Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:02
Ha, fijn een topic voor zowel handgereedschap als elektrisch gereedschap!
Ik ga aan de gang met de plinten in m’n woonkamer. Ik heb plinten gekocht 90mm hoog en 22mm dik.
Lekker dik om mooi over de te kort gelegde parketvloer heen te leggen (bedankt vorige bewoner!)😒

Even de winkelhaak bij de hoeken in de woonkamer gehouden en het blijkt dat de hoeken ook niet haaks zijn. Plinten op 2x 45 graden verstek zagen gaat hem dus niet worden.

Uit de losse hand met een goede kapzaag de plint vals verstek zagen is mij niet gelukt, ga ik toch een eind van de getekende lijn af. Dus ik moet iets hebben wat mij helpt.

Nu denk ik niet uit de voeten te kunnen met een verstekzaag, zoals deze https://www.toolstation.nl/verstekzaag/p76675. Deze lijkt me echt te klein om mijn grote plint op kwijt te kunnen.

Heeft er iemand advies met welk gereedschap ik dit aan kan pakken? Elektrisch of niet-elektrisch? Had het niet in de planning zitten om nog een nieuwe zaagmachine erbij te kopen maar als het moet dan moet het...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24

World Citizen

FreeReef.nl

sheane schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:44:
[...]

Super bedankt! _/-\o_ Ik zeg gelijk opnemen in de TS voor alle mensen met vragen *O* sowieso al bonuspunten voor de kat ;-)
Top! Blij dat je er wat aan hebt.
Jullie bedankt voor de leuke avond, ik heb er veel plezier aan gehad :).
prein2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:47:
[...]

Ik doe niet aan dit soort video's.. En vervolgens een extra camera gemonteerd, strak gemonteerd, muziekje eronder en zelfs nog de bloopers op het eind..

Nieuwe roeping gevonden *O*
Haha Thanks!

Mijn roeping is dan het omzetten van een idee wat veel te complex lijkt, naar een concept. Daarom vind ik het leuk om dit te doen. Je bedenkt iets om 4 uur, en hebt een prototype om 10 uur. Het is natuurlijk een halvebakken video, maar ik leer er wel veel van zodat bij een volgend idee het prototype nog sneller en beter klaar is :).

En vooral onzin ideeën met humor... doe ik graag, dus ik ben de 2 heren die het verzochten echt dankbaar voor de inspiratie.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@badkuip Zwaaihaak om de hoek over te nemen, geodriehoek om het aantal graden te meten. Delen door twee en dan met een gehuurde verstelbare zaag (want eenmalig gebruik maar moet goed) onder de juiste hoek zagen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
The Eagle schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:06:
@badkuip Zwaaihaak om de hoek over te nemen, geodriehoek om het aantal graden te meten. Delen door twee en dan met een gehuurde verstelbare zaag (want eenmalig gebruik maar moet goed) onder de juiste hoek zagen.
Wat bedoel je met een verstelbare zaag? Een (elektrische) afkortzaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@badkuip Ja lijkt me handig, als ik bijvoorbeeld een Kapex zie, die kun je prima hiervoor tot op de graad nauwkeurig instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 28-07-2020 20:28 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Boudewijn schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:28:
@badkuip Ja lijkt me handig, als ik bijvoorbeeld een Kapex zie, die kun je prima hiervoor tot op de graad nauwkeurig instellen.
Hah, dan pak je ook gelijk een goed voorbeeld. Zeer instelbaar, maar ook zeer prijzig. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Alsjemenou schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:29:
[...]

Hah, dan pak je ook gelijk een goed voorbeeld. Zeer instelbaar, maar ook zeer prijzig. :9~
Daarom huren, of even kijken of de andere merken ook zoiets hebben. Vast wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Exact dat ja. Elektrische afkortzaag huren. Dit moet niet een beetje goed, dit moet eenmalig mar wel heel goed. Dus goed gereedschap.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
Boudewijn schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:33:
[...]

Daarom huren, of even kijken of de andere merken ook zoiets hebben. Vast wel ;).
Hmm, een weekje huren kost mij minimaal €60-70. Moet er dus toch geld aan uitgeven.
Nu zag ik bij de Gamma deze in de aanbieding: https://www.gamma.nl/asso...-216-m-lasercut/p/B521230

Wat mag ik verwachten van een afkortzaag uit deze prijsklasse?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat de geleider krom is ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:07:
[...]

Hoi Solomon,

eige tijd geleden is de "GKS190 vs Geleiderail"-discussie ook al langsgekomen, ik heb deze teruggezocht voor je.

@Marco1994 zocht namelijk een rail voor zijn GKS

Marco1994 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"

Vanaf p383 kun je enkele posts daarover terugvinden.

Ik zelf heb daar ook nog naar proberen te kijken maar de Bosch accesoires bleken een lastig verhaal.

Er is een geleiderail - adapter maar ik vraag me af of die op de FSN rails passen, volgens mij zijn die voor de simpeler rail met zo'n grote opstaande rand.

Ik zelf heb mijn vraagtekens bij de compatibiliteit.

Fraggert in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"

Uiteindelijk heeft Marco gekozen voor een Scheppach PL55 omdat hij nog geen zaag had gekocht.

Misschien dat @jadjong nog weet hoe het nou precies zat.
@Solomon De geleiderailadapter is alleen voor de oude FSN700/1400. Niet voor de nieuwe FSN800 en zijn broertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badkuip schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:45:
[...]

Hmm, een weekje huren kost mij minimaal €60-70. Moet er dus toch geld aan uitgeven.
Nu zag ik bij de Gamma deze in de aanbieding: https://www.gamma.nl/asso...-216-m-lasercut/p/B521230

Wat mag ik verwachten van een afkortzaag uit deze prijsklasse?
Prima ding. Zoek even in het topic want vraag komt bijna wekelijks langs. Bij binnenkomst even contoleren op haaksheid en anders geeft de manual aan hoe je hem kan instellen/verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
badkuip schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:51:
Ik ga aan de gang met de plinten in m’n woonkamer. Ik heb plinten gekocht 90mm hoog en 22mm dik.
Lekker dik om mooi over de te kort gelegde parketvloer heen te leggen (bedankt vorige bewoner!)😒

Even de winkelhaak bij de hoeken in de woonkamer gehouden en het blijkt dat de hoeken ook niet haaks zijn. Plinten op 2x 45 graden verstek zagen gaat hem dus niet worden.

Uit de losse hand met een goede kapzaag de plint vals verstek zagen is mij niet gelukt, ga ik toch een eind van de getekende lijn af. Dus ik moet iets hebben wat mij helpt.

Nu denk ik niet uit de voeten te kunnen met een verstekzaag, zoals deze https://www.toolstation.nl/verstekzaag/p76675. Deze lijkt me echt te klein om mijn grote plint op kwijt te kunnen.

Heeft er iemand advies met welk gereedschap ik dit aan kan pakken? Elektrisch of niet-elektrisch? Had het niet in de planning zitten om nog een nieuwe zaagmachine erbij te kopen maar als het moet dan moet het...
Waarom zou je niet met die verstekzaag uit de voeten kunnen? Ik heb ook zoiets staan (ziet er zelfs verdacht gelijkaardig uit) en heb even gemeten : je kan hier prima een plint van 9cm onder kwijt en is ook graad per graad af te stellen.

Gewoon goed klemmen en rustig zagen, lukt wel.

Ik zou die verstekzaag gewoon kopen om je plinten nu te doen en daarnaast een degelijke, niet de eerste de beste, afkortzaag kopen als je die ooit nodig hebt.

Mijn vader koopt (kocht) ook altijd van die prutdingen onder het motto "voor die paar keer dat je dat gebruikt". Je gebruikt dat inderdaad niet vaak, omdat je je dood ergert. Ondertussen leent 'ie nu gewoon mijn makitas en festools :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:57

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jadjong schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:07:
[...]

@Solomon De geleiderailadapter is alleen voor de oude FSN700/1400. Niet voor de nieuwe FSN800 en zijn broertjes.
Dan weet ik meteen waarom ik die railadapter niet snapte.

Ik heb een mafell invalzaag, die rails daarvoon zijn dezelfde als de nieuwe Bosch FSN, en hebben een dunne opstaande rand voor de dunne gleuf in de zool van de zaag.

Mijn oude bosch cirkelzaag had een brede gleuf in de zool en en geleiderail met een brede opstaande rand.

Die opstaande rand van de oude rail komt overeen met die railadapter.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:38

Een afkortzaag en de Bora Miterix om de hoek op te meten. Daarna klik je een kant van de Miterix eraf en met die kant stel je de hoek op de afkortzaag in, die is namelijk precies de helft van de gemeten hoek.

Zie bijvoorbeeld deze video:

Hij is in NL niet overal te krijgen ik heb hem hier gekocht: https://www.gereedschappr...ator-hoek-duplicator.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Welkom badkuip d:)b hoe meer zielen, hoe meer vreugd *O*

Mijn advies zou zijn om te overwegen of je nog meer klussen gaat/wil doen en dan bepalen wat voor budget je hebt. Ik kan je de Kapex 120 aanraden maar ik kan niet in je spaarvarken kijken.

Ga je meer klussen, dan is een afkortzaag (een elektrieke :+ ) echt een aanwinst.

Zelf overweeg ik de makita LS1018, de bosch GCM8JL of de goedkoopste (waar ik nog vetrouwen in heb) de GCM800SJ.
Hoewel je bij die laatste aan het grove blad al kunt zien dat voor fijn werk die minder geschikt is.

Moet het op budget, overweeg dan een japanse zaag.

Vergis je niet in de kosten van goed handgereedschap en bijv. lijmen, spijkers, schroeven, winkelhaak, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Skidmarks schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:30:
[...]

Een afkortzaag en de Bora Miterix om de hoek op te meten. Daarna klik je een kant van de Miterix eraf en met die kant stel je de hoek op de afkortzaag in, die is namelijk precies de helft van de gemeten hoek.

[YouTube: This New Tool Gets PERFECT MITERS]
Hij is in NL niet overal te krijgen ik heb hem hier gekocht: https://www.gereedschappr...ator-hoek-duplicator.html
De filmpjes van deze man helpen nou niet echt bij mijn plinten frustratie. Doe je best en kit de rest blijft bij mij de standaard. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:38
jadjong schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:39:
[...]

De filmpjes van deze man helpen nou niet echt bij mijn plinten frustratie. Doe je best en kit de rest blijft de standaard. :X
Hij doet eigenlijk alleen maar plinten en kroonlijsten dat is zijn vak en als je de andere videos van hem bekijkt doet hij dat zeer netjes. Of bedoel je dat jouw standaard is, doe je best en kit de rest ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
Ok. Ik heb niets aan een kromme zaag.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:11:
[...]

Prima ding. Zoek even in het topic want vraag komt bijna wekelijks langs. Bij binnenkomst even contoleren op haaksheid en anders geeft de manual aan hoe je hem kan instellen/verstellen.
Valt wel mee, hoe vaak ie langskomt, wordt meer gesproken over de versie KGS216M en dat is net een andere dan deze. Maar bedankt voor de tip dat deze zaag ook recht te stellen is.
Matthis schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:18:
[...]

Waarom zou je niet met die verstekzaag uit de voeten kunnen? Ik heb ook zoiets staan (ziet er zelfs verdacht gelijkaardig uit) en heb even gemeten : je kan hier prima een plint van 9cm onder kwijt en is ook graad per graad af te stellen.

Gewoon goed klemmen en rustig zagen, lukt wel.

Ik zou die verstekzaag gewoon kopen om je plinten nu te doen en daarnaast een degelijke, niet de eerste de beste, afkortzaag kopen als je die ooit nodig hebt.

Mijn vader koopt (kocht) ook altijd van die prutdingen onder het motto "voor die paar keer dat je dat gebruikt". Je gebruikt dat inderdaad niet vaak, omdat je je dood ergert. Ondertussen leent 'ie nu gewoon mijn makitas en festools :X
Ok, dat is een goede tip. Ik ga van het weekend eens langs bij de Toolstation en kijken wat ze voor me hebben.
Skidmarks schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:30:
[...]

[YouTube: This New Tool Gets PERFECT MITERS]
Fraggert schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:30:
[...]

Welkom badkuip d:)b hoe meer zielen, hoe meer vreugd *O*

Mijn advies zou zijn om te overwegen of je nog meer klussen gaat/wil doen en dan bepalen wat voor budget je hebt. Ik kan je de Kapex 120 aanraden maar ik kan niet in je spaarvarken kijken.

Ga je meer klussen, dan is een afkortzaag (een elektrieke :+ ) echt een aanwinst.

Zelf overweeg ik de makita LS1018, de bosch GCM8JL of de goedkoopste (waar ik nog vetrouwen in heb) de GCM800SJ.
Hoewel je bij die laatste aan het grove blad al kunt zien dat voor fijn werk die minder geschikt is.

Moet het op budget, overweeg dan een japanse zaag.

Vergis je niet in de kosten van goed handgereedschap en bijv. lijmen, spijkers, schroeven, winkelhaak, etc, etc.
Dankjewel allebei voor de tips. De pot is nog niet leeg maar dat hoeft ook niet. Ik zit mezelf nu al dood te ergeren aan de collectie elektrisch gereedschap die ik nu al heb: handcirkelzaag, multizaag, decoupeerzaag, accutol, boorhamer. Ik heb al een sloot geld uit gegeven aan gereedschap, misschien wel meer dan alleen al aan hout. Daarnaast heb ik maar een klein fietsenschuurtje waar nog geen werkbank in past.

Ik zal nog eens overwegen of ik met de afkortzaag, gehuurd uit de voeten kan. Ik begin in ieder geval met de handverstekzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 20:26
Iemand toevallig ervaring met een hakselaar? Doel is om snoeiafval mulchen zodat het weer terug bij de planten kan als voeding. Mijn oog was gevallen op Makita UD2500 maar de reviews zijn beetje wisselend. Budget max €300

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 06:50
Buurman heeft een Stihl GHE 105, maar die is met 350 net boven je budget. Heel fijne machine, werkt stil en rustig. Verwacht geen turbo hakselaar, maar takken tot 35mm dikte gaan er door. Op Marktplaats staat nu een GHE 135 voor 299, maar ik weet niet of Sittard bij je in de buurt is. Qua tuinspul vind ik Stihl heel fijn materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Fraggert schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:30:
[...]

De eerste twee zijn mooie machines, maar het nadeel van die dingen vind ik altijd dat ze zoveel ruimte nodig hebben aan de achterkant voor het geleidesysteem. Dan heb ik meer gecharmeerd van iets als de GCM 12 GDL, maar daar hangt weer een ander prijskaartje aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Voor alle jongens en meisjes die hier nog eens geraken voor een kitspuit d:)b

Na nog een rondje internet.........het grote uitzoekdebacle naar welk type, welke prijs en verzendkosten, besloot ik even op de website te kijken van mijn lokale GBI. Die bleken een TEC7 kitpistool te hebben voor 3 tientjes. Online vond ik die voor zo'n 25,- ex verzendkosten.

Dus maar eens even gaan kijken om dat ding eens te bepotelen voor ik iets anders blind koop op het web.

Nou, als je nog een kitspuit zoekt, koop gerust deze. Wat een zwaar uitgevoerd ding, als ik die kapot krijg dan heb ik hem stiekem als hamer gebruikt denk ik :+

Kon meteen nog een oude VVV-bon inruilen die zowat 3 jaar was en dan jaarlijks een bedragje minder waard wordt.

Ik heb ook nog (voor de gein) zo'n 108 euro kostende HK40 in mijn handen gehad, maar daar zie ik als hobby-DIYer de meerwaarde niet van, allicht de pro's wel. Ik ging dus ook niet meer verder voor een HK14 die online rond de 40-50 kost

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzbs1pOb0kyOF9EInD2BqY0nZF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8oLA1Kcveh0p4BezSHU7f9E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAxMe4nsmfOsZ-CPb9P7MlTunag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkwKWEq99w5ygM1whrqUE5Mr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaU6Feh_PvxF-DUrIn_4p8Ezk0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wd2OZkFLzpnG9gMRpKOqyp90.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dd2y-DpErA5c6-eerd66bHC_mw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36H98PzUc1sjEBcMaWT7Jmfa.jpg?f=fotoalbum_large

TL:DR :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8C6QgffoobO36ch5ZjxdH0tm2wQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0wHrNuSAxaXLYd5KhcKY5Znh.jpg?f=user_large
Alsjemenou schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:28:
[...]

De eerste twee zijn mooie machines, maar het nadeel van die dingen vind ik altijd dat ze zoveel ruimte nodig hebben aan de achterkant voor het geleidesysteem. Dan heb ik meer gecharmeerd van iets als de GCM 12 GDL, maar daar hangt weer een ander prijskaartje aan.
Ik denk ook dat het 1 uit de "LS1018 vs GCM8"-strijd gaat worden. Die knikarm dingen zijn geweldig maar precies wat je zegt, daar koop ik een hoop extra ander moois voor erbij :P

Die blauwe 800 is echt prijsgunstig, maar dat zaagblad en gebrek aan dieptestop en wat andere dingen houden me iets tegen.

De makita heeft weer een iets groter blad (250) dan de blauwe 8 (met 216 blad). Ik heb nu ook 216 en mis soms net ff dat extra bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09 22:02
wheel schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:01:
[...]

Waarschijnlijk. Als je toch een (relatief goedkope) Bosch-laser zoekt, en 'm niet morgen in huis hoeft te hebben, dan is https://nl.aliexpress.com/item/4000346831421.html wellicht een optie.
Verkoopt onze Chinese vriend Ali Bosch Blauw, of is dit namaakmeuk? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

DCNY schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:01:
[...]

Zover ik begrepen heb is dit een originele Bosch, maar dan bedoeld voor de aziatische markt.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

wat @Denko zegt, haal ik ook uit de eerdere berichten dat deze "Alie-GLL30G" voorbij kwam .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Nu online
Alsjemenou schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:28:
[...]

Er zijn ook machines met geleidestangen langs de voorkant. Duurder dan de toestellen met de geleidestangen achteraan, maar goedkoper dan die robotarm van Bosch. Bijvoorbeeld de Makita LS1019 en LS1219, de HiKOKI C12RSH2WAZ (maar is ook al geen compact toestel), DeWalt DWS777 zal zowat de goedkoopste zijn met geleidestangen achteraan.
Ik heb zelf de Makita LS1019, tot nu toe tevreden over. Het bijgeleverde blad was wat grof naar mijn goesting, dus ik een ander zaagblad gestoken. En het vervangen van dat zaagblad leek mij wat moeilijker door die stangen vooraan. Maar voor de rest een topzaag, aanslagrails voelen ook stevig aan :P

[ Voor 0% gewijzigd door Arator op 29-07-2020 11:37 . Reden: typo ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58

bonzz.netninja

Niente baffi

Afbeeldingslocatie: https://www.toolnation.nl/media/catalog/product/cache/10be3fd6912c3eeb40ac67dba0a08d75/9/7/65565/53202/2608595488-speedboor-self-cut-speed-17-x-152-mm-zeskant.jpg

Ik heb een set van deze mooie speedboren, maar heb er altijd ruzie mee. Ik moet nu een gat van ong. 18mm maken in een lariks schuttingplank, maar door die mega agressieve punt met eigen schroefdraad ramt ie zich veel te hard die plank en en splijt hij die plank meteen.

Met flink voorboren doet hij dat niet, maar dan blijft het niet zo mooi gaan eigenlijk.

Iemand tips om goed te kunnen boren met een speedboor?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
bonzz.netninja schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:54:
[Afbeelding]

Ik heb een set van deze mooie speedboren, maar heb er altijd ruzie mee. Ik moet nu een gat van ong. 18mm maken in een lariks schuttingplank, maar door die mega agressieve punt met eigen schroefdraad ramt ie zich veel te hard die plank en en splijt hij die plank meteen.

Met flink voorboren doet hij dat niet, maar dan blijft het niet zo mooi gaan eigenlijk.

Eentje zonder schroefdraad kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

hammy87 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:59:
[...]

Eentje zonder schroefdraad kopen ;)
Grapjurk. De oplossing als je ergens niet mee kan werken, is uitvinden hoe het dan wel moet. Niet direct een vervanging kopen.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:00
@bonzz.netninja Deze set zonder irritant schroefdraad op de punt kopen. Dat is niet dezelde set als deze maar dan voor de helft van het geld.

Als iets niet werkt omdat je er niet mee om kunt gaan, moet je er inderdaad mee om leren gaan. Als het niet werkt omdat je het gebruikt waar het niet voor bedoeld is, of gewoon een slecht ontwerp is, is iets anders kopen zeker wel de oplossing.

[ Voor 32% gewijzigd door Nivado op 29-07-2020 10:53 . Reden: Ze zijn toch niet hetzelfde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Arator schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:51:
[...]

Er zijn ook machines met geleidestangen langs de voorkant. Duurder dan de toestellen met de geleidestangen achteraan, maar goedkoper dan die robotarm van Bosch. Bijvoorbeeld de Makita LS1019 en LS1219, de HiKOKI C12RSH2WAZ (maar is ook al geen compact toestel), DeWalt DWS777 zal zowat de goedkoopste zijn met geet geleidestangen achteraan.
Ik heb zelf de Makita LS1019, tot nu toe tevreden over. Het bijgeleverde blad was wat grof naar mijn goesting, dus ik een ander zaagblad gestoken. En het vervangen van dat zaagblad leek mij wat moeilijker door die stangen vooraan. Maar voor de rest een topzaag, aanslagrails voelen ook stevig aan :P
Je noemt idd een zwikje mooie machines d:)b , maar voor mij vallen die buiten het prijssegment wat ik ervoor over heb :)

Die DeWalt is nog interessant, maar dan zit ik nog steeds met een 216 blad.

Ik zaag zelf vnl. buiten met mijn afkortzaag dus ruimte is geen issue, stofafzuiging boeit me ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]

ik snap je reactie naar @hammy87 wel maar als het echt netjes moet omdat het zichtwerk is en in opdracht van je drectrice ofzo (dat halen we allemaal niet uit je vraag) is de aanschaf van 1 nieuw boortje nou niet meteen een onoverkomelijk drama :P

+1 voor @Nivado

ikzelf heb die Irwin boortjes, die boren gewoon echt supernetjes. Als je bijna door je werkstuk bent en het puntje er doorheen steekt, moet je vanaf de andere kant even boren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JOTf8RR2yTSbnmKROB1r8UC-24=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0hxiGrJtoM0xmY7GgKSnqm5t.jpg?f=user_large

Heeft een buurman niks liggen? een 18mm forstner boortje of een slangenboor ofzo? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 22:47
bonzz.netninja schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:00:
[...]

Grapjurk. De oplossing als je ergens niet mee kan werken, is uitvinden hoe het dan wel moet. Niet direct een vervanging kopen.
Behalve wanneer dat de oplossing is ;)

Voor relatief dunne planken zijn deze dingen niet geschikt. Eerder voor ruwbouw waarbij het uiterlijk van het gat er niet toe doet. Bij dikkere balken kan je na voorboren er nog voor kiezen vanaf beide kanten te 'speedboren'.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Nivado schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:01:
@bonzz.netninja Deze set zonder irritant schroefdraad op de punt kopen. Dat is de zelde set als deze maar dan voor de helft van het geld.

Als iets niet werkt omdat je er niet mee om kunt gaan, moet je er inderdaad mee om leren gaan. Als het niet werkt omdat je het gebruikt waar het niet voor bedoeld is, of gewoon een slecht ontwerp is, is iets anders kopen zeker wel de oplossing.
Ok fair enough, maar dat schreef nog niemand dat het gewoon sowieso een stom ontwerp is :) Of dat andere er ook niet mee overweg kunnen....Ik zoek het eerst bij mijzelf :)

Ik rij zo toch nog naar de toolstation dus zal wel even een slangenboord/speedboor kopen zonder irritant punt.

Wat betreft die slangenboor trouwens...ook die komen met die stomme schroefdraadpunten zie ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 20:26
RobNemoo schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:45:
Buurman heeft een Stihl GHE 105, maar die is met 350 net boven je budget. Heel fijne machine, werkt stil en rustig. Verwacht geen turbo hakselaar, maar takken tot 35mm dikte gaan er door. Op Marktplaats staat nu een GHE 135 voor 299, maar ik weet niet of Sittard bij je in de buurt is. Qua tuinspul vind ik Stihl heel fijn materiaal.
Die 105 heb ik naar zitten kijken ja, maar is al best fors in prijs en vrees dat ik dan een basis versie heb die net niet voldoet. Stihl is zeker mooi spul, maar volgens mij ook wel de Festool onder het tuingereedschap en ben meer opzoek naar de bosch blauw/makita variant. Sittard ligt helaas 115km te ver 😬

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

bonzz.netninja schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:10:
[...]

Ok fair enough, maar dat schreef nog niemand dat het gewoon sowieso een stom ontwerp is :) Of dat andere er ook niet mee overweg kunnen....Ik zoek het eerst bij mijzelf :)

Ik rij zo toch nog naar de toolstation dus zal wel even een slangenboord/speedboor kopen zonder irritant punt.

Wat betreft die slangenboor trouwens...ook die komen met die stomme schroefdraadpunten zie ik
wat ontwerp betreft, ik vind die punten aan de buitenzijde ook wel vrij aggressief ogen. Dat zal ook wel zo vreten denk ik.

Heb je een bovenfrees en een 18mm frees? Dan zou je dat kunnen proberen :)

Wel even kijken of je freesje dat kan, dat heet een ondersnijder geloof ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nivado
bonzz.netninja schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:10:
[...]

Je hebt een punt dat we daarmee hadden moeten beginnen. Echter is het voor mij (en ik denk voor iedereen die wel eens met beide gewerkt heeft) zo vanzelfsprekend, dat we dat vergeten te melden.
Wat @Fraggert en @CurlyMo ook melden, jouw boortje heeft een andere toepassing. Eentje waarbij voor de meeste DHZ-ers een "gewone" speedboor of slangenboor ook zal voldoen. En daarom raden we een gewone speedboor of slangenboor aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 12:39
Fraggert schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:55:
Voor alle jongens en meisjes die hier nog eens geraken voor een kitspuit d:)b

Na nog een rondje internet.........het grote uitzoekdebacle naar welk type, welke prijs en verzendkosten, besloot ik even op de website te kijken van mijn lokale GBI. Die bleken een TEC7 kitpistool te hebben voor 3 tientjes. Online vond ik die voor zo'n 25,- ex verzendkosten.

Dus maar eens even gaan kijken om dat ding eens te bepotelen voor ik iets anders blind koop op het web.

Nou, als je nog een kitspuit zoekt, koop gerust deze. Wat een zwaar uitgevoerd ding, als ik die kapot krijg dan heb ik hem stiekem als hamer gebruikt denk ik :+

Kon meteen nog een oude VVV-bon inruilen die zowat 3 jaar was en dan jaarlijks een bedragje minder waard wordt.

Ik heb ook nog (voor de gein) zo'n 108 euro kostende HK40 in mijn handen gehad, maar daar zie ik als hobby-DIYer de meerwaarde niet van, allicht de pro's wel. Ik ging dus ook niet meer verder voor een HK14 die online rond de 40-50 kost

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

TL:DR :+

[Afbeelding]

[...]

Ik denk ook dat het 1 uit de "LS1018 vs GCM8"-strijd gaat worden. Die knikarm dingen zijn geweldig maar precies wat je zegt, daar koop ik een hoop extra ander moois voor erbij :P

Die blauwe 800 is echt prijsgunstig, maar dat zaagblad en gebrek aan dieptestop en wat andere dingen houden me iets tegen.

De makita heeft weer een iets groter blad (250) dan de blauwe 8 (met 216 blad). Ik heb nu ook 216 en mis soms net ff dat extra bereik.
Is deze niet hetzelfde als de hk40?

https://www.kitcentrum.nl...10ml/kroger-h40-kitspuit/

Deze is 60 euro. Alleen wel van kroger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Brutalsranan schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:26:
[...]

Is deze niet hetzelfde als de hk40?

https://www.kitcentrum.nl...10ml/kroger-h40-kitspuit/

Deze is 60 euro. Alleen wel van kroger.
Geen idee, zie jij verschil?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBtHVY5lnoDt9eLoSgROZ_Yvfq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDIcw9UPo6J4Fdu3qMQv1hh1.jpg?f=fotoalbum_large

:P

Hij lijk meer op de Irion X7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITlCjKZaQTt7lYpBpgldvDzhL9c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Iy6txvmPcCSf5irDySs1We5g.jpg?f=user_large

https://www.kitcentrum.nl...310ml-koker-handkitspuit/

28 euro incl.

Dan vind ik de 3 tientjes voor de Tec7 bij de GBI meer dan prima _/-\o_ d:)b *O*

Edit: Brutasranan vroeg of de HK40 in zijn link hetzelfde is als de HK40 die ik even bekeek @ 108 euro, maar inderdaad het lijken dezelfde. Ik begreep zijn vraag niet goed 8)7

DIe HK40's zijn volgens mij allemaal hetzelfde, of het nou van Kroger, Zwaluw Den Braven is of een ander merk. Ook die HK14 HK12 en MKs of MK5 zijn van verschillende merken te vinden en lijken allemaal op elkaar met slechts een klein verschil.

[ Voor 39% gewijzigd door Fraggert op 29-07-2020 11:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:11
[[URL="https://www.toolnation.nl/media/catalog/product/cache/10be3fd6912c3eeb40ac67dba0a08d75/9/7/6556
Voor zichtgaten in die maat gebruik ik eigenlijk altijd een forstnerboor i.p.v. speedboor geeft een mooiere afwerking als je gewoon langzaam boort en plankje vastklemmen aan de onderkant van je werkstuk voorkomt splinteren aan de achterkant.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Davidshadow13 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:33:
[...]

Voor zichtgaten in die maat gebruik ik eigenlijk altijd een forstnerboor i.p.v. speedboor geeft een mooiere afwerking als je gewoon langzaam boort en plankje vastklemmen aan de onderkant van je werkstuk voorkomt splinteren aan de achterkant.
goeie tip, ik wist niet dat die ook vrij goedkoop waren, ik kocht altijd speedboren omdat dat spul zowat geen drol kost :)

Volgende keer meteen maar eens uitproberen in een gangbare maat zoals 18 of 20 ofzo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
[...]

Ik heb, na eerdere prima ervaringen met een Bosch Go via Ali, de gok op deze blauwe groene laser genomen en na ontvangst de echtheid (van zowel de Go als de laser) geverifieerd via Bosch. Ik heb hiervoor een uitgebreide set foto's op moeten sturen en kreeg dit als reactie:
De nummers kloppen en ook de logica van de serienummers is correct, als je verder naar de apparaten zelf kijkt zien we niet direct iets dat op vervalsing duidt en zelfs de verpakking zien er origineel uit.

Voor Bosch apparaten bestaat er een onderscheid tussen producten voor verschillende markten en deze machines zijn overduidelijk voor de Aziatische markt bedoelt, dat zien we aan de machinenummers en aan de verpakkingen (de beschikbare talen geven dit al aan). Wij voeren soortgelijke machines in Europa maar er zitten wel verschillen tussen. Verder zijn garanties/verlengde garanties niet mogelijk voor deze apparaten in Europa.

Kortom: zonder de machines te aanschouwen kunnen we het niet 100% bevestigen maar het lijkt erop dat de machines origineel zijn en geproduceerd zijn voor de Aziatische markt.
Dus geen 100% zekerheid, maar (voor mij) afdoende :)
Denko schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 08:26:
[...]

Zover ik begrepen heb is dit een originele Bosch, maar dan bedoeld voor de aziatische markt.
Exact dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASracing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 18:38
badkuip schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:56:

Dankjewel allebei voor de tips. De pot is nog niet leeg maar dat hoeft ook niet. Ik zit mezelf nu al dood te ergeren aan de collectie elektrisch gereedschap die ik nu al heb: handcirkelzaag, multizaag, decoupeerzaag, accutol, boorhamer. Ik heb al een sloot geld uit gegeven aan gereedschap, misschien wel meer dan alleen al aan hout. Daarnaast heb ik maar een klein fietsenschuurtje waar nog geen werkbank in past.

Ik zal nog eens overwegen of ik met de afkortzaag, gehuurd uit de voeten kan. Ik begin in ieder geval met de handverstekzaag.
Voor precies deze reden heb ik onderstaande gekocht, een instelbare verstekbak in combinatie met een japanse zaag.
Nog niet gebruikt dus ik kan je nog niet zeggen of het ook echt goed werkt maar het idee spreekt me wel aan.

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s01?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:16
Nivado schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:01:
@bonzz.netninja Deze set zonder irritant schroefdraad op de punt kopen. Dat is dezelde set als deze maar dan voor de helft van het geld.

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat die set bij Toolstation uit 11 boren bestaat, tussen 10 en 40mm, en die bij Amazon uit 6, tussen 10 en 25mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:08
De pot is nog niet leeg maar dat hoeft ook niet. Ik zit mezelf nu al dood te ergeren aan de collectie elektrisch gereedschap die ik nu al heb: handcirkelzaag, multizaag, decoupeerzaag, accutol, boorhamer. Ik heb al een sloot geld uit gegeven aan gereedschap, misschien wel meer dan alleen al aan hout. Daarnaast heb ik maar een klein fietsenschuurtje waar nog geen werkbank in past.
Dat klopt, zeer herkenbaar! "Zelf doen is goedkoper", ja... maar je moet wel eerst voor € 2.500 aan gereedschap kopen voordat je enigszins zelf iets kunt maken. Maar heb je het eenmaal... ja, dan is zelf doen wel echt goedkoper (en leuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Mink Z. schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:39:
[...]

Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat die set bij Toolstation uit 11 boren bestaat, tussen 10 en 40mm, en die bij Amazon uit 6, tussen 10 en 25mm.
Verhip, je hebt gelijk! Ik heb op de set uit mijn bestelgeschiedenis geklikt en ben er blind vanuit gegaan dat je dan op het zelfde artikel terecht komt. Ik heb namelijk dezelfde 11 delige set als van Toolstation, gekocht bij Amazon. Hierop klikkend kom je dus bij de 6-delige set uit. Stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:16
Nivado schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:53:
[...]

Verhip, je hebt gelijk! Ik heb op de set uit mijn bestelgeschiedenis geklikt en ben er blind vanuit gegaan dat je dan op het zelfde artikel terecht komt. Ik heb namelijk dezelfde 11 delige set als van Toolstation, gekocht bij Amazon. Hierop klikkend kom je dus bij de 6-delige set uit. Stom.
Gelukkig, ik dacht al dat ik gek werd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Davidshadow13 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:33:
[...]

Idd, zojuist staan kijken bij de hornbach en kon dus kiezen uit een normale gatenboor, spiraal(slang)boor, speedboor of forstnerboor. Die laatste gekozen want goede ervaringen mee toen ik een keukenkastje maakte.

In andere klusprojecten, wij gaan trouwen en de gemeent wil perse een schermpje bij het tekenen :) Op internet zijn die dingen zo 80 euro. Nu voor nog geen 20 euro klaar. (ja dat zijn zweedse fakkels van 4,50 de stuk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeApMSEjfW639yS9zot7EFASwj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oU0mTQfiO5IznFf1IaRcWnWJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 16:25

Impry

Rallymedia.nl

Er is in dit topic (zo blijkt uit de zoekfunctie) al wel e.e.a. geschreven over stofafzuiging.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81gYcooUrCL._AC_SL1500_.jpg
Werkt zoiets nu een beetje fatsoenlijk om een Bosch GSS160 aan te sluiten op bijv. deze bouwstofzuiger + slang?
Het ziet er een beetje krakkemikkig uit en lijkt alsof het snel los kan schieten.

[ Voor 17% gewijzigd door Impry op 29-07-2020 12:38 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 23:19
Fraggert schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:55:

Ik heb de Bosch GCM 800SJ en er al veel mee gedaan, o.a. vele meters hoge plinten mee (verstek) gezaagd. Ik heb wel andere zaagbladen aangeschaft om voor een klusje het juiste blad te kunnen gebruiken (voor de plinten een goed zaagblad met meer tanden). Een dieptestop heb ik eigenlijk nog niet echt gemist.
De zaag is lekker licht en dus makkelijk ergens neer te zetten en weer op te ruimen. Voor mijn gebruik een prima stuk gereedschap :)

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:08:
[...]

Idd, zojuist staan kijken bij de hornbach en kon dus kiezen uit een normale gatenboor, spiraal(slang)boor, speedboor of forstnerboor. Die laatste gekozen want goede ervaringen mee toen ik een keukenkastje maakte.

In andere klusprojecten, wij gaan trouwen en de gemeent wil perse een schermpje bij het tekenen :) Op internet zijn die dingen zo 80 euro. Nu voor nog geen 20 euro klaar. (ja dat zijn zweedse fakkels van 4,50 de stuk)

[Afbeelding]
*knip* smakeloze grappen voegen niets toe

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 29-07-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@hansvk thanks, altijd goed te horen. Die zaag blijft ook lokken hoor, prima reviews, een topprijs en ook nog eens Bosch Pro-blauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:51
Impry schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:37:
Er is in dit topic (zo blijkt uit de zoekfunctie) al wel e.e.a. geschreven over stofafzuiging.
[Afbeelding]
Werkt zoiets nu een beetje fatsoenlijk om een Bosch GSS160 aan te sluiten op bijv. deze bouwstofzuiger + slang?
Het ziet er een beetje krakkemikkig uit en lijkt alsof het snel los kan schieten.
Afgelopen weekend gedaan met de verloopmof van de karcher WD6P op zowel de GEX 125-150 als de GSS 160. Werkt prima als het maar goed klemt, is bij mij niet losgeschoten bij schuren boven m'n hoofd met een vrijhangende slang eraan.

Nu wel aan herinnerd dat ik een paar extra moet bestellen voor de andere machines. O-)

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Sijhtam schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Afgelopen weekend gedaan met de verloopmof van de karcher WD6P op zowel de GEX 125-150 als de GSS 160. Werkt prima als het maar goed klemt, is bij mij niet losgeschoten bij schuren boven m'n hoofd met een vrijhangende slang eraan.

Nu wel aan herinnerd dat ik een paar extra moet bestellen voor de andere machines. O-)
Ah, dat is deze dan: https://www.partsnl.nl/9048-0610-mof-90480610-stofzuiger?
Goed om te weten dat die past op de GSS160.

[ Voor 4% gewijzigd door Impry op 29-07-2020 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alsjemenou
Den_S85 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:40:
[...]

Dat klopt, zeer herkenbaar! "Zelf doen is goedkoper", ja... maar je moet wel eerst voor € 2.500 aan gereedschap kopen voordat je enigszins zelf iets kunt maken. Maar heb je het eenmaal... ja, dan is zelf doen wel echt goedkoper (en leuker).
Ik ben ook een gereedschapsfreak, maar ik denk wel wat wij Tweakers een slag mensen zijn die voor het gemak kiezen door een apparaat te kopen die de specifieke taak erg goed en snel kan versus te roeien met de riemen die we hebben. Mijn oom is een ervaren timmerman die na verloop van jaren steeds minder gereedschap gebruikt om de klus te klaren in plaats van juist meer spul te accumuleren.

Een mooi voorbeeld van mijn eigen waanzin was toen ik aan de klus was bij mijn broer zonder mijn apparatuur en dat we bijna een afkortzaag wilden huren om een aantal 15x15cm balken in te korten. Uiteindelijk toch even nagedacht en tot de conclusie gekomen dat een simpele handzaag de klus ook klaart 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peligro2k
  • Laatst online: 13:37
Ik wilde een cycloonfilter gaan bestellen op Amazon. Toen bedacht ik me dat ik er misschien wel een zelf kon printen, en hoppa er staat er een op Thingiverse! https://www.thingiverse.com/thing:2829268

Ga straks de print aanzetten, en dan de boel op zo'n emmer schroeven. Dan ben ik voor onder een tientje klaar https://www.hornbach.nl/s...15-l/3133275/artikel.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 19:13
Alsjemenou schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:06:
[...]

Ik ben ook een gereedschapsfreak, maar ik denk wel wat wij Tweakers een slag mensen zijn die voor het gemak kiezen door een apparaat te kopen die de specifieke taak erg goed en snel kan versus te roeien met de riemen die we hebben. Mijn oom is een ervaren timmerman die na verloop van jaren steeds minder gereedschap gebruikt om de klus te klaren in plaats van juist meer spul te accumuleren.

Een mooi voorbeeld van mijn eigen waanzin was toen ik aan de klus was bij mijn broer zonder mijn apparatuur en dat we bijna een afkortzaag wilden huren om een aantal 15x15cm balken in te korten. Uiteindelijk toch even nagedacht en tot de conclusie gekomen dat een simpele handzaag de klus ook klaart 8)7
Tuurlijk kan het ook met minder middelen of met de hand. Maar je zal denk ik altijd het mooiste resultaat krijgen als je de dedicated voor ervoor hebt. En als het je hobby/werk is waarom dan niet.
Van de week dit filmpje gekeken. Dit gozer gebruikt achtelijk veel duur en mooi gereedschap, maar het eindresultaat is er ook naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:34
Na een tijd te hebben gewacht tot de DeWalt777 weer richting de 300 euro ging in Duitsland, is hij eindelijk op mijn streefbedrag uitgekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4y-4wBbLo3tzVfe7Jwel5ggeVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37bxYEfhpRZKkTsnNLTNVxh5.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist is hij binnengekomen zodat ik hem in de lunchpauze alvast kon uitpakken en inspecteren.

Na een kort gevecht met de lock-down pin is het gelukt deze los te krijgen. Gewoon de zaag naar beneden duwen voor je de knop lostrekt 8)7.

Vanmiddag even de haaksheid controleren en uittesten op een baar balkjes.

peligro2k schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:08:
Ik wilde een cycloonfilter gaan bestellen op Amazon. Toen bedacht ik me dat ik er misschien wel een zelf kon printen, en hoppa er staat er een op Thingiverse! https://www.thingiverse.com/thing:2829268

Ga straks de print aanzetten, en dan de boel op zo'n emmer schroeven. Dan ben ik voor onder een tientje klaar https://www.hornbach.nl/s...15-l/3133275/artikel.html
Is zo'n emmertje wel stevig genoeg om de zuigkracht van de stofzuiger aan te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:53
Raegin schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:20:
Na een tijd te hebben gewacht tot de DeWalt777 weer richting de 300 euro ging in Duitsland, is hij eindelijk op mijn streefbedrag uitgekomen.

[Afbeelding]

Zojuist is hij binnengekomen zodat ik hem in de lunchpauze alvast kon uitpakken en inspecteren.

Na een kort gevecht met de lock-down pin is het gelukt deze los te krijgen. Gewoon de zaag naar beneden duwen voor je de knop lostrekt 8)7.

[...]

Is zo'n emmertje wel stevig genoeg om de zuigkracht van de stofzuiger aan te kunnen?
Ik heb dezelfde zaag.
Ik heb ook ongelofelijk hard gevochten met dat pinntje. Ik zou zweren dat het eerst écht niet ging. En plots ging hij los |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Breezz op 29-07-2020 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Alsjemenou schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:06:
[...]

Ik had gelukkig dezelfde ingeving. Ik stond op punt een dure dewalt afkortzaag te kopen, helemaal zitten zoeken dat hij strak tegen de muur kon (wat kan met die dewalts), dagen op internet lopen zoeken en vergelijken en toen gelukkig bedacht dat het met een goede handzaag net zo snel ging, voor die paar balkjes.

Toen een japanse trekzaag gekocht...beste investering ooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Ja goed punt, wellicht probeer ik het wel met een houten plaat op een 'echte' emmer. Ben alleen bang dat het er dan weer afdonderd, waardoor het stof nog steeds overal zit 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
bonzz.netninja schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:33:
[...]

Ik had gelukkig dezelfde ingeving. Ik stond op punt een dure dewalt afkortzaag te kopen, helemaal zitten zoeken dat hij strak tegen de muur kon (wat kan met die dewalts), dagen op internet lopen zoeken en vergelijken en toen gelukkig bedacht dat het met een goede handzaag net zo snel ging, voor die paar balkjes.

Toen een japanse trekzaag gekocht...beste investering ooit :)
Japanse trekzagen zijn heerlijk. Ik kan met een normale handzaag gewoon niet zagen zonder dat mijn blad steeds verspringt door de wisselende positie van tanden (en mijn gebrek aan ervaring), met een Japanse is dit verleden tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Breezz check even je post, gaat iets niet goed met je quote.

[Afbeelding]

nice d:)b

Die handvaten zijn ook goed zeg _/-\o_ Ik ben benieuwd wat je van de zaagprestaties vind :)
Alsjemenou schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:37:
[...]

Japanse trekzagen zijn heerlijk. Ik kan met een normale handzaag gewoon niet zagen zonder dat mijn blad steeds verspringt door de wisselende positie van tanden (en mijn gebrek aan ervaring), met een Japanse is dit verleden tijd.
thanks, ik moet altijd nog even zo'n ding kopen, ik had al eens een topicje gestart op woodworking waarmee ik zou moeten beginnen. Ik ga denk ik even voor een kleine instap-Dozuki.

welke heb jij ? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Fraggert op 29-07-2020 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

[Afbeelding]

[...]

Bij mij was hij out of the box kaarsrecht, viel mij nog mee :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:34
Nadeel van die Dewalt zagen is dat je geen sleuf er mee kan zagen.

Ik heb zelf ook 777, makkelijk de trap opsjouwen als je een klus boven moet doen.

[ Voor 39% gewijzigd door MaxDamage op 29-07-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

MaxDamage schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:45:
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Maar dan heb je wel een goed reden om een frees (of gondschaaf) te kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Fraggert schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:40:

[...]

Die handvaten zijn ook goed zeg _/-\o_ Ik ben benieuwd wat je van de zaagprestaties vind :)

[...]

thanks, ik moet altijd nog even zo'n ding kopen, ik had al eens een topicje gestart op woodworking waarmee ik zou moeten beginnen. Ik ga denk ik even voor een kleine instap-Dozuki.

Ik begon met deze : https://www.japansezagens...ro-timmermanszaag-112312/
prima instap ding....al een enorme wereld van verschil!

