Vind ik niet. laadsnelheid in km/h is afhankelijk van je verbruik. Niemand haalt precies de WLTP afstand. Grote verschillen zomer/winter, stad/snelweg, 130km/u+ of 110km/u etc.DaCoTa schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:05:
[...]
Nu is de e-Tron natuurlijk veel zwaarder, dus logisch, maar ik zou toch graag de laadsnelheidgrafieken willen zien in km/h, op basis van WLTP afstand. Dat lijkt me een veel nuttigere weergave dan kW/SoC.
Het spreekt wat meer tot de verbeelding voor a-technische rijders en is wel leuk om een praktisch vergelijk te doen, maar kW, kWh en SoC zijn hier toch echt de eenheden die objectief meetbaar en te vergelijken zijn. Maar idd zul je dan iets meer kennis moeten hebben van het type auto en het gemiddelde verbruik per km om te zien hoelang je dan ergens moet staan om ergens te komen.
Dan kun je beter de ABRP totale reistijden van de verschillende EVs naast elkaar leggen, Amsterdam -> Rome ofzo.
Een Kia e-Niro doet daar 20u30, een Audi e-Tron 20u15, en een Tesla Model 3 AWD 18" Aero 16u15 over.