Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:30

rally

Deyterra Consultancy

Die ervaring heb ik ook bij Toolstation: Ze denken fijn met je mee en helpen met het zoeken naar een oplossing.
En je kunt zo zien of een accuschroefmachine (of vul je eigen apparaat maar in) compleet is. Sommige accessoires intereseren me niet eens wat en de handleiding al helemaal niet.
Accu, lader en apparaat kijk ik voornamelijk naar.

Neemt niet weg dat ik wel begrip ervoor heb als mensen andere wensen/eisen hebben.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:09

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Breezz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:52:
Bij Ecotools beginnen afkortzaagbladen pas bij 190mm.

kan ik op mijn Makita afkortzaag (160-165 mm) een gewoon zaagblad monteren of beter niet?
"Reguliere" (cirkelzaag en zaagtafel) bladen hebben ze inderdaad wel leverbaar in 160.

https://www.ecotools.nl/z...ustrieel/?diameter=160+mm

Nou lijkt mij het dat een zaagtafelblad prima in een afkortzaag kan mits je je aan de specs houd, zoals max RPM, asgat, etc.

Je kunt ze gerust even bellen voor advies, ik heb eens een verkeerd blad geleverd gekregen en kon hem zo terugsturen, dag later had ik al een nieuwe. Vriendelijke lui aan de telefoon destijds.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Twijfels schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:17:
@JT let even op de Bosch zelf maar 2 accu’s p.p. uitgeeft, 3e machine zou je even via een familielid of buurman moeten registreren voor extra Procore accu’s
Reeds gedaan :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

Even een trip to history, paar weken geleden had @Fraggert het over een 'zero-clearance insert' voor een afkortzaag.
Fraggert schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:56:
[...]

Ik denk inderdaad dat het komt dat het puntje kantelt. Je kunt dit eenvoudig testen door dezelfde zaagsnede te maken maar dan verderop in de balk.

Een zero-clearance insert kan denk ik hier wel een oplossing bieden.
Nu heb ik zitten googlen maar misschien gebruik ik de verkeerde termen? Waar vind ik zo'n ding voor de Makita 1018LN?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:10
Allen bedankt voor de reacties en het meedenken!
Twijfels schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:21:
[...]

Het is nogal een brede vraag en zeer afhankelijk van wat je gaat doen.
Als ik al mijn gereedschap kwijt zou zijn en €300 uit mocht geven aan allround (goed!) spul zou ik dit in ieder geval kopen:
€56 - Wera bitset met bitratel, doppen en bitschroevendraaier
€39 - Wera schroevendraaierset incl VDE voor de meeste klussen
€45 - Knipex 3-delige tangenset
€21 - Knipex waterpomptang
€8 - Mannesmann klauwhamer, dat hoeft geen duur ding te zijn
€35 - Gedore Red steeksleutelsetje

Dan ben je iets meer dan €200 kwijt. Dan heb je in ieder geval nog een waterpas, rolmaat, aftekenpotloden, mogeljk een handzaag, boormachine met boren nodig (heb dit allemaal niet genoemd, aangezien ik denk dat je wel een deel ervan al hebt). Lijmklemmen zijn ook wel handig om een paar te hebben.

Zou daarna kijken naar wat je wilt doen en of je gereedschap volstaat. Met bovengenoemde lijstje (kunnen ook andere merken zijn hoor) heb je wel een hele brede basis met standaard maten voor handen in ieder geval :)
Ik snap dat het inderdaad een hele brede vraag is.
Doel is om een leuke basis te gaan creëren om van daar uit daar waar nodig aan te vullen.
Maar met een goede basis wil ik voorkomen dat ik voor iedere volgende stap in de werkzaamheden weer in de auto kan springen en aangewezen ga zijn op een Gamma om door een (met alle respect) vakkenvuller met beperkte kennis, om spullen bij te halen. Dat zal al genoeg gaan gebeuren.

Vandaar dat ik met het idee zat om een set aan te schaffen maar blij met de feedback die ik hier heb ontvangen om daar vanaf te zien.
De basis dingen als een hamer en een schroevendraaier zijn vanzelfsprekend maar wanneer dan kom je bij de tangen en dan zijn daar 101 verschillende varianten van.

Heb al wel het e.e.a. aan bij elkaar geraapt zooitje, maar nu als aanstaande huiseigenaar met klus ambities wil ik daar gewoon een frisse start mee maken.
Wat elektrisch handgereedschap heb ik een accuboormachine(Bosch proffesional GSR 18v met bitset) en een metabo klopboormachine.

Zou dus een optie zijn om het bitset van de Bosch te gebruiken met bijvoorbeeld een Wera bitschroevendraaier.
Of zit er dan weer een verschil in tussen bits voor elektrisch- en hand apparatuur?

Zoals gezegd ga ik dus in november beginnen met klussen.
Wat er zoal op het lijstje staat is:
- wand slopen
- wand bouwen(houten frame en gipsplaten)
- koof bouwen (hout en gipsplaten)
- plafond verlagen
- elektra aanleggen tbv keuken
- waterleiding/afvoer verleggen
- keuken plaatsen
- inbouw reservoir plaatsen

Met name de zaag, boormachine en schroevendraaier zullen goed gebruikt gaan worden schat ik zo in.

Wat elektrisch apparatuur wat ik nog wil aanschaffen is een cirkelzaag en heb m'n oog nu laten vallen op de Bosch professional GKS 18v-57. Met name omdat ik de accu's hier al voor heb en ook een tweetal L-boxxen bezit.
Waar ik ook nog naar aan het kijken ben is een kruislaser lijn. Daar ben ik me nog een beetje verder in aan het oriënteren want ook hier begint het bij een euro of 60 met oplopend tot 400.
Dus even kijken wat ik nodig heb en wat voor mij voldoet.

[ Voor 6% gewijzigd door Flix20 op 31-08-2020 10:02 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:44
Oke, ik ben helemaal klaar met mijn decoupeerzaag! Wat een bagger ding. Ik heb een bosch groen pst650 en heb er constant gedonder mee. Zaagjes die niet los komen uit het befaamde sds systeem. Het blad dat niet haaks is en zaagjes die krom trekken omdat de geleider bij het eerste bochtje los schiet.

Gisteren een keuken gedemonteerd en iedere keer als je het ding gebruikt baal je van het apparaat. Ik ben daarom op zoek naar iets nieuws. Mijn oog is gevallen op een bosch pro gst 150 se. Ik ben benieuwd of jullie deze adviseren. Ik wil echt een stap beter dan wat ik had en kan deze zaag combineren met een invalzaag.

Ergens deze winter gaan we de bijkeuken aanpakken. Daar ga ik een aanrechtblad en kastjes plaatsen waar een watertje komt, tafelmodel koelkast, droger en wasmachine bouw ik daar in. Houthok moet nog gemaakt worden, kast in het schuurtje enzovoort...

Daarbij is het lekker om te kunnen vertrouwen op een degelijke decoupeerzaag. Een vast budget is er niet, ik wil een goed ding hebben voor ongeveer 150,- mits daarmee het apparaat goed is.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pixeltje schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:46:
Even een trip to history, paar weken geleden had @Fraggert het over een 'zero-clearance insert' voor een afkortzaag.

[...]

Nu heb ik zitten googlen maar misschien gebruik ik de verkeerde termen? Waar vind ik zo'n ding voor de Makita 1018LN?
ah juist, ik had even moeten melden dat de meeste zero clearance inserts DIY zijn :)

Op die manier zitten er "zero clearance" tussen het zaagblad en je insert. Het blokje dat je afzaagt kan dan niet kantelen.

Die bedoeling hiervan was uitsluiten of de ruimte tussen je zaagblad en het werkblad allicht het probleem was van jouw bokkende zaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_NDqWyWIEQ4VcPW2NfAjHBBOmY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jXXfCrYSaTtRhjftZWltOQLN.jpg?f=user_large

Op zaagtafels en, in mindere aantallen afkortzagen, wordt die insert vervangen door een plaatje hout of trespa etc als je die dan doorzagen op de maat van je zaagblad heb daar geen ruimte tussen.

Dat wordt gedaan voor een verbeterde stofafzuiging en tegen het splinteren van je werkstuk.

Heb je al wat meer gezaagd? nog steeds problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

stevens20 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:52:
Oke, ik ben helemaal klaar met mijn decoupeerzaag! Wat een bagger ding. Ik heb een bosch groen pst650 en heb er constant gedonder mee. Zaagjes die niet los komen uit het befaamde sds systeem. Het blad dat niet haaks is en zaagjes die krom trekken omdat de geleider bij het eerste bochtje los schiet.

