• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:04
Chaoss schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:36:
[...]
Laden onderweg naar huis vind ik echt een no-go want dat is eigen tijd :+
OT: Lekker laden onderweg naar de klant, broodje bal halen bij tankstation en als kosten opvoeren :+

Maar ik snap het, als je vaak langer moet rijden is meer range wel wenselijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Card Nox op 23-03-2026 12:46 ]

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:36:
[...]
Ik heb gelukkig thuis wel een laadpaal (anders zou ik een EV niet eens overwegen). Maar heb toch wel regelmatig ritjes van 300km op een dag. Sommige collega's rijden regelmatig 400km op een dag en hebben om die reden nog een benzine auto.
Die 400km is dan wel om bezoekjes ergens af te leggen neem ik aan, dus met zeker 3 a 4 uur op diezelfde dag kans om bij te laden als je toch ergens stil staat? Snap dat in het ideale geval iemand enkel thuis laad, maar met het aantal laadpalen in nederland moet het zelfs met 400km rijden op een dag geen probleem zijn, als je een auto met WLTP van 600+ uitzoekt.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Chaoss schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:39:
[...]

Oh dat zeker, China loopt eerder voorop op gebied van EV dan achterop. En die goedkope afwerking valt ook heel erg mee. Staat tegenover dat de afwerking van veel Europese modellen er de laatste jaren hard op achteruit is gegaan, ik zie steeds vaker goedkop plastic in interierus van Europese merken.
Klopt, ook bij merken die bekend staan om fijne afwerkingsmaterialen is dat soms al een optie geworden. Je kunt onderhand eigenlijk niet meer echt op de reputatie van een merk af gaan, je moet toch gewoon reviews lezen en zelf gaan kijken en voelen.

Het enige wat je nog wel hebt is dat bepaalde merken nog voor een bepaalde stijl gaan qua inrichting (bijv. minimalistisch vs. functioneel) daar kan je dan op basis van je voorkeur nog wel een beetje rekening mee houden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:31
Gonadan schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:18:
[...]

Wat is dan je punt in relatie tot de vrij luchtige opmerking die ik maakte tegen @turkeyhakan ? :)
Het punt is dat ze effectief gezien gewoon beide Chinees zijn. Daar is technisch niks mis mee, maar eerder waren Aziaten uit den boze. ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Gonadan

Gonadan

Puppetmaster schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:27:
Het punt is dat ze effectief gezien gewoon beide Chinees zijn. Daar is technisch niks mis mee, maar eerder waren Aziaten uit den boze. ;)
Een Aziatisch merk was uit den boze, dat is net wat anders dan dat toevallig de aandrijflijn niet uit Zweden komt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Puppetmaster
Ja en om extra overtuigend over te komen hebben ze ook Zweedse vlaggetjes in de stiksels genaaid… :+

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Gonadan

Gonadan

Puppetmaster schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:43:
Ja en om extra overtuigend over te komen hebben ze ook Zweedse vlaggetjes in de stiksels genaaid… :+
Als dat helpt bij het gevoel, waarom niet? ;)

Volvo heeft altijd een bepaald uitstraling en pretendeert veel met veiligeheid bezig te zijn, als je daarom fan van dat merk bent gewoon blijven kopen. Een nieuwe eigenaar die toevallig aan gunstige aandrijflijnen kan komen verandert daar niets aan. Onderdelen worden al sinds jaar en dat uitgewisseld tussen merken, dus dat is niet nieuw.
Als een nieuwe eigenaar de hele filosofie op de schop neemt en een totaal andere visie door drukt is het een ander verhaal, maar dat is bij mijn weten niet gebeurd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Puppetmaster
Gonadan schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:16:
[...]
Als dat helpt bij het gevoel, waarom niet? ;)
Ik vind het allemaal maar schijn.
Ik heb m’n eigen (geopolitieke) redenen geen Chinese EV te kopen. Een ingenaaid vlaggetje doet er niks aan af dat de cashflow bijna volledig richting China is.

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:27
Puppetmaster schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:27:
[...]

Ik heb m’n eigen (geopolitieke) redenen geen Chinese EV te kopen. Een ingenaaid vlaggetje doet er niks aan af dat de cashflow bijna volledig richting China is.
Het ligt wel wat subtieler, bij assemblage binnen Europa is fabricage van bepaalde zaken toch echt goedkoper en makkelijker binnen Europa te regelen dan alles te verschepen vanuit China.
En op het moment dat dat gebeurt blijft juist een behoorlijk deel van die cashflow binnen Europa hoor.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Torched schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:34:
[...]

Het ligt wel wat subtieler, bij assemblage binnen Europa is fabricage van bepaalde zaken toch echt goedkoper en makkelijker binnen Europa te regelen dan alles te verschepen vanuit China.
En op het moment dat dat gebeurt blijft juist een behoorlijk deel van die cashflow binnen Europa hoor.
En de meeste toeleveranciers van Volvo Car Gent komen ook uit de regio.
Zo kwam de binnenbekleding, gemaakt van naaldvilt, gewoon uit een Belgisch textielbedrijf.

• Gonadan

Gonadan

Puppetmaster schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:27:
[...]

Ah zo. Geopolitieke discussies laat ik graag buiten dit topic, maar dan snap ik wel waarom de Chinese eigenaar voor jou meer uit maakt. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 394 395 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over elektrische auto's (BEV) en niets anders. Geen alternatieve brandstoffen, geen zin en onzin van elektrisch rijden, geen waterstof of waterstof auto's (FCEV), stikstof geen etc etc.

Voor het openbaar laden, laadpalen, etc. kan je terecht in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 en Thuisladen van je EV deel 2.
Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Ook de milieubelasting van het transport per schip e.d. hoort niet in dit topic thuis. Houd het bij de auto's zelf en laat de randzaken voor wat ze zijn!

De subsidieregeling per 1-7-2020 heeft een eigen topic: Het grote SEPP topic