Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:04

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPsa_lPlLt_fnconDtsFTpe5kQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zQikN5oOJor1D1Cbqz1X1C8.jpg?f=fotoalbum_large

:F.

Kan ik gewoon een grotere bak onder die blauwe dalek schroeven of moet ik echt een grotere afzuiging kopen? }:O.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:52
Haal gewoon voor 100 euries een afzuiger van MP.
Ik heb de scheppach HA2600 gekocht een tijd terug. Alle spanen komen lekker makkelijk in een zak terecht, die zo in de container kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Flix20 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:32:
Kan iemand me het verschil vertellen tussen deze en deze circel zagen van Bosch?

Enigste verschil dat ik zo 123 kan zien is dat de één ook in een hoek tot 45 graden kan zagen en de ander niet?
Die eerste is een oud model. Die ander is nieuwer, geschikt voor Procore accu's en heeft een koolborstelloze motor. Dat laatste scheelt best veel bij een cirkelzaag.

En 2Ah is niet voldoende voor een cirkelzaag.
Orion84 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:03:
[...]

Makita gebruikt ook 21700’s.

In de nieuwe XGT 40V Max 4Ah accu’s :)
Als er straks iets eol is bij mij, ga ik denk ik toch maar een XGT set aanschaffen. Zal waarschijnlijk een slagschroevendraaier worden. Jammer dat het gelijk zo'n klap geld is omdat ik dan een set met lader en accu's moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ze hebben ook echt wel wat interessante features op sommige van die XGT apparaten gestopt. Zoals de elektronische torque settings op de schroefboormachine in plaats van zo’n ratelende slip koppeling.
Ben benieuwd of dat ook nog naar LXT gaat komen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o1o92o2o
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09-2020
Orion84 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:00:
Ze hebben ook echt wel wat interessante features op sommige van die XGT apparaten gestopt. Zoals de elektronische torque settings op de schroefboormachine in plaats van zo’n ratelende slip koppeling.
Ben benieuwd of dat ook nog naar LXT gaat komen.
Bosch heeft zoiets al bij de de 18 Volt GSR 18V-60 en GSR 18V-110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o1o92o2o
Xyanta schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:11:
Dankzij dit forum de toolstation actie gezien met de gratis lader en normale 4Ah accu + procore 4Ah accu vanuit bosch actie.
Afgelopen zaterdag de Bosch GSA 18v-li en Bosch GDX 18v-200c besteld beide dus icm de toolstation en bosch actie.

Vandaag zijn de apparaten geleverd en tot mijn verbazing heb ik niet de lader met normale 4Ah accu's ontvangen maar 2 keer een lader met procore 4Ah accu's combi :) Daarbovenop krijg ik vanuit Bosch dus ook nog 2 extra procore 4Ah accu's.
Al met al dus 4 x procore 4Ah accu + 2 laders gratis vanuit de actie.
Ja, ze hebben bij Toolstation de nieuwe starterset van lader + 4,0 Ah ProCore accu onder hetzelfde artikelnummer. Ik heb de GDX laten thuisbezorgen, maar de starterset ben ik lokaal wezen halen zodat ik zeker wist dat het die set met ProCore accu was :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• o1o92o2o
RobNemoo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:06:
[...]

Tandkrans kan ook. Boor zit op dezelfde manier vast binnen in de kop, maar de manier van vastmaken vergt een 'sleutel'. Dat laatste zorgt er dus voor dat het geen snelspankop is. De boor zit mogelijk wel beter vast op deze manier.

Hier verder uitgelegd: https://www.conrad.nl/inf...ereedschap/boormachines#5
Tandkranskoppen kun je ook als snelspan boorkop gebruiken. Wellicht zit het dan wat minder vast, maar voor wat kleine gaatjes in hout en kunststof is me dat altijd goed afgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:32
Raymond schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:35:
Ik heb de scheppach HA2600 gekocht een tijd terug. Alle spanen komen lekker makkelijk in een zak terecht, die zo in de container kan.
Zelfde hier, met fijnstoffilter, helemaal top. Veel eerder moeten doen.
En je ziet als hij vol raakt, bij zo`n ketel ben je altijd te laat.
Het fijne van mijne is dat er ook transparante puinzakken van 60x80 onder kunnen.
Die kosten maar 60 cent los, in bulk nog minder.
De grotere zakken kosten al gauw vanaf 2,30. Dan moet je imo weer gaan legen (us ben zûnig, elke keer een knaak weggooien gaat me te ver. )
Maar ingeval @HTT-Thalan zou je een grote zak kunnen plaatsen, dan kan je door of op tijd wisselen. Snapte eerder toch al niet echt een dure profi VVD-bank met een hobbystofzuigertje. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
Teijgetje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:13:
[...]
Het fijne van mijne is dat er ook transparante puinzakken van 60x80 onder kunnen.
Die kosten maar 60 cent los, in bulk nog minder.
Die witte van de action doen het hier prima :)
https://www.action.com/nl-nl/p/dumil-puinzakken/

Op MP staat nu een mooie HBM, hoewel ik vermoed dat het een fake advertentie is. 100 euro voor een hbm100 is erg weinig.

[ Voor 5% gewijzigd door Raymond op 03-09-2020 00:07 ]

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:32
Ik zal ze eens checken, zijn die ook transparant?
Wel lekker goedkoop inderdaad. (y)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:27
SDS op een klopboor; dat bestaat?
RobNemoo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:06:
[...]

Tandkrans kan ook. Boor zit op dezelfde manier vast binnen in de kop, maar de manier van vastmaken vergt een 'sleutel'. Dat laatste zorgt er dus voor dat het geen snelspankop is. De boor zit mogelijk wel beter vast op deze manier.

Hier verder uitgelegd: https://www.conrad.nl/inf...ereedschap/boormachines#5
Fair enough, maar die zie ik persoonlijk dus niet zo vaak meer. En aangezien hij een nieuwe machine gaat halen, vermoed ik dat er weinig keuze met tandkrans is :)
Vliegvlug schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:23:
Kreeg vandaag een e-mail van Bosch binnen dat ze een nieuw portaal hebben voor registratie van gereedschap en aanvraag van verlengde garantie.

[...]

De gegevensoverdracht heb ik inmiddels aangevraagd, ben benieuwd hoe lang dat duurt.
Gisteren ook aangevraagd, rond 11 uur, en zag ze er vanmorgen al in staan (mogelijk gisteren al, maar na indienen eigenlijk niet meer gekeken).

[ Voor 70% gewijzigd door wheel op 03-09-2020 08:47 ]

• Raymond
Teijgetje schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:52:
Ik zal ze eens checken, zijn die ook transparant?
Wel lekker goedkoop inderdaad. (y)
Niet glashelder, maar wel doorzichtig. Je kan prima zien hoe vol de zak zit.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

wheel schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:38:
[...]

SDS op een klopboor; dat bestaat?
Nee denk het niet maar waarom een klopboor ipv een boorhamer? Dan zou ik liever een accu klopboor/schroef variant er bij nemen als het te lomp zou worden maar ik kan prima netjes werken met een boorhamer en dan heb je geen gezeik met los trillende boortjes. Daarnaast kun je op een boorhamer ook een snelspankop kwijt vaak. Of beoogde doel moet voornamelijk metaal/hout zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 03-09-2020 09:07 ]

Mijn boefje is liev!

• wheel
JB schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:02:
[...]

Nee denk het niet maar waarom een klopboor ipv een boorhamer? Dan zou ik liever een accu klopboor/schroef variant er bij nemen als het te lomp zou worden maar ik kan prima netjes werken met een boorhamer en dan heb je geen gezeik met los trillende boortjes. Daarnaast kun je op een boorhamer ook een snelspankop kwijt vaak. Of beoogde doel moet voornamelijk metaal/hout zijn?
De vraag was retorisch. Maar de vraag was expliciet naar een klopboor, zonder toelichting op het beoogde gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door wheel op 03-09-2020 09:25 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
"The Force" moeten gebruiken om mijn vrouw te overtuigen om voor de zolder zelf de gipsplaten af te werken en klik PVC te leggen door kosten te besparen. Het was daarmee tijd om mijn Bosch Groen delta te vervangen en mijn kapotte Einhell afkorter:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a6zH7Tg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B7q2XbL.jpg

Gipsplaten afwerken zou me 1200 euro kosten en vloertje leggen 900 euro, dus toch aardig wat kunnen besparen toch? :+

Theoretisch gezien zou de Kapex KS60E maar 60mm zaagcapaciteit hebben, maar ik heb gemeten dat hij wel meer kan hebben. Ik ga na de vloer en muurafwerking 120mm hoge plinten zetten dus ik hoop dat de Kapex dat slikt.

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 08:38
@Thombias @wheel @JB

Je kan ook een Bosch 18V-60 FC kunnen overwegen, met SDS opzetstuk erbij dan.