Nu pas bij baptist ook nog deze gekocht: https://www.japansezagens...ba-gisuke-210-mm-10rg210/
Deze kan zowel afkorten als schulpen...wel zo handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Fraggert schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:40:

[...]

Eens. Ik ben vooral benieuwd hoe de grootte van het zaagblad bevalt. Dat is eigenlijk het enige waar ik over twijfel met deze machine.

Ik vind een Ryoba fijn omdat hij voor zowel verstekzagen (cross cut) als schulpen (rip cut) geschikt is vanwege de twee soorten vertanding. https://www.gereedschapce...rekzaag-240mm-591270.html

Als je kiest voor een Dozuki zou ik er niet eentje nemen met een lip aan de bovenkant. Als je iets flush wilt zagen langs een ander oppervlak zoals een deuvel, zorgt die lip er namelijk voor dat je niet mooi vlak kan afzagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:34
Vanwege de geleiders, als je met de zaag niet helemaal naar beneden gaat en dan naar achter, maakt deze een schuine beweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

MaxDamage schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:51:
[...]

Vanwege de geleiders, als je met de zaag niet helemaal naar beneden gaat en dan naar achter, maakt deze een schuine beweging.
Ow echt? En bij een afkortzaag met de stangen aan de achterkant (zoals de meesten) heb je dat probleem dus niet.? Nooit aangedacht! Jouw opmerking heeft me een dure fout bespaard :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-08 08:54
MaxDamage schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:51:
[...]

Daar had ik nog niet over nagedacht _/-\o_ ,
zag vooral de voordelen in dat hij "strak" tegen de muur geplaatst kan worden.

Een ander punt voor mij is de zaagdiepte
70 mm (i.v.m. paalhouders) is toch wel gemakkelijk.
De meeste (betaalbare) afkortzagen gaan echter tot +- 60-65 mm.

Begin toch steeds meer over de Bosch blauw GCM 800 SJ na te denken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

SjorsC schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:13:
[...]

Daar had ik nog niet over nagedacht _/-\o_ ,
zag vooral de voordelen in dat hij "strak" tegen de muur geplaatst kan worden.

Een ander punt voor mij is de zaagdiepte
70 mm (i.v.m. paalhouders) is toch wel gemakkelijk.
De meeste (betaalbare) afkortzagen gaan echter tot +- 60-65 mm.

Begin toch steeds meer over de Bosch blauw GCM 800 SJ na te denken :)
Alsof ik mijzelf lees :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alsjemenou
@SjorsC @bonzz.netninja als jullie bankrekening het toelaat is de Makita LS1019L nog wel een optie. Groter blad, te gebruiken zonder ruimte achter de machine en niet hetzelfde probleem als de DeWalt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:34
Breezz schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:23:
[...]

Ik heb dezelfde zaag.
Ik heb ook ongelofelijk hard gevochten met dat pinntje. Ik zou zweren dat het eerst écht niet ging. En plots ging hij los |:(
Dan ligt het gelukkig niet (alleen) aan mij. Ik vond het ingebruikname deel van de handleiding ook te summier wat dit betreft.
MaxDamage schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:45:

Ik heb zelf ook 777, makkelijk de trap opsjouwen als je een klus boven moet doen.
Bedoel je daar het voorritsen mee? Kan mij voorstellen dat je dan met gelamineerd hout wat minder mooie snedes krijgt.
Alsjemenou schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:51:
[...]

Eens. Ikben vooral benieuwd hoe de grootte van het zaagblad bevalt. Dat is eigenlijk het enige waar ik over twijfel met deze machine.

[...]
Ik denk dat ik daar nog niet snel tegenaan zal lopen, dat zou ik alleen voor een veranda nodig hebben. Maar dat is eenmalig en kan eventueel met de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matthis
  • Laatst online: 13-06 13:45
Alsjemenou schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:09:
@SjorsC @bonzz.netninja als jullie bankrekening het toelaat is de Makita LS1019L nog wel een optie. Groter blad, te gebruiken zonder ruimte achter de machine en niet hetzelfde probleem als de DeWalt heeft.
ik wou net hetzelfde aanraden. Ik heb zelf de LS1018 omdat 19 toen nog niet bestond. Moest ik nu opnieuw een afkortzaag moeten kopen, is het de LS1019, net omdat 'ie compacter is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 11:50

Tjark

DON'T PANIC

peligro2k schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:08:

Zo'n ovale emmer kan niet altijd de druk aan. Ik had eerst ook een 12L stevige latex emmer die 'implodeerde' toen er iets dwars kwam te zitten in de slang. Heb de emmer nu vervangen door een 15L blauw tonnetje.

*insert signature here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 15-09 18:59
Was al poosje voor schaafmachine aan het kijken en omdat ik hier thuis best wel al wat Bosch blauw heb, wilde ik voor de GHO 26-82 gaan. Kost bij Gamma 170 euro, niet echt veel goedkoper gezien. Ding kwam ook nooit in de aanbieding. Liep ik net Gamma even binnen voor iets, gaat de hele blauw serie er uit. En ging er van het demo-model 50% af. Ik goed kijken, ding is kneiternieuw. Met koffer, afzuigzak, reserve mesjes en nog wat spul , 85 euro. Hoppa, Nu registreren bij Bosch voor jaar extra garantie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
maartend schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:41:
Was al poosje voor schaafmachine aan het kijken en omdat ik hier thuis best wel al wat Bosch blauw heb, wilde ik voor de GHO 26-82 gaan. Kost bij Gamma 170 euro, niet echt veel goedkoper gezien. Ding kwam ook nooit in de aanbieding. Liep ik net Gamma even binnen voor iets, gaat de hele blauw serie er uit. En ging er van het demo-model 50% af. Ik goed kijken, ding is kneiternieuw. Met koffer, afzuigzak, reserve mesjes en nog wat spul , 85 euro. Hoppa, Nu registreren bij Bosch voor jaar extra garantie
Mooie deal! Meer mensen die dit bij hun lokale Gamma hebben gezien? Ik ben gisteren toevallig even geweest, maar daar lag alles zoals normaal. Misschien morgen nog een keer heen gaan om wellicht een goede deal te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Tjark schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:39:
[...]

Zo'n ovale emmer kan niet altijd de druk aan. Ik had eerst ook een 12L stevige latex emmer die 'implodeerde' toen er iets dwars kwam te zitten in de slang. Heb de emmer nu vervangen door een 15L blauw tonnetje.
Top, werkt verder goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-08 08:54
Matthis schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:29:
[...]

ik wou net hetzelfde aanraden. Ik heb zelf de LS1018 omdat 19 toen nog niet bestond. Moest ik nu opnieuw een afkortzaag moeten kopen, is het de LS1019, net omdat 'ie compacter is
Is idd een erg mooi apparaat, maar weet niet of ik dat verantwoord krijg onder de noemer "project tuin" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 11:50

Tjark

DON'T PANIC

@peligro2k ja, mooi stevig ( https://www.vatenonline.n...-plastic-vat/#description ) Kwam ik op 't spoor na iemand anders hier in 't topic, en dit mannetje blijkt vlak bij mij te zitten in Haarlem.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

maartend schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:41:
Welke Gamma? En ook ander Bosch blauw? Of alleen die schaafmachine? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 15-09 18:59
Impry schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:56:
[...]

Welke Gamma? En ook ander Bosch blauw? Of alleen die schaafmachine? :D
Was in Terneuzen. Een zooi niet blauw ging er met 35% uit.

Even bij de gereedschap aanbiedingen gezet

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 29-07-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring of advies met geleide (hulp) systemen voor haakse slijpers?
Stukje context: ik wil tegels recht afslijpen en dat valt me uit de losse hand niet mee.

Ik heb wat gezocht, er zijn verschillende systemen verkrijgbaar die net wat anders werken:

Montolit Diamantschijf geleider
Makkelijk verkrijgbaar voor ongeveer 50 euro, maar snij je wel recht hier mee over langere afstanden?

Mechanic Slider 90
Vrij lange levertijd en moeilijker verkrijgbaar voor ongeveer 36 euro. Het lijkt me makkelijker om recht mee te slijpen en iets goedkoper dan de geleider.

STRAIGHTCUT Gen.2 adapter en geleidesysteem
Moeilijk verkrijgbaar en duurste oplossing met ongeveer 170 euro (95 euro straightcut+65 euro afzuigsysteem + verzendkosten Duitsland). Dit lijkt me de beste en makkelijkste oplossing maar ook natuurlijk de allerduurste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:54
sloth schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:54:
Heeft er iemand ervaring of advies met geleide (hulp) systemen voor haakse slijpers?
Stukje context: ik wil tegels recht afslijpen en dat valt me uit de losse hand niet mee.
Als je tegels alleen recht af wilt slijpen is dan een tegelzaag niet handiger? Je hebt op marktplaats watergekoelde tegelzagen voor niet zo heel veel geld. Als het een eenmalige klus is kan je zelfs daarna de tegelzaag op marktplaats zetten en zo weer een deel van je geld terugkrijgen.

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sloth schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:54:

Ik heb wat gezocht, er zijn verschillende systemen verkrijgbaar die net wat anders werken:

Montolit Diamantschijf geleider
Makkelijk verkrijgbaar voor ongeveer 50 euro, maar snij je wel recht hier mee over langere afstanden?

Mechanic Slider 90
Vrij lange levertijd en moeilijker verkrijgbaar voor ongeveer 36 euro. Het lijkt me makkelijker om recht mee te slijpen en iets goedkoper dan de geleider.

STRAIGHTCUT Gen.2 adapter en geleidesysteem
Moeilijk verkrijgbaar en duurste oplossing met ongeveer 170 euro (95 euro straightcut+65 euro afzuigsysteem + verzendkosten Duitsland). Dit lijkt me de beste en makkelijkste oplossing maar ook natuurlijk de allerduurste.
Daar hebben ze tegelsnijders voor uitgevonden toch? Zeker voor rechte lijnen. Geen stof is toch wel het grootste voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
@Bergdwerg Dat zou ook een optie kunnen zijn. Het is wel moeilijk vind ik om te bepalen wat een goede zaag is in goede toestand en voor hoeveel je deze nog kan doorverkopen. Er lijkt ook veel meuk tussen te zitten.

@Verwijderd Klopt. Maar goede units geschikt voor 20 mm tegels zijn helaas niet betaalbaar voor me (ongeveer 1000 euro). Het eindresultaat zal wel beter zijn, al vond ik het resultaat van enkele proef cuts met een speciaal Bosch diamantblad op m'n haakse slijper ook al erg goed meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sloth schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:20:
@Bergdwerg Dat zou ook een optie kunnen zijn. Het is wel moeilijk vind ik om te bepalen wat een goede zaag is in goede toestand en voor hoeveel je deze nog kan doorverkopen. Er lijkt ook veel meuk tussen te zitten.

@Verwijderd Klopt. Maar goede units geschikt voor 20 mm tegels zijn helaas niet betaalbaar voor me (ongeveer 1000 euro). Het eindresultaat zal wel beter zijn, al vond ik het resultaat van enkele proef cuts met een speciaal Bosch diamantblad op m'n haakse slijper ook al erg goed meevallen.
Dan zou ik gewoon voor een tafelzaagje gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Alsjemenou schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:12:
[...]

Mooie deal! Meer mensen die dit bij hun lokale Gamma hebben gezien? Ik ben gisteren toevallig even geweest, maar daar lag alles zoals normaal. Misschien morgen nog een keer heen gaan om wellicht een goede deal te scoren.
Sommige filialen zijn erg slecht in het vermelden van de juiste opruimprijs. Heb al meerdere filialen gezien waar dat zo is.

Maar volgens mij gaat die schaaf er niet uit. Of althans niet landelijk. Er is slechts een deel van het Bosch Blauw in de opruiming. Zoals de GBH 5-40 DCE (nu allemaal weg lijkt het), de GSH 5 CE (ook allemaal weg). Spoeling met resterend spul in de opruiming wordt ook steeds dunner. Leuke dingetjes; D-Tect 120 voor iets van 161 euro; GLL 3-50 (kruislijnlaser) voor 155 euri. Of een GSR 18V-EC TE (gipsplaatschroefmachine (zonder de feeder..)) voor 265.

Zie;
https://www.gamma.nl/asso...facet=has_promotion_facet
Nu 18 items Bosch Blauw met korting. O.a. ook GBH 2-28 met paar boren en een beitel voor 152 euri (helaas geen L-boxx)

[ Voor 21% gewijzigd door kabeltjekabel op 29-07-2020 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:26:
[...]

Dan zou ik gewoon voor een tafelzaagje gaan.
Heb je een voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 13:21
Vandaag de GSR 18v-60 van toolstation.nl binnengekregen. Starterkit met Procore accu er bij. Kwam wel uit een filiaal en niet uit een magazijn.

Heb wel de indruk dat het apparaat zelf een showmodel was.. zegel op de doos leek al verbroken. Toch maar eens contact over opnemen..
Hoe is hun klantenservice normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Mythio schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:48:
Vandaag de GSR 18v-60 van toolstation.nl binnengekregen. Starterkit met Procore accu er bij. Kwam wel uit een filiaal en niet uit een magazijn.

Heb wel de indruk dat het apparaat zelf een showmodel was.. zegel op de doos leek al verbroken. Toch maar eens contact over opnemen..
Hoe is hun klantenservice normaal?
Zit die starterkit in een enkele verpakking of zijn het twee doosjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 09:29
Wellicht een tweaker die advies heeft.

Ik zoek een beetje stevige excentische schuurmachine. Ik heb nu een Makita BO5030K, maar ik merk dat ik bij de restauratie van teak tuinmeubelen toch power te kort kom. Een stoel schuren kost 90 minuten, en dat is me wat te gortig.

Ik zoek dus iets die gewoon vlot dingen strak kan krijgen zonder dat ik bijvoorbeeld een profi festool moet aanschaffen.

Wie heeft een suggestie voor iets knaps op netstroom?

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peligro2k
Hemingr schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:50:
Wellicht een tweaker die advies heeft.

Ik zoek een beetje stevige excentische schuurmachine. Ik heb nu een Makita BO5030K, maar ik merk dat ik bij de restauratie van teak tuinmeubelen toch power te kort kom. Een stoel schuren kost 90 minuten, en dat is me wat te gortig.

Ik zoek dus iets die gewoon vlot dingen strak kan krijgen zonder dat ik bijvoorbeeld een profi festool moet aanschaffen.

Wie heeft een suggestie voor iets knaps op netstroom?
Misschien toch kijken naar een tweedehands Festool RO90? Heerlijke machine die je echt jarenlang voor alles kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 13:21
kabeltjekabel schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:49:
[...]

Zit die starterkit in een enkele verpakking of zijn het twee doosjes?
Een enkele verpakking. Hoezo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 09:29
peligro2k schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:51:
[...]

Misschien toch kijken naar een tweedehands Festool RO90? Heerlijke machine die je echt jarenlang voor alles kan gebruiken.
Dat ziet er wel strak uit. Ook dat Delta opzetstukje zou top zijn.

Make Tweakers Great Again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Mythio schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:52:
[...]

Een enkele verpakking. Hoezo?
Omdat als het twee losse artikelen waren het zou kunnen dat ze gewoon fout gepakt hebben, maar als het 1 artikel is en de inhoud daarvan is verbeterd :D

Ik heb die GSR 18v-60 nog in overweging, maar met 2x ProCore wordt het net wat aantrekkelijker dan 1x ProCore + 1x normale 4,0

Wil je vertellen welk filiaal :P ? (mag ook per DM)

[ Voor 17% gewijzigd door kabeltjekabel op 29-07-2020 18:58 ]

Pagina: 1 ... 110 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic