https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Gerelateerd (alleen stukken minder ver): ik heb wel zin om me in te schrijven voor de Electric Night Ride (die dit jaar in Luxemburg Stad doorgaat). 19-20/09/2020LankHoar schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:23:
Leuke vooruitzichten: de motorclub waar ik mee gelieerd ben heeft zojuist aangekondigd dat hun jaarlijkse Europese treffen ditmaal in Zwitserland zal zijn, in de buurt van Lausanne. Leuk tochtje van 900 km daarheen, en wat een prachtige omgeving daar zeg.
Kan niet wachten, en zal dat toch nog 5 maanden moeten doen
https://www.facebook.com/groups/218694542627086
Wordt wel een avontuur, voorlopig heb ik de Esseesse9 enkel nog maar voor pendelen gebruikt, dit is toch 300km dus zeker 3x laden onderweg (tenzij ik binnendoor rijd over 90 wegen, dan 2x)...
[ Voor 35% gewijzigd door Dryhte op 10-02-2020 11:51 ]
Ik wil meeBommes schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:41:
[...]
Met Pinksteren, laatste week van mei / eerste week van juni.
Denk dat ik donderdag vertrek en de week daarop vrijdag weer thuis ben.
De islam kan uw vrijheid schaden
Maar om het afwisselend te houden heb ik richtingen omgedraaid.
Wat vorig jaar heen weg was rijd ik nu als terug weg
Uitzicht is dan totaal anders dus dan lijkt de route "nieuw" zeg maar.
Ooit met de Vespa in 1 week de Route des grandes Alpes gereden, heen en terug.
Meeste reacties waren toen ook zo iets van dat dat wel saai zou zijn.
Maar als je eenmaal in de bergen gaat rijden is heen en terug zo totaal verschillend voor je gevoel.
Ben nu trouwens wel benieuwd of dit met de Vespa gaat bevallen, comfort heeft het ding genoeg.
Ruime kniehoek en een erg goed zadel dus daar is niets mis mee.
Maar weer terug de bergen in met 23 pk in plaats van de 100 pk's van de V-strom...
En mijn bagage ben ik nog niet uit.
1: zadeltassen, die veel wind vangen en waarschijnlijk de topsnelheid nog lager maken.
Of 2: een rekje voorop (nog te kopen dan), waarbij ik me ook afvraag of dat ook niet zoveel wind vangt dat het "afremt".
Ja met die 23 pk tellen alle beetjes mee, of tegen in dit geval
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Plan is Midweekje naar de Harz met de motor in Mei en in Juni/July 2 weken met de motort naar Frankrijk.
Nu Alleen kijken of ik een Kriega US 30 erbij doe of een Rollbag van een liter of 35/60?
[ Voor 10% gewijzigd door Pagman op 10-02-2020 15:09 ]
De Kriega tassen zijn erg goed: stevig, waterdicht én modulair, 100% aangeraden. Geen ervaring met andere bagage merken helaas.Pagman schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:08:
Zo Vakantie aanvragen voor de zomer zijn aangevraagd.
Plan is Midweekje naar de Harz met de motor in Mei en in Juni/July 2 weken met de motort naar Frankrijk.Ik kan alleen geen frans los van het Bonjour en ooievaar
![]()
Nu Alleen kijken of ik een Kriega US 30 erbij doe of een Rollbag van een liter of 35/60?
HarzPagman schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:08:
Plan is Midweekje naar de Harz met de motor in Mei en in Juni/July 2 weken met de motort naar Frankrijk.Ik kan alleen geen frans los van het Bonjour en ooievaar
![]()
Ik heb zelf een 60liter rollbag van Louis(hun eigen versie), nu 1x meegehad op vakantie, maar voelt erg stevig aan.
Dat Kriega systeem is echter wel tof zo te zien...
Ja die Louis roltas is prima, ik heb de versie met het gat aan de zijkant: zo pak je er makkelijker spullen uit. De straps erbij not so much, maar met Rokstraps zit ie superstevig. Sowieso zijn dat heel handige bandjes om te hebben: combinatie tussen spanbandje en elastiek, daardoor makkelijk heel stevig vast te zetten en is er geen kans dat ie lostrillen kan.darkkingll schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:44:
[...]
Harz![]()
Ik heb zelf een 60liter rollbag van Louis(hun eigen versie), nu 1x meegehad op vakantie, maar voelt erg stevig aan.
Dat Kriega systeem is echter wel tof zo te zien...
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Past wel, toch?CodeCaster schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:28:
@Willem Wimmel @Will_M je avatar is irritant.
[Afbeelding]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Prijstechnisch ben ik voor rollbag gegaan en dan inderdaad met Rokstraps. Als je 60 liter kiest kun je altijd zelf kleiner maken en heb je keuze om eventueel meer mee te nemen...uit bijvoorbeeld Frankrijk!Pagman schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:08:
![]()
In 2019 voor het eerst met bagagerol en twee zijtassen naar Finland voor 2 weken. 60 liter was goed gebruikt om bier mee te nemen uit Estland.
[ Voor 10% gewijzigd door Xoxol op 10-02-2020 16:52 ]
V-Strom 650
Er zit een dun lijntje tussen fijn veel ruimte en te te veel ruimte
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Touratech Waterproof Dry bag Rack-Pack, size XL, 89 liter
Roltas maar dan overdwars, altijd wat je nodig hebt zit onderin de roltas

Is eigenlijk bedoeld voor de india trip. Deze kan zo in het vliegtuig mee en dan daar achterop binden
Vond het vandaag maar rustig op de weg qua motoren, zeg maar gewoon geen enkele tegengekomen. Had zelf wel expres de V-rod gepakt want die is het minst gevoelig voor wind
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Had de beginner tips niet gelezen en dus wel met hoes aan het fietsen rek vast gemaakt..S4All schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:03:
Wat doen de tweakers waar de motor gedwongen buiten slaapt morgen extra?
In ieder geval niet de hoes er op en op de zijstandaard.
Maar welke kant in de wind?
De wind draait altijd een beetje rond in mijn straat. Dus de wind van voor of achter laten komen lukt helaas niet.
Er zal bij mij altijd wat wind op de zijkant komen.
Helaas is mijn CB600F omgevallen
(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻
Controleer al je vloeistoffen!! Toen mijn Fazer omviel is er koelvloeistof uit gelopen.wuswug schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:04:
[...]
Had de beginner tips niet gelezen en dus wel met hoes aan het fietsen rek vast gemaakt..![]()
Helaas is mijn CB600F omgevallendacht ding weegt bijna 200kilo valt vast niet omver te blazen..
Cilinder 2 en 3 hadden het erg warm toen de waterkoeling wegviel. De andere twee hadden nog rijwindkoeling..
Dus ook remmerij, motorolie en brandstof checken.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
WA+ verzekerd? Dan kan je het bij de verzekering claimen (storm is natuurschade).wuswug schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:04:
[...]
Had de beginner tips niet gelezen en dus wel met hoes aan het fietsen rek vast gemaakt..![]()
Helaas is mijn CB600F omgevallendacht ding weegt bijna 200kilo valt vast niet omver te blazen..
Gelukkig woon ik aan een dijk maar die 225kg de bult opdrukken viel nog even vies tegen, maar zwaartekracht gebruiken om hem aan te drukken leek mij de makkelijkste optie
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Gelukt met een aanloop?Streepje schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:18:
Mijn motoren hebben de storm weerstaan, had alleen de accu van de vfr leeg vanmorgen![]()
Gelukkig woon ik aan een dijk maar die 225kg de bult opdrukken viel nog even vies tegen, maar zwaartekracht gebruiken om hem aan te drukken leek mij de makkelijkste optie
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
De wind was kennelijk niet spannend.Chakotay schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:36:
@Streepje dat is voor het eerst dat ik zie dat alle stroom uit een accu waait bij storm
Dat is wel een goede eigenlijk! Helaas denk ik dat dit helaas niet gaat werken. Heb even gemeten en moet dan een patch van 30 bij 5 cm vinden. Dat is behoorlijk breed: alle Harley logo's etc. zijn 10-12,5 bij 2,5 cm of meer. Dat doorgerekend naar 30 cm zou zo hoog zijn dat het niet meer fatsoenlijk past. En stel nou ik vind iets dat wel past, dan weet ik niet hoe ik dat er zelf opgenaaid krijg (is even iets anders dan op een legerjas een patch naaien).botoo schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:35:
Plak, stik er een Harley-patch op en vraag hetzelfde?
[ Voor 13% gewijzigd door LankHoar op 10-02-2020 20:56 ]
Dan werk je gewoon het hele vlak bij en zoek je een tint/kleur die vrijwel gelijk is aan het orgineel.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
lag wel wat olie op de grond idd maar eerst ff dagje overeind laten staan voor hem aan durf te doen._Apache_ schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:25:
[...]
Controleer al je vloeistoffen!! Toen mijn Fazer omviel is er koelvloeistof uit gelopen.
Cilinder 2 en 3 hadden het erg warm toen de waterkoeling wegviel. De andere twee hadden nog rijwindkoeling..
Dus ook remmerij, motorolie en brandstof checken.
heb de verzekering gebeld en moet hem bij een monteur brengen dan kan er een expert langs komen om rapport te maken en te kijken naar de reparatie mogelijkheden.
Deuk in tank , knipperlicht kapot en verder de val opgevangen met de voeten steuntjes
(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻
Ik zal eens een foto maken en posten. Ik betwijfel of dat voldoende gaat helpen.fdees schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:58:
@LankHoar kan je het niet oververven met leerverf?
Dan werk je gewoon het hele vlak bij en zoek je een tint/kleur die vrijwel gelijk is aan het orgineel.
Strook camouflage tape erover? Denk dat zoiets het ook best goed doet in de custom sceneLankHoar schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:54:
[...]
Dat is wel een goede eigenlijk! Helaas denk ik dat dit helaas niet gaat werken. Heb even gemeten en moet dan een patch van 30 bij 5 cm vinden. Dat is behoorlijk breed: alle Harley logo's etc. zijn 10-12,5 bij 2,5 cm of meer. Dat doorgerekend naar 30 cm zou zo hoog zijn dat het niet meer fatsoenlijk past. En stel nou ik vind iets dat wel past, dan weet ik niet hoe ik dat er zelf opgenaaid krijg (is even iets anders dan op een legerjas een patch naaien).
Balen! Maar het lijkt mee te vallen, dit lijkt me goed te herstellen en zie je hopelijk nooit meer iets van na herstel.wuswug schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:04:
[...]
lag wel wat olie op de grond idd maar eerst ff dagje overeind laten staan voor hem aan durf te doen.
heb de verzekering gebeld en moet hem bij een monteur brengen dan kan er een expert langs komen om rapport te maken en te kijken naar de reparatie mogelijkheden.
Deuk in tank , knipperlicht kapot en verder de val opgevangen met de voeten steuntjes
[Afbeelding: motor schade]
Even nogmaals: Kijk vóór je die 'brommer' gaat starten eerst even of alle vloeistoffen nog op peil zijn!!wuswug schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:04:
[...]
lag wel wat olie op de grond idd maar eerst ff dagje overeind laten staan voor hem aan durf te doen.
't Zou zonde zijn als je een blok écht 'stuque' maakt doordat 't spel te heet wordt vanwege ontbrekende olie én koelvloeistof
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Jammer van de schade, wel fijn dat je lak het houdt, scheelt roest enzo.wuswug schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:04:
[...]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Welke tool gebruiken jullie daarvoor?
Departure at gewoon op middernacht zettenLankHoar schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:19:
Ik probeer e.e.a. aan reistijd te berekenen, maar Google Maps geeft me bij "leave now" de huidige file tijden, en bij "departure at" alleen een wijde range qua tijd. Mijn rit zal plaats vinden in het weekend dus beiden geven me niet wat ik wil (de "kale" reistijd zonder files). Dit zodat ik verschillende routes goed kan vergelijken.
Welke tool gebruiken jullie daarvoor?
Wel vreemd inderdaad dat er geen optie meer is om de verkeersinformatie helemaal weg te laten. Je kunt eventueel ook nog de TomTom routeplanner of de ANWB routeplanner gebruiken. Die laatste heeft sowieso een vinkje om geen verkeersinfo mee te nemen in de berekening.
@noes Met de motor is kale reistijd zeker wel interessant, ook midden in de ochtendspits heb ik vaak maar een paar minuten extra reistijd ookal staat er ruim een half uur file.
[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 11-02-2020 09:29 ]
Ik mis de optie "exclude current traffic conditions and only show optimal travel time" o.i.d.
Of verschillende tijden pakken. Ik las gisteren over een man die met 99 telefoons op zak liep om files te creëren in Google Maps. Uit dat onderzoek ontdekten ze ook dat Google Maps het verschil weet tussen en motor en een auto (dat moeten ze weten om files weer te geven) https://www.google.com/am...ele-file-google-maps/amp/noes schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:27:
[...]
Departure at gewoon op middernacht zettenKale reistijd heb je toch ook weinig aan?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat is wel een interessante inderdaad. Ik ging er eigenlijk altijd vanuit dat die enkele motor (handjevol motoren op honderden auto's) simpelweg als niet relevante 'spike' uit de data gefilterd zouden worden in traffic-data als google & tomtom verwerken.Marzman schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:49:
[...]
Uit dat onderzoek ontdekten ze ook dat Google Maps het verschil weet tussen en motor en een auto (dat moeten ze weten om files weer te geven)
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Chakotay schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:08:
[...]
Oliekoeler voor de koplamp? Zijn ze bij KTM zo ouderwets dat ze nog olielampen gebruiken?
And it goes BRAAAAAPP!
was sowieso niet van plan om met motor naar het werk te gaan dus had alles uit motorjas al in gewone jas gestoken: werkbadge, remote van garagepoort en zakdoekjes, sleuteltjes motorslot en fietsslot gewisseld...
Toen ik me bedacht: "ik wil daar met fiets óók totaal niet door" Dus geregeld dat vrouw me met wagen aan station kon gaan afzetten...
Toen kwam ik buiten, klaar om in te stappen, zag ik onze kunsthaag (zo'n nephaag om op je afsluiting te hangen) half los hangen... Dacht ik "F$ck it, ik neem wel verlof want als ik dat ding zo laat, mag ik ze vanavond bij de buren gaan halen"...
Heb dan van de gelegenheid gebruik gemaakt om motor wat TLC te geven ook, staat weer mooi te glanzen.
(en vrouwlief vond het gisteravond "zo raar" ruiken in de garage toen ze thuis kwam, "alsof er iemand met product is bezig geweest"
[ Voor 9% gewijzigd door PinusRigida op 11-02-2020 11:09 ]
https://www.domburgmotore...-cb-600-s-hornet-m1345902
Mocht ik niks vreemds merken dan moet dit em worden, ik zie verder ook geen rare dingen..
WAH BEN BENIEUWD EINDELIJK
Meerdere mensen hebben mij tot nu toe verteld dat lange mensen beter motoren kunnen rijden die een hogere zitpositie hebben, of waar je in ieder geval je benen een beetje kwijt kan.
To nu toe kwamen types voorbij zoals BMW R1200GS en Suzuki V-strom, maar dit zijn nieuwere motoren. Oudere motoren spreken mij wat meer aan en passen ook wat meer binnen het budget.
Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden wat hier in de buurt komt is de Yamaha XJ serie. Hebben jullie nog voorbeelden van oudere motoren of zelfs oldtimers die geschikt zijn voor langere mensen?
1.86m hier, was altijd erg tevreden met mijn Diversion 900. Gewoon comfortabel zitten, ook op langere afstanden.Vetrol schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:06:
Hoi!
Meerdere mensen hebben mij tot nu toe verteld dat lange mensen beter motoren kunnen rijden die een hogere zitpositie hebben, of waar je in ieder geval je benen een beetje kwijt kan.
To nu toe kwamen types voorbij zoals BMW R1200GS en Suzuki V-strom, maar dit zijn nieuwere motoren. Oudere motoren spreken mij wat meer aan en passen ook wat meer binnen het budget.
Het enige wat ik tot nu toe heb gevonden wat hier in de buurt komt is de Yamaha XJ serie. Hebben jullie nog voorbeelden van oudere motoren of zelfs oldtimers die geschikt zijn voor langere mensen?
Die langere afstanden, daar moet ik nu met de CBR dus écht niet aan denken. Het is een geweldige fiets voor het scheuren in de omgeving, maar verder ben ik denk ik een beetje een te grote jongen voor zo'n ding
* Destruction houdt voorlopig de CBR nog wel maar de eerste twijfels zijn daar.. Toch al een paar keer gehad dat ik wat verder weg moest, en imo schiet zo'n CBR daar te kort. Ook mis ik een topkoffer, dat was wel erg handig. Ik weet dat er tassen bestaan, maar da's ook vaak niet echt een goed alternatief imo. Ik ben er nog niet over uit of ik er een 2e fiets (Div600 oid) naast moet zetten, of toch de CBR weg doen en een middenweg kopen... Heeft iemand toevallig tips? Ik zoek dan een middenweg tussen laten we zeggen mijn vorige fiets (Div900 dus) en deze CBR.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Heb een Yamaha R6, Triumph ST1050 en Honda ST1300 gehad.
De huidige FZ1 is een mengelmoesje van de voorgaande motorfietsen. Opvallend comfortabele rechtop houding met een sportief (uitermate..) karakter. Leuk voor een sportief blokje om, maar een tank leeg rijden is ook prima te doen.
Ben zelf ook 1.86.
Enexis Netbeheer Engineer
Ja, ik ben dus van een Diversion 900 naar een CBR600F2 gegaan, en ik heb nu toch een beetje het idee dat hier een stap tussen zit die waarschijnlijk perfect voor mij zou zijnNoord27 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:16:
@Destruction
De huidige FZ1 is een mengelmoesje van de voorgaande motorfietsen. Opvallend comfortabele rechtop houding met een sportief (uitermate..) karakter. Leuk voor een sportief blokje om, maar een tank leeg rijden is ook prima te doen.
Ben zelf ook 1.86.
In ander nieuws, ik had weer eens een extra dagje thuis en ik heb zomaar weer eens aan de Magna gewerkt
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Met mijn 1,93m perfect te doen. Heb een kofferset met 3 x 47l van Krauser. Dan kun je al verhuiswagen spelen.
Zijn ook meteen wat groter trouwens (rc36-2 vs cbr600f2/3)
leeg
is 1.86m niet het gemiddelde in NL?Destruction schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:01:
[...]
1.86m hier, was altijd erg tevreden met mijn Diversion 900. Gewoon comfortabel zitten, ook op langere afstanden.
Die langere afstanden, daar moet ik nu met de CBR dus écht niet aan denken. Het is een geweldige fiets voor het scheuren in de omgeving, maar verder ben ik denk ik een beetje een te grote jongen voor zo'n ding![]()
* Destruction houdt voorlopig de CBR nog wel maar de eerste twijfels zijn daar.. Toch al een paar keer gehad dat ik wat verder weg moest, en imo schiet zo'n CBR daar te kort. Ook mis ik een topkoffer, dat was wel erg handig. Ik weet dat er tassen bestaan, maar da's ook vaak niet echt een goed alternatief imo. Ik ben er nog niet over uit of ik er een 2e fiets (Div600 oid) naast moet zetten, of toch de CBR weg doen en een middenweg kopen... Heeft iemand toevallig tips? Ik zoek dan een middenweg tussen laten we zeggen mijn vorige fiets (Div900 dus) en deze CBR.
Ik ben namelijk met mijn 1.86m zeker niet het langste uit het gezin...
Ook zit er verschil in lengte van been of bovenlichaam.f
Correctie: "Nederlanders worden steeds langer. De gemiddelde Nederlandse man is nu 1,81 meter, dat is bijna 3,8 centimeter langer dan in 1981. Vrouwen zijn nu gemiddeld 1,67 meter, anderhalve centimeter langer dan in 1981."
[ Voor 8% gewijzigd door kneusteun op 11-02-2020 18:39 ]
Qua temperatuur is het afgelopen dagen goed te doen. Keek dus net wel even raar op dat ik door natte sneeuw reed met zomerhandschoenen aan.
Ja de bult af gewoon erop zitten en hij was ook zo aan. Duwen begin ik niet eens meer aan in mijn eentje
Verwijderd
Ik krijg nog wel vaak last van soort verkramping op mijn heupen. Mijn lengte is 189 cm .Noord27 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:16:
@Destruction
Ben zelf ook 1.86.
Denk soms dat de zithouding wat te krap is.
Moto Guzzi heeft ook tour en semi off-road modellen. De Stelvio is de semi off-road en de Norge is het tour model. Volgens mij ook goed geschikt als alternatief voor de BMW GS en RT.Vetrol schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:06:
Hoi!
Vooral dat waar je je benen kwijt kan. Zoals bv de Kawasaki Versys, best hoge motor maar de hoek van de knieën en daarmee de beenruimte was nog beroerder dan op mijn Gixxer.Vetrol schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:06:
Hoi!
Een TDM is dan weer niet super hoog maar heeft wel enorm veel beenruimte. En zo verder.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Weet niet hoe lang je bent maar ik ben 2,03 m en ben al een poos aan het proefzitten / rijden geweest. Ik ben liever fan van de naked bikes dus vandaar dat ik wat motoren kan vertellen die met mijn lengte nog wel te doen zijn.Vetrol schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:06:
Hoi!
Aprilia shiver (2009 en ervoor) is 50/50 en kan liggen aan je lichaamsverhouding. Misschien dat verstelbare voetsteunen nog een optie zijn.
Ktm duke 990
Ktm 990 SM
Ktm 1290 superduke
Husqvarna nuda
yamaha xsr 900
Wat mogelijk nog een optie zou kunnen zijn is een ducati hypermotard door de hoge zit.
Probleem met lange rijders is alleen dat zulke fietsen er uit gaan zien als scooters
Ik heb overigens een excel sheet met zithoogtes van motoren gevonden en die kan ik wel met je delen. Hij is niet helemaal betrouwbaar maar geeft wel een beetje een indicatie.
edit: @charrel he, jij bent sneller
[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 12-02-2020 08:00 ]
Als ik namelijk met de motor zou gaan kom ik daar aan in relatief warme textiele motorkleding over mijn spijkerbroek en t-shirt met een integraalhelm en met motorlaarzen.
Wanneer ik daarmee op de beurs ga rondlopen wordt dat heel snel behoorlijk warm.
Doe ik wel altijd bij de TT, werkt prima.
Misschien dat een wat oudere motor zoals een TDM net zo geschikt is?
Verder kan ik beamen wat Joopieboy zegt: de Kawasaki Versys wordt geadverteerd "met een lekker sportieve zithouding", waarmee ze bedoelen dat de stepjes relatief hoog zitten. Voor mij daardoor niet geschikt.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 12-02-2020 09:27 ]
Er is gewoon (betaalde) garderobe bij de motorparking (die dan weer gratis is, althans, de laatste jaren wel).Franklin82 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:18:
Heeft er iemand ervaring met de garderobe en/of kluisjes bij de motorbeurs in Utrecht?
Als ik namelijk met de motor zou gaan kom ik daar aan in relatief warme textiele motorkleding over mijn spijkerbroek en t-shirt met een integraalhelm en met motorlaarzen.
Wanneer ik daarmee op de beurs ga rondlopen wordt dat heel snel behoorlijk warm.
huh, het ideeeeeee van betalen voor motorparking...HTT-Thalan schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:36:
[...]
Er is gewoon (betaalde) garderobe bij de motorparking (die dan weer gratis is, althans, de laatste jaren wel).
Ik ga een nieuwe zomer en winterjas halen en evt een zomer(spijker)broek. En als het zo uitkomt ook een extra motorDryhte schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:38:
[...]
huh, het ideeeeeee van betalen voor motorparking...
Klopt maar niet alle modellen staan hier op. Overigens wel een immens handige websitecharrel schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 07:59:
http://cycle-ergo.com
En anders deze gebruiken ipv de excel sheet.
Is het de moeite waard om naar die beurs te gaan, puur voor het shoppen? D.w.z. zijn er goede prijzen te vinden? Ik wil namelijk nog wel graag een kevlar jeans en soort houthakkers motorjas. Heb al een leren pak en die bevalt prima, maar iets meer casual kleding erbij zou leuk zijn.HTT-Thalan schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:40:
[...]
Ik ga een nieuwe zomer en winterjas halen en evt een zomer(spijker)broek. En als het zo uitkomt ook een extra motor.
Ben komende week in Nederland en precies ten tijde van die beurs
Online zijn de producten meestal voor dezelfde prijs wel te vinden, maar de beurs heeft toch wel wat sfeer en het ter plekke kunnen passen vind ik zelf wel heel prettig. Daarbij hebben ze op de beurs wel bij iedere shop een aantal flinke prijspakkers. Vorig jaar had een vriend van me een Revit Jeans voor 120€ op de kop getikt bij Bikeroutfit (normale prijs 179€).LankHoar schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:01:
[...]
Is het de moeite waard om naar die beurs te gaan, puur voor het shoppen? D.w.z. zijn er goede prijzen te vinden? Ik wil namelijk nog wel graag een kevlar jeans en soort houthakkers motorjas. Heb al een leren pak en die bevalt prima, maar iets meer casual kleding erbij zou leuk zijn.
Ben komende week in Nederland en precies ten tijde van die beurs
Ik ga dit jaar op zoek naar een zwarte jeans/zomerbroek en een zomerjas met doorwaai. Verder zien we wel wat we tegen komen. Ga met 2 collega's op de donderdag met de auto erheen. Parkeren bij P+R Westraven voor 5€ incl OV naar jaarbeurs en terug. Ideaal zo hoor.
Minder en minder, zeker nu veel shops voor en ná de beurs hun eigen speciale acties houden. Het is allemaal een wassen neus en kapitalisme + consumptiemaatschappij ten top.LankHoar schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:01:
Is het de moeite waard om naar die beurs te gaan, puur voor het shoppen? D.w.z. zijn er goede prijzen te vinden?
Die prijs daar ga ik niet (meer) voor. Ik ga omdat ik er met vrienden heen ga, een gezellig feestje ga vieren met gelijkgezinden, een hoop materiaal op één locatie te vinden is en omdat er leuke events te bekijken zijn.
Bij Bikeroutfit kan je sowieso wel leuke deals doen. Rond de kerst hadden ze ook 20% korting op alles. En ze hebben de Revit samples, die zijn altijd al erg voordelig. Leuke zaak ook wel, maar in het weekend wel erg druk. (daar hoef je dus niet voor naar de beurs)Leviathius schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:04:
[...]
Online zijn de producten meestal voor dezelfde prijs wel te vinden, maar de beurs heeft toch wel wat sfeer en het ter plekke kunnen passen vind ik zelf wel heel prettig. Daarbij hebben ze op de beurs wel bij iedere shop een aantal flinke prijspakkers. Vorig jaar had een vriend van me een Revit Jeans voor 120€ op de kop getikt bij Bikeroutfit (normale prijs 179€).
Ik ga dit jaar op zoek naar een zwarte jeans/zomerbroek en een zomerjas met doorwaai. Verder zien we wel wat we tegen komen. Ga met 2 collega's op de donderdag met de auto erheen. Parkeren bij P+R Westraven voor 5€ incl OV naar jaarbeurs en terug. Ideaal zo hoor.
Vorig jaar had je een 'motorgarderobe' voor je helm en motorspullen, en een gewone garderobe voor bijv een normale jas of tas. De motorgarderobe was volgens mij niet betaald maar dat weet ik niet meer zeker. De gewone wel, was 1,50 ofzo.Franklin82 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:18:
Heeft er iemand ervaring met de garderobe en/of kluisjes bij de motorbeurs in Utrecht?
[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 12-02-2020 11:42 ]
I have stability. The ability to stab.
Daar hangen nu groot de uitverkoopborden in de gevel.
Misschien leuk voor de mensen die toevallig in de buurt van Zwolle komen, om even bij Kalsbeek rond te kijken. Misschien dat er een leuk dealtje te scoren valt. Ben zelf nog niet langs geweest.
Technisch gezien geen motor, wel twee wielen. En elektrisch

Terug gekregen van n vriendin omdat ze inmiddels een rijbewijs en auto heeft, dus geen nut meer voor de scooter.
Binnenkort maar eens m'n helm op zetten en een rondje jagen op dat ding
Als je extreme maten hebt kan het nog lonen, maar als je een beetje gemiddelde afmetingen heb is het meeste schijnbaar al weg.McKaamos schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:07:
Hier in de buurt zit Kalsbeek motoren, die stoppen er schijnbaar mee. Verhaal is dat Mr Kalsbeek himself met pensioen gaat en er geen partij is die de tent over wil nemen.
Misschien leuk voor de mensen die toevallig in de buurt van Zwolle komen, om even bij Kalsbeek rond te kijken. Misschien dat er een leuk dealtje te scoren valt. Ben zelf nog niet langs geweest.
[Afbeelding]
Terug gekregen van n vriendin omdat ze inmiddels een rijbewijs en auto heeft, dus geen nut meer voor de scooter.
BMW R1200GS te nieuw... dan een BMW R1100GSVetrol schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:06:
Hoi!
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Meeste leuke spul is daar helaas al wel wegMcKaamos schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:07:
Hier in de buurt zit Kalsbeek motoren, die stoppen er schijnbaar mee. Verhaal is dat Mr Kalsbeek himself met pensioen gaat en er geen partij is die de tent over wil nemen.
[Afbeelding]
Jammer, ik ben daar pas volgende week vrijdag in de buurt. En heb geen bijzondere maat (normaliter wel fijn hoorkneusteun schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:20:
[...]
Als je extreme maten hebt kan het nog lonen, maar als je een beetje gemiddelde afmetingen heb is het meeste schijnbaar al weg.
Zal nog eens ernaar kijken maar ik denk dat ik voor 1 maart nog even een nieuwe erin moet gaan hangen.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Mooi man. Ik ben benieuwd of je, als je met de V-Strom zou gaan, andere routes zou rijden dan nu met de Vespa. Heb je de route van vorig jaar nog? Ik wil zelf (met mijn nieuwe V-Strom) ook een keer die kant op en jouw verslagen zijn zeer inspirerend en lezenswaardig. Dus ik hoop wederom op een mooi verslag deze keer!Bommes schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:01:
@Wokschotel Flinke stukken zijn hergebruikt van vorig jaar en het jaar daar voor.
Maar om het afwisselend te houden heb ik richtingen omgedraaid.
Wat vorig jaar heen weg was rijd ik nu als terug weg
Uitzicht is dan totaal anders dus dan lijkt de route "nieuw" zeg maar.
/edit
Ah ik heb ze al gevonden in je MyRoute app!
[ Voor 3% gewijzigd door Wokschotel op 12-02-2020 16:58 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Helaas ben ik er eentje kwijt van een paar jaar terug toen ik een weekendje naar Baton Rouge in de Belgische Ardennen ben gereden.
Voor de routes maakt het mij niet zo veel uit of ik nu op de Vespa of op mijn v-strom zou gaan.
2 jaar terug vertrok ik op de Vespa om ook 1 week te gaan touren.
Maar die bleek helaas stuque.. en ben ik op dag 1 weer terug omgedraaid om vervolgens met mijn Fazer te gaan.
Afgelopen jaar was dag 1 ruim 700km snelweg, dat was wel heftig geweest op de Vespa denk ik..
Edit:
Volgens mij staan de routes van 2018 niet in Myrouteapp, ik zal ze nog toevoegen als ik ze kan terug vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 12-02-2020 17:09 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hij loopt nog, dus dat is een pluspuntje
Carbies staan er weer op, filterbak fixed, en verder vooral veel gedemonteerd.
Spul wat gepoetst of opgeknapt moet worden heb ik mee gepakt om thuis wat dooie avondjes mee te vullen.
En zo staat t beest er nu bij:
ORIGINEEL:

ZONDER:
ROADSITALIA:

Het geluid lijkt toch wel een stuk meer aanwezig, wat onder andere ook het doel was. Hoe het klinkt als de motor juist belast wordt, moet ik nog uitvinden. Daarvoor wil ik echt een mooie dag uitzoeken.
Heuujj naaktfoto's even met een NSFW tag posten he!McKaamos schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:12:
Vandaag ff met @Destruction aan t knooien geweest met de Magna.
Spul wat gepoetst of opgeknapt moet worden heb ik mee gepakt om thuis wat dooie avondjes mee te vullen.
[Afbeelding]
I have stability. The ability to stab.
Die foto heeft een hoog "Welkom bij Des' hobbyschuur & scooter sloperij" gehalteMcKaamos schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:12:
[Afbeelding]
Die scooter op de achtergrond wordt gesloopt, een gaar chinees 4takt hok. Dat brommertje is nog een side project. Vroeger een paar van die dingen gehad, kon er nu voor weinig aan komen en ze blijken in rijdende/nette staat nog best wat geld waard te zijn. Kortom, interessant
Hahaha, mooie nostalgische achtergrond vulling..McKaamos schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:12:
[Afbeelding]
Ik heb ook m'n citta nog.. zal nooit op kenteken komen (met snelle 50 op een ciao blok, 13-13 carb met powerluchtfilter, ding trok telkens achterpully kapot. liep iets van 80
edit: @Destruction dit was bij jou dus
[ Voor 3% gewijzigd door mr_zippey op 12-02-2020 20:20 ]
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22
Die nieuwe uitlaat is echt een stuk slanker dan de oude ‘stofzuiger’. Ik zit zelf ook wel eens te kijken naar een nieuwe uitlaat. Puur voor het geluid, optisch is die van mij prima.BvZwolle schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:39:
Net even de uitlaat gemonteerd. Opzich is het een fluitje van een cent. Wat wel te merken aan deze uitlaat is dat de demper universeel is en de linkpijp specifiek voor de motor gemaakt wordt. De montage is niet supermooi, maar voldoet wat mij betreft prima.
Het geluid lijkt toch wel een stuk meer aanwezig, wat onder andere ook het doel was. Hoe het klinkt als de motor juist belast wordt, moet ik nog uitvinden. Daarvoor wil ik echt een mooie dag uitzoeken.
Yepmr_zippey schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:15:
[...]
Hahaha, mooie nostalgische achtergrond vulling..![]()
Ik heb ook m'n citta nog.. zal nooit op kenteken komen (met snelle 50 op een ciao blok, 13-13 carb met powerluchtfilter, ding trok telkens achterpully kapot. liep iets van 80)
edit: @Destruction dit was bij jou dus
Deze is zo goed als origineel, en dat laat ik ook zo. Wat een volgende eigenaar ermee doet moet hij/zij zelf weten, maar ik heb gehoord dat je tegenwoordig zomaar een WOK melding e.d krijgt als het ding iets te hard kan, en daar zit ik dus echt niet op te wachten
Wat jouw citta betreft, ik kom regelmatig citta frames met kenteken tegen... Een middagje knutselen en je citta is min of meer straat legaal
Oh das wel leuk, zo'n los frame.. is niet heel veel werk idd..Destruction schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:49:
[...]
YepCitta'tjes, leuk spul. Veel plezier van gehad. Inderdaad, 13/13carb, powerfiltertje erop, poelie 70 pakken, iets strakkere trekveertjes in de koppeling en een 70cc. Dat was ooit eigenlijk het standaard recept
In de stad reed ik er wel gewoon rustig mee, maar ik moest ook vaak naar andere plaatsen en dan kon het gas er even wat meer op
![]()
Deze is zo goed als origineel, en dat laat ik ook zo. Wat een volgende eigenaar ermee doet moet hij/zij zelf weten, maar ik heb gehoord dat je tegenwoordig zomaar een WOK melding e.d krijgt als het ding iets te hard kan, en daar zit ik dus echt niet op te wachten* Destruction wil 'm weer rijdend maken, dan ff een vers lakje erop. Misschien for old times sake nog wat rondjes rijden, maar dan weg ermee.
Wat jouw citta betreft, ik kom regelmatig citta frames met kenteken tegen... Een middagje knutselen en je citta is min of meer straat legaal
Zal er nog maar even niet aan beginnen, heb nog genoeg andere dingen te doen..
Zag 1,5 jaar geleden nog een CittaClub op de boulevard van Vlissingen, hadden een rit met 25-30 citta's.. Echt super leuk om te zien.. Brings back memories
Dat ken ik inderdaad. Ik werk hier en daar wel wat aan het ding, maar de Magna gaat wmb wel voor. En het afdakje bij de schuur had en heeft ook meer prioriteit. Het is ook eigenlijk vooral dat stukje jeugdsentiment, anders was ik niet meer aan een brommer begonnen. Die tijd is wel geweest natuurlijk.mr_zippey schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:57:
[...]
Oh das wel leuk, zo'n los frame.. is niet heel veel werk idd..
Zal er nog maar even niet aan beginnen, heb nog genoeg andere dingen te doen..
Anyhow, ik heb wat foto's om uit te zoeken en te bewerken, en er is iets met een blog....
En dan te bedenken dat toen ik 16 was (ergens jaren 80) je als jongen niet dood gevonden wilde worden op een Gilera Citta. Weet nog dat de zus van een jongen in de straat ook een Citta had. Die hebben we een keer geleend omdat onze eigen brommers uit elkaar lagen. Het was een snorfiets maar we gingen er wel met onze helm op om niet herkend te worden.
Dat die Citta’s later zo populair werden kon ik toen niet bevroeden.
Yamaha Bigwheels, dat was toen ook zo'n dingetje. Hij was de eerste uit de hele omgeving die scooter ging rijden.. Was volgens mij ook een van de eerste bromscooters die op jeugd gericht was. Iedereen zeiken, dat is een ouwe lullen ding.
Bijna iedereen had in die tijd een Puch maxi, Zundapp, Kreidler, Honda MT5 of een Yamaha DT.. Zelf had ik toen een Kawasaki AR50 maar flinke brokken mee gemaakt en gelukkig overleefd.. Een paar jaar niets en op m'n 18e (had ik nog geen geld voor een rijbewijs) en woonde inmiddels in een wat meer stedelijk gebied, dus toen een standaard Citta gekocht. Dat was alleen niet heel lang standaard.. (maar dat had ik hierboven al verklapt)
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Maar met de Honda heb ik ook veel plezier gehad. Die was goed aan te passen. En je begon natuurlijk met de enige echte leovince uitlaat
Ik wou hem net noemen en zie nu jouw post. Vriendin van mij vroeger had er eentje. Leuk ding.streamnl schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 06:44:
Er is maar 1 brommer wat wél stoer was/is, en dat is de Honda Wallaroo![]()
(jaren 93)
Ik reed zelf eerst op een Yamaha buikschuiver (beetje zoals een FS1) die jaren stil had gestaan (ooit van mijn moeder geweest):
daarna jaren staan wegkwijnen bij een oom in een schuur) en toen ik daar klaar mee was een Yamaha DT50. Vrij snel een 70cc op gezet. Ding startte altijd van de eerste trap, geweldige machine.
(zelfde kleurstelling als ik had!)
De volgende waren een duo Honda MBX80 - de eerste werd vrij snel gestolen helaas, de tweede heb ik uiteindelijk stukgereden. Die gingen wel vrij makkelijk hard, andere sproeier en uitlaat en het spul liep met gemak 120.
Daarna nog kort een Puch Maxi met een 60cc gehad (schoot ook wel op).
Uiteindelijk een rijbewijs gehaald en nooit meer naar gemotoriseerde tweewielers omgekeken tot enkele jaren geleden. Nooit een brommerrijbewijs gehad overigens.
[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-02-2020 08:31 ]
* Chakotay heeft alleen een gammel snorfietsje gehad ooit, merk/type weet ik zo snel niet meer. Wel dat de centrifugaalkoppeling vastgerot was, het motortje kon dus ook alleen maar draaien als je daadwerkelijk aan het rijden was, elk stoplicht opnieuw aanduwen
In dat licht: zaterdag is mijn winter (winter??)stop voorbij. Dat is dan ook direct een mededeling aan de KNMV verzekerden met winterstopclausule.
Gisteren mijn nieuwe otoplastieken kunnen ophalen, alleen heb ik een klein foutje gemaakt bij het bestellen.
Ik wist dat ik een zwaarder filter had laten plaatsen bij de vorige otoplastieken. Standaard gaan de motorfilters tot 19dB, maar op specifieke wens kun je ook andere aanpassingen laten maken.
Ik dacht dat het de zwaarste waren die ik de vorige keer had gekozen. (Elacin CH30) Nu heb ik het kaartje van de oude teruggevonden, en blijkt daar CH26 op te staan. Dit zijn de lichtste industriële filters, maar wel nog steeds iets meer demping dan de zwaarste motorfilters.
Nu heb ik dus een nieuw setje met de zwaarste industriële filters. Zo snel mogelijk maar proberen icm de intercom en navigatie, want dat blijft wel belangrijk natuurlijk.
Normaal gesproken kun je altijd wisselen van filter, behalve bij de CH30, want daarbij hebben ze het kanaaltje erdoorheen een stuk dunner gemaakt dan bij de andere typen.
Nu hoop ik maar dat dit niet te veel demping gaat opleveren.
Dat betekent dat de FS1 daargelaten al mijn 'brommers' dit topic waardig zouden zijn geweest
Oh, enne:
Dat doet een gewone brommer je niet na hoor
[ Voor 29% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-02-2020 10:07 ]
Ik ben juist van dat soort filters afgestapt omdat ik te weinig hoorde, dus ik denk dat dat voor jou ook gaat gelden.DrivinUCrazy schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:31:
het GROTE MOTORtopic. Niet kleine fietsjes waar een koffiemolen aan is geknoopt.
In dat licht: zaterdag is mijn winter (winter??)stop voorbij. Dat is dan ook direct een mededeling aan de KNMV verzekerden met winterstopclausule.![]()
Gisteren mijn nieuwe otoplastieken kunnen ophalen, alleen heb ik een klein foutje gemaakt bij het bestellen.
Ik wist dat ik een zwaarder filter had laten plaatsen bij de vorige otoplastieken. Standaard gaan de motorfilters tot 19dB, maar op specifieke wens kun je ook andere aanpassingen laten maken.
Ik dacht dat het de zwaarste waren die ik de vorige keer had gekozen. (Elacin CH30) Nu heb ik het kaartje van de oude teruggevonden, en blijkt daar CH26 op te staan. Dit zijn de lichtste industriële filters, maar wel nog steeds iets meer demping dan de zwaarste motorfilters.
Nu heb ik dus een nieuw setje met de zwaarste industriële filters. Zo snel mogelijk maar proberen icm de intercom en navigatie, want dat blijft wel belangrijk natuurlijk.
Normaal gesproken kun je altijd wisselen van filter, behalve bij de CH30, want daarbij hebben ze het kanaaltje erdoorheen een stuk dunner gemaakt dan bij de andere typen.
Nu hoop ik maar dat dit niet te veel demping gaat opleveren.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dit topic is gesloten.
![]()