Volgens mij heb je daarmee een tussenweg tussen klassiek SDS met hamermechanisme en klassiek klopboorfunctie. Met het FC SDS opzetstuk maak je net als bij klopboren gebruik van je gewicht tegen de boormachine aan, maar je hebt wel een langere weg die de hamer/klop slag afglegt, dus je kan meer slag/klop energie in het boortje kwijt. + SDS opname natuurlijk, wat opzich ook wel makkelijk is.

Als je louter wil kloppen, kun je de GSB 18V-110 overwegen, of die jezelf al had geopperd als je bijv. liever een snoer wil dan accu's. Ik ben persoonlijk niet zo thuis in de gesnoerde machine's, met de huidige accu capaciteiten vind ik tot op zekere hoogte gesnoerde machines een beetje achterhaald. Klopfuncties kosten zo weinig energie dat ik daar geen gesnoerde machine voor zou overwegen. Zelfs tot middelzware hamerfuncties zou ik dat niet overwegen. Ga je nu naar een kango (hak- en breekhamer vanaf pak m beet meer dan 10J), tja, dan is gesnoerd wellicht wel beter, al vraag ik me af of je met 8Ah of evt 12Ah niet ook voldoende capaciteit hebt om een comfortabele duur achtereen te werken.

• Alsjemenou
rbaidjoe schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:23:
@Thombias @wheel @JB

Je kan ook een Bosch 18V-60 FC kunnen overwegen, met SDS opzetstuk erbij dan.

Volgens mij heb je daarmee een tussenweg tussen klassiek SDS met hamermechanisme en klassiek klopboorfunctie. Met het FC SDS opzetstuk maak je net als bij klopboren gebruik van je gewicht tegen de boormachine aan, maar je hebt wel een langere weg die de hamer/klop slag afglegt, dus je kan meer slag/klop energie in het boortje kwijt. + SDS opname natuurlijk, wat opzich ook wel makkelijk is.

Als je louter wil kloppen, kun je de GSB 18V-110 overwegen, of die jezelf al had geopperd als je bijv. liever een snoer wil dan accu's. Ik ben persoonlijk niet zo thuis in de gesnoerde machine's, met de huidige accu capaciteiten vind ik tot op zekere hoogte gesnoerde machines een beetje achterhaald. Klopfuncties kosten zo weinig energie dat ik daar geen gesnoerde machine voor zou overwegen. Zelfs tot middelzware hamerfuncties zou ik dat niet overwegen. Ga je nu naar een kango (hak- en breekhamer vanaf pak m beet meer dan 10J), tja, dan is gesnoerd wellicht wel beter, al vraag ik me af of je met 8Ah of evt 12Ah niet ook voldoende capaciteit hebt om een comfortabele duur achtereen te werken.
De GSB 18V-110 is uitermate geschikt om te kloppen. Zelfs daarmee door betonnen plafond kunnen komen, waar mijn (goedkopere) bedrade klopboor er niet doorkwam.

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Alsjemenou schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:22:
"The Force" moeten gebruiken om mijn vrouw te overtuigen om voor de zolder zelf de gipsplaten af te werken en klik PVC te leggen door kosten te besparen. Het was daarmee tijd om mijn Bosch Groen delta te vervangen en mijn kapotte Einhell afkorter:

Gipsplaten afwerken zou me 1200 euro kosten en vloertje leggen 900 euro, dus toch aardig wat kunnen besparen toch? :+

Theoretisch gezien zou de Kapex KS60E maar 60mm zaagcapaciteit hebben, maar ik heb gemeten dat hij wel meer kan hebben. Ik ga na de vloer en muurafwerking 120mm hoge plinten zetten dus ik hoop dat de Kapex dat slikt.
_/-\o_ _/-\o_ Mooi spul! Ga je veel plezier van hebben. Zou graag die ETS 150 willen, maar echt niet nodig hahah

• sheane
  • Niet online
Flix20 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:27:
Ah Dank, zat al juist naar die met 06016A2101 te kijken.

Heb momenteel 2 2A accu's. Hoever ga je daarmee komen, of is een 4A hierbij wel écht een must?
Als je zeer beperkte zaagsnedes gaat maken kom je misschien er wel, maar het gaat wel echt rap. Ik vervang gemiddeld gezien minimaal 1x per klus de 4.0ah accu's (procore of gewoon allebei). Als het een volle dag zou zijn, zit je er sowieso vaker aan.

De stofzuiger vreet nog meer accu's :+

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:10
Dan gaat ik inderdaad MP maar eens afstruinen om een 4+Ah op de kop te tikken.
Momenteel zijn ze niet <€50 te vinden maar jullie geven aan dat het ook voor ~€30 moet lukken?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
sheane schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:44:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ Mooi spul! Ga je veel plezier van hebben. Zou graag die ETS 150 willen, maar echt niet nodig hahah
Thanks! Het was even flink twijfelen tussen de ETS, ETS EC en Rotex. Uiteindelijk voor de "goedkoopste" optie gekozen omdat ik de Rotex te zwaar vind voor veel verticaal gebruik en het prijsverschil tussen de ETS en ETS EC niet kon rechtvaardigen.

Uiteindelijk is het natuurlijk altijd de vraag wat je echt nodig bent. Uiteindelijk had ik dit ook met een 130 euro Bosch Blauw excenter kunnen doen, maar de stofafzuiging en ergonomie van de Festool is nog echt wel superieur en het blijft een investering voor de toekomst. Sterkte met jezelf/je partner te overtuigen :P

• Alsjemenou
Flix20 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:27:
Ah Dank, zat al juist naar die met 06016A2101 te kijken.

Heb momenteel 2 2A accu's. Hoever ga je daarmee komen, of is een 4A hierbij wel écht een must?
Als je voor de accu zaagmachine gaat zou ik zelfs overwegen om voor de 8Ah te gaan. Bosch heeft zo gemaakt dat 8Ah+ accu's meer power leveren bij zwaardere apparaten als de cirkelzaag.

4Ah is voor gebruiksgemak imho het minimale wat je voor een cirkelzaag doet. Als je ooit je collectie gaat uitbreiden met dingen zoals een multitool of LED lamp is 4Ah+ zeker aan te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:44

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

bbbrumbrum schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:09:
[...]

En de 4AH (=5s2p)accus kakken een stuk sneller in doordat er minder cellen parallel staan en deze dus een veelvoud van de stroom voor hun kiezen krijgen.

Of heeft Bosch al 5s1p accus met 21700 cellen? Die zijn dan natuurlijk wel ok.
andersom... de 5s2p krijgen de helft van de stroom per cel dan de 5s1p.. Ik betwijfel of er accus van het oude type zijn die 5s3p zijn..

nu kunnen de 21700 cellen dat prima aan, maar de 'oude' 4Ah accu's hebben dus per cel de helft van de stroom te verduren dan de procore accu. De procore 5,5 en 8Ah hebben ook 5s2p met 21700 cellen. pas bij de 12Ah procore hebben ze 5s3p met 21700 cellen.

PVoutput

• prein2

prein2

Alsjemenou schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:05:
[...]

Als je voor de accu zaagmachine gaat zou ik zelfs overwegen om voor de 8Ah te gaan. Bosch heeft zo gemaakt dat 8Ah+ accu's meer power leveren bij zwaardere apparaten als de cirkelzaag.

4Ah is voor gebruiksgemak imho het minimale wat je voor een cirkelzaag doet. Als je ooit je collectie gaat uitbreiden met dingen zoals een multitool of LED lamp is 4Ah+ zeker aan te raden.
Ik krijg maar niet duidelijk bij Bosch of de 'oudere serie' apparaten ook dit maximale kunnen gebruiken. Ja de nieuwe cirkelzagen met biturbo motor (mooie marketing term) kunnen 1600 watt uit mijn hoofd uit een accu halen. Maar of de GKS 18V-57 G dat ook kan kan helemaal niemand mij vertellen. Overigens is nergens te vinden hoeveel power een standaard 4/5 Ah accu kan leveren en hoeveel een procore.

Als de procore 8Ah 1600 watt kan leveren, dan kan de 4Ah de helft leveren = 900 watt.
Als ik naar de gebruikte 18650 cellen kijk in de oude accus, dan kan de 4 en de 5Ah ook wel 900 watt leveren (theoretisch). Ligt er nog aan of er ergens iets anders begrenst buiten de cellen natuurlijk..

PVoutput

• rbaidjoe
prein2 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:10:
[...]

Ik krijg maar niet duidelijk bij Bosch of de 'oudere serie' apparaten ook dit maximale kunnen gebruiken. Ja de nieuwe cirkelzagen met biturbo motor (mooie marketing term) kunnen 1600 watt uit mijn hoofd uit een accu halen. Maar of de GKS 18V-57 G dat ook kan kan helemaal niemand mij vertellen. Overigens is nergens te vinden hoeveel power een standaard 4/5 Ah accu kan leveren en hoeveel een procore.