Gisteren een keuken gedemonteerd en iedere keer als je het ding gebruikt baal je van het apparaat. Ik ben daarom op zoek naar iets nieuws. Mijn oog is gevallen op een bosch pro gst 150 se. Ik ben benieuwd of jullie deze adviseren. Ik wil echt een stap beter dan wat ik had en kan deze zaag combineren met een invalzaag.

Ergens deze winter gaan we de bijkeuken aanpakken. Daar ga ik een aanrechtblad en kastjes plaatsen waar een watertje komt, tafelmodel koelkast, droger en wasmachine bouw ik daar in. Houthok moet nog gemaakt worden, kast in het schuurtje enzovoort...

Daarbij is het lekker om te kunnen vertrouwen op een degelijke decoupeerzaag. Een vast budget is er niet, ik wil een goed ding hebben voor ongeveer 150,- mits daarmee het apparaat goed is.
als je even naar beneden scrolt in deze zoekresultaten dan zie je onder andere de adviesen van Orf en Sluw :)

[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4

ps: ik heb overigens ook een dergelijke Bosch groen decou en die stuitert als een malle met wat voor soort zaagjes dan en kent ook jouw punten (lastig lossen etc)

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 31-08-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:29
Flix20 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:51:

Vandaar dat ik met het idee zat om een set aan te schaffen maar blij met de feedback die ik hier heb ontvangen om daar vanaf te zien.
De basis dingen als een hamer en een schroevendraaier zijn vanzelfsprekend maar wanneer dan kom je bij de tangen en dan zijn daar 101 verschillende varianten van.
Zelf ben ik juist wel begonnen met een complete set handgereedschap, ook met de gedachte dat gereedschap tijdens de verbouwing nog wel eens "misbruikt" wordt.
Dit wel je echter niet als het gelijk duur gereedschap is.

Zodra iets kapot gaat of het voldoet niet vervang ik het voor een "echt" merk.
Verder miste ik in de set toch nog wel wat materiaal dus dan heb je nog budget over om aan te vullen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freez
  • Laatst online: 27-08 09:10

Daar heb ik heel toevallig dit weekend ook naar zitten kijken, maar toch maar niet gedaan.
Het belangrijkste van die GST 150SE dat je niet met de trekker de snelheid kunt regelen, maar dat moet je met een klein wieltje aan de achterkant doen.
Met veel ander zaagwerk vind ik het zelf altijd wel handig om wel de snelheid te kunnen regelen zoals met veel bochten.
Daarom zelf maar de Bosch GST 18 V-LI B gekocht dit weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Flix20 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:51:
Allen bedankt voor de reacties en het meedenken!

[...]

Wat elektrisch apparatuur wat ik nog wil aanschaffen is een cirkelzaag en heb m'n oog nu laten vallen op de Bosch professional GKS 18v-57. Met name omdat ik de accu's hier al voor heb en ook een tweetal L-boxxen bezit.
Waar ik ook nog naar aan het kijken ben is een kruislaser lijn. Daar ben ik me nog een beetje verder in aan het oriënteren want ook hier begint het bij een euro of 60 met oplopend tot 400.
Dus even kijken wat ik nodig heb en wat voor mij voldoet.
Die cirkelzaag heb ik van het weekend besteld (via Toolstation, 2 accu's en lader gratis erbij, tot en met vandaag, max 2 accu's per adres en alles op dezelfde dag bestellen mocht je obv waarde van aanschaf 2 gratis accu's via Bosch willen). Kruislijnlaser heb ik op aanraden van @wheel besteld op AliExpress, scjijnt een echte Bosch te zijn voor de Aziatische martk. Zoek maar even naar zijn posts. Heb je voor 5 tientjes een groene laser. Ik heb hem even gehouden bij de dure waterpas van de keukenzetter en was in ieder geval precies goed.

Fraggert schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

als je even naar beneden scrolt in deze zoekresultaten dan zie je onder andere de adviesen van Orf en Sluw :)

[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4

ps: ik heb overigens ook een dergelijke Bosch groen decou en die stuitert als een malle met wat voor soort zaagjes dan en kent ook jouw punten (lastig lossen etc)
Goh, wat raar zeg. Ook al is het groen, dat zou je niet verwachten. Ik heb een goedkope Skil van zeker een jaar of 7 a 8, zo niet meer met de standaard bijgeleverde zaagjes en daar heb ik al die gekkigheid niet mee.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JT schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:38:

Goh, wat raar zeg. Ook al is het groen, dat zou je niet verwachten. Ik heb een goedkope Skil van zeker een jaar of 7 a 8, zo niet meer met de standaard bijgeleverde zaagjes en daar heb ik al die gekkigheid niet mee.
yup, maakt niet uit of ik in MDF, douglas, multiplex, vuren of grenen zaag met fijne, grove of zaagjes die het midden houden, het stuitert en zaagt dramatisch. Ik had een tijd terug al even gezegd dat ik eerdaags even ga proefzagen met de hikoki (accu) van een maatje.

Daar ben ik nog niet aan toegekomen maar ik ga daar binnenkort even een schuurdeur aan de onderzijde inkorten, dan neem ik mijn zaagjes mee en een stuk douglas (plank, 20x200)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Fraggert schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:58:
[...]

ah juist, ik had even moeten melden dat de meeste zero clearance inserts DIY zijn :)

Op die manier zitten er "zero clearance" tussen het zaagblad en je insert. Het blokje dat je afzaagt kan dan niet kantelen.

Die bedoeling hiervan was uitsluiten of de ruimte tussen je zaagblad en het werkblad allicht het probleem was van jouw bokkende zaag.

[Afbeelding]

Op zaagtafels en, in mindere aantallen afkortzagen, wordt die insert vervangen door een plaatje hout of trespa etc als je die dan doorzagen op de maat van je zaagblad heb daar geen ruimte tussen.

Dat wordt gedaan voor een verbeterde stofafzuiging en tegen het splinteren van je werkstuk.

Heb je al wat meer gezaagd? nog steeds problemen?
Yes, en inderdaad als er maar een klein stuk overblijft aan de 'afvalzijde' loopt de zaag weleens klem. Ik heb nu deze besteld.. eens kijken..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:18
JT schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:38:
Kruislijnlaser heb ik op aanraden van wheel besteld op AliExpress, scjijnt een echte Bosch te zijn voor de Aziatische martk. Zoek maar even naar zijn posts. Heb je voor 5 tientjes een groene laser. Ik heb hem even gehouden bij de dure waterpas van de keukenzetter en was in ieder geval precies goed.
Sta op het punt deze te bestellen, ze bieden er ook zo'n mini statiefje erbij voor 20 EUR extra. Is het de moeite deze bij te bestellen?
Lijkt me dat je 'm op elk 'ongeveer' vlak oppervlak neer kunt zetten aangezien ie self levelling is..
Link: https://a.aliexpress.com/_BSUCPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pixeltje schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:09:
[...]

Yes, en inderdaad als er maar een klein stuk overblijft aan de 'afvalzijde' loopt de zaag weleens klem. Ik heb nu deze besteld.. eens kijken..
Verhip, daar wist ik het bestaan niet van d:)b

Wel nog steeds een vreemd probleem hoor, kan me voorstellen dat dat echt waardeloos is.

Had je al geprobeerd om na het doorzagen de zaag niet omhoog te tillen maar eens het blad tot stilstand te laten komen en daarna de zaagarm pas omhoog te doen?

Ik meen trouwens gelezen te hebben dat Makita ter plaatse kan komen als je een probleem hebt, nou weet ik niet of dit particulier ook opgaat en/of er hie rkosten aan zijn verbonden.

Je kan eens contact opnemen met Makita NL? Die site heeft toch ook een chat?

[ Voor 16% gewijzigd door Fraggert op 31-08-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
ps4mm schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:10:
[...]

Sta op het punt deze te bestellen, ze bieden er ook zo'n mini statiefje erbij voor 20 EUR extra. Is het de moeite deze bij te bestellen?
Lijkt me dat je 'm op elk 'ongeveer' vlak oppervlak neer kunt zetten aangezien ie self levelling is..
Is dat dezehttps://nl.aliexpress.com/item/33056120224.html toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Fraggert schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:21:
[...]

Wel nog steeds een vreemd probleem hoor, kan me voorstellen dat dat echt waardeloos is.

Had je al geprobeerd om na het doorzagen de zaag niet omhoog te tillen maar eens het blad tot stilstand te laten komen en daarna de zaagarm pas omhoog te doen?

Ik meen trouwens gelezen te hebben dat Makita ter plaatse kan komen als je een probleem hebt, nou weet ik niet of dit particulier ook opgaat en/of er hie rkosten aan zijn verbonden.

Je kan eens contact opnemen met Makita NL? Die site heeft toch ook een chat?
dat wordt de volgende stap denk ik ;) Het probleem doet zich voor nét voor het stuk hout helemaal door is en alleen bij scherpe verstekhoeken, waardoor het 'dikke' deel van je 'offcut' naar binnen leunt en dus tegen het blad aan leunt.Dat kan alleen gebeuren omdat er ruimte is tussen de insert en het blad dus ik hoop dat het met deze fancy gele plakdingen opgelost wordt. Anders Makita bellen.

Dat gaat misschien toch gebeuren want het lukt me niet om de zaag goed haaks te stellen. Dichtbij de fence gaat dat prima maar helemaal uitgetrokken blijft er één of twee streep afwijking tov haaks en dat is vervelend bij brede planken. Ik ga het van de week nog één keer proberen en als ik er dan niet uit kom bel ik Makita met de vraag wat ik verkeerd doe :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

ps4mm schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:10:
[...]

Die 4 graden compenseert nog redelijk ja. Maar niet oneindig. Hou er rekening mee dat je hem niet naar achteren kunt kantelen om de horizontale lijn omhoog te krijgen. Dan is die niet meer waterpas en bij te grote afwijking gaat de laser uit. Een klein statief is dus maar beperkt bruikbaar. Naar mijn mening steek je die 20 euro beter in een tweedehands volwaardig statief.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:18
Yes, dat is 'm toevallig :)

@JT thanks voor de uitleg!
Dan laten we dat mini dingetje voor wat het is en zoeken we een gewoon statiefje op.
Ga de laser gelijk bestellen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 19:09
die winkel op ali lijkt alles wel van bosch te verkopen. Seems the genuine article. Ik weet dat er bij de laser al gekeken is en ze niets raars kunnen vinden, maar zou het bij het andere spul ook zo zijn?

als je https://nl.aliexpress.com..._668%233480%2315683%23454 zou kopen, betaal je daar dan nog extra belastingen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:29

sphere

Debian abuser

@Tarkin ja je moet belasting betalen en als je het dan toch van ver weg haalt, misschien beter om guenstiger.de erop na te slaan en te laten verzenden naar Nederland via huifkar oid, denk niet dat je veel goedkoper uit zal zijn dan dat. Service is dan natuurlijk wel lastig, maar dat heb je met ali ook niet.

Oh ja en vanaf 2021 veranderen de regels, dan is goedkoop bestellen in China denk ik voorbij.

[ Voor 13% gewijzigd door sphere op 31-08-2020 12:10 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:20
Tarkin schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:43:
die winkel op ali lijkt alles wel van bosch te verkopen. Seems the genuine article. Ik weet dat er bij de laser al gekeken is en ze niets raars kunnen vinden, maar zou het bij het andere spul ook zo zijn?

als je https://nl.aliexpress.com..._668%233480%2315683%23454 zou kopen, betaal je daar dan nog extra belastingen op?
Officieel wel. Het hangt er volgens mij vanaf wat ze op de documenten noteren qua inhoud en waarde (en eventueel of je er door de Nederlandse douane uit gepikt wordt voor controle). Een gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
ps4mm schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Yes, dat is 'm toevallig :)

@JT thanks voor de uitleg!
Dan laten we dat mini dingetje voor wat het is en zoeken we een gewoon statiefje op.
Ga de laser gelijk bestellen (y)
Goede keuze, zowel de laser als het weglaten van dat mini-statiefje (al heb ik zoiets wel, omdat het bij m'n GLL 3-50 zat - echt gebruiken doe ik dat deel niet). Voor iets meer (in absolute zin) dan de nu bespaarde €20 heb je bijvoorbeeld een BT 150 op Amazon. Even afhankelijk van de werkhoogte die je nodig hebt. Een statieftas heb ik wel bij AE gehaald (https://nl.aliexpress.com/item/865992541.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 19:09
sphere schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:09:
@Tarkin ja je moet belasting betalen en als je het dan toch van ver weg haalt, misschien beter om guenstiger.de erop na te slaan en te laten verzenden naar Nederland via huifkar oid, denk niet dat je veel goedkoper uit zal zijn dan dat. Service is dan natuurlijk wel lastig, maar dat heb je met ali ook niet.

Oh ja en vanaf 2021 veranderen de regels, dan is goedkoop bestellen in China denk ik voorbij.
hmm, het was vooral een brainfart, ik wil wel zo'n ding maar 500e vind ik teveel voor het hobbymatige gebruik dat ik maar doe.

wat verandert er dan aan de regels vanaf volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Tevreden over die ladegeleiders? Kan ze neem ik aan ook prima in een houtenkast kwijt. Voor die prijs (<10e per set) is het echt een schijntje. Ik ga zelf ook een nieuwe Bosch kast maken, maar dan van Multiplex gewoon, maar ik stel het deels een beetje uit vanwege de kosten van de ladegeleiders (had deze laatst al naar 14e gekregen per set), maar dit zou wat schot in de zaak geven. Welliswaar niet zoveel dozen als jij, maar toch al wel 8+ lades hier.
Twijfels schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:17:
[...]

Welja, ik zou wel een lijstje kunnen geven, maar dan denk ik dat je nog steeds enige moeite hebt met alles in elkaar zetten zoals ik heb gedaan :9

Hoe dan ook is het globaal opgebouwd uit:
  • 30mm alu profielen
  • volledig uitschuifbare kogelladegeleiders
  • 12mm berken voor planken + zijpanelen ter versteviging (niet goed te zien nu op de foto)
  • 6mm berken voor de achterkant ter versteviging
  • 18mm berken voor de bovenkant
  • heel wat 3d geprinte houdertjes om de l-boxxen vast te klikken
Het is zelf wel even uitvogelen met hoe je de verbindingen et cetera zou willen doen, daar heb je legio mogelijkheden voor, ik heb blinde verbindingen gemaakt door kopse kanten te tappen en bolkop bouten te gebruiken.

De zijpanelen heb ik ingefreesd zodat ze precies in de sleuven van de alu profielen vallen. Backing kan je weer niet in de sleuven laten vallen omdat je dan de geleiders niet kan plaatsen :+

Ben langer bezig geweest met alles uitdenken dan maken, idee zat al erg lang in mijn hoofd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:10
sheane schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:19:
Tevreden over die ladegeleiders? Kan ze neem ik aan ook prima in een houtenkast kwijt. Voor die prijs (<10e per set) is het echt een schijntje. Ik ga zelf ook een nieuwe Bosch kast maken, maar dan van Multiplex gewoon, maar ik stel het deels een beetje uit vanwege de kosten van de ladegeleiders (had deze laatst al naar 14e gekregen per set), maar dit zou wat schot in de zaak geven. Welliswaar niet zoveel dozen als jij, maar toch al wel 8+ lades hier.

[...]
Ja voor de prijs echt onverslaanbaar, inmiddels een stuk of 40 ladegeleiders verwerkt in de werkbanken en allemaal probleemloos en echt lekker soepeltjes :)
Heb er ook 7 met lades van 112x60cm en zelfs dat gaat goed dus.

Zijn inderdaad bedoeld voor in normale houtenkasten, heb ze nog een klein beetje moeten bewerken en popnagels uit moeten boren voor in het aluminium dus. Dat is bij jou dan niet aan de orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Twijfels schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:42:
[...]

Ja voor de prijs echt onverslaanbaar, inmiddels een stuk of 40 ladegeleiders verwerkt in de werkbanken en allemaal probleemloos en echt lekker soepeltjes :)
Heb er ook 7 met lades van 112x60cm en zelfs dat gaat goed dus.

Zijn inderdaad bedoeld voor in normale houtenkasten, heb ze nog een klein beetje moeten bewerken en popnagels uit moeten boren voor in het aluminium dus. Dat is bij jou dan niet aan de orde
Tof, dank voor je reactie. Had jij de 400mm lades of ander formaat voor je Lboxen? De oude kast had van die el cheapo niet volledig uittrekbare rails van dat formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Tarkin schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:57:
[...]

hmm, het was vooral een brainfart, ik wil wel zo'n ding maar 500e vind ik teveel voor het hobbymatige gebruik dat ik maar doe.

wat verandert er dan aan de regels vanaf volgend jaar?
https://www.gadgetgear.nl...g-op-zendingen-uit-china/

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbremmer
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Solomon schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:50:
Getver, ik realiseer me dat ik best wat Makita zut nodig heb.. Een DFR550Z bandschroefmachine en een DTD171Z slagschroevendraaier.. Ik kan er eigenlijk niet mee wachten tot er weer een mooie 'gratis accu' actie komt, maar voel me wel een beetje dief van eigen portemonnee.. Volgende actie komt er in januari weer aan?
Lees in ieder geval deze post even.
Jelte in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Dilemma's. Ik heb gisteren een Stabila 80AS 30cm waterpas besteld voor in mijn nieuwe gereedschapskoffer. Maar nu kom ik erachter dat 40cm ook past. Welke gebruiken jullie vaker 30cm of 40cm?

Ik heb tevens al een 80cm en 120cm maar kwam erachter dat die echt te lang zijn voor het ophangen van kleinere dingen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Davidshadow13 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:17:
Dilemma's. Ik heb gisteren een Stabila 80AS 30cm waterpas besteld voor in mijn nieuwe gereedschapskoffer. Maar nu kom ik erachter dat 40cm ook past. Welke gebruiken jullie vaker 30cm of 40cm?

Ik heb tevens al een 80cm en 120cm maar kwam erachter dat die echt te lang zijn voor het ophangen van kleinere dingen.
Heb weliswaar alleen 30cm (en 60+), maar je hebt vaker een situatie waar de 30 wel en de 40 niet past. Dan waar de 40 wel past, en de 30 onbruikbaar is (overbrugging van punten, bovendien kan je dan de 80 wel weer pakken). Gewoon lekker de 30cm houden imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 02-08 17:50
Bedankt! Maar op dit moment komt de DTD171ZJ alleen voor in de lijst met de gratis rolbandmaat. Toch niet zo aantrekkelijk als een gratis accu ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Dag allemaal. Ik wil een multitool gaan kopen. Ik vraag me nu af hoe de Fein Multitalent (de lichtere variant dus) zich verhoudt tot de “standaard” Multimaster of bijvoorbeeld een Bosch blauw apparaat. Ik kijk naar de netsnoer versies, accu systemen zijn dus niet van belang. Is een lichte Fein voor bepaalde klussen te licht? Ik ga hem breed gebruiken bv. laminaat passend maken, badkamer voegen wegslijten, geen super intensief werk verwacht ik. Maar vind het dus lastig in te schatten hoeveel power genoeg is. Of is er ook nog verschil in bouwkwaliteit tussen de modellen?

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09
Jazzle schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:15:
[...]

Koop een 12v of 20v Parkside, hou je nog meer geld in je zak. Kwaliteit is imho beter dan B&D, beetje vergelijkbaar met Bosch groen.
Boudewijn schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:43:
@Gynnad ik ben geen bosch fan overigens, maar kijk ook even naar ergonomie. Ik heb bewust ook niet de allerlompste sterkste unit gekocht, maar wel iets wat ik fijn in de hand vind liggen. Heb ik meer aan dan aan meer koppel ofzo.

Oh en wat je ook doet, neem geen lidl bitsetje. je hebt meer aan een lidl machine en okay bitjes (wera, Witte (die laatste kun je per stuk bij hornbach kopen...) ) , dan een okay machine en zaadbitjes.
prein2 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:50:
@Gynnad ik heb zowel 10,8/12v (is hetzelfde) als 18v machines. Totaal 6 accuboormachine hier... Voor hetgeen jij beschrijft hebt je aan zo'n 20Nm ruim zat, het voordeel van 12v is dat het een stuk lichter is. Dus kies daarvoor.

De blauwe bosch 12v-15 welke je link (of de opvolger 12v-35) is hier enorm populair. Ik heb 'm niet, heb al 5 jaar een milwaukee m12, doet ook 30Nm of zo. Daar doe ik oprecht 99% van mijn klussen mee.

Laatst moest ik een gat van 117mm door baksteen boren met een diamant- gatboor. Daar heb ik mijn bosch 18v met 110 Nm voor gebruikt. Dat had de m12 niet gered 🤪.. Overigens was de 4Ah accu met 1 gat leeg, maar man wat een power! (En lamme arm op de ladder...)
Bedankt nog voor jullie reacties, heb een week geleden de PARKSIDE® Accu-schroefboormachine 12V besteld en heb hem nu een week in gebruik met een bit setje van Makita (die had ik nog een koffer liggen) en moet zeggen dat hij tot nu toe bovenverwachting werkt, nog geen enkel probleem tegen gekomen en overal in kunnen schroeven waar het nodig was.

Bedankt voor jullie goede adviezen!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:44
Freez schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:29:
[...]

Daar heb ik heel toevallig dit weekend ook naar zitten kijken, maar toch maar niet gedaan.
Het belangrijkste van die GST 150SE dat je niet met de trekker de snelheid kunt regelen, maar dat moet je met een klein wieltje aan de achterkant doen.
Met veel ander zaagwerk vind ik het zelf altijd wel handig om wel de snelheid te kunnen regelen zoals met veel bochten.
Daarom zelf maar de Bosch GST 18 V-LI B gekocht dit weekend.
Je noemt daar wel een belangrijk punt waar ik helemaal niet aan gedacht had. Welke versie had je? De D grip of de T grip? De D grip lijkt namelijk wel gewoon een trigger te hebben.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:44
stevens20 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:38:
[...]

Je noemt daar wel een belangrijk punt waar ik helemaal niet aan gedacht had. Welke versie had je? De D grip of de T grip? De D grip lijkt namelijk wel gewoon een trigger te hebben.
Dit zegt natuurlijk niks over een Bosch, maar bij een Makita is de trigger op de D-grip ook alleen maar aan-uit.

* Raymond mist zijn (helaas gesneuvelde) DJV180 nog wel eens.
Die 182 is echt niet fijner in het gebruik, om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:03
Freez schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:29:
[...]
Mijn vader heeft me een metabo decoupeerzaag overgelaten (van de tijd dat metabo nog een degelijk merk was ;) ). Dat is een D-grip, met een wieltje voor de snelheid vooraan. Wieltje kan je perfect bedienen met je duim terwijl je aan het zagen bent.
Persoonlijk heb ik liever een dergelijk systeem dan het systeem dat je de snelheid bepaalt met de trigger. Mij lijkt het, ik heb nog nooit met een triggergevoelig systeem gewerkt, dat als de zaag begint te bokken, je automatisch toch harder knijpt, waardoor het bokken alleen maar erger wordt.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:44
Arator schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:06:
[...]

Mijn vader heeft me een metabo decoupeerzaag overgelaten (van de tijd dat metabo nog een degelijk merk was ;) ). Dat is een D-grip, met een wieltje voor de snelheid vooraan. Wieltje kan je perfect bedienen met je duim terwijl je aan het zagen bent.
Persoonlijk heb ik liever een dergelijk systeem dan het systeem dat je de snelheid bepaalt met de trigger. Mij lijkt het, ik heb nog nooit met een triggergevoelig systeem gewerkt, dat als de zaag begint te bokken, je automatisch toch harder knijpt, waardoor het bokken alleen maar erger wordt.
Ik ervaar dat precies andersom: Met de trigger kan ik precies de snelheid regelen en dus bokken voorkomen.
Zeker met de nieuwe makita ben je overgeleverd aan de electronica: Die langzaam start en bij het voelen van weerstand de snelheid tot de ingestelde snelheid opvoert. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 15:08
mddd schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:10:
Dag allemaal. Ik wil een multitool gaan kopen. Ik vraag me nu af hoe de Fein Multitalent (de lichtere variant dus) zich verhoudt tot de “standaard” Multimaster of bijvoorbeeld een Bosch blauw apparaat. Ik kijk naar de netsnoer versies, accu systemen zijn dus niet van belang. Is een lichte Fein voor bepaalde klussen te licht? Ik ga hem breed gebruiken bv. laminaat passend maken, badkamer voegen wegslijten, geen super intensief werk verwacht ik. Maar vind het dus lastig in te schatten hoeveel power genoeg is. Of is er ook nog verschil in bouwkwaliteit tussen de modellen?
Met een lichte versie kan je ook alles doen, je moet sowieso de machine het werk laten doen, je moet alleen oppassen dat je hem niet te lang gebruikt en op tijd af laat koelen, dus vóórdat hij gaat stinken. ;)
De zwaardere gaan langer mee qua gebruiksduur maar ook die kan je om zeep helpen. Zo heb ik net mijn Supercut verbrand op een merbau trap door toch nog even die laatste twee treden bij te zagen zonder hem af te laten koelen (kon dacht ik...). :(
Een Multimaster had ik voor deze al eens verbrand....... deze Supercut heb ik jaren mishandeld voor hij de geest gaf vorige maand.

Als je hem breed in gaat zetten zoals je zegt zou ik voor de beste gaan waarvoor je budget vrij kan maken.
Je zal namelijk nog veel meer vinden waar dat ding handig voor is, en dan is het fijn als je niet elk kwartier hem af hoeft te laten koelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 31-08-2020 22:17 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Teijgetje schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:16:

Als je hem breed in gaat zetten zoals je zegt zou ik voor de beste gaan waarvoor je budget vrij kan maken.
Je zal namelijk nog veel meer vinden waar dat ding handig voor is, en dan is het fijn als je niet elk kwartier hem af hoeft te laten koelen.
Herkenbaar. Wij hebben een multitool besteld voor een specifieke klus. En nu is er al een lijstje van 5 dingen ofzo waar hij voor ingezet gaat worden. "Oh ja daar is hij ook verrekt handig voor...", dat idee.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freez
  • Laatst online: 27-08 09:10
stevens20 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:38:
[...]

Ik heb de D grip, met die trekker kun je de snelheid controleren.
Degene waar jij het in eerste instantie over had was de CE met T grip, die heeft alleen een aan/uit schakelaar. (afgelopen dagen ook erg zitten zoeken voor een vervanger voor mijn groene Bosch die rare geluiden maakt bij zagen)
Je hebt ook de BCE, die is dan weer met een D grip (en met een stekker ten opzichte van diegene die ik heb gekocht), ik denk dat bij Bosch de "B" dan voor de "D" grip staat :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:52

yay

Raymond schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:54:
Ik ben vanmiddag nog ff naar hornbach geweest en heb daar met laagste prijs garantie een makita dur181z gehaald. Voor €75 geslaagd en net op tijd voor een gratis accu :D
Ik zie net dat de actie van Makita op tuin en park machines weer verlengd is: tot en met december... :?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Sta jij nooit je heg te snoeien met Kerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbaidjoe
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 08:38
Raymond schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:08:
[...]

Ik ervaar dat precies andersom: Met de trigger kan ik precies de snelheid regelen en dus bokken voorkomen.
Zeker met de nieuwe makita ben je overgeleverd aan de electronica: Die langzaam start en bij het voelen van weerstand de snelheid tot de ingestelde snelheid opvoert. Erg irritant.
Festool heeft dat ook. Waardeloze feature.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Fraggert schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:21:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4WGOZuA2Lk-Jj4DUUX8jAyZhs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BeO9XFiTkBA5Ph8uKmPl6kby.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8v5E9gn69zXN9yKGomhQ0I-u5Bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bxfJBhf8OcznelRSCrfUBrKZ.jpg?f=fotoalbum_large

Works a treat. T spul houd een beetje het midden tussen dun plastic en dikke tape maar werkt goed. Plakt stevig en de zaagsnede is (behalve eindelijk echt haaks) nu ook heel duidelijk zichtbaar. Wat proefstukken gezaagd om consistentie te testen en dat werkt heel goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zijn decoupeerzaagbladen voor metaal altijd van hardmetaal?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
@JT: Altijd hard metaal, alhoewel de ratio van het staal tijden de productie kan veranderen (en dus zachter of harder).

Er is natuurlijk altijd een verschil tussen de kwaliteit. Sommige worden gewoon meer of minder gevijld door de fabrikant, andere worden na vijlen nog bijgewerkt met een steen. Voor ceramiek of glas wordt er nog diamant toegevoegd alhoewel je dan bij 'specialiteit' moet zoeken en er zijn er die hun zaagblad versterken met een of ander metaal, ze zeggen dan wel "extra hard staal zaagblad" maar het is geen stuk diamant of extra hard staal waar je mee zaagt, enkel toegevoegd aan de snijdende uiteindes, extra hard staal is ook extra broos.

Met een zaagblad altijd zorgen dat je een beter blad (duurder dan de goedkoopste) kiest als je een mooier afgewerkt resultaat wilt en als je denkt dat het bot is of je gebruikt het niet voor een tijdje en er is roest, beter weg dan blijven snijden, een zaagblad kost enkele euros, veel minder dan een stuk hardhout of wat je ook zaagt.

[ Voor 40% gewijzigd door Guru Evi op 01-09-2020 21:01 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Guru Evi schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:53:
@JT: Altijd hard metaal, alhoewel de ratio van het staal tijden de productie kan veranderen (en dus zachter of harder).

Er is natuurlijk altijd een verschil tussen de kwaliteit. Sommige worden gewoon meer of minder gevijld door de fabrikant, andere worden na vijlen nog bijgewerkt met een steen. Voor ceramiek of glas wordt er nog diamant toegevoegd alhoewel je dan bij 'specialiteit' moet zoeken en er zijn er die hun zaagblad versterken met een of ander metaal, ze zeggen dan wel "extra hard staal zaagblad" maar het is geen stuk diamant of extra hard staal waar je mee zaagt, enkel toegevoegd aan de snijdende uiteindes, extra hard staal is ook extra broos.

Met een zaagblad altijd zorgen dat je een beter blad (duurder dan de goedkoopste) kiest als je een mooier afgewerkt resultaat wilt en als je denkt dat het bot is of je gebruikt het niet voor een tijdje en er is roest, beter weg dan blijven snijden, een zaagblad kost enkele euros, veel minder dan een stuk hardhout of wat je ook zaagt.
Dank :) Gipsvezelplaten van Fermacel :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 15:08
@JT De goedkope blaadjes zijn hardmetaal/HSS, de betere zijn Bi-Metaal/BiM.

Hier wat voorbeeldjes van Metabo met gebruiksdoeleinden

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Nu online
Vandaag wat nieuwe boortjes binnengekregen. Moet van het weekend de woning van mijn ouders bekleden met keralit. Dus veel kunststof, hout en aluminium boren. Ben benieuwd of die multicut boortjes van Bosch met zo fijn zijn als die van Alpen.

De HSS-G van Rotec maken echt een wereld van verschil t.o.v. de Poolse metaaalboortjes die ik nu heb. En ook mooi een ABS doosje i.p.v pisbakkenstaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3VdP1wZs5G6qun7HiIlF3uSuGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqYr3ErqUxbZwQi4U7qTmsw3.jpg?f=fotoalbum_large

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mooi spul, ik heb een sterk gelijkend setje van Izar. Way beter dan goedkope meuk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Boudewijn schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 23:12:
[...]

Herkenbaar. Wij hebben een multitool besteld voor een specifieke klus. En nu is er al een lijstje van 5 dingen ofzo waar hij voor ingezet gaat worden. "Oh ja daar is hij ook verrekt handig voor...", dat idee.
Deze vraag komt regelmatig langs bij [insert machine name], maar weet je zeker dat je voor de snoerversie wilt versus accu (voor het accuplatform waar je al op zit)? Ik heb dat ding al tientallen keren moeten gebruiken hoog op een ladder op moeilijke plekjes waar ik niet graag een snoer had willen hebben. Niet alleen ben je wendbaarder, maar het voelt voor mij ook net iets veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Alsjemenou schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:56:
[...]

Deze vraag komt regelmatig langs bij [insert machine name], maar weet je zeker dat je voor de snoerversie wilt versus accu (voor het accuplatform waar je al op zit)? Ik heb dat ding al tientallen keren moeten gebruiken hoog op een ladder op moeilijke plekjes waar ik niet graag een snoer had willen hebben. Niet alleen ben je wendbaarder, maar het voelt voor mij ook net iets veiliger.
Zeker maar ik stel ook niet de vraag he? (weet je zeker dat je op mij reageert?).
Festool verkoopt trouwens niet eens een snoerversie ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Ik heb laatst dat onderstel voor m'n afkortzaag voor €30 bij Lidl besteld. Was redelijk tevreden tot me opviel dat de ondersteunende rollers scheef leken. Het bleek dat de zaag door z'n gewicht achterover leunde.

De zaag zit op een platform met klemmen, welke op het onderstel kan worden bevestigd. Nu is het zo dat die klemmen niet sterk genoeg zijn, waardoor de zaag achterover leunt. Hierdoor kan ik een stuk hout nooit recht op de zaag en beide draagarmen van het onderstel leggen. Het lijkt een detail, maar wordt na twee dagen werken wel storend.

Ik heb de klemmen al gesteld, maar naast kapot schroefdraad, leverde dit niks op.

Iemand bekend met dit probleem een evt een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Boudewijn schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:12:
[...]
Zeker maar ik stel ook niet de vraag he? (weet je zeker dat je op mij reageert?).
Niet meer. Een paar jaar terug verkochten ze de Vecturo 400 met snoer, maar die was niet heel lang te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Boudewijn schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:12:
[...]
Nee ik stelde de vraag, maar ik bedoelde dat dezelfde vraag regelmatig langskomt voor andere machines. Ik was een beetje in de war, ik kwam er nu pas achter dat @mddd nadacht over een snoerversie en niet jij :+

Ben benieuwd hoe de Festool zich houdt ten opzichte van een Fein/Bosch/Makita. Festool kennende goede stofafzuiging (als je de set hebt) en minder trilling op de handen.

[ Voor 6% gewijzigd door Alsjemenou op 01-09-2020 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Framoes schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:17:
[...]

Niet meer. Een paar jaar terug verkochten ze de Vecturo 400 met snoer, maar die was niet heel lang te koop.
I know, maar ze hebben er nu dus maar 1 in het assortiment, de OSC 18. Die is dus besteld.
Schuurvoetje erbij van Bosch, en de doos met festool accessoires erbij.

Leuk speelgoed, komt morgen binnen Inshallah.

Klusjes die ik nu al heb staan:

- Met een ijzerzaagje (al gekocht) een scharnier dat ik niet los krijg verwijderen.
- 2 drempels verwijderen
- Voeg in een vensterbank aanpakken
- Stukje uit een lucht affvoerbuis halen (Die is opgefrommeld aan de binnkant waardoor een ventilator niet lekker past)
Alsjemenou schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:19:
[...]

Nee ik stelde de vraag, maar ik bedoelde dat dezelfde vraag regelmatig langskomt voor andere machines. Ik was een beetje in de war, ik kwam er nu pas achter dat @mddd nadacht over een snoerversie en niet jij :+

Ben benieuwd hoe de Festool zich houdt ten opzichte van een Fein/Bosch/Makita. Festool kennende goede stofafzuiging (als je de set hebt) en minder trilling op de handen.
De festool is een Fein met mooiere kleurtjes :) (Fein maakt hem kennelijk voor Festool). De diepteaanslag/houder schijnt beter te zijn. Prima. Niet heel onverwacht heb ik al wat ander materiaal uit Festools ecosysteem, dus dat was vrij makkelijk voor me. De makita schijnt niet geweldig te zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Boudewijn op 01-09-2020 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
Boudewijn schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:21:
[...]

- Met een ijzerzaagje (al gekocht) een scharnier dat ik niet los krijg verwijderen.
Ik hoop voor je dat je geen wood+metal zaagje hebt gekocht en eventueel meer dan een zaagje hebt gekocht? Heb ooit eens paar schroeven moeten verwijderen met de multitool met een wood+metal blad. Na 1 schroef was het hele blad naar de filistijnen.
De festool is een Fein met mooiere kleurtjes :) (Fein maakt hem kennelijk voor Festool). De diepteaanslag/houder schijnt beter te zijn. Prima. Niet heel onverwacht heb ik al wat ander materiaal uit Festools ecosysteem, dus dat was vrij makkelijk voor me. De makita schijnt niet geweldig te zijn.
Ik snap de keuze wel. Multitool voor Bosch Blauw gegaan omdat de accu actie liep en ik al wat Bosch Blauw spul had, maar voor het gros van de andere machines kies ik voor Festool. Vooral als comfort en stofafzuiging een rol speelt.

Morgen komt de Kapex en ETS 150/5 binnen, kan niet wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Alsjemenou schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:31:
[...]

Ik hoop voor je dat je geen wood+metal zaagje hebt gekocht en eventueel meer dan een zaagje hebt gekocht? Heb ooit eens paar schroeven moeten verwijderen met de multitool met een wood+metal blad. Na 1 schroef was het hele blad naar de filistijnen.
Nope een carbide zaagje van Bosch. Als hij hierna op is is dat zo.

https://www.gereedschapce...ock-metaal-20-x-40mm.html
Bij Hornbach meegepakt van het weekend, hij lijkt speciaal hiervoor te zijn. Ik kom met goede boortjes ook niet echt in die schroeven, dus een linkstappende schroef is niet echt een oplossing.

De all-purpose zaagjes ga ik niet vernaggelen aan metaal, ik had al bedacht dat die vast vrij snel op zijn als ik ermee in harde schroeven ga beuken.
Ik snap de keuze wel. Multitool voor Bosch Blauw gegaan omdat de accu actie liep en ik al wat Bosch Blauw spul had, maar voor het gros van de andere machines kies ik voor Festool. Vooral als comfort en stofafzuiging een rol speelt.

Morgen komt de Kapex en ETS 150/5 binnen, kan niet wachten :9~
Nice, ik ben jaloers.

Enige waar ik zo mee zit is dat ik 3x 5.2Ah accus heb, en de multitool wellicht wat zwaar wordt met zo'n ding. Nou ja prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
Boudewijn schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:21:
[...]

I know, maar ze hebben er nu dus maar 1 in het assortiment, de OSC 18. Die is dus besteld.
Schuurvoetje erbij van Bosch, en de doos met festool accessoires erbij.

Leuk speelgoed, komt morgen binnen Inshallah.

Klusjes die ik nu al heb staan:

- 2 drempels verwijderen
- Voeg in een vensterbank aanpakken
- Stukje uit een lucht affvoerbuis halen (Die is opgefrommeld aan de binnkant waardoor een ventilator niet lekker past)
Je denkt zo'n machine nooit nodig te hebben, maar het maakt veel klussen zoveel makkelijker. En sommige klussen ineens wel mogelijk.
Fein en Festool staan eenzaam bovenaan; Bosch (met snoer iig) ergens op afstand tweede; Makita, DeWalt en Milwaukee matig. Amper reductie van trillingen en minder efficiënt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Framoes schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:38:
[...]

Je denkt zo'n machine nooit nodig te hebben, maar het maakt veel klussen zoveel makkelijker. En sommige klussen ineens wel mogelijk.

[...]

Fein en Festool staan eenzaam bovenaan; Bosch (met snoer iig) ergens op afstand tweede; Makita, DeWalt en Milwaukee matig. Amper reductie van trillingen en minder efficiënt.
Dat ja en zeker bij zo'n stuk gereedschap dat je stiekem wel vaak in handen hebt wil je graag goede ergonomie. Los van alle grappen en grollen vind ik juist festool fijn vwg die ergonomie.

Na het lenen van een lamellenfrees van een collega heb ik ook besloten dat ik een verbindingssysteem nodig heb. Domino is wel mooi spul zeg :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:18
Framoes schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:38:
[...]

[...]

In een review zie ik juist dat de Makita goed scoort op het reduceren van trillingen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
TheJVH schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:48:
[...]

In een review zie ik juist dat de Makita goed scoort op het reduceren van trillingen? :?
Ik vond het tov m'n Fein tegenvallen. Maar dat is misschien ook geen goeie vergelijking.

Vond het opvallend omdat Makita met AVT wel een goed systeem heeft in veel boorhamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pixeltje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:55:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Works a treat. T spul houd een beetje het midden tussen dun plastic en dikke tape maar werkt goed. Plakt stevig en de zaagsnede is (behalve eindelijk echt haaks) nu ook heel duidelijk zichtbaar. Wat proefstukken gezaagd om consistentie te testen en dat werkt heel goed zo.
kijk, hier houden we van d:)b

Dat ziet er serieus goed uit, fijn dat het werkt :)

"Works a treat" zeg je, ben je ook dat bokken van de zaag nu kwijt in extreme zaaghoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Fraggert schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:53:
[...]

"Works a treat" zeg je, ben je ook dat bokken van de zaag nu kwijt in extreme zaaghoeken?
Jazeker, want de reststukken kunnen niet meer tegen het blad vallen.

Also, ik heb nog 3 van die dingen over dus als iemand hier er eens eentje wilt proberen dan stuur ik er wel een op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pixeltje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:55:
[...]

Jazeker, want de reststukken kunnen niet meer tegen het blad vallen.
_/-\o_ fijn man d:)b
sphere schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:53:
Sta jij nooit je heg te snoeien met Kerst?
_O- :+

[ Voor 27% gewijzigd door Fraggert op 02-09-2020 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Davidshadow13 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:24:
.

De HSS-G van Rotec maken echt een wereld van verschil t.o.v. de Poolse metaaalboortjes die ik nu heb. En ook mooi een ABS doosje i.p.v pisbakkenstaal.
Ik heb haast dezelfde set (rijtje grote maten extra t/m 13mm) en ben daar erg tevreden over, vooral de prijs/kwaliteit van Rotec vind ik dikke prima. Ik gebruik hun boren, decoupeerzaagjes, gatzagen en recipro-bladen.

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 02-09-2020 08:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUUJRgXkcRJb4w2MGxdt2qO7RdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rodzSGxImUNuQR1G90rUAVk.jpg?f=fotoalbum_large

Mezelf getrakteerd :-) nu nog een extra langere liniaal er ook voor regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sheane schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:49:
[Afbeelding]

Mooi speeltje man maar wat een prijzen:P

* Boudewijn heeft voor 15e een nieuwe starrett simpele winkelhaak in de post zitten. Holy shit, dit is 3 trapjes mooier :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Boudewijn schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:56:
[...]

Mooi speeltje man maar wat een prijzen:P

* Boudewijn heeft voor 15e een nieuwe starrett simpele winkelhaak in de post zitten. Holy shit, dit is 3 trapjes mooier :9~
heb toevallig ook die goedkope starett winkelhaak, en de grotevan 35cm is perfect recht, de kleinere van 20cm heeft een kleine afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00

JB

Cédric roelt!

Davidshadow13 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:24:
Ben benieuwd of die multicut boortjes van Bosch met zo fijn zijn als die van Alpen.
Welke heb jij van Alpen? Lijkt me handig op de GSR 12V-15 FC :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choman
  • Nu online
[Afbeelding]

Wat is het precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:40
Ik weet niet of deze vraag hier helemaal op de juiste plek staat, maar goede verlichting valt naar mijn idee zeker onder de noemer gereedschap.

Ik ben momenteel bezig om mijn garage een update te geven De huidige situatie is nogal een rommeltje qua elektra, dus besloten om de elektra te vervangen.

Nu ben ik aan het kijken voor goede verlichting voor, met name, boven de werkplekken. Ik wil graag LED verlichting gaan toepassen (twijfel nog tussen inbouw en opbouw). Er is echter zoveel aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Zijn er hier wellicht mensen welke degelijke website of merk verlichting kunnen aanraden, het is vrij lastig om het degelijke spul van de rommel te onderscheiden vanwege het grote aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben toe aan een nieuwe klop boormachine. Echter zit ik te twijfelen aan het soort kop.
Ik heb nu een Makita met een snelspan kop. Echter is deze niet functioneel meer. De onderste ring is los geschoten en kan dus de boortjes niet goed meer vast draaien. De machine is zo’n 12 jaar oud verwacht ik.

Zijn die snelspankoppen tegenwoordig kwalitatief beter dan zo’n 10 jaar geleden?

Ik heb zelf deze op het oog:
pricewatch: Bosch GSB 16 RE

[ Voor 14% gewijzigd door Thombias op 02-09-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
[Afbeelding]

Fijn spul! Een tijdje terug heb ik de 150mm combinatiehaak gekocht, man wat baal ik dat ik dat niet een paar jaar terug al heb gedaan. Komt echt véél vaker van pas dan ik had verwacht _/-\o_ Prijzig, maar elke cent toch wel waard imo, denk dat ik dit setje binnenkort er ook maar eens bij ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Nu online
JB schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:33:
[...]

Welke heb jij van Alpen? Lijkt me handig op de GSR 12V-15 FC :)
Ik heb deze: https://www.hornbach.nl/s...elig/7456789/artikel.html

Bosch heeft ook zo'n zelfde setje maar dan zonder zeskantaansluiting: https://www.amazon.nl/Bos...ion&qid=1599043427&sr=8-2

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zag ze op Amazon maar reviews waren niet top. Daardoor getwijfeld alsmede de maatvoering. Hmm nog eens over nadenken. Kosten vallen mee maar moet er wel iets aan hebben.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_pM3tFbWC6N04X

Dat, Starrett 9ME-300 combinatie haak, centreer en graden stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Twijfels schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:37:
[...]

Fijn spul! Een tijdje terug heb ik de 150mm combinatiehaak gekocht, man wat baal ik dat ik dat niet een paar jaar terug al heb gedaan. Komt echt véél vaker van pas dan ik had verwacht _/-\o_ Prijzig, maar elke cent toch wel waard imo, denk dat ik dit setje binnenkort er ook maar eens bij ga kopen.
Dat is precies hier het geval, ongeveer voor dezelfde prijs al 4 andere dingen in huis gehaald en dacht nu moet het gewoon goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
En je wil eigenlijk de hele digitale catalogus van Starrett doorkijken. Weet je zeker dat je de versie hebt die klopt, en prijstechnisch het fijnste is. https://www.starrett.com/catalogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
sheane schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:57:
En je wil eigenlijk de hele digitale catalogus van Starrett doorkijken. Weet je zeker dat je de versie hebt die klopt, en prijstechnisch het fijnste is. https://www.starrett.com/catalogs
Dat wil de portemonnee waarschijnlijk niet, want ongetwijfeld dat er ook genoeg andere leuke dingen in staan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@Boudewijn @Alsjemenou Ik gaf inderdaad aan naar de snoer-versies van multitools te kijken. Reden is dat ik op dit moment niet echt een accu-systeem gebruik. Alleen mijn schroefboormachine is accu (Bosch groen) en die ga ik wel een keer vervangen (waarschijnlijk Bosch blauw) maar ik voorzie niet dat ik binnenkort veel andere apparaten ga kopen.

Het kan wel een overweging zijn om nu alvast de Bosch blauw richting op te gaan. Dan zou het zinnig zijn om een multitool daarvan te kopen. Maar nu 1 en binnen een jaartje wellicht 2 apparaten, ik weet niet of dat nu super nuttig is. Bovendien begrijp ik dat de Fein Multimate toch echt wel beter is dus als dat het enige Fein apparaat is dan net zo goed een stekker. Accu's gaan uiteindelijk toch een keer minder worden..

Argument voor accu is natuurlijk wel de portabiliteit van accu vs snoer. Dat is inderdaad wel een punt maar ik moet zeggen voor schuren of zagen heb ik daar tot nu toe niet echt last van gehad om met snoeren te werken. Uiteindelijk heb ik dan liever voor hetzelfde geld een goed apparaat met snoer dan een wat minder apparaat met accu's..

Als iemand nog tips of argumenten heeft in deze overweging, altijd welkom :)

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:49

orf

Laank schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:17:
Ik weet niet of deze vraag hier helemaal op de juiste plek staat, maar goede verlichting valt naar mijn idee zeker onder de noemer gereedschap.

Ik ben momenteel bezig om mijn garage een update te geven De huidige situatie is nogal een rommeltje qua elektra, dus besloten om de elektra te vervangen.

Nu ben ik aan het kijken voor goede verlichting voor, met name, boven de werkplekken. Ik wil graag LED verlichting gaan toepassen (twijfel nog tussen inbouw en opbouw). Er is echter zoveel aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Zijn er hier wellicht mensen welke degelijke website of merk verlichting kunnen aanraden, het is vrij lastig om het degelijke spul van de rommel te onderscheiden vanwege het grote aanbod.
Uit het andere topic:
orf schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:21:
Ik heb 12 van deze panelen in mijn kelder hangen: https://www.elektrohandel...l-w-witte-rand-plug-play/

Mijn kelder is iets van 12m x 4m. Het komt erg goed in de buurt van daglicht en ik heb nergens last van schaduw. Ik vond de prijs erg meevallen. Ik heb ze met High Tack tegen het plafond geplakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Laank schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:17:

Ik heb de eerste beste TL LED balk in de schuur van de Bauhaus, i.c.m. een kleine op de werkbank. Dit is samen genoeg licht en ik zou er niet veel meer aan willen besteden. Voordeel van zo'n LED TL ding is wel, ik kan er een paneel tegenaan butsen en hij is niet stuk, want er zit een plastic kap omheen...en ja dat gebeurt :X Schroom dus niet gewoon een ding van de bouwmarkt te halen. Daar kan je sowieso de lichtsterkte en kleur vaak zien.

Het hangt sterk af van je kluswerk en ruimte:
  • Doe je alles in de garage: Investeer in degelijke panelen in de categorie die @orf linkte met voldoende panelen is alles goed verlicht. Als ik de keuze opnieuw moest maken had ik (behalve geen puntdak) panelen genomen.
  • Is het slechts voor een klein deel wat je er verwacht te gaan doen (bijv. doe je de rest in de tuin/oprit/o.i.d.) zou ik kijken of het prijstechnisch nog steeds aantrekkelijk is om veel panelen te nemen, of snoep er een rij panelen af (2x4 of 2x2)
  • Doe je veel precieze werkzaamheden (solderen, fijnere bewerkingen) investeer dan in vooral in een goede lamp die je kan bijdraaien bij de werkbank (bijv. eentje die je kan klemmen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:25

Vliegvlug

Flight Simple

Kreeg vandaag een e-mail van Bosch binnen dat ze een nieuw portaal hebben voor registratie van gereedschap en aanvraag van verlengde garantie.

”Vanaf oktober 2020 is de verlengde garantie van drie jaar uitsluitend via het nieuwe digitale service portal PRO360 beschikbaar. Voor u betekent dit een groot voordeel, want de registratie in PRO360 verloopt veel sneller en eenvoudiger.

Dit betekent dat u de drie jaar garantie voor uw gereedschap binnen de vier weken na aankoop in PRO360 kunt registreren: https://www.bosch-professional.com/nl/nl/pro360/

Op het oude portal kunt u nog steeds terecht voor alle informatie over uw geregistreerde gereedschap en de garantievoorwaarden. Vanaf oktober zijn nieuwe registraties echter alleen mogelijk via PRO360.

Op verzoek kunnen we uw gereedschaps- en garantiegegevens van het oude portal naar PRO360 migreren. Zo kunt u alles via één portal bijhouden. Wilt u deze overdracht aanvragen? Ga dan naar het oude platform en kies het menu-item 'Gegevensoverdracht aanvragen'.

Belangrijk: Als u gegevens wilt overdragen, maak dan eerst een nieuw account op PRO360 en vraag daarna de overdracht aan via het oude portal:
https://webapp.bosch.de/warranty/locale.do?localeCode=nl_NL

Eigenwijs als ik ben heb ik natuurlijk eerst geprobeerd met mijn oude account in te loggen bij het nieuwe portal :P
Dat ging niet want kreeg de melding dat de gebruikersnaam of het wachtwoord niet klopte.
Een wachtwoordwijziging aanvragen in het nieuwe portaal op basis van mijn e-mail van het oude portal ging tot mijn verbazing dan weer wel :?
Doe er je voordeel mee :)

De gegevensoverdracht heb ik inmiddels aangevraagd, ben benieuwd hoe lang dat duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
Thombias schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:23:
Ik ben toe aan een nieuwe klop boormachine. Echter zit ik te twijfelen aan het soort kop.
Ik heb nu een Makita met een snelspan kop. Echter is deze niet functioneel meer. De onderste ring is los geschoten en kan dus de boortjes niet goed meer vast draaien. De machine is zo’n 12 jaar oud verwacht ik.

Zijn die snelspankoppen tegenwoordig kwalitatief beter dan zo’n 10 jaar geleden?

Ik heb zelf deze op het oog:
pricewatch: Bosch GSB 16 RE
Heeft een klopboor niet (praktisch) altijd een snelspanboorkop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

wheel schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:35:
[...]

@Thombias SDS zou ik nemen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:59
wheel schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:35:
[...]

Tandkrans kan ook. Boor zit op dezelfde manier vast binnen in de kop, maar de manier van vastmaken vergt een 'sleutel'. Dat laatste zorgt er dus voor dat het geen snelspankop is. De boor zit mogelijk wel beter vast op deze manier.

Hier verder uitgelegd: https://www.conrad.nl/inf...ereedschap/boormachines#5

[ Voor 15% gewijzigd door RobNemoo op 02-09-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:22

dragonhaertt

@_'.'

Klopboor =/= hamerboor(boorhamer?)
En SDS+ zou inderdaad de voorkeur hebben.

Mijn Bosch 2-28 dfv heeft zowel een sds+ als een snelspankop die makkelijk te verwisselen zijn. Ideale oplossing als jede flexibiliteit nodig hebt.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Kan iemand me het verschil vertellen tussen deze en deze circel zagen van Bosch?

Enigste verschil dat ik zo 123 kan zien is dat de één ook in een hoek tot 45 graden kan zagen en de ander niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Flix20 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:32:
Kan iemand me het verschil vertellen tussen deze en deze circel zagen van Bosch?

Enigste verschil dat ik zo 123 kan zien is dat de één ook in een hoek tot 45 graden kan zagen en de ander niet?
De 18V-57 heeft een diepere zaagsnede (57 vs 51mm), de V-LI heeft een hoger toerental. 18V-57 heeft led lampjes en volgens mij heeft de 18V-Li geen motorrem als ik de site zo zie.

Hoe dan ook, als je in de markt bent voor een 18v cirkel, zou ik eerder naar de 18V-57 G kijken, die is hetzelfde als de gewone -57, met als voorbeeld dat je hem ook kan gebruiken op een geleiderail zonder rare truukjes uit te voeren. Dat werkt stukken fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Flix20 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:32:

Degene met 06016A2101 als type nummer is de 18V-57G. Die wil je hebben gezien de G variant op een track kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ah Dank, zat al juist naar die met 06016A2101 te kijken.

Heb momenteel 2 2A accu's. Hoever ga je daarmee komen, of is een 4A hierbij wel écht een must?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Flix20 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:27:
Ah Dank, zat al juist naar die met 06016A2101 te kijken.

Heb momenteel 2 2A accu's. Hoever ga je daarmee komen, of is een 4A hierbij wel écht een must?
Zulke apparaten vreten accu's en je merkt het wel redelijk als de accu's leeg lopen. Wil je enigszins normaal gebruik ervan maken zou ik toch 4/5/8Ah accu's erbij zoeken.

Je bent net te laat voor de toolstation actie met accu's, maar als gevolg van die accu acties staan er nu wel heel veel nieuw op marktplaats. Zou persoonlijk niet meer dan €35 voor zo'n 4Ah procore accu geven op marktplaats, wel een stukje goedkoper dan nieuw nieuw kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Twijfels schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:49:
[...]

Zulke apparaten vreten accu's en je merkt het wel redelijk als de accu's leeg lopen. Wil je enigszins normaal gebruik ervan maken zou ik toch 4/5/8Ah accu's erbij zoeken.

Je bent net te laat voor de toolstation actie met accu's, maar als gevolg van die accu acties staan er nu wel heel veel nieuw op marktplaats. Zou persoonlijk niet meer dan €35 voor zo'n 4Ah procore accu geven op marktplaats, wel een stukje goedkoper dan nieuw nieuw kopen :)
Toevallig vanmiddag in een Toolstation filiaal gestaan.
Daar ging een 4A inderdaad voor €104,-..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Twijfels schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:49:
[...]

En de 4AH (=5s2p)accus kakken een stuk sneller in doordat er minder cellen parallel staan en deze dus een veelvoud van de stroom voor hun kiezen krijgen.

Of heeft Bosch al 5s1p accus met 21700 cellen? Die zijn dan natuurlijk wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:30
Dankzij dit forum de toolstation actie gezien met de gratis lader en normale 4Ah accu + procore 4Ah accu vanuit bosch actie.
Afgelopen zaterdag de Bosch GSA 18v-li en Bosch GDX 18v-200c besteld beide dus icm de toolstation en bosch actie.

Vandaag zijn de apparaten geleverd en tot mijn verbazing heb ik niet de lader met normale 4Ah accu's ontvangen maar 2 keer een lader met procore 4Ah accu's combi :) Daarbovenop krijg ik vanuit Bosch dus ook nog 2 extra procore 4Ah accu's.
Al met al dus 4 x procore 4Ah accu + 2 laders gratis vanuit de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
bbbrumbrum schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:09:
[...]

En de 4AH (=5s2p)accus kakken een stuk sneller in doordat er minder cellen parallel staan en deze dus een veelvoud van de stroom voor hun kiezen krijgen.

Of heeft Bosch al 5s1p accus met 21700 cellen? Die zijn dan natuurlijk wel ok.
https://www.bosch-profess...ocore18v-4-0ah-1600A016GB
Bestaan al een aardige tijd met 21700 cellen ;) Dat zijn ook de PROCore accu's waar hier de laatste tijd altijd op gedoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Twijfels schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:13:
[...]

https://www.bosch-profess...ocore18v-4-0ah-1600A016GB
Bestaan al een aardige tijd met 21700 cellen ;) Dat zijn ook de PROCore accu's waar hier de laatste tijd altijd op gedoeld wordt.
Ah nice! Dat mis ik bij Makita nog wel, de switch naar deze cellen. Alhoewel er niets mis is met de VTC 18650s die ze nu gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

bbbrumbrum schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:18:
[...]

Ah nice! Dat mis ik bij Makita nog wel, de switch naar deze cellen. Alhoewel er niets mis is met de VTC 18650s die ze nu gebruiken....
Makita gebruikt ook 21700’s.

In de nieuwe XGT 40V Max 4Ah accu’s :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1 ... 127 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic