Daar sta ik toch wat anders in.
Ik vind het vandaag niet meer OK om een nieuwe brandstofauto te kopen net omdat EV's zo goed zijn intussen.
In 2018 (bestellen in 2017)moest ik een nieuwe bedrijfsauto uit zoeken, en toen was er gewoon niks wat enigszins aan mijn behoeftes voldoet (break of hatchback, lange ritten, comfort en budget van ongeveer een A6).
Dat was in 2022 (eigenlijk keuzes gemaakt in 2021) wel anders, en ik zag die auto ook niet als een stap terug op gelijk welk gebied.
Eigenlijk ben ik helemaal overstag gegaan toen ik zag dat Bjorn de 10h haalde voor zijn 1000km tests.
Ik heb met een brandstofauto nooit minder dan 10h gedaan over 1000km (incl stops uiteraard), dus ... wist ik dat die EV me niet gaat afremmen. Tel daar de stilte en het vermogen bij, en hoe kan je dan nog iets anders kiezen.
En ik schrijf dit terwijl mijn collega's toen nog volop aan het zoeken waren tussen de plug-in hybride shit...
Mijn motto was: zodra ik iets acceptabel electrisch kan kiezen wordt het electrisch.
Privé rijden we nog op dinosap, maar gewoonlijk houden we die auto ook 15 jaar of zo. Nog een jaartje of 5, en dan een kleine recente 2dehands... komt goed.
Dat marktsegment is het laatste waar het aanbod nu echt op gang komt. Polo id, R5 etc lijken me allemaal prima. Maar ik scoor ze graag ruim onder de 20k.