Als de procore 8Ah 1600 watt kan leveren, dan kan de 4Ah de helft leveren = 900 watt.
Als ik naar de gebruikte 18650 cellen kijk in de oude accus, dan kan de 4 en de 5Ah ook wel 900 watt leveren (theoretisch). Ligt er nog aan of er ergens iets anders begrenst buiten de cellen natuurlijk..
Het lijkt me niet dat de oudere series ook het maximale uit de accu's kunnen halen. Het 'BI' uit BITURBO staat voor de combinatie van de grotere ProCore accu's met de nieuwe brushless motoren. Blijkbaar herkennen die elkaar waardoor ze in samenwerking een zaagvermogen van 1600W kunnen leveren.

Vermoedelijk levert een 8Ah accu met de oudere series zagen vooral een langere accuduur op, en niet zozeer ook meer vermogen. Met dat in het achterhoofd kan @Flix20 wellicht een nieuwer BITURBO model overwegen. Kost wel wat meer, maar dan heb je wel de optie om i.c.m. een dikkere accu ook meer zaagvermogen tot je beschikking te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

sheane schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:44:
[...]

Sinds wanneer is "nodig" een criterium :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sheane
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:53:
[...]

Sinds wanneer is "nodig" een criterium :?
Hah, ja sinds de schuur al redelijk vol zit en mijn wederhelft anders alles op Marktplaats gaat zetten verwacht ik zo ;w

Nee zonder gekheid, voor mij geldt echt een redelijke stop totdat ik weer wat projectjes afrond qua grote apparatuur (dus Bessey klemmen vallen daar niet onder }) )

• prein2

prein2

rbaidjoe schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:38:
[...]

Het lijkt me niet dat de oudere series ook het maximale uit de accu's kunnen halen. Het 'BI' uit BITURBO staat voor de combinatie van de grotere ProCore accu's met de nieuwe brushless motoren. Blijkbaar herkennen die elkaar waardoor ze in samenwerking een zaagvermogen van 1600W kunnen leveren.

Vermoedelijk levert een 8Ah accu met de oudere series zagen vooral een langere accuduur op, en niet zozeer ook meer vermogen. Met dat in het achterhoofd kan @Flix20 wellicht een nieuwer BITURBO model overwegen. Kost wel wat meer, maar dan heb je wel de optie om i.c.m. een dikkere accu ook meer zaagvermogen tot je beschikking te hebben.
Dat denk ik ook, maar wat dan wel? Niemand die het kan vertellen... Is toch gek, dat bij elk stuk gereedschap dat je met snoer koopt wordt aangegeven hoeveel vermogen de motor is, maar bij accugereedschap dit (nog) niet zo is. Heb inmiddels wel een rechte slijper waarop staat dat hij 1000W aankan, nergens in de gebruiksaanwijzing een hint naar met welke accu dat is.
Op de stofzuiger van Bosch staat ook het vermogen 200 of 250 watt uit mijn hoofd..
Maar andere apparaten blijven ze nog ver van. Zou makkelijker vergelijken zijn.. Wat doet een recipro op accu en wat met snoer. Dan kom je ook een keer van de discussie af dat een snoer zowieso krachtiger is.

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
rbaidjoe schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:38:
[...]

Voor het zagen van meubelpanelen en 2x4" balken zal de 18v-57 meer dan voldoen verwacht ik.
Met oog op dat er nog meer gereedschap moet gaan komen moet ik nu ook wat concessies doen.
Dat gezegd hebbende, heb de 57 besteld!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
@Alsjemenou Koppel je hem ook aan een Festool stofzuiger? :) Ik ben ook in de markt voor een andere excenter

@Flix20 Flix uit 't Gooi in een gereedschaptopic? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door KillaZ op 03-09-2020 13:25 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
KillaZ schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:25:
@Alsjemenou Koppel je hem ook aan een Festool stofzuiger? :) Ik ben ook in de markt voor een andere excenter

Jij bent ook overal hé

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
KillaZ schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:25:

Zou graag willen, maar ik moet even dimmen voor mijn volgende shopping spree. Ik vind de stofzuiger het ecosysteem wel afmaken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:29

sphere

Debian abuser

Willen jullie stoppen met praten over de ETS 150, mijn Pex 400 AE ligt in zijn koffer te huilen ;(

mooi spul dat festool

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:14

Matis

Rubber Rocket

Ik heb gisteren mijn eerste werkbankje (150X70x95 bxdxh) gekocht via Marktplaats. Een Vink Lisse werktafel met 4cm dik houten werkblad met 6 lades.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVxZnpXQV7h2V8pCJEl5R5kAW_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlS4OCM22sGuxTWLu20YDCMa.jpg?f=fotoalbum_large
Ook heb ik van mijn opa, welke al lang in een seniorenwoning woont, zijn oude bankschroef gekregen <3
__REMCO__ schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:03:
Heeft er iemand ervaring met een gereedschapswand als deze:
https://www.bol.com/nl/p/...1AHw.1_4.6.ProductPageUrl

Ivm het verplicht thuis blijven kan ik niet even naar de bouwmarkt gaan om hout te kopen om er zelf een te maken en heb er nu wel de tijd voor dus leek me dit een goede oplossing. Mijn collectie is niet heel uitgebreid dus ik denk dat ik met dit bord een heel eind kom en anders kan er altijd nog eentje naast.

Ik heb nog aardig wat Bol.com bonnen vandaar dat ik daar aan het kijken ben.
Heb jij deze gekocht? En bevalt hij?

Het liefste had ik er eentje van 150 breed. Maar nu heb ik nog ruimte om er zoiets naast te hangen:
https://www.vidaxl.nl/e/8...aan-de-wand-blauw-en-rood
https://www.bol.com/nl/p/...chotten/9200000019484959/

Of gecombineerd:
https://www.bol.com/nl/p/...42-delig/9200000058876698

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Matis schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:02:
[...]

Heb jij deze gekocht? En bevalt hij?

Het liefste had ik er eentje van 150 breed. Maar nu heb ik nog ruimte om er zoiets naast te hangen:
https://www.vidaxl.nl/e/8...aan-de-wand-blauw-en-rood
https://www.bol.com/nl/p/...chotten/9200000019484959/

Of gecombineerd:
https://www.bol.com/nl/p/...42-delig/9200000058876698
uiteindelijk bij de Gamma gekocht want daar waren ze in de aanbieding. 2 besteld en 3 geleverd gekregen dus netjes 1 terug gebracht dus uiteindelijk maar voor 1 betaald O-)

Maar ze bevallen goed! De plastic haakjes zijn zoals @deepbass909 ook aangaf niet veel waard maar werken voor mij nu nog prima.

Er zit geen bevestigingsmateriaal bij dus dat moet je zelf fixen. Ik heb een balkje aan de linker en rechterkant op de muur gemaakt en daar de borden opgeschroefd.

• rbaidjoe
prein2 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:59:
[...]

Dat denk ik ook, maar wat dan wel? Niemand die het kan vertellen... Is toch gek, dat bij elk stuk gereedschap dat je met snoer koopt wordt aangegeven hoeveel vermogen de motor is, maar bij accugereedschap dit (nog) niet zo is. Heb inmiddels wel een rechte slijper waarop staat dat hij 1000W aankan, nergens in de gebruiksaanwijzing een hint naar met welke accu dat is.
Op de stofzuiger van Bosch staat ook het vermogen 200 of 250 watt uit mijn hoofd..
Maar andere apparaten blijven ze nog ver van. Zou makkelijker vergelijken zijn.. Wat doet een recipro op accu en wat met snoer. Dan kom je ook een keer van de discussie af dat een snoer zowieso krachtiger is.
Opzich gaat het bij gesnoerd gereedschap om het opgenomen vermogen, niet over het geleverde vermogen. Dus in zekere zin gaat de vergelijking mank. Ik weet ook niet helemaal waarop de gemarkete vermogens van de BITURBO machines op zijn gebaseerd, maar het helpt inderdaad wel om een gevoel te krijgen bij het vergelijken van verschillende machines

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

sheane schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:55:
[...]

Hah, ja sinds de schuur al redelijk vol zit en mijn wederhelft anders alles op Marktplaats gaat zetten verwacht ik zo ;w

Nee zonder gekheid, voor mij geldt echt een redelijke stop totdat ik weer wat projectjes afrond qua grote apparatuur (dus Bessey klemmen vallen daar niet onder }) )
Volgende plan: schuur vergroten. Is ook meer gereedschap voor nodig en kan dan mooi in de vergrootte schuur :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Melmer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 11:38

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plinten kan je toch gewoon plat neer leggen en zagen. Dat geeft volgens mij ook het mooiste resultaat (ook als je ze in verstek wilt zagen). Zie dat de Kapex tot 305mm kan zagen dus moet wel lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
Melmer schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:07:
[...]

Plinten kan je toch gewoon plat neer leggen en zagen. Dat geeft volgens mij ook het mooiste resultaat (ook als je ze in verstek wilt zagen). Zie dat de Kapex tot 305mm kan zagen dus moet wel lukken.
Klopt, dat kan sowieso. Ik zoek echter een reden om de bijgeleverde verstekhaak te gebruiken die alleen werkt rechtop. :9

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Vraagje over een diamant kernboormachine. Is er een manier om te controleren of de anti-terugslag koppeling goed werkt voordat we echt aan de slag gaan met dat ding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:30
Raymond schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:35:
Het nadeel van dat soort afzuigers (althans, vergeleken met bijvoorbeeld een festool, makita of bosch shopvac) is dat ze echt een enorme klereherrie maken. 85dB vs 60/70... Je zou er een ombouw voor kunnen maken maar dat weerhoud mij wel om zo'n ding te halen...

Koop je een relatief stille tafelzaag met inductiemotor, heb je er alsnog zo'n ding naast staan loeien...

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:14

Matis

Rubber Rocket

__REMCO__ schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:20:
uiteindelijk bij de Gamma gekocht want daar waren ze in de aanbieding. 2 besteld en 3 geleverd gekregen dus netjes 1 terug gebracht dus uiteindelijk maar voor 1 betaald O-)

Maar ze bevallen goed! De plastic haakjes zijn zoals @deepbass909 ook aangaf niet veel waard maar werken voor mij nu nog prima.

Er zit geen bevestigingsmateriaal bij dus dat moet je zelf fixen. Ik heb een balkje aan de linker en rechterkant op de muur gemaakt en daar de borden opgeschroefd.
Bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb nog wat afstandsbusjes liggen. Ik had het idee om die te gebruiken om het bord "vrij" van de muur te houden.

Ik zal de EAN eens opzoeken en kijken of ik hem ergens goedkoper kan vinden.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• PieterBuma
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 17:24
Hadespuiter schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:19:
Vraagje over een diamant kernboormachine. Is er een manier om te controleren of de anti-terugslag koppeling goed werkt voordat we echt aan de slag gaan met dat ding?
Niet dat ik weet, het handvat goed vastzetten en aangezien je in de vloer gaat boren deze laten rusten tegen je been. Als hij vastslaat slaat hij tegen je been en kan hij dus niet verder draaien.
Sterkte. :+

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
PieterBuma schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:43:
[...]

Niet dat ik weet, het handvat goed vastzetten en aangezien je in de vloer gaat boren deze laten rusten tegen je been. Als hij vastslaat slaat hij tegen je been en kan hij dus niet verder draaien.
Sterkte. :+
Dat begrijp ik, maar breekt hij niet je been als de boor vastloopt en de clutch niet zou werken.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
Beste klussers,

Ik gebruik zelf altijd een hele oude bosch schroefmachine met accu die snel leeg gaat. En voor het zwaardere werk leen ik vaak van mijn buurman Makita spul met een 18v accu. Maar ik ben nu in de markt om eindelijk eens mijn eigen spul aan te gaan schaffen.

Mijn vraag is of er daadwerkelijk kwaliteits verschil zit tussen Makita, de Walt, Bosch, Metabo, Festools.
Als je eenmaal een merk kiest zijn de accu's allemaal uitwisselbaar tussen de verschillende apparaten neem ik aan? (boor/zaag/frees/etc etc etc)

Bedankt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wheel
wokkelz schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:11:
Beste klussers,

Ik gebruik zelf altijd een hele oude bosch schroefmachine met accu die snel leeg gaat. En voor het zwaardere werk leen ik vaak van mijn buurman Makita spul met een 18v accu. Maar ik ben nu in de markt om eindelijk eens mijn eigen spul aan te gaan schaffen.

Mijn vraag is of er daadwerkelijk kwaliteits verschil zit tussen Makita, de Walt, Bosch, Metabo, Festools.
Als je eenmaal een merk kiest zijn de accu's allemaal uitwisselbaar tussen de verschillende apparaten neem ik aan? (boor/zaag/frees/etc etc etc)

Bedankt
Volgens mij is de consensus zo'n beetje dat alle genoemde merken goede machines hebben, dat sommige merken specifieke machines hebben en dat sommige merken een breder assotiment hebben (bijvoorbeeld voor de tuin). In veel gevallen is het m.i. ook persoonlijke voorkeur ;)

De accu's zijn binnen de merken uitwisselbaar (mits zelfde accu-type én zelfde voltage). Niet alle accu's zijn even geschikt voor alle machines (2/4 Ah is snel leeg in een stofzuiger, bijvoorbeeld en 8 Ah is wat zwaar op een schroefmachine).

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:00

orf

TheJVH schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:26:
[...]

Het nadeel van dat soort afzuigers (althans, vergeleken met bijvoorbeeld een festool, makita of bosch shopvac) is dat ze echt een enorme klereherrie maken. 85dB vs 60/70... Je zou er een ombouw voor kunnen maken maar dat weerhoud mij wel om zo'n ding te halen...

Koop je een relatief stille tafelzaag met inductiemotor, heb je er alsnog zo'n ding naast staan loeien...
Ik heb deze: https://www.axminstertool...one-dust-extractor-105845
Met 77dB nog steeds niets de allerstilste, maar echt veel beter dan de 85 (of hoger!). Ik kon 'm in de kruipruimte kwijt naast mijn werkkelder, waardoor ik 'm echt bijna niet hoor.

Werkt supergoed door de cycloon en door het grote volume.

• TheJVH
orf schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:18:
[...]

Ik heb deze: https://www.axminstertool...one-dust-extractor-105845
Met 77dB nog steeds niets de allerstilste, maar echt veel beter dan de 85 (of hoger!). Ik kon 'm in de kruipruimte kwijt naast mijn werkkelder, waardoor ik 'm echt bijna niet hoor.

Werkt supergoed door de cycloon en door het grote volume.
Dat is echt een dust extractor met filter en cycloon, kost ook gelijk 800 euro dus is wel een andere klasse. Heel mooi, maar een beetje buiten bereik :D . Echter heeft Axminster ook een aantal andere afzuigers die wat minder luxe zijn, maar wel een inductiemotor hebben, en dus een stuk stiller zijn:

https://www.axminstertool...5hp-dust-extractor-105184

Betaal je uiteindelijk ook wel het dubbele voor, maar is wel een stuk stiller.

• Raymond
TheJVH schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:26:
[...]

Mijn ervaring is precies andersom. Ik heb een nieuwe festool midi, maar die maakt minstens net zoveel herrie als die scheppach.

• TheJVH
Raymond schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:37:
[...]

Mijn ervaring is precies andersom. Ik heb een nieuwe festool midi, maar die maakt minstens net zoveel herrie als die scheppach.
Ah, ik denk dat al die stationaire afzuigers een inductiemotor hebben, waardoor ze een stuk stiller zijn dan die bouwzuigers die brushed motoren hebben. Dus dan is zo'n Scheppach ook wel een mooie koop. Baptist heeft ook mooie afzuigers waar je ook een fijnstoffilter voor kan kopen van Record Power.

Ik ben zelf een beetje terughoudend met het kopen van machines met een brushed motor. Het is lastig vergelijken, maar check het verschil tussen een DeWalt zaagtafel en een Axminster met inductiemotor. Ik wil m'n buren niet teveel storen met alle herrie dus vind dat soort dingen best belangrijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[Afbeelding]

[Afbeelding]

May the force be with you! Ik zou ook even naar starmix kijken als ik jou was. Ik stond ook voor de stofzuigerkeuze en ben stiekem wel blij met de starmix . Ding heeft serieus veel vermogen.

Hier is net de multitool binnen gekomen :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhyJDptdFqUucNjKxoqRI9zXCPQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oyyBxjPl6z1AzOLqHZzOFm7g.jpg?f=fotoalbum_medium
Meteen een bosch zaagje meegekocht om zo op een scharnier te verraggen, en een schuurvoetje.
Dat haaks-inval-hulpding is echt heel dik trouwens. Voelt als kwaliteit :9

De tower of power (aka the pile of wasted money :P ) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXzKGav-fgq07el-8bjIo-qszz8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bodq5Yj0sxGbHXiW9EIwyrsN.jpg?f=fotoalbum_medium

Gisteren trouwens een MDF kasje gemaakt bij een maatje van me. Met een Makita SP6000 gewerkt. Ben heel blij dat ik die niet heb. Gewicht, afwerking knopjes, snelheid van opspinnen, vermogen. Daar zit wel verschil in zeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 03-09-2020 17:04 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• PieterBuma
Hadespuiter schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:06:
[...]

Dat begrijp ik, maar breekt hij niet je been als de boor vastloopt en de clutch niet zou werken.
Hangt ervan af hoe je gebouwd bent. :Y Maar als je er voor zorgt dat het handvat tegen je been aan rust heeft het geen ruimte om te versnellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
Boudewijn schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:01:
[...]

