Allen bedankt voor de reacties en het meedenken!
Ik snap dat het inderdaad een hele brede vraag is.
Doel is om een leuke basis te gaan creëren om van daar uit daar waar nodig aan te vullen.
Maar met een goede basis wil ik voorkomen dat ik voor iedere volgende stap in de werkzaamheden weer in de auto kan springen en aangewezen ga zijn op een Gamma om door een (met alle respect) vakkenvuller met beperkte kennis, om spullen bij te halen. Dat zal al genoeg gaan gebeuren.
Vandaar dat ik met het idee zat om een set aan te schaffen maar blij met de feedback die ik hier heb ontvangen om daar vanaf te zien.
De basis dingen als een hamer en een schroevendraaier zijn vanzelfsprekend maar wanneer dan kom je bij de tangen en dan zijn daar 101 verschillende varianten van.
Heb al wel het e.e.a. aan bij elkaar geraapt zooitje, maar nu als aanstaande huiseigenaar met klus ambities wil ik daar gewoon een frisse start mee maken.
Wat elektrisch handgereedschap heb ik een accuboormachine(Bosch proffesional GSR 18v met
bitset) en een metabo klopboormachine.
Zou dus een optie zijn om het bitset van de Bosch te gebruiken met bijvoorbeeld een Wera bitschroevendraaier.
Of zit er dan weer een verschil in tussen bits voor elektrisch- en hand apparatuur?
Zoals gezegd ga ik dus in november beginnen met klussen.
Wat er zoal op het lijstje staat is:
- wand slopen
- wand bouwen(houten frame en gipsplaten)
- koof bouwen (hout en gipsplaten)
- plafond verlagen
- elektra aanleggen tbv keuken
- waterleiding/afvoer verleggen
- keuken plaatsen
- inbouw reservoir plaatsen
Met name de zaag, boormachine en schroevendraaier zullen goed gebruikt gaan worden schat ik zo in.
Wat elektrisch apparatuur wat ik nog wil aanschaffen is een cirkelzaag en heb m'n oog nu laten vallen op de
Bosch professional GKS 18v-57. Met name omdat ik de accu's hier al voor heb en ook een tweetal L-boxxen bezit.
Waar ik ook nog naar aan het kijken ben is een kruislaser lijn. Daar ben ik me nog een beetje verder in aan het oriënteren want ook hier begint het bij een euro of 60 met oplopend tot 400.
Dus even kijken wat ik nodig heb en wat voor mij voldoet.
[
Voor 6% gewijzigd door
Flix20 op 31-08-2020 10:02
]