Het valt mij de laatste tijd op dat als er iets gezegd wordt wat iemand niet leuk vind, het direct als trollen wordt weggezet...
Wat is er precies trollen aan?
Ik zou echt op ieder aspect van de auto, de Polestar 2 verkiezen boven een Model 3.
Waarom heb ik dan toch een Model 3 besteld?
- bijtelling 4% dit jaar
- superchargers
Maar aan de auto zelf vind ik de Polestar echt een stuk beter product. Vooral automatische kofferbak vind ik een dingetje op een auto van 60k, velgen kosten 1700 extra, terwijl de Polestar standaard 20” heeft en ook een stuk mooier zijn (mening). Van wat ik van Volvo gewend ben, zal het goed zitten en veel beter afgewerkt zijn. Maar dat heb ik nog niet kunnen meemaken.
Ik heb wel meerdere proefritten gemaakt en ook besteld, maar de losliggende kartonnen plank in de kofferbak bijvoorbeeld? Vind je dat nu echt prima afwerking? Knoppen om de ramen te bedienen, knoppen op het stuur, cupholders achterin. Gebruik je de frunk vaak? Het lijkt wel of je de plaat indeukt om hem dicht te doen... Het is echt typisch Amerikaans. Stoelen zijn best plat, minder zijwaartse ondersteuning dan mijn Volvo. Mijn rug kwam na de proefritten tot rust in mijn Volvo. Ik hoop dat ik in mijn Model 3 iets meer tijd kan besteden aan afstellen, waardoor dit punt mee zal vallen.
Het veiligheidsglas ga ik ook missen, inbrekers slaan je auto bij voorbaat al over. Privacy glas, ook zoiets...
prettig schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:15:
[...]
tja de meeste mensen die over een Tesla klagen hebben er nog nooit in gereden, iedereen die ik erin laat rijden, stapt uit met een grijns van hier tot Tokio. Willen daarna bijna allemaal zelf ook een en degene die het kunnen betalen hebben dat ook vaak gedaan, ik heb een berg gratis km's.
Rijden ook vaak dure bakken en zien het verschil ook wel (ik ook), maar de rest van de auto is erg overtuigend.
En juist daarom is het een knappe prestatie van Polestar, 4,7 sec naar de 100, is vergelijkbaar met de LR AWD. Veel beter dan de Leaf, Golf, Niro en Kona. Zegt dit ook iets over de efficiency van de motoren? Zou mooi zijn!
Nee nog niet, nou op bepaalde punten kan het bijna niet slechter
En ik heb gewoon een zwak voor Polestar. Mijn Volvo is gekieteld door Polestar, dus misschien meer een gevoel dan rationeel aanwijsbaar.
Ergens hoop ik ook gewoon dat het een mooi product is (technisch). Visueel heeft hij een streep voor op de Model 3.
Laten we wel wezen, straks ben ik één van de 25.000 die dit jaar alleen al een Model 3 hebben gekregen... Het is niet echt bijzonder meer... ter vergelijk, de Polo is zo’n 9000 keer verkocht dit jaar...
[
Voor 58% gewijzigd door
Verwijderd op 13-10-2019 09:31
]