Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:51
maussie95 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:08:
[...]

Ik krijg mails van Honeymoonnet over de levering van mijn private lease e-Golf. Volgens mijn contract was de verwachte leverdatum 17 januari 2020.

De verkoper had mij al verteld dat het later zou worden en volgens de mails (en de webportal) krijg ik hem in week 11. De productie van mijn e-Golf zou in week 5 moeten zijn.

Het kan dus nog even duren... :/
Bij ons: kalenderweek 8 productie. Hij zal dus ongeveer week 10 hier zijn en aflevering week 12.
Info via mail dealer.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Hkuit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 20:51
Road-runner83 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:38:
[...]

Ik hoop dat je ongelijk hebt ;).

Vraag me af hoe de andere sites aan hun waardes komen en uiteraard hoe Ford aan de 450km komt....maargoed zal waarschijnlijk pas in de praktijk echt weten wat het verbruik gaat zijn. We gaan het meemaken :).

Kan hem hier op m'n oprit opladen en heb naast de klant in BE verder weinig verre ritjes.
Ik zou me weinig zorgen maken; dan moet je misschien 20 minuten laden op weg naar huis vanuit België? Hij hoeft niet vol hè, alleen vol genoeg om thuis te komen. Bakje koffie, ff plassen en weer op weg. (Ik wacht op onze e-Golf die een nog veel kleinere range heeft).

• Hkuit
driel24 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:19:
[...]

Bij ons: kalenderweek 8 productie. Hij zal dus ongeveer week 10 hier zijn en aflevering week 12.
Info via mail dealer.
Ik zal de dealer inderdaad ook eens vragen of 'ie al meer weet

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16:39

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Voor de mensen die al een productieweek hebben van hun eGolf; wanneer hebben jullie besteld? Volgens Dealer zou levering week 5/6 zijn (info uit december), besteld halverwege november.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Week 48 geproduceerd, maar voor de levertijd kan die niets garanderen..

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15:39
Voorbarig bericht vooralsnog zolang er hier in Nederland niets bekend is nog. Tussen Denemarken en Noorwegen zitten trouwens verschillen in de specificaties en qua leverdatum is überhaupt niets bekend.

De software problemen zijn trouwens al maanden bekend en zijn logisch(auto alvast produceren, Def. software volgt)

אנחנו אייאקס, אנחנו הכי הטובים!

• Chizzel
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 20-02 21:24
Ik heb de egolf besteld 14 november leverdatum volgens contract 13 januari dealer heeft me geïnformeerd productie week 3 leveren week 5/6

• maussie95
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:17
Tomba schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:43:
Voor de mensen die al een productieweek hebben van hun eGolf; wanneer hebben jullie besteld? Volgens Dealer zou levering week 5/6 zijn (info uit december), besteld halverwege november.
19 november ging de dealer hem bestellen. Verwachte leverdatum op het contract was 17 januari, informatie van de dealer is nu week 11.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

• mrottjers
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 15:53
Chizzel schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:04:
Ik heb de egolf besteld 14 november leverdatum volgens contract 13 januari dealer heeft me geïnformeerd productie week 3 leveren week 5/6
Bijna exact hetzelfde. Besteld 15/11. Definitieve productie week 3. Levering week 6.

• Quark2
  • Laatst online: 07:02
CyBeRSPiN schreef op zondag 5 januari 2020 @ 20:42:
[...]

Zijn daar al proefritten mee te maken? Lijkt me echt een gave bak!
Nee, ik heb voor het eerst in mijn leven een auto ongezien besteld... 😬.

• BlacKstaR-
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16:29
Quark2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:48:
[...]

Nee, ik heb voor het eerst in mijn leven een auto ongezien besteld... 😬.
Ik heb vandaag de P2 besteld. Kleur Thunder, interieur "slate weave tech" op 19" banden. Geen performance package. Ik heb de auto gezien in Amsterdam, je gaat zeker genieten van de binnen en buiten kant 🙂.

Normleasebedrag lag 70 euro lager dan een tesla M3 AWD op 19".

BlacKstaR- wijzigde deze reactie 07-01-2020 22:57 (7%)

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kurk_droog schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:46:
[...]

Voorbarig bericht vooralsnog zolang er hier in Nederland niets bekend is nog. Tussen Denemarken en Noorwegen zitten trouwens verschillen in de specificaties en qua leverdatum is überhaupt niets bekend.

De software problemen zijn trouwens al maanden bekend en zijn logisch(auto alvast produceren, Def. software volgt)
Als VW ze niet gaat uitleveren aan de importeur kan die importeur zeggen wat ie wil, maar leveren kan je dan op je buik schrijven :+

• Quark2
BlacKstaR- schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:55:
[...]

Ik heb vandaag de P2 besteld. Kleur Thunder, interieur "slate weave tech" op 19" banden. Geen performance package. Ik heb de auto gezien in Amsterdam, je gaat zeker genieten van de binnen en buiten kant 🙂.

Gaaf! Ik heb kleur Moon besteld met "charcoal black slate" interieur op 19 inch velgen. Ook geen performance. Wel als optie de trekhaak a 1.100 euro. Ook bij mij inderdaad ongeveer 60 euro goedkoper dan m3 dus dat komt aardig overeen met jou.
Verwachte levering is week van 30 juni en ik voel me nu al als een kind van 5 een week voor Sinterklaasavond 🤭

• BlacKstaR-
Quark2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:04:
[...]

Gaaf! Ik heb kleur Moon besteld met "charcoal black slate" interieur op 19 inch velgen. Ook geen performance. Wel als optie de trekhaak a 1.100 euro. Ook bij mij inderdaad ongeveer 60 euro goedkoper dan m3 dus dat komt aardig overeen met jou.
Verwachte levering is week van 30 juni en ik voel me nu al als een kind van 5 een week voor Sinterklaasavond 🤭
Heb nog geen indicatie wanneer de mijne wordt geleverd. Ben pas in begin van het bestel proces. Ik hoop zsm ook een levertijd te krijgen. Maar same here ik voel net een kind een nacht voor Disneyland 😂.

Mooie spec 👌

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15:31
BlacKstaR- schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:41:
[...]

Heb nog geen indicatie wanneer de mijne wordt geleverd. Ben pas in begin van het bestel proces. Ik hoop zsm ook een levertijd te krijgen. Maar same here ik voel net een kind een nacht voor Disneyland 😂.

Mooie spec 👌
@Quark2 De doelstelling is 500km NEDC en WLTP range voor zover ik weet... Hebben jullie al officiële cijfers gekregen die ik niet kan vinden..? Vind het een mooie bak, goede werkrelatie heeft er ook een besteld en zou hen in mei al krijgen.

(De Model 3 SR+ heeft bijvoorbeeld 409km WLTP maar dat is zeker niet realistisch)

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• daemonix
  • Niet online
WLTP is helemaal niet realistisch. Ook niet zo bedoeld.

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16:35
daemonix schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:44:
[...]

De aerodynamica gecombineerd met de rechtervoet bepaalt de range. Gelukkig is de snelheidsbegrenzing toto 100 km/h als je hem krijgt ingegaan. Puur op basis van luchtweerstand is 130 km/h 1,7x het verbruik bij 100 km/h.

Als je iets betrouwbaarder en reeele schattingen wilt dan zul je op de EPA bepalingen moeten wachten.
Volgens mij vergeet u buitentemperatuur en windsterkte en -richting.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Stef87
daemonix schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:03:
WLTP is helemaal niet realistisch. Ook niet zo bedoeld.
Dat zegt ook niemand hier. Ik zeg alleen dat er nog geen officiële cijfers bekend zijn over de NEDC en WLTP, echte range is worst-case de helft van bovenstaand.