May the force be with you! Ik zou ook even naar starmix kijken als ik jou was. Ik stond ook voor de stofzuigerkeuze en ben stiekem wel blij met de starmix . Ding heeft serieus veel vermogen.

Hier is net de multitool binnen gekomen :*)
[Afbeelding]
Meteen een bosch zaagje meegekocht om zo op een scharnier te verraggen, en een schuurvoetje.
Dat haaks-inval-hulpding is echt heel dik trouwens. Voelt als kwaliteit :9

De tower of power (aka the pile of wasted money :P ) :

[Afbeelding]

Gisteren trouwens een MDF kasje gemaakt bij een maatje van me. Met een Makita SP6000 gewerkt. Ben heel blij dat ik die niet heb. Gewicht, afwerking knopjes, snelheid van opspinnen, vermogen. Daar zit wel verschil in zeg.
Starmix heeft ook topspul, maar net als je MT55CC past hij nét niet bij al dat groene spul :9

Nee serieus mooie toren heb je daar, heb je veel plezier van!

• o1o92o2o
PieterBuma schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:14:
[...]

Hangt ervan af hoe je gebouwd bent. :Y Maar als je er voor zorgt dat het handvat tegen je been aan rust heeft het geen ruimte om te versnellen.
Dat kan niet altijd. Bijvoorbeeld; liggend op een vloer en dan een halve meter van het vloerluik een gat boren in een balk. Dan is het soms wel handig dat niet je antieke plafond eraf gedrukt wordt als de boor vastslaat.

• rbaidjoe
Hadespuiter schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:19:
Ik heb een x in een youtube filmpje gezien dat iemand de beweging van een vastslaande boormachine naabootste terwijl hij in de lucht aan het boren was. Toen sloeg de boormachine af.

Dat zou je kunnen proberen. Als ie afslaat weet je dat ie werkt. Als ie niet afslaat weet je helaas niks. Wellicht werkt het niet, wellicht zijn jouw vastslaande-boor-naboots-skills wel ondermaats. >:)

• PieterBuma
o1o92o2o schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:36:
[...]

Dat kan niet altijd. Bijvoorbeeld; liggend op een vloer en dan een halve meter van het vloerluik een gat boren in een balk. Dan is het soms wel handig dat niet je antieke plafond eraf gedrukt wordt als de boor vastslaat.
Ja, maar het ging in deze kwestie over gaten in een vloer. Als je een antiek plafond hebt kun je beter een vakman bellen die weet waar hij mee bezig is. Tenzij je graag wil leren hoe je een antiek plafond repareert. Want zelfs een goed afgestelde slipkoppeling in een kernboormachine heeft toch een behoorlijke kracht nodig voordat deze in werking treed. Als je dit niet gewend bent kan het wel eens een vervelende ervaring worden, helemaal als dit boven je macht gebeurd.

• o1o92o2o
rbaidjoe schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:49:
[...]

Ik heb een x in een youtube filmpje gezien dat iemand de beweging van een vastslaande boormachine naabootste terwijl hij in de lucht aan het boren was. Toen sloeg de boormachine af.

Dat zou je kunnen proberen. Als ie afslaat weet je dat ie werkt. Als ie niet afslaat weet je helaas niks. Wellicht werkt het niet, wellicht zijn jouw vastslaande-boor-naboots-skills wel ondermaats. >:)
Ja, dat kan met die Bosch GS(R/B) 18V-60 en GS(R/B) 18V-85(110). Maar die kernboormachine zal wel gewoon een slipkoppeling hebben.
PieterBuma schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:04:
[...]

Ja, maar het ging in deze kwestie over gaten in een vloer.
Ik heb niks over een vloer zien staan in de vraag van @Hadespuiter, maar wellicht heb ik een stukje inleiding in een andere post gemist?

[ Voor 35% gewijzigd door o1o92o2o op 03-09-2020 18:16 ]

• PieterBuma
o1o92o2o schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:07:
Ja, dat kan met die Bosch GS(R/B) 18V-60 en GS(R/B) 18V-85(110). Maar die kernboormachine zal wel gewoon een slipkoppeling hebben.

[...]

Ik heb niks over een vloer zien staan in de vraag van @Hadespuiter, maar wellicht heb ik een stukje inleiding in een andere post gemist?
Ah, sorry, dat klopt. Stond in een ander topic. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Alsjemenou schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:21:
[...]

Starmix heeft ook topspul, maar net als je MT55CC past hij nét niet bij al dat groene spul :9
Mja je lacht, tot we gaan zagen :> Dan lach ik >:)

Nah die MT55cc systainer is prima. De festool zuiger is qua vorm handiger, maar technisch idd niet de beste. Die starmix werkt prima met verloopje. Moet alleen nieuw verloopje kopen omdat die trilstaaf een kleinere output heeft dan de schuurmachine. Had ik ook met festool gehad ;).

Net even een hardhouten drempel met de trillstaaf verwijderd. Ook wat schroeven die vastzaten in een scharnier van een schroefsleuf voorzien met een metaalzaagje. Dat gaat echt heel hard. Gaaf spul 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 03-09-2020 18:46 ]

• Alsjemenou
Boudewijn schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:41:
[...]

Net even een hardhouten drempel met de trillstaaf verwijderd. Ook wat schroeven die vastzaten in een scharnier van een schroefsleuf voorzien met een metaalzaagje. Dat gaat echt heel hard. Gaaf spul 8)
De Mafell staat in systainer er prima bij hoor, ik was je maar aan het plagen >:)

Trilstaaf? Heb je het nu over je multitool of over je .....? :o

Hoe doet het metaalzaagje het na een aantal schroeven? Niet beschadigd?

Update: wow, wat zijn die Starmix dingen duuur. Ik snap dat je er kwaliteit voor terug krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Alsjemenou op 03-09-2020 19:41 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat metaalzaagje ziet er prima uit nog, heb 2 schroeven van een schroefsleuf voorzien. En het scharnier eromheen ook (zaagje is breder dan de kopjes). Klusje geklaard dus. Gewoon een schroevendraaier daarna in de verse sleuf gezet en losgedraaid.

Het festool multiblaadje is ook nog prima, heb er een drempel mee verwijderd en daarin zaten wat spijkers (daarom durfde ik het niet met de cirkelzaag aan). Heb alleen wel het loodslab beschadigd, voor zover het al niet stuk was. Ff in het andere topic vragen wat wijs is.

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 03-09-2020 21:22 ]

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:03

MLLL

Palm Treo 650

Raymond schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:08:
[...]

Ik ervaar dat precies andersom: Met de trigger kan ik precies de snelheid regelen en dus bokken voorkomen.
Zeker met de nieuwe makita ben je overgeleverd aan de electronica: Die langzaam start en bij het voelen van weerstand de snelheid tot de ingestelde snelheid opvoert. Erg irritant.
En dat irritante knopje om hem aan te zetten, elke keer weer...

Wie dat verzonnen heeft >:)

Mijn Milwaukee heeft een schuifje waarmee je de beveiliging activeert voor ongewenst de zaag te bedienen, eerlijk gezegd gebruik ik dat zelden.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:44
Ik heb ondertussen al een hele hoop gereedschap, waar ik me nu wel kan redden, maar ik ontbreek nog wat materiaal om aansluitingen te maken (gemerkt toen alle elektriciteit, alsook het licht uitviel in het gebouw onder mij door wat te klungelen :P)
Ook zit een hele hoop klein werkmateriaal allemaal in een grote stalen koffer

Daarom dus een plan om het professioneler aan te pakken.
Wil liever zelf allerlei dingen apart kopen ipv. 1 grote koffer te kopen inclusief materiaal, waardoor ik dan met dubbel materiaal ga zitten.
Zoiets als dit dus:

Afbeeldingslocatie: https://www.klium.be/1471741-large/knipex-002120le-gereedschapskoffer-standard-leeg-klium.jpg
Iemand dit zelf ook al gedaan? Of aanrader van een merk? Aanrader van type koffer?
Ik moet sowieso een organiser in de koffer hebben voor een hele hoop Wago's en ander groot aantal klein stuff.
Volgens mij is Parat wel het merk to go.. maar daar kan je gaan van €160 tot €500 voor een lege koffer :+

[ Voor 11% gewijzigd door bottom line op 03-09-2020 22:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bottom line schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:34:
Ik heb ondertussen al een hele hoop gereedschap, waar ik me nu wel kan redden, maar ik ontbreek nog wat materiaal om aansluitingen te maken (gemerkt toen alle elektriciteit, alsook het licht uitviel in het gebouw onder mij door wat te klungelen :P)
Ook zit een hele hoop klein werkmateriaal allemaal in een grote stalen koffer

Daarom dus een plan om het professioneler aan te pakken.
Wil liever zelf allerlei dingen apart kopen ipv. 1 grote koffer te kopen inclusief materiaal, waardoor ik dan met dubbel materiaal ga zitten.
Zoiets als dit dus:

[Afbeelding]
Iemand dit zelf ook al gedaan? Of aanrader van een merk? Aanrader van type koffer?
Ik moet sowieso een organiser in de koffer hebben voor een hele hoop Wago's en ander groot aantal klein stuff.
Volgens mij is Parat wel het merk to go.. maar daar kan je gaan van €160 tot €500 voor een lege koffer :+
Ik heb inderdaad koffers van Parat, waren toendertijd bij Amazon.de niet eens zo heel gek duur. Wel een aanrader, kan een boel spullen in en netjes opgebergd. Ander merk voor gereedschapskoffers is B&W, meen ik. Dacht dat Gedore B&W koffers gebruikte.

Al een oude foto, toen er wat minder spul in zat en de indeling er wat netter uit zag:
gereedschap gereedschap

Denk ook eens aan wat voor indeling het beste bij je (huidige) gereedschap past. Ik heb bv. ook zoiets, dat wat minder geschikt is voor een set ring-steeksleutels, maar wat meer geschikt voor tangen en schroevendraaiers (en hamers in het midden).

gereedschap

• bottom line
Nee, een pilotenkoffer ga ik niet nemen. Daar ga ik op een tijd gewoon ook alles inflikkeren en daar kan ik mijn wago klemmen/RJ45 connectoren/krimps sowieso niet ordelijk in kwijt.

Het groot materiaal blijft in de stalen koffer zit.
Dit zou puur een koffer voor electro/digitaal materiaal zijn.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is een systainer niet handig? Ik heb uiteindelijk mijn zut in systainers zitten, en ga nu er een paar bijkopen.
1 voor schildermeuk
1 voor electromeuk
1 voor houtmeuk (vullen, beitelen, etc)

(ik heb wel alles in systainers en daarom zijn ze voor mij handig)

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 03-09-2020 23:37 ]

• bottom line
Is possible. Op zich geen slecht idee.
Maar je ziet nooit direct waar het gereedschapstuk zou liggen, en als er dan nog wat draden inzitten kan alles wat verward zitten en lastig om eruit te halen. En 1 koffer voor het materiaal is altijd simpeler

Maar ga het wel eens bekijken. Dan wel 2 systainers, 1 voor het materiaal en 1 voor onderdelen die gescheiden zijn van elkaar, door een of ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:49

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Maak iets dat voor jou werkt, want wat voor de één ideaal is, hoeft voor jou niet op te gaan.
Er zitten voordelen aan om het per "klus onderdeel" op te bergen, het is compacter. Het nadeel is dat als je van alles door elkaar doet bij veel gevarieerd werk, dat je vaak alsnog misgrijpt. In het gevarieerde scenario is zo'n koffer weer fijner.
Buiten systainers kan je ook nog de Fatmax quick access tas overwegen, die komt in dit topic ook wel vaker voorbij. Past ook een boel in.

Persoonlijk heb ik een grote koffer met gereedschap en weer wat bakken van Auer waarin materiaal en specialistisch spul zit, min of meer op activiteit ingedeelt. Stucwerk, houtwerk, electra, loodgieterspul etc...

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Ik heb het ook per klus in bakken (transparant, Action) zitten. Tot nu toe beperkt zich dat tot:
- elektra (striptang, adereindhulzen + tang, VD-draad, lasdoppen etc.)
- loodgieterswerkzaamheden (knelkoppelingen, teflontape, Loctite 577, Bahco, waterpomptang, ontbramer, kniptang voor meerlagenbuis etc).
- auto (momentsleutel, kleine doppenset, grote doppenset, kopervet, inbus 7 voor remmen, stethoscoop, bougiesleutel)

Daarnaast nog een algemene gereedschapskist met een paar schroevendraaiers, hamer, tang, rolmaat, dat soort algemene dingen.

Vind het wel fijn werken, beter dan één enorme kist waar je dan in zit te graven. Elektrisch gereedschap staat in kast en groter handgereedschap hangt aan de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Hier ook losse kisten en bakken (TSTAK van DeWalt). Een kist met courante tangen, een kist met specifieke tangen, een kist met schroevendraaiers, een kist met boren en bits, enz. Afhankelijk van de klus pak ik er 1 of 2 op of verzamel ik wat in een grijpbak voor een klus elders in huis (of buitenshuis). Koppelen goed met m'n machine-koffers.

Daarnaast net als @ThinkPad een algemene gereedschapskist met algemeen, los spul (rolmaat, duimstok, hamers, steeksleutels, enz). Alles in één kist is onpraktisch; qua afmeting lastig te vinden en al helemaal niet te tillen.

Voor verbruiksartikelen heb ik assortimentdozen met transparante deksel; elektra, bevestigen (oogjes, haakjes, enz), schroeven, bouten, popnagels, enz. Stapelbaar en met een Dymo voorzien van een labeltje. Kwestie van de juiste bak of bakken pakken.

Edit: deze dus:

Afbeeldingslocatie: https://www.pimxl.nl/product/image/large/1-92-748_1.jpg

Stanley 1-92-748 (stapelbaar, niet koppelbaar)

[ Voor 28% gewijzigd door wheel op 04-09-2020 09:36 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
bottom line schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:29:
Nee, een pilotenkoffer ga ik niet nemen. Daar ga ik op een tijd gewoon ook alles inflikkeren en daar kan ik mijn wago klemmen/RJ45 connectoren/krimps sowieso niet ordelijk in kwijt.

Het groot materiaal blijft in de stalen koffer zit.
Dit zou puur een koffer voor electro/digitaal materiaal zijn.
Die eerste koffer die ik liet zien kan in de onderste bak ook een verdeling hebben waar je eventueel dat soort los spul in zou kunnen gooien.

Ik heb zelf het meeste gereedschap in deze koffers zitten, alhoewel ik ondertussen zoveel bij heb moeten kopen dat ik maar verschillende dingen in eurokratten heb gestopt om het toch een beetje netjes te kunnen houden.

Losse verbruiksgoederen heb ik echter voornamelijk in Raaco Assorter bakken zitten, met een transparant deksel. In een houder van vier zodat ik makkelijk een bakje kan pakken voor specifieke dingen. Eentje voor bouten, een andere voor kleinere maten schroeven, een andere voor grotere maten schroeven, nog een andere voor RVS schroeven. Dat soort dingen. Losse bakjes zijn verkrijgbaar en je kan dus een beetje passen en meten voor hoeveel je nodig hebt.

Heb verder ook wel veel profs gezien die gewoon alles in een emmer hebben zitten en het daar uit vissen. Kan ook werken, net wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:14
bottom line schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:51:
Is possible. Op zich geen slecht idee.
Maar je ziet nooit direct waar het gereedschapstuk zou liggen, en als er dan nog wat draden inzitten kan alles wat verward zitten en lastig om eruit te halen. En 1 koffer voor het materiaal is altijd simpeler

Maar ga het wel eens bekijken. Dan wel 2 systainers, 1 voor het materiaal en 1 voor onderdelen die gescheiden zijn van elkaar, door een of ander systeem.
Systainers heb ik ook gehad voor handgereedschap. Maar dat is toch niet heel prettig omdat je als nog vaak loopt te graven. Nu heb ik een koffer van Parat en wat een verademing. Je kan in één oog opslag al je gereedschap vinden en bent nooit meer iets kwijt. Ik heb deze en die vond ik niet eens zo heel duur: https://www.toolmax.nl/pa...2s6PIQN74JqhoCwX0QAvD_BwE

Daarnaast zou ik los materiaal altijd in een organizer doen. een ondiepe Stanley Fatmax organizer met losse bakjes of bij HBM die hebben die ook. Dat wil je niet los in de bodembak van zo'n Parat koffer doen want dat gaat alle kanten op.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Elektrische apparaten heb ik in systainers zitten (los/tweedehands gekocht, de apparaten zijn van diverse merken). Ik vind het wel handig om handgereedschap dan ook in systainers te hebben dan klik je ze aan elkaar. Normale systainers zijn er inderdaad niet perse ideaal voor of je moet een inlay vinden/maken die voor je werkt.

Ik heb de basis artikelen nu verdeeld in 2 stuks: een SYS SB (plaatje links) voor de kleine dingen die ik altijd gebruik: schroevendraaiers, standaard tangen, meetlint, aftekenpotlood, lichte hamer, etc. en een SYS TB 1 (plaatje rechts) voor de wat grotere dingen (o.a. zwaardere hamer, waterpomptang, ijzerzaag)

Ik vind het wel handig werken dat je 1 systeem hebt met het elektrische gereedschap, voor kleine dingen in huis pak ik het kleine spul, klik hem op de systainer met accuboor en dan heb je een handig draagbaar pakketje.

Afbeeldingslocatie: https://hermadi-tools.com/513-large_default/sys-storagebox-sys-sb.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.naradi-profin.cz/media/upload/product/thumbnail/400x400-2__809_2362_495024-jpg.jpg

Qua verbruiksmateriaal helemaal eens met o.a. @Davidshadow13, aparte dozen vind ik top. Ik heb ook enkele Fatmax vakjesdozen. Voordeel vind ik de onderlinge stapelbaarheid en dat het losse bakjes zijn, je kunt een bakje schroeven op de vensterbank of op een trap zetten ofzo. Handig. In theorie zou ik die ook wel in opberg-systainers willen hebben maar daar werd de prijs toch wat te gek en ik had de Fatmaxen al voor ik de systainers had.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mddd schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:32:
Elektrische apparaten heb ik in systainers zitten (los/tweedehands gekocht, de apparaten zijn van diverse merken). Ik vind het wel handig om handgereedschap dan ook in systainers te hebben dan klik je ze aan elkaar. Normale systainers zijn er inderdaad niet perse ideaal voor of je moet een inlay vinden/maken die voor je werkt.

Ik heb de basis artikelen nu verdeeld in 2 stuks: een SYS SB (plaatje links) voor de kleine dingen die ik altijd gebruik: schroevendraaiers, standaard tangen, meetlint, aftekenpotlood, lichte hamer, etc. en een SYS TB 1 (plaatje rechts) voor de wat grotere dingen (o.a. zwaardere hamer, waterpomptang, ijzerzaag)

Ik vind het wel handig werken dat je 1 systeem hebt met het elektrische gereedschap, voor kleine dingen in huis pak ik het kleine spul, klik hem op de systainer met accuboor en dan heb je een handig draagbaar pakketje.

[Afbeelding][Afbeelding]

Qua verbruiksmateriaal helemaal eens met o.a. @Davidshadow13, aparte dozen vind ik top. Ik heb ook enkele Fatmax vakjesdozen. Voordeel vind ik de onderlinge stapelbaarheid en dat het losse bakjes zijn, je kunt een bakje schroeven op de vensterbank of op een trap zetten ofzo. Handig. In theorie zou ik die ook wel in opberg-systainers willen hebben maar daar werd de prijs toch wat te gek en ik had de Fatmaxen al voor ik de systainers had.
Same here. Perfect systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 07:53
wheel schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 05:41:

Edit: deze dus:

[Afbeelding]

Stanley 1-92-748 (stapelbaar, niet koppelbaar)
Je weet dat Action ook dergelijke, ander merk, dozen heeft voor 3 euro? Ik heb er nu een paar van en zeer tevreden over. Stapelbaar en koppelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zoals gezegd, ieder maakt uiteindelijk zijn of haar eigen systeem wat voor diegene het beste werkt. Er zit in ieder geval een groot verschil of je meestal op één plek werkt of heel gevarieerd en een groot verschil of je meestal hetzelfde doet of dat je echt verschillend te werk kan gaan.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
maartend schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:53:
[...]

Je weet dat Action ook dergelijke, ander merk, dozen heeft voor 3 euro? Ik heb er nu een paar van en zeer tevreden over. Stapelbaar en koppelbaar
Ik wist dat niet! Bij elke action? Heb je een fotootje of link misschien? Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 11:59
Megalomania schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:05:
[...]

Ik wist dat niet! Bij elke action? Heb je een fotootje of link misschien? Ben benieuwd!
Klik

Afbeeldingslocatie: https://www.action.com/globalassets/cmsarticleimages/08/91/2578983_8718964075515-111.png?preset=mediaSliderImageLargeHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Je kan daar alleen de bakjes er niet uithalen. Heel goedkoop wel!

Dat kan wel bij Raaco of bij HBM, iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
[...]

Ja en Auer heeft duurdere :9 Ongetwijfeld zijn er goedkopere opties :Y Maar Action heeft een wisselend assortiment en voor eventuele latere uitbreiding vind ik dat een minpunt. Ben ooit met eentje begonnen en gaandeweg uitgebreid (en ik koop ze alleen als de actuele prijs me aanstaat). De uitneembare vakjes maken ze voor mij ideaal, want onderling uitwisselbaar (de wat kleine bakjes voor popnagels, grotere bakjes voor schroeven en zo verder). En valbestendig. En vierkant. En een deksel die de inhoud op z'n plaats houdt als de koffer op de kop of kant gehouden wordt :D

Los daarvan heb ik ook zeker opbergboxen (Starplast) van de Action:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/b8/61/f3/b861f3cbc05041b56d542b04e3ba006c.png

Toen ik wilde uitbreiden heeft het meer dan een half jaar geduurd voor ik dit formaat weer in een filiaal kon vinden :/ Heb verschillende maten voor verschillende inhoud. Prima stapelbaar en (sort of) stofvrij opbergen op een schap in de schuur.

[ Voor 7% gewijzigd door wheel op 04-09-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Megalomania schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:42:

Dat kan wel bij [url="https://www.ibood.com/nl/nl/product-specs/66474/301030/raaco-handybox-met-4-vakkendozen.html"]Raaco[/url] of bij HBM, iemand daar ervaring mee?
Toevallig vandaag bij Ibood :D
O dat was je link.
sorry, iets te snel gepost

Ik gebruik zelf bakjes van de Toolstation. Maar dit zijn losse bakjes die ik dan weer in een kast heb staan. Omdat ik altijd vanuit 1 plek klus is de 'mobiliteit' voor mij minder van belang

quote]wheel schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:44:
[...]

[Afbeelding]

Die bakken heb ik ook maar er is van een aantal de bodem al gesneuveld, voornamelijk bij zwaardere apparatuur..
Wel iets om rekenening mee te houden als je er ook vloestoffen in bewaard (don't ask)

[ Voor 34% gewijzigd door checkdiz op 04-09-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

De oranje deviders kunnen er wel uit, de zwarte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
checkdiz schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:47:
[...]

Toevallig vandaag bij Ibood :D
O dat was je link.
sorry, iets te snel gepost

Ik gebruik zelf bakjes van de Toolstation. Maar dit zijn losse bakjes die ik dan weer in een kast heb staan. Omdat ik altijd vanuit 1 plek klus is de 'mobiliteit' voor mij minder van belang

quote]wheel schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:44:
[...]

[Afbeelding]

Die bakken heb ik ook maar er is van een aantal de bodem al gesneuveld, voornamelijk bij zwaardere apparatuur..
Wel iets om rekenening mee te houden als je er ook vloestoffen in bewaard (don't ask)
Goed te weten dat die kans bestaat. Hout- en secondelijm, is het meest vloeibaar. Maar wel in de oorspronkelijke tube of fles 8) De bak met lijmklemmen is by far het zwaarst. Die til ik op met de handen onder de onderrand in plaats van aan de bovenrand, want de bodem zakt aardig door.

[ Voor 7% gewijzigd door wheel op 04-09-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letanie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-08 09:49
Dit weekend heb ik mijn makita G-series wipzaag en schroefmachine verkocht, vooral omdat ik naar 1 batterij systeem zou willen gaan voor meerdere toestellen. Na op youtube diy video's heel wat ryobi toestellen tegen te komen hier wat over opgezocht maar lijkt in Europa niet echt populair. Heeft er iemand ervaringen met dit merk? De prijs van Makita / festool / Blue Bosh / Dewaltvind ik wat hoog voor het slechts zelden te gebruiken voor wat klusjes of eenvoudig timmerwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03
[...]

Heb er voorjaar 2019 een stel gehaald en bevallen goed. Dit jaar nog 3 bijgehaald maar ze hebben ondertussen eea aangepast aan het design waardoor ze niet lekker meer op elkaar passen helaas :'( . Kan ze wel aanraden om je spullen gesorteerd te hebben maar je moet er niet mee buiten huis gaan lopen want dan kun je net zo goed alle schroefjes los in een plastic tas van de Hema doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

letanie schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:43:
Dit weekend heb ik mijn makita G-series wipzaag en schroefmachine verkocht, vooral omdat ik naar 1 batterij systeem zou willen gaan voor meerdere toestellen. Na op youtube diy video's heel wat ryobi toestellen tegen te komen hier wat over opgezocht maar lijkt in Europa niet echt populair. Heeft er iemand ervaringen met dit merk? De prijs van Makita / festool / Blue Bosh / Dewaltvind ik wat hoog voor het slechts zelden te gebruiken voor wat klusjes of eenvoudig timmerwerk.
Misschien toch naar de Lidl lijn gaan kijken dan, dat is goedkoper en bedoelt/bestemt voor de minder frequente (lager budget) klusser. Meeste dingen zijn prima, maar voor veelvuldig gebruik wil je vaak net een beetje meer kwaliteit en mogelijkheden. Dat gaat zo te horen voor jou niet op.

De Amerikaanse markt heeft toch een beetje zijn eigen ideeën over wat goed/slecht is en hoeveel dat mag kosten. Prima om naar te kijken, maar het is soms een beetje appels met peren vergelijken als je kijkt naar beschikbaarheid en kenniservaring hier in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Na op youtube diy video's heel wat ryobi toestellen tegen te komen hier wat over opgezocht maar lijkt in Europa niet echt populair. Heeft er iemand ervaringen met dit merk? De prijs van Makita / festool / Blue Bosh / Dewaltvind ik wat hoog voor het slechts zelden te gebruiken voor wat klusjes of eenvoudig timmerwerk.
Op YT staan met name filmpjes uit Amerika. Als je die hebt zitten kijken, dan doe je voorkeuren op mbt apparatuur die in Europa niet echt passen. Simpelweg omdat prijsstelling in Amerika anders is en er andere merken gangbaar zijn. Ze hebben daar natuurlijk hun eigen DIY ketens en wat daar makkelijk te krijgen is, zie je ook veel voorbij komen. Zo ook Ryobi. Op zich prima spul en zeker in Amerikaanse context volkomen terecht dat het daar gangbaar is. Maar in Europa zal je echt een alternatief moeten zoeken, omdat het hier tegen andere prijzen te koop is en ook niet goed verkrijgbaar is.
Vergelijk het maar dat Parkside, Topcraft, Ferm en Einhell daar ook niet te vinden is.
Metabo is daar nu pas aan een opmars bezig. En een merk als Hitachi/Hikoki is daar echt ziek goedkoop en wordt echt als een budgetmerk gezien, terwijl dat merk hier anders in de markt wordt gezet.

Dus ga lekker op zoek naar een merk dat hier goed te krijgen is en aan je voorwaarden voldoet. Daar heb je meer aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letanie
Ik had gehoopt iets te vinden tussen de pure budget zaken zoals topcraft en de professionele tools zoals Makita volgens wat ik online gevonden had en gezien ze ook borstelloze motors aanbiden dacht ik dat hiermee gevonden te hebben maar stelde me vragen waarom ik deze nergens zag terugkomen behalve in USA. Het lijkt me dus blijkbaar beter om wat meer geld op zij te zetten en voor Makita LXT te gaan. Van de pure budget markt blijf ik liever weg gezien me dat enkel frustratie oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Om eerlijk te zijn zou ik ook niet snel een merk weten te noemen welke daaraan voldoet. Tussen de ferm's en de makita's van deze wereld zou imho qua prijsstelling echt wel ruimte zitten. En er zijn wel merken die qua prijs ertussen vallen, maar daarvan is toch snel de mening dat die overpriced zijn. Dat zijn vaak van die "bouwmarktmerken" die wat duurder zijn dan Ferm/Einhell/parkside maar kwalitatief niet aanmerkelijk beter zijn.

Ik snap je "frustratie" wel. Je bent best bereid om iets meer te betalen voor wat extra, maar dan zit je meteen aan de sprong naar de bekende duurdere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom dan niet gewoon Bosch groen? Kwalitatief prima en vergelijkbaar met Ryobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:01:
Waarom dan niet gewoon Bosch groen? Kwalitatief prima en vergelijkbaar met Ryobi.
Exact wat ik wou zeggen. Zeker als je niet de allergoedkoopste (lichtste, minst krachtige) types neemt dan zijn ze best prima om mee te werken. Nee, zo'n apparaat gaat misschien niet 10 jaar mee met intensief gebruik. Maar met lichter gebruik gaan ze aardig lang mee. Misschien nog een extra voordeel is dat je ze bij regulier bouwmarkten kunt kopen en die hebben regelmatig leuke aanbiedingen.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letanie
Verwijderd schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:01:
[...]

Eerlijk gezegd nog niet over nagedacht, maar de producten die ik hiervan tegenkom lijken me niet veel goedkoper dan Makita vaak slechts 10% goedkoper. Ik heb zelf geen ervaring met Bosch groen maar heb hier al vaker minder goede zaken van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online

Het vrij kunnen uit wisselen van de bakjes in de Raaco Assorter is de reden dat ik ze gekocht heb. Zo'n Stanley Fatmax is prima, maar geen losse bakjes van verkrijgbaar, dus je zit vast aan de bakjes die erin zitten bij een nieuwe. Enige puntje is dat de Assorter vrij klein is, en volgens mij ook niet een hoge variant van is. De Raaco Carrylite is groter, en heeft ook een hoge variant, maar is ook disproportioneel duurder. Gebruikt wel dezelfde bakjes, dus is verder min of meer uitwisselbaar.

Ik heb zelf zo'n houder voor de Assorters, kun je ze makkelijk meenemen, en ook als een lade gewoon eruit pakken. Maar dan zonder dure lade geleiders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57
Raymond schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:54:
Om eerlijk te zijn zou ik ook niet snel een merk weten te noemen welke daaraan voldoet. Tussen de ferm's en de makita's van deze wereld zou imho qua prijsstelling echt wel ruimte zitten. En er zijn wel merken die qua prijs ertussen vallen, maar daarvan is toch snel de mening dat die overpriced zijn. Dat zijn vaak van die "bouwmarktmerken" die wat duurder zijn dan Ferm/Einhell/parkside maar kwalitatief niet aanmerkelijk beter zijn.

Ik snap je "frustratie" wel. Je bent best bereid om iets meer te betalen voor wat extra, maar dan zit je meteen aan de sprong naar de bekende duurdere merken.
Dit inderdaad. Het enige wat betreft value for money echt tussen 18V budget en 18V pro in zit is in mijn ogen 12V pro. Bosch groen is bijvoorbeeld vaak duurder dan Bosch pro 12V.
@letanie mijn advies is om naar de 10.8V/12V assortimenten te kijken van Bosch pro/Makita/Metabo/Milwaukee etc te kijken. Ik denk dat dit bij jouw beoogde gebruik past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Erwin schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:07:
[...]

Heb er voorjaar 2019 een stel gehaald en bevallen goed. Dit jaar nog 3 bijgehaald maar ze hebben ondertussen eea aangepast aan het design waardoor ze niet lekker meer op elkaar passen helaas :'( . Kan ze wel aanraden om je spullen gesorteerd te hebben maar je moet er niet mee buiten huis gaan lopen want dan kun je net zo goed alle schroefjes los in een plastic tas van de Hema doen.
Kijk aan @maartend, iemand die twee van mijn vooroordelen uit eigen ervaring kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

letanie schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:53:
[...]

Eerlijk gezegd nog niet over nagedacht, maar de producten die ik hiervan tegenkom lijken me niet veel goedkoper dan Makita vaak slechts 10% goedkoper. Ik heb zelf geen ervaring met Bosch groen maar heb hier al vaker minder goede zaken van gehoord.
Je zalcdan even met wat voorbeelden moeten komen wat je met elkaar vergelijkt. Wij kunnen niet zien hoe of wat.

En waar is hier? In dit topic? Niks mis met Bosch groen maar alles heeft zijn plek en nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 23:24
Nivado schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:59:
Dit inderdaad. Het enige wat betreft value for money echt tussen 18V budget en 18V pro in zit is in mijn ogen 12V pro.
Of een andere gekke suggestie: de bedrade variant van de pro merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 07:53
wheel schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:15:
[...]

Kijk aan @maartend, iemand die twee van mijn vooroordelen uit eigen ervaring kan bevestigen.
Ach. Ze zijn zo goedkoop, gewoon gelijk 10 kopen. 1 vooroordeel over. Maar daar heb ik zlef geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letanie
Verwijderd schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:43:
[...]

Je zalcdan even met wat voorbeelden moeten komen wat je met elkaar vergelijkt. Wij kunnen niet zien hoe of wat.

En waar is hier? In dit topic? Niks mis met Bosch groen maar alles heeft zijn plek en nut.
AdvancedOrbit 18 Accu Schuurmachine 90€ vs Makita DBO180Z 18V 100 €
PKS66A Cirkelzaag 1600 Watt 115€ vs Makita DSS611Z 18V 142€

Zoals ik al zei heb ik niet echt veel ervaring met Bosch Green wat ik in mijn gedachte heb komt vooral van vrienden denk ik. Ik wist zelfs niet dat zij een volledig accu platform hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

letanie schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:59:
[...]

AdvancedOrbit 18 Accu Schuurmachine 90€ vs Makita DBO180Z 18V 100 €
PKS66A Cirkelzaag 1600 Watt 115€ vs Makita DSS611Z 18V 142€

Zoals ik al zei heb ik niet echt veel ervaring met Bosch Green wat ik in mijn gedachte heb komt vooral van vrienden denk ik. Ik wist zelfs niet dat zij een volledig accu platform hadden.
Als je nu linkjes geeft dan kunnen we meekijken.
Pagina: 1 ... 128 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic