Dat hele FSD kan mij gestolen worden eerlijk gezegd. Ik zit daar helemaal niet op te wachten. Ik vind autorijden zelf veel te leuk en helemaal niet erg, sterker nog, ik beleef er plezier aan.
Ik wilde ook weer niet een discussie starten maar wat ik bedoelde is dat de vooruitgang bij Tesla lijkt af te remmen op het gebied van accu’s, vermogen, opslag, dichtheid etc. En dat de concurrenten daar nu dus heel dicht bij in de buurt zitten om een serieus alternatief te zijn. (Dat was 5-6 jaar geleden nog wel anders).
Als de huidige trend doorgaat en FSD nog veel langer op zich laat wachten en er ook geen andere modellen uit komen bij Tesla zal de vraag eerder afnemen dan toenemen verwacht ik. De mens wilt toch ook een keuze hebben, en die komt er dus met hele grote stappen steeds meer aan zonder concessies.
En FSD is al sinds 2016 aangekondigd, toen mijn collega voor 8k dit bij een nieuwe Model X kocht met de belofte dat het er over 6 maanden zou zijn

. Dat bleek achteraf dus een extreem dure halve gare cruise control te zijn. Na 7 jaar de auto verkocht en dus niets geprofiteerd. Ik ben benieuwd hoe dat met HW2/2.5/3 gaat aflopen en hoe stevig ze zich daar aan de beloftes gaan houden.
Ik heb dus absoluut niets tegen Tesla maar wilde meer aantonen dat de concurrentie toch extreem snel dichtbij komt en dat de van oorsprong toch de aanjager en pionier van dit alles daar niet heel snel meer vandaan lijkt te lopen. Dat kan ook betekenen dat we dus op een punt aankomen waarin we de huidige technieken en materialen blijkbaar tot de max uit nutten.
Voor de consument dus hele toffe tijden die eraan komen met, naar ik verwacht, steeds leukere prijzen en dus meer volwassen keuzes.
[
Voor 8% gewijzigd door
GeeMoney op 01-01-2026 19:31
]