(Real range kan dus eeg laag uitvallen zonder echte wltp/epa cijfers)

Skoda Citigo-E, Tesla Model 3. SE3500 met 4700wp & Daikin FTXM & Daikin 5kW Monoblock www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 16:20
kurk_droog schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:46:
[...]

Het is inderdaad logisch als je software-ontwikkeling aan derde wereld landen uitbesteedt. 8)7

Teken de petitie tegen de Autopilot nerf: https://secure.avaaz.org/en/community_petitions/UNECE_Stop_crippling_Tesla_Autopilot_in_Europe/

• Quark2
Stef87 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 00:01:
[...]

@Quark2 De doelstelling is 500km NEDC en WLTP range voor zover ik weet... Hebben jullie al officiële cijfers gekregen die ik niet kan vinden..? Vind het een mooie bak, goede werkrelatie heeft er ook een besteld en zou hen in mei al krijgen.

(De Model 3 SR+ heeft bijvoorbeeld 409km WLTP maar dat is zeker niet realistisch)
Nee ik heb geen specificaties. Ik ben uitgegaan van enigszins vergelijkbare specificaties als m3 vanwege sort of zelfde accupakket en elektromotoren. Doel van 500km wltp acht ik niet haalbaar cq realistisch maar wellicht valt het mee.
De trekhaak is voor wat lokale aanhanger activiteiten en niet voor de zomervakantie met tabbert dus daar voorzie ik geen problemen. Verder komt er een laadpaal op eigen terrein dus ik verwacht met dagelijks 300 km makkelijk uit te kunnen. Het enige waar ik benieuwd naar ben is wat in de praktijk de invloed van de verwarming op de range is. Ik heb mijn huidige sjoemeldieseltje regelmatig op standje bejaardenhuis maar goed die heeft geen verwarmde stoelen laat staan stuur. De praktijk zal moeten uitwijzen hoe dat gaat. Net overigens als de zonnestraling in de zomer via het panorama dak. Als dat panorama dak een optie was geweest had ik die wellicht daarom niet genomen maar we gaan het zien. Ik zal ervaringen gaan delen zodra ik hem heb maar ongetwijfeld kan je tegen die tijd ook een proefrit maken.

• Medjai
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
[...]

Heb je je reservering om kunnen zetten in een echte bestelling? Ik heb in oktober een reservering gedaan en de 1000E aanbetaling gedaan, daarna eigenlijk niets meer van Polestar vernomen.

• greatgonzo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-02 19:45

greatgonzo

schit-te-rend!

in het kader van... "om te huulen"....is deze test... ;( :'( |:(

als je het hebt over open deuren intrappen...

IMO is een Zoe trouwens nog steeds een leuke occasion..Zie auto's met <40k aangeboden worden voor €8000 of minder. Zal nog wel de batterij bij komen.. in het slechtste geval komt er voor 5 jaar €7440 bij. Maar dan heb je voor €15.000 nog een leuke tweedehands

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10:29
Quark2 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:07:
[...]

Nee ik heb geen specificaties. Ik ben uitgegaan van enigszins vergelijkbare specificaties als m3 vanwege sort of zelfde accupakket en elektromotoren. Doel van 500km wltp acht ik niet haalbaar cq realistisch maar wellicht valt het mee.
De trekhaak is voor wat lokale aanhanger activiteiten en niet voor de zomervakantie met tabbert dus daar voorzie ik geen problemen. Verder komt er een laadpaal op eigen terrein dus ik verwacht met dagelijks 300 km makkelijk uit te kunnen. Het enige waar ik benieuwd naar ben is wat in de praktijk de invloed van de verwarming op de range is. Ik heb mijn huidige sjoemeldieseltje regelmatig op standje bejaardenhuis maar goed die heeft geen verwarmde stoelen laat staan stuur. De praktijk zal moeten uitwijzen hoe dat gaat. Net overigens als de zonnestraling in de zomer via het panorama dak. Als dat panorama dak een optie was geweest had ik die wellicht daarom niet genomen maar we gaan het zien. Ik zal ervaringen gaan delen zodra ik hem heb maar ongetwijfeld kan je tegen die tijd ook een proefrit maken.
Instraling zal de auto zeker opwarmen, ervaring met de 3 afgelopen zomer is dat die warmte er met een paar minuten voorkoelen zo weer uit is. Ik rij al de hele herfst/winter met de verwarming op 18 en stoelverwarming aan, dat is wat mij betreft net zo comfortabel als de hele cabine opwarmen en een flink stuk zuiniger.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:40
[...]
Ik heb vandaag de P2 besteld.
[...]
Quark2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:04:
[...]
Gaaf! Ik heb kleur Moon besteld [...]
Hebben jullie echt besteld, of alleen een configuratie gemaakt op de website en € 1000 aanbetaald? Dat heet een "reservering" en heb ik al in februari 2019 gedaan.
Medjai schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:34:
[...]
Ik heb in oktober een reservering gedaan en de 1000E aanbetaling gedaan, daarna eigenlijk niets meer van Polestar vernomen.
Ik krijg wel af en toe een nieuwsbrief, maar nog geen uitnodiging om definitief te bestellen ofzo. Op de website staat nu "Eerste leveringen mei 2020" dus het wordt wel eens tijd voor ze om echte orders aan te gaan nemen..

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:54
greatgonzo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:36:
Vooral het stukje met de monteur is verschrikkelijk. Die 'aankoopadvies'-video's worden gesponsord door Bosch Car Service en die kunnen niet zo heel veel met zo'n elektrische Zoe, zo blijkt. Tijd voor een andere sponsor, die wat minder azijnpisserig gaat doen en standaard onderhoud gaat opnoemen. Dat zo'n ding af en toe wat nieuwe ruitensproeiervloeistof nodig heeft, dat snappen we allemaal wel... :X

Punctuality is the politeness of kings

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:10

mvdam

EV-Gekkie

Vanmorgen is ook onze elektrische zakelijke Kona geleverd. :).

Daarmee is ons volledige zakelijke wagenpark elektrisch met 2 EV's :).

Binnenkort eens wat méér laadpalen ophangen, ik vermoed dat er wel méér collega's een EV gaan rijden één dezer jaren.

De Newmotion palen hangen we bij de productiehal denk ik, en dan 3 of 4 Teslapalen met aangemaakte kabel voor bij het kantoor.

Makkelijk balancen, makkelijk aan / afkoppelen. Gemak. :)

Privé: Leaf 2018 Soon-To-be 57,6kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

dreamscape schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:07:
[...]

Vooral het stukje met de monteur is verschrikkelijk. Die 'aankoopadvies'-video's worden gesponsord door Bosch Car Service en die kunnen niet zo heel veel met zo'n elektrische Zoe, zo blijkt. Tijd voor een andere sponsor, die wat minder azijnpisserig gaat doen en standaard onderhoud gaat opnoemen. Dat zo'n ding af en toe wat nieuwe ruitensproeiervloeistof nodig heeft, dat snappen we allemaal wel... :X
snap het ook wel.. hun verdienmodel moet op de kop.. maar zet er dan niet zo'n kerel neer

• IvoB2
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 12:41
Quark2 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:07:
[...]

Ik heb mijn huidige sjoemeldieseltje regelmatig op standje bejaardenhuis maar goed die heeft geen verwarmde stoelen laat staan stuur. De praktijk zal moeten uitwijzen hoe dat gaat.
In tegenstelling tot de heater heeft de stoel- en stuurverwarming nauwelijks invloed op de range van een EV.

KIA e-Niro More LP 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 17:22
Tomba schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:43:
1 november besteld, gewenste leverdatum 1-3-2020 (ivm aflopen lease contract), verwachte leverdatum eind januari (vandaag nagevraagd). De mijne loopt dus voor op planning :)

• BlacKstaR-
Medjai schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:34:
[...]

Heb je je reservering om kunnen zetten in een echte bestelling? Ik heb in oktober een reservering gedaan en de 1000E aanbetaling gedaan, daarna eigenlijk niets meer van Polestar vernomen.
Ik heb de auto zelf nooit gereserveerd. Alles gebeurd via het portaal van de leasemaatschappij.

• BlacKstaR-
RichieB schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:59:
[...]

[...]

Hebben jullie echt besteld, of alleen een configuratie gemaakt op de website en € 1000 aanbetaald? Dat heet een "reservering" en heb ik al in februari 2019 gedaan.

[...]

Ik krijg wel af en toe een nieuwsbrief, maar nog geen uitnodiging om definitief te bestellen ofzo. Op de website staat nu "Eerste leveringen mei 2020" dus het wordt wel eens tijd voor ze om echte orders aan te gaan nemen..
Nee technisch gezien niet, ik heb het lease bestelproces in gang gezet. De rest van de rompslomp moet geregeld worden door mijn werkgever en de leasemaatschappij. Dus wat mij betreft is hij besteld 😁.

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:00

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

IvoB2 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:41:
[...]

In tegenstelling tot de heater heeft de stoel- en stuurverwarming nauwelijks invloed op de range van een EV.
De opgevoerde föhn van de 500e deed 6kw. Die haalde op korte stukjes zomaar 1/3 van je range af.
Wel snel warm, dat wel :+

Wise enough to play the fool

• IvoB2
Ik verbeter mezelf: "In tegenstelling tot de heater* heeft de stoel- en stuurverwarming nauwelijks invloed op de range van een Kona EV".
(Ik zou niet graag op een stoelverwarming zitten noch aan een stuurverwarming hangen van 6000 W. :+ )

* -15% range bij 4°C buitentemp. en 19°C ingestelde climatcontrol.

IvoB2 wijzigde deze reactie 08-01-2020 16:44 (13%)

KIA e-Niro More LP 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• Quark2
BlacKstaR- schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:39:
[...]

Nee technisch gezien niet, ik heb het lease bestelproces in gang gezet. De rest van de rompslomp moet geregeld worden door mijn werkgever en de leasemaatschappij. Dus wat mij betreft is hij besteld 😁.
Bij mij idem dito. Hij is besteld via de lease maatschappij. Ik kreeg een orderbevestiging van de lease maatschappij inclusief verwachte leverdatum dus dat lijkt toch aardig concreet. Wat mij betreft is hij besteld en ben ik de dagen aan het aftellen tot 30 juni...

• Amdwarrior
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:45
greatgonzo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:36:

[YouTube: Renault Zoe - Occasion aankoopadvies]

als je het hebt over open deuren intrappen...

IMO is een Zoe trouwens nog steeds een leuke occasion..Zie auto's met <40k aangeboden worden voor €8000 of minder. Zal nog wel de batterij bij komen.. in het slechtste geval komt er voor 5 jaar €7440 bij. Maar dan heb je voor €15.000 nog een leuke tweedehands
Die Bosch monteur over remmen begon ppfff en remvloeistof bijvullen alsof je daar een monteur voor nodig hebt :')

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:40
Quark2 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:44:
[...]

Bij mij idem dito. Hij is besteld via de lease maatschappij. Ik kreeg een orderbevestiging van de lease maatschappij inclusief verwachte leverdatum dus dat lijkt toch aardig concreet. Wat mij betreft is hij besteld en ben ik de dagen aan het aftellen tot 30 juni...
Die 30 juni is gewoon iets wat de leasemaatschappij als voorlopige datum in hun systeem heeft staan. De P2 kan helemaal nog niet bij de producent besteld worden, laat staan dat er concrete leverdata bekend zijn. Afhankelijk van de aantallen die straks uit de fabriek komen rollen kan het nog wel eens spanned worden of je hem dit jaar nog krijgt.

• Quark2
RichieB schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:18:
[...]

Die 30 juni is gewoon iets wat de leasemaatschappij als voorlopige datum in hun systeem heeft staan. De P2 kan helemaal nog niet bij de producent besteld worden, laat staan dat er concrete leverdata bekend zijn. Afhankelijk van de aantallen die straks uit de fabriek komen rollen kan het nog wel eens spanned worden of je hem dit jaar nog krijgt.
Dat kan ik absoluut niet 100% uitsluiten. Ik heb daarom ook kosteloos ontbinden als hij niet leverbaar is dit jaar op kenteken. Maar ik ga er niet van uit. Verwachte levertijd die ik te horen heb gekregen is in de week van 30 juni. Ook de laadpaal is al aangevraagd en dat doen ze ook niet als je naar verwachting nog een jaar in een voorloop dieseltje gaat toeren. Mijn verwachting is dat de lease maatschappijen goed contact hebben met de importeur. Nederland is niet voor niets een van de eerste landen waar hij geleverd gaat worden. Kan natuurlijk wel altijd zijn dat er opstartproblemen bij de fabriek zijn net als bij Tesla destijds of dat er een schip op zijn kant gaat maar verder hou ik deze datum maar aan. We gaan het meemaken...

• Chizzel
Kluutmaran schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:42:
[...]

1 november besteld, gewenste leverdatum 1-3-2020 (ivm aflopen lease contract), verwachte leverdatum eind januari (vandaag nagevraagd). De mijne loopt dus voor op planning :)
Ook bij udenhout besteld?

• Chizzel
maussie95 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:08:
[...]

Ik krijg mails van Honeymoonnet over de levering van mijn private lease e-Golf. Volgens mijn contract was de verwachte leverdatum 17 januari 2020.

De verkoper had mij al verteld dat het later zou worden en volgens de mails (en de webportal) krijg ik hem in week 11. De productie van mijn e-Golf zou in week 5 moeten zijn.

Het kan dus nog even duren... :/
Is dat een aparte afdeling van Volkswagen leasing heb niks gekregen van honeymoonnet of is dit dealer specifiek

• Pelox2002
  • Laatst online: 11:34
Even een korte update mbt het verbuik na 1 week rijden in de MG.

Gemiddeld verbruik is na zo'n 600km's waarvan ongeveer 60% snelweg 120km en de rest 50 en 70km wegen:

20.9kwh per 100km

Enkel snelweg en bij normaal rustig rijden kom ik op zo'n 19,5kwh/100.

Enkel binnenstad kom ik op ongeveer 18kwh/100 uit.

• BlacKstaR-
https://www.polestar.com/nl/polestar-2-electrification
Actieradius: Hoe ver kom ik?
Volledig opgeladen heeft de Polestar 2 een beoogde actieradius van 470 km (volgens de NEDC- en EU WLTP-tests*).
Eerste keer dat met minder dan de beoogde 500km WLTP wordt geadverteerd, zover ik weet.

https://www.polestar.com/nl/polestar-2

470km zonder ster (definitief?), 4,7 naar 100. Denk dat dit de definitieve specs zijn. Of stond dit altijd al op de website?

BlacKstaR- wijzigde deze reactie 08-01-2020 20:42 (21%)

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• IvoB2
Pelox2002 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:00:
Dat er op de autosnelweg en doorgaande wegen grote verschillen kunnen zijn in verbruik (rechtervoet, wind,...) kan ik nog begrijpen maar in de binnenstad? Daar kan je sowieso niet al te gek doen en meestal niet harder dan 50. Is dat verbruik (18 kWh/100 km) in de binnenstad gemeten onder de huidige omstandigheden (het was hier vandaag in de binnenstad 10°C)?

IvoB2 wijzigde deze reactie 08-01-2020 20:58 (7%)

• Pelox2002
IvoB2 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:57:
[...]

Dat er op de autosnelweg en doorgaande wegen grote verschillen kunnen zijn in verbruik (rechtervoet, wind,...) kan ik nog begrijpen maar in de binnenstad? Daar kan je sowieso niet al te gek doen en meestal niet harder dan 50. Is dat verbruik (18 kWh/100 km) in de binnenstad gemeten onder de huidige omstandigheden (het was hier vandaag in de binnenstad 10°C)?
Binnenstad 30/50 en rondwegen 60/80.. niet enkel echt binnenstad.

• kurk_droog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15:39
Het blijft een Opel, mooie aanbieding als je daar wel wat mee hebt.

אנחנו אייאקס, אנחנו הכי הטובים!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

kurk_droog schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:35:
[...]

Maar wel het meeste bereik voor een auto onder de 35k

• Arnold
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-02 20:08
BlacKstaR- schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:30:

[...]

Eerste keer dat met minder dan de beoogde 500km WLTP wordt geadverteerd, zover ik weet.

https://www.polestar.com/nl/polestar-2

470km zonder ster (definitief?), 4,7 naar 100. Denk dat dit de definitieve specs zijn. Of stond dit altijd al op de website?
Dit weekeind begint de autosalon van Brussel, lijkt me mooi moment om dit soort data definitief te maken. Ga er zelf zaterdag heen. Eens zien wat ik besteld heb. Hopelijk snel ook productiemodellen in een space oid te bekijken. Wat ik op instagram zag staan weer de ‘bekende’ twee Polestars in Brussel...

• Hkuit
greatgonzo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:45:
[...]

Maar wel het meeste bereik voor een auto onder de 35k
Maar is bereik zo belangrijk? Dat denken veel mensen vooraf, maar in de praktijk blijken gebruikers er eigenlijk weinig last van te hebben.
(En ja, ik heb een e-Golf besteld 😁)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hkuit schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:17:
[...]

Maar is bereik zo belangrijk? Dat denken veel mensen vooraf, maar in de praktijk blijken gebruikers er eigenlijk weinig last van te hebben.
(En ja, ik heb een e-Golf besteld 😁)
Totdat je een keer in de winter haast hebt en naar Groningen of Maastricht moet.. ;)
Plus een grotere accu degradeert minder omdat je met minder laadcycles af kunt en niet steeds nokje vol hoeft te laden.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 08-01-2020 22:36 (13%)

• daemonix
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:34:
[...]

Totdat je een keer in de winter haast hebt en naar Groningen of Maastricht moet.. ;)
Plus een grotere accu degradeert minder omdat je met minder laadcycles af kunt en niet steeds nokje vol hoeft te laden.
Dan volstaat alleen een Model 3 LR/P of Kia Niro/Hyndai Kona. ;)

• janesh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:50

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Of een BMW i3s met een Rex.

i-miev 2012, i3s rex 2018, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB, BMW 730d 2014.

• daemonix
  • Niet online
Dat is geen EV volgens de wet.

• Igor4
  • Laatst online: 17-02 00:09
Pelox2002 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:00:
Even een korte update mbt het verbuik na 1 week rijden in de MG.

Gemiddeld verbruik is na zo'n 600km's waarvan ongeveer 60% snelweg 120km en de rest 50 en 70km wegen:

20.9kwh per 100km

Enkel snelweg en bij normaal rustig rijden kom ik op zo'n 19,5kwh/100.

Hoe bevalt de MG voor de rest?

• maussie95
Chizzel schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:37:
[...]

Is dat een aparte afdeling van Volkswagen leasing heb niks gekregen van honeymoonnet of is dit dealer specifiek
Het is blijkbaar dealer specifiek, want niet iedereen die de e-Golf heeft besteld krijgt meldingen hiervan. Ik dacht dat het van Volkswagen zelf was, maar gezien de rest het niet kent, lijkt dat niet zo te zijn.

• Dionisio
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:38
maussie95 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:55:
[...]

Het is blijkbaar dealer specifiek, want niet iedereen die de e-Golf heeft besteld krijgt meldingen hiervan. Ik dacht dat het van Volkswagen zelf was, maar gezien de rest het niet kent, lijkt dat niet zo te zijn.
Hier ook geen meldingen van gekregen. Paar weken terug zelf navraag gedaan en te horen gekregen dat de actuele productieweek week 12 is en de verwachte levering rond week 14. Niets is nog zeker. Eind november contract getekend.

• mats
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:40
maussie95 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 07:55:
[...]

Mogelijk dat alle Pon dealers het gebruiken? Ik heb zelf ook toegang via een Pon dealer.
Daarnaast zie ik nog een paar andere namen: https://securitytrails.com/list/apex_domain/honeymoonnet.nl

Die van mij staat op productie week 5 en leverweek 8 (was week 7 tot afgelopen weekend..)

• IvoB2
Toevallig heeft mijn schoonzoon sinds enkele maanden een BMW i3s met een Rex (bedrijfswagen).
Wat is het voordeel van zo'n systeem? Hij haalt met de extender net 100 km extra wat resulteert in een verbruik van 5 liter (wat overeenkomt met het verbruik van een reguliere benzinemotor van die omvang).
Dus een duur en omslachtig systeem dat in de praktijk niets toevoegt aan bestaande fossiel technologie.
Hij is het ding liever kwijt dan rijk. :+
Je moet en een laadpaal zoeken (heeft geen thuislaadpaal en mag aan de in aanbouw zijnde stadswoning geen laadpaal plaatsen noch parkeren) en nog eens naar een benzinestation en je komt er ook al niet echt ver mee noch heeft het enig laadvermogen van betekenis.

IvoB2 wijzigde deze reactie 09-01-2020 09:40 (21%)

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14:06
IvoB2 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:37:
[...]

Toevallig heeft mijn schoonzoon sinds enkele maanden een BMW i3s met een Rex (bedrijfswagen).
Wat is het voordeel van zo'n systeem? Hij haalt met de extender net 100 km extra wat resulteert in een verbruik van 5 liter (wat overeenkomt met het verbruik van een reguliere benzinemotor van die omvang).
Dus een duur en omslachtig systeem dat in de praktijk niets toevoegt aan bestaande fossiel technologie.
Hij is het ding liever kwijt dan rijk. :+
Je moet en een laadpaal zoeken (heeft geen thuislaadpaal en mag aan de in aanbouw zijnde stadswoning geen laadpaal plaatsen noch parkeren) en nog eens naar een benzinestation en je komt er ook al niet echt ver mee noch heeft het enig laadvermogen van betekenis.
De benzinemotor zal hij toch alleen nodig hebben als hij bij hoge uitzondering een keer niet een snellader kan vinden. i3s heeft toch ca 40kWh, dus ca 200km range?

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017

• IvoB2
BarryH schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:45:
[...]

De benzinemotor zal hij toch alleen nodig hebben als hij bij hoge uitzondering een keer niet een snellader kan vinden. i3s heeft toch ca 40kWh, dus ca 200km range?
Dat was het punt niet.
Totdat je een keer in de winter haast hebt en naar Groningen of Maastricht moet.
Voor dat geld en die ruimteinname hadden ze er beter een echte EV van gemaakt met een e-range van 400-500 km (zoals de EV van de schoonmama :P ) welke dan volledig fossielvrij was.
Is meer een rijdend reclamepaneel en" lifestyleproduct" dan een efficiënte EV/vervoermiddel.

IvoB2 wijzigde deze reactie 09-01-2020 09:57 (17%)

• Kluutmaran
  • Laatst online: 20-02 17:22
Nee bij Van Mossel, krijg ook geen updates tenzij ik er zelf naar vraag.
En dan een private lease bedrag van 539 euro vragen terwijl een Nissan Leaf vanaf 319 euro is en de E-Golf 299 euro met eenzelfde prijsniveau. 8)7

• Tammo2
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20-02 15:32
IvoB2 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:54:
[...]

Dat was het punt niet.

[...]

Voor dat geld en die ruimteinname hadden ze er beter een echte EV van gemaakt met een e-range van 400-500 km (zoals de EV van de schoonmama :P ) welke dan volledig fossielvrij was.
Is meer een rijdend reclamepaneel en" lifestyleproduct" dan een efficiënte EV/vervoermiddel.
m.i. heeft hij dan een verkeerde keuze gemaakt qua ev. Als de i3 elektrisch niet het benodigde bereik heeft, waarom kies je die dan?

De rex is een prima oplossing voor de incidentele langere ritten, niet als je dagelijks die ritten moet maken...

Tammo2 wijzigde deze reactie 09-01-2020 10:22 (47%)

• IvoB2
Tammo2 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:21:
[...]

m.i. heeft hij dan een verkeerde keuze gemaakt qua ev. Als de i3 elektrisch niet het benodigde bereik heeft, waarom kies je die dan?
Een gegeven paard kijk je niet in de bek?
Tammo2 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:21:
De rex is een prima oplossing voor de incidentele langere ritten, niet als je dagelijks die ritten moet maken...
We verschillen waarschijnlijk van uitgangspunt. Aan 5 liter benzine om 100 km elektriciteit aan te maken heb je in de praktijk niets. De goedkoopste benzinemotor kan dat. En 100 km is al heel incidenteel (50 km straal).
Zeker als je dat vergelijkt met een BEV die - zonder extra benzinemotor - verder geraakt (dus dagelijks) en nog eens goedkoper is in aankoop en gebruik.
De i3 was mooi in de begindagen maar in de huidige context een technisch volledig voorbijgestreefd product.

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IvoB2 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:54:
[...]

Dat was het punt niet.

[...]

Toen ze dat ding maakten niet. De i3 is in 2013 geïntroduceerd, een jaar na de Tesla Model S die wel die range van 400-500 km. En dat was een erg dure auto, qua prijs totaal niet concurrerend met een i3.

Het was leuk geweest als BMW met een i7 a la Tesla Model S was gekomen, maar dan hadden ze waarschijnlijk de afgelopen 8 jaar geen winst gemaakt.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Pelox2002
Igor4 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 06:14:
[...]

Hoe bevalt de MG voor de rest?
Bevalt eigenlijk gewoon heel goed, we hadden wat twijfels mbt actieradius maar zelfs nu we nog geen laadpaal hebben is het geen probleem. We gooien hem indien nodig s'nachts aan de grannycharger en iedere morgen is hij weer mooi vol.

Fastned nog niet kunnen testen trouwens.

Wat betreft de auto zelf en de enorme hoeveelheid aan opties, waarvan we misschien 20% gebruiken geen opmerkingen.

Wat we minder vinden maar steeds meer aan gewend raken zijn de meldingen tijdens het rijden, de auto herkent snelheidsborden en wanneer je dan iets te hard aankomt rijden dan geeft hij dat aan doormiddel van een pingel.

Dat er geen app beschikbaar is waardoor je de bijvoorbeeld gewoon het laden kan controleren mis ik wel echt. Nu ben je eigenlijk gewoon altijd blind aan het laden. Enige optie die je hebt is de auto ontgrendelen en weer sluiten dan zie je heel even of de auto aan het laden is en wanneer hij verwacht vol te zijn. Verder kan je dit nergens zien. Je zien dan enkel de resterende tijd en niet het aantal Kw waarmee hij aan het laden is. Heel summier dus.

Ondanks deze 2 punten zijn we zeer tevreden! We houden ook erg van de manier van rijden in de auto, voorheen hadden we een sportieve auto welke nogal stug geveerd was, de mg is dat niet en beweegt lekker soepel over bulten en slecht wegdek. Niet stug maar ook zeker niet te zacht.

Pelox2002 wijzigde deze reactie 09-01-2020 13:25 (9%)

BlacKstaR- schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:30:
Ik vind het verhaal vooral onduidelijk. Bij NEDC krijg je veel hogere waardes dan de WLTP. Gelukkig krijg je met wat verder doorklikken nog een keer een zin die zegt dat de Amerikaanse EPA op 292 miles is uitgekomen. Dat is dan "heel toevallig" 469,9 km. De EPA is meestal (ongeveer) hetzelfde als de WLTP dus dat komt goed uit.

Ik snap eerlijk gezegd helemaal niet waarom ze het nog over NEDC hebben.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Pelox2002 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:31:
Dat er geen app beschikbaar is waardoor je de bijvoorbeeld gewoon het laden kan controleren mis ik wel echt. Nu ben je eigenlijk gewoon altijd blind aan het laden.
Zoals zo'n beetje elke auto behalve Tesla, als ik e.e.a. zo lees :/

Voor mij maakt het in de praktijk weinig uit, overigens. 's-ochtends is de Renault Zoe weer vol. Het enige is als je onderweg bent, dan wil je vaak weer gaan rijden als je voldoende hebt om je volgende bestemming te bereiken.

Renault Zoe Q90

• FlyingGameGuy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-02 16:26
Pelox2002 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:31:
[...]

Bevalt eigenlijk gewoon heel goed, we hadden wat twijfels mbt actieradius maar zelfs nu we nog geen laadpaal hebben is het geen probleem. We gooien hem indien nodig s'nachts aan de grannycharger en iedere morgen is hij weer mooi vol.

Fastned nog niet kunnen testen trouwens.

Wat betreft de auto zelf en de enorme hoeveelheid aan opties, waarvan we misschien 20% gebruiken geen opmerkingen.

Wat we minder vinden maar steeds meer aan gewend raken zij de meldingen tijdens het rijden, de auto herkent snelheidsborden en wanneer je dan iets te hard aankomt rijden dan geeft hij dat aan doormiddel van een pingel.

Dat er geen app beschikbaar is waardoor je de bijvoorbeeld gewoon het laden kan controleren mis ik wel echt. Nu ben je eigenlijk gewoon altijd blind aan het laden. Enige optie die je hebt is de auto ontgrendelen en weer sluiten dan zie je heel even of de auto aan het laden is en wanneer hij verwacht vol te zijn. Verder kan je dit nergens zien. Je zien dan enkel de resterende tijd en niet het aantal Kw waarmee hij aan het laden is. Heel summier dus.

Ondanks deze 2 punten zijn we zeer tevreden! We houden ook erg van de manier van rijden in de auto, voorheen hadden we een sportieve auto welke nogal stug geveerd was, de mg is dat niet en beweegt lekker soepel over bulten en slecht wegdek. Niet stug maar ook zeker niet te zacht.
Kijk, dit zijn goede berichten :).
Ik verwacht mijn MG deze maand in ontvangst te nemen. Dat gepingel viel mij ook op tijdens de testrit. Even uitvogelen of dat uitgeschakeld kan worden, of in ieder geval zachter.
Verder weet ik dat er wel een app is (MG iSmart), maar dat die nog niet in Europa beschikbaar is...:(
Deze app is wel aardig uitgebreid en kan de hele auto uitlezen. Ik heb de app gedownload, maar helaas alleen nog maar een APK in het Hindi kunnen vinden. Mocht ik een Engelse variant vinden, zal ik je een DM doen (als je dat wil).

*Edit:
Zie onderstaande link. Deze persoon test EV's en heeft een MG in Thailand aangeschaft. Daar werkt de app dus. Dit specifieke filmpje geeft een walkthrough:
https://www.youtube.com/watch?v=LW1bWYu5K3Y&t=856s

FlyingGameGuy wijzigde deze reactie 09-01-2020 13:05 (5%)
Reden: Toevoeging, link naar video

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001

CyBeRSPiN

sinds 2001

TucanoItaly schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:58:
[...]

Zoals zo'n beetje elke auto behalve Tesla, als ik e.e.a. zo lees :/
Nee hoor. Ik denk dat juist de meeste EVs wel een app hebben: Kia e-Niro, VW e-Golf, BMW i3, Hyundai Kona MY20, Nissan Leaf. De Renault Zoe heeft toch ook een app, niet?
Alleen de MY19 Kona en de huidige Hyundai Ioniq niet. Die krijgen volgend jaar BlueLink.

De kwaliteit van de app en de hoeveelheid controle die je hebt is bij Tesla wel het beste.

• Dieken Taffert
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 16:06
kurk_droog schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:35:
[...]

Nonsens, het is een 100% Chevrolet.
IvoB2 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:41:
[...]

Een gegeven paard kijk je niet in de bek?

[...]

We verschillen waarschijnlijk van uitgangspunt. Aan 5 liter benzine om 100 km elektriciteit aan te maken heb je in de praktijk niets. De goedkoopste benzinemotor kan dat. En 100 km is al heel incidenteel (50 km straal).
Zeker als je dat vergelijkt met een BEV die - zonder extra benzinemotor - verder geraakt (dus dagelijks) en nog eens goedkoper is in aankoop en gebruik.
De i3 was mooi in de begindagen maar in de huidige context een technisch volledig voorbijgestreefd product.
Nonsens, ten 1e is de i3 technisch nog altijd een huzarenstukje met zijn superlichte constructie, ten 2e nog altijd 1 van de leukste rijdende EVs. Ten 3e, met die extreem kleine draaicirkel en korte neus ideaal voor in drukke steden, ga daar maar eens een U-bocht maken met je Tesla.

Dieken Taffert wijzigde deze reactie 09-01-2020 13:45 (83%)

• Pelox2002
FlyingGameGuy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:59:
[...]

Kijk, dit zijn goede berichten :).
Ik verwacht mijn MG deze maand in ontvangst te nemen. Dat gepingel viel mij ook op tijdens de testrit. Even uitvogelen of dat uitgeschakeld kan worden, of in ieder geval zachter.
Verder weet ik dat er wel een app is (MG iSmart), maar dat die nog niet in Europa beschikbaar is...:(
Deze app is wel aardig uitgebreid en kan de hele auto uitlezen. Ik heb de app gedownload, maar helaas alleen nog maar een APK in het Hindi kunnen vinden. Mocht ik een Engelse variant vinden, zal ik je een DM doen (als je dat wil).

*Edit:
Zie onderstaande link. Deze persoon test EV's en heeft een MG in Thailand aangeschaft. Daar werkt de app dus. Dit specifieke filmpje geeft een walkthrough:
https://www.youtube.com/watch?v=LW1bWYu5K3Y&t=856s
Schijnbaar heeft de Europese MG niet dezelfde specs als de Aziatische en zal een dergelijke app nooit gaan werken.. dat heb ik begrepen van een Engels mg forum.

• mrmrmr
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
JeroenE schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:34:
[...]
Ik vind het verhaal vooral onduidelijk. Bij NEDC krijg je veel hogere waardes dan de WLTP. Gelukkig krijg je met wat verder doorklikken nog een keer een zin die zegt dat de Amerikaanse EPA op 292 miles is uitgekomen. Dat is dan "heel toevallig" 469,9 km. De EPA is meestal (ongeveer) hetzelfde als de WLTP dus dat komt goed uit.
EPA scoort meestal lager dan WLTP en is realistischer.

Even verderop onder Specificaties hebben ze het over 470 km WLTP.
Ik snap eerlijk gezegd helemaal niet waarom ze het nog over NEDC hebben.
Ik ook niet. Ze kunnen het wel laten berekenen, maar het hoort niet thuis in zo'n verhaal. NEDC is altijd een stuk lager hoger dan WLTP. Ze schijnen het zelf niet helemaal te begrijpen in het gegoochel met de diverse meetmethoden.

• FlyingGameGuy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20-02 16:26
Pelox2002 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:23:
[...]
Schijnbaar heeft de Europese MG niet dezelfde specs als de Aziatische en zal een dergelijke app nooit gaan werken.. dat heb ik begrepen van een Engels mg forum.
Ah dat is jammer. Als ik de wagen heb, ga ik er nog wel even mee stoeien, maar het mooiste zou natuurlijk een Europese variant zijn.

• Pelox2002
FlyingGameGuy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:26:
[...]

Ah dat is jammer. Als ik de wagen heb, ga ik er nog wel even mee stoeien, maar het mooiste zou natuurlijk een Europese variant zijn.
Ja dat zou voor mij en een hoop ander nu gebruikers echt een dikke plus zijn.. Even afwachten maar..

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

CyBeRSPiN schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:02:
De kwaliteit van de app en de hoeveelheid controle die je hebt is bij Tesla wel het beste.
Ja, dat is eigenlijk wat ik bedoel; dat op papier er wel een app is, maar dat vaak de kwaliteit uitermate teleurstellend is. Omdat ik de Zoe als deelauto rijdt, heb ik geen toegang tot de app maar ik moet zeggen dat ik er ook niks aan mis.

Renault Zoe Q90

mrmrmr schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:24:
EPA scoort meestal lager dan WLTP en is realistischer.
Het verschil vind ik marginaal. Bijvoorbeeld de EPA rating van een Tesla Model 3 Standard Range is 250 miles (= 402km) en 409 km voor WLTP (= 254 miles). Dat is best een eind als je het op je handen moet lopen, maar het verschil is natuurlijk procentueel niet zo hoog.
NEDC is altijd een stuk lager dan WLTP.
Nee, NEDC is altijd veel hoger dan WLTP. De WLTP kan je zonder veel gedoe zelf ook wel halen, maar de NEDC is alleen mogelijk als je echt langzaam rijdt. Mijn EV heeft bijvoorbeeld een NEDC van 212 km. Het is wel mogelijk omdat te halen, een stel Duitsers hebben dat eens geprobeerd. Maar dan konden ze niet harder rijden dan 70 km/u. Er is geen WLTP cijfer (dat bestond toen nog niet), maar de EPA is omgerekend 150 km. Tussen die cijfers zit 30% verschil. Dat is echt wel wat anders dan 1 a 2 procent.

In vorige versies van deze topicreeks staan nog wel lijsten met auto's en het bereik in NEDC en EPA. Dan zal je zien dat er altijd heel veel verschil tussen die NEDC en EPA zit. De ANWB deed toen ook nog testen en die zaten dan vaak een beetje tussen de NEDC en EPA in. Maar zij reden de auto nooit echt leeg, volgens mij.

• IvoB2
Maasluip schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:03:
[...]

Toen ze dat ding maakten niet. De i3 is in 2013 geïntroduceerd, een jaar na de Tesla Model S die wel die range van 400-500 km.
Ik schreef dan ook:

IvoB2 wijzigde deze reactie 09-01-2020 14:52 (18%)

• mrmrmr
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
JeroenE schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:33:
[...]
Het verschil vind ik marginaal. Bijvoorbeeld de EPA rating van een Tesla Model 3 Standard Range is 250 miles (= 402km) en 409 km voor WLTP (= 254 miles). Dat is best een eind als je het op je handen moet lopen, maar het verschil is natuurlijk procentueel niet zo hoog.
Het verschil is een stuk groter in de meetcijfers. Tesla heeft specifiek gevraagd het EPA geregistreerde bereik te verlagen. Dat doen de meeste leveranciers niet.
NEDC is altijd veel hoger dan WLTP.
Ja, dat klopt natuurlijk, hersteld.

• IvoB2
Dieken Taffert schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:15:
[...]

Nonsens, ten 1e is de i3 technisch nog altijd een huzarenstukje met zijn superlichte constructie, ten 2e nog altijd 1 van de leukste rijdende EVs. Ten 3e, met die extreem kleine draaicirkel en korte neus ideaal voor in drukke steden, ga daar maar eens een U-bocht maken met je Tesla.

[Afbeelding]
Dat je het een van de leukst rijdende EV's vindt is uiteraard je goed recht. Smaken en persoonlijke ervaringen verschillen nu eenmaal. Daar heb ik dan ook respect voor en smaken zijn niet te weerleggen. Maar om daarom onmiddellijk de mening en ervaring van een ander daarover als "nonsens" af te doen?
Dat laat ik toch maar voor jouw rekening dan.

Niemand - ik al zeker niet - gaat een BMWi3rex vergelijken met een Tesla S. Je gaat ook een Smartje niet vergelijken met een BMW7 om op een bepaald punt (welk niet eens het onderwerp van de discussie was) je gelijk in de verf te zetten? Nu ja, ik toch niet.
Verder ben ik het wel met je eens dat de kleine draaicircel van de i3 in nauwe straten een voordeel is. Maar wat is het echte nut dan van die extender in een stadsautootje? Hadden ze de ruimte voor die extender en zeker de prijs beter benut voor wat extra accurange. De meeste autogebruikers willen nu eenmaal in de eerste plaats afstanden tussen A-B in een zo kort mogelijke lijn en met zo weinig mogelijk tank/laadbeurten afleggen en niet al circelend in U-bochten. Overigens is na de ontwikkeling van de i3 en de Tesla S de markt niet echt blijven stilstaan. Genoeg andere modellen op de markt die zich thuisvoelen in drukke stadscentra met meer range (zonder behoefte aan een benzine-extender) en meestal voor een lagere prijs.
Maar dat laatste is - toch wat mij betreft - eerder een theoretische discussie. In drukke stadscentra waar je genoodzaakt bent U-turns te maken verplaats ik me bij voorkeur te voet, per fiets of het openbaar vervoer. Met eender welke vierwieler blijf ik daar liever weg. :P

De tijd zal ons leren wat op termijn zal blijven bestaan: een klein autootje aan een relatief hoge prijs en met een relatief kleine range waarbij een benzine-extender de pijn van de beperkte autonomie wat moet verzachten of betaalbare BEV's met een aantrekkelijke range die 100% zonder fossiele brandstof kunnen om hun range te halen. Ik denk dat ik het antwoord nu al weet. :)

ps. wat betreft de afbeelding die je plaatste: toch eigenaardig stadscentrum waar jij je verplaatst met een vierwieler. Die hebben we hier gelukkig (nog) niet. :+

IvoB2 wijzigde deze reactie 09-01-2020 15:42 (34%)

• Pelox2002
Nog een toevoeging na een eerste week met de MG.

Ik was benieuwd hoe het zat met de topsnelheid omdat hij begrenst zou zijn op 140km/u. Nou dat is dus niet het geval. Ik zat vrij vlot aan de 153km/u en toen ben ik gestopt. De max had ik denk ik nog niet bereikt, zal ik binnenkort nog eens proberen. Dit soort trucjes zijn natuurlijk niet bevorderlijk voor het verbruik.

Pelox2002 wijzigde deze reactie 09-01-2020 16:26 (4%)

• guido66
  • Nu online
Of 140 km/h echt is 153 op de snelheidsmeter. De topsnelheid van een elektrische auto wordt bepaald door het maximum toerental, en ligt dus nauwkeurig vast. Tenzij je door omstandigheden dit niet kunt halen natuurlijk (bergop, tegenwind)

guido66 wijzigde deze reactie 09-01-2020 16:36 (74%)

Fiat 500e - 7250Wp solar - R&M Nevo Nuvinci

• !null
  • Registratie: maart 2008
@IvoB2 Hij is dus helemaal niet technisch voorbijgestreefd. Voor zover ik weet zijn ze nog steeds de enige met hun type motor, en waren ze heel lang geavanceerder dan de rest. Dat zijn ze eigenlijk grotendeels nog steeds. Ook de rest van de auto, maar dat bleek veel te duur om te maken natuurlijk.

Douche WTW - Zonneboiler - L/W warmtepomp - energieneutraal huis

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-02 06:33
Opel heeft de Ampera-e serieus afgeprijsd zeg!
https://www.opel.nl/conte...era-e/Ampera-e_prices.pdf
Even ruim 10K€ er af.
Wat is de mening hier over de verhouding prijs t.o.v. het geen geboden?

• IvoB2
!null schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:46:
Hij is dus helemaal niet technisch voorbijgestreefd. Voor zover ik weet zijn ze nog steeds de enige met hun type motor, en waren ze heel lang geavanceerder dan de rest. Dat zijn ze eigenlijk grotendeels nog steeds. Ook de rest van de auto, maar dat bleek veel te duur om te maken natuurlijk.
Dat is dan uitermate goed nieuws voor BMW. :)

• MarcelGo
  • Laatst online: 15:23
@mb1
Ik heb erin gereden en vond de stoelen een aanfluiting, hier kan je geen lange ritten mee maken, zeker niet over hobbelige wegen. Voor de rest best een leuke auto met een goed bereik.

MarcelGo wijzigde deze reactie 09-01-2020 18:04 (19%)

duurzaam is de weg, 9180Wp solar, warmtepomp, e-Golf

• TechLight
  • Registratie: mei 2019
  • Niet online
Pelox2002 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:15:
Nog een toevoeging na een eerste week met de MG.

Ik was benieuwd hoe het zat met de topsnelheid omdat hij begrenst zou zijn op 140km/u. Nou dat is dus niet het geval. Ik zat vrij vlot aan de 153km/u en toen ben ik gestopt. De max had ik denk ik nog niet bereikt, zal ik binnenkort nog eens proberen. Dit soort trucjes zijn natuurlijk niet bevorderlijk voor het verbruik.
Guido66 geeft al aan dat er verschil kan (zal) zijn tussen teller en werkelijke snelheid. Vergeet ook niet dat ook als de motor erg krachtig is, de max snelheid toch begrensd kan zijn. Bij mijn oude benzine auto kon je gewoon max power geven, en dan kroop hij tergend langzaam steeds hoger tot een (asymptotische) max. In de e-Niro die ik nu heb trekt hij flink door tot bijna de max, maar op 2 a 3 km/u onder de begrenzing merk je ineens dat hij stopt met accelereren. Dus als de daadwerkelijke teller-max van de MG op 155 zit, kan het zijn dat je dat dus nog niets van de begrenzing gemerkt hebt. Enige oplossing om even naar Duitsland te rijden en te kijken of je nog (veel) verder komt. Of misschien op een krik zetten en vol vermogen geven (en hopen dat ie er niet af valt O-) )

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
Of gewoon even 1km gas geven als je een keer buiten de spits rijdt?

url="https://link.marktplaats.nl/m1393061238"]Te koop: Nissan Leaf Tekna €11.990,-[/url

• S_Chief
  • Niet online
mats schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:16:
[...]

Mogelijk dat alle Pon dealers het gebruiken? Ik heb zelf ook toegang via een Pon dealer.
Daarnaast zie ik nog een paar andere namen: https://securitytrails.com/list/apex_domain/honeymoonnet.nl

Die van mij staat op productie week 5 en leverweek 8 (was week 7 tot afgelopen weekend..)
Waar zie jij de productieweek in honeymoonnet? Ik heb alleen een leverweek (11).

You save everyone, but who saves you?

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16:39

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

S_Chief schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:19:
[...]

Waar zie jij de productieweek in honeymoonnet? Ik heb alleen een leverweek (11).
Ik heb besteld bij van Udenhout en geen Honeymoonnet. Welke dealer hebben jullie?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• S_Chief
  • Niet online
Tomba schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:34:
[...]

Ik heb besteld bij van Udenhout en geen Honeymoonnet. Welke dealer hebben jullie?
A-Point.

Edit: hebben jullie 'em nou gesloopt, of? :+

S_Chief wijzigde deze reactie 09-01-2020 21:40 (23%)

You save everyone, but who saves you?

• Hkuit
Hkuit schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:23:
[...]

Ik zal de dealer inderdaad ook eens vragen of 'ie al meer weet
Vandaag bericht van de dealer (Van den Udenhout): "De V.W Golf is gebouwd ,alleen ik kan nog niet zeggen wanneer deze in Den Bosch arriveert ,
". Punten en komma's van hem ;)
Dus wel al een bouwdatum maar geen leverdatum...

O ja, besteld op 4/11

• naii11
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 08:02
guido66 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:35:
Of 140 km/h echt is 153 op de snelheidsmeter. De topsnelheid van een elektrische auto wordt bepaald door het maximum toerental, en ligt dus nauwkeurig vast. Tenzij je door omstandigheden dit niet kunt halen natuurlijk (bergop, tegenwind)
Bij de model 3 zit de 'echte' snelheid veel meer in de buurt van de scherm-snelheid. Heb ik getest.

• Pelox2002
naii11 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:49:
[...]

Bij de model 3 zit de 'echte' snelheid veel meer in de buurt van de scherm-snelheid. Heb ik getest.
Bij de MG is dat ook zo. 153 op de teller is echt geen 140 echt km's. Wellicht een kleine afwijking van een paar km's dat kan.. mogelijk ook niets.

• Stef87
Dubbel

Stef87 wijzigde deze reactie 09-01-2020 23:59 (99%)

• Stef87
IvoB2 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:23:
[...]

Dat je het een van de leukst rijdende EV's vindt is uiteraard je goed recht. Smaken en persoonlijke ervaringen verschillen nu eenmaal. Daar heb ik dan ook respect voor en smaken zijn niet te weerleggen. Maar om daarom onmiddellijk de mening en ervaring van een ander daarover als "nonsens" af te doen?
Dat laat ik toch maar voor jouw rekening dan.

Niemand - ik al zeker niet - gaat een BMWi3rex vergelijken met een Tesla S. Je gaat ook een Smartje niet vergelijken met een BMW7 om op een bepaald punt (welk niet eens het onderwerp van de discussie was) je gelijk in de verf te zetten? Nu ja, ik toch niet.
Verder ben ik het wel met je eens dat de kleine draaicircel van de i3 in nauwe straten een voordeel is. Maar wat is het echte nut dan van die extender in een stadsautootje? Hadden ze de ruimte voor die extender en zeker de prijs beter benut voor wat extra accurange. De meeste autogebruikers willen nu eenmaal in de eerste plaats afstanden tussen A-B in een zo kort mogelijke lijn en met zo weinig mogelijk tank/laadbeurten afleggen en niet al circelend in U-bochten. Overigens is na de ontwikkeling van de i3 en de Tesla S de markt niet echt blijven stilstaan. Genoeg andere modellen op de markt die zich thuisvoelen in drukke stadscentra met meer range (zonder behoefte aan een benzine-extender) en meestal voor een lagere prijs.
Maar dat laatste is - toch wat mij betreft - eerder een theoretische discussie. In drukke stadscentra waar je genoodzaakt bent U-turns te maken verplaats ik me bij voorkeur te voet, per fiets of het openbaar vervoer. Met eender welke vierwieler blijf ik daar liever weg. :P

De tijd zal ons leren wat op termijn zal blijven bestaan: een klein autootje aan een relatief hoge prijs en met een relatief kleine range waarbij een benzine-extender de pijn van de beperkte autonomie wat moet verzachten of betaalbare BEV's met een aantrekkelijke range die 100% zonder fossiele brandstof kunnen om hun range te halen. Ik denk dat ik het antwoord nu al weet. :)

ps. wat betreft de afbeelding die je plaatste: toch eigenaardig stadscentrum waar jij je verplaatst met een vierwieler. Die hebben we hier gelukkig (nog) niet. :+
Het nut: range angst wegnemen, zonder laadpaal kan je ook nog doorrijden.

Zo gek vind ik een i3 niet. Je kan de versie mét rex tot 0% leeg rijden, de versie zonder rex niet?

Als 2e auto (stel: je hebt geen oprit) handig tegen die laadpaal klevers. Alleen Rex in nood gebruiken.
JeroenE schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:33:
[...]
Origineel is de Model 3 SR+ via de EPA op 240miles gezet, na opnieuw testen is dat 250 geworden (enkel in de US aangepast op website)

240miles = 386km EPA vs de 409km WLTP (dan scheelt het toch al een stukje meer en klopt het met andere EPA vs WLTP getallen.

De 240/386km is exact de 100% geladen rated-
range (Display auto) bij ideale omstandigheden in een nieuwe SR+

Hoe en waar die upgrade precies vandaan kwam is bij mij niet bekend. Ook niet of er nieuwere SR+ zijn die ook bij rated range IN de auto 10miles extra zien. (Dus: is er iemand die bij 100% 402km ziet staan?)

Stef87 wijzigde deze reactie 09-01-2020 23:59 (70%)

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-02 06:33
MarcelGo schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:03:
@mb1
Ik heb erin gereden en vond de stoelen een aanfluiting, hier kan je geen lange ritten mee maken, zeker niet over hobbelige wegen. Voor de rest best een leuke auto met een goed bereik.
Die mening kan ik inmiddels delen😉
Ik had al wat reviews gelezen en had de stoel al vaak langs zien komen als negatief punt, mijn vrouw niet, deze gaf echter gisteren bij een proefrit binnen een half uur aan dat de stoelen en no-go waren wat haar betrof.

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:31
Ben er nou echt helemaal klaar, die App van de LEAF is het meest waardeloze stukje software dat ik ooit gezien heb. Wat ik ook doe, ik kom niet meer in de App.

Zijn er LEAF rijdens die GEEN problemen hebben met de App en die WEL elke ochtend in een warme auto kunnen stappen?

En nee, de timer werkt voor mij niet.

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:10

mvdam

EV-Gekkie

BasvanS schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:47:
Ben er nou echt helemaal klaar, die App van de LEAF is het meest waardeloze stukje software dat ik ooit gezien heb. Wat ik ook doe, ik kom niet meer in de App.

Zijn er LEAF rijdens die GEEN problemen hebben met de App en die WEL elke ochtend in een warme auto kunnen stappen?

En nee, de timer werkt voor mij niet.
Eigenlijk werkt de app voor mij de laatste maand(en) vrijwel altijd, zij het langzaam.
Standaard routine is wel uitloggen>inloggen (soms op 4g omdat t via wifi niet lukt) en dan de verwarming starten.
Indien ik zeker wil zijn en de avond vantevoren al weet hoe laat ik weg wil dan stel ik in de app een timer in

Privé: Leaf 2018 Soon-To-be 57,6kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• Humordenaar
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 16:32
Hkuit schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:31:
[...]

Vandaag bericht van de dealer (Van den Udenhout): "De V.W Golf is gebouwd ,alleen ik kan nog niet zeggen wanneer deze in Den Bosch arriveert ,
". Punten en komma's van hem ;)
Dus wel al een bouwdatum maar geen leverdatum...

O ja, besteld op 4/11
Heb je hem gekocht of lease je hem?
Ik heb hem in December genomen en krijg hem volgende week.

• maussie95
S_Chief schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:19:
[...]

Als het goed is krijg je een tweede mail waarin je een link krijgt waarmee je de productieweek kan zien. Je kan het een beetje cheaten door in de url de step_num te verhogen. Dus bij mij staat eindigt de url nu op step_num=2. Alleen als er dan nog geen data is staat er "dit is de week van maandag ."

Pagina: 1 ... 54 ... 74 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over elektrische auto's en niets anders. Geen alternatieve brandstoffen, geen zin en onzin van elektrisch rijden, geen waterstof, stikstof geen etc etc.
Ook de milieubelasting van het transport per schip e.d. hoort niet in dit topic thuis. Houdt het bij de auto's zelf en laat de randzaken voor wat ze zijn!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True