik geen handleiding nog zo even gauw. 1 van de youtube filmpjes spreekt over "misalignment" en geen manier dit te stellen.
resume: ik zal de C10rjwaz in het vizier houden.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
@Fraggert
De C10RJ weegt wel nog meer dan de Bosch 10XC. 44kg terwijl de bosch 'maar' 35 weegt.
Ik zoek ongeveer het zelfde dus ik volg uw reacties op de voet. Moest je ergens een deal vinden of beslissing nemen mag je dat zeker laten weten
De C10RJ weegt wel nog meer dan de Bosch 10XC. 44kg terwijl de bosch 'maar' 35 weegt.
Ik zoek ongeveer het zelfde dus ik volg uw reacties op de voet. Moest je ergens een deal vinden of beslissing nemen mag je dat zeker laten weten
is goedletanie schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:46:
@Fraggert
Kun je nagaan, ik heb proberen te zoeken naar handleiding maar kan er niks van vinden, ik was wel benieuwd naar 't gewicht van de C10RJ-zaag zonder onderstel, als dat uberhaupt ergens vermeld staat.
Zo'n onderstel is leuk, maar ik moet van zolder 2 trappen naar beneden, dan heb ik geen fuck aan extra gewicht en wielen
i'll keep ya posted
Verwijderd
En weer een prima real world test van leidingzoekert/studfinders van Project Farm op youtube.
vergeet dit, een dief pakt gauw wat die pakken kan en als later blijkt dat het spul voorzien is van onderscheidende merktekens kieperen ze het de vaart in.FRANQ schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:06:
Kwijt ben je het dus al.
Voor de rest, gewoon een goede markeerstift op een niet in het oog springende plek.
Ja dat is dus inderdaad ongeveer hetzelfde principe als met de dremel.The Eagle schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:08:
Hete Punt van een soldeerapparaat. Zelfde effect.
Zou ik inderdaad ook kunnen doen.
Is een optie, ook makkelijk door te voeren op ander gereedschap.Teijgetje schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:09:
Ik heb gewoon een stuk rood gespoten van de makita schroevers en accu`s.
Heb een 3D printer, misschien toch eens kijken naar een laser module.Tjark schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:59:
@FRANQ omdat 't 't grote elektrische gereedschap topic is: https://www.laserkopen.com/c-40_103-p-10068.html
Ja dat is waar.Fraggert schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:11:
[...]
vergeet dit, een dief pakt gauw wat die pakken kan en als later blijkt dat het spul voorzien is van onderscheidende merktekens kieperen ze het de vaart in.
Kwijt ben je het dus al.
Voor de rest, gewoon een goede markeerstift op een niet in het oog springende plek.
Met edding marker is mijn ervaring dat ik het eraf poets met de schoonmaakdoekjes (etos sensitive billendoekjes
Maar de oplossingen zijn dus inderdaad graveren smelten of kleurcode.
Had eigenlijk gehoopt dat er ergens permanente labels te koop waren.
Die je er niet zonder veel moeite vanaf krijgt.
Weet niet of de dymo d1 permanent labels een beetje permanent zijn?
Raar eigenlijk dat er nog niet echt iets is, lijkt me ook een uitkomst voor bouwvakkers met eigen gereedschap in busjes.
[ Voor 16% gewijzigd door FRANQ op 29-09-2020 09:15 ]
FRANQ schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:13:
Ja dat is waar.
Met edding marker is mijn ervaring dat ik het eraf poets met de schoonmaakdoekjes (etos sensitive billendoekjes)
Maar de oplossingen zijn dus inderdaad graveren smelten of kleurcode.
Had eigenlijk gehoopt dat er ergens permanente labels te koop waren.
Die je er niet zonder veel moeite vanaf krijgt.
Weet niet of de dymo d1 permanent labels een beetje permanent zijn?
Raar eigenlijk dat er nog niet echt iets is, lijkt me ook een uitkomst voor bouwvakkers met eigen gereedschap in busjes.

je kunt ook een "Diresta-tje" doen.........die heeft gewoon een spuitbus RAL9010
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WdbD17QqDAR2aUuJ1OiIsppV.jpg?f=user_large)
Al zijn tools zijn witgespoten, als je zijn filmpjes kijk zie je minstens 38.000 keer het woord "DIRESTA" in zwart gespoten in beeld verschijnen
@FRANQ Voor herkenning van je eigen materiaal met anderen zou je kunnen volstaan met een bv een dunne bies of ander figuur te spuiten met primer (spuitbus). Dit hecht enorm goed op kunststof. En van afstand snel te herkennen. Netjes afplakken of uitsnijden en markeren.
Ik ben bang dat bij diefstal het een gemiste kans is, geen prioriteit bij opsporing en dan duurt het nog eens enorm veel tijd, wordt jou spul gevonden, om het terug te krijgen.
Ik weet zeker dat je intussen al het nodige weer hebt aangeschaft, misschien wel beter. Al dan niet met een deel van verzekeringsgeld.
Ik ben bang dat bij diefstal het een gemiste kans is, geen prioriteit bij opsporing en dan duurt het nog eens enorm veel tijd, wordt jou spul gevonden, om het terug te krijgen.
Ik weet zeker dat je intussen al het nodige weer hebt aangeschaft, misschien wel beter. Al dan niet met een deel van verzekeringsgeld.
Het gaat bij dit soort dingen volgens mij vooral om het voorkomen van diefstal, niet zozeer het terugvinden.Sa.Tan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:42:
Een dief moet meteen kunnen zien dat het apparaat minder goed verhandelbaar zal zijn. Om die reden denk ik dus dat een markering juist wél opvallend zou moeten zijn (t.o.v. eerdere suggesties over een gravering of permanent marker op een onopvallende plek). Een markering op een onopvallende plek houdt een dief niet tegen. Een opvallend in kleur gespoten onderdeel wellicht wel. Helaas is er dus wel een verband tussen mooi houden van je apparaat, en aantrekkelijkheid voor een dief.
[ Voor 8% gewijzigd door mddd op 29-09-2020 09:48 ]
PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput
Stencil maken en teken erop spuiten, of graveren. Sommige permanent markers werken ook goed. Dit is ook alles wat je tegenkomt op de bouw.FRANQ schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:06:
Het eleckrische gereedschap heeft vaak ook een serienummer, deze bijhouden in een bestand is ook iets wat je kan doen.
My middle finger salutes you.
Hallo Mensen.
Ik ben in de race voor een lamellenfrees. Nu zat ik eerst te kijken naar die van triton, daar kwam ik uit bij het model met lamellen of de deuvel variant, maar naar enkele reviews die minder positief waren toch maar aan het verder kijken en kom ik toch weer terug bij
× https://www.gereedschapce...2QHQ14EAQYByABEgIl1_D_BwE
× https://www.gereedschapce...enfrees-body-in-mbox.html
Ik weet dat de festool en lamello nog beter zijn, maar voor de keren dat ik het gebruik vind ik het eigenlijk te veel geld. Zijn er hier gebruikers van de 2 gelikte linkjes en welke zouden jullie mij aanraden. Want ene kant lijk accu mij wel makkelijk andere kant met kabel gaat ie weer makelijker aan de stofzuiger.
Ik ben in de race voor een lamellenfrees. Nu zat ik eerst te kijken naar die van triton, daar kwam ik uit bij het model met lamellen of de deuvel variant, maar naar enkele reviews die minder positief waren toch maar aan het verder kijken en kom ik toch weer terug bij
Ik weet dat de festool en lamello nog beter zijn, maar voor de keren dat ik het gebruik vind ik het eigenlijk te veel geld. Zijn er hier gebruikers van de 2 gelikte linkjes en welke zouden jullie mij aanraden. Want ene kant lijk accu mij wel makkelijk andere kant met kabel gaat ie weer makelijker aan de stofzuiger.
PSN - M4uSzi // -
Ik heb mijn accu's inderdaad gewoon met een permanent marker gemarkeerd. Qua machines heb ik weinig overlap met degenen waarmee ik nog wel eens samen klus, dus dat gaat van zelf goed tot nu toe. En anders staat het gros inderdaad netjes geregistreerd bij Makita en zou ik het daar terug kunnen vinden indien nodig.barktus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:49:
[...]
Stencil maken en teken erop spuiten, of graveren. Sommige permanent markers werken ook goed. Dit is ook alles wat je tegenkomt op de bouw.
Het eleckrische gereedschap heeft vaak ook een serienummer, deze bijhouden in een bestand is ook iets wat je kan doen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Schoenen horen natuurlijk niet bij (elektrisch) gereedschap, maar ik vind het ook overbodig om hier een nieuw topic over te starten. Na een aantal paar werkschoenen van de standaard bouwmarkt kapot gelopen te hebben (dramatische kwaliteit moet ik eerlijk zeggen, maar voor 50/60eu wel te verwachten), ben ik op zoek naar fatsoendelijke kwaliteit werkschoenen.
Ik heb de schoenen zo'n 10 uur per week aan en die van de normale bouwmarkt loop ik op ongeveer 6 maanden kapot.
Ik zie bij de Bouwmaat altijd Steelblue schoenen liggen. Zien er goed uit, maar kan er weinig over vinden (qua reviews).
Verder wordt je onderhand dood gegooid met reclames over redbrick werkschoenen.
Hebben jullie ervaring met deze merken? Of wellicht andere fijne merken?
Ik heb de schoenen zo'n 10 uur per week aan en die van de normale bouwmarkt loop ik op ongeveer 6 maanden kapot.
Ik zie bij de Bouwmaat altijd Steelblue schoenen liggen. Zien er goed uit, maar kan er weinig over vinden (qua reviews).
Bij mijn Haix Nevada pro mid veiligheidsschoenen begint nu, na 10 jaar mishandeling, een van de schoenen zijn zool te verliezen.Krijnemans schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:16:
Of wellicht andere fijne merken?
De binnenzolen heb ik wel al eens vervangen.
Beetje prijziger en je gaat er geen fashion awards mee binnenhalen
[ Voor 9% gewijzigd door nvermen op 29-09-2020 10:30 ]
Ik loop schoenen die ik veel draag altijd relatief snel kapot. Werk nu bijna anderhalf jaar in de bouw en ben bezig aan mijn tweede paar Red Brick. Zitten echt heerlijk, aanrader!Krijnemans schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:16:
Schoenen horen natuurlijk niet bij (elektrisch) gereedschap, maar ik vind het ook overbodig om hier een nieuw topic over te starten. Na een aantal paar werkschoenen van de standaard bouwmarkt kapot gelopen te hebben (dramatische kwaliteit moet ik eerlijk zeggen, maar voor 50/60eu wel te verwachten), ben ik op zoek naar fatsoendelijke kwaliteit werkschoenen.
My middle finger salutes you.
Ik heb de makita (want ik zit in het LXT platform). Werkt prima. Is inderdaad minder dan een lamello, maar voor mij goed genoeg. En een duidelijke stap beter dan de einhell varianten.M4uSzi schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:52:
Hallo Mensen.
Ik gebruik hem met de stofzak. Omdat het zaagbladje bijna volledig zit opgesloten, kan je ook met stofzak nagenoeg stofvrij werken. En aangezien je toch veel moet manoeuvreren met het ding, vind ik de vrijheid van accu+stofzak toch wel erg prettig.
Ik doe klusjes waarbij ik 20 lamello's in moet frezen, dus dat is goed te doen. Als je inderdaad kasten gaat maken waarbij je 100den lamello's gaat infrezen, dan moet je het anders gaan aanpakken. (en is imho ook wel te overwegen om voor een klasse betere machine te gaan).
Ik heb een aantal gevavi's. Gewoon bij de welkoop. Of via Amazon.de, waar ze soms echt voor een habbekrats te koop staan (ik heb 25 euro betaald oid voor een paar wat bij de Welkoop 70 moest kosten).Krijnemans schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:16:
Qua schoenen ben ik echt een wijf: Ik heb meerdere paren, voor meerdere doeleinden en als ze vies zijn, versleten of niet lekker meer zitten, flikker ik ze weg en koop ik nieuw.
Ik ben niet zo'n type dat 10jr lang met een paar schoenen wil doen.
Ik heb de Makita op 230V. Bevalt prima. Alleen de bovenaanslag moet je wel even goed opletten dat je die recht vastklikt. Wil soms nog wel eens net een tandje scheef zitten..M4uSzi schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:52:
Hallo Mensen.
Als je voor accu wilt gaan met bluetooth. Als je een stofzuiger hebt die bluetooth snapt gaat dat ook goed
De andere machine kan ik weinig over zeggen.
Loop al jaren op grisport. Hier altijd wel de hoge versie, vind dit toch fijn. Iets met stevigheid. Ik koop meestal 1 paar de bouwvak, en doe ik dan meestal een jaar mee. Loop er gemiddeld 40 uur in de week op, en met het werk als dakdekker overleven ze dit goed. Maar ze zijn wel echt af naar 1 jaar tijd. Heb zelf deze, de volledig leren variantKrijnemans schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:16:
https://www.grisport-werk...c4b843271b8d886bce8df501b
PSN - M4uSzi // -
Ik was niet verplan om er 100den in te maken. Anders was de keuze snel gemaakt en was ik voor festool gegaan.Raymond schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:32:
[...]
Ik heb de makita (want ik zit in het LXT platform). Werkt prima. Is inderdaad minder dan een lamello, maar voor mij goed genoeg. En een duidelijke stap beter dan de einhell varianten.
Ik gebruik hem met de stofzak. Omdat het zaagbladje bijna volledig zit opgesloten, kan je ook met stofzak nagenoeg stofvrij werken. En aangezien je toch veel moet manoeuvreren met het ding, vind ik de vrijheid van accu+stofzak toch wel erg prettig.
Ik doe klusjes waarbij ik 20 lamello's in moet frezen, dus dat is goed te doen. Als je inderdaad kasten gaat maken waarbij je 100den lamello's gaat infrezen, dan moet je het anders gaan aanpakken. (en is imho ook wel te overwegen om voor een klasse betere machine te gaan).
Maar als ik het zo van jouw lees wordt mijn keus wel makkelijker. Als je het makkelijk red zo met die stofzak gaat mijn gevoel toch meer naar de makita ook omdat ik toch een een partij accu's daarvan heb.
En dit haalt mij nog meer over de streep. Ik ga eens goed kijken naar de makita. Alleen dan wel op accu waarschijnlijk.milo-vs schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:41:
[...]
Ik heb de Makita op 230V. Bevalt prima. Alleen de bovenaanslag moet je wel even goed opletten dat je die recht vastklikt. Wil soms nog wel eens net een tandje scheef zitten..
Als je voor accu wilt gaan met bluetooth. Als je een stofzuiger hebt die bluetooth snapt gaat dat ook goed.
De andere machine kan ik weinig over zeggen.
Ik zal het in de gaten houden met de bovenaanslag.
PSN - M4uSzi // -
Mijn Makita spul staat idd allemaal geregistreerd bij Makita. Op alle tools en accus heb ik met permanent marker mijn initialen gezet, dat laatste haalt weinig uit bij diefstal maar werkt idd prima als je met zijn 3en met dezelfde accu's aan het klussen en laden bent.barktus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:49:
[...]
Stencil maken en teken erop spuiten, of graveren. Sommige permanent markers werken ook goed. Dit is ook alles wat je tegenkomt op de bouw.
Die heb ik ook. Die lopen echt lekker.M4uSzi schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:47:
[...]
Loop al jaren op grisport. Hier altijd wel de hoge versie, vind dit toch fijn. Iets met stevigheid. Ik koop meestal 1 paar de bouwvak, en doe ik dan meestal een jaar mee. Loop er gemiddeld 40 uur in de week op, en met het werk als dakdekker overleven ze dit goed. Maar ze zijn wel echt af naar 1 jaar tijd. Heb zelf deze, de volledig leren variant
https://www.grisport-werk...c4b843271b8d886bce8df501b
Zag dat er een aantal goede reacties waren maar laat ik maar even op deze manier reageren.Flix20 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:17:
Betreft een trap voor binnenshuis.
Wat werkzaamheden betreft gaat het wel een breed scala worden.
Denk aan keuken kasten hoog monteren, badkamer installeren maar ook een plafond verlagen en een koof maken.
Dus wel het e.e.a. werkzaamheden echt op plafond hoogte.
Standaard is het plafond 2.60 hoog. Ga het in de badkamer en toilet verlagen naar 2.40
Zat zelf te denken aan een trap met aan beide zijdes trede, want makkelijk voor langere tijd op hoogte werken (denk ik?)
Zie dat de hiervoor aanbevolen Altrex double decker in de aanbieding is bij Praxis notabene voor €62 voor de 4 tredes.
[ Voor 13% gewijzigd door Flix20 op 29-09-2020 12:00 ]
PSN: Flix20-NL
hier een +1 voor Grisport, ik kom voornamelijk voor mijn werk in werkplaatsen (van automotive tot zware industrie) en soms op bouwplaatsen of onverhard terrein.Krijnemans schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:16:
Veiligheidsklasse S3
Voorheen kocht ik altijd hoge schoenen, maar sinds kort heb ik een setje lage ietwat sportievere schoenen, en dat is zooooveel comfortabeler
Ik heb een scheithekel aan autorijden met zwaar schoeisel (en nee, ben niet de zelfverklaarde "sportieve rijder"
en hoe lang denk jij op een trap te moeten staan dan?Flix20 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:54:
[...]
Zat zelf te denken aan een trap met aan beide zijdes trede, want makkelijk voor langere tijd op hoogte werken (denk ik?)
Zie dat de hiervoor aanbevolen Altrex double decker in de aanbieding is bij Praxis notabene voor €62 voor de 4 tredes.
ik zou eerder de meerprijs voor een trap met 2zijdes steken in een betere trap.
#my2cents
Hier ook een Altrex Double Decker (met 5 metalen treden). Het tweede exemplaar inmiddels. De eerste heb ik een aantal jaar terug meegenomen naar Scouting toen we daar de blokhut fors verbouwd hebben en uiteindelijk maar daar laten staan. Heeft die verbouwing echter prima overleefd (alleen de onderste stang tussen de poten is wat krom). Had laatst thuis weer een trap nodig en het was makkelijker om bij de praxis om de hoek een nieuwe op te pikken dan mijn oude te gaan ophalen bij Scoutingo1o92o2o schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:09:
[...]
Die behoefte om te leunen is er natuurlijk ook meer omdat er geen 2e 'groot' staplateau is zoals de huidige generatie Altrex Double Decker wel heeft;
[Afbeelding]
Ja, ik heb zo'n Altrex Double Decker, een van de aankopen waar ik absoluut geen spijt van heb. Alleen dat bovenste vlak misbruiken om het dak op te komen voelt niet heel veilig of comfortabel![]()
M'n ouders hebben 'm ook, alleen een maatje kleiner.
Bakje bovenop is ook handig en het deksel daarvan klikt vast, zodat je niet elke keer dat je je trap verzet je schroeven in de rondte strooit
Voor wat betreft werkschoenen gebruikte ik tot nu toe vaak een oud paar bergschoenen, maar dat zijn niet echt veiligheidsschoenen natuurlijk.
Aangezien ik inmiddels regelmatig met een kettingzaag in de weer ben afgelopen zomer maar een setje zaagschoenen aangeschaft, wat ook gewoon S2 veiligheidsschoenen zijn. Alleen perforatie bestendige zool ontbreekt, dus geen S3.
/f/image/aW8IUqg4tWCeZwpVAzqem5O0.png?f=fotoalbum_large)
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik sluit me aan bij het Grisport kamp voor het wat zwaardere gebruik.
Voor wat lichter werk (ik zit op de tekenkamer en loop dagelijks de werkplaats in) heb ik Elten emotion schoenen. En aangezien ik te lui ben om te wisselen als ik de werkplaats in loop, loop ik er 40 uur per week op.
Na 2,5 jaar is de zool wel aardig vlak aan het worden.
Voor wat lichter werk (ik zit op de tekenkamer en loop dagelijks de werkplaats in) heb ik Elten emotion schoenen. En aangezien ik te lui ben om te wisselen als ik de werkplaats in loop, loop ik er 40 uur per week op.
Na 2,5 jaar is de zool wel aardig vlak aan het worden.
Na lang nadenken deze zaag ondertussen besteld. Als hij binnen is dan laat ik weten of hij bevalt.Fraggert schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:59:
[...]
is goed![]()
Kun je nagaan, ik heb proberen te zoeken naar handleiding maar kan er niks van vinden, ik was wel benieuwd naar 't gewicht van de C10RJ-zaag zonder onderstel, als dat uberhaupt ergens vermeld staat.![]()
Zo'n onderstel is leuk, maar ik moet van zolder 2 trappen naar beneden, dan heb ik geen fuck aan extra gewicht en wielen![]()
i'll keep ya posted
Ook aan het kijken naar een stofzuiger om de zaagstof op te vangen.
Iemand ervaring met deze: HiKOKI RP300YD stofzuiger?
https://www.gereedschaphu...z-nat-en-droogstofzuiger/
hey wat goed, dat zou ik wel waarderen ja, doe maar je ongezouten mening hierJ_oram schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:17:
[...]
Na lang nadenken deze zaag ondertussen besteld. Als hij binnen is dan laat ik weten of hij bevalt.
Ook aan het kijken naar een stofzuiger om de zaagstof op te vangen.
Iemand ervaring met deze: HiKOKI RP300YD stofzuiger?
https://www.gereedschaphu...z-nat-en-droogstofzuiger/
waar heb je de zaag besteld?
Veel zijn hier te spreken over de zuigers van Makita en de Bosch GAS serie, zelf heb ik jaren een Festool CTL26 staan.
Verwacht op de koof en het plafond na geen uren of dagen op die hoogte te moeten gaan werken.Fraggert schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:05:
[...]
en hoe lang denk jij op een trap te moeten staan dan?![]()
ik zou eerder de meerprijs voor een trap met 2zijdes steken in een betere trap.![]()
#my2cents
Gezien je reactie maak ik op dat je zelf niet zo te spreken bent over de betreffende trap?
mijn verwoording komt idd wat lullig over, zo bedoelde ik het nietFlix20 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:22:
[...]
Verwacht op de koof en het plafond na geen uren of dagen op die hoogte te moeten gaan werken.
Gezien je reactie maak ik op dat je zelf niet zo te spreken bent over de betreffende trap?
Het ging mij meer om dat je ook betaald voor (het materiaal in) zo'n dubbele trap met als enige meerwaarde dat je dan met 1 been per kant dwars op je ladder kan.
Als je van plan bent om zo die trap te gebruiken, dan gebruik je je trap verkeerd IMHO.
Of het scheelt je de ladder om te draaien als je van de andere kant omhoog moet. Omdraaien is een kleine moeite allicht.
Daarbij ga ik er van uit dat een dubbele trap haast net zo duur is als een enkele van een beter makelij.
Ik heb 2 Altrexen en een 3delige uitschuif van de Gamma (huismerk) en ik moet zeggen dat de Altrex ladders een stuk beter aanvoelen. Het gamma ding is toch van dunner materiaal etc etc etc.
Deksel van het bakje heeft een verzet, dus verzetten kan zelfs zonder dat het van het deksel afroltOrion84 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:06:
[...]
Bakje bovenop is ook handig en het deksel daarvan klikt vast, zodat je niet elke keer dat je je trap verzet je schroeven in de rondte strooit
Zelfs als je dingen op het deksel legt valt het er niet zomaar af inderdaado1o92o2o schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:09:
[...]
Deksel van het bakje heeft een verzet, dus verzetten kan zelfs zonder dat het van het deksel afrolt

Daar ben ik het met je eens!Fraggert schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:30:
[...]
mijn verwoording komt idd wat lullig over, zo bedoelde ik het niet![]()
Het ging mij meer om dat je ook betaald voor (het materiaal in) zo'n dubbele trap met als enige meerwaarde dat je dan met 1 been per kant dwars op je ladder kan.
Als je van plan bent om zo die trap te gebruiken, dan gebruik je je trap verkeerd IMHO.
Hoewel ik mezelf er wel op betrap wanneer er een dubbele trap staat en je tijdelijk boven je macht staat te werken, dat een voet aan weerzijde geplaatst toch wel fijner staat.
Ben ik dan in de verkeerde veronderstelling dat deze Altrex niet van betere makelij is?Daarbij ga ik er van uit dat een dubbele trap haast net zo duur is als een enkele van een beter makelij.
Ik ben toevallig ook aan het kijken naar een trap, dus ik volg dit met interesse. Wat zijn dan de top merken om te bekijken? Ik dacht ook dat Altrex daar wel bij hoorde...
begrijp ik ook wel hoorFlix20 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:29:
[...]
Daar ben ik het met je eens!
Hoewel ik mezelf er wel op betrap wanneer er een dubbele trap staat en je tijdelijk boven je macht staat te werken, dat een voet aan weerzijde geplaatst toch wel fijner staat.
[...]
Ben ik dan in de verkeerde veronderstelling dat deze Altrex niet van betere makelij is?
ik heb even teruggelezen en zag je altrex double decker van 62 euro genoemd?
dat is toch geen 2zijdige trap?
https://www.praxis.nl/bou...e-decker-4-treeds/0638757
vandaar dat ik zei dat ik liever een betere enkelvoudige trap (zoals die altrex) heb dan 1 van een huismerk met 2 zijdes.
Zelf heb ik schoenen van grisport, denk de 803(hoge s3). Lopen heel comfortabel. Redbrick hoor ik ook goede verhalen over.Krijnemans schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:16:
zip
Nee dat klopt.Fraggert schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:43:
[...]
begrijp ik ook wel hoor![]()
ik heb even teruggelezen en zag je altrex double decker van 62 euro genoemd?
dat is toch geen 2zijdige trap?
https://www.praxis.nl/bou...e-decker-4-treeds/0638757
vandaar dat ik zei dat ik liever een betere enkelvoudige trap (zoals die altrex) heb dan 1 van een huismerk met 2 zijdes.
Van de 2-zijdige trap ben ik al vrij snel vanaf gestapt (sorry sorry
Daarnaast valt die €62 voor de Altrex reuze mee, ik zat al snel richting de 150-200 euro dus deze binnenkort maar even opppikken.
@Flix20o1o92o2o schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:09:
Tijdens het klussen ben je druk met een hele boel dingen. Ik heb in elk geval afgeleerd hier zooi op te leggen nadat een grote klauwhamer rakelings langs me heen ging bij het verzetten van de trap.
Een gewaarschuwd mensch........
*edit: betrof een vrij hoge trap, dus zonder zicht op dat legbordje. Bij een 3treeds keukentrapje gaat dit niet op met zicht op je spullen.
[ Voor 10% gewijzigd door Fraggert op 29-09-2020 14:02 ]
nee joh, geen sorrie, ik haal ook wel eens iets uit dat niet moet.Flix20 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:48:
[...]
Nee dat klopt.
Van de 2-zijdige trap ben ik al vrij snel vanaf gestapt (sorry sorry) omdat inderdaad wat je aangeeft, dit gebruik je een enkele keer en voor het gemak.
Daarnaast valt die €62 voor de Altrex reuze mee, ik zat al snel richting de 150-200 euro dus deze binnenkort maar even opppikken.
de laatste keer zat ik daarna met een laminaat splinter in me oog bij de huisarts

ff mijn veiligheidsbril niet op

Altrex is veruit het meest bekende en gebruikte merk. Hoort bij de top met professionele reeks, maar niet alles wat ze maken is dus ook top.RobNemoo schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:34:
Ik ben toevallig ook aan het kijken naar een trap, dus ik volg dit met interesse. Wat zijn dan de top merken om te bekijken? Ik dacht ook dat Altrex daar wel bij hoorde...
Ze hebben een heel breed assortiment van meest simpele huishoudtrap tot professionele stellages. De website van Altrex is overigens erg duidelijk en kan je prima een afweging maken in wat voldoet aan je eisen
Geen idee waarom, nog nooit nodig gehad, maar het staat zo leuk (in de weg).........
Morgen een Kity 612 lintzaag op onderstel ophalen voor weinig.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kDjMKVidpB1kLqGBB3DiWytk.jpg?f=user_large)
Hoe kom je van impulsief aankopen doen af?
Morgen een Kity 612 lintzaag op onderstel ophalen voor weinig.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kDjMKVidpB1kLqGBB3DiWytk.jpg?f=user_large)

Door blijven kopen tot je geen geld meer hebtTeijgetje schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:01:
Geen idee waarom, nog nooit nodig gehad, maar het staat zo leuk (in de weg).........![]()
Morgen een Kity 612 lintzaag op onderstel ophalen voor weinig.![]()
[Afbeelding]

Enige tijd geleden kwam ik tot de conclusie dat ik de voordeur opnieuw moest gaan schuren, plamuren en schilderen. Maar ik heb alleen nog een oude Bosch (Groen) Mouse en dat is niet mega handig om een hele deur mee te doen. Daarnaast is de schuurpad niet meer 'klevend', dus iedere keer als je gaat schuren valt je schuurpapier eraf. Dus wat doen we dan? Juist, een vlakschuurmachine kopen, en wel deze: Makita BO3711
Had ik veel eerder moeten doen. Niet duur en maakt een stuk minder herrie (en trillingen die doorgegeven worden aan de arm) dan die mouse bijv. Voor de kleine hoekjes gewoon de mutlitool gebruikt met de driehoek schuurpad erop en je kan bijna alles aan

[ Voor 36% gewijzigd door Notna op 29-09-2020 14:06 ]
ik was wat onduidelijk in mijn posts, het kon daardoor opgevat worden dat ALtrex allicht minder was.Twijfels schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:53:
[...]
Altrex is veruit het meest bekende en gebruikte merk. Hoort bij de top met professionele reeks, maar niet alles wat ze maken is dus ook top.
Ze hebben een heel breed assortiment van meest simpele huishoudtrap tot professionele stellages. De website van Altrex is overigens erg duidelijk en kan je prima een afweging maken in wat voldoet aan je eisen
Dat is geenszins mijn bedoeling om dat zo te posten.
Nee een tikje HK. Bij mij helpt het hebben van een dame meestal wel tegen impulsief meuk kopen.
Mooi!Teijgetje schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:01:
Geen idee waarom, nog nooit nodig gehad, maar het staat zo leuk (in de weg).........![]()
Morgen een Kity 612 lintzaag op onderstel ophalen voor weinig.![]()
[Afbeelding]
Ik zag dat de Gri-sports op zich niet duur zijn: €70,- tot €80,-Arthur23 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:44:
[...]
Zelf heb ik schoenen van grisport, denk de 803(hoge s3). Lopen heel comfortabel. Redbrick hoor ik ook goede verhalen over.
Maar heeft er iemand ervaring met echt goedkope schoenen, De Parksides, ook S3:
https://www.lidl-shop.nl/...idsschoenen-S3/p100300439
Ik heb lidl werkschoenen, niet van leer maar wel S3 geloof ik. In elk geval stalen neuzen. Waren 15 eu geloof ik. Het zit mij best, kan er best een klusweekend op lopen zonder narigheid.yay schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:46:
[...]
Ik zag dat de Gri-sports op zich niet duur zijn: €70,- tot €80,-
Maar ik gebruik ze als alternatief voor mijn slippers, ik heb er nog geen stalen binten of kettingzaag op laten vallen

Ademen die dingen een beetje? Voor mij is dat een van de belangrijkste eigenschappen. De goedkope werkschoenen zitten enorm zweterig en rondlopen met natte sokken is echt een lol. Ligt natuurlijk ook aan je persoonlijke voet-zweet index... sommige mensen hebben daar erg veel last van, sommige andere niet. Ik ken mensen die 3 dagen met een paar sokken doen en dan meuren ze alsnog minder dan die van mij na 1 dag.yay schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:46:
[...]
Ik zag dat de Gri-sports op zich niet duur zijn: €70,- tot €80,-
Ik heb voor het werk Bata ACT124 werkschoenen (S2, dacht ik). Hele bovenkant is zo'n open structuur. Ademen op zich wel goed, maar het is nou ook weer niet zo dat ik geen zweetvoeten krijg (dat krijg ik alleen voor elkaar als ik geen schoenen draag). Echt volledig leren schoenen kan ik op zich ook dragen, maar krijg ik eerder last van hete voeten van.o1o92o2o schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:15:
Ademen die dingen een beetje? Voor mij is dat een van de belangrijkste eigenschappen. De goedkope werkschoenen zitten enorm zweterig en rondlopen met natte sokken is echt een lol. Ligt natuurlijk ook aan je persoonlijke voet-zweet index... sommige mensen hebben daar erg veel last van, sommige andere niet. Ik ken mensen die 3 dagen met een paar sokken doen en dan meuren ze alsnog minder dan die van mij na 1 dag.
Natte sokken merk ik eerlijk gezegd niet echt op, dat is min of meer een gegeven als ik schoenen draag. Heb er meer last van dat als ik beweeg, en dan ga zitten, dat ik dan echt heel oncomfortabel warme voeten krijg.
Ook belangrijke eigenschap van die reeks schoenen die ik op het werk draag: ze zijn er ook in verschillende breedte maten. Kan ik gewoon schoenen dragen die ik niet een maat groter hoef te kopen omdat ze anders in de breedte niet passen.
Ik heb deze: https://www.schoenenvanst...rint-black-S1P-safetyshoe
Niet S3, wel S1P wat ook prima is voor mij. Ze zitten redelijk zoals normale schoenen en ademen ook prima. Ook fijne zaak trouwens.
Niet S3, wel S1P wat ook prima is voor mij. Ze zitten redelijk zoals normale schoenen en ademen ook prima. Ook fijne zaak trouwens.
S1P is denk inherent makkelijker ademend te maken dan S3 vanwege de afwezige eis betreffende waterdichtheid.TheJVH schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:30:
Ik heb deze: https://www.schoenenvanst...rint-black-S1P-safetyshoe
Mijn werkschoenen zijn afgedankte sportschoenen. Geen bescherming dus. Dus af en toe een blauwe teen... Alleen als ik bezig ben met een kettingzaag gebruik ik zaaglaarzen van Stihl. Die dingen zijn nogal stijf en lopen niet erg fijn.
Wat betreft schoenen met stalen neuzen: die beschermen je o.a. als je je stoot. Uit de paardenwereld zijn echter gevallen bekend dat die stalen neus als een soort guillotine werkt als er zo'n beest op je voet gaat staan. Dat zijn natuurlijk andere omstandigheden, maar geeft wel aan dat je ook daar over moet nadenken.
Wat betreft schoenen met stalen neuzen: die beschermen je o.a. als je je stoot. Uit de paardenwereld zijn echter gevallen bekend dat die stalen neus als een soort guillotine werkt als er zo'n beest op je voet gaat staan. Dat zijn natuurlijk andere omstandigheden, maar geeft wel aan dat je ook daar over moet nadenken.
...
Hmm krijg ik net te horen dat de zaag pas eind december geleverd kan worden. Dus Hikoki direct maar even gemaild of ze hem nog ergens op voorraad hebben. Krijg ik een mail terug dat ze pas rond maart 2021 weer nieuwe voorraad verwachten.Fraggert schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:20:
[...]
hey wat goed, dat zou ik wel waarderen ja, doe maar je ongezouten mening hier![]()
waar heb je de zaag besteld?
Veel zijn hier te spreken over de zuigers van Makita en de Bosch GAS serie, zelf heb ik jaren een Festool CTL26 staan.
Dan toch maar voor de Dewalt dwe7485 gaan denk ik!
En uit de autowereld weten we dat mensen niet uit hun gordel kwamen en daardoor na een ongeluk zijn verdronken.
Toch is het per saldo handiger om je gordel te dragen. Zelfde geldt voor als je werkschoenen draagt en blauwe tenen wilt voorkomen.
Toch is het per saldo handiger om je gordel te dragen. Zelfde geldt voor als je werkschoenen draagt en blauwe tenen wilt voorkomen.
Een asset tag (zo'n metalen plaatje wat vaak op bedrijfsmatige hardware zit)? Werkt alleen als de ondergrond vlak is. Anders IND vinyllabels voor een Dymo Rhino? Of graveren met een (Dremel) graveerpen. Maar dat is wel en stuk subtieler.FRANQ schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:06:
[ Voor 4% gewijzigd door wheel op 29-09-2020 16:45 ]
Daarom zijn bij mijn weten stalen neuzen tegenwoordig niet meer toegestaan in de bouw wereld.inhico schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:17:
Mijn werkschoenen zijn afgedankte sportschoenen. Geen bescherming dus. Dus af en toe een blauwe teen... Alleen als ik bezig ben met een kettingzaag gebruik ik zaaglaarzen van Stihl. Die dingen zijn nogal stijf en lopen niet erg fijn.
Bij ons in de spoorwereld werkt ook iedereen met kunststof neuzen.
ik kan er niks over vinden, dat het niet is toegestaan. Dat er kunstof wordt gebruikt, heeft vaak als reden dat het comfortabeler (lichter) is en niet-geleidend.Flix20 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:41:
[...]
Daarom zijn bij mijn weten stalen neuzen tegenwoordig niet meer toegestaan in de bouw wereld.
Bij ons in de spoorwereld werkt ook iedereen met kunststof neuzen.
Ik heb net echt 20minuten lopen googlen naar informatie over amputaties met stalen neuzen en geen enkel onderzoek gevonden waarin dit naar voren komt. Er is een mythbusters aflevering, waarin dit wordt getest. En zij constateerden dat in alle scenario's die zij hebben nagebootst, de schoenen met stalen neus veiliger zijn dan gewone schoenen. En de enige situatie waarin amputatie optrad, was de situatie waarin ze een guillotine op de schoenen loslieten en het mes achter de bescherming langs lieten gaan (dus door het onbeschermde stuk van de schoen). Duidelijk moge zijn dat bij een gewone schoen, hier ook amputatie zou optreden.
* Raymond voelt zich gesterkt in zijn gewoonte om bij al het klussen gewoon beschermend schoeisel te dragen.
Voor de verduidelijking bedoel ik dus veiligheidsschoenen met kunststof neus.Raymond schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:23:
[...]
ik kan er niks over vinden, dat het niet is toegestaan. Dat er kunstof wordt gebruikt, heeft vaak als reden dat het comfortabeler (lichter) is en niet-geleidend.
Ik heb net echt 20minuten lopen googlen naar informatie over amputaties met stalen neuzen en geen enkel onderzoek gevonden waarin dit naar voren komt. Er is een mythbusters aflevering, waarin dit wordt getest. En zij constateerden dat in alle scenario's die zij hebben nagebootst, de schoenen met stalen neus veiliger zijn dan gewone schoenen. En de enige situatie waarin amputatie optrad, was de situatie waarin ze een guillotine op de schoenen loslieten en het mes achter de bescherming langs lieten gaan (dus door het onbeschermde stuk van de schoen). Duidelijk moge zijn dat bij een gewone schoen, hier ook amputatie zou optreden.
* Raymond voelt zich gesterkt in zijn gewoonte om bij al het klussen gewoon beschermend schoeisel te dragen.
Dus niet je afgetrapte nikes van het jaar ervoor.
Wellicht geen onderzoek, maar bij mijn vorige werkgever op het terrein is een medewerker weldegelijk zijn tenen kwijt geraakt na een ongeluk met beklemming en daar heeft de stalen neus het begeven en daarna de tenen eraf gesneden heeft.
In de opinie van de dokter destijds hadden de tenen gered kunnen worden als deze verbrijzeld hadden geweest.
Overigens was dit wel tijdens de veiligheidsbriefing welke elke nieuwe medewerker kreeg dus het zou ook maar zo een broodje aap verhaal geweest kunnen zijn.
Maar zover ik weet zijn het in veiligheidsschoenen voornamelijk kunststof neuzen.
Ikzelf heb vanuit m'n werk de veiligheidsschoenen en andere PBMs dus deze draag ik ook zoveel mogelijk!
Toevallig net weer mijn GPI certificaat voor dit jaar weer gehaald ook.
Staal buigt, kunststof breekt. Als je dus een object hebt met gewicht vorm en snelheid wat in staat is het staal dusdanig te vervormen dat het in je tenen zit maar eenmaal tot stilstaand gekomen is geen probleem is om op je tenen te hebben dan is dat een dingetje.
De mensen die zwarte pistes pakken op ski-vakantie zijn minder vaak "ziek" dan die paardrijders.
Paarden zijn gewoon inherent onveilig en naast de toepassing als wapen (ME) worden ze eigenlijk alleen voor de lol gebruikt. Zijn ook een gevaar op de weg die beesten. Is het trafohuisjes opeens voorzien van andere kleur grafitti > op hol. Komt er fietser met drie wielen aan? Huuuu... onbekend > rechtsomkeerd en en die 55 kg griet op de rug lanceren.inhico schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:17:
De mensen die zwarte pistes pakken op ski-vakantie zijn minder vaak "ziek" dan die paardrijders.
[ Voor 12% gewijzigd door o1o92o2o op 29-09-2020 17:37 ]
Laat mij duidelijk zijn: ik twijfel niet aan het nut van veiligheidsschoeisel. Ik bedoel alleen te zeggen dat het verstandig is om even na te denken over wat die dingen moeten doen.
Dus niet ervanuit gaan dat alles veilig is omdat je veiligheidsschoenen aan hebt.
En paarden zijn inderdaad een risicofactor op zich...
@o1o92o2o de gevallen die jij noemt komen inderdaad voor. Maar ligt grotendeels aan onkunde van betreffende ruiter. Er zijn tamelijk veel van dat soort lui.
Dus niet ervanuit gaan dat alles veilig is omdat je veiligheidsschoenen aan hebt.
En paarden zijn inderdaad een risicofactor op zich...
@o1o92o2o de gevallen die jij noemt komen inderdaad voor. Maar ligt grotendeels aan onkunde van betreffende ruiter. Er zijn tamelijk veel van dat soort lui.
[ Voor 20% gewijzigd door inhico op 29-09-2020 17:41 ]
...
*knip*
Kom op, dat is nou ook weer niet nodig.
Kom op, dat is nou ook weer niet nodig.
[ Voor 80% gewijzigd door tweakduke op 29-09-2020 22:25 ]
Altijd Caterpillar kiezen, uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding, en je hoeft niet met gympen buiten een sportsituatie gezien te worden.Krijnemans schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:16:
https://www.catfootwear.c...236M_color=P91212#start=1
Daarom zijn er ook veiligheidsschoenen die geen stalen neus hebben, maar eentje van hard plastic. Legerkisten hebben dat bv ook.inhico schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:17:
Ow jammer, wel balen ook dat ik nog niet veel kan vinden over de Hikoki C10rj.J_oram schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:21:
[...]
Hmm krijg ik net te horen dat de zaag pas eind december geleverd kan worden. Dus Hikoki direct maar even gemaild of ze hem nog ergens op voorraad hebben. Krijg ik een mail terug dat ze pas rond maart 2021 weer nieuwe voorraad verwachten.
Dan toch maar voor de Dewalt dwe7485 gaan denk ik!
Ik kan niet uitpluizen of dat ding nou wel of niet 100% gelijk is aan die Hitachi/MetaboHTP.
Ik heb vanochtend mijn formuliertje "Verkoop verlofuren" aan P&O gestuurd en zag de goedkeuring al, klein voordeeltje van geen vakantie dit jaar
Ik hou de C10rj online in de gaten maar voorlopig staat ook bij mij nog de DeWalt op 1 met de kleine blauwe GTS635-216 op de hielen.
Mooie urban legend, verbaasd dat die hier nog steeds verkondigd wordt eigenlijk.inhico schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:17:
O.a. mythbusters heeft eens een aflevering hierrond gedaan. Conusie was (dacht ik, lang geleden) dat tegen dat het zich als een guillotine gedraagd, dat er dan al zodanig veel kracht op gekomen is dat je voet gewoon moes is. In normale omstandigheden (in de bouw) komt het dus niet voor. Ofwel beschermt het, ofwel ben je heel je voet kwijt, maar dat komt dan niet door de stalen tip
Ik zie dat het merendeel Grisport draagt (tenminste.. van degene die tot nu toe hebben gereageerd
).. Ik denk dat ik eens ga uitzoeken waar ik die hier in de buurt kan passen! Prijs is goed te doen!
Ik heb ook een paar van Grisport. Staan weg te rotten in de kelder want dat waren dus die zweet dingen.Krijnemans schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:04:
Ik zie dat het merendeel Grisport draagt (tenminste.. van degene die tot nu toe hebben gereageerd).. Ik denk dat ik eens ga uitzoeken waar ik die hier in de buurt kan passen! Prijs is goed te doen!
Ik heb dat probleem met bijna elke schoen..o1o92o2o schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:11:
[...]
Ik heb ook een paar van Grisport. Staan weg te rotten in de kelder want dat waren dus die zweet dingen.

Ik heb meerdere paren en ook laarzen met stalen neuzen (en zaaglaarzen).checkdiz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:11:
[...]
Ik heb lidl werkschoenen, niet van leer maar wel S3 geloof ik. In elk geval stalen neuzen. Waren 15 eu geloof ik. Het zit mij best, kan er best een klusweekend op lopen zonder narigheid.
Maar ik gebruik ze als alternatief voor mijn slippers, ik heb er nog geen stalen binten of kettingzaag op laten vallen
Van de gewone schoenen/gympmodellen geven de meeste het na een tijdje op, meestal laat het materiaal van de neuzen los en ziet het er niet meer uit. Schoenen van 100+ die je na een jaar weg kan gooien.

Het paar van de Lidl blijft echter perfect.
Is niets mis mee en kostte toen ook iets van 15 euro, misschien een paar meer , maar supergoedkoop.
@Boudewijn
Ja, een baasvrouw zou wel goed voor me zijn.
Alleen ben ik daar niet zo impulsief (meer) in met kiezen.
Je kan er dan maar één kiezen geloof ik.
Dat heb ik dus ook inderdaad met vrijwel elk soort werkschoenen... Ik draag nu elke dag de grisport 803 maar deze zijn toch vrij warm en zwaar. Het paar wat ik hiervoor had waren Grisport s3 Data veiligheidsschoenen. Deze hebben een kunststof neus en zool waardoor deze heel licht zijn. Op deze kan ik ook vrijwel de hele dag prima lopen zonder problemen.. dus mocht je de kans hebben zou je deze ook even kunnen proberenKrijnemans schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:12:
[...]
Ik heb dat probleem met bijna elke schoen..
Geen idee hoe betrouwbaar dit artikel is, maar daar staat onder andere ook die mythbusters video in:Tarkin schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:55:
[...]
Mooie urban legend, verbaasd dat die hier nog steeds verkondigd wordt eigenlijk.
O.a. mythbusters heeft eens een aflevering hierrond gedaan. Conusie was (dacht ik, lang geleden) dat tegen dat het zich als een guillotine gedraagd, dat er dan al zodanig veel kracht op gekomen is dat je voet gewoon moes is. In normale omstandigheden (in de bouw) komt het dus niet voor. Ofwel beschermt het, ofwel ben je heel je voet kwijt, maar dat komt dan niet door de stalen tip
https://www.werkschoenen-...uzen-veiligheidsschoenen/
Hydraulic Press Channel heeft vorig jaar een test gedaan met veiligheidsschoenen:Tarkin schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:55:
[...]
Mooie urban legend, verbaasd dat die hier nog steeds verkondigd wordt eigenlijk.
Aangezien de neus van de veiligheidsschoen (@3.00) pas bij 1000kg begon te vervormen, kan je het verhaal dat het bij paarden tot geamputeerde tenen leidt direct tot het rijk der fabelen verbannen. Een paard weegt namelijk max zo'n 1000kg, dus tenzij je een paard kent dat al z'n gewicht op 1 hoef weet te zetten, kan een paard nooit de neus van een veiligheidsschoen samenpersen tot het punt dat tenen geamputeerd worden.
Ik heb zelf 2 paar van de Lidl, geen topkwaliteit, maar voor tijdens klussen prima. Maar om dagelijks te dragen zijn de zolen echt te slecht, sowieso kan je het beste direct de inlegzolen vervangen voor goede.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik wil niet zonder mijn vertrouwde Strövels. Comfortabel, makkelijk aan en uit te trekken en voor de veiligheidsfreaks zelfs met stalen neus te verkrijgen.
Bij het verbouwen van de garage en zolder kwam ik er pas achter hoe handig het is om snel even het huis in te lopen zonder je hele schoenen te moeten strikken en moeilijk moet gaan doen met je hak.
Bij het verbouwen van de garage en zolder kwam ik er pas achter hoe handig het is om snel even het huis in te lopen zonder je hele schoenen te moeten strikken en moeilijk moet gaan doen met je hak.
Hoe vallen Grisport schoenen qua maat? Gewoon normaal of?
Dit topic is gesloten.
Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.
Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic