Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Ethirty schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:01:
[...]

[...]

Dit dus. Een rol van 5m papier kost ongeveer een tientje. 10 velletjes met klittenband ook. En aangezien we alle kozijnen en deuren binnen gaan doen leek me dat een interessante besparing. Ook al is het inklemmen van het papier geen feestje. :') Daarna op het malletje even 6 gaatjes erin prikken en weer door.

De delta wil ik zoveel mogelijk inzetten voor hoekjes en onhandige plekjes.
Schuurpapier van de rol... wat een ellende was dat. Het huidige Festool Granat papier wat ik nu gebruik is ook echt superieur aan dat merkloze spul wat ik vroeger gebruikte; blijft veel langer bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
microcuts schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:39:
Heeft iemand een gouden tip voor het verwijderen van een stuk of 30 oude, verweerde sleufschroeven waar tig keer overheen geverfd is?

Na het wegkrabben van de verf en het uitbeitelen van de sleuf krijg ik nog niet genoeg grip om ze los te draaien. Het gaat om scharnieren in een kozijn.

Er zijn allerlei setjes op de markt voor het verwijderen van schroeven, maar daar zijn vooral veel slechte reviews van te vinden. Dat de gebruikelijke merken als Wera zoiets niet verkopen vind ik ook geen goed signaal. Iemand ervaring mee?
Als je nog een beetje een kop hebt waar een bitje in kan, ik zag een filmpje die een stukje flexibel plastic gebruikte die je dan op de kop drukte en daarna de schroevendraaier erop. Geen ervaring mee of het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mierenfokker schreef op maandag 27 juli 2020 @ 06:18:
[...]

Als je nog een beetje een kop hebt waar een bitje in kan, ik zag een filmpje die een stukje flexibel plastic gebruikte die je dan op de kop drukte en daarna de schroevendraaier erop. Geen ervaring mee of het werkt.
@microcuts

dat kun je doen met een post-elastiek, zo'n brede rubberen van de postbode :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JB schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:23:
Iemand ervaring met een goede kitspuit? Die van mij heb ik kapot geknepen maar los van wat meer power zou ik ook graag stop=stop zien. Had nu zo'n simpele ijzeren;

[Afbeelding]

Nu zie ik deze maar twijfel dan wel over plastic vs metaal. Iemand deze in gebruik?

https://www.amazon.de/dp/B01AI8SAI2/ref=emc_b_5_i
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ry9lSXx1jdrftTk9FXzvMKOUujQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BYhEVReBDb2a2ip1DOPlTNSH.jpg?f=user_large

FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUuuuuuuuuuu wat een rampending.

Prima ontwerp, alleen de achilleshiel zijn de 2 zeer zwakke oortjes waar het asje doorheen zit om de pal te bewegen. Een beetje dikke kit en die oortjes vouwen en de pal schiet eruit. Als dat eenmaal gebeurt is, blijftie daar falen -O-

Ik ga maar eens op zoek naar een fatsoenlijke......die HK40 van Den Braven/Kroger is me met 6 tientjes aardig aan de prijs, eens zien of er niet iets tussen inzit. Moet toch met 3 a 4 tientjes wel kitspuit te vinden zijn die je niet stukdrukt :P

Ik denk deze, iemand nog wijze woorden/de gouden tip?

https://www.gereedschapce...-hk14-handkitpistool.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06 10:03
Fraggert schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:07:
[...]

Heb zelf 2x deze:
https://www.gamma.nl/asso...-power-kitspuit/p/B402585

Voor mijn gebruik prima, heb er ook high-tack kit mee gebruikt voor plintjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Cavalera125 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:21:
[...]

Heb zelf 2x deze:

Voor mijn gebruik prima, heb er ook high-tack kit mee gebruikt voor plintjes e.d.
Thanks,ik heb een Gammel hier om de hoek, kan ik ze even bepotelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:31
Dat Bison kitpistool is fijn, al is hij niet helemaal druipvrij.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:52

orf

[...]

[Afbeelding]

Prima ontwerp, alleen de achilleshiel zijn de 2 zeer zwakke oortjes waar het asje doorheen zit om de pal te bewegen. Een beetje dikke kit en die oortjes vouwen en de pal schiet eruit. Als dat eenmaal gebeurt is, blijftie daar falen -O-

Ik ga maar eens op zoek naar een fatsoenlijke......die HK40 van Den Braven/Kroger is me met 6 tientjes aardig aan de prijs, eens zien of er niet iets tussen inzit. Moet toch met 3 a 4 tientjes wel kitspuit te vinden zijn die je niet stukdrukt :P

Ik heb die. Voor High Tack en siliconen vind ik ‘m super. Voor acrylaat pak ik meestal een skelet. De HK14 heeft geen automatische stop. Je moet de hendel naar voren klikken als stop. Dat werkt na wat gewenning prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:00

Asteroid9

General Failure

microcuts schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:39:
Heeft iemand een gouden tip voor het verwijderen van een stuk of 30 oude, verweerde sleufschroeven waar tig keer overheen geverfd is?

Na het wegkrabben van de verf en het uitbeitelen van de sleuf krijg ik nog niet genoeg grip om ze los te draaien. Het gaat om scharnieren in een kozijn.

Er zijn allerlei setjes op de markt voor het verwijderen van schroeven, maar daar zijn vooral veel slechte reviews van te vinden. Dat de gebruikelijke merken als Wera zoiets niet verkopen vind ik ook geen goed signaal. Iemand ervaring mee?
Dan is dit wel een goed filmpje om eens te bekijken. Als je de scharnieren toch vervangt zijn er een paar meer destructieve oplossingen voor, maar dat vind ik zelf beter dan afgebroken schroeven in het kozijn zelf!

YouTube: Timmertip 1092 Oude roestige scharnieren verwijderen

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:53
Cavalera125 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:21:
[...]

Heb zelf 2x deze:

Prima ding, viel na 6 jaar* wel in 2 stukken (plastic bros/vergaan) maar alsnog beter dan die metalen rampendingen.

*en 6x kiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-06 22:08

MJV

Fraggert schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:40:
[...]

Ik heb deze: https://www.amazon.de/dp/B010NUVZ3W?ref=ppx_pop_mob_ap_share

Wereld van verschil met zo'n goedkope van de bouwmarkt, vooral qua kracht die je moet zetten. Dit is gewoon namaak van de luxe versie van Cox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:47

JB

Cédric roelt!

Fraggert schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:54:
[...]

@microcuts

dat kun je doen met een post-elastiek, zo'n brede rubberen van de postbode :)
Hier toentertijd 2x Lidl kitspuit gekocht van 2,50 euro per stuk. Tot nu toe dikke prima en dus een reserve mocht de eerste falen maar voelt stuk degelijker dan die vouwfietsmodellen :) Zie ze alleen (nu) niet meer op de website :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 23:08
[...]

[Afbeelding]

Ik gebruik al sinds jaar en dag de kitspuit die mijn vader ook altijd gebruikt heeft, lijkt op dat omgevouwen model dat je daar op je kliko hebt liggen! :)

Mijn zwager was hier laatst om wat siliconen te kitten en die gebruikte de Makita DCG180, dat werkte wel echt ontzettend mooi.. Maar om nou €200+ uit te geven aan een kitspuit die ik sporadisch eens gebruik.. Hij heeft de mazzel dat hij in een kleine buurt woont waar alleen maar lui uit de bouw lijken te werken en iedereen elkaar ieder weekend helpt met klussen in en om het huis. Zodoende kon hij deze ook van een v/d mensen daar lenen.

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit dus. Een rol van 5m papier kost ongeveer een tientje. 10 velletjes met klittenband ook. En aangezien we alle kozijnen en deuren binnen gaan doen leek me dat een interessante besparing. Ook al is het inklemmen van het papier geen feestje. :') Daarna op het malletje even 6 gaatjes erin prikken en weer door.
Moet je misschien toch eens verder rond kijken, had zelf bij de schuurmachine een 100 vellen schuurpapier met klittenband voor 150 mm voor zo'n 30 euro, meen ik. En niet merkloos, was van Mirka, wat, als ik het goed begrijp, ongeveer de top is voor schuurmachines (weet niet of dat ook zo is voor schuurpapier). Best tevreden met de standtijd van dat schuurpapier, heb nu ongeveer 450 - 500 m2 mee geschuurd, nog niet de helft van de 100 vellen gebruikt, schat ik.
Boudewijn schreef op maandag 20 juli 2020 @ 01:26:
Check dan wordt het een goedkope mitutoyo. Ik hoef niet dagelijks allerlei gekke dingen te meten, maar wil wel wat degelijks.

