ja natte doekjes is prima, maar er zat nu wel wat kleverige troep (ik gok verf- of kitresten die zaagsel hebben opgevangen) aan mijn gereedschap. Het hoeft niet perfect schoon, maar kleefspul gaat alleen maar meer zooi aantrekken en dan wordt het vervelend. Ook is het slecht voor de levensduur van je hardware op langere termijn. Cementgruis is overigens volgens mij wel echt nare shit.decipherer schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:41:
Ik ben ook (heel) zuinig op mijn gereedschap. Maar uiteindelijk vind ik ook dat je een stuk gereedschap hebt om te gebruiken. En daarbij ontkom je er niet aan dat het beschadigd/vies wordt e.d. En zeg nou zelf, als al je gereedschap er gloednieuw uit ziet, dan gebruik je het toch gewoon niet genoeg?
Wat je doet qua schoonmaken is wel prima denk ik, maar terpentine zou ik niet direct gebruiken omdat het wat vettig is. Meeste doe ik gewoon met een droge doek, remmenreiniger als het kan, of anders een soort van bio zeep die ik ooit ergens bij kreeg en verrassend goed schoonmaakt zonder iets aan te tasten. Oh, en de compressor gebruik ik vaak voor het uitblazen
offtopic:
mijn cirkelzaag heeft gisteren een sleufje in mijn aluminium geleider getrokken. Daar kan ik dan weer niet mee zitten. Het doet niets aan de functionaliteit af en zal ook niet groeien.
mijn cirkelzaag heeft gisteren een sleufje in mijn aluminium geleider getrokken. Daar kan ik dan weer niet mee zitten. Het doet niets aan de functionaliteit af en zal ook niet groeien.