Thanks! @deepbass909 @BrtH
Om hier nog even op terug te komen, ik heb een analoge en een digitale schuifmaat, de analoge zelfs met zo'n mooie dial voor de tiendes van millimeters. Maar als ik het echt precies moet weten, pak ik toch altijd de digitale (MItutoyo, de analoge is KS tools). Niet persé dat het nu echt op die 1/10 mm aankomt, maar om dezelfde reden dat ik altijd op de digitale klok kijk als ik de tijd goed wil weten. Want digitaal lees ik altijd goed af, en analoog lees meestal goed af.

Laatst had ik dus een paar bouten opgemeten om te weten welke sleutel ik daarvoor nodig had (had de sleutels niet bij me op die locatie), maar bleek dus later dat ik scheel had zitten kijken, want de 20mm sleutel paste niet goed. Was dus eigenlijk een 19mm sleutel, maar ik had niet goed gekeken op de schuifmaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 21:38
[...]

Die Bison had ik ook en binnen een paar maanden gebroken met een bus den Braven high tack. Kokerhouder scheurde aan de zijkant vooraan door. Nog een dag kunnen kitten met tape er op. Vond het persoonlijk een tegenvaller.

Gebruik nu een zoals die jij hebt gesloopt. Heeft een schilder ooit laten liggen en die doet het vooralsnog prima. Die oortjes (dat plaatje dat tegen die veer aan zit?) die jij noemt lijken bij deze ook dikker te zijn. Die ga ik met handkracht iig niet verbuigen. Deze is van het merk Cox en die maken blijkbaar heel veel kitspuiten, waaronder de HK40. Wat je al niet leert van iets op Google zoeken.

Verder heb ik een jaar terug een keer een kitspuit bij de Action gekocht toen m'n kitspuit kapot ging op een tijdstip dat de bouwmarkten hier al dicht waren. Die is van Spectrum, maar is gewoon een standaardmodel. Gebruik ik minder omdat hij heel zwaar loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:36:
Gister klaar met schuren met de GSS-160 met de vierkante voet, wil ik hem terug doen in de L-Boxx, kan de klep niet dicht. 8)7

Het is dat ik het wisselen van de voet zo irritant vond gaan, dus ik laat het nu maar zo. Moet de komende tijd nog meer schuren. Maar dacht Bosch nou echt dat dit handig was :?
Is helaas herkenbaar. Ik heb het maar geaccepteerd en zit de delta er standaard onder. Ook deze doos staat op het lijstje om geoptimaliseerd te worden, maar moet nog even kijken of het uberhaupt past -.- Iemand al een foam insert gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bedankt voor alle bijdragen en eravringen mbt de kitspuit guys d:)b
Framoes schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:29:
[...]

Die Bison had ik ook en binnen een paar maanden gebroken met een bus den Braven high tack. Kokerhouder scheurde aan de zijkant vooraan door. Nog een dag kunnen kitten met tape er op. Vond het persoonlijk een tegenvaller.

Gebruik nu een zoals die jij hebt gesloopt. Heeft een schilder ooit laten liggen en die doet het vooralsnog prima. Die oortjes (dat plaatje dat tegen die veer aan zit?) die jij noemt lijken bij deze ook dikker te zijn. Die ga ik met handkracht iig niet verbuigen. Deze is van het merk Cox en die maken blijkbaar heel veel kitspuiten, waaronder de HK40. Wat je al niet leert van iets op Google zoeken.

Verder heb ik een jaar terug een keer een kitspuit bij de Action gekocht toen m'n kitspuit kapot ging op een tijdstip dat de bouwmarkten hier al dicht waren. Die is van Spectrum, maar is gewoon een standaardmodel. Gebruik ik minder omdat hij heel zwaar loopt.
DIt hele ding is best sterk maar hier, bij de 2 "klinknagels", gaat hij buigen en vouwt dan. Echt zo kansloos, zie je meteen waar de prijs wegkomt, een compleet gebrek aan R&D :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMZ27vEOrcEac5N_C1IyVnOhvag=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o8CuOM6g1UGIgcuW0Z65q6wF.jpg?f=user_large

Ik moet ook nog een Dozuki ergens weghalen, dus even zien welke toko wat in zijn assortiment heeft in verband met de verzendkosten bij een vrij goedkope order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Fraggert schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:48:
Bedankt voor alle bijdragen en eravringen mbt de kitspuit guys d:)b

[...]

DIt hele ding is best sterk maar hier, bij de 2 "klinknagels", gaat hij buigen en vouwt dan. Echt zo kansloos, zie je meteen waar de prijs wegkomt, een compleet gebrek aan R&D :+

[Afbeelding]

Ik moet ook nog een Dozuki ergens weghalen, dus even zien welke toko wat in zijn assortiment heeft in verband met de verzendkosten bij een vrij goedkope order.
Die zijn bij mijn kitspuit dikker. Zelfde probleem had ik bij een goedkopere kitspuit van de Hornbach. Daar boog uiteindelijk dat hele handvat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrI4UWOQrO_f60IjZBYNnHB9cMw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pzhF6SYTMXh0BSfC97bWIMLo.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
JB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:21:
Hier toentertijd 2x Lidl kitspuit gekocht van 2,50 euro per stuk. Tot nu toe dikke prima en dus een reserve mocht de eerste falen maar voelt stuk degelijker dan die vouwfietsmodellen :) Zie ze alleen (nu) niet meer op de website :/
Die heb ik ook gekocht - ook 2x, toen deze in de aanbieding was voor 2,50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlJWAPbgwR7BlUlwhCPMO3v5ht4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vxFGXGUwuzIMAajnPan34ajO.jpg?f=user_large
Echter ben ik daar minder tevreden over omdat 1 van de 2 kitpistolen het niet goed deed: het mechanisme bleef na een aantal keer hangen. Die andere doet het nog wel goed en voor 2,50 (of uiteindelijk 5 euro...) was het een nog best goede deal.

Ik heb ook nog zo'n ijzeren ding (simpel dingetje van de Hornbach volgens mij) en die voldoet ook gewoon. Ik denk echter wel dat er betere kitpistolen op de markt zijn, want bij zowel die van de Lidl als die (simpele) ijzeren van de Hornbach moet je de ijzeren flap naar voren duwen om het kitpistool te doen stoppen. Een kitpistool waarbij de kit meteen stopt als je stopt met knijpen, is het fijnst wat je kan hebben. Maar goed, dan zit je denk ook wel in een andere prijsklasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@silmaril8 dat moeten stoppen is niet zo'n probleem, een groter probleem vond ik het dat ik midden in een verlijming zat toen dat &*#&*#@*&$-ding stuk ging |:(

Dus zo'n hele luxe hoef ik niet, hij moet wel stevig zijn :)
Framoes schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Die zijn bij mijn kitspuit dikker. Zelfde probleem had ik bij een goedkopere kitspuit van de Hornbach. Daar boog uiteindelijk dat hele handvat.

[Afbeelding]
ja,dat buigt niet zo maar, dat is tenminste uit fatsoenlijk dikke plaat d:)b

Ik zie bij Baptist die Cox MK5, ook de zaak waar ik nog een Dozuki zaagje wil halen, zal die MK5 eens verder opsnorren, Grote kans dat ik deze haal.

https://www.baptist.nl/ho...ool-mk5-tbv-zwaar-gebruik

wel aan de prijs daar, maar goed, dat is wel vaker bij Baptist :P

[ Voor 20% gewijzigd door Fraggert op 27-07-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1358524

Ik heb een vraag en wellicht een domme 😂
Ik moet een paar sleuven maken voor wat elektra in de muur nu kwam ik deze tegen: https://www.gamma.nl/asso...l-250-mm-x54417/p/B846607
Heb de vorige sleuven 2 jaar geleden met een steenbeitel uitgehakt.
Ging prima, maar nu vraag ik mij af hoe je deze sleuvenbeitel gebruikt gewoon tegen de muur aanzetten lijkt me niet werken?
Ziet er meer uit dat als je bijvoorbeeld met een slijptol 2 lijnen hebt ingeslepen je met deze sleuvenbeitel het middenstuk eruit kan beitelen.
Of heb ik het mis?
Bedankt alvast voor de tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:00

Asteroid9

General Failure

Zo'n MK5 heb ik zelf ook, wel iets minder voor betaald toendertijd, denk iets van 25 Euro of zo. Prima keuze, degelijk genoeg voor high tack en andere dikke kitten, goed te doseren, draait makkelijk en na best intensief gebruik nog geen spoor van slijtage!

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
[...]

Deze van de week binnen gehad. Moest nog wat boortjes en freesjes hebben en deze mee laten komen voor een project van glas vervangen. Eerste impressie is zeer goed, veel steviger dan modelletje op de kliko.

https://www.ecotools.nl/siliconenkit/kitspuit-dripless/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Anoniem: 1358524 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:09:
Ik moet een paar sleuven maken voor wat elektra in de muur nu kwam ik deze tegen: https://www.gamma.nl/asso...l-250-mm-x54417/p/B846607
Ging prima, maar nu vraag ik mij af hoe je deze sleuvenbeitel gebruikt gewoon tegen de muur aanzetten lijkt me niet werken?
Ziet er meer uit dat als je bijvoorbeeld met een slijptol 2 lijnen hebt ingeslepen je met deze sleuvenbeitel het middenstuk eruit kan beitelen.
Of heb ik het mis?
of het nodig is weet ik niet, ik had het in elk geval precies zo gedaan als jij omschrijft, kun je wat cleaner beitelen/hakken (kleinere kans op uitschieten, etc) lijkt me :)

Ik heb eerder in beton zo een geul gemaakt, maar dan met een vlakke beitel ipv zo'n guts.
Asteroid9 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:10:
Zo'n MK5 heb ik zelf ook, wel iets minder voor betaald toendertijd, denk iets van 25 Euro of zo. Prima keuze, degelijk genoeg voor high tack en andere dikke kitten, goed te doseren, draait makkelijk en na best intensief gebruik nog geen spoor van slijtage!
okiedokie, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jfwiet schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Deze van de week binnen gehad. Moest nog wat boortjes en freesjes hebben en deze mee laten komen voor een project van glas vervangen. Eerste impressie is zeer goed, veel steviger dan modelletje op de kliko.

ah, natuurlijk, Ecotools d:)b bedankt voor je tip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Framoes schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:29:
[...]

zeflde ervaring hier, bison ook doormidden met dikke kit.

Daarna maar met andere bestelling deze meebesteld; https://www.kitcentrum.nl...310ml-koker-handkitspuit/

Bevalt boven verwachting goed! Topding, goede gok geweest.

Edit:
[...]

Crap, dit lijkt dezelfde maar een stuk goedkoper... :+ :+ :+ :+

[ Voor 14% gewijzigd door bbbrumbrum op 27-07-2020 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
[...]

Die ziet er ook goed uit. Moet toch nog spul hebben voor een klus, dus die bestel ik mee. Kan die van de Action weg, voor die straks midden in een streep kit buigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 09-06 15:04
Anoniem: 1358524 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:09:
Of heb ik het mis?
Heb je inderdaad goed, deze vleugelbeitels (of hoe je het wilt noemen :P ) zijn om het restant weg te beitelen tussen twee sleuven in. Zonder sleuven te slijpen denk ik dat je er bijzonder weinig aan gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:45
Ik ben op zoek naar n compressor. Heb al in dit topic gezocht maar nog geen knoop door kunnen hakken.

Deze heb al gevonden:

https://www.hornbach.nl/s...eset/8479185/artikel.html

https://www.hornbach.nl/s...8-6E/6822592/artikel.html

https://www.hornbach.nl/s...0-24/5822159/artikel.html

https://www.coolblue.nl/p.../airpress-hlo-215-25.html

Ik wil m gebruiken voor banden oppompen, een slagmoersleutel en een tacker. Hij moet handzaam zijn, dus dan kom ik al snel uit op een 6liter ketel. Dan blijven er nog 2 over.

Ik heb deze slagmoerset gevonden:

https://www.hornbach.nl/s...elig/8432022/artikel.html
Hier staat luchtverbruik 200l/minuut.

Vragen:
-Is een 6l ketel voldoende?
-Kan het kwaad dat de slagmoersleutel 200l per minuut verbruikt maar dat de compressors dat volgens de specificaties niet opbrengen? Max opbrengst is 135l
-Iemand nog tips & aanbevelingen m.b.t. een compressor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-06 09:59
DCNY schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:34:
Ik ben op zoek naar n compressor. Heb al in dit topic gezocht maar nog geen knoop door kunnen hakken.

Deze heb al gevonden:

Ik wil m gebruiken voor banden oppompen, een slagmoersleutel en een tacker. Hij moet handzaam zijn, dus dan kom ik al snel uit op een 6liter ketel. Dan blijven er nog 2 over.

Vragen:
-Kan het kwaad dat de slagmoersleutel 200l per minuut verbruikt maar dat de compressors dat volgens de specificaties niet opbrengen? Max opbrengst is 135l
Ik heb deze gekocht om mijn vloerverwarming af te persen. Bij mij lekt een van de 'pistolen' waardoor de compressor eigenlijk constant aan het draaien is. Vind het zelf dus niet handig, en denk dat ik hem terug breng.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online

Deze heb al gevonden:

Vragen:
Als je een accuslagsleutel gebruikt zal het wel werken....

Zou nu zelf voor een lownoise gaan, maar die hebben nog minder opbrengst/euro.
Basismodel bijvoorbeeld: https://www.toolmania.nl/...-compressor-075-hp-2.html
HBM heeft zo ook.

Voor tackeren en banden is 'ie natuurlijk perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:15
Deze kitspuit heb ik ondertussen al een jaar of 10+ laatst nog me badkamer mee gekit. Het enige dat opeens zoek was, was het schroefje die de zwarte dop aan de achterkant vasthoudt. maar dat is gewoon een m5 dus was makkelijk te fixen.
Voor de rest echt een ideaal ding. Zeker de stop die in het handvat zit.
Loop altijd te vloeken als ik ergens kom en een goedkoop kit pistol in me handen krijg, met zo een ijzere lipje aan de achterkant. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 23:57

Illusion

(the art of)

Deze heb al gevonden:

Vragen:
Je eerste (de dn200/8/6) is echt heel compact. Hij past in ikea-pax kledingkast. Maakt veel herrie, maar niet significant meer dan anderen.
Maar 6L is écht heel klein. Voor het oppompen van een paar racefietsbanden moest hij al opnieuw druk opbouwen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:57

Impry

Rallymedia.nl

Net de Bosch GSS 160 ontvangen, zag al aantal reacties over de koffer en dat hij niet past met de grote plaat.
Als je de inlay 180º omdraait dan kan hij wel dicht. Of zie ik dan iets over het hoofd?
Het schuimdingetje in het deksel zit dan natuurlijk niet meer op de juist plek, maar met die grote plaat lijk je die ook niet nodig te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sU7QC6AvQ1g1cs_hubnimycWJgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTeRgibfI9Kpr1UH6k8jXbP1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vond die grote ijzeren plaat bij het verwisselen er wel redelijk lastig op gaan in vergelijking met de twee andere (plastic) platen.

[ Voor 44% gewijzigd door Impry op 27-07-2020 13:11 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 09-06 15:04

Deze heb al gevonden:

Vragen:
Heb zelf een 6 liter compressor gehad, aangeschaft met als primaire reden banden op kunnen pompen etc op het circuit. Af en toe wat afspuiten kan ook wel, maar na 10 seconden is je luchtdruk weg door de kleine ketel.

M.i. zijn die 6 liter ketels eigenlijk alleen leuk voor banden oppompen en tacken. Een slagmoersleutel lijkt me al lastig worden, hoewel ik daar geen ervaring mee heb. Het is meestal natuurlijk kortstondig, maar als je wat langer wil rammelen om een verroeste bout los te draaien is het al een drama denk ik.

Als je de ruimte hebt, en hij niet vaak mee hoeft onderweg zou ik toch kijken naar één met 25 liter vat.

Dat een apparaat meer lucht verbruikt dan de compressor opbrengt is geen probleem, luchtdruk wordt alleen minder, dus je kan niet volcontinue door gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 15-06 22:23

Ethirty

Who...me?

Impry schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:09:
Net de Bosch GSS 160 ontvangen, zag al aantal reacties over de koffer en dat hij niet past met de grote plaat.
Als je de inlay 180º omdraait dan kan hij wel dicht. Of zie ik dan iets over het hoofd?
Het schuimdingetje in het deksel zit dan natuurlijk niet meer op de juist plek, maar met die grote plaat lijk je die ook niet nodig te hebben.

[Afbeelding]
Met de grote plaat gemonteerd werd hij geleverd of niet, die past namelijk wel. Het is de vierkante (aluminium) plaat die niet past.
Afbeeldingslocatie: https://images.besteproduct.nl/product/640x480/bosch_gss_160_1_a_multi_3_in_1_blauw.jpg?sq=2

Maar goeie tip, zal het vanavond ook eens proberen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Op de foto heb ik de aluminium er op zitten, en de inlay 180º gedraaid. Bij levering zat die langwerpige er op volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03:09
[...]

Ik vind van de Gamma deze dan weer veel beter. Alle anderen hebben plastic, en plastic breekt. Deze is volledig metaal en (op de kritische punten) ongeveer even dik als de foto die @Framoes liet zien.
Het gaat niet om dat schuimdingetje. De vierkante plaat raakt de uitsparing voor het handvat. En omdat zowel de schuurplaat als die uitsparing precies in het midden zitten, werkt 180 graden draaien niet, dan raakt hij gewoon de uitsparing aan de rechterkant van de doos.

[ Voor 43% gewijzigd door BrtH op 27-07-2020 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 10:55
[...]

[...]

De delta wil ik zoveel mogelijk inzetten voor hoekjes en onhandige plekjes.
Jij Hollander :')
BrtH schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:49:
[...]

Maar bij Ecotools krijg je 50 klittenbandvelletjes voor een tientje :P. Dan heb je samen ook (meer dan) 5 meter, en geen gedoe.
Dit dus, ik heb delta papier van K40 tot K320 volgens mij. Geen zin om te klooien met die bocht die je op een rolletje koopt.

Dus hup hup naar ecotools jij. Sowieso wil je straks niet moeten klooien met het verwisselen van de voet.

https://www.ecotools.nl/k...a-schuurpapier-100x150mm/

En dan afhankelijk van hoe heftig je moet schuren K80, K120, K180 halen. Maar als het wel meevalt heb je aan K180 wel voldoende.

[ Voor 5% gewijzigd door Ossi op 27-07-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Laatst online: 10:26

[Afbeelding]

Ik vond die grote ijzeren plaat bij het verwisselen er wel redelijk lastig op gaan in vergelijking met de twee andere (plastic) platen.
Wellicht. Maar zo is het niet bedoeld, gezien het schuim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:26
Twijfels schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:12:
[...]

Heb zelf een 6 liter compressor gehad, aangeschaft met als primaire reden banden op kunnen pompen etc op het circuit. Af en toe wat afspuiten kan ook wel, maar na 10 seconden is je luchtdruk weg door de kleine ketel.

M.i. zijn die 6 liter ketels eigenlijk alleen leuk voor banden oppompen en tacken. Een slagmoersleutel lijkt me al lastig worden, hoewel ik daar geen ervaring mee heb. Het is meestal natuurlijk kortstondig, maar als je wat langer wil rammelen om een verroeste bout los te draaien is het al een drama denk ik.

Als je de ruimte hebt, en hij niet vaak mee hoeft onderweg zou ik toch kijken naar één met 25 liter vat.

Dat een apparaat meer lucht verbruikt dan de compressor opbrengt is geen probleem, luchtdruk wordt alleen minder, dus je kan niet volcontinue door gaan.
@DCNY Dit.

Daarnaast is de opbrengst van de compressor meestal bruto (op atmospherische druk) en van de slagmoersleutel meestal netto (op werkdruk). Daar kan dus nog een factor 8 (bij 8 bar) verschil tussen zitten.

Ik wilde al sinds ik een keer met een slagmoersleutel gewerkt had in een garage (ca. 20 jaar geleden) een compressor en een slagmoerstleutel. Inmiddels heb ik beide, en ik vind het niks. Mijn compressor is veel kleiner dan die in de garage, en mijn goedkope slagmoersleutel gebruikt veel te veel lucht en heeft te weinig kracht. Inmiddels heb ik een DTW285 Was maar een paar tientjes duurder dan een goede lucht sleutel, en heeft geen slang, zit nooit zonder lucht, en ik hoef niet meer met de compressor te zeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:00
World Citizen schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:20:
Ik heb eigenlijk gewoon een stukje ervaring voor mensen die een Tacker overwegen... en hier gaan zoeken omdat ze er eentje met een Accu willen.

Niet doen.

Ik heb nu in een aantal maanden al die dingen een beetje vastgehouden en vergeleken met een pneumatisch model, en die accu tackers zijn veel te lomp.

Het advies is om zelf eens een accu tacker ergens in de hand te gaan houden en jezelf voor te stellen hoe je dat in de wat krappere ruimtes gaat gebruiken. Die dingen zijn lomp groot en veel te zwaar. Op foto online valt dat niet zo op, maar eenmaal in je handen is het echt een gedrocht.

Ik zou dan adviseren om toch voor een compressor (silent) te gaan met een lucht tacker. Dit is bij elkaar net zo duur als een Makita tacker bijvoorbeeld. En dan heb ik het over een Ultra stille professionele compressor die je in een flat kunt gebruiken kwa geluid. Ook kan die 24/7 werken zonder overhit te raken. Pro dus.

Het nadeel is dat je de compressor mee moet nemen naar lastige locaties. Dit is met een accu tacker makkelijk, maar aangezien de pneumatische tackers veel kleiner zijn.. werkt het uiteindelijk toch fijner.

Ik ben sinds deze week overstag, en wil hem nooit meer kwijt.

- Senco S200BN
-- Omdat hij brads van 15 tot 50mm schiet,
-- Omdat hij geen enkel schade achterlaat aan je houtwerk. Naast of rondom je brad zit dus geen deukje in het hout. (kost wat, heb je wat)

- Senco AC3805
-- Ultra stil (60db), ideaal voor in appartementen.
-- Geen Aldi model die niet 24/7 kan draaien
-- Omdat ik een grotere wilde, maar ik in een appartement woon. Na vele compromisse is dit voor mij prima. Je kunt er niet echt mee spuiten maar met 60db aan geluid is hij wel Mega Ultra Multi stil. De schakelaar maakt meer herrie dan de pomp.

[Afbeelding]

/gewoon een ervaring na wat onderzoek.
Hoe bevalt de Senco na wat gebruik?
Ik zit zelf ook met een schuin oog te kijken naar deze, voornamelijk voor tacker gebruik, af en toe een fietsband oppompen en wat schoonblazen van spullen.
Ik ben nog wat een t rondkijken en het andere model staat ook nog op de lijst: AC10304
Die heeft wat meer aanzuigkracht (dus tank zal sneller gevuld zijn), maar ook minder liters.
De reden voor Senco is ook de 100% ingebruikname.

Ik lees erg weinig over die Senco's.

Daarnaast nog met een schuin oog aan t kijken naar een Dutack. Ik had nog nooit van dit merk gehoord, maar een kennis gebruikt die professioneel (voor t werk dus). Die heeft een 12L tank maar maakt wat meer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:53

[Afbeelding]

Had ik bij mij ook geprobeerd, maar ook dan paste hij niet.. Bij jou nu dus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 15-06 22:23

Ethirty

Who...me?

Ossi schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:20:
[...]

Jij Hollander :')

[...]

Dit dus, ik heb delta papier van K40 tot K320 volgens mij. Geen zin om te klooien met die bocht die je op een rolletje koopt.

Dus hup hup naar ecotools jij. Sowieso wil je straks niet moeten klooien met het verwisselen van de voet.

https://www.ecotools.nl/k...a-schuurpapier-100x150mm/

En dan afhankelijk van hoe heftig je moet schuren K80, K120, K180 halen. Maar als het wel meevalt heb je aan K180 wel voldoende.
Heb al K120 en K180 in huis nu. Die tip van Ecotools kwam te laat ;( :+
Ja, ik ben Hollander, dus ik ga dit eerst opmaken. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:56

Voor een slagmoersleutel heb je kort veel lucht nodig. Probleem van de meeste kleine compressors is de doorlaat van de luchtleiding (reduceerventiel, koppelingen, slang) die te klein is om voldoende lucht te leveren en dus weinig kracht met je slagmoersleutel.

Voor schoonblazen en banden oppompen geen probleem. tacker heb ik geen ervaring mee maar een slagmoersleutel op lucht kan op een teleurstelling uitlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
rinkel schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:52:
[...]

Hoe bevalt de Senco na wat gebruik?
Ik zit zelf ook met een schuin oog te kijken naar deze, voornamelijk voor tacker gebruik, af en toe een fietsband oppompen en wat schoonblazen van spullen.
Ik ben nog wat een t rondkijken en het andere model staat ook nog op de lijst: AC10304
Die heeft wat meer aanzuigkracht (dus tank zal sneller gevuld zijn), maar ook minder liters.
De reden voor Senco is ook de 100% ingebruikname.

Ik lees erg weinig over die Senco's.

Daarnaast nog met een schuin oog aan t kijken naar een Dutack. Ik had nog nooit van dit merk gehoord, maar een kennis gebruikt die professioneel (voor t werk dus). Die heeft een 12L tank maar maakt wat meer geluid.
Volgens mij is de AC10304 die 30 euro extra wel waard. Iets minder liters maar wel 23L hogere luchtopbrengst per minuut. Hij slaat dus iets vaker aan, maar aangezien hij toch best stil is denk ik niet dat het gaat irriteren. Het gaat irritanter zijn als je weer moet wachten totdat de tank gevuld is.

[ Voor 3% gewijzigd door Alsjemenou op 27-07-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11:42

JT

VETAK y0

kabeltjekabel schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:04:
[...]

Wat voor auto heb je wel niet? Wielbouten zitten meestal rond de 100-120 Nm.
Vergeet steeds te reageren. Wielmoeren zet ik handvast met een 1/2" ratel. Wel eens gewerkt aan een onderstel waarvan de bouten er al 14 jaar onder en vast zitten en nog nooit los zijn gehaald? ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Alsjemenou schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:34:
[...]

Volgens mij is de AC10304 die 30 euro extra wel waard. Iets minder liters maar wel 23L hogere luchtopbrengst per minuut. Hij slaat dus iets vaker aan, maar aangezien hij toch best stil is denk ik niet dat het gaat irriteren. Het gaat irritanter zijn als je weer moet wachten totdat de tank gevuld is.
Als de tank sneller wordt gevuld is dat ook wel erg prettig.
De compressor zal niet al teveel uren aanstaan, dus als ik even een band op moet pompen is het fijn als de tank snel van 0 gevuld wordt. Dat gaat dan ook sneller met een kleinere tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:57
vraagje: ik heb een freestafel besteld (triton twx7 met de freesmodule) en nu zou ik graag zowel onder bij de freesmachine als boven de tafel (bij de fence) het stof willen afzuigen.

Ik heb een Makita VC2512L stofzuiger en hiervoor probeer ik dus een Y-adapter te vinden zodat ik 2 slangen op aan kan sluiten.
Makita heeft echter zover ik kan vinden maar 1 zo'n adapter en die zou niet geschikt zijn voor de VC2512L.

Iemand anders al eens 2 slangen op de vc2512l aangesloten en zo ja met welk hulp stuk?

Triton zelf kan ook wel zo'n emmer leveren (DCA300) maar die krijgt maar matige reviews.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alsjemenou
breagor schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:22:
vraagje: ik heb een freestafel besteld (triton twx7 met de freesmodule) en nu zou ik graag zowel onder bij de freesmachine als boven de tafel (bij de fence) het stof willen afzuigen.

Ik heb een Makita VC2512L stofzuiger en hiervoor probeer ik dus een Y-adapter te vinden zodat ik 2 slangen op aan kan sluiten.
Makita heeft echter zover ik kan vinden maar 1 zo'n adapter en die zou niet geschikt zijn voor de VC2512L.

Iemand anders al eens 2 slangen op de vc2512l aangesloten en zo ja met welk hulp stuk?

Triton zelf kan ook wel zo'n emmer leveren (DCA300) maar die krijgt maar matige reviews.
Ik heb een goedkope oplossing. Pak de heteluchtpistool uit, koop een PVC T-Stuk of Y-Stuk iets smaller dan de stofzuiger en slangen, verwarm de PVC buis met je heteluchtpistool en schuif hem over de slagen/stofzuiger. Krijg je mooie hele nauwe aansluiting en scheelt je veel geld voor een maatwerk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Alsjemenou schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:34:
[...]

Ik moet dan toch eens kijken of ik zo'n compressor in de winkel ergens kan bekijken. Zit vooral qua ruimte namelijk waar ik zelf erg beperkt in ben. Een koffer voor een accu apparaat gaat nog wel passen, maar ben benieuwd hoe groot zo'n compressor nu is. @World Citizen Ik ben net als @rinkel benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
sheane schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Ik moet dan toch eens kijken of ik zo'n compressor in de winkel ergens kan bekijken. Zit vooral qua ruimte namelijk waar ik zelf erg beperkt in ben. Een koffer voor een accu apparaat gaat nog wel passen, maar ben benieuwd hoe groot zo'n compressor nu is. @World Citizen Ik ben net als @rinkel benieuwd naar de ervaringen.
Groot is ie zeker niet:
Afmetingen LxBxH: 405 x 375 x 335mm
Echt een klein apparaatje. Ook nog stil, lijkt me erg prettig werken met niet- en spijkerwerk.

Ben wel benieuwd hoe lang ie gewoon kan blazen.

Nog een andere optie is de Airpress LMO 4-170.
Die slurpt een 170L/Min. bij een ketelinhoud van 4L.
Wel weer wat duurder.

[ Voor 8% gewijzigd door rinkel op 27-07-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Om wat leidingen af te tekenen dacht ik een kruislaser te kopen. Iemand ervaringen met zoiets? https://www.amazon.de/Kre...NKWHMTEJ5X45&sr=1-12&th=1

Is vandaag 29 euro, lijkt me niet heel duur en krijgt goede reviews. Daarnaast is ie ook nog groen, wat een voordeel lijkt te zijn als ik zo dit topic doorlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb ook naar deze kruislaser gekeken.

Goede reviews maar komt zonder statief wat je wel echt nodig hebt denk ik (ik spreek niet uit eigen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
sloth schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:53:

Goede reviews maar komt zonder statief wat je wel echt nodig hebt denk ik (ik spreek niet uit eigen ervaring).
Goed punt maar voor electra leidingen zal ik vooral laag gaan werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 23:15

World Citizen

FreeReef.nl

@rinkel @sheane

Mijn ervaring is positief.

Tacker:
het belangrijkste vond ik dat hij consistent schoot. Het pistool hapert niet, en schiet altijd op dezelfde diepte de brad er fatsoenlijk in. Ik denk dat ik een 500 brads heb geschoten en er is er geen een fout gegaan. Ook het rubber dopje voorop werkt goed. Er is geen schade rondom je brad. Ik ben wel bang het dopje kwijt te raken omdat het er los op geschoven zit, maar je kunt ze los bestellen.
Het enigste nadeel van dat dopje is dat het het zicht wat belemmerd. Maar als je went aan de machine hou je daar automatisch rekening mee.

Compressor:
De compressor bevalt ook helemaal goed. Ik heb hem al meegenomen naar een verbouwhuis, en het was prima werken. Je hebt wel stroom nodig omdat hij regelmatig aan wilt schieten. Ik denk dat ik 20 brads schiet voor hij aanspringt, maar hij sprint al aan als de druk een klein beetje zakt. Dit is wel zo fijn voor de consistentie van het schieten, maar minder handig als je ergens op een stroomloze plek wilt werken voor langere tijd.

Andere toepassingen:
Lucht spuiten voor schoonmaken - perfect geschikt
Oppompen van Autobanden, fietsbanden etc... - perfect geschikt
Lucht schuurmachine - no go
Luchtsleutel - no go

Ofwel voor andere stukken gereedschappen op lucht kom je er niet mee. Als ik een centrische schuurmachine aansluit begint hij net te draaien, maar na 10 seconden is het klaar. Daar moet gewoon veeeeeel meer lucht doorheen dan het tankje van mij heeft. Er is wel een uitbreidingstank te koop waardoor het wel gaat, en die staat dan ook op mijn verlanglijst.

Dutak ken ik niet. Ik heb wat andere merken getest in winkels en kwa geluid opbrengst was voor mij dit het stilste binnen een betaalbare prijs. Iets anders als een stille zou ik nooit meer willen.

Ik had trouwens een foutje in die post die je quote. Ik heb 2 nummers omgedraaid in de type aanduiding van die compressor. Het is een AC8305 (ik had de 8 en de 3 omgedraaid)

Het model wat jij aanhaalt heeft niet enkel een hogere aanzuig, maar ook meer output. De mijne zit op 33l/min en het model wat jij aangeeft zit op 55l/min.

Met 55l/min kun je nog steeds niet schuren, dus kijk even of je echt productie werk doet waardoor je gebaad bent bij snel opladen. Als het voor de hobbys is zou ik het niet doen en eerder voor een grotere tank gaan.
Daar heb je dan meer aan denk ik. Maar wellicht heeft iemand anders daar nog iets zinnigs over te zeggen.

@sheane in een winkel kijken is echt het beste. Zeker als geluid een ding is voor je. Er zit echt heel veel verschil in, maar ook bijvoorbeeld in de beugel waar de compressor zit. De Senco's hebben echt hele grote rubber voeten die weinig doordeinzen op de grond of tafel. Ik had een Hyundai gezien waar dat echt heel erg was. Dus op zich was hij niet luid, maar bonkte echt door naar de vloer of tafel.

Als je specifieke vragen hebt of als je wilt dat ik iets test (kan ook met filmpje) dan doe ik dat heel graag voor jullie. laat maar weten en schroom je niet.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

sloth schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:53:

Die dingen hebben doorgaans gewoon een standaard 1/4" statief aansluiting, exact hetzelfde als van fotocamera's en dergelijke. Dus simpel zat om (indien nodig) er nog los een statief bij te kopen.

Overigens zou ik zelf aanraden om er (ook) iets van een klem bij te kopen met zo'n zelfde schroefaansluiting. Dan kan je hem aan van alles en nog wat vastklemmen en ben je niet beperkt tot de hoogte van je statief.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

@sheane Nu ik je vorige posts lees zal ik wel een filmpje maken.
Specifieke wensen even doorgeven, maar ik zal hem opladen, leeg laten lopen, tacken tot hij aanslaat etc.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
World Citizen schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:04:
Specifieke wensen even doorgeven, maar ik zal hem opladen, leeg laten lopen, tacken tot hij aanslaat etc.
Dank voor het delen van je ervaringen! Wordt gewaardeerd :)
Daar ben ik ook wel benieuw naar; hoe lang duurt het voordat ie van 0 naar vol is gepompt.
Daarnaast hoe het blazen gaat, hoe lang kun je iets schoonblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
World Citizen schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:04:
Dat zou super zijn als je daar de tijd voor hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
JT schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:11:
[...]

Vergeet steeds te reageren. Wielmoeren zet ik handvast met een 1/2" ratel. Wel eens gewerkt aan een onderstel waarvan de bouten er al 14 jaar onder en vast zitten en nog nooit los zijn gehaald? ;)
Niet van auto's. Van fietsen is het dan RVS in alu... dan pats het boutje gewoon af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Waarom gebruik je dan ook RVS? En blijkbaar zonder anti-seize?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Orion84 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:02:
[...]

Die dingen hebben doorgaans gewoon een standaard 1/4" statief aansluiting, exact hetzelfde als van fotocamera's en dergelijke. Dus simpel zat om (indien nodig) er nog los een statief bij te kopen.

Overigens zou ik zelf aanraden om er (ook) iets van een klem bij te kopen met zo'n zelfde schroefaansluiting. Dan kan je hem aan van alles en nog wat vastklemmen en ben je niet beperkt tot de hoogte van je statief.
Ja dacht ik ook. En voor wat kleinere klussen zal dit prima zijn toch? Of is een Bosch beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
peligro2k schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:24:
[...]

Ja dacht ik ook. En voor wat kleinere klussen zal dit prima zijn toch? Of is een Bosch beter?
Waarschijnlijk. Als je toch een (relatief goedkope) Bosch-laser zoekt, en 'm niet morgen in huis hoeft te hebben, dan is https://nl.aliexpress.com/item/4000346831421.html wellicht een optie.

[ Voor 0% gewijzigd door wheel op 27-07-2020 20:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Wanneer gebruik je zo een bovenstaande laser, en wanneer is een 360grzden laser gemakkelijker?

Ik ben bezig met wat muurtjes uit te zetten en het is altijd interessant om gemakkelijkere tools daarvoor te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
Tarkin schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:54:
Wanneer gebruik je zo een bovenstaande laser, en wanneer is een 360grzden laser gemakkelijker?

Ik ben bezig met wat muurtjes uit te zetten en het is altijd interessant om gemakkelijkere tools daarvoor te hebben
360 graden is makkelijker omdat je de laser niet hoeft te verplaatsen. Andere lasers werken ook prima, je hebt alleen wat meet gedoe. Hoe meer je betaald, hoe meer features je krijgt. Is dit het geld waard? Dat kan je alleen zelf beantwoorden. Iedereen heeft voor zijn gebruik andere eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 02-06 00:38
Goedeavond!

Ik heb een Bosch Pro GKS 190 cirkelzaag. En natuurlijk kom ik er een maand of 2 ná aanschaf achter dat ik écht een (lange) geleiderail nodig heb.

Nou kan ik voor 75 euro een originele Bosch FSN 1600 rail kopen (ongeveer de aanschafprijs van de zaag zelf), maar ik vraag me af:
- Levert de combinatie van een handcirkelzaag met een los gekochte rail een slechtere kwaliteit dan een cirkelzaag die daarvoor bedoeld is (kan het me bijna niet voorstellen)
- Zijn er wellicht kwalitatief hoogwaardige rails die ook passen met deze cirkelzaag?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

hammy87 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:18:
[...]

Had ik bij mij ook geprobeerd, maar ook dan paste hij niet.. Bij jou nu dus wel?
Even filmpje gemaakt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Solomon schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:01:
Goedeavond!

Ik heb een Bosch Pro GKS 190 cirkelzaag. En natuurlijk kom ik er een maand of 2 ná aanschaf achter dat ik écht een (lange) geleiderail nodig heb.

Nou kan ik voor 75 euro een originele Bosch FSN 1600 rail kopen (ongeveer de aanschafprijs van de zaag zelf), maar ik vraag me af:
- Levert de combinatie van een handcirkelzaag met een los gekochte rail een slechtere kwaliteit dan een cirkelzaag die daarvoor bedoeld is (kan het me bijna niet voorstellen)
Je bedoelt dat je met de zool langs een geleider gaat zagen in plaats van de zool op een geleider plaatsen en er met het zaagblad strak langs zaagt? Ik denk dat je qua comfort wel wat inboet, ja :+
- Zijn er wellicht kwalitatief hoogwaardige rails die ook passen met deze cirkelzaag?
Heeft deze zaag überhaupt een uitsparing voor een rail dan?
Dank. Dat is fijner opbergen, als je die zool gemonteerd hebt. Wel suf dat ze de inlay er niet op aangepast hebben; het voelt nogal onnatuurlijk om met de sluitingen naar je toe de machine op de kop in de koffer te leggen.

[ Voor 19% gewijzigd door wheel op 27-07-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 02-06 00:38
wheel schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:16:
[...]

Je bedoelt dat je met de zool langs een geleider gaat zagen in plaats van de zool op een geleider plaatsen en er met het zaagblad strak langs zaagt? Ik denk dat je qua comfort wel wat inboet, ja :+

[...]

Heeft deze zaag überhaupt een uitsparing voor een rail dan?
Goede vraag... De rail die ik noemde wordt als 'accesoire' verkocht, maar dat lijkt complete onzin te zijn (https://www.bosch-profess...ular-saw/13491217-t#/main)

Nou... Op zoek naar een nieuwe zaag dan maar ;(

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

wheel schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:16:
[...]

Dank. Dat is fijner opbergen, als je die zool gemonteerd hebt. Wel suf dat ze de inlay er niet op aangepast hebben; het voelt nogal onnatuurlijk om met de sluitingen naar je toe de machine op de kop in de koffer te leggen.
Niet heel logisch inderdaad, maar in ieder geval beter dan die voet wisselen.

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

@rinkel @sheane

Oke.... ik doe niet aan dit soort video's, dus geef me wat ruimte ;).

Ik heb geen studio of gevanceerde stream hardware, maar ik hoop dat je iets aan de video hebt.
Ik had ook geen zin om er een hele avond aan te besteden, dus geen super fancy intro's enzo.

(Ik heb soms zin om te klooien met dit soort creaties. Ik kan ook alle kritiek hebben ;) )

[YouTube: Senco Compressor voor Tweakers]

Voor de liefhebbers
- 17:04 beloofd een video te maken
- 18:00 thuis van werk
- 22:00 klaar met monteren
- 22:35 geupload :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtNKa-joguFFxeAMAb0a_3UHEog=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wYExNSfzofn5khJWQKX8HzB5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door World Citizen op 27-07-2020 22:37 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 14:47

Ik heb er een maand of 3 geleden eentje aangeschaft voor klussen in de nieuwe woning. Hierbij ging het met name om:
- scheidingswand op zolder onder schuin dak (4m hoog; metalstud)
- trapkast
- koof voor inbouwspots.

Hiervoor heb ik de Bosch Blauw GCL2-50 gebruikt. Niet de goedkoopste laser, maar kon hem scherp kopen (40% korting op Bosch Blauw bij Gamma, Hornbach nog 10% daar onder voor prijsgarantie). Zonder deze laser hadden bovenstaande klussen echt een grotere uitdaging geweest.

1. Nok van het dak zit op ca 4m hoog, en de zijkant van de muur liep langs 1 kant tegen de technische ruimte. Hierdoor kwam een en ander dus tegen verschillende wanddelen/vlakken te staan. Uitlijnen van metalstud profielen was met de laser echt peanuts.

2. Trapkast was iets lastiger omdat de woonkamer erg licht is. Gewacht tot schemering om de lijnen uit te zetten op vloer, plafond, muren. Bovengenoemde laser heeft een extra verticale lijn op 90 graden (kruisen ook recht boven de laser), en een loodpunt onderaan, waardoor de hoek en daarmee de muren van de trapkast makkelijk te plaatsen waren

3. Koof (2x) voor inbouwspots beetje hetzelfde verhaal als hierboven, alleen nu om precies parallel te blijven aan de muur.

Al de bovenstaande use cases zouden ook prima kunnen met een meetlint/duimstok/waterpas/etc., maar de laser heeft me het leven wel echt makkelijker gemaakt. Andere dingen die ik er mee gedaan heb zijn onder andere: lampen uitlijnen, legplanken uitlijnen, tegels uitmeten.

Mocht je uit de buurt komen (Leiden/Roelofarendsveen), voel je vrij om eens te komen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
World Citizen schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:35:
@rinkel @sheane

Ik heb geen studio of gevanceerde stream hardware, maar ik hoop dat je iets aan de video hebt.
Ik had ook geen zin om er een hele avond aan te besteden, dus geen super fancy intro's enzo.

(Ik heb soms zin om te klooien met dit soort creaties. Ik kan ook alle kritiek hebben ;) )

Voor de liefhebbers

[Afbeelding]
Super! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes

Een kruislijnlaser is eigenlijk een soort waterpas. Je kan dingen waterpas (horizontaal) of lood (verticaal) stellen. Een 360 graden laser kan je ook gebruiken om bijvoorbeeld twee wanden haaks uit te zetten.

Maar dat kan ook met een bouwhaak of wat rekenwerk. Het is maar net of je de meerprijs er voor over hebt.

Ik heb zelf een DeWalt DW088 laser. Die staat ook goed aangeschreven en is redelijk betaalbaar. De 360° laser is volgens mij €400-500 duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
@rinkel @sheane

Voor de liefhebbers

[Afbeelding]
Super bedankt! _/-\o_ Ik zeg gelijk opnemen in de TS voor alle mensen met vragen *O* sowieso al bonuspunten voor de kat ;-)

Maakt voor mij een hoop duidelijk en het prijskaartje is +/- 100 -150e minder dan de accu tacker. Duidelijk een optie om te overwegen en zal een winkel zoeken waar ik wat kan zien in het echt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:50

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

@rinkel @sheane

Voor de liefhebbers

[Afbeelding]
Ik doe niet aan dit soort video's.. En vervolgens een extra camera gemonteerd, strak gemonteerd, muziekje eronder en zelfs nog de bloopers op het eind..

Nieuwe roeping gevonden *O*

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Solomon schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:01:
Goedeavond!

Hoi Solomon,

eige tijd geleden is de "GKS190 vs Geleiderail"-discussie ook al langsgekomen, ik heb deze teruggezocht voor je.

@Marco1994 zocht namelijk een rail voor zijn GKS

Marco1994 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"

Vanaf p383 kun je enkele posts daarover terugvinden.

Ik zelf heb daar ook nog naar proberen te kijken maar de Bosch accesoires bleken een lastig verhaal.

Er is een geleiderail - adapter maar ik vraag me af of die op de FSN rails passen, volgens mij zijn die voor de simpeler rail met zo'n grote opstaande rand.

Ik zelf heb mijn vraagtekens bij de compatibiliteit.

Fraggert in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"

Uiteindelijk heeft Marco gekozen voor een Scheppach PL55 omdat hij nog geen zaag had gekocht.

Misschien dat @jadjong nog weet hoe het nou precies zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:11

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Vandaag mijn vervangende aanslag/geleider ontvangen van Metabo, nadat ik melding had gemaakt van de originele die nieuw in de doos (en gemonteerd) krom geleverd werd. Het heeft bijna 5 weken gekost, maar hier is dan het pakket:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQpwAjAS7r9ezEWb75dNv99saVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iswRD4xTxDy87EWfBqmeA5uK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFL90Hefa0efzC2idh4NTvI6U8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSOXuRleGmJVzk98BAtNxBBE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mOaDIP1Um0c8sSiTGrHCG52UiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJpaoFzOnrf1H01zumBfMI4O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IN61ba-tJoMKW8nFygTIpVcOL60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JlGlHN0r8jHP0vS9loSIX7G1.jpg?f=fotoalbum_large

had ik al verteld nooit meer Metabo te zullen kopen? Wat een idioten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Dat is wel zuur, zeg. Maar nogmaals, de verkoper zou dit voor je op moeten lossen. En als 'ie dat niet kan, dan kun je de koopovereenkomst ontbinden.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:32:
Vandaag mijn vervangende aanslag/geleider ontvangen van Metabo, nadat ik melding had gemaakt van de originele die nieuw in de doos (en gemonteerd) krom geleverd werd. Het heeft bijna 5 weken gekost, maar hier is dan het pakket:

Dat profiel ziet er ook uit alsof hij altijd krom zal blijven.. in het midden is hij het zwakst door die T-track en als je dan het profiel ook nog eens afzaagt dan krijg je inderdaad (nog sneller) dit... wat mij betreft een ontwerpfout.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

8088 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:45:
Dat is wel zuur, zeg. Maar nogmaals, de verkoper zou dit voor je op moeten lossen. En als 'ie dat niet kan, dan kun je de koopovereenkomst ontbinden.
Ik heb geen twijfels bij mijn rechten als consument hoor :P. Wel bij de reputatie van Metabo. Ik ga in ieder geval contact met Oostenrijk opnemen, maar ik verwacht niks. Desnoods fabriceert ik zelf wel een recht profiel. Met een beetje denkwerk kan ik dit beter dan de schlemiel die dit verzonnen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
prein2 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:47:
[...]

Dat profiel ziet er ook uit alsof hij altijd krom zal blijven.. in het midden is hij het zwakst door die T-track en als je dan het profiel afzaagt dan krijg je inderdaad dit... wat mij betreft een ontwerpfout.
Denk dat het na afkoelen uit de extrusiematrijs dat de gehele lengte van het profiel al krom is, aangezien de T-track over de gehele lengte is onderbroken.
Met wanddikte variatie of wat extra ribben had dit waarschijnlijk wel beter gekunnen.
Of het in het productieprocess (geforceerd koelen terwijl het profiel nog vlak ondersteund word bvb) opgelost kan worden durf ik niet te zeggen, werk meer met kunststof.

Is de onderzijde wel vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-06 10:02
Even een schuurpapiertje lang die snijrand halen had ze ook netjes gestaan. Dit verwacht je niet van een goed merk.

Ondanks dat ga ik toch binnenkort voor nieuw Metabo spul. Toevallig net wel bij de Hornbach even de Metabo SSW 18 LTX 200 BL en Metabo SB 18 L BL in de hand gehad en de keuze gemaakt om voor deze 2 niet te kopen, maar te kiezen voor de Metabo SSD 18 LTX 300 BL (vanwege de moeren van de auto) en de Metabo SB 18 L BL Q (vanwege het Quick kopwissel feature, om daar een excentreer kop bij te kopen).

SSW 300: https://www.metabo.com/nl...slagschroevendraaier.html
SSD 200: https://www.metabo.com/nl...slagschroevendraaier.html

L BL: https://www.metabo.com/nl...u-boorschroefmachine.html
L BL Q: https://www.metabo.com/nl...u-boorschroefmachine.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:32:

[Afbeelding]

blugh, dat is flink balen HTT -O-

allicht kun je het inderdaad maar beter gaan oplossen, al is het tijdelijk zodat je ermee aan de slag kunt, in afwachting van verdere actie van/naar Metabo

https://www.aluxprofiel.n...rofiel-12016/a3748?c=3470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06 16:35
Vastklemmen op een stuk staal en in de oven op 300-450. Dagje wachten en hij is wellicht recht.
Voor 800-900 euro mocht dit stukje aluminium wel geborsteld worden voor 50 cent toch :X .
Sterk het vermoeden dat die gewoon uit china uit de fabriek komt gerold, inclusief de niet inbegrepen quality check.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Fraggert schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:15:
[...]

blugh, dat is flink balen HTT -O-

allicht kun je het inderdaad maar beter gaan oplossen, al is het tijdelijk zodat je ermee aan de slag kunt, in afwachting van verdere actie van/naar Metabo

https://www.aluxprofiel.n...rofiel-12016/a3748?c=3470
Dat ziet eruit als een verdomd goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
@HTT-Thalan dit gaat over de 260 vlakvandiktebank? Had die ook op mijn lijstje staan als mogelijke aankoop. Die is nu net een paar treden naar beneden gedonderd.

Wat zou je nu kopen met gans je Metabo saga in het achterhoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Matthis schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:36:
@HTT-Thalan dit gaat over de 260 vlakvandiktebank? Had die ook op mijn lijstje staan als mogelijke aankoop. Die is nu net een paar treden naar beneden gedonderd.

Wat zou je nu kopen met gans je Metabo saga in het achterhoofd?
Heel eerlijk? De keuze hiervoor was een HBM 200 of 300. Ik overweeg ze te mailen en te vragen of ze bij wijze van promo/stunt eentje op willen sturen om ernaast te zetten. Bij hbm verwacht ik zulke praktijken als een randje of iets dat niet haaks is, maar dan is de prijs er ook naar :). En de service is daar prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hoe staat die geleider precies op de machine, heb je er überhaupt last van dat ie iets hol is?

Uiteraard los van dat je inderdaad gewoon verwacht dat dit fatsoenlijk recht is etc., maar even pragmatisch zien hoe belangrijk het is je hier heel druk om te maken...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Afbeeldingslocatie: https://staticws.gereedschapcentrum.nl/pub/media/catalog/product/cache/1/image/beff4985b56e3afdbeabfc89641a4582/6/1/6197a21a7aafca4af2a5faab9591fe29.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ah, ja en die hoek tussen tafel en geleider moet haaks zijn zeker? Wat ie met een holle geleider natuurlijk niet is, afhankelijk van de hoogte van je werkstuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matthis
Orion84 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:43:
Hoe staat die geleider precies op de machine, heb je er überhaupt last van dat ie iets hol is?

Uiteraard los van dat je inderdaad gewoon verwacht dat dit fatsoenlijk recht is etc., maar even pragmatisch zien hoe belangrijk het is je hier heel druk om te maken...
Als je schaafwerk lager is dan je geleider, ga je natuurlijk nooit een haakse hoek aan je hout krijgen met een holle geleider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Orion84 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:55:
Ah, ja en die hoek tussen tafel en geleider moet haaks zijn zeker? Wat ie met een holle geleider natuurlijk niet is, afhankelijk van de hoogte van je werkstuk.
Jij snapt 'em :). Een werkstuk dat precies zo hoog als de geleider zou technisch gezien nog moeten kunnen, maar haaks zetten is vanwege de kromming al heel moeilijk. Een lager werkstuk word inderdaad in de holling gedrukt en komt er niet haaks uit. Bovendien is haaks zetten halverwege de geleider natuurlijk broddelwerk en geen doen, zo blijf je bezig.

Ik heb contact opgenomen met de leverancier/dealer uit Oostenrijk (had ik eerder al gedaan, zie ik nu, maar geen antwoord gehad) en ook met HBM. Aangegeven aan ze dat ik spijt heb voor de Metabo te zijn gegaan en dat ik alsnog wil weten of hun machine een betere keus was geweest. Wie niet waagt...

Momenteel doe ik het zo en treurig als het is - dit stuk afval multiplex van de hubo is rechter dan het onderdeel van Metabo... doch nog niet perfect. Het staat wel haaks, maar is vanwege de manier waarop ik het nu vast heb moeten maken nog niet zo stevig als een volledig metalen geleider.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58vYbFOKEKoihuMWJ1W3-qcXDaQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B2BtH35LATUa83LBf0b8kgHv.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-07-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
HTT-Thalan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:57:
[...]

Jij snapt 'em :). Een werkstuk dat precies zo hoog als de geleider zou technisch gezien nog moeten kunnen, maar haaks zetten is vanwege de kromming al heel moeilijk. Een lager werkstuk word inderdaad in de holling gedrukt en komt er niet haaks uit. Bovendien is haaks zetten halverwege de geleider natuurlijk broddelwerk en geen doen, zo blijf je bezig.

Ik heb contact opgenomen met de leverancier/dealer uit Oostenrijk (had ik eerder al gedaan, zie ik nu, maar geen antwoord gehad) en ook met HBM. Aangegeven aan ze dat ik spijt heb voor de Metabo te zijn gegaan en dat ik alsnog wil weten of hun machine een betere keus was geweest. Wie niet waagt...

Momenteel doe ik het zo en treurig als het is - dit stuk afval multiplex van de hubo is rechter dan het onderdeel van Metabo... doch nog niet perfect. Het staat wel haaks, maar is vanwege de manier waarop ik het nu vast heb moeten maken nog niet zo stevig als een volledig metalen geleider.

[Afbeelding]
Ik wzet niet of Baptist ver is van waar je woont, maar die doen Record Power en de PT260 zou quasi identiek zijn aan de Metabo. Misschien daar eens kijken voor een fence?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 12:49
bbbrumbrum schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:03:
[...]

Denk dat het na afkoelen uit de extrusiematrijs dat de gehele lengte van het profiel al krom is, aangezien de T-track over de gehele lengte is onderbroken.
Met wanddikte variatie of wat extra ribben had dit waarschijnlijk wel beter gekunnen.
Of het in het productieprocess (geforceerd koelen terwijl het profiel nog vlak ondersteund word bvb) opgelost kan worden durf ik niet te zeggen, werk meer met kunststof.

Is de onderzijde wel vlak?
Of eerst extruden en dan na afkoelen netjes rechtmaken in een tweede stap door hem langs een soort van freesbank te halen. Maar ja, dat kost extra tijd en dus extra geld voor Metabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11:42

JT

VETAK y0

Ik heb gelezen over HTTT's avonturen met Metabo, maar toch: ik wil beginnen met een afkortzaag en zag de KGS254M. Ook echt wel heel gunstige reviews en dat juist alles uit de doos goed is en niet afgesteld hoeft te worden. Iemand ervaring met deze zaag?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

JT schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:54:
Ik heb gelezen over HTTT's avonturen met Metabo, maar toch: ik wil beginnen met een afkortzaag en zag de KGS254M. Ook echt wel heel gunstige reviews en dat juist alles uit de doos goed is en niet afgesteld hoeft te worden. Iemand ervaring met deze zaag?
Ja ik heb m. Prima bouwzaag!

PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D85
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-06 11:07

D85

Dank voor het delen van je ervaringen, @HTT-Thalan. Zelf ook aan het oriënteren voor een vlakvandiktebank, dus helpt weer een beetje. Laat even weten of je uiteindelijk voor de HBM gaat en hoe 'ie bevalt, of welke andere het uiteindelijk wordt. De tip voor de PT260 bij Baptist is al langs gekomen, die staat bij mij ook boven de Metabo op het lijstje maar helaas is die niet op voorraad.
Pagina: 1 ... 109 ... 172 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We weten nu wel dat de gratis accu's wat langer op zich laten wachten. Hier klagen helpt niet, dus houdt het topic a.u.b. verschoond van geklaag daarover.

Aanbiedingen